Saccsiv – Weblog

ASTRADROM despre LEPADAREA preotului AMFILOHIE BRANZA si a monahului FILOTEU BALAN de cuvintele parintelui JUSTIN PARVU

Posted in Uncategorized by saccsiv on Noiembrie 12, 2016

Dupa cum stiti, parintele Amfilohie Branza si-a spus de curand parerea despre Sinodul din Creta:

VIDEO: Parintele AMFILOHIE BRANZA despre MARELE SINOD. Integritatea teritoriala e mai importanta decat Adevarul …

Iata si cum analizeaza Astradrom noul discurs al acestui parinte, in articolul VIDEO: Părintele Amfilohie Brânză despre sinodul din Creta. Schimbare de atitudine în privinţa luptei pentru neam şi ortodoxie.:

Părintele Amfilohie Brânză – înţelepciune, trădare sau apostazie?

Motto: „Tăcerea este mormântul pe care îl săpăm neamului nostru”

(Arhimandrit Iustin Pârvu)

În ce priveşte sinodul din Creta, părintele Amfilohie joacă cartea Patriarhiei Ecumenice (si a Patriarhiei Române) prin care credincioşii, clericii, teologii, sunt îndemnaţi să nu vorbească despre documentele eretice semnate în Creta pe motivul că asta ar duce la dezbinare sau destrămări teritoriale ale ţării. Au fost şi naivi care au crezut astfel de poveşti diversioniste, dar şi alţii care au mers mai departe pe calea mărturisirii. Fiecare după cum i-a spus conştiinţa.

Ce spunea părintele Amfilohie când trăia părintele Iustin Pârvu:

Ce spune pr. Amfilohie, azi…
…la câţiva ani după plecarea dintre noi a părintelui Iustin Pârvu:

 

Sloganul pro-Creta: „Să tăcem ca să nu ne dezbinăm” a fost creat de ecumenişti pentru a opri din mărturisire pe unii care s-au gândit să spună adevărul despre sinodul din Creta. Astfel s-au inventat teorii conspirative cu servicii secrete, interese străine ruseşti, schisme etc. Tot mai mulţi preoţi, cum e şi cazul părintelui Amfilohie de la Diaconeşti, aduc astfel de justificări pentru a-şi acoperi conştiinţa şi a ascunde adevăratul motiv pentru care au tăcut şi tac în continuare când vine vorba despre documentele semnate la sinodul din Creta.

Dacă îţi este frică de urmări şi repercusiuni, e uşor să spui: „Să tăcem să nu iasă dezbinare” sau „Pe noi nu ne afectează”. Ne pare rău de schimbarea atitudinii părintelui Amfilohie, care s-a simţit tot mai mult după trecerea la cele veşnice a părintelui Iustin Pârvu. Asemenea lui şi monahul Filoteu Bălan, dar şi alţii. Mulţi aşa-zişi „ucenici” ai părintelui Iustin se foloseau de renumele marelui duhovnic pentru a-şi face popularitate, relaţii, imagine etc., dar când a venit momentul să mărturisească cu adevărat au găsit pretexte să tacă „de dragul unităţii”. Oare nu la astfel de atitudini se referea părintele Iustin când spunea: „În faţa inamicului mulţi se vor lepăda de cuvintele mele”?

Acum vedem limpede cu câtă durere, părintele Iustin spunea că „Tăcerea este mormântul pe care îl săpăm neamului nostru”. Această subminare a neamului care este făcută de cei ce caută pretexte să se eschiveze dând impresia că aduc soluţia „salvatoare” a acest neam pe care ei îl trădează prin sloganele lor menite să apere interesele globaliste. Este o minciună să susţinem că apărăm neamul, dar îndemnăm la renunţarea la luptă. Ce poate fi mai periculos decât această manipulare?

Părintele Amfilohie foloseşte mereu expresia „Nu-i momentul divorţului!”. De unde a mai scoso? Ce poveşti cu schisme inventează părintele Amfilohie? Poate să ne dea un exemplu? Măcar un caz real? Cine a „divorţat” de Biserică din acest motiv? Faptul că ierarhii vor să scoată înafara Bisericii pe cei care se împotrivesc sinodului nu înseamnă că vor reuşi. Despre intenţia Patriarhiei Române de ai scoate din Biserică pe tradiţionalişti prin însuşi faptul că îi declară schismatici, părintele Amfilohie nu spune nimic. De ce? Pentru că ştie că ortodocşii tradiţionalişti nu vor să părăsească Biserica, chiar şi dacă ierarhii ecumenişti vor încerca să se scape de ei pentru a nu mai avea opoziţie. Tocmai asta încearcă părintele Amfilohie să facă. Să elimine orice opoziţie ortodoxă tradiţionalistă sub pretextul unei aşa-zise schisme care în realitate nu există.

Părintele Amfilohie mai spune: „Pe ierarhi doar ierarhii îi pot judeca”. O altă diversiune, aparent canonică, prin care teologii şi clericii sunt îndemnaţi să nu „judece” pe cei care au semnat. Adică, cu alte cuvinte „Mai tăceţi voi că nu sunteţi ierarhi! Doar ierarhii au dreptul să-şi dea cu părerea!”. Se vede o clară intenţie de a-i „proteja” pe ierarhii semnatari ai documentelor eretice din Creta. Această „protecţie” favorizează aplicarea tacită în BOR a documentelor eretice din Creta. Cine şi de ce are acest interes? Amintim că în anul 2012 părintele avea o altă opinie. Atunci considera că frica ierarhilor BOR duce la pierderea noastră şi cauzează surminarea Bisericii. Când a fost sincer părintele Amfilohie? În 2012 sau în 2016?

Vedeti si: http://deinteres.org/news/parintele_amfilohie_branza_de_ce_tac_ierarhii/2014-09-19-172

Contrar a ceea ce spune pr Amfilohie, Canonul 75 apostolic nu deosebeşte între mireni şi clerici, ca martori ai abaterilor episcopului, erezia fiind o chestiune de credinţă, nu administrativă sau morală. Acuzele de erezie, spun Sfinţii Apostoli, pot fi aduse episcopului care a încălcat credinţa chiar şi dacă martorii sunt laici: «La mărturia cea împotriva episcopului, eretic să nu se primească, dar nici credincios numai unul, că pe gura a doi sau a trei martori va sta tot graiul.»

Amintim în acest context cuvintele Sfântului Ioan Gură de Aur care spune: “Trebuie a asculta de învăţători şi de preoţi, şi a nu-i judeca, chiar de ar avea o viaţă urâtă; dacă însă credinţa le e greşită, atunci nu trebuie doar să nu-i ascultăm, ci şi să fugim de ei, şi să-i judecăm. Căci Dumnezeu prin toţi lucrează pentru mântuirea poporului, iar producerea jertfei aceeaşi este, fie că are viaţă curată sau necurată[1]

    Părintele Iustin Pârvu, condamnă pe cei care privesc Biserica Ortodoxă ca pe un ONG, făcând din ea o simplă instituţie clericalistă, unde patriarhul este stăpân peste episcopi şi credincioşi. Astfel, vorbind despre sinodul din Creta, în anul 2013, spunea:

Acest sinod care se pregăteşte nu are scopuri şi intenţii bune. Dacă ar avea un scop bun ar ţine cont de celelalte Sinoade Ecumenice statornicite de Sfinţii Părinţi şi care au rostit anateme împotriva celor ce nu le vor respecta. În numele cărui Sfânt şi al cărui duh, vin ei acum să schimbe ceva din dogmele Bisericii? Şi cine să schimbe? Nişte oameni erodaţi în nedreptate? Duhul Sfânt grăieşte prin gurile purtătorilor de Dumnezeu, nu ale purtătorilor de interese omeneşti. Cum au ei îndrăzneala să modifice hotărârile Sfinţilor Părinţi?”[2]

Deoarece ecumeniştii au ajuns să neglijeze învăţăturile care stau la temelia Bisericii, prezentând globalismul în plan religios ca pe o lucrare a unităţii creştine, părintele Iustin mai spunea:

Ecumenismul este un mare fals, ei vorbesc în numele unei iubiri în afara lui Hristos, care te exclude din Adevăr. Dacă ecumeniştii ar iubi cu adevărat lumea, nu ar dezmoşteni adevărul de valoarea şi bogăţia spirituală a tradiţiei Bisericii, a Sfinţilor Părinţi. Dezmoştenesc creştinismul de frumuseţea harică. De la ei s-a dus Dumnezeu, rămâne doar egoul lor. «Nu, noi nu avem nevoie de Tine, noi conducem lumea, noi le dăm pâinea, noi dăm fericirea pe acest pământ. Iisus trebuie să fie din nou arestat ca să nu deranjeze mersul nostru». Eliminarea lui Dumnezeu din lume şi din sufletul omului, pe orice cale – acesta este scopul ecumenismului, pe care l-a combătut şi Sfântul Iustin Popovici. Ecumenismul şi globalismul reprezintă avangarda vremurilor apocaliptice.”[3]

În încheiere amintim că părintele Iustin, vorbind despre teama preoţilor de a mărturisi Adevărul despre sinodul din Creta, spunea că: „Preotii de azi care tac, se vor convinge ei inşişi de aceste pericole şi se vor îndrepta.” 

Vezi şi: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/08/parintele-iustin-parvu-prevazut-ca-in.html

prof. Cristian Marc

[1] Omilia II, din Tâlcuiri la Epistola a doua catre Timotei, Tit, Filimon ale Sf. Apostol Pavel, SFANTUL IOAN GURA DE AUR, EDITURA NEMIRA 2005
[2] “Părintele Iustin Pârvu. Biserica şi noile erezii”, ed. „Fundaţia Justin Pârvu”, iunie 2016, pg. 55.

