Saccsiv – Weblog

De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti?

Posted in Arsenie Boca, FRANCISC DIN ASSISI, ORTODOXIE by saccsiv on iunie 5, 2011

Citez din articolul Profetia pictata a parintelui Arsenie Boca:

   Biserica din Draganescu
Pe pojghita varului de fresca din pronaosul bisericii din Draganescu, pe care Arsenie Boca a pictat-o incepand cu anul 1968, parintele a strecurat inexplicabil cateva imagini premonitorii, neobisnuite prin actualitatea lor: telefonul mobil, turnurile gemene incendiate pe 11 septembrie la New York sau naveta Discovery. Desi plasate vizibil pe cei doi pereti laterali de la intrare, scenele respective nu sunt usor de observat, parand a se dizolva pana la contopire in multitudinea altor scene biblice importante: Invierea, infatisarea iadului si a Cetei celor Drepti. Oricat te-ai stradui, din intregul picturii nu distingi nimic, in afara unor chipuri biblice, desenate pe cat de canonic, pe atat de aparte si de potrivit lirismului meditativ din arta parintelui. Biserica Draganescu nu e o sala de muzeu renumit, in care intri doar sa-ti domolesti orgoliul sau curiozitatea intelectuala. La Draganescu trebuie sa vii de mai multe ori si sa ai rabdare, cerandu-i parintelui Arsenie sa-ti „arate”. Dupa o vreme, cu alti ochi si alta stare sufleteasca, incepi sa vezi. Mesajul si proorocia parintelui se afla chiar in fata ta. Cu litere de un rosu sangeriu, sta scris cuvantul: „Faradelegile atrag pedeapsa pe pamant”. Alaturi, intr-o completare tainica si complicat de simpla, apare desenul si toata prefigurarea evenimentelor care vor cutremura iremediabil lumea moderna: de la terorism la modificarea genetica; de la globalizarea mondiala la secularizarea new-age-ista a bisericii lui Hristos.
„Zdreanta rosie, secera si ciocanul, steaua in cinci colturi o sa dispara”
Multe se spun despre minunile si profetiile cuviosului Arsenie Boca. Unii sunt convinsi ca parintele putea intra si iesi prin orice usa zidita, asa cum putea calatori nestingherit prin aer, fiind prezent deopotriva in temnita de la Canal, dar si la inmormantarea mamei sale, din comuna Vata de Sus, aflata in apropiere de Apuseni. Altii se indoiesc, considerand ca toate acestea sunt exagerari venite din idolatrie si nalucire sentimentala; ca sfintenia parintelui nu mai avea nevoie de asemenea efuziuni patetice de admiratie si pietism. Nici acum, dupa 30 de ani de la mutarea sa la cele sfinte, nu stim prea bine daca parintele a prefigurat cu adevarat ororile bolsevismului sau caderea lui Ceausescu, caruia i-a transmis printr-un om al Securitatii ca nu o sa mai apuce anul 1990. Ceea ce stim cu siguranta este ca parintele Arsenie avea darul „inainte-vederii”, dar niciodata nu facea din asta prilej de uimire si de spectacol printre credinciosi.

Parintele Arsenie, lucrand in anii ’80 in altarul Sfintei Biserici de la Draganescu

Dimpotriva – atatea cate erau, cuvintele lui profetice nu-ti vorbeau in clar, ci te chemau discret la cautarea sensului ratacit printre alte sensuri, asa cum s-a intamplat cand parintele a prezis marile cutremure ale secolului XX, spunand ca Bucurestiul „se va oua de doua ori”, iar la a treia ouare, marele oras va fi sters de pe fata pamantului pentru pacatele lui. Tot asa, in ascunzisul tainei, parintele va rosti inca din 1940 o profetie legata de ascensiunea comunismului, dar si de inlocuirea lui cu o ispitire si mai mare: „Zdreanta rosie, secera si ciocanul, steaua cu cinci colturi o sa dispara, dar va veni steaua cu sase colturi, anarhia, si va fi vai si amar de lume (…) Asta va fi peste multi ani, si noua, Dumnezeu nu ne va harazi sa vedem acele vremi (…) Mie nu-mi va fi dat sa vad, dupa sarbatoarea desarta a victoriei, cati dintre cei drepti au mai ramas. Caci dupa aceasta victorie desarta, putini dintre cei drepti vor fi in picioare si la sarbatoare. Peste tot vor fi naimiti (vanduti dusmanului) si abia atunci va incepe o noua lupta, fara jertfa de sange, dar la fel de lunga ca si cea pe care am inceput-o noi acum!”.
Apocrife greu de datat si, in acelasi timp, ciudat de actuale, cuvintele parintelui par sa ne certe. Degeaba ispitim viitorul in cautarea unor intamplari uimitoare. Degeaba cercetam amintirile fagarasenilor care l-au cunoscut si mergem in pelerinaj la Prislop, pentru a cere raspuns la crucea si tarana mormantului. Adevarul e mult mai aproape de noi. Marele si adancul sau discurs profetic se afla chiar sub ochii nostri, la doi pasi de Bucuresti, intr-o modesta bisericuta de tara. Acolo, in icoanele si chipurile de sfinti de la Draganescu, e raspunsul. Acolo trebuie sa gasim mesajul si cheia de intelegere a spuselor parintelui. Asa cum observa marele profesor de mistica teologica, Nichifor Crainic, parintele Arsenie a asternut pe varul bisericii – nu ipostaze si scene biblice, ci predici fierbinti, cugetari si ganduri mustind de intrebari si intelesuri. Pe zidurile de catedrala taraneasca de la Draganescu, parintele a pictat crezul sau, deopotriva cu taina unui mesaj profetic, pe care nimeni – nici teologi, nici oameni de arta – nu au incercat pana acum sa-l cerceteze si sa-l inteleaga.
„Voi ati inceput sfarsitul lumii”
Sa ne imaginam o clipa locul si armonia culorilor. La orice ora din zi si din noapte, pe zidul din stanga bisericii troneaza regala si de nerepetat capodopera parintelui. In irizari unice si translucide, ca o adiere sau un suspin de om indragostit, parintele a pictat chiar fundamentul credintei noastre crestine: Invierea lui Hristos, biruirea mortii si triumful Luminii fara de sfarsit. In contrast, pe zidul opus, sta avertizarea – Scaunul de Judecata si glasul pictat al parintelui, cu gandurile si viziunile sale iluminate. Ascunse discret si cu o cheie mereu schimbata in linii si tonuri de culori, cuvintele parintelui Arsenie te indeamna insistent sa zabovesti asupra lor si sa iei aminte. Intr-un tarziu, intelegi si te cutremuri.

Biserica Draganescu

Ceea ce in anii ’70-’80 parea viziune subiectiv artistica si adaos indraznet la erminia bizantina, astazi, dupa aproape 30 de ani, ni se arata a fi un teribil strigat de trezire – o manie profetica, plina de repros si ingrijorare: imaginea apocaliptica a unor zgarie-nori incendiati, ca o prefigurare a zilei de 11 septembrie; imaginea unei navete cosmice, prefatand parca dezastrul misiunii Apollo 13; imaginea lui Nietzsche si Platon, conversand probabil despre adevar, despre genealogia moralei si „moartea” lui Dumnezeu, in timp ce fata cinic zambitoare a unui diavol sopteste la urechea umanitatii otrava spuselor lui paradoxale: „Eu nu exist”, implinind astfel cea mai perfida si mai ucigatoare ispita a lumii moderne: ignorarea celui rau; acceptarea lui prin indiferenta, lene sau toleranta.
Ca sa intelegi ceva din mesajul parintelui, trebuie sa te apropii atent si indelung de fiecare trasatura de penel. In parte, orice detaliu te uimeste prin ceva: faptul ca si diavolii au aura (una stricata, serpeasca, desigur); faptul ca in pictura parintelui nu exista nici o tusa pregnanta de negru, iadul fiind desenat doar in palalai incendiare de rosu sau caramiziu murdar; faptul ca, in una din scene, insusi Hristos o tine in brate pe Fecioara Maria ca pe o copila si nu invers, cum o consacra erminia bizantina; faptul ca cele doua mari biserici crestine (Sf. Sofia de la Constantinopol si Sf. Petru de la Roma) stau impreuna intr-un semicerc cu raze, dar intr-un loc nedecis inca – undeva intre Iad si Rai.

„Sfanta Liturghie mai tine lumea”

Dureaza ceva pana sa observi marile scene si dezvoltari ideatice; sa observi tulburatoarea tema a Calugarului rastignit (cu picioarele in iad si mintea in Rai) sau locul central oferit Nuntii din Cana Galileei, uimitoare prin interpretarea parintelui, care aduna la aceeasi masa fara sfarsit – nu numai mirii, dimpreuna cu cei 40 de mucenici de la Sevasta, in floarea varstei, dar si cortegiul menit sa-l petreaca pe staretul Zosima pe ultimul sau drum, sugerandu-ne astfel ca la bucuria nuntii ceresti exista doar trei cai de a ajunge: casatoria crestina, calugaria si mucenicia martirica.

Cina cea de taina (fragment)

Pe zidurile bisericii din Draganescu, semnificatiile se succed in straturi suprapuse. Nici un chip de sfant nu seamana cu altul. Chiar si in multime, in Ceata celor Drepti, privirile Cuviosilor exprima ganduri si vointa proprie. Pictura nu fixeaza gesturi anume si nu opreste din drum pasii vreunui Apostol, cum se intampla pe zidurile altor biserici. Pictura de la Draganescu se unduieste, tresare, palpaie, respira si se inalta din teluric, spre apoteoza Invierii pe Cruce si intarirea mesajului lasat de parintele, ca o ultima avertizare: „Sa nu credeti ca veti intra dupa moarte in Imparatia in care nu ati trait pe pamant”.
Sunt multe „indrazneli” si actualizari tulburatoare in pictura bisericii si toate par sa repete acelasi strigat de trambita apocaliptica, adresat omului: „Cu stiinta ati dezlantuit cataclismul stihiilor asupra voastra. Asa va trebuie. Ati inceput sfarsitul lumii!”. O spune parintele Arsenie Boca, absolventul de medicina, teologie si bellearte – calugarul simplu si „omul imbracat in haine de in”, care citea deopotriva Filocaliile si ultimele carti despre quasari sau unde cuantice, fara sa vada o contradictie intre crestinism si stiinta, intre iutimea cunoasterii intelectuale si miracolul energiilor necreate ale lui Dumnezeu. Cu fiecare cadru pictural inscris pe perete, discursul parintelui pare sa devina tot mai clar si ultimativ – sa fugim de mandrie desarta, de neadevarul si minciuna zilelor noastre, care ne repeta mereu ca omul e stapanul deplin al lumii, care ne indeamna sa ne bucuram de placerile vietii si ne consoleaza perfid: „Fii pe pace. Ai destul timp sa te mantuiesti. La batranete ce ai sa faci?”.
„Incepe timpul mucenicilor”
Neindoielnic, parintele isi cunostea sfarsitul. Ucenicul sau, Preasfintitul Daniil, episcopul ortodox din Varsetul Voivodinei, isi aminteste ca, in decembrie 1988, la ultima lor intalnire de la Prislop, parintele a plans pentru prima si ultima oara, in fata obstii adunate sa celebreze apropierea sfintelor sarbatori de Craciun. Anul urmator, in prag de iarna, parintele va cadea nemiscat la pat si se va stinge sfielnic si tacut, ca palpairea unei lumanari suflate de boarea unui vant. Nimeni nu poate sti cui anume ii erau adresate lacrimile de la Prislop. Cu siguranta, era un semn de despartire, dar si de intarire a ceea ce se spune ca profetise pentru ultima oara poporului roman, cu putin timp inainte de caderea comunismului: „Imi pare rau pentru voi. Frica e de la diavol… Imi pare rau pentru voi. Vor cadea multi dintre cei alesi. Va vor pune impozite, taxe si alte dari. Nu veti mai putea fi sfinti… Acum nu mai e timpul sfintilor. Acum incepe timpul mucenicilor”.

Previziunea viitorului

Parintele Arsenie trebuie sa se fi despartit de noi cu regret si amaraciune. Nu numai ca vedea in duh ce o sa ni se intample, dar ne iubea pe toti atat de mult, incat ar fi vrut sa-i puna pe fagaraseni, dimpreuna cu tot poporul credincios, intr-o icoana a neamului romanesc, intruchipata sub forma unui taran simplu si imbracat in in, ce sta in rugaciune cu bratele spre cer, ca Moise pe munte, avand deasupra culmile carpatine, pe care se ridica crucea de pe Caraiman, cu o ceata de cuviosi dincolo de zare, sub profilul celor trei mari lacasuri ale neamului: Cozia, Voronet, biserica de lemn a lui Horea.
In cei aproape 80 de ani ai sai, parintele nu a mai avut timp sa ne lase decat niste insemnari si niste schite, desenate infrigurat in minuscula sa chilie de la Sinaia. Cercetandu-le cu atentie, vom descoperi cu uimire ca, in recluziunea meditativa de la Draganescu, parintele nici nu a profetit si nici nu a transpus dogmatic Scriptura in desene, ci a incercat, dupa cum singur recunoaste, sa picteze ceva mult mai important: zborul si tacerea. E limpede ca nu poti sa-l iubesti pe Dumnezeu si sa I te apropii cu o catime macar, daca nu esti un pic vizionar si poet, daca nu repeti si nu crezi odata cu parintele ca prezentul nici nu ne domina si nici nu ne apartine. Atunci cand ne ocupam prea mult de el, prezentul e o iluzie si o capcana. Sa nu-l preamarim niciodata. „Prezentul”, spunea cuviosul Arsenie Boca, „e doar viitorul trecutului”.

Comentariu saccsiv:

A zis bine parintele:

Zdreanta rosie, secera si ciocanul, steaua cu cinci colturi o sa dispara, dar va veni steaua cu sase colturi, anarhia, si va fi vai si amar de lume (…)

Si:

Imi pare rau pentru voi. Frica e de la diavol… Imi pare rau pentru voi. Vor cadea multi dintre cei alesi. Va vor pune impozite, taxe si alte dari. Nu veti mai putea fi sfinti… Acum nu mai e timpul sfintilor. Acum incepe timpul mucenicilor.

In articol se spune la un moment dat:

care citea deopotriva Filocaliile si ultimele carti despre quasari sau unde cuantice, fara sa vada o contradictie intre crestinism si stiinta, intre iutimea cunoasterii intelectuale si miracolul energiilor necreate ale lui Dumnezeu

Nu stiu daca chiar asa gandea parintele sau e parerea autorului articolului. Oricum, „stiinta” cu quasarii e creatia mintii dracesti a celor cu „steaua cu sase colturi”.

Ce ma nedumireste insa pe mine sunt urmatoarele doua chestiuni si ii rog pe preotii si pe cei cu pregatirea teologica temeinica sa incerce sa aduca cat mai multe explicatii. In particular am discutat cu multi, e timpul insa sa vorbim si pe fata. Asadar, de ce parintele a pictat:

   1) BISERICA SF. SOFIA (Constantinopol) si SF. PETRU (Roma) IMPREUNA  

   In afara de cele din articolul de mai sus, iata si ce mai putem citi in articolul PICTURA PARINTELUI ARSENIE BOCA:

Un exemplu foarte „concret” il gasim la Draganescu. In partea stanga a naosului, spre final, putem citi cuvintele: Extra Ecclesia Nulla Sallus (Sf. Ciprian, De unitate Ecclesiae, cap. IV). Imediat jos sunt reprezentate bisericile Sf. Sofia din Constantinopol si Sf. Petru din Roma – impreuna! Cele doua biserici se alatura, formand un corp comun, iar in semicerc deasupra lor este scris: „Cred intru una sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica”. Este un apel simbolic la unitatea de credinta a Bisericii din timpul Sinoadelor Ecumenice. Iata un motiv in plus pentru care pictura Parintelui Arsenie poate fi numita profetica13

   13 Ibid., p. 176, P. S. Daniil de Varset: „Invaluite de mana Parintelui Arsenie in acelasi nimb si aura intr-o «perihoreza» ecumenica vizionara, ortodoxia si catolicismul, reprezentate simbolic de catre cele doua catedrale emblematice – Sf. Sofia din Constantinopol si Sf. Petru din Roma – vor ajunge intr-un tarziu din nou la  «unirea ipostatica» a primului mileniu crestin, conform iconografiei de la Draganescu”.

Comentariu saccsiv:

   N-am gasit o fotografie cu aceasta pictura a celor doua, insa daca cineva o are, il rog sa puna la rubrica de comentarii un link.

Dupa cum este insa prezentata in Puncte Cardinale, suna rau tare.

Unirea se poate face doar prin revenirea catolicilor la ortodoxie. Sa speram ca asta a vrut sa sugereze parintele Altfel, este ecumenism:

VIDEO – Dumitru Staniloae: „Ecumenismul este produsul masoneriei„, mari duhovnici romani despre ecumenism – video, analiza fenomenului

   Din pacate, slujitorii diavolului incearca o oarece unire in aceste vremuri, un soi de unitate in diversitate, ceva de genul: mai multe cai de a se ajunge la acelasi Dumnezeu. Dar este doar un teren pregatit venirii antihristului. Acesta nu este insa un lucru bun si nicidecum de reprezentat intr-o aura, atata timp cat catolicii raman eretici.

   2) ERETICUL FRANCISC LANGA SFINTII ORTODOXIEI

   Iata ce gasim pe un blog catolic pro ecumenism. Citez din articolul Cum arată sărăcia:

Şi un bonus pentru anti-ecumenişti: pictura Bisericii Drăgănescu, executată de pr. Arsenie Boca, care îl înfăţişează pe Francisc în cer, alături de mai mulţi sfinţi ai Bisericii Răsăritului.

Indubitabil, Francisc este eretic:

Site-ul CRESTIN ORTODOX il elogiaza pe ERETICUL FRANCISC DIN ASSISI … Care este insa adevarul despre STIGMATELE si VEDENIILE LUI DRACESTI?

Si indiferent cine ce ar zice, eretic ramane. Altfel, admitem ca catolicii nu sunt eretici si ca atare imbratisam dracescul ecumenism si ajungem deja cu un picior in iad.

De ce insa parintele Arsenie Boca l-a reprezentat printre Sfinti, eu nu inteleg.

Consider ca a gresit fundamental. Se mai intampla … Asta nu inseamna ca poate fi catalogabil a fi fost un ratacit.

Am postat acest articol deoarece multi aduc aceste doua picturi ca „argumente” pro ecumenism sau ca Francisc ar fi fost Sfant sau ca si catolicii sunt biserica.

Sa fie insa clar: ecumenismul pregateste terenul antihristului, iar Francisc si catolicii sunt eretici. Indiferent cine ce spune sau cum ii picteaza.

Cititi va rog si:

Parintele Dumitru Staniloae despre Parintele ARSENIE BOCA si Corneliu Zelea Codreanu

In incheiere, nu stiu de ce a facut acea greseala, insa cred ca nu gresesc daca si eu il consider unul din marii nostri duhovnici.

Pe de alta parte, greseala marelui duhovnic este si un semn ca oameni suntem si cu totii putem gresi. Daca am fi putut fi fara greseala, atunci nu mai era necesara Jertfa de pe Golgota.

Ideea e sa ne straduim sa nu persistam in greseala, sa n-o promovam a fi un lucru bun, sa iesim din ea.

254 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Niculescu said, on iunie 16, 2013 at 11:02 pm

    Sambata, 15.06.2013 am fost la biserica din Draganescu. Se pare ca Sf. Francisc nu este cel despre care tot vorbeste lumea. D-na de la pangar a fost foarte amabila si ne-a descris toate scenele pictate de Sf. Pr. Arsenie Boca. De la dansa am aflat ca Sf. Francisc reprezinta tot o proorocie a Pr. Arsenie si nu e nimeni altul decat actualul papa. Si inca ceva: parintele a prezis/pictat multe alte intamplari. La 11 Feb 2013 a abdicat papa Benedict, la 11 Martie 2011 a avut loc tragedia de la centrala atomica din Fukushima, la 11 Sept. 2001 atentatele asupra turnurilor gemene iar exemplele cu data de 11 pot continua si cu ajutorul Google.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • valentin said, on iunie 10, 2014 at 1:15 am

      deci sf. francisc este de fapt papa francisc de acuma…. și de ce e în rândul sfinților ?

      Apreciază

    • Doru said, on martie 13, 2015 at 11:54 pm

      Niculescu, de ce nu te uiti cu atentie ca scrie clar pe aureola acestui Frančisc pictat in altar la Draganescu: Sfantul Francisc de Assisi ? Cum vreti sa va auto-amagiti ? Ce papă, asa-l cheama pe papa asta, Francisc de Assisi ?! Constat cu tristete ca unii refuza cu obstinaţie evidenţa, le araţi luna si ei insista ca este soarele dar nu se vede bine din cauza norilor.

      Apreciat de 2 persoane

  2. Iordachescu Constantin said, on septembrie 4, 2013 at 2:38 pm

    Pelerinaj la M-rea Prislop, 7-8 septembrie. Vizitam: ALBA IULIA (Catedrala Ortodoxa a Reintregirii Neamului, Catedrala Romano-Catolica unde este mormantul lui Iancu de Hunedoara si Cetatea Medievala care e construita peste vechiul castru roman construit de imparatul Traian), M-rea Rapa Robilor din Aiud unde ne vom inchina la moastele detinutilor politici martirizati in temnita Aiudului (moastele sunt izvoratoare de mir si mireasma, iar untelemnul de la icoana Maicii Domnului este tamaduitor), M-rea Ramet (cazare la pensiunea manastirii), M-rea Prislop (mormantul parintelui Arsenie Boca, participare la Sf. Liturghie) si M-rea Lainici. Contact: Constantin 0748145015 sau io_konstant@yahoo.com. Cine doreste sa primeasca mesaje cu viitoare pelerinaje, imi poate da un add pe messenger sau un sms cu textul „PELERINAJE si numele d-voastra” http://paginadefolos.blogspot.ro/2013/08/pelerinaj-la-mormantul-parintelui.html

    Apreciază

  3. […] anti-ecumenist incorigibil, de exemplu, se întreabă: „De ce părintele Arsenie Boca l-a reprezentat [pe Francisc] printre […]

    Apreciază

  4. adym1976 said, on noiembrie 10, 2013 at 7:01 pm

    De ce Arsenie Boca l-a pictat pe Sf. Francisc de Assisi in Biserica de la Draganescu? Simplu … Oamenii spirituali sunt deschisi mental si il lasa pe Dumnezeu sa le vorbeasca, asa cum a facut Arsenie cand l-a pictat pe Francisc de Assisi. Dumnezeu nu este catolic ori ortodox, ci este deasupra acestor dispute sterile. Si Bartolomeu I al Constantinopolului a inteles acest adevar si accepta dialogul cu ceilalti: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/922447_609566925769334_1211403761_o.jpg

    Apreciază

    • valentin said, on iunie 10, 2014 at 1:12 am

      io cred că bartolomeu este eretic, nu a înțeles nici un adevăr spiritual și ecumenismul e cea mai mare erezie a secolului nostru și din istorie

      Apreciat de 1 persoană

    • Doru said, on martie 14, 2015 at 12:05 am

      ,,Un Domn, o credinta, un botez”. Ce -ti spune asta ? Ca la Dumnezeu poti ajunge oricum, orice credinţă ai, in orice fel te ,, botezi” ? ! Nu, frate.
      Dumnezeu este o Fiinţă in trei ipostazuri, dar dacă te rogi unui dumnezeu inchipuit după mintea proprie si nu după cum ne-a invaţat Dumnezeu-Cuvantul intrupat, cred ca te te indrepti vertijinos spre religia new-age unde amestecam toate credinţele şi ne inchinam închipuirilor noastre căzute.

