SACCSIV – blog ortodox

Studiul Asociatiei ProDemocratia: Romanii sustin pedeapsa cu moartea, retragerea cetateniei tiganilor infractori si pedepsirea penala a celor cu atitudini critice la adresa religiei ortodoxe

Posted in ORTODOXIE by saccsiv on martie 31, 2010

   Citez din articolul Romanii sustin pedeapsa cu moartea. Vor si retragerea cetateniei romilor infractori:

   Cei mai multi romani ar vota pentru pedeapsa cu moartea, pentru retragerea cetateniei romilor infractori si a celor care cer autonomia tinutului secuiesc si pentru pedepsirea penala a celor care critica religia ortodoxa. Acestea sunt concluziile unui studiu al Asociatiei ProDemocratia.
   Mai mult de jumatate dintre romani, 68%, vor un referendum pentru „retragerea cetateniei tiganilor infractori”, in timp ce numai 27% s-au opus.
   Studiul Asociatiei ProDemocratia (APD), realizat pe un esantion de 1.060 de persoane, arata ca cea mai mare parte dintre romani este sensibilila retoricii justitiare si ar vota pozitiv un referendum care sa incalce drepturile omului.

   50% dintre repondenti ar vota pozitiv propunerea de organizare a unui referendum pentru reintroducerea pedepsei cu moartea, iar 44% ar vota negativ.
   Aproape jumatate dintre romani, 47%, sustin organizarea unui referendum pentru pedepsirea penala a celor cu atitudini critice la adresa religiei ortodoxe, iar 46% se opun. 44% dintre persoanele intervievate ar fi de acord cu consultarea publica pentru retragerea cetateniei celor care cer autonomia Tinutului Secuiesc, iar 45% s-ar opune.
   Romanii care sustin organizarea de astfel de referendumuri ar vota majoritar pentru decizii care ar incalca drepturile omului: 94%, pentru „retragerea cetateniei tiganilor infractori”, 91% sustin reintroducerea pedepsei cu moartea, 88% vor pedepsirea penala a celor cu atitudini critice la adresa religiei ortodoxe si 89% dintre cei care vor un referendum pentru retragerea cetateniei celor care cer autonomia Tinutului Secuiesc ar vota pozitiv aceasta masura.
   „Propunerea de teme ce contravin valorilor majoritatii – romani, ortodocsi – starneste patimi justitiare in randul acestora si predispune la luarea de decizii ce pot incalca drepturi ale omului, precum acela la libera exprimare, de exemplu„, a spus liderul APD, Cristian Parvulescu, citat de Gandul.

   Iata si ce scrie in articolul Eu, infractorul. Filipica lichelelor:

   Am primit de la o prietenă link-ul la un articol publicat azi de “Gândul” – conţinînd date halucinante şi nu prea. Cîteva secunde am rămas trăsnit – oare chiar în halul ăsta suntem?, m-am întrebat – după care mi-am revenit şi mi-am dat seama că cifrele sunt reale şi că da, în halul ăsta suntem.

   Aşadar, potrivit acestui sondaj, eu şi cei ca mine împărţim ţara aproape în două. 47%, adică aproape jumătate, vor un referendum care să mă bage la închisoare, 46% nu. Din cei 47%, 88%, adică aproape toţi (adică undeva între o treime şi jumătate din locuitorii acestei minunate ţări) vor ca eu să fiu pedepsit penal pentru că exprim atitudini critice la adresa bisericii ortodoxe, a ortodoxiei, a românilor ortodocşi şi a prezenţei dogmei religioase în mileniul III, în ansamblu.

