SACCSIV – blog ortodox

S-ar parea ca bucurestenii nu se prea lasa aburiti de povestea gripei porcine si a vaccinarii. In alte orase cum se manifesta populatia?

Posted in gripa AH1N1, gripa noua, GRIPA PORCINA, masca de protectie, vaccin, vaccinare by saccsiv on noiembrie 11, 2009

   Va spuneam in articolul Piedone, mastile de protectie si vanzatorii ca imediat dupa directiva primarului sectorului 4 de a purta toti vanzatorii mascute de protectie, acestia s-au semiconformat, in sensul ca le purtau pe gat. M-am bucurat, insa imi exprimam temerea ca in conditiile in care autoritatile si presa ii tot dau inainte cu inocularea panicii, nu stiam daca vor ramane la acelasi comportament.

   Ieri am fost din nou in zona si iata ca vanzatorii progresasera, in sensul ca nu le mai purtau deloc, cu toate mai peste tot erau un soi de afise care balmajeau ca in conformitate cu nu stiu ce, ar fi obligati sa le poarte.

   N-am mai avut timp sa vorbesc cu prea multi. M-am limitat sa schimb o parere cu patronii (sot si sotie) ai unui magazinas. Nu mi-a trebuit mult sa-i fac sa-si exprime liber opinia conform careia gripa porcina este o afacere de tip gripa aviara, iar vaccinul impotriva ei este strict un mod de a se imbogati producatorii dar si guvernantii. Asta in conditiile in care erau paraleli cu „teoria conspiratiei” si nu se informau de pe net, ci strict din ceea ce le servea mass-media. E si firesc sa nu aiba timp de informare, caci lucrau zi lumina. Si totusi gandeau. Si probabil la fel si ceilalti, altfel s-ar fi conformat directivelor.

   In alte orase cum reactioneaza oamenii?

12 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on noiembrie 11, 2009 at 5:01 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. dana stefan said, on noiembrie 11, 2009 at 9:46 pm

    in constanta oamenii nu sunt panicati si nu au de gand sa se vaccineze. nici liceul unde invata fata mea, in care au fsot 3 cazuri de gripa nu s-a inchis. totusi, oamenii se informeaza!

    Apreciază

  3. timisorean1 said, on noiembrie 11, 2009 at 10:07 pm

    Azi am avut de umblat ceva mai mult prin oras cu niste treburi(Timisoara). Cu aceasta ocazie s-a produs si una din rarele mele treceri prin hypermarketuri. Mai exact real si kaufland. Am mai fost si in una din marile piete de alimente din oras precum si in alte locuri cu public mai putin numeros. Doresc sa va spun(cu ceva satisfactie) ca nu am vazut NICI MACAR O PERSOANA CU MASCA DE PROTECTIE, FIE EA SI PE GAT! VA REPET, NICI O PERSOANA NU AM VAZUT SA POARTE MASCA. Si va spun, am circulat vreo 5 ore si vreo 50 km ceea ce pt Timisoara nu e putin deci am acoperit ceva suprafata. Asta a fost azi. In general eu nu circul foarte mult, dar regulat, o data la cateva zile trec printr-o mare piata de alimente foarte aglomerata(nu cea de azi) si pot sa va spun ca nu am vazut niciodata pe nimeni purtand vreo masca de protectie

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  4. Cristi said, on noiembrie 12, 2009 at 6:47 am

    o sa zic curand cum e in Craiova.Sambata/duminica/luni cel mai proababil ca trebuie sa ies prin oras cu un tovaras si daca e il intreb si pe el ce a observat.
    Ce stiu pana acum :chestia cu panica variaza de ex la liceu la care sunt nu se aude nimic de gripa etc ni se zice(foarte rar) sa avem grija ce facem sa ne spalam pe maini etc.La alte licee(un colegiu da iam uitat numele) se poarta masti/manusi.Stiu si ca maicamea e terorizata de gripa asta tampita.Dar in rest nu prea am vazut oameni speriati(nici nu prea am colindat cum ziceam pana marti o sa colind nitel).

    Apreciază

  5. razbointrucuvant said, on noiembrie 12, 2009 at 7:58 am

    Ti-a scapat ceva important: de ieri s-a dat liber, oficial, la vaccinarea zisa anti-HPV. Cica s-a facut sondajul ala minunat si – cum credeai altfel? – a iesit ca peste 50% dintre parinti vor vaccinarea, mai precis 52%. Dar te intrebi din cati, din ce esantion? Selectat cum, dupa ce metologie? NU NI SE SPUNE NIMIC, dar ni se spune ca e vorba de procentul din… atentie ! – parintii care au luat o decizie in privinta vaccinarii!!! Ceva halucinant, o bataie de joc totala fata de ce inseamna un studiu stiintific si obligatia de a comunica transparent niste date… Deci daca n-a iesit procentul, nici macar umflat (cum cred ca s-au straduit, oricum), au zis: dam 52% (hai, nu 51, sa nu bata chiar tare la ochi), dar nu din totalul celor investigati… ci din cei care… deja au luat o decizie (care insa nu stim cati sunt, poate ei insisi 1-2% fin total!). BATAIE CRASA DE JOC!

