SACCSIV – blog ortodox

VIDEO (si transcriptul): IOAN VLADUCA despre chestiunea CALENDAR VECHI – CALENDAR NOU

Posted in calendar de stil nou, calendar de stil vechi, IOAN VLADUCA, Iustin Parvu by saccsiv on martie 31, 2010

   Reiau din Scopul schimbarii calendarului: SCINDAREA BISERICII, al fratelui Apologeticum

   Iata si transcriptul:

L-am intrebat pe parintele Iustin ce parere are despre schimbarea calendarului. Si parintele Iustin mi-a spus ca a fost un eveniment rau. De ce ? Dupa roadele lor ii vom cunoaste. A fost un eveniment rau deoarece a produs desbinarea ortodoxiei, impartirea in ortodocsi de stil vechi si ortodocsi de stil nou. Deci schimbarea in sine a fost rea. Acum, cat timp duhovnicul meu, parintele Iustin ramane pe nou, in ciuda faptului ca stie ca momentul respectiv a fost rau in sine, daca ramane pe nou si daca eu vad cu ochii mei ca aghiazma pe care o face parintele Iustin este valabila, este aghiazma adevarata, este nestricacioasa, daca eu simt puterea harului care lucreaza prin parintele Iustin , prin duhovnicul meu, si daca sfintia sa ramane pe nou , eu nu am nici un motiv sa trec pe vechi. Deci asta inseamna ca prin aceasta trecere nu s-a pierdut harul. Va dati seama ce ar insemna sa spuna un mare duhovnic ca parintele Iustin , sa spuna acuma, trecem pe vechi? O parte din ucenici il vor urma, o parte din ucenici vor ramane pe nou si se va mai face inca o desbinare. Si intre ucenicii dansului, ca n-o sa-l urmeze toti. Acuma fiecare ia informatii de pe net, unuia o sa-i convina, altuia n-o sa-i convina hotararea parintelui; desbinare peste desbinare. Si atunci eu n-am nici o motivatie sa trec pe vechi daca vad ca parintele Iustin ramane pe nou si ca sunt valabile Sfintele Taine. Apropo de Sfinte Taine nu exista ierurgii. Am fost invatati iar gresit in facultate: ierurgii si taine. Sfantul Iustin Popovici spune ca nu este valabila aceasta impartire papistaseasca, scolastica intre ierurgii si taine. Sfantul Iustin Popovici spune ca tot ceea ce se lucreaza in Biserica toate sunt taine. Deci si sfintirea apei, aghiazma mare este tot o slujba, tot o sfanta taina. Am auzit urmatoarea idee ciudata la facultate: zice, tainele impartasesc har, iar ierurgiile dau numai binecuvantarea. Dar atunci intreb, nu invoca preotul harul Sfantului Duh ca sa sfinteasca apa aceasta? Si atunci daca doar este binecuvantata si n-are har la ce-mi foloseste? Asa pot sa spun si eu binecuvantata adica vorbit de bine; vorbesc si eu ceva de bine si aia e binecuvantare. Nu. Deci a binecuvantat cu harul lui Dumnezeu, ca prin insasi rugaciunea de sfintire a apei se vede ca se transmite har. Si atunci de unde impartirea asta? De la  scolasticismul papistasilor nu? De la ei a venit impartirea asta in taine si ierurgii

   Comentariu saccsiv:

   Transcriptul l-a facut un cititor, lucru pentru care ii multumesc. Nu-l pot insa verifica, deoarece o perioada nu pot viziona sau asculta materiale video sau audio. Sper ca e bine.

   Cititi va rog si:

DANION VASILE: Un răspuns la atacurile legate de aşa-zisa „propagandă stilistă” 

ORTODOXIA si MASONERIA. Ierarhi masoni

22 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on martie 31, 2010 at 12:10 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Maria said, on martie 31, 2010 at 12:48 pm

    Adevarul este ca si pe mine ma framanta chestiunea asta cu stil vechi \ nou .Si mai ales faptul ca Sf Lumina coboara la Sf. mormant pe stil vechi , nici nu stiu ce sa cred … Pe de o parte noi nu avem preoti pe stil vechi ( sau oricum sunt foarte putini ), dar totusi , cum spune si Danion , duhovnicii nostri sunt inzestrati cu Har de la Dumnezeu ….
    Pe de alta parte cred ca Pr. Ilie Cleopa era prea invatat ca sa greseasca intr-o problema ca aceasta . E adevarat ca nimeni nu e infaiibil , dar daca parintele Cleopa si Paisie si restul au ajuns la Dumnezeu , inseamna ca nu e ceva rau sa tii pe stil nou , asta daca avem in vedere si faptul ca cei pe stil vechi ( multi dintre ei ) mor fara sa fie ingropati cu preoti …. nush ce sa zic…

