SACCSIV – blog ortodox

A CAZUT ATHOSUL. Chinotita condamna intreruperea pomenirii

Posted in Uncategorized by saccsiv on ianuarie 4, 2017

Iata ce putem citi la EXCLUSIV: Circulara Chinotitei Sf. Munte Athos, referitoare la „sinodul” din Creta: E nevoie de unitate, condamnăm tendințele schismatice, cum ar fi „întreruperea pomenirii” de pe Sinodul Talharesc:

Chinotita Muntelui Athos, formată din reprezentanții a doar 5 mănăstiri din Sfântul Munte s-a întâlnit pe 1 ianuarie pentru a discuta deciziile pseudo-sinodului din Creda. Chinotita consideră documentul „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine” ca fiind neclar în a exprima unicitatea unei singure Biserici, cea Ortodoxă. Totodată  a subliniat că textele sunt lipsite de dispoziții pentru a descuraja acte și declarații care spun că eterodocșii au botez valid și preoție, apoi chinotita și-a exprimat dezacordul cu privire la faptul că au fost acceptate căsătoriile mixte la nivel local.

Cel mai grav este faptul că reprezentanții Chinotitei subliniază necesitatea de a menține unitatea și condamnă tendințele schismatice, făcând referire la „întreruperea pomenirii ierarhului”, care nu este justificată.

Acest gen de circulară este modelul oficial pe care l-au folosit toate patriarhiile semnatare în Creta. Se pare că a fost transmis de o unică sursă.

Circulara Chinotita Muntelui Athos referitor la sinodul din Creta by Ortodoxie on Scribd

 

Vezi acest document pe Scribd

112 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gherasim Dănuț said, on ianuarie 4, 2017 at 1:21 am

    Care sunt cei 5 Stareti? 1. Pr.Efrem , Vatopedu,…ceilalti ?

    Apreciază

    • ban said, on ianuarie 4, 2017 at 1:39 pm

      Cei 5 stareti sunt de la Konstamonitu, Xiropotamu, Simonopetra, Stavronikita si Grigoriu, la finalul scrisorii; cred ca am descifrat bine, stiu doar alfabetul.

      Apreciază

    • safimvigilenti said, on ianuarie 4, 2017 at 11:52 pm

      sunt 20 de manastiri in Athos, deci 20 de reprezentanti in Kinota , ma indoiesc profund de validitatea unui document semnat de doar 25% dintre cei indreptatiti; suspecta este absenta a 75% dintre membri, ca ma indoiesc profund ca nu au fost instiintati de faptul ca se intalneste Kinota spre a da un comunicat; poate refuzul lor , este similar cu refuzul Bisericilor de a participa la sinodul din Creta, stiind ce urmeaza sa se decida, au facut un pas in spate

      Apreciază

      • saccsiv said, on ianuarie 5, 2017 at 1:31 am

        safimvigilenti

        Sau e vorba de Organul executiv al Sfintei Chinotite.

        Apreciază

      • ban said, on ianuarie 5, 2017 at 9:11 am

        O asemenea hotarare importanta ar trebui sa o ia toate manastirile; iar in comunicatul celor 5 din organul executiv sa se specifice acest lucru.

        Apreciază

  2. David said, on ianuarie 4, 2017 at 1:23 am

    Pe asta se baza Teofan cand zicea că dacă și chinotita va susține intreruperea pomenirii… De aici incepe prigoana, fraților,vă spun. Chinotita va susține și ridicarea avatonului, tot chinotita va fi de acord cu sărbătorile comune și intr-un final cu căsătoriile mixte.
    Dar Maica Domnului nu va permite asemenea batjocură!
    Nu vă mirați că se întâmplă astfel de lucruri, căci marea majoritate e adormită in păcat și apostazie, fiecare dorește doar confort fără să facă să vrea să se sacrifice pentru ceva sau cineva. Acum se vede că de fapt mărturisirea nu e ușoară. Unii nici măcar nu s-au dumirit bine cum stau lucrurile. Știu preoți de bună credință, care nu sunt de acord cu ecumenismul, dar care n-au idee ce să facă. Episcopii lor le-au spus că nu e nimic grav in acele documente semnate, că ar fi ceva neclar, și că intreruperea pomenirii ar insemna rupere de Biserică.
    Ei intreabă: dacă mai pomenim, inseamnă că ne unim cu erezia și nu mai avem har? Dacă nu pomenim, unde mai putem sluji?
    Ce putem să le mai răspundem?

    Apreciază

  3. augustin said, on ianuarie 4, 2017 at 1:25 am

    David (sinodul talharesc)

    ” Pe asta se baza Teofan cand zicea că dacă și chinotita va susține intreruperea pomenirii… De aici incepe prigoana, fraților, să știți. Chinotita va susține și ridicarea avatonului, tot chinotita va fi de acord cu sărbătorile comune, și intr-un final și cu căsătoriile mixte.
    Dar Maica Domnului nu va permite asemenea batjocură!
    Nu vă mirați că se întâmplă astfel de lucruri, căci marea majoritate e adormită in păcat și apostazie, fiecare dorește doar confort fără să facă vreun sacrificiu pentru ceva sau cineva. Acum se vede că de fapt mărturisirea nu e deloc ușoară. Unii nici măcar nu s-au dumirit bine cum stau lucrurile. știu preoți de bună credință care nu sunt de acord cu ecumenismul, dar n-au idee ce să facă. Episcopii lor le-au spus că nu e nimic grav in acele documente semnate, că e ceva neclar și că intreruperea pomenirii ar insemna rupere de Biserică. Ei se intreabă: dacă mai pomenim, inseamnă că ne unim cu erezia și nu mai avem har? Dacă nu pomenim, unde mai putem sluji? Ce să le răspundem? ”

    Apreciază

    • David said, on ianuarie 4, 2017 at 6:04 pm

      augustin

      Aș prefera sincer un raspuns in locul mesajului meu postat de trei ori.
      Deoarece cunosc un preot foarte bun (de care lumea zice că are har, stii cum se exprima poporul) și care habar n-avea de sinodul din creta. Nu are internet, nici telefon mobil. Locuiește undeva intr-o zona de munte. Dupa ce a vorbit cu mine și a aflat mai multe, s-a ingrijorat foarte tare și s-a dus să ii ceară explicații episcopului. Dar minciuno-episcopul, cum era de așteptat, l-a imbrobodit că nu e nimic rău cu sinodul ăsta, i-a dat niște hârtii să citească, probabil scrisorile patriarhiei, și l-a trimis la plimbare.
      O să mă duc să ii arăt personal documentele din creta. Să vedem ce zice.
      M-a intrebat data trecută că ce e de făcut? Ce zic Părinții cei mari? Era îngrijorat că dacă il caterisesc ăștia nu-și va mai putea păstori turma.
      Te rog, dacă poți, să mă ajuți cu un răspuns, pt că efectiv nu știu ce să ii răspund. Sunt in joc atâtea suflete. Iți mulțumesc și Domnul să ne miluiască!

      Apreciază

    • Dana said, on ianuarie 4, 2017 at 7:15 pm

      Shalom,
      Muntele Sfant este Sion!

      Athos????

      Mai citit si voi Scripturile Sfinte!

      Apreciază

      • Aurora said, on ianuarie 5, 2017 at 10:53 am

        Esti cumva Dana International ? (de la Eurovuision !!!, stii tu !)

        Apreciază

      • el said, on ianuarie 5, 2017 at 8:53 pm

        Aurora

        🙂 🙂 🙂 !!!

        Apreciază

      • guti flo said, on ianuarie 6, 2017 at 11:33 am

        Cea mai tare faza Aurora! ..nu cred ca-l mai vezi pe Dana prea curand pe aici!

        Apreciază

    • mircea said, on ianuarie 15, 2018 at 5:03 am

      SUNT VANDUTI SATANEI !!!!!!!!! FEREASCA DUMNEZEU !!!!!!!!

      Apreciază

  4. mihailavl said, on ianuarie 4, 2017 at 3:41 am

    Trăim ultimii ani ai acestei vieți pământești. Timpul L-a scurtat Dumnezeu pentru cei aleși să nu se piardă în groaznicele ispite care au început.Atit de repede trece timpul ca nu simțim nici zilele nici anul sau anotimpurile când trec. Acum să nu ne mai mire căderea majorități ci mirarea să ne fie pentru cei ce mai stau drept.,, Cine e nedrept sa nedreptateasca înainte. Cine e spurcat sa se spurce încă. Cine este drept să facă dreptate mai departe. Cine este sfant sa se sfințească încă. Iată, Eu vin curând, și plata Mea este cu Mine, ca să dau fiecaruia după cum este fapta lui. (Apoc. 22 : 11-12).” Nu te teme turmă mică zice Domnul, că iată Eu sant cu voi până la sfârșitul veacurilor. Dacă santem cu Hristos avem totul, dacă ne dăm cu stapanitorii acestei lumi am pierdut totul. Fratilor sa ne trezim a venit vremea stramtorarii celei mari cum nu a mai fost și nici nu va mai fi dupa cum spune in Sfânta Scriptura. A muceniciei cum spun Sf. Parinti. Acum singura cale de mantuire este mucenicia sub diferite forme. Nu ne putem pune nadejdea in nimeni si nimic pământesc numai în Dumnezeu si Maica Domnului să ne întărească să răbdam până la sfârșit ca să ne putem mantui.

    Apreciat de 9 persoane

  5. David said, on ianuarie 4, 2017 at 9:10 am

    Pe asta se baza Teofan cand zicea că dacă și chinotita va susține intreruperea pomenirii… De aici incepe prigoana, fraților,vă spun. Chinotita va susține și ridicarea avatonului, tot chinotita va fi de acord cu sărbătorile comune și intr-un final cu căsătoriile mixte.
    Dar Maica Domnului nu va permite asemenea batjocură!
    Nu vă mirați că se întâmplă astfel de lucruri, căci marea majoritate e adormită in păcat și apostazie, fiecare dorește doar confort fără să facă să vrea să se sacrifice pentru ceva sau cineva. Acum se vede că de fapt mărturisirea nu e ușoară. Unii nici măcar nu s-au dumirit bine cum stau lucrurile. Știu preoți de bună credință, care nu sunt de acord cu ecumenismul, dar care n-au idee ce să facă. Episcopii lor le-au spus că nu e nimic grav in acele documente semnate, că ar fi ceva neclar, și că intreruperea pomenirii ar insemna rupere de Biserică.
    Ei intreabă: dacă mai pomenim, inseamnă că ne unim cu erezia și nu mai avem har? Dacă nu pomenim, unde mai putem sluji?
    Ce să le mai răspundem acum?

    Apreciază

    • paul said, on ianuarie 4, 2017 at 10:27 am

      deja multi va vedeti in ceata sfintilor faceti dupa capul vostru, sunteti cu degetul indreptat tot timpul spre altii.ati vazut voi ca Sfintii au ajuns la faza nepomenirii atunci cand sau facut schisme cand nu sa mai putut face nimic. nu mai ascultati gandul rau ca nu va sfinteste , adevarat ca este forte grav ce se intampla acum in Biserica dar trebuie facut totul cu Dreapta Socoteala spre mantuirea noastra si a fratelui. trebuie pocainta si multa rugaciune ca nu noi putem schimba lucrurile care de Dumnezeu sunt ingaduite ci de EL. bine este sa nu fie pomeniti dar asta nu inseamna ca acolo unde sunt pomeniti inselatii ierarhi nu mai este HAR ca harul este. ce este acum in Biserica noastra Sfanta Drept Slavitoare ORTODOXA a inceput acum mai bine de o suta de ani. este bine ca exista nepomenitori ca sa inteleaga ca nu sunt de capul lor , de gresala lor ca unul daca se intoarce este ceva. cand agheasma se strica atunci sa fugim de locul acela. sa ne ajute BUNUL DUMNEZEU . multi ani binecuvantati

      Apreciat de 1 persoană

      • saccsiv said, on ianuarie 4, 2017 at 1:30 pm

        paul

        In ce canon scrie treaba cu agheasma?

        Apreciază

      • ayeaye20 said, on ianuarie 4, 2017 at 1:45 pm

        Pai te contrazici singur daca e har de ce se strica agheasma??????? Probabil i-au pus’fratii’ papistași niste sare …https://ayeaye20.wordpress.com/2016/10/31/agheasma-sau-apa-puturoasa/

        Apreciază

      • augustin said, on ianuarie 4, 2017 at 3:16 pm

        saccsiv

        in niciun canon. Un popa eretic daca fierbe apa si apoi o lasa la racit si face slujba aghiasmei (nula), apa nu se va strica intrucat nu are microorganisme in ea. Dar lumea vrea minuni… Lumea nu stie ca Duhul lui Dumnezeu nu este spectaculos, ci discret. Lumea se uita prea mult la ‘romanii au talent’. Cea mai mare minune a Ortodoxiei este Sfanta Impartasanie pe care daca o lasi in Potir, mai multe zile la temperatura camerei, se mucezeste. De ce? Pentru ca Euharistia are lucrare mistica, discreta, ascunsa, tainica, nu smechereasca. De aceea Sfintii Parinti au poruncit ca diaconul, preotul sau diaconul sa consume tot ce este in Potir la sfarsitul fiecarei Liturghii. Dar lumea nu mai vrea smerenie, discretie si mistica… Vrea magie. Unde te uiti si unde asculti azi ti se spune ca totul e magie, magic, adica dracesc, Opusul lui magic este mistic. Dar de ce ar afla lumea de mistica? Lucrarea sfanta nu este in eretici pentru ca ei nu mai sunt crestini din clipa in care devin eretici. Acum, ne intrebam: ecumenismul este erezie? Ecumenistii sunt eretici? Daca da, atunci avem raspunsul clar. Daca nu, inseamna ca Sfintii Perinti si Sfanta Scriptura sunt doar aiureli traditionale.

        Oamenii sunt zombizati de preoti. De fapt, masonii i-au zombizat pe episcopi, episcopii pe preoti si preotii pe mireni. Mergeti pe strada si intrebati ceva din catehesim. Veti vedea ca din 100 de persoane stie doar una. Tot omul e stricat de rude, de educatori, invatatori si preoti, de societatea intreaga in frunte cu tv-ul. Lumea este zombizata total si real in principii, in ceea ce priveste raportarea la Dumnezeu, la Biserica si la aproapele.

        Daca dl comunism a inceput descrestinarea romanilor, dl frate-neocomunism a inceput dezumanizarea romanilor. Acum romanii sunt si descrestinati si dezumanizati, adica = zombizati. Acum si unii preoti vad ce-au facut in toata viata lor de preoti, vad cum au lucrat la zombizarea mirenilor, dar nu mai au ce face. Diavolii vin la urechea lor si le spun: e tarziu. Mirenii sunt distrusi de voi iremediabil. E tardiv. Acum aveti grija macar de familia voastra facand orice compromis, ramanand in umanism si lepadare de Hristos. Nu mai aveti alta cale…

        Apreciat de 3 persoane

      • Cosmin said, on ianuarie 4, 2017 at 7:04 pm

        @ paul

        Tu sugerezi oarecum sa facem ascultare. Esti constient ca multi ingeri au cazut cu lucifer din ascultare?

        Ascultarea are FUNDAMENT doar atunci cand e raportata la ADEVAR. De aceea exista CANOANE. In momentul cand un CANON e incalcat, poti sa uiti de ascultare.

        Asta e Dreapta Socoteala: raportarea la ADEVAR, raportarea la CANOANE.

        Apreciază

      • Muritor said, on ianuarie 4, 2017 at 8:06 pm

        @paul,
        cine te împiedică să continui rugăciunea şi pocăinţa în starea de îngrădit de erezie? păi ce, dacă treci în nepomenire s-a terminat cu rugăciunea, s-a terminat cu pocăinţa? de unde le luaţi pe toate astea? nu vedeţi că vă poticniţi chiar de logica elementară? inteligenţa diavolească îl face pe om să acţioneze şi să gîndească iraţional în ultimă instanţă.

        Apreciat de 1 persoană

      • Prahovean said, on ianuarie 4, 2017 at 11:19 pm

        Rog să se facă experimente cu fiertul apei (microorganismele revin, dacă apa sterilizată este expusă la aer, chiar puțin) sau cu sarea (de altfel, sarea s-ar simți la gust sau miros) dacă cineva spune ceva de acest gen. Atât părintele Teodot, cât și părintele Sava au arătat că, până la o condamnare sinodală se mai lucrează taine prin episcopii sau preoții eretici. Nu vrea să mă cert cu cei care susțin că nu mai sunt taine sau har în B.O.R., nu are sens, dar nu se poate totuși să tac, când văd cum se pune problema. Da, El, o să vezi asta, o să sari cu comentariul, și nu doar tu. Dar știu deja asta, nu pentru tine spun, că nu vei asculta, ci pentru aceia care, sper eu, încă mai au urechi de auzit.

        Apreciază

    • Mihai said, on ianuarie 4, 2017 at 11:32 am

      Dacă au pătruns și acolo indivizi de talia lui filotheu și hariton nu este de mirare

      Apreciat de 1 persoană

  6. bi3 said, on ianuarie 4, 2017 at 9:31 am

    E destul de neclar ce s-a întâmplat… de ce au participat doar 5? Ceilalți 15 unde sunt? Sau e și ăsta doar un fel de pseudo-sinod?

    De obicei Sfântul Munte nu cădea, ci exact invers. Ei erau primii care întrerupeau pomenirea… Ceva e în neregulă, și cu siguranță îi va face pe unii să se gândească dacă nu cumva s-au cam pripit cu oprirea pomenirii, având în vedere că nici IPS Serafim de Pireu, nici Biserica Georgiei și nici cea a Bulgariei (care au respins sinodul din Creta) nu au întrerupt pomenirea cretanilor. Sau așa știu eu, că încă îi pomenesc în diptice, dacă știe cineva altfel, vă rog să spuneți.

    Apreciat de 1 persoană

    • Muritor said, on ianuarie 4, 2017 at 8:09 pm

      ăştia 5 se adeveresc a fi cei mai credincioşi lui Bartolomeu, aşa că nu e de mirare. Pîinica de la Bartolomeu în scaunul de egumen e mai dulce decît Crucea lui Hristos. Ceilalţi 14 mai aşteaptă probabil vreo minune, de asta nu s-au pronunţat nici pro, nici contra. Iar al 20-lea, care e de la Esfigmenu, demult e alungat din Chinotită, pentru că e demult „schismatic” nepomenitor de eretici ecumenişti.

      Apreciază

  7. Schiteanul said, on ianuarie 4, 2017 at 10:08 am

    Acolo unde este harul Duhului Sfant, lucrurile sunt limpezi

    Apreciază

  8. Dorel said, on ianuarie 4, 2017 at 10:44 am

    Cand citesc asa ceva am senzatia ca suntem intr-o sala de judecata si avem de discutat pe mii de pagini de coduri de procedura. Cat de mult urasc sistemul de justitie din Romania. Daca dracul e incarnat pe pamant, cei mai multi draci sunt in aparatul de justitie. Vrajitoarele si vrajitorii sunt nimicuri pe langa serpalaii din justitie, caci astia sunt acum sinedriul antihristic.

    Faceti va rog stop si ganditi-va la Domnul Nostru Iisus Hristos!
    A stat El sa se justifice in fata lui Irod? A stat sa se justifice in fata lui Pilat?
    El s-a urcat pe Sfanta Cruce desi putea sa opreasca istoria acolo. Si a continuat sa faca minuni chiar daca Mainile Lui erau batute in cuie.

    Acum vom vedea si noi minuni mari. Caci asa pericol n-a mai fost niciodata.
    Mi-e si frica sa scriu randurile astea caci doar simt asta si poate sa fie de la necurat ce simt.
    Am citit ca papistasilor li s-a stricat aghiazma in Ardeal iar la ortodocsi nu. Asa s-a aratat unde e Harul.
    Daca aghiazma a fost atunci un indicator clar al Harului de ce n-ar fi si acum?

    Noi n-avem nevoie de sute de pagini de explicatii, ca in iadul tribunalului.
    Avem nevoie de Dumnezeu si trebuie sa ne rugam ca Dumnezeu sa arate clar, asa cum stie El.
    Asa cum a fost in Moldova cu Sfintele Moaste ale marturisitorilor din temnitele comuniste. Acel Mir a spus tot.
    N-a fost nevoie de mii de justificari si sute de pagini, El cu un singur gest a incuviintat sa credem.
    Erau cumva cei din sala necredinciosi? Nu cred. Cumva cei din sala credeau ca marturisitorii nu sunt Mucenici? Nu cred. Cred ca toti cei din sala erau si credinciosi dar si credeau ca marturisitorii din temnitele comuniste sunt Mucenici. Si s-a intamplat chiar si asa! Ca sa se intareasca in credinta si sa ii faca si pe altii sa creada cand le vor spune ce au vazut cu ochii lor.

    ACESTA Este Dumnezeu si pe Hristos nu-L pot birui cu minciuni si ascunzisuri.
    Noi cei mici si pacatosi sa ne rugam sa ni se arate asa cum a fost de la inceputuri, caci suntem prea slabi si putem cadea prea usor. La Sfintii din temnitele comuniste a fost o suferinta mare, dar la caderea Ortodoxiei e cel mai mare pericol. Daca acolo au vazut Minunea cu Mirul, atunci sigur si noi vom vedea ceva.
    Si sper sa fie un semn mare asa incat sa se intoarca la credinta preoti multi. Sa avem in continuare duhovnici.

    AS INDRAZNI CU O PROPUNERE, CA LA O ANUMITA DATA SI O ANUMITA ORA SA NE RUGAM TOTI SA NE ARATE DUMNEZEU ASA CUM A FOST SI CU MIRUL.
    Sa fie spre intarirea noastra in credinta si intoarcerea la credinta cea adevarata a cat mai multi dintre ortodocsi.

    Doamne ajuta!

    Apreciat de 3 persoane

    • saccsiv said, on ianuarie 4, 2017 at 1:33 pm

      Dorel

      Eu cred ca nu mai meritam nici un semn.

      Apreciat de 3 persoane

      • Tm said, on ianuarie 4, 2017 at 1:46 pm

        Si eu la fel

        Apreciază

      • dasvik said, on ianuarie 4, 2017 at 2:25 pm

        Si Dumnezeu pana acum a dat oamenilor doar ceea ce merita, nu?

        Apreciază

      • Dorel said, on ianuarie 4, 2017 at 2:48 pm

        Saccsiv eu zic ca dasvik, Dumnezeu nu ne da doar ce meritam?
        Meritau TOTI cei care au vazut minunea cu Sfintele Moaste izvoratoare de Mir?

        Dar daca il rugam pe Dumnezeu, atunci cu un semn din asta poate mai intoarcem si alti preoti.
        Caci nu sunt inca oamenii insemnati si pot fi intorsi si recastigati.

        Propunerea mea, facem aici un text de rugaciune, care sa fie comun tuturor celor ce se vor ruga.
        Stabilim o ora si o data si ne rugam. Apoi Dumnezeu stie mai bine.
        Dumnezeu Cel Viu stie chiar si cuvintele scrise de noi toti acum. Si daca vom fi multi care ne vom ruga sincer, rugaciunea va ajunge la El. Noi asa cum suntem, buni sau rai, NOI SUNTEM BISERICA.
        Mai ales ca sunt decizii care cantaresc foarte greu si e nevoie sa fim uniti in rugaciune.

        Avem nevoie de 3 lucruri:
        1. Textul comun al rugaciunii.
        2. Data rugaciunii.
        3. Ora rugaciunii.

        Nu ma pricep la un text comun de rugaciune. Dar daca nu vrea nimeni sa faca acest text, il fac eu si il corectati voi cu ce trebuie scos sau adaugat.
        Insa acum chiar e momentul unei rugaciuni comune.

        Doamne ajuta!

        Apreciat de 1 persoană

      • Cosmin said, on ianuarie 4, 2017 at 9:39 pm

        Asa e! Nu mai meritam semne!

        Si cele ce s-au dat spre trezirea ratacitilor si celor slabi in credinta, vor fi luate: Intoarcerea Iordanului, Lumina Sfanta si Norul de pe Muntele Tabor.

        Nu le mai meritam!

        Apreciază

      • adriandirnescu said, on ianuarie 4, 2017 at 11:02 pm

        Aici e adevar mare ! Mai meritam noi ceva? Bine zici! Doamne ai mila de noi!

        Apreciază

      • saccsiv said, on ianuarie 5, 2017 at 11:19 am

        adriandirnescu

        Doamne ajuta!
        Pe e-mailul acesta pot sa-ti scriu?

        Apreciază

    • alexandru said, on ianuarie 4, 2017 at 5:18 pm

      Rugaciuni scurte cu metanii, DIN INIMA.
      cam greu cu burta plina, si cu gandul la internet, si cu atentia la orice sunet, luminita etc.
      dar haideti sa facem un efort, maine, ce ziceti? Cel mai bine, cred eu, ar fi pe la 23:00 – 00:00.

      Doamne Iisuse Hristoase, Fiule si Cuvantul lui Dumnezeu, pentru rugaciunile Nascatoarei de Dumnezeu iarta-ne pe noi pacatosii, miluieste-ne si ne lumineaza sa facem in toate voia Ta; pe cei priginiti ii intareste iar pe cei rataciti intoarce-i la Calea catre Tine! X 40 de ori cu metanie la fiecare.

      Doamne ajuta!
      Doamne ajuta.

      Apreciat de 2 persoane

      • Florina said, on ianuarie 4, 2017 at 6:26 pm

        Rugaciunea este singura arma care ne-a mai ramas.
        Cine poate, sa se alature. Nu cred ca-i nevoie de rugaciuni specifice, daca uitam ceva, orice text e bun. Stie Hristos ce vrem. 😦
        Azi si maine nu se fac metanii dar ne putem ruga. Sa ne intareasca Dumnezeu, sa ne putem sprijini unii pe altii, sa ne lumineze mintea sa putem deosebi duhurile. Daca se vor ruga doi, Hristos va fi cu ei. Si-apoi vor fi trei, patru,…
        Hristos este capul Bisericii si nu-si va lasa mireasa la greu.
        De maine (de azi) la 23.00. Doamne ajuta!
        Rugati-va si pentru mine, pacatoasa. Iertati!

        Doamne IIsuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatoasa!

        Apreciază

      • Dorel said, on ianuarie 4, 2017 at 8:03 pm

        E foarte bine!
        Cred ca ar trebui totusi sa setam o ora mai exacta cum ar fi 23:30. Cu cat mai multi in timpul rugaciunii comune, cu atat mai bine.
        Si mai cred ca trebuie sa repetam rugaciunea in mai multe zile. Poate o saptamana?

        Ideea e sa fie o rugaciune sincera, din inima deznadajduita catre Mangaietor… si insistenta, repetata in mai multe zile.
        Eu cred sincer ca Dumnezeu va raspunde.
        Hai s-o facem! Cine e pentru?

        Doamne ajuta!

        Apreciază

      • nimeni said, on ianuarie 4, 2017 at 9:04 pm

        Ce ziceti de rugaciunea lasata pe Parintele Hristofor din Tula unei ucenice: ”Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, izbaveste-ne de antihrist de tot raul vrajmasului si de vraji” , care trebuie spusa de cel putin 100 de ori pe zi.
        Asa am vazut in filmul cu pricina in Sarea pamantului despre schiarhimandritul Hristofor din Tula.
        E doar o sugestie.

        Apreciază

      • Cristina said, on ianuarie 7, 2017 at 12:46 pm

        Ma alatur si eu rugaciunii voastre. Deci a ramas aceasta rugaciune si cu metanii?
        Sa ne dea Dumnezeu putere sa ne rugam, si Maica Domnului sa ii lumineze si pe cei care nu stiu sau simt frica!

        Apreciază

    • alexandru said, on ianuarie 5, 2017 at 6:03 am

      http://www.aparatorul.md/invatatura-despre-metanii-cand-se-fac-metaniile-mari-si-cand-nu-avem-voie-sa-le-facem/

      Vai si amar!!!
      eu stiam ca numai sambata si duminica nu se fac metanii mari.
      Prin incompetenta unora ca si mine, incepand cu mine care sunt vai de capul meu, vicleanul isi bate joc de micul si neinsemnatul bine pe care vreau sa-l fac intorcandul intr-un MARE rau.
      Asta si din cauza ca nu suntem macar un grupulet care sa se intalneasca chiar si o data la o luna macar, sa mai discute si sa se sustina.
      stau inchis intr-o camera in mijlocul bucurestiului si cand mai ies si intru in contact cu lumea explodez, ca sunt judecator aspru de pacatele altora, care imi sar in ochi; cand ma pun la nevrednica mea rugaciune ba fuge gandul la frigider, ba la ceva lumesc, ba la vre-un site, chiar si pe saccsiv de multe ori imi propun sa abtin sa intru… in zadar.
      E nociv ce ni se intampla, fiecare simte cum poate dar impreuna nu facem nimic bun.
      si acum de exemplu, am pierdut o jumatete de ora in zadar.

      Doamne iarta-ne si ne miluieste pentru ca nu stim nimic, totul vazandu-se din fapte.

      Maicuta Domnului ai mila de noi si roaga-L pe Fiul tau sa se faca si cu noi voia Sa si sa intoarca tot raul nostru in bine!

      Apreciat de 1 persoană

      • Dorel said, on ianuarie 5, 2017 at 10:49 am

        Cu metanii sau fara, din pacate sunt doar cativa dispusi la rugaciune. 😦

        Haideti astia cativa care suntem acum sa ne rugam diseara la 23:30.
        dasvik, alexandru, Florina, nimeni si Dorel.

        Textul va fi acesta:
        „Doamne Iisuse Hristoase, Fiule si Cuvantul lui Dumnezeu, pentru rugaciunile Nascatoarei de Dumnezeu iarta-ne pe noi pacatosii, miluieste-ne si ne lumineaza sa facem in toate voia Ta; pe cei priginiti ii intareste iar pe cei rataciti intoarce-i la Calea catre Tine!”

        Cine mai doreste se poate alatura.
        Doamne ajuta!

        Apreciază

  9. dralexmd said, on ianuarie 4, 2017 at 11:24 am

    In document, cum inteleg, este data 13 decembrie (stil vechi?), da nu 1/01/2017.
    Cand pe 28-29/12/16 a fost cutremur, mi-a fost un semn, ca e legat cum-va de muntele Athos. Si iata noutate…

    Apreciază

  10. NIMENI said, on ianuarie 4, 2017 at 11:25 am

    Subiect,
    Sunt vizati/ incurajati tinerii intre 15-25 ani …..
    http://www.comisarul.ro/articol/prelevarea-de-organe-a-devenit-automata-in-franta-_864613.html

    Apreciază

  11. Pąʍvo said, on ianuarie 4, 2017 at 12:09 pm

    Burtoşi, cu jeep şi euroi la cingătoare
    Mereu ieşiţi din Munte cu firma pe spinare
    În toată dimineaţa fideli în ascultare
    La o kerasmă sfântă – lukum şi cafea tare
    Cu vila între stânci sau mai pe lângă mare
    Bronzaţi de la tutun sau poate de la soare
    Afacerişti de-o viaţă cu sortiment de ţigarete la vânzare
    Cu cărnuri de mistreţ sau alte lighioane…

    Cu rase tot mai fine, mai largi şi tot mai mari
    Cu multe magazine la care-s proprietari…
    Patroni cu angajaţi la agenţii una şi una
    Cu multele taxiuri ce prăfuie mereu natura…
    Prigonitori de pustnici – cu potera în spate
    Cu fes roşu turcesc, cu bărbile aranjate
    În cârdăşie mai mereu cu firmele europene, zis civilizate
    Tot dezvoltând turismul cu drumuri şi restaurante…

    Departe de cei care au fost în Munte sfinţi !
    Aceştia-s şefi în Athos – dar nu sunt athoniţi !

    Apreciat de 4 persoane

  12. antenesireceivere said, on ianuarie 4, 2017 at 12:31 pm

    A raspuns bine Arhos-ul

    Apreciază

  13. Valentin said, on ianuarie 4, 2017 at 1:48 pm

    Doamne ajuta fratilor!
    Va scriu din italia, sunt cu blogul acesta inca de la inceputuri, un cititor mai mult decat comentator. Sunt cantaret la o biserica, deocamdata nu o sa intru in detalii biografice, dar promit pe viitor.

    Intrebarea mea ar fi ce sa facem cei din diaspora: Italia, Franta, Germania toata europa si de peste tot?
    Tensiune e imensa nu stii cum sa mai procedezi, de intors in tara cu familii cu tot nu e asa de simplu si deodata.
    Apostazia e la tot pasul, frica pentru preotii care mai sunt traditionalisti, ceilalti saracii parca nici nu stiu pe ce lume traiesc, greu si cu partea teologica.
    De nepomenire nici nu poate fi vorba pe aici….
    Nu stiu ce sa mai zic….

    Voi ce ganditi referitor la cei cca 10 milioane de romani din diaspora?

    Apreciază

    • augustin said, on ianuarie 4, 2017 at 2:34 pm

      Intoarcerea acasa! De cutare nici nu se pune problema, de cutare nici nu se pune problema, atunci Hristos ce este? Ultima spita de la bicicleta?! Cui canti dta acolo? Carui Hristos?

      http://dumnezeiineamurilor.simplesite.com/

      Apreciat de 2 persoane

      • marinela said, on ianuarie 4, 2017 at 9:41 pm

        augustin
        Bine punctat, frate.Pai ce sa ne mai tot mosmondim si s-o mai tot codim atita,c-o fi,c-o pati,nu mai intri dom´le in bisericile apostatilor si gata,ce mai tura -vura. Noi avem vreo 3-4 luni de cind stam acasa si mai chemam din tara cite un preot nepomenitor pt cele necesare sufletului,cam asta e situatia celor ce s-au delimitat de erezie/eretici.
        valentin
        Si noi traim in diaspora ,mai exact in Germania,iar mai demult am trait si-n Italia citiva ani,asa ca-l cunosc pe „nemaipomenitul”ereziarh Siluan si pe citiva preoti din Roma si alte localitati limitrofe.Spui ca mai cinti ,inca in biserica,dar cui(?)vorba lui augustin,ca Lui Dumnezeu in nici un caz,asa ca gindeste-te bine ce vrei sa faci pe viitor cu sufletul tau,daca-i doresti mintuirea sau nu.Trebuie sa ne punem imperios problema intoarcerii acasa ,nu mai e vreme de tergiversari;si ce-i , daca ai copii ,familie(?!),trebuie discutata serios aceasta problema cu ei si facuti sa inteleaga iminenta reintoarcerii acasa.Nu te mai duce frate la slujbele apostatilor,stai acasa si te roaga cu familia ta ,ca-i mai primita rugaciunea aceasta.Doamne ajuta si mintuire!

