SACCSIV – blog ortodox

RAZBOIUL LUMILOR. Cand unul din soti se trezeste iar celalalt ramane habauc. Analiza unui fenomen plecand de la un atac din mass-media impotriva calugarului Daniel Pleşa de la MANASTIREA FRASINEI

Posted in CASATORIE, Daniel Plesa, MANASTIREA FRASINEI by saccsiv on martie 17, 2010

   Citez din articolul Rasputin de la Frăsinei-Vâlcea:

Poveste tragică a unei familii vâlcene, aproape distrusă de intervenţia unui călugăr de la mănăstirea Frăsinei. Soţul, Dumitru Cârstea, apelează la presă pentru a povesti lumii întregi cum soţia sa este internată la psihiatrie, din cauza relaţiei „duhovniceşti” pe care aceasta a avut-o cu călugărul Daniel Pleşa. Acesta dezminte, punând totul pe seama „smintelii” soţului. Intervenţia stareţului Coziei, Vartolomeu Androni, exarhul mănăstirilor vâlcene, a salvat deocamdată tot ce se mai putea salva dintr-o căsnicie devenită „iad pe pământ” pentru ambii soţi. Habotnicia şi încrederea oarbă într-un om controversat, fie el şi purtător de patrafir, au dus-o pe Daniela Cârstea pe un pat de spital, cu minţile răvăşite şi puţine şanse de salvare. Povestea „Rasputinului” vâlcean, călugăr la “Muntele Athos al României” (aşa cum este supranumită mănăstirea Frăsinei), este presărată de mai multe astfel de episoade în care protagoniste sunt femeile nefericite, în căutare de linişte sufletească.

de Crişu Popescu

Tragedia familiei Cârstea, din Râmnicu Vâlcea, a început în 2003, odată cu naşterea primului copil. De atunci, viaţa Danielei Cârstea nu a mai fost la fel. Tânără, frumoasă, proaspătă soţie (căsătorită doar civil), Daniela a simţit gustul amar al disperării când a născut un băiat cu o malformaţie la gură. Cum în grupul ei de vecine şi prietene erau câteva femei căsătorite care practicau frecvent creştinismul de tip habotnic la mănăstirea Frăsinei, Daniela a fost atrasă, în speranţa că unde au dat greş halatele medicale vor reuşi sutanele preoţeşti. Acolo  l-a descoperit pe călugărul Daniel Pleşa, cel care le adusese „pe calea cea dreaptă” şi pe amicele Danielei. Relaţia dintre cei doi s-a sudat imediat. „Părintele Daniel” a devenit foarte repede un personaj important în viaţa Danielei.

Îi controla viaţa prin telefon

Dumitru Cârstea, soţul Danielei, a devenit, la rândul său, un bărbat disperat. Deoarece a trecut pe planul doi pentru consoarta sa, a devenit suspicios. „Am aflat de acest călugăr datorită telefonului. De la cel de acasă, am primit o factură mai mare şi, fiind nedumerit şi suspicios, am cerut desfăşurătorul convorbirilor. Unul dintre numere se repeta obsedant. Am sunat şi am aflat cine este. De la început mi s-a părut că ma ia în băşcălie. Că îşi cam bate joc de mine”, povesteşte dezgustat Dumitru. Daniela a început să îl privească şi să-şi perceapă propriul soţ prin ochii călugărului. Asemenea lui Rasputin, care, profitând de misticismul şi labilitatea psihică a femeilor, a ajuns preferatul ţarinei Imperiului Rus, aşa şi Daniel a început să controleze mintea şi acţiunile soţiei deprimate. Din fata deschisă, „gagică modernă”, aşa cum o descrie Dumitru, Daniela devenise o închistată. Ţinea cu obedienţă toate posturile, slăbise, îşi schimbase garderoba. Fustele foarte lungi, hainele largi şi negre, baticele şi maramele au devenit apanajul femeii. „Începuse s-o sune şi să-i coordoneze viaţa prin telefon”, mai spune soţul.