      Apreciat de 2 persoane

  5. Constantin said, on noiembrie 25, 2013 at 7:09 pm

    ultimele locuri in Pelerinajul la M-rea Prislop cu ocazia parastasului pr Arsenie Boca. Vom vizita mai multe manastiri deosebite din Oltenia. Programul pelerinajului il gasiti aici: http://paginadefolos.blogspot.ro/2013/10/pelerinaj-la-parastasul-pr-arsenie-boca.html sau la 0748145015 Constantin Recomandati va rog mai departe.

    Apreciază

  6. Ioan Cristian said, on decembrie 15, 2013 at 11:54 pm

    Fara ecumenism nu exista mantuire.E iubirea de aproapele!Sfintii nu au confesiune!

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 16, 2013 at 12:00 am

      Ioan Cristian

      Ratacit esti mai baiete.

      Apreciat de 2 persoane

    • valentin said, on iunie 10, 2014 at 1:10 am

      sfinții au dat mărturie despre Ortodoxie – adevărata credință în Hristos. nu au confesiune, dar pentru că au trăit Ortodoxia – era însăși viața lor, nu o simplă confesiune.

      Apreciază

  7. Constantin said, on ianuarie 26, 2014 at 4:22 pm

    Organizam un pelerinaj la m-rea Prislop pe 1-2 martie. E un traseu deosebit de frumos! Il gasiti aici: http://icoane-comenzi.blogspot.ro/2014/01/pelerinaj-in-transilvania-la-m-rea.html sau la nr de tel 0748145015 sau io_konstant@yahoo.com Constantin

    Apreciază

  8. rodica said, on mai 27, 2014 at 2:07 pm

    Din adancul sufletului nu accept cuvinte jignitoare la adresa Pr.Arsenie !Nu poate fi eretic ! Si daca cumva Parintele a gresit ,Bunul Dumnezeu il salveaza in primul rand datorita credinciosilor care il iubesc si se roaga pt.Dansul !

    Apreciază

  9. adrian said, on mai 29, 2014 at 3:53 pm

    Parintele Cleopa spunea ca minunile adevarate se vor cunoaste dupa faptele celui care le face si scopul bun.
    Cine citeste despre viata Parintelui Arsenie Boca si marturii despre el isi poate da seama ca a fost Sfant.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • valentin said, on iunie 10, 2014 at 1:08 am

      deci pînâ în 2014 au continuat să scrie oameni aici … interesant. nu poate nimeni accepta că Părintele Arsenie a fost un eretic.
      Chiar și acei 2 călugări care spuneau că a avut-o pe „Zamfirica” sau Julieta… parcă vorbeau cu o mare durere sufletească …. gândindu-se la valoarea spirituală a omului despre care vorbesc, iar acum cred că e bine să ne rugăm și pentru ei.
      Dacă se va stabili, prin oameni cu îndreptățire , că a fost sfânt – Athos-ul de ex. cred că și acei 2 oameni ne-au pus la treabă și trebuie să ne rugăm pt. ei. Ei au și ei mica lor luptă – au văzut cărți cu vrăjitorie la mânăstirea prislop – li s-a părut exagerat. Ne rugăm și pentru cei care au văzut pictura cu francisc de asisi – li s-a părut și lor exagerat.
      ne rugăm și ptr cei care aveau și au evlavie mare la Sfântul Ardealului și li se pare că acuma ceva nu mai e în siguranță în legătură cu credința lor. Credeți în continuare fraților că Hristos nu vă lasă.

      E o problemă f. importantă asta și cred că e chiar mai importantă decât obama.
      obama nu a făcut minuni adevărate, părintele Arsenie a adus oameni la credință. a vindecat, a scos demoni, acu mai e și argumentul ăla – la Judecată este un loc unde spune Judecătorul Hristos – nu vă cunosc pe voi. iar ei se miră – oare nu în numele Tău am scos demoni, nu în numele Tău am făcut minuni.

      Deci părintele Arsenie este ca ăia sau este sfânt.
      A mărturisit în temnițe credința, a adunat pentru Împărăția Cerurilor nu pentru cele pământești, a fost un suflet nobil cu adevărat, nu a avut fățărnicie în nimic.

      Pur și simplu nu pricepem noi ce a fost în acea pictură și în cărțile cu vrăjitorie de la prislop…
      Dar tare mult m-aș bucura să aflăm cu toții adevărul, să fim liberi.

      Apreciază

  10. valentin said, on iunie 10, 2014 at 12:39 am

    problema are un răspuns
    Mergem la Athos, la Serafim de Pireu chiar, dacă n-am fost în stare să-i întrebăm pe părintele Iustin sau pe Părintele Arsenie Papacioc. Dacă ei ar fi auzit de eretic pe pictura bisericii ar fi știut ce să răspundă.
    Cred că toți vor răspunde că cel ce pictează un eretic la categoria sfinți este eretic.
    Cine a pictat ereticul între sfinți e întrebarea , nu cumva s-a adăugat după ?
    Mai am una pentru că sunt mulți care nu știu de ce e eretic francisc de assisi – de ce e eretic ?

    Cineva în toată lumea asta trebuie să știe – nu numai la athos, cred că mai este încă și în România sau chiar și în ucraina sau rusia un om care să știe adevărul.

    Nu ne putem închina într-o biserică unde e pictat un eretic pe perete . cine e responsabil de asta ? cine vrea să ducă turma în erezie ??

    Apreciază

    • valentin said, on iunie 10, 2014 at 12:49 am

      spune deci mai jos cineva că a fost sfânt și francisc de asisi, acesta convertind o bătrânică la ortodoxie, trimițând-o la icoana sfântului. serafim de sarov .

      Deci Sfântul Francisc de Asisi cred că nu a avut parte cu erezia filioque, a marturisit drept si a trait in ortodoxie.

      Daca zice acea doamnă mai jos că Pr. Arsenie nu a greșit nimic, iar mintea noastră pământesc-limitată nu poate înțelege nivelul său înalt, atunci ăsta e adevărul , că ortodoxia de fapt este intactă, nu i s-au încălcat canoanele prin acea pictură, doar că lumea nu știe de fapt adevăratul chip al lui francisc de asisi, care de fapt a trăit în Hristos.

      Doamne Ajută!
      și ca să fim totuși feriți de înșelare trebuie să spunem aceasta unor preoți cu trăirea suficient de înaltă – pe măsura acestei probleme.

      Cred în continuare că tot Athosul trebuie înștiințat și pus la rugăciune pentru a nu cădea în înșelare vreun ucenic din cauza acestui subiect.

      patriarhia e oricum moartă și nu dă 2 bani pe sufletele noastre. Doamne miluiește!

      Apreciat de 1 persoană

      • valentin said, on iunie 10, 2014 at 12:55 am

        dar apoi mai spune altă persoană – irina că de fapt este posibil ca acea bătrână să fi fost călăuzită de Dumnezeu să se roage la Sfântul Serafim de Sarov, deci Francisc de Asisi sa nu fie implicat ca o parte pozitiva – adica un sfant ce a ajutat-o sa se converteasca la ortodoxie.

        Doamne Ajută. Eu aș vrea cel mai mult să aflu adevărul , nu să ajung la o concluzie cu orice preț care să mă facă să fiu mai plin de cunoștințe și să par mai teolog.

        Nu vreau decât să mă mântuiesc.

        Apreciază

  11. geanina79 said, on iulie 11, 2014 at 9:38 am

    Îmi pare rău să vad cum ma contraziceti . Eu sunt ortodoxă si Părintele Arsenie este Sfântul meu la care ma rog mereu. Locuiesc in Verona iar fiica mea este catolică. Am avut ocazia sa merg in acest fel la ambele slujbe si pot spune ca bisericile noastre sunt infratite. Este usor sa judeci fara a sti dar a judeca are dreptul doar Bunul Dumnezeu. Merg cu placere la slujbe ortodoxe pentru mine si la slujbe catolice pentru fiica mea. Au si ei sfinti lor cum noi avem pe ai nostri. Toti sau rugat doar bunului Dumnezeu, Domnului Iisus si Sfintei Fecioare. Eu traiesc printre catolici si stiu viata celor mai mari sfinti catolici si îi respect si cred in ei cum cred in sfintii ortodocsi. Biserica ortodoxă ma sfătuit sa merg pe calea Ortodoxiei dar a conduce pe fiica mea in religia catolică ducând-o la slujbele ei si învățând cu ea tot ce tine de biserica catolică. Sfântul Francisc este un mare sfânt catolic. Nu mai blestemati pe Duhul Sfânt căci nu se iartă în veci acest lucru. Prima de a vorbi cititi vietile Sfintilor informativă si apoi oricum trebuie sa tacem asa cum ne sfătuieste părintele Arsenie. Multi prieteni catolici au la iei pe sfinti nostri ortodocsi pt că eu le vorbesc si ei accepta si religia noastra si pe roagă sfintilor nostri pt ca ei cred si in sfinti nostri. Să învățăm să nu mai judecăm pt ca nu suntem vrednici. Fiica mea este catolică si sunt mândră pt că este crestină ca si mine. Are aceleasi 10 porunci de respectat. Fiica mea este crestină ca si San Francesco. Cititi mai mult si nu mai judecati.

    Apreciat de 2 persoane

    • saccsiv said, on iulie 11, 2014 at 9:45 am

      geanina79

      Esti ratacita, iar fiica ta este eretica.

      Apreciat de 1 persoană

      • maria said, on ianuarie 19, 2015 at 1:48 am

        saccsiv

        Frate Vasile,nu ele sant ratacite,ci cei pe care El i-a pus sa ne fie lumina le-au ratacit….are dreptate cand spune”ca Bisericile noastre sunt infratite,ca asa sant invatate de alesii Lui”pentru ca se fac rugaciuni in comun,…..si mai mult,….au inceput sa se sporeasca aceste rugaciuni,in favorea „PACII SI DRAGOSTEI”….si cred eu ca au facut compromisuri,ca ne-au inchiriat spatiile lor sa ne putem desfasura slujbele noastre,si sigur ptr a pastra pacea,….au acceptat aceste compromisuri,si omul cand vede ca cei pe care El i-a ales sa ne fie lumina ,hotarasc asta, sigur ca omul nu cerceteaza si se increde in haina Lui,fara sa stie ca diavolul cel mai bine lucreaza prin haina Lui ca acolo are credibilitate mai mare.

        Deci,repet,se fac rugaciuni in comun cu catolicii….la una din intilnirile cu catolicii,unul din catolicii italiani a spus…ca santem „biserici surori”…si Preasfintitul nu a spus nimic…DECI tacerea e consimtamant,asa spun Sfintii
        Un preot din tara venit aici in Italia fiind intrebat daca ne putem ruga in Bisericile catolice,a spus ca da,sau daca putem merge la slujba la ei daca nu avem biserica in apropiere,si a spus ca”da,dar sa nu devina obisnuinta”…si atunci crestinul cand aude asa raspuns,cum sa nu se increada…..si atunci nu e de mirare sa auzi asa ceva de la bietele suflete care nu cerceteaza adevarul lui Dumnezeu.

        La fel si pr Arsene B,intrebat fiind daca ne putem ruga la sfintii catolici,a spus ca da,dar sa nu -i uitam nici pe Sfintii nostri….si atunci cum poate ei sa justifice pictura de la draganesti cu tot felul de ipoteze care sa-l salveze ,cand de fapt il afunda si mai tare.

        Apreciat de 1 persoană

  12. raduiacoboaie said, on august 12, 2014 at 10:55 pm

    Reblogged this on Radu Iacoboaie.

    Apreciază

  13. Muritor said, on august 22, 2014 at 4:00 am

    Saccsiv, rog sa atragi atentia la aceste clipuri despre Pr. Arsenie Boca



    Apreciat de 2 persoane

    • saccsiv said, on august 22, 2014 at 6:59 am

      Muritor

      O sa le vizionez.

      Cine vorbeste in primul video?

      Apreciază

      • Muritor said, on august 22, 2014 at 11:36 am

        din cite inteleg, in cea cu inregistrarea audio e doar Parintele Gheorghe Anitulesei, iar in celelalte 3 parti video vorbeste Parintele Gheorghe Anitulesei cu Pr. Antim de la M-rea Bistrita.
        De fapt am scris linkurile la 3 video inregistrari cu titlul „Dovada ca Arsenie Boca a fost inselat”, insa in comentariul de mai sus sint acelasi video din playlistul lui „Ortdox Crestin” de pe youtube. Cred ca e mai bine sa vezi singur aceste video la el pe cont in youtube, odata ce ele nu au aparut in comentariu:https://www.youtube.com/user/OrtodoxSimplu/videos

        Apreciat de 1 persoană

  14. George said, on septembrie 5, 2014 at 5:28 pm

    @saccsiv
    Cautam pe net ceva scrieri de Francisc d’Assisi, si am dat peste aceasta scriere a voastra.
    Mi-ar place sa stiu de ce il considerati eretic pe Francisc d’Assisi..

    Apreciază

  15. un pacatos said, on decembrie 11, 2014 at 10:30 pm

    Giovanni (Francisc) s-a nascut in 1181-1182, in Assisi, in pitoreasca provincie Umbria, o localitate din nordul Italiei, ca fiu al lui Pietro di Bernardone, un ambitios negustor de stofe, si al Donnei Monna Pica. Aspiratiile burgheze l-au determinat pe bogatul negustor sa schimbe numele de Giovanni pus de mama in Francesco, pentru ca baiatul sau sa nu poarte numele unui sfant invesmantat in par de camila. Mai…nu-i vorba in pictura aia de Papa Francisc. E adevarat ca e inaintemergatorul lui Antihrist.

    Apreciază

  16. Marius Ianuș said, on decembrie 20, 2014 at 11:26 pm

    Frate Vasile, răspunsul la întrebarea din titlu e simplu. Părintele Arsenie a pictat în acea scenă a Înălțării Domnului 32 de sfinți, între care 31 ortodocși și proto-ortodocși și 1 catolic, ca să arate că, în pofida a ce spun atâția și atâția dintre ai noștri, se vor mântui unii mai înzestrați și de la catolici. De fapt, cam ce spune Părintele Arsenie în acea pictură spune și Părintele Rafail Noica, de la nivelul Sfinției Sale: „Eu știu că în Ortodoxie e mântuire. Dacă există mântuire și dincolo de ea, nu știu.”
    Dar, dacă Părintele Arsenie a arătat că există, înseamnă că așa e: se va mântui și de la catolici măcar unul, cel care L-a căutat cu adevărat pe Domnul Hristos. (De fapt, această condiție e valabilă și pentru ortodocși, dar proporția de ortodocși fiind atât de mare în acea scenă, ajungem la concluzia că e mai ușor pentru ortodocși să se mântuiască. Dacă n-ar fi fost așa, Părintele ar fi putut să picteze acolo doar proto-ortodocși, doi ortodocși și un catolic. Dar de ce e mai ușor pentru ortodocși?, că unii dintre ai noștri par să uite… Pentru că spunem alte rugăciuni, pentru că vorbim alte limbi sau pentru că episcopii noștri se îmbracă altfel? Firește că nu de asta, deși slujbele noastre sunt mai frumoase, ci pentru că în biserica noastră s-a păstrat – PE ALOCURI !!! – Credința sufletească, cea „în Duh și Adevăr”, irațională. Dar nu cam asta a căutat și Francisc din Assisi?) Părintele Arsenie, cel mai mare sfânt al nostru, nu putea să greșească într-o astfel de lucrare, căreia i s-a dedicat vreme de douăzeci de ani. Doamne ajută!

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 21, 2014 at 2:51 am

      Marius Ianuș

      De aceea este extrem de grav ca l-a pictat, caci ii face pe multi sa gandeasca ca tine.

      Sau le da apa la moara daca deja gandesc astfel.

      Apreciat de 1 persoană

      • Marius Ianuș said, on decembrie 21, 2014 at 12:23 pm

        Frate Vasile, eu sunt un om păcătos. Cum să am eu îndrăzneala să spun că un om care s-a lepădat de bogăție și de plăcerile lumești (pe care le avea din plin) și a trăit în pustnicie ani întregi (într-o peșteră), un om care a vrut sau să-și dea viața pentru Hristos sau să-i întoarcă pe musulmani din rătăcirea lor și s-a dus în Egipt pregătit de moarte, de l-a impresionat și pe sultanul acelei țări din vremea aceea, care l-a trimis înapoi în țara sa, un om care, întâlnind un lepros l-a îmbrățișat și s-a dus cu el la leprozeria unde stătea, unde a rămas ca îngrijitor, un astfel de om, deci… nu ar fi sfânt… Doamne ferește! Poate tu ai altă măsură duhovnicească decât mine, poate faci o mie de metanii pe zi și ai dobândit rugăciunea inimii și înțelegi altfel lucrurile… dar pentru mine, care nu am această măsură duhovnicească, Francisc din Assisi, văzut prin prisma faptelor sale, este un uriaș. Dacă el nu i-a câștigat iubirea Domnului Hristos, cum o voi face eu?

        Apreciază

      • maximus said, on martie 14, 2016 at 6:14 pm

        Din pacate pt dvs,masura iubirii de Dumnezeu si de oameni atinsa de francisc din asisi ESTE IRELEVANTA. pt dvs religia se reduce la marturisirea CU GURA a unui crez religios. IUBIREA nu are nici o importanta. Veniti cu silogismul bizar,contrazis de FAPTE ca iubirea e semnul prezentei harului (ceea ce este corect) iar catolicii neavand har nu pot iubi. Sunteti nevoiti sa puneti vindecarile facute de francisc (si fratele sau in Hristos anton din padova) pe seama diavolului,asa cum gandesc iehovistii si alti imbecili despre minunile sfintilor ortodocsi. Sta scris in cronici ca un bolnav desfigurat de lepra s-a dus din franta pana la mormantul sf petru dar se intorcea deznadajduit acasa pt ca miracolul cerut nu s-a produs. L-a vindecat francisc, sarutandu-i fata plina de rani respingatoare. Bine ca stiti sa l numiti eretic dar dragostea lui pt oameni nu o aveti.sunteti penibili cu dogmatismul vostru lipsit de suflet. De atat sunteti in stare.

        Apreciat de 1 persoană

    • Muritor said, on decembrie 21, 2014 at 2:13 pm

      Ce înseamnă proto-ortodocşi şi cine sînt ei?

      Apreciază

      • Marius Ianuș said, on decembrie 21, 2014 at 2:42 pm

        Da, trebuia să se trezească unul… Spune-le cum vrei. Ce e Sfântul Ioan Botezătorul? Ce sunt Sfintii Parinti Ioachim si Ana? etc (Ar fi o prostie să stau să răspund detaliat unei prostii si unei incercari de tip fariseic; raționalismul „teologic” pe care mi-l ceri tu nu e deloc… ortodox)

        Apreciază

      • Muritor said, on decembrie 21, 2014 at 5:11 pm

        Eu nu i-aş numi proto-ortodocşi. Nici pe Sfinţii Zaharia şi Elizabeta, nici pe Sfîntul Prooroc Ilie sau alţi sfinţi Prooroci, nici pe Dreptul Avraam şi Dreptul Noe, pentru că o parte deşi erau sub Legea lui Moise, iar alţii au fost pînă la Legea lui Moise au avut şi au ţinut toţi aceeaşi credinţă dreaptă (adică Ortodoxie) în Dumnezeu ca şi noi. Unica diferenţă e că acum ne aflăm sub Har, pentru că Hristos a Înviat şi toate cele ce erau sub Lege Le-a împlinit.

        Apreciază

      • Muritor said, on decembrie 22, 2014 at 5:32 pm

        Marius Ianuş,
        comentariul de ieri de la 2:07 PM (vezi mult mai jos pe pagină) se referă şi la tine. Reproduc:
        Sfîntul Ierarh Ignatie Briancianinov în lucrarea sa “Despre înşelare” scrie foarte clar că Francisc de Assisi este RĂTĂCIT. Deci nu are cum să fie sfînt Francisc de Assisi. Citiţi vieţile sfinţilor şi o să vedeţi cîte cazuri de înşelaţi între sfinţi au fost, o parte s-au ridicat, s-au pocăit şi s-au îndreptat, iar alţii care au rămas în înşelare nu au ajuns sfinţi, cum sînt şi unii Apostoli, care nu au ajuns sfinţi. Sînt asemenea cazuri, citiţi vieţile celor 70 de Apostoli. Să nu interpretăm noi după mintea noastră.
        Sfinţii Părinţi ne dau răspuns prin scrierile lor la întrebările noastre. Chiar şi în pateric sînt puse pilde despre înşelarea sfinţilor şi în Lavsaicon la fel. Nu aberaţi atîta şi nu încercaţi să explicaţi căderea şi greşeala unui om. Din sfinţenie tot poţi cădea. De asta şi pe Scara dumnezeiescului urcuş pictată în icoană sînt unii că sînt traşi de diavoli de pe o treaptă foarte înaltă, pentru că cad în înşelare. Este mai grav să mori astfel, dar dacă te pocăieşti pînă la moarte şi reuşeşti să scapi de rătăcire, ai şanse de mîntuire.
        Să nu-l îndreptăţim pe Pr. Arsenie Boca pentru greşeala de a picta un eretic ca Sfînt al lui Dumnezeu. Dacă ar fi avut o explicaţie sau măcar dovada că acest eretic a ajuns ortodox şi s-a sfinţit în timpul vieţii sale, atunci Pr. Arsenie ar fi trebuit să aibă măcar bunul simţ să dea o explicaţie, o notă de ce l-a pictat pe acesta între sfinţi. Dar odată ce nu avem nici o explicaţie şi nici o dovadă istorică despre Francisc în acest sens, să nu ne dăm noi cu părerea şi să nu ne facem noi iluzii despre Francisc sau Părintele Arsenie Boca. Din toate comentariile de aici se vede foarte clar lipsa de cunoaştere a învăţăturii ortodoxe de către ortodocşi şi cît de uşor mulţi pot cădea în înşelare pentru evlavia lor pentru un om care făcea minuni.
        Cît despre faptul că Francisc l-a arătat în vis (!!!) (iar sfinţii nu se încred în visuri şi pe noi ne învaţă să facem la fel) pe Sf. Serafim de Sarov şi i-a spus femeii să-l urmeze pe acesta, nu înseamnă că Francisc era sfînt, căci şi dracii l-au mărturisit pe Hristos că este Fiul lui Dumnezeu şi vine să judece pămîntul şi pe ei, şi femeia cu duh pitonicesc i-a mărturisit pe Sfinţii Apostoli că sînt trimişii lui Dumnezeu, dar asta nu înseamnă că trebuie să ascultăm de ei, căci dracii strecoară minciuna pe lîngă Adevăr, ca să poată înşela mai abitir. Unica concluzie din acel vis e că Dumnezeu a rînduit ca femeia ceea să aibă posibilitate să se mîntuiască şi a făcut-o prin ceea ce ea îndrăgea mai mult, persoana lui Francisc. Şi atît. Nu trebuie să mai scornim noi altceva în plus cu mintea noastră stricată de patimi şi înclinări spre fantastic.
        Mă iertaţi pentru îndrăzneală, că nu sînt nici eu tare şi mă tem de cădere, dar vrednici sînteţi de mustrare/certare toţi cei care-i îndreptăţiţi pictura şi persoana Părintelui Arsenie Boca că el ştia mai bine ce a făcut şi că vrednică de crezare este pictura lui, odată ce a pictat ceva smintitor şi a trecut peste învăţătura Bisericii lui Hristos. Vrednici de certare sînteţi pentru ca să luaţi aminte şi să nu cădeţi în mai mare înşelare, ci să rămîneţi în învăţătura Bisericii Ortodoxe şi aşa să ajungeţi fii ai lui Dumnezeu.

        Apreciat de 2 persoane

    • andrei-d said, on decembrie 22, 2014 at 11:06 am

      Marius Ianus,
      Sfîntul Ierarh Ignatie Briancianinov în lucrarea sa “Despre înşelare” scrie foarte clar că Francisc de Assisi este RĂTĂCIT. Tu ce spui? (cand spun tu, ma refer la noi) cine suntem noi sa ne dam cu parerea peste invatatura Bisericii si a sfintilor? Asa ca spune, tu impotriva Sf. Ignatie Briancianinov.

      Apreciat de 2 persoane

      • Marius Ianuș said, on decembrie 22, 2014 at 2:58 pm

        Sfântul Părinte Arsenie Boca e cel mai mare făcător de minuni al românilor și l-a văzut pe Sfântul Francisc în Cer. Eu nu am nevoie de mai mult. Compară, dacă poți, scrierile și minunile Sfântului Ignatie Briancianinov cu scrierile și minunile Sfântului Arsenie Boca.

        Apreciază

      • Muritor said, on decembrie 22, 2014 at 6:42 pm

        Marius Ianuş,
        1. există sfinţi mai mari şi mai mici făcători de minuni? Ai văzut tu Biserica să înveţe aşa ceva? Indică o sursă concretă în care să fie scris aşa ceva.
        2. Dacă Pr. Arsenie Boca „e cel mai mare făcător de minuni al românilor” atunci Sfîntul sfinţit Nicodim de la Tismana cine e? un sfînt făcător de minuni al românilor mai mic? Sfîntul Nicodim de la Tismana prin minunile sale l-a mărturisit pe Hristos în faţa regelui papistaş („catolic” după cum preferă papistaşii să li se spună) al Ungariei Sigismund, motiv pentru care acest rege ulterior s’a botezat în Ortodoxie. Asta e adevărată dovadă de dragoste pentru un aproape rătăcit. Cunoşti tu, Marius Ianuş, vreun papistaş (catolic) convertit la Ortodoxie prin lucrarea Pr. Arsenie Boca?
        3. Sfîntul Ignatie Briancianinov este incontestabil un Sfînt Părinte comparabil cu oricare alt Sfînt Părinte care are scrieri duhovniceşti, scrierile sale fiind toate bine-primite de Biserica Ortodoxă pînă la ultima după ce au fost atent analizate. Cunoşti tu ca toate scrierile Părintelui Arsenie Boca să fi fost analizate de Sinodul Bisericii sau măcar de alţi teologi, precum au fost analizate scrierile Sfîntului Ignatie Briancianinov?
        4. Ai văzut tu scris de Pr. Arsenie Boca undeva că el l-ar fi „văzut pe Sfântul Francisc în Cer”? Dacă da, indică sursa concretă şi pagina. Dacă nu, atunci de ce minţi. De ce nu poţi admite că, pur şi simplu, Pr. Arsenie Boca a greşit luîndu-se şi el ca şi tine după mintea sa, trecînd peste învăţătura Bisericească. Chiar de ar fi Pr. Arsenie Boca sfînt, sfinţenia nu înseamnă infailibilitate, a fost şi el om, putea greşi.
        5. Oare aşa învaţă Biserica Ortodoxă (Biserica lui Hristos cea Una/Unica, adică Fr. d’Assisi era în afara Bisericii lui Hristos, deci nu putea deveni sfînt) că un sfînt e mai mare decît alt sfînt dacă face mai multe minuni?

        Apreciat de 2 persoane

      • Muritor said, on decembrie 22, 2014 at 6:46 pm

        Marius Ianuş,
        Pentru Sfîntul sfinţit Nicodim de la Tismana indic sursele aici ca să te convingi şi singur:
        http://www.manastirea-tismana.ro/?page_id=94
        http://ro.wikipedia.org/wiki/Nicodim_de_la_Tismana

        Apreciat de 1 persoană

  17. Aurelia said, on ianuarie 18, 2015 at 3:50 pm

    Daca Sf nostru Parinte Arsenie Boca la pictat a avut motivele lui si noi avem mintile prea intunecate ca sa putem intelege mesajul care el la lasat prin pictura de la Draganescu…. A pictat tot aceea ce a vazut …cum tot el zice ca pe Domnul nostru Iisus Hristos la pictat asa cum la vazut .. Doamne Ajuta’ne sa ne umplem de Duh Sfant ca sa alungam raul din noi . O zi binecuvantata tuturor

    Apreciază

  18. radu iacoboaie said, on februarie 9, 2015 at 10:52 am

    Și nu mai abuza la nesfârșit de argumentul ,,care dă bine în fața tuturor cititorilor” cu învățătura Sfinților Părinți, cu care de fapt nu sunteți deloc în același duh. În Duhul Adevărului…
    Un sfânt părinte este și Paisie Aghioritul, canonizat recent. De asemenea și sfințitul părinte Iustin Pârvu și mulți alți duhovnici cunoscuți din România și de peste hotare, care s-au pronunțat CATEGORIC împotriva tuturor actelor biometrice. Atunci de ce le stați împotrivă stimabililor și considerați că actele biometrice până la implant nu reprezintă niciun pericol la adresa omului? De ce împrăștiați otrava acestei minciuni care poate sminti și înșela nenumărați credincioși?

    Apreciază

  19. radu iacoboaie said, on februarie 9, 2015 at 3:34 pm

    Și tu și Muritor, preot-duhovnic, adevărul-hristic etc., de ce oare vă prevalați în mod ostentativ de simboluri creștine precum procedează bunăoară masonii și vrăjitorii? Le folosiți pentru a-i induce în eroare mai lesne pe ortodocși? De fapt, arătați în felul acesta o atitudine precum ultranaționaliștii, că vă bateți cu pumnii în piept că sunteți ,,cei mai ortodocși”… Adevărat…

    Apreciază

  20. radu iacoboaie said, on februarie 9, 2015 at 4:02 pm

    andrei-d

    Comentariile voastre (inclusiv ale Mariei etc) trebuie analizate bineînțeles și în contextul în care Sfântul Sinod dezbate dosarul canonizării părintelui Arsenie Boca iar Patriarhia Română se opune acestui demers, întrucât se teme foarte mult că prin acest precedent ar urma la rând și canonizarea celorlalți sfinți ai închisorilor comuniste, dintre care mulți fuseseră legionari sau simpatizanți ai Mișcării Legionare.
    Cu alte cuvinte, vă alăturați vocii Patriarhiei și Patriarhului, care declarase că atât timp cât va trăi, nu va fi canonizat niciun legionar…
    Nu știți că Asociația Foștilor Deținuți Politici a depus și ea o astfel de cerere iar președintele acesteia a fost primul cetățean decorat de Klaus Iohannis? SUNTEȚI CUMVA OAMENII PATRIARHULUI?…

    Apreciază

    • maria said, on februarie 9, 2015 at 9:32 pm

      radu iacoboaie

      Ti-am adus toate argumentele care te arata clar sluga a cui esti,….dar e f.dureros pentru tine ca esti atat de orb si nici macar nu vezi…e limpede Mandria e intunericul care nu lasa sa intre lumina….si uite asa te zbati in intuneric si nici macar nu vezi….trezestete cat mai ai timp….pune inceput pocaintei ca de nu va fi vai si amar de tine si de cei pe care-i vei sminti,si ptr care vei raspunde amarnic in fata lui Dumnezeu….

      MATEI
      12:36 Vă spun că pentru orice cuvânt deşert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteală în ziua judecăţii.
      12:37 Căci din cuvintele tale vei fi găsit drept, şi din cuvintele tale vei fi osândit.

      Marcu(9)

      42. Şi cine va sminti pe unul din aceştia mici, care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui dacă şi-ar lega de gât o piatră de moară şi să fie aruncat în mare.

      Asa ca ia aminte bine ca nu numai daca te smintesti pe tine ci si daca smintesti pe altii te asteapta grea pedepsa

      în contextul în care Sfântul Sinod dezbate dosarul canonizării părintelui Arsenie Boca

      se vede limpede cat esti de intunecat la minte si habar nu ai de invataturile Sfintilor…ca daca ai cunoaste invataturile Sfintilor si ereziile care le-a raspandit Aresen Boca,nu mai vorbim de pictura de la Draganesti…mai degraba ai plinge cu amar si te-ai ruga pentru el si pentru tine ca nu cumva sa fii in randul osanditilor

      Apreciat de 1 persoană

      • radu iacoboaie said, on februarie 9, 2015 at 10:08 pm

        Noi am mai discutat. Dar de fiecare dată în van. Ești o ucenică a preotului Matei Vulcănescu. Poate nu ești femeie, ci bărbat, după cum presupun din stilul și râvna depusă pentru ,,cauza” ta. Oricum numele tău real nu este Maria și ceea ce spui este aplicabil în primul rând ție… Te-ai gândit la asta, nu?

        Apreciază

      • maria said, on februarie 11, 2015 at 4:19 pm

        radu iacoboaie

        Iti repet ptr ultima oara ca mereu zic asta si mereu nu pot sta indiferenta vazandu-te cum te pierzi,si mai ales ca mai pierzi si pe altii ptr care vei raspunde amarnic inaintea lui Dumnezeu.
        De cate ori sa-ti repet ca nu sant cine crezi tu…desi ti-am dat adresa axacta cine sant si nu vrei sa pricepi….as da eu o trimitere la o alta persoana si eu sa fiu alta?dar daca atata minte ai ce pot sa-ti cer mai mult..

        Ești o ucenică a preotului Matei Vulcănescu.

        R:intr-adevar pr Matei cu acest subiect santem in acelasi duh ,insa pe alte parti nu ne prea intelegem,….si sfintia sa,ma cam lasa de multe ori vorbind singura ,insa sta la cotitura ca doar ,doar ma va prinde cu ceva …este problema fiecaruia cum isi agoniseste mantuirea…nu ar fi trebuit sa spun asta dar am spus fiindca m-ai provocat si sa-ti arat banuielile tale dracesti la care le dai atentie….

        Poate nu ești femeie, ci bărbat,

        de atatea ori ti-am aratat cine sant si cu incapatinare nu vrei sa accepti adevarul…mergi asa inainte ,dar ia aminte sa nu ajungi in alta parte decat ai pornit…

        după cum presupun din stilul și râvna depusă pentru ,,cauza” ta.

        R:sa inteleg ca barbatii sant mai plini de ravna?..eu sant o mare netrebnica ianintea lui Dumnezeu si a oamenilor…insa „De aceea îţi zic: Iertate sunt păcatele ei cele multe, căci mult a iubit. Iar cui se iartă puţin, puţin iubeşte.”
        Deci daca Domnul mi-a iertat multime de pacate,cum pot sta eu indiferenta sa nu-l caut cu asa patima si sa-l marturisesc?!…cum pot eu sa stau indiferenta cand vad ca este terfelit numele Lui sub chipul adevarului?…cum pot sta eu indiferenta sa vad cum este batjocorit Cel ce m-a trezit la viata Lui?pai m-a trezit sa lenevesc ?sau m-a trezit sa-l marturisesc „cat bine mi-a facut El mie?”…

        Oricum numele tău real nu este Maria

        R iti repet,esti ca un papagal care repeta in continuu aceleasi lucruri,si nici macar nu intelege ce spune….

        și ceea ce spui este aplicabil în primul rând ție… Te-ai gândit la asta, nu?

        R:acum nu ai lumina lui Dumnezeu sa vezi ca tie trebuie sa-ti spui anumite lucruri, insa dincolo ti se va deschide ochii cei intunecati de atata mandrie….nu-l va putea marturisi omul mandru pe Dumnezeu,ca nu primeste Dumnezeu jertfa din mana omului mandru…il lasa si marturiseste anumite lucruri bune ca sa creada ca detine adevarul si pe alte parti il amageste vrajmasul si raspandeste numai erezii….gandind ca marturiseste adrevarul…pentru ca mandria nu lasa loc luminii lui Dumnezeu sa patrunda sa distinga binele de rau….
        E vai de tine daca nu vei invata smerenia si sa o si pui in aplicare….

        Apreciază

  21. radu iacoboaie said, on februarie 9, 2015 at 7:16 pm

    Eu sunt infiltrat printre ortodocșii anti-cip? CEA MAI TARE GLUMĂ PE CARE AM PUTUT-O AUZI? DE FAPT, O CALOMNIE! Păi, antologia LUPTAȚI ÎMPOTRIVA SCLAVIEI ELECTRONICE! a fost realizată în anul 2009, același an în care la apelul părintelui Iustin Pârvu s-au strâns 1 000 000 de semnături în România. Am fost de la început împotriva actelor biometrice și am citit aproape tot ce s-a scris pe această tematică. Cum spui tu că m-am infiltrat???

    Apreciază

  22. cristi said, on februarie 10, 2015 at 9:39 am

    „dar si alte invataturi ratacite pe care eu i le-am adus ca argument”

    @maria, care sunt invataturile ratacite?
    ––––––

    „Citeste Sf.Ignatie Briancianinov”.experiente ascetice”..”,si Despre inselare”…Sf.Ioan Gura de Aur…Sf.Nicodim Agh si ai sa vezi ca invataturile parintelui Arsene nu corespund cu ale lor…chiar daca unele se mai potrivesc…majoritatea este amestecata mierea cu otrava.”

    „dovedeste cu Sfintii Parinti,ca invataturile pr Arsene Boca sant invataturi ale dreptei credinte”

    Nu regula se probeaza, ci abaterea de la regula. Nu dreptatea si corectitudinea, ci lipsa ei. Probati voi care sunt invataturile care nu se incadreaza in dreapta credinta, care sunt invataturile care nu corespund cu cele ale Sf. Ioan Gura de Aur, pt. ca voi sunteti contra curentului, cei care il contestati. Argumentul invataturilor in dreapta credinta este chiar lecturarea lucrarilor sale.

    „La sfintii autentici nu vedem urme de indoiala, nici macar una!”
    Indoiala cu privire la ce? La dreapta credinta?! Parintele Arsenie a fost categoric in privinta ecumenismului. Daca nu ar fi fost asa ar fi putut fi intelese intr-o oarecare masura anumite indoielile din cauza pictarii lui Francisc. De vreme ce cineva se exprima impotriva ecumenismului, cum il acuzi de erezie ecumenista?! In ceea ce priveste pictura, poti sa crezi ca anumit catolic e sfant sau nu, si fara sa fii de acord cu crezul lui (catolic), ci luand in considerare alte aspecte. Aici e cel mult o greseala, nu de o cadere in erezie. Si poate ca ar fi fost indreptatita o indoiala cu privire la sfintenia parintelui, considerand aceasta greseala, daca nu s-ar fi exprimat mai inainte foarte clar in sensul respectarii invataturilor Sfintilor Parinti, ale dogmelor Bisericii, si daca nu ar fi criticat ecumenismului. Nu exista om care sa fie infailibil, si sfintii mai gresesc. Parintele a fost urmat si cautat de oameni nu pt. vreo invataturi eretice sau pentru ca l-a pictat pe Francisc, ci pentru ca le-a dat oamenilor invataturi in dreapta credinta, ducandu-i la adevar (adevarul ortodoxiei), si pentru ca ajutat la mantuirea multora prin sfaturile si rugaciunile sale. De aceea indarjirea in combaterea lui nu o inteleg, o gasesc nejustificata, nefireasca. Cine spune ca exista un pericol ca oamenii sa fii influentati spre catolicism, cum am mai auzit, aceasta este o mare minciuna, contrazisa de cele care reies in scrierile sale. Eu cred ca deranjeaza faptul ca multi oameni vin la Dumnezeu prin minunile pe care le aud despre p. Arsenie, si la care asista. Asta a fost motivul care a deranjat pe comunisti, pt. care a fost prigonit, si asta este motivul care deranjeaza si azi, de aceea se cauta a sadi in oameni neincrederea in parinte.

    Eu nu inteleg cum unora nu le e frica de Dumnezeu sa defaimeze un parinte recunoscut ca sfant de o tara intreaga, un parinte care a vindecat sufleteste si trupeste atata lume, care a adus la credinta suflete ratacite, si care este recunoscut ca fiind sfant nu doar de catre „prostime”, ci de parintii care l-au cunoscut, inclusiv parintele Staniloae, care era prieten cu acesta, si al carui discernamant nu cred ca il poate pune nimeni la indoiala.
    In cartile publicate cu marturiile despre parinte, Arhim. Vasile Prescure , de exemplu, acesta povesteste despre cum a vindecat parintele Arsenie un orb, dupa ce l-a spovedit si impartasit, si desi stia ca este orb, i-a spus sa iasa din biserica oprindu-i pe insotitorii lui sa il ajute, si cand acela a ajuns la usa bisericii, a marturisit ca incepe sa vada. Cum sa nu fi avut Arsenie Boca harul lui Dumnezeu, cand a vindecat pe orbi cu ajutorul rugaciunilor? N-am auzit ca vreodata aceasta minune sa poata fi facuta cu puterea celui rau.

    Alt exemplu, par. Serafim Badila (man. Casiel) zice, citez: „am in mana fotografia parintelui Arsenie, asa cum l-am cunoscut, si pot sa zic ca din cati oameni ai lui Dumnezeu am cunoscut, unul mai plin de Duhul Sfant nu am intalnit”. Ce vor sa zica cei care azi il contesta pe Arsenie Boca, ridicand suspiciunile lor la rang de adevar, ca ca suntem cu totii prosti? Daca asta nu este mandria propriei pareri (in conflict cu marea opinie a majoritatii, dintre care multi care l-au cunoscut PERSONAL, sau avand propriile lor experiente care le confirma sfintenia lui), atunci nu stiu ce este.

    Sunt atatea marturii despre faptele parintelui care dau marturie despre sfintenia sa, incat orb sa fii si fara carte si tot nu poti sa mai ai indoieli in privinta acestui lucru, cu atat mai putin sa faci o campanie impotriva lui.

    Sa luam aminte caci fiecare cuvant in desert ne va fi judecat, cu atat mai mult smintelile pe care le provocam, „ca smintelile trebuie sa vina, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala”.

    Apreciază

    • maria said, on februarie 11, 2015 at 1:57 pm

      cristi

      vorbesti multe lucruri dupa mintea ta si nu dupa duhul Sfintilor Parinti si nu am eu timp sa ti le arat pe toate ci doar cateva….

      Argumentul invataturilor in dreapta credinta este chiar lecturarea lucrarilor sale.

      R:ce nebunie mare poti sa spui?!!asta se vede ca habar nu ai de invataturile Sfintilor Parinti!!!

      Parintele a fost urmat si cautat de oameni nu pt. vreo invataturi eretice sau pentru ca l-a pictat pe Francisc, ci pentru ca le-a dat oamenilor invataturi in dreapta credinta, ducandu-i la adevar (adevarul ortodoxiei), si pentru ca ajutat la mantuirea multora prin sfaturile si rugaciunile sale. De aceea indarjirea in combaterea lui nu o inteleg, o gasesc nejustificata, nefireasca.

      R:daaa…dupa mintea ta spui asta ca nu cunosti invaturile Sfintilor ..care e dreapta credinta?sa anulezi canoanele si sa faci legi dupa mintea ta?citeste tot ce i-am postat lui Radu…uite aici o postare care i-am pus-o lui Radu:

      maria said, on decembrie 22, 2014 at 2:49 am

      radu iacoboaie,spune

      PĂRINTELE ARSENIE BOCA A AVUT ATITUDINEA CEA MAI VEHEMENTĂ ÎMPOTRIVA ECUMENISMULUI… AȘA SE EXPLICĂ CAMPANIA DE DENIGRARE A SA DIN ULTIMA VREME…

      R:Un vehement aparator al ecumenismului cu sigurant ca Dumnezeu l-ar lauda,dar asa se pare ca marturisirea lui nu a fost adevarata,avand atatea critici ….si cum sa fie adevarata daca el acum spune una ,dupa care apoi pe alta pe alta parte o contrazice cu alta.
      Cum poate sa combata cineva ecumenismul care tot el spune”

      – Biserica Catolica e aproape fara greseala,si

      -Biserica Catolica si Ortodoxa,sant ca doua strane ale aceiasi Biserici…sau ca cele doua Biserici sant ca doi plamani…….sau ca cele doua sant Biserici sant suori….

      sau sa impartasesti catolici fara sa-i catehizezi si sa le faci trecerea de la ei la Ortodoxie?sau catolicii care veneau la noi la ortodocsi si cereau lamuriri ii trimitea inapoi la catolici sa primeasca lamuriri de acolo..deci sa stea tot in erezia lor.

      -Care duhovnic ar fi dat pacatele intime pe fata ale celor pe care el a fost pus sa le fie vindecator

      APOI TOT EL SPUNE “”Eu nu va dau canoane ca ceilalti preoti,matanii,rugaciuni,post,ci indemn sa va schimbati purtarile si sa-i multumiti lui Dumnezeu de crucea pe care v-a dat-o,….Vreau sa va schimb lacrimile voastre in bucurie,multumind lui Dumnezeu de toate durerile si schimbandu-va purtarile,va veti bucura.”

      R:Deci ,mandria lui de a arata ca e mai bun ca altii “nu va dau canoane ca ceilalti preoti”
      El nu da canoane ca altii preoti”…cine l-a imputernicit pe el sa lepede canoanele Sfintilor Parinti care spun “ca cei ce vor lepada canoanele vor fi anatemisati si dupa moartea lor” ,si el se leapada de canoane?!!el e mai tare ca Sfintii Parinti?!!!ca sa osandeasca lumea cu mandria lui crezand ca vindeca pe cineva dupa mintea lui si nu a Sfintilor….cita indrazneala pe capul lui!!
      Sfintii parinti au dat canoane si el le leapada si ei vor sa-l faca sfant pe cel ce i-a ignorat pe cei ce au ascultat de adevar?!.

      Apoi,sa-i multumiti lui Dumnezeu de crucea pe care v-a dat-o,.

      R:O mama isi bate copilul ca asa ii place ei sa-l bata?sau il bate ca sa-si indrepte purtarile ?adica Dumnezeu iti trimite suferinte ca asa ii place lui sa te vada chinuindu-te?sau iti ingaduie suferinte ca sa te trezesti si sa te indrepti.”Suferim ca nu ne smerim”Sf.Siluan

      Vreau sa va schimb lacrimile voastre

      R:le schimba el sau Dumnezeu?mandria lui de a arata cat este de tare…

      A suferit mult pentru credinta si a murit in chinuri.

      R:tu copilul tau il bati degeaba?nu il bat ca sa se indrepte si sa nu mai faca?

      PENTRU CEL ERETIC ASA ZISA “MUCENICIE(MOARTEA PENTRU CREDINTA LUI)ESTE PEDEAPSA PENTRU EREZIA SI HULA IN CARE A STARUIT.NU ESTE MUCENICIE !”
      SFINTUL CIPRIAN AL CARTAGINEI

      Radu,eu ti-am adus cateva din ereziile lui,acum adu-mi tu o dovada de sfintenie…adu-mi o dovada de minune a parintelui care a fost lucrarea lui Dumnezeu prin mana lui.

      ~~~~~~~~~~~~

      Eu nu inteleg cum unora nu le e frica de Dumnezeu sa defaimeze un parinte recunoscut ca sfant de o tara intreaga,
      R:daaaa?!!dar mai sant si unii care sant impotriva ereziilor lui…multimea e dovada sfinteniei?sau sant anumite criterii de sfintenie?citeste tot ce i-am spus lui Radu…

      un parinte care a vindecat sufleteste si trupeste atata lume, care a adus la credinta suflete ratacite, si care este recunoscut ca fiind sfant nu doar de catre “prostime”, ci de parintii care l-au cunoscut, inclusiv parintele Staniloae, care era prieten cu acesta, si al carui discernamant nu cred ca il poate pune nimeni la indoiala.

      R:i-a adus la credinta?credinta?i-a adus de la necredinta la EREZIE care este si mai grav….i-a vindecat trupeste?…pai ce dracul nu poate face astea?….caci dracul cu astea se ocupa…el nu poate vindeca de cele sufletesti,nu poate aduce darurile cele duhovnicesti dar cu amageli din astea sigur ca vine,ca el cu astea se ocupa,ca sa impresioneze si sa amgageasca mintile slabe care nu au primit adevarul,ci au luat minciuna adevar…..citeste tot ce i-am pus lui Radu…si altora ca el…

      N-am auzit ca vreodata aceasta minune sa poata fi facuta cu puterea celui rau.

      R:inseamna ca habar nu ai de inselaciuni ..si despre minuni false…citeste si te documenteaza daca vrei sa nu te osandesti….

      Sunt atatea marturii despre faptele parintelui care dau marturie despre sfintenia sa, incat orb sa fii si fara carte si tot nu poti sa mai ai indoieli in privinta acestui lucru, cu atat mai putin sa faci o campanie impotriva lui.

      R:da?!!!sant marturii despre sfintenia lui?daca ele nu sant in dreapta credinta sant inselaciuni dracesti…orbi sant cei ce nu vad teatru dracesc in care ii prinde pe cei slabi…

      Sa luam aminte caci fiecare cuvant in desert ne va fi judecat, cu atat mai mult smintelile pe care le provocam, “ca smintelile trebuie sa vina, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala”.

      R:Tie iti spui asta ,ca habar nu ai ce spui….cine provoaca smintelile?decat voi cei care slaviti si nu stiti pe cine slaviti,ca habar nu aveti de invataturile Sfintilor Parinti,sa faceti diferenta cu ereziile parintelui

      @maria, care sunt invataturile ratacite?

      I-am adus lui Radu multime de argumente de invataturi ratacite ale pr Arsene care nu sant in duhul Sfintilor Parinti…nu mai stau sa le repet din nou daca vrei citeste tot ce i-am spus lui si ai sa vezi…uite aici i-am pus multe argumente….https://saccsiv.wordpress.com/2014/12/16/foarte-mare-atentie-la-radu-iacoboaie/…citeste si ai sa vezi…

      Probati voi care sunt invataturile care nu se incadreaza in dreapta credinta, care sunt invataturile care nu corespund cu cele ale Sf. Ioan Gura de Aur, pt. ca voi sunteti contra curentului, cei care il contestati.

      repet…citeste unde te-am trimis ca eu am pus multime de argumente de invataturi ratacite ale parintelui Arsene ,care nu sant in duhul Sfintilor…
      Chiar si pr Dumitru Staniloaie,cand a vazut ca se abate de la drepata credinta,s-a indepartat de el…

      Apreciat de 1 persoană

  23. Bădescu Alexandru said, on februarie 11, 2015 at 4:24 am

    De ce peste tot unde se pune la îndoială autoritatea părintelui Arsenie Boca dau de Radu Iacoboaie? eu am niște vorbe care le tot repet cât pot de des…. E plin de proști în jurul nostru, dar știți de ce? Pentru că în loc să căutăm adevărul și realitatea, apărăm orbește ale noastre păreri, transformându-le la un moment dat în idoli și ne reportăm la ele ca la niște adevăruri…. În concluzie, îl excludem pe Dumnezeul adevărat, care este Adevărul, în schimbul părerilor noastre cretine, care uneori nu au nici un fundament….Dacă pentru un prost mărul este pătrat, va rămâne pătrat tot timpul, e prea prost să renunțe la orgoliu, să recunoască că nu e, indiferent de dovezile aduse…….Referitor la subiect… În urmă cu 2 ore nu știam nimic despre ereziile lui Arsenie Boca, după nici 2 ore de cercetări m-am convins că nu e nici pe departe Sfânt!

    Apreciat de 2 persoane

  24. maria said, on februarie 22, 2015 at 10:44 pm

    Frate Vasile ,nu inteleg de ce nu ai postat,ce am pus eu ca vroiam sa iau legatura cu Lavinia….

    Am gresit cu ceva ?ce iertare daca am gresit?

    Apreciază

  25. elena said, on aprilie 14, 2015 at 6:22 pm

    steaua cu sase colturi a fost prezenta tot timpul.

    Apreciază

  26. […] De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti? […]

    Apreciază

  27. […] De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti? […]

    Apreciază

  28. Remus-Emilian said, on mai 4, 2015 at 10:59 pm

    Păcătos sunt, dar spun clar şi limpede, mărturisind pe Hristos:

    Arsenie Boca nu este sfânt. Pictura lui nu e ortodoxă, scrierile lui din Cărare Împărăţiei sunt o teorie a evoluţiei în genetică, ascunsă cu mască ortodoxă.

    Felul cum scrie, foarte revoltător şi arogant, faţă de atâţia Sfinţi care scriu cu Duhul Sfânt, la scrierile lui, simt duh de tulburare şi frică, de mâhnire. Şi Sfântul Vasile cel Mare, scrie sprinten, vioi, atacând chiar, dar la Sfântul Vasile simţi puterea Cuvântului, la Sfântul Ignatie Briancianinov, la fel, că şi el scrie mai aspru, sau Sfântul Nicolae Velimirovici, sau Sfântul Iustin Popovici, şi ei scriu vioi, dar se simte Duhul Sfânt. Arsenie Boca în schimb, arată în scrierile lui aroganţă.

    Iertare, pentru cei care îl iubiţi, dar vă întreb atât:

    Pentru cei care cunoaşteţi dogmatică şi patristică: ereticii, ateii, păgânii, se mântuiesc sau nu? Bazaţi-vă răspunsul în principal pe Biblie şi apoi pe Sfinţii Părinţi.
    Dacă nu se mântuiesc, Arsenie Boca ştiind asta, pentru ce a pictat un eretic între Sfinţii lui Hristos?

    Şi multe altele ar mai fi, dar ajung acestea…

    Apreciază

  29. […]           Apropiatii lui Danion invoca un alt “argument” in cautarea dovezilor, spunand ca biserica “Sfanta Sofia” din Constantinopol si biserica “Sfantul Petru” de la Vatican au fost pictate ca rezultat al gandirii ecumeniste a parintelui Arsenie. Preotul Petru Vanvulescu spune ca si aceasta imagine este tot profetica: “Probabil ca parintele Arsenie a prevazut o unire a celor doua Bisericii, aceasta unire fiind o chestiune discutabila. Trebuie sa aiba loc in duhul si invatatura Sfintilor Parinti de la Sinoadele Ecumenice. Este o profetie despre care cred ca ar fi bine sa discutam la momentul potrivit, atunci cand vom vedea exact ce se petrece, altfel ne dam cu parerea si riscam sa gresim”. Bogdan Juncu spunea ca “pentru a putea talcui picturile si anumite expresii ale parintelui Arsenie trebuie sa ajungi cat de cat la trairea lui, ceea ce barfitorii sai nu cred ca au reusit. In ce priveste ecumenismul, parintele Arsenie spunea odata ca este nebunia nebuniilor”. Vezi si:https://saccsiv.wordpress.com/2011/06/05/de-ce-parintele-arsenie-boca-l-a-pictat-pe-ereticul-francis… […]

    Apreciază

  30. Commander x- Cristi said, on mai 12, 2015 at 9:29 am

    In legatura cu Sf. Francisc de Assisi …. Doar dogma fanatica este „draceasca ! Misiunea noastra Divina , ca popor si Biserica Crestina este sa aducem Unitatea ,Fratia si Armonia pe acest Pamant . Cum poate veni altfel Imparatia lui Dumnezeu cel Adevarat pe care o chemam de atatea ori cand spunem Tatal nostru , daca o mai spunem cu Buna-Credinta…? Cred ca Sf. Romaniei , Arsenie Boca a Inteles si a Simtit mai multe lucruri cand l-a pus pe Sf. Francisc intre sfintii nostri .

    Apreciază

  31. […] De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti? […]

    Apreciază

  32. […] De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti? […]

    Apreciază

  33. Hello world! | sfintiinugresesc said, on august 29, 2015 at 2:28 pm

    […] revelatii incep sa aduca cu astea: bust pentru inaintemergator acolo unde au introdus uraciunea […]

    Apreciază

  34. mihaelmarius said, on august 30, 2015 at 8:56 pm

    https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2015/08/30/cuvinte-vii-hule-despre-reincarnare/
    cartea” Cuvinte vii, pagina 271(carte preluata in “Talantii imparatiei“) – la capitolul “108 – Taina lui Ilie şi Ioan” – se “intreaba” despre reincarnare si contine hule in loc de raspunsuri, pe care le-ar fi putut da pana si copiii de la gradinita.

    Desi folosita – prin citare pe sarite – pentru a argumenta ca boca combatea reincarnarea, predica din 14 decembrie 1949 (blestematul an al caderii sale) este o hula de la un capat la altul.

    Analiza a fost facuta de parintele Gheorghe Anitulesei in luna mai 2015 aici :
    https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/dreptul-canonic-ortodox/a-despre-ortodoxia-neindoielnica-a-credintei-celui-despre-care-se-trateaza/h-din-invataturile-pagane-scrise-ale-parintelui-arsenie-boca/

    Apreciază

  35. […] (https://geanina79.wordpress.com) said, on iulie 11, 2014 at 9:38 am Îmi pare rău să vad cum ma contraziceti . Eu sunt ortodoxă si Părintele Arsenie este Sfântul […]

    Apreciază

  36. mihaelmarius said, on septembrie 21, 2015 at 8:40 pm

    NU e profetie , e filocatolicism. Arsenie Boca avea … evlavie… la Francisc; il numea SFANT in predica nr. 37 cuprinsa la pagina 130 in “lucrarea” „Cuvinte Vii“, intitulata “DINCOLO DE CHIP” : „Ignatiu de Loyola era un militar ambiţios; din ambiţie a creat ordinul iezuit, numai ca să facă şi el ceea ce făcuse sfântul Francisc de Assisi.” (vezi aici https://saccsiv.wordpress.com/2015/02/13/video-patriarhul-teoctist-despre-filioque-intr-o-gretoasa-emisiune-pro-ecumenism-si-asa-si-asa-contine-acelasi-adevar/ )

    Apreciază

  37. drifter said, on septembrie 26, 2015 at 3:14 am

    Ma ce agitatie :)) e foarte simplu…simbolizeaza o previziune a ecumenismului intre ortodoxie si catolicism fericiti in asteptarea antihristului. Globalism, o singura religie mondiala.Doamne ajuta.

    Apreciază

  38. Andrei said, on ianuarie 1, 2016 at 1:00 am

    Se pare ca tot ce a spus Isus, a spus degeaba. Unii dintre ortodocsi, la fel si unii dintre catolici, protestanti, neoprotestanti etc, vor (si asta e egoismul suprem) sa ajunga doar ei la Dumnezeu. Cred ca lui Isus i-ar fi mila de voi… Iubirea divina e iubire! Nu mie sa-mi fie bine, iar celalat sa putrezeasca in Ias pentru simplul fapt ca nu isi face crucea la fel sau nu se raporteaza la acelasi dogme. Fratilor, am ramas in Evul Mediu? Nu vedeti ce face fundamentalismul islamic in ziua de azi? De ura si de dezbinare avem noi nevoie? Sau sunteti atat de impietriti incat sa credeti ca Dumnezeu vrea doar mantuirea ortodocsilor? Sau a catolicilor? Sau a budistilor, ori a islamistilor etc? Oare nu toti suntem copiii Sai? Sau unii sunt copiii alesi, iar restul sunt ”copii din flori” care trebuie din start distrusi si sunt doar niste ”gunoaie, niste diavoli” pentru ca nu sunt ortodocsi”? Asta e gandire de secolul XXI sau de Evul Mediu? Inteleg ca politicienii se bat pentru ciolan, dar poate ca popii ar putea sa se mai gandeasca si la noi, la ”plebe”. Nu de altceva, dar tibetanul nu decide el sa se nasca in Tibet, sauditul nu decide el sa se nasca in Arabia Saudita, asa cum nici catolicul nu decide el sa se nasca la Roma. Deci, frate, ce facem cum restul? Ii ardem pe rug pentru ca nu pupa acelasi moaste sau suntem toti oamenii frati?

    Apreciază

    • tudorclaudiu said, on ianuarie 28, 2016 at 1:29 pm

      Fereasca Dumnezeu,cum sa se mantuieasca Budhistul care nu e botezat,nu se roaga,nimic,nimic din ce trebuie sa faca nu face.Hristos a propovaduit Evanghelia prin Apostoli la toti pamantenii.Eu locuiesc in Anglia,am cunoscut indieni crestini,nu ortodocsi,dar crrstini.Toata suflarea a auzit de Scriptura,.Tu te auzi ce spui?Adica hinduistii care se roaga la Kali in temple inconjurati de sobolani se mantuieste?Iti dau in sfat,mergi direct la Biserica si spovedeste-te de mizeria care ai ziso

      Apreciază

  39. Tudor Claudiu said, on ianuarie 21, 2016 at 1:52 pm

    Buna ziua!Sant un pacatos mare,care a ratacit mult si rau facand pana de curand lucrarile necuratului,insa din mila Domnului m-am trezit si viata mea deja a capatat alt sens,telul suprem fiind manruirea sufletului,de aceea de la bun inceput sa ma ierte Cel de Sus daca gresesc,insa vreau sa imi exprim doar o opinie.Cu siguranta ca v-or sari toti cei care-l apara pe Boca avand la indemana vorbele lui Hristos care ne porunceste sa nu judecam,nu judec,nu condamn,nu osandesc,nu dau sentinte ci doar imi exprim parerea referitoare la fenomenul Boca.Dupa umila mea parere Boca seamana izbitor din multe privinte cu trompeta masoneriei in Romania,propagandistul si newageistul Oreste Scarlat ,care a dus multe suflete tinere spre pierzanie aratandu-le intr-un mod meschin si ticalos invataturi gresite dar ambalate frumos in cutia crestinismului.Boca a facut de buna voie lucrarea necuratului,santem prea ingaduitori daca spunem ca a fost doar un ratacit.Argumente?Nu are ce cauta o pictura a unui eretic catolic pe o biserica ortodoxa,Era sigur de mantuirea lui,fapt uluitor,lipsa totala de smerenie.Nu se poate ca gigantii ortodoxiei precum Papacioc,Ioanichie Balan si altii sa bata campii iar Boca sa fie sfant.Sfant care s-a lepadat in temnita de calugarie si preotie?Astfel de om nu este sfant.Un om bolnav de slava desarta,dupa cum a zis si Lidia Staniloaie.Alt argument,de ce oare presa,care in majoritatea ei nu este lumina,ci dimpotriva manipuleaza,minte,vine cu jumatati de adevar, il proslaveste in asemenea hal,cand ortodoxia a dat alti sfinti, nepatati ,care nu au avut niciun repros,nu s-a gasit urma de ratacire la dansii?Imi cer iertare pt lipsa mea de smerenie pt ce voi zice:in goana mea dupa Dumnezeu,cand am inceput sa ma inarmez cu carti(Filocaliile,Patericul romanesc si altele),ceva,un for interior,m-a determinant sa nu cumpar nimic scris de Boca.Exista chiar oameni care refuza sa creada ca inregistrarea cu Papacioc si Ioanichie este adevarata,zicand ca nu este vocea lor..Imi pare rau,dar cu astfel de oameni orice discutie e sortita esecului.Doamne ajuta !

    Apreciat de 2 persoane

    • Maria Ciobanu said, on ianuarie 22, 2016 at 9:33 am

      Tudor Claudiu
      Exista chiar oameni care refuza sa creada ca inregistrarea cu Papacioc si Ioanichie este adevarata,zicand ca nu este vocea lor.

      E limpede …sânt ce care nu vor adevărul lui Dumnezeu ci minciuna lui Boca…nu-l vor pe Hristos să-i vindece ci pe Boca eroul care vindecă si face minuni…e limpede starea lor de întunecare…NELUCRAREA PORUNCILIOR….NESTIINTA

      „Nestiinta este, cum spunea Sfantul Marcu Ascetul, maica tuturor relelor. Ea este unul dintre cei trei uriasi puternici ai diavolului (alaturi de uitare si nepasare), sub ocrotirea carora se furiseaza toate patimile in suflete. De aceea omul are datoria sa lupte necontenit pentru alungarea nestiintei din sine. (…) La adapostul ignorantei se instaleaza in suflet si falsul misticism.”

      DECI:„De aceea omul are datoria sa lupte necontenit pentru alungarea nestiintei din sine”

      Nestiinta e o patimă ca oricare care trebuie să luptăm cu ea.Prin ce alungăm nestiinta?prin citire…prin căutări…prin lucrarea poruncilor ca să avem lumina lui Dumnezeu …Dacă ei nu fac toate astea ,de unde lumină?….si mai mult….dacă sănt prinsi de acest curent DEASA ÎMPĂRTĂSANIE CU NEVREDNICIE(cu păcate opritoarecu) CARE LE ÎNTUNECĂ MINTEA ….e limpede că nu mai ai cu cine te mai întelege.

      Apreciat de 1 persoană

      • Tudor Claudiu said, on ianuarie 22, 2016 at 2:43 pm

        Da,aveti perfecta dreptate.Eu inteleg omul disperat,care plin de boli si necazuri de tot felu cauta ajutor oriunde,mai ales cei mai in varsta care poate nu au avut acces la carte,din pricina sistemului ateist comunist.Insa exista o pepiniera insemnata de arsenisti tineri,online,care au acces la carti,la opinii,insa se incapataneaza sa discute.Am scos destui de multi”prieteni online” din lista mea,crezand ca sant oameni de buna credinta,cu buna intentie,ortodocsi,incercand sa dezbat omeneste aceasta poveste.L-au luat pe „nu” in brate si atat,ba mai mult s-au maniat in asa hal ca au inceput si invectivele la adresa mea.Eu nu sant partizanul laxitatii cum se practica la Sambata,nu exista asa ceva.In cartea „Din ospatul credintei” de Teofil Parain pe care o detin am gasit lucruri care nu mi-au placut.Intrebat de yoga,de masonerie,parintele nu se pronunta.Pai cum sa nu te pronunti impotriva viclenilor draci.Cica sa cautam in Moldova,ca ei sant mai exigenti,la Sambata sant laxi.(abia astept sa vin in tara sa merg in Moldova la manastiri).Apoi sa afirmi ca e in regula sa slujesti cu catolicii ,iara mi-a crapat capu(scuzati expresia).Pai pt cei prunci in credinta,la inceput dar bine intentionati asa ceva creeaza o periculoasa confuzie,poti gasi mireanul in alta duminca participand la „liturghie” cu papa ascultand muzica rock,ori sa vada cum sant cununati homosexualii acolo.Este foarte trist ce se intampla,Eu voi lupta pt apararea credintei vie,stramosesti,pt apararea Adevarului.Nu s-au jertfit atitia pt Hristos,pt noi ca neam si tara ca sa fim azi arsenisti ori laxi.Domnul cu noi

        Apreciat de 1 persoană

      • Maria Ciobanu said, on ianuarie 22, 2016 at 3:54 pm

        Asa e…si îmi pre rău că nu am timp să tastez mai multe,că am pierdut prea mult timp cu arsene Boca si am realizat că nu mai ai cu cine….sânt altele cu mult mai dureroase ca Arsene B.

        Am scos destui de multi”prieteni online” din lista mea,

        Ai cumva pagină fb?m-as bucura să te găsesc că mie nu-mi plac dicutiile publice.

        Apreciază

      • Tudor Claudiu said, on ianuarie 23, 2016 at 1:24 am

        Mikki Tudor pe Facebook.Eu ,din varii motive am renuntat la accountul meu.

        Apreciază

  40. mihaelmarius said, on ianuarie 23, 2016 at 7:54 am

    @ Tudor Claudiu „Nu s-au jertfit atitia pt Hristos, pt noi ca neam si tara ca sa fim azi arsenisti ori laxi” – asta trebuie sa ne mane in lupta. Domnul cu noi

    Apreciat de 1 persoană

  41. Constanta said, on ianuarie 28, 2016 at 10:44 am

    Dragilor, mantuirea e scopul vietii noastre si ma minunez citind comentariile.
    Fiecare isi sustine ideea dupa cum simte, crezand ca detine adevarul suprem. E corect? Mi se pare ca nu. De aceea, cred, ca e mai bine sa ne vedem de treaba, sa nu mai incercam denigrarea nimanui, ca nu avem acest drept, ci doar sa iubim, asa cum ne-a poruncit Mantuitorul. Sa-l Iubim pe El sI pe Maica Sfanta si daca-I iubim, o sa simtim adevarul in suflet. Sa citim si sa invatam din sfaturile Sfintilor Parinti, care s-au nevoit si au dus multi muritori in bratele Lui Iisus, fara sa fim partinitori, gandind ca unul e mai sfant ca altul.
    Mandria desarta ne pacaleste, si ce ratacire, sa aratam pacatul altuia, cu dispretul caracteristic mandriei!
    Iubirea este cea care ne salveaza, insotita de frumoasa smerenie, care ne ajuta sa ne vedem asa cum ne vede Dumnezeu, fiind cel mai mare dar pe care il putem primi pe acest pamant!
    Nu putem fi cu Dumnezeu daca judecam!

    Canonizarea se face doar cu voia Lui Dumnezeu, nu dupa cum vrem sau credem, caci nimic nu se intampla pe acest pamant fara ingaduinta Lui Dumnezeu!
    Iertare!

    Apreciază

    • tudorclaudiu said, on ianuarie 28, 2016 at 1:06 pm

      Eu iau pe exemplu pe Sfantul Grigorie Palama teologul energiilor necreate ale lui Dumnezeu care ne apara dreapta credinta de invataturile eronate ale lui Varlaam,pe principiu dumitale judeca,osandea.Acest mare Sfant este praznuit de doua ori in sinaxar,cred ca spune multe despre faptele acestuia.Cred ca este de datoria noastra sa ne aparam Biserica de orice otrava care doreste sa ne-o strecoare potrivnicul,Ce facem fratilor daca ramanem fara Biserica?Si asa deja sant multe transformate in discoteci.As mai continua,dar ma abtin.Da-ne Doamne minte si putere de discernamant ca santem tare indaratnici.

      Apreciat de 1 persoană

  42. Radu Cristian said, on iunie 18, 2016 at 9:26 am

    Salut,

    Pana si animalele „salbatice” se sperie de el, de papa evident :

    Doamne ajuta !

    Apreciază

  43. Nicolae Hoteteu said, on august 11, 2016 at 4:05 pm

    Dar de cartile parintelui Arsenie Boca ce spuneti? Exista cateva foarte frumoase, scrise in duh bisericesc. Alegeti sa traiti frumos si echilibrat viata aceasta pe care ne-a dat-o Dumnezeu.

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

WordPress.com Logo

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

Comentezi folosind contul tău Twitter. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

Comentezi folosind contul tău Facebook. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

Comentezi folosind contul tău Google+. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Urmărește

Fiecare nou articol să fie livrat pe email.

Alături de 3,992 de alți urmăritori

%d blogeri au apreciat asta: