SACCSIV – blog ortodox

A CAZUT PETRU VODA …

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 11, 2016

   Dupa cum stiti, sunt parinti care au intrerupt pomenirea:

VIDEO: Parintele IULIAN de la PRODROMUL despre MARELE SINOD / NU MAI TREBUIE POMENITI / Nu suntem schismatici, ci prigoniti / Nu-i valabila caterisirea / Nu avem voie sa tacem

A doua scrisoare a Protos. ELEFTERIE TARCUTA catre IPS IOACHIM BACAUANUL: Dvs. pregatiti instalarea ANTIHRISTULUI

AUDIO (si transcriptul). Parintele ANTIM (ce a parasit Manastirea Bistrita) si parintele HARITON (Muntele Athos) discutand pe tema MARELUI SINOD: “ce vom face, unde ne mai spovedim, unde ne mai împărtășim, unde mai mergem la Liturghie?”

EXCELENT: Parintii Macarie Banu si Atanasie Parfeni RESPING SANCTIUNEA opririi totale de la savarsirea lucrarilor sfinte. VOR CONTINUA sa savarseasca lucrarile sfinte si nici de acum incolo nu-l vor mai pomeni pe Ierarh. Cititi integral CONTESTATIA lor

TRANSCRIPTUL Conferintei de la Bucuresti a MONAHILOR DIN ATHOS

Ierom. Grigorie (Manastirea Lacul Frumos): De ce am intrerupt pomenirea chiriarhului?

VIDEO (interviu): Parintele SAVA LAVRIOTUL despre Marele Sinod, OPRIREA POMENIRII, minciunile despre GHERONDA GAVRIIL, “teologia post patristica”

Poate e bine sa recititi articolele din link-urile de mai sus, pentru a va reaminti si motivele pentru care au interupt pomenirea Ierarhilor ecumenisti.

   Iata ce putem citi la http://manastirea.petru-voda.ro/2016/10/12/ginduri-despre-adunarea-din-creta-si-urmarile-sale/:
Considerăm că cei ce au oprit pomenirea ierarhului locului ar fi trebuit să ia în considerare:

–           nulitatea de facto a documentelor din Creta, întrucît nu e întrunită unanimitatea;

–           urmările akefalismului;

–           situaţia analoagă schimbării calendarului în 1924 şi crearea stilismului;

–           decizia Sinodului B.O.R. în plen, decizia pleromei ortodoxe româneşti şi decizia pleromei ortodoxe a toată lumea cu privire la raportarea faţă de aceste documente;

–           atitudinea duhovnicilor ortodocşi cu viaţă sfîntă din sec. XX-XXI faţă de situaţii similare (Paisie Olaru, Cleopa Ilie, Justin Pârvu, Arsenie Boca, Arsenie Papacioc, Adrian Făgeţean, Sofian Boghiu, Justin Popovici, Seraphim Rose; cugetul lor a fost unilateral că pomenirea ierarhului nu se poate opri decât exclusiv în situaţia în care acesta s-ar fi împărtăşit din acelaşi Potir cu ereticii);

–           situaţia reală dintre teologie şi politică în ziua şi lumea de azi şi analogia cu elaborarea şi urmările declaraţiilor ce trebuiau semnate de mărturisitorii din temniţele şi lagărele comuniste: chiar şi cei ce au semnat lucruri care nu le reprezentau crezul intim, sunt consideraţi de Biserică mărturisitori, pentru că în condiţiile date au făcut tot ce se putea pentru mîntuirea comunităţii, nu numai a lor personală;

–           faptul că de cele mai multe ori o formă de protest duce la protestantism, şi că adesea unii care voiau să combată o ispită de-a stînga fără ajutorul Harului au căzut într-una de-a dreapta;

–           faptul că prin separarea de Biserică îşi refuză loruşi dreptul la Taine;

–           faptul că prin votul de blam aruncat nu doar ierarhului locului, ci întregii ierarhii ortodoxe, şi prin aceasta, întregii Biserici Ortodoxe, se unesc în atitudine şi efect cu ateii şi păgînii;

–           faptul că nu cunosc detaliile participării sinodalilor români în Creta, nici istoria Bisericii şi sfintele canoane, prin care ar fi înţeles că apărarea dreptei credinţe are o mulţime de forme, în funcţie de context şi posibilităţi, şi că schisma nu este nicidecum o formă de apologetică ortodoxă;

–           faptul că deşi erezia e abaterea de la dogmă, iar schisma este o raportare greşită la iconomia eclesiastică, raportarea ambelor e greşită una faţă de alta şi a fiecăreia faţă de Ortodoxie, nici una din ele nefiind mîntuitoare, ci amîndouă pricinuitoare de pedeapsa veşnică.

Notă: Atît în mănăstirea noastră, cât şi în toate parohiile şi mănăstirile unde se pomenesc ierarhii B.O.R. toate Sfintele Taine sunt valide. Aghiasma – cel mai simplu test – este valabilă.

   Comentariu saccsiv:

Sa analizam cateva paragrafe:

“nulitatea de facto a documentelor din Creta, întrucît nu e întrunită unanimitatea;”

Nu asa se pune problema. Ei s-au strans acolo, au discutat, au votat si au semnat. Iar cand s-au intors au hotarat sa pune in aplicare:

“SFANTUL SINOD” BOR despre SINODUL DIN CRETA / Adica ii doare-n echer si compas de scrisori / Teofan ne-a aburit / Ne-au declarat oficial schismatici

Documentele din Creta nu sunt nule, ci sunt eretice. Neinteresant ca n-au participat patru Patriarhii.

“situaţia analoagă schimbării calendarului în 1924 şi crearea stilismului;”

In traducere … bau bau-ul cu schisma.

“atitudinea duhovnicilor ortodocşi cu viaţă sfîntă din sec. XX-XXI faţă de situaţii similare (Paisie Olaru, Cleopa Ilie, Justin Pârvu, Arsenie Boca, Arsenie Papacioc, Adrian Făgeţean, Sofian Boghiu, Justin Popovici, Seraphim Rose; cugetul lor a fost unilateral că pomenirea ierarhului nu se poate opri decât exclusiv în situaţia în care acesta s-ar fi împărtăşit din acelaşi Potir cu ereticii);”

In primul rand n-au fost situatii similare. N-a fost pe vremea lor un astfel de Mare Sinod talharesc. In al doilea rand, unde au spus si cand au spus? Inregistrarea, minutul. Lucrarea, editiura, anul, pagina.

Pana atunci, iata un e-mail trimis de fratele Muritor:

Pe lîngă multele chestiuni adevărate (de ordin secundar și deja demult depășite, care au apărut pe parcursul ultimului secol, tocmai datorită infiltrării celor de un duh străin Bisericii, ce au permis pătrunderea duhului lumesc și ereziei), poziția ecleziologică actuală asumată a mănăstirii Petru Vodă îmbină minciuna cu Adevărul, precum sîntem deja obișnuiți cu poliloghia ereticilor ecumeniști, ce, pentru a nu se observa negoțul cu Adevărul Dumnezeiesc ce-l săvîrșesc la taclalele lor cu ereticii, și apostazia lor, lungesc cuvîntul îmbinînd în vorbăria lor lucruri adevărate cu pseudo-învățătura eretică împrumutată din afara Bisericii lui Hristos.
Matei 5,37: ”Ci cuvântul vostru să fie: Ceea ce este da, da; şi ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este.”
În afară de acuzația de schismatici ce le-o aduc celor ce au întrerupt comuniunea cu ereziarhii semnatari la Creta, pentru a-și justifica comuniunea mănăstirii cu actualii apostați, în acest fel făcîndu-se părtași la perpetuarea ecumenismului, se mai folosesc în chip viclean și de numele Sf. Cuv. Iustin Popovici și a Cuviosului Serafim Rose.

[…]

Desigur, au omis intenționat faptul că Sf. Iustin Popovici, în ultimii 7 ani ai vieții sale, nu a mai pomenit numele Patriarhului sîrb la sfintele slujbe din motiv de erezie ecumenistă și serghianistă, fără ca acest patriarh să fi ajuns să se împărtășească dintr-un potir cu ereticii. Iar de Cuviosul Serafim Rose se ține intenționat sub tăcere (chiar și în lucrările sale traduse în Română) că acesta nu era în comuniune cu Patriarhia Moscovei și, deci, nici cu așa-numita ”Ortodoxie Mondială”, participantă activă a CMB, ce a făcut maximul posibil să fie ținută sub tăcere adevărata Ecleziologie (învățătura Bisericii despre Biserică) Ortodoxă, astfel ca în ultimele decenii să fie edificată în tempou rapid Anti-biserica lui Antihrist. Cît despre mincinoasa învățătură că ”pomenirea ierarhului nu se poate opri decât exclusiv în situaţia în care acesta s-ar fi împărtăşit din acelaşi Potir cu ereticii”, sînt curios să aflu din ce scrieri ale Cuvioșilor Iustin Popovici și Serafim Rose au preluat-o. În mintea strîmbă și lucrul drept se strîmbă.
Cuviosul Serafim Rose, alături de Sf. Ier. Ioan Maximovici, Sf. Ier. Filaret Voznesenski, ÎPS Averchie Taușev, era membru al Bisericii Ortodoxe Ruse din Diaspora (BORuD) ce nu era în comuniune cu ”Ortodoxia mondială”, dar era în comuniune cu Biserica Ortodoxă Rusă din catacombe, ce era prigonită de Patriarhia Moscovei și statul sovietic, adică de aceeași ”Ortodoxie mondială”, piatra de temelie a ”bisericii” ecumeniste a Antihristului: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/wp-content/uploads/2016/02/sfintii-catacombelor-rusiei.pdf

Evident, nu se menționează nici despre faptul să sinodalii BORuD, în frunte cu Sfîntul Ierarh Filaret Voznesenski al New Yorkului, au condamnat și anatemizat deja (încă din 1983) ecumenismul și pe cei ce cu bună știință sînt în comuniune cu ecumeniștii. 

Să înțelegem din aceasta oare că actuala ”mărturisire de credință” de la Petru Vodă va fi folosită ca ”dreptar de Ortodoxie” pentru a justifica ulterioara canonisire și caterisire a clericilor nepomenitori din rîndul B.O.R.? Acesta va fi noul bici folosit de Patriarhia B.O.R. și pentru apostazia generală din rîndul creștinilor ortodocși români?

   Comentariu saccsiv:

Parerea mea e ca nici unul din acea lista postata de Manastirea Petru Voda, nu a spus asa ceva. Eventual parintele Justin Parvu pare sa fi zis ceva ceva, dar intr-un alt context. Insa cam ce credeti ca ar fi zis daca era printre noi, acum, dupa Marele Sinod?

Cititi va rog si:

Manastirea Petru Voda asteapta ceea ce nu se va petrece niciodata

Sa continuam cu analiza altor fragmente:

“situaţia reală dintre teologie şi politică în ziua şi lumea de azi şi analogia cu elaborarea şi urmările declaraţiilor ce trebuiau semnate de mărturisitorii din temniţele şi lagărele comuniste: chiar şi cei ce au semnat lucruri care nu le reprezentau crezul intim, sunt consideraţi de Biserică mărturisitori, pentru că în condiţiile date au făcut tot ce se putea pentru mîntuirea comunităţii, nu numai a lor personală;”

Asta cu situatia geopolitica e din aceeasi categorie cu “invatatura” parintelui Amfilohie Branza:

VIDEO: Parintele AMFILOHIE BRANZA despre MARELE SINOD. Integritatea teritoriala e mai importanta decat Adevarul …

Apoi, cum sa faci o analogie cu Sfintii Inchisorilor? Pai s-au batut cu caramida in piept ca in Creta a fost Sinod Ortodox. Si Sfant. Au avut o organizare ca la Bilderberg. Nu intra nici pasarea. Cine i-a torturat? A fost omorat careva in bataie? I-a tinut cineva flamanzi pana au cazut din picioare? I-a privat careva de somn? I-a sechestrat cineva? Care au fost supliciile pe care le-au suferit de au trebuit sa semneze?

“faptul că prin separarea de Biserică îşi refuză loruşi dreptul la Taine;”

In primul rand nu se separa nimeni de Biserica. In al doilea rand, care Taine la cei ce au semnat in Creta?

Iata ce putem citi la Fragmente din procesul intentat de Patriarhia Constantinopolului Sfântului Maxim Marturisitorul pentru ca a rupt comuniunea cu ea de pe Aparatorul Ortodox:

Mai apoi, când Patriarhul Romei care era încă ortodox, a condamnat monotelismul Patriarhilor Răsăriteni, Sfântul Maxim a mărturisit că, fiind lipsiţi de Credinţa Ortodoxă, Patriarhii acestor aşezări şi-au pierdut continuitatea Apostolică, deci şi „puterea de a lega şi a dezlega”. Ei (care susțin erezia) ce singuri de la sine sunt blestemați și lepădați, și de Preoție sunt înstrăinați, aceia ce fel de Taine săvîrșesc? Apoi ce duh vin asupra acelora care se hirotonesc de unii ca aceștia?

Vrăjmaşii lui au încercat să-l facă să spună vorbe de prisos, întrebându-l astfel:
– Atunci, doar tu te vei mântui, în timp ce toţi ceilalţi se vor pierde?
Iară Sfântul Maxim, cu mare înţelepciune de la Duhul Sfânt care se odihnea întru el, răspunse:
– „Dumnezeu mă opreşte să osândesc pe cineva sau să pretind că doar eu mă mântuiesc! Acestea fiind zise, voi alege mai degrabă să mor decât să apostaziez în vreun fel de la credinţa cea adevărată şi să sufăr apoi chinurile conştiinţei.”

Zis-au lui:
– Dar ce vei face, de vreme ce cei din Roma sunt uniţi cu cei din Constantinopol? Căci aseară au sosit de la Roma două delegaţii şi mâine dimineaţă, în ziua duminicii, se vor împărtăşi cu Patriarhul din Preacuratele Taine. Cuviosul răspunse:
– Chiar dacă tot Universul va fi în comuniune cu Patriarhul, eu nu voi fi în comuniune cu el. Precum ştiu că Sfântul Duh prin Apostolul Pavel spune că îngerii înşişi vor fi anatema dacă ar propovădui într-alt chip, aducând ceva nou în credinţă(Galateni 1,8).

Iata ce mai scrie pe site-ul Manastirii Petru Voda:

“faptul că prin votul de blam aruncat nu doar ierarhului locului, ci întregii ierarhii ortodoxe, şi prin aceasta, întregii Biserici Ortodoxe, se unesc în atitudine şi efect cu ateii şi păgînii;”

“Se arunca vot de blam” Ierarhilor care au semnat direct in Creta sau care si-au dat acordul la Sinodul BOR de dupa. Faptul ca toti Ierarhii din Romania au facut-o, e cu totul neinteresant, caci nu inseamna ca “se arunca vot de blam intregii Biserici Ortodoxe”. Episcopul Longhin n-a semnat si e roman. Ba mai mult:

MITROPOLITUL Ieremia de Gortina ANATEMATIZEAZA panerezia ECUMENISMULUI semnata de tradatorii Ortodoxiei participanti la MARELE SINOD

“Atît în mănăstirea noastră, cât şi în toate parohiile şi mănăstirile unde se pomenesc ierarhii B.O.R. toate Sfintele Taine sunt valide. Aghiasma – cel mai simplu test – este valabilă.”

