SACCSIV – blog ortodox

Despre despre DEZBATEREA PUBLICĂ: CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE organizată de MAI in 20 august

Posted in BULETIN CU CIP, CARTE ELECTRONICA DE IDENTITATE by saccsiv on august 21, 2010

   Iata ce scria ieri cititoarea Aurora la articolul GRAV: Blogul „PUSTNICUL DIGITAL” indeamna sa nu participati la dezbaterea despre CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE …:

Am fost la dezbatere si vreau sa va spun ca a fost in mare asa cum a zis Parintele Gabriel. Adica s-a discutat mai mult de pe pozitii juridice, sociale, de securitate si mai putin duhovnicesti Dar nu au lipsit cu totul oamenii duhovnicesti ca Par. Ioan Sismanian, un tanar de la grupul Predania si inca vreo 2 doamne care au pus problema refuzului biometricelor pe motiv de mantuire. Deceptia mea a fost ca vitejii comentatori de pe aici au lipsit cu desavarsire. Un singur prieten mi-am regasit intre cei cativa oameni, deci sala a fost cam goala. RESTUL UNDE ATI FOST FRATILOR ? Cum vreti sa invingeti sistemul daca nici macar nu va prezentati la dezbatere ?

   Iata si comentariul cititorului Iones:

Va spun eu cum a fost….Daca sala a fost goala inseamna ca restul care au venit au fost trimisi acasa….

Eu am ajuns acolo la ora 12 si ceva…am intarziat putin…

Cand am ajuns mai era o doamna care statea de vorba cu acei gardieni de la intrare….

Ni s-a spus ca nu mai putem intra deoarece sala este plina…(va vine sa credeti ?) … La care femeia le spune sa deschida usa ca sa vada si ea cat de plina este sala….si nu au fost de acord sa deschida nici o usa… ca cica ei asa au ordin sa nu mai primeasca pe nimeni…

Apoi daca am vazut asa am plecat, dupa ce deja ma departasem destul de mult….hop si un gardian dupa mine si imi zice sa ii arat un documnent… I-am spus ca deoarece nu m-a lasat sa intru in sala, desi au anuntat ca este dezbatere publica, nu-i arat nici un document (oricum nu aveam buletinul la mine) si am plecat…

Cat de viclean lucreaya acesti securisti …e sala plina …auzi minciuna…cand de fapt era goala !!!

   Comentariu saccsiv:

   Nu trebuie sa ne facem iluzii ca invingem SISTEMUL, insa era bine sa mearga sau sa fie lasati sa intre cat mai multi dintre cei ce puteau prezenta punctul de vedere ortodox.

   Iata ce putem citi in articolul AUDIO: Dezbaterea publica de la MAI pe tema cartilor electronice de identitate

Mai jos puteti citi documentul inmanat reprezentatilor MAI de catre Asociatia Nationalǎ a Cadrelor Militare in Rezervǎ si Retragere Filiala Jud. Vrancea  “Stefan Cel Mare”

CATRE,
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
DIRECTIA LEGISLATIE

Prin prezenta ne exprimam ingrijorarea fata de prevederile Ordonantei pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani si pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European.

Documentul in cauza  ridica o serie de probleme atat din punct de vedere juridic de drept intern si international, cat si economice, dar mai ales probleme de morala si de siguranta nationala.

Vom face o succinta analiza a criticilor pe care le supunem atentiei dumneavoastra.

1.  „ART. I – Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani,…, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 290/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:

8. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

,,(1) Furnizarea sau verificarea unor date cu caracter personal din R.N.E.P. se face la cererea persoanelor fizice sau juridice, in conditiile legii si ale prezentei ordonante de urgenta.

(2) Furnizarea sau verificarea unor date cu caracter personal din R.N.E.P., in cadrul unor actiuni de interes public sau in vederea indeplinirii unor obligatii legale se realizeaza, cu plata corespunzatoare a taxelor prevazute de lege, in baza unui contract incheiat intre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Directie, si beneficiar.

  • Intrebare : in ce conditii si la ce date(care sunt ele) cu caracter personal din R.N.E.P. care apartin altor persoane,   concret, pot avea acces persoanele fizice sau juridice ? Aceste precizari  ale legiutorului trebuie facute.

Dupa opinia noastra, accesul la aceasta enorma baza de date vizeaza direct siguranta nationala mai ales in actualele conditii internationale.

2. Art I pct. 8 alin.(3) Prin derogare de la prevederile alin.(2), furnizarea sau verificarea unor date cu caracter personal din R.N.E.P. se realizeaza gratuit, daca legea nu dispune altfel, in baza unui protocol incheiat intre Ministerul Administratiei si Internelor, prin Directie, si:

a) institutiile publice cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice, securitatii nationale si justitiei;

b) institutiile publice cu atributii in domeniul realizarii creantelor bugetare prin modalitatile de

executare silita prevazute de lege;

c) casele de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii;

d) Ministerul Sanatatii, autoritatile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti si spitalele judetene, municipale, orasenesti si comunale;

e) Ministerul Finantelor Publice si structurile subordonate acestuia, in scopul urmaririi impozitului pe venit datorat de persoanele fizice;

f) institutiile cu atributii in domeniul protectiei drepturilor copilului si al asistentei si ocrotirii sociale a batranilor;

g) politia comunitara/ politia locala;

f) alte persoane juridice, in conditiile legii.

  • Pornind de la institutiile enumerate mai sus cum este posibil ca un agent al politiei comunitare sau angajat al primariei sa aiba acces la datele mele personale cum ar fi, copiii pe care ii am « din flori »,  sau cate neveste  am  avut  sau ,la amprentele mele sau la amprentele irisului ?
  • Casele de sanatate au baze proprii de date si emit documente specifice asa cum prevad legile in vigoare, deci, nu au nevoie de acces  la RENEP ; ele ,eventual pot adresa cereri punctuale .
  • Intrebare : care sunt  alte persoane juridice aratate de aliniatul f),care au acces la aceasta baza de date ? Lipsa de reglementare prin neprecizarea stricta a lor este foarte periculoasa .

3. Art I pct. 8 alin (4) Contractul prevazut la alin. (2) si protocolul incheiat in conditiile alin.(3) trebuie sa contina in mod obligatoriu destinatia datelor, volumul si structura acestora, suportul pe care se livreaza si masurile de protectie si securitate a datelor prevazute de lege.

  • Intrebare; deoarece ordonanta nu prevede, care este actuala legea in conformitate cu legislatia Europeana care prevede destinatia datelor, volumul si structura acestora, suportul pe care se livreaza si masurile de protectie si securitate a datelor prevazute de lege?

4. Art I pct. 9. Alineatele (1), (2) si (3) ale articolului 11 se modifica …:

(2) In sensul prezentei ordonante de urgenta, prin act de identitate se intelege cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, precum si buletinul de identitate, aflate in termen de valabilitate.

10. Dupa alineatul (21) al articolului 11 se introduce un nou alineat, alin. (22), cu urmatorul cuprins:

„(22) Cartea electronica de identitate si cartea de identitate se elibereaza cetatenilor romani domiciliati in Romania si constituie documente de calatorie, in conditiile Legii nr.248/2005 privind libera circulatie a cetatenilor romani in strainatate, cu modificarile si completarile ulterioare.”

  • Intrebare : In sensul alin (21) rezulta ca Cartea electronica de identitate nu este act de identitate si deci nu prezinta nici o relevanta juridica. Daca se doreste un alt act facultativ de calatorie trebuie sa il numiti altfel fara a folosi termeni de Carte sau Buletin . In continuarea observatiei rezulta din ordonanta ca nu exista nici prevederea ca acest act este facultativ si nici prevederea ca este obligatoriu.
  • Intrebare : de ce se prevede introducerea in Romania a Cartii Electronice de identitate daca nu exista o hotarare la nivel de lege europeana care sa oblige la acest lucru statul ?

5. Art I pct.11. Dupa articolul 11 se introduce un nou articol, art. 111, cu urmatorul cuprins:

Art. 111 – (1) Cartea electronica de identitate este de tip smart card si contine date cu caracter  personal, inclusiv date biometrice ale titularului, in format tiparit si/sau in format electronic, precum si elemente de particularizare si de siguranta.

(2) Datele biometrice incluse in cartea electronica de identitate sunt imaginea faciala si imaginile impresiunilor papilare a doua degete.

  • Intrebare : care este scopul introducerii de cipuri in cartile de identitate deoarece acesta sistem  scade  securitatea  posesorilor, care sunt orcand expusi furtului de  date,  furtului de identitate, sau armelor cu sisteme de interogare amic inamic ?
  • Intrebare : care este actul normativ european care prevede obligativitatea Romaniei de a introduce acest sistem de cipuri in Cartilor electronice de identitate ? De ce nu este trecut concret in ordonanta ?
  • Intrebare : unde se prevede in ce modalitate posesorul poate verifica datele pe care le are inscrise in totalitatea lor si daca ele sunt inregistrate cu buna credinta ?

6. Art I pct.11. alin (3) Continutul de date al cartii electronice de identitate se supune avizarii de catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.

  • Obs :

a)     a mai fost o autoritate de supraveghere a fondurilor de investitii si s-a ales praful de banii nostri . Probabil nu se doreste acelasi lucru si cu datele noastre biometrice ;

b)     unde se precizeaza care sunt datele care urmeaza a fi inscrise in Cartea electronica de identitate ;

c)      in ordonanta nu se face distinctie intre normele privind semnatura electronica si date biometrice inscrise in cipuri.

IN CONCLUZIE

Cartea de identitate este documentul emis de Statul Roman pentru cetateni sai pe banii contribuabililor  in conditiile in care institutiile si legile  proprii trebuie sa ii apere.

Uniunea Europeana nu a emis norme obligatorii de implementare a cipurilor electronice specializate in actele de identitate interne.

De asemenea, nu se sustine nici teza, ca acest document este recunoscut si valabil peste tot  in Uniunea Europeana, deoarece sunt state ale uniunii care permit accesul cetatenilor Romani doar cu pasaportul.

Modificarile care trebuie facute atat in infrastructura informationala cat si emiterea  fizica a Cartilor electronice de Identitate, in care sunt introduse cipuri specializate si securizate, necesita acordarea de importante resurse financiare pentru construirea in 2010 a unei platforme pilot destinata testelor asupra noului act de identitate si a sistemului tehnic si informatic, in scopul verificarii, generalizarii si operationalizarii sistemului din Ianuarie 2011.

Ori in actuala criza economica, prin care trece o natiune intreaga, a propune un asemenea act normativ care implica costuri foarte mari, reprezinta asa cum arata Primul Ministru atac la securitatea economica a statului.

Introducerea cipurilor in documentul de identitate duce la scadere securitatii personale a posesorilor care vor fi identificati automat ca sunt Romani la intrarea in magazine sau institutii si de aici poate apare un comportament discriminatoriu, ostil sau chiar provocator din partea personalului.

La fel si in cazul unor conflicte majore, in teritoriul vremelnic ocupat securitatea personala scade daca ai asupra ta o Carte Electronica de Identitate.

Un alt motiv serios de ingrijorare o constituie eruptiile solare , care se vor intensifica in urmatoarea perioada . Peste un anumit nivel a radiatiilor ele distrug memoriile de tip smartcard deci toata baza de date dispare iar Cartea electronica devine inoperanta.

Disparitia prenumelor parintilor si introducerea in locul lor a cetateniei, care s-a dispus prin HG 516/2009 da sentimentul ca parinti naturali in Romania nu mai exista, iar noi am fost creati artificial.   Modalitatea de introducere a cetateniei este incorecta deoarece prin o impartire corespunzatoare a spatiului exista posibilitatea inscrierii tuturor elementelor in spatiul destinat inscrisurilor.

Consideram ca aceasta problema  poate fi rezolvata de prezenta ordonanta .

In acelasi sens va solicitam scoaterea Art. I pct 11 de modificare a art 11 aliniatul (1), (2) si (3) si interzicerea in totalitate a folosirii cipurilor in documentele de identitate.

Consideram total abuziva si folosirea datelor biometrice in cartile de identitate.

Cu deosebita consideratie,

Cpt. C.dor (r)

Ing. Chirica Aurelian

   Iata si ce putem citi in articolul Legislaţia privind cartea de identitate electronică încalcă drepturile omului:

   Reprezentanţii ONG-urilor pentru drepturile omului, precum şi lideri de opinie, au criticat, într-o dezbatere de vineri, legislaţia privind introducerea cărţii de identitate electronice, susţinând că aceasta contravine prevederilor Constituţiei şi încalcă dreptul la viaţă privată.

   Membrii APADOR-CH, prezenţi la dezbaterea pe tema introducerii cărţii electronice de identitate organizată la sediul Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI), au arătat că, în primul rând, actul normativ propus de minister nu respectă prevederile Legii 52 pentru că nu a fost publicat cu 30 de zile înainte de a fi supus aprobării.

   Totodată, OUG care reglementează implementarea sistemului de cărţi electronice de identitate contravine prevederilor Constituţiei, spun reprezentanţii APADOR-CH, pentru că încalcă dreptul la viaţă privată.

   Aceştia au arătat că nu se justifică prelevarea obligatorie de amprente cetăţenilor, motivând că oamenii ar fi trataţi ca nişte infractori. În plus, membrii ONG-ului au precizat că nu există dreptul de opţiune al cetăţenilor privind cartea de identitate pe care o vor primi, subliniind că oamenii au toate garanţiile să se îndoiască privind respectarea drepturilor sale.

   „Este dreptul omului să nu fie supus unui experiment. Trebuie să existe dreptul de a alege între cele două cărţi de identitate. Lăsaţi oamenii să aleagă şi dacă sunt suficiente garanţii pentru aceste cărţi de identitate, atunci le vom adopta cu toţii, dar nu de la început, cum vreţi dumneavoastră”, a spus un reprezentant al ONG-ului.

   Nu în ultimul rând, reprezentanţii societăţii civile au criticat faptul că prea multe instituţii ale statului au acces la o multitudine de date personale.

   Drept răspuns, comisarul-şef Sorin Bălaşa, de la Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, a spus că procesul de amprentare pentru cartea de identitate electronică nu este asemănător celui aplicat infractorilor.

   „Sunt dispozitive electronice, care reţin imaginea digitală a amprentelor de la două degete. Nu este o amprentare propriu-zisă, iar datele acestea nu sunt stocate într-un sistem extern, ele sunt folosite doar în realizarea cărţii de identitate şi rămân în cip-ul din acest document. Ulterior, ele pot fi folosite pentru a efectua comparaţii, în caz de necesitate, între datele stocate de cip şi amprentele persoanelor care deţin cadrul”, a spus Sorin Bălaşa.

El a mai spus că documentele de identitate aflate, în prezent, în circulaţie au fost realizate în anii ’90 şi pot fi uşor falsificate. Totodată, o serie de falsuri constatate de poliţişti în ultima vreme au fost realizate prin însuşirea unei cărţi de identitate reale de către infractori, actele aparţinând, de fapt, unor persoane care seamănă cu aceştia.

Bălaşa a menţionat că, în 2009, falsurile de identitate au crescut cu aproximativ şapte la sută faţă de anul 2008 şi că tehnicile de falsificare au avansat, iar preţurile echipamentelor folosite de infractori au scăzut.

Comisarul-şef a mai explicat că cip-ul din interiorul cardului electronic funcţionează ca un procesor, care are mai multe partiţii cu diferite niveluri de securizare. Astfel, amprenta cetăţeanului şi imaginea facială reprezintă cea mai securizată partiţie şi nu poate fi modificată.

Sistemul electronic de identificare a fost criticat şi de reprezentanţii altor ONG-uri prezenţi la dezbatere, unii din ei invocând posibilitatea spargerii codurilor de acces ale cip-ului, alţii referindu-se la informaţiile insuficiente furnizate, până în prezent, de MAI privind modul de funcţionare a acestor carduri electronice, iar alţii criticând costurile ridicate ale investiţiei, într-o perioadă în care priorităţile statului ar trebui să fie altele.

Astfel, costurile pentru implementarea unui asemenea sistem depăşesc 30 de milioane de euro, iar licitaţia începe în 25 august.

Reprezentanţii MAI vor ca, de la 1 ianuarie 2011, românii să aibă numai cărţi de identitate electronice.

Totodată, prin noua legislaţie se introduce posibilitatea ca unei persoane să-i fie eliberat acest act de identitate chiar de la vârsta de şase ani.

„S-a plecat de la ideea unei alternative la paşaport pentru minorii de între şase şi 14 ani. Vârsta de şase ani a fost propusă pentru că de atunci se pot identifica datele biometrice ale unei persoane, dar nu e bătută în cuie pentru a fi introdusă în lege. Pot apărea modificări”, a precizat Sorin Bălaşa.

MAI a supus dezbaterii publice, până în 20 august, proiectul de OUG ce reglementează folosirea cărţii de identitate electronice şi care prevede inclusiv definiţia acestuia.

„Cartea electronică de identitate este de tip smart card şi conţine date cu caracter personal, inclusiv date biometrice ale titularului, în format tipărit şi/sau în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă”, potrivit proiectului legislativ.

Proiectul de lege stabileşte că actele electronice de identitate pot fi eliberate numai persoanelor având capacitate deplină de exerciţiu.

În ceea ce priveşte eliberarea cărţii de identitate electronice, persoanele interesate vor completa un formular-tip emis de angajatul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor şi care va conţine datele cu caracter personal, actualizate, ale solicitantului.

Persoana care solicită eliberarea unei noi cărţi electronice de identitate va prezenta, în susţinerea cererii, documentele cu care face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, a adresei de reşedinţă, iar documentele cu care se face dovada numelui de familie şi a prenumelui, a datei de naştere, a stării civile şi a cetăţeniei române vor fi prezentate numai dacă au intervenit modificări cu privire la ele, se arată în articolul 13, alineatul 6 al legii.

Preluarea datelor biometrice pentru cardul electronic se va face numai în prezenţa titularului, la sediul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor sau al Direcţiei Generale de Evidenţă a Persoanelor, respectiv al misiunii diplomatice care înregistrează cererea pentru eliberarea acestuia.

MAI intenţionează ca, pe măsura dotării misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din străinătate cu echipamentele tehnice necesare eliberării cărţii electronice de identitate, cetăţenii români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate să poată depune cererea pentru eliberarea cardului electronic la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale din statul respectiv, dacă, din motive temeinice, nu se pot deplasa în ţară.

Totodată, articolul 16 indice 1 stipulează că prima carte electronică de identitate se eliberează la vârsta de 14 ani sau, opţional, la şase ani.

În cazul în care o persoană solicită eliberarea unei cărţi de identitate electronice, însă nu prezintă toate documentele necesare, acesteia i se va elibera o carte de identitate provizorie. Acelaşi lucru se aplică şi persoanelor netransportabile, cărora nu li se poate realiza procedura de preluare a datelor biometrice.

Cartea de identitate provizorie poate avea un termen de valabilitate de 45 de zile (dacă actul de identitate precedent a expirat, dacă titularul şi-a modificat numele/prenumele, prenumele părinţilor, data sau locul naşterii, dacă actul pe care îl deţinea s-a deteriorat sau dacă acesta a fost pierdut/furat) sau de la o lună la un an (dacă solicitantul nu are toate documentele necesare sau dacă este vorba despre o persoană netransportabilă).

Proiectul de OUG mai stabileşte, la articolul 43 indice 1, că angajaţii serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor care nu îşi îndeplinesc atribuţiile privind emiterea cărţilor de identitate electronice vor fi amendaţi de la 200 la 500 de lei.

   Comentariu saccsiv:

   La ora la care l-am preluat, erau 1322 de vizualizǎri la articolul de mai sus. Ceea ce este foarte putin … Inregistrari de la dezbatere gasiti si la:

DEZBATERI LA MINISTERUL DE INTERNE PE TEMA BULETINELOR DE IDENTITATE CU CIP. MEMORIUL ÎMPOTRIVA BULETINELOR DE IDENTITATE CU CIP BIOMETRIC

   Voi completa articolul pe masura ce voi avea si materiale despre punctul de vedere ortodox ce a fost expus la acea dezbatere.

   Cititi va rog si:

Parintele PAISIE AGHIORATUL despre 666, cartele electronice, buletine electronice

 

12 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on august 21, 2010 at 12:19 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Hermosso said, on august 21, 2010 at 1:43 pm

    nu va mai fi pic de dragoste pentru om

    Apreciază

  3. acelas said, on august 21, 2010 at 2:26 pm

    „tanarul” de la editura Predania era .. Ciprian Voicila. Apropos, multumim pentru cartea referitoare la actele biometrice si ceea ce spun marii parinti din tarile ortodoxe si cei de la noi despre acestea … „Identitaea si libertatea omului in ortodoxie” de la editura de mai sus.

    intr-adevar, pe langa interventia catre final a parintelui Ioan Sismanian, care a pus problema cat se poate de explicit si de concret, inlaturandu-le pe celelalte social-politice, necesare si ele dar secundare, asupra libertatii credinciosului si mantuirii sufletului sau, au mai luat cuvantul doua femei autentic crestine, pe care le felicitam si cu aceasta ocazie …, si care au pus problema intr-on mod mai ispirat, mai verosimil si mai relevant decat oricine din acea sala. Mi-e putin cam rusine de partea „barbateasca” …, dar nu as vrea sa exagerez .., nu a fost nici cadrul propice si nici o prezenta prea edificatoare petru ortodoxie…

    sa speram ca bunavointa omului din centru, care a parut ceva mai receptiv decat ceilalti 2, dar poate pt ca si era cel mai responsabil dintre ei 3, nu va fi doar o curtuoazie si din „politite”, ci va ridica problema realmente asupra oferirii alternativei cartii de identitate, cea acutala – care are toate datele suficiente identificarrii unei persoane, dar nu in termen „temoprar” sau de 1 an, ci in paralel si PERMANENTE asa cum are dreptul orice cetatean ortodox, asa cum bine a subliniat una din cele doua femei care au facut cinste ortodoxiei …

    Apreciază

  4. fanu said, on august 21, 2010 at 4:38 pm

    da, ce agresiv a fost moşu ăla când s a amintit de numărul fiarei…

    Apreciază

  5. codrut said, on august 21, 2010 at 5:48 pm

    isi facea cineva vreo iluzie ? Cum ca gata , am scapat de cipuri fiindca sistemul ne cere parerea si noi respingem cipul….. E o ipocrizie fantastica din partea celor ce reprezinta sistemu

    l iar din ce spunea comentatorul tv, ei isi vor vedea de treaba inainte….

    Doamne ajuta

    Apreciază

  6. Aurora said, on august 21, 2010 at 5:56 pm

    Fratilor, Sistemul este viclean, de buna seama, dar nici noi nu ne ostenim prea mult sa-l invingem. Cineva spunea mai devreme ca a intarziat putin si tovarsii de la intrare nu i-au mai primit pe motiv ca nu mai erau locuri. Eu nu cer socoteala nimanui, dar ganditi-va, DE CE SA INTARZIEM IN ASTFEL DE SITUATII ? DE CE NU NE OSTENIM MAI MULT ? Ca sa ni se inchida usa in nas ? In facultate, cand aveam examen cu vreun profesor mai gretos, veneam cu cel putin o jumatate de ora mai devreme, ca sa ocupam macar pozitiile „strategice” -stiti la ce ma refer : copiatul, bata-l vina, ca si acela este tot un pacat grav, dar pe atunci nu gandeam asa. Deci daca pt. o frauda ne straduiam sa fim mai devreme in sala, OARE PENTRU CAUZA MANTUIRII NOASTRE NU SE CUVINE SA FACEM MAI MULT ? Va spun sincer ca si eu era sa intarzii, caci m-a tinut o prietena necajita la telefon sa-mi spuna pasul si nu puteam s-o las balta, mi-era mila de ea, dar Dumnezeu , se pare ca a apreciat buna mea intentie si m-a ajutat sa gasesc un taximetrist de treaba care nu mi-a luat bani multi. Eu pt. nevoile mele nu iau taxiul, insa cand e o problema care ne priveste pe toti, cred ca nu mai conteaza o suta de mii. Nu v-am spus toate astea ca sa ma laud, caci n-am cu ce, sunt o pacatoasa, dar cred ca trebuie sa ne impulsionam unul pe altul sa facem mai mult pt. mantuirea noastra. Dumnezeu sa ne intareasca !

    Apreciază

  7. a4m said, on august 21, 2010 at 6:02 pm

    o idee provizorie ar fi sa ne facem carte de identitate provizorie, atata timp cat nu va contine date biometrice, o vom putea prelungi din an in an (cat timp ne vor lasa) iar apoi vom suporta consecintele refuzarii cartii de identitate cu date biometrice… oricum, oricine ce ar zice, din moment ce vor neaparat sa cheltuie atatia bani pe astea, in timp ce situatia financiara a tarii e la pamant, e clar…(nu au bani sa plateasca oamenii angajati, dar pentru asta au)

    Apreciază

  8. InnovaNet said, on august 21, 2010 at 6:49 pm

    Salutare,

    Mai jos gasiti un mesaj primit de la un anonim despre un posibil scenariu de film, deci TOTUL DE MAI JOS E FICTIUNE, un posibil film SF.
    Ce parere aveti, daca prezentam acest scenariu la Hollywood vor fi oameni interesati sa-l sponsorizeze? Aveti cunostinte la Hollywood?

    Scenariu film SF,
    atentie este doar fictiune!!!!

    „Intr-o dimineata Fane se trezeste si are urmatorul dialog cu vecinul sau Floricel din cartierul francez:

    Ce stiti despre aceste date biometrice, cum au fost ele descoperite, de catre ce institut/ corporatie, cu ce scop au fost cautate si cu ce scop sunt promovate?

    In afara de perspectiva crestina, oare datele biometrice pot fi folosite pentru a anihila pe cineva din satelit sau prin antenele de microunde ale retelei de telefonie mobila? Cu ce se ocupa institutul de matematica a inimii? Oare The Institute of HeartMath http://www.heartmath.org/ au descoperit datele biometrice, oare de ce nu se spune nimic de softul inimii si de posibilitatea de a accesa inima prin cunoasterea datelor biometrice ale unei tinte?

    Oare de ce nu se spune nimic de faptul ca datele biometrice oricum se pot prelua din voce, din interceptarea unui apel telefonice, vezi monitorizarea biometrica a vocilor din USA

    Oare de ce nu se spune ca deja categorii importatante de oameni (paralamentari, militari…) si-au dat deja datele biometrice fara sa stie ce sunt ele. Cice se voteaza in Parlamentul UE cu date biometrice.

    Pe langa ce sunt de fapt, doar poveste cu violarea intimitatii si a dreptului de a decide, a credintei par doar apa de ploaie. Daca le spui ignorantilor ce-i asteapta, te mai si scuipa.

    Nici nu apuci sa le spui ca exista pe piata dispozitive de neutralizare a agresiunilor pin biometrice….

    Floricel: Fane, lasa prostiile cu 666, vii diseara la meci?”

    Acesta este scenariul, personajele, poveste si totul sunt fictiune.
    Ce parere aveti? O sa mai traiasca Fane?

    Apreciază

  9. […] Follow this link: Despre despre DEZBATEREA PUBLICĂ: CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE organizată de MAI in 20 august […]

    Apreciază

  10. […] Despre DEZBATEREA PUBLICĂ: CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE organizată de MAI in 20 august […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.