        Apreciat de 1 persoană

    • Matiu Cosmin said, on ianuarie 4, 2017 at 3:07 pm

      In Romania au ramas in jur de 10 preoti nepomenitori. Nici de noi nu este mai bine. Daca Dumnezeu a ingaduit aceste vremuri de cumplita cernere nu avem ce face, scapa cine poate prin mila lui Dumnezeu.

      Apreciază

      • nikodim said, on ianuarie 4, 2017 at 6:04 pm

        Matiu Cosmin,
        Ai dreptate, scapa cine vrea sa scape.
        Si daca erau mai multi de 10, pentru ce turma slujeau? N-ar fi fost „diamante aruncate la porci”?
        Si preotii sunt dintre noi…Asa lume, asa preoti. Nu se vede lumea in toata „splendoarea” ei? Lumea isi are preotii potriviti…

        Apreciază

    • Alexandru said, on ianuarie 4, 2017 at 4:05 pm

      Lupta se duce cu dragoste in interiorul Busericii. Cu dragoste pentru ca dragostea nu cade si in interiorul Bisericii pentru ca altfel lepădam Crucea. Scrie pe acatist ca ești împotriva ecumenismului si Sinidului din Creta si împărtășeste-te, accepta toate denigrările si batjocura.. Vei fi urat, si de-abia atunci adevarata Cruce.
      Altfel ori cazi de-a dreapta ori de-a stânga. Dumnezeu îți va da cuvânt!
      Dar sa spui doar ceea ce simți si fără răutate!
      Doamne ajuta!
      In ce oraș in Italia?

      Apreciază

      • el said, on ianuarie 4, 2017 at 6:37 pm

        Alexandru

        Scrie pe acatist ca ești împotriva ecumenismului si Sinidului din Creta si împărtășeste-te, accepta toate denigrările si batjocura.. „____ EXACT asta vreti voi ERETICII ECUMENISTI !
        adica sa creada omul ce vrea despre ei, dar sa vina ca DOBITOCUL sa se furajeze cu „sfinteniile ” de la „harul” EREZIEI lor !
        daca fac asta E DESTUL ca sa mearga in iad ( partasia cu ERETICII si imparatsania ERETICEASCA te fac… ERETIC , MORT pentru vesnicie !)

        ai discursul TIPIC al ECUMENISTULUI iubisrist si PREFACUT iesit sarguincios trimis de episcoponautii ERETICI sa agatze si sa insele pe crestinii mai atenti, cei care s-au trezit din INSELAREA ERETICA si s-au DELIMITAT de EREZIE ( partasia cu ERETICII si pomenitorii de eretici) si sa-i mane inapoi cu vorbe PUTREDE ca ale tale … taman inapoi : la ERETICII ECUMENISTI !…. ba inca ii mai indemni sa accepte si denigrarile si batjocura ERETICILOR ECUMENISTI !

        mai alexandrel „smeritule ” si „inteleptule” PUTI TRAZNESTI a cartiza ecumenista ! 🙂

        Apreciază

      • el said, on ianuarie 4, 2017 at 6:40 pm

        Alexandru

        … si de ce te intereseaza orasul, faci liste,? sa-l previi pe popa lepadat de acolo , din gasca cu voi legiunea de apostati de la beserica.srl…. ca isi pierde „clientii”? ….

        ba turnatori si scursori din turnatori , asta e tot ce stiti sa faceti de cateva generatii incoace de la comunisti : sa TRADATI si sa TURNATI !

        Apreciază

      • ban said, on ianuarie 4, 2017 at 8:22 pm

        Nu te mai impartasi la pomenitori de eretici, asa spun sfintii.

        Apreciază

      • Aurora said, on ianuarie 4, 2017 at 9:34 pm

        Alexandru, la ce fel de dragoste te referi tu ? La aceea care se numeste iubirism? Adica sa mearga omul in conti nuare la slujbe, sa cante la strana in timp ce preotul pomeneste pe tradatori ? Daca astfel de dragoste propovaduiesti, lasa-te de sfaturi, ca nu sunt bune ! De ce trebuie sa scrie pe acatist ca e impotriva cretanilor, din moment ce el e prezent la fiecare slujba si mai si canta ?

        Apreciază

    • Ioana M. said, on ianuarie 4, 2017 at 4:41 pm

      Valentin,
      ai vazut pe internet clipurile cu firme din Suedia care au introdus deja cipurile ptr. angajatii lor?M-am cutremurat…aveau deja cipurile la incheietura mainii drepte, ii filmau in timp deschideau usile prin firma cu cipurile…in Italia era un zvon ca urmeaza sa puna cipuri deja la nou-nascuti… Daca as fi in locul tau m-as intoarce in tara cu primul avion, dar fiecare isi cunoaste situatia si trebuie sa decida ptr. el. Te inteleg ca ti-e greu sa iei o decizie asa importanta dar la fel de greu o sa fie si mai tarziu.

      Pe de alta parte, evreii sunt tot mai aproape de implinirea telului lor, construirea templului din ierusalim…daca spui ca urmaresti articolele de pe acest blog stii ce inseamna asta…vremurile sunt f. tulburi…unii plaseaza unele evenimente din apocalipsa undeva departe , in viitor, poate 20-30ani..din nefericire nu e asa , din tot ce am citit din profetiile ortodoxe(parintele Paisie, Elpidie), din seria de filme „Sarea pamantului” e f. probabil ca anumite evenimente sa se deruleze f. rapid in urmatorii 2-3 ani, Sper sa nu fie asa! Sa ne mai dea Dumnezeu timp sa ne schimbam in bine viata, sa fim mai placuti lui Dumnezeu!

      Valentin,sa te ajute Dumnezeu sa iei cea mai buna decizie ptr. tine si familia ta!

      Apreciază

  14. eleonora said, on ianuarie 4, 2017 at 1:49 pm

    stie cineva ceva de parintii de la man esfigmenu din athos care de mult nu-l pomeneau pe bartolomeu si au fost f prigoniti?ei sunt oare in comuniune cu cineva de la noi?sa ajute DUMNEZEU sa nu cedeze

    Apreciat de 3 persoane

    • saccsiv said, on ianuarie 4, 2017 at 2:36 pm

      geo

      Doamne ajuta!

      Iertare frate, ma bagi te rog si pe mine in seama?

      Apreciază

      • marinela said, on ianuarie 4, 2017 at 4:13 pm

        Off Doamneee!!!Ce pacat mare,ca ne-a lasat si Athosul in care mai speram la un sprijin duhovnicesc;te cutremuri ,ramii fara cuvinte si cu durere in suflet cind auzi asa ceva.Ii sint numarate zilele acestui munte sfint,inca ,nu va dura mult sa vedem cum pleaca Icoana -Portarita pe mare ,lasind in urma ei,doar cenusa credintei ce-a salasluit cindva in acest loc.Se intrezaresc, deja norii prevestitori ai prigoanei,nu mai e cimp de scapare pt cei ca noi,decit in rugaciune ,lacrimi , post si ce va vrea Dumnezeu cu noi ,aia va fi.Doamne ajuta si mintuire tuturor!

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on ianuarie 4, 2017 at 6:43 pm

        marinela

        si ce credeai ca Profetiile despre CADEREA Athosului si PARASIREA lui de catre Maica Domnului sunt povesti ? sau ca se vor implini doar pentru ca sunt calugarii niste puturosi sau pacatosi de rand?

        NUUU!!!

        se implinesc pentru ca VOR PARASI/AU SI INCEPUT IATA sa faca asta DREAPTA CREDINTA si de aceea se va lua harul de la ei, iar Duhul Sfant ii va parasi pentru INSELARE/EREZIE … si vor ajunge si ei GUNOI si rasul diavolului!

        Apreciază

  15. Adi said, on ianuarie 4, 2017 at 3:26 pm

    Cine imi spune cate ceva despre acest .

    Apreciază

    • Ema said, on ianuarie 4, 2017 at 6:30 pm

      Adi: Unde vezi pestele asta pe masini de exemplu fugi de el. Sint sectantii care il folosesc.

      Apreciază

    • David said, on ianuarie 4, 2017 at 6:58 pm

      Este semnul peștelui, ihtis, cu care se identificau creștinii la inceputul creștinismului.

      De aceea sataniștii au declarat anul 2012 sfârșitul erei peștelui (adică a creștinismului). Pentru că, așa cum se spune, in anul 2012, antihrist ar fi implinit vârsta de 12 ani și satana ar fi fost dezlegat.Dar să nu ne temem, că timpul lui e scurt!

      Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on ianuarie 4, 2017 at 7:44 pm

      Din cate stiu eu este semnul pe care il faceau crestinii in primele 3 secole de prigoana (pestele). Azi acest semn a fost acaparat de eretici mai exact de pocaiti (baptisti, penticostali). Cand o sa il vezi pe vre-o masina sa stii ca ai de-a face cu un sectant.

      Apreciază

    • Aliosa said, on ianuarie 4, 2017 at 8:22 pm

      pestele – semn al primilor crestini, din catacombe, se recunosteau dupa acest semn. in greaca cuvantul peste, initialele lui inseamna IIsus Hristos Mantuitorul sau asa ceva.

      Apreciază

    • Nimbus said, on ianuarie 4, 2017 at 10:14 pm

      Este un pește stilizat, este simbolul timpuriu al creștinilor. Este totodată din punct de vedere astronomic simbolul noii ere, a peștelui începută acum 2000 de ani. Era lui Hristos. Acum suntem în tranzit spre vărsător, practic a început era vărsătorului. Era folosit de vechii creștini pentru a se recunoaște și a marca locurile de întâlnire. De 1 aprilie, romanii agățau câte un pește de gâtul sau spatele unui creștin și-l plimbau prin urbe în semn de bătaie de joc, de unde și obiceiul de a face farse rămas în acestă zi.

      Apreciază

      • Adi said, on ianuarie 5, 2017 at 9:44 am

        Horoscopul este o erezie …

        Apreciază

    • gheorghi said, on ianuarie 5, 2017 at 10:03 am

      Cand se intalneau cresinii in vremurile de progoana de dupa rastignirea Domnului, cu un bat (toiagul, bastonul) facea unul un arc de cersc .. asa, „intamplator” pe nisip, in colb.
      Daca celalalt nu se „prindea”… nu era nici o treaba sa se „joace” si sa faca alte linii, fara semnificatie.
      Daca celalalt era crestin, „implinea” semnul cu arc de c erc usor de trasat si desenat ca sa „iasa” pestele – semn al „pescarului de suflete”.
      Dupa ce se recunosteau stergeau imediat cu piciorul „dovada” si puteau vorbi slobod…
      Faptul ca paistasii si sectantii l-au preluat nu e de natura sa deruteze, ei au preluat si nume, si texte si se „dau” crestini desi s-au ratacit de mult in erezii.
      Nu renuntam la cruce findca si altii pretind ca e de-a lor…

      Apreciază

  16. Rozalia said, on ianuarie 4, 2017 at 4:19 pm

    Am ajuns si aici. Am ajuns sa:
    – vad ca oamenii, de cand cu acest sinod talharesc, merg mai des si mai multi la Biserica (pomenitoare de ierarhi slugoi sinodului cretan) si ca sunt mai interesati de traditii, parca fenomenul fNOM e mai evident!
    – imi vad prietenii vorbindu-mi cu ”ne ajuta <>” si apoi traind fericiti crezand ca si-au rezolvat si problema credintei
    – nu prea mai am legaturi cu prietenii pentru care sunt un fel de paria.
    – fac ca unele persoane cu care am mai discutat despre acest sinod sa nu mai poata de grija mea ca sunt pe un drum gresit.
    – vad preoti care nu cunosc canoanele Bisericii.
    – vad ca lumea se indreapta sigur, inconstienta si fericita spre dezastru.
    – vad ca invatatura duhovnicilor nostri pe care i-am prins si noi cei de aici, este minimalizata si stalcita; iata un exemplu, un ”silveonis” care a facut un filmulet pe youtube despre Parintele Arsenie Papacioc si care spune sa avem grija ce luam din invatatura Parintelui, ca sa ne ferim de a lui invatatura, ca a fost legionar.. ca inca nu e canonizat…” https://youtu.be/nFzAsZAk4uE. Iarta-ne Parinte drag!
    – imi fie dor sa merg la Biserica duminica de duminica si atunci cand nu reusesc sa ajung la o Biserica nepomenitoare sa incerc de acasa, foarte palid, sa ma rog dar nu reusesc sa-i conving pe cei de langa mine… si rugaciunea nu e ce ar trebui sa fie……

    Si am ajuns sa nu mai pot, sa fie foarte greu. Am obosit. E greu si aici pe blog, adica noi cu noi, sau noi intre noi. Cand sa ne punem de acord intr-o problema, apare unul cu treaba, unul cu Boca sau cu Nil. Cineva ne tot joaca. Dur ,,jocul”, grea lupta dragii mei frati. Stim cu totii ce se intampla, dar chiar daca stim, starea de incordare a ajuns sa fie o stare obisnuita pentru noi. Iar acum cu aceasta veste din Athos, nici nu sunt cuvinte. Si am tras nadejde… Doare tare…. Se lucreaza murdar si inuman! Ma intreb incotr-o mergem. Adica stim ca vremurile sunt grele, stim ca vin vremuri si mai grele, razboi,… si mi se pare mie ca le asteptam pe toate astea si inca intro stare de iritare si nicidecum duhovniceasca. Eu nu sunt in masura sa cantaresc ceea ce se intampla d.p.d.v. teologie, patristic…dar caut, citesc, va ascult pe voi care-mi sunteti dragi si incerc sa ma adaug… Dar ma gandesc ca poate ar fi bine, ca o persoana cu discernamant sa propuna o zi de rugaciune continua, o zi in care sa NU deschidem calculatorul !! Sa ne spuna exact ce sa citim, de unde, etc. Nu vreau sa par desueta, dar Stefan cel Mare, inainte de lupta se spovedea, lua binecuvantare, postea,… Si exemplele pot continua… Sa faca cineva un plan duhovnicesc de LUPTA prin rugaciune, ca asta nu ne-o poate lua nimeni!!!
    Doamne ajuta,

    Apreciat de 3 persoane

    • Rozalia said, on ianuarie 4, 2017 at 4:24 pm

      ERATA…imi vad prietenii vorbind cu ne ajuta,,Doamne-Doamne,, …

      Apreciază

      • marinela said, on ianuarie 4, 2017 at 9:53 pm

        Rozalia,te inteleg f bine,caci traim aceleasi sentimente si noi pe aici in diaspora,ca ne privesc majoritatea ducatorilor degeaba la slujbele apostatilor, ca pe niste muste albe,iar daca mai si cascam gura sa le spunem ceva despre erezie ,sinod,etc,scapa ca din pusca si nici nu se mai uita indarat.am ajuns vremurile de apoi,scapa cine poate si gata.Doamne ajuta si mintuire!

        Apreciază

    • Muritor said, on ianuarie 4, 2017 at 8:20 pm

      @Rozalia,
      de acord cu tine. Trebuie mai multă unitate între noi, nu doar într-un cuget, ci şi în acţiune, iar rugăciunea e cea mai bună temelie pentru asta.

      Apreciază

    • ban said, on ianuarie 4, 2017 at 8:26 pm

      Mai sunt si altii in situatia asta, soro. Nu deznadajdui, Dumnezeu nu ne va lasa.

      Apreciază

    • Aurora said, on ianuarie 4, 2017 at 10:15 pm

      Rozalia,
      Uite cum pocedam noi : duminica dimineata punem o inregistrare mai veche a Sfintei Liturghii si stam toata familia la rugaciune ca in biserica. Aprindem candela, lumanari, tamaie, ne concentram ca si cum am fi in biserica. Apostolul si Evanghelia le citeste sotul meu, in functie de duminica respectiva. Iar la pomeniri ii pomenim pe episcopii care drept invata cuvantul adevarului, nu pe ereticii de la noi. Aceasta auditie a slujbei ne aduce aminte de vremea cand eram nelipsiti de la Sfanta Liturghie si ne mangaie putin, atat cat sa ne intarim si sa putem sa punem bun inceput saptamanii care urmeaza. Nu pretind ca vine Duhul Sfant la mine in sufragerie, dar tot ne simtim mai bine daca audiem slujba decat daca n-am face-o. Nu spun ca e sfatul cel mai bun, dar pe noi ne linistete modalitatea aceasta,caci daca n-ar fi deloc, am innebuni de-a binelea. Roaga-te la Dumnezeu cu nadejde si iti va descoperi duhovnicul potrivit. Atunci n-o sa-ti mai fie teama de nimic si vei trece mai usor peste greutati.

      Apreciat de 1 persoană

      • Rozalia said, on ianuarie 5, 2017 at 11:31 pm

        Multumesc Aurora, de multe ori m-am gandit sa pun o slujba a Sfintei Liturghii – inregistrare veche, dar ceva m-a retinut. Ma gandesc la Sfinta Impartasanie…nu stiu ce sa spun. Ar fi bine sa ne spuna un preot de pe-aici cum sa ne rugam de acasa. Imi amintesc ca o persoana de aici de pe blog, cu ceva timp in urma, recomanda un sir de rugaciuni pentru duminica in care nu putem ajunge la o Biserica cu preot nepomenitor de slugoi, dar rugaciunile acelea erau traduse din engleza si acest lucru parca nu mi-a picat bine, sa ma ierte persoana… Oricum, ma gandesc la cele scrise de tine…

        Apreciază

  17. David said, on ianuarie 4, 2017 at 6:51 pm

    „Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema! (Gal.1:8)

    Ce spune sinodul ăsta? că „se acceptă denumirea istorică de biserici…”
    Păi asta e erezie cât casa, domnule! Ce nu se vede? Când știm că e doar una, sfântă, sobornicească Biserică!Și un Domn, o credință, un botez!

    La fel treaba cu căsătoriile mixte intre ortodocși și catolici cu dezlegarea episcopului. Cine e episcopul să treacă peste Hristos și peste Biserică? E papă, ce e?
    Iată deci răspunsul.
    Ușor, ușor, trecem la papistășism:
    – păcatele sunt iertate contra cost (indulgențe papale); sunt dați bani grei la botezuri, cununii, inmormântări;
    – este schimbat postul;
    – sărbătorile religioase devin comune (normal dacă e aceeași religie, nu văd de ce ar fi pe date diferite);
    – sfinții sunt făcuți la comandă, de fapt inșelați de genul lui Francisc de Assisi care promovează tot felul de erezii. Il avem și noi pe Boca in lista de așteptare;
    – liturghia e scurtată și modificată;
    – in loc de predici, sunt impuse tot felul de discursuri seculariste.
    Nu vedem, nu auzim nimic? De ce-ar fi semnat ceva care nu inseamnă nimic? Teoria nimicului: ce-mi dai nașule să-ți spun nimic.

    Suntem o țară vândută, nu mai avem nicio autonomie. Iudele ăstea nici măcar n-au avut drept să semneze, decât au introdus cardul că au făcut prezență acolo. Asta sunt ei, niște elemente intr-un sistem. Nu au voie să miște in front. Și de și-ar da viața pentru credință, măcar să-și scape sufletele alea blestemate, tot nu schimbă mare lucru. Vor fi înlocuiți imediat.
    Imi zicea cineva: cum, domnule, Antihristul e in lume, se poate așa ceva, de când?
    De când? De când s-au introdus peste tot in lume cardurile cu numele lui, cu numărul numelui lui, de când vedetele ne tot arată ostentativ semnul lui 666. Că el nu se jenează să iși facă cunoscută prezența, noi suntem cei care nu vedem și nu auzim nimic.
    Mai rămâne deci loc de de negociere, cu lupul care stă să ne-nhațe!?
    La luptă, fraților! Cu toată forța inainte!

    Apreciază

  18. bogadann said, on ianuarie 4, 2017 at 7:18 pm

    ce cruci interesante fac ministrii la juramantul de investire

    Apreciază

  19. Alexandru TM said, on ianuarie 4, 2017 at 7:36 pm

    Doamne ajuta,

    Daca nu e cu suparare vin si eu cu propunerea de regaciune impreuna la o ora din noapte, poate fi 00:00 sau 01:00 ca este liniste si gandul se ridica mai lesne catre Domnul.

    Putem spune rugaciunea staritlor de la Optina care se potriveste perfect vremurilor, fara sa cerem minuni, Hristos stie cugetul nostru ca avem nevoie de intarire si va lucra negresit.

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, păzeşte-ne de înşelăciunea vicleanului Antihrist, a cărui venire se apropie, şi ne izbăveşte de toate uneltirile lui. Acoperă-ne pe toţi şi pe toţi dreptmăritorii creştini de mrejele lui cele viclene, în tainica pustie a mântuirii Tale. Nu ne lăsa pe noi, Doamne, să ne îngrozim de frica diavolească mai mult decât de frica de Dumnezeu şi să ne depărtăm de Tine şi de Biserica Ta cea sfântă. Dă-ne Doamne, mai bine să pătimim şi să murim pentru sfânt numele Tău şi Credinţa cea adevărată, decât să ne lepădam de Tine şi să primim semnul mârşavului Antihrist şi să ne închinăm lui. Dă-ne nouă, zi şi noapte, lacrimi să plângem greşalele noastre şi îndură-Te de noi, Doamne, în ziua Infircoşatoarei Tale Judecăţi. Amin.

    Daca nu ne-am intalnit pana acum fizic haide-ti sa ne intalnim in Duh si-n Adevar.

    Din nou, daca aveti alte propuneri de rugaciune sau cum sa procedam va rog sa ziceti si sa luam o decizie negresit.

    Mantuire.

    Apreciază

  20. Raluca said, on ianuarie 4, 2017 at 9:42 pm

    Aceste hotărâri ale Sf. Chinotite a Muntelui Athos erau de așteptat. În primul rând răspunsul este ambiguu, și eschivant, și vine după mai bine de jumătate de an de la Sinodul din Creta, adică foarte târziu. De ce le-a luat așa de mult timp ca să analizeze lucrurile, sau nu era suficient de clar ce s-a petrecut în Creta? În al doilea rând au participat reprezentanții a 5 manastiri din 20, deci un sfert. Ce reprezentativitate au aceșita pentru întreg Muntele Athos? Și care este părerea celorlalte mănăstiri? De ce nu și-au exprimat-o clar și direct, sau și tăcerea e un răspuns? Din câte știu, și vă rog să mă corectați, 19 din cele 20 de mănăstiri îl pomeneau pe întâiul dintre eretici Bartholomeu înainte de Creta.
    Să explice cineva ce înseamnă Chinotita în dublă sinaxă? S-a organizat de data asta în dublă sinaxă?
    În afară de cele 20 de mănăstiri (mai puțin Esfigmenu cred) cine mai face parte din Sf. Chinotită: Schiturile, cum este de exemplu Prodromu, care este o mănăstire foarte mare, și care din considerente POLITICE a rămas doar schit, drept mulțumire pentru că românii, raportat la numărul populației, au fost cei care au ajutat cel mai mult Athosul de-a lungul timpului? Fac parte din Sf. Chinotită și Chiliile care sunt tot mănăstiri mai mici?
    Cine face parte de fapt din Sf. Chinotită din Mutele Athos, pentru că părerea a doar 5 mănăstiri cred că nu are relevanță raportat la întreaga comunitate a Athosului.
    Sper că și cei care sunt nepomenitori să ia o atitudine oficială în care să-și exprime și ei punctul de vedere, care ar trebui să fie la fel de valabil ca și cel al Chinotitei unde au participat cum s-a constatat doar 5 mănăstiri, ai căror viețuitori nu știm dacă sunt de acord cu cele hotărâte de mai marii lor.

    Apreciază

  21. vichentie said, on ianuarie 4, 2017 at 10:16 pm

    saccsiv
    uite o postare care circula pe facebook si alte site-uri, poâte o pui si tu, faci un articol separat sa o desfiintam , ca scrie si despre tine

    https://ortodoxiadreaptacredinta.wordpress.com/2017/01/04/%e2%80%8bscrisoare-deschisa-catre-toti-crestinii-trezvitori-dreptmaritori/

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 5, 2017 at 1:18 am

      vichentie

      De unele nici n-am auzit.

      Dar printre dezbinatori se afla chiar … parintele Ciprian Ioan Staicu.

      Cronologia povestii cu calomnia aceea cum ca Episcopul Longhin, parintele Antim Gadoi si saccsiv pun de nu stiu ce biserica e asa:

      – Initial a aparut intr-un comentariu al unui personaj ce-si spunea Insight Light pe blogul monahului Teodot, caci acolo se acceptau absolut toate calomniile si atacurile oribile la adresa tuturor celor ce nu-l considera Sfant pe parintele Arsenie Boca. Cel ce postase comentariul avea ip de Sfantul Gheorghe.
      – Era o marsavie de se vedea din avion si cu toate acestea parintele Ciprian Ioan Staicu a insistat ca parintele Antim sa dea o dezmintire, altfel va fi scos din sinaxa sa nationala de la Sfantul Gheorghe
      – Parintele Antim s-a smerit si a dat o dezmintire: https://saccsiv.wordpress.com/2016/11/14/comunicatul-parintelui-antim-gadoi-fata-de-calomnia-aparuta-pe-blogul-monahului-teodot/
      – La o luna dupa aparitia pe blogul sau, monahul Teodot sterge comentariul respectiv si isi cere scuze

      De ce spun ca printre dezbinatori se afla chiar parintele Ciprian Ioan Staicu?
      Cronologie:
      – Brusc, dupa sedinta Sinodului BOR din toamna, ataca dur blogul saccsiv cu tot cu comentatorii sai. Simultan monahul Teodot incepe jihadul impotriva tuturor celor ce nu-l considera Sfant pe parintele Arsenie Boca
      – Urmeaza episodul cu parintele Antim de care am scris mai sus
      – Il ataca pe fratele Mihai Silviu Chirila pe motiv ca … un mirean nu are ce cauta in sinaxele anti ecumeniste. Atac cu atat mai nedrept cu cat fratele Chirila era cel ce cu vreo doua luni mai inainte il ajutase sa intocmeasca o aparare solida la o nedreptate facuta de Ierarh
      – Rubrica de comentarii a blogului sau devine o adevarata platforma pentru oricine posta anti moldoveni si anti saccsiv
      – Iar la articole nu apare nici o referire la Radeni
      – Ajunge pana in Germania si da canoane … sa nu mai fie citit blogul saccsiv
      – La sinaxa din 15 decembrie de la Sfantul Gheorghe, unul dintre punctele de pe ordinea de zi a fost combaterea blogurilor Sinodul Talharesc si saccsiv
      – Etc. etc. etc. Ma opresc aici ca mai am si alta treaba

      Apreciază

      • David said, on ianuarie 5, 2017 at 11:11 am

        Saccsiv,

        Deci ce susține pr. Ciprian Staicu, că ar mai fi încă har in Biserica Ecumenistă după Sinod?

        Eu vă spun că in Biserica cea care ține de Adevăr întotdeauna a existat și va exista har – adică la turma mică căreia Hristos i-a promis că va fi cu ea până la sfârșitul veacului. Nu și la Biserica Ecumenistă, care a uzurpat numele de Biserică Ortodoxă in sigla BOR, și care a devenit automat apostată (de la vlădică la opincă) prin acceptarea prevederilor semnate in Creta. Asta arată că ei nu mai cred intr-UNA sfântă, sobornicească și apostolească Biserică prin acceptarea denumirii istorice de biserici a tuturor schismelor și ereziilor.
        Numai întâlnirile și rugăciunile comune cu ereticii o demonstrează. Ei arată astfel că se acceptă unii pe alții ca și „biserici”. Dar toți sunt în fapt eretici. De ce? Pentru că primii au apoataziat de la Adevăr prin faptul că nu mai cred în Adevărul întreg revelat din Biserica Sobornicească și Apostolească a lui Hristos și il căută in altă parte, iar cei de pe urmă sunt rupți total de Adevăr, însă nici la cunoștința lui nu vor să vie.

        Iarăși prigonirea celor care nu ii pomenesc pe ierarhii semnatari este o dovadă in plus că aceștia din urmă nu manifestă deloc dragostea cu care se tot laudă. A scoate maici din mănăstiri la temperatura de -10°, iarna pe gerul ăsta cumplit, e dovada celei mai mari cruzimi și indiferenței față de propria ta turmă. Dar de fapt ei nu sunt păstorii turmei, sunt lupii care au luat locul păstorilor. Atunci mai putem să stăm in loc și să așteptăm să ne mănânce rând pe rând? Să mai credem că ei au har? Să-i justificăm intr-un fel sau altul că le e teamă, că nu au incotro? Căci
        „Cel plătit şi cel care nu este păstor, şi ale cărui oi nu sunt ale lui, vede lupul venind şi lasă oile şi fuge; şi lupul le răpeşte şi le risipeşte.” (Ioan 10:12)

        Dar noi să fim ca vulpea din fabula lui Esop:
        „Un leu îmbătrânise și, nefiind atunci în stare să-și procure hrana bizuindu-se pe vânjoșenia lui, socoti că trebuia să se descurce prin viclenie. Așadar, ducându-se într-o peșteră și zăcând acolo întins, se prefăcea bolnav.
        Prin acest șiretlic, el prindea animalele, care veneau să-l cerceteze și le mânca de vii. După ce pieriseră multe animale în felul acesta, vulpea, care pricepuse vicleșugul leului, se înfățișă într-o bună zi și ea să-l vadă și, oprindu-se la o depărtare oarecare de peșteră, îl întrebă cum se simte.
        “Rău”, zise leul și o întrebă de ce nu intră. Atunci vulpea îi spuse: “Aș intra eu, dacă n-aș vedea multe urme ale celor care au intrat la tine, dar nici una de animal care să fi ieșit”.

        Morala: Tot astfel, oamenii cuminți prevăd primejdiile după anumite indicii și scapă din ele.

        Apreciază

  22. berlin said, on ianuarie 4, 2017 at 10:51 pm

    să nu disperăm , încă nu a căzut Athosul , prodromiții l-au trimis la gară pe ips Andrecuț acum o lună închizându-i porțile chiar dacă venise cu binecuvântarea Bartolomită , mai sunt 5, 10 , 15 drept credincioși în munte , dar vremea este pe drum fiindcă după cum am mai spus pe blog sunt compromisuri capitale în munte .

    Apreciază

  23. Un om simplu said, on ianuarie 4, 2017 at 10:56 pm

    Punea cineva o intrebare mai sus si mi s-a parut de bun simt. Au semnat 5 manastiri, dar celelalte 14 ce fac? Sa ne intelegem ca am spus celelalte 14, excluzand Manastirea Esfigmenu care oricum nu o sa cada prea curand. Am vizitat-o in aceasta vara si acolo sunt lucruri serioase. Daca esti ecumenist nu ai ce cauta la Sf. Liturghie in biserica. Niste persoane din Romania au fost intrebate pe cine au ca episcop si au raspuns ca pe Daniel. Abia au fost cazate si nu au intrat in biserica mare decat dupa Vecernie cand se scot Sfintele Moaste la inchinare. Dimineata au asistat la Sf. Liturghie de la usa. Pe noi ne-a invatat un parinte roman sa spunem ca suntem in comuniune cu Slatioara ca aveam un copilas in grup si altfel riscam sa nu fim cazati. Cand a auzit parintele arhondar ca nu suntem in comuniune cu Daniel si ca suntem cu Slatioara ne-a numit „Brothers in the Hristos”. La Vecernie am auzit la ierarhi ca a fost pomenit Calinicos si am inteles ca este episcopul pe vechi din Grecia care e in comuniune cu Slatioara iar a doua zi la Sf. Liturghie parintele diacon la ectenie a pomenit ceva de genul „ierarhos orthodoxos” adica ierarhii binecredinciosi de pretutindeni.

    Daca au semnat 5 manastiri (fie vorba intre noi – doua sunt cele mai sarace adica Konstanmonitu si Stavronikita) una e de un ecumenism feroce (Simonos Petras – care are 75% din calugari de orice alta natie mai putin din tarile ortodoxe) mai raman cele doua Xiropotamu si Grigoriu. La Xiropotamu am incercat sa o vizitam si sa ne inchinam de doua ori dar nu am fost primiti iar despre Grigoriu nu stiu ce sa zic.

    Concluzionand, Athosul nu este pierdut inca. Va dati seama ca ar pleca icoana Portarita…. Ganditi-va la parintii care se nevoiesc la noi la Prodromu, in pustiul Vigla in Katunakia in Karoulia pe langa Sf. Ana mare, pe la pestera Sf. Nil Athonitul…. Anul trecut Athosul era tare. Esfigmenu e o stanca. Sf. Grigorie Palama care a fost Staret acolo mai bine de 15 ani lucreaza si lucreaza bine.

    Apreciază

    • ban said, on ianuarie 5, 2017 at 9:29 am

      Ecumenism sau Slatioara, tot tradare este. S-au cam inmultit propagandistii stilisti, au misiune si ei, acum, la greu, ca hienele. Cam siropoasa povestea pt. a fi adevarata.

      Apreciază

      • Un om simplu said, on ianuarie 5, 2017 at 12:32 pm

        @ban,

        Eu ti-am spus ceea ce am trait in vara anului trecut la Esfigmenu. Oamenii aia din Romania care care au spus ca au ca episcop pe Daniel nu li s-a dat voie sa intre in biserica mare (katholikon) decat sa se inchine la Sfintele Moaste scoase la inchinat dupa Vecernie. Deci nu este poveste… A fost traita de mine pe viu. Stiu ca e socant ceea ce spun, dar la Esfigmenu e viata inalta, cam ceea ce se traieste prin pustiile Sf. Munte. Nu stiu daca stiati dar ceea ce se intampla acum la Vatoped cand staretul Efrem primeste episcopi la slujire din Biserica Greciei se intampla nu de mult si la Marea Lavra. Dar parintele staret de acolo (parca Arh. Prodromos) a avut taria duhovniceasca sa spuna Fanarului gata… pana aici cu circul ecumenist si Fanarul a pus tunurile pe Vatoped.

        Ce sa mai vorbim de Simonos Petras, e de mult cazuta. Nu uitati ca Arhimandritul Elisei s-a pupat mult la Iasi cu ereticul de Teofan cand a venit cu Moastele Sf. Maria Magdalena. Si ma repet ceea ce am spus mai sus. La Simonos Petras se practica un ecumenism feroce, chiar arhimandritul Elisei se mandreste ca el are calugari de prin toata lumea.

        Apreciază

  24. Sluga netrebnica said, on ianuarie 4, 2017 at 11:22 pm

    „Suntem informati de catre parinti pusnici de la Vigla cum ca in urma votului care a avut loc in Schitul Prodromu, si anume 50 de parinti, au votat cu totii pentru intreruperea pomenirii.
    Schitul a instiintat Manastirea de care apartine si anume Marea Lavra, si au inceput presiunile puternice impotriva Schitului, Marea Lavra urmarind ca nu cumva intreruperea pomenirii sa devina publica.
    Egumenul Manastirii Marea Lavra si anume parintele Prodromos este atat de infuriat incat, calcand toata randuiala democratica de o mie de ani a Sfantului Munte, in mod fascist, a spus ( lipsit de orice baza legala): „De astazi eu anulez conducerea Schitului Prodromu” (bineinteles ca nu are o asemenea putere de a face asa ceva).
    Tot in aceste zile a fost trimis de catre Patriarhia Romana, IPS Andrei, Mitropolitul Clujului, ca sa vada situatia de aproape si sa slujeasca Sf Liturghie. Parintii Schitului i-au spus ca nu este primit decat daca se leapada de ” Sinodul” din Colimbari, Creta. (IPS Andrei nefiind lasat sa intre in Schit pentru a sluji).
    Unii spun că a plecat tulburat făcând reclamații la la măn. Marea Lavră, la Chinotita Sf. Munte și chiar la patr. ecumenică.

    Știrea este confirmată din mai multe surse.”

    Sursa: http://sinodultalharesc.tk/schitul-prodromu-intrerupt-pomenirea-patr-bartolomeu/

    Apreciază

  25. Liviu said, on ianuarie 5, 2017 at 12:03 am

    Scrisoarea Sf. Ierarh Filaret de New-York (ROCOR) despre Marele Sinod adresată patriarhului Athenagoras
    http://lumea-ortodoxa.ro/actual-scrisoarea-sf-ier-filaret-de-new-york-despre-marele-sinod-adresata-patriarhului-athenagoras/

    Apreciază

  26. vichentie said, on ianuarie 5, 2017 at 1:28 am

    saccsiv
    sfaturile par bune , dar faptele sunt prea ,, dihai „. nu stiu ce cuvant sa mai folosesc,
    oare ar fi bine sa o vada toti sa stie cu cine avem deaface ? poate s-or msi gasi doi sau trei sa o demonteze

    Apreciază

  27. […] timp ce Chinotita condamna intreruperea pomenirii, Schitul Prodromu se tine tare. Iata ce putem citi la Schitul Prodromu a întrerupt pomenirea patr. […]

    Apreciază

  28. valentin said, on ianuarie 5, 2017 at 2:12 am

    e o durere, surdă și mută
    o să fie o altfel de prigoană peste tot (deja e aproape peste tot ceva de genul ăsta)
    niște feluri actuale de prigoană – de genul marginalizare, stigmatizare, izolare și etichetare
    de exemplu
    când i-am zis unui protopop că la athos sunt părinți care au decis oprirea pomenirii patriarhului ecumenic pe motiv de erezie și că la creta s-a semnat erezie a zis că La Athos sunt mulți bolnavi psihic, să nu mă mai iau după ei și să termin cu toată prostia asta cu ecumenismul că nu există. toată șarada asta nu e decât o propagandă care să îi facă pe oameni să nu mai vină la Biserică.

    Apreciază

  29. Alexandru said, on ianuarie 5, 2017 at 2:57 am

    Deci dragostea pt voi este aceea de afugi fiecare cum poate si unde poate?
    Iar celor cărora preoții binele spun nimic, oare nu avem datoria sa le spunem ce se întâmpla?
    Mai sunt cei care vor sa știe si se întorc!
    Dar dupa câte am inteles ochii sa vedem Dumnezeu i-ar fi dat doar pt noi înșine!
    De ce va supăra când va spun sa va împărtășiți chiar de la cei care încă pomenesc, când SF Împărtășanie este si nu poate fi decât unire cu Hristos pt cei care nu au alternativa sa meargă altundeva? Sau mai ales când mărturisind, in fata potirului, in fata lui Hristos, si a altora neacceptarea adunării din creta? Chiar credeți sau ați ajuns sa credeți ca pt cei care nu au alternativa, cum este in Italia, sau alte tari, este mai bine sa nu se împărtășească tastând ura pe bloguri, sau sa mărturisească in parohie si altora fărădelegea Impartasindu-se cu Sf Taine!???!!
    De ce nu acceptati ca exista situații diferite, sau Dumnezeu este nedrept cu cel care doreste sa se împărtășească cu inima curată?
    SF Impartasanie este însuși Hristos, osânda vine din păcatul celui care se împărtășeste in păcat de moarte; si erezia este. dar mărturisind poti spune ca ești in păcat? Spui clar ca dorești a fi in comuniune doar cu Hristos, iar când te-au dat afara din Biserica atunci poti spune ca ești fericit!
    Pentru dreapta credința!
    Nu am spus sa Cântați, sau sa mergeți la episcopul care a semnat, ci unde mai este un Parinte care înțelege problema cât de cât! Mare este însă ispita a cădea in acel duh, cum sa Cânți cu ei! Dar tocmai văzând fermitatea si dragostea ta pentru Hristos si aproapele se va mai întoarce câte unul din mila lui Dumnezeu!
    La tastatura dacă te simți batjocorit Poti sa batjocorești înapoi, si rămâi tot trist! cine te știe ??dar sa fii batjocorit de o biserica întreaga pentru Hristos, aceea este bucurie!
    Sa ne ajute Dumnezeu sa nu ne împietrit, ci cu cât bătaia si defăimarea este mai mare cu atât sa iubim mai mult!
    Fiecare cum poate si in situația in care este!
    De aceea am întrebat unde in Italia..

    Apreciază

    • gheorghi said, on ianuarie 5, 2017 at 10:25 am

      „De ce va supăra când va spun sa va împărtășiți chiar de la cei care încă pomenesc, când SF Împărtășanie este si nu poate fi decât unire cu Hristos pt cei care nu au alternativa sa meargă altundeva?”
      Mai este impartasanie ceea ce face si da un pomenitor de eretici
      Pe mine nu ma „supara” dar deja nu-mi mai starneste mila fiindca stim ce stii si tu:
      „Fie tie (voua) dupa credinta ta (a voastra)!”
      Crezi in Sinod = crezi ereziile – apostaziezi.
      Nu iti trebuie alternativa – intreaba pe Maria Egipteanca la ce Biserica se impartasea… sigur ca nu corbim despre starea de sfintenie care nu prea vad cum sa ne fie proprie…
      Intreaba pe Patriarhul aruncat in temnita pcu uneltirea lui Bartolomeu… unde se impartaseste…
      –––––––-
      Daca simti ca sufletul iti este apasat… nu arunca vorbe cu subinteles sau provocatoare ci intreaba sau citeste si … roaga-te.
      Cat poti… pana nu mai poti.

      Apreciază

      • Alexandru said, on ianuarie 5, 2017 at 4:05 pm

        Dumnezeu este dragoste, iar Sf. Impărtășania este Sfântul Trup si Scumpul Sânge al Mântuitorului care este tot dragoste si adevăr.
        De aceea Sfintele Taine, sunt doar in Biserica Una. Unde este Biserica? Unde este si adevărata învățătura de Credința, credința vie si dragostea oamenilor pentru Dumnezeu. Unde este Duhul Sfânt? In Biserica!
        Biserica este unde nu este erezie! Este cumva erezie in Biserica? Nicidecum! Biserica este Hristos si cei care trăiesc prin Duhul Sfânt unindu-se cu Hristos, pentru a Il vedea pe Tatal. Clar erezia nu este in Biserica, si nici in SF Împărtășanie! Osândă este unirea cu nedreptate, cu jertfa Domnului! Hristos este fără pata, noi daca ne împărtășim in păcat de moarte, ne osândim.
        Noi nu osândim aproapele, ci păcatul! Este har in Biserica!!
        Dacă spunem ca nu, atunci clar spunem ca nu sunt Taine, si asta înseamnă cu recunoaștem nici pe Hristos din SF. Împărtășanie nici Biserica Sa! Îngrădirea de erezie se face in Biserica, nu in afara ei! Canonic sunt taine.
        Multe mădulare au ieșit si nici nu își dau seama dar si noi sa ieșim???
        Niciodată! Când ne vor da afara sărutându-se de mărturisirea noastra atunci da!
        Fiecare sa spună cum poate rămânând in dragoste! Fără citate, ci simplu, si sa nd aducem aminte ce spune Hristos: cel ce va mărturisi intru Mine.. Si nu pentru Mine..
        Nu noi mărturisim, ci Hristos din noi!
        Sa ne dorim doar sa ne unim voința cu cea a lui Dumnezeu!
        Altfel am pierdut lupta, dacă pastorii au cotit-o la stânga noi vom rămâne drept înainte sau la dreapta?!
        Tocmai aici ispita, ei ne văd pe noi din poziția lor in afara, si striga la noi a-ți facut schisma, v-ați depărtat!
        Iar prin aceasta duhul schismei in care au căzut, ne împinge si pe noi a ne separa mai mult de ei. Încă nu a sosit acel moment.
        Întâi sa încercam sa-i înțelegem de ce au căzut, pt ca noi i-am judecat pentru căderea lor, s-ar putea sa cădem precum ei, care nu le-au spus clar in fata celor pe care ii iubesc acum( protestantilor ) adevarul!
        Oare si noi sa tăinuit lumina?
        Este mai ușor sa mergi in Biserica si sa faci tot posibilul sa bu intru in duhul lor, luptând pentru adevăr sau sa fugi in pustie?
        Dar eu nu judec si nu spun ca cel ce fuge in pustie greșește, nici ca cel ce lupta înăuntru, greșește, nu toți au aceeași încredințare in lupta, si aceeași constiinta. Duhul este comun dar suntem toți suntem diferiți. Nu mai Spunem lumii ce sa facă dupa noi, ci sa lăsam pe fiecare sa lucreze Hristos in inima sa!
        Se poate fără Impărtășanie?
        Nu cred! De aceea rad duhurile din arhiereii când aud, ca nu ne mai împărtășim.
        SF Maria egipteanca a plecat cu „Pâine” in desert..
        Iertati-ma poate nu m-am exprimat bine.
        Este adevărat ca a sluji împreuna cu ei te duc la împietrire.. Aceasta este adevărat, cum sa mai ai pocăință?!
        Dar problema este cum o sa mai ai dragoste fără Hristos si mai ales in timp de prigoana?
        Cât mai este timp sa stam, Biserica este in suflet si de aceea nimeni nu Il va putea lua pe Hristos, si orice ni se va întâmpla nu avem de ce sa fim Tulburați! Sa se tulbure cei care au căzut din dragoste!

        Încercați si vedeți, sa Spune-ți adevarul cu dragoste in fata clericilor si al poporului!
        Efectul?
        Cei care au acceptat vor sari duhurile din ei asupra voastră iar cei care nu știu se vor deștepta. Cei care știu si nu fac nimic se vor smeri!
        Cu inima se mărturisește adevarul!
        Cu dragoste!
        Atunci tulburarea ar fi numai la ei!
        Așa mergeau Sfinții la moarte!
        Doamne ajuta!

        Apreciază

    • el said, on ianuarie 5, 2017 at 1:49 pm

      Alexandru propagandistul de serviciu al apostatului din deal

      „Deci dragostea pt voi este aceea de afugi fiecare cum poate si unde poate?”______ NU MA iubirist DEZGUSTATOR care FATARNICESTI DRagoste cu libidinosenia FARA Adevar a ecuKAKATmenistilor.
      Dragostea naostra este sa RAMANEM CU HRISTOS , LIPITI si NDESPARTITI de El prin nici o EREZIE si nici o comuiune cu ERETICII ICAPATANATI !
      Si facem ast ORIUNDE GASIM loc CURAT cu Ortodoxie SFANTA, si NE LEPADADAM de polologia si eiscioaria APOSTATA din bor.srl si de ORIUNDE

      Apreciază

    • guti flo said, on ianuarie 5, 2017 at 1:50 pm

      Alexandru
      Tu nu intelegi ca erezia este o boala care se ia imediat!?..daca mai continui mult asa …o s-o simti pe pielea ta..fereasca Dumnezeu, nu doresc la nimeni. „Dupa prima si a doua mustrare departeaza-te” (sf ap Pavel) ..pai ce tu crezi ca esti Dumnezeu?! Numai El este singurul neispitit. Tu de ce crezi ca ne spune sa ne departam de omul eretic?..pt ca Duhul Sfant ne stie slabiciunile! Avem noi parerea ca suntem luptatorii!! .. Sau ce intelegi tu prin departare? ?…nu mai discuti cu omul pana nu isi revine !..punct.

      Apreciază

      • el said, on ianuarie 5, 2017 at 7:34 pm

        guti flo

        intelege si tu ca userul @lexandru este REPREZENTATUL POMENITOILOR si al trendului ploitic corec al ERETICILOR ECUMENISTI dinre care face si el üarte!
        e venit aici „la AGATAT” sufeletele naive ale nestiutorilor sau idnecisilor…. ceea ce insa NU va resui LEPADATURA !

        oameni buni asta e un GUNOI versat scos pe piatza la imrasitit OTRAVA MINCIUNII si la indemnat poporul sa RAMANA MUSAI IN COMUNINUE cu EREZIA !

        … TAMAN ce sustin si ERETICII ecumenisti !

        si voi stati si-l ascultati ca si cum ar fi veun niznai sincer cand el e inca un SARPE FATRANIC !

        popa LEPADAT si VANDUT ! din gasca LABARTATA si prospera : popii iadului …

        Apreciază

      • guti flo said, on ianuarie 5, 2017 at 10:38 pm

        el
        am inteles acum..tu ii cunosti mai bine!

        Apreciază

    • Mirela said, on ianuarie 5, 2017 at 2:06 pm

      Alexandru

      Ce frumos că ai reuşit să fii mai iubitor decât Sfinţii Părinţi! Ne îndemni să ne împărtăşim la eretici:
      „De ce va supăra când va spun sa va împărtășiți chiar de la cei care încă pomenesc, când SF Împărtășanie este si nu poate fi decât unire cu Hristos?”

      Nu te opreşte nimeni să mergi şi să te împărtăşeşti la ce eretici doreşti şi cu ce erezii doreşti, dar nu-ţi spori osânda prin sfătuirea altora să facă la fel. Sfinţii Părinţi ne învaţă altceva, propui să te credem pe tine?

      Citeşte!

      Sf. Grigorie de Nissa, ”Despre rugaciune”: ”Cand credinciosii si preotii pomenesc un episcop eretic, ei nu se adreseaza Tatalui ceresc, ci lui satan insusi”.

      Este scris în Tâlcuirea Dumnezeieştii Liturghii (a sf. Gherman): „cel ce slujeşte cele sfinte rosteşte numele arhiereului, arătând şi supunerea sa faţă de cel de mai sus, şi comuniunea cu el, şi succesiunea credinţei acestuia şi a celor sfinte”.

      “Dacă episcopul care este pomenit in Biserica este eretic, dar oamenii nu-l consideră astfel, atunci o astfel de rugăciune Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună. Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.” (Sfântul Ciprian al Cartaginei)

      Sfântul Ignatie Teoforul în cuvântările sale afirmă: ”Un episcop care a devenit eretic nu mai este episcop, dar dacă credincioșii continuă să-l considere pe el episcop ortodox, dacă continuă să vină la slujbele din bisericile ce îl pomenesc pe el, să primească “darurile” sau „binecuvântările” lui, atunci vor cădea cu toții în afara Bisericii.”

      Sf. Theodor Studitul: „Împărtășania de la eretic înstrăinează pe om de Dumnezeu și îl predă diavolului.” În Euharistie, „pîinea ereticilor nu e trupul lui Hristos.” „După măsura deosebirii dintre lumină și întuneric, așa e și deosebirea dintre împărtășania drept slăvitoare (ortodoxă) și cea ereticească: cea drept slăvitoare luminează, cea ereticească întunecă; una îl unește cu Hristos, cealaltă – cu diavolul; una dă viață sufletului, cealaltă îl ucide”. „Împărtășania din mînă eretică este otravă, nu simplă pîine.”_______________Clar???

      Sfântul Ioan Damaschin: „Să ne ferim cu toate puterile de a primi împărtăşania ereticilor şi a o da lor, ca să nu ne facem părtaşi învăţăturii lor stricate şi osândirii lor”

      Cat priveste lucrarea celor ce singuri s-au blestemat prin partasia cu erezia, Sf. Maxim Marturisitorul se intreba retoric: “Aceia ce fel de taină săvîrşesc? Apoi ce duh vine asupra acelora care se hirotonisesc de unii ca aceia?” (Sursa: Viata Sf.Maxim)

      Sf. Teodor Studitul, în Scrisoarea 553 către soția unui spătar al cărui nume e Mahara scria: ”Și mi-ai spus că te-ai temut să spui preotului tău să nu-l pomenească pe ereziarh (autorul unei erezii) la Liturghie. Ce să-ți spun acum, despre acest lucru, nu văd decât că întinarea are împărtășania din singurul fapt că-l pomenește (pe ereziarh), chiar dacă ortodox ar fi cel ce face Sf. Liturghie.”

      Sfântul Theodor Studitul şi toţi sfinţii arată că împreuna împărtăşire cu ereticii sau simpla lor pomenire la liturghie înseamnă unul şi acelaşi lucru.

      Sf Maxim Marturisitorul: „Comuniunea care se realizeaza in impartasirea cu Trupul si Sangele lui Hristos presupune inca si mai multa adevarata credinta. Daca nu se marturiseste Dreapta Credinta, se rastoarna si se desfiinteaza marea, luminoasa, prealuminata si slavita Taina a Ortodoxiei crestinilor. Invocarea Sfantului Duh in epicleza Sfintei Liturghii ramane FARA DE RASPUNS si, prin urmare, Darurile ce se pun inainte NU MAI SUNT SFINTITE. Asadar, nu se mai realizeaza o comuniune adevarata”.

      Sf. Teodor Studitul: “Așadar, dacă monahi sunt unii în vremurile de acum, să arate prin fapte. Iar fapta monahului este ca nici din întâmplare să nu sufere înnoirea Evangheliei, ca nu cumva, punând înaintea mirenilor pilda sa, să le dea motiv pentru erezie și pentru împărtășirea cu ereticii, spre a lor pierzanie.

      Apreciază

  30. Ioan said, on ianuarie 5, 2017 at 10:36 am

    Saccsiv
    Ce am spus asa rau de nu vrei sa postezi ce am trimis asta noapte , oricum pana deseară umple netul si rămâi in urma .
    Doar daca acolo nu sunt niscai cuvintele adevarate

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 5, 2017 at 10:54 am

      Ioan

      Pentru ca subiectul deja a fost abordat aici:

      https://saccsiv.wordpress.com/2017/01/04/a-cazut-athosul-chinotita-condamna-intreruperea-pomenirii/comment-page-1/#comment-340135

      In rest, esti sarpe.

      Apreciază

      • el said, on ianuarie 5, 2017 at 1:59 pm

        saccsiv

        da-i SKIP lepadatului astuia viclean care semeneaza acum @Ioan (ca sa insele si s ase faca confundat cu userul @Ioan cel teolog DREPT !)

        au scos apostatii neobositi gasti compacte de raspandaci versati in diversionism si minciuni ” istetze „ca sa polueze si aici cu vicleniile si minciunile lor SPURCATE !

        @Ioan cel viclean

        te plateste la norma danutz, la suma de cuvinte ? 🙂 … de ce crapa pipota in tien sa citim toata scursaorea ta ? cerzi ca mai poti sa agati si de pe aci pe cineva? sau te temi ca-si scade solda?

        Apreciază

      • saccsiv said, on ianuarie 5, 2017 at 6:50 pm

        el

        Ioan are e-mailul lui „un crestin”. Il las sa vad ce-i poate mintea.

        Apreciază

      • el said, on ianuarie 5, 2017 at 8:44 pm

        saccsiv

        dupa ce kakat @Ioan a postat de suparare asa ceva la un articol precedent , il citez ( cu SCARBA ca aceste vorba sunt dela duhul diavolului din el) :

        „Si bine zici ca sunt Alde , da ! pentru ca chiar sunt Alde, dar nu Alde cre credeti voi ca sunt!
        Eu sunt Al De langa voi si va stiu toate miscările , suportanduva ani de zile ineptiile si monstruoasele elucubrații bacubilizatoare ale minții voastre” ______ NU CRED ca mai are ceva relevant de spus !

        … e CLAR cin ee : e in ins din gloata vicleana cu duh DIAVOLESC in HOIT spurcat ( sa se cerceteze singur despre SPURCACIUNE e vorba, ca e vorba de una groasa, stie el, CARE !!!) !

        ce crezi ca e de aflat /invatat de la unul ca asta? … si NU MERITA nici macar sa-l dau in gat cine este acest GUNOI AL IADULUI ! … un frustrat maruntzel, la/ in toate ( 🙂 … pricepi gunoi eretic si VANDUT ce spun aici despre tine??? … ps: stie el despre ce vorbesc aci)

        Apreciază


Lasă un răspuns către saccsiv Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.