SACCSIV – blog ortodox

Maica Domnului în Ortodoxie (2): Maica Domnului n-a păcătuit niciodată, nici măcar cu gândul. Omul mandru vrea să aibă vedenii

Posted in Maica Domnului by saccsiv on septembrie 8, 2014

Sfântul Siluan Athonitul

Când sufletul e în iubirea lui Dumnezeu, cât de bune, cât de plăcute şi vesele sunt atunci toate. Dar, chiar şi în iubirea lui Dumnezeu sunt întristări şi, cu cât e mai mare iubirea, cu atât mai mari sunt şi întristările. Maica Dom­nului n-a păcătuit niciodată, nici măcar cu un singur gând, nici n-a pierdut vreodată harul, dar şi în ea au fost mari întristări; iar când stătea lângă cruce, atunci întristarea ei a fost nemăsurată ca oceanul, şi chinurile sufletului ei au fost neasemănat mai mari decât chinurile lui Adam la iz­gonirea din rai, pentru că şi iubirea ei era neasemănat mai mare decât iubirea Lui Adam în rai. Şi dacă a rămas în viaţă, e numai pentru că a întărit-o puterea Domnului, fi­indcă Domnul a vrut ca ea să vadă învierea Lui şi, după înălţarea Lui, să rămână pe pământ spre mângâiere şi bu­curie apostolilor şi noului popor creştin.

Noi nu ajungem la deplinătatea iubirii Maicii     Domnu­lui şi de aceea nu putem înţelege pe deplin întristarea ei. Iubirea ei era desăvârşită. Ea iubea nemăsurat de mult pe Dumnezeul şi Fiul ei, dar iubea cu o mare iubire şi noro­dul. Şi ce n-a trăit ea atunci când oamenii pe care-i iubea atât de mult şi a căror mântuire o dorea până la capăt, au răstignit pe Fiul ei preaiubit?

Nu putem pricepe aceasta, pentru că în noi iubirea de Dumnezeu şi de oameni e mică.

Aşa cum iubirea Maicii Domnului e nemăsurată şi neîn­ţeleasă, aşa şi întristarea ei e nemăsurată şi neînţeleasă pentru noi.

O, Fecioară Preacurată, Maica lui Dumnezeu, spune-ne nouă, copiilor tăi, cum iubeai pe Fiul şi Dumnezeul tău când trăiai pe pământ? Cum se veselea duhul tău de Dum­nezeu, Mântuitorul tău [Lc. 1, 47]? Cum priveai faţa Lui preafrumoasă cu gândul că El este Cel pe Căruia îi slujesc cu frică şi dragoste toate puterile cereşti?

Spune-ne, ce simţea sufletul tău când ţineai în braţele tale Pruncul minunat? Cum L-ai crescut? Care au fost du­rerile sufletului tău când, împreună cu Iosif, L-ai căutat vreme de trei zile în Ierusalim? Ce chinuri ai trăit atunci când Domnul a fost dat spre răstignire şi a murit pe cruce? Spune-ne, care a fost bucuria ta la Înviere şi cum tânjea sufletul tău după Înălţarea Domnului?

Sufletele noastre sunt atrase să cunoască viaţa ta     îm­preună cu Domnul pe pământ, dar tu n-ai vrut să aşterni aceasta în scris şi ai învăluit în tăcere taina ta.

Multe minuni şi mile am văzut de la Domnul şi de la Maica Domnului şi nu pot să dau nimic în schimb pentru această iubire.

Ce aş putea da Preasfintei noastre Stăpâne pentru că nu s-a scârbit de mine în păcat, ci m-a cercetat şi luminat cu milostivire? N-am văzut-o, dar Duhul Sfânt mi-a dat să o cunosc din cuvântul ei cel plin de har, şi mintea mea se bucură şi sufletul meu este atras spre ea cu atâta iubire, că şi numai chemarea numelui ei e dulce inimii.

Într-o zi, pe când eram un tânăr frate sub ascultare, mă rugam înaintea icoanei Maicii Domnului şi rugăciunea lui Iisus a intrat în inima mea şi a început să se rostească de la sine.

Într-o zi ascultam în biserică o citire din prorocul Isaia, iar la cuvintele: „Spălaţi-vă şi vă veţi curaţi” [Is. 1,16], mi-a venit gândul: „Poate că Maica Domnului a păcătuit     vreo­dată, chiar şi numai cu gândul”. Şi, lucru uimitor, în inima mea, deodată cu rugăciunea, un glas mi-a spus lămurit: „Maica Domnului n-a păcătuit niciodată, nici măcar cu gândul”. Astfel, Duhul Sfânt a dat mărturie în inima mea curăţiei ei. Dar în timpul vieţii ei pământeşti şi în ea a fost o oarecare nedeplinătate şi unele greşeli, dar fără de pă­cat. Se vede aceasta din Evanghelie atunci când, întorcându-se de la Ierusalim, nu ştia unde era Fiul ei şi L-a căutat împreună cu Iosif vreme de trei zile [Lc. 2, 44-46].

Sufletul meu se înfricoşează şi se cutremură când se gândeşte la slava Maicii lui Dumnezeu.

Mintea mea este slabă şi inima mea e săracă şi nepu­tincioasă, dar sufletul meu se bucură şi e atras să scrie   de­spre ea măcar un cuvânt.

Sufletul meu se înspăimântă de o asemenea îndrăznea­lă, dar iubirea mă împinge să nu ascund recunoştinţa mea faţă de milostivirea ei.

Maica Domnului nu şi-a aşternut în scris gândurile, nici iubirea ei pentru Dumnezeul şi Fiul ei, nici durerile sufletului ei în vremea răstignirii, pentru că nu le-am fi putut nicicum înţelege, căci iubirea Ei pentru Dumnezeu e mai puternică şi mai arzătoare decât iubirea serafimilor şi a heruvimilor, şi toate puterile cereşti ale îngerilor şi     ar­hanghelilor sunt mute de uimire în faţa ei.

Chiar dacă viaţa Maicii Domnului e ca învăluită într-o tăcere sfântă, Bisericii noastre Ortodoxe Domnul i-a dat să cunoască că iubirea ei îmbrăţişează întreaga lume şi că, în Duhul Sfânt, ea vede toate noroadele de pe pământ şi, asemenea Fiului ei, îi este milă de toţi şi miluieşte pe toţi.

Dacă vezi o lumină înlăuntrul sau în afara ta, nu te încre­de în ea, dacă împreună cu lumina nu simţi în tine zdrobire [de inimă] pentru Dumnezeu, nici iubire pentru aproapele; dar nici nu te teme, ci smereşte-te şi lumina va pieri.

Dacă vezi vreo vedenie sau un chip sau ai vis, nu te încre­de în aceasta pentru că, dacă este de la Dumnezeu, Domnul te va face să înţelegi aceasta. Dacă n-a cunoscut după gust pe Duhul Sfânt, sufletul nu poate înţelege de unde anume vine vedenia. Vrăjmaşul dă sufletului o anumită dulceaţă ameste­cată cu slava deşartă şi după aceasta se recunoaşte înşelarea.

Părinţii zic că, dacă o vedenie e pricinuită de vrăjmaşul, sufletul simte tulburare. Dar numai sufletul smerit şi care nu se socoteşte pe sine vrednic de vedenii simte tulburare sau frică la lucrarea vrăjmaşului, iar omul mândru şi căzut în slava deşartă nu poate încerca nici frică, nici tulburare, fiind­că el vrea să aibă vedenii şi se socoteşte pe sine vrednic de aceasta şi de aceea vrăjmaşul îl înşeală uşor.

Îi rog fierbinte pe toţi oamenii: Să priveghem cu pocăinţă şi atunci vom vedea mila Domnului. Dar pentru cei ce au ve­denii şi se încred în ele, mă rog să înţeleagă că din aceasta se arată în ei mândria şi, împreună cu ea, dulceaţa tulbure a slavei deşarte, în care nu este pocăinţa unui duh smerit şi aici e toată nenorocirea, pentru că fără smerenie nu putem birui pe vrăjmaşi.

Eu însumi am fost amăgit de două ori. Prima dată, vrăjmaşul mi-a arătat o lumină şi un gând mi-a spus: «Primeşte-o! E ha­rul». A doua oară, am primit o vedenie şi am suferit mult pentru ea. Era la sfârşitul privegherii, când se cântă: «Toată suflarea să laude pe Domnul», şi am auzit cum împăratul David în cer cân­ta laude lui Dumnezeu. Stăteam în strană şi mi se părea că nu mai era nici acoperiş, nici turlă şi că vedeam cerul deschis. Am vorbit de aceasta cu patru bărbaţi duhovniceşti, dar nimeni nu mi-a spus că vrăjmaşul îşi bătea joc de mine. Eu însumi cre­deam că demonii nu pot slăvi pe Dumnezeu şi că, prin urmare, această vedenie nu era de la vrăjmaşul. înşelăciunea slavei deşarte mă ţinea în gheare şi iarăşi am ajuns să văd demoni.

Atunci am cunoscut că eram înşelat şi am descoperit totul părintelui meu duhovnicesc şi i-am cerut să se roage pentru mine; şi pentru rugăciunile lui acum sunt mântuit şi rog tot­deauna pe Domnul să-mi dea duhul smereniei. Şi dacă aş fi întrebat: «Ce ţi-ai dori de la Dumnezeu, ce dar?», aş răspun­de: «Duhul smereniei care bucură pe Domnul mai mult decât toate». Pentru smerenia sa, Fecioara Maria s-a făcut Maica lui Dumnezeu şi este preamărită mai mult decât toţi în cer şi pe pământ. Ea s-a predat cu totul voii lui Dumnezeu: «Iată, roaba Domnului» [Luca 1, 38], a spus ea; şi noi toţi trebuie să imităm pe Sfânta Fecioară.

Când plângem pentru păcate şi smerim sufletul nostru, atunci n-avem vedenii şi sufletul nostru nu le doreşte, dar când părăsim plânsul şi smerenia, atunci putem fi atraşi de ele.

Sufletul smerit nu are vedenii şi nici nu le doreşte, ci se roagă cu mintea curată lui Dumnezeu; dar o minte căzută în slavă deşartă nu va fi curată de gânduri şi de închipuiri şi poate ajunge până acolo încât să vadă demoni şi să vorbească cu ei. Cine vorbeşte cu demonii îşi întinează mintea, dar min­tea celui ce rămâne în rugăciune e luminată de Domnul.

Cel stăpânit de slavă deşartă sau se înspăimântă de de­moni, sau se aseamănă lor; dar nu trebuie să ne înspăimântăm de demoni, ci de slava deşartă şi trufie, căci prin ele se pierde harul.

Dacă vezi cu mintea demoni, smereşte-te şi sileşte-te să nu-i vezi şi mergi degrabă la duhovnic. Spune totul duhovni­cului şi atunci Domnul te va milui şi vei scăpa de înşelare. Dar dacă crezi că ştii mai multe în privinţa vieţii duhovni­ceşti decât duhovnicul tău şi dacă la mărturisire nu-i spui ce ţi s-a întâmplat, atunci pentru mândria aceasta va fi îngăduit unei înşelări să pună stăpânire pe tine spre povăţuire.

Dacă ţi se întâmplă să vezi demoni, nu te înspăimânta, ci smereşte-te, şi demonii vor pieri; dar dacă te stăpâneşte frica, nu scapi de nenorocire. Fii curajos. Adu-ţi aminte că Domnul te priveşte să vadă dacă-ţi pui nădejdea în El. Domnul iubeşte sufletul curajos şi înţelept, iar dacă în noi nu este nici una, nici alta, trebuie să le cerem de la Domnul şi să ascultăm de duhovnici: în ei viază harul Duhului Sfânt. Îndeosebi omul a cărui minte e stricată de lucrarea demonilor nu trebuie să se încreadă în sine însuşi şi în ei, ci să asculte de duhovnic.

Dacă începi să te rogi lui Dumnezeu şi demonul stă împotri­va ta şi nu-ţi îngăduie să te închini, smereşte-te şi spune: «Ni­meni nu e mai rău decât mine pe pământ», şi în acel ceas de­monul va pieri; ei se tem tare de smerenie, de străpungerea ini­mii şi de mărturisirea sinceră. Sufletul închis în sine nu se des­chide părintelui duhovnicesc şi cade în înşelare. Vrea să do­bândească cele înalte, dar aceasta este o dorinţă drăcească.

Omul cade în înşelare fie din lipsă de experienţă, fie din mândrie. Dacă e din lipsă de experienţă, Domnul ne va tămă­dui degrabă; dar dacă e din mândrie, atunci sufletul va suferi multă vreme până când se va fi învăţat smerenia, şi abia atunci îl va tămădui Domnul.

Ah, dacă am şti cum iubeşte Preasfânta pe toţi cei ce păzesc poruncile lui Hristos şi cât îi este de milă şi se     în­tristează pentru cei ce nu se îndreaptă. Am simţit acest lucru pe mine însumi. Nu mint, spun adevărul înaintea feţei lui Dumnezeu, pe Care sufletul meu îl cunoaşte: cu du­hul am cunoscut-o pe Preacurata Fecioară. N-am văzut-o, dar Duhul Sfânt mi-a dat să o cunosc pe ea şi iubirea ei pentru noi. Dacă n-ar fi fost milostivirea ei, aş fi pierit de mult, dar ea a vrut să mă cerceteze şi să mă lumineze să nu mai păcătuiesc. Ea mi-a spus: „Nu-i frumos pentru Mine să mă uit la tine să văd ce faci!” Cuvintele ei erau plăcute, liniştite şi blânde, şi ele au lucrat asupra sufletu­lui meu. Au trecut de atunci mai mult de patruzeci de ani, dar sufletul meu n-a putut uita aceste cuvinte dulci şi nu ştiu ce i-aş putea da în schimb eu, păcătosul, pentru dra­gostea ei faţă de mine, necuratul, şi cum voi mulţumi bu­nei şi milostivei Maici a Domnului.

Cu adevărat, ea este Ocrotitoarea noastră la Dumnezeu şi chiar şi numai numele ei bucură sufletul. Or, tot cerul şi tot pământul se bucură de iubirea ei.

Lucru minunat şi neînţeles. Ea viază în ceruri şi vede neîncetat slava lui Dumnezeu, dar nu ne uită nici pe noi, sărmanii, şi acoperă cu milostivirea ei tot pământul şi toa­te noroadele.

Şi pe această Preacurată Maică a Sa Domnul ne-a dat-o nouă. Ea este bucuria şi nădejdea noastră. Ea este Maica noastră după duh şi, ca om, e aproape de noi după fire şi tot sufletul creştinesc e atras spre ea cu iubire.

Cititi va rog si:

Maica Domnului în Ortodoxie (1): Unde ajung cei ce hulesc pe Preasfânta Născătoare de Dumnezeu

31 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Sfantul Siluan Athonitul: Omul mandru vrea sa aiba vedenii […]

    Apreciază

  2. Ion said, on septembrie 8, 2014 at 2:03 pm

    Eu nu spun ca Maica Domnului ar fi pacatuit, dar cum se impaca aceasta afirmatie cu faptul ca teologia ne invata ca numai Iisus Hristos este om (si Dumnezeu) fara de pacat ?

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 8, 2014 at 2:47 pm

      Ion

      Daca iti spun de Adam si Eva iti dai seama?

      Apreciază

      • ETRN said, on septembrie 8, 2014 at 8:40 pm

        Saccsiv, tu eşti foarte inteligent. Noi nu suntem. Eu nu înţeleg ce vrei să spui. Explică, te rog! Mulțumesc!

        Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 8, 2014 at 9:59 pm

        Biserica Ortodoxă o numește pe Maica Domnului Preacurată sau Fără de prihană (achrantos în limba greacă). Prea Curata nu a avut păcat, în afară de păcatul strămoșesc, de care a fost izbăvită prin zămislirea întru sine a Fiului lui Dumnezeu.
        În ceea ce privește doctrina romano-catolică a Imaculatei Concepții, ortodocșii resping această doctrină considerând-o drept neavenită și chiar eretică, întrucât prin aceasta se încearcă să se scoată de sub influența păcatului originar pe Maica lui Dumnezeu, Care nu ar mai fi părtașă la mântuirea care vine prin Fiul și Dumnezeul Ei.

        http://ro.orthodoxwiki.org/Maica_Domnului

        Imaculata conceptie

        Prin acesta conceptie, catolicismul doreste sa o puna pe Fecioara Maria de la inceputul existentei ei intr-o egalitate cu Hristos; precum Hristos s-a conceput si nascut fara pacat stramosesc, acelasi lucru se intampla si cu Fecioara Maria. Astfel, este scoasa din ordinea omeneasca. Revelatia divina ne descopera ca toti oamenii se nasc cu pacatul stramosesc, ca nici un om nu poate veni pe lume, dupa caderea protoparintilor, fara acest pacat. „Precum printr-un singur om s-a introdus pacatul in toti, asa prin unul Iisus Hristos, a venit mantuirea tuturor” (Rom V, 15,16). Catolicii scotand pe Maria de sub legea nasterii cu pacatul stramosesc, o scot si de sub necesitatea de a se mantui prin Hristos. Eliberarea de pacat nu o poate obtine nici un om, decat prin unirea cu Hristos. Numai asa a obtinut-o si Fecioara Maria. Exact in momentul in care se curatea si primea puterea de a naste fara de samanta, se si zamislea Fiului lui Dumnezeu ca om.

        http://www.crestinortodox.ro/dogmatica/maica-domnului/invatatura-despre-maica-domnului-ortodocsi-la-catolici-69093.html

        Apreciază

    • andrei-d said, on septembrie 9, 2014 at 11:35 pm

      Legat de puritatea Maicii lui Dumnezeu, fara de pacat inseamna ca a ramas fara de pacat inca din viata pamanteasca, ceea ce nu se poate spune despre nici un om…singurul pacat al Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu a fost cel adamic, al protoparintilor, deoarece ea a avut atat mama cat si tata (Ioachim si Ana), care i s-a curatat odata cu umbrirea ei de catre Duhul Sfant pregatind-o sa-L primeasca pe Cel Neincaput. Dar Mantuitorul S-a nascut fara de pacat deoarece S-a nascut din Fecioara, iar cat despre Botezul lui Ioan, in acel moment nu putem spune ca Mantuitorul avea nevoie de botez sau iertare a pacatelor, El fiind si Dumnezeu desavarsit, ci atunci el a fost „incarcat” cu toate pacatele pentru a le zdrobi pe Cruce…odata cu Sfanta Jertfa.

      Apreciază

  3. […] via Maica Domnului în Ortodoxie (2): Maica Domnului n-a păcătuit niciodată, nici măcar cu gândul. …. […]

    Apreciază

  4. mir said, on septembrie 8, 2014 at 7:52 pm

    Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu mantuieste ne pe noi pacatosii si te roaga Fiului Tau si Dumnezeului nosrru sa ne dea iertare si mare mila!

    Apreciază

  5. dionis said, on septembrie 8, 2014 at 9:34 pm

    Orice afirmatie indiferent cui ii apartine, trebuie verificata in lumina scripturii.Se nasc complicatii teologice foarte mari cu o asemenea vedenie.Catolicii chiar au lucrat la a avea un dumnezeu quadrinitar pornind de la ideea ca Nascatoarea de Dumnezeu trebuia sa fie si eaDumnezeu.Dar noi tocmai de un asemenea Dumnezeu avem nevoie ; Care sa fie suta % om si suta% Dumnezeu.
    Va asigur ca nu exista nici un crestin din nici o denominatie crestina care sa nu aibe respect apreciere consideratie etc.fata de Fecioara Maria, ea si-a Implinit misiunea si este la locul ei in slava.Ea nu misloceste pentru noi si nici un alt sfint; rolul acesta il are in exclusivitate Domnul lisus.

    Apreciază

  6. dionis said, on septembrie 8, 2014 at 11:07 pm

    Multumesc!
    Numele meu nu conteaza…
    Conteaza adevarul scripturii.

    Apreciază

    • Ion said, on septembrie 9, 2014 at 1:16 am

      Ereticii interpreteaza gresit, dupa capul lor, adevarul Scripturii si nu se mantuiesc. Iar neoprotestantii (cum esti tu) sunt cei mai indepartati de adevar, ei neavand taine, nevenerand sfintii si pe maica Domnului, ba unii necinstind chiar si sfanta cruce.

      Apreciază

      • dionis said, on septembrie 9, 2014 at 6:41 pm

        „Studiati Scripturile caci in ele aveti viata vesnica”.
        „Omul nu traieste numai cu piine ci cu orice cuvint care iese din gura Lui Dumnezeu”.
        „Biblia se tilcuieste singura, cu ajutorul Duhului Sfint”.
        „Cine nu are Duhul Sfint , nu este al Lui”.
        „Nicodime, trebuie sa te nasti din nou”.
        „Pomul bun se cunoaste dupa roade”.
        „Este mai drept s-ascultam de voi decit de Dumnezeu?”

        „Cind va vor vorbi de rau si va vor ocari, bucurati-va caci numele vostru este scris in Cer”.

        Apreciază

      • dionis said, on septembrie 9, 2014 at 7:04 pm

        Ioane,
        Ti-am vorbit din scriptura…tu de unde vorbesti?
        Noi nu avem atitea taine pentru ca studiem Cuvintul si ne straduim sa-l implinim in vietile noastre, dar dupa cum va purtati de uricios se pare ca voi aveti toate lucrurile in clar.
        Nu exista nimeni pe acest pamint care sa afirme ca a sapat toate adincimile lui Dumnezeu si nu mai are nimic de adaugat.
        Eu ma bucur sa ma intilnesc cu crestini din alte confesiuni si sa
        ne imbogatim cu noi intelesuri din Cuvint.Mai greu e cu ortodoxi:ori nu stiu nimic si tac (asti-s 99%) ori stiu totul dar nu din Scriptura, si sint ca fariseii de odinioara (slova ucide, dragostea zideste”).

        Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 9, 2014 at 7:17 pm

        dionis

        Recunosti ca in Sfanta Scriptura scrie aceasta?

        1. Şi când a sosit ziua Cincizecimii, erau toţi împreună în acelaşi loc.
        2. Şi din cer, fără de veste, s-a făcut un vuiet, ca de suflare de vânt ce vine repede, şi a umplut toată casa unde şedeau ei.
        3. Şi li s-au arătat, împărţite, limbi ca de foc şi au şezut pe fiecare dintre ei.

        Adica:

        Pogorarea Sfantului Duh marcheaza intemeierea Bisericii prin trimiterea de catre Dumnezeu a Sfantului Duh in lume ca sa imputerniceasca pe Sf. Apostoli sa vesteasca Evanghelia.

        Pe scurt:

        Pogorarea Sfantului Duh marcheaza intemeierea Bisericii

        Esti de acord?

        Acum, ce treaba aveti voi neo protestantii cu toate acestea?

        Apreciază

    • andrei-d said, on septembrie 9, 2014 at 9:31 am

      Frate draga, daca intradevar vrei sa fii ucenic al lui Hristos nu mai zabovi, nu vei gasi pe nimeni din prietenii tai cu care te distrezi si mergi la „circuri” care sa-ti indrepte pasii spre mantuire pentru ca ei insisi sunt in ratacire, dar ii poti ajuta tu pe ei, nu mai incerca sa te lupti cu Biserica Ortodoxa, ulti nebuni au facut treaba aceasta si nu au facut decat sa o slefuiasca, Biserica Ortodoxa este Mireasa luin Dumnezeu si va merge triumfatoare pana la a Doua Venire sa-si intampine Mirele Ceresc, numai studiind putin despre istoria ei vei afla ca de 2000 de ani pamantul intreg si toti diavolii au incercat sa o rastoarne si sa o ingenuncheze…dar acum o vezi, dupa 2000 de ani stralucind si fiind plina de evlavie, asteaptand pe toti in sanurile ei, chiar si pe tine, afla ca aceasta Biserica Ortodoxa este singura care primeste pe oricine, fie el si musulman care a omorat mii de oameni, si ateu care a pacatuit impotriva Duhului Sfant, chiar si catolici care sunt in inselare, deci fara exceptii!! Odata convertit la ortodoxie vei fi invrednicit sa patimesti pentru Cel ce te-a scos din robia pacatului, Cel care te-a facut cu mana Sa, cel care a spus „si pe cel care vine la Mine nu il voi scoate afara”, e cea mai mare onoare daca vrei sa spui asa sa mergi pe calea Celui ce s-a rastignit pentru tine si a calcat iadul in picioare pe care nu iti doresc sa-l vezi niciodata. Vino si fii alaturi de patimile Mantuitorului si fii ostas neinfricat si impreuna cu toti sfintii la sfarsitul veacurilor sa intampinam pe unul Sfant unul Domn Iisus Hristos si lasa in urma inselaciunea protestanta sau de orice alt fel, asa ca fii ca unul care se uita direct la tinta care este Domnul Iisus Hristos si nu ca unul care da cu pumnul in vant, lasa orgoliul asta prostesc de a fi fidel adunarii tale si rupe randurile frate draga! Doamne ajuta si manuire! 🙂

      Apreciază

  7. Iulian said, on septembrie 9, 2014 at 9:18 am

    Eu chiar nu inteleg care-i treaba cu Fecioara. Adica vreti sa-mi spuneti ca ea nu va fi judecata ca oricare om? Unde gasim noi macar 1 singur detaliu in scriptura care sa demonstreze statutul „special” pe care il confera traditia? Adica preacurata, preacinstita, marita, stapana, imparateasa, cuvioasa, deasupra heruvimilor si serafimilor. Pana la urma noi ce ar trebui sa facem? Sa urmam „traditiei” sau sa urmam Cuvantului? Mie mi se pare ca se amesteca prea mult lucrurile. Mergeam intr-un sat in care am copilarit si vreau sa spun ca la fiecare troita este infatisata Maica Domnului, si nu Iisus. Pai sa ma scuzati, dar eu am un singur Dumnezeu Tatal, si un singur Domn, Iisus Hristos. Este deja prea pe fata, se face din Fecioara – Dumnezeu. Pai aici este marele interes a lui Satan, pentru ca lui ii convine ca lumea sa se roage la orice altceva, numai la Tatal si la Fiul nu. Cine intetelege bine apocalipsa sie ca acolo sunt capitole intregi dedicate caderii sistemului religios, indiferent cum s-o numi el – ortodox, catolic, protestant ( indiferent de ramura ), islamic, taoist, budist etc. Toate vor cadea. In cetatea noua a Ierusalimului, nu exista templu, pentru ca Tatal si Fiul este templul ei.

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 9, 2014 at 10:16 am

      Iulian

      Tu esti neo protestant?

      Apreciază

    • andrei-d said, on septembrie 9, 2014 at 11:21 am

      E Preacurata Slavita Stapana noastra si Maica Celui Preainalt, si sa-ti fie rusine ca indraznesti sa scrii cu litere mici numele Preacuratei…vai celora care indraznesc sa se ia de Maicuta Ziditorului…esti in mare groapa, si un eretic mai mare ca unu care indrazneste sa o compare pe Fecioara Maria cu alti oameni nu cred ca exista decat hula impotriva Duhului Sfant…tocmai de aceea drumu e stramt si calea anevoioasa cum spune Mantuitorul, deoarece multi se vor sminti intru Maicuta Sa si vor avea un loc’sor special pregatit in fundul iadului, in special cei ca tine! Iar Sf Nicodim Aghioritul spunea cla: „Preasfânta Fecioară Maria, ea singură, șezând între Dumnezeu și oameni, pe Dumnezeu L-a făcut Fiul omului, iar pe oameni i-a făcut fiii lui Dumnezeu; Deci ea mijloceste si e cea care scoate mii de suflete din cele mai de jos ale pamantului si focul vesnic pregatit pentru cei ce se se iau de Maica lui Dumnezeu!
      Si ca sa fii mai informat, unul care cauta minuni si revelatii, incearca sa iti inchipui cui aparti acestea:

      1.Aflam in Vechiul Testament, desi nu o numesc, inca de la alungarea din rai a lui Adam si a Evei, Dumnezeu fagaduieste omenirii, care avea sa vina dupa ei, pe Mesia, „Samanta femeii”, „Care va zdrobi capul sarpelui ademenitor” (Facerea 3, 15).
      2. Mai apoi, Isaia proorocul prezice: „Iata Fecioara va lua in pantece si va naste Fiu si vor chema numele Lui Emanuel” (Is. 7, 14). Fecioara pe care Isaia n-o numeste, avea sa fie Sfanta Fecioara Maria, iar Emanuel, care inseamna „Cu noi este Dumnezeu” (Matei 1, 23) avea sa fie Mesia-Hristos, precum ingerul Domnului o va descoperi si talcui Fecioarei ina­inte de Intruparea Lui.
      3. „Semnul” extraordinar era ca Fecioara avea sa zamisleasca fiu, „nu din sange, nici din pofta trupeasca, nici din pofta barbateasca, ci de la Dumnezeu” (Ioan 1, 13), sau „de la Duhul Sfant” (Matei 1, 18; Luca 1, 35), Care a umbrit-o, pogorandu-Se peste ea.

      Si nu incerca sa iscodesti si sa talcuiesti singur Sf. Scriptura dupa capul tau de amator de jocuri, distractii si placerile lumii, ca habar nu ai de cine vorbeste Proorocul David in psalmi, sau poate ai un „deja vu” contextual, sau o mustrare ca deja ai pacatuit impotriva cui nu trebuie,a Mamei lui Emanuel, Fiul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, Unicul ei Fiu, numit „Imparatul imparatilor si Domnul domnilor” (I Tim. 6, 15), Maica Domnului este „Imparateasa Cerului” si sade de-a dreapta Fiului ei. Asa a vazut-o dinainte proorocul David, care zice: „Sezut-a impara­teasa de-a dreapta Ta imbracata in haina aurita si prea infrumusetata” (Ps. 44, 11).

      (p.s. daca ai verificat si Sf. Scriptura si ai gasit aceleasi pasaje, inseamna ca avem aceeasi Biblie si tocmai ai devenit mai luminat)

      Apreciază

    • andrei-d said, on septembrie 9, 2014 at 11:45 am

      Iulian,
      legat de revelatia ta, –„Pai sa ma scuzati, dar eu am un singur Dumnezeu Tatal, si un singur Domn, Iisus Hristos”– iti creezi falsa imagine ca esti tu cineva, cine esti tu? cum iti permiti si sa crezic a esti tu vrednic a comunica prin rugaciune direct cu Mantuitorul? Daca vrednic era doar Adam INAINTE DE CADERE si nici macar Eva nu vorbea direct cu Dumnezeu, ci prin intermediu lui Adam afla si ea ce poruncea Dumnezeu, si tu cazut in pacate nenumarate si unul al ereziei totale si a mandriei ca ai fi cineva…daca proorocul David spuna ca „vierme de pamant este si nu om” cu cat mai neinsemnat esti tu inaintea lui Dumnezeu?

      Si ca sa vezi ca Maica e mai inalta si mai mai importanta decat toti oamenii de la Adam incoace si decat toti sfintii si decat toti ingerii, ea este singura care l-a incaput pe Cel Necuprins si este singura Care era vrednica sa-L poarte pe Dumnezeu in pantece…oare cat de mic sa fie creierasul sa proceseze ca este mai inalta decat Cerurile care nu-L incap pe Dumnezeu care este Atottiitor si Omniprezent, este Cel fara de sfarsit si fara de inceput, Cerurile fiind tot o creatie cum este si pamantul, sau daca ai spune ca numai cerul este casa Sa si ca El mereu a fost in Ceruri ai indrazni sa te iei de sireturi cu Proorocul Moise al Vechiului Testamenta si sa spui ca Cerurile au fost dintotdeauna, si ca nu au inceput cum spune dintru inceput si Biblia pe care o contrazici subtil, fatarnicule, care zice : „La inceput a facut Dumnezeu cerul si pamantul”.

      Reiese clar ca Cerurile nu-L pot incapea pe Dumnezeu care este cu mult mai mare, dar Maica L-a incaput!!!

      Apreciază

      • dionis said, on septembrie 9, 2014 at 9:48 pm

        Saccsiv,
        Perfect de acord, dor ca atunci a avut loc imputernicirea pentru lucrarea de evanghelizare.Duhul Sfint s-a coborit in ziua lnvierii.
        Domnul a suflat Duh Sfint peste apostoli si timp de 40de zile le-a facut conexiunile in Scripturi.Fara Duhul Sfint ei nu ar fii priceput o iota.Atunci a luat nastere biserica.
        Ader cu tot devotamentul la acest adevar.Care e problema?

        Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 10, 2014 at 6:24 am

        dionis

        Biserica Ortodoxa are succesiune apostolica.

        Voi de unde ati aparut?

        Apreciază

      • andrei-d said, on septembrie 10, 2014 at 12:14 pm

        dionis,
        redau de pe wikipedia: „[…]În general, prin confesiuni protestante se înțeleg acele culte care își au rădăcina istorică în reforma religiei romano-catolice, inițiată de Martin Luther, la începutul secolului al XVI-lea.”…
        „Prooroc mincionos” iti suna cunoscut? sau:

        Sfanta Scriptura:
        „Mă mir că aşa degrabă treceţi de la cel ce v-a chemat pe voi, prin harul lui Hristos, la altă Evanghelie,
        Care nu este alta, decât că sunt unii care vă tulbură şi voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos.
        Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti ALTĂ Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie ANATEMA! (Galateni 1 – 6, 7, 8) (Anatema insemnand excludere din sânul Bisericii sub acuzația de erezie)”

        Asemeni si in cazul islamului, anglicanismului (prin ruptura regelui Henric al VIII-lea cu papa Romei) si toate sectele rupte din alta erezie, cea mai mare, ca cea a catolicilor (adunare papistasa), si toate paganismele de budisti, taoisti (si mai cauta tu cateva sunt mai multe decat perii capului nascocirile diavolului), nascocite de asa zisi luminati, ca Luther, Buda, Mahomed si alti nebuni, toti sunt marionetele si uneltele diavolului, dandu-se pe sine drept dumnezei sau rabini, sa asteptati sa va mantuiasca acei pe care ii ascultati si slujiti, in nici un caz Domnul Iisus Hristos…

        Singura cale de mantuire este aceasta:
        „Şi aceasta este viaţa veşnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis.” (Ioan 17,5)

        Iar ca sa nu ai dubii si sa spui ca exista mai multe cai de mantuire si mai multe Biserici, te iei si tu de sireturi cu Apostolul Pavel care zice in Efeseni ca este un DOMN, o CREDINTA un BOTEZ! Toti trecem prin mana lui Hristos, or pe tine te va chema „reformatorul” sectei tale spre cealalta poarta care nu duce spre Imparatia Cerurilor, ci stii tu unde….atunci te intreb cum crezi ca sunt doua credinte? sau noua credinte, daca spune clar ca este DOAR UNA frate draga.

        Ramai in lancezeala voastra si rataciti in continuare, luati-va de mana cu
        – Penticostalii „vorbitori in limbi”, care bolborosesc parca sunt posedati, iar daca chemi 2 oameni de limbi diferite nu inteleg o iota din ce nascocesc acolo, ca drept dovada a inselarii si prostiei omenesti ca cea cu drobul de sare(te apuca rasul)
        – cu Baptistii „sfintisorii” care se cred vrednici asemeni lui Iisus Hristos sa se boteze a doua oara, si un botez special ca cel al Mantuitorului, (pentru ca noi stim ca botezul la iudei era taierea imprejur la 8 zile dupa nastere, de unde reiese ca Mantuitorul a respectat Legea Veche (taindu-Se imprejur) si urma sa o desavarseasca).
        -neoprotestanti (o minciuna si mai mare si mai gogonata decat protestantii)
        – si daca se rupe si de la voi o ramura, infiintati o alta scoala a iadului si tot asa.

        Si sa-ti fie foarte clar, in Biserica Ortodoxa gasesti raspuns la toate intrebarile omenesti, si da, e desavarsita in plinatatea ei, are succesiune apostolica, ierarhie canonica, respecta Sfintele Canoane ale cel 7 Sfinte Sinoade Ecumenice, Crezu patristic autentic, detine Adevarul absolut, deoarece noi nu avem cap suprem al Bisericii un om, ci pe Dumnezeu, Acela este Iisus Hristos, care sta la carma corabiei nevazut, cu toate ca este asuprita de toti din toate partile ea nu va cadea in veci, va merge biruitoare pana la a Doua Venire sa-si intampine Mirele Ceresc, iar cand Mantuitorul ii spune lui Petru imediat ce-I marturiseste ca El e Fiul lui Dumnezeu si Hristos: „tu esti Petru, si pe aceasta piatra voi cladi Biserica Mea”…piatra inseamnand credinta lui Petru si marturisirea ca Iisus este Dumnezeu…or numai Biserica Ortodoxa crede cu adevarat asta si-L urmeaza numaidecat.

        Apreciază

    • andrei-d said, on septembrie 9, 2014 at 12:16 pm

      iarasi, Iulian…

      Tatal si Fiul?? frate, toti cei din secta ta sunt asa de prost informati, fanatici si extremisti la propriu? Dar al Treilea Ipostas al lui Dumnezeu unde este? Duhul Sfant de care iti spune Cel Caruia crezi tu ca I te inchini spune „Iar când va veni Mângâietorul, pe Care Eu Îl voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul Adevărului, Care de la Tatăl purcede, Acela va mărturisi despre Mine.” (Ioan, 15:26)…apoi iarasi spune mergeti si botezati in numele TATALUI, al FIULUI si al SFANTULUI DUH…nebotezatule….sau tu revolutionezi si preinchipui o noua evanghelie a voastra care va va duce frumusel in gheena… cu tot cu faptele voastre bune oricat de draguti si de sfintisori pareti a fi.

      Mărturii scripturistice. Sfânta Scriptură ne dă mărturie că Dumnezeu S-a revelat ca Treime de Persoane:

      a. Vechiul Testament: „Să facem om după chipul şi asemănarea Noastră” (Facere 3, 25); Teofania de la stejarul Mamvri (Facere 18); „Sfânt, sfânt, sfânt este Domnul Savaot…” (Isaia 6, 3); (Sfant de 3ori)

      b. Noul Testament: La Botezul Domnului, arătarea Sfintei Treimi sau Teofania (Matei 3, 16-17); trimiterea Apostolilor la propovăduire, în numele Sfintei Treimi: „Mergând, învăţaţi…, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh” (Matei 28, 19);

      Afla ca Dumnezeu este Intreit, intreit il afli la Mamvri, intreit la facerea lumii, intreit la Botezul Domnului. Si nu-ti fa griji, de ortodoxie vei auzi si din focul cel vesnic…poate si eu cu pacatele mele, dar nu erezie!!!

      Numele tau…spre sa nu aiba aceeasi soarta ca cea a lui Iulian apostatul, citeste-i viata poate inveti ceva si de acolo!

      Apreciază

    • Mirela said, on octombrie 13, 2014 at 12:59 am

      @Iulian
      Nu vezi nici un statut special al Maicii Domnului în aceste trimiteri din Noul Testament?

      Convorbirea Sfintei Fecioare Maria cu Arhanghelul Gabriel, care-i aducea vestea cea buna la Nazaret. Ingerul salutandu-o si inchinandu-i-se, graieste: „Bucura-te, ceea ce esti plina de har, Domnul este cu tine. Binecuvantata esti tu intre femei” (Luca 1, 28).

      Mergand Maria la Elisabeta, rudenia sa, si salutand-o, aceasta, inspirata de Duhul Sfant, ii spune: „Binecuvantata esti tu intre femei si binecuvantat este rodul pantecelui tau. Si de unde mie aceasta, ca sa vina la mine Maica Domnului meu ? Ca iata, cum veni la urechile mele glasul salutarii tale, pruncul a saltat de bucurie in pantecele meu. Si fericita este aceea care a crezut ca se vor implini cele spuse de la Domnul”. Iar Maria, inspirata, rosteste imn de slavirea lui Dumnezeu: ” Mareste sufletul meu pe Domnul, si s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mantuitorul meu, Ca a cautat spre smerenia roabei Sale. Ca, iata, de acum ma vor ferici toate neamurile.” (Luca 1, 41-48). De atunci au fericit-o toate neamurile spunand lui Iisus: ” Fericit este pantecele care te-a purtat si sanii pe care i-ai supt” (11, 27).

      http://www.crestinortodox.ro/dogmatica/dogma/maica-domnului-sfanta-scriptura-68999.html

      Apreciază

  8. […] Maica Domnului în Ortodoxie (2): Maica Domnului n-a păcătuit niciodată, nici măcar cu gândul. … […]

    Apreciază

  9. dionis said, on septembrie 10, 2014 at 7:04 pm

    Saccsiv,
    Chiar crezi ca la Judecata vom fi intrebati de spita de neam, de nume si religie?…sau de fapte!?
    Nu-mi aduc aminte sa fi fost romani pe la Pentacosta daramite vreun ortodox.Grupul acela de oameni simplii dar plini de Duhul Sfint au fost numiti „secta Calea”.Dupa vro 40de ani, paginii din Antiohia I-au numit crestini (de-ai lui Crestus)La ei ma uit la bisericile din casele unora dintre ei la cele imperfecte din Asia Mica, carora li se adreseaza Domnul Iisus si apostolii; la acestia ma cuplez si primesc si eu invatatura.

    Apreciază

  10. […] Maica Domnului în Ortodoxie (2): Maica Domnului n-a păcătuit niciodată, nici măcar cu gândul. … […]

    Apreciază

  11. dionis said, on septembrie 10, 2014 at 9:38 pm

    Saccsiv
    Nu cred in aceasta succesiune…cine face , nu cine zice ca este…
    Dupa un David a urmat un Solomon (666).
    Am mai spus si alta data ca Dumnezeu nu si-a varsat harul la indemina unor clerici spre administrare.Modelul il vedem in cartea Apocalipsei cu atentionarea”pocaiti-va! Daca nu va voi lua sfesnicul”
    prin urmare biserica aceea nu ramine neconditionat inChristos.
    Cum or fi reusit bisericile carora Pavel le scrie, sa inteleaga epistolele fara interventia de mult mai tirziu a sfintilor parinti?.Domnul si-a numit dicipolii:ucenici , frati, martori.Apropo , martorii lui Iehova, daca se numesc asa, chiar sint? Parca asta s-a dorit cu blogul Proortodox, o curatire de ce nu este ortodox sau ma insel!?

    Apreciază

    • andrei-d said, on septembrie 11, 2014 at 4:49 pm

      dionis,
      nu-l mai obosi pe saccsiv, te-a intrebat ceva tu schimbi subiectul, sau te iei de pacatele sau nevrednicia preotilor, atitudine demna de un eretic/sectant! Esti inafara Bisericii si punct!

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.