SACCSIV – blog ortodox

BRAVO BULGARIA: Sfantul Sinod al BISERICII ORTODOXE BULGARE respinge documentele MARELUI SINOD

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 24, 2016

Dupa cum stiti, inca din aprilie:

RASPANDITI. Sfantul Sinod al BISERICII ORTODOXE BULGARE: “In afara de Sfanta Biserica Ortodoxa nu exista alte Biserici, ci doar eretici” / Patriarhule Daniel, TREZESTE-TE

Ca atare in iunie:

Biserica Ortodoxa Bulgara NU VA PARTICIPA la MARELE SINOD din Creta

Si au ramas, desigur, pe pozitie. Conform articolului BULGARIAN CHURCH REASSERTS REJECTION OF CRETE COUNCIL de pe PRAVOSLAVIE RU, la intalnirea de saptamana trecuta, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe a Bulgariei isi mentine vechea parere si respinge documentele Sinodului din Creta.

Ba mai mult, Patriarhul BOB l-a instiintat pe Arhiepiscopul Ieronim al Atenei, printr-o scrisoare, asupra deciziei Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe a Bulgariei.

Sinodul Bisericii Bulgare a fost primul care a luat o decizie oficiala privitoare la documentele din Creta, in iunie. Sinodul Bisericii Greciei se intalneste zilele acestea (ieri si azi) pe tema Marelui Sinod.

   Comentariu saccsiv:

   Cititi va rog si:

Din nou, BRAVO BULGARIA: Biserica Ortodoxa Bulgara nu a trimis reprezentanti la COMISIA MIXTA CATOLICO-ORTODOXA de la Chieti (Italia, 15 la 22 septembrie 2016)

BOR deja a tradat:

“SFANTUL SINOD” BOR despre SINODUL DIN CRETA / Adica ii doare-n echer si compas de scrisori / Teofan ne-a aburit / Ne-au declarat oficial schismatici

Si a luat act cu bucurie de hotararile eretice ale documentelor din Creta:

DEZVALUIRE: Sinodul BOR n-a avut voie SA APROBE, ci doar sa IA ACT de documentele din CRETA

Sa vedem ce vor zice grecii:

Sfântul Sinod al BISERICII ORTODOXE A GRECIEI în şedinţă extraordinară pe tema MARELUI SINOD, 23-24 noiembrie 2016. VOR TRADA si ei?

Dar si Sinoadele din Georgia, Rusia, Biserica Ortodoxa Rusa din afara Granitelor.

Asupra grecilor se fac presiuni:

Ereticul PATRIARH BARTOLOMEU ii cere ARHIEPISCOPULUI ATENEI IEROTEI sa accepte HOTARARILE DIN CRETA si sa nu se lase influentat de Mitropolitii SERAFIM DE PIREU si AMBROZIE AL KALAVRYTRIEI

Ce bine era daca bulgarii dadeau anatemei Sinodul din Creta si terminam cu toata ticalosia asta.

 

39 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pąʍvo said, on noiembrie 24, 2016 at 1:31 am

    Să ne rugăm pentru ierarhii greci !

    Să dea Dumnezeu să respingă şi ei sinodul din Creta.
    Anatema se va da în unanimitate şi cred că până atunci vom mai avea de aşteptat.

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 24, 2016 at 1:37 am

      Pąʍvo

      Ce zici tu acolo?

      Apreciază

      • Pąʍvo said, on noiembrie 24, 2016 at 1:40 am

        Ce nu înţelegi ?

        Apreciază

      • saccsiv said, on noiembrie 24, 2016 at 2:16 am

        Pąʍvo

        „Anatema se va da în unanimitate”

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on noiembrie 24, 2016 at 10:43 am

        Asa stau lucrurile acum. Nici rusii, nici georgienii, nici oricare alt sinod al unei tari ortodoxe nu va indrazni sa anatemizeze separat ecumenismul si sinodul din Creta. Si asta nu neaparat de teama mai marilor lumii, ci pentru a evita dezbinarea ortodocsilor.

        Trebuie sa fim tari in credinta, sa ne separam de eretici, dar nu de Biserica !
        Sa ne rugam si sa avem rabdare.
        Pentru ca astfel s-a procedat in situatii similare la toate sinoadele. Vezi de exemplu hotararile sinodului local din Gangra (340) care au fost recunoscute oficial de Marele Sinod Ecumenic din Calcedon abia in anul 451. Orice s-a anatemizat de o biserica locala nu a avut impact imediat in viata intregii Biserici.
        Desi au avut dreptate, drept credinciosii crestini nu s-au dezbinat pripit de restul lumii ortodoxe producand astfel schisma, ci au asteptat pana Dumnezeu a randuit totul asa cum se cuvine.
        Asemanator sinodului cretan de anul acesta a fost si cel antiohian din anul 341 cand arianismul a avut castig de cauza, dar a fost invins definitiv, din punct de vedere teologic 40 de ani mai tarziu (381) cand Sinodul II Ecumenic de la Constantinopol l-a condamnat in mod explicit.
        Daca va fi voia Domnului sa fie un Sfant si Mare Sinod adevarat care sa anatemizeze ecumenismul si aceasta adunare mincinoasa de la Creta, cu parere de rau o spun, asta se va intampla dupa cel de-al III-lea razboi mondial.

        Biserica Mea nici porţile iadului nu o vor birui ! (Matei 16; 18)

        In istoria Bisericii au fost nevoie si de multi ani pana ce o anume erezie sa fie recunoscuta in unanimitate si condamnata definitiv la un sinod. Unii crestini s-au trezit din inselaciune mai tarziu, altii deloc, iar ceilalti care au facut deosebirea cea dreapta rabdand acuzele si prigonirile celor puternici s-au sfintit spre Slava Lui Dumnezeu, chiar daca sfintenia lor a fost recunoscuta oficial dupa multa vreme.

        Desigur ca toti vrem sa se rezolve rapid toate. Istoria Bisericii insa demonstreaza contrariul.

        Sa ne rugam ca si Biserica Greciei, macar sa respinga sinodul din Creta.

        Apreciază

      • saccsiv said, on noiembrie 24, 2016 at 12:37 pm

        Pąʍvo

        Ai inceput sa vorbesti si tu aiurea de schisma si separari de Biserica.

        In rest, dupa al treilea razboi mondial zici? Nu zici bine. Va fi mai rau ca acum.

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on noiembrie 24, 2016 at 12:46 pm

        Ori ai citit repede ori n-ai inteles. Pripeala si panica aduce cu sine aiureala, deci si tu poti gresi… In rest, Domnul sa ne lumineze !

        Apreciază

      • ilioara said, on noiembrie 24, 2016 at 2:33 pm

        Pąʍvo
        concret: putem merge in continuare la slujbele ierarhilor semnatari si la pomenitorii lor ? DA sau NU???

        Apreciază

      • H said, on noiembrie 24, 2016 at 2:54 pm

        Cu un ochi plâng pentru pamvo, iar cu un ochi mă veselesc pentru saccsiv…

        „Iată satana v-a cerut să vă cearnă ca pe grâu. Iar Eu M-am rugat pentru tine să nu piară credinţa ta.” (Luca 22, 31-32)

        Iertati-ma!

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on noiembrie 24, 2016 at 4:39 pm

        ilioara

        Eu si cei ca tine NU.
        Si nici la cei care pomenesc pe ierarhii partasi la erezie (cei care nu marturisesc ca sinodul din Creta a fost o ADUNATURA MINCINOASA)…
        Am mai spus-o, dar vad ca greu ma fac inteles.

        Cu cei aflati intru simplitate si nepricepere trebuie sa fim intelegatori si rabdatori. E o greseala sa-i tragem habotnic dupa noi si sa insistam in convingere. Acesta este duhul ortodox: Sa lasam pe Dumnezeu sa lucreze in viata oamenilor, iar noi sa-i ajutam in primul rand prin rugaciune, sfatul lasandu-l de obicei (noi care nu suntem nici preoti, nici arhierei) pentru cand sincer ni se cere. Abia atunci Dumnezeu le deschide ochii…
        Harul doar pentru acestia mai lucreaza in biserici si pentru pruncii nevinovati. Altfel transformam totul intr-o revolta si ne facem schismatici.

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on noiembrie 24, 2016 at 5:51 pm

        @H

        Cu care plangi pentru mine, cu dreptul sau cu stangul ? 🙂

        Apreciază

    • ilioara said, on noiembrie 24, 2016 at 3:13 pm

      Sinodul va fi dupa al lll-lea razboi mondial asta pentru cine-o mai apuca, si neaparat pentru ca cei care vor pleca sa plece neaparat cu binecuvantarea ierarhilor lui antihrist, si mai ales, NEAPARAT TREBUIE SA FIE PREGATIREA SINODULUI IN PARALEL CU INCHINAREA LA antihrist tocmai pentru a fi aceasta PERFECT VALABILA….ca si tainele bor…..si adevarul asta este, dupa razboi vor ramane numai sfinti si rezolva repede….

      Apreciază

  2. Pąʍvo said, on noiembrie 24, 2016 at 1:44 am

    Apreciază

    • Mihai said, on noiembrie 24, 2016 at 7:46 am

      Doamne ajuta, poate se trezește si danutz în ceasul al doisprezecelea

      Apreciază

      • calin said, on noiembrie 25, 2016 at 9:33 am

        Parca in cartea semnata Adrian Aluigheorghe era o convorbire cu parintele Iustin Parvu in care acesta zicea ca parintele Cleopa a fost mare duhovnic, dar nu-i poate ierta faptul ca dadea binecuvantare politrucilor comunisti care veneau la el, apoi se laudau cu asta pt a-si justifica faradelegile.

        Apreciază

  3. Asla said, on noiembrie 24, 2016 at 9:30 am

    Uite care e treaba! Stăm cu frica „or semna, n-or semna!” ca și cum ei ar fi Biserica. Ăsta e papism. Nu l-ați auzit pe Părintele Hariton din Muntele Athos? Auziți-l și pe Părintele Arsenie Papacioc când spune că unde este și un singur om care trăiește după dreptar, acolo e Biserica…

    Așa, să presupunem că semnează… Nu fac decât să iși dea arama pe față, ca să știm și noi cine sunt, să ne ferim de ei odată.
    Credeți că preoți drept mărturisitori nu vor mai fi? Chiar puțini, e adevărat, căci puțini sunt și cei care vor să se mântuiască și duc lupta cea bună. Nu doar ahtiati după minuni și senzațional. Ăia il au pe Boca, ce le mai trebuie Hristos?

    Că decât un duhovnic cum am avut eu, care imi spunea să iau cardul cu cip că nu e nicio problemă. Că el are patru carduri de salariu și „nu l-a mâncat cardu’. E doar un plastic”. Da’ să vedeți și voi cum s-a dat de gol. Zice: „Am patru carduri, unul de preot, unul de profesor univesotar, unul de inspector școlar….și al patrulea, întreb?” al patrulea era de la securitate, cum aveam să aflu mai târziu. Bineințeles că după Sinod, pe care el il consideră Sfând, lepădătura asta a ținut un discurs (că predică nu era) despre cât de mare e ascultarea! Că răzvrătirea nu e bună, că și Lucifer s-a răzvrătit impotriva lui Dumnezeu și a căzut din cer.

    Mă întreb, fraților, dacă oamenii simpli – care nu au un prea mare discernământ duhovnicicesc să discearnă duhurile și se iau după un asemenea lup in piele de oaie-, ce vină are un asemenea om?
    Bine, că nici eu nu știam la început mai nimic, că doar nu am făcut teologia, și mă sminteam cu multe la el… Dar parcă ceva imi spunea că nu e bine, și atunci incepeam să caut, să citesc, să intreb. Și nici dezlegare nu vroia să imi dea să mă spovedesc in altă parte, hiena…
    Cum spunea Părintele Iustin Pârvu, că păstorii vor fi ca lupii, vor vedea oaia sfâșiată și nu vor sări să o apere!

    Să ne păzească Dumnezeu in mare mila Sa!

    Apreciază

  4. RomeoB said, on noiembrie 24, 2016 at 10:50 am

    Rezultatul primei sedinte din cadrul Sinodului Bisericii Greciei. Într-o atmosferă tensionată a avut loc ședința plenară a Sinodului Greciei

    Într-o atmosferă tensionată a avut loc ședința plenară a Sinodului Greciei

    Rezultatul primei sedinte din cadrul Sinodului Bisericii Greciei. Într-o atmosferă tensionată a avut loc ședința plenară a Sinodului Greciei

    Într-o atmosferă extrem de tensionată a avut azi loc ședința plenului Sinodului Greciei, în care s-au discutat subiectele legate de ”Sfântul și Marele Sinod” din Creta.
    Discuția, care a pornit de la comunicarea pe această temă a Mitropolitului de Serres, Theologos, s-a concentrat pe schimbarea poziției Bisericii Greciei privitor la foarte cunoscuta de-acum referire la alte ”Biserici”, din textul al 6-lea cu titlul ”Biserica Ortodoxă și restul lumii creștine”. Însuși Arhiepiscopul Atenei, informându-i pe membrii Sinodului, a făcut referire la presiunile exercitate asupra Bisericii Greciei, fără să dea nume. ”Am arătat precauție și răbdare”, a spus Arhiepiscopul, care a spus că evoluțiile și dezbaterile care vor avea loc în timp vor aduce și modificările necesare. ”Multe probleme dogmatice, în istoria Bisericii, au fost soluționate în ani de zile”, a spus Întâi-stătătorul Bisericii Greciei către mitropoliți, susținând că pe parcurs unele lucruri vor fi îmbunătățite, altele revocate.
    ”Hotărârile acestea nu sunt juridice… este un proces în desfășurare, vor avea loc modificări”, a spus Arhiepiscopul.

    Hotărârile din Creta nu sunt negociabile au susținut Mitropolitul Tesalonicului, Antim, și Mitropolitul de Peristeri, Hrisostom, și au cerut să nu mai continue discuția pe tema Sinodului din Creta. Arhiepiscopul Ieronim nu a acceptat, și discuția a continuat potrivit ordinii de zi, prin intervenția Mitropolitului de Nafpaktos, Ierotheos, care s-a dovedit a fi protagonistul ședinței de azi (23 noiembrie 2016), dat fiind că el a exprimat cele mai multe rezerve față de Sinodul din Creta.

    Textul al 6-lea nu a fost finalizat
    Poziția centrală a Mitropolitului de Nafpaktos a fost aceea că textul în care se face referire la alte ”Biserici” nu a fost finalizat. Și în acest sens a invocat și reținerile față de acest text exprimate de Biserica Serbiei și Biserica României, dar și de Bisericile care nu au participat la Sinodul din Creta.
    Pe durata intervenției Mitropolitului de Nafpaktos au existat reacții puternice în sală. Mitropolitul de Nafpaktos i-a cerut Arhiepiscopului Ieronim să respecte regulamentul și, adresându-se mitropoliților care îi cereau să-și schimbe poziția, a spus: ”Dacă vreți să mă intimidați, nu veți reuși”.
    Mitropolitul de Nafpaktos și-a susținut poziția de a nu fi semnat textul acesta, insistând asupra faptului că expresia despre acceptarea denumirii istorice a altor ”Biserici” nu are sens, de vreme ce, așa cum a afirmat, nu există denumire fără semnificat.
    Tot el a subliniat că modul în care au avut loc anumite referiri în text și mai ales folosirea termenului de ”Biserici eterodoxe” amintesc de abordarea din Mărturisirea lui Chiril Lukaris, care a fost condamnată de Biserică; a evidențiat că termenul ”eterodocși” se referă la cei înșelați, care nu pot constitui Biserică.
    A subliniat de asemenea că acceptarea din partea Bisericii Ortodoxe a existenței altor Biserici se aseamănă cu teoria despre Biserica văzută și nevăzută, teorie pe care au dezvoltat-o protestanții.
    Mitropolitul Ierotheos a cerut să se facă un studiu pe texte, așa încât la un Sinod viitor să aibă loc îmbunătățirile de rigoare.

    Obiecția
    La argumentele Mitropolitului Ierotheos au răspuns atât Mitropolitul Halkidei, Hrisostom, cât și Mitropolitul Kastoriei, Serafim, afirmând în esență că în textul Sinodului din Creta cuvântul ”Biserică” a fost folosit ca termen tehnic (terminus tehnicus) și nu presupune acceptarea ca ”Biserici” a eterodocșilor. Cu toate acestea, Mitropolitul de Nafpaktos consideră că nu este posibil să fie folosiți termeni tehnici în texte sinodale de o asemenea greutate.

    http://www.atitudini.com/2016/11/rezultatul-primei-sedinte-din-cadrul-sinodului-bisericii-greciei-intr-o-atmosfera-tensionata-avut-loc-sedinta-plenara-sinodului-greciei/
    Sinodul Bisericii Greciei își va continua lucrările în ședință plenară și mâine.

    Apreciază

  5. Liviu said, on noiembrie 24, 2016 at 12:33 pm

    PS Vincentiu Grifoni este… evreu?

    http://www.glasulstramosesc.ro/blog/prigonitorii_moderni_ps_vincentiu_grifoni_este_evreu/2016-11-23-219

    Apreciază

    • Pąʍvo said, on noiembrie 24, 2016 at 1:22 pm

      E irelevant sa te orientezi dupa etnie. Sfintii Apostoli au fost evrei.

      Apreciază

    • el said, on noiembrie 26, 2016 at 5:10 am

      Liviu

      se pare ca da !
      … dar e un evreu anticristic( unul PROST si mic dar unul din „gasca” asta! 🙂 ) …

      insa nici o grija , cei mai multi anticristi i-au livrat si inca ii produc NEINCETAT neamurile botezate (DEGEABA !) … astia sunt MAJORITATEA IADULUI si vor fi TALPA/ BAZA Imparatiei lui anticrist ! …

      iar din evrei ( ceea ce NU se va petrece cu „crestinii” deprinsi de secole cu erezia si inselarea si care vor apostazia in masa) in ultimele zile … CEI MAI MULTI se vor mantui !!!

      Apreciază

      • saccsiv said, on noiembrie 26, 2016 at 9:50 am

        el

        Nu stiu daca cei mai multi, dar o parte dintre evrei sigur se va mantui.

        Apreciază

  6. Ioana said, on noiembrie 24, 2016 at 1:09 pm

    Ce sa se mai trezeasca… buletinul sclavilor bate la usa, apoi pecetea. Pana si monahii din Athos, Gheron Sava si ceilalti au admis ca traim vremurile din urma, si unul dintre semne este ca probabil nu va mai fi nici un sinod sa il condamne pe cel cretan, cine sa-l mai faca? 99 % SUNT APOSTATI CU MITRE…

    Apreciază

  7. Theodor L. said, on noiembrie 24, 2016 at 3:38 pm

    Slava Domnului cu bulgarii!

    Respingerea hotararilor din Creta de catre bulgari este pe de o parte un imbold in plus pentru preotii nostri sa intrerupa pomenirea ereticilor care se cred inca in sinod, iar pe de alta parte chiar o palma data peste botul acestor tradatori de neam care indraznesc sa „opreasca” de la slujire singurii preoti romani care au mai ramas vrednici de haina preotiei.
    Acum, dragi preoti romani care inca nu ati intrerupt pomenirea sinodalilor eretici condusi de dl. Ciobotea, aveti un argument forte in plus pentru a o face. Un intreg popor crestin, anume bulgarii, alaturi de romanii care am mai ramas pe baricade, vor fi de partea voastra. Ce mai asteptati? Sa mai piara din oile pe care Hristos vi le-a dat sa le pastoriti pentru ca va e mai drag colacelul decat Domnul? Ciubotea, Savu, Streza, Giosanu, Gogescu, Grifoni et Co. macar si-au asumat gheena cu buna stiinta caci ei au ales sa indeplineasca planurile Satanei. Dar voi, preoti romani care inca mai ascultati de acesti tradatori de neam si-i pomeniti la slujbe, inchizandu-ne bisericile, ce raspuns veti da in fata lui Hristos? Cu cine sunteti, cu Hristos sau cu acesti ucigasi de suflete?
    E timpul sa va desteptati ca uite se apropie Nasterea Domnului si romanii nu au unde sa se impartaseasca. Numai daca voi veti avea curaj si veti iesi la nepomenire de eretici vom putea scapa BOR de haita asta de mistreti turbati. Numai asa putem sa va aparam si noi mirenii si sa va aratam sustinerea noastra, asa cum au facut credinciosii in cazul Parintelui Claudiu Buza.
    Intr-adevar, frate Saccsiv, bine ar fi fost sa dea bulgarii anatema pe ticalosia din Creta. Atunci mistretii din haita Ciobotea ar fi trebuit sa recunoasca pe fata ca au fost mistreti. Oricum e o gura de oxigen in toata aceasta poluare duhovniceasca.

    Apreciat de 1 persoană

  8. Constantin said, on noiembrie 24, 2016 at 4:33 pm

    noi romanii si nu numai , aveam deja 1642 – Iasi . avem deja primele sapte sinoade . ce ne mai trebuie si altceva . a fi ortodox inseamna si a pastra ortodoxia , fara a adauga sau scoate . fereste-ne Doamne Dumnezeule de erezii si schisme . ce a reusit deja sinodul din Creta – doar tulburare si ura . Dumnezeu nu-si va abandona Biserica Sa . timpul o va dovedi . vai de cei care isi vor abandona turma ! – responsabilitate foarte mare ! oare merita ?

    Apreciază

  9. Asla said, on noiembrie 24, 2016 at 5:00 pm

    REEDUCARE SISTEMATICĂ LA PETRU VODĂ full transcript

    min.4:30 (Delegat Mitropolie) „Ruperea de Biserică, sau dezbinarea, este foarte rea.”

    min.6:00 (Delegat Mitropolie) „Dacă vrei să îi spui sfântul sinod, îi spui spui sfântul sinod, dacă vrei îi spui doar sinod, îi spui doar sinod. Fiecare cum crede de cuviință.”

    min.7:00 (Delegat Mitropolie) „S-a dat posibilitatea unor patriarhii, sau episcopii, sau mitropolii din occident ca arhiereul local să ofere dispensii [pentru casatoriile mixte, n.ed]. De ce acolo așa și în partea astălaltă așa? Înaltul Teofan a zis așa „În occident rata divorțurilor este de 100%. Orice persoană care se căsătorește sigur va și divorța.Episcopii din occident au zis că dacă ei arată neglijență față de acei oameni ei pleacă la alte religii. Și eu au considerat de cuviință să găsească această metodă a dispensiei.”

    min.12:18 (m.Filotheu): „Maricica și Ricardo și copiii lor. Pe Ricardo care n-a trecut la Ortodoxie să-l pomenim sau nu? După toată rânduiala Bisericii Ortodoxe nu avem voie să-l pomenim. El zice: Da, da pe mine m-a căsătorit episcopul…Ei au dat voie episcopilor să dea neortodocșilor Tainele Bisericii. Asta este problema.”

    min. 15:30: (Delegat Mitropolie) „Înaltul Teofan ne-a zis așa: Tot ce s-a discutat acolo v-a fi dat fiecărei patriarhii în parte, și patriarhia va anunța poporul ortodox. …Sfântul sinod va lua o hotărâre…”

    min.17:00 (Delegat Mitropolie)”O altă problemă: de ce n-a fost ecumenismul dat ca fiind erezie? Pentru că încă n-au putut să se claseze care sunt limitele ei. Nu s-a putut clarifica spațiul că ești eretic, cum îi zice? ecumenist, așa…Stați așa că le uit, asta e partea proastă. Dacă ai două pomelnice unul pentru vii și altul pentru morți. Ce faci, vii cu certificatul și pentru ăia morți să arăți că sunt ortodocși? Iar n-au putut clarifica asta drept erezie…O fi, n-o fi, nu știu.”

    min.20:58 (Delegat Mitropolie) „Modul de administrare a Tainelor…. Noi știm că la proscomidie este corect să se pomenească ortodocșii. Că dacă îți vine un eterodox și își dă banu cu pomelnicu, tu dacă îl bagi în proscomidie, din momentul acela devii eretic ecumenist. Sau dacă cununi o persoană ortodoxă cu o persoană neortodoxă devii eretic ecumenist. Sau dacă preotul a miruit un om care stă la rând, dar nu este ortodox, preotul este eretic ecumenist. Sau un preot care face Sf Maslu într-o catedrală…”

    min.22:25 (monah Petru Vodă): „Ăstea sunt chestii mici. Poate e o greșeală. De ce nu s-au luat ălea mari, ălea sunt problema.”

    min.22:30: (Delegat Mitropolie) „Și s-a zis în felul următor: domne, nu ne băgăm. Deocamdată nu suntem în stare să vedem de unde începe erezia ecumenistă și până unde poate ține. Că s-a dat ideea ca să desfințăm Sfintele Taine ca să nu mai greșim.”

    min.27:15 (monah Petru Vodă): „Sunt niște imagini de la sinodul ăsta în care s-a făcut liturghia și stau catolicii acolo chiar în altar…Părintele Iustinian spunea că ecumenismul este o făcătură. Punem întrebarea și noi: cine greșește, el singur sau tot sinodul?…. Dogma noastră este Crezul. Cred într-una Sfântă, Sobornicească și Apostolească…”

    min.28:35 (Delegat Mitropolie) „Atunci nu mai cununa pe nimeni. Am terminat subiectul!”

    min.30 (Delegat Mitropolie) „Este foarte ușor să spui mergi pe calea cea strâmtă. Dar dacă un preot depune mărturie în fața tribunalului că el a dat sfatul acesta, și persoanele care intră în proces îl bagă la subiect de vinovăție că a produs divorțul, faci pușcărie! Și pățești ca episcopul ăsta din America care a plătit 400.000 de dolari despăgubire…”

    min.32:08 (monah Petru Voda) „De cine trebuie să ne temem noi, de judecata lui Dumnezeu sau de judecata oamenilor?”

    min. 32:50 (m.Filotheu, il pune și citează): „Potrivit naturii oncologice a Bisericii unitatea Sa nu poate fi perturbată. Totuși, Biserica Ortodoxă acceptă denumirea istorică a altor biserici, confesiuni creștine eterodoxe care nu se află în comuniune cu ea. Dar crede de asemenea că relațiile pe care le are cu acestea din urmă trebuie să se bazeze pe clarificarea cât mai repede a problemelor eclesiologice….”

    min.34:15 (preot mirean) „S-au făcut niște greșeli acolo mari. Cu ce este mai bine? Eu așa am auzit că ne-a asigurat [Mitropolitul] că va fi mai bine…Cu ce este mai bine? Eu imi pun întrebarea: il pomenesc, nu-l pomenesc?”

    min. 37:55 (Delegat Mitropolie) „Dacă tu te duci la o biserică luterană, sau anglicană și spui așa: clădirea asta de la ora 9:00 până la ora 10:00 nu este biserică, că slujesc luteranii. De la ora 10:00 până la ora 12:30 este biserică, că acum vin ortodocșii.

    min.38:20 (mai mulți) „Una e clădirea și alta e comunitatea!”

    min.39:59 (Delegat Mitropolie) „Stați puțin! Uite ce zice mitropolitul: sinodul ulterior, care va fi peste 7 sau 10 ani va confirma credința din popor, conștiința Bisericii care va da faza finală sau va reconfirma celelalte sinoade…”

    min.42:23 (monah Petru Vodă) „Are vreun rost să mai intrebăm? Că lucrurile astea sunt dictate din afară…”

    min.42:40 (Delegat Mitropolie) „Vizavi de câteva expresii acolo: expresia „unității creștine” confimă unitatea Bisericii Ortodoxe. Iar celelalte confesiuni religioase care doresc să intre în unitatea creștină trebuie să vină la ortodocși. Așa a zis Înaltul Teofan. Vizavi de „o turmă și un păstor” a zis așa Înaltul: e o singură turmă, Sfânta Biserică Ortodoxă și Păstorul ei este Mântuitorul Iisus Hristos.”

    Min.43:33 (m. Filotheu) „A existat un document la patriarhia Ierusalimului pe baza căruia s-a adoptat numele de „biserici eretice”. Și în acest document sunt aduse trei argumente. Vă spun două că sunt foarte serioase: întâiul este că [neinteligibil] a locuit aici în Iași și a publicat cele mai anti-latine cărți. În prefețele cărților îi numește pe papistași „biserică”. Și al doilea argument este faptul (și vă îndemn s-o căutați, ”Scrisoare al Sf Marcu al Efesului către că Papa…) îl numește pe el ”papă și patriarh al Bisericii din Apus”.

    min.44:43 (monah Petru Vodă) ”Foarte multe hârtii au fost măsluite…”

    min. 45:23 (altcineva) ”Cred că acest argument a fost luat fără să se țină cont ce înseamnă definiție a Bisericii…Eu cred că l-a numit așa ca să-l identifice, ca să-l recunoască, ca să spună ăla de acolo din deal, dar asta nu inseamnă că sunt de acord cu învățătura lui și cu altă dogmă. Că i-o spus că e țața Leana din deal, dar ca să spui că-l recunosc pe el ca Biserică… S-a hotărât în document ori biserici istorice, ori biserică cu b mic…păi Biserica Ortodoxă nu e istorică, păi care e diferența între Biserica istorică Catolică și Biserica Ortodoxă?”

    min.46:38 ” (Delegat Mitropolie) Știi ce le-a zis Mitropolitul Teofan: Biserica Catolică este pregătită în momentul de față să renunțe la Filioque, renunță la azimele…La un singur lucru nu renunță, la primatul papal. Primatul papal să rămână. Nu știu dacă ăsta, primatul papal este sau nu este erezie?

    Min. 47:32 (monah Petru Vodă): ”Hristos este Capul și El este primul. Primul dintre egali. Nu primul fără egal.”

    Min.48:00 (m.Filotheu): ”Din ce văd eu, din toate documentele ăstea, niciunul dintre ele nu se adresează Bisericii Ortodoxe. Tot ce scrie aicea este pentru cei din afara Bisericii.”

    Min.48:24 (altcineva) ”Sinodul acesta a fost comandat, și sinodul acesta a fost supravegheat și nu știu mai ce…Haideți să nu fim copii. Se dorește schismă în Biserică și dezbinare…Deci, nu s-a votat pe patriarhii, s-a votat în unanimitate. Dar fiecare episcop în parte a semnat. Episcopul Atanasie de Cipru scrie foarte clar ”din motive de conștiință nu am semnat actul cutare și cutare… ”

    Min.49:50 (altcineva) „Diferența dintre unire și unitate. Noi zicem unirea după vechi. Dar Mitropolitul scrie unitatea credinței. Unitate se referă la ceea ce s-a unit deja și o să fie într-o unitate. Noi când spunem unitatea credinței, ce facem? Îi considerăm și pe ei Biserică, și pe catolici, îi considerăm că suntem uniți cu ei și acuma să avem unitate. Nu că avem unirea credinței.

    Min.50:20 (Delegat Mitropolie) „Gata! Gata! Că trece timpul. Vă mai dau un articol și gata. Ce înseamnă mișcarea ecumenică?”

    Min. 50:42 (răspuns sală): ”Erezie!”

    Min. 50:47 (Delegat Mitropolie)”Să vă citesc. Deci este relația dintre Biserica Ortodoxă cu eterodocșii ca să-i facă pe aceștia să vină la ortodoxie. Asta înseamnă mișcarea ecumenică.”

    Min.51:06 …. [râsete]

    Min. 51:40. (Delegat Mitropolie) „Este un părinte la Champes Elysee are un tabel, și îi are trecuți acolo câți pastori au trecut de la religia lor la ortodocși. Haideți să vă arăt că nu a fost în zadar chestia asta….datorită ecumenismului.

    Min.53:00 (m.Filotheu) Patriarhia Rusă l-a primit la Primit la Ortodoxie pe Gabriel (neinteligibil, din text un preot catolic) fără botez, fără mirungere, fără nimic, și i-au recunoscut și preoția și botezul și tot. L-au îmbrăcat în haine ortodoxe și i-au spus ”acum apucă-te de treabă!”

    Min.54:06 (altcineva) ”Părinte, eu cred că cei care doresc sincer mântuirea dintre catolici sau alte secte, la un moment dat toți au trecut la ortodoxie. Cu botez, tot…Și ăia sunt toți împotriva ecumenismului.”

    Min.54:47 (Delegat Mitropolie)”Stați, stați. Urmează ultimul subiect. Referință la CMB. Știți ce-nseamnă CMB? Haideți să vă spun: la Consiliul Național al Bisericilor, mă scuzați, Mondial, așa…așa a zis Mitropolitul: în cadrul CMB nu se semnează niciun fel de document. Acolo nu se discută doctrină, nu se discută despre canoane. Un moment… Deci, a zis Înaltul: nu este o suprabiserică… Nu are un plan doctrinar, ci doar scop social. Stați puțin…

    (continuă citatul M.Filotheu) …. Biserica Ortodoxă nu acceptă nicidecum din partea organismului CMB ideea egalității confesiunilor, și în niciun caz nu poate concepe unitatea Bisericii ca pe un compromis interconfesional. În acest spirit, unitatea căutată în cadrul CMB nu poate fi doar produsul acordurilor teologice…” Și textul grec zice altceva. Problema e alta: că textele publicate pe situl oficial diferă între ele, una scrie în greacă, alta în engleză, alta în rusă…E o varză. Ăsta este motivul pentru care Patriarhia Română nu a publicat textul până acuma.”

    Min.57:30 (Delegat Mitropolie)”Înatul Teofan a zis așa: România a intrat în CMB în perioada comunistă. Prin CMB s-a reușit să se mai influențeze anumite probleme care erau la noi în țară, cu persecuțiile…De ex. Părintele Gheorghe Calciu, datorită acestui for a fost eliberat și dus în SUA. În momentul de față, acest CMB a eliberat creștini ostatici din Orientul Mijlociu cu aceste fonduri din interior. Adică, bisericile naționale nu au avut atâția bani ca să facă aceste lucruri.”

    Min. 58:00 (monah Petru Vodă): Sfântul Mina și Sfântul Gheorghe au ajuns mucenici fără fonduri…

    Min.58:50 (Delegat Mitropolie) „Domnule, eu știu că de aici din țară este foarte ușor să vorbești despre sfinții mucenici din țările…Dacă ai fii acolo nu știu cum ai putea să mai vorbești. Ce spune aici Înaltul Teofan: anul ăsta, Biserica Ortodoxă Greacă a pus la vot dacă mai rămân sau nu. Și au fost doar două voturi pentru, pentru că s-au gândit și ei că și eu au primit la rândul lor niște fonduri, și au zis domne să nu fim neserioși față de aceștia…”

    Min.59:58 (monah Petru Vodă) ”Din motive sociale sau financiare ca să acceptăm niște erezii…”

    Min. 60:00 (Delegat Mitropolie)”Nu știu dacă CMB-ul ăsta a venit până în prezent cu ceva doctrinar să ne ceară nouă românilor ceva de la ei. Acolo se trimite un singur om, din bun simț, că au dat niște ajutoare și atunci..”

    Min.60:56 (monah Petru Vodă) ”Pe cine reprezintă acel om? Pe el însuși…Cine? Ce autoritate? Masoneria…”

    Min 62:41 (altcineva) ”Dacă nu e acel crez sau acea mărturisire de credință, nu mai este nimic. Că e unitare, că e grupare, ăstea sunt cuvinte așa goale în sens. În fond sunt creștinii ortodocși, ereticii și schismaticii. Singura definiție pe care o avem noi ca raportare.”

    Min. 63:43 (Delegat Mitropolie)”Ce vroiam să vă mai spun…Înaltul Teofan a zis așa: nu dă voie la rugăciuni ecumenice. A desființat lucrul acesta. Apoi, a zis așa: voi trebuie să mă înțelegeți pe mine, că fiind în Iași sunt evenimente comandate de președenție, de prim miniștrii, care înseamnă așa…24 ianuarie care înseamnă unirea principatelor, 1 decembrie. Asta e ordinul împăratului. Vin și catolicii, vin și ortodocșii. Trebuie să mă înțelegeți că sunt chemat acolo obligat, forțat. Păstrez distanța între persoane. Cei care doresc răul, pot să fotografieze în așa fel încât noi să apărem unii lângă alții, dar noi nu am stat unii lângă alții…Au fost cel puțin 10 metri distanță. Că atunci când s-a spus în cor Tatăl nostru am zis-o și noi, și ei, și toți de acolo care erau prezenți, asta e…Sunt evenimente naționale. Nu că se duce acolo să se roage cu ereticii.”

    Min.65:56 (Delegat Mitropolie) ”Sunt niște referate care s-au strâns acolo că trebuia să se facă ceva până la urma urmei. Nu sunt obligatorii. Mi-a spus Mitropolitul in felul următor: dacă cumva mitropoliții care au semnat nu-și mai pomenesc ierarhul lor la slujbă și dacă chinotita Sf Munte Athos nu mai pomenește pe Patriarhul Ecumenic, el (Mitrop.Teofan) se va retrage de la acest sinod. Public. Vreau să fiți atenți, să nu vă ia mirajul să faceți rupere de Biserică, pentru că acești mitropoliți care s-au retras își pomenesc ierarhii lor acolo, toți îi pomenesc. Dacă nu cred, eu le dau bani la fiecare părinte în parte și îi trimit și la Ieroteos Vlachos și la Atanasie și la Cipru să vadă că ei își pomenesc ierarhul lor.Noi suntem așa cei mai agitați. Unii ne ia de nebuni, alți ne ia de proști, credeți-mă că doar noi între noi ne înțelegem aici. Sihăstria, Sihla, n-au nicio treabă…”

    Min.69:22 (altcineva) ”Am găsit într-o carte că…trebuie să te lupți în interiorul Bisericii, nu să te rupi de Biserică.

    Min.69:28 (m.Filotheu) ”Să nu încetăm pomenirea lui…câtă vreme ei nu se împărtășesc cu ereticii să fie pomeniți in biserică”

    Min.70:19 (monah Petru Vodă) ”Părinte, mă iertați…Uite ce scrie Sfânta Biblie. Există un botez, un Domn… (il intrerupe)”

    Min. 70:43 (Delegat Mitropolie) ”Dacă nu vor mai fi la noi în țară duhovnici buni, parcă toate crizele economice au venit când au murit marii duhovnici, trăim cu impresia că de acum încolo numai probleme o să avem în Biserică. Nu știu…”

    Min.71:56 (Delegat Mitropolie) ”Deci a zis Înaltul Teofan în felul următor: Patriarhul Daniel când a plecat de acolo a lăsat niște hârtii prin care a scris toate ideile vizavi de problema de la sinod. Nu au fost traducători buni, n-au avut… Și acum au primit răspunsul de la Patriarhie din partea celorlalte patriarhii, era o idee de care trebuia să vorbească despre ea (corectează m.Filotheu) 290 de oameni. Innebunești, unu propunea asta, te pierzi, e greu… Înaltul Teofan a zis așa: băi, au fost niște lucruri acolo care nu au fost compuse bine, dar din punctul ăsta de vedere nu au fost compuse bine pt că au fost și ierarhi care au fost de partea problemelor occidentului. Au zis, nu ne înțelegeți, să dea Dumnezeu să pățiți ce pățim și noi. Pe rațiunile pe care mergeți voi stricte, noi rămânem fără credincioși. Înaltul a zis când s-a deschis sesiunea, că problema este că s-a stricat viața duhovnicească din mănăstiri.”

    Min. 74:18 (Delegat Mitropolie) „Problema căsătoriei: pentru cei care sunt unul așa și altul așa [ortodox și catolic, n.ed] să fie cu dezlegarea episcopului.”

    Min.74:50 (altcineva) „S-a dat un comunicat protopopiatelor și mai departe preoților că, căsătoriile mixte, se pot face.”

    Min. 75:12 (Delegat Mitropolie) „Și o altă chestiune în încheiere. Înaltul Teofan trece în momentul de față printr-o situație. Dintre toți arhiereii din Moldova este singurul arhiereu care este dispus să vorbească cu orice călugăr sau călugăriță care are o îndoială față de acest sinod și față de persoana lui. Că și el a fost prin 90 pe la nu știu ce întâlniri, și el vrea să se explice, să își ceară iertare în privința asta și este dispus să colaboreze… Are 7000 de semnături care vin să îi radă Mitropolia. In lumea asta alegerile nu le câștigă cei care votează ci cei care numără voturile.În cazul acesta, nu adevărul va da verdicul, ci cine va judeca dosarele.

    Min. 79:22 (Delegat Mitropolie) Le-a spus la toți stareții: eu am încredere in voi, știu că vă rugați pentru mine, eu cât voi fi, voi trage de Mitropolia aceasta. Nu cred că Mitropolitul Teofan mi-ar spune vreo erezie să o indeplinesc. Nu cred că mi-ar spune așa ceva, și am încredere că Dumnezeu nu o să ne schimbe ierarhul. Dacă ne schimbă ierarhul…da…

    Min. 81:00 (Delegat Mitropolie) Păi ăsta, secretarul lui, a zis-o el la sfârșit: dacă v-a plăcut să fiți arhiereu.

    Min. 81:42 (Delegat Mitropolie) Părinților, mă bucur că am fost cu toții în seara asta și că există în mănăstirea asta o dorință sinceră de a nu fi indiferenți față de propria noastră Biserică Ortodoxă. Dar sunt mănăstiri care…

    Min. 82:00 (Delegat Mitropolie) …Am avut incidente cu Părintele Teodot că după ce a venit și a țipat acolo eu l-am scos afară din sala aceea unde a venit el și a strigat. Dar Mitropolitul Teofan l-a primit și a zis uite părintele Teodot vrea să ne spună ceva. După ce a țipat, (il imită, ironizându-l), i-a zis: uite ce se intâmplă, noi avem ședință, tu nu ești stareț, dacă vrei așteaptă până la sfârșit. Nu te mai puteai ințelege cu el, a zis părinte stareț, ia-l, uite e al tău de la Petru Vodă… L-am scos afară. Nu ii port dușmănie, dar credeți-mă că o să mă interesez de toată cariera lui mentală, să vedem care este problema. Dacă el arată că are o chestie. M-a deranjat o dată nu știu ce, a bătut în geam…Nu dați semne de lașitate și de indifență. Deci Teodot aici e mănăstirea mea, aici mănânc, aici slujesc aici mă inmormântez, deci imi protejez mănăstirea mea…Părinților, eu nu zic să il exclud din societate pe Părintele Teodot, dar dacă omu ăsta are o reacție, că il vedeți că bate în geam că predică Filotheu.Il iei frumos de mână și-i spui: Teodot ai venit să te rogi, păi stai aici și te roagă. Eu vreau să il las aici la umbra bisericii măcar, că poate rugându-se și pocăindu-se ne mântuim cu toții. Eu nu vreau să se piardă. Dar să mă lase și pe mine în pace. Că dacă lucrurile degenerează, eu ii fac raport la poliției, și până la urma urmei, aduc poliția aici… Pot să ii fac răul ăsta, și mă duc și-i dau interdicție pe nu știu câtă zonă și nu mai intră aici niciodată.Nu-ți convine pleci. Avem suficienți oameni care pot să-și dea seama când o problemă este eretică, când o problemă este dreaptă, când este canonică…”

    Apreciază

  10. bi3 said, on noiembrie 24, 2016 at 5:05 pm

    Întrebare de maximă importanță: au respins sinodul, de acord, dar au întrerupt și pomenirea Patriarhului Daniel și a celorlalți care au semnat? Adică l-au scos pe Daniel din diptice? Sau au anunțat că urmează să facă asta?

    Aceeași întrebare și pentru ruși și ceilalți care nu au participat: îi mai pomenesc pe cei care au semnat?

    Ierusalimul a semnat? Parcă da, nu? Atunci să vedem dacă mai vine Sfânta Lumină la Paște. Asta dacă nu își retrag semnăturile până atunci…

    Doamne ajută!

    Apreciază

    • H said, on noiembrie 24, 2016 at 7:03 pm

      http://ziarullumina.ro/sarbatorirea-solemna-a-ocrotitorului-bucurestilor-116943.html
      Sărbătorirea solemnă a Ocrotitorului Bucureștilor – 27 octombrie 2016

      «La Sfânta Liturghie de ieri a slujit și IPS Părinte Naum, Mitropolit de Ruse, din partea Bisericii Ortodoxe a Bulgariei, care a mulțumit Patriarhului României pentru invitația la sărbătoarea Sfântului Cuvios Dimitrie și i-a dăruit Preafericirii Sale cea mai înaltă distincție a Mitropoliei de Ruse, “Sfântul Dimitrie Basarabov”, un engolpion și o icoană cu chipul Mântuitorului Iisus Hristos.»
      ________________________________________________________________________________

      http://ziarullumina.ro/ips-laurentiu-a-participat-la-sarbatoarea-din-mitropolia-vidinului-115902.html
      IPS Laurențiu a participat la sărbătoarea din Mitropolia Vidinului

      «Înaltpreasfințitul Laurențiu, Arhiepiscopul Sibiului și Mitropolitul Ardealului a participat în perioada 15-16 septembrie, la un moment aniversar din Mitropolia de Vidin, Bulgaria. Clerul și credincioșii din această Mitropolie au sărbătorit împlinirea celor 200 de ani de la nașterea lui Antim I, primul Mitropolit de Vidin și exarh al Bulgariei.
      La manifestările du¬hov¬nicești și culturale de la Vidin au participat numeroși ierarhi din Bulgaria, Rusia și România, la invitația Înalt¬prea¬sfințitului Domețian, Mitropolitul de Vidin. La sărbătoare a fost prezent și Preafericitul Neofit, Patriarhul Bulgariei. Cu această ocazie, IPS Mitropolit Laurențiu a adus Mitropoliei de Vidin, cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, un veșmânt prin care au fost acoperite moaș¬tele Sfintei Parascheva de la Iași și un fragment din moaștele Sfântului(???) Ierarh Andrei Șaguna, Mitropolitul Transilvaniei. Darurile au fost depuse joi, 15 septembrie, în Catedrala „Sfântul Dimitrie” din Vidin, când IPS Mitropolit Laurențiu a fost întâmpinat de reprezentanții eparhiali.
      În aceeași zi, la Teatrul Municipal din Vidin, a avut loc primirea oficială a Patriarhului Neofit și a ierarhilor veniți la sărbătoarea din Bulgaria. Aici a avut loc ceremonia prin care Preafericitul Părinte Patriarh Neofit a acordat ierarhilor invitați, inclusiv IPS Mitropolit Laurențiu, Medalia Omagială „Antim I”.
      Colaborare între Mitropolia Ardealului și Vidin
      Sărbătoarea de la Vidin a continuat vineri, 16 septembrie, în Catedrala amintită, unde ierarhii au oficiat Sfânta Liturghie, în prezența oficialităților centrale și locale și a numeroși oaspeți și credincioși. După slujba religioasă, Înaltpreasfinţitul Arhiepiscop şi Mitropolit Laurențiu a oferit darurile aduse din România și a transmis mesajul de binecuvântare al PF Părinte Patriarh Daniel.
      […]
      Vizita IPS Mitropolit Lau¬rențiu la Vidin a avut și scopul inițierii unei colaborări pe plan cultural și duhovnicesc între Mitropolia Ardealului și Mitropolia de Vidin. Însoțit de o delegație a Casei de Comerț Balcanice, din care a făcut parte și președintele acesteia, prof. dr. Liviu Pandele, ierarhul a discutat cu repre¬zentanții Mitropoliei de Vidin ca în viitorul apropiat să semneze protocolul de colaborare între cele două Mitropolii, prin care să se faciliteze implementarea unor proiecte culturale și spirituale comune. Vor fi organizate pelerinaje la așezămintele sfinte din cele două Mitropolii, precum și alte activități în care vor fi implicați preoți și credincioși din cele două țări.»
      ________________________________________________________________________________

      http://ziarullumina.ro/sarbatoarea-brancovenilor-in-centrul-capitalei-114803.html
      Sărbătoarea Brâncovenilor în centrul Capitalei

      «A doua zi după sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului, mii de români i-au cinstit cu mare evlavie pe Sfinții Martiri Brâncoveni, care și-au dat sufletele pentru apărarea cre¬dinței ortodoxe și a neamului românesc pe 15 august 1714, la Constantinopol.
      În ziua hramului, Sfânta Liturghie a fost săvârșită de Prea¬sfințitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor, înconjurat de un sobor de slujitori din care au făcut parte: arhimandritul Victor Mutafov, reprezentantul Patriarhiei Bulgariei la București;»

      Apreciază

  11. David said, on noiembrie 24, 2016 at 9:44 pm

    Interviuri cu părinți atoniți despre sinodul din creta, incepând cu min.33

    Apreciază

  12. […] BRAVO BULGARIA: Sfantul Sinod al BISERICII ORTODOXE BULGARE respinge documentele MARELUI SINOD […]

    Apreciază

  13. […] BRAVO BULGARIA: Sfantul Sinod al BISERICII ORTODOXE BULGARE respinge documentele MARELUI SINOD […]

    Apreciază

  14. […] atat mai putin este cu totul incorect a spune ca Biserica Ortodoxa Bulgara este eretica. Totusi, Sinodul BOB a respins documentul din Creta, ba mai mult, Biserica Ortodoxa Bulgara a parasit Consiliul Mondial al Bisericilor inca din 1998. […]

    Apreciază

  15. […] atat mai putin este cu totul incorect a spune ca Biserica Ortodoxa Bulgara este eretica. Totusi, Sinodul BOB a respins documentul din Creta, ba mai mult, Biserica Ortodoxa Bulgara a parasit Consiliul Mondial al Bisericilor inca din 1998. […]

    Apreciază

  16. […] baza caror Canoane spune ca Biserica Ortodoxa Bulgara este eretica? Totusi, Sinodul BOB a respins documentul din Creta, ba mai mult, Biserica Ortodoxa Bulgara a parasit Consiliul Mondial al Bisericilor inca din 1998. […]

    Apreciază

  17. […]   – (IPS Teofan -potrivnic Sfintilor Parinti si Bisericilor marturisitoare) 5. BRAVO BULGARIA: Sfantul Sinod al BISERICII ORTODOXE BULGARE respinge documentele MARELUI SINOD 6. […]

    Apreciază

  18. […] BRAVO BULGARIA: Sfantul Sinod al BISERICII ORTODOXE BULGARE respinge documentele MARELUI SINOD […]

    Apreciază

  19. […] Sfantul Sinod al BISERICII ORTODOXE BULGARE respinge documentele MARELUI SINOD […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.