La nici unul din realele Sfinte Sinoade din vechime nu s-a stabilit si in nici un Canon nu scrie despre vreun test al Aghiasmei.

Foarte posibil sa existe parinti in Manastirea Petru Voda care sa nu fie de acord cu textul de pe site-ul Manastirii. Dar e site-ul oficial, se vorbeste la persoana intai plural, deci pana una alta e pozitia oficiala.

 

46 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. helen02elena said, on noiembrie 11, 2016 at 11:10 pm

    Apreciază

  2. sica said, on noiembrie 11, 2016 at 11:47 pm

    NU SUNT IN LEGATURA CU SUBIECTUL DAR SUNT IN LEGATURA CU EVENIMENTELE MONDIALE
    DOAMNE AJUTA



    http://www.breitbart.com/texas/2016/11/10/die-whites-die-anti-trump-rioters-vandalize-nola-monuments/
    https://thehornnews.com/outrage-soros-funding-anti-trump-protests/

    http://www.zerohedge.com/news/2016-11-09/how-did-media-pollsters-get-election-so-wrong
    http://russia-insider.com/en/congratulations-msm-you-sacrificed-last-shred-credibility-stop-trump-and-it-didnt-even-work/ri17483
    http://observer.com/2016/11/this-election-has-disgraced-the-entire-profession-of-journalism/
    http://www.fort-russ.com/2016/11/ukrainian-politicians-scramble-to.html
    http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-elections/michelle-obama-2020-bid-hillary-clinton-presidential-race-hillary-clinton-a7408186.html
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3916422/I-want-Trump-s-ambassador-EU-Nigel-Farage-says-accept-job-Donald-wins-election-s-booked-flight.html
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3922890/The-Kremlin-says-victory-Clinton-sparked-World-War-Three-electing-Trump-saved-world-Armageddon.html
    http://www.zerohedge.com/news/2016-11-09/first-brexit-now-trump-%E2%80%A6-what%E2%80%99s-next
    http://www.independent.co.uk/voices/donald-trump-elected-president-united-states-america-end-high-days-middle-east-soviet-russia-liberal-a7407431.html
    http://www.zerohedge.com/news/2016-11-09/european-politicians-terrified-horror-scenario-after-brexit-trump

    http://rense.com/general96/RussJetshitUSsup.htm#sthash.j0Jaj5Xk.dpuf
    http://www.presstv.ir/Detail/2016/11/09/492849/Syria-Golan-Heights-Israel
    https://www.rt.com/uk/366095-warship-oil-yemen-saudi/

    http://www.smithsonianmag.com/science-nature/wireless-brain-computer-network-helps-paralyzed-monkeys-walk-humans-could-be-next-180961049/?no-ist

    Apreciază

  3. maxim said, on noiembrie 12, 2016 at 12:00 am

    NISTE HAHALERE!

    Apreciază

  4. Daniela said, on noiembrie 12, 2016 at 12:27 am

    A cazut si Manastirea Paltin Petru Voda, care merge pe aceleasi principii, ca poti pomeni Ierarhul pana la slujirea Sf Liturghii si impartasirea cu ereticii. Inseamna ca pana atunci te poti ruga cu ei, poti sa faci alte taine botez, cununie, etc si astepti pana la potir.Trist ca gandesc asa.

    Apreciază

    • Cristian said, on noiembrie 12, 2016 at 11:15 pm

      Avand in vedere afirmatia ca Mtirea Petru Voda a cazut, am si eu o rugaminte:

      ce mai stiti despre Parintele Spiridon de la Manastirea Petru Voda?

      Am citit mai demult, pe acest seit, un comment, in care se spunea ca a fost plecat la o manastire in Rusia, parca. S-o fi intors in manastire? Mai spovedeste?

      Ma intereseaza pozitita dansului fata de cele discutate aici: sindoul din Creta, cardul de sanatate, despre care se spunea ca maicutele de la Mtirea Diaconesti l-au acceptat in cele din urma… Chiar as vrea sa stiu parerea dansului fata de acestea si fata de pozitia actuala a Mtirii Petru Voda, stiind ca atunci cand traia Parintele Justin era (si cerea si celorlalti) o ascultare deplina de cuvintele Parintelui Justin (cu care ascultare si eu sunt de acord, binestiind cine este Parintele Justin).

      Se pare ca, pana la urma, a devenit o chestie strict personala modul in care mai tinem / respectam avertismentele date de Parintele Justin; iar pastorii nu prea ne mai ajuta in aceasta privinta: nici cu exemplul, nici cu sfatul. Sper ca Parintele Spiridon sa fi ramas pe drumul indicat de Parintele Justin… Sau poate si altii din manastire.

      Apreciază

  5. Daniela said, on noiembrie 12, 2016 at 12:35 am

    Pr Eftimie Mitra nu stiti a interupt pomenirea Ierarhului sau? Ca dadea frumoase sfaturi despre Sinod? Vrem fapte, nu vorbe.. Stiti ca se zice faptele, faptele nu oala cu laptele. Presimt ca se va intampla cu Sinodul ca si cu faza cu cipurile, la inceput toti au predicat impotriva, au strans semnaturi, iar apoi sau retras,nu a mai fost nimic grav in luate a documentelor cu cip. Un exemplu e Danion, Pr Eftimie Mitra, fratii Roncea, chiar Preoti din Petru Voda, Pr Iacov Savin, etc..C-am asa merge treaba si cu Sinodul, toata erezia Sinodului din Creta o accepta tacit toti si merg inainte, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat…

    Apreciază

    • cosminmatiu said, on noiembrie 12, 2016 at 9:38 am

      Cand am vorbit cu el acum mai mult de o luna si ceva inca il pomenea, pe motiv ca ierarhul lui nu participase la sinod si sinodul bor inca nu avuse loc. Parintele are cont pe facebook, o sa il intreb

      Apreciază

      • Fratele Mihail said, on noiembrie 12, 2016 at 8:10 pm

        @ cosminmatiu : un ucenic apropiat al Sfinției Sale se ocupă de acel cont, nu îți poate răspunde pe facebook

        Apreciază

  6. Prahovean said, on noiembrie 12, 2016 at 12:52 am

    Pe vremea SfântuluI Maxim, a fost Sfântul patriarh Martin al Romei, care a condamnat monotelismul sinodal, oferind în acest fel un reper pentru întreaga Biserică, astfel monoteliții au fost scoși din comuniune. Apoi a venit un patriarh care a căzut în erezia monotelită el însuși, iar Sfântul Maxim nu l-a mai pomenit. I s-a spus că iată, patriarhia Romei e în comuniune cu monoteliții, aceeași patriarhie care îi condamnase. Acest text ce îl văd citat prea des văd că este de multe ori prost înțeles. Din câte am discutat, unii confundă pe cei doi patriarhi. Sfântul Maxim a fost consecvent cu mărturisirea sa. Nu avea cum să rămână în comuniune cu scaunul Romei, odată ce pe el a ajuns un mărturisitor al ereziei, chiar dacă predecesorul lui a fost un mărturisitor. În momentul în care un ierarh învață cu capul descoperit o erezie condamnată sinodal, orice comuniune cu el se rupe și cu orice în pomenește în continuare cu bună știință. Dar, precum arată părintele Teodot, nu înainte de o receptare într-un sinod cu adevărat sfânt. Așa se explică de ce Sfântul Justin Popovici, deși întrerupsese pomenirea ierarhului, nu a întrerupt implicit pomenirea celor ce încă îl pomeneau, nici nu a considerat că biserica sârbă nu mai are taine, sau că unde se pomenește acel ierarh care el nu îl mai pomenea ar fi fost vorba de o cădere. Dacă ascultăm cu atenție ce a spus și părintele Sava în conferințe, lucrurile se leagă. Am evit până acum să intervin, tocmai pentru că observ că deja Saccsiv însuși și cei mai mulți din cei de aici s-au situat pe o poziție ce o eu o consider profund greșită. Nu vreau să intru în discuții interminabile cu cei care vor sări pe mine acum, am spus punctul de vedere. Cine vrea să mă contrazică, poate să o facă pe surse și cu respect. Nu cu spume la gură. Un lucru vă rog să țineți minte, că în Orthodoxie bine este echilibru și dreapta socoteală, iar răul este ceea ce este în afară, fie că este la dreapta, fie la stânga, fie sus, fie jos. Fugi de ecumenism și dai în stilism, satana se bucură, nu a reușit să te prindă cu una, te prinde cu alta. Recomand citirea articolului Sfântului Dumitru Stăniloae despre cum au apărut monofiziții. Acolo arată cum Nestorie ereticul a fost pe drept condamnat cu ajutorul Sfântului Chiril al Ierusalimului, pentru că spunea că Iisus și Hristos au fost în aparență o persoană, că Hristos Dumnezeu și Iisus omul au fost doar ca manifestare una, că erau două persoane diferite. După aceea, s-a ridicat Eutihie, arhimandrit în Constantinopol, care s-a apucat să învețe că naturile umană și divină în persoana Domnului s-au unit, au fuzionat, acuzând pe Orthodocși de nestorianism, că au trădat adevărul dovedit de Sfântul Chiril. Omul era râvnitor, dar nu înțelegea ce a spus de fapt Sfântul Chiril, și, la fel ca mulți de azi, gândea în poli: la dreapta e clar binele, iar la stânga răul. Fugind de erezia lui Nestorie, a căzut în erezia opusă. Și s-au găsit și atunci râvnitori fără discernământ, care tocmai, din pricina lipsei discernământului, din apărători ai Orthodoxiei au ajuns luptători contra ei, monofizitismul prinzând rădăcini. Pentru răul nu este în poli, în la dreapta binele și la stânga răul, ci este pe dreapta înțelegere, iar răul este căderea din ea la dreapta, la stânga, sau oriunde. Aștept acum linșajul, dacă Saccsiv va aproba comentariul. Contrazicerile la nesfârșit sunt inutile și pentru susținătorii adevărului, și pentru oponenții lor.

    Apreciază

    • Prahovean said, on noiembrie 12, 2016 at 1:09 am

      Menționez că am luat aghiasmă de la mine din parohie după ce s-a încercat să fiu convins că nu ar mai fi har și taine unde sunt pomeniți semnatorii din Creta. Sunt cel puțin două luni de atunci. Nu s-a stricat, și patriahul Daniel este pomenit încă acolo. Asta nu mă face adept al sinodului, al patriarhului Daniel și al ecumenismului. Aghiasma dă mărturie. Dacă altcineva a luat aghiasmă de la Petru Vodă, asta nu înseamnă că sunt unii părinți care nu îl pomenesc pe ierarh, de ar fi fost așa, cred că i-ar dat afară deja. Ci cred că sunt din cei care îl pomenesc încă, dar nefiind încă o receptarea într-un sinod Orthodox a sinodului din Creta, cu o condamnare clară, harul încă este prezent și tainele valide. Cei care cred în invalidare au tras o concluzie unilaterală, zic eu, neecclesial, nu au supus-o receptării ecclesiale a tuturor celor ce nu suntem de acord cu sinodul și îl respingem, ci au asumat că ei au dreptate și start și s-au apucat să afirme drept mărturisire a adevărului opinia lor. Sunt două mari probleme ce trebuiau (și încă trebuiesc) discutate: 1) S-a afirmat explicit o erezie în Creta sau nu s-a afirmat explicit. 2) Dacă s-a afirmat, care este poziția Orthodoxă, conform Sfintei Tradiții a Sfinților Părinți. Dacă ierarhi trădători vor alunga orice dialog, punând pumnul în gură, chemând la ascultare oarbă, papistă, de ei, prea departe nu vor fi cei ce asumă că opinia lor este adevărul și vor condamna, fără dezbatere ecclesială reală, pe cei ce nu sunt de acord cu ei. Prin Biserică vorbește Dumnezeu, prin Ecclesia, ea ne arată care este adevărul, plinora, ce se manifestă în sinodalitate (înțeleasă ca manifestare a plinorei, nu drept papă colectiv). În momentul în care asumăm din start că noi am înțeles adevărul și refuzăm dialogul cu frații (sau cu cei ce ne-au fost frați până curând), raportând orice spun ei la opinia proprie și anatemizându-i, am căzut noi din adevăr. Am fugit de Nestorie și am ajuns Eutihie.

      Apreciază

      • Ioan said, on noiembrie 12, 2016 at 11:59 am

        Am luat niste apa plata si am tinut-o in sticla si nu s-a stricat. Are har producatorul?

        Lasand ironia la o parte, pentru oamenii simpli, care nu au auzit de Creta bineinteles ca Duhul Sfant se pogoara si sfinteste apa…

        Nu exista un test al aghiasmei. La stilisti apa nu se strica, asa am auzit. Aceasta inseamna ca au har oare?

        Daca ecumenismul este erezie rezulta ca adeptii acestuia sunt eretici. Daca sunt eretici inseamna ca sunt luptatori impotriva Duhului Sfant. Daca sunt luptatori impotriva Duhului Sfant, tu ce legatura ai cu vrajmasii lui Dumnezeu?

        Apreciază

      • pcmouse said, on noiembrie 12, 2016 at 12:18 pm

        Prahovean-sa inteleg ca ai luat aghiasma de unde nu trebuie?

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on noiembrie 12, 2016 at 1:04 pm

        Si pacatul are gust dulce cand te obisnuiesti sa-l faci si-ti adoarme constiinta. Aghiasma ce o fac popii ecumenisti eu o vad mai rea decat apa plata !

        Apreciază

      • calin said, on noiembrie 12, 2016 at 2:55 pm

        As vrea sa fiu si eu un ”stilist” ca acesta: http://traditiaortodoxa.wordpress.com/2014/08/22/1992-interviu-cu-parintele-patric-ranson-marea-iubire-sta-in-a-spune-adevarul/ Doamne, ajute-ma!

        Apreciază

      • Mirela said, on noiembrie 12, 2016 at 5:12 pm

        Prahovean

        „ea ne arată care este adevărul, plinora, ce se manifestă în sinodalitate”. De două ori ai scris PLINORA, deci o greşeală de tehnoredactare e exclusă. Se vede cât de bine stăpâneşti chestiunea, dacă nici termenii nu-i ştii. Iar a-i folosi fără ca măcar să-i reţii/cunoşti oare ce denotă?

        Apreciază

      • ana said, on noiembrie 13, 2016 at 12:32 am

        am si eu apa de la chiuveta in sticla de doua luni si tot nu s a stricat. deh… e cu clor. oare apa pentru agheasma o fi de la izvor? 🙂 ca daca e cu clor si nu s a stricat nu e mare lucru

        Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 12, 2016 at 4:10 am

      Prahovean

      Ce linsaj visezi?

      In rest, tu stii ce vrei sa zici in prima parte a comentariului tau.

      Apreciază

      • Prahovean said, on noiembrie 12, 2016 at 11:46 am

        Nu înțeleg ultima propoziție, literalmente. Iar de linșaj, am vorbit deja cu alți cititori vechi ai blogului și le-am spus poziția mea, au zis că sunt căzut în erezie, ecumenist, iubitor de patriarhul Daniel.

        Apreciază

      • saccsiv said, on noiembrie 12, 2016 at 12:22 pm

        Prahovean

        Iar asta numesti tu linsaj?

        Apreciază

    • el said, on noiembrie 12, 2016 at 11:24 am

      Prahovean

      „intelepciunea” ta sofistica iti vine de la inchinarea la dracii lui boca.
      in rest palavre care magulesc CONSTIINTELE CAZUTE si INCURAJEAZA APOSTAZIA ramanerii in COMUNIUNE cu EREZIA!

      DEGEABA cititi si citati Sfintii, caci sunteti DEPARTE de Ortodoxie. Voi sunteti din seceratura lumii si pulberea pamantului.

      mergi linistit la popii tai pomenitori de ERETICI pana la Parusie ca NIMIC nu s va intampla cu ei , ca si tine va dati constiinta buna sa RAMANETI IN EREZIE, voi sunteti DEJA beserica oficiala cea CAZUTA din care IES azi Robii Lui Hristos ca sa poata sa urmeze Capului Bisericii, ca daca ar rame cu voi ar trebui cu asemenea MISELESTI TRADATOARE „justificari” sa urmeze episcoparilor si popangiilor vostri CAZUTI si NEASCULTATORI de Hristos.

      ramaneti deci linsititi in zidurile si fatzadele voastre „canonice” si rostiti „rugaciunile” voastre hocus-pocus prin care credeti voi ca PUTETI SA SILITI pe Duhul Sfant sa va „sfinteasca” FARA sa PAZITI Cuvantul Ortodoxiei dat voua de Hristos !!!

      IATA AZI se petrece si cu voi besericaoficiala.srl ceea ce s-a petrecut odinioara cu Sinagoga iudeilor UCIGASI de Hristos cand si-a PIERDUTmenirea ei : ” IATA VI SE LASA CASA VOASTRA PUSTIE !!” ____ si daca acelora s-a promis ca atunci cand vor striga Bine este cuvantat cel ce vine intru Numele Domnului vor fi PRIMITI INAPOI, voua LEPADATURI INFINIT mai PERVERSE ca aceia Cuvantul Vesnic NIMIC NU v-a mai promis caci STIA SPURCAIUNEA NEVINDECATA a sufletelor vaostre! Pentru voi mai este DOAR cuvantul: Biserica va fugi in pustie DIN CAUZA CAZATURILOR APOSTATE oficiale a ANTICRISTILOR ca voi care FATRANICESC Dreptatea si Adevarul !

      Si mai indrazniti sa luati in gurile voastre SPURCATE de APOSTAZIE exemplul Sf Maxim Marturisitorul.
      FATRANICI si VICLENI , VAI VOUA ! voi sunteti urmasii FARSEILOR , INFINIT mai ORBI si NEcarturari ca ei !
      Sf Maxim VA VA JUDECA pe voi FATARNICILOR PERVERSI si TRADATORII ADEVARULUI !

      pe unii ca voi „abili” justificatori a EREZIEI /APOSTAZIEI nici Hristos NU a putut sa.-i indrepeze, caci in sufletele PUTREDE de VICLENIE NU incape harul datator de Viata al Duhului Sfant !

      Apreciază

  7. Pąʍvo said, on noiembrie 12, 2016 at 1:15 am

    Certa-ma-va dreptul cu mila si ma va mustra, iar untdelemnul pacatosului sa nu unga capul meu. (Psalmi 140; 5)

    Caldicei in credinta loviti in orgoliu:

    „elementnativ
    https://saccsiv.wordpress.com/ toti cei care sunt jigniti de saccsiv in halul in care o face, haideti sa ii scriem si noi ce credem de escrocheria sa financiara mascata si de el si de limbajul sau … haideti sa il facem de rusine”

     „Blondu_mic
    Haideti sa facem o actiune impotriva acestui El, si sa il dam in judecata ca si pe Saccsiv pentru ca face pe oameni debili nebuni etc… imi pare rau dar trebuie sa actionam in justitie…pe nebunii calomniatori de la Saccsiv .,. nu v-ati dat toata viata lui Hristos in monahism sa va jigneasca nebuni ca El pe blogul saccsiv”

    Mai sunt si alte plangeri penale „ortodoxe”, dar nu le mai insir aici.

    Actiunea de denigrare a fost pusa la cale in comun de sustinatorii bocaiti a lui Teodot, iubitori de sine si sensibili la orice critica. Se observa ca nadejdea lor este doar in justitie… Clara a fost doar un nume fictiv.

    Concluzia: Adularea unui vrajitor ca Boca transforma barbatii in babe aiurite, iar femeile devin demoni indragostiti, logic, de inselati in credinta.

    Faptul ca au reper credulismul oamenilor formalisti in trairea ortodoxa e dovada clara a confuziei si lipsei de transparenta in care se afla.

    Dumnezeu sa-i lumineze !

    Apreciat de 2 persoane

    • cosminmatiu said, on noiembrie 12, 2016 at 9:49 am

      In loc sa isi directioneze eforturile si puterile sa pastreze credinta intocmai ca si Sfintii Parinti mai bine lovesc in cei care se straduie sa ramana in adevar.

      Inchinatori la idolul Boca, va suna cunoscut ?

      „21. Va da frate pe frate la moarte şi tată pe fiu şi se vor scula copiii împotriva părinţilor şi-i vor ucide.
      22. Şi veţi fi urâţi de toţi pentru numele Meu; iar cel ce va răbda până în sfârşit, acela se va mântui.
      23. Când vă urmăresc pe voi în cetatea aceasta, fugiţi în cealaltă; adevărat grăiesc vouă: nu veţi sfârşi cetăţile lui Israel, până ce va veni Fiul Omului.
      24. Nu este ucenic mai presus de învăţătorul său, nici slugă mai presus de stăpânul său.
      25. Destul este ucenicului să fie ca învăţătorul şi slugii ca stăpânul. Dacă pe stăpânul casei l-au numit Beelzebul, cu cât mai mult pe casnicii lui?
      26. Deci nu vă temeţi de ei, căci nimic nu este acoperit care să nu iasă la iveală şi nimic ascuns care să nu ajungă cunoscut.
      27. Ceea ce vă grăiesc la întuneric, spuneţi la lumină şi ceea ce auziţi la ureche, propovăduiţi de pe case.
      28. Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena.
      29. Au nu se vând două vrăbii pe un ban? Şi nici una din ele nu va cădea pe pământ fără ştirea Tatălui vostru.
      30. La voi însă şi perii capului, toţi sunt număraţi.
      31. Aşadar nu vă temeţi; voi sunteţi cu mult mai de preţ decât păsările.
      32. Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.
      33. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri.
      34. Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie.
      35. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.
      36. Şi duşmanii omului (vor fi) casnicii lui.
      37. Cel ce iubeşte pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine.
      38. Şi cel ce nu-şi ia crucea şi nu-Mi urmează Mie nu este vrednic de Mine.
      39. Cine ţine la sufletul lui îl va pierde, iar cine-şi pierde sufletul lui pentru Mine îl va găsi.
      40. Cine vă primeşte pe voi pe Mine Mă primeşte, şi cine Mă primeşte pe Mine primeşte pe Cel ce M-a trimis pe Mine.”

      Apreciat de 1 persoană

    • octoviv said, on noiembrie 12, 2016 at 2:47 pm

      Pamvo

      Amin !

      Apreciază

  8. CREANGA TEOFIL said, on noiembrie 12, 2016 at 4:21 am

    Trebuie menționat că ierarhii care au semnat eresul din Creta și care cu mult timp înainte au bătătorit cărările ereziei și cei care au consimțit aceasta, cum s-a întâmplat nu demult la sinodul BOR, nu mai pot fi numiți ortodocși, ci din momentul acesta ei trebuie numiți ecumeniști. În primul rând acești ierarhi ecumeniști nu trebuie crezuți sub nicio formă, pentru că sunt vicleni, asemenea diavolului care este viclean și a cărui voie o fac, chiar dacă au momente de milă și de înțelegere. Deci, foarte clar vă spun: dacă ne vom lăsa pe mâna lor ne vor vinde negreșit, chiar dacă la sinodul BOR au dat jumătate de pas înapoi, aburind-o, pentru a împăca și capra și varza. După oarecare timp, iarăși își vor reveni și se vor avânta spre culmile ecumenismului de unde ne vor arunca în prăpastia cea mare a ereziei finale. Pentru că mulți dintre ei umblă cu limba scoasă după unirea cu papa și cu restul ereticilor.
    Deci harul încă îl mai au, dar la slujbele lor să nu mergeți, la ei să nu vă spovedeți sau să vă împărtășiți, învățăturile și predicile lor să nu le ascultați sau să le urmați, ca să nu fiți înșelați și, astfel, să vă treziți despărțiți de Hristos. Cei care nu-i pomenesc mai bine fac, iar dacă sunt caterisiți sau afurisiți, acestea n-au nicio valoare. Acești ierarhi ecumeniști, dacă vor muri acum, nu vor vedea fața lui Dumnezeu.
    Dacă mergi la slujba lui te poți folosi de harul lui, dar riști să-ți impropriezi învățurile lui eretice și astfel îți pierzi mântuirea. Și la ce ajută că ai câștigat harul, dacă-ți periclitezi mântuirea? Pe lângă aceasta, dacă nu mergi la el la slujbă, s-ar putea să îi dai și lui de gândit și poate conștiința sa se trezește. Deci, nu-i suficient harul pentru mântuire.
    Pentru mântuire trebuiesc trei lucruri: harul, faptele bune și dreapta credință (ortodoxia).
    Degeaba am harul și faptele bune, dacă n-am dreapta credință, deci una dintre acestea trei, nu mă mântuiesc. Și preotul bețiv sau curvar are har, face aghiazmă, dar nu se mântuiește dacă-l prinde moartea așa. După moarte i se ia harul și este trimis în iad. Cu atât mai mult dacă-s păcate dogmatice.
    Chiar dacă merg la acel ierarh ecumenist și iau harul, însă: supăr pe Dumnezeu (care se va îndepărta de mine), smintesc pe cei din jur și se vor lua după mine, îl voi întări și pe acel ierarh în părerile lui greșite și, în ultimă instanță, risc să-mi întinez și eu mintea și sufletul cu ereziile lui, etc..
    Oricum, cu timpul, harul li se va lua.

    Apreciat de 1 persoană

    • pcmouse said, on noiembrie 12, 2016 at 12:20 pm

      bravo mah.bine zici!

      Apreciază

    • Raluca said, on noiembrie 12, 2016 at 12:52 pm

      Cu toată dragostea, dar n-am înțeles nimic.
      Spuneți că ierarhii care au semnat în Creta nu mai sunt ortodocși, ci ecumeniști, că sunt vicleni și că ne vor vinde – deja au facut-o – dar că au har, har care spuneți că nu folosește de fapt la nimic din moment ce nu e bine să participăm la slujbele lor, să ne spovedim și să ne împărtășim la ei, să ascultăm predicile lor, etc. Așadar ierarhul nu-și pierde harul dacă este căzut din dreapta credință. Harul îi rămâne deși nu mai folosește nimănui. Mai spuneți: ” Oricum, cu timpul, harul li se va lua.” Cum și când se va întâmpla acest lucru? Cum vom ști că li s-a luat harul? Dar preoții care pomenesc pe acești ierarhi? Trebuie avut și față de ei aceeași atitudine?
      La sinodul din octombrie n-au împacat nimic, și n-au dat deloc dar deloc înapoi, pentru că pur și simplu nu au spus adevărul legat de Creta, și pentru că nu au retractat nimic din cele semnate acolo. Poporul în marea lui majoritate nu știe NIMIC despre conținutul documentelor semnate în Creta și despre gravitatea lor.

      Apreciază

      • cosminmatiu said, on noiembrie 12, 2016 at 3:24 pm

        Conform canoanelor cei care stiu ce s-a intamplat in Creta si au bazele ortodoxiei trebuie sa intrerupa comuniunea cu ierarhii ce au semnat acolo si sa nu mai mearga la bisericile unde preotii pomenesc ierarhi ce au semnat in Creta sau sunt de aceeasi parere (ierarhii nostri toti sunt eretici, prin semnare in creta sau prin faptul ca tac). Noi ca oameni muritori ce vrem sa ne mantuim facem partea noastra si intrerupem comuniunea cu ei, partea cu Harul este partea lui Dumnezeu si daca Dumnezeu desi preotul sau ierarhul este eretic vrea sa dea har pentru anumiti oameni care merg la biserica dar nu stiu ce s-a intamplat nu este treaba noastra.
        Noi care stim degeaba mergem pentru ca insultam pe Dumnezeu si smintim si pe altii.
        Noi sa ne facem partea noastra, de partea cu harul vor vedea abia dupa moarte daca a fost sau nu.

        Apreciază

      • CREANGA TEOFIL said, on noiembrie 12, 2016 at 3:58 pm

        Harul exista. Dovada: la Petru Voda s-a facut aghiazma (si ni numai acolo). Dar ati citit ce concluzii au postat cei de la Petru Voda? Acei preoti si monahi de acolo care au scris acestea cu adevarat au gandit eretic. Acestia sunt mai periculosi decat ierarhii care au semnat eresul. Harul nu se ia printr-o simpla apasare de buton. Daca ar fi fost asa, harul s-ar fi luat din momentul semnarii in Creta, inainte de a se intoarce ierarhii in Romania. Ori nu este asa, pentru ca din dragoste Dumnezeu tine cont de mai multe aspecte. Dumneata daca iubesti pe cineva, dar din toata inima, si-ti face suparari, si chiar te inseala, il ierti pentru ca il iubesti, si iar te inseala si iar il ierti si tot asa de multe ori. Si sa zicem ca esti casatorita cu el si s-a ajuns ca el sa bage divortul, si-l rogi sa se gandeasca bine, si el nu vrea, si el semneaza actele de divort, si chiar dupa toate acestea ii mai iesi in cale si-l implori si chiar alergi dupa el, … si in cele din urma il abandonezi si-l lepezi. Vezi, foarte greu il parasesti, dupa ce ai incercat toate posibilitatile. Dar, cu atat mai mul Dumnezeu cu ai Sai. Pe langa aceasta Biserica nu inseamna numai preotii si ierarhii, ci si noi. Preotilor li s-a dat harul nu numai pentru ei, ci si pentru noi. Nicodim n-a facut parte din sinedriul? Si s-a temut de ceilalti si a venit pe ascuns la Hristos. Iar Hristos l-a ocarat si l-a lepadat aruncandu-l imediat in iad? Nu, pentru ca i-a vazut inima. L-a invatat si l-a lamurit. L-a tratat diferentiat de ceilalti, pentru ca avea ceva bun in el.

        Apreciază

    • Pąʍvo said, on noiembrie 12, 2016 at 1:19 pm

      Preoti antiecumenisti care inca mai respecta cuvantul Domnului: „In dar ati luat, in dar sa dati!” sunt obligati in prezent de ierarhii eretici sa puna taxe pe slujbe. Simonia este legalizata in BOR, iar daca se opun risca expulzarea si caterisirea. Unii din ei au spus public ca nu sunt de principiul: „In dar ati luat, cu taxa sa dati!” Si se lasa in voia Domnului… Sper sa-i lumineze Dumnezeu si sa intrerupa pomenirea acestor intrusi cu mitra scoliti in Occident. Si abia atunci Providenta va fi deplin de partea lor !

      Apreciază

      • octoviv said, on noiembrie 12, 2016 at 2:46 pm

        Pamvo

        Amin !

        Apreciază

      • Mirela said, on noiembrie 12, 2016 at 3:38 pm

        Foarte bine, să pună taxe, să fie uriaşe, să pună cartele de acces, să facă pe faţă lucrarea stăpânitorului acestei lumi, satana, ca să vadă cei care mai au încă ochi de văzut că bor nu mai slujeşte lui Hristos, ci antihrisului.

        Apreciază

      • el said, on noiembrie 12, 2016 at 4:04 pm

        Pamvo

        ” principiul: „In dar ati luat, cu taxa sa dati!” ” 🙂 🙂 🙂 ____

        asa suna azi „evangheila” dupa ERETICII si APOSTATII care au stat pe Scaunele Sf Parinti cum stateau odinoara fariseii si carturarii pe Scaunul lui Moise … lunadu-le pe furis, prin furt, viclesug si UZURPARE, hotii de cele sfinte si HULITORII Lui Hristos!

        Apreciază

  9. ilioara said, on noiembrie 12, 2016 at 10:41 am

    Daca trebuie sa repetam la infinit aceste argumente le vom repeta.
    Spuneti ca sinodul este important, da ESTE FOARTE ADEVARAT, dar nu numai sinodul care anatemizeaza o erezie ci si cel care modifica statulul legal al bisericii adica dogma. Adica este gresit si viclean sa sustii contrariul. Deci daca papistasii au ramas fara iconomie, (si vorbim despre iconomie pentru ca, conform invataturii bisericii stim ca Harul se pierde odata cu caderea in erezie) in 867, odata cu anatema rostita in sinodul Sf Fotie, si bor-ul a ramas fara iconomie in 1983 odata cu anatema rostita in sinodul ROCOR impotriva ecumenismului la Vancouver, dar se pare ca pentru domniile voastre ce decide Dumnezeu, NU ARE VALOARE…..Dupa cum stim din vietile si invataturile sfintilor, acestia FARA SA ASTEPTE SINOD, AU INTRERUPT POMENIREA, SI LA NEVOIE SI-AU DAT SI VIATA, si avem contraexemplu cu cei din Athos care au acceptat erezia, dar se pare ca pentru domniile voastre nu este suficient…Deci sa recapitulam, avem faptele ierarhilor in ultima suta de ani avem acest mult asteptat sinod care este VITAL atata timp cat afecteaza INVATATURA BISERICII, chiar daca politic corect, pentru unuii, nu ar afecta…..noi aici nu discutam despre politica…deci nu este suficient, inca asteptati sinod, nici sinodul din octombrie nu are valoare, desi noi SUNTEM OBLIGATI sa acordam unui sinod ortodox valoare cuvenita, oricare ar fi ea aceasta valoare, pentru dvs este totul perfect legal iar cu acest ultim sinod bor din octombrie in care s-a stabilit definitiv si irevocabil pozitia bor in privinta ereziei, pentru dvs este pur si simplu minunat.
    Intreb si eu,DACA CINEVA FACE fals in acte, si va scade din dreptul de proprietari asupra bunurilor pe catre le detineti, pe dvs, pe parinti dvs, pe copii, domniile voastre zburdati fericiti ca nu le-au vandut inca, dar daca deja le-au vandut si dvs sunteti doar temporar tolerati acolo?????
    Deci cineva va ia hainele si domniile voastre umblati goi si stropiti cu mizerii de hoit dar va declarati multumiti ca nu v-au batut si le sunteti infinit recunoscatori ca nu v-au omorat….
    cat despre cei care ne aduc tot felul de acuzatii pe alte bloguri, nu inteleg care este problema, poate imi explica si mie cineva. Noi suntem adulti si se presupune ca parerile noastre sunt citite de oameni cu coloana vertrebrala care SUNT CAPABILI SA DISCEARNA, noi aici expunem niste pareri, de fapt mai mult ne sustinem unii pe altii, NU FORTAM PE NIMENI, dar ca sa spunem lucrurilor pe nume, in fiecare caz in parte decide constiinta si structura sufleteasca a fiecaruia, si pana la urma daca toti ereticii se mantuiesc si mai ales cei care nu apartin de bor, de ce nu ne-am mantui tocmai noi???…….iar in ceea ce-l priveste pe monahul t, DACA ERA OM, nu permitea sa se aduca in discutie un copil, DACA ERA OM, numai pentru aluziile alea schimba tonul discutiei, o avea si el rude parinti, ce stiu eu, dar nici nu vreau sa stiu…..voi ziceti ca nu stie ce face, eu zic ca face pe prostu, in sf, pentru rugaciunile p Justin, Dumnezeu sa-l miluiasca…..

    Apreciat de 1 persoană

  10. ilioara said, on noiembrie 12, 2016 at 11:42 am

    intrebari care nu vor ramane fara raspuns:
    – Sfintilor Nasaudeni,cei astazi praznuiti, de ce v-ati dat tupurile spre schingiuire si moarte daca noi acum ne inchinam dumnezeului papa prin intermediul bor?
    – Sfinte Mare Mucenic Mina, cel ieri praznuit, de ce ti-ai dat trupul spre tortura si moarte daca noi acum slujim dracilor prin intermediul bor???
    – Sfinte minunat Ioan cel Milostiv, cel astazi praznuit, de ce ai luptat impotriva ereziei daca noi astazi o acceptam cu acordul si sub atenta supraveghere bor???

    Apreciat de 1 persoană

  11. Fratele Mihail said, on noiembrie 12, 2016 at 12:10 pm

    Din informațiile pe care le dețin, 100% există la Petru Vodă părinți care nu sunt de acord cu sinodul cretan, dar, din păcate, poziția oficială a mănăstirii este cea prezentată mai sus.

    Apreciază

    • Mirela said, on noiembrie 12, 2016 at 2:31 pm

      Mulţi afirmă că nu sunt de acord cu adunătura cretană, nu asta e problema. Divergenţele apar în chestiunea nepomenirii ereticilor şi în cea a existenţei/inexistenţei harului la apostaţi/eretici.
      Îi rog pe susţinătorii ideii existenţei harului la eretici să îmi explice şi mie câteva lucruri:

      1. Sf. Grigorie de Nissa, ”Despre rugaciune”: ”Cand credinciosii si preotii pomenesc un episcop eretic, ei nu se adreseaza Tatalui ceresc, ci lui satan insusi”__________Deci, credincioşii se adresează lui satan, dar primesc har? Al cui har? Al lui Hristos sau al lui satan? Vine harul Duhului Sfânt la oricine, chiar dacă acela nu pe Hristos Îl cheamă?

