SACCSIV – blog ortodox

Episcopul ortodox roman pentru Italia, SILUAN SPAN, promoveaza CASATORIILE dintre CATOLICI si ORTODOCSI …

Posted in Uncategorized by saccsiv on martie 19, 2010

   Citez din articolul Cum au inteles Ortodoxia doi dintre ierarhii BOR, aflati acum pe taramuri apuse(ne):

   Conferinta episcopala italiana a emis saptamana trecuta un ghid pentru preoti in care sunt prevazute principiile de abordare pastorala a credinciosilor rasariteni necatolici. In aceasta categorie sunt inclusi si romanii ortodocsi care se afla in Italia, transmite Radio Romania Actualitati.

   La intalnirea de la Ancona a participat si episcopul ortodox roman pentru Italia, Siluan, care considera ca documentul catolic despre relatia pastorala cu ortodocsii reflecta pozitia clasica a Bisericii catolice fata de ortodoxism.

   Ghidul pentru preotii catolici recomanda ca, in cazul in care li se solicita de catre un credincios ortodox administrarea sacramentelor: botez, spovedanie, impartasanie, maslu, sa indrume respectiva persoana catre un preot ortodox dintr-o structura canonica, de la care sa primeasca tainele. In situatia in care un asemenea preot nu exista, preotul catolic poate sa impartaseasca sacramentele unui ortodox in cazul in care constata indeplinirea a trei conditii: cererea spontana din partea ortodoxului, buna lui vointa si nevoia spirituala urgenta.

   In cazul casatoriilor mixte, preotii catolici pot cununa un catolic cu o ortodoxa cu conditia ca partea catolica sa se angajeze sa faca tot posibilul ca botezul copiilor sa se faca in Biserica Catolica. Episcopul Siluan spune ca si din partea ortodoxa exista o deschidere reciproca in ceea ce priveste casatoriile mixte.

   „Canoanele, formal, interzic casatoria ortodocsilor cu neortodocsi. Insa conditiile actuale, concrete, in care ne aflam ne pun in situatia de a reconsidera aceasta situatie. Ne gandim si la partea ortodoxa care nu trebuie pedepsita. Daca partea catolica spune ca nu doreste sa renunte la identitatea ei, dar doreste si este de acord sa primeasca Sfanta Taina a Casatoriei in Biserica Ortodoxa si sa-si creasca copii in credinta ortodoxa, atunci noi dam o dispensa prin care sa se savarseasca Sfanta Taina a Cununiei in Biserica Ortodoxa a unui ortodox cu un catolic, cu un crestin catolic care dovedeste ca are certificat de botez si mai ales ca nu a mai fost casatorit, nu mai are o alta casatorie” a declarat Episcopul ortodox roman pentru Italia, Siluan Span.

   Comentariu saccsiv:

   Sa nu ne miram … Nascut in 1970, a fost hirotonit diacon (21 ianuarie 1994) şi preot (6 martie 1994) celib de către Mitropolitul Serafim Joantă. A fost hirotonit episcop duminică, 21 octombrie 2001, în biserica „Sfântul Iosif” a parohiei noastre omonime de la Bordeaux de către IPS Mitropolit Iosif al Europei Occidentale şi Meridionale, asistat de către IPS Mitropolit Serafim Joantă al Germaniei şi Europei Centrale, de IPS Mitropolit Teofan Savu al Olteniei şi de PS Ioachim Băcăuanul, arhiereu-vicar al Episcopiei Romanului.

   Cititi va rog si:

AUDIO (si transcriptul): IPS SERAFIM JOANTA despre ECUMENISM si despre Parintele ARSENIE PAPACIOC

AUDIO – IPS SERAFIM JOANTA: elogiu penticostalilor …

   Asadar, un bun exemplu pentru a intelege cum functioneaza SISTEMUL. Un ratacit pregateste un tanar, ce odata temeinic ajuns ratacit, va fi promovat, urmand apoi ca si el la randul sau sa rataceasca pe altii si tot asa, pana se umple biserica de cei asemenea lor …

15 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on martie 19, 2010 at 3:03 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. karenin said, on martie 19, 2010 at 3:25 pm

    ce faci frate?? ataci singurul Episcop adevarat de Roma pe care il are Biserica….sa ramana toata Italia far pastor…?? 🙂
    sper sa te inseli in ce-l priveste pe ps Siluan si in viitor sa se infirme suspiciunile….