[3] idem, pg. 53.

Comentariu saccsiv:

   Cititi va rog si:

A CAZUT PETRU VODA …

 

 

68 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ayeaye20 said, on Noiembrie 12, 2016 at 9:30 am

    „De interes” ala e situ lu unu Adrian Dragomir de pe facebook, asta ii face schismatici pe cei ce au intrerupt pomenirea ereticilot , zice ca ciobotea e Biserica, mai zice ca el e antiecumenist si ca ciobotea si șatra de ecumenisti is ortodocsi, nu stie care e diferenta intre ecumenic si ecumenist, zice ca teofan nu a facut rugi comune la pista de avioane din Iasi, apara pe varlaam moschee ploesteanu

    Apreciază

  2. curelusa said, on Noiembrie 12, 2016 at 12:15 pm

    Va rog cu umilinta sa pomeniti in rugaciuni pe Ioan, un tanar care in urma cu mai putin de o luna a fost diagnosticat cu un cancer metastatic, a fost operat si a raspuns foarte bine la chimioterapie; urmeaza chiar sa se intoarca la serviciu cat de curand.
    Este singura persoana pe care o cunosc personal pentru care credinta si viata sunt acelasi lucru, are inima curata si credinta dreapta, este o lumina si o speranta pentru cei care am avut de a face cu el; a ales viata feciorelnica dupa o copilarie grea, fiind parasit de mama inca de la nastere si rog pe Domnul Dumnezeu sa ni-l mai lase in aceste vremuri asa de teribile

    Apreciat de 1 persoană

    • Aurora said, on Noiembrie 12, 2016 at 1:13 pm

      Doamne, ai mila de robul tau Ioan, tamaduieste-l si ridica-l din patul durerii ! Primeste putina noastra rugaciune pentru acest tanar bolnav si intoarce-l la sanatate ! Maica Domnului ai mila de el ! Sfinte Ioane Botezatorule, miluieste-l ! Toti sfintii cu numele de Ioan si toti sfintii doctori fara de arginti dimpreuna cu toti sfintii , mucenicii, rugatorii si cuviosii, rugati-va pentru tamaduirea robului lui Dumnezeu Ioan !

      Apreciază

    • Mirela said, on Noiembrie 12, 2016 at 5:02 pm

      curelusa

      Poate că boala acestui tânăr nu trebuie privită drept ceva rău, ci drept mila lui Dumnezeu asupra lui. Dacă, prin această boală grea, Dumnezeu vrea să îl curăţească de păcatele pe care le are şi vrea să îl ferească de apostazie şi de vremurile foarte grele care vor urma? Scopul vieţii este mântuirea, nu traiul îndelungat. Crezi că ne aşteaptă ceva bun?
      Părerea mea este că mai bine ne rugăm să îi dea Dumnezeu putere şi răbdare, să îl ţină în dreapta credinţă şi să îl ajute să se mântuiască. Să ne încredem în iubirea lui Dumnezeu, în mila şi în purtarea Lui de grijă, căci El ştie cel mai bine ce ne este de folos!

      Apreciază

      • curelusa said, on Noiembrie 15, 2016 at 12:18 am

        persoana care mi-a dat vestea a vorbit cu el iar el este pregatit de plecare, doar ca noi nu suntem

        Apreciază

    • Ostrov said, on Noiembrie 12, 2016 at 5:37 pm

      http://www.vidatox-europe.com/blog/vidatox-plus-impotriva-cancerului
      Cunosc doua cazuri disperate in care a dat rezultate.

      Apreciat de 1 persoană

    • Cercetătorii ruși susțin că au găsit leacul perfect: 4 linguri pe zi și cancerul dispare said, on Noiembrie 12, 2016 at 6:22 pm

      Cercetătorii ruși susțin că au găsit leacul perfect: 4 linguri pe zi și cancerul dispare

      Sistemul Sanatatii din Rusia a facut mari progrese in cercetarea cancerului si descoperirea remediului ce nu lasa celulele canceroase sa se dezvolte. Tratamentul realizat de profesorul rus, Hrist Mermerski este considerat de multi drept o descoperire revolutionara in medicina intrucat a reusit sa demonstreze acest lucru. Acest remediu contine vitamine esentiale, saruri minerale, substante bioactive, proteine, carbohidrati si grasimi vegetale.
      Acesta creste performanta tuturor organelor interne si glandelor, cele care mentin organismul sanatos. Se pare ca remediul creat de profesorul Mermerski vindeca muscaturile veninoase ale serpilor, boli de inima, intareste sistemul imunitar, curata ficatul si rinichii. In plus, sustine buna functionare a creierului si memoriei, previne infarctul si ii trateaza pe cei care au suferit de un atac de inima sau atac cerebral. Nu putini sunt cei care spun ca este cel mai bun remediu.
      Ingrediente:
      400 grame de seminte de grau incoltit
      400 grame de nuci proaspete
      15 lamai sanatoase, Bio
      12 capatani de usturoi
      1 kg de miere organica
      Cum se obtin semintele de grau incoltit

      Puneti cele 400 grame de grau intr-un recipient si turnati apa peste astfel incat sa fie in totalitate acoperite. Dupa 10-12 ore se scurg boabele printr-o strecuratoare. Se clatesc bine si se pun intr-un castron unde se lasa aproximativ 24 de ore pana ce graul incepe sa incolteasca.
      Cum se prepara remediul

      Pisati bine graul incoltit, nucille si usturoiul curatat. Razuiti 5 lamai si apoi amestecati-le cu graul, nucile si usturoiul. Adaugati sucul de la celelalte 10 lamai si amestecati pana ce veti obtine o pasta omogena. Apoi se adauga mierea si se amesteca cu ajutorul unei linguri de lemn. Compozitia se toarna apoi intr-un pahar si se lasa in frigider timp de 3 zile, dupa care poate fi consumata.
      Cum se consuma

      Trebuie sa consumati remediul cu 30 de minute inainte de micul dejun, inainte de pranz, inainte de cina si inainte de a merge la culcare. Daca luati acest remediu celulele canceroase vor fi distruse. Cu totii avem aceste ingrediente in casa asa ca, nu stati pe ganduri si folositi-l cu incredere!
      Doctorul zileiCercetătorii ruși susțin că au găsit leacul perfect: 4 linguri pe zi și cancerul dispare – Doctorul zilei

      http://www.doctorulzilei.ro/cercetatorii-rusi-sustin-ca-au-gasit-leacul-perfect-4-linguri-pe-zi-si-cancerul-dispare/

      Apreciază

  3. ayeaye20 said, on Noiembrie 12, 2016 at 12:42 pm

    Deinteres org3 weeks ago
    Si asta e o interpretare total eronata, asa cum faceti voi schismaticii, ca sectarii. Iata o alta minciuna si „interpretare” de-a voastra demonstrata http://deinteres.org/news/mitropolitul_teofan_victima_a_unui_complot_ce_se_urmareste_de_fapt/2016-10-03-1926

    Apreciază

  4. neolia said, on Noiembrie 12, 2016 at 3:00 pm

    Cine va rabda pana la urma, acela se va mantui . Asa ca asteptati-va si la mai multi…

    Apreciază

  5. Pąʍvo said, on Noiembrie 12, 2016 at 3:04 pm

    Apreciat de 1 persoană

    • el said, on Noiembrie 12, 2016 at 3:57 pm

      Pamvo

      pune parinte o poza cu zian din vremurile lui de pe urma( cu ochelari si julieta) … sa nu ispitesti „pasionatele” la o idolatrie si mai mare, vor sari si ele ca nebunele infierbantate de „frevoarea irezistibila a adorarii” in focul iadului de dragul ochilor lui „frumos”pictati … 🙂

      Apreciat de 1 persoană

      • Prisacaru alin ionut said, on Noiembrie 12, 2016 at 5:57 pm

        Sf Siluan Athonitul:

        […] Dar cine nu iubeste pe vrajmasi, acela nu poate cunoaste pe Domnul, nici dulceata Duhului Sfânt. Duhul Sfânt ne învata sa iubim pe vrajmasi pâna într-atât încât sufletului sa-i fie mila de ei ca de proprii nostri copii. Sunt oameni care doresc vrajmasilor lor sau dusmanilor Bisericii pierire si chinuri în focul iadului. Ei gândesc asa pentru ca n-au învatat de la Duhul Sfânt iubirea lui Dumnezeu, caci cel ce a învatat aceasta va varsa lacrimi pentru întreaga lume. Tu zici; „Cutare e un criminal si e bine sa arda în focul iadului”. Dar te întreb: „Daca Dumnezeu ti-ar da un loc bun în rai si de acolo ai vedea arzând în foc pe cel caruia i-ai dorit chinurile iadului, nu-ti va fi mila de el, oricine ar fi, chiar daca e un dusman al Bisericii”? Sau vei avea si tu o inima de fier? Dar în rai nu e nevoie de fier. Acolo e nevoie de smerenie si de iubirea lui Hristos, care ARE MILA DE TOTI. Cine nu iubeste pe vrajmasii n-are în el harul lui Dumnezeu. Milostive Doamne, învata-ne prin Duhul Tau Cel Sfânt sa-i iubim pe vrajmasi, si sa ne rugam pentru ei cu lacrimi. […]

        Apreciază

      • el said, on Noiembrie 12, 2016 at 6:22 pm

        Priscaru

        NU POT sa iubesc un ERETIC INSELAT MORT NEPOCAIT IN RATACIREA lui !
        caci as ura pe Dumnezeu pe care a HULIT acela. Pot cel mult sa-mi fie mila de vesnicia lui, dar cu scraba si cu frica( sa nu cada si altii) .
        Mila pot sa am pentru unul VIU care greseste/rataceste si care mai are posbilitatea de a se indrepta/POCAI.
        Asa incat DEMASCAREA EREZIEI si INSELARII este FAPTA MILOSTENIEI DUHOVNICESTI cu care sunte DATORI din dragostea de aproapele, pentru sufletele cazute/ care ar putea CADEA in acele rataciri, ca NU cumva sa impartaseasca si ele soarta ERETICULUI INDRACIT NEPOCAIT !

        Ai priceput ?

        Apreciază

      • el said, on Noiembrie 12, 2016 at 6:43 pm

        prisacaru

        SOFISME de la diavol! va rataciti nestiind Scripturile vorba Scripturii.

        ” Dar te întreb: „Daca Dumnezeu ti-ar da un loc bun în rai si de acolo ai vedea arzând în foc pe cel caruia i-ai dorit chinurile iadului, nu-ti va fi mila de el, oricine ar fi, chiar daca e un dusman al Bisericii”? Sau vei avea si tu o inima de fier?”________ BIZARA intrebarea cuiva care ar trebui stie( de la Sfinti) ca in rai NU este durere nici intrsitare nici suspin … dar NICI POMENIRE(amintire) de cei care NU au fost VREDNICI de VESNICA LOR POMENIRE !

        asadar sa tiin minte ca DREPTII CEI VII raman cu Dumnezeu VESNIC si NU se mai intristeaza de nimic, nici de cei care dupa Judecata de Apoi NU S-AU GASIT VREDNICI sa petreaca si ei cu Dumnezeu vesnic. Altfel ar fi VESNICIA Sfintilor O JALE de „mila” NEMANTUITILOR .

        Din cauza unor idei „milostive ” ca asta au aparut EREZIILE APOCATSTAZIEI cu care origen cel ANATEMA VESNIC isi inchipuia ca rezolva el problema „suferintie” de „mila” celor CAZUTI !

        NU indeamna acolo Sf Siluan sa iubesti prosteste PACATUL/ EREZIA /INSELAREA ci sa ai mila de cel pacatos CAZUT !

        Dar daca CAZATURA TRAGE in iad sufletele cele slabe ale crestinilor , Biserica a randuit HOTARE acestei „mile” sentimentale PROSTESTI a voastra.
        MILA Sfintilor LUCREAZA MANTUIREA Bisericii si aceasta trece OBLIGATOR si prin RIGOAREA la Dogme, recunoasterea duhului inselarii si LUPTA cu el.

        Dupa mintea ta stricata Biserica si Duhul Sfant , DUMNEZEU INSUSI sunt niste MONSTRI URATORI de oameni slabi si pacatosi nepociti daca ANATEMATIZEAZA EREZIA si PEDEPSESTE pe ERETIC/INSELAT /nepocait???

        Nu cumva iadul in „talcuirea” asta e vreun semn de URA de OAMENI a Lui DUmnezeu si a Sfintilor ???

        Scrierile Sf Siluan au fost CEL MAI ADESEA intelese GRESIT de smintitii iubirismului ADOGMATIC si NU INTAMPLATOR e Sf Siluan PREFERATUL „citat si iubit si promovat de ERETICI ecumenisti sau alte secte( papistasi, protestanti) …etc

        baaa voi va rataciti si cand cititi Scrierile Sfintilor si pe Dumnezeu in scoateti URATOR de oameni(pacatosi ) cu „logica” asta a voastra sentimentalist_BOLNAVA !

        Apreciază

      • el said, on Noiembrie 12, 2016 at 7:33 pm

        Priscarau

        si tine minte NICI Biserica Biruitoare cu rugaciunile Ei NU MAI SCOATE din iad ERETICII/INSELATII NEPOCAITI, … nici macar pe pacatosii de rand DUPA Judecata de Apoi !

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on Noiembrie 13, 2016 at 1:21 am

        @Prisacaru

        Aici e vorba de eretici sau inselati in credinta carora le dorim intoarcerea si pocainta. Oamenii acestia fac mult rau chiar si dupa moarte sufletelor slabe… Esti cam pe langa subiect.

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on Noiembrie 13, 2016 at 1:25 am

        @el

        Nu am incredere in Ica jr cum l-a tradus pe Sf. Siluan.
        Dementul asta si-a batut joc si de Sf. Isaac Sirul atribuindu-i niste scrieri nestoriene.

        Apreciază

      • el said, on Noiembrie 13, 2016 at 12:40 pm

        Pamvo

        asa este!!!
        Ica Jr este unul din pricipalii „diortorisitori” a se citi = FALSIFICATORI ai Scrierilor Sf Parinti !

        Priscaru

        DRAGOSTEA Lui Dumnezeu si a Bisericii pentru ERETICUL / INSELATUL NEPOCAIT este ANATEMA si iadul!

        iar iadul este tot DRAGOSTEA Lui Dumnezeu pentru cei care L-AU RESPINS pe Dumnezeu asa cum ni S-a descoperit El si AU MURIT in starea de PACATOSENIE/ EREZIE/ NEASCULATARE DE Dumnezeu/ de INSELARE sufleteaca INCOMPATIBILA cu aceasta Dragoste(_legatura cu DUmnezeu) VESNICA !!!

        Iadul este STAREA de incompatbilitate a omului NEPOCAIT cu Dumnezeu, NU ca Dumnezeu ar fi pentru unii Dragoste si pentru altii PEDEPSA, NU, Dumnezeue este mereu NESCHIMBAT.

        Ci cel care se situeaza diferit fata de Dumnezeu este omul :

        – omul mantuit si-a agonisit starea ontologica COMPATIBILA VESNIC cu prezenta Lui Dumnezeu( cum era Adam in Rai inainte de Cadere, sau cum este omul RASCUMPARAT de Hristos , omul nou DUHOVNICESC asemenea Protopitului sau /Chipului sau = Hristos . Ca de aia S-a facut Dumnezeu Om, ca sa-l faca (/schimbe ontologic prin HAR) pe om dumnezeu prin har !! ___Sf. Atanasie cel Mare spune asta nu eu.

        – iar omul INSELAT/ ERETIC/ PACATOS NEPOCAIT si-a agonisit inaintea mortii lui ___( ca dupa moarte NIMIC NU se mai poate schimba, omul NU mai poate lucra mantuirea/inbunatatirea lui)___ o asezare ontologica INCOMPATIBILA VESNIC cu Dumnezeu, o asezare sufleteasca IN CONTRADICTIE/ OPOZITIE RADICALA/ NEASCULTARE cu Dumnezeu , si asta il situeaza VESNIC DESPARTIT de Dumnezeu. Si asta este IADUL = LIPSA Lui Dumnezeu. oamenii devin niste existente( VIATA si EXISTENTA e data de Dumnezeu omului si NU poate sa dispara vredoata chiar daca omul ar vera, caci NU el a dat-o ci Dumnezeu asa ca e neputincios ) existente nefericite LIPSITE de Dumnezeu care este Izvorul si Sustinatorul oricarui bine.
        Deci iadul e starea unde l-a adus pe sine LIBERTATEA omului care ales SA RAMANA DESPARTIT de Dumnezeu.

        Iadul e deci starea pe care si.a agonsit-o LIBER din propria sa vointa si lucrare ( STRICATE) AGARICI zian boca al tau ! asadar e INUTIL sa te rogi pt el ca singur A ALES si NIMENI NU mai poate schimba caci Dumnezeu NU se contrazice pe Sine ( a facut pe om LIBER sa aleaga si sa lucreze binele si i.a dat o VREME STRICTA in care poate el sa-si lucreze acest bine =mantuirea sa, anume vremea vietii pamantesti. ATAT !)

        iar AGARICI zian al tau nu e un pacatos cu pacate de rand pentru care Biserica mai poate mijloci iertarea lui, ci un HULITOR de Dumnezeu, un INSELAT care a ales HULA si a URAT Adevarul ca ERETIC/ INSELAT ! pentru asemenea exemplare nici Biserica NU mai poate NIMIC, nici acum, nici dupa Judecata de Apoi !

        Apreciază

      • octoviv said, on Noiembrie 13, 2016 at 1:16 pm

        Prisacaru alin ionut

        Hristos a Înviat!

        Fratele el are dreptate și a judecat întru Adevăr comentariul tău.

        Sfântul Părinte Cuvios Siluan Athonitul în citatul din comentariul tău zice:

        Sunt oameni care doresc vrajmasilor lor sau dusmanilor Bisericii pierire si chinuri în focul iadului.

        care s-ar scrie altfel cam așa (ce e scris între parantezele drepte se subînțelege din context):

        „Sunt oameni[, care trăiesc pe acest pământ și,] care doresc vrăjmașilor lor sau dușmanilor Bisericii[, vrăjmași care nu s-au mutat în viața cealaltă,] pierire si chinuri în focul iadului.”

        deci se referă la iubirea de vrăjmași, manifestată prin rugăciunea pentru aceștia, vrăjmași care încă sunt în viață și pe care, pentru iubirea fraților lor, Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, îi poate întoarce la dreapta credință înainte de sfârșitul lor și îi poate mântui.

        Despre rugăciunea pentru vrăjmașii lui Dumnezeu plecați în veșnicie, dacă vrei, poți citi:
        Sfântul Iosif de la Optina, Despre rugăciunea creștinilor ortodocși pentru cei neortodocși:

        ……..

        Când vorbea despre iubirea de vrăjmași Sfântul Siluan Athonitul amintea de următorul moment din viața Sfântului Paisie cel Mare, prăznuit de Biserica Cea Una Sfântă, Sobornicească și Apostolică, la data de 19 iunie:
        […]
        Un frate, urmînd voii sale și făcîndu-și socoteala sa, a lăsat pustia și s-a dus aproape de o cetate și s-a sălășluit acolo. Dar, pentru că adeseori mergea în cetate să-și vîndă lucrul mîinilor sale, i s-a întîmplat de a întîlnit o femeie evreică a cărei inimă ardea de patima satanicească spre el. Deci, monahul, amăgindu-se de gînduri prin lucrarea diavolească, a căzut în cursele evreicei. O, dar ceva mai cumplit s-a întîmplat; deoarece el s-a lepădat de credința creștinească și a luat credința evreiască; a locuit împreună cu ea și atît de mult a urmat sfatul ei, încît s-a făcut asemenea cu ea la păgînătate. Deci, acea femeie de trei ori blestemată, căzuse într-o așa prăpastie fără de fund, încît de multe ori punea capul ticălosului acela în brațele sale și, deschizîndu-i gura, curăța cu un lemn subțire dinții lui ca să nu se întîmple să fi rămas vreun mărgăritar din Sfînta Împărtășire a Preacuratelor Taine. O, ce nedumnezeire în viața și în gura lui!

        Știu, că v-ați întristat și v-a durut inima, fraților, auzind unele ca acestea, dar eu mă înspăimînt de îndelungata și marea răbdare a lui Dumnezeu! Vă voi mai spune și lucrul cel preaslăvit ce s-a făcut cu dînsul, ca să vă minunați de preaslăvita și nemărginita iubire de oameni a lui Dumnezeu și de dumnezeiasca lui cercetare cu care ne cercetează de sus.

        Omul, care cu neascultarea lui s-a despărțit de creștini pentru păgînătatea sa, mai pe urmă – după un timp oarecare -, luminîndu-se de lumina dumnezeieștilor iconomii, și-a venit în sine și s-a căit de ceea ce a făcut printr-o pricină ca aceasta. Cîțiva monahi care locuiau în pustia aceea, în care se pustnicea și el mai înainte, mergînd în orașul acela pentru trebuințele lor, au trecut pe lîngă casa acelei evreice și, văzîndu-i pe dînșii, s-a rănit la inimă, aducîndu-și aminte de vechea și sfințita însoțire a monahilor. Deci, i-a întrebat pe ei de unde sînt, cum se numesc și pentru care pricină au venit în acel oraș. Monahii au răspuns că sînt ucenici ai dumnezeiescului Paisie din Nitria și au venit în oraș pentru oarecare trebuință. Atunci acela l-a rugat să spună marelui Paisie să se roage lui Dumnezeu pentru mîntuirea lui.

        Apoi monahii, întorcîndu-se în pustie, au arătat dumnezeiescului Paisie cele întîmplate acelui ticălos călugăr și cele ce i-a rugat. Cuviosul, auzind acestea, a suspinat din adîncul inimii și a zis: „Vai, fiii mei iubiți, cîți oameni mari, din pricina femeilor au căzut din dumnezeiescul dar! Despre aceasta să ne aducem aminte din Sfînta Scriptură de strămoșii noștri cei de demult, pentru că nu poate vrăjmașul a unelti altă ispită mai îndemînatică pentru a pierde pe oameni decît femeia; căci, uneltind această armă, adică pe femeie, obișnuiește a birui pe oamenii cei mari, precum știți că prin femeie a biruit pe marele David, pe strămoșii și nepoții lui. De aceea, se cade să rugăm și noi de-a pururea pe Dumnezeu, ca să ne izbăvească de niște ispite ca acestea ale vrăjmașului”.

        Acestea zicînd Cuviosul Paisie, a făcut rugăciune pentru cel ce a căzut, zicînd: „Doamne Iisuse Hristoase, Fiule și Cuvîntul lui Dumnezeu, nu lăsa zidirea mîinilor Tale să piară pînă în sfîrșit, ci caută cu nerăutate spre dînsul, din cereștile Tale locașuri. Primește rugăciunile ce-Ți aduc, pentru cel ce s-a lepădat de Tine mai înainte, că acum a venit iarăși întru sine și își cunoaște greșeala ce a făcut-o. Deci, rog bunătatea Ta, să-l chemi din nou la pocăință!”

        Cuviosul, rugîndu-se în acest chip multe zile, a înduplecat bunătatea lui Dumnezeu ca să se milostivească spre zidirea Sa. Astfel rugăciunea sa a fost auzită și Mîntuitorul, arătîndu-se lui, l-a întrebat – El, Care pe toate le știe și pentru cine Îl roagă -, zicînd: „Nu cumva sluga Mea, Paisie, se roagă pentru acela care s-a lepădat de Mine, care a ieșit din rînduiala Mea și s-a dus cu potrivnicii Mei, acel care era monah și acum s-a făcut evreu?” Cuviosul a răspuns: „Pentru acela mă rog, Iubitorule de oameni, Doamne, căci, căutînd la îndurările Tale Care totdeauna chemi la pocăință și nu voiești moartea păcătosului, ci aștepți întoarcerea lui, am îndrăznit să rog bunătatea Ta pentru el și ca un milostiv ce ești, cheamă iarăși oaia Ta cea rătăcită”.

        Atunci Mîntuitorul a zis către el: „Dacă voiești să miluiesc pe acest păcătos și lepădat de credință și din nou să-l chem la pocăință, se cade să iau din răsplătirile și nevoințele tale și să dau iubirea Mea de oameni aceluia, care este vrednic de nenumărate munci”. Paisie i-a răspuns: „Da, Doamne, primesc cu bucurie! Însă eu nu știu de se află în mine vreun lucru care să fie plăcut înaintea Ta! Dar din a Ta bunătate, mai ales, prin care și mie făcîndu-mi-se bine în fiecare zi, mulțumesc Ție. Deci, revarsă peste el mila Ta, pentru că eu mă mulțumesc să mă muncesc în iad în locul aceluia, numai el să se mîntuiască. Primesc osînda mai bine, decît să mă îndulcesc de ale Tale faceri de bine, iar acela să se muncească!”

        Mîntuitorul a zis: „Vrednică și minunată este socoteala și dragostea ce o ai către aproapele tău, Paisie, fiindcă urmezi dragostei ce o am Eu către oameni! Deci, de vreme ce ai ales să cazi din vrednicia ta pentru mîntuirea păcătosului, iată, nu vei cădea din vrednicia ta și păcătosul se va mîntui, după rugămintea ta!” Mîntuitorul, zicînd acestea, S-a suit la cer. După puțină vreme, acea femeie rea a murit, iar Isaac – acesta era numele monahului cel căzut – s-a dus iarăși în pustie și, catehizîndu-se de marele Paisie, a primit credința creștinească cea de mai înainte și astfel petrecea cu mare osîrdie viața cea pustnicească, trecînd rămășița vieții sale în ascultare, în nevoință cinstită, în statornicie îmbunătățită, și așa s-a odihnit în Domnul. Deci, acela a dobîndit mîntuire cu rugăciunile sfințitului Paisie, iar noi, auzind preaslăvitele lui minuni, se cuvine a slăvi și a mări pe Dumnezeu.
        […]

        ……..

        Conform studiului teologic:

        Grozăviile neasemănate de la Drăgănescu și viața Părintelui Arsenie Boca în lumina Sfinților Părinți – v 11:
        https://888adevarul8despre8arsenieboca8.files.wordpress.com/2016/03/grozaviile-neasemanate-de-la-draganescu-si-viata-parintelui-arsenie-boca-in-lumina-sfintilor-parinti-v-111.pdf

        și

        Ar vrea Pr. Arsenie Boca să fie canonizat?
        https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/dreptul-canonic-ortodox/ar-vrea-pr-arsenie-boca-sa-fie-canonizat/

        Arsenie Boca, înainte de a se muta în veșnicie, nu s-a pocăit pentru pictura eretică ecumenistă New Age de la Drăgănescu, nu s-a pocăit pentru ereziile din Cărarea Împărăției și Cuvinte Vii, și atunci a plecat în viața veșnică în această stare.

        Să ne cutremurăm de fiecare dată când citim avertismentul Cuvântului Celui Veșnic Viu și Adevărat care zice:
        „În ceea ce te voi găsi, în aceea te voi judeca”

        și să nu dejnădăjduim căci tot El, Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, ne binevestește că:

        „Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele. Cel ce rămâne întru Mine și Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteți face nimic. Dacă cineva nu rămâne în Mine se aruncă afară ca mlădița și se usucă; și le adună și le aruncă în foc și ard. Dacă rămâneți întru Mine și cuvintele Mele rămân în voi, cereți ceea ce voiți și se va da vouă.” (Ioan 15, 5-7)

        după cum ne-a reamintit, smerit, părintele Iulian de la Prodromu, în cuvântul său de folos:

        VIDEO: Parintele IULIAN de la PRODROMUL despre MARELE SINOD / NU MAI TREBUIE POMENITI / Nu suntem schismatici, ci prigoniti / Nu-i valabila caterisirea / Nu avem voie sa tacem:
        https://saccsiv.wordpress.com/2016/11/09/video-parintele-iulian-de-la-prodromul-despre-marele-sinod-nu-mai-trebuie-pomeniti-nu-suntem-schismatici-ci-prigoniti-nu-i-valabila-caterisirea-nu-avem-voie-sa-tacem/

        ……..

        Sfântul Nicolae Velimirovici, Răspunsuri la întrebări ale lumii de astăzi. Scrisori misionare. Vol. 2, Editura Σοφια (Sophia), București, 2015, pp. 30-34:
        […]
        Scrisoarea a 147-a

        Fierarului Radosav I.,
        Despre Iuda vânzătorul

        Întrebi: „Oare lui Iuda îi va fi iertat păcatul vânzării învățătorului și Domnului său, Iisus Hristos?”

        Nu știu pentru ce te interesează asta. Oare nu este mai însemnată pentru noi grija de a nu-l vinde prin ticăloșiile proprii pe Domnul nostru, precum și foarte anevoioasa întrebare: „Cum să ne mântuim sufletele?” Căci iată, ceasornicul vieții noastre numără în grabă zilele și ceasurile, amintindu-ne de grabnica ieșire din această lume. Și cu toții avem a veni înaintea Veșnicului Judecător, Care va rosti dreapta Sa judecată înaintea tuturor noroadelor cerești asupra a tot ce au lucrat în această viață. Iar când oamenii merg la judecată, fiecare se gândește la păcatele și nedreptățile sale, la cum se va îndreptăți înaintea judecătorului; nimeni nu are timp, nici chef să gândească la păcatele celorlalți, nici să pătrundă în tainele minții judecătorului care va judeca. Cine știe cum ne va judeca Veșnicul Judecător pe tine și pe mine? Se știe doar un singur lucru: că ne va judeca după dreptate, nu după nedreptate. Iar noi am vrea mai degrabă să ne judece nu după dreptate, ci după milă. Dar în zadar – El a făgăduit să judece după dreptate. De aceea, ne cuprinde frica și cutremurul. Și de aceea nu îți doresc, nu îmi doresc nici mie, și nimănui în lume să se afle de partea unde va fi Iuda vânzătorul.

        Fiindca Iuda e vânzător. E vânzător al lui Dumnezeu și al oamenilor și chiar al său. L-a vândut pe Hristos, i-a vândut pe apostoli, s-a vândut și pe sine însuși ca om. Pe Hristos și pe apostoli i-a vândut iudeilor, iar pe sine diavolului. Fiindcă s-a zis: Atunci a intrat într-însul satana (Ioan 13,27). Greu este să măsori întreaga adâncime a răului care îl stăpânea pe Iuda. Era necredincios, pizmaș și hoț, și iubitor de bani, și fățarnic, și vânzător – în cele din urmă deznădăjduit și ucigaș de sine. Fiul lui Dumnezeu l-a preîntâmpinat în mai multe rânduri să se desprindă de calea sa cea pierzătoare, însă el a rămas îndărătnic. Fiul lui Dumnezeu a arătat față de el aceeași grijă și dragoste ca față de ceilalți ucenici, însă el a răspuns la dragoste cu ură. Fiul lui Dumnezeu S-a pogorât până la a-i spăla picioarele – și asta chiar înainte de vânzare, și din mâinile Sale i-a dat pâine și sare. Cu pâine și sare așteptăm oaspeții de seamă. Domnul Cel smerit a vrut să înalțe vrednicia lui Iuda; de aceea i-a dat paine si sare. L-a cinstit cu pâine și sare – chiar înainte de vânzare! Iuda a primit cu mâna pâinea și sarea din mâna Fiului lui Dumnezeu – cu mâna le-a primit, însă cu inima le-a lepădat plin de dispreț. Un om muritor a lepădat dragostea lui Dumnezeu! De aceea Dumnezeu l-a lepădat cu desăvârșire, și după pâine atunci a intrat într-însul satana. Din clipa aceea Iuda, fost ucenic al lui Iisus Hristos și fost om, a fost șters din rândul oamenilor și înscris în rândul duhurilor iadului. Acum tu ispitești pe Dumnezeu și întrebi dacă Dumnezeu va voi să ierte duhurile iadului? Ispitești milostivirea lui Dumnezeu la fel cum ispiteau evreii puterea lui Dumnezeu pe Golgota zicând: Dacă ești Fiul lui Dumnezeu, pogoară-Te de pe cruce! Pentru această ispitire evreii au primit plata cuvenită și în această lume. Păzește-te și tu ca să nu primești plata celor de un cuget cu Iuda!

        Nu este adevărat că Iuda a fost predestinat de Dumnezeu să fie vânzător, așa cum crezi tu. Căci dacă ar fi fost așa, de ce Și-ar fi dat atâta osteneală Fiul lui Dumnezeu ca să-l întoarcă pe Iuda de la faptele rele? Și, în primul rand, de ce l-ar fi luat ca ucenic al Său și l-ar fi ținut trei ani pe lângă Sine? De ce i-ar fi dat pâine și sare din mâna Sa cea sfântă? Citind în sufletul lui Iuda hotărârea cea rea, Domnul a făcut toate acestea ca să îl mantuiască de veșnica pierzare. S-a zis că smintelile trebuie să vina, dar s-a zis și următorul lucru ca preîntâmpinare aspră: Vai omului aceluia prin care vin smintelile! (Matei 18,7). Smintitorul este satana însuși, și ca atare trebuie să-și facă treaba sa. Așadar, sminteala trebuie să vină – prin el și de la el. Dar este vai de omul care se dă satanei și devine unealta lui! Vai celui care împotriva dragostei lui Dumnezeu își arată dragostea față de potrivnicul lui Dumnezeu!

        Roagă-te lui Dumnezeu să te păzească de smintitorul ce i-a smintit pe Iuda și pe iudei. Ca niciodată să nu ajungi sluga și unealta smintelii lui.
        […]

        […]
        Scrisoarea a 148-a

        Aceluiași, despre mântuirea tuturor păcătoșilor

        Ai vrea ca Dumnezeu să-i miluiască pe toți păcătoșii la Înfricoșătoarea Sa Judecată. Iarăși îl ispitești pe Hristos cum Îl ispitea potrivnicul lui Dumnezeu pe Muntele Ispitirii? „Dacă ești Fiul lui Dumnezeu Cel Multmilostiv, miluiește-i pe Iuda și pe Cain și pe toți câți au păcătuit cumplit, și mă voi închina Ție!” Cam așa ar suna ispitirea cu care îl ispitești tu pe Hristos. La asta Domnul însuși ți-ar putea răspunde: „Nu M-am arătat destul de milostiv când M-am pogorât Eu Însumi din slava Mea cea veșnică pentru a-i milui pe cei ce niciodată nu căutaseră de la Mine miluire; pe cei ce până la ultima lor suflare au disprețuit mila Mea cu care îi îmbiam; pe cei ce au vărsat ca apa sângele următorilor Mei; și care au rămas până în sfârșit slugi ale satanei?”

        Și de unde acum lucrul acesta, ca oamenii muritori să se întreacă în milostivire cu Preamilostivul Dumnezeu, făcându-se mai milostivi decât Dumnezeu? Cercetează-te în adâncime pe tine însuți și vezi ce mărginită și nimicnită este mila ta. Cercetează-te și vezi: ți-ai ierta cu ușurință un prieten care s-a jurat de trei ori că nu te cunoaște? Și ai ierta un om care ți-ar prigoni cu sabia neamurile până la nimicire? L-ai ierta pe cel care ar defăima tot ce ai mai sfânt? Domnul Iisus l-a iertat pe Petru, care s-a lepădat de trei ori de El. Și l-a iertat pe Saul, care îi prigonea pe următorii Lui, pe rudele Lui. Și l-a iertat pe Augustin, ce defăima sfințenia creștinească. El i-a iertat pe toți care s-au pocăit din inimă, întorcându-și împotrivirea în râvnă pentru Dumnezeu și în sfințenie. Îi va ierta și la Înfricoșata Judecată pe toți cei care măcar pe patul morții se vor fi pocăit de ticăloșiile lor, Îl vor fi recunoscut pe Hristos drept Fiu al lui Dumnezeu și vor fi strigat către El să îi mântuiască.
        Îi va ierta și pe cei care în Numele Lui vor fi arătat măcar atâta milostivire în acest veac încât vor fi dat un pahar de apă rece unuia dintre micii Lui următori.

        Toate acestea însă nu sunt de ajuns ispititorilor lui Dumnezeu! Nu le sunt de ajuns celor care n-au cunoscut din cercare nici ce înseamnă să ierte, nici ce înseamnă să se pocăiască. Ei nu știu cât de mult întrece mintea noastră milostivirea lui Dumnezeu, nici nu cunosc cât de adânci sunt rănile lui Hristos pentru neamul omenesc. Ei ar vrea ca Dumnezeu să amestece împărăția luminii veșnice cu întunericul și să fie amestec de bine și rău în cer așa cum este pe pământ. Ar vrea ca Iuda și Cain și toți ucigașii de frate și cei fără Dumnezeu, vărsătorii de sange, desfrânații, hoții, defăimătorii sfințeniei, batjocoritorii lui Dumnezeu – toți răufăcătorii nepocăiți, să stea de-a dreapta lui Hristos la Judecata cea de pe urmă, împreună cu sfinții, muceicii și drepții, iar de-a stânga Lui să nu rămână nimeni! Oare aceasta este dreptate? Oare dreptate este să dai aceeași plată și celor care nici seara nu au intrat în țarina Gospodarului ca să lucreze, ca și celor care au muncit întreaga zi? Oare milă este să amesteci lumina cu întunericul, adevărul cu minciuna, grâul cu neghina?

        Dar omule, cine ești tu ca să-L înveți dreptatea pe Cel ce a întemeiat dreptatea, și ca să-I amintești de milă Celui ce din milă față de oameni S-a dat pe Sine să fie răstignit pe cruce de oameni? Închină-te sfințeniei dreptății Lui și necercetatului adânc al milei Lui, și strigă: „Atotmilostive, miluiește-mă și mântuiește-mă pe mine, păcătosul!”
        […]

        ……..

        Acum, dacă frăția ta ai ajuns la măsura Sfântului Grigorie Dialogul, și rugăciunea frăției tale scoate sufletele păgânilor și ereticilor din iad, atunci îmi cer iertare pentru timpul de rugăciune pe care ți l-ai cheltuit citindu-mi comentariul.

        În viața Sfintei Celei Întâi Mucenițe Tecla întocmai cu Sfinții Apostoli, prăznuită de Biserica Cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică, pe 24 septembrie, alături de Sfântul Părinte Cuvios Siluan Athonitul, stă scris:
        http://paginiortodoxe.tripod.com/vssep/09-24-sf_tecla.html
        […]
        De vreme ce în viața sfintei acesteia, după întîmplare s-a pomenit Traian Împăratul Romanilor, care după moartea sa s-a mîntuit prin rugăciunile Sfîntului Grigorie, papă al Romei († 604), socotesc că este de trebuință ca și povestirea cea despre dînsul a Sfîntului Ioan Damaschin aici să o pomenim. În cuvîntul său de la Sîmbăta lăsatului de carne scrie așa: „Grigorie Dialogul, episcopul vechii Rome, bărbatul, precum îl știu toți, vestit în sfințenie și în înțelegere, de care se spune că la Sfînta Liturghie slujea cu dînsul și dumnezeiescul înger; acesta oarecînd, pe o cale pietroasă mergînd, a stat cu osîrdie la rugăciune tare către iubitorul de suflete Dumnezeu, pentru iertarea păcatelor lui Traian împăratul. Îndată a auzit un glas de la Dumnezeu zicînd: «Rugăciunea ta am auzit-o și îi dau iertare lui Traian, dar tu să nu mai adaugi încă să-mi mai aduci Mie rugăciuni pentru cei necurați!»”.
        […]

        iar în viața celui între Sfinți Părintelui nostru Grigorie Dialogul, papă al Romei, prăznuit de Biserica Cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică, Biserica Ortodoxă, pe 12 martie, stau scrise următoarele:
        http://paginiortodoxe.tripod.com/vsmar/03-12-sf_grigorie_dialogul.html
        […]
        Acest mare luminător al lumii, preasfințitul Grigorie, a împodobit Biserica lui Hristos nu numai cu viața cea asemenea îngerilor și cu minunile, ci și cu multe scrieri foarte trebuincioase dreptei credințe. Iar cînd scria, atunci Duhul Sfînt se arăta în chip de porumbel, zburînd deasupra lui. Acest lucru adeseori se învrednicea a-l vedea arhidiaconul său, Petru, bărbat îmbunătățit. Scrierile Sfîntului Grigorie se află în patru cărți, pline de mare folos, care au într-însele povestiri pe scurt despre vieților sfinților care s-au nevoit cu plăcere de Dumnezeu în pămîntul Italiei și multe învățături de folos sufletesc. Păstorind Sfîntul Grigorie Biserica lui Dumnezeu treisprezece ani, șase luni și zece zile, s-a mutat la Domnul pe vremea împărăției lui Foca Tiranul (602-610).

        Se scrie și aceasta pentru acest mare plăcut al lui Dumnezeu, că pe Traian, împăratul Romei (98-117), care a fost închinător la idoli, după mulți ani de la moartea lui l-a izbăvit sfîntul din veșnicele munci cu rugăciunile sale. De acest lucru Sfîntul Ioan Damaschin, în cuvîntul său pentru cei adormiți, scrie astfel: „Grigorie Dialogul, episcopul Romei celei vechi, precum știu toți, era vestit întru sfințenie și înțelegere și, cînd slujea, avea părtaș un înger din cer slujind împreună cu dînsul. Acesta, călătorind oarecînd pe podul cel de piatră și stînd într-adins, a făcut rugă-ciune către Domnul cel iubitor de suflete pentru iertarea păcatelor lui Traian împăratul. Atunci, a auzit îndată glas de la Dumnezeu, zicînd: «Rugăciunea ta am auzit-o și dau iertare lui Traian; iar tu să nu mai faci rugăciuni pentru păgîni»”.
        […]
        _________________________________________________________________________________________

        Iertați-mă.

        Sfârșit și lui Dumnezeu, în Preasfânta Treime închinat: Tatălui Atotțiitorul și Fiului, Domnului Iisus Hristos Mântuitorul și Sfântului Duh Mângâietorul, slavă pentru tot și pentru toate!

        „Bine ești cuvântat Doamne, învață-ne îndreptările Tale.
        Bine ești cuvântat Stăpâne, înțelepțește-ne cu îndreptările Tale.
        Bine ești cuvântat Sfinte, luminează-ne cu îndreptările Tale.”

        Doamne Dumnezeule și Mântuitorul nostru Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Apostol Pavel, ale Sfântului Părinte Ierarh Grigorie Dialogul, papă al Romei, ale Sfântului Sfințit Mare Mucenic Ciprian și ale Sfintei Mare Mucenițe Iustina ai Antiohiei, ale Sfântului Sfințit Mare Mucenic Haralambie, ale Sfântului Părinte Cuvios Gherasim Kefalonitul, ale Sfântului Părinte Ierarh Ignatie Briancianinov, ale Sfântului Părinte Ierarh Nicolae al Japoniei, ale Sfântului Părinte Ierarh Ioan Maximovici, Arhiepiscop de Shanghai și San Frncisco, ale Sfântului Părinte Ierarh Nicolae Velimirovici, Arhiepiscopul Ohridei și Jicei, ale Sfântului Părinte Cuvios Justin Popovici de la Celje, ale Sfântului Părinte Cuvios Iustin Pârvu de la Petru Vodă, ale Sfântului Părinte Mărturisitor Theodor Studitul, ale Sfântului Părinte Cuvios Maxim Mărturisitorul, ale Sfântului Părinte Cuvios Siluan Athonitul, ale Sfântului Părinte Cuvios Paisie cel Mare, ale Sfântului Părinte Cuvios Paisie Aghioritul, ale Sfântului Părinte Mărturisitor Gavriil Georgianul, ale Sfântului Părinte Cuvios Mărturisitor Visarion Sărai, ale Sfinților Mărturisitori Năsăudeni: Atanasie Todoran din Bichigiu, Vasile Dumitru din Mocod, Marin Grigore din Zagra și Vasile Oichi din Telciu și ale tuturor Sfinților Tăi din Biserica Ta Biruitoare, cu Sfântă Crucea Ta, învață-ne, înțelepțește-ne, luminează-ne, întărește-ne ca să nu Te părăsim pe Tine și Sfânta Ta Biserică, iartă-ne pentru tot cât Te-am supărat și cât Te supărăm, apără-ne, păzește-ne, acoperă-ne cu acoperământul aripilor Tale, miluiește-ne și ne mântuiește pe noi.

        Apreciază

    • calin said, on Noiembrie 12, 2016 at 4:00 pm

      Ar trebui raspandite foarte mult fotografiile cu zian boca si julieta si cu zian boca singur cu mustata ochelari si costum, pentru poporet, pentru ca dupa cum se spune, o fotografie face mai mult decat o mie de cuvinte. Poate merita facute pe siteuri si chestii gen ”ghici cine este in fotografie?”. Sau cine stie castiga: mai multa desteptaciune!

      Apreciat de 1 persoană

      • cosminmatiu said, on Noiembrie 12, 2016 at 5:48 pm

        Apreciază

      • calin said, on Noiembrie 12, 2016 at 11:04 pm

        Inca ceva: cei ce sustin ca ar trebui sa se roage pentru boca se vede ca sunt victimele faptului ca in bor nu s-a citit niciodata Sinodiconul Ortodoxiei, mai precis Anatematismele. Ceea ce ii face incapabili sa inteleaga diferenta intre Ortodoxie si erezie. La Sinodicon toate ereziile si toti ereziarhii sunt anatemizati ca o conglasuire a credinciosilor cu Parintii de la Sinoadele Ecumenice si ca o marturisire de credinta. Tot la Sinodicon in Duminica Ortodoxiei se rosteste Vesnica Pomenire dreptcredinciosilor luptatori pentru pastrarea Ortodoxiei impotriva ereziilor. Mai vedem ca si in randuiala Miezonopticii se spune vesnica pomenire, anume celor ce intru nadejdea Invierii au adormit. Din toate acestea intelegem ca nu se pot face slujbe de pomenire nici ereticilor si nici celor ce au avut gandire sau influente eretice, ci doar pacatosilor dreptcredinciosi. Zian Boca a fost un eretic vrajitor, deci nu are parte in vesnicie si nu i se cuvine decat anatema!

        Apreciază

  6. adi said, on Noiembrie 12, 2016 at 3:08 pm

    Am stat si am rumegat spusele preotului Amfilohie din filmarea postata si am ajuns la doua concluzii cat se poate de simple:

    1. sa nu cumva sa ”deranjam” sistemu’ atunci cand va voi sa bage cu forta OTRAVA in ai nostri copii (prin vaccinuri)
    2. sa tacem ca mieii cand vor veni cu buletinele electronice

    Totul spre a nu crea dezbinare ,ori spre a nu fi luati drept ciudatenii ale societatii!

    …. ca doar unitatea teritoriala e cea mai importanta , nu ???!

    NU , mersi!

    Apreciază

  7. ortodox☦traditionalist said, on Noiembrie 12, 2016 at 3:27 pm

    Apreciat de 3 persoane

    • ayeaye20 said, on Noiembrie 12, 2016 at 6:55 pm

      Citatu din ce carte e?

      Apreciază

    • el said, on Noiembrie 12, 2016 at 8:24 pm

      orthodox

      nici o Biserica NU canonizeaza INSELATI INDRACITI !
      cine face asa ceva NU e Biserica !

      Apreciază

      • calin said, on Noiembrie 14, 2016 at 2:43 pm

        Zian Boca (zis ”Arsenie”) = Rasputin de Romania

        Apreciază

    • valentin said, on Noiembrie 13, 2016 at 3:03 pm

      de la cuvântul lui nu mai pot să îl canonizeze pentru că a avut putere și adevărul nu se poate schimba

      Apreciază

  8. gigel said, on Noiembrie 12, 2016 at 5:21 pm

    Israel’s Sanhedrin Calls For Trump and Putin to Build the Third Temple

    Apreciază

  9. Iustin said, on Noiembrie 12, 2016 at 5:57 pm

    Ochii Sfantului Nectarie din Eghina 9.11.2016

    Apreciază

    • el said, on Noiembrie 12, 2016 at 7:44 pm

      Iustin

      frate noi NU alergam dupa semne si minuni.

      ps: si ce semnificatie ar avea asta( ca PARE ca deschide ochii Sfantul Nectarie) pentru mantuirea cuiva?
      cumva li se are ca ii „blagosloveste” Sfantul pentru „vrednicia” lor pe vizitatori , si pe cei aflati IN COMUNIUNE cu ERETICII ECUMENSITI?

      nu vreau sa par carcotas, in afara ca pe mine NU ma impresioneaza semne de astea babesti…. :

      daca analizezi cele 2 poze ale Icoanei Sf Nectarie puse in comparatie ( 2012 versus 2016) care apar pe filmul postat de tine inainte sa ii dai play se vede CLAR ca :
      – poza datata 2012 priveste” Icoana din alt unghi ( Icoana apare mai oblic situata, incat se pune in evidenta ploeapa inferioara a Sfantului)
      – fata de poza data 2016 care „priveste” mai de sus , in asa fel ca este pusa in evidenta pleoapa superioara a Ferecaturii Icoanei.
      …. pe care pleoape ale Ferecaturii metalice se proiecteaza lumina reflectata in asa fel ca se poate induce iluzia optica ca ar deschide ochii.
      Avem noi oare nevoie de „semne” din astea ca sa stim ca Sf Nectarie e SFANT si LUCREAZA in lume ?

      Fratilor NU mai umblati dupa „semne” si „minuni” !
      CEA MAI MARE MINUNE azi e sa pastram Dreapta Credinta !

      Apreciat de 3 persoane

    • Spaceman said, on Noiembrie 12, 2016 at 8:55 pm

      @Iustin

      Fie ca Sfântul Ierarh Nectarie Taumaturgul de la Eghina, prăznuit pe data de 9 Noiembrie, să deschidă şi să vindece ochii tăi, şi să se umple inima ta de lumină şi dragoste faţă de dreptcredincioşi, spre mântuirea sufletului tău. Amin.

      Să vedeţi „minune”: cum manipulează unii lumina şi umbrele să obţină efecte pentru ortodocşii exotici, creduli şi mari amatori de „minuni”, că e mai confortabil pentru ei „să-şi deschidă ochii” sfinţii din racle decât să li se deschidă lor ochii.

      Apreciază

  10. Asla said, on Noiembrie 12, 2016 at 6:41 pm

    Mărturisirea de credinţă presupune şi jertfă, nu numai oratorie. Aşa ar fi foarte simplu, nu?Tuturor ni s-ar adăuga imediat şi apelativul de „Mărturisitorul”.
    Am văzut că există o teamă de a mărturisi la nivel de cler. Vă spun ca şi creștin practicant, că atunci când întrebam la spovedanie anumite chestiuni mai delicate (despre actele biometrice, despre arsenie boca, despre sinod, șamd) mi s răspundea scurt că problemele astea nu ar trebui să mă privească pe mine, şi că să-mi văd de mântuirea mea. Eu nu știam ce să mao cred, fie să ascult de duhovnic, fie de conștiinţă care imi spunea că ceva nu este în regulă. De ex, citind in „Cărarea Împărăţiei” anumite pasaje erau vădit abateri, dar duhovnicului ii era teamă să le comenteze. Răspunsul lui era simplu: „eu nu mă bag, eu mă smeresc”!!
    Deşi vedeam că nu mă folosesc la acest, totuşi mă duceam crezând că nu e bine să schimbi duhovicuk. Până când, într-o zi, ce credeţi? Aud cum imi spune că divorţul nu e păcat (chiar dacă motivul despărţirii nu e desfrânarea, sau erezia, sau periclitarea vieţii celuilalt) De ce? am intrebat. Pentru că este legalizat, imi răspunde Nu mi-a venit să cred! Păi, am zis eu, dar și avortul este legalizat, sau nu? „Păi, cu avortul e o problemă, da…” imi spune „mai bine să se ferească omul să facă copii decât să se ajungă până aici”.
    Vedeţi unde duce abaterea de la credinţă! Desigur că am plecat de la acest duhovnic, care nici măcar nu vroia să imi dea binecuvântarea, spunând că „el mi-a ierta păcatelr” și practic îi sunt îndatorată.
    Cu mila lui Dumnezeu am găsit un duhovnic bun, cu credinţă dreaptă, care nici nu se avântă să ţină discursuri înflăcărate, dar care atunci când vine vorba de adevăr este foarte categoric – la el ce e da, e da, ce nu, nu. Dar este firesc să fie şi aceste Iude, pentru ca să se cearnă credinţa adevărată de aparenţa dreptei credinţe.

    Chiar citeam la Apostol in Epistola a doua către Timotei următoarele:
    „In zilele din urmă vor veni vremuri grele; Că vor fi oamenii iubitori de sine, iubitori de arginţi, lăudăroși, trufaşi, hulitori,…, lipsiţi de dragoste,…trădători, având înfăţișarea adevăratei credinţe, dar tăgăduind puterea ei. Mereu învăţând și neputând niciodată să ajungă la cunoașterea adevărului.
    ….
    Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învăţătura sănătoasă, ci – dornici să-şi desfăteze auzul – își vor îngrămădi învăţători după poftele lor.
    Și vor întoarce auzul de la adevăr şi se vor abate către basme.”

    Apreciază

  11. ayeaye20 said, on Noiembrie 12, 2016 at 6:52 pm

    De Dragomir asta zic
    https://postimg.org/image/fb45mbltn/

    Apreciază

  12. RomeoB said, on Noiembrie 12, 2016 at 8:07 pm

    Foarte util interviul cu parintele Antiohie: un punct de vedere care ne arata la ce presiuni au fost supusi ierarhii.

    In istoria Bisericii exista cel putin doua momente, in care compromisurile dogmatice, nu au dis la rezolvarea problemelor politice:
    1) Erezia monotelita, care dorea pastrarea unitatii polutice a Imperiului bizantin cu provinciile monofizite. Esec total; monofizitii au cazut sub islam, imperiul pierzand aceste provincii.
    2) Compromisurile de la Ferara-Florenta 1437-1439, care au dus la grabirea caderii Constantinopolului sub turci.

    Dogmatistii ar trebui sa ne spuna cat de grave sunt compromisirile canonice si dogmatice din Creta. Initial am avut impresia ca limbajul „diplomatic” ar lasa unele potite de iesire, dar parintii de la Athos, prin conferintele tinute in Romania au argumentat contariul.

    PS: Pana si sarbii au apelat la „diplomatie”: patriarhul a semnat, iar 17 ierarhi nu. In conditiile in care, votul patriarhilor era decisiv, conform noilor regulamente de luare a deciziilor.

    Apreciază

    • Aurora said, on Noiembrie 13, 2016 at 12:18 am

      Toata lumea il deplange pe Amfilohie si pe semnatari si tu ii lauzi…

      Apreciază

      • Mirela said, on Noiembrie 13, 2016 at 2:01 pm

        Are şi el Julieta lui.

        Apreciază

      • el said, on Noiembrie 13, 2016 at 3:17 pm

        Mirela

        adica amfilohie are o julieta? intreb si eu( desi n-ar trebui) curios ca barfitorul… 🙂
        nu trebuie sa-mi raspunzi

        Apreciază

      • Mirela said, on Noiembrie 13, 2016 at 10:16 pm

        Romeo şi Julieta

        Apreciază

      • Mirela said, on Noiembrie 13, 2016 at 10:40 pm

        Ca să clarific orice suspiciune, nu m-am referit la pr. Amfilohie. Fiind vorba despre un Romeo, care în mod „tradiţional” e asociat cu Julieta, m-am referit la el şi am crezut că se va înţelege „trimiterea”. Iar la „julieta” mă refer ca la un prototip al ataşamentului faţă de cineva/ceva care te duce la moarte/te debilizează/te deturnează de la adevărata ta menire.

        Apreciază

    • el said, on Noiembrie 13, 2016 at 12:45 pm

      RomeoB

      despre ce „presiuni” vorbesti bibicule? cine sta cu pistolul la tampla lor, cine ii tortureaza sa semneze/accepte EREZIA?
      si chiar asa de ar fi LI SE CADE sa moara mucenici mai degraba decat sa VANDA PE HRISTOS si Biserica.

      unde e deci „utilitatea” aia ? in afara ca ne arata CADEREA INFRICOSATOARE a LEPADATURII de amfilohie?

      Apreciază

  13. Apa trece, pietrele rămân. said, on Noiembrie 13, 2016 at 11:41 am

    Pozele cu Arsenie Boca nu mi se par convingătoare. Nu spun nimic. Doi oameni fara defecte fizice vizibile merg alaturi. Bun. Si? De unde reiese ca intre ei au fost relatii intime? Daca voiau sa duca o viata cuvioasa, o puteau duce, in ciuda dorintei securitatii de a-i compromite. Cat despre faptul ca unii cred ca e in iad, iar nu cred. Si e bine ca nu cred, in primul rand deoarece nu-i doresc sa fie acolo. Un alt motiv pentru care nu cred este faptul ca aceia care il critica, prin cuvintele folosite, ranesc, dar nu conving. Apoi, fost urmărit atata timp. De ce nu s-a găsit o poza ori o înregistrare cu adevărat compromițătoare? Chiar așa de slab dotați au fost securistii înainte de 1989? N-as crede.

    Apreciază

    • el said, on Noiembrie 13, 2016 at 3:09 pm

      apa trece, pietrele PROSTIEI INSELARII tale raman !

      ..ducatori/ ducatoare DEGEABA la Biserica LIPITI de INSLEARE si EREZIE , bucurati-va , sunteti bine antrenati de guru zian cu „semne si minuni” si „justificari ” la EREZIE/INSELARE sa treceti la next level, iata ca vine la voi curand „domnul” vostru anticrist. PRIMII voi il veti linge , adula si „justifica” !!!

      si mai scrii si „acatiste ” …..
      nu cumva l-ai preparat si pe al lu zian „inspirata” cum esti ?

      ps : curvar ( CUM A FOST SIGUR) sau nu ( cum vrei tu/bocolatrii sa credeti) zian a fost INSELAT si INDRACIT ERETIC precum SIGUR a dovedit-o !
      si daca voi bocolatrii INSELATI NU primiti DOVEZILE VADITE, lasate de el insusi, ale INSLEARII / EREZIEI lui , cum sa le primiti pe cele ale „seCURitatii” care „intamplator „…. à propos produce artefacte au distruge dovezi conform cu interesele vremii si puterii apostate pe care o slujeste ( vezi dosarelul „pierdut” la „rivolutie” al lui danutz ciobotea)… iar interesele APOSTATILOR de laputere azi sunt : „canonizarea” LABARCIULUI …. !!!

      …. „sfant” pentru voi LIPITII de INSELARE ! sa va saturati oficial si „canonic” de VOMA de care tanjiti !

      Apreciază

      • Apa trece, pietrele rămân. said, on Noiembrie 13, 2016 at 5:53 pm

        El,
        Vezi ca îi cinstesc pe Sfinții care au trecut cu bine proba timpului cu un rost. Ca sfânt, ne interesează dacă a mărturisit credință ortodoxa. Acolo unde nu exista dovezi clare nu e bine sa ne amestecam. Nu-i iau apărarea, dar nici nu-mi place sa se vorbească despre el ca despre ultimul om. Unele picturi nu-mi plac nici mie. Daca Dumnezeu l-a iertat, i-a dat si motive de smerenie. Oricum, Dumnezeu nu tine seama de judecățile noastre. De unde știm sigur ca nu greșim? Chiar dacă te superi pe mine, eu tot îti spun ca iti pui propriul suflet în pericol vorbind astfel despre părintele Arsenie Boca.

        Apreciază

      • el said, on Noiembrie 13, 2016 at 10:21 pm

        apa de ploaie

        blablabla, voi nu pricepeti nici cand se vede MARE CAT CASA EREZIA/INSELAREA lui boca, nici nu ascultati de Parintii inbunatatiti care va spun CLAR ca boca a fost un vrajitor INDRACIT SI un ERETIC INSELAT, pentru ca …. NU vreti sa ascultati Adevarul care NU INCAPE in voi.

        ii dati inainte cu daca si cu parca… poate poate, alba -nearga , … la fel ca si cu dusul la POMENITORII DE ERETICI, ca poate poate, daca si cu parca… ar mai avea „har” !!
        exact acelasi „rationament” este si NU INTAMPLATOR bocolatrii sunt ferventi sustinatori ai ideii RAMANERII in COMUNIUNE CU EREZIA si cu EREZIARHII ca „ar mai avea har” … cu „iconomie” . „iconomia” cu „sfintenia” /PRESUPUSA „indreptare” a lui boca v-a formatat la asemenea „talcuiri” !
        ORICE ar face IDOLUL vostru „are har” … de la voi poate „iluminatelor”.

        Apreciază

    • VioletaB said, on Noiembrie 13, 2016 at 11:33 pm

      @Apa trece…. Dacă tu nu simți repulsie când vezi pozele cu „parintele” Arsenie B in pantaloni (asa de) scurți si in prezenta unei femei „măicuțe” si ți se pare normala aceasta postura…. atunci nici alte argumente logice nu te vor convinge… Quod era demonstrandum! Unde ai văzut vreodată la vreun sfânt contemporan asemenea dezmăț? Când din contra … nu doar Sfinții, ci orice călugăr (valabil si pentru mireni) isi acoperă trupul si nu si-l dezgolește , mai ales in prezenta unei femei…. Poza aia denota foarte multă INTIMITATE … si nu tocmai duhovniceasca….

      Apreciat de 1 persoană

      • Apa trece, pietrele rămân. said, on Noiembrie 14, 2016 at 6:58 am

        VioletaB,
        După o astfel de logica, nici Maria Egipteana nu trebuia canonizata pentru ca a stat în pustiu în pielea goala!

        Apreciază

  14. Apa trece, pietrele rămân. said, on Noiembrie 14, 2016 at 7:26 am

    El,
    Ce ai, băiatule.? Cu ce ti-a greșit părintele de te-ai pornit așa împotriva lui? Tu nu vezi ca te muncește necuratul urii? Cu ce duh faci astfel de mărturisiri? Contează și asta. Când observi o erezie, te dizociezi cu compasiune de cel în cauza, nu cu ura. Trebuie sa avem și ochi pentru bine, nu doar pentru rău. Nu avea cum sa facă doar rău acest părinte. Asadar, nu merita astfel de cuvinte. Ești rău și nedrept fata de părintele Arsenie Boca. Nu l-am cunoscut în mod direct, dar prea am văzut mulți duhovnici bălăcăriți în ultimul hal. Pomi plini de roade din păcate. Nici măcar părintele Justin Parvu n-a scăpat de asta. Se găsise cineva care sa spună ca e criminal legionar! Acum ați inceput-o cu părintele Arsenie Boca! Cine va mai urma?

    Am luat atitudine împotriva sinodului. Sinodul și părintele Arsenie nu au nimic în comun. De ce trebuie ca părintele Arsenie Boca sa fie la mijloc? Nu ne cere nimeni sa-l canonizam, dar nici sa ne erijam in vajnici apârâtori aI ortodoxiei si sa folosim mijloace neortodoxe pentru a ne sustine pozitia..

    Dacă estI luptător, lupta impotriva ereziei de la Creta, nu împotriva unui om care a suferit deja pentru credință? Fa si tu canon noaptea câte 2-3 ore, cum facea el, si apoi sa vezi daca vei mai fi atat de incisiv.Cum voiai sa se îmbrace dacă haina monahala îi era interzisa?

    Apreciază

    • VioletaB said, on Noiembrie 14, 2016 at 10:00 pm

      @Apa…. Câta lipsa de discernământ sa ai încât sa compari pe Arsenie aBoca cu Sf. Maria Egipteanca??? Câta pocăință a făcut aceasta pentru faptele ei din tinerețe in cei mai bine de 40de ani in pustie in care nu a o tal it țipenie de om pana aproape de trecerea la Viața cea Adevarata? Pai nici cu argumente logice, nici cu dovezi palpabile nu ești in stare sa ieși din înșelarea ta cu Arsemie Boca! Chiar dacă ii era interzisă haina monahală, nu ii era permisă prin votul depus la călugărie sa se îmbrace ca un cavaler, in ton cu moda si in pantaloni scurți! La ce alți părinți contemporani ai mai văzut asemenea comportament aberant? La niciunul! Haina pe care alege un om sa o poarte spune mult despre Așezarea lui lăuntrică ! Si mai ales când vine vorba de persoane asa-zise monah si monahie, cum sa trăiască împreuna in aceeași casa? Sunt canoane care nu permit nici frați si surori de-ar fi sa trăiască in aceeași Mânăstire?
      Ce sa mai zic de pictura ORIBILA de la Draganescu? Drăceasca. Te ia groaza când o privești ….
      Eu personal am simțit clar ce stare sufleteasca iti da sa citești despre viața si minunile unui adevărat sfânt, ca Sf. Nectarie de exemplu, iar când citit despre „minunile” lui Arsenie Boca am trăit o stare de mândrie! Adică mândrie si „minune” spectaculoasa pentru alde gura casca reieseau son vorbele lui directe sau indirecte, prezentate de alții, comparativ cu starea de liniște si SMERENIE pe care o Primești când citești despre viețile unor SFINȚI ADEVĂRAȚI !

      Apreciat de 1 persoană

  15. […] ASTRADROM despre LEPADAREA preotului AMFILOHIE BRANZA si a monahului FILOTEU BALAN de cuvintele pari… […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: