SACCSIV – blog ortodox

PERVERSIUNILE SEXUALE sunt mari pacate … Educatia sexuala ne invata ca multe dintre ele sunt cat se poate de normale

 

  1. Preacurvarii (Cei căsătoriti, desfrânând cu persoane străine căsătorite se numesc preacurvari.) , homosexualii (Homosexuali se numesc aceia care desfrânează anal bărbat cu bărbat sau bărbatul cu sotia lui desfrânând in chipul arătat mai sus.), cei care se împreună cu dobitoacele, cei ce se împreună cu femeile lor peste fire (împreunarea peste fire este atunci când bărbatul sau o femeie îsi fac demonica plăcere sarutându-se unde nu trebuie.), 15 ani să nu se împărtăsească.
  2. Curvarii (Curvie se cheamă atunci când doi necăsătoriti sau văduvi desfrânează.), sapte ani să nu se împărtăsească.
  3. Cine va curvi cu sora lui de un tată si de o mamă, 20 de ani să nu se împărtăsească.
  4. Cine va curvi cu nora sau cu mama soacrei, 11 ani să nu se împărtăsească.
  5. Cine va curvi cu cumnata lui sau cu vara primară, 10 ani să nu se împărtăsească.
  6. Cine va curvi cu a doua vară, 9 ani să nu se împărtăsească.
  7. Cine va curvi cu nasa care l-a botezat, 20 de ani să nu se împărtăsească.
  8. Cine va curvi cu cumătra, adică cu mama nasei care a botezat, cine va curvi cu două surori sau, femeia, cu doi frati, 11 ani să nu se împărtăsească.
  9. Cine va curvi cu mama vitregă si cine a desvirginat o fecioară mai mică de 12 ani, acela 12 ani să nu se împărtăsească.
  10. Cel ce a curvit cu femeia sa peste fire (împreunarea peste fire este atunci când bărbatul sau o femeie îsi fac demonica plăcere sarutându-se unde nu trebuie.), să nu se împărtăsească 15 ani; la fel si femeia se canoniseste dacă a fost cu voia ei; iar dacă a fost silită (adică fară voia ei), 6 ani să nu se împărtăsească.
  11. Cel ce s-a căsătorit a doua oară, 1 an să nu se împărtăsească.
  12. Cel ce s-a căsătorit a treia oară, 10 ani să nu se împărtăsească; iar de are copii si are sub 40 de ani, 5 ani să nu se împărtăsească. Dacă a trecut de 40 de ani si are copii, să nu i se mai îngăduie a treia căsătorie.
  13. A patra căsătorie nu este îngăduită; iar dacă cineva a încheiat-o, acea căsătorie să se desfacă si 8 ani să nu se împărtăsească.
  14. Dacă se va împreuna cineva înainte de cununia religioasă, 1 an să nu se împărtăsească.
  15. Dacă cineva va curvi cu mama logodnicei lui sau cu o altă rudă a ei, acea căsătorie se opreste.
  16. Cel ce a facut malahie (Onania), 40 de zile să mănânce hrană uscată si să facă câte o sută de mătănii pe zi, si cu mare căintă în suflet hotărându-se de a nu mai gresi; se poate împărtăsi cu Sfintele Taine. Dacă nu îndeplineste canonul arătat mai sus, 1 an să nu se împărtăsească.
  17. Femeia fiind în timpul periodului, adică în zilele necurătiei ei, să nu se împreune cu bărbatul si nici în biserică nu poate să intre, însă ia anaforă si aghiazmă, ori să sărute sfintele icoane, mai înainte de opt zile, adică mai înainte de a fi trecut periodul ei. Dacă femeia, după opt zile nu s-a facut bine, atunci mai prelungeste timpul până s-a facut deplin sănătoasă. In duminici si sărbători, miercuri si vineri si în cele patru sfînte posturi de peste an, sotul ei si sotia să se păstreze în curătie ( Pentru duminici si sărbători sotul si sotia să nu aibă împreunare de vineri orele 24 si până duminică orele 17. Cei căsătoriti dorind să se împărtăsească la praznice, sărbători duminica, sau în oricare alt timp să aibă 7 zile. fără împreunare înainte si trei zile după împărtăsanie. Cei tineri. însă, de curând căsătoriti, pot să se împărtăsească cu trei zile de curătie mai înainte de a se împărtăsi, si o zi după aceea.).
  18. Cei care fac malahie unul cu altul sau femeie cu femeie, 80 de zile să se canonisească mâncând hrană uscată în toate zilele si facând câte o sută de mătănii pe zi. De nu va împlini acest canon, 2 ani să nu se împărtăsească si să facă câte o sută de mătănii pe zi.

   Cititi va rog si:

CAT DE PACATOSI SUNTEM … Păcatele care opresc de la Sfânta Împărtăsanie si canonisirea lor după Sfîntele Canoane

   Iata si detaliile:

   CURVIA LAICILOR

454. – Se numeste curvie, pacatul sexual facut de un barbat si o femeie, a caror fapta se numeste simpla curvie sau desfranare. Daca unul este necasatorit, el face simpla curvie, iar cel casatorit savarseste preacurvie sau adulter, sau rasdesfranare si se canoniseste fiecare dupa situatia si fapta sa. In Vechiul Testament curvia se pedepseste cu moartea: „Daca fata s-a dovedit a nu fi fecioara, sa se scoata la usa tatalui sau si sa fie ucisa cu pietre, pentru ca a savarsit nelegiuire in Israel. Sa se curete astfel raul din mijlocul poporului” (Deut. 22.13-21). Unirea casatoriei legiuite are de scop nasterea de copii, pe cand prin curvie se infaptuieste numai pacatul osandirii de sine si de altul. „Fugiti de curvie! Orice pacat pe care il face omul, este in afara de trup, dar cine curveste intr-al sau trup pacatuieste. Oare nu stiti ca trupul vostru este biserica Duhului Sfant, care locuieste intru voi si pe care l-ati primit de la Dumnezeu?” (I Cor. 6,1S-19). Curvarii, imparatia lui Dumnezeu, nu o vor vedea (I Cor. 6,9-10; Gal. 5,19-21; Efes. 5,5; Apoc. 21,8).

455. -„Daca cineva, dorind femeie, se va inclina sa se culce cu ea, dar dorinta nu s-a implinit, invederat este ca a fost ajutat de harul lui Dumnezeu„. -Neocez.4.

456. -„Cel ce s-a intinat in somn cu patima scurgerii, o zi se opreste de la impartasanie, va citi psalmul 50 si va face 50 de metanii si astfel se socoteste ca s-a curatit de intinaciune” I. Post. 8.

457. -„Cel ce s-a intinat cu trupul fiind treaz, se opreste de la impartasanie sapte zile, citind in fiecare zi psalmul 50 sifacand 50 de metanii” I. Post. 9

458. .-„Cel ce a facut malahie, se canoniseste 40 de zile, hranindu-se cu mancare uscata si facand in fiecare zi cate o suta de metanii”. -I. Post. 10.

459.-„Iar amestecarea provocarii cu altii, ca ceea ce este o malahie indoita, se canoniseste pana la 80 de zile”. I. Post.11 .

460. -„Daca vreun cleric, mai inainte de hirotonie, a cazut in malahie, poate nestiind ca numai pentru aceasta nu se va opri de la preotie, mai intai sa se canoniseasca indeajuns si apoi sa fie hirotonisit. Iar, daca va face acest pacat dupa hirotonie, dupa ce va inceta de a mai pacatui, fiind canonisit dupa cuviinta, la un an sa i se dea sa slujeasca cele preotesti. Dar daca si dupa ce va cunoaste pacatul, ar mai repeta aceasta gresala de doua sau de trei ori, sa nu mai slujeasca ca preot, ci sa treaca in dreapta citetilor”, I. Post. 12

461.  -„Insa si femeile vor primi canonisirea pentru malahie, care s-a sarutat si pipait cu un barbat, fara a fi stricata. I. Post. 13.

462. – Canonul al patrulea al Sf. Grigore de Nisa, pe cel curvar il afuriseste pe un timp de noua ani de la sfintele taine, iar canonul al 59-lea al lui Vasile cel Mare, pe timp de sapte ani”. I.Post. 14; s. Aten. IV, p. 437.

463. -„In canonul al 21-lea al Sf. Vasile, pe cel ce este insurat cu o femeie si cade in curvie, merita sa fie canonisit indoit mai mult decat cel ce nu are femeie si este stapanit de aceasta patima ” I. Post. 15.

464. -„Canonul 4, al Sf. Grigore de Nisa, izgoneste de la impartasanie pe preacurvar pe timp de optsprezece ani. Canonul 58 al Sf. Vasile ii ingaduie sa se impartaseasca dupa cincisprezece ani. Canonul 20 Ancira dispune ca, canonisirea sa se termine dupa sapte ani. Noi socotim ca unul ca acela, dupa trei ani sa se impartaseasca, numai cu conditia ca, dupa ceasul al noualea (15) zilnic, sa manance mancare uscata si sa faca 250 metanii. Iar, de va fi neglijat si nu va implini aceasta, va astepta sfarsitul timpului hotarat de Parinti”. 1. Post. 20.

465. -De va pacatui cineva cu o pagana, evreica, turcoaica, sau eretica neavand sotie legitima, se canoniseste trei ani, mancand hrana uscata dupa ora a noua (15) si facand zilnic cate 200 de metanii. La fel se canoniseste si femeia care nu are sot legitim, daca va pacaiui cu evreu, turc, eretic sau armean. Daca barbatul care are sotie si, femeia care are barbat legitim, ar pacatui cu astfel de persoane pagane sau eretice, se canoniseste patru ani sau cinci ani, mancand hrana uscata dupa ceasul al noualea (15) si facand zilnic cate 250 metanii”. -1. Post.

466. -„Daca o femeie ar pacatui cu un famen, se canonisesle trei ani, mancand hrana uscata dupa ora a noua (15) si facand zilnic cate 300 de metanii” I. Post. 64.-

467. -„Cand apostolul zice: Daca vreun frate va fi numit desfranat, cu acesta nu trebuie a sta la masa (I Cor. 5,11), se vede ca nu zice cu acela pe care il stiu unul sau doi ca este desfranat, ci cu acela pe care toti il stiu ca este defranat. Pacatele facute fara rusine in public, atrag o mai mare osanda. (pentru sminteala pubiica). Nichifor 37.

468. -„Stricarile cele facute prin deplina silire, sa ramana fara canonisire; deci si sclava, daca se va silui de stapanul sau, este necanonisita„. -Sf. Vasile. 49.-

469. -„Curvarul va fi neimpartasit cu sfintele taine sapte ani; Doi ani tanguindu-se, doi ascultand, doi ingenunchind, si numai unul stand impreuna, iar in al optulea an, va fi primit la impartasire” Sf. Vasile 59.-

470. -„Iata cum trebuie sa se aprecieze pacatele, care izvorasc din placere si miscarea patimilor. Unii le impart in preacurvie si simpla curvie. Cei mai scrupulosi au socotit si curvia egala cu preacurvia, pentru ca insotirea cea legiuita a barbatului cu femeia este numai una, Deci, tot ceea ce este ilegal, este nedrept si contra legilor si, tot cel ce ia altuia, inseamna ca se bucura de ceea ce nu este al sau (furt moral). Dumnezeu n-a dat barbatului decat o singura femeie, iar femeia nu poate sa aiba decat un singur cap. Legea naturii nu ingaduie decat placerea casatoriei legitime, celor ce stiu sa-si stapaneasca vasul trupului lor in sfintenie si cinste, asa cum spune apostolul (I Tes. 4, 4). Insa a lua ceea ce este al altuia, insemneaza a lua o femeie care nu este a sa, chiar cand ea n-are barbat. Deci, cand se cerceteaza indeaproape si, curvia nu este prea departe de preacurvie, de aceea si Scriptura zice: „Nu fii prea-mult timp cu cea straina” (Prov. 5,20).

„Totusi, parintii au socotit ca slabiciunile celor neputinciosi trebuiesc tratate cu ingaduinta si potrivit cu aceasta distinctie generala, ei au zis ca curvia este o supunere sub navala poftelor, care nu face nedreptate altei persoane si, ca preacurvia este o nedreptate facuta altuia”.

„Stricarea dobitoacelor si pederastia este ceva asemanator, adica o preacurvie contra naturii, (animalelor si oamenilor) carora li se face nedreptate. Pentru toate aceste feluri de pacate, se aplica acelas fel de tratament, pentru ca cel pacatos sa se curete de aceste murdarii, lepadandu-se de josnicia poftelor”.

„Intrucat prin curvie, nu se face nedreptate altuia, s-a prescris numai o jumatate din timpul pocaintei, decat cel pentru preacurvie, stricarea dobitoacelor, sau curvia cu barbatii, adica sodomia, pentru ca aceste pacate au o dubla vinovatie: a placerii lor personale oprite si nedreptatea facuta altuia (a celuilalt barbat sau animal).

„De asemenea si canonisirea va fi diferita. Se va pedepsi mai usor cel ce de buna voie isi marturiseste pacatul, cu toate ca nu este stiut de nimeni si care deja (inainte de spovedanie) si-a inceput vindecarea poftelor sale pacatoase, dand dovada de o adevarata pocainta. Insa, cel care a fost descoperit de altii, va fi osandit la o pocainta mai lunga si, nu i se va da voie sa se impartaseasca, decat dupa ce se va curati pe deplin”.

„Canoanele pedepsesc pe curvari, ca trei ani sa fie inlaturati de la rugaciunile obstesti, alti trei ani sa asculte si, apoi alti trei ani sa ingenunche cu cei pacatosi si, apoi (dupa noua ani), se va invrednici de sfintele taine”.

„Cei ce au dat dovada de o pocainta mai serioasa, vor putea fi scutiti de o parte a pocaintei, asa cum duhovnicii vor socoti ca este mai de folos pentru mantuirea credinciosilor. Acestia vor putea fi primiti mai curand la Sfintele Taine, in urma incercarilor si a canonisirilor la care au fost supusi. Insa, dupa cum este oprit de a arunca margaritarul inaintea porcilor (Matei 7,6), adica de a da sfintele taine cu usurinta, tot asa este o nedreptate de a opri de la sfintele taine pe cel ce s-a lepadat de pacate cu toata hotararea, prinlr-o curata pocainta”.

„Preacurvia, precum si toate celelalte pacate (curvia cu dobitoace sau sodomia), se vor canonisi ca si curvia, dublandu-se cele trei stadii de pocainta (adica 18 ani). Totusi, se va tine seama de felul pocaintei fiecaruia, pentru a i se iconomisi corect timpul ca sa ajunga la impartasirea sfintelor taine”, -Sf. Gr. de Nisa 4.

471 …”Cu privire la femeile robite si necinstite de barbati trupeste, sa nu se canoniseasca toate la fel. Daca viata vreuneia, mai inainte, era necinstita, dupa ochii celor ce curvesc, precum este scris, este invederat ca depriderea obiceiului curvesc, se socoteste ca a fost urmata si in vremea robiei si, unele ca acestea nu trebuie, prea lesne impartasite. Insa, daca vreo femeie, mai inainte traia in neprihanire, dovedindu-se a trai in curatie si departe de orice banuiala, iar acum din sila si grea nevoie a cazut sub batjocura; cu privire la una ca aceasta, avem pilda in Deuteronom, despre o fecioara, pe care un om a gasit-o la camp si, silind-o s-a culcat cu ea. „Sa nu-i faceti nimic, zice Scriptura, ca ea nu a facut pacat de moarte, caci pacatul ei se aseamana cu omul caruia s-ar ridica vecinul lui si l-ar omori; acea fecioara a strigat dupa ajutor, dar nu a fost nimeni ca s-o scape (Deut. 22, 26-27). Asa se judeca si acest caz”. -Sf. Gr.; Neocez. 1.

   CURVIA – PREACURVIA

472. -Curvia se numeste preacurvie, cand cineva lasa sotul legitim si se duce la altul. In Vechiul Testament se pedepsea cu moartea. „Daca un om preacurveste cu o femeie maritata, daca preacurveste cu sotia aproapelui sau, omul acela si femeia sa fie pedepsiti cu moartea” (Lev. 20, 10; Deut. 22,22). In Noul Testament nu se mai da pedeapsa cu moartea trupeasca, dar s-a legiuit pentru preacurvari moartea sufleteasca, adica, osanda in muncile vesnice daca ei nu se pocaiesc: „Nu va inselati singuri: nici curarii, nici inchinatorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomitii, imparatia lui Dumnezeu nu o vor vedea” (I Cor. 5, 9-10; Gal 5,21; Ev. 12,14)

473. -„Barbatul care nu stie ca femeia sa preacurveste, n-are pacat , insa daca el stie pacatul ei si n-o indreapta si nici ea nu se pocaieste, ci staruie in pacat, el se face vinovat de pacatul ei si partas la preacurvie si de aceea el trebuie sa o lase. Daca ea se pocaieste, barbatul poate s-o primeasca, insa nu de multe ori, caci pentru robii lui Dumnezeu este numai o pocainta. … Daca cineva pacatuieste mereu si se pocaieste si se joaca de-a pocainta si de niciun folos nu este pocainta pentru un astfel de om, caci cu greu va dobandi viata” Herma, Pastorul 1-4

474. -„Dupa hotararea Domnului, nimanui nu-i este iertat sa se desparta de sotia sa, decat numai din motive de preacurvie (Matei 5,32), care de asemenea priveste atat pe barbati cat si pe femei. Insa, obiceiul nu este chiar asa, fiindca femeile sunt mai nedreptatite, caci apostolul zice, ca cel ce se lipeste de o femeie preacurva, se face un trup cu ea (1 Cor. 6,16). Iar Ieremia zice, ca femeia de se va impreuna cu alt barbat, sa nu se mai intoarca la sotul ei, ca spurcandu-se cu altul, spurcata sa ramana (Ier. 3, 1). Si iarasi: Cel ce va tine o femeie preacurva este un om fara de minte si nelegiuit, (Pilde 18, 23). Iar obiceiul ne arata ca femeile pot sa tina pe barbatii lor chiar daca ei au curvit sau preacurvit. Femeia care traieste cu un barbat lasat de sotia lui, nu stiu daca ar fi socotita preacurva. Pentru ca aici vina se rasfrange asupra femeii care si-a lasat barbatul si deci a rupt casatoria; chiar daca ea a fost batuta si nedreptatita, trebuie ca sa rabde si