    Apreciază

  3. io said, on martie 19, 2010 at 3:40 pm

    nu vreau sa dau cu barda, dar poate Saccsiv poate afla ceva si despre cazul Iuvenalie, legat direct de Siluan… 😉

    Apreciază

  4. Amalia said, on martie 19, 2010 at 4:03 pm

    Nu ma mai mira nimic dupa ce aici in Germania am asistat la un botez care a avut loc in Postul Pastelui si dupa Botez s-a mancat carne in biserica inclusiv de catre preot.
    Ca sa nu mai povestesc de usurinta cu care se da impartasania. Au loc dezlegari de pacate in masa fara spovedanii ca „ce pacate avem noi” si impartasania se da fara spovedanie.
    Am fost acum un an la Mitropolia Germaniei din Nuerenberg si vroiam sa ma spovedesc dar preotul de acolo nu mi-a dat nici 30 de secunde si mi-a zis ca daca nu am pacate serioase de spus nu are sens sa mai povestesc si m-a intrerupt si cam asta a fost spovedania.
    Plus casatoriile dintre ortodocsi si catolici sau evanghelisti nu sunt nici o problema la nici o parohie din Germania din cate stiu.

    Apreciază

  5. vladp9 said, on martie 19, 2010 at 4:25 pm

    Dracul se foloseste de tehnocrati si face progrese: TechnoCalyps – TransHuman

    http://culianu.wordpress.com/2010/03/04/dracul-se-foloseste-de-tehnocrati-si-face-progrese-technocalyps-transhuman/

    Apreciază

  6. Corina V. said, on martie 20, 2010 at 9:28 am

    Frate saccsiv,

    Din comentariul tau imi dau seama ca se pote parafraza zicerea „spune-mi cu cine te imprietenesti, ca sa-ti spun cine esti”, astfel :” spune-mi cinte te hirotoneste, ca sa-ti spun cine esti”.

    Find de pe plaiuri sibiene, PS Siluan a fost hirotonit diacon (21 ianuarie 1994) şi preot (6 martie 1994) celib de către Mitropolitul Serafim, la vremea respectivă episcop vicar al Arhiepiscopiei Sibiului. Ceva cat se poate de normal ca un preot sa fie hirotonit de episcopul locului.
    La fel si pentru hirotonia intru episcop care a avut loc la Bordeaux la care a participat IPS Iosif (Mitropolit pentru Europa Occidentala si Meridionala ) si IPS Serafim Joanata (Mitropolit pentru Europa Centra si de Nord).
    Deci explicatia articolului aparut n-as pune-o pe seama hirotonirii…

    Trebuie sa fim atenti si cu articolele care apar in presa pentru ca sunt facute sa scandalizeze. Pana la urma PS Siluan n-a participat la intocmirea ghidului pentru preotii catolici, el a fost acolo sa constate un fapt.

    Nu cred ca ar trebui invinuit PS Siluan pentur ca doi tineri vor sa se casatoreasca, fiecare nevrand sa renunte la religia lor. Fiecare a fost crescut in ideia ca biserica lui este cea „una , sfanta, soborniceasca, si apostoleasca” asa ca dupa ani de zile in care ti se spune lucrul acesta, nu renunti la religia ta, numai pentru ca te-ai indragostit si vrei sa te casatoresti. Asa cum nici noua nu ne convine ca un ortodox, casatorit cu un catolic sa-si boteze copii la ei, nici catolicii nu or sa fie mai ingaduitori si sa spuna ca s-au casatorit cei doi si sa nu-i atraga sa-si boteze copii in credinta lor.
    Munca PS trebuie in schimb, sa fie mai asidua si sa catehizeze puternic partea ortodoxa, spunand care este in realitate pozitia bisericii ortodoxe. Cine vine la biserica la ortodocsi o sa auda, cine e ortodox doar pentru ca a fost botezat cand era mic, nu mai are ce sa auda.

    Apreciază

  7. Enache said, on martie 20, 2010 at 1:40 pm

    Multumesc Doamne ca m-am nasut ortodox si nu papistas. Fratilor, sa nu cadem in ispita fariseului, sa lasam pastorii sa-si duca Crucea; macar atat, sa nu le mai punem piedica pentru ca un Doamne miluieste pentru ierarhi spunem doar Duminica la Sfanta Liturghie si asta doar daca nu suntem cu gandul in alta parte.

    Apreciază

  8. mihai said, on mai 29, 2011 at 11:51 am


    http:/

    HRISTOS A INVIAT, SARUT MANA PARINTE VASILE, EU SUNT ACEL OM CARE AM VORBIT CU DVS LA TELEFON, MA NUMESC MIHAI FERARU DE 54 ANI, AM SUFERIT DE 2 ORI INFARCT MIOCARDIC, DE 2 ORI AM SUFERIT ACCIDENTE DIN TRUNCHIUL CEREBRAL,, PARTIAL SUNT PARALIZAT,, AM SI ARTERITA LA AMBELE PICIOARE, MAI GRAV ESTE CA AM SI DIABET F F COMPLICAT, IMI FAC INJECTII CU INSULINA DE 4 ORI PE ZI, PLUS CA TREBUIE SA CONSUM SI MEDICAMENTE CA,,, TANAKAN, VASTAREL, PREDUCTAL. CRESTOR, SI ALTELE, PTR TOATE ASTEA TREBUIE SA AM BANI, IAR EU AM O PENSIE DE HANDICAP F MICA, ESTE F GREU MAI ALES CAND FACI FOAMEA , STIE DUMNEZEU F BINE DE SUFERINTA MEA, POT SA ZIC CA SUNT UN CADAVRU INCA VIU, AM AJUNS SA POT MERGE 30-40 METRI APOI SA FAC O PAUZA SI TOT ASA, DUC LIPSA MULTA DE ALIMENTE, DE ACEEA VA ROG NU MA LASATI AJUTATI-MA CU CAT DE PUTIN, MA VOI RUGA LUI BUNUL DUMNEZEU PTR BINELE SI SANATATEA TUTUROR A CELOR CE MA VOR AJUTA, PTR ASTA EU AM UN CONT DESCHIS LA BANCA,, RAIFFAISEN BANK IN ROMANIA PE NUME MIHAI FERARU, ARE NR RO72RZBR0000060004438690 IN EURO COD SFIWT ESTE RZBRROBU. SPER CA BUNUL DUMNEZEU SA VA INDEMNE PTR A FACE ACEST BINE. DOAMNE AJUTA. A-R

    Apreciază

  9. ion said, on octombrie 21, 2011 at 5:09 pm

    Doamne ajuta.
    Va rog in numele lui Dumnezeu sa va ganditi ca cineva in grea suferinta asteapta ajutorul dvs., Pot dovedi cu acte in regula.”
    Puteti vedea documentele medicale la adresele de mai jos:







    http://www.intercer.info/download/mihai_ferarute Frati crestini doresc sa va ganditi macar o clipa la un asa chin , tare greu mai este sa nu mai poti face lucruri pe care stii ca le faceai iar acu nu mai poti, mai ales sa pot merge asa cum mergeam altadata, Am Diabet f f complicat, imi fac injectii cu insulina de 4 ori pe zi, si vederea mi-sa slabit, si sotia este f bolnava cardiovascular, este foarte greu sa traim 2 persoane doar cu un ajutor de la handicap, pe care il primesc doar numai eu,, eu ma numesc mihai feraru de 54 ani, fratilor va rog in numele lui Dumnezeu ajutatima cu cat de putin din putinul vostru Dumnezeu va face mult ptr mine, iar pe voi o sa va rasplateasca asa cum stie el ptr gestul vostru, ptr asta eu am cont la banca,, raiffaisen bank in romania cu nr ro93rzbr0000060001059026 in lei si in euro nr ro72rzbr0000060004438690 cod swift rzbrrobu pe nume mihai feraru. ma voi ruga lui Dumnezeu ptr sanatatea si binele vostru la toti. DOAMNE AJUTA .A-R
    tel 0040761887298,

    Apreciază

  10. […] Episcopul ortodox roman pentru Italia, SILUAN SPAN, promoveaza CASATORIILE dintre CATOLICI si ORTODO… […]

    Apreciază

  11. sasdfrg said, on ianuarie 25, 2017 at 6:11 pm

    biserica cu doua hramuri,preoti care vin cu Ajunul Craciunului si totodata cu Boboteaza……toate astea cu dezlegare de la PS Siluan, ….impartasanie cat de des…preoti alesi ,pentru studii teologice ,din randul enoriasilor…casatoriti deja de multa vreme, fosti activisti…politisti…etc..nafura taiata nu de o singura persoana care slujeste numai bisericii ci de toti soferii…..

    Apreciază

    • sasdfrg said, on ianuarie 25, 2017 at 6:15 pm

      eu nu judec , sicer va cer parerea ca incep sa nu mai inteleg nimic…cati or fi va mine????in copilaria mea am fost frecvent la Sfanta Biserica ,nu era asa ceva

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.