„Vorbea de parcă era soţia lui, nu a mea!“

Schimbarea în rău devenea mai vizibilă pe zi ce trecea pentru Daniela. Nu mai era ea. Devenise închisă, fără prea multă poftă de viaţă şi chiar se deda la gesturi cel puţin ciudate. Ajunsese să arunce cu apă sfinţită şi tămâie prin casă după propriul soţ. „Mă privea ca pe un drac. Pentru că nu eram căsătoriţi religios, acest popă îi băgase în cap că eu sunt demonizat, îndrăcit, şi ea se purta cu mine ca atare”, explică Dumitru. Situaţia a atins cotele paroxismului, iar relaţia familială a devenit de nesuportat. Pentru Dumitru, fiecare zi alături de Daniela devenise un chin, iar deciziile lui „Rasputin” erau tot mai dure. Acesta i-a spus Danielei că trebuie să mai facă un copil. Femeia s-a conformat. În tot acest timp, certurile se ţineau lanţ în familia Cârstea. Până la un moment dat, când Daniela a luat decizia, îndrumată de popa Daniel, să îşi părăsească soţul. „Mi-a zis că ea nu mai poate sta cu mine, prin 2004. A plecat pur şi simplu. Nu am avut ce să îi mai fac. Deciziile lui erau mai importante decât deciziile mele, eu deja eram la diverse. I-am telefonat din nou călugărului şi mi-a vorbit de parcă era soţia lui, nu a mea”, declară soţul răscolit sufleteşte.

Copii sau divorţ

Ca să salveze familia, Dumitru Cârstea a reuşit cu mari greutăţi să se împace cu consoarta sa. S-au cununat religios, dar cu toate acestea nu a reuşit să scape de epitete ca “diavol”, “posedat” sau “îndrăcit”, venite mai întâi din partea preotului şi apoi aruncate în faţă de soţie. Aceasta a născut şi al doilea copil. Relaţia de cuplu, din punct de vedere sexual, a avut de suferit enorm, din cauza preotului. Daniel i-a spus soţiei să nu se culce cu soţul său decât pentru a face copii. În rest să nu îl lase să se atingă de ea, să o „pângărească” în vreun fel. Altfel, “închisă îi este împărăţia Cerurilor”. Şi cum nimic nu se întâmpla fără ca Daniel să afle, soţii Cârstea au adus pe lume şi un al treilea copil. Cu toate acestea, insistenţele preotului nu s-au oprit. „Copil după copil” părea să fie deviza după care acest popă iresponsabil îi conducea viaţa unei femei labile şi credule. „O întrebam tot timpul ce le vom pune pe masă copiilor, pentru că noi avem venituri modeste şi nu putem să creştem atâţia. Îmi spunea că ne ajută Sfântul Nectarie”, descrie soţul nefasta situaţia în care fusese adus.

„Binecuvântarea de divorţ“ sau cum un popă trece peste canoanele Bisericii

Daniela Cârstea s-a decis, sub atenta îndrumare a „duhovnicului”, să facă un al patrulea copil. Numai că de data aceasta s-a lovit de voinţa pornită din disperare a soţului, care nu a mai dorit cu niciun chip. „Am mers la exarhul mănăstirilor judeţene, stareţul Coziei, Vartolomeu Androni. Acesta a dezavuat atitudinea preotului Daniel. Ba chiar a zis – mai în glumă – să îi spunem că doar doi o să-i creştem noi, iar pe ceilalţi să-i ducem să-i crească Daniel. Vreau să îi mulţumesc pe această cale pentru că a luat măsuri. A vorbit personal cu călugărul de la Frăsinei şi l-a mai domolit. Cu toate acestea, Daniela tot avea încredere în el. Într-o zi a venit la mine şi mi-a spus că divorţează, pentru că părintele Daniel i-a dat binecuvântarea de divorţ”, explică în continuare Dumitru Cârstea. Noţiunea de “binecuvântare de divorţ” nu este întâlnită în normele de funcţionare şi în statutul de conducere al Bisericii Ortodoxe Române. Femeia a plecat de lângă soţul ei, dar din nou acesta a reuşit să o facă să se răzgândească. Însă, în scurt timp, din cauza problemelor de ordin psihic, a fost internată la psihiatrie, unde se află şi acum, după ce o consultaseră mai mulţi psihologi. Toţi au ajuns, conform spuselor soţului, la o singură concluzie. Că experienţa de la Frăsinei a fost nefastă.

Daniel, preferatul enoriaşelor, aruncă vina pe soţul „demonizat“

Mergând la Frăsinei, am găsit un preot aşa cum îl descrisese soţul disperat. Figura legendarului călugăr rus Rasputin, pare să fi traversat timpul, poposind pe meleagurile vâlcene. Un bărbat la vreo patruzeci de ani, înalt, subţirel, cu o barbă bifurcată şi ochi albaştri sticloşi. Mieros la vorbă. Din primele momente am observat că este preferatul enoriaşelor. Acestea, în marea lor majoritate femei la peste treizeci de ani, învăluite din cap până în picioare şi pioase nevoie mare, fremătau la apariţia preotului: “Părintele Daniel… uite-l pe părintele Daniel!” „Da… el este. Uite-l… părintele Daniel”, răspundeau altele. Toate ofereau imaginea unor suflete răvăşite, venite la Frăsinei să-şi recapete cu ajutorul preotului, liniştea. Despre întreg scandalul, Daniel Pleşa declară: „O cunosc pe Daniela, ştiu bine cazul ei. Ceea ce v-a relatat Dumitru sunt poveşti. De ce nu vine să vorbească cu mine?! De ce îi e frică de confruntarea cu oamenii lui Dumnezeu? Soţia a plecat pentru că a trăit o viaţă în chin alături de el. E normal să ajungă la psihiatrie cu un asemenea soţ.” Despre conceptul naşterii a cât mai multor copii, Daniel a mai spus: „Fireşte că am îndemnat-o să facă mulţi copii. Femeia se mântuieşte prin câţi prunci dă. Chiar şi 15… pe timpul foametei cum îi creşteau? Se îngrijeşte Dumnezeu”, mai spune călugărul.
Şi a plecat, cu un cârd de muieri după el, care, între credinţă şi sminteală, aproape că se călcau în picioare, spre a-i pupa mâna.

   Comentariu saccsiv:

   E limpede ca avem de-a face cu inca un atac impotriva crestinismului, din seria celor cu care deja mass-media ne-a obisnuit in ultimul timp:

Anti crestinismul revistei TABU nu are limite …

La REALITATEA s-au descoperit vinovatii raspandirii GRIPEI PORCINE si ai refuzului vaccinarii: CRESTINII …

„VIP” ii explica parintelui SAVATIE BASTOVOI cum e treaba cu TEORIA CONSPIRATIEI

Mass-media ataca blogurile crestine: ADEVARUL pe Apologeticum si NU VACCINURILOR!!! iar Costi Rogozanu (COTIDIANUL) pe RAZBOI INTRU CUVANT

VIDEO: Care este motivul pentru care PAVEL CORUT, varfurile masoneriei, yoghinii sau adeptii new age, NEAGA EXISTENTA DRACILOR si ca IISUS HRISTOS ESTE FIUL LUI DUMNEZEU?

VIDEO: Un trucaj ieftin este intens mediatizat: „TREI PREOTI DANSEAZA MANELE” … Va prezint FILMUL ORIGINAL

PREOT CRESTIN in tabara ANTI CRESTINA: ADEVARATUL motiv al actiunii preotului LUCIAN GRIGORE a iesit la iveala, prin aparitia articolului din Evenimentul Zilei „Împărtăşania cu aceeaşi linguriţă, între taină şi igienă”

In seria „REALITATEA.NET vă prezintă conspiraţii celebre” aflati despre inexistenta lui IISUS HRISTOS, a NOII ORDINI MONDIALE, a EVREILOR bogati, dar si despre existenta EXTRATERESTRILOR …

   Si vor mai fi si din ce in ce mai dese. As dori ca cititorii sa nu comenteze strict episodul Frasinei, ci, prin extensie, fenomenul mai larg, cand unul din soti se trezeste iar celalalt ramane habauc sau cel si mai larg, referitor la cupluri.

