SACCSIV – blog ortodox

Despre negarea existenței diavolului

A doua parte a comentariului fratelui Felix postat la Preotul Ciprian Mega (autorul „Pântecul desfrânatei”) pe covorul roșu la Moscova, la ”BRICS FILM FESTIVAL 2024” (sub patronajul lui Nikita Mihalkov) cu filmul ”21 de rubini”:

Sfantul Nicolae Velimirovici:

[…]

– Vreți să mă întrebați despre ceva, frații mei cinstiți, insa aș vrea eu să vă întreb.

Oamenii au întotdeauna mai multe întrebări decât răspunsuri.
Întrebați-mă mai întâi și apoi vă întreb si eu.
Întâlnim mulți oameni care cred în Dumnezeu, dar neagă existența diavolului.
Credem că aceasta este o iluzie și chiar o abatere de la credința ortodoxă.
– Aveti dreptate, frați cinstiți, eroarea și neînțelegerea aceasta mentionata de voi, este o cădere de la Evanghelie și de la credința ortodoxă.
Cine nu crede în existența diavolului nu se luptă cu el.
Iar pentru diavol acestia sunt mai prețioși decât toți, pentru că dacă nu cred în diavol și în acțiunile lui, diavolul poate să-și îndeplinească în mod liber lucrarea sa ucigașă.

Dacă diavolul nu ar exista, atunci tot răul ar trebui să fie atribuit lui Dumnezeu, și toate relele și toate păcatelor.
E înfricoșător să mă gândesc, frații mei.
Căci în acest caz, Dumnezeu ar fi atât adevăr, cât și fals, lumină și întuneric.
Da, Dumnezeul nostru sfânt, de trei ori sfânt, ar fi atunci un zeu, cât și un diavol, asa cum il percep păgânii, iar acest lucru este absurd. Cum ne-ar lumina Biblia atunci?
Și care ar mai fi rostul Evangheliei și al cuvintelor lui Hristos despre demoni?
Și despre puterea Lui asupra duhurilor rele ale întunericului?
Ce ar trebui să facem cu Noul Testament și cu marea experiență a sfinților din antichitate până în prezent?
Vom rupe din Molitfelnic paginile pe care sunt scrise rugăciunile sfinților pentru exorcizarea demonilor din cei posedați și a altor oameni bantuiti? Atunci ar trebui să rupem din Molitfelnic rugaciunile de exorcizare dimpreună cu excluderea a cea mai mare parte a Noului Testament.

La Botez, preotul este auzit întrebându-l pe catehumen:
“Te lepezi de Satana și de toate lucrările lui și de toți îngerii lui?” Această întrebare se repetă de trei ori, iar răspunsul se repetă de trei ori: “Ma lepad!”
Atunci preotul poruncește:
“Suflă și scuipă-l pe Satana”, apoi întreabă:
“Te-ai unit cu Hristos?”
Alta intrebare:
Si crezi Lui?”
Răspunsul este:
“Cred Lui și ca Unui Imparat si Dumnezeu.”
Așa cum într-o operație chirurgicală a unor bolnavii puroiul curge din trupul omenesc și sânge nou și sănătos se revarsă în trup, tot așa la Botez diavolul este alungat din persoana care primeste Botezul, iar Hristos cu Tatăl și Duhul Sfânt vine si Isi face lacas in inima celui botezat.

La Botez, ne lepădăm de diavol și ne unim cu Hristos.
Una e să-l renegi pe diavol, dar alta e să nu recunoști ca exista diavol.
În primul caz, obținem un bilet de intrare în Împărăția Cerurilor, iar în celălalt rupem acest bilet.
Ah, frații mei, ce tragedie se afla in ascensiunea omului spre marile vârfuri și abisuri fără fund il pandesc!
Oamenii iubesc zonele joase și apele puțin adânci.
Înălțimile și adâncimile nu-s percepute de capetele lor.
De aceea, mulți neagă două lucruri: Dumnezeirea lui Hristos și existența diavolului.
Vor egalitate și simplitate.
Și de îndată ce oamenii încearcă să simplifice ceva, complică totul. Dacă oamenii ar crea lumea, ar crea doar paturi plate pentru varză și coline pentru picnicuri.
Și este ciudat pentru ei de ce ar trebui sa aiba nevoie sa-si bata capul cu înălțimi dumnezeiesti și cu adâncimi infernale!

Cei care resping Dumnezeirea lui Hristos resping Dragostea lui Hristos Dumnezeu pentru oameni; iar cei care neagă existența diavolului îl calomniază pe Dumnezeu, pentru că îl fac pe Dumnezeu prima cauză a răului.
Dușmanii creștinismului confuzeaza tendentiosi randuiala creștinilor ortodocsi prin aceste două negări.
Și naivii cad in plasa si inghit ca pelicanii momeala lor.
Nu mă lăsați sa continui, frații mei cinstiți, citiți Evanghelia și înțelegeti că prima și cea mai importantă lucrare a Mantuitorului a fost aceea de a-l birui pe Satana.

Alungarea demonilor din cei posedați este o minune a minunilor pe care niciunul dintre oameni nu a reușit să o facă.
Și astăzi este posibil să alungăm demonii, dar numai în numele lui Hristos.
Printre noi sunt mulți martori în viață care au văzut cum oamenii îndurerați si posedati au fost vindecați în mănăstirile ortodoxe prin rugăciune și post.
Cazul din tinutul Gadarenilor a fost repetat de multe ori în istoria Bisericii lui Hristos.
Și se repetă până în ziua de azi. Hristos a încredințat cinci ascultări Apostolilor Săi și, prin ei, Păstorilor Bisericii Ortodoxe!

Acesti Păstori trebuie:

Sa evanghelizeze, sa predice
– sa vindece bolnavii,
– sa curete pe cei leproși,
– să învie morții și
– sa alunge prin exorcizare demonii (Matei 10:8).

Aceste cinci slujiri au fost prin transmise prin Biserica de către Apostoli ca Legământ/Testament al Domnului Hristos, iar Biserica a îndeplinit Legamantul continuu și neobosit timp de 2.000 de ani.
Cel care taie aceasta randuiala mult prețuita a Bisericii este un dușman al sufletelor crestinilor ortodocsi.
Oricare dintre preoți crede că este suficient doar să predice Evanghelia, acesta împlinește doar o cincime din ceea ce a poruncit Domnul Hristos.

Nu ne-a spus Domnul Hristos Însuși că alungarea demonilor este un semn al venirii Impărăției Cerurilor?
“dacă am alungat demonii prin Duhul lui Dumnezeu, bineînțeles că Împărăția lui Dumnezeu a ajuns la voi” (Mat. 12:28).
Că prima și cea mai importantă sarcină mantuitoare a Sa a fost să strice lucrarea diavolului, care până atunci a ținut această lume în puterea sa ca stăpân al casei sale, asa cum este clar declarat de Însuși Domnul:
“Cum poate cineva să intre în casa celor unui om puternic și să-i jefuiască lucrurile dacă nu-l va lega mai întâi pe cel puternic? Și atunci îi va jefui casa” (Mat. 12:29).

Cel ce neagă această lucrare principală a lui Hristos de exorcizare a demonilor din cei posedati, se leapada de Hristos, iar cel ce neagă existența diavolului, diavolul nu-l va uita și îl va aștepta în mrejele sale.
Unul ca acesta se distruge pe sine, si nu poate fi roada buna pentru secerișul lui Hristos.
Căci cine îl poate împiedica pe Domnul Hristos să facă ceea ce a intenționat?
Chiar și în vechime, Hristos a spus despre Sine:
“Sfatul Meu intreg va ramane și orice voi dori, voi face” (Isaia 46:10).
Auziți acestea, frații mei preaiubiți?

Жатвы Господни – святитель Николай Сербский (Велимирович) – читать, скачать

https://azbyka.org/otechnik/Nikolaj_Serbskij/zhatvy_gospodni/#0_3

 

Comentariu saccsiv:

Cititi va rog si:

VIDEO: Care este motivul pentru care PAVEL CORUT, varfurile masoneriei, yoghinii sau adeptii new age, NEAGA EXISTENTA DRACILOR si ca IISUS HRISTOS ESTE FIUL LUI DUMNEZEU?

 

9 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Felix said, on aprilie 21, 2024 at 7:35 pm

    Ne-a impiedicat satana? – se intreaba si apoi ne explica Sfantul Iustin Popovici.

    Da, pentru ca el nu se lupta cu

    ni­meni atat de mult cum se lupta cu noi, cei ce Ii urmam lui Hristos. 

    Pentru el noi suntem pericolul cel mai mare, deoare­ce propovaduim pe Hristos, deoarece daruim oamenilor pe Singurul Mantuitor si Singura mantuire

    Mantuirea de cine? 

    De insusi satana, de puterile sale intunecate, cu ajutorul caro­ra tine legati pe oameni in puterea lui, de pacat, de moarte, de orice rau. 

    Si cu toate ca am primit de la Domnul putere asu­pra tuturor demonilor si asupra capeteniei lor, cateodata de­monul impiedica lucrarea noastra, pune piedici in starea noastra dumnezeiasca.

     Nu pentru ca este mai tare decat noi, decat Domnul Iisus Hristos Care se afla in noi, ci pentru ca sa se arate ca si noi, preotii, suntem oameni, ca sa simtim si sa ne cunoastem neputintele firii noastre omenesti si sa luam

    cu­nostinta la modul absolut de faptul ca puterea si autoritatea noastra asupra demonilor nu vin din propriile noastre puteri sau, in general, din puterile omenesti, ci de la Domnul Iisus Hristos.

     Dar si pentru ca sa ne aducem cu toata inima noastra, cu toata mintea noastra, cu tot cugetul nostru, Domnului tutu­ror, prin nadejde, prin rugaciune, prin post, prin dragoste, prin rabdare, prin smerenie, prin suspine, prin multe lacrimi.

    Noi suntem in Iisus Hristos – acesta e raspunsul cresti­nilor celor adevarati la intrebarea: unde sunteti voi si unde va aflati?

    Desi traim intr-o lume care zace intreaga sub puterea celui rau, noi suntem in Iisus Hristos – in adevaratul Dumnezeu si in viata vesnica. 

    Nu trebuie sa ne temem pentru ca pururi este mai puternic Cel ce este in noi decat cel ce este in lume.

    Caci mai mare este Cel ce e in voi decat cel ce este in lume (I Ioan 4, 4; 5, 4. 5).

    Apreciază

  2. Felix said, on aprilie 21, 2024 at 8:03 pm

    Parintele Cleopa Ilie:

    Citeste la Sfantul Simeon Noul Teolog, vezi in Filocalia VI si ce spune in Psaltire?

    Plini-va caderile de sus, zdrobi-va capetele pe pamant ale multora.

    Clar, spus de Duhul Sfant in Psaltire.

    Nu se pierde lumea pana nu se va plini ultimul inger cazut, atat de multi au cazut. 

    Vezi ca la Apocalipsa spune:

    Iata un balaur mare ros…, iar coada lui a tarat a treia parte din stelele cerului si le-a aruncat pe pamant.

    Atat de multi au fost, ca stelele cerului, si n-au cazut numai ingeri, au cazut si incepatorii si domnii si puteri si scaune si tronuri, cum avem scris la Sfantul Grigorie de Nyssa. 

    Deci nu vine sfarsitul lumii pana nu se va plini ultimul inger cazut cu sufletul unui drept. 

    Ehehe! 

    Pentru ca atunci cand s-a facut plinirea ultimului inger cu ultimul suflet de pe pamant, gata e sfarsitul  lumii. 

    Cum spune  la Psaltire:

    Plini-va caderile de sus, zdrobi-va capetele pe pamant ale multora (Psalm 109, 6).

    Apreciat de 1 persoană

  3. Felix said, on aprilie 21, 2024 at 10:17 pm

    Parintele Athanasie Mytilineos:

    Profeția este superioară evenimentelor, dar este verificată de fapte și profeția este fixată de implinirea faptelor.
    Și să nu uităm:
    vom afla profeția din Vechiul Testament, valoarea Vechiului Testament, fără de care Noul Testament este, subliniez, incomplet.

    Nu știm cine este Iisus Hristos fără Vechiul Testament, pe care atât de mulți îl subestimează.
    Este o greșală!
    Noul și Vechiul Testament reprezinta Biblia.
    Nici Vechiul Testament nu este superior, nici inferior Noului Testament, ci amandoua reprezinta Biblia.
    Și acolo vom găsi profețiile, identitatea lui Iisus Hristos.
    Deci ce avem în Vechiul Testament? Profețiile!
    Ce avem în Noul Testament? Faptele!
    Persoana lui Iisus Hristos!
    Deci să nu uităm acest lucru, pentru că cunoașterea profețiilor este începutul și baza credinței conștiente.
    Vrei să crezi conștient?
    Nu v-ați intemeiat credința voastră?
    Duceti-va la Profeți.
    Duceti-va la Vechiul Testament.
    Și anumite profeții în sine sunt pecetluite ermetic.
    Închise ermetic.
    Amintiți-vă de famenul etiopian care a citit la Isaia.
    Citea cu voce tare, era un obicei atunci să se citească cu voce tare.
    El a fost trimis de Hristos Dumnezeu la Apostolul Filip:
    “Citesti?” Înțelegi ce citești?”
    “Cum aș putea eu”, spune famenul, “să înțeleg dacă nu am pe cineva care să mi le explice?”
    Și vă întreb:
    “Aici este profetia Prorocului Isaia? Pentru famen sau pentru altcineva!”
    Nu înțelege nimic.
    Profeția este pecetluită ermetic.
    Nu se poate explica profeția dacă nu are pe cineva.
    Pe cine?
    Famenul are nevoie de un profet.
    Profetul a scris profeția, profetul trebuie să explice profeția.
    Profetul exprimă și profetul interpretează.
    Este foarte important.
    Și acum aici cine profețește?
    Iisus Hristos!
    A profețit și a analizat profeția.
    Când, în Ziua Invierii Sale, i-a insotit pe cei doi pe cei doi Apostoli la Emaus:
    “Începand”, spune Luca acolo, “de la Moise și de la toți prorocii, le-a tălmăcit toate Scripturile despre El;
    El le-a explicat celor doi ucenici despre El însuși de la profeți.
    De la toți profeții. Ati văzut?

    Deci destinatarii unei profeții trebuie să aibă harul Duhului Sfânt.
    Dacă nu au harul Duhului Sfânt, o vor rastalmaci.
    De aceea, cei doi in drum spre Emaus au acceptat ceea ce le spunea Iisus, dar nu L-au cunoscut.
    Și când, pentru o clipă, Iisus s-a arătat înaintea lor, acolo, la masa, cei doi, și-au zis unul altuia:
    “Oare inimile noastre nu ardeau in timp ce ne talcuia din Scripturi? Inimile noastre ardeau!”, spun ei, “nu ardeau inimile, in timp ce ne explica Scripturile?”
    Ce înseamnă acest lucru?
    Că cei doi ucenici au acceptat prin harul Duhului care le incalzea inimile ceea ce le spunea Domnul Hristos.
    Fără să știe că El este Mesia.
    Acum, Domnul Hristos este în Nazaret, așa cum am văzut în pasajul evangheliei de astăzi, și El Însuși interpretează profeția lui Isaia despre Sine.

    Cu toate acestea, atunci când Domnul a mers un pic mai departe, pentru că Duhul Sfânt nu a fost receptat de iudei, pentru că în profunzime ei nu au vrut să accepte ceea ce Domnul Hristos, le spune prin acest cuvânt:
    “Nici un profet”, spune Hristos, “nu este cinstit în țara sa.”
    Nu este acceptat, adica:
    “De ce ne spui aceste lucruri? Cine ești Tu?”
    Ati auzit?

    Toți erau plini de mânie – erau plini de mânie toți – când L-au auzit în sinagogă – apoi, L-au respins, L-au scos afară, Nazaretul era într-o zonă muntoasă și s-au dus acolo ca într-o râpă să-L arunce…
    Evreii nu aveau inlauntrul lor pe Duhul Sfânt…
    Deci destinatarii profetiei, trebuie să aibă harul Duhului Sfânt ca sa inteleaga profetiile.

    După cum le descrie profeția, Domnul Hristos le-a explicat, în primul rând: propovaduirea la cei săraci in cunoașterea lui Dumnezeu, caci ei nu erau săracii care nu aveau ce să mănânce, ci niste iudei săraci in Duhul Sfant, respectiv in cunoașterea lui Dumnezeu.
    Prin urmare, Domnul va evangheliza săracilor in cunoașterea lui Dumnezeu – saraci in teognosie.
    El va descoperi Cine este Hristos Dumnezeul-Om. El îl va descoperi pe Hristos Dumnezeu.

    In al doilea rand.
    El va vindeca pe cei frânți la inimă. Din ce cauza? De la păcat.
    Păcatul îl zdrobește pe om.

    În al treilea rând.
    Se anunță eliberarea captivilor din robie
    Ai cui captivi? Dintr-o situație de război, conflict?
    Nu!
    Din stapanirea și robia diavolului, a pacatului și a mortii.
    Acestea trei: diavolul, pacatul, moartea.
    În al patrulea rând.
    El a venit să anunțe deschiderea ochilor sufletului către noi perspective și dimensiuni.
    Pentru a vedea diferit.
    Adică să vezi în lumina veșniciei; că moartea va fi biruită, caderea in pacat va fi biruită, diavolul va fi legat și, prin urmare, oamenii trebuie să vadă într-o altă perspectivă.
    Și în al cincilea rând:
    daruirea adevăratei libertăți.
    Iisus a spus că “Fiul omului a venit să ne elibereze de sub stapanirea diavolului”.
    Iar iudeii nu înțelegeau acest lucru la vremea respectivă.
    Fie ca noi ortodocsii să înțelegem.

    “Întruparea Domnului”, “Cel care este Hristos Domnul”, adica cum să înțelegem acest an al Domnului?
    Este anul în sensul cel mai larg al cuvântului.
    Este timpul lui Hristos pe pământ. Este timpul dintre cele două prezențe ale lui Hristos, între Prima și Cea de a Doua Sa Venire, aceasta este timpul binecuvantat de Domnul.
    Pentru că orice ai cere pentru tine va avea efect în acest timp istoric.
    Sunt cei o mie de ani din Apocalipsa pe care ereticii hiliasti cu siguranță îi interpretează greșit și spun ceea ce spun ei…
    Ce anume?
    Ce este această Împărăție de o mie de ani a lui Hristos?
    Este timpul cuprins între cele Două Prezențe ale Lui in istorie, intre Prima și Cea de a Doua Venire, a lui Hristos!
    Este încă timpul, “anul Domnului”, este timpul pocăinței.
    Pentru popor, pentru suflet, pentru întregul trup al Bisericii, pentru fiecare persoană.
    Este timpul cunoașterii adevăratului Mesia, a Dumnezeului-Om.
    Aceasta este “noutatea Domnului”, adevăratul An Nou care este acceptat de Hristos Dumnezeu.

    Observați insa….
    În zilele noastre, a fost proiectat și un alt Revelion.
    Să-i zicem, Revelion…
    Este așa-numita agenda New Age, Noua Era, așa cum se numește în Europa și America.
    New Age…
    Feriți-vă de New Age!
    A devenit un tertip cântat, a devenit publicat doar pentru a fi transmis peste tot pe pământ.
    Este, cum se spune, Anul Nou al Vărsătorului – Noua Era.
    “Era Peștelui a trecut”, spun new age-istii.
    Și așa spun – oamenii din New Age că a trecut epoca Peștelui, epoca creștinismului.
    Daca vreti, PESTE prin circumstanta, este acrostih, atentie: I- X- TH- Y- S, I.H.T.Y.S. acrostih al urmatoarelor cuvinte:
    Iisus Hristos Fiul lui Dumnezeu Mantuitorul.
    “Deci epoca creștinismului a trecut. Hristos a trecut.
    Ce a avut de dat, a dat, nu mai are ce să ne dea.

    Acum vine Noua Eră, epoca “Vărsătorului” care este simbolizata prin Revelion
    -Da! Da!
    Anul Nou al erei Antihristului.
    Ati înţeles?
    Repet: Anul Nou al Antihristului.
    Aceasta “maimuta”, antihristul, cum se spune, “a lui Hristos”! ; antihristul va imita pe Hristos, pentru a-i înșela pe oameni și pentru a părea că El este Mesia, Hristosul.
    Si vai de acela, vai de aceia care vor fi inselati…

    Si avem Revelionul așa-numitului an politic sau financiar.
    Spunem 1 ianuarie.
    Inceputul unui An politic.
    Dar revelionul cu adevărat binecuvantat este cel pe care Hristos l-a inaugurat pe pământ.
    Și această Întrupare a Lui este un punct de plecare.
    Acest Revelion – Nasterea lui Hristos – este centrul istoriei. De aceea apostolul Pavel ne spune: “Iată! Acum! Este timpul binevenit – acum!-, iată este timpul mântuirii.” “Acum! Acum pocăiți-vă! Acum este momentul să fim primiți de Dumnezeu pentru că Hristos a venit să ne predice “venirea Domnului”, iertarea păcatelor” etc.
    Să fim atenți, repet, Craciunul este ultimul Revelion din istorie.
    Dar și a fiecărei ființe umane

    Oricare alt Revelion, cum ar fi cel de tip New Age, este ilegitim și înșelător.
    Și acum este începutul credinței, este începutul pocăinței…
    Iar pocăința înseamnă o întoarcere la Dumnezeul-Om Hristos.
    Intoarceti-va la Hristos!
    De aceea, să-L rugăm pe Hristos Creatorul nostru și al veacurilor, al timpului, să binecuvânteze “cununa anului”, să ne fie acest rastimp un timp al pocăinței, începutul vieții duhovnicesti și al binecuvântării Sale”
    Acesta este ceea ce este bineplacut Domnului Hristos.
    La mulți si nesfarsiti ani cu Hristos!

    Ο δεκτός ενιαυτός του Κυρίου. | ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

    https://tasthyras.wordpress.com/2022/09/01/%ce%bf-%ce%b4%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%8c%cf%82-%ce%b5%ce%bd%ce%b9%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%cf%85%cf%81%ce%af%ce%bf%cf%85/#more-56341

    Parintele Athanasie Mytilineos:

    Dragilor, vorbim despre faptul că trebuie să fim trezvitori. “Deștepti” se poate spune, treji, veghetori, deci nimeni sa nu fie adormit. Amintiți-vă de câte ori Hristos a spus acest verb “privegheati”. Și a spus-o cu un inteles. Nu a vrut să ne spuna sa nu dormim somnul biologic, să nu ne ducem in pat la culcare. S-a referit sa avem “paza mintii”, sa fim “trezvitori”, si asta inseamna că vom rămâne vigilenti. Vom avea atenția sporita. Vom fi cu paza gandurilor. Vom fi treji. Cand spunem cuiva, “tu dormi pe tine,
    te-am prins ca motai. Nu, esti o persoană vigilenta, adică cu trezvie….” Pentru că celălalt inteles pe care îl dam astăzi, cuvantului “deștept”, este cuvântul inteligent. În timp ce daca ai lucrarea mintii înseamnă să fii trezvitor, să fii atent. S-ar putea să nu am prea multă inteligență, s-ar putea sa am puțina, dar sa am paza mintii, lucrarea launtrica.
    Când va veni Antihristul mulți dintre creștinii noștri… acum nu vorbim neaparat in procente, dar să spunem că 95% 97%, (vă voi spune de unde obținem rezultatul) se vor închina Antihristului.
    Și clerul, și patriarhii, episcopii, și oamenii simpli, și oamenii de știință, și cei mari și cei mici. De ce? Deoarece ei nu vor avea trezvia mintii luminate prin har în Hristos.
    De unde am obtinut procentul crestinilor care se vor lepada de Hristos?
    În Apocalipsa este scris următorul text. V-am spus acest lucru de multe ori. Ii spune Îngerul Sfantului Ioan Teologul. El îi dă o masura, un bat și îi spune sa masoare in metri templul. Lungimea reală a templului a fost de aproximativ 30 până la 33 de metri. Nu a fost un templu prea mare cel al lui Solomon, cel pe care l-ați remarcat în momentul în care Sfantul Ioan Evanghelistul il vede în descoperire. Templul istoric fusese demolat de romani. Și în afara ușii templului, era câțiva metri, câțiva, 5-6-7 metri. Foarte aproape era marele altar al jertfelor, al arderilor de tot. Și îi spune sa măsoare templul și altarul. Erau multe clădiri pe muntele Sionului, iar întreaga cetate a Ierusalimului va fi stapanita de națiunile pagane timp de trei ani și jumătate.
    Sfintii Părinți spun că Ierusalimul reprezinta chipul Bisericii. Cu atât mai mult muntele Sionului. Cu atât mai mult templul lui Solomon. Dar întregul oraș și toate celelalte clădiri ale muntelui Sionului vor fi stapanite de națiuni pagane. Deci, ce înseamnă asta? Națiunile sunt necreștinii, paganii, idolatrii. Antihristul va fi cel care isi va impune tirania. Aceasta tiranie va dura trei ani și jumătate, atâta timp cât va fi domnia lui Antihrist.
    Comparativ acum, luam orașu,l topografic.. luam și templul unde sunt cuprinsi cei care nu se vor închina Antihristului. Aceasta reprezintă rezultatul a ceea ce s-a măsurat. De ce? Căci ceea ce se măsoară aparține cunoașterii lui Dumnezeu, ea aparține prestiintei, providentei lui Dumnezeu. Ceea ce nu se măsoară nu aparține lui Dumnezeu. Este ceea ce spune Dumnezeu: “nu-mi voi aminti de voi. Nu va voi cunoaste. Nu va voi recunoaste”. Deci, să luam comparativ o masura versus cealaltă masura. Întreg orașul versus mica parte a muntelui Sionului. De aceea v-am spus că de aici, din aceasta masuratoare, înțelegem că puțini, numai o ramasita dintre ortodocsi va fi mantuita!
    Este o chestiune de bun simț. Doresti să fii mântuit? Dacă da, atunci trebuie să fii vigilent, trezvitor. Și spun asta pentru că nu știm mâine, poimaine ce va urma.
    Nu pe usa va intra dușmanul, ci sare de aiurea. Nu ma refer doar la erezii. Va voi spune un singur lucru: ecumenismul! Acest ecumenism este sustinut de patriarhi, arhiepiscopi, episcopi și așa mai departe.
    ATI AUZIT?
    Ecumenismul are sustinatori printre patriarhi, arhiepiscopi, episcopi și așa mai departe. Ati înțeles?
    Deci, cum va ramane mintea noastră cu discernamant duhovnicesc, când mâine, poimaine ne vor spune, “progresiv” sa ne unim cu toate religiile, desigur, prin metoda felierii salamului, puțin câte puțin… o felie, si iarasi tai felie…
    DACA NU VOM REACȚIONA?
    ATUNCI VOM FI PRINȘI ÎN SOMNUL TRADARII!
    Și vor fi puțini cei care vor rămane pe poziție verticală. Nu știu, dar acesti putini nu se vor închina, nu vor accepta… Cu toate acestea, vocile lor s-ar putea să nu fie auzite..
    DAR EI NU VOR ACCEPTA.
    Vă rog să retineti. Acest lucru este foarte important!
    “Vai voua, celor ce ati pierdut rabdarea! Ce veti face cand va va cerca Domnul?” (Eclesiasticul 2, 15)
    Textul se refera la răbdare, dar Sfintii Părinții în loc de răbdare pun cuvântul inimă. E în Filocalie, il vom găsi de fapt, în primul volum.
    “Vai de cei care și-au pierdut, inimile, sufletele”.
    Și arunci când Domnul va veni la a Doua Venire, ce vor face tradatorii?
    După toate aceste suferinte, Hristos va veni la Parusie.
    Când Hristos va veni, ce vom face dacă ne-am pierdut inimile și ne-am înșelat cu semnul fiarei?
    De aceea, oricine nu este cu adevărat trezvitor și ravnitor nu-i va fi cu putinta sa traiasca o viata in Hristos! Si se va inchina fiarei!

    Apreciază

  4. Felix said, on aprilie 22, 2024 at 12:31 am

    Mashiah (Mesia) / המשיח 👑 🇮🇱

    s-a dezvăluit deja, în secret, rabinului David ABIHSSIRA 

    Deci, dacă vă vor zice:

     „Iată-l în pustie”, să nu vă duceţi acolo!

    „Iată-l în odăiţe ascunse”, să nu credeţi.

    Căci, cum iese fulgerul de la răsărit şi se vede până la apus, aşa va fi şi venirea Fiului Omului (Matei 24:26).

    Fiincă vor veni mulţi în Numele Meu şi vor zice:

    „Eu sunt Mesia” şi vor înşela pe mulţi (Matei 24:5).

    Apreciază

  5. Felix said, on aprilie 22, 2024 at 7:25 am

    Pogorarea Duhului Sfant

    Prima biografie a Duhului Sfânt în neamul omenesc ne este redată în Faptele Apostolilor. 

    Duhul ne este dat în Trupul divino-uman al Bisericii lui Hristos. 

    Pogorarea Duhului începe în plinătatea ei în Ziua Sfintelor Rusalii (la Cincizecime); și Duhul se va revarsa continuu și va continua de-a lungul tuturor veacurilor și de-a lungul întregii vesnicii.

    Întreaga viață divino-umană a Bisericii, în toate proporțiile ei cerești, ne este călăuză și călăuzită de Duhul Sfânt.

     În Evanghelia Domnului Hristos, totul se reduce la? — „Promisiunea Tatălui”. 

    Și „promisiunea” este? — Pogorârea Duhului Sfânt asupra Bisericii, asupra Trupului divino-uman al lui Hristos: și asupra întregii Sale activități minunate, începând cu Taina Sfântului Botez prin toate Sfintele Taine și Sfintele Virtuți: Botez = îndumnezeire, hristificare, treimificare, mântuire.

    Prin Botezul cu Duhul Sfânt, omului, ca ființă nemuritoare asemănătoare lui Dumnezeu, i se dă tot ceea ce este necesar pentru viața veșnică în lumea pământească și cerească: i se dă programul veșnic al vieții veșnice și toate puterile necesare pentru desăvârșirea infinită dumnezeu-omeneasca a omului în timp și în veșnicie. 

    Duhul Sfânt este această putere atotputernică, atotconvingătoare, atotdesăvârșitoare și atotbiruitoare a Dumnezeului-Om Hristos, care, pogorându-Se în trupul Bisericii ca suflet, înviorează întregul trup al Bisericii prin veșnicia Dumnezeului-Om. 

    Buna Vestire a Sfântului Gură de Aur: 

    Evanghelia ne spune ce a făcut și a spus Domnul Hristos și Faptele Apostolilor ne evoca – ce a spus și ce a făcut Duhul Sfânt.

    Evanghelia mântuirii a Mântuitorului este împlinită de Duhul Sfânt în fiecare membru al Bisericii prin Tainte și virtuțile sfinte.

     Lucrarea Duhului Sfânt în Trupul Bisericii este o prelungire firească a activității Dumnezeului-Om. 

    Căci, potrivit cuvintelor Fericitului Teofilact, Duhul Sfânt, fiind de o singură fire (deofiinta) cu Domnul Hristos, lucrează și participă in Trupul Bisericii. 

    De aceea, lucrarea Duhului Sfânt este diversă și multilaterală. 

    Prin Duhul Sfânt am învățat cunoașterea desăvârșită a lui Dumnezeu, de aceea a fost necesara coborârea Duhului Sfânt.

     Duhul Sfânt „a umplut toată casa”, (Faptele Apostolilor 2, 2) după Sfinții Părinți aceasta înseamnă: 

    Duhul Sfânt a umplut tot trupul Bisericii, ne-a fost dat nouă întregului Trup al Bisericii.

    Pogorârea Duhului Sfânt „ca suflarea unui vânt puternic” și sub forma limbilor de foc arată că Duhul Sfânt este subtil și de neînțeles: umple întreaga ființă a omului și, în același timp, este întreg în toate deși complet (necircumnscris) în afara tuturor.

     Nimeni nu-L poate opri sau stinge.

    Buna Vestire a Sfântului Ioan Gură de Aur: 

    Cuvintele „ca suflarea unui vânt puternic” arată că nimic nu va putea rezista Apostolilor, ci că își vor împrăștia adversarii ca praful.

    În Trupul dumnezeu-omenesc al Bisericii Duhul Sfânt  săvârșește lucrarea prin intermediul sfintelor Taine și al sfintelor virtuți în fiecare mădular al Bisericii: 

    Botez, induhovnicire, îndumnezeire, înhristificare, împreuna-unire = mântuire după măsura râvnei personale a fiecaruia; 

    Duhul realizează și conduce pe toți la o desăvârșire proporțională, de la o lucrare la alta, de la o virtute la alta virtute: pentru a se putea ajunge „la înălțimea maretiei lui Hristos”.

    Sfântul Gură de Aur mărturisește: Prin pogorârea Duhului Sfânt, Apostolii s-au schimbat și s-au ridicat deasupra oricărei făpturi, căci acolo unde Se arată Duhul Sfânt, acolo noroiul se preface în aur. 

    Sfantul Apostol Petru devine om nou. 

    Sfantul Ioan Hrisostom mărturisește: 

    Odată cu coborârea Duhului Sfânt asupra apostolilor — apostolii au devenit brusc alți oameni, au început să disprețuiască bogățiile, au devenit insensibili la slava lumii, nerobiti nici mâniei, nici poftei și

     s-au ridicat mai presus de orice; 

    Ei au câștigat o mare  lucrare de unitate, și nu au mai procedat niciodată, așa cum au fost înainte, nici prin invidie, nici  prin controversă asupra intaietatii, ci, dimpotrivă, în ei domnea orice virtute la modul desavarsit.

     Ceea ce li s-a întâmplat Apostolilor în Ziua Sfintelor Rusalii (Cincizecimea) se întâmplă, într-o măsură mai mare sau mai mică, cu toți membrii Bisericii.

     Ei sunt transformați din putere în putere, cu har peste har, din virtute în virtute, pentru că „harul atât la Rusalii, cât și acum – este unul și același”.

    Apostolii, prin pogorârea Duhului Sfânt peste ei, au devenit primii oameni indumnezeiti plini de har și au înțeles pe deplin cine era Iisus Hristos și au început să-L predice fără teamă întregii lumi: 

    ca singurul Mântuitor al neamului omenesc de sub cer, ca singurul Răscumpărător, ca singurul Biruitor al morții, ca singura Înviere, ca singurul Biruitor, ca singurul Dumnezeu, ca singura Dumnezeire Treimica, Cu adevărat singurul iubitor de oameni. 

    A lor este nemuritoare, atotdovedită și toată vestea bună și realitatea: 

    nu există mântuire în nimeni altul, decât în Domnul Iisus. 

    Căci nu este sub cer nici un alt Nume dat oamenilor, în care să fim mântuiți.

    Tot ce este dumnezeiesc, tot  ce este divino-uman, tot supranatural – cu Domnul Hristos înviat devine firesc: 

    și aceasta  inseamna– Biserica, Duhul Sfânt, Preasfânta Treime. 

    Tot cerul este pe pământ – in Biserică, și tot pământul este în cer – prin Biserică.

      Dumnezeu intreg este pe pământ – in Biserica și tot omul este în cer – prin Biserica. 

    Nemuritor este adevărul pentru toate lumile: 

    Biserica este Emanuel = Dumnezeu este cu noi, Dumnezeul-Om este cu noi.

     Noua realitate Dumnezeul-Om este pe pământ. 

    Imposibilul prin Biserică devine posibil prin Domnul făcător de minuni Iisus Hristos, Dumnezeul-Om și Duhul Său cel Sfânt: 

    „Toate sunt cu putință celui ce crede”.

    În acest adevăr Dumnezeul-Om, în această realitate Dumnezeul-Om se află cea mai mare și mai desăvârșită răsturnare și transfigurare a neamului omenesc prin această lucrare a lui Dumnezeu. 

    Viață nouă, forțe noi: 

    Dumnezeu este pe pământ printre oameni și cu oamenii;

     Dumnezeu vine în om și în oameni. Acesta este Dumnezeul-Om, Domnul Hristos, și aceasta este Biserica Sa, prin Duhul Sfânt. 

    În Biserică: 

    toate cele ale lui Dumnezeu devin ale omului – Dumnezeul-Om, și Tainele Sale ale Dumnezeului-Om și virtuțile sfinte ale Dumnezeului-Om, pe care El le sădește și le hrănește, le călăuzește și le crește și sporește prin Duhul Său cel Sfânt. 

    Da, da: toate adevărurile vesnice izvorăsc dintr-un singur Adevăr; 

    Și din nou, toate adevărurile vesnice se revarsă dintr-un singur Adevăr.

     Și acest Adevăr este Preasfânta Treime: 

    Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul, Dumnezeu Duhul Sfânt.

    Plini de Duhul Sfânt, apostolii fac minuni negrăite crezând în Dumnezeul-Om Domnul Iisus: 

    ei stăpânesc  moartea, învie morții, sunt neîncetat făcători de minuni, iar umbra  lui Petru și Pavel vindecă bolnavii.

     Prin astfel de puteri miraculoase, ei învie din morți toate sufletele pe care le aduc la credința în Domnul Iisus cel înviat.

     Toți duc o viață dumnezeiască-omeneasca cerească: 

    în toate lucrarile lor, Dumnezeu este întotdeauna pe primul loc, iar omul pe al doilea, întotdeauna omul pe al doilea loc. 

    Ei se numesc „oameni plini de Duhul Sfânt”.

     La Sinodul Apostolic de la Ierusalim s-a anunțat că a fost prescris principiul teologic-divino-uman, standardul divino-uman al sinodalității Bisericii: 

    (Faptele Apostolilor 15, 28)

    „Părutu-s-a Duhului Sfânt şi nouă”.

    Duhul Sfânt împacă inimile tuturor credincioșilor într-o singură inimă – inima sobornicească a Bisericii și într-un singur suflet – sufletul sobornicesc al Bisericii. 

    Duhul Sfânt hirotonește și episcopi în Biserica lui Hristos pentru a hrăni Biserica lui Dumnezeu, pe care Domnul Hristos a dobândit-o cu sângele Său. 

    Nu încape îndoială că în Faptele Apostolilor acest adevăr dumnezeiesc este evident: pretutindeni și în toate în Trupul Teandric al Bisericii lui Hristos domnește ordinea divino-umană, călăuzită și oranduită de Duhul Sfânt, Duhul Dumnezeului-Om Domnul Iisus.

     Și aceasta înseamnă că totul în Biserică este de la Tatăl prin Fiul în Duhul Sfânt.

    Sfantul Iustin Popovici

    Dogmatica Bisericii Ortodoxe

    Volumul 3

    Догматика Православне Цркве – Том III (први део) – Page 224 – Светосавље

    https://svetosavlje.org/dogmatika-pravoslavne-crkve-tom3-1/224/

    Apreciază

  6. geo said, on aprilie 22, 2024 at 8:22 am

    Apreciază

  7. Felix said, on aprilie 22, 2024 at 9:20 am

    Înainte ca Biserica să emită o declarație (hotarare dogmatica) definitivă pe această temă, a fost posibil ca si unii  din sfinți, precum Sf. Iustin și Sf. Irineu, să aibă  opinii diferite, dar la cel de-al Doilea Sinod Ecumenic, Biserica a adăugat la Crez expresia „a cărui împărăție nu va avea sfârșit”, imediat după afirmația că Hristos „va veni din nou cu slavă să judece atât pe cei vii, cât și pe cei morți…” 

    Acest lucru a fost adăugat pentru a clarifica faptul că nu va exista o împărăție milenară temporară, intermediara, ci una veșnică, așa cum confirmă însăși Scriptura:

    „și împărăția Lui nu va avea sfârșit” (Luca 1:32-33).

    Problema cu interpretarea devianta acestui lucru ca referindu-se la ceva ce se va întâmpla după momentul Celei de-a Doua Veniri a lui Hristos este că atunci ar trebui să crezi  că, dintr-un motiv de nepătruns, Dumnezeu îl va dezlega pe diavol o mie de ani  și că vor mai exista oameni în acea împărăție milenară capabili să mai poata fi înșelați de diavol și să se răzvrătească împotriva lui Hristos. care a venit în toată slava Lui, cu toate oștirile cerului.

     De asemenea, ar trebui să crezi că atunci când Hristos Se va întoarce, învierea generală nu va avea loc atunci, ci doar ceva intermediar, numai pentru o mie de ani, și numai dupa ce trec cei 1000 de ani va avea loc Judecata finală:

    Este mult mai logic să înțelegem că cei o mie de ani sunt un timp nedefinit între Prima și a Doua Venire a lui Hristos. 

    Sfântul Andrei al Cezareei arată că adesea numărul „o mie” este folosit pentru a se referi la un număr nedefinit:

    Prin numărul o mie de ani în niciun caz nu este rezonabil să înțelegem chiar strict atâția ani. 

    Căci nici cu privire la lucrurile despre care a spus David, „cuvântul pe care l-a poruncit de o mie de neamuri” [Psalmul 104 :8] nu putem socoti aceste lucruri ca fiind de zece ori o sută; mai degrabă trebuie să însemne mai multe generații” (Andrei din Cezareea)

    În ceea ce privește legarea lui Satan și înșelăciunea națiunilor pentru a ne referi la venirea antihristului și la zilele de pe urmă înainte de a Doua Venire, legarea lui Satan nu înseamnă că el nu are deloc putere în această perioadă, ci că este partial înfrânt chiar înainte de sfârșitul acestui veac.

     Acest lucru se corelează și cu ceea ce a spus Sfântul Apostol Pavel despre venirea antihristului și marea lepădare de credință.

    Sfântul Andrei al Cezareei spune că această legătură este ceea ce a vorbit Hristos cand a spus că pentru a strica casa unui om puternic, omul puternic trebuie mai întâi legat (cf. Matei 12, 29; Marcu 3:27; Luca 11:21-22). 

    Această afirmație, în toate cele trei Evanghelii sinoptice, este în contextul în care Hristos vorbește despre puterea prin care El a scos demoni.

    Majoritatea creștinilor, inclusiv protestanții, pretind că ar adopta Crezul de la Niceea, iar Crezul de la Sinodul I Ecumenic de la Niceea este lipsit de ambiguitate în această privință, iar afirmația că Hristos a spus: „Împărăția nu va avea sfârșit” este luată direct din Scriptură. 

    Unii Părinți timpurii, care nu au beneficiat de învățătura celui de-al Doilea Sinod Ecumenic, au  avut o scuză pentru a se precipita în această privință; 

    Dar acum noi nu mai avem o astfel de scuză.

    Problema cu premilenialismul este că tindea să alimenteze alte erezii, cum ar fi montanismul, care credea că Montanus era Duhul Sfânt întrupat și care credea că Împărăția lui Dumnezeu urma să fie stabilită în curând în Frigia. 

    Am văzut erezii similare cu eshatologia milenaristă în vremuri mai recente, cu Martorii lui Iehova, adventiștii de ziua a șaptea, mormonismul, cultul Jim Jones și ramura davidienilor.

     Având în vedere excesele pe care acest punct de vedere a avut tendința să le producă, Biserica a simțit că este necesar să definească în mod clar problema!

    If Satan is Alive, Why Not Millennialism? / OrthoChristian.Com

    https://orthochristian.com/86556.html

    Referitor la derapajul milenar sau hiliast  putem da exemplu  pastorului creștin  care crede că atacul de represalii al Iranului asupra Israelului a fost începutul „războiului Gog și Magog” din Biblie și a spus că va face lobby în Congres pentru a nu „dezescalada” tensiunile și, în schimb, pentru a sprijini războiul Israelului.
    Anterior, Hagee a spus că Hitler a îndeplinit voia lui Dumnezeu în timpul Holocaustului și că Antihristul va fi parțial evreu. 

    De asemenea, CUFI are agenda sa unică pentru Israel, care are puțin de-a face cu interesele evreilor, religioase sau seculare.

    Vrea ca evreii să se mute în Israel pentru a grăbi vremurile sfârșitului și pentru a aduce a Doua Venire a lui Hristos. 

    Hagee a scris toate acestea în bestsellerul său din 2005, Jerusalem Countdown.

     După cum a declarat Abraham Foxman, pe atunci director național al Ligii Anti-Defăimare, pentru Forward în 2015, 

    „Este pentru propria lor mântuire, nu pentru mântuirea evreiască; ci pentru ca ei să vadă a Doua Venire a lui Mesia.

     O campanie a creștinilor de a trimite evrei în Israel este ofensatoare din punct de vedere moral.”

    https://www.naturalnews.com/2024-04-21-evangelical-zionists-are-trying-to-accelerate-apocalypse.html

    Apreciază

  8. John said, on aprilie 22, 2024 at 1:05 pm

    Astăzi,mi’am ridicat noua CI.Termen de valabilitate 03.08.2031.Persoana care mi’a făcut ci este un prieten de familie și mi’a zis că Absolut Toate BI și CI vor fi schimbate după această dată.Vor fi realizate în două moduri cu cip și fără de forma cardului bancar. Deci ultimii 7 ani!

    Apreciat de 1 persoană

    • P.M. said, on aprilie 27, 2024 at 5:05 am

      @@@Cum cu cip și fără cip?teoretic, dacă ar fi fără cip, ar fi și fără prelevarea de date biometrice, ceea ce nu cred

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.