Saccsiv – Weblog

AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre parintele ARSENIE BOCA, despre MISCAREA LEGIONARA, despre VERONICA de la Vladimiresti si alte amintiri din viata sa

Posted in Uncategorized by saccsiv on Decembrie 5, 2015

Parintele Anitulesei mi-a trimis prin e-mail aceasta inregistrare:

https://www.dropbox.com/s/tftdf3rxqd85m8j/2-NTSC2.mp3?dl=0

Subliniez ca acesta nu-i un articol in care-l atac pe parintele Arsenie Boca ci unul in care cititorii afla parerea parintelui Adrian Fageteanu. Ca tot se discuta despre canonizarea sa. Adica trebuie sa ascultam si cele pro dar si cele contra.

Rog cine poate, sa faca si un transcript la pasajele mai importante. De asemenea, cine se pricepe, sa-l puna si pe youtube. Apoi sa-mi dati un semn.

Iata si parerea parintilor Arsenie Papacioc si Ioanichie Balan despre parintele Arsenie Boca.

Iata si parerea Lidiei Staniloae, conform https://alexandruvalentincraciun.wordpress.com/2010/10/

După evenimentele din 1989, Părintele Stăniloae şi-a dat acordul pentru retipărirea volumelor I-IV din Filocalie, în acest scop întocmind o nouă prefaţă[49]. În mod surprinzător, nicio menţiune la contribuţia – atât de apreciată altădată – a Părintelui Arsenie, nu apare în text. Ne-am putea întreba: care sunt raţiunile acestei omisiuni? Cu nobleţea şi discreţia ce-l caracterizau, Părintele Stăniloae nu s-a grăbit să clarifice chestiunea: „Nu vă mai pot spune nimic despre el”, declara, într-un remarcabil interviu luat de Crina şi Florian Palas în luna aprilie a anului 1993[50].

[…]

Lidia Stăniloae: „Vreau să accentuez încă o dată, cu toată răspunderea, ca una care am fost de faţă la aceste împrejurări, că tata a ţinut mult la părintele Arsenie, atâta vreme cât acesta s-a menţinut în limitele îndatoririlor de mai sus [«de viaţă aspră, ascetică, riguroasă» – L.S.], încadrându-se strict în concepţiile şi prescripţiile Sfinţilor Părinţi şi ale tradiţiei monahale. Şi a aşteptat de la el realizarea unei înnoiri, a unei înviorări a religiozităţii populare, în acest cadru bine conturat. Dar, de la un anumit moment, când părintele Arsenie a adoptat alt mod de a vedea lucrurile, relaţiile dintre ei s-au răcit, tata nu i-a mai aprobat felul de viaţă, iar părintele Arsenie n-a vrut să accepte critica şi observaţiile tatei. Şi sentimentele lui Stăniloae în urma acestei îndepărtări se pot descrie printr-un singur cuvânt: dezamăgire profundă”

 

 

Anunțuri

284 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ORTODOXIE said, on Decembrie 6, 2015 at 7:31 pm

    Reblogged this on CREDINŢĂ DREAPTĂ ORTODOXĂ!.

    Apreciază

  2. NIMENI said, on Decembrie 6, 2015 at 7:39 pm

    . / . / . / . /

    Apreciază

  3. Bofdan said, on Decembrie 6, 2015 at 8:07 pm

    Frate saccsiv…i-ti mărturisesc ca primul lucru care îl făceam când întram pe net era să întru pe blogul tău(regret acum acest lucru)ți-ai dat aramă pe față și nu este prima dată acuma cu părintele Astenie…te întreb:cine te crezi u împreună cu mizerie ală de „el” să vb de părintele boca?cu siguranță și părintele a greșit mai mult sau mai puțin fiindcă a fost om și el dar de aici să ajungeti sa îl faceți *guru”să îl așezați în iad este ffff mult…”@el u cine ești??marele judecător!?să nu te miri de ce va urma în viața ta!!părintele astenie a profețit cele viitoare,atât cu dată adormirii lui cât și cu țară această,va întreb cu ce duh a facut-o?de la satana?atâția oameni necăjiți care si-au găsit alinare la prislop în diferite probleme liniștea care o simți acolo este tot de la satana?să nu mai zic de minuni..(paralizați în scaun cu roțile pleacă pe picioarele lor..este tot de la satana?@el nu cred ca ești ortodox ești un frustrat plin de mândrie care te-ai făcut judecator în locul lui dzeu..să știi apropo ca nu sunt arsenist iar gloata de care spui este f mare probabil noi toți suntem înșelați iar u ești ala destept..saccsiv alt comentariu nu mai scriu și te rog să îl postezi pe acesta iar pt dezbinarea care ai reușit s-o creezi ai să dai răspuns cândva..un frate a scris un comentariu de genu să ne vedem fiecare de mântuirea noastră fiindcă suntem plini de patimi și pacate nu tot să căutăm ce face unu și altu..nu zic să nu fim vigilenți cu ce se întâmplă în jurul nostru dar nu să facem un mod de viață din asta..mai bine nw plângem noi păcatele..acuma dati-i drumul pe mine față de ce am zis!să mă puneți și pe mine la iad alături de „guru*boca
    Dar este bine și așa..să fiu cu mintea la iad dar să nu deznădăjduiesc(sf siluan)

    Apreciat de 1 persoană

    • saccsiv said, on Decembrie 6, 2015 at 8:23 pm

      Bofdan

      Asadar mi-am dat arama pe fata postand parerea parintelui Adrian Fageteanu.

      Apreciat de 1 persoană

      • cca70 said, on Decembrie 6, 2015 at 8:51 pm

        Sacsiv
        un simplu sfat( daca vrei sa mai tii cont )

        Opreste!

        Numai publica nici un comentariu din momentul asta( nici pro nici anti Arsenie Boca), nici macar pe al meu , asta , sa nu il mai publici
        Lumea( de pe blogul tau) s-a rupt in doua tabere, ce tind sa devine toxice pentru Ortodoxie…

        Sa ne rugam la Dumnezeu sa faca in asa fel cum spun athonitii:

        Daca e sfant sa il descopere Dumnezeu ca sfant si sa fie trecut in Sinaxar, daca nu e sfant atunci sa nu ingaduie ca sa fie trecut in randurile sfintilor.oricat de mult s-ar zbuciuma mii de oameni

        Apreciază

      • corbusandu said, on Decembrie 6, 2015 at 10:32 pm

        Mai frate Saccsiv, eu ti-am scris si altadata si nu mi-ai dat accept la comentariu. o spun din nou: Pr Arsenie momentan nu este sfant, iar cu canonizarea lui BOR ar trebui sa o lase cam moale. O sa apara o carte pe tema asta, care este foarte bine documentata, scrisa de un preot, un duhovnic, predicador si teolog , ce sa spun, extraordinar! ( nu sunt eu acela ). M-am minunat cand am citit cateva pasaje din viitoarea carte. Pr are multe greseli, si se pare ca a fost in inselare mare.

        Apreciază

      • danielvla said, on Decembrie 7, 2015 at 11:04 pm

        Pentru cei care nu pot asculta inregistrarea, aveti aici transcriptul fragmentului in care se vorbeste depsre pr Arsenie Boca:
        https://danielvla.wordpress.com/2015/12/07/inregistrarea-si-transcriptul-parerii-parintelui-adrian-fagetenu-despre-parintele-arsenie-boca-demonstreaza-asta-ceva/
        Dar eu cred ca nu demonstreaza mare lucru….

        Apreciază

      • el said, on Decembrie 8, 2015 at 11:53 am

        danielvla

        dupa ce asculta parerea Omului Lui Dumnezeu Parintele Adrian Fageteanu zice „destoinicul” danielvla, inca unul din corul de raspandaci ai INSELARII boca :

        „Mă intreb: demonstrează povestirile părintelui (Făgețeanu) ceva? Eu zic că nu demonstrează mare lucru. Poate să fie doar interpretarea sfinției sale. Sau poate să fi fost un mare văzător cu duhul si sa fi avut o mare capacitate de discernere a lucrurilor. Nu știu…”

        MA MIRAM sa fii tu mai ales decat GASCA de DETRACTORI ai Parintelui Adrain si ai Duhovnicilor Neamului!
        voi NIMIC NU VRETI sa primiti , nici cuvantul lor daca e impotriva IDOLULUI vostru.
        si DE CE?
        Ca v-ati inchinat /ati chemat/addmirat/sustinut DIAVOLII prin apologia INSELATULUI boca s asta NU ramane FARA urmari duhovnicesti in structura voastra , v-a parasit harul lui Dumnezeu si ati ramas la mintea voastra de aia sunteti atat de indaratnici!

        aceasta este urmarea INCHINARII la INSELAT si implicit la DIAVOL !
        NETREBNICESTE mintea si dezgoleste sufletul de har lasandu-l prada energiilor dracesti !
        sunteti exemplut TIPIC de MINTI STRICATE de inchinarea la diavol/admirarea si apolagia diavolului !

        asa e ma danielvla , TOATE sunt „parerile” personale ale Duhovnicilor Neamului, date lor de Duhul Sfant….care „intamplator” toate CONSUNA intre ele si …..SE CONTRAZIC cu pararea voastra de aurolaci duhovnicesti !

        inati trancaniti minciuni ca NUUUU, n-au zis asa ceva Duhovnicii Neamului, „e FAAALSE” intregistarile acelea……apoi biruiti de evidente treceti la etapa urmatoare NEGARII si a „talcuirilor” voastre : ” era parerea lor ironizadu-i „subtire” adica „gresita” …..dupa pararea voastra de „destoinici” duhovnicesti de pe intrenet ……..care parerea vaostra ce sa spun….e BETON !…..beton DRACESC !

        bai sunteti niste DIHORI !
        DUHNITI a IAD ! la fel ca taticul vostru diaolul …asa si voi :INDARATNICI si REZISTENTI la MUTRARI si la Invatatura Sfintilor a Parintior si a Bisericii !

        Apreciază

      • danielvla said, on Decembrie 8, 2015 at 7:22 pm

        el,
        E parerea mea.
        Nu mai poate omul sa-si spuna parerea ca il denigrezi tu?

        Sa zicem ca, in timp, se va dovedi ca tu, comentatorul „el” ai dreptate si se dovedeste ca pr Arsenie Boca a fost si a murit inselat. Ce plata crezi ca vei avea tu, dupa ce vei fi denigrat pe absolut toata lumea care n-a fost in acord cu spiritul critic fata de acest parinte?? Vei primi vreo cununa pentru ca ai militat pentru pazirea poporului de falsii sfinti? Eu nu cred.
        Si ce vrei pana la urma? Sa nu se mai inchine lumea la Arsenie Boca? De ce? Iti pasa de ei, ca s-ar putea duce in iad? Eu vad ca nu. Caci ii faci ca la usa cortului, pe toti. Cred ca iti satisfaci doar patima judecarii aproapelui.

        Departe de mine gandul de a fi detractor al parintelui Adrian Fageteanu sau al altor mari duhovnici.
        Dar sa analizam. Ce demonstreaza spusele parintelui Adrian?

        Pr. Arsenie Boca mustra o femeie pt ca a intrat in biserica dupa ce toata noaptea facuse desfranare cu un barbat. Nu conteaza daca cu voia ei sau silita. Conform regulilor Bisericii, femeia trebuie sa nu se culce cu barbatul doua zile inainte de sfanta liturghie si una dupa. Cu ce a gresit parintele A. Boca?

        Ea a cerut sa se spovedeasca, dar pr a refuzat-o temporara pt ca trebuia sa se pregateasca pentru slujba de hram. Cu ce a gresit pr A. Boca?

        In privinta faptului ca maica Zamfira l-ar fi influentat in privinta picturii (si nu numai) sunt doar speculatii. Pr A, Fageteanu nu aduce nici o dovada.
        Iar faptul ca trasaturile fetei parintelui A. Boca se regasesc in picturile de la Draganescu, nu e un fapt unic. Se pot gasi multe exemple de pictori care si-au cam facut autoportretul prin bisericile pictate.

        Se spun atatea despre acest parinte… Dar sa nu uitam ca mai era si securitatea, care tocmai asta vroia: denigrarea slujitorilor bisericii care nu se incadrau in tiparul dorit de comunisti.

        Apreciază

      • el said, on Decembrie 9, 2015 at 12:14 am

        danielvlaa

        „Si ce vrei pana la urma? Sa nu se mai inchine lumea la Arsenie Boca? De ce? Iti pasa de ei, ca s-ar putea duce in iad? Eu vad ca nu. Caci ii faci ca la usa cortului, pe toti. Cred ca iti satisfaci doar patima judecarii aproapelui. „_____ asa vede mintea ta BONATA si plina de URA imporica celor ce contesta pe IDOLUL tau boca, nu ma intereseaza ce crezi tu si altii ca tine PRO-boca despre mine!!
        Hristos CUNOASTE inima si lupta mea, asa ca NU VOUA debililor dau eu socoteala, voi credeti CE VRETI, dupa PATIMA voastra !!!!

        Parintele Adrian Fageteanu, asta daca NU ai fost in stare sa intelegi cum se vede treaba, spune ca boca INSELATUL si jucarica DRACILOR, FACEA CIRC PUBLIC cu pacatele oamenilor, ceea ce Biserica NU INGADUIE ,…..chiar si cu pacatele celor care venisera cu smerenie sa se spovedeasca de ele!!!

        pricepi? asta ar pricepe pana si motanul meu !

        dar NU ma astept sa pricepi tu ceva din BEZNA ta INDARATNICA PRO-boca care te impinge sa RASTALMACESTI /URASTI/CRITICI/vezi SCADERI pana si pe/la Duhovnicii Neamului si sa NU pricepi cele ce sunt elementar de inteles !

        Apreciază

      • danielvla said, on Decembrie 10, 2015 at 7:13 pm

        el
        Nu eu am mintea bolnava de ura. Mai analizeaza-te!

        Stiu ca se zice ca pr Arsenie Boca spunea pacatele oamenilor in public. Dar nu o facea de fiecare data si poate, cu scop didactic pentru cel mustrat si pentru ceilalti.
        In cazul de fata i-a spus pacatele acelei femei fiind de fata doar el si ea si parintele Adrian Fageteanu care era undeva mai la o parte. Nu spune daca a fost vazut sau nu.

        Uite o situatie cand Mantuitorul spune si el pacatele unei femei:
        „16. Iisus i-a zis: Mergi şi cheamă pe bărbatul tău şi vino aici.
        17. Femeia a răspuns şi a zis: N-am bărbat. Iisus i-a zis: Bine ai zis că nu ai bărbat.
        18. Căci cinci bărbaţi ai avut şi cel pe care îl ai acum nu-ţi este bărbat. Aceasta adevărat ai spus.
        19. Femeia I-a zis: Doamne, văd că Tu eşti prooroc.” Ioan 4: 16-19

        Deci Mantuitorul i-a descoperit ca avusese cinci barbati legitimi, iar cu cel de acum traia in pacat, necasatorita.
        E adevarat ca erau de fata doar El si ea, dar acest lucru a fost descoperit ulterior apostolilor, care au spus intregii lumii prin Evanghelie.
        Putem zice ca Hristos a trambitat si a facut circ cu pacatele femeii? In nici un caz!

        Apreciază

      • el said, on Decembrie 10, 2015 at 9:04 pm

        danielvla

        da mai danielvla,BINGO !!! acum ti se pare ca Hristos a spus pacatele in public? CARE public? Ca era DOAR El si femeia !!! Sf Scriptura este insulftata de Duhul Sfant spre FOLOSUL LUMII. Acea femeie avea 5 barbati ca sa era LEGEA locului la ei, spune Viata Sf Fotini caci despre EA e vorba ca era fica mai marelui cetatii Samarinene in care urma sa intre Hristos si acela O DADUSE in casatorie la barbat RAZBONIC care MURISE GRABNIC in razboailele locale purtate atunci de ei, si de aceea a fost data de tatal ei MAI DEPARTE altuia la fel militar, a murit si acela GRABNIC…la fel pana la ultimul. Deci era caz special, femeia nu a trait in pacat cu 5 barbati ci DUPA legea (grestita desigura) a locului fuseste maritata de tatal ei care NU era un nimeni acolo cu cei 5 barbati ai ei de care NU a avut parte,legea lor( dupa care era judeacti) atunci ingaduia 5 barbati, al 6 lea era …peste. dar Femeia nu din curvie avusese 5 barbati si chiar pe al6 lea. Stii care era atunci starea femeii? Ca ea era SUPUSA ori tatalui ori barbatului ei si NU HOTARA de cpaul ei ce face cu viata ei ci aceia?

        Ce invata Pericopa Femeii Samarinence, ca Hristos o vadea de pacat LUMII? Asta ai intles tu???
        BAAAI DEBILULE tu te auzi ce spui?????? Sau ti se pare CUMVA ca ce a facut Hristos atunci cu Femeia Samarineanca la fantana a facut si INDRACITUL boca cu femeia cea SILUITA si venita cu smerenie si zbdrobie la spovedit in Biserica?
        Dracii ti-au intunecat si PUTINA minte pe care ai avut-o vreodata !!!

        NU se compara Hristos cu DIAVOLUL din boca.

        CE INVATATURA avea sa lase LUMII sau ei guru boca cu vadirea cu atata rautate a pacetelor acelei femei care venea cu SMERENIE ca sa se sovedeasca in plus nu la palavre sau cereri de nimic lumesti.DRACUL PITONICESC din boca urla la femie ca sa o infricoseze/impiedice/rusineze sa nu se mai spovedeasca iar pe boca sa-l umfle in penele MANDRIEI luciferice care-l stapanea!

        la tine TOT ce spun ceilati Duhovnici ai Neamului sunt :”sunt doar speculatii. Pr A, Fageteanu nu aduce nici o dovada.”_____sau ti se pare cumva ca Parintele Adrian Fageteaneu la sfarsitul vietii lui era doar vreun barfitor maruntzel care arunca cu banuieli in guru tau boca la o palavra desearta cu vizitatorii lui?, un brafitor de teapa ONANISTILOR alora de popa aldea, pucsasu, yanush sau alte ….loaze obraznice si trancanitoare ca ei? Sau Parintele Arsenie Papacioc cel criticat de ONANISTI?
        Sau parintele Arsenie Papacioc pe care-l barftesc ONANISTII aia preluati victorios si de tine, avea el asa chef de dat cu pietere fara dovezi si fara motiv, eventual din invidie , in guru jucarica dracilor boca????
        La fel Parintele Ioanichie Balan care NU l-a pomenit in cartea sa Convorbiri Duhovnicesti cu parintii VREDNICI ai Romaniei desi stia de prezenta lui de circotecar cu mare TAMBALAU ?
        Sau poate Parintele Stanillaoe era si el „gelos”pe bubulica boca jucaria dracilor?
        TOTI acesti Parinti MARI ai Neamului PLUS Parintele Cleopa (vezi UCENICII lui :Iachint si ceilati din Athos si Roamania, INCLUSIV Parintele Antim cel cu articolul publicat de Saccsiv ) aveau ei TOTI ceva cu bubulica boca?

        erau ei TOTI aiuriti si in greseala ca NU vrei tu sa primesti cuvantul lor si iti gasesti PRETEXTE sa-l JUDECI? a propos cu CARE AUTORITATE? A vietii tale „induhovnicite” pana la genunchiul broastei?

        baaai „amice” Adevarul NU il invartiti voi cum vreti ! VA VETI ZDROBI dobitoacelor ca HULITI pe Hristos si Duhovnicii Neamului !

        bubulica al DRACILOR boca DACA AVEA dragoste si MILA de amarata aia BATJOCORITA ,deci nu o pacatoasa de placere, ci o VICTIMA , NU se purta ca un INDRACIT URATOR cu ea injosind-o,

        asa a facut Hristos cu femeia pacatoasa? s-a facut ca nu o observa sau ca nu are timp de ea? sau a RACNIT ca DRACUL din boca la ea ca sa o rusineze si NU si.a facut timp sa o ajute?
        Sau I-A DAT IERTAREA PE LOC, desi nu ca sa o asculte MUSAI pe ea era El venit in locul acela?

        slujba de hram NU a facut-o bubulica boca SINGUR ci in sobor si atunci era dimneata DEVREME(cum lamureste parintele Adrian) ….era mai presus de SALVAREA/mangaierea unui suflet SILUIT ca „rugaciunea” lui de nimic? sau Dumnezeu trece cu vederea inima UMILITA si smerita/zdrobita cum invata Psalmul ?
        Nu! asta face DOAR guru boca si DRACUL din el!!!

        Atunci CUM bubulica INDRACITUL boca facea el ca Hristos? sau daca tu esti TAMPIT trebuie sa inghitim si noi PROSTIILE mintii tale?

        cat despre ” Iar faptul ca trasaturile fetei parintelui A. Boca se regasesc in picturile de la Draganescu, nu e un fapt unic. Se pot gasi multe exemple de pictori care si-au cam facut autoportretul prin bisericile pictate. „_____este de o MARSAVIE rara ! Adica UNDE in Sf canoane si in Erminie ( sa NU trancanesti ca dobitocul despre exemul dat de OANANISTUL aldea cu Panselinos ca NU e nici o asemnare intre Pictura lui Panselinos si a lui boca si NICIDECUM intre chiul lui Panselinos si cel al lui Hristos sau Sfintii pictati de el!!)
        Sau la tine ce randueste Biserica , Canoanle si Erminia sunt NIMIC, ce face boca e …..Kosher ! „Perfect” si FARA nici o vina. Si CATE ERORI si EREZII sunt pictatte de boca acolo? Dar boca bubulica al dracilor NU are el teaba cu Dogma sau Canoanele , sau Randuileloe Bisericesti , el e „deasupra” lor nu?
        Stii ca pe INDRACITUL boca l-a musrta Preasfintitul Roman si i-a atras atentia sa CORECTEZE HULELE si MAGALELILE pictate pe Biserica Draganescu? SI boca ce i.a raspuns , cu „smerenie”? : ca el picteaza „cum i s.a aratat lui in vedenie”!!!

        daca boca picta din „vedeniile ” lui , asa si tu „il abslovi” de ORICE greseala din „pareniile ” mintii tale…AMBELE ascultand de IAD !

        baaai TEMBELULE iti dai se fata „ortodoxia” , daca la tine Biserica si Canoanele si Randuilele Ei trec INAPOIA lui boca care „are voie” (de la tine,…. PAAARTZ !…) sa le INCALCE atat de GROSOLAN , atunci stim care e „dumnezeul” tau = boca si DRACUL din boca !

        esti DUS cu capul si cu INSELAREA pe araturile MURDARE ale diavolului danilevla!

        Apreciază

      • danielvla said, on Decembrie 13, 2015 at 8:02 pm

        el
        E greu cu tine, cumetre!

        Am spus:
        „Deci Mantuitorul i-a descoperit ca avusese cinci barbati legitimi, iar cu cel de acum traia in pacat, necasatorita.
        E adevarat ca erau de fata doar El si ea, dar acest lucru a fost descoperit ulterior apostolilor, care au spus intregii lumii prin Evanghelie.
        Putem zice ca Hristos a trambitat si a facut circ cu pacatele femeii? In nici un caz!”

        In traducere, pentru tine: a avut 5 barbati,presupunem legitimi. Acum traia cu un al saselea, in pacat. La convorbire nu au asistat alti oameni, dar apostolii au aflat, desigur de la Iisus ce vorbisera. Convorbirea a aflat-o intreaga lume, dovada ca o stie si un ortodox troglodit ca tine. ( 🙂 scuze, nu m-am putut abtine).
        Am zis ca Hristos nu a facut circ cu pacatele femeii, cum nici pr Arsenie Boca nu a facut (parerea mea).

        Ca sa vezi ca femeia intr-adevar era pacatoasa, citeste aici cuvantul mitropolitului Augustin de Florina:

        „Nu stiu daca ati fost atenti la evanghelie. Vorbeste despre o femeie pacatoasa, care a crezut in Hristos. Aceasta s-a botezat mai apoi, a primit2[1] numele de Luminița (Fotini) si in cele din urma a fost martirizata ea insasi, dar si multe rude ale ei. ……………………..
        In ceea ce priveste calitatea morala a samarineencii, am spus ca era o femeie pacatoasa, foarte pacatoasa. S-a casatorit. Si-a luat un barbat. L-a tinut? Nu. L-a lasat. A luat al doilea. L-a tinut? Nu. A luat al treilea. L-a tinut? Nu. A luat al patrulea. Nici pe acesta nu l-a tinut. A luat al cincilea. Si de acesta s-a despartit. Le vrea pe acestea Dumnezeu? Asa sunt si unele femei de astazi. Hristos spune: un barbat-o femeie; fecioara si ea, fecior si el, se intalnesc si fac o familie. Acum, in blestematele vremuri de acum, si la oras si la sat, femeia nu traieste doar cu barbatul ei. Spune minciuni, ca isi are barbatul ei, pentru ca ea se amesteca si cu unul si cu altul. Exista femei care s-a amestecat cu zece barbati; nu le pasa. Infricosator lucru e adulterul. Evanghelia spune ca la crestini doar lopata groparului desparte familia. Asadar, samarineanca era ca multele femei de astazi; traia in faradelege. De aceea, vedem ca avea si rusine. De unde se vede asta? In timp ce celelalte femei mergeau dimineata la fantana pentru apa, la fantana care era in afara satului, ea mergea cu galeata la amiaza, ca sa nu se intalneasca cu cineva .
        Ea se ferea de ei, ii ocolea, iar ei o dispretuiau. Toti o dispretuiau, insa unul singur nu a dispretuit-o, unul singur a iubit-o sincer si s-a interesat de ea: Hristos, pe Care l-au numit „prieten al pacatosilor” (Matei 11,19; Luca 7, 35).”
        Pentru mai multe detalii citeste aici: https://graiulortodox.wordpress.com/2014/02/26/sfanta-luminita-sfanta-mucenita-fotini-samarineanca/

        Apreciază

      • danielvla said, on Decembrie 13, 2015 at 8:04 pm

        el,
        Sau poate nu au aflat de la Iisus ce vorbisera, ci de la insasi femeie samarineanca.

        Apreciază

      • el said, on Decembrie 15, 2015 at 1:35 am

        danielvla

        imi pare rau comentariul omului lui Dumnezeu Mitropolitul Augustin NU e corect ! Da sa ma ierte preacuvinosul si preasfintitul, aici A GRESIT !
        femeia samarineanca NU era una cum o descrie el acolo NICIDECUM, dar probabil asa a brodit Dansul predica ca sa dea exemplu bun si incurajator femeilor adultere aflate la predica si celor care vor fi aflat ulterior de cuvantul lui, sa nu le demoralizeze si sa le incurajeze!

        altfel nu se explica confuzia.
        Si desigur dupa legea lor de atunci 5 barbati erau ingaduiti….ai samarinencei NU fusesera lasati de ea ci ei au parasit-o pe ea…murind in razboaie….asa ca lumeste s-a trezit din slabicinea oamneasca cu al 6 lea…si NU EA horata aceste casatorii, femeile din vreea ei NU hotarau singure cu cine si cand si de cate ori se marita…ci erau DATE in casatorie de alti barbati din neamul lor!!!

        aici ma tem ca preacuviosul s-a cam inselat…din buna intentie sa salveze pacatoasele din vremea lui
        Vezi Viata Sf Fotini

        INPLUS faptul ca NU era o femeie LUMEASCA cum am fi putut FALS crede dupa cei ..6 barbati ai ei…este INTREBAREA ei DUHOVNICESCA la Hristos: UNDE sa ne rugam si CUM !!! Asta era GRIJA ei de capetenie, nu lumescul.
        CARE din curvele cu 6 barbati intalnind azi un om al lui Dumnezeu cum il consdidera ea pe Hristos INTREABA despre MANTUIRE???

        Asadra MARE era evavia si grija de mantuire a acelei femei samarinence …si MARE lipsa ei de viclesug…o dovedeste CREDINTA DESAVRSI`TA cu care s-a lipit de Hristos si L-a primit ca pe Mesia si l-a vesti in cetate uitand pana si galeata cu apa ( tu nu stii ce e aia sa mergi sa cari apa de la fantana dinafara cetatii, ca tie iti curge MOCA la robinet, doar doar oi avea timp sa te dedici lui Dumnezeu EXCLUSIV ca femeia aceea)….s i INTEAGA ei viata ulterioara cand ea si surosrile si si TOTI FIII ei au MARTRISIT pe Hristos fiind MUCENICI ! CATI a adus acea femeie din carnea ei si dinosteneala ei duhovnieasca la Hristos ???
        si cati astia cartitorii si caraitorii, analistii de pe margine ai Vietii ei…

        asa ca mai usurel cu barfa Sfintilor ..ce scrie la Viata Sf Fotini????

        Apreciază

      • victor888ardeleanu said, on Ianuarie 25, 2016 at 4:37 pm

        Aș dori să luăm legătura pe e-mail, dacă se poate, în legătură cu această carte:
        https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/grozaviile-neasemanate-de-la-draganescu-si-viata-parintelui-arsenie-boca-in-lumina-sfintilor-parinti/
        Vă mulțumesc,
        Doamne ajută!

        Apreciază

      • Eons said, on Decembrie 27, 2016 at 4:08 pm

        siii…mai mergea undeva…probabil pe la securitate…asa ca multi altii(preoti,monahi)..,esti in stare sa propagi doar biserica formelor ,a sfintilor Petru si Pavel(despre care Iisus spune ca gandurile ei sunt ale oamenilor nu ale D-zeu) cea a lui Ioan nu ai auzit…Cam asta este Ortodoxia la voi.Vedeti si aici cea mai crunta erezie practicata si de ortodoxie….cel care scris carti pe baza a doi teofani prin care si Veronica ,sotia lui …spirituala…http://voceinterior.blogspot.ro/2016/11/iertare-in-universul-spiritual-nu.html de la tine si pana la blogul de veghe patriei e distanta mare…vreti sa va eliberati(nu mantuiti, ca asta nu este cuvant romanesc,cum de altfel mute cuvinte ,de la alte natii au intrat in biserica ca sa va suceasca mintile)….dar puneti conditii,legaturi in fata ei(dogme si canoane,doar ca D-ZEU NU ARE TREABA CU ASA ELE)….Datorita faptului ca Biserica s-a transformat in institutie si nu s-a ecumenizat cu eaq insasi…va ramane complet pe dinafara.

        Apreciază

    • Ionut said, on Decembrie 6, 2015 at 9:19 pm

      Nu e bine sa numesti „mizerie” creatia lui Dumnezeu.

      Apreciază

    • el said, on Decembrie 6, 2015 at 10:17 pm

      bfogdan

      usrel fanule infierbantat al VRAJITORULUI boca :””@el u cine ești??marele judecător!?să nu te miri de ce va urma în viața ta!”_____ eu sunt un crestin ORTODOX care NU de azi vorbesc IMPOTRIVA lui boca ci de ANI DE ZILE. primul comentariu ANTI-boca aici pe blog la Saccsiv a fost in 2010 !

      sa stii ca boca e in IAD si eu de Hristos SINGURUL ma tem si Lui SLUJESC , acela pe care-l HULESTE boca si gasca voastra de smintiti aurolaci duhovnicesti !

      Apreciază

      • PG said, on Decembrie 8, 2015 at 8:25 am

        el ,
        Primeste de la mine o PALMA !
        De cand ai venit tu pe blog ai creat o mare tulburare .
        Sa nu mai comentezi nimic la adresa Parintelui Arsenie Boca .
        Nu ai dreptul !
        Smereste-te ca urlii ca un turbat .
        Mantuire usoara…

        Apreciază

      • el said, on Decembrie 8, 2015 at 11:34 am

        PG

        vezi sa nu iei tu o palma de la Hristos ca TACI ( iti place?) despre EREZIA lui boca care trage gloatele in INSELARE.
        Asa ai invatat tu de la Sfintii Parinti ca trebuie sa TACA un crestin cand numele lui Dumnezeu este HULIT prin INCHINAREA la DIAVOL si mantuirea fratilor este in pericol?

        EU am facut tulburare ca SPUN ADEVARUL , sau ratacitii care alearga turbati in turma la INSELAT si tin VRAJITORUL de „sfant” HULIND astfel pe Hristos?

        Adica sa TACA si Parintii si Duhovnicii Neamului care acelasi lucru marturisesc „ca sa nu se faca tulburare” !
        asa zic „intamplator” si ECUMENISTII cand zic sa TACA ORTODOCSII ca sa nu tulbure pe „fratii” eretici !!

        HALAL „crestin” si „Marturistor ” esti tu !

        Apreciază

      • el said, on Decembrie 8, 2015 at 12:08 pm

        PG

        „Nu ai dreptul !”_______tztztz, daca nu-mi dai tu dreptul …. si eu sarmanul care credeam ca DOAR Hristos indreptateste sau nu pe cineva pentru ADEVARUL in care se afla!
        sau poate te-a luat Hristos pe tine „consilier” …si nu stiam eu , vezi ca mai sunt unii are se cred „consilierii” lui Dumnezeu Savaoth …aia cu „Cartea splendorii”=Zoharul……asa fac si ei …si la fel de „ravnitori” sunt si ei in ACOPERIREA Adevarului Hristos !

        Apreciază

      • PG said, on Decembrie 8, 2015 at 12:09 pm

        Hulitorule !
        Cum poti tu sa-l faci vrajitor pe Parintele Arsenie care a slujit in Biserica Ortodoxa pe Domnul Dumnezeu ?
        ” Nici-o imparatie nu se desbina pe ea insasi ” !

        Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei
        Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei
        Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei

        Apreciază

      • el said, on Decembrie 8, 2015 at 2:14 pm

        PG

        inca un „expert” si tu !

        „Hulitorule !
        Cum poti tu sa-l faci vrajitor pe Parintele Arsenie care a slujit in Biserica Ortodoxa pe Domnul Dumnezeu ?”______MAGISTRAL, si …plin de argumente !

        ba ERETICUL NU slujeste pe Dumnezeu si nici in Biserica Nu mai este, se taie singur prin EREZIA si INSELAREA sa NEVIDECATA.
        Asa si boca bubulica al dracilor , idolul vostru, MORT in INSELARE si EREZIE !

        Asa ca vezi ca prin MARTURISIREA Adevarului NU se dezbina ci se INTARESTE Imparatia Lui Hristos , se DELIMITEAZA de FALSII crestini aflati din Ea, de Inchinatorii DIAVOLULUI , care asftel isi dau pe fata „duhul” din ei dupa cuvantul Sf Evanghelist Ioan in Epistola sa 1: „8. Copii, este ceasul de pe urmă, şi precum aţi auzit că vine antihrist, iar acum mulţi antihrişti s-au arătat; de aici cunoaştem noi că este ceasul de pe urmă.
        19. Dintre noi au ieşit, dar nu erau de-ai noştri, căci de-ar fi fost de-ai noştri, ar fi rămas cu noi; ci ca să se arate că nu sunt toţi de-ai noştri, de aceea au ieşit.
        20. Iar voi, ungere aveţi de la Cel Sfânt şi ştiţi toate. ”

        asa se dezbina/NIMICESTE astfel IMPARATIA MINCIUNII in care va place voua sa sa va balaciti ca porcii in mlastina.

        cat despre ceea ce s-ar cuveni sa STIE crestinul : „20. Iar voi, ungere aveţi de la Cel Sfânt şi ştiţi toate. „–_____voi sunteti DOVADA ca NU aveti nici o ungere de la Dumnezeu sa recunoasteti minciuna penru ca va calauziti NU dupa Invatatura Sfintilor si a Bisericii INCALCATA GROSOLAN de guru vostru boca, nici dupa Cuvantul Parintilor si Duhovnicilor Neamului , ci dupa MINTEA voastra, intaiul vostru IDOL care va conduce firesc la INSELATUL boca al 2- lea IDOL al vostru !

        si in spatele tuturor sta diavolul PESTE TOATE ALE VOASTRE de la care va vine „intelecpunea ” aceasta si incapatanarea de a persista in ea !

        Apreciază

      • Mirela said, on Decembrie 8, 2015 at 3:17 pm

        Duhul ortodoxiei este, în primul rând, duhul Adevărului. Nu duhul falsităţii politicoase/diplomatice, al minciunii confortabile şi împăciuitoare sau al mângâierii patimilor şi orgoliilor. Nu spune Hristos însuşi că a venit să aducă sabie şi să despartă pe fiu de mamă? Biciuirea zarafilor în Templu o fi fost puţin lucru? Limbajul Lui şi al sfinţilor nu a fost aspru/tăios de destule ori? Să-L acuzăm pe Iisus de lipsă de iubire şi de blândeţe sau că nu era în duhul ortodoxiei?

        Apreciază

    • Mirela said, on Decembrie 6, 2015 at 11:09 pm

      bofdan

      Din cărţile de rugăciuni sau din cele ale Sfinţilor Părinţi ai învăţat să scrii „dzeu” şi numele sfinţilor fără majuscule?
      Spui „să ne vedem fiecare de mântuirea noastră”. Pentru tine, asta include şi cunoaşterea/propovăduirea credinţei adevărate?
      Care consideri că trebuie să fie atitudinea unui ortodox adevărat faţă de înşelare? Ce trebuie sau nu trebuie să facă un ortodox care îşi vede aproapele bolind de înşelare şi trăgându-se pe sine şi pe alţii către iad?

      Apreciază

    • Stelian said, on Decembrie 7, 2015 at 12:32 am

      Cum adica bre, parintele Astenie?

      Apreciază

  4. Ionut said, on Decembrie 6, 2015 at 8:30 pm

    As vrea sa adaugo observatie, cu privire la ceva ce mi se pare lipsit de logica . E vorba de fragmentul :

    „[…] Dar, de la ‎un anumit moment, când ‎părintele Arsenie a adoptat alt mod de ‎a vedea lucrurile, relațiile dintre ei s-au ‎răcit, tata nu i-a mai ‎aprobat felul de viață, iar părintele Arsenie n-a vrut să ‎accepte ‎critica și observațiile tatei. Și sentimentele lui Stăniloae în urma ‎acestei ‎îndepărtări se pot descrie printr-un singur cuvânt: ‎dezamăgire profundă.‎

    La timpul cuvenit, am scris la redacția postului Europa ‎Liberă pentru a restabili ‎adevărul (dar de câte ori a trebuit s-o ‎fad). Din păcate, după cum mi s-a spus ‎după vreo jumătate de ‎an, scrisoarea mea n-ar fi ajuns niciodată. De mirare ‎pentru ‎poșta germană, care funcționează foarte bine.‎[…]”

    (https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/dreptul-canonic-ortodox/a-despre-ortodoxia-neindoielnica-a-credintei-celui-despre-care-se-trateaza/a-parintele-stavrofor-profesor-doctor-dumitru-staniloae/)

    Intrebarea e : de ce se refera Lidia Staniloae la tatal sau spunandu-i pur si simplu :”Staniloae”? Sau e o deductie a celui ce ia interviul?

    Apreciază

    • el said, on Decembrie 7, 2015 at 2:55 pm

      Ionut

      intrebarea ta e cautatul nodului in papura ! atatea lucruri CLARE si LIMPEZI a spus Dna Lidia Staniloae si dintre TOATE pe tine taman asta te framanta.

      mai fariseilor indestulati cu „minui” de la DRACII INSELATULUI boca mintea voastra lipita de gunoi proceseaza DOAR gunoi.

      Am cunoscut-o pe Dna Lidia Staniloae si pot sa-ti CONFIRM ca aceasta pe care o marturiseste Dansa aici este parerea Parintelui Staniloae, dar voua NU va place si de aia gasiti nod in papura si va agatati de nimicuri, ” strecurati tantarul si inghititi camila” ca inaintasii vostri FARISEII !

      sunteti in stare sa criticat , sa faceti mincinosi si invidiosi pe Toti Duhovnicii Neamului ca au indraznit sa VORBESCA despte INSELAREA IDOLULUI vostru boca si aruncati cu cacat in ei si cu suspiciunile vaostre din gunoiul din care se hraneste mintea voastra.

      Apreciază

  5. mihaelmarius said, on Decembrie 7, 2015 at 3:42 pm

    https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2015/12/07/boca-si-petru-voda-sexul-endocrin-la-gainile-ecumeniste/
    Oare Petru Voda nu stia ce vinde PRIN EDITURA CREDINTA STRAMOSEASCA ? Pe data de 1 decembrie 2015, cei de la Petru Voda ne arata ca stiau ce propaga dar si-a asumat sa sminteasca si să fie „aruncat în focul cel veşnic” – ba insista sa-i insotim.
    Pentru ca nu mai pare realist ca n-au observat ce-a semnalat Stefan https://saccsiv.wordpress.com/2015/08/11/sfantul-justin-parvu-chiar-a-avut-dreptate-profetia-sa-se-implineste-sub-ochii-nostri/#comment-281164:
    <>
    P.S. Am mai semnalat ceva ce nu mai crede nimeni ca l-au omis cei de la Petru-Voda – tot ei au tiparit relatarea indracirii lui bOCA la Athos https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2015/08/29/intr-adevar-langa-noi-era-o-faptura-parca-om-para-fiara-cu-barba-pana-la-pamant-si-un-par-ca-o-coama-de-leu-impingea-cu-noi-la-bolovan/
    Extrase din “Catisme ale Pr. Arsenie Boca pe Muntele Athos” – Editura Credinţa Strămoşească

    “O poveste minunata petrecuta de tanarul ZIAN viitorul ARSENIE BOCA, celibatar ca diacon si trimis de mai marele sau ierarh NICOLAE BALAN ca sa invete monahismul Athonit.

    Viata si minunile intamplate aici in Sf Munte Athos petrecute cu parintele nostru drag ARSENIE sunt foarte multe ce nu s-au scris. ”

    <>

    Comentariul nostru: Ce mai mare dovada de discernamant decat aceasta – ” M-am cutremurat, ca aveam langa mine un Sfant, un Prooroc care-mi stie trecutul si numele “.

    Speram sa nu fim considerati incorecti politic daca semnalam, totusi, in acest context, ca este vorba de <>.

    Desigur, este libertatea fiecarei astfel de fapturi sa poarte <>. Orice sfant al Ardealului iti va spune, desigur, ca este opera stilistului personal si reprezinta chiar o <>

    P.P.S. – Cat de spre gaini , vezi TOT CARTEA DE LA PETRU-VODA a Pr. Nicolae Streza, Mărturii despre Părintele Arsenie Boca, Ed. „Credinţa strămoşească”, 2009, pp. 378-380
    <>

    Apreciază

    • el said, on Decembrie 7, 2015 at 5:22 pm

      mihaelmarius

      Foarte bine punctat !
      pentru cine are urechi de auzi sa auda….
      restul GLOATA cea oarba dar tare la cerbice merg infierbantati de patima lor si descantati de INSELARE pe calea cea lata si dulce a iadului impreuna cu idolul lor boca !

      Apreciază

    • georgegr said, on Decembrie 8, 2015 at 10:05 pm

      mihaelmarius

      In comentariul amintit de tine scrie: „Am gasit un lucru curios in cartea „Marturii despre Parintele Arsenie Boca” scrisa de Pr. Nicolae Streza , cartea fiind tiparita cu binecuvantarea Prea Sfintitului Calinic Episcopul Argesului , in zilele drept-credinciosului nostru Parinte Justin Parvu – Staretul manastirii Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil jud Neamt, editura „Credinta Stramoseasca” 2009. …”.

      „in zilele drept-credinciosului nostru Parinte Justin Parvu – Staretul manastirii Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil jud Neamt” nu inseamna ca aceasta carte are vreo legatura cu Parintele Justin Parvu sau vreo binecuvantare de la Parinte.

      Editura „Credinta Stramoseasca” nu e la prima abatere cu astfel de carti cu „binecuvantari” fabricate. Vezi: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/04/16/mesaj-din-partea-parintelui-iustin-parvu-referitor-la-o-grava-impostura-si-la-o-mare-inselare/ :

      “Nu de multă vreme ne-a parvenit la mănăstirea Petru-Vodă o carte despre viaţa Părintelui Gabriel, scoasă la Editura Credinţa strămoşească, carte apărută, chipurile, cu binecuvântarea P.S. Calinic Argeşeanul şi ajutorul Părintelui Nicolae Tănase. Am aflat mai târziu că aceste binecuvântări nu au existat şi domnul editor nu a făcut decât să se folosească de nişte nume de renume spre a-şi face reclamă bună. Vrem să atragem atenţia tuturor cititorilor de carte duhovnicească, şi nu numai, că această carte nu are nici o binecuvântare din partea mănăstirii noastre. Această carte este plină de învăţături mincinoase, neortodoxe, fiind rodul unor înşelări drăceşti. Chiar dacă editura Credinţa strămoşească a editat multe alte cărţi de o importanţă deosebită în viaţa bisericească, această carte poate deruta poporul cel credincios şi recomand să fie scoasă de pe piaţă, de la vânzare, iar credincioşii sub nici o formă să nu citească astfel de rătăciri.

      Este îngrijorătoare tendinţa acestei mulţimi ortodoxe care aleargă după minuni, vise şi vedenii, preoţi care ghicesc viitorul şi deschid cartea. Aceasta denotă că o mare parte din popor este lipsit de credinţă şi de răbdare, care apelează mai degrabă la vrăjitorii de acest fel, în loc să lucreze poruncile evanghelice şi aşa să aştepte mila lui Dumnezeu. Viaţa sfântă a unui om se recunoaşte, în primul rând, după ceea ce a pătimit, după virtuţile sale evanghelice, nu după semne şi minuni, pe care le poate săvârşi tot vrăjitorul. Este adevărat că Biserica noastră are mulţi sfinţi făcători de minuni, dar atât Evanghelia, cât şi toată tradiţia patristică ne învaţă să nu căutăm lucruri paranormale, semne şi minuni, căci puţin au discernământul de a distinge care sunt de la Dumnezeu şi care sunt de la diavol. Calea cea strâmtă şi cu chinuri, recomandată de Evanghelie, este singura cale de mântuire. Dar noi, pentru că dorim, o viaţă cât mai comodă, apelăm la astfel de falşi făcători de minuni, care apropie credincioşii mai mult de diavol decât de Dumnezeu.

      O carte de acest fel este şi cartea părintelui Gabriel apărută la editura Credinţa strămoşească, o carte care ar trebui arsă, precum cărţile eretice. Nădăjduim ca editura Credinţa strămoşească să-şi recunoască vina de a se folosi, fără acordul nostru, de numele mănăstirii Petru-Vodă şi al altor persoane implicate, fără nici un temei – cum ar fi numele părintelui Nicolae Tănase, care de asemenea nu a avut nici o legătură cu această carte -, şi să-şi retragă cartea de la vânzare, iar pe viitor să fie mai atent în cercetarea materialelor primite“.

      Protos. Justin Parvu

      Daca citim cu atentie cele de mai sus putem constata ca in aceeasi categorie se incadreaza si „minunile” puse pe seama parintelui Arsenie Boca.

      Apreciază

      • mihaelmarius said, on Februarie 7, 2016 at 11:24 am

        mai incearca, poate gasesti niste logica prin casa sa dovedesti CA N-A TIPARIT CE-A TIPARIT – adica atatea si atatea (TE CITEZ) „carti care ar trebui arse, precum cărţile eretice” DE LA bOCA SI DESPRE bOCA. Si de ce au ne zice ca doar doua-s ale lui, cand si restu-s cuprind manuscrise si mai si sunt adunate de preoti ce-au venit cu el odata la manastire

        Apreciază

  6. maxim said, on Decembrie 7, 2015 at 4:36 pm

    culese de pe net

    1. Cine picteaza o biserica intocmai ca cea de la Draganescu, este eretic indracit
    2. Cine spune ca Ortodoxia si catolicismul Romei sunt cele doua strani ale Sfintei Biserici, este eretic
    3. Cine spune ca Maica Domnului este sotia Duhului Sfant, este eretic
    4. Cine spune ca stie ca se va mantui si, ca dupa moarte lumea trebuie sa vina sa-i ceara ajutorul la mormantul sau, este inselat de diavolul
    5. Cine spune ca i s-a aratat un Sfant si a vorbit cu el, sau Maica Domnului si a vorbit cu Ea, este un inselat de diavoli
    6. Cine se spovedeste la mormantul unui preot, este un inselat de diavoli, iar spovedania este nula
    7. Cine picteaza eretici prin biserici sau spune ca in Rai sunt si eretici, acela insusi este un eretic
    8. Cine asculta de tv, de episcopi sau preoti apostati, este apostat (Ionescu Anghel)

    Ciudata realitate
    Sa ma ierte Adonai, Vesnicul si Adevaratul Dumnezeu Cel vechi de zile, numai ciudatenii aud si vad in ultimul timp, de la crestini si slujitori. Unii spun ca Iisus ar simpatiza cu artele martiale si cu muzica rock, altii spun ca Raiul e plin de eretici, altii ca toti pamantenii ne inchinam la aceeasi divinitate, altii spun ca toate credintele care vorbesc despre Hristos ar fi crestine, si ramuri ale Bisericii Sfinte, altii spun ca ei, ca slujitori, sunt prinsi ombilical de episcop si, daca episcopul lor moare, ei nu mai au harul pentru slujbe. Cum nu mai au harul? Episcopul era Duhul Sfant?! Tot in seria frati slujitori, sunt unii dintre ei care trimit lumea la mormantul ‘facator de viata’ de la Prislop, iar la Hristos Euharistic, din Potir, sunt restrictionati pe motive ipocrito-penibile: Nu sunteti vrednici! Doar noi clericii suntem vrednici! Nu va impartasim ca fluierati, tusiti, sughitati, nu se poate fara post, spovedanie si asceza carantaniana. Ciudat. Dar preotul se spovedeste inainte de fiecare impartasire? Saptamanal? Tine post o saptamana inainte de fiecare impartasire? Oare…, sa fie toti preotii vegetarieni??? Un alt preot -la care m-am dus sa liturghisesc- mi-a spus inainte de a iesi sa tin predica: Rogu-te, nu le vorbi nimic despre suflet, rai, iad, diavol sau Judecata, ca sa nu-i sperii! Bietul de mine, nu-mi mai ramasesera permisibile decat doua trei subiecte stringente: nora pentru mama, pe banii parintilor, acces direct si te vreau langa mine… Ciudata realitate traim! Sunt slujitori-indrmatori care lauda revolutiile de strada, altii care nu le socot folositoare. Unii slujitori chema la biserica lor pastori neoprotestanti ca sa tina predici, altii merg ei la microfonul acestora. Deunazi, un frate si-a pitit crucea de la gat ca sa nu mai intristeze diavolii. Un frate milos. Si diavolul trebuie compatimit… Si el e frate cu umanitatea, dar un frate mai mare. Umanitatea i-a dat si o nationalitate: este englez. De aceea ii spune ‘big brother’. Mai este o categorie de frati slujitori pe care eu ii numesc global-mesianici. Acestia, isi pun probleme pe care Insusi Fiul lui Dumneze nu si le-o fi pus: ” Toti membri celorlalte culte crestine -din afara Ortodoxiei- nu au nico vina pentru ca sunt acolo. Cum sa fie in afara lui Hristos, aproape doua miliarde persoane?! Nu sunt ei vinovati pentru ca s-au nascut asa si acolo, in acea tara.” Vedeti, vinovatul de serviciu este tot Dumnezeu, pentru ca a facut istoria, semintiile si neamurile. Cum se face ca astazi, slujitorii nu mai au conses? Daca la o masa, la o discutie, se intalnea Sfantul Ioan Gura de Aur cu parintele Fageteanu si cu parintele Papacioc, pun ramasag ca aveau consens deplin? Vedeti fratilor slujitori si mireni, traim vremuri in care reperele vor disparea, iar debusolarea va pune stapanire pe turma. Prin tot ce facem acum stramb fata de Invatatura lui Hristos-Dumnezeu, vom da socoteala nu dupa moarte, cand majoritatea ne vom cobori la iad, ci la Infricosatoarea Judecata cand se vor numara oamenii pe care i-am strambat, pe care i-am bagat in ceata, in osanda si in bezna. Ecoul a tot ce facem in viata este o reverberatie ce striga pan’ la Parusie, pana la urechile Judecatorului Celui Vechi de Zile. (preotul George)

    ORTODOXIE NU MAGIE, ORTODOXIE NU EREZIE, ORTODOXIE NU APOSTAZIE!

    De cand Ortodoxia este ceea ce vor unii, ceea ce simt unii si ceea ce gandesc unii? Voi credeti ca ceea ce debiteaza trufia omeneasca, e Ortodoxie? Ortodoxia, sau Dreapta Credinta, este doar ceea ce ne-a spus Hristos si ceea ce ne-a invatat Duhul Sfant prin Sfintii Sai. Este ceea ce auziti in vremurile noastre la parinti precum Mitropolitul Serafim al Pireului, Anitulesei de la Radauti, Fageteanu, Papacioc, Staniloae sau Cleopa… O altfel de Ortodoxie este nehristica si nepatristica, este falsa. Daca fiecare isi imagineaza adevarul dupa cum are chef, de ce s-a mai intrupat Adevarul-Absolut? Nu ca sa ne arate exact cum este El? Asadar, ortodoxule contemporan, al cui vrei sa fii de fapt? Al lui Dumnezeu-Fiul, sau al mintii tale trufase, autonome si autosuficiente? Nu din trufie au fost alcatuite mii de secte cu tenta crestina? Nu mai aveti repere? Luati-o la pas si cautati putinii indrumatori autentici. Sunteti debusolati? Nu mai credeti si nu mai ascultati de debusolatorul televizor. Vreti sa ascultati doar de voi insiva? Mantuiti-va singuri! Vreti sa ascultati de televizor? Televizorul sa va mantuiasca! Fratilor, Lumina lui Hristos lumineaza tuturor!!! (preotul George)

    Apreciază

    • el said, on Decembrie 7, 2015 at 6:05 pm

      maxim

      FOARTE BINE SUS ! Multumim pentru aceasta predica plina de intelecpiune a Parintelui George!
      Dumnezeu sa daruiasca neamului romanesc cati mai multi parinti si preoti ca Dansul!
      MARE ADEVAR !… din pacate a ajuns Ortodoxia subiect de parere personala a oricarui dobitoc tare la cerbice caruia ii place sa merga dupa mintea lui( las ca stie si nea Ion ca e si el „om”!) ca e mai usor decat sa si-o plece sub JUGUL Dogmelor si al Lui Hristos !

      Apreciază

  7. Mihael Marius said, on Decembrie 7, 2015 at 6:42 pm

    transcript Eu, ca elev, mergeam foarte des la Rarău, la Sfânta Mănăstire – la Rarău…, şi mai mergeam undeva: mergeam la Sâmbăta de Sus, unde era părintele Buca…, Arsenie! Atât de mult mi-a plăcut el cum predica, încât eu vindeam şi ghiozdanul de cărţi, şi mănuşile şi fularul la Braşov ca s-am bani de drum pentru mers la Sâmbăta. Într-o zi ajung acolo puţin cam târziu ( adică cu alt tren, decât cel care venea devreme); şi ajungând târziu n-am mai îndrăznit să intru la mănăstire. M-am dus la “hotelul fân”, am dormit acolo, dimineaţa m-am scuturat de praf, de fân, de tot ce-aveam (este-acolo un pârâu – m-am spălat) şi m-am dus la biserică. Era.. încă-abea răsărea soarele. După un timp văd că intră şi Părintele…. ce bucurie-am avut! Şi el s-a-nchinat la iconostas şi tot se uita-n urmă să vadă dacă mai intră cineva s-aprindă candelele (ca el să poată să se roage, trebuia să vina altcineva să aprindă candelele). Întoarce capu-ntoarce… vede că nu venea nimeni. Deodată se deschide uşa şi intră o femeie. Şi el spune- „Marie, de unde această obrăzncie, să intri de hramul…, la cea mai sfântă prăznuire a noastră ca mănăstire…, în biserică, când tu toată noaptea te-ai destrăbalat cu Simion. Eu am rămas uimit. Adică un om care n-a aflat de la nimeni şi el ştie – nu-i clarvăzator? Vă-ntreb? [Răspuns – da, da, da]. Femeia a-nceput să plânga, a vrut să s-apropie să-i spuie că vrea să se spovedească. El spune “Acuma nu, eu trebuie să ma rog pentru hram”, nu ? „N-am timp de spovadă”. Dar mie mi-a intrat în cap: “clarvăzator – clarvăzator – clrvăzator”… Şi la un moment dat (n-am ştiut dacă-i de la diavolul, sau de la sine mi-a venit), mi-a venit un duh: stai puţin, când fariseii au adus femeia aceea acuzată de adulter şi au spus „Moise ne-a poruncit s-o ucidem cu pietre”… Mântuitorul niciodată n-a vădit păcate; n-a vrut nici pe Iuda să-l dezvăluie (decât la insistenţele lui Ioan, nu?). Niciodată… Ştiţi că poporul s-a frământat aşa “De unde, de unde ştie Părintele; de unde ştie Parintele”; ei, deci dumneavoastră de unde spuneţi, de unde ştia?
    [Răspuns: Vă-ntrebam pe dvs., de unde spuneţi că ştia?] Eu nu vă spun… (râsete) [Răspuns: I-a artatat duhul] Mântuitorul nu vădea pacatele! Le-a spus acelora “Care-i fără de păcat să arunce piatra”, nu?
    [Întrebare: oare conştiinta ei era-ncarcată?] Conştiinţa ei sigur că era-ncarcată, dacă ea a cerut să se spovedeasca, nu?
    [Întrebare: Diavolul i-a aratat?] Da! Pentru că diavolul a-ndemnat-o; ea… venise şi ea târziu, în gară, şi stătea pe-o bancă (pe urm-am aflat eu, mai târziu, de la ea acest lucru), şi unul i-a spus “Măi, nu mai merge la mănăstire, uite, vino la mine că am 3 camere, în casă…, într-una dorm eu cu soţia, şi dumneata dormi în alta cameră”…, nu?. Şi ea a crezut. Şi când a ajuns acolo, soţia nu era. Şi …
    [Întrebare: Şi atunci Părintele Arsenie.. Despre Părintele Arsenie ne mai povestiti ceva? Despre parintele Bca ] N-aş vrea, dar dacă mă siliţi, atuncea: Părintele Arsenie Boca era un om superior . Din toate punctele de vedere – şi ca monah, şi ca pictor, şi ca om, şi ca toate…– aşa cum era Solomon înainte de a fi alintat de împărăteasa din Shaba… Deci Solomon n-a murit atât de sfânt cum era la-nceput. [Răspuns: A avut multe neveste, a avut multe soţii] Multe sotii [Răspuns: Sute, Sute] S-a destrăbălat fără soţie, a curvit cu multe, şi asta l-a dus la mândrie şi la iad – cu toate-a curvit.
    Aşa că parintele boca ar fi fost sfânt dacă nu era Maica Zamfira. Maica Zamfira nu l-a iubit numai cu sufletul, şi cu inima, ci l-a canonizat cu puterea ei „extraterestră” pe care-o avea între picioare. M-aţi inteles. DA? Să va spun acuma,… vă explic de ce:
    Orice pictor din lume are voie să-şi aleagă model. Cel mai mare pictor cine-a fost ? Leonardo DaVinci. Ştiti istoria lui? Cred că da… Primul ce-a pictat el, a pictat pe ucenicul cel iubit – pe Ioan.
    Pentru c-a găsit un copil atât de curat, atât de sincer… pentru că nu numai că pe toţi îi iubea, dar era capabil să facă orice – cu sinceritate, nu pentru bani sau pentru alte interese. Deci a găsit în firea lui în privirea, în toată ţinuta lui şi-n sufletul lui – cel mai potrivit model pentru Ioan. Da?
    După mulţi ani (… el pe urmă a pictat pe apostoli, pe Mântuitorul)… n-a găsit nicăieri model pentru Iuda – lui îi trebuia un model în care să fie şi viclenie, şi răutate, şi dispret, şi totate- n-a gasit. N-a gasit, n-a gasit! Într-o vară când era caniculă ca la Bucureşti, el umbla prin oraş, i-a fost o sete mare; prin toate locurile vedea: „VIN BUN”, „BERE BUNA” „ŢUICĂ BUNĂ” (nu ştiu cum se spune la băuturi) – şi vede un han unde spune „CEA MAI BUNĂ BĂUTURĂ DIN ŢARA”. El intră, dar nu voia decat… o limonada sau un ceai rece; i-era sete dar nu voia o băutura d-asta… Şi hangiul se răsteşte la el „Îţi baţi joc de firma noastră? Aici scrie „CEA MAI BUNĂ BĂUTURĂ”, „CEL MAI BUN VIN”, nu ce spui dumneata, ceai sau limonadă…
    El îi dă dreptate, „Ai dreptate domnule, dar… dar mie mi-e sete…”. Dar deodată, de la o masă se-aude: „Criminalule, îţi baţi joc de firmă, îţi baţi joc de noi toţi… Hoţule, criminalule, bestie”- îl face-n toate felurile.
    Se gândeste: „Măi, hangiul are dreptate, dar ăsta ce are cu mine?”– şi se-ntoarce să vadă. „Ce-ai domne’ cu mine” – şi când se-ntoarce vede la el şi viclenie, şi răutate, şi dispret… – ce căuta el ! Şi se duce la el: „Nu te supăra dumneata, eu sunt pictor, îţi plătesc atâţia bani, aur, pentru fiecare ceas”. Bine. Vine-acolo, pozează…, şi deodată îl trozneşte plânsul. „Ţi-e rău? poate-ai băut prea mult, te duc la doctor…, ţie-e rău? Ce te doare, ce te doare?” . „Nu mă doare nimic; eu sunt cel care-a pozat cand eram copil…!. Si beţia în ce hal m-a adus acum [Răspuns: Extraordinar!]
    N-o ştiţi p-asta? Păi e scrisa în toate biografiile.. Aşa a făcut Zamfira din Părintele. Pentru că Părintele când a pictat biserica de la… ştii de unde… de la Drăgănescu – e pictura cea mai frumoasă şi mai româneasca, nu?
    Dar Maica Zamfira i-a băgat în cap “Nu trebuie să iei model pe altul, pentru că Iisus a fost cel mai frumos din lume, şi tu eşti cel mai frumos din lume”. Băgându-i în cap asta – „cel mai frumos din lume–”, el n-a mai luat model altă persoană ca să picteze pe Mântuitorul, ci s-a uitat în oglindă şi-a spus: „dacă Dumnezeu l-a făcut pe om după chipul şi asemănarea Lui, l-a făcut pe Iisus după chipul şi asemănarea mea”, nu? Aşa-i îngăduit unui pictor ? [Răspuns: Nu. E trufie, e mândrie]. Să crezi tu că eşti cel mai frumos model din lume…., cum spune Maica nu cu inima din piept şi cu sufletul din piept ci cu cel dintre picioare.
    Şi iară-au canonizat acatiste, paraclise, icoane făcute… maicile-aprind candele la el, se roagă la el; când mergi la Prislop, te trimite maica nu la duhovnic să te spovedeşti: „Du-te la mormânt”
    [Întrebare: Este normal,. Părinte?] Ei, cum poate să fie normal aşa ceva? …
    …V-am spus că nu-mi place să vă spun adevărul, dar dacă m-aţi silit [Răspuns: Ne iertaţi şi mulţumim].

    Apreciază

    • el said, on Decembrie 7, 2015 at 8:01 pm

      Mihael Marius

      Multumim MULT !

      Pe astea nu le stiam de la Parintele Adrian Fageteanu, o COMOARA acest om al Lui Dumnezeu Parintele nostru Adrian, CEL MAI DREPT OM pe care mi-a fost dat vreodata sa-l cunosc si cel mai iubitor de neamul romanesc! Om de MARE ACRIVIE si FARA greseala cu Dogmele !

      Vesnica lui Pomenire cu Sfintii inaintea Fetei Lui Dumnezeu !

      Apreciază

      • mihai444 said, on Decembrie 8, 2015 at 1:10 am

        par. Fageteanu nu a fost apreciat la valoarea sa. si as spune ca nici acum dupa trecerea sa dincolo lucrurile nu sau schimbat.ba din contra, e uitat. cartea sa ”viata mea,marturia mea” e aur curat.in ea gasim cele mai bune intelesuri la cuvintele jidan vs. evreu sau popa vs. preot.cand imi amintesc cum scria in carte ca a trecut caruta peste el cand avea 2-3 ani de iau iesit si matzele afara, apoi, perioada cu razboiul…of! viata mea e o glumaaaaaaaaa 😦 pareri de rau ca n-au fost multi la priveghi la Antim cand a fost adus. FAGETEANU stia cel mai bine dintre marii parinti din generatia lui cum lucreaza dracu.era foarte iscusit in acest razboi nevazut.era de nivelul lui Paisie Olaru. nu vedeti la el in trasncrip cum le spunea la cei care-l inregistrau cand a inceput sa spuna despre boca? ”dadea din casa” adevarul cu lingurita .foarte,foarte fin, ca sa nu sminteasca lumea.apropo: si Fageteanu daca e sa ne luam dupa nebunul de mircea puscasu ierea cam barfitor, nu credeti? si sezatoarea aceea cand sa inregistrat era de fapt o barfeala.pai cum sa te iei de ”sfantu’ lu’ hardealu”,manca-v-as?!

        Apreciază

      • el said, on Decembrie 8, 2015 at 12:03 pm

        mihai444

        nu pricep viermii taratori pe burta duhovniceste ce masuri duhovnicesti mari avea Parintele Adrian Fageteanu. Si PENTRU ADEVARUL in care campa el NECLINTIT si NECRUTATOR cu INSELAREA il urau si atunci cand traia si il treceau cu vederea, si il hulesc si trec cu vederea si azi ! Pentru acesta MARE va fi SLAVA lui la Invierea mortilor si dupa Judecata de Apoi
        Pentru ca lumea NU l-a cinstit, il va CINSTI Hristos VESNIC !

        De 7 ori l-a scapat Dumnezeu de la MOARTE SIGURA pe Parintele Adrian, mai exact Sf Ioan Botezatorul pentru care avea o evlavie deosebita! Si ca si Sf Ioan Botezatorul striga si parintele Adrain in PUSTIA acestui neam de INSELATI sa se pocaiasca si sa LASE INSELAREA draga lor, sa se intoarca la Hristos si la sfintenie !….si la fel ca si Sf Ioan Botezatorul era/este URAT de ei

        popor de UCIGASI, de curve avortatoare si betivi tradatori de frate si de neam si tortionari cu urmasii lui zamsiliti in curvie si crescuti in patimi si URA pentru Adevar ! NU ISI MERITA Parintii acest popor, de aceea i.a si pierdut si altii NU va mai primi ca NU ASCULTA !

        Apreciază

  8. Mihai said, on Decembrie 7, 2015 at 8:22 pm

    @saccsiv nu mai folosi numele Marilor Duhovnici(parintele Fageteanu,samd.)in acest razboi pro si anti parintele Arsenie Boca.Nu mai cauta senzationalul pt un mai mare trafic al blogului tau.daca parintele Arsenie este sfant cu siguranta Dumnezeu il va cinsti..si ce o sa faceti atunci??cu siguranta va veti rusina(ar fi bine)si lacrimi multe sa curga pt pocainta ar trebui.Dar la cata inversunare vad nu prea cred o sa gasiti si atunci cine stie ce pretexte ca BOR nu stiu mai ce samd…parintele Arsenie este exact in situatia legionarilor(Fericiti cei priginiti pentru dreptate).Nu va pot intelege nici pe tine si nici pe @el(un frustrat de altfel)parintele a SPUS F CLAR!!INTREBAT DE ecumenism…. EREZIA TUTUROR EREZIILOR!COZILE DE TOPOR ALE APUSULUI!!NUMAI PUTREGAIUL CADE DIN BISERICA ORTODOXA!!SACCSIVE?????CE SE INTAMPLA ACUMA/?IN ZILELE NOASTRE(PATRIARHU CU MAI TOTI ARHIEREII)???ASTA NU VEDETI IAR DESPRE REINCARNAREA PARINTELE A SPUS F CLAR CA NU CREDE SI NICI NU PUTEA SA CREADA ASA CEVA DE UNDE A-TI SCOS-O??VIZAVI DE PICTURA DE LA DRAGANESCU VA INTREB DACA ESTE UNA PROFETICA ADICA UNIREA NOASTRA CU ERETICII CATOLICI?..scenariu ff probabil la sinodul de anul viitor(care se stie ca este ecumenist)parintele poate a facut o profetie in acest sens de unde stiti voi(desteptii)ce a gandit?din cate stiu eu Parintele a ramas si adormit ortodox.nu are sens sa vb despre ce se intampla la prislop ,minunile, linistea de acolo samd..toate sunt fallse??cu fotografia care plange falsa??zi ba desteptule @el??atata ura impotriva unui om adormit cu credinta in Hristos…fereasca Dumnezeu

    Apreciat de 1 persoană

  9. […] Iată inregistrarea în care părintele Adrian Făgețenu vorbește despre părintele Arsenie Boca (împotriva lui), despre legionari, Căpitan, maica Veronica de la Vladimirești, părintele Ioan Iovan etc. Preluat de pe blogul Saccsiv.  […]

    Apreciază

  10. Radu Dacia said, on Decembrie 8, 2015 at 7:42 pm

    aici interviul

    Apreciat de 1 persoană

  11. mihaelmarius said, on Decembrie 10, 2015 at 3:53 pm

    “hai la popa vrajitorul”- de cand e bOCA preot, si de cand vrajitor
    “In cartea jurnal duhovnicesc, de Arhim. Paulin Leca, pag. 109-110, gasim marturia lui P.S. Mladin: ,,Am venit odata cu el (A. Boca) aici, la Sambata. Pe cand era inca neimbracat in haina calugareasca, se ocupa cu ghicitul in palma. Femeile din satele vecine ziceau intre ele: «Hai la popa vrajitorul» “. Cand Mitropolitul Balan (Doamne, apara-ne de asa ierarhi) a vazut ca vine lumea sa-l caute a zis: ,,Sa- l facem preot, ca sa foloseasca lumea care vine la el…”si asa l-a facut preot, iar A. Boca se ocupa cu chiromantia, dar si cu alte stiinte oculte.

    Adevarul este simplu si-ncurca pe bOCAiti: boCA a terminat teologia in 1933, a venit la man. Sambata indracit de la Athos in anul 1939 dar a fost calugarit in 1940 si preotit abia in 1942. In acest interval DA, a fost vrajitor, dar nu preot, si cu atat mai putin duhovnic. Pentru cine mai vrea dovezi, sa-si aminteasca debutul razboiului (iunie 1941), cand bOCA preziea cine se mai intoarce. Avem apoi zeci de marturii ca in 1939, abia venit “cu puteri” de la Athos (marturie inclusiv a nepoatei sale) chema lumea la Sambata, si ea venea. Lucrurile-s prezentate astfel chiar de bOCA in declaratia sa autobiografica din vara lui 1945 , deci Lidia Staniloae are dreptate cand scrie ca era un pictor ce s-a facut apoi preot. Intre timp, desigur, practica hatha-yoga https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2015/12/10/hai-la-popa-vrajitorul-de-cand-e-boca-preot-si-de-cand-vrajitor/

    Apreciază

    • el said, on Decembrie 10, 2015 at 9:06 pm

      mihaelmarius

      EXACT !

      Apreciază

    • danielvla said, on Decembrie 21, 2015 at 9:24 pm

      mihaelmarius
      Daca citeste cineva, mai nou pe aici, minunea ta de comentariu va crede ca asa e.
      Pai cum sa practice hatha yoga cand reiese clar, din pictura de la Draganescu, ca era impotriva yoga?

      Apreciază

  12. valentindortodox said, on Decembrie 14, 2015 at 8:48 pm

    o minune a părintelui Arsenie Papacioc acum apărută în numărul pe decembrie 2015, aflăm adevărata ortodoxie de la Părintele Arsenie Papacioc zis părintele Arsenie „de la mare” că era la Mânăstirea sfânta Maria de la mare – staţiunea Techirghiol. Am fost acolo de 2 ori, după ce a trecut el la Domnul şi mă bucur pt. fiecare drum pe care l-am avut acolo

    Apreciat de 1 persoană

  13. ortodoxia2013 said, on Decembrie 22, 2015 at 7:01 pm

    Reblogged this on Ortodoxia -singura Biserica adevarata.

    Apreciază

  14. Fratele începător Marius (Ianuș) said, on Decembrie 29, 2015 at 2:37 pm

    După părerea mea, ce a spus Părintele Dumitru Stăniloae sub comuniști trebuie privit cu rezervă. După eliberare, marele nostru teolog a avut se pare câteva căderi. Așa a ajuns să spună că singurul mare poet ortodox al nostru ar fi Nichifor Crainic (care făcuse pactul cu comuniștii și scria la o foaie a lor), acesta fiind un atac indirect la „neîmblânzitul” Radu Gyr dar poate că și la alți câțiva poeți creștini ieșiți din pușcării (Traian Dorz etc), care se țineau departe de comuniști… Se poate ca, în același context și din aceleași motive (o amenințare, o slujbă…) să se fi dezis și de Sfântul Părinte Arsenie Boca, cel mai mare sfânt al nostru…
    Iartă-mă că ți-o spun, e rușinos (și hulitor!) ce faci. O spune și Părintele Ioan de la Rarău: https://yanush.wordpress.com/2015/12/29/marturia-parintelui-ioan-de-la-sihastria-raraului-despre-sfantul-arsenie-boca/
    Prin participarea la această campanie, ai devenit aliat al unor forțe foarte dubioase, care vor distrugerea Credinței acestei țări.
    Cât despre „marii duhovnici” pe care îi aduci tu ca exemplu, între care unii nu au fost așa mari – de pildă Părintelui Ioanichie Bălan Sfântul Paisie Aghioritul i-a cam tras o muștruluială, pentru că nu făcea nimic din ce scria (a se vedea mărturia Părintelui Cleopa de la Athos)… presupun că există invidie și la acest nivel. (De genul: „De ce merge mai multă lume la el decât la mine…”)
    Dar sunt convins că e vorba și de discuții scoase din context. Nu m-am obosit să le urmăresc, recunosc.
    În concluzie, cu părere de rău: Rușine!

    Apreciază

    • saccsiv said, on Decembrie 29, 2015 at 5:12 pm

      Fratele începător Marius (Ianuș)

      Catolicii sunt eretici?

      Apreciază

      • Fratele începător Marius (Ianuș) said, on Decembrie 29, 2015 at 5:40 pm

        Frate Vasile, tu mă crezi sfânt vizionar? De unde să știu eu? Eu am vrut să-i cercetez, dar nu am fost lăsat de duhovnic. Un lucru, însă, știu: catolicul de rând a făcut ascultare de preoții și de ierarhii săi. Punct. Dar întrebarea ta ascunde o erezie a ta. Tu contești – și crezi că ai aptitudinile și cunoașterea necesare spre a o face – ce spune Biserica noastră. Adică… tu ești eretic. Pentru că eretic înseamnă despărțit de Biserică. Nu cred că ai citit nici măcar ce a scris Părintele Dumitru Stăniloae despre Ortodoxie și neam, altfel l-ai fi acuzat de filocatolicism mai mult decât pe mine, la ce afirmații îți permiți să faci… Dar tu, de fapt, practici acum o diversiune. Răspunzi la întrebările mele cu alte întrebări. Nu e corect. Răspunde tu mai întâi. Măcar ai urmărit înregistrarea pe care ai postat-o? Nu ți se pare evident că e o mizerie securistă? Și de ce nu publici și opiniile favorabile Părintelui Arsenie Boca pe blogul tău – și câte nu sunt… Au publicat Măicuțele de la Paltin recent mărturia Părintelui Justin Pârvu despre Sfântul Arsenie Boca? De ce lipsește de pe blogul tău, dacă te pretinzi un om care relatează obiectiv această dispută? (Eu nu mă pretind asta, pentru că eu știu care e Adevărul aici. Nu pentru că aș avea merite deosebite, ci pentru că l-am căutat pe Părintele Arsenie Boca, lucru pe care tu și alții ca tine refuzați să îl faceți… din prea multă mândrie fals ortodoxă.) Dar mă opresc aici.

        Apreciază

      • saccsiv said, on Decembrie 29, 2015 at 7:31 pm

        Fratele începător Marius (Ianuș)

        Baiete, te-ai trezit ieri si faci pe invatatorul.

        Apreciază

  15. ileana said, on Februarie 28, 2016 at 3:32 pm

    Deci se pare ca pana la urma a patticipat activ la miscarea legionara. Ma indoiesc, ca nu stia ce se intampla, cu capacitatile lui, putea sa reinvie ortodoxia si altfel, mare pacat ca nu s-a sfatuit cu ai lui calugari preoti.

    Apreciază

  16. […] In curand sper sa conving un frate ce detine o inregistrare cu pr. Adrian Fageteanu despre inselarile lui Boca sa o postam pe internet” – ceea ce s-a-ntamplat  saccsiv.wordpress.com/2015/12/05/audio-parintele-adrian-fageteanu-despre-parintele-arsenie-boca […]

    Apreciază

  17. […] AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre parintele ARSENIE BOCA, despre MISCAREA LEGIONARA, despre V… […]

    Apreciază

  18. […] AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre parintele ARSENIE BOCA, despre MISCAREA LEGIONARA, despre V… […]

    Apreciază

  19. […] AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre VERONICA de la Vladimiresti si alte amintiri din viata sa […]

    Apreciază

  20. […] AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre parintele ARSENIE BOCA, despre MISCAREA LEGIONARA, despre V… […]

    Apreciază

  21. […] AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre VERONICA de la Vladimiresti si alte amintiri din viata sa […]

    Apreciază

  22. […] AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre VERONICA de la Vladimiresti si alte amintiri din viata sa […]

    Apreciază

  23. […] AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre parintele ARSENIE BOCA, despre MISCAREA LEGIONARA, despre V… […]

    Apreciază

  24. […] AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre parintele ARSENIE BOCA, despre MISCAREA LEGIONARA, despre V… […]

    Apreciază

  25. […] AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre parintele ARSENIE BOCA, despre MISCAREA LEGIONARA, despre V… […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: