SACCSIV – blog ortodox

ARTICOLE BLOGURI ORTODOXE (13.04.2014): Legea Elie Wiesel – Crin Antonescu sau cum evlavia fata de Sfintii Inchisorilor = temnita. ACORDUL PREZUMAT. Neagoe Basarab

Posted in ORTODOXIE by saccsiv on aprilie 13, 2014

Ciprian Voicilă: Partea bună/partea rea a legii mârșave inițiate de Crin Antonescu 

Partea bună a legii fascist-liberale (a se vedea „Fascismul liberal” al lui Jonah Goldberg) este că evlavia față de Sfinții Închisorilor va presupune de acum înainte un risc asumat, cuantificabil în amendă sau privare de libertate. Cei ce îi iubesc pe Sfinții Închisorilor vor trece acest test. Dar cine va risca pentru Sfinții Închisorilor se va asemăna lor, va intra în familia lor, ca un congener în duh. Sistemul vrea evacuarea mărturisirii credinței creștin-ortodoxe și a afirmării identității românești din spațiul public în cel privat. Vrea, deopotrivă, etichetarea apriorică a celor care ar putea retrezi conștiința națională – ca și a celor care militează pentru păstrarea nealterată a identității ortodoxe- ca infractori, persoane suspecte din punct de vedere moral și civic. Ca de obicei, când vine vorba despre legislație în România, apar pasaje absconse de tipul „alte însemne” legionare, un paravan lingvistic în spatele căruia se poate ascunde, la nivel potențial, orice acuzație. Dacă vei vorbi despre Sfinții Închisorilor, trebuie să o faci cu scopul de a proteja drepturile omului și libertățile fundamentale sau, pur și simplu, de amorul artei(mai multe amănunte aici). Corectitudinea politică devine canonul potrivit căruia fie vorbești corect (adică legal), fie vorbești incorect politic (adică ilegal) despre ei. În acest fel, fie falsifici realitatea istorică (de pildă, va fi imposibil să pomenești măcar despre adevărații torționari care îl vegheau din umbră pe Țurcanu, necum despre originea lor etnică, fiiindcă vei fi acuzat de instigare la ură rasială) – și, în fond, adevărul despre viața marii majorități a Sfinților Închisorilor – fie tușezi atât de tare liniile portretelor lor încât nu va mai fi nicio diferență, la nivel discursiv, între, să zicem, Lucrețiu Pătrășcanu sau Belu Zilber și Părintele Dimitrie Bejan. (Ciprian Voicilă)

Apologeticum:

Chevron începe exploatările în Dobrogea, pe litoralul Mării Negre 

Data de emitere a buletinelor electronice NU a fost încă stabilită 

ATENȚIE: Un înșelat penticostal reușește să creeze o nouă sectă, profitând de naivitatea oamenilor 

Horă ecumenistă în Vinerea Mare la Braşov. Mai multe confesiuni, alături de ortodocși, rătăcesc pe Calea Crucii 

Crin Antonescu – groparul naţionalismului românesc: Orbit de funcţia de la Palatul Cotroceni, Antonescu falsifică istoria românilor

ATITUDINI:

Viaţa Părintelui cel cu nume de sărbătoare, Crăciun Oprea, Mărturisitor din temniţele comuniste şi preot al lui Hristos

Ciprian Voicila:

Ciprian Voicila: Praznicul singuratatii si masura copilariei

Cand ai pierdut sensul religios al unei sarbatori arunca-ti o privire spre icoana in care se reflecta sarbatoarea si ea te va invata totul. Textul evanghelic simte nevoia sa se desfasoare. Are nevoie se spatiu, de timp si de cuvinte ca sa se faca inteles. „A doua zi, multime multa, care venise la sarbatoare, auzind ca Iisus vine in Ierusalim, au luat ramuri […]

Cărți traduse din limba rusă de Angela Voicilă, apărute la Editura Areopag

ASTRADROM:

Sute de bihoreni au strigat împotriva gazelor de șist și a clasei politice ticăloase care „ne vinde pe bani mărunți”

Daniel Vla:

În Serbia vor fi dezgropate moştele Sfântului Iustin Popovici

Criminalul mercenar Jozef Bem, autor al genocidului antiromânesc din Ardeal 

Între „eroii”, dar nu şi „martirii” războiului civil din Tranilvania, botezat impropriu Revoluţia de la 1848, fabricaţi de istoriografia maghiară, alături de cei 13 generali executaţi de Curtea vieneză pentru încălcarea jurământului militar, se află şi generalul Jozef Bem (foto), sau, în forma maghiarizată, Bem Jozsef. Cine a fost generalul Bem? Polonez de n […]

Florin Dobrescu: “Sunt şi rămân legionar!” 

Ieri (8 aprilie, ziua internaţională a ţiganilor – întâmplător oare? – notă admin.), Senatul a adoptat cu 87 voturi din 87 de senatori prezenţi, proiectul de lege pentru modificarea OUG 31/2002, iniţiat de Crin Antonescu, în vederea includerii pe lista categoriilor incrimi […]

O minune recentă a Sfântului Calinic de la Cernica

De mult timp conştiinţa mă mustra şi mă îndeamna să scriu despre mila pe care Domnul a revărsat-o peste mine pentru rugăciunile Sfinţilor Săi. Iar astăzi am hotărât într-un final să aştern în cuvinte o minune pe care am trăit-o personal, aducând în acest fel şi mulţumire Sfântului Calinic de la Cernica şi dând […]

Comisia juridică a Senatului a hotărât să adopte “un raport de admitere” cu amendamentele pentru modficarea O.U.G. 31/2002, adică legea antilegionară

Graiul Ortodox:

188) ” ACORDUL PREZUMAT ÎN REGIMUL JURIDIC ACTUAL ” de Harálambos Ándralis, avocat ( material prezentat în cadrul conferinței cu tema ”Transplanturile: donație sau crimă?”- GRECIA 2013)

Lumina pentru candela din suflet:

Cum ne sunt gandurile, asa ne este si viata

În Pateric e scris că s-a dus cineva la Cuviosul Pimen  şi l-a întrebat: “Părinte, cum se răsplăteşte răul cu rau?”, la care Cuv. Pimen i-a răspuns: “Frate, răul cu rău se răsplateşte întâi în gând, şi după aceea în priviri, şi apoi în cuvânt şi la urmă în faptă”. Întâi în gând, pentru că toate […]

Cum ar fi ? … 

Ce ar fi fericirea, dacă n-am cunoaşte durerea şi cum am aprecia liniştea, dacă n-am şti ce înseamnă haosul? Cum am preţui iubirea care ni se oferă, dacă nu am şti ce înseamnă lipsa ei şi de unde am afla cum să avem grijă de ea, dacă nu am pierde-o? Cum am putea să învăţăm […]

SFANTUL MUNTE ATHOS:

“Biserica a fost bântuită de mulţi eretici şi de mulţi răuvoitori, dar aceste 7 Soboare au curăţat drumul Ortodoxiei. Să călătorim pe acest drum”, interviu cu Ieroschimonahul Dionisie Ignat de la Chilia Sfântul Mare Mucenic Gheorghe – Colciu 

În apropiere de mănăstirea Vatopedi se găseşte zona numită astăzi Colciu. Cândva au fost aici un schit şi zece chilii. Acum este viaţă monahală în patru chilii. Am ajuns la prima chilie de la Colciu, cu hramul Sfântului Ioan Botezătorul. Aici l-am reîntâlnit cu multă bucurie pe părintele stareţ Ilie şi pe fratele Alexandru. Ne-au […]

Vlad Herman:

Ţara Românească în vremea lui Neagoe Basarab

Sfântul Nifon al II-lea, Patriarhul Constantinopolului, duhovnic al Domnitorului Neagoe Basarab

Mănăstirea Xeropotamu din Athos si cum s-a prabusit bolta Sfantului Altar in timpul slujirii cu papistasii

 

7 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Iones said, on aprilie 13, 2014 at 6:21 pm

    Bogdan Mogos, un designer de moda a lansat o colectie blasfemiatoare folosind vesmintele preotesti ortodoxe.

    http://bogdanmogos.com/?page_id=1293

    Apreciază

  2. Prahovean said, on aprilie 13, 2014 at 6:59 pm

    Cât timp încă nu este votată legea și la camera Deputaților, ar merita să ne unim în rugăciune contra ei, ca să ne facem datoria. Să facem un pact de rugăciune, după cum a spus Mântuitorul, că dacă doi sau trei se vor înțelege să ceară de la Tatăl ceva, li se da. Așa să ne unim cât mai mulți, dacă suntem Orthodoxi, chiar dacă la altele avem opinii diferite. Ar trebui, cred, fratele Saccsiv să dea apelul, sau fratele Apologeticum, cineva mai cunoscut, ca să aibă impact. Apel național. Timpul este scurt.

    Apreciază

    • Iacoboaie Radu said, on aprilie 13, 2014 at 11:25 pm

      Subscriu unui apel național. Legea aceasta cerută de unii dintre evrei va avea consecințe nebănuit de mari, nu doar împotriva legionarilor, care sunt atât de puțini în țara asta…
      Doamne ajută!

      Apreciază

      • Prahovean said, on aprilie 14, 2014 at 1:18 am

        Rămâne ca cineva cunoscut să facă reperul. Timpul este scurt și trebuie lucrat rapid.

        Apreciază

  3. lastunnegru said, on aprilie 14, 2014 at 10:33 pm

    off topic

    Acum cateva zile am fost la preotul meu duhovnic sa ma spovedesc si aveam o temere si o nedumerire mare despre un comentariu care l-am scris pe blogul saccsiv care nu mi se pare bun. Asa ca imi cer iertare saccsiv, dinu marius si tuturor celor care urmariti blogul saccsiv pentru ca am gresit acum cateva saptamani cu un comentariu gresit.

    In acel comentariu al meu am dat o intrepretare personala fara sa fi citito undeva exlicatia sa. Era vorba despre cateva cuvinte din Apocalipsa 13 18

    Aici este înţelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei;

    Eu am spus ca insemana ca nu toti oameni obisnuiti simpli isi vor da seama de semnul 666 ca va fi in pecete, ca va fi ascuns si nu oricine isi va da seama de acest lucru.

    CEA CE AM FACUT EU SUS ESTE UN LUCRU RAU SI GRESIT PENTRU CA TALCUIREA APOCALIPSEI SI TALCUIREA SFINTEI SCRIPTURI NU SE FACE DE OAMENI SIMPLI ( CA MINE ) EA SA TALCUIT DE SFINTI PARINTI SI PE EI TREBUIE SA II ASCULTAM CUM AU TALCUITO.

    DECI AM GRESIT TOTAL CA AM INDRAZNIT SA TALCUIESC EU O FRAZA DIN APOCALIPSA.

    Asa ca im cer iertare din nou la toti cei care ati citit atunci acel comentariu al meu.

    Dinu Marius te rog sa stergi acea propozitie de unde ai scriso care ai luat-o din gresela de la mine si te rog sa ma ierti ca ai scris acel lucru gresit din cauza mea.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.