    Apreciază

    • Iubesc Patriarhul??? said, on aprilie 1, 2010 at 5:33 am

      Eu nu cred ca lumina vine din cauza calendarului. Si nici a locului. Eu zic ca este o chemare a tuturor la adevar, la lumina. Eu zic ca lumina vine „unde sunt doi sau trei adunati in numele Meu”. Eu zic ca lumina poate veni la oricine din noi. Sunt cazuri cand unora li s-au aprins lumanarile si acasa, crezi ca aceste cazuri se petrec doar la cei de pe stil vechi? Eu zic ca lumina este deja si in noi. Eu zic ca lumina se face pentru cei de alte credinte. Daca ar fi la slujba doar ortodocsi nici n-ar fi nevoie sa vina vreo lumina. „Fericiti cei ce n-au vazut si au crezut”. Imi este clar ca daca chiar Domnul ii fericeste pe cei ce nu vad, dar cred, imi este clar ca n-ar mai veni lumina la ortodocsi.

      Apreciază

      • Maria said, on aprilie 9, 2010 at 8:44 pm

        Iubesc Patriarhul???
        Atat de multe lucruri ce tin de invataura Bisericii au fost rastalmacite si sunt ,in continuare , de preotii nostri , incat ,cateodata prefer sa cred ca ce e mai vechi e mai bun . Asa daca o luam , putem considera ca si catolicii au dreptate , ca schisma nu a avut vreo valoare , ca ortodocsii si catolicii sunt de fapt acelasi lucru .Si eu am sentimentul cateodata ( mai mereu ) ca schimbarea calendarului nu a fost un lucru bun , dar viata unor parinti care au tinut pe nou ma face sa cred ca

        Apreciază

      • Maria said, on aprilie 9, 2010 at 8:57 pm

        Iubesc Patriarhul???
        Continuare 😀 (eroare la mesajul anterior)
        Dumnezeu se uita si la faptele noastre . Mai nou , citisem undeva ,ca si ateii pot intra in rai . Nu ma mira…. vad atei care sunt mult mai buni decat ortodocsii .,,,dar exista o diferenta si intre ortodocsii si ateii care sunt vrednici de rai : ateii nu pot vedea cele din rai , pe cand ortodocsii , da . Practic , ateul e un orb in rai ( asta daca a respectat poruncile , fara sa stie de :credinta , botez , etc) . Cartea respectiva e ortodoxa .
        Nu aruncati cu petroaie 😀 , e doar o relatare .

        Apreciază

  3. Antoni0 said, on martie 31, 2010 at 2:21 pm

    Chiar nu conteaza ca “aghiazma este nestricata”, atata timp cat Adevarul nu e de partea ta!

    Sa luam o pilda din Limonariu:

    “Unul dintre pãrinti povestea cã un cãlugãr curat si sfînt, vedea îngeri în dreapta si în stînga lui în timp ce sãvîrsea Proscomidia. Acesta însã luase rînduiala proscomidiei de la eretici si pentru cã era nepriceput în dumnezeiestile dogme si în simplitatea si nerãutatea lui o spunea asa,, nestiind cã greseste.

    Prin hotãrîre dumnezeiascã însã, a venit la el un frate care era priceput în dumnezeiestile dogme. S-a întîmplat ca monahul acesta sã sãvîrseascã sfînta Euharistie de fatã cu el. Fratele, era diacon, i-a spus:
    – Slujba pe care o faci, pãrinte, nu este ortodoxã ci ereticã.
    Bãtrînul însã, pentru cã vedea îngeri în timp ce sãvîrsea Sfînta Tainã a Euharistiei n-a dat atentie celor spuse, ci le-a dispretuit. Diaconul însã stãruia zicînd:
    – Gresesti, cãlugãre! Biserica nu primeste acestea.
    Pentru cã Bãtrînul s-a vãzut astfel acuzat si mustrat de diacon si totodatã vedea ca de obicei si pe înger, i-a întrebat:
    – Diaconul îmi grãieste mie în chipul acesta. Este adevãrat ce spune?
    – Ascultã de el, cãci are dreptate, i-au rãspuns îngerii.
    – Dar pentru ce nu mi-ati spus voi mie asta? a întrebat bãtrînul.
    – Asa a orînduit Dumnezeu, au rãspuns ei, ca om pe om sã se îndrepte.”

    Sa luam si cazul Sfantului Gherasim al Iordanului, facator de minuni deja in viata, caruia ii slujea un leu; chiar daca facea atatea minuni, el nu primea al Patrulea Sobor Ecumenic, cel de la Calcedon, cazand in eresul lui Eutihie si tragand cu el mii de calugari din Palestina.
    Multumita Sfantului Euftimie, el s’a intors inapoi la Dreapta-Credinta!

    Facator de minuni, dar cu invatatura eretica! Minunile si „harul” nu sunt o garantie!
    Adevarul este o garantie!

    Apreciază

  4. Maria said, on martie 31, 2010 at 2:51 pm

    Poate era mai bine sa fi ramas sub ascultare, ca azi-maine, s-ar putea ca cei de la razboiu sa sara in apa si tu-hop- dupa ei.
    sa nu fie.
    glumesc, dar cred ca intelegi ce vreau sa-ti spun.
    PE MINE ME SPERIE ZELUL LOR.

    Apreciază

  5. Maria said, on martie 31, 2010 at 2:53 pm

    Ma refer la mesajul despre parintele.

    Apreciază

  6. bionicnews said, on martie 31, 2010 at 3:57 pm

    are dreptate

    Apreciază

  7. Daniel said, on martie 31, 2010 at 7:22 pm

    Pozitia este corecta,si ar trebui sa lamureasca pe cei care mai au indoieli referitor la calendar.A fost un eveniment rau,insa nu ne mai putem intoarce la calendarul vechi…

    Apreciază

  8. vladp9 said, on martie 31, 2010 at 8:20 pm

    dna Emilia Corbu pune punctul pe ”i”: ispită

    rânduri foarte echilibrate și fără patos/lamentații

    http://emilia-corbu.blogspot.com/2010/03/danion-si-ispita-risipirii.html

    Apreciază

  9. Părintele Mihail said, on martie 31, 2010 at 11:35 pm

    E adevărat, s-au petrecut lucruri urâte cu schimbarea calendarului la noi și în alte părți. Dar, să vedeți necanonicitatea stiliștilor de la noi… Fostul PS Galaction Gordun a fost caterisit și depus de Sfântul Sinod al B.O.R. pentru grave abateri morale și sminteli publice. Dar pentru a nu-și pierde ”privilegiile” în fața oamenilor neștiutori (off, grea boală slava deșartă și nepocăința!), moș Grigore Gordun s-a dus la stiliști ca un fur de cele sfinte, continuând să-și aroge statutul de arhiereu. Deși cu ani înainte l-a hirotonit pe Părintele Cleopa, acum fiind scos din rândul clericilor și al monahilor, a încercat să-l momească și pe părintele Cleopa sugerându-i că-l va face episcop la stiliști. Părintele Cleopa l-a avertizat că nu mai are drept de a purta rasa, necum de a mai sluji Sfânta Liturghie. Dar, iată că mândria a continuat… A ”hirotonit” fără nici un drept doi ”episcopi” necanonici, iar apoi lucrurile s-au propagat în avalanșă. De aceea, stiliștii români sunt în afara Bisericii, și sărmanii continuă mândria și înșelarea cu o bravare și dârzenie de îndrăciți… Nici o Biserică Ortodoxă, chiar pe stil vechi, nu-i recunoaște. Cât despre rebotezarea și remiruirea ortodocșilor pe stil nou, acestea sunt semne ale ereziei lor și ale hulirii Duhului Sfânt din BOR care a dat și dă mereu Sfinți, pentru că Hristos – Dumnezeul Cel Viu și Adevărat este capul Bisericii, și El își sfințește ucenicii și din vremea liniștii și din vremea prigoanelor (comunistă și post ‘89). Noi să rămânem cu dragoste și ascultare așa cum am moștenit, rugându-ne ca Dumnezeu să-l lumineze spre pocăință și ascultare și pe D.V. și pe ceilalți prozeliți ai stilismului și ai anarhiei.
    Acum doi ani, am ”pescuit” un frate de la mănăstirea stilistă din Militari care a stat și a răbdat cu stoicism 9 ani la ei și ne-a spus multe. Prefer să nu le fac publice.
    Părintele Sofian ne-a spus multe și mai ales prin viața și răbdarea sa ne-a încredințat de prezența lui Hristos și a Duhului Sfânt în BOR, așa încât să trăim și noi și să mărturisim noi credința ortodoxă pe care au trăit-o și mărturisit-o Sfinții noștri apropiați. Cu pace.

    Apreciază

  10. Daniel said, on aprilie 1, 2010 at 6:31 am

    Daca ati ascultat conferinta lui Danion de la Oradea,nu stiu dar se face apologia stilului vechi si afirmatia ca cei de pe stilul nou ar trebui sa ia atitudine,altfel s-ar putea sa-si piarda mantuirea…
    Ce se intampla cu fratele Danion?De ce se ocupa cu o asemenea problema?Ar trebui sa ne rugam pentru el sa nu treaca la stilisti?Nu isi da seama ca vocea lui este ascultata si poate sa duca in eroare multi oameni? De ce strica lucrurile bune pe care le-a facut pana acum,de ce isi strica imaginea?

    Apreciază

  11. Emilia said, on aprilie 1, 2010 at 7:54 am

    Iata ce pvesteste Cuviosul PAISIE AGHIORITUL referitor la stilul vechi si stilul nou:
    Un grec ortodox traia in America impreuna cu familia sa de mai multi ani. Avea insa o problema serioasa. El era stilist, iar femeia si copiii lui tineau noul calendar.

    ‘Nu putem sa facem nici macar o singura sarbatoare impreuna, spunea el. Ei praznuiau Craciunul, eu praznuiam pe Sfantul Spiridon. Cand eu aveam Craciunul, ei praznuiau pe Sfantul Ioan. Si aceasta nu-i nimic. Lucrul cel mai rau era sa stii ca noii calendaristi sunt, asa cum ne invatau, eretici si se vor duce in iad. Oare este putin lucru sa auzi mereu ca femeia si copiii tai si-au tradat credinta, s-au dus cu Papa, ca Tainele lor nu au har si altele? Ore intregi discutam cu sotia mea, dar nu ajungeam la o intelegere. Ca sa spun adevarul, nu-mi placea nici la stilisti. Mai ales atunci cand veneau niste episcopi si ne vorbeau. Nu o faceau cu dragoste si durere pentru inselatii (asa cum ii considerau) neo-calendaristi, ci dimpotriva aveau o ura fata de ei si se bucurau atunci cand spuneau ca se vor duce in iad. Erau foarte fanatici. Cand se termina omilia lor, simteam o tulburare inaluntrul meu, dar nici nu ma hotaram sa plec de la ei. Imi venea sa plesnesc. Cu siguranta ca as fi patit ceva din pricina supararii, daca nu l-as fi intalnit pe Parintele Paisie.

    Intr-una din calatoriile mele in grecia i-am spus problema mea varului meu, Ioan. Acela mi-a vorbit despre un oarecare staret Paisie. Si astfel am hotarat sa mergem in Sfantul Munte sa-l intalnesc.

    Am ajuns la ‘Panaguda’. Staretul ne-a tratat cu o fata zambitoare si ne-a pus sa stam langa el. Ma pierdusem. Se purta cu noi de parca ma cunoastea de multa vreme, de parca ar sti totul despre mine.

    – Cum te descurci cu masinile acelea in America? Au fost primele lui cuvinte.

    Eu ma zapacisem cu totul. Am uitat sa spun ca serviciul meu era la o parcare si, fireste, numai cu masinile ma ocupam.

    – Ma descurc bine, au fost singurele cuvinte pe care le-am putut sopti, privindu-l ca un pierdut.

    – Cate biserici sunt acolo unde locuiesti?

    – Patru, am raspuns si un al doilea val de surpriza m-a cuprins.

    – Pe calendarul vechi sau pe cel nou>, a fost al treilea traznet care, in loc sa-mi mareasca buimaceala, mai degraba m-a familiarizat cu harisma Staretului, m-a facut sa ‘aterizez’, ca sa zic asa.

    – Doua pe vechi si doua pe nou, i-am raspuns.

    – Tu unde mergi?

    – Eu la cea pe vechi, iar femeia mea la cea noua.

    – Asculta. Sa mergi si tu acolo unde merge si femeia ta.

    Si se pregatea sa-mi dea explicatii. Dar pentru mine subiectul se incheiase. Nu mai era nevoie de explicatii si argumente. Ceva inexplicabil, ceva dumnezeiesc s-a intamplat inauntrul meu. Mi s-a ridicat o greutate de pe suflet. Toate argumentele, toate amenintarile si afurisirile adresate celor ce tineau calendarul nou, pe care ani de zile le auzisem, s-au risipit. Am simtit harul lui Dumnezeu care, prin Sfantul Sau actiona asupra mea si ma inunda cu o pace pe care o cautam de ani de zile. Iar starea pe care o traiam mi se intiparise pe fata.

    Ceea ce imi aduc aminte este ca acest lucru l-a facut pe Staret sa se opreasca pentru putin. Dupa aceea insa a continuat cu explicatii. Poate pentru a le spune altora sau poate sa le folosesc eu in vreme de ispita dupa ce va trece acea stare cereasca in care ma aflam.

    – Noi, aici, in Sfantul Munte, tot pe calendarul vechi tinem, dar este alt caz. Suntem uniti cu Biserica, cu toate patriarhiile, si cu cele care il tin pe cel vechi. Recunoastem Tainele lor, iar ei pe ale noastre. Preotii lor impreuna-liturghisesc cu preotii nostri. In timp ce aceia, sarmanii, s-au rupt. Cei mai multi dintre ei au si evlavie si acrivie si nevointa si ravna pentru Dumnezeu. Numai ca aceasta ravna a lor este fara discernamant, ‘nu intru cunostinta’. Unii s-au abatut din simplitate, altii din nestiinta, iar altii din egoism. Au considerat cele treisprezece zile o chestiune dogmatica si pe noi inselati si au plecat din Biserica. Nu au comuniune nici cu Bisericile care tin calendarul nou, dar nici cu patriarhiile si Bisericile care tin calendarul vechi, pentru ca chipurile s-au spurcat din pricina comuniunii cu cei ce tin calendarul nou. Si nu numai aceasta. Putinii care au ramas, nu stiu in cate parti, s-au impartit si se impart mereu, anatematizandu-se, afurisindu-se si caterisindu-se intre ele. Nu stii cat m-a durut si cat m-am rugat pentru acest subiect. Trebuie sa-i iubim si sa-i compatimim, iar nu sa-i judecam. Si cel mai mult sa ne rugam pentru ei ca sa-i lumineze Dumnezeu. Iar daca se va intampla vreodata sa ne ceara cineva ajutor cu buna intentie, sa-l ajutam cu vreun cuvant’.
    http://www.razbointrucuvant.ro/2007/09/07/cuviosul-paisie-aghioritul-si-cele-doua-rani-opuse-ale-bisericii-de-azi-ecumenismul-si-stilismul/

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  12. Antoni0 said, on aprilie 1, 2010 at 8:43 am

    Parinte Mihai, aveti un id de messenger? Ca sa vorbim „live”, despre schimbarea calendarul! Va multumesc!

    Apreciază

    • ROrtodox said, on aprilie 1, 2010 at 9:45 pm

      danonin0 las-o .. a zis foarte clar Parintele ce a zis.
      Poate maine ceri si Hi5-u / Twitter ..

      Apreciază

  13. a4m said, on aprilie 5, 2010 at 7:07 am

    http://www.mitropoliaslatioara.ro/controverse.php#1.13
    cititi si va convingeti…fratele Danion nu a gresit cand a spus ca a fost o greseala schimbarea calendarului…

    Apreciază

  14. ionut B. said, on aprilie 7, 2010 at 12:06 am

    Nu toti sfintii de la Aiud au fost legionari, in schimb stim ca au fost pe stil nou. Oare Danion nu stia de ce sfintii de pe stil nou au izvorat mir cand el vorbea despre calendar? Va spun si o alta parere decat a lui Danion si acel monah dubios Hrisostom: Tocmai sa le arate ca sfintii de pe stil nou fac minuni, ca in BOR lucreaza harul, ca acei sfinti nu sunt de acord cu „propovaduirea” lor tulburenta, care nu a facut altceva decat scandal pe internet si neincrederea in Biserica a unor credinciosi mai putini initiati in cele duhovnicesti.
    Daca la asta se limiteaza predicile „eroului” e trist si dureros, cu atat mai mult incat incearca sa se pozeze in postura de victima. Si culmea se zbate cu atata ardoare sa ne convinga ca e victima. De ce?

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.