      2. Sf. Theodor Studitul: „Împărtășania de la eretic înstrăinează pe om de Dumnezeu și îl predă diavolului.” În Euharistie, „pîinea ereticilor nu e trupul lui Hristos.” „După măsura deosebirii dintre lumină și întuneric, așa e și deosebirea dintre împărtășania drept slăvitoare (ortodoxă) și cea ereticească: cea drept slăvitoare luminează, cea ereticească întunecă; una îl unește cu Hristos, cealaltă – cu diavolul; una dă viață sufletului, cealaltă îl ucide”. „Împărtășania din mînă eretică este otravă, nu simplă pîine.”_____________Cum se potrivesc afirmaţiile Sf. Teodor Studitul cu ideea harului la eretici?

      3. Tot Sf. Theodor Studitul: „„Dacă ar da cineva toţi banii lumii şi are părtăşie cu erezia, nu este prieten al lui Dumnezeu, ci vrăjmaş”_________Vedem că ecumeniştii se poartă ca vrăjmaşi ai lui Hristos prin prignirea asiduă a antiecumeniştilor şi prin neruşinarea cu care promovează minciuna în locul Adevărului. Cum se explică existenţa harului Duhului Sfânt la vrăjmaşii lui Hristos? Vine harul lui Hristos în mod magic?

      4. Sf. Vasile cel Mare: „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti” ___________Deci, trebuie să te desparţi de unii care au harul Duhului Sfânt? Nu se cuvine să îi numeşti fraţi pe unii care au harul Duhului Sfânt? Harul Duhului Sfânt dezbină, sau uneşte?

      5. Sf. Teodor Studitul zice: „Unii au suferit un naufragiu desăvârşit în materie de credinţă, iar alţii, dacă totuşi nu s-au înecat prin gânduri rătăcite, totuşi mor din cauza comuniunii cu erezia” _____________Mor, deşi sunt plini de har? Harul Duhului Sfânt dă viaţă, sau ucide?

      6. Sfantul Teofan Zăvorâtul: „Fie se pronunţă, fie nu se pronunţă asupra învăţăturii şi numelui tău anatema, tu deja eşti căzut sub ea atunci când cugeţi cele potrivnice Bisericii şi stărui în această cugetare.” ____________Eşti căzut sub anatemă, ştii bine că ai comuniune cu erezia, dar ai har?

      7. Cat priveste lucrarea celor ce singuri s-au blestemat prin partasia cu erezia, Sf. Maxim Marturisitorul se intreba retoric: “Aceia ce fel de taină săvîrşesc? Apoi ce duh vine asupra acelora care se hirotonisesc de unii ca aceia?” (Sursa: Viata Sf.Maxim)______________ Îi răspundem că vine harul Duhului Sfânt?

      8. Sf. Ciprian al Cartaginei: “Dacă episcopul care este pomenit in Biserica este eretic, dar oamenii nu-l consideră astfel, atunci o astfel de rugăciune Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună. Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.” __________ Deci, o astfel de rugăciune „Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună”, dar Duhul Sfânt, Duhul Adevărului, poate fi parte din minciună?????? Cum se poate ca, mergând într-un loc unde e har, consecinţa să fie iadul doar pentru că te-ai dus acolo?

      9. Sfantul Marcu al Efesului: „Toţi Dascălii Bisericii, toate Soboarele şi toate Dumnezeieştile Scripturi ne îndeamnă să fugim de cei ce cugetă diferit şi să oprim comuniunea cu aceştia”_________ Vi se pare logic ca, pe de o parte, să ni se spună de către TOŢI Sfinţii Părinţi să fugim de erezie şi de comuniunea cu ereticii, iar pe de altă parte Dumnezeu să trimită harul Duhului Sfânt acelor eretici de care ni se spune să fugim???? Să fugim de unii cărora Dumnezeu le dă harul Său?

      Pe cei care consideră că bor va avea har până a caterisirea ereticilor din bor, îi întreb: cine să îi caterisească pe ereticii din bor, când toţi ierarhii bor au aderat la erezie în mod vădit? Asteptaţi ca vreun sinod grecesc să îi caterisească pe ereticii români? Una este anatema, alta e caterisirea. Anatema dată de un sinod străin e valabilă şi pentru cei din România, dar nu şi caterisirea.
      Iar pentru că nu va fi nici un sinod de caterisire (că nu are cine să-l facă), înseamnă că în bor va fi harul Duhului Sfânt şi în vremea domniei lui antihrist?

      Apreciază

      • marinela said, on noiembrie 12, 2016 at 5:48 pm

        100%de-acord cu tine ,Mirela,ca toti cei care continua sa spuna /creada ca mai e har in Bor ,se autoamagesc si se leagana in vise efemere,dar periculoase pt suflet.Vina e a tuturor caldiceilor si ratacititlor din gloata mare ,care nu vor sa se dumireasca odata cum e treaba cu ecumenismul asta,ba mai mult ,incearca sa-i atraga si pe altii in mocirla fetida cu cintecul lor de sirena .

        Apreciază

  12. Riko said, on noiembrie 12, 2016 at 3:19 pm

    Colaj

    Apreciază

  13. Andrei Creacico said, on noiembrie 12, 2016 at 7:04 pm

    Din textul măn. Petru Vodă rezultă că la ei la mănăstire nu te mai poţi împărtăşi şi nu poţi avea comuniune cu ei, căci se împărtăşesc deschis cu ereticii ecumenişti. Aşijderea şi în privinţa celorlalte biserici şi mănăstiri care se împărtăşesc deschis cu ereticii ecumenişti.
    Totodată această declaraţie proclamă un postulat ecumenist: ereticii au taine valide, mântuitoare.
    Pasărea pre limba ei piere.

    Apreciază

  14. Sluga netrebnica said, on noiembrie 12, 2016 at 11:54 pm

    „Ecumenismul a fost anatemizat de către un sinod canonic ortodox (ROCOR). Întrunirea din Creta cade sub anatemele acestui sinod care a condamnat „teoria ramificațiilor”. (CMB)

    Dintre personalităţile cele mai de seamă care au strălucit în Biserica Ortodoxă Rusă din Afara Graniţelor (prescurtat în engleză ROCOR – Russian Orthodox Church Outside Russia sau ROCA – Russian Orthodox Church Abroad) mai cunoscuţi nouă sunt:

    părintele Mihail Pomazanski, strălucit teolog,

    arhiepiscopul Averchie de Jordanville, episcop cu viaţa sfântă

    părintele Serafim Rose, strălucit misionar şi învăţător, cunoscut prin cărţile sale editate şi în ţara noastră,

    Sfântul Ioan Maximovici, a cărui viaţă de sfinţenie a făcut înconjurul lumii,

    Mitropolit Filaret, autorul acelor Epistolii Întristate – cunoscute în lumea ortodoxă, dar din păcate foarte puţin cunoscute la noi – întâistătătorul în vremea căruia s-a pronunţat anatema asupra ereziei ecumenismului şi ale cărui moaşte au fost descoperite nestricate în 1998.”

    Integral la sursa: http://www.glasulstramosesc.ro/blog/mesaj_pentru_ecumenisti_si_pentru_preotii_ce_inca_mai_pomenesc_ierarhii_ecumenisti_asteptand_parusia_nu_uitati_ca_sunteti_sub_anatema/2016-11-12-202

    Apreciază

  15. ayeaye20 said, on noiembrie 15, 2016 at 10:49 am

    Filotheu audio face schismatici pe cei ce nu pomenesc eretici https://youtu.be/CtWZMv5dh_g

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.