SACCSIV – blog ortodox

Un examen numit BULETINUL CU CIP. Oricum va fi jale pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii sa ne indemne sa-l luam?

Posted in CARTE ELECTRONICA DE IDENTITATE, CIPURI by saccsiv on august 17, 2010

   Pana de curand lucrurile pareau clare si toti cunoscutii crestini anti sistem indemnau sa nu luam pasapoarte cu cip, carnete auto cu cip sau buletine cu cip. Primele doua nu erau obligatorii iar ultimul era el obligatoriu, insa parea ca va trece mult timp pana va aparea.

   Cei ce indemnau sa le luam, erau in majoritate cuprinsi in doua mari categorii:

–          activisti pro Patriarh sau pro ierarhi rataciti sau pro ecumenism. Acestia invatau sa nu ne mai preocupam de cipuri ci sa mergem la biserica. De parca noi nu doream sa mergem la biserica, ci sa facem spirale yoghine …

–          activisti pro SISTEM pentru care crestinism = primitivism iar critica sistemului = treaba de psihopati

   Iata ca intre timp ceea ce parea ca se va petrece candva sau deloc, deja se vede la orizont:

A INCEPUT: De la 1 ianuarie 2011 romanii vor avea CARTE ELECTRONICA DE IDENTITATE cu CIP, un buletin biometric cu amprente.

   Si deodata am inceput sa ne imputinam:

Multi am fost la chemarea parintelui Iustin Parvu. Putini am mai ramas …

   Ba mai mult, s-au inmultit fostii anti cip deveniti pro cip si folosesc multe din “invataturile” celor ce ne criticau pana acum.

   Prima ar fi: mergeti la biserica si nu va mai ganditi la cip. De parca noi cei ce am mai ramas in a ne impotrivi buletinelor cu cip am merge la sinagoga sau la moschee sau nici unde. Si ne spun ei sa ne luam duhovnic, sa ne spovedim, de parca noi stam beti prin carciumi. Adica, vedeti voi fratilor, s-au cocotat pe deal si de acolo de foarte sus ne  privesc pe noi cei de foarte jos. Si mai spun ei ca mai intai sa ne preocupam de pacatele noastre. Dar asta este evident fratilor si nu cred ca sunt multi care nu sunt de acord. Necazul este insa ca atunci cand deschizi vorba despre cip ti se spune: tataie, gandeste-te la pacate. Te mai gandesti la pacate o vreme si apoi iar incerci sa zici de cip. Iar raspunsul vine identic. Si tot asa, in speranta ca pana la urma nu te mai gandesti niciodata la el …

   Alta ar fi: buletinul nu e lepadare, deci ce atata zarva? Eu intreb: si cand va veni semnul fiarei oare il vom recunoaste? Si cum il vom recunoaste? Suntem siguri ca va fi un cip implantat in mana sau pe frunte? Daca atunci cand se va pune problema implantului vor apare tot soiul de stiri cum ca nu prea e sigur si ca mai bine ar fi cu o insemnare laser? Intelegeti voi fratilor cum sta treaba? Multi zic sa ne luam buletinele, caci nu ele sunt semnul, ci cipul implantat. Dar daca atunci cand ne vor impune cipul implantat va apare la orizont o noua etapa? Un soi de insemn cu laser sau alta dracie  tehnologica? Ce vom zice oare? Il luam si pe asta, caci inca nu e cel cu laser? Dar daca atunci cand se va impune cel cu laser va apare la orizont altceva? Ceva ce va parea ca nici nu tine de tehnologie, ci un soi de minune, o treaba aidoma celorlalte multe semne ce stim ca le va putea face fiara? Le vom tot lua pe toate, zicand ca nu e semnul final? Sau mai rau, daca dupa implantul cu cip doar va apare zvonul ca vine si ceva cu laser? Si cand colo nu va mai veni … Nu vom striga oare cu amar: vai, ce-am putut sa facem?

   Fratilor, dracul e istet si noi nu stim clar care va fi semnul final, cel al fiarei, 666. Doar presupunem ca va fi cipul implantat. Si ne ferim strasnic de el si bine facem. Insa repet, nu stim sigur ca asa va arata. Poate fi orice din micul scenariu de mai sus. Sau altceva, de nici nu gandim acum. Desigur, tot legat de mana sau frunte.

   Deci, cand ne oprim din nebunie? Am acceptat codurile de bare, apoi cardurile bancare, pasapoartele, carnetele de soferi, vom accepta buletinele, cardurile de sanatate. Unde ne oprim? Cat mai mergem asa si acceptam toti pasii? Credeti ca pe el va scrie: acesta este semnul despre care scrie in Apocalipsa si dauneaza grav mantuirii dumneavoastra?

   Bun, sa admitem ca buletinul nu e lepadare. Si totusi marii duhovnici ne spun sa nu luam nici un document cu cip. La articolul Intrebare fundamentala catre fratii de la RAZBOI INTRU CUVANT: luam sau nu luam CARTEA ELECTRONICA DE IDENTITATE cu CIP? gasiti spusele catorva dintre ei. Ii ascultam?

   A treia si cea mai periculoasa „invatatura” este: unii sa le ia iar altii nu, stabiliti cu duhovnicul daca sa le luati sau nu, de la caz la caz. Adica cel ce nu le ia pe ce motiv nu le ia iar cel ce le ia pe ce motiv le ia? Se va stabili ca sunt rele dar se vor da si dezlegari? Care vor fi criteriile? Si cu care duhovnici vom trata problema? Cu oricare sau cu unii. Iar pe acesti unii, in functie de ce ii alegem daca nu stabilim clar cum e cu cipurile?

   Nu stiu daca sesizati capcana. Cand vorbim despre pacate, le stim care sunt, de 2 000 de ani. N-avem ce trata cu duhovnicul pe chestia asta. Am gresit, ne spovedim si ne straduim sa nu mai gresim. Nu mergem la el sa ne dea dezlegare sa facem sex inainte de cununie sau sa folosim prezervativ. De la cei ce dau astfel de dezlegari, trebuie sa fugim grabnic. Cu duhovnicii cu totul altceva tratam sau mai bine zis „tratam” intre ghilimele. Daca suntem bolnavi, nu mai facem matanii sau daca e femeia gravida nu mai tine posturile aspre sau daca ni s-a marit numarul orelor la serviciu, citim mai putin. Etc. Iar cand ne sfatuim cu el, dezvoltam de fapt niste teme bine stabilite de sute de ani. Daca avem ispite, sau boala sau suntem incepatori sau o bucurie sau orice altceva, de fapt discutia se va desfasura pe carari batatorite bine de Sfintii Parinti inca demult.

   Dar cand vom vorbi despre cipuri, cum va sta treaba? Ca este ceva cu totul nou. Ca daca esti betiv, nu trebuie sa mai bei. Daca esti curvar, nu trebuie sa mai curvesti. Daca traiesti necununat cu o femeie, trebuie sa te cununi, etc. Chestii vechi si clare. Cipurile insa unde le incadram? E pacat, e inceput ce lepadare? Ce-o fi?

   Trebuie sa intelegem ca in afara de cativa mari duhovnici care si-au exprimat clar o opinie, anume sa nu le luam, majoritatea celorlalti chiar nici nu stiu ce sa faca. Ii excludem din ecuatie evident pe preotii dornici sa fie la zi cu orice are cip si numele lor personal pe ele.

   Atunci, revin la intrebarea: cum ne alegem duhovnicii in legatura cu acest subiect? Pe ce criterii daca refuzam criteriile? Eu de exemplu am ales criteriul sa ma stradui sa nu accept nici un act cu cip si cu atat mai putin buletinul. La fel ii indemn pe toti. Pentru ca asa au spus mari duhovnici si pentru ca asa ma duce mintea mea cea proasta: ca daca accept acum actele cu cip (intr-o vreme cand totusi te mai poti descurca fara ele) cand va veni vremea semnului fiarei imi va fi greu sau imposibil sa nu-l iau. E ca un antrenament: daca stii ca va veni o vreme sa traversezi inot un rau lat, atunci te antrenezi asiduu din timp, altfel exista o mare probabilitate sa te ineci.

   Cei ce indeamna luarea buletinelor sunt insa dibaci si zic asa: „nu doar acei duhovnici care indeamna sa nu le luam sunt pe acest pamant. Nu trebuie sa promovam ideea de a nu le lua. Ele sunt rele dar trebuie discutat de la caz la caz. Mergeti la duhovnici.” Si revenim astfel la intrebarea fundamentala: care duhovnici …

   O a patra „invatatura” ar fi sa nu ne preocupam prea mult de cipuri, caci vine razboiul. Sau revoltele. Sau dezastrele. Si asta e o treba dibace. Eu insa intreb: pai daca tot vin aceste dureri, de ce sa nu refuzam buletinele? Nu doar din considerentele aratate mai sus, ci efectiv la ce ne mai ajuta? Ce pierdem daca nu le luam? Sa privim problema strict logic: daca buletinele n-ar avea nici o legatura cu viitorul semn al fiarei, nici ca pas premergator, nici altcumva, dar vin vremuri cumplite, la ce ne ajuta sa le luam? Invers insa, daca le luam constienti ca reprezinta pasi spre lepadare, chiar daca poate nu chiar 666, dar murim in timpul marilor tulburari ce vor urma, ce vom zice la Judecata?

   Si atunci consider firesca intrebarea din titlu: Oricum va fi jale pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii sa ne indemne sa-l luam? Nu cumva s-au lasat amagiti de diavol?

   Inchei cu o observatie: noi cei ce indemnam sa ne straduim sa renuntam la documentele cu cip (inclusiv carduri bancare) nu ne agitam. Noi o spunem si punct. Mai departe fiecare se pregateste sa traiasca fara ele sau nu. Cuprinsi insa de o mare tulburare sunt cei ce ne ataca. Ei urla furiosi cum de noi am indraznit si indemnam asa ceva. Ei nu se declara pe fata pro cip, ci de la caz la caz si dau cu pietre noi. Si ne acuza de psihoza, de zelotism, de extremism, ei fiind cica cumpatati si adoptand calea de mijloc. Dar oare calea imparateasca o fi asta sau de fapt cea de caldicel? Adica nu prea sunt ei pro cip (decat de la caz la caz) dar sigur sunt anti anti cip …

198 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. iustin said, on august 18, 2010 at 3:05 pm

    @ saccsiv:

    Va rog sa va interesati la juristi si la cei din sistem daca pentru a solicita pasaport simplu temporar sunt obligat sa dau semnatura electronica.
    Azi tocmai mi s-a respins dreptul de a avea un pasaport temporar, pe motiv ca am refuzat semnatura electronica, si am solicitat scanarea semnaturii de pe pasaportul vechi, care a expirat.
    Au motivat ca… nu au scanere!
    Mi-au spus ca sunt primul cetatean din tara care respinge semnatura electronica.

    Va multumesc mult!

    Apreciază

  2. IOAN said, on august 18, 2010 at 4:29 pm

    Pentru cei care nu știu carte Guvernul a prevăzut asistarea unor astfel de persoane…de exemplu poștașul sau functionarul.

    Apreciază

  3. Tardea Raluca Diana said, on august 18, 2010 at 5:13 pm

    Frate saccsiv,sunt alaturi de tine!
    Frati ROMANI,ascultati de Batranii nostri!
    Nu luati actele cu cip!
    Sa ne rugam pentru mantuire,smerenie si sa ne bucuram de lumina lui Hristos si a Maicii Sale!
    Sunt alaturi de Cuviosul Parinte Iustin si-l indragesc si respect pe Cuviosul Paisie Aghioritul!Sa ne incredem in CUVINTELE MARI ale acestor DUHOVNICI SFINTI!AMIN!

    Apreciază

  4. Emanuel said, on august 18, 2010 at 5:31 pm

    IOAN cred ca preotii ce vor primi implant se duc in iad, e sigur. Insa daca acuma duhovnicul meu s-ar duce in america sa se implanteze as renunta imediat sa ma mai spovedesc la el. Insa pana nu l-ar caterisi si afurisi Ips Teofan as continua sa cred in validitatea tainelor lui. As continua sa cred ca Hristos e in impartasania sfintita de el, chiar daca orice alt preot ( chiar si un mare duhovnic ) sau mirean ar crede altceva.
    Totul e sa cunosti invatatura ortodoxa pentru astfel de situatii, pe care nu o poate schimba nimeni. Aceasta invatatura ar trebui sa o dezbatem, poate undeva aparte, si sa o cunoastem toti.

    Apreciază

    • Emanuel said, on august 18, 2010 at 5:42 pm

      Ca sa fiu mai complet : cred ca un preot implantat se impartaseste spre osanda, insa in acelasi timp impartaseste pe credinciosi cu Trupul si Sangele lui Hristos. Asta pana ce un episcop il va caterisi.

      Apreciază

    • IOAN said, on august 19, 2010 at 6:54 am

      DACĂ ANUMIȚI PREOȚI VOR VINDE CREDINȚA ȘI PE HRISTOS MAI SUNT SLUJITORII CREDINȚEI DREPTMĂRITOARE ? NICIO TAINĂ SĂVÂRȘITĂ DE ACEȘTIA NU MAI ESTE VALABILĂ. DEOARECE CEI CARE SE LEAPĂDĂ SĂVÂRȘESC SINUCIDEREA ( SPÂNZURĂTOAREA ) SUFLETEASCĂ AFLÂNDUSE ÎMPOTRIVA DUHULUI SFÂNT. IUDA A FOST UCENICUL MÂNTUITORULUI DAR CÂND LA VÂNDUT SI SA SPÂNZURAT A MAI FOST OARE ? PĂI CEI CARE SE LEAPĂDĂ NU DEVIN OARE FII PIERZĂRII ? UN ASTFEL DE PĂSTOR ȘI FIU AL PIERZĂRII NU VA PIERDE OARE ȘI ALTE SUFLETE ? UN ASTFEL DE PĂSTOR CARE TAIE ȘI MĂCELĂREȘTE OILE NU DEVINE CRIMINAL PENTRU OILE SALE ? TE MAI DUCI LA ASTFEL DE PĂSTORI CRIMINALI !?

      Apreciază

      • Emanuel said, on august 19, 2010 at 8:29 am

        Crezi ca harul din tainele lor se anuleaza automat, fara sa fie nevoie de nici o caterisire ? Pe baza caror scrieri ale sf parinti poti afirma asta ?
        Apoi daca ei slujesc in continuare, lumea merge la ei in continuare, episcopii nu iau nici o masura impotriva lor, deci intreaga biserica ortodoxa ramane intr-o comuniune euharistica cu acei preoti, atunci toata biserica pierde harul ? Daca nu pe ce invataturi ortodoxe poti afirma contrariul ?
        Eu pot arata invataturi ortodoxe pe baza carora se intelege ca acei preoti trebuie caterisiti oficial de episcopi ca sa nu mai fie valide tainele lor, dar si ca daca niste preoti dintr-o biserica slujesc cu binecuvantare arhiereasca si ei nu au har rezulta ca toata acea biserica nu are har.

        Apreciază

      • saccsiv said, on august 19, 2010 at 8:36 am

        Emanuel

        Arata te rog „invataturi ortodoxe pe baza carora se intelege ca acei preoti trebuie caterisiti oficial de episcopi” in caz ca isi implanteaza cipuri.

        Apreciază

  5. Geo said, on august 18, 2010 at 6:30 pm

    Codrut,daca si Apostolii pastrau tacerea atunci cand au iesit la marturisit,nu mai auzeam noi de Hristos.
    Ioan,daca taranului roman i se promite ceva de pomana,va accepta orice,dar semnatura asta electronica e peste puterea lor de intelegere.Ma refer la multi dintre cei care sunt pensionari.Au un rationament tare contorsionat,sunt refractari la tot ce ii scoate din cotidian dar se duc la vot (pentru ca asta inteleg)doar pentru o galeata(goala).E posibil dar nu e sigur.Sunt curioasa cum vor primi asta …Aici am intalnit o persoana care nu a auzit de Iisus Hristos.Un enorias nelipsit de la fiecare slujba,care citeste Cazania duminical,nu a auzit de anticrist si insemnare decat de la televizor.Cum ti se pare?

    Apreciază

    • IOAN said, on august 19, 2010 at 7:02 am

      MĂI…TU NU ÎNȚELEGI CĂ GUVERNUL A PREVĂZUT ASISTAREA UNOR ASTFEL DE PERSOANE…ADICĂ ei PUN DEGETUL PE SCANERUL LASER PENTRU IDENTIFICARE IAR RESTUL OPERAȚIUNILOR LE POATE EFECTUA POȘTAȘUL SAU FUNCTIONARUL.

      Apreciază

  6. ana said, on august 18, 2010 at 11:15 pm

    In genul acesta de probleme e nevoie si de discernamant duhovnicesc, lucrul pe care nu-l au toti bloggerii de pe internet, oricat de bine intentionati ar fi ei.
    Mai jos un comentariu interesant al parintelui Mihail legat de aceasta problema.
    http://blog.pustniculdigital.info/articole/268

    Apreciază

  7. G-man said, on august 18, 2010 at 11:18 pm

    Apreciază

  8. G-man said, on august 18, 2010 at 11:43 pm

    Apreciază

  9. G-man said, on august 18, 2010 at 11:53 pm

    Apreciază

  10. G-man said, on august 19, 2010 at 12:23 am

    cine vrea sa vada negru , vede negru si in rosu si in verde si in galben.
    Nu are nimeni putere a se mantui pe sine macar, apoi pe altu nici atata , dar grav e ca nu se vad roade demne de crestini la frati deloc …la crititci sarim toti la iertaciune si imbratisari ne rusinam…. oare de ce nu ne rusinam si cand … AVEM TOT TIMPUL DREPTATE.
    am vreo cateva exemple din acest blog , dupa discutii aprinse cu alti comentatori , imi cer iertare ..si se termina tot atunci nu mai vine nici un raspuns ..dar la aciditati au fost raspuns alte aciditati… deci ce sa credem fratilor..ca mai avem mult pana departe?
    si daca ma gandesc bine chiar aveti dreptate . de ce sa ne imbratisam ? ca am parea sectanti , mai bine sa ne paruim si sa ne umflam ochii ca asta cu siguranta sectantii nu o fac.

    Apreciază

    • Emanuel said, on august 19, 2010 at 6:27 am

      >:d<

      Te imbratisez eu. 🙂
      Iisus ne iubeste si ne imbratiseaza de pe cruce pe toti. Sa Il iubim si noi pe El si intre noi.

      Apreciază

  11. iustin said, on august 19, 2010 at 5:37 am

    @ Cristina:
    Ati spus:

    ,,Fiara “ii sileste” pe toti sa-si puna semn, adica ii obliga pe toti, fara exceptie – mici si mari, bogat si saraci, slobozi si robi. Asta nu inseamna ca pecetea se va pune cu forta. Caci Dumnezeu nu va permite sa ajuga cineva in iad cu forta.”

    Tocmai de aceea, pentru a nu ajunge intr-o asemenea, situatie, de a-i fi pusa pecetea CU FORTA, Dumnezeu ii da omului capacitatea de a se apara, de a refuza pasi premergatori, de a spune NU.

    Eu cred ca pecetea va fi pusa CU FORTA.

    Nu vor mai fi atunci nici politete, nici drepturi ale omului, nici ,,libertate, egalitate, fraternitate”, si, de asemenea, nici vorba de political correctness…

    Apreciază

    • danutza said, on august 19, 2010 at 10:21 am

      te rog, nu mai incerca sa interpretezi apocalipsa. asta nici marii sfintii nu prea au cutezat. ca va fi cu forta sau nu, nu vom stii decat atunci, dar opinia multor parinti este ca pecetluirea se va face cu voia fiecaruia, dar oamenii, in vremea aceea, vor fi apostati, orbiti de antihrist ( cu creierul spalat), asa ca , in schimbul unor promisiuni ca vom trai bine, probabil ca multi vom fi inselati cu vom merge singuri ( asa, ca la vaccinul impotriva gripei porcine) sa ne pecetluim.
      asta nu-s interpretarile mele, ci ale unor mari parinti ( inclusiv par Paisie Aghioritul).
      fortarea va consta in pierdere drepturilor civile si sociale, iar pedeapsa pt cei care nu vor accepta pecetea va fi fara precedent.Dumnezeu sa ne fereasca de acele vremuri!

      Apreciază

  12. iustin said, on august 19, 2010 at 7:44 am

    @ pustnicul digital:

    Ati spus ca aici pe blog:

    ,,totul sună ca un ultimatum bazat probabil pe comunicare directă cu Dumnezeu”

    Dar de unde ati tras concluzia asta?
    Cine a spus asa ceva?
    Este vorba de interpretarea unor semne si de ascultarea unor avertizari serioase, venite de la oameni precum parintele Iustin.
    Cu toata istetimea pe care o aveti, ar fi trebuit sa aveti o analiza mai chibzuita si mai de bun-simt.
    Dumneavoastra ati trecut vreodata printr-o experienta limita?
    Aveti copii?

    Apreciază

  13. iustin said, on august 19, 2010 at 8:45 am

    Am avut ieri, la directia de pasapoarte, o experienta oribila:
    este pur si simplu DEZGUSTATOR sa vezi cat de docil si de las se duc oamenii la amprentat…
    Exact ca vitele!

    Apreciază

  14. Emanuel said, on august 19, 2010 at 9:39 am

    306. -„Caterisirea este ridicarea darului Sf. Duh, dat unui barbat prin taina hirotoniei din pricina nevredniciei omenesti a purtatorului acestui dar, constatat prin judecata facuta de conducerea canonica a bisericii, conform cu legile scripturistice si canonice. Prin caterisire se ridica omului, care poarta hirotonia, numai dreptul de a o exercita in sanul bisericii, insa pecetea hirotoniei ramane asupra omului primitor ca un fapt care nu se mai poate desparti de fiinta lui. Iuda a fost apostol, si ca apostol a ramas sa fie judecat; si clericul, cleric ramane, dar pentru nevrednicia intrebuintarii apostolatului, i se zice si lui ca si lui Iuda: Mai bine nu s-ar fi nascut (Matei 24, 24; Ioan 13, 27). In ziua judecatii nu i se va zice ca a fost cleric, ci: Nu mie mi-ai slujit (Matei 7, 22-23). Deci, pentru sinea primitorului, hirotonia nu se poate sterge cu toata raspunderea ei, dar lucrurile ei fata de obstea bisericii, desavarsit se anuleaza prin caterisirea canonica fiind conform cu legea Domnului (Matei 7,15-16; 24, F. Ap. 20,29). „Mai bine ar fi fost pentru ei sa nu fi cunoscut calea Domnului, decat dupa ce au cunoscut-o, sa se lepede de sfintele porunci dale lor” (ii Petru 2,1- 22).

    586. -„Episcopul binecuvanteaza, nu se binecuvanteaza; hiroteseste, hirotoniseste, jertfeste, primeste binecuvantare de la episcopi, iar nicidecum de la preoti. Episcopul cateriseste pe orice cleric vrednic de caterisire, afara de episcop, caci singur nu poate sa faca aceasta. Preotul binecuvinteaza, nu se binecuvinteaza, primeste binecuvantare de la episcop si de la alt preot, asemenea si da binecuvantare altui preot. Hiroteseste, nu cateriseste, excomunica insa pe cei inferiori lui, daca sunt vinovati de aceasta pedeapsa. Diaconul nu binecuvanteaza, nu da binecuvantare, o primeste insa de la episcop si de la preot. Nu boteaza, nu jertfeste. Cand liturghiseste-episcopul sau preotul, el da sfanta impartasanie poporului, nu ca preot, ci ca cel ce slujeste preotilor. Nici unuia dintre ceilalti clerici nu-i este ingaduit sa faca serviciul diaconului. Diaconita nu binecuvanteaza si nici nu savarseste din cele ce fac preotii sau diaconii, ci pazeste numai usile, ajuta preotilor cand boteaza femeile, pentru buna cuviinta. Diaconul excomunica pe ipodiacon, pe anagnost, pe psalt, pe diaconita, daca se cere asa ceva si nu e de fata preotul. Nici ipodiaconului, nici anagnostului, nici psaltului, nici diaconitei nu le este ingaduit sa excomunice, nici cleric, nici laic, caci ei sunt slujitori ai diaconilor” – Const. Ap. VIII, 28.

    Din aceste canoane se vede clar ca cel mai mare in ierarhie binecuvinteaza pe cel mai mic, cum zice si apostolul dar si invers, ca numai cel mai mare in grad ierarhic poate caterisi, afurisi, sau anatemiza pe cel mai mic in rang.

    613. „Cu privire la neintelegerile si tulburarile care se ivesc in biserica lui Dumnezeu, este nevoie sa se hotarasca astfel: Cu nici-un chip sa nu se aseze episcopi in biserica, al cand titular traieste si se afla in demnitatea sa, decat daca de buna voie va renunta la episcopie. Dar mai intai, trebuie sa se cerceteze canoniceste pricina (vinovatiile) celui ce urmeaza a fi izgonit din episcopie si sa se duca la capat si, mai apoi, numai dupa caterisirea acestuia, sa se promoveze altul la episcopie in locul lui”.

    1068. -„De acum incolo hotaram ca nici de doi nici de trei episcopi, ci de judecata sinodului tuturor episcopilor, dupa canoanele apostolice (l, 2, 74) sa se judece si cateriseasca un episcop prin judecarea celor mai multi se va dovedi mai temeinic gresalele celui vrednic de caterisire, fiind de fata si cel acuzat..”. Sinod C-pol 2 (a.394).

    Nu oricine poate caterisi un episcop, ci doar sinodul.

    Apreciază

  15. iustin said, on august 19, 2010 at 9:55 am

    @G-man:

    Care subiect, caci am abordat mai multe?

    Apreciază

    • G-man said, on august 19, 2010 at 9:59 am

      iustin asta cu directia pasapoarte, de ce zici ca esti dezgustat?

      Apreciază

  16. G-man said, on august 19, 2010 at 9:58 am

    cred ca toti stim de ” Fenomenul Pitesti ” , acolo a fost necesara o reeducare la unii din arestati ca sa ii poata maltrata pe fratii lor.
    Noi daca ne aresteaza acum la comun nu avem nevoie nici de gardieni nici de reeducare , ca o sa iasa macel , in loc sa apara dragostea si iertarea ar incepe pumnii si picioarele .. [„pai nu tiam zis eu ca cipu nu e pecetea” ..” ba eu am avut dreptate ca sfarsitul nu e acum” …. „ba eu ca am zis ca batranii parinti gresesc”,,,]
    …urat scenariu , sper sa nu fie asa.
    Sper ca dragostea de frati va invinge si Mantuitorul va fi primul in mintea nostra.

    Apreciază

  17. iustin said, on august 19, 2010 at 10:21 am

    @G-man:

    Pai e dezgustator sa fii tratat ca un infractor, sa fii amprentat, pentru a-ti obtine un drept pe care-l ai ca cetatean al acestei tari!

    Eu am solicitat unul temporar, dar nici de ala n-am avut parte…

    Apreciază

    • G-man said, on august 19, 2010 at 11:33 am

      da e dezgustator. dar sa nu ne pierdem increderea in Dumnezeu.

      Apreciază

  18. iustin said, on august 19, 2010 at 11:09 am

    @Danutza:

    Ba voi continua sa interpretez Apocalipsa, pentru ca traim in toiul ei…

    Spuneti:

    ,,Te rog, nu mai incerca sa interpretezi apocalipsa. asta nici marii sfintii nu prea au cutezat. ca va fi cu forta sau nu, nu vom stii decat atunci”

    Nu cred ca veti vrea sa aflati abia atunci si, cu atat mai mult, pe propria piele sau, mai precis, sub piele…

    Apreciază

  19. […] Un examen numit BULETINUL CU CIP. Oricum va fi jale pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii … […]

    Apreciază

  20. G-man said, on august 19, 2010 at 2:52 pm

    pustnice esti plin de ura ca te-am atacat cu sursa ta „fratela c” si ti-am dat o sursa asemanatoare. cu ura nu ajungi decat in inselare frate trezeste-te.
    aici nu subliniam decat ceva ca cei din urma pot fi cei din ntai .. ca sa spun mai multe trebuia sa scriu pagini si nu avea rost , e un pasaj cu o idee , o intelegi bine nu bine.
    nu are nici o legatura cu ioghinii . ci cu niste oameni simplii care au o tarie in refuz , fata de cei de pe acest blog care se tanguie de mult timp , si tot se sucesc. acu ai inteles?
    la atacuri nu va intrece nimeni , nu prea v-am vazut la sfaturi iubitoare si trimitere la impacare… cui slujiti ?

    Apreciază

  21. G-man said, on august 19, 2010 at 2:59 pm

    e mult prea devreme sa cadem in inselare si cearta va fac un apel TREZITI-VA SI IMPACATI-VA , DACA SLUJITI LUI HRISTOS , SA VINA FIECARE CU CEVA SPRE IMPACARE ,aduceti toti ce aveti mai bun sa fie pace si armonie intre noi , nu accentuati greselile fiecaruia ca sa iasa razboi .

    Apreciază

  22. Geo said, on august 19, 2010 at 6:57 pm

    Frate Saccsiv,se pare ca suntem cernuti.Deja 3 site-uri ortodoxe au pareri diferite.Adevarul nu poate fi decat unul.Cel rau a reusit sa dezbine.La razbointrucuvant daca nu esti in acelasi duh cu ei nu poti posta nimic.Doar pustnicul digital”,cel care sta in mai multe luntre”,poate sa-si exprime parerea.
    Pustnicule digital,lasa-i pe cei care doresc sa se mantuiasca,s-o poata face.Daca vei primi actele biometrice,e treaba ta,dar fa-o singur.Si inca ceva,nu hotara tu, cine are o legatura vie cu Hristos si cine nu.Zadarnic ai fi sfant tu din ziua in care te-ai nascut, caci daca primesti insemnarea,te-ai lepadat.Vor intra altii in Imparatia Cerurilor care, desi nu sunt sfinti,nu se vor lepada cu nici un chip.Mare atentie sa nu tragi cu tine si pe altii.

    Apreciază

  23. floarea said, on august 19, 2010 at 10:10 pm

    Sfântul Ioan Gură de Aur: Dacă vezi că se vatămă buna-cinstire, nu da întâietate împăcării în detrimentul adevărului, ci împotriveşte-te cu vitejie până la moarte… netrădând nicidecum adevărul.

    Apreciază

  24. […] Comentariul zilei (22.08.2010): Cei ce refuza BULETINELE CU CIP isi pun toata nadejdea in bunul Dumnezeu. A face concesii inseamna a nu avea credinta Posted in CIPURI by saccsiv on august 22, 2010    Iata comentariul Pr. Vasile postat la articolul Un examen numit BULETINUL CU CIP. Oricum va fi jale pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii …: […]

    Apreciază

  25. Constantin said, on august 24, 2010 at 2:02 pm

    Doamne ajuta !

    Mi-e mila de voi vazand modalitatea in care „comunicati”, mi-e mila de voi pentru ca sunteti dezbinati si mi-e mila de mine pentru ca nu va iubesc !

    O viata sub indrumare dumnezeiasca va doresc !

    Apreciază

  26. […] Citez din articolul Un examen numit BULETINUL CU CIP. Oricum va fi jale pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii … […]

    Apreciază

  27. […] cu apa rece? Ce sa mai amanam cand de fapt napasta bate la usa? Dupa cum scriam in articolul Un examen numit BULETINUL CU CIP. Oricum va fi jale pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii …, am tot acceptat toti pasii impusi de SISTEM: cod de bare, card bancar, carnete de soferi, […]

    Apreciază

  28. […] Un examen numit BULETINUL CU CIP. Oricum va fi jale pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii … […]

    Apreciază

  29. […] Un examen numit BULETINUL CU CIP. Oricum va fi jale pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii … […]

    Apreciază

  30. […] Un examen numit BULETINUL CU CIP. Oricum va fi jale pe pamant la anul, de ce oare se indarjesc unii … […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.