   Mai mult, mă fac vinovat de multiple infracţiuni. Critic religia ortodoxă cu contraargumente împrumutate din filosofia politică şi din simţul comun? 3 ani la răcoare, cu spovedanii săptămînale la duhovnicul din penitenciar, de 10 ori tatăl nostru şi de 5 ori crezul pe zi, sub supravegherea gardianului. Apăr ţiganii, homosexualii, secuii şi toate celelalte minorităţi de care românii ar scăpa la prima ocazie ? 10 ani de răcoare la izolator, cu rugăciuni pînă fac scurtă la limbă. Trimit în derizoriu discursul extremist, obtuz şi adesea agramat al pravoslavnicului de serviciu ? Execuţie în piaţa publică, precedată de un flit între ochi de la fiecare dreptcredincios jignit de spusele mele. Am luat în răspăr sfînta Biserică naţională şi aproape de stat, care e mai egală ca celelalte instituţii din stat şi-şi revendică impunităţi ? Blasfemie! Recluziune pe viaţă în altar, cu bătăi zilnice cu cădelniţa-n cap! Fac apologia statului de drept, a drepturilor omului şi a europenităţii ca apartenenţă identitară ? Exil cu şuturi în cur pe ultimii 10 km pînă la graniţă – cară-te şi lasă-ne în credinţa noastră strămoşească, noi ne apărăm sărăcia şi nevoile şi neamu’ nostru atît de întreg la cap! Aproape că mă văd judecat de un complet condus de Jiji-Vodă, cu barda lui Mihai Viteazul într-o mînă şi Biblia în cealaltă, cu blogger-ul acela foarte vocal, “lucid pe post de procuror şi cu Vadim, aprodu’ minune. Doar sunt infractor în opinia a cam jumătate din români, pentru varii delicte de opinie!

   Sondajul comanda de Asociaţia ProDemocraţia este trist de relevant, şi asta dintr-o dublă perspectivă.

   Pe de o parte, evidenţiază cît de ataşată este societatea românească, obtuză şi închistată cum e, de justiţia feudală – de dreptatea lui Vodă, în zilele noastre Vodă fiind personificat fie de preşedintele statului, fie de televizor şi tabloide. Judecăţile categorice, procesele de intenţie şi verdictele rapide par să fi sedus iremediabil această societate dominată de pravoslavnici. Dacă vine sondaju’ şi-ţi propune întrebări despre referendumuri aberante, tu, române, degrabă dai curs impulsurilor tale xenofobe, homofobe, de fast-justiţie. E mai uşor decît să fii responsabil şi să judeci niţel înainte să debitezi o inepţie împotriva timpului. La fel ai făcut în 2000, cînd l-ai adus pe Vadim în turul doi la prezidenţiale cu argumente de genul “îmi place că-i nebun, dă m*ie la bozgori şi ţigani”. Dă socoteală pentru asta la Judecata de Apoi, dacă tot crezi în ea. Văzînd sondajul, ajung să mulţumesc că nu suntem Elveţia, pentru că acolo dezideratele societăţii civile chiar sunt supuse plebiscitului. În al doilea rînd, sondajul e relevant pentru că ne repune în rînd cu habotnicii planetei. Mă uitam ieri la sondajul Gallup, publicat anul trecut, despre importanţa religiei în viaţa oamenilor. Suntem vecini cu Iran, Grecia, Filipine, Brazilia, Somaliland. Sunt mîndru că ţara mea se află pe această listă! Bombe la minorităţi – în Iran , atac permanent la statul “ostil” – în Grecia, exhibiţionism religios dincolo de masochism în Filipine sau lapidări pentru adulter la somalezi. Românilor poţi să le propui să voteze orice – important pentru ei e să-şi exprime o opinie, să fie auziţi de mai mult decît de ei înşişi – la asta se limitează înţelegerea noastră asupra democraţiei.

   De cînd scriu pe Voxpublica am primit nenumărate comentarii care-mi cer să fac o distincţie mai clară între religie şi credinţă. Nu voi face asta, pentru că toţi cei care cauţionează, prin tăcere cel puţin, această disfuncţie majoră – aş spune chiar axiomatică – a societăţii în care trăim nu-şi merită vreun piedestal al respectului. Vă grăbiţi ba să luaţi în răspăr astfel de preocupări, pe care le consideraţi marginale (“ce, bă, n-are ce pune lumea pe masă şi ţie-ţi arde de statul de drept şi de poponari?”), ba să demonetizaţi în trei vorbe critica (“n-ai înţeles nimic din poporul român, noi suntem creştini de 2000 de ani şi aşa vom fi mereu, nu-ţi convine, pleacă!”), fără să încercaţi să înţelegeţi că tocmai astfel de percepţii deficitare asupra propriei condiţii ca societate ne transformă şi în hoţi, şi în ţepari, şi în muncitori degeaba, şi în submediocri, şi în retarzii Europei. Cît timp creştinii “literaţi” din societate nu vor face eforturi publice de educare a majorităţii ignorante, nu merită puşi în altă oală. Degeaba spuneţi aici că, într-adevăr, credinţa este un aspect intim al vieţii. Dacă nu vă potoliţi turma exhibiţionistă făcînd-o să înţeleagă că trăieşte în era toleranţei şi a multiculturalismului, dacă nu cîrtiţi împotriva obstinaţiei cu care Biserica îşi revendică această societate aruncînd vălul obscurantist, al “duşmanilor” de tot felul asupra minţii pravoslavnicului, nu sunteţi cu nimic mai buni decît ei. Iată aici doi reprezentanţi de fală care se scuipă. În loc să mîncaţi căcat cotidian preaslăvind românismul, mai bine v-aţi face autocritica de anacronici extremişti care trageţi societatea înapoi în evul mediu. Huo!

   Comentariu saccsiv:

   Pe autorul ultimului articol il regasim printre cei ce aduc:

OSANALE: Marea Lojă Naţională din România aniversează 130 de ani de la înfiinţare

   Asadar, Romania se afla intr-un mare pericol, generat in principal de ORTODOXIE. Dar oare studiul Asociatiei ProDemocratia o fi credibil? Anume, ca aproximativ jumatate dintre romani doresc „pedepsirea penala a celor cu atitudini critice la adresa religiei ortodoxe”? Nu conteaza si nici nu trebuie, important este mesajul …

29 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on martie 31, 2010 at 6:41 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. […] Studiul Asociatiei ProDemocratia: Romanii sustin pedeapsa cu moartea, retragerea cetateniei tiganilo… […]

    Apreciază

  3. Aurelian said, on martie 31, 2010 at 10:39 pm

    Paul Varvea este unul dintre cei mai ticalosi jurnalisti.Doar Ioana Lupea se poate compara cu el…

    Apreciază

    • utzu said, on aprilie 1, 2010 at 6:38 am

      din păcate pentru mine ambii sunt mai puţin păcătoşi decât mine!

      Apreciază

  4. Ionel said, on aprilie 1, 2010 at 5:47 am

    Pedeapsa cu moartea…. hmm. Nu-i un lucru crestinesc.
    Dar … A FI CRESTIN NU INSEAMNA A FI PROST. Sa nu se confunde iertarea, smerenia cu prostia.
    Faradelegea din tara asta, faradelege creata de politicieni, generata fel si fel de reacti. Omul vede pedeapsa cu moartea ca singura solutie la problemele societatii.
    Eu zic ca solutia ar fi alta.
    Temete de cel ce are sabia (nu de infractor ca dupa cum se stie ei au sabiile acum ci de cel ce reprezinta statul).
    In raziile efectuate politia sa aiba glonte pe teava iar cel ce face mai mult de 3 pasi sa stie ca s-ar putea ca unele dintre armele politistului se poate descarca in el.
    Apoi, infractorul sa nu stea la inchisoare ca la hotel pe bani mei sau mai rau sa urzeasca fel si fel de planuri criminale si sa dea telefoane de intimidare. NU. Infractorul sa mearga de la ora 5 la ora 22 la munca silnica (ma rog cu mici pauze) asa cum pe NEDREPT munceau sfintii din inchisorile comuniste (nu mai pun la socoteala chinurile fara de margini la care ereau supusi – ala e alt subiect).
    Copiii de raman acasa sa fie ajutati de stat si consiliati de preoti. Cu siguranta ca acel infractor va gandi de 1000 de ori de e bine sa faca un lucru rau stiind la ce munci va fi supus si pe cat timp (timp in care putea face copii si putea duce o viata normala).
    Pedeapsa cu moartea e specifica popoarelor barbare nu noua.
    Stiu sigur ca solutia de mai sus nu se poate aplica, Romania devine de la o zi la alta raiul infractorilor.
    Eu zic ca actualmente e bine, dar de aici inainte, daca Dumnezeu va mai tine lumea asta, va fi din rau in mai rau.
    –––
    Dumnezeu e cel ce da viata, El este si cel ce o ia. Noi sa fim oameni si sa ne comportam ca oamenii. Pedeapsa e un lucru firesc al neascultarii, al faradelegi. Noi nu avem voie sa toleram raul, ci avem datoria sa-l indreptam. Indreptarea se face cu mare greu, atat pentru noi, cat si pentru cel ce trebui adus pe calea ce-a dreapta.