    Am comentat mai mult aici: http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2009/11/11/cele-doua-campanii-criminale-de-vaccinare-isi-urmeaza-cursul-prin-manipulari-stiri-10-11-nov-2009/

    Apreciază

  6. dan said, on noiembrie 12, 2009 at 12:52 pm

    Eu locuiesc in sectorul 4 si nu am vazut inca pe nimeni cu masca. Oricum am vb cu copilul sa am anunte daca e vb de vreu-un vaccin sa stiu sa nu-l mai duc la scoala sau sa ma duc la scoala sa vb cu invatatoarea sa nu-i faca asa ceva

    Apreciază

  7. acelas said, on noiembrie 12, 2009 at 3:50 pm

    eu nu as zice ca expersia cu „aburitul” este una tocmai potrivita. Ca sa nu discutam de originea ei. Eu nu as fi de acord cu asa ceva, in ciuda continutului destul de adevarat, pt tocmai asa as da apa la moara unuia ca Bucuroiu, si altor cititori care s-ar intreba si poate s-ar indoi de aici. In concluzie, nu cred ca asta e marca crestinismului, pe care vrem sa-l redam si sa-l facem „asimilabil” oamenilor. Trebuie de accea, cred, sa ne alegem si cuvintele, bine cantarite, potrivite. Nu cunosc vreun sfant sau vreun mare crestin marturisitor, care a captat atentia si increderea oamenilor din jur, ajutandu-i sa devina crestin veritabili, prin cuvinte (chiar si arareori) mai deocheate …. . Totul (ne) costa. Pe toti…

    asa ca sa incercam sa fim mai atenti prin cuvintele exprimate, cu care vrem sa facem credibila cate o idee, oricat ar fi ea de salutara si de buna, ca omul sa indetifice lesne aici „marca” crestinismului autentic, si sa fie o odihna sufletului cand citeste articolele in acest loc.

    multumim si iertare.
    spor.

    Apreciază

  8. acelas said, on noiembrie 12, 2009 at 5:26 pm

    ei, eu stiu de unde vine el …

    vine dintr-o poanta deocheata dintre un barbat si o femeie …. dar nu are rost sa mai pomenesc aici nici macar de acest lucru.

    daca nu ati stiut e bine, iar daca cititorii in general nu au stiut nici ei ( adica nu au cunosut medii mai mizere pe care eu le-am cunoscut) atunci e si mai bine, si fiecare nu a inteles decat ceva normal.

    probabil ca expresia intre timp a suferit o mutatie (decenta) in planul firesc … pana la a „aburi” o oglinda, o imagine, dar originar expresia avea alte conotatii.

    iertare si pt aceasta mentionare a mea atunci.

    spor. toate bune.

    Apreciază

    • agerstress said, on noiembrie 12, 2009 at 6:15 pm

      In principiu, cea mai dureroasa infrangere a raului este cand reusesti sa scoti ceva bun din el. Expresia „a se lasa aburit”, indiferent care i-au fost originile se foloseste in limbajul urban fara a mai tine cont de aceste origini si cu un sens mult mai elevat. Pentru a te face inteles si de catre vorbitorii acestui limbaj trebuie sa le mai vorbesti uneori si pe limba lor, acea limba cu care rezoneaza sistemul lor de perceptie. In rest, ramane valabila expresia „cine are urechi de auzit sa auda”.

      Apreciază

  9. acelas said, on noiembrie 12, 2009 at 8:39 pm

    de acord,

    dar nu chiar in mod absolut, adica permanent…

    trebuie sa mai primenim din cand in cand limbajul folosit cotidian, chiar si in aceste spatii virtuale, cu graiurile cazaniilor de odinioara, ale Parintilor nostri. Nu numai ca te pun in contact direct, nemijlocit cu realitatea, dar formeza si cititorul si temele intra mai adanc in suflet… iar ele devin mai t(r)ainice.

    nu ca saccsiv nu ar face-o, dar am tinut sa subliniez.

    Apreciază

  10. laura said, on noiembrie 13, 2009 at 11:39 am

    e gripa asta acum din ce mai pot scoate bani daca nu din medicamente ca romanu cum este hai sa cumpar,la noi este un caz de cica gripa porcina mai exact in satu mare si daca vreti sa stiti cu ce se trateaza asa zisul bolnav cu nurofen.halal tip de gripa noua cica cu nurofen trece.mor oameni in fiecare zi si ce sau gandit marile puteri uite acum ar fi bine sa zicem ca mortu avea gripa porcina si uita asa apar cazuri.poate cel care a murit avea si alta boala dar de ce sa zicem noi adevarul hai sa bagam la inaintare gripa porcina bineinteles pt cine crede.iar daca se transmite pe calea aerului degeaba iti spel mainile si mai stiu eu ce faci ca doar si daca ai masca tot aer respiri doar nu respiri apa.sa fim seriosi.o fi ceva gripa dar se stie ca cei cu sistemul imunitar slabit au probleme asa ca intariti-va sistemul imunitar si dao in colo de gripa

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.