Saccsiv – Weblog

APA DE PLOAIE. O cititoare despre cum a fost la Conferinta Mitropolitului Ierotheos Vlachos

Posted in Uncategorized by saccsiv on Mai 1, 2017

Iata comentariul cititoarei Ada postat la Mitropolitul IEROTHEOS VLACHOS este CAL TROIAN? Iar tine o Conferinta la Iasi, Dumnica, 30 aprilie:

Tocmai ce m-am intors de la conferinta.
Desi subiectul a fost „Viata duhovniceasca a crestinului in societatea actuala” textul nu mi s-a parut chiar atat de actual. Dupa o scurta referire la crestinii care sufera in Siria din cauza persecutiilor religioase si la cei care sufera in Vest din cauza secularismului, discutia s-a mutat pe primele secole crestine. S-a dat pilda Sf. Martire Perpetua care a trait in Cartagina pe la 200 si care a fost decapitata pentru Hristos, S-a discutat despre Sf. Grigorie de Nyssa si viata crestinilor din acele timpuri. E foarte bine ca nu ii uitam pe sfintii din primele secole ale crestinismului, dar unde e actualitatea? Nici un cuvant despre ecumenism, cipuri, NOM. Mi-a lasat mai mult impresia de prelegere la universitate decat de cuvant despre crestinii ce cauta sa aiba o viata duhovniceasca in societatea actuala.

Intrebarile puse au fost pe teme generale: familie,monahism, rugaciune… genul de intrebari care puteau fi puse si acum 200 de ani, atat de actuale. Singura intrebare actuala a fost despre (pseudo) sinodul din Creta.
Eu ma asteptam ca aceasta intrebare sa fie cenzurata, asa ca am luat masuri. Am dus cele trei intrebari (cele pe care fratele Vasile a zis sa le punem daca mergem la conferinta) personal la masa si am intrebat daca pot sa le adresez personal la microfon. Nu mi s-a permis. Le-am scris pe hartie atat in romana cat si in engleza pentru cazul in care i-as putea da hartia direct lui Ieroteos (si deci fenta cenzura). Nici asta nu a fost posibil. Am luat in vedere si acest caz. Asa ca le-am scris pe jumatate de coala A4 de hartie mov ca sa sara in ochi printre biletelele albe si sa nu poata nimeni zice ca „s-a scapat din vedere”.
Din fericire au fost mai multe bilete cu intrebari despre Creta asa ca s-a discutat acest subiect. Din nefericire s-a facut o sinteza a intrebarilor scrise pe biletele asa ca cele trei intrebari nu au fost citite punctual. Persoana care a colectat biletelele a intebat daca (pseudo) sinodul din Creta a fost eretic sau nu si cum se raporteaza Ieroteos la participanti, respectiv la Teofan Savu. In linii mari raspunsul a fost:

– Creta este o insula frumoasa pe care suntem sfatuiti sa o vizitam (comentariul meu: nu a intrebat nimeni daca e fain in Creta si daca se merita de vizitat!)
– polemici au mai fost si in cadrul primelor sinoade ecumenice (mai exact o lunga poliloghie pe acest subiect; alooooo, nu a intrebat nimeni ce s-a intamplat pe vremea lui Adam! subiectul era Creta 2016!)
– Ieroteos a vazut si a auzit la Creta 2016 (da, dupa primele sinoade am reusit sa ajungem si la Creta 2016 inainte de miezul noptii) lucruri care nu au fost date publicitatii si pe care le va publica cu timpul caci are procese verbale proprii cu tot ce s-a intamplat acolo (aici am si eu o curiozitate: le va publica inainte de Parusie sau dupa?)
– biserica din Romania (Teofan fiind membru marcant) a avut numai propuneri bune cu privire la discutiile purtate la (pseudo) sinod (aloooo, nu a intrebat nimeni ce contributie a avut Romania la discutii!)
– sa pastram unitatea bisericii (eu stiam ca biserica e „una, sfanta si soborniceasca” deci unitate exista; despre ce unitate vorbim aici? cea cu „bisericile” eretice?)
– sa nu creem schisma (ma intreb eu: cine creeaza schisma, cine semneaza erezie sau cine se delimiteaza de erezie? de ce Marcu Eugenicul e considerat sfant si nu schismatic ca doar a „rupt” randurile si „a pus in primejdie” „unitatea” bisericii…)
– singur Ortodoxia are putere tamaduitoare (chestia asta spusa fix la sfarsit, ca sa dreaga busuiocul)

Ieroteos mi-a lasat impresia unei persoane care nu e de acord cu ce s-a intamplat in Creta, dar care se fereste sa spuna pe sleau asta ca sa nu se puna rau cu cei care au participat la Creta 2016 si au semnat documentele. Chestia cu Creta a scaldat-o maxim din punctul meu de vedere caci s-a scremut mult pana sa zica ceva si atunci cand a zis ceva a balbait-o bine. Un exercitiu de acrobatie de a apuca rahatul de partea curata. De altfel conferinta a inceput-o si a sfarsit-o multumind lui Teofan pentru invitatie.

Cine e interesat sa vada exact discutia Creta – si va incurajez sa o vedeti ca sa va faceti voi insiva o parere (nu e musai sa fie toti de acord cu parerile mele) – poate urmari aproximativ ultimele 20 -25 de minute din conferinta. Am vazut ca s-a filmat si cel mai probabil o sa fie pusa pe net. Eu nu detin poze sau filmare.

Anunțuri

77 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. el said, on Mai 1, 2017 at 11:50 am

    pe scurt UN VANDUT si UN APOSTAT si CAZATURA asta de hierotheos vlahos !!

    nu va mai faceti de acum iluzii nici despre el si HUOrtodoxia sa de fatzada , o PALAVRAGEALA PERVERS FATRANICA !

    ANATHEMA hierothos vlahos care SUSTII EREZIA ecumenista si pe urmatorii ei NOTORII ca celofan savu su SINDOUL APOSTAT.bor.srl !!

    Dumnezeu sa te CERTE episcop VICLEAN!

    Apreciat de 3 persoane

    • Lucian said, on Mai 1, 2017 at 2:50 pm

      Frate tu confunzi adresarea ortodoxa cu rapp-ul cred . Incearca sa te corectezi. Toti avem framantari si nemultumiri dar hai sa ramanem cumpatati in exprimare.

      Apreciat de 1 persoană

      • el said, on Mai 1, 2017 at 7:04 pm

        Lucian

        STIU si ASUM PERFECT ceea ce afirm!

        daca tu esti unul din LIMBARII GLOATEI PLATITI sa faci Propaganda politic correcta a APOSTATIEbor.srl sau unul din ORBII/ IMBECILII care IUBESC EREZIA e treaba ta, .. noi amandoi vom da socoteala inaintea Lui Hristos !
        eu unul ASUM SINCER si HOTARAT afirmatiile mele TEMENIC sustinute de Invatatura de Credinta a Sf Parinti !!
        tu CE JOCURI MURDARE faci , si pe CINE sustii ?? .. pe ERETICI EVIDENT!

        sau esti cumva Lucian Pop ERETICUL ? 🙂 …
        in cazul asta sarmane, NU se mai poate NIMIC pentru unul ca tine !

        Apreciază

      • Aurora said, on Mai 1, 2017 at 10:06 pm

        In cazul acesta rapp-ul e bun ! Despre un vandut nu trebuie sa vorbesti cu menajamente !

        Apreciază

  2. STOP RFID ( Viorel Ghica ) said, on Mai 1, 2017 at 12:56 pm

    Apreciază

    • sandel said, on Mai 2, 2017 at 12:20 am

      A se asculta începând cu minutul 5:11 – „o să aibă 30 de linii, după numărul celor 30 de arginţi – Iuda la vândut pe Iisus Hristos pe 30 de arginţi – (şi acest părinte vorbeşte despre codul de bare, care are 30 de linii), la margine mai lungi şi mai lungi şi în centru, când îl vedeţi să ştiţi că acesta este el şi o să fie pus pe alimente pe documente peste tot…”

      Despre Iuda şi de pe la noi :

      Varianta soft (pietist sectantă)

      Varianta soft (pietist ortodoxistă)

      Varianta hard sincretistă:

      Apreciază

  3. kosk said, on Mai 1, 2017 at 1:44 pm

    ca sa comentez decent, Vlahos e cu fundu in doua luntrii, vrea sa impace si capra si varza sa slujeasca si lui Dumnezeu si mamonei..ii sminteste pre multi, dar multi chemati putini alesi (minimul discernamant necesar ).asta e..

    Apreciat de 1 persoană

    • el said, on Mai 1, 2017 at 7:05 pm

      kosk

      .. adica o CURVA !!!

      Apreciat de 1 persoană

      • kosk said, on Mai 1, 2017 at 8:19 pm

        DA, dar sa nu folosim cuvinte prea tari ptr cei mai sensibili, bro..😂😂

        Apreciază

      • el said, on Mai 2, 2017 at 1:25 pm

        kosk

        Sf Scriptura numeste erezia/ idolatria/ PARASIREA Lui Dumnezeu si umblarea dupa idolii facuti de minti omenesti CURVIE !

        eu nu fac decat sa APLIC DEFINITIA data de Dumnezeu acestui fel de gandire/practica la situatia actuala, a episcopilor CAZUTI si MINCINOSI care umbla dupa HUOrtodoxia mintilor lor si HULESC Dreapta Credinta tragand poporul ORB dupa ei in iad prin VICLENIE si FATRANICIE !

        unul ca IUDA vlahos e INFINIT mai PERICULOS decat ereticii FATIS insisi !
        si CE a PORUNCIT DUmnezeu poporului Israel in vechime? : SA NU URMEZE / SA SE INSOTEASCA cu neamurile idolatre/ERETICE ca sa NU cada sub PEDEAPSA acelora. Sau astia crezi ca sunt exemptati de aceasta PORUNCA?
        Desigur ca DA, Porunca este DOAR pentru Neamul Lui Dumnezeu si pentru Poporul Lui …. , caci ei NU (mai sunt) Israelul cel nou, ci s-au facut UNA cu ERETICII/ CAZUTI din har !

        adica el RECIDIVANT merge sa-l sustina/ ACCREDITEZE de „ortodox” pe ERETICUL celofan savu, si sa INSELE Biserica , sa trimita poporul la ERETICI si sa INDEMNE la COMUNIUNEA cu ERETICII NOTORII si eu sa cred ca e vreun „nestiutor” / „niznai” si sa o face din nestiinta ?
        el NU are mila de sufletele unui popor intreg pe care le arunca in IADUL EREZIEI , iar eu trebui sa fiu „politicos” nu?
        si CHIAR SUNT polticioss, a numi RAUL RAU si Binele BINE este de fapt MARTURSIREA a Adevarului , si … POLITETEA Adevaruli !

        CURVA hierothoes vlahos este un VANDUT si o IUDA VICLEANA si PERVERSA !

        ANATEMA hieroteos vlahos !

        Apreciază

      • guti flo said, on Mai 2, 2017 at 2:42 pm

        el
        corect!

        Apreciază

  4. marian said, on Mai 1, 2017 at 2:21 pm


    Din 2011 vorbea despre vacinuri dar nimeni nu-l credea

    Apreciază

  5. mircea.v said, on Mai 1, 2017 at 2:38 pm

    @el,

    tu stii mai multe despre Biserica din Georgia. E adevarat ce spune papa ca cei din Georgia recunosc botezul papistas? Sau e manipulare/minciuna?

    Apreciază

    • el said, on Mai 1, 2017 at 7:13 pm

      mircea.v

      NU ESTE ADEVARAT frate!

      insa din pacate patriarhul lor Ilia , cel atat de slavit din cauza SUPUSILOR sau VREDNICI… e un RATACIT !

      sa NU CREZI asa ceva…

      in Georgia MULTI Ieromonahi si Arhimandriti/ Staretzi au CERUT VEHEMNT iesirea Biserici Georgiene din CMB( LOR se datoreaza acesta VICTORIE a Ortodoxiei acolo !) … si SUNT 100% , pe viata si pe moarte ORTODOCSI…

      .. incat nici AGARICUL batran de patriarh al lor ( … hmmm. de curand CAZUT!!) NU POATE NIMIC impotriva lor!

      sunt MULTI parinti Ieromonahi, Maici/ Staretze si Monahi VREDNICI si VEHEMENTI PENTRU Ortodoxia Sf Parinti si URMATORI ai Ei !

      incat afirmatiile oficiale ale gastii lui Ilia cel beteag duhovniceste(/ si TRUPESTE) … si tratat medical ..in Germania… sunt MAJORITAR MINCIUNI !

      Apreciat de 2 persoane

  6. guti flo said, on Mai 1, 2017 at 3:37 pm

    Tara arde si „ierarhii” se piaptana!…..
    de acum, o sa tot vedem astfel de conferinte in care le scoti cuvintele cu clestele!
    Daca ingerul ar spune altceva decat ne-au vestit noua sfintii apostoli..sa fie anatema…darmite un „ierarh”?!

    Apreciat de 1 persoană

  7. Liviu said, on Mai 1, 2017 at 4:12 pm

    2002 Ravena- Bartolomeu impartaseste si catolici si ortodocsi incepand cu min 1:46

    https://katanixis.blogspot.ro/2017/04/blog-post_188.html

    Apreciat de 1 persoană

    • Aurora said, on Mai 1, 2017 at 10:23 pm

      Am vazut si m-am ingrozit. Este un sarpe acest Bartolomeu !

      Apreciază

    • ban said, on Mai 1, 2017 at 11:36 pm

      Iata ca potirul comun s-a facut demult. De fapt toti stiau asta, plus ca a slujit liurghia cu papa, deci tot potir comun. Poate preotii pomenitori de la noi asteapta sa vina Bartolomeu si Francisc la ei in parohie, ca altfel potirul comun nu se pune! Fudulia romaneasca, ce sa-i faci…

      Apreciat de 2 persoane

      • Mirela said, on Mai 2, 2017 at 1:19 pm

        Personal, cred că până şi „ortodocşii” noştri cei mai „antiecumenişti” dintre cei plini de justificări, de „iconomii” şi de „echilibru duhovnicesc”, chiar dacă ar vedea în propria parohie împărtăşirea papei cu localnicii, ar zice că se rezolvă, dar nu rupându-se de erezie, ci, de exemplu, schimbând potirul cu altul nou.
        De câte jonglerii nu e capabilă raţiunea omului care vrea să meargă pe calea lui, nu e cea pe care i-o arată Dumnezeu! De pildă, ştiţi ce fac evreii? Întrucât creşterea porcilor e interzisă de prescripţiile religioase, fiind considerată o spurcare a pământului sfânt, cresc porci pe nişte platforme, la o oarecare înălţime de sol.
        Sau ca într-un banc, în care un evreu zicea:
        Mă plimbam în jurul casei mele într-o sîmbătă şi am găsit un portmoneu pe jos, plin cu bani, dar fiind sîmbătă nu puteam să mă aplec să-l iau. Atunci s-a întîmplat miracolul: peste tot era sîmbătă, dar în jurul meu s-a făcut brusc vineri…
        Oare nu cu astfel de subterfugii îşi dau conştiinţă bună şi cei care susţin apostazia cretană prin pomenirea ierarhilor eretici şi prin participarea la slujbele lor?

        Apreciat de 2 persoane

    • Nicoleta said, on Mai 2, 2017 at 1:16 am

      Îți dai seama Liviu că așa va fi și la noi foarte curând. Tragedia este că nici măcar nu vom fi anunțați de preoți.

      Apreciază

      • Mirela said, on Mai 2, 2017 at 1:30 pm

        Eu cred că tragedia este că mulţi oameni au rămas cu preoţii apostaziei, considerându-i preoţii lui Dumnezeu. Şi, atâta vreme cât calea pe care se află aceşti oameni este una a iadului, ce mai contează că va mai apărea o bandă de circulaţie în acelaşi sens=papistaşii la potirul din cartier? Aceştia sunt deja la potir –deşi orbii nu-i văd– prin comuniunea euharistică realizată prin pomenirea ereticilor şi prin primirea la ortodoxie fără botez.

        Apreciază

      • Nicoleta said, on Mai 3, 2017 at 10:52 pm

        Mirela, te rog spune-mi unde sa merg.

        Apreciază

      • Mirela said, on Mai 4, 2017 at 12:14 am

        S-a tot scris pe aici, după învăţătura unanimă a Sfinţilor Părinţi, că participarea la slujbele unde sunt pomeniţi ierarhi eretici înseamnă atât unire cu erezia (prin pomenirea ereticilor şi prin comuniune liturgică cu ei), cât şi propria contribuţie la apostazie. Căci, cu toate semnăturile ierarhilor, cu toată laşitatea generalizată a preoţilor, dacă poporul ar fi golit bisericile, toţi aceşti apostaţi nu ar fi dat înapoi? Istoria ne răspunde că ar fi dat, căci nu e prima dată când ierarhii trădează.
        Deci, participarea la slujbele menţionate mai sus nu doar că nu e folositoare, dar osândeşte.
        Rămân două variante: găsirea unui preot nepomenitor şi rugăciunea acasă. Eventual, să mergi la o biserică bulgară/georgiană (dacă ai) sau la PS. Longhin. Dacă nu ai în zonă preot nepomenitor, du-te când poţi la unul dintre cei care deja se ştie că nu pomeneşte, iar când nu poţi, roagă-te acasă. Aşa cum spunea Părintele Antim, nici Sf. Maria Egipteanca nu a fost la slujbe zeci de ani, iar ortodocşii din Ardeal la fel au fost îndemnaţi de către sfinţi să nu accepte slujbele greco-catolicilor, ci să se roage acasă.
        Dar nu merge la slujbele care te unesc cu erezia şi ia aminte că la mulţi care fac asta se văd deja roadele otrăvite!

        Apreciază

  8. Matiu Cosmin said, on Mai 1, 2017 at 5:38 pm

    Mare grija cei care credeti sfinti pe: Arsenie Boca, Nil Dorobantu, Ilarion Argatu, etc ca ajungeti sa o luati pe aratura cum a luat-o Pr Macarie Banu

    http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2017/05/01/raspuns-teologic-ortodox-referitor-la-practici-liturgice-gresite-promovate-de-ieromonahul-macarie-banu-de-la-schitul-oituz/#comment-9123

    Apreciază

    • Mirela said, on Mai 1, 2017 at 10:03 pm

      Odinioară, am scris într-un comentariu legat de reacţia unui preot la Colectiv: Oare vom înnebuni toţi?
      Citind ce face pr. Macarie Banu, presupunând că e adevărat ce scrie acolo, mi-am zis că trebuie să ne rugăm să nu înnebunim şi noi. Cumplit!
      Doamne fereşte!

      Apreciază

      • Parascheva said, on Mai 1, 2017 at 11:59 pm

        …presupunand ca e adevarat ce scrie acolo….

        „Un exemplu este ca cine sta mult in preajma pr Macarie se molipseste de aiurelile cu Nil Dorobantu si sfarseste intr-o vartoasa interpretare a Ortodoxiei , a Sfintei Impartasanii (se aude ca enoriasii preotului Macarie primesc Impartasania la pachet pentru acasa pentru a se impartasi singuri) in acest fel fiind indepartat de la calea mantuirii. ”
        https://saccsiv.wordpress.com/2017/03/08/parinte-macarie-banu-incotro/

        … Fumul fara foc nu iese ! Nu cred ca Pr Ciprian inventeaza !

        Apreciază

      • marinela said, on Mai 2, 2017 at 7:59 pm

        Mirela
        Sora draga,am zimbit la ironia fina strecurata in cuvintele tale pline de bun simt si miez teologic ca de obicei,dindu-ti dreptate intru totul,pt ca din pacate asta-i trista realitate pe care multi „legati la ochi „,nu vor s-o vada/priceapa si gata.De fapt impartasiri comune s-au mai facut si nu de-acum, ci dintotdeauna, cu stiinta sau cu nestiinta;nu zic ca in toate bisericile si de catre toti slujitorii preoti,dar in mare parte s-a facut.In concluzie ma intreb ,care potir comun se mai asteapta?Hristos a inviat!

        Apreciază

      • Mirela said, on Mai 2, 2017 at 10:09 pm

        Marinela

        Adevărat că a înviat!
        Dragă soră, triste vremuri trăim. Să ne dea Dumnezeu putere să răbdăm până la sfârşit şi să nu ne pierdem minţile, sufletele şi mântuirea!

        Apreciază

  9. kosk said, on Mai 1, 2017 at 6:22 pm

    off..

    Apreciază

  10. Radu Humor said, on Mai 1, 2017 at 8:52 pm

    Un articol ce merită citit !
    http://www.cotidianul.ro/ce-fel-de-romani-ne-urmeaza-300149/

    Apreciază

  11. enkidu said, on Mai 1, 2017 at 9:38 pm

    De ce s-a dus papa in Egipt:
    http://tass.com/society/944006/amp

    Și o declarație de-a lui la întoarcere:
    „The Russian Orthodox recognize our baptism and we recognize their baptism.”
    http://www.catholicnewsagency.com/news/full-text-of-pope-francis-in-flight-presser-from-egypt-24826/

    Apreciază

    • Mihai said, on Mai 1, 2017 at 11:59 pm

      Dar nu mai reprezintă o noutate turneele lui kaka Francis, scopul il cunoaștem destul de bine, doar un cretin poate crede că Francisc nu mai poate de grija lui x sau y, el are o misiune de i deplinit

      Apreciază

  12. Mirela said, on Mai 1, 2017 at 10:20 pm

    Eu zic că e mult mai rău decât apa de ploaie. Apa de ploaie e benefică, e o binecuvântare a lui Dumnezeu asupra lumii, să nu o desconsiderăm! Şi cel mai bine vedem cât e de bună apa de ploaie în perioade de secetă, când ne dor pământul pârjolit, vegetaţia muribundă şi animalele chinuite de foame.
    Nu am ascultat prelegerea lui Ierotheos Vlachos, dar din prezentarea Adei ea nu e simplă apă de ploaie, ci apă otrăvitoare, eventual ploaie acidă, menită să ucidă dreapta credinţă şi neliniştea cea bună vizavi de apostazia din Creta.
    O dată în plus, se vădeşte că trebuie să nu ne ne punem nădejdea în oameni şi că trebuie să ne ţinem cu toate puterile de Sfinţii Părinţi, fără a căror călăuzire ne vom trezi că destinaţia veşnică pentru noi nu este raiul închipuirii noastre, ci fundul iadului.

    Apreciază

    • schepsis orthodox said, on Mai 10, 2017 at 3:22 am

      IIC XC + NIKA

      Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!

      „Eu te îndemn deci stăruitor în fața lui Dumnezeu și a lui Hristos Iisus, Care va să judece viii și morții, la arătarea Lui și în împărăția Lui; propovăduiește cuvântul, stăruiește cu timp și fără de timp, mustră, ceartă, îndeamnă, cu toată îndelunga-răbdare și învățătura. Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învățătura sănătoasă, ci – dornici să-și desfăteze auzul – își vor grămădi învățători după poftele lor, și își vor întoarce auzul de la adevăr și se vor abate către basme. (Sfânta Scriptură, 1988, Epistola a II-a către Timotei a Sfântului Apostol Pavel 4, 1-4)

      ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

      Cărți ERETICE de pus pe foc (Galateni 1, 8-9):

      1. Ierótheos Mitropolitul Nafpaktosului, Dogmatica empirică a Bisericii Ortodoxe Sobornicești după învățăturile prin viu grai ale Părintelui Ioannis Romanidis. Volumul I (Dogmă – Morală – Revelație). Prezentare critică. Traducere din limba greacă de Tatiana Petrache. Carte tipărită cu binecuvîntarea Înaltpreasfințitului TEOFAN Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, Editura DOXOLOGIA, 2014:

      http://librariasophia.ro/carti-Dogmatica-empirică-după-învățăturile-prin-viu-grai-ale-Părintelui-Ioannis-Romanidis-Vol-I-Hierotheos-Vlachos-mitrop-so-12444.html

      2. Ierótheos Mitropolitul Nafpaktosului, Dogmatica empirică a Bisericii Ortodoxe Sobornicești după învățăturile prin viu grai ale Părintelui Ioannis Romanidis. Volumul II (Dumnezeul Treimic. Crearea lumii – Căderea. Întruparea – Biserica. Viața după moarte). Prezentare critică. Traducere din limba greacă de Tatiana Petrache și Mănăstirea Diaconești. Carte tipărită cu binecuvîntarea Înaltpreasfințitului TEOFAN Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, Editura DOXOLOGIA, 2017:

      http://librariasophia.ro/carti-Dogmatica-empirică-după-învățăturile-prin-viu-grai-ale-Părintelui-Ioannis-Romanidis-Vol-II-Ierotei-Vlahos-Mitrop-de-Nafpaktos-so-15665.html

      3. Protopresbyter prof. univ. dr. IOANNIS ROMANIDES, TEOLOGIA PATRISTICĂ. Traducere din limba neogreacă și studiu introductiv de pr. dr. Gabriel Mândrilă, Editura Metafraze, București, 2011:

      http://librariasophia.ro/carti-Teologia-Patristica-Romanides-Ioannis-pr-so-6669.html

      4. Pr. Ioannis Romanides, Dogmatica Patristică Ortodoxă. O expunere concisă:

      http://librariasophia.ro/carti-Dogmatica-patristica-ortodoxa-O-expunere-concisa-Romanides-Ioannis-pr-so-6274.html

      ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

      Partea a II-a

      Sfinți Părinți și dogmatiști ai Bisericii Ortodoxe, „Cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică”, despre Dogme, Sfânta Revelație, Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție

      Secțiunea 1-a

      Sfântul Părinte Cuvios Ioan din Damasc (Damaschinul)

      SFÂNTUL IOANN DAMASKIN, DESCOPERIRE CU AMĂRUNTUL A PRAVOSLAVNICEI CREDINȚE, Editura Predania, București, 2011, Pentru Scriptură, pp. 196-198:
      http://predania.ro/editura_izvoarele-orthodoxiei/descoperire-cu-amaruntul-a-pravoslavnicii-credinte.html

      Apreciază

    • schepsis orthodox said, on Mai 10, 2017 at 3:34 am

      IIC XC + NIKA

      Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!

      „Eu te îndemn deci stăruitor în fața lui Dumnezeu și a lui Hristos Iisus, Care va să judece viii și morții, la arătarea Lui și în împărăția Lui; propovăduiește cuvântul, stăruiește cu timp și fără de timp, mustră, ceartă, îndeamnă, cu toată îndelunga-răbdare și învățătura. Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învățătura sănătoasă, ci – dornici să-și desfăteze auzul – își vor grămădi învățători după poftele lor, și își vor întoarce auzul de la adevăr și se vor abate către basme. (Sfânta Scriptură, 1988, Epistola a II-a către Timotei a Sfântului Apostol Pavel 4, 1-4)

      ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

      Cărți ERETICE de pus pe foc (Galateni 1, 8-9):

      1. Ierótheos Mitropolitul Nafpaktosului, Dogmatica empirică a Bisericii Ortodoxe Sobornicești după învățăturile prin viu grai ale Părintelui Ioannis Romanidis. Volumul I (Dogmă – Morală – Revelație). Prezentare critică. Traducere din limba greacă de Tatiana Petrache. Carte tipărită cu binecuvîntarea Înaltpreasfințitului TEOFAN Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, Editura DOXOLOGIA, 2014:

      http://librariasophia.ro/carti-Dogmatica-empirică-după-învățăturile-prin-viu-grai-ale-Părintelui-Ioannis-Romanidis-Vol-I-Hierotheos-Vlachos-mitrop-so-12444.html

      2. Ierótheos Mitropolitul Nafpaktosului, Dogmatica empirică a Bisericii Ortodoxe Sobornicești după învățăturile prin viu grai ale Părintelui Ioannis Romanidis. Volumul II (Dumnezeul Treimic. Crearea lumii – Căderea. Întruparea – Biserica. Viața după moarte). Prezentare critică. Traducere din limba greacă de Tatiana Petrache și Mănăstirea Diaconești. Carte tipărită cu binecuvîntarea Înaltpreasfințitului TEOFAN Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, Editura DOXOLOGIA, 2017:

      http://librariasophia.ro/carti-Dogmatica-empirică-după-învățăturile-prin-viu-grai-ale-Părintelui-Ioannis-Romanidis-Vol-II-Ierotei-Vlahos-Mitrop-de-Nafpaktos-so-15665.html

      3. Protopresbyter prof. univ. dr. IOANNIS ROMANIDES, TEOLOGIA PATRISTICĂ. Traducere din limba neogreacă și studiu introductiv de pr. dr. Gabriel Mândrilă, Editura Metafraze, București, 2011:

      http://librariasophia.ro/carti-Teologia-Patristica-Romanides-Ioannis-pr-so-6669.html

      4. Pr. Ioannis Romanides, Dogmatica Patristică Ortodoxă. O expunere concisă:

      http://librariasophia.ro/carti-Dogmatica-patristica-ortodoxa-O-expunere-concisa-Romanides-Ioannis-pr-so-6274.html

      ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

      Partea a V-a

      Împrotiva lui Romanides:

      Ereziile lui Ioannis Romanidis demascate și analizate de Vladimir Moss, în lumina Sfintei Scripturi și a scrierilor Sfinților Părinți:

      Against Romanides. A Critical Examination of the Theology of Fr. John Romanides, pp. 106:
      http://orthodoxchristianbooks.com/downloads/551_AGAINST_ROMANIDES.pdf
      http://orthodoxchristianbooks.com/articles/619/against-romanides/

      Articole extrase din cartea mai sus menționată:

      Învățătura eretică a lui Ioannis Romanidis despre Sfânta Treime:
      ROMANIDES ON THE HOLY TRINITY:
      http://orthodoxchristianbooks.com/articles/410/romanides-holy-trinity/

      Învățătura eretică a lui Ioannis Romanidis despre Taina Sfântului Botez:
      ROMANIDES AND HOLY BAPTISM:
      http://orthodoxchristianbooks.com/articles/452/romanides-holy-baptism/

      Învățătura orthodoxă a Sfintei Tradiții despre iad și demascarea învățăturilor eretice, despre aceeași realitate, ale lui Ioannis Romanidis și ale celor de un cuget cu dânsul:
      THE REALITY OF HELL:
      http://orthodoxchristianbooks.com/articles/731/-reality-hell/

      Apreciază

    • schepsis orthodox said, on Mai 10, 2017 at 3:35 am

      IIC XC + NIKA

      Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte !!!

      „Eu te îndemn deci stăruitor în fața lui Dumnezeu și a lui Hristos Iisus, Care va să judece viii și morții, la arătarea Lui și în împărăția Lui; propovăduiește cuvântul, stăruiește cu timp și fără de timp, mustră, ceartă, îndeamnă, cu toată îndelunga-răbdare și învățătura. Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învățătura sănătoasă, ci – dornici să-și desfăteze auzul – își vor grămădi învățători după poftele lor, și își vor întoarce auzul de la adevăr și se vor abate către basme. (Sfânta Scriptură, 1988, Epistola a II-a către Timotei a Sfântului Apostol Pavel 4, 1-4)

      ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

      Cărți ERETICE de pus pe foc (Galateni 1, 8-9):

      1. Ierótheos Mitropolitul Nafpaktosului, Dogmatica empirică a Bisericii Ortodoxe Sobornicești după învățăturile prin viu grai ale Părintelui Ioannis Romanidis. Volumul I (Dogmă – Morală – Revelație). Prezentare critică. Traducere din limba greacă de Tatiana Petrache. Carte tipărită cu binecuvîntarea Înaltpreasfințitului TEOFAN Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, Editura DOXOLOGIA, 2014:

      http://librariasophia.ro/carti-Dogmatica-empirică-după-învățăturile-prin-viu-grai-ale-Părintelui-Ioannis-Romanidis-Vol-I-Hierotheos-Vlachos-mitrop-so-12444.html

      2. Ierótheos Mitropolitul Nafpaktosului, Dogmatica empirică a Bisericii Ortodoxe Sobornicești după învățăturile prin viu grai ale Părintelui Ioannis Romanidis. Volumul II (Dumnezeul Treimic. Crearea lumii – Căderea. Întruparea – Biserica. Viața după moarte). Prezentare critică. Traducere din limba greacă de Tatiana Petrache și Mănăstirea Diaconești. Carte tipărită cu binecuvîntarea Înaltpreasfințitului TEOFAN Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, Editura DOXOLOGIA, 2017:

      http://librariasophia.ro/carti-Dogmatica-empirică-după-învățăturile-prin-viu-grai-ale-Părintelui-Ioannis-Romanidis-Vol-II-Ierotei-Vlahos-Mitrop-de-Nafpaktos-so-15665.html

      3. Protopresbyter prof. univ. dr. IOANNIS ROMANIDES, TEOLOGIA PATRISTICĂ. Traducere din limba neogreacă și studiu introductiv de pr. dr. Gabriel Mândrilă, Editura Metafraze, București, 2011:

      http://librariasophia.ro/carti-Teologia-Patristica-Romanides-Ioannis-pr-so-6669.html

      4. Pr. Ioannis Romanides, Dogmatica Patristică Ortodoxă. O expunere concisă:

      http://librariasophia.ro/carti-Dogmatica-patristica-ortodoxa-O-expunere-concisa-Romanides-Ioannis-pr-so-6274.html

      ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

      Partea ultimă

      Sfântul Părinte Ierarh Ignatie Briancianinov despre scrierile eretice ale lui Ioannis Romanidis

      Sfântul Ignatie Briancianinov, De la întristarea inimii la mângâierea lui Dumnezeu. Scrisori către mireni, Editura Σοφία (Sophia), Editura Cartea Ortodoxă, București 2012:

      Scrisoarea 45. Despre științele omenești. Rațiunea cu nume mincinos. Despre înțelepciunea duhovnicească și cea trupească, pp. 146-147:

      Scrisoarea 53. Despre mărturisirea adevărului cu gura și cu fapta. Singura cale fără greș către mântuire este urmarea neabătută a învățăturii Sfinților Părinți. Despre citirea cărților eretice. Despre adevăratul îndrumător duhovnicesc. Împlinirea prorociei despre prorocii mincinoși. Ce înseamnă ascultarea, pp. 167-173:

      Scrisoarea 54. Despre deplina ascultare față de îndrumătorul duhovnicesc. Nevoitorii vremurilor din urmă, pp. 174-177:

      Scrisoarea 55. De ce este neapărată nevoie de citirea Sfinților Părinți. Ereticii din toate timpurile urăsc cu deosebire scrierile Părinților. Despre citirea Sfintei Scripturi, pp. 178-183:

      Scrisoarea 56. Despre îndrumătorul duhovnicesc. Despre împătimirea față de îndrumător. Despre dreapta îndrumare duhovnicească și viața în Dumnezeu. Despre viața închipuită, care nu există de fapt, pp. 184-186:

      SFÂNTUL IGNATIE BRIANCIANINOV, Experiente ascetice. Traducere din limba rusă de Adrian și Xenia Tănăsescu-Vlas, Editura Σοφία (Sophia), Bucuresti, 2008, Despre păzirea de cărțile care cuprind învățături mincinoase, pp. 93-95:

      Apreciază

  13. Iones said, on Mai 2, 2017 at 12:52 am

    De unde s-au inspirat Bodog si Rafila:

    Italia: medicii ANTI-VACCINARE își pierd dreptul de liberă practică
    http://www.cotidianul.ro/italia-medicii-anti-vaccinare-isi-pierd-dreptul-de-libera-practica-300150/

    Apreciază

  14. Un anonim said, on Mai 2, 2017 at 1:14 am

    el

    Cred ca Lucia voia sa zica ca puteai sa scrii asa:

    „Pe scurt UN VANDUT si UN APOSTAT si Hierotheos Vlahos !!

    nu va mai faceti de acum iluzii nici despre el si „ortodoxia” sa de fatzada , o FATRANICIE !

    ANATHEMA Hierothos Vlahos care SUSTII EREZIA ecumenista si pe urmatorii ei NOTORII ca Teofan Savu si SINDOUL APOSTAT BOR!!

    Dumnezeu sa te CERTE episcop VICLEAN!”

    in locul la ceea ce ai scris tu cu „celofan savu”, si „srl” si exprimari din astea tiganesti. Nu te mai prefa ca nu intelegi la ce se refera lumea cind iti spune, si te rog nu te mai obosii sa imi raspunzi daca iarasi ai de gand sa folosesti acelasi stil. Sau Sfintii Parinti l-au dat anatema pe CacArie si nu pe Arie ereticul? Te crezi superior celorlalti de iti permiti sa vorbesti asa sau ce?

    Apreciat de 1 persoană

    • guti flo said, on Mai 2, 2017 at 9:06 am

      Un anonim ..
      Ce sensibil esti !!…..dar tu nu vezi ce atitudine au „ierarhii” fata de turma lor?! ….ca ne cred niste prosti!…tu nu vezi ca ei te aduc in stare de asa ceva?!…uita-te frate la felul in care o scalda Vlahos..ca pur si simplu nu vrea sa spuna adevarul! tie iti convine asta?
      tu te uiti la un vocabular , in loc sa vezi prapastia din fata ta! ?
      Tu cum ai prefera ?! Sa te impinga cineva…si sa-ti traga si o palma…sa te trezesti, ca nu cumva sa cazi in prapastie…..sau cineva care iti vorbeste frumos pana te trezesti in prapastie!? (vezi Ierth. Vlahos)
      Asta nu inseamna ca nu e bine sa folosesti un limbaj decent! …dar nu mai fiti frate asa sensibili…cand este vb de adevar!

      Apreciază

      • Un anonim said, on Mai 2, 2017 at 10:34 pm

        guti flo

        Din contra, vad lucrul asta, lupta este serioasa si noi trebuie sa o luam in maxima seriozitate. Eu sunt de acord cu faptul ca acest mitropolit greseste, ma doare ca nu a refuzat invitatia. Ma intristeaza teribil sa vad ce s-a intimplat. Nu consider ca mai trebuie sa ii menajam pe acesti oameni trebuie sa stam drepti si sa nu ne mai clatinam. Sa nu ne fie frica de anatemele lor, de caterisirile lor. Nu poate sa imi placa ce a facut acest om, ca a spus ca e frumos in Creta… Deja numai prin faptul ca s-a facut asa o mare greseala Creta, nu mai poate fi frumos in Creta, poate ca Creta este chiar un cuib de diavoli si nu la intimplare a fost aleasa Creta, numai faptul ca a spus ca Creta este un oras frumos si deja m-a pierdut.

        Chiar daca acela nu a semnat la Creta, eu nu as mai putea sa mai merg intr-o biserica unde slujeste el. Este din ce in ce mai greu sa gasim sfatuitori, pe oriunde te duci gasesti cate o patima, indreptatiri, eu am facut cutare pentru Dumnezeu deci pot sa fiu mai usuratic cu asta , etc. Frate, orice greseala, oricat de mica, daca omul staruie in ea, aceasta pune stapanire pe el. Eu am simtit-o pe pielea mea, nu sunt greseli mici. Noi ducem o lupta foarte importanta aici. Parintele Justin a spus ca parerea lui este ca singura metoda de a te mantui in ziua de astazi este mucenicia. Cum putem noi sa facem ceva serios impreuna daca ne pierdem in cuvinte din astea nefolositoare? Eu nu ma dau intelept, nici eu nu vorbesc prea bine, dar pot sa ma stradui sa vorbesc cat mai clar ca sa dea rod, altfel de ce ne mai straduim?

        Apreciază

      • guti flo said, on Mai 3, 2017 at 10:10 am

        un anonim
        Hristos a inviat!

        fiecare e responsabil pe ceea ce face!…..parerea mea e ca „el” nu o face din rautate…sau placere!
        situatia este de asa natura…ca te face sa mai scapi cate un cuvant mai dur…..sa nu uitam ca suntem oameni ! asta nu inseamna(dupa cum spui si tu) ca nu trebuie sa ne exprimam cat mai clar..
        Lucrul asta depinde f mult de perceptia fiecaruia…unii sunt mai sensibili, altii mai putin sensibili…..sfantul Paisie Aghioritul ne explica f frumos despre asta.
        Parerea mea e ca, orice am face noi…si oricum ne-am exprima, frumos, sau mai putin frumos, nu vom fi niciodata pe placul la toata lumea….cel care e mai sensibil sa i-a aminte de la cel care se exprima cu retinere…iar cel care e dornic de un dus rece, sa se trezeasca instant…sa i-a aminte de la cel care se exprima mai direct!
        Eu cred ca cel care cauta adevarul, trece peste „bariera” asta ….. si culege ce este bun, esenta mesajului ( sf ap Pavel ne indeamna la asta)…iar restul, lasa in seama lui Dumnezeu!
        Anonim…..sa nu intelegi gresit..ce vreau sa spun, ( vb la gen.) este ca daca cineva spune adevarul pe un ton mai apasat…noi nu putem spune ca nu am inteles, din pricina ca acea persoana s-a rastit!
        Eu zic sa avem rabdare si sa nu ne suparam intre noi…cu toti cautam adevarul…..fiecare are caracterul lui….sigur, pana la urma, caracterul trebuie modelat dupa invataturile sfintilor parinti, dupa puterea fiecaruia… Atentia noastra trebuie s-o indreptam acolo unde trebuie…nu asupra noastra…(cred ca asta ai vrut sa spui si tu). Cu totii ne folosim de articolele lui Saccsiv…din coment. unuia sau altuia…mai mult sau mai putin..(exceptand intrusii, bineinteles 🙂 ).eu unul m-am folosit mult din coment. lui „el” ..si nu numai..nu vreu sa-i numesc ca sunt multi…chiar daca unii nu comenteaza „conform caracterului” meu! …conteaza ca au spus adevarul! Cred ca in directia asta trebuie sa ne concentram atentia, asupra adevarului!
        Dumnezeu sa ne lumineze!

        Apreciază

    • Mirela said, on Mai 2, 2017 at 1:46 pm

      Nu cred că ironia şi lipsa de reverenţă faţă de pseudo-ierarhii care, cu vorbă mieroasă, vor să ne expedieze în iad are vreo legătură cu ţigănia. Dacă să-i spui celofan unui eretic care nu merită numele pe care-l poartă ţi se pare atât de urât, să trimiţi un popor în iad cum ţi se pare? Să patronezi prigoana împotriva ortodocşilor cum ţi se pare? Să te trezeşti cu piciorul rupt de către „surori”, după un asalt mafiot în miez de noapte cum ţi se pare? ETC. ETC. ETC.
      Astea-s OK?
      Iar cu Cacarie ai dreptate, „cinstea” asta i-a dat-o Dumnezeu, să moară pe latrină cu maţele crăpate, ca un rahat (îi zic aşa ca să nu-ţi violentez urechile fine, deşi nu zic corect). Ai nimerit-o!

      Apreciază

    • el said, on Mai 2, 2017 at 1:48 pm

      Un anonim

      nu sunt decat EXPRIMARI POTRIVTE cu starea lor. (tiganeasca este DOAR mintea/interpretarea ta, ca fiecare vede/ pricepe dupa „matrcea” mintii lui !)

      sa-ti explic cum?

      FOSTUL Teofan NU mai e vrednic sa poarte numele sfintit Teofan caci si-a TRADAT Juramantul de Credinta fata de Hristos si ca calugar si ca cleric.
      de ce celofan? ca e lucios („ia ochii” / , ALUNECOS, SUFOCA, FATRANIC) si … un GUNOI ARTIFICIAL cum e celofanul printre alte materii.

      bor.srl te intrebi de unde sufixul BINEMERITAT srl?

      pai ce a mai ramas dintr-o FOSTA Biserica, CAZUTA din Dreapta Credinta si cu cler lispit de orice HAR, caci INDARATNIC ERETIC / in COMUNIUNE CU ERETIII POMENITI, decat o simpla asociatie omeneasca …si din cauza managerului ei Danutz … o asociatie producatoare de PARAI si ZIDARII … adica o „producatoare” srl !???

      si daca crezi ca esti mai destept vorbeste tu mai „ales” „inteleptule” …. te ascultam cu interes!
      dar MARTURISESTE Adevarul, ca de PREFACUTI si FATRANICI care strecoara tantarul si inghit camila( EREZIE) suntem SATUI … bai „urmatorule”( prin visele tale poate) al Sfintilor Parinti !

      Apreciază

      • Un anonim said, on Mai 2, 2017 at 4:46 pm

        el

        Se vorbeste mai ales pe acest blog, si mult mai bine decat exprimi tu. Tu doar repeti adaugand cuvintele tale care te fac sa te simti interesant (probabil). Degeaba le dai explicatii si justificari. Poate nici nu consideri ca este pacat sa vorbesti asa. Poate nici nu te gindesti ca este pacat si chiar poate Dumnezeu trece cu vederea pentru ca tu vezi Doamne spui adevarul cand toata lumea tace. Stai linistit ca spun multi adevarul pe acest blog, tu nu vii cu nici o contributie (cel putin eu nu am vazut inca) in afara de cuvintele tale preferate si exprimarile tale preferate.

        Dar tu esti urmator al Sfintilor Parinti?

        Stai linistit ca oricat adevar ai marturisi tu, daca tu consideri ca exprimarile astea alea tale nu sunt un pacat esti un simplu eretic, doar ca erezia ta e asa „mai mica”.

        Apreciat de 1 persoană

      • Mirela said, on Mai 2, 2017 at 6:44 pm

        un anonim

        Poate că tu nu ai văzut contribuţii ale fratelui @el, dar alţii au văzut şi le-au apreciat.
        Cât despre a-l acuza de erezie, mă întreb dacă ai habar ce zici. Dar dacă vrei să ne convingi că vorbeşti în cunoştinţă de cauză, poţi să ne spui care e erezia la care te referi?

        Apreciază

      • Un anonim said, on Mai 2, 2017 at 9:11 pm

        Mirela

        Ma refer la urmatorul lucru: Am spus ca in cazul in care „el” nu considera ca e pacat sa foloseasca acel vocabular atunci este in erezie. La fel imi spunea cineva ca nu este pacat sa te impreunezi folosind prezervativ. Nu faptul ca folosea prezervativ este o erezie, asta e doar pacat, ci faptul ca spunea ca nu este pacat, atunci sustinea o invatatura gresita. Erezie inseamna ca sustii o invatatura gresita. In cazul lui „el” am sugerat ca faptul ca foloseste acest vocabular ca ceva normal, sugereaza ideea ca nu considera ca este un pacat. Adica folosirea vocabularului lui „el” nu este un pacat. In cazul in care dansul considera ca nu este un pacat am spus ca eu il consider ca e intr-o erezie la fel ca cel care nu considera ca este pacat sa te impreunezi folosind prezervativ.

        Eu nu l-am acuzat de erezie in cazul in care el considera ca greseste cand folososete acest vocabular, poate are alte motive, este tot timpul nervos, nu stiu.. Dar vazand ca apara acest vocabular am considerat ca poate il considera ceva potrivit, normal, poate chiar virtuos, in cazul in care crede asta atunci eu sustin ca este in erezie.

        Apreciază

      • Mirela said, on Mai 3, 2017 at 12:29 am

        Un anonim,

        Ar fi fost bine ca, înainte de a acuza pe cineva de erezie (care, aşa cum ne învaţă Sfinţii Părinţi, îl desparte pe om de Dumnezeu), să te asiguri că ştii ce este erezia.
        Afirmi că „erezie inseamna ca sustii o invatatura gresita”. Te întreb: eu, dacă susţin că fumatul e sănătos, sunt eretică? Sau dacă promovez o teorie matematică eronată? Sau dacă insist că maimuţa are 6 picioare şi 5 urechi? Sau dacă spun că Ştefan cel Mare a domnit în secolul al treilea?
        Erezia este învăţătura DE CREDINŢĂ greşită, nu orice învăţătură. Deci, care e erezia lui @el? Că vorbeşte mai fără menajamente decât ţi se pare ţie admisibil? Dacă tot vorbeai de exprimări ţigăneşti, ai idee cam cum vorbesc ţiganii? Nu i-ai auzit niciodată? Pot fi reproduse pe aici cuvintele lor? Prin vieţile sfinţilor, cum ai citit că se adresau creştinii primelor veacuri ereticilor idolatri?
        Confunzi ironia/pamfletul cu ţigănia şi greşeala cu erezia şi nu ştiu dacă aici se opresc confuziile. Ţine minte că antihrist va vorbi foarte frumos/politicos, iar Sf. Ilie şi Enoh mai puţin, ai grijă că s-ar putea să faci confuzii şi între ei, luându-te după criteriul enunţat de tine!

        Apreciat de 1 persoană

  15. Un anonim said, on Mai 2, 2017 at 1:16 am

    Corectie, trebuia sa scriu „Lucian” in loc de „Lucia”, acum am vazut dupa ce am publicat.

    Apreciază

  16. Nicoleta said, on Mai 2, 2017 at 1:31 am

    în limba română?… vă rog…

    Apreciază

    • Nicoleta said, on Mai 2, 2017 at 1:31 am

      pentru enkidu

      Apreciază

      • enkidu said, on Mai 2, 2017 at 4:06 pm

        @nicoleta
        Papa spunea că biserica rusă recunoaște validitatea botezului catolic și viceversa.

        Apreciază

  17. bi3 said, on Mai 2, 2017 at 12:26 pm

    Știm cu toții că sinodul din Creta a fost cu probleme, nu neagă mai nimeni asta (cu excepția unor oficiali). Întrebarea majoră însă este până unde mergem cu protestele și cu opoziția… Și sinodul cu calendarul de acum aproape 100 de ani a fost cu probleme mari, și știm cu toții unde s-a ajuns cu protestele și cu opoziția după acel sinod… Și ridicarea anatemelor din 1965 a fost cu probleme mari, și s-a lăsat cu întreruperea pomenirii (pentru o perioadă)… Și declarația de la Balamand la fel…

    Văd că se zice că nu nepomenitorii au făcut schismă, ci cei care au semnat în Creta… Am mai auzit asta de multe ori la stiliști. Stiliștii zic că nu ei au făcut schisma, ci cei care au schimbat calendarul.

    Deci de data asta ce facem, și pentru cât timp? Eu unul nu știu, mai aștept…

    Apreciază

    • Mirela said, on Mai 2, 2017 at 2:49 pm

      bi3

      Cum aştepţi, înfruptându-te din plin din potirul ereziei oficializate în Creta? Despre cum au procedat Sfinţii Părinţi când au fost invitaţi la comuniune cu erezia ai citit, sau nu ţi se pare relevant? Decât să-i urmăm pe ei, mai bine ne luăm după capul nostru? Despre faptul că trebuie să fugim de orice părtăşie cu erezia şi cu ereticii s-a tot scris şi cine a avut minte să înţeleagă a înţeles, ne dai cumva exemple scripturistice şi patristice că trebuie să tolerăm erezia cu „iconomie”? Luată cu linguriţa, erezia este bună şi doar cu polonicul dăunează?

      Apreciază

      • el said, on Mai 2, 2017 at 8:32 pm

        Mirela

        .. bi3 este bocolatru convins.. de unde „harul” intelegerii lui ! 🙂

        Apreciază

      • Mirela said, on Mai 2, 2017 at 10:35 pm

        el,

        Sunt atâţia bocolatri încât nu-i reţin pe mulţi, doar _ _ _ _ _oaie cel prolific în delir insistent şi alţi câţiva mi-au intrat în cap. Dacă l-aş fi reţinut pe bi poate că nu mi-aş fi pierdut timpul cu răspunsuri, cel puţin pentru el, căci se vede tot mai clar, din „evoluţia” unora, că acceptarea înşelărilor devorează creierele şi are consecinţe dintre cele mai grele.
        Dar, până la urmă, sunt lucruri mai bune cu care să-mi umplu mintea.

        Apreciază

    • ban said, on Mai 2, 2017 at 3:12 pm

      Asteapta…

      Apreciază

    • Mihai said, on Mai 2, 2017 at 3:37 pm

      Pai da întocmai că cei ce au semnat în Creta sunt deja în schisma, și ce să mai aștepți?!, Daca astepti, somn ușor vise plăcute puricii sa te sărute, sau altceva ia de dormi liniștit/liniștită, Bartolomeu &co ,, veghează” pt tine

      Apreciază

    • Coprie said, on Mai 2, 2017 at 9:41 pm

      Frate ce e de neînțeles, ce ne învață Sfinții Părinți să facem? Să luptăm prin nepomenire sau să ne facem Biserici paralele(cum au făcut stiliști)? Eu știu că învață să luptăm prin nepomenire, iar de Biserici paralele eu nu am auzit. Deci a vorbit careva de biserici paralele sau ce? Sau ție ți se pare că greșim că luptăm prin nepomenire cum ne învață Sfinții Părinți.

      „– Domnul Iisus Hristos a numit Sobornicească Biserică pe aceea care păzeşte adevărata şi mântuitoarea mărturisire de credinţă. Pentru această mărturisire El l-a numit pe Petru fericit şi a spus că va zidi Biserica Sa pe această mărturisire (Matei 16,18). Totuşi, eu vreau să cunosc mărturisirea voastră, pe care se întemeiază, ziceţi voi, unitatea întregii Biserici. Dacă ea nu se împotriveşte Adevărului, nu voi mai rupe comuniunea cu voi. Apoi, văzând că această mărturisire a lor se îndepărta de Adevăr, Sfântul Maxim nu a primit să semneze. Apoi a continuat:
      – Dacă de dragul iconomei credința mântuiroare (ortodoxă) se amestecă cu credința mincinoasă (erezia), acest soi de așa zisă iconomie este totală despărțire de Dumnezeu, nu unire.
      – Prin cuvintele pe care le spui, bagi dihonie în Biserică. Iar Sf. Maxim a spus:
      – Dacă cel ce mărturisește învățăturile Sfintelor Scripturi și ale Sfinților Părinți provoacă schismă în Biserică, atunci cel care șterge învățăturile Părinților ce va provoca în Biserică? Fără acestea nu poate exista nici numele Bisericii…Căci dacă ștergem cuvintele care ne învață despre Dumnezeu, nu ne va mai rămâne nimic la care să ne închinăm.
      Eu nu am o învățătură a mea, ci învățătura de obște a Bisericii Sobornicești. N-am formulat nici o părere a mea, ca să se poată spune că am scornit vreo dogmă.” Fragment din procesul Sf. Maxim Mărturisitorul

      Apreciază

      • Andrei Creacico said, on Mai 3, 2017 at 10:42 am

        Coprie, oare crezi că episcopii care, dă Doamne, vor condamna ecumenismul şi pe ecumenişti, vor fi biserică oficială? Sau că ierarhia ecumenistă va dispărea undeva peste noapte? Sau totuşi acei episcopi vor deveni o „ierarhie paralelă” faţă de cea ecumenistă?

        Observ că cei care abia acum un an au început lupta contra ecumenismului au o ispită mare de a-i judeca pe cei care o fac de multe zeci de ani de zile, căutând pretexte mai mult sau mai puţin canonice pentru a-i denigra. Cine nu înţelege că reforma calendaristică a fost tocmai prima reformă ecumenistă, să citească enciclica Patriarhiei Ecumenice din 1920: http://lumea-ortodoxa.ro/enciclica-patriarhala-si-sinodala-patriarhiei-ecumenice-din-1920/ – nu e vreo scriere apologetică a „stiliştilor”, e chiar instrucţiunea de implementare a ecumenismului scrisă de ecumenişti.

        Să fiți foarte atenți la formularea pretențiilor către vechi-calendariști, ca să nu vă săpați propria groapă de înmormântare, căci mai târziu ecumeniștii vă vor ataca tot cu cuvintele voastre (și atunci vor fi îndreptățiți să o facă!), fiindcă veți avea aşa-zis sinod paralel, veţi hirotoni preoţi, episcopi pentru eparhiile ocupate de ei etc.

        Şi nu uitaţi că ecumenismul nu a luat naştere la Creta în 2016.

        Pace şi Doamne ajută! Hristos a înviat!

        Apreciat de 1 persoană

      • Coprie said, on Mai 3, 2017 at 9:00 pm

        Adevărat a înviat!

        Da știam de cele ce ai zis, le-am auzit de la o conferință a Păr. Sava. Da îi judec pe stiliști, că au făcut schisma în loc să lupte prin nepomenire cum ne învață canoanele, mă gândesc numai ce piedici ar fi avut ecumeniștii dacă stiliști ar fi luptat prin nepomenire, cred că ar fi ajuns și la mucenicie, dar ei nu ca să fie în pace(când Biserica era în război din 1902) au zis că doar ei mai sunt ortodocși și-au făcut propria ierarhie anticanonic, Glicherie acela al lor a fost hirotonit de un singur episcop, și-au făcut propria ierarhie fără ca să condamne Sinodal erezia ecumenismului, care după cum chiar și tu ai arătat era vizibilă și la acea vreme. Așa au procedat Sfinții Părinți(adică să zică: iată toți sunt eretici-dar fără sinod de condamnare-, gata acum putem să hirotonim, ceilalți sunt în schismă)? Eu nu știu, dar poate ști tu mai multe. Încă cercetez problema.

        Nu am nici o comuniune cu stiliștii și nici nu îmi doresc, chiar de voi rămâne singurul în Biserică ortodoxă în care m-am născut. Nu am nevoie de mântuire de la ei, ci de la Hristos, așa că îmi aleg cu plăcere „groapa”, adică de a purta crucea pe care mi-a dat-o Hristos.

        Cât despre sinod, nu sunt sigur că se va face, cine anume să-l facă? Iar dacă se va face prin voia Lui Dumnezeu, și va fi cu totul ortodox, anatematizând toate cele potrivnice, cipuri, ecumenism etc. Atunci cei condamnați de sinod vor mai fi ei ortodocși sau nu? Vor mai fi ei în Biserică sau nu? Sunt curios dacă stiliștii au procedat asa, adică să facă sobor cu episcopi din „Biserica oficială” cum o numesc ei, și nu cu cei care se aflau deja în schismă? Apropo nepomenirea nu este schismă, de fapt canonul 15 însuși zice că nepomenirea ferește Biserica de schisme.

        Apreciază

      • Raluca said, on Mai 3, 2017 at 9:53 pm

        Andrei Creacico
        Lupta contra ecumenismului fie că e ea mai nouă sau mai veche trebuie făcută în dreapta credință. Stiliștii de la Slătioara de exemplu botează a doua oară pe creștinii de pe ”stil nou” doar în baza calendarului, făcând astfel din calendar dogmă. Pe de altă parte în Creta din câte știu au semnat la două mâini ortodocși indiferent de calendarul pe care-l urmează.
        Reforma calendarului a fost ”doar” un pas spre ecumenism, dar ecumenismul cu ”acte în regulă” a început cu ridicarea anatemelor de către patriarhul ecumenist Athenagoras al Constantinopolului, unde, ce să vezi, există deja o tradiție în erezie, a continuat apoi cu ceva și mai grav, aderarea a o serie de biserici ortodoxe la CMB, apoi au urmat rugăciunile și pe alocuri chiar și slujbele în comun cu alte ”denominațiuni” creștine, la unele existând și comuniune euharistică, și, peste toate acestea, ca să lege lucrarea lor ecumenista într-o țesătură deasă, au avut loc tot felul de reuniuni, conferințe, simpozioane, întâlniri bi și multilaterale indiferent de ce calendar aparțineau, la care s-au SEMNAT tot felul de documente al căror conținut poate nici nu-l cunoaștem în întregime. Așa că erezia ecumenistă are istoria ei, dar nici ”stiliștii” care se închină la calendar și botează a doua oară în baza calendarului și care și-au făcut propria ierarhie paralelă necanonică nu stau cu nimic mai bine.
        Ești cumva stilist de Slătioara?

        Apreciat de 1 persoană

      • Nicoleta said, on Mai 4, 2017 at 9:50 am

        „Andrei Creacico”, mulțumesc pentru Enciclică. Cea mai tare afirmație este asta:

        „Ele (se referă la „Biserici„) nu ar trebui nici să mai rămână în mod jalnic în urma autorităţilor politice, care, aplicând cu adevărat duhul Evangheliei şi al învăţăturii lui Hristos, în circumstanţe fericite, au înfiinţat deja aşa-numita Ligă a Naţiunilor pentru a apăra dreptatea şi a cultiva compasiunea şi înţelegerea dintre naţiuni.”

        Te ia cu frisoane numai să citești asta. De restul nu mai zic.

        Apreciază

  18. acelas said, on Mai 2, 2017 at 8:10 pm

    s-au pus bazele inclusiv a unei televiziuni cu „sfaturi” medicale in Romania. Sa vedem cate vaccinuri ar „trebui” sa-si faca populatia din Romania ori daca codex alimentarius o fi sanatos!

    http://www.capital.ro/medika-tv-din-bucuresti-a-primit-unda-verde-de-la-cna.html

    .

    Apreciază

    • kosk said, on Mai 3, 2017 at 10:08 pm

      nu incercati sa deturnati discutia catre stilisti. Ierarhia ecumenista este de JURE si de FACTO in schisma , s a plasat Extra ecclesiam (apostata) prin negarea insusi a Crezului (Intru Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica) iar Extra Ecclesiam nulla salum (pre latina)..astia cred ca „tainele ” celorlalte „beserici surori” sunt valide (teoria ramurilor)..nu conteaza ca-s majoritari, caci ADEVARUL e de partea turmei mici.

      Apreciază

      • Coprie said, on Mai 4, 2017 at 1:21 am

        Așa este cum zici tu, toată ierarhia este în schismă față de Adevăr, adică de Hristos, de fapt asta zicea și Sf. Maxim Mărturitorul în procesul său. De fapt asta este erezia, despărțire de Adevărul Hristos, schismă față de Hristos. În loc să mai fie Hristos capul Bisericii, s-a pus un om stricăcios cu învățături străine(care nu ascultă de Hristos). Asta am înțeles-o și eu, problema este alta, ce au făcut Sfinții Părinți în continuare, și-au făcut „Biserici”, au luptat prin nepomenire? Până când? Acesta lucru trebuie lămurit foarte bine de fiecare dintre noi. Ca nu cumva să cădem în vreo ispită.

        Hristos a înviat!

        Apreciază

      • Coprie said, on Mai 4, 2017 at 1:51 am

        Deci dacă ei sunt în schismă față de Hristos care este capul trupului Bisericii, atunci ei sunt ca niște mădulare putrede care riscă să îmbolnăvească tot trupul, de aceea Hristos a hotărât niște metode de tratament(nepomenirea, informarea celorlalte mădulare, etc.) ale mădularelor bolnave ca să nu se răspândească în tot trupul. Dar ca în cazul oricărei boli care nu a fost tratată la timp șansa de recuperare este aproape nulă sau chiar nulă. Așa e treaba și cu ecumenismul, acest cancer în trupul Bisericii, nu se pare că se mai poate îndrepta, afectând aproape toate organele importante(episcopii) care ar fi putut ajuta la recupera bolii, ci mai degrabă s-au făcut motoare de răspândire a bolii în organism de odată ce au fost infectate. Singura cale care se pare că a mai rămas este extirparea(sinod) părților bolnave, care nu au nici măcar un răspuns la tratament.

        Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: