Mitropolitul IEROTHEOS VLACHOS este CAL TROIAN? Iar tine o Conferinta la Iasi, Dumnica, 30 aprilie
Iata comentariul sorei Mirela postat la Mitropolitul Ierótheos Vlachos la Iaşi – Prilej de a-i pune întrebări despre apostazia continuă a mitr. Teofan de pe OrtodoxInfo:
Foarte ciudată această apropiere dintre ereticul Teofan, învechitul în rele, şi Ierotheos Vlachos, cel cu faimă de antiecumenist şi apărător al ortodoxiei. S-ar zice că vor să ne convingă nu doar de faptul că putem apuca rahatul de partea curată, ci chiar de ideea că ceea ce ni se pare a fi rahat este ciocolată elveţiană, deci Bon appétit!
Este a doua oară când, postcreta, Vlachos este adus în Moldova ca element de credibilizare/legitimare a lui Teofan, ceea ce mă face să suspectez intenţia demolatorilor Bisericii lui Hristos de a-l utiliza pe Vlachos pe post de cal troian.
Mitropolitul grec avea credibilitate înainte de adunătura eretică, a refuzat să semneze actele lepădării, deci şi-a făcut imagine de ortodox, pe care duşmanii Bisericii vor să o împrumute şi celor cu care Vlachos se însoţeşte.
Aşadar, întrucât Vlachos e ortodox (şi nu ne îndoim de asta, uite ce scrie, nu a semnat în Creta etc.) şi-l susţine pe Teofan, înseamnă că şi Teofan e ortodox. Nu mai contează că Teofan a semnat acte eretice din tinereţe, că a declarat despre papistaşi că au sfinte taine, că L-a trădat pe Hristos în Creta etc…. e ortodox, mergem înainte cu el şi-l luăm de bun, aşa cum ne îndemnau acum câteva luni bâlbâielile lui Rafail Noica şi, recent, pr. Zisis.
Ca atare, eu cred că Ierotheos Vlachos are pregătite răspunsurile la întrebările propuse de articol şi că vine decis să ne convingă că lupul e miel. E greu să faci piruete teologice?
De aceea, propun ca la Ierotheos Vlachos să meargă cele două maici de la Frumoasa, să-i arate piciorul în gips, vânătăile, unghia smulsă etc. şi să-l roage să le lămurească, pe ele şi pe toţi ortodocşii români, cum se explică aceste forme de iubire fraternă, ce baze scripturistice şi patristice au şi cum ar trebui să reacţioneze ierarhul în curtea căruia se manifestă.
Ar mai putea să meargă la Vlachos şi maicile antiecumeniste de la (ex)Văratec, dar ştim deja explicaţia oficială că au fugit din mănăstire şi nu ne permitem să credem zvonul că au fost alungate din chiliile lor în plină iarnă.
Oare am putea să „descoperim” că şi cele două maici de la Frumoasa s-au învineţit una pe alta?
Comentariu saccsiv:
Mitropolitul Teofan, intre 1992-1997, a fost membru în Comitetul Central al Conferinței Bisericilor Europene din Geneva; între 1995-1997, membru în Adunarea Generală a Comisiei Ecumenice Europene „Biserica și Societatea“ (Bruxelles).
Posibil relatii cu masoneria:
„Masonii din Biserica” – un articolul de studiat despre ierahi masoni
Cititi va rog si:
Urmeaza Mitropolitul Teofan linia Parintelui Justin Parvu?
In aprilie 2017:
In iunie 2016 Mitropolitul Ierotheos Vlachos explica: „DE CE NU AM SEMNAT”.
In noiembrie 2016 venea in Moldova si tinea o conferinta impreuna cu Ieromonahul RAFAIL NOICA.
Dupa care a mers la Preotul Amfilohie Branza de la Manastirea Diaconesti, de unde ne-a spus ce le-a spus maicilor de la Manastirea Paltin Petru Voda: “ASCULTATI DE MITROPOLIT”.
Parasindu-si oleaca “chilia”, tot atunci Ieromonahul Rafail Noica a tinut sa ne explice si el, intr-o inregistrare speciala, care-i treaba cu Sinodul din Creta.
Pe cei ce inca nu cunosc istoria cu maicutele de la Manastirea Frumoasa sau Varatec, ii rog sa citeasca:
Si sa nu uitam nici de:
Care merge la conferinta, sa-l intrebe totusi pe Mitropolitul Ierótheos Vlachos.
Iata si intrebarile propuse de OrtodoxInfo:
- Ce părere aveți de faptul că mitr. Teofan Savu declară în pastorala de Paști la aproape un an după pseudo-sinodul din Creta că nu au fost erori doctrinare?
- Ce spuneți de faptul că mitr. Teofan îi numește „dușmani ai Ortodoxiei” pe cei care nu acceptă hotărârile luate în Creta?
- Care să fie lupta ortodocșilor împotriva ereziei, cu un astfel de ierarh?
off topic:
Un frumos documentar despre Fericitul Iacov Tsalikis pe care doi mari sfinți contemporani,
Cuviosul Porfirie Kavsokalivitul († 1991) și Cuviosul Paisie Aghioritul († 1994), l-au caracterizat, cel dintâi, ca fiind «unul dintre cei mai mari sfinți ai secolului nostru», iar cel de-al doilea ca având «harismele Sfântului Ierarh Nectarie de Eghina».
ApreciazăApreciază
Pai in cazul asta, ar putea si IPS Teofan sa-i urmeze exemplul si sa-si retraga semnatura, macar de pe documentele cu probleme.
Pe IPS Ierotheos nimeni nu l-a depus, intemnitat, spanzurat etc., nici pe altii care nu au semnat. Deci, care ar fi problema? Daca IPS Teofan are asa mare incredere si apeleaza la sfintia sa ca la un reper, atunci sa-i urmeze exemplul.
ApreciazăApreciază
Sau exista si varianta a doua: daca IPS Teofan a facut bine ca a semnat, daca nu e nici o nenorocire sau un capat de tara, atunci ar putea IPS Ierotheos sa-si reconsidere pozitia si sa semneze ceea ce initial a refuzat.
Nu se poate ca un astfel de document sa fie si bun si rau in acelasi timp. Deci cel care a gresit, sa-si indrepte greseala.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Ionut
Poti s-o uiti ca se dezice inraitul asta in apostazie si sa-si retraga semnatura de pe acele documente cretane,mai bine-si taie o mina (cu care a semnat,bineinteles),decit sa faca asa ceva.Mai degraba il aduce in ograda apostaziei lui pe mitropolitul grec,dar sa renunte la apostazia lui,ba!!!Sa le intre bine in cap,”talibanilor,schismaticilor si dezbinatorilor”,care indraznesc sa-l infrunte pe acest lupan in trei rinduri de cojoace mitoase,ca el nu va renunta nici cit negru sub unghie la convingerile lui huortodoxe,de care da pe dinafara si cu care incearca in toate chipurile , sa indoctrineze pe toti gura casca si zevzecii ce-i sorb cu nesat”vorbele de duh(oare) ce-i ies din gura lui .Anaxios !
ApreciazăApreciat de 1 persoană
marinela,
Suspiciunea mea tot mai puternică este că Ierotheos Vlachos este în ograda apostaziei şi doar pozează în anticretan şi antiecumenist, spre păcălirea unor reali antiecumenişti şi anticretani. Adică, mă tem (întemeiat, cred) că e omul pregătit pentru rolul de a-i duce în derivă pe cei care se preconiza că nu vor înghiţi gogoşile pentru proştii învederaţi– a căror înecare în marea apostaziei cretane a fost plănuită pe două căi principale:
1. În Creta nu s-a întâmplat nimic, nu s-a schimbat nimic, deci nici nu are rost să vă informaţi sau să vă informăm;
2. „Sfântul şi Marele Sinod”, la care totul a fost ortodox, iar cine se opune este ultraortodox şi trebuie eliminat.
Previzibil, nu chiar toţi oamenii puteau fi amăgiţi prin variantele facile, adică 1 şi 2, ci era evident că va exista şi o grupare refractară la ortodoxia sinodului şi suspicioasă la adresa bunelor intenţii ale ierarhilor adunaţi acolo. Este vorba tocmai de cei pentru care a fost conceput punctul 22, acela cu represaliile şi osândirea celor care se vor opune sinodului, deci e clar că artizanii apostaziei au ştiut la ce să se aştepte.
Şi ce „soluţii” au găsit?
3. Mergeţi în continuare la slujbele pomenitorilor de eretici, că e har. Eventual, strigaţi nevrednic!
4. E bine să mergeţi la nepomenitori, dar dacă nu-i aveţi în curte, sau sunteţi mai debili şi nu pricepeţi ce e cu Creta şi cu erezia, mergeţi în continuare la pomenitorii de eretici şi nu aveţi nici o vină. Ce să faceţi, săracii de voi? Iconomia salvează România!
5. Or fi erezii, dar până la un sinod de anatematizare a celui din Creta sau până la caterisirea unuia sau a altuia, harul lucrează din plin. Deci, profitaţi şi nu mai bateţi câmpii –la propriu şi la figurat– ca să mergeţi la nepomenitori!
6. Calea Zisis: mai staţi cu preoţii care nu au întrerupt pomenirea, dar vor s-o întrerupă! Nu contează că au trecut 10 luni, mai staţi 10-100 de ani. Răbdare, răbdare, răbdare!!!
7. Calea Vlachos: întrucât marele teolog Vlachos, deşi e antiecumenist şi nu a semnat în Creta, vine şi slujeşte cu Teofan, rezultă că Teofan e ortodox şi-l urmăm. O fi vreo mică greşeală cu Creta, dar nu e chiar aşa o problemă, stăm în biserică, nu facem schismă, nu suntem „mai catolici decât papa”. Dacă Vlachos, ierarh serios, nu se rupe de pomenirea superiorului său şi slujeşte cu unii care au semnat în Creta, putem să facem la fel. Că, dacă ar fi vreo problemă gravă legată de slujirea cu Teofan, ar mai sluji cu el? Nu, nu s-ar compromite, doar în Creta nu a semnat! Deci, facem ca Vlachos, că asta e calea de mijloc care-I place lui Dumnezeu!
Or mai fi fiind şi alte căi, dar Vlachos îmi pare una dintre ele. Aş numi-o caea legitimării prin asociere.
Mă întreb:
De ce postcreta Vlachos a venit de două ori în câteva luni? De câte ori a venit înainte de Creta? Când s-a născut aşa o prietenie cu Teofan? Pe unde se mai plimbă cu conferinţele?
Nu era firesc ca, dacă Vlachos era ierarh ortodox= cu frică de erezie (că de lipsă de cultură teologică nu-l suspectăm), să se delimiteze de eretici, mai ales dacă nu are obligaţii formale faţă de ei? Ce îl sileşte pe Vlachos să vină în Moldova şi să se unească în comuniune liturgică cu ereticii români? Oare el nu ştie ce înseamnă slujirea cu ereticii şi că e interdicţie canonică aspră pentru aşa ceva? De ce se pretează, repetitiv, la un atare gest? Oare nu pentru a ne convinge că Teofan e ortodox şi că semnătura din Creta (a lui şi a altora) nu înseamnă nimic grav? Deci, să rămânem cu Teofan şi cu toţi ceilalţi eretici, că e cu har?
ApreciazăApreciat de 3 persoane
@Mirela zici asa;
„De ce postcreta Vlachos a venit de două ori în câteva luni? De câte ori a venit înainte de Creta? Când s-a născut aşa o prietenie cu Teofan? Pe unde se mai plimbă cu conferinţele?”
Este stiut faptul ca doctrina iezuita presupune activitatea si finantarea ambelor tabere, astfel incat, prin dialectica hegeliana sa se ajunga la „sinteza”. Prin „sinteza”, in cazul de fata, se doreste „eliminarea totala a oponentilor sinodului din Creta” utilizandu-se, pe de o parte, deja celebrul punct 22 care reprezinta „partea hard”, apoi atacul prin manipulari cat mai subtile care reprezinta „partea soft”.
Consider ca, aceste atitudini ale pr. Vlachos au legatura cu manipularile subtile care sunt extrem de periculoase prin eficienta lor. Diavolul va cauta sa-i insele „si pe cei alesi”, nu folosind forta ci inselarea.
Mantuitorul spune „După roadele lor îi veţi cunoaşte”(Mt. 7;16) si mai apoi „NU ORICINE Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, CI CEL CE FACE VOIA Tatălui Meu Celui din ceruri.”(Mt. 7;21).
Vlachos nu face voia lui Dumnezeu prin aceste atitudini vadit manipulatoare.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
ApreciazăApreciază
Mirela, asta cu Vlachos este asul din mâneca eretilor, și tot vizavii de Vlachos, eu personal nu l-am văzut sa viziteze SF Părinții, în schimb de la o vreme nu mai poate de dragul lui Dănuț &co, numai vizite peste vizite și felicitări peste felicitări la adresa apostati, un exemplu este cum au fost ei superintelepti la chania/Creta în ceea ce privește semnăturile acestora, și încă o părere personală, aici a fost școală intre ei, adică niște jonglerii cu scopul de a pune cat mai multi botul la hardelile lor
ApreciazăApreciat de 1 persoană
te-ai prins Mihai. Pai voi credeti ca baietii nu au facut planuri inainte de Creta? Nu stiau ei ca o sa fie impotriviri>? Ba da. Si i-au impins la inaintare pe Vlachos, si pe ceilalti care zic ca nu au semnat. Degeaba nu au semnat daca ei gandesc in mod eretic.
ApreciazăApreciat de 2 persoane
@Sorin – o intrebare off-topic:
Din postari mai vechi am inteles ca esti din zona Sucevei.
Cunosti preoti nepomenitori in jurul Sucevei, mai aproape decat Schit-Oraseni din BT sau Radeni din NT?
Multumesc
Doamne-ajuta!
ApreciazăApreciază
Pt Popsy, este Mihai Valica la Vatra Dornei, și sunt avantajate și o serie de localități din județul Bistrița Năsăud care sunt mai aproape de jud Suceava
ApreciazăApreciază
Multumesc, Mihai.
Doamne-ajuta!
ApreciazăApreciază
PANDALIE MARE CU MITROPOLITUL ONUFRIE AL UCRAINEI
http://news.church.ua/2016/08/24/predstoyatel-upc-prinyal-uchastie-v-gosudarstvennyx-torzhestvax-po-sluchayu-dvadcat-pyatoj-godovshhiny-nezavisimosti-ukrainy/?lang=ru
IN 2016 _DUPA CRETA (SI HAVANA neica Kirill 🙂 ) CU MUFTII SI EVREI
IN 2015 CU PAPISTASI CU CIPILICA
Sursa: http://lumea-ortodoxa.ro/rugaciune-ecumenista-inter-religioasa-pentru-ucraina-cu-participarea-mitropolitului-onufrie/
ApreciazăApreciază
as vrea sa ofer si eu un raspuns la intrebarea ceva mai veche, Ierotheos Vlachos e roman? Pai ezitant, lunecos, fulgurant, neputincios, aci decis, aci contrazis, nu participa ba participa, participa dar nu combate, impaciuitor din cale afara si dispus la mici (mari) compromisuri, nevrand sa supere pe nimeni, mai molatic, mai apatic, intr-un cuvant mai caldicel…, fara dubii, Ierotheos Vlachos este si el roman!
ApreciazăApreciază
Pai el provine dintr-o zonă dens populata de aromâni, Ioanina, și bine a punctat aici Ioana nici kiril.nu a semnat și mai că il întrece pe Bartolomeu
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Mirela
S-ar putea sa fie asa cum spui tu,ca faptele il dau de gol.
Mihai
A semnat si Kiril al rusilor la Havana ,documente tradatoare impotriva ortodoxiei,deci nu e cu nimic mai prejos de ceilalti tradatori cretani,sa fim seriosi.
ApreciazăApreciază
Sa vedem…
https://www.news.ro/politic-intern/liviu-dragnea-am-foarte-mari-rezerve-in-privinta-obligativitatii-vaccinarii-copiilor-1922402427002017041316930890
.
ApreciazăApreciază
Off-topic despre VACCINARE
Comunităţile defavorizate, informate în legătură cu necesitatea vaccinării
http://www.digi24.ro/regional/digi24-oradea/comunitatile-defavorizate-informate-in-legatura-cu-necesitatea-vaccinarii-713658
Prim ministrul Grindeanu a subliniat că deși susține dreptul fiecărui părinte de a decide pentru copilul său, „alegerile individuale TREBUIE PUSE IN DISCUTIE, atunci când îi rănesc pe cei din jur”.
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/sanatate/grindeanu-am-avut-probleme-in-a-gasi-vaccinurile-pentru-copiii-mei-713551
ApreciazăApreciază
Dragnea nu prea e de acord cu vaccinarea obligatorie a copiilor: Am foarte mari rezerve
http://www.ziare.com/social/legea-vaccinarii/dragnea-nu-prea-e-de-acord-cu-vaccinarea-obligatorie-a-copiilor-am-foarte-mari-rezerve-1463352
ApreciazăApreciază
Broșură – Adevărul despre ECUMENISM și SINODUL din CRETA
http://www.glasulstramosesc.ro/blog/brosura_adevarul_despre_ecumenism_si_sinodul_din_creta/2016-12-06-243
ApreciazăApreciază
scuze pt off
http://www.hranatate.ro/papadia-nu-i-rucola/
ApreciazăApreciază
Eu nu stiam
Mie rucola imi place dar nu in exces adica nu toata salata din e. Eu n-am vazut la piata papadii dar daca vad voi lua. Ce tare!
ApreciazăApreciază
Mary
eu am vazut papadie in piata….in buc. , chiar ieri am cumparat mai multe legaturi, s-a mirat putin vanzatoarea. Acum e momentul….nu o avem tot anul!
ApreciazăApreciază
Mary,
papadie calci pe ea pe pajisti, pe santuri, in parcuri…
Salata: papadie, urzica, ceapa verde (sau usturoi verde, sau leurda). Cred ca merge si cu ceapa sau usturoi normal. Si mai merge si cu ce ii mai place omului sa puna:)
Idem, urzica se gaseste pe tot locul.
Sant niste plante asa de usor de gasit, asa de valoroase si noi:
1. trecem pe langa ele si nu le bagam in seama
2. le fierbem, le prajim si distrugem totul
ApreciazăApreciază
Off-topic:
http://www.activenews.ro/externe/Se-anunta-zile-grele-pentru-rebelii-Europei-Macron-promite-sanctiuni-europene-impotriva-Poloniei-si-Ungariei-daca-va-fi-ales-presedinte-al-Frantei-142910
ApreciazăApreciază
Macrob e doar acolo ca sa nu iasa France din UE si deci sa se disipe UE. Ca mare ‘succes’ este.
ApreciazăApreciază
Mary
Macrob ..este un mega Microb 🙂 de DISTRUGERE EFECITIVA a Frantei. Dracii si masonii l-au ales !
la 36 ani HABRANIST(proFUND) despre toate cele… ALESUL anticristului pentru Franta !
ApreciazăApreciază
Dap. 😑 asa e.
ApreciazăApreciază
„Vai acelora care se întinează cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeieștile Scripturi! Vai de cei cîți murdăresc sfânta credință cu eresuri sau încheie vreo înțelegere cu ereticii!
Atunci, la a doua venire a Domnului, se va cere de la fiecare din noi mărturisirea credinței și unirea Botezului. Și dacă am păstrat credința curată de orice eres și pecetea neștearsă și haina neîntinată… Se cuvine ca toți cei ce se apropie de Dumnezeu și vor să se învrednicească vieții celei veșnice, să păzească mai înainte de toate Credința Ortodoxă neîntinată. Dar nu trebuie să fie trădată neprețuita comoară a credinței nici în schimbul dobîndirii vreunei vrednicii, nici pentru lingușirile ocârmuitorilor, nici pentru a evita frica de ei.”
„Pe eretici, ca pe niște blasfemiatori și vrăjmași ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci cîini și lupi și porci și antihriști, după cum zice Domnul: Nu dați cele sfinte cîinilor! (Matei 7:6). Și Ioan zice că mulți antihriști s-au arătat (I Ioan 2:18). Pe aceștia deci, nu se cuvine să-i iubim, nici să ne întreținem cu ei, nici să ne rugăm împreună cu ei, nici să mîncăm împreună, nici să-i primim în casă, nici să-i salutăm, ca să nu ne facem părtași faptelor lor celor viclene.”
„Păcatul fără iertare e fapta care se îndreaptă împotriva Duhului Sfânt și păcatele tuturor ereticilor, pentru că au blasfemiat și blasfemiază pe Duhul Sfânt. Acestora nu li se va ierta păcatul nici în viața aceasta, nici în viața ce va să fie, pentru că s-au opus lui Dumnezeu Însuși, de la Care se dă izbăvirea.”
Sfântul Efrem Sirul (+379)
ApreciazăApreciază
http://corortodox.blogspot.fr/2017/04/inregistrarea-integrala-de-la-lansarea.html
ApreciazăApreciază
Tocmai ce m-am intors de la conferinta.
Desi subiectul a fost „Viata duhovniceasca a crestinului in societatea actuala” textul nu mi s-a parut chiar atat de actual. Dupa o scurta referire la crestinii care sufera in Siria din cauza persecutiilor religioase si la cei care sufera in Vest din cauza secularismului, discutia s-a mutat pe primele secole crestine. S-a dat pilda Sf. Martire Perpetua care a trait in Cartagina pe la 200 si care a fost decapitata pentru Hristos, S-a discutat despre Sf. Grigorie de Nyssa si viata crestinilor din acele timpuri. E foarte bine ca nu ii uitam pe sfintii din primele secole ale crestinismului, dar unde e actualitatea? Nici un cuvant despre ecumenism, cipuri, NOM. Mi-a lasat mai mult impresia de prelegere la universitate decat de cuvant despre crestinii ce cauta sa aiba o viata duhovniceasca in societatea actuala.
Intrebarile puse au fost pe teme generale: familie,monahism, rugaciune… genul de intrebari care puteau fi puse si acum 200 de ani, atat de actuale. Singura intrebare actuala a fost despre (pseudo) sinodul din Creta.
Eu ma asteptam ca aceasta intrebare sa fie cenzurata, asa ca am luat masuri. Am dus cele trei intrebari (cele pe care fratele Vasile a zis sa le punem daca mergem la conferinta) personal la masa si am intrebat daca pot sa le adresez personal la microfon. Nu mi s-a permis. Le-am scris pe hartie atat in romana cat si in engleza pentru cazul in care i-as putea da hartia direct lui Ieroteos (si deci fenta cenzura). Nici asta nu a fost posibil. Am luat in vedere si acest caz. Asa ca le-am scris pe jumatate de coala A4 de hartie mov ca sa sara in ochi printre biletelele albe si sa nu poata nimeni zice ca „s-a scapat din vedere”.
Din fericire au fost mai multe bilete cu intrebari despre Creta asa ca s-a discutat acest subiect. Din nefericire s-a facut o sinteza a intrebarilor scrise pe biletele asa ca cele trei intrebari nu au fost citite punctual. Persoana care a colectat biletelele a intebat daca (pseudo) sinodul din Creta a fost eretic sau nu si cum se raporteaza Ieroteos la participanti, respectiv la Teofan Savu. In linii mari raspunsul a fost:
– Creta este o insula frumoasa pe care suntem sfatuiti sa o vizitam (comentariul meu: nu a intrebat nimeni daca e fain in Creta si daca se merita de vizitat!)
– polemici au mai fost si in cadrul primelor sinoade ecumenice (mai exact o lunga poliloghie pe acest subiect; alooooo, nu a intrebat nimeni ce s-a intamplat pe vremea lui Adam! subiectul era Creta 2016!)
– Ieroteos a vazut si a auzit la Creta 2016 (da, dupa primele sinoade am reusit sa ajungem si la Creta 2016 inainte de miezul noptii) lucruri care nu au fost date publicitatii si pe care le va publica cu timpul caci are procese verbale proprii cu tot ce s-a intamplat acolo (aici am si eu o curiozitate: le va publica inainte de Parusie sau dupa?)
– biserica din Romania (Teofan fiind membru marcant) a avut numai propuneri bune cu privire la discutiile purtate la (pseudo) sinod (aloooo, nu a intrebat nimeni ce contributie a avut Romania la discutii!)
– sa pastram unitatea bisericii (eu stiam ca biserica e „una, sfanta si soborniceasca” deci unitate exista; despre ce unitate vorbim aici? cea cu „bisericile” eretice?)
– sa nu creem schisma (ma intreb eu: cine creeaza schisma, cine semneaza erezie sau cine se delimiteaza de erezie? de ce Marcu Eugenicul e considerat sfant si nu schismatic ca doar a „rupt” randurile si „a pus in primejdie” „unitatea” bisericii…)
– singur Ortodoxia are putere tamaduitoare (chestia asta spusa fix la sfarsit, ca sa dreaga busuiocul)
Ieroteos mi-a lasat impresia unei persoane care nu e de acord cu ce s-a intamplat in Creta, dar care se fereste sa spuna pe sleau asta ca sa nu se puna rau cu cei care au participat la Creta 2016 si au semnat documentele. Chestia cu Creta a scaldat-o maxim din punctul meu de vedere caci s-a scremut mult pana sa zica ceva si atunci cand a zis ceva a balbait-o bine. Un exercitiu de acrobatie de a apuca rahatul de partea curata. De altfel conferinta a inceput-o si a sfarsit-o multumind lui Teofan pentru invitatie.
Cine e interesat sa vada exact discutia Creta – si va incurajez sa o vedeti ca sa va faceti voi insiva o parere (nu e musai sa fie toti de acord cu parerile mele) – poate urmari aproximativ ultimele 20 -25 de minute din conferinta. Am vazut ca s-a filmat si cel mai probabil o sa fie pusa pe net. Eu nu detin poze sau filmare.
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Ierotheos, cu scuzele de rigoare pentru omiterea unei litere din nume. Nu din rautate ci de oboseala. Am stat in picioare caci nu am mai gasit loc pe scaun. Basca o durere de cap cu care am plecat de la conferinta si pe care o mai am si in momentul de fata.
ApreciazăApreciază
Poate ati avut durerea de cap pentru ca ati fost prezenta acolo intr-o stare de incordare, de pandire a greselilor, de convingere ca se vor cenzura unele lucruri si nu cu intentii 100% bune (a fost o indrazneala sa cereti sa rostiti personal intrebarea). Era normal ca persoana care sorta intrebarile sa adune intrebari de acelasi tip astfel incat cat mai multi oameni sa-si primeasca raspuns. Timpul era limitat, in 2 ore se poate vorbi doar foarte putin.
Am fost si eu prezenta la conferinta, dar am plecat cu o cu totul alta impresie.
La aceasta intrebare (despre Creta) nu se poate raspunde usor, mitropolitul mie mi-a dat impresia de discernamant in raspunsurile pe care le-a dat, de o mare delicatete si multa grija si atentie asa incat sa repare si nu sa tulbure sau se dezbine.
Atitudinea noastra cea mai potrivita atunci cand nu suntem multumiti de ierarhi e sa ne rugam cat mai mult pentru ei. Defaimandu-i nu ajungem nicaieri, dimpotriva, putem gresi foarte, foarte mult.
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea I-a
ПРЕПОДОБНИ ЈУСТИН ЋЕЛИЈСКИ, ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА И ЕКУМЕНИЗАМ. ИЗДАВАЧ: МАНАСТИР ХИЛАНДАР. Друго издање, 1995, стр. 19, 20:
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a II-a
Преподобный Иустин (Попович), Православная Церковь и экуменизм, ISBN 5-88060-058-0, Фонов СП., перевод, 2005; Диакон Андрей Кураев, сопроводительная статья, 2005; Обложка, Любавина А.В., 2005; «Паломник», 2005, стр. 64, 226:
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a III-a
SFÂNTUL JUSTIN POPOVICI, BISERICA ORTODOXĂ ȘI ECUMENISMUL. Coperta I: Mitropolitul Amfilohie Radovici al Muntenegrului, citind rugăciunile de dezlegare sîrbilor uciși în Kosovo, sub supravegherea trupelor NATO. Coperta IV: Icoana Sfîntului Iustin Popovici (25 martie 1894 – 25 martie 1979), pictată la Mănăstirea Celie, în 1985. ISBN: 973-0-02706-4. Editor: monahul Filotheu Bălan. Traducere din limba sîrbă de Adrian Tănăsescu, Mănăstirea Sfinții Arhangheli – Petru Vodă, 2002, Ediția electronică, p. 34:
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a IV-a
Icoana Maicii lui Dumnezeu – Potirul Nesecat:
Trupul Domnului Hristos întrupat, pe care El l-a luat din Preasfînta Născătoare de Dumnezeu și de la Duhul Sfînt, și trupul Său din Sfînta Împărtășanie, precum și trupul Său ca Biserică, toate acestea sînt, la urma urmelor, un trup unic și a-tot-mîntuitor. Fiindcă Domnul Iisus este Același, ieri, și azi și în veci (Evrei 13:8).
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a V-a
ПРЕПОДОБНИ ЈУСТИН ЋЕЛИЈСКИ, ДОГМАТИКА ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ. Православна Философија Истине. ТОМ III. ЕКЛИСИОЛОГИЈА – УЧЕЊЕ О ЦРКВИ, Свом душом сматрам за велику милост Божију, Што је мене недостојног Тросунчани Господ, Удостојио да одмуцам Богочовечанске истине Његове, У овој „Православној Философији Истине“. Зато молим читаоце њене: Поклонимо се Оцу, И Сину Његовом и Светом Духу, Светој Тројици у Једној Суштини, Са Серафимима кличући: Свет си, Свет, Свет, Господе! Слава Теби! На Светог Фотија Великог, 6/19 фебр. 1976. године, ЦРКВА СВИХ СВЕТИХ. Пресвета Богородица у Цркви:
http://svetosavlje.org/biblioteka/AvaJustin/DogmatikaPravoslavneCrkve/DogmatikaPravoslavneCrkve372.htm accesibil, pentru ultima dată, la data de 9 august 2014 ora 22:49:44
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a VI-a
СОБРАНИЕ ТВОРЕНИЙ ПРЕПОДОБНОГО Иустина (Поповича). Пневматология. Эсхатология, «Паломник», Mосква, 2007, Часть пятая. Церковь – непрестанная Пятидесятница. Пневматология, Церковь всех святых. Пресвятая Богородица в Церкви, pp. 300 – 301:
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a VII-a
PÈRE JUSTIN POPOVITCH, PHILOSOPHIE ORTHODOXE DE LA VÉRITÉ. DOGMATIQUE DE L’ÉGLISE ORTHODOXE. L’ÉGLISE COMME PENTECÔTE PERMANENTE (Pneumatologie). LE DIEU-HOMME COMME JUGE (Eschatologie). Traduit du serbe par Jean-Louis Palierne. TOME CINQUIÈME, Editions L’Age d’Homme, Lausanne, 1997, L’EGLISE DE TOUS LES SAINTS, La très-sainte Déipare dans l’Eglise, pp. 317-318:
https://books.google.ro/books?id=Jao8vQLPp0kC&lpg=PP1&hl=ro&pg=PA317#v=onepage&q&f=false
https://books.google.ro/books?id=Jao8vQLPp0kC&lpg=PP1&hl=ro&pg=PA318#v=onepage&q&f=false
______________________________________
P. G. 77, c. 996C:
https://books.google.ro/books?id=EHHFYVtA7mYC&hl=ro&pg=PR454#v=onepage&q&f=false
τὴν ἀειπάρθενον Μαρίαν, δηλονότι τὴν ἁγιαν Ἑκκλησιαν = Mariam semper Virginem, sanctum videlicet [Dei] templum = Pururea Fecioara Maria, mai exact Sfânta [lui Dumnezeu] Biserică
Demande urgente de prière pour Jean-Louis Palierne (03/11/2007):
http://stmaterne.blogspot.ro/2007/11/demande-urgente-de-prire-pour-jean.html
In memoriam Jean-Louis Palierne 26/12/1930 – 07/11/2007:
http://stmaterne.blogspot.ro/2007/11/in-memoriam-jean-louis-palierne.html
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a VIII-a
PĂRINTELE JUSTIN POPOVICI, FILOSOFIA ORTODOXĂ A ADEVĂRULUI. DOGMATICA BISERICII ORTODOXE. BISERICA CA O CINZECIME CONTINUĂ (Pnevmatologie). DUMNEZEU-OMUL CA JUDECĂTOR (Eshatologie). Tradusă din sârbă de Jean-Louis Palierne. TOMUL AL CINCILEA, Editura L’Age d’Homme, Lausanne, 1997, BISERICA TUTUROR SFINȚILOR, Prea-sfânta Născătoare-de-Dumnezeu în Biserică, p. 317:
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a IX-a
Prea-sfânta Născătoare-de-Dumnezeu = Maica lui Dumnezeu este Biserica lui Dumnezeu și Biserica lui Dumnezeu este Maica lui Dumnezeu = Prea-sfânta Născătoare-de-Dumnezeu :
Prea-înțeleptul mărturisitor al adevărurilor dumnezeu-omenești despre prea-sfânta Născătoare de Dumnezeu, sfântul Chiril al Alexandriei, a spus despre ea că este „sfânta Biserică”[1]. Sfântul Chiril a stabilit o legătură între persoana prea-sfintei Născătoare de Dumnezeu și noțiunea de Biserică – τὴν ἔννοιαν τῆς’ Εκκλησίας. Este de neconceput Biserica, și nu poate exista, fără prea-sfânta Mamă (Maică) a lui Hristos Mântuitorul nostru. Prea-sfânta Născătoare de Dumnezeu este Biserica și Biserica este prea-sfânta Născătoare de Dumnezeu.
În Cer Prea-sfânta Născătoare-de-Dumnezeu se numește „Cea-plină-de-Har”. Este numele pe care Sfântul Arhistrateg al Puterilor Cerești, i l-a atribuit de la Sfânta Treime. Este numele Ei Evanghelic[3]. În acest nume găsim întreaga iubire de oameni a Prea-sfintei Treimi pentru neamul omenesc.
Maica lui Dumnezeu = Biserica lui Dumnezeu = Biserica Ortodoxă și Biserica Ortodoxă = Biserica lui Dumnezeu = Maica lui Dumnezeu
Ἱστορικήν ὀνομασίαν τοῦ Μήτηρ τοῦ Θεοῦ = Istorica denumire a Maicii lui Dumnezeu = Istorica denumire a Bisericii lui Dumnezeu = Istorica denumire a Bisericii Ortodoxe = numele pe care Sfântul Arhistrateg al Puterilor Cerești, Arhanghelul Gavriil, i l-a atribuit în numele Sfintei Treimi la Bunavestire = numele cu care este numită în Cer Prea-sfânta Născătoare-de-Dumnezeu = „Cea-plină-de-Har”
Μήτηρ τοῦ Θεοῦ = Maica lui Dumnezeu = Biserica lui Dumnezeu = Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ = Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία = Biserica Ortodoxă și Ἱστορικήν ὀνομασίαν τοῦ Μήτηρ τοῦ Θεοῦ = Denumirea istorică a Maicii lui Dumnezeu = Denumirea istorică a Bisericii lui Dumnezeu = Denumirea istorică a Bisericii Ortodoxe = „Cea-plină-de-Har” = „Κεχαριτωμένη” = „Благодатная” = „Благодатна”
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a X-a
ἱστορικήν ὀνομασίαν = istorica (ἱστορικήν) denumire (ὀνομασίαν):
A GREEK ENGLISH LEXICON COMPILED BY HENRY GEORGE LIDELL, D. D. AND ROBERT SCOTT D. D. REVISED AND AUGMENTED THROUGHTOUT WITH THE COOPERATION OF PROFESSOR DRISLER, OF COLUMBIA COLLEGE, NEW YORK. EIGHT EDITION, NEW YORK: HARPER & BROTHERS, FRANKLIN SQUARE. 1897, p. 713:
http://logeion.uchicago.edu/index.html#ἱστορικήν
https://archive.org/stream/greekenglishlexi00lidd_2#page/713/mode/1up
ἱστορέω = a învăța sau a cunoaște prin întrebare, prin cercetare
ἱστορία = o învățare sau o cunoaștere prin întrebare, prin cercetare
ἱστορικός = I. exact, precis, bine-informat; II. istoric
ἱστορέω ⇒ ἱστορία ⇒ ἱστορικός ⇒ ἱστορικήν = I. exactă, precisă, bine-informată; II. istorică
ἱστορικήν ὀνομασίαν = istorica (ἱστορικήν) denumire (ὀνομασίαν) = I. denumirea exactă, precisă, bine-informată; II. denumirea istorică = numele cu care este denumit în istorie cineva sau ceva
Preot prof. dr. IOAN RĂMUREANU, Preot prof. dr. MILAN ȘESAN, Preot prof. dr. TEODOR BODOGAE, ISTORIA BISERICEASCĂ UNIVERSALĂ. VOL. I (1-1054). TIPĂRITĂ CU BINECUVÎNTAREA PREA FERICITULUI PĂRINTE TEOCTIST, PATRIARHUL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE. EDIȚIA A III-A REVĂZUTĂ ȘI COMPLETATĂ, EDITURA INSTITUTULUI BIBLIC ȘI DE MISIUNE AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE, BUCUREȘTI, 1987, pp. 341-351:
Una dintre „’toate confesiunile (mărturisirile de credință) creștine eterodoxe (non-orthodoxe, eretice)’ cu care Biserica Ortodoxă nu se află în comunine” a fost și este confesiunea (mărturisirea de credință) a lui Nestorie anatematizată (neacceptată de Biserica lui Dumnezeu) la Sinodul III Ecumenic (https://graiulortodox.wordpress.com/2014/09/20/223-cele-9-sinoade-ecumenice-ale-bisericii-ortodoxe-universale-si-minunile-care-s-au-intamplat-stalpii-si-fortificatiile-ortodoxiei/) și este cunoscută în istorie ca nestorianism = are istorica denumire de nestorianism.
Preot prof. dr. IOAN RĂMUREANU, Preot prof. dr. MILAN ȘESAN, Preot prof. dr. TEODOR BODOGAE, ISTORIA BISERICEASCĂ UNIVERSALĂ. VOL. I (1-1054). TIPĂRITĂ CU BINECUVÎNTAREA PREA FERICITULUI PĂRINTE TEOCTIST, PATRIARHUL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE. EDIȚIA A III-A REVĂZUTĂ ȘI COMPLETATĂ, EDITURA INSTITUTULUI BIBLIC ȘI DE MISIUNE AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE, BUCUREȘTI, 1987, pp. 341-351:
Preotul Prof. Dr. IOAN RĂMUREANU, ISTORIA BISERICEASCĂ UNIVERSALĂ, Editura Institutului Biblic și de Misiune al Bisericii Ortodoxe Române, București, 2004, pp. 150-156:
Istorica denumire a „’confesiunii (mărturisirii de credință) creștin eterodoxe (non-orthodoxe, eretice)’” a lui Nestorie, cu care Biserica Ortodoxă nu se află în comunine” și pe care Biserica Ortodoxă nu o acceptă (anatematizată la Sinodul III Ecumenic: https://graiulortodox.wordpress.com/2014/09/20/223-cele-9-sinoade-ecumenice-ale-bisericii-ortodoxe-universale-si-minunile-care-s-au-intamplat-stalpii-si-fortificatiile-ortodoxiei/), este nestorianism.
În paragraful 6 al documentului oficial al ‘Sfântului și Marelui Sinod Panortodox’ din Creta, intitulat „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine” stă scris:
în limba greacă:
Dă clic pentru a accesa 3.Σχεσεις_της_Ορθοδοξου_Εκκλησιας_προς_τον_λοιπον_χριστιανικον_κοσμον.pdf
în limba engleză:
Dă clic pentru a accesa 3.Relations_of_the_Orthodox_Church_with_the_Rest_of_the_Christian_World.pdf
în limba rusă:
Dă clic pentru a accesa 3.Отношения_Православной_Церкви_с_остальным_христианским_миром.pdf
în limba franceză:
Dă clic pentru a accesa 3.Les_relations_de_l’Église_orthodoxe_avec_l’ensemble_du_monde_chrétien.pdf
Din paragraful 6 al documentului oficial al ‘Sfântului și Marelui Sinod Panortodox’ semnat în Creta, în anul 2016, intitulat „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine” cităm următoarea propoziție:
Propoziția de mai sus, mărturisită prin semnătură la sinodul din Creta, este o sumă de minciuni (pan-minciună) împrotiva Duhului Adevărului = sumă de minciuni (pan-minciună) împrotiva Duhului Sfânt = sumă de hule (pan-hulă) împrotiva Duhului Adevărului = sumă de hule (pan-hulă) împrotiva Duhului Sfânt deoarece hulește cuvintele grăite de Duhul Sfânt prin Sfântul Apostol Pavel: Nu vă înjugați la jug străin cu cei necredincioși, căci ce însoțire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtășire are lumina cu întunericul? Și ce învoire este între Hristos și Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios? Sau ce înțelegere este între templul lui Dumnezeu și idoli? Căci noi suntem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis că: „Voi locui în ei și voi umbla și voi fi Dumnezeul lor și ei vor fi poporul Meu” (II Corinteni 6, 14-16) față de care Biserica, adică Hristos, S-a pronunțat și Se pronunță în mod categoric (Matei 12, 32; Galateni 1, 8-9).
Din suma de erezii (pan-erezia) citată mai sus rezultă că:
de unde rezultă și erezia că:
Cred și mărturisesc, cu durere și cu milă, împreună cu Sfântul Părinte Cuvios Maxim Mărturisitorul, cu Sfântul Părinte Ierarh Chiril al Ierusalimului (Alexandriei) și cu toți Sfinții Părinți întruniți la Sfântul Sinod Ecumenic al III-lea, că Biserica Ortodoxă nu a acceptat și nu acceptă, a anatematizat și anatematizează mărturisirea de credință creștin heterodoxă (non-orthodoxă, eretică) a lui Nestorie, a cărui istorică denumire este de nestorianism, alături de toate celelalte mărturisiri de credință creștin heterodoxe (non-orthodoxe, eretice), și pe toți cei care o acceptă, le acceptă și o urmează, le urmează fie prin cuvânt, fie prin scris, fie prin semnătură, fie prin comuniune liturgică cu cei menționați anterior, lucru confirmat și de Sfânta Tradiție a Sfintei Biserici Ortodoxe, Biserica lui Dumnezeu Cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică.
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a XI-a
PG 87, col. 2872 B-C-D, 2873, JOANNES MOSCHUS, MONACHUS ET EREMITA, Pratum spirituale, ex Suplemento Ducæ et Cotelerii Monumentis, CAPUT XXVI:
https://books.google.ro/books?id=CMHUAAAAMAAJ&hl=ro&pg=PA2871#v=onepage&q&f=false
https://books.google.ro/books?id=CMHUAAAAMAAJ&hl=ro&pg=PA2887#v=onepage&q&f=false
PG 87, col. 2900, 2902 A-B-C, JOANNES MOSCHUS, MONACHUS ET EREMITA, Pratum spirituale, ex Suplemento Ducæ et Cotelerii Monumentis, CAPUT XLVI:
https://books.google.ro/books?id=CMHUAAAAMAAJ&hl=ro&pg=PA2900#v=onepage&q&f=false
https://books.google.ro/books?id=CMHUAAAAMAAJ&hl=ro&pg=PA2906#v=onepage&q&f=false
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a XII-a
Holy John Moschus:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Moschus
John Moschus, Spiritual Meadow, Chapter XXVI. The life of brother THEOPHANES and his marvellous vision, and of communicating with heretics
http://vitae-patrum.org.uk/page142.html
John Moschus, Spiritual Meadow, Chapter XLVI. The wonderful vision of abba CYRIACUS of the Laura of Calamon, and the two books of the ungodly Nestorius.
http://vitae-patrum.org.uk/page144.html
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a XIII-a
Блаженный Иоанн Мосх, Луг духовный: Достопамятные сказания о подвижничестве святых и блаженных отцов, Луг духовный: Сибирская Благозвонница; М.; 2010, ISBN 978-5-91362-327-0, p. 77:
http://predanie.ru/ioann-mosh-prepodobnyy/lug-duhovnyy/
[audio src="http://predanie.ru/download/uploads/ftp/ioann-mosh-prepodobn/lug-duhovnyy/026.mp3" /]
Блаженный Иоанн Мосх, Луг духовный: Достопамятные сказания о подвижничестве святых и блаженных отцов, Луг духовный: Сибирская Благозвонница; М.; 2010, ISBN 978-5-91362-327-0, p. 106:
[audio src="http://predanie.ru/download/uploads/ftp/ioann-mosh-prepodobn/lug-duhovnyy/046.mp3" /]
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a XIV-a
Saint Jean Moschus:
https://wikimonde.com/article/Jean_Moschus
NIHIL OBSTAT: Lutetiae Parisiorum die 17a julii 1946. R. D’OVINCE, s. j. IMPRIMATUR: Lutetiae Parisiorum die 24a julii 1946. A LECLERC, v. g., SOURCES CHRÉTIENNES. Collection dirigée par H. de Lubac, S. J., et J. Daniélou, S. J., JEAN MOSCHUS, LE PRÉ SPIRITUEL. INTRODUCTION ET TRADUCTION DE M.-J. ROUËT DE JOURNEL, S. J., LES ÉDITIONS DU CERF, 29, BD DE LA TOUR-MAUBOURG, PARIS, pp. 65-67:
NIHIL OBSTAT: Lutetiae Parisiorum die 17a julii 1946. R. D’OVINCE, s. j. IMPRIMATUR: Lutetiae Parisiorum die 24a julii 1946. A LECLERC, v. g., SOURCES CHRÉTIENNES. Collection dirigée par H. de Lubac, S. J., et J. Daniélou, S. J., JEAN MOSCHUS, LE PRÉ SPIRITUEL. INTRODUCTION ET TRADUCTION DE M.-J. ROUËT DE JOURNEL, S. J., LES ÉDITIONS DU CERF, 29, BD DE LA TOUR-MAUBOURG, PARIS, pp. 90-92:
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a XV-a
Sfântul Ioan Moshu:
https://ro.orthodoxwiki.org/Ioan_Moshu
IOAN MOSHU, LIMONARIU SAU LIVADA DUHOVNICEASCĂ. Traducere și comentarii de pr. prof. dr. T. BODOGAE și D. FECIORU, EPISCOPIA ORTODOXĂ ROMÂNĂ ALBA IULIA, 1991, CAPITOLUL 26. VIAȚA FRATELUI TEOFAN, MINUNATA LUI VEDENIE ȘI DESPRE PĂRTĂȘENIA CU ERETICII, pp. 42-43, 213:
IOAN MOSHU, LIMONARIU SAU LIVADA DUHOVNICEASCĂ. Traducere și comentarii de pr. prof. dr. T. BODOGAE și D. FECIORU, EPISCOPIA ORTODOXĂ ROMÂNĂ ALBA IULIA, 1991, CAPITOLUL 46. MINUNATA VEDENIE A LUI AVVA CHIRIAC DIN LAVRA LUI CALAMON ȘI DESPRE CELE DOUĂ CĂRȚI ALE NELEGUITULUI NESTORIE, pp. 60-61, 215:
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a XVI-a
Sfântă și prea folositoare carte ce cuprinde întru sineș viețile sfinților din luna lui ianuarie, În Sfânta Mănăstire Neamțul, 1812, Viiața cuviosului Maxim mărturisitoriului, fila 247 (CRV 817 – Pagina 498):
http://digitool.dc.bmms.ro:8881/R/-?func=dbin-jump-full&object_id=320455&silo_library=GEN01
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
VIEȚILE SFINȚILOR PE LUNA IANUARIE RETIPĂRITE ȘI ADĂUGITE CU APROBAREA SFÂNTULUI SINOD AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE DUPĂ EDIȚIA DIN 1901 – 1911. EDIȚIA A II-A, EDITURA EPISCOPIEI ROMANULUI, 2001, LUNA IANUARIE. ZIUA A DOUĂZECI ȘI UNA. CUVIOSUL MAXIM MĂRTURISITORUL ȘI MUCENICUL, pp. 468 – 469:
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Sfântul Maxim Mărturisitorul (580 – 662) și tovarășii săi întru martiriu: papa Martin, Anastasie Monahul, Anastasie Apocrisiarul. „Vieți” – actele procesului – documentele exilului. Traducere și prezentare diac. Ioan I. Ică jr., DEISIS, Sibiu, 2004, Actele procesului Sfântului Maxim Mărturisitorul și ucenicilor lui. Discuțiile de la Bizya și Rhegium (august – septembrie 656), pp. 164 – 165:
ApreciazăApreciază
IIC XC + NIKA
Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!
Partea a XVII-a
Sfânta Scriptură, 1988, Cartea Sfântului Proroc Iezechiel, Capitolul 33:
Că mila și adevărul iubește Domnul; Dumnezeu har și slavă va da. Dumnezeu nu va lipsi de bunătăți pe cei ce umblă întru nerăutate. (Psalmul 83, 12)
[Dragostea] Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr. (1 Corinteni 13, 6)
ApreciazăApreciază
[…] Iata comentariul cititoarei Ada postat la Mitropolitul IEROTHEOS VLACHOS este CAL TROIAN? Iar tine o Conferinta la Iasi, Dumnica, 30 aprilie.: […]
ApreciazăApreciază
[…] Iata comentariul cititoarei Ada postat la Mitropolitul IEROTHEOS VLACHOS este CAL TROIAN? Iar tine o Conferinta la Iasi, Dumnica, 30 aprilie: […]
ApreciazăApreciază