Saccsiv – Weblog

DE CE parintele ARSENIE BOCA si-a pictat PROPRIUL CHIP in reprezentarea Sfantului IOAN BOTEZATORUL de la Biserica din Draganescu?

Posted in Arsenie Boca by saccsiv on Aprilie 22, 2015

Sora Mirela ne-a zis o treaba de care eu habar n-aveam:

La Drăgănescu, părintele Arsenie Boca şi-a pictat propriul chip în reprezentarea Sfantului Ioan Botezătorul.

Asa ca am facut o cautare pe internet. Iata ce putem citi la http://www.crestinortodox.ro/reportaj/parintele-arsenie-boca-pictor-icoane-de-suflete-140378.html:

Sufletul omului apare transparent si usor ca un fulg, ca un inger alergand catre cer la Dumnezeu, la Domnul nostru Iisus Hristos. Unele chipuri din pictura seamana cu chipul Parintelui Arsenie Boca, dar Parintele nu facea acest lucru intentionat, insa este un fapt cunoscut, precum ca pictorii, in anumite lucrari, isi picteaza propriul portret. Acest lucru se intampla des si la Parintele Arsenie.

Sf Ioan Botezatorul

– In scena calugarului rastignit, pare a fi chipul Parintelui Arsenie. La fel in pictura cu Sfantul Ioan Botezatorul, deasupra in pronaos…
– Da, Parintele a pus si chipul sau in unele picturi, nu intentionat, pentru ca pictorii asa fac intotdeauna, picteaza chipul lor in icoane sau in portretele pe care le fac, fara sa-si dea seama. Aceasta este o lege a pictorilor pe care noi o stim. Si eu am pictat icoane si biserici in tara aceasta si stiu ca intotdeauna imi puneam chiar si chipul meu in acele icoane, fara sa-mi dau seama.
– E o taina probabil…
– Este o taina pe care noi nu o stim, dar Dumnezeu o sadeste in sufletul pictorului de icoane sau portrete sau de altceva sfant in Sfanta Biserica.

Comentariu saccsiv:

   Intr-adevar, seamana cu chipul sau:

Parintele Arsenie Boca

Daca ar fi dupa cum ni se explica in articolul de mai sus, atunci am vedea sumedenie din chipuri diferite ale Sfantului Ioan Botezatorul, caci multi au fost si iconarii. Dar nu e cazul:

https://www.google.ro/search?q=icoane+Sfantul+Ioan+Botezatorul&espv=2&biw=1024&bih=559&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=w3k3VcCuIIGlsgGjmoCYCA&ved=0CAYQ_AUoAQ

Adica, dupa cum observati, cam seamana intre ele.

Dupa mintea mea cea proasta, explicatia din articol o fi valabila la catolici, caci ei nu au iconari, ei au pictori, ei nu au icoane, ei au tablouri religioase, caci ei au alungat icoana …

La ortodocsi, un iconar nu-si poate pune chipul sau in icoana Sfantului Ioan Botezatorul. Sau poate gresesc eu, dupa mintea mea cea proasta, asa ca m-am apucat sa studiez niste lucrari ale lui Sorin Dumitrescu. Daca ma voi lamuri ca bat campii, voi reveni cu un alt articol de tipul “am fost un dobitoc”. Sau poate ma veti lamuri voi intre timp.

Cititi va rog si:

De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti?

 

519 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] DE CE parintele ARSENIE BOCA si-a pictat PROPIUL CHIP in reprezentarea Sfantului IOAN BOTEZATORUL de… […]

    Apreciază

  2. Cyp said, on Martie 13, 2017 at 10:27 am

    Da unii pictori isi picteaza propriul chip in picturile lor din cauza ca sunt stapaniti de duhul mandriei de care era stapanit si parintele Arsenie Boca. Dar in pictura bisericeasca acest lucru e interzis prin canon. Ci trebuie ca pictirul dupa o pregatire duhovniceasca sa se inspire din alte imagini ale sfantului si sa faca un portret cat mai fidel. I s-a cerut de episcop sa stearga pictura dar nu a facut ascultare. Parintele arde in fundul iadului si diavolul rade de voi.

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