   Habaucii vad lucrurile precum acel ziarist:

– habotnicia

– creştinismul de tip habotnic la mănăstirea Frăsinei

– „pe calea cea dreaptă” (ghilimele ziaristului)

– Din fata deschisă, „gagică modernă”, aşa cum o descrie Dumitru, Daniela devenise o închistată. Ţinea cu obedienţă toate posturile, slăbise, îşi schimbase garderoba. Fustele foarte lungi, hainele largi şi negre, baticele şi maramele au devenit apanajul femeii.

– Relaţia de cuplu, din punct de vedere sexual, a avut de suferit enorm, din cauza preotului. Daniel i-a spus soţiei să nu se culce cu soţul său decât pentru a face copii. În rest să nu îl lase să se atingă de ea, să o „pângărească” în vreun fel. Altfel, “închisă îi este împărăţia Cerurilor”.

– „Copil după copil” părea să fie deviza după care acest popă iresponsabil îi conducea viaţa unei femei labile şi credule. „O întrebam tot timpul ce le vom pune pe masă copiilor, pentru că noi avem venituri modeste şi nu putem să creştem atâţia. Îmi spunea că ne ajută Sfântul Nectarie”, descrie soţul nefasta situaţia în care fusese adus.
   Pentru anti crestini, care de cele mai multe ori sunt si cu totul pro SISTEM, ORTODOXIA cam ca mai sus se defineste, indiferent ca e vorba de Frasinei sau o alta manastire, de preotul Daniel sau o alta fata bisericeasca.

   Ii arde si ii apuca furia cand aud de Dumnezeu, iar viata crestina este pentru ei nebunie. Fuste lungi, sex doar pentru a face copii, post, rugaciune? Sub nici o forma. Pentru masculii rataciti conteaza sa ragaie a bere, sa desfraneze practicand cat mai multe perversiuni sexuale, sa asculte manele sau „altenativele” pop rock, sa urmareasca in mass-media exact ceea ce nu conteaza, sa beleasca ochii precum broscoii la gagicile de la emisiunile de divertisment, sa memoreze nume de fotbalisti si marci de automobile. Pentru femelele ratacite, importante sunt majoritatea celor de mai sus, plus oglinda, sulemenelile, barfa. Una din devizele lor ambelor sexe este sa faca „dragoste” cu cine le place, cand le place si cum le place.

   Uneori acestia se intampla sa formeze un cuplu, din ce in ce mai rar sa se casatoreasca si foarte rar chiar sa se cunune. Dar iau dupa ei in cuplu sau in casnicie intreaga conceptie nauca despre lume si viata pe care o aveau anterior.

   Din fericire, se mai intampla ca unul din cei doi sa se trezeasca. Sa presupunem ca e o ea. Cum trebuie sa procedeze dupa aceea in relatia cu celalalt? Consider ca e bine sa se straduie sa-l trezeasca, cu rugaciune, cu rabdare, dar nu foarte mult timp, caci efectiv mult timp nu mai este. Este posibil insa ca trezita sa nu poata trage in sus pe adormit, ci ultimul sa-i fie primei precum o piatra mare legata de picior si s-o traga in jos. Asadar, dupa o vreme de incercari, TREBUIE SA-L LASE. Daca nu sunt casatoriti, treaba e simpla. Daca sunt casatoriti dar nu sunt cununati treaba nu e chiar complicata: dupa o sumara si rapida imparteala a bunurilor, sa plece. S-o faca chiar de ar fi sa nu ia dupa ea atat cat era dreptul ei, deoarece conteaza mantuirea, nu averea de pe pamant. Daca au copii, sa nu ramana de dragul lor, cu atat mai mult cu cat n-au nevoie de un asemenea tata. Sa-i ia si sa plece, are bunul Dumnezeu grija de ei. Daca sunt cununati, e mai complicat. Iata ce spune Sfantul Apostol Pavel:

   „Iar celor ce sunt căsătoriţi, le poruncesc, nu eu, ci Domnul: Femeia să nu se despartă de bărbat!  

   Iar dacă s-a despărţit, să rămână nemăritată, sau să se împace cu bărbatul său; tot aşa bărbatul să nu-şi lase femeia.  

   Celorlalţi le grăiesc eu, nu Domnul: Dacă un frate are o femeie necredincioasă, şi ea voieşte să vieţuiască cu el, să nu o lase.  

   Şi o femeie, dacă are bărbat necredincios, şi el binevoieşte să locuiască cu ea, să nu-şi lase bărbatul.  

   Căci bărbatul necredincios se sfinţeşte prin femeia credincioasă şi femeia necredincioasă se sfinţeşte prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voştri ar fi necuraţi, dar acum ei sunt sfinţi.  

   Dacă însă cel necredincios se desparte, să se despartă. În astfel de împrejurare, fratele sau sora nu sunt legaţi; căci Dumnezeu ne-a chemat spre pace.  

   Căci, ce ştii tu, femeie, dacă îţi vei mântui bărbatul? Sau ce ştii tu, bărbate, dacă îţi vei mântui femeia?”  

   Desigur, se poate intampla ca habaucul sa nu vrea sa se desparta si sa-i faca viata amara femeii, cu atat mai mult cu cat afla ticalosul ca regula ar impiedica-o pe ea sa plece …

   Evident, se poate intampla si invers, ca el sa se fi trezit iar ea inca sa sforaie.

   Care ar fi rezolvarea in cazul in care ei sunt deja cununati? Consider ca e de la caz la caz si bunul Dumnezeu, in marea sa mila, va face de un fel ca trezitul sau trezita sa nu cada, vazandu-i stradania. Si nu exclud posibilitatea ca, prin indrumarea duhovnicului, chiar sa se desparta.

   Mai apare insa o problema legata de vremurile apocaliptice ce bat la usi. Mai sus am abordat chestiunea pentru timpuri sa le zicem normale. Nu mai e mult si vor veni timpuri teribile, inclusiv marea decizie: accepti sau nu semnul fiarei? Deci daca femeia e trezita iar el e anti crestin si cu totul pro SISTEM, consider ca primeaza refuzul insemnarii, indiferent de masurile ce le va lua pentru aceasta. Reamintesc ca semnul 666 se va impune prin imposibilitatea de a mai putea cumpara sau vinde ceva fara el. De fapt fara el te autoexcluzi din sistem si devii un paria. In acest caz, daca habaucul decide ca este util pentru intreaga sa familie sa se insemneze toti membrii ei, atunci, femeia trebuie sa fuga cat o vedea cu ochii. Iar daca are deja copii, trebuie sa-i ia cu ea neaparat. Dar vremea insemnarii nu vine brusc, peste noapte, ci este precedata de evenimente ce de fapt au si inceput. Ca atare, consider ca nu este bine sa fie lasate lucrurile pana in ultimul moment, ci trebuie privita posibilitatea despartirii cat mai in serios. Apoi mai este un aspect foarte important de luat in calcul. Evenimentele acestea premergatoare sunt ele insele o componenta foarte importanta in viata unui adevarat crestin. Sa mai stai in acest timp si cu un habauc indarantnic langa tine, deja te impiedica mult sa te pregatesti pentru ceea ce va urma.

87 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Teo said, on mai 8, 2012 at 7:55 pm

    Am descoperit intamplator acest articol ce se mai regaseste cuvant cu cuvant si pe alte site-uri si mi se pare o rusine si o ofensa puternica adusa atat la adresa parintelui cat mai ales a Bisericii si Religiei. Limbajul „sotului” ar fi trebuit sa explice tot, descriindu-si sotia ca fiind o „gagica…”. Serios? Nu putea spune nimic mai bun? Apoi, daca femeia nu avea nimic, de ce a avut nevoie disperata de un duhovnic si de intelegere si de schimbare? Fiindca probabil individul acela ce se vrea a fi sot si tata a zapacit-o.
    Iar in ceea ce il priveste pe Parintele Daniel… este cel mai deosebit om pe care am avut vreodata ocazia a-l cunoaste. Mi se pare incredibil sa citesc asemenea ipocrizii. Un om atat de bland, nu impinge pe nimeni spre exagerare in credinta, nu judeca, vorbeste din suflet si este un duhovnic model, asa cum ar trebui sa fie toti si nu prea mai sunt.

    Rusine ziaristilor ca isi bat joc si se injosesc in halul acesta sa scoata asemenea articole! Nu au frica de Dumnezeu.

    Apreciază

  2. Iulian said, on septembrie 1, 2012 at 7:45 pm

    Randuiala manastirii Frasinei a fost pusa in 1863 de Sf. Ierarh Calinic, acesta dorind un exemplu de viata monahala asemenea celor de la Athos si asemenea primelor manastiri cu profil rasaritean de la inceputurile crestinismului. Monahismul dreptslavitor se identifica in primul rand prin isihasm, iar ulterioarele modificari de traire spirituala pe care vitregia vremurilor le-a adus influent din apus, au contribuit subtil la decadenta vietii duhovnicesti. Manastirile erau independente de stat si eparhii, tocmai pentru a pastra nestirbita menirea autentica a cinului ingeresc. Asta a dorit si Sf Calinic, de aceea a binecuvantat pe toate femeile care au respectat intelept legamantul sau, celelalte arzandu-se de propria nechibzuinta, iar calugarii au avut parte de mai multa liniste, pentru rugaciune si sporire duhovniceasca. Sfantul i-a inlesnit de posibila ispitire a firii femeilor, iar ei coboara la ele. Nu judec, doar realizez cu durere… Cuviosul Paisie Aghioritul spunea – Monahul nu este un felinar pt oameni, ci un Far sus pe stanci ! Pe mine personal, ca mirean, mai mult ma foloseste rugaciunea lui dintr-un loc tainuit decat sfatul sau in mijlocul lumii involburate in care e posibil sa cada si el.
    MIRENILOR, LASATI PE CALUGARI SA RAMANA INGERI CA SA NU DEVINA ASEMENEA VOUA !
    PS – Pentru cei nestiutori, biserica din vale a fost construita dincolo de piatra de legamant a Sf. Calinic de un anume iconom Calist care a murit nu dupa mult timp de lepra in chinuri groaznice. Deci nu stiu de cat ajutor real au femeile ce vin acolo. Mare e ingaduinta Ta, Doamne si nestiute judecatile Tale !

    Apreciază

  3. isihastu said, on martie 31, 2016 at 10:28 am

    Nu e nici Daniil usa de biserica… Mai mereu plecat pe la fuste, nu e nici pe departe exemplu de calugar de Frasinei. Vorba parintelui Arcadie: ”Maica Domnului, Maica Domnului… dar ochii lui la traista omului.”

    Apreciază

  4. Adrian said, on aprilie 20, 2019 at 10:30 pm

    Doamne ajuta. Acest articol, care se gaseste si prin alte locuri, cred ca e mincinos. Pe mine parintele Daniil m a scos din ghearele diavolului in urma cu doi ani, adica in anul 2017. Numai un om sfant care face voia lui Dumnezeu poate sa faca asa ceva. Nu credeti oameni buni toate dezinformarile pe care unii le prezinta. Doamne ajuta

    Apreciază


Lasă un răspuns către Teo Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.