    Apreciază

  5. Iubesc Patriarhul??? said, on aprilie 1, 2010 at 8:23 am

    Mi se pare ca se incearca o reactie de genul psihologiei inverse. Mi se pare tocmai aceste atitudini critice la adresa ortodoxiei se doresc sa se induca.

    Cu pedeapsa capitala nu voi fi niciodata de acord. Prin moarte i se ia condamnatului timpul necesar pocaintei, i se desfinteaza posibilitatea mantuirii.

    Apreciază

  6. agerstress said, on aprilie 1, 2010 at 10:03 am

    „Romanii care sustin organizarea de astfel de referendumuri ar vota majoritar pentru decizii care ar incalca drepturile omului”

    -Nu exista drept pe care omul sa nu-l poata pierde prin natura si gravitatea faptelor sale. Este dificil insa de facut o evaluare corecta: ce drept se poate pierde si pentru ce fapta sau prin ce fapte cumulat (necesitatea mantuirii demonstreaza ca omul si-a pierdut drepturi mai elementare decat cetatenia datorita faptelor sale). Majoritatea pedepselor stabilite prin diferite „legi” (mai corect regulamente sau conventii juridice) sunt subiective.

    Daca ma intrebau si pe mine:
    -“retragerea cetateniei tiganilor infractori” – doar la a-3-a abatere grava. Pedepse conventionale pana atunci plus munca obligatorie in timpul pedepsei;
    -„pedeapsa cu moartea” – in principiu NU, dar numai daca se anuleaza dreptul presedintelui sau a oricarei alte autoritati de a da gratieri, altfel exista riscul ca un infractor (sau tradator) periculos sa fie eliberat odata cu schimbarea regimului politic. In caz de erori juridice acestea trebuiesc solutionate tot prin parghii juridice pe baza de probe sau argumente noi (trebuiesc evitate abuzurile in invocarea „erorii juridice” si PEDEPSITE in cazul in care se dovedesc nejustificate);
    -„retragerea cetateniei celor care sustin autonomia tinutului secuiesc” – doar pentru agitatori (cel putin initial).
    -„pedepsirea penala a celor care critica religia ortodoxa” – doar daca se demonstreaza ca acele critici nu sunt juste si aduc direct sau indirect daune ortodoxiei. In principiu, orice dauna provocata cu sau fara intentie este pasibila de pedeapsa sau necesita despagubire si acest principiu trebuie respectat. Exista si calea iertarii dar aceasta trebuie sa fie exclusiv la latitudinea partii lezate.

    Omul are drepturi atata timp cat ramane OM. Daca renunta la omenie, renunta in mod implicit si la „drepturile omului”.

    Apreciază

  7. Aurelian said, on aprilie 1, 2010 at 10:25 am

    Utzu,eu sunt mai pacatos decat tine.

    Apreciază

  8. danutza said, on aprilie 1, 2010 at 12:56 pm

    iata ceva interesant; Politia israeliana a interzis accesul ortodocsilor la Sfantul Mormant : http://luptapentruortodoxie.blogspot.com/2010/04/politia-israeliana-interzis-accesul.html

    Apreciază

  9. mihai-cristian said, on aprilie 1, 2010 at 1:00 pm

    Mda…omul are o parere gresita total , dar ce mi se pare e ca el inca nu stie sigur ce e poporul roman.Vinovat pentru „halul’ in care a ajuns societatea de azi a Romaniei in opinia lui este tot bietul roman.Romanul are un mare dar de la Dumnezeu…el sau ca sa ma exprim altfel ,insasi fiinta neamului romanesc este altoita pe Fiinta lui Dumnezeu .Asa poate fi inteleasa particularitatea neamului astuia doar in comuniune cu Dumnezeu.Atunci si doar atunci cand este altoit pe sfintenie poti privi la marile calitati ale neamului ,ii poti vedea frumusetea si splendoarea.Nedreptateste-l si prigoneste-l si el va straluci , lipseste-l de credinta si se va intuneca si ofili ca o floare ascunsa in camara.Dezlipindu-l de Dumnezeu numai ai un roman ci doar un locuitor al Romaniei….de multe ori cu „calitatile ” enumerate de autorul articolului de mai sus ,citez:”hoţi, şi în ţepari, şi în muncitori degeaba, şi în submediocri, şi în retarzii Europei”.Domnul sa-l lumineze pe cel citat si va rog iertati !Doamne ajuta!

    Apreciază

  10. ADRIAN said, on aprilie 1, 2010 at 1:33 pm

    Cu siguranta ….la faimosul lor studiu, la fel ca si cel cu vaccinul pt fetite in scoli…normal daca au intrebat 200 -300 de oamenii…le-au rezultata astfel de raspunsuri.
    Sunt periculosi, si plin de …stiti si voi mai bine, nu are rost sa mai spun cu ce.
    Ne intoxica cu tot felul de otravuri, si ce esta mai rau..accesul lor la media….prin care MUUUUUULTA LUME….serveste , dimineata , pranz si seara …fara discernamant si iau la litera de LEGE , ceea ce lli se serveste.

    Apreciază

  11. Boss said, on aprilie 1, 2010 at 4:27 pm

    Eu nu am nimic nici cu tiganii, nici cu ungurii, nici cu homosexualii, nici cu cei care critica ortodoxia! Dimpotriva, ii iubesc!
    Dar trebuiesc luate niste lucruri in calcul
    1) In legatura cu tiganii, nu prea avem ce face, caci rasismul este pacat…daca e sa luam masuri impotriva infractorilor trebuie sa luam pentru toti nu numai pentru tigani si in nici un caz moartea caci nici un om nu este fara de pacat…daca condamnam pe cineva la moarte e ca si cand ne-am condamna pe toti caci toti am pacatuit!
    2) Cu autonomia ungurilor nu sunt de acord, dar retragerea cetateniei romane este iar un lucru care trebuie evitat!
    3) Homosexualitatea este un pacat si de aceea ar trebui interzise paradele satanice gay si sa nu fie permisa adoptarea copiilor de catre homosexuali sau casatoria intre ei si trebuiesc convinsi sa nu mai pacatuiasca!
    4) Celor care critica ortodoxia sa se uite mai bine la ei si la faptele lor urate inainte sa judece pe altii!

    „Nu judecati ca sa nu fiti judecati”( Matei 7:1)
    „Daca iertati oamenilor greselile lor, si Tatal vostru cel ceresc va va ierta greselile voastre”( Matei 6:15)

    Si cel mai important:
    „Va dau o porunca noua:
    Sa va iubiti unii pe altii; cum v-am Eu, asa sa va iubiti si voi unii pe altii.
    Prin aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii pentru altii.” (Ioan, 13:34-35)

    Domnul sa va binecuvanteze si sa aveti o Sarbatoare a Invierii Domnului cat mai fericita!

    Apreciază

  12. Boss said, on aprilie 1, 2010 at 4:29 pm

    “Va dau o porunca noua:
    Sa va iubiti unii pe altii; cum v-am iubit Eu, asa sa va iubiti si voi unii pe altii.
    Prin aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii pentru altii.” (Ioan, 13:34-35)
    *

    Apreciază

  13. Boss said, on aprilie 1, 2010 at 4:35 pm

    E mare pacat ce zici tu de Biserica in acest articol!
    Daca preotii sau patriarhii au pacatuit vor fi judecati de Domnul nu este nevoie sa zici tu ceva impotriva intregii Biserici Ortodoxe si nici impotriva altei Biserici Crestine!
    Domnul sa fie binecuvantat!

    Apreciază

  14. Boss said, on aprilie 1, 2010 at 4:37 pm

    Pacatele trebuiesc urate si nu oamenii!

    Apreciază

  15. em said, on aprilie 1, 2010 at 4:58 pm

    nu sunt de acord cu pedeapsa cu moartea, dar dupa cum spunea Ionel mai sus, accept sa fie introdusa pedeapsa cu munca silnica. Mai ales ca ticalosii se tem cel mai mult de munca.
    In plus, pentru agresorii copiilor ar fi bine ca acestia sa fie castrati pe viu si pusi la munca grea macar 10 ani.
    Fiti siguri ca in cazul asta nr. ticalosilor din Romania se va reduce cu 75%

    Apreciază

  16. adris1919 said, on aprilie 1, 2010 at 7:13 pm

    Pe postul cu filme „acasacutiebirou” se face din nou apologia homosexualitatii, in tocmai saptamana aceasta, difuzand de zor un documentar intitulat „atunci cand mi-am dat seama” sau ceva de genul asta.
    Lupta capata aspecte acute, spre insuportabile. E din ce in ce mai greu.

    Celor care ar vota reintroducerea pedepsei cu moartea le recomand cu caldura sa vizioneze cateva filmulete (abundente pe net) cu executii, sa vada cam despre ce e vorba in realitate, caci multi cred ca moartea omului se petrece ca in productiile holiudiene, cu replici bombastice si caderi teatrale, ceea e cumplit de departe de oribila realitate.

    Cand spui parvulescu, prodemocratia &co, nu e cazul sa citesti mai departe, caci se stie cine sunt stapanii acestora.

    @ utzu, Aurelian: imi pare rau sa va contrazic, dar sunteti in mare eroare: eu sunt muuult mai pacatos decat voi si toate cunostintele voastre la un loc.

    Apreciază

  17. agerstress said, on aprilie 1, 2010 at 7:29 pm

    @Boss,
    Crezi ca poti iubi un criminal in serie? Pe unii care fac crime pentru prelevare de organe si trafic de organe ii poti iubi? Sau un violator? Dar un pedofil? Un satanist convins poti iubi? Daca rastalmacesti in halul acesta cuvintele Mantuitorului vei ajunge sa-l iubesti si pe antihrist… eventual si fiara!
    Domnul nostru cand a spus sa ne iubim dusmanii (si ar fi bine sa nu rupi aceasta fraza din contextul sau) se referea la dusmanii de conjunctura nu la dusmanii care ne sunt dusmani prin insasi natura lor pervertita, prin insasi esenta lor cea noua dupa vanzarea sufletului. La cei care si-au vandut sufletul ce poti sa mai iubesti? Duhul rau care-i bantuie? Oare nu se cunoaste pomul dupa rodul sau?
    Fiti cu bagare de seama fratilor. Ce e bun e bun si ce e rau e rau. Nu le confundati. Si mai ales nu va folositi de cuvintele Lui Iisus pentru a va intari confuzia.
    Tot Iisus a spus si asta: „Sa nu dati câinilor lucrurile sfinte, si sa nu aruncati margaritarele voastre inainte porcilor, ca nu cumva sa le calce in picioare, si sa se intoarca sa va rupa.”
    Sigur ca printre multitudinea de infractori mai exista si oameni rataciti care s-ar putea pocai candva. Chiar si acestia trebuie sa inteleaga foarte clar ca urâm rautatea in care-si imbraca sufletul si acest lucru nu se va schimba cat timp vor ramane astfel „imbracati” dar se poate schimba atunci cand ei se vor schimba si trebuiesc convinsi cumva sa se schimbe. Aceasta judecata lumeasca formala pentru cazurile antisociale si pedepsele (care, in general, nu pot compensa faptele comise de infractorii respectivi) ar trebui sa aibe menirea de a-i constientiza de gravitatea faptelor lor, spre pocainta lor. Atunci cand copilul tau e pe cale sa faca o fapta grava mai bine ii dai tu o palma spre indreptarea lui decat sa ajunga la judecata care nu mai poate fi schimbata. Asta e rolul justitiei acesteia lumesti inainte de judecata Lui Dumnezeu. Nu trebuie inteleasa gresit. Din pacate, sistemele de „reeducare” sociala si de penitenta, asa cum sunt ele organizate in prezent nu conduc condamnatul catre pocainta ci il adancesc si mai mult in rautatea lui. In cadrul acestora trebuiesc reforme radicale iar pedeapsa prin munca are un mare efect educativ.

    Apreciază

    • Boss said, on aprilie 1, 2010 at 8:41 pm

      Pacatul trebuie urat
      deci satana trebuie urat!
      Nu oamenii!
      Ca noi nu putem judeca pe altii ca nu suntem cu mult diferiti de ei!
      Nu judeca ca sa nu fii judecat!
      Oricum sunt de acord cu munca silita!
      Munca silita si ajutor de la preoti , o biblie si poate s-or pocai unii dintre ei
      Si oricum eu faceam referire la tigani caci prea o ia lumea pe panta rasismului!

      Apreciază

    • Boss said, on aprilie 1, 2010 at 8:43 pm

      si vezi ca prea te ratacesti si judeci pe altii!
      Ce a zis Domnul nostru Iisus Hristos?
      Cine este fara de pacat sa arunce primul cu piatra!

      Apreciază

      • agerstress said, on aprilie 2, 2010 at 8:25 am

        @Boss,
        Nu confunda judecata cu mustrarea. Totusi, pentru cazurile grave, vatamatoare, sau chiar distructive pentru obste, este necesara judecarea si izolarea acelor cazuri. Citeste ca referinta si „Cartea Judecatorilor” 2.16; 2.17; 2.18.
        Domnu nostru Iisus Hristos a spus „Sa nu socotiti ca am venit sa stric Legea sau proorocii; n-am venit sa stric, ci sa implinesc.
        Caci adevarat zic voua: Inainte de a trece cerul si pamantul, o iota sau o cirta din Lege nu va trece, pana ce se vor face toate.
        Deci, cel ce va strica una din aceste porunci, foarte mici, si va invata asa pe oameni, foarte mic se va chema in imparatia cerurilor; iar cel ce va face si va invata, acesta mare se va chema in imparatia cerurilor.
        Caci zic voua: Ca de nu va prisosi dreptatea voastra mai mult decat a carturarilor si a fariseilor, nu veti intra in imparatia cerurilor”

        Omul nu trebuie sa piarda simtul dreptatii, etica, morala, si trebuie din cand in cand sa simta efectele abaterii de la acestea. Altfel la ce-si mai raporteaza faptele? Ori, cel ce ajunge sa calce in picioare Cuvantul Lui Dumnezeu pentru a nu supara pe oameni… spune tu, nu pacatuieste astfel, sau da?

        Ce spune Domnul prin „am venit sa implinesc (legea si prorocii)”? S-a talmacit ca ar fi vorba despre implinirea profetiilor despre venirea Sa. Dar eu va spun ca a fost mai mult decat atat. El a implinit TOATA legea in numele (in locul) omului pentru ca dreptatea mantuirii sa fie deplina. In fata legii s-a numit „Fiul Omului”, in fata omului a fost „Fiul Lui Dumnezeu” iar prin jertfa Sa ne-a rascumparat pacatele (caderea noastra fata de lege). El, Fiul Lui Dumnezeu, s-a pus intre noi si lege ca „Fiul Omului” iar cine nesocoteste legea nesocoteste pe Fiul Lui Dumnezeu care a implinit-o pentru noi. Toleranta fara limite inseamna de fapt risipirea sangelui Lui Hristos iar daca suntem profund preocupati de fiecare molecula din sangele prefigurat de la sf. impartasanie, cum putem fi atat de indiferenti fata de sangele propriuzis varsat pentru noi? Desi intre noi si lege este Mantuitorul, care a implinit legea si ne-a deschis noua calea iertarii prin iubire, orice incalcare a legii din partea noastra inseamna „mai mult sange” din ranile Domnului.

        Trebuie sa fim intre oameni cu iubire dar si cu adevar si dreptate. Poate ca iubesc exagerat de mult dreptatea. M-am nascut „cu ea in sange”… Uneori e o adevarta povara insa o port ca pe un dar. Totusi ma feresc sa-i judec eu pe altii (uneori o fac insa… 😦 ) si ma limitez de obicei la a explica ce e bine si ce e rau si eventual cum ar putea fi indreptat. E psibil sa si gresesc uneori, de aceea nu cer nimanui sa ma urmeze pe mine si nici sa asculte „orbeste” ceea ce spun ci doar sa examineze cu maxima exigenta si sa caute fiecare adevarul si dreptatea iar de urmat, pe Iisus sa-L urmati si impreuna cu voi incerc sa fac si eu acest lucru dupa puterile mele.
        Doamne ajuta!

        Apreciază

    • Boss said, on aprilie 2, 2010 at 9:04 am

      Bai vulture:))
      Nu exagera acuma!
      Eu am vrut sa ma pronunt impotriva pedepsei cu moartea!
      Pe ucigasi, violatori si hoti si blasfemiatori si chiar si pe homosexuali i-as baga la puscarie pe viata si i-as pune la munca ca sa nu stea acolo ca la hotel!
      Dar tot as incerca sa-i fac sa se pocaiasca…As trimite preoti sa-i ajute si le-as da Biblia sa o citeasca….Poate ca s-or pocai unii dintre ei!
      Ce doar nu crezi ca apar pacatul!
      Trebuie sa platesti pentru incalcarea legii desigur!
      Dar nu sunt de acord ca un om sa ia viata unui prizonier!
      Daca infractorii se opun arestarii atunci asta e….Nu degeaba poarta autoritatile sabia…S-o foloseasca in cazuri d-astea daca infractorii se opun arestarii!
      N-am vrut sa ma intelegi gresit cu ce-am zis in celelalte comentarii!
      Paste fericit si Domnul sa te binecuvanteze frate!

      Apreciază

  18. ovidiu said, on aprilie 1, 2010 at 7:34 pm

    „@ utzu, Aurelian: imi pare rau sa va contrazic, dar sunteti in mare eroare: eu sunt muuult mai pacatos decat voi si toate cunostintele voastre la un loc.”
    A inceput cumva competitia pt. Cupa Smerenia?

    Apreciază

  19. danutza said, on aprilie 1, 2010 at 8:59 pm

    pe paul varvea am incercat de multe ori sa il combat pe blogul sau de la realitatea. este clar un inversunat anticrestin. ce putem face este sa ne rugam pt luminarea mintii lui!

    Apreciază

  20. danutza said, on aprilie 1, 2010 at 9:21 pm

    va rog sa intrati pe vox publica sa cititi ultima postare a lui virvea ( legata de sinaxar) . e absolut revoltatoare!

    Apreciază

  21. Vulturul said, on aprilie 2, 2010 at 4:31 am

    Pro-Democratia? securistii imbracati in postura de ,,mari” inteligenti. Ziua trecuta am avut si eu o disputa din pacate, cu un doctor care a participat la o conferinta medicala si mi-a zis ca acolo a fost stiinta pura. La care eu i-am zis ca stiinta fara Dumnezeu e ca pamantul fara soare la care el m-a intrebat ce cred eu despre credinta, am incercat sa-i explic ca Dumnezeu se gaseste doar in Sfanta Treime-Ortodoxia, la care mi-a zis sa ma smeresc. Da bine a zis. Inteligenta fara intelepciune nu da roade.

    Apreciază

  22. conspiratorul said, on aprilie 2, 2010 at 10:16 am

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7091940-bancher-ceh-fmi-alimentat-criza-din-europa-est-pentru-determina-statele-ceara-ajutor.htm

    interesant, si pana acum ne aratau toti cu degetul ca suntem conspirationisti… :))

    Apreciază

  23. CUPRINS O – W « Saccsiv's Weblog said, on august 8, 2010 at 5:53 pm

    […] Studiul Asociatiei ProDemocratia: Romanii sustin pedeapsa cu moartea, retragerea cetateniei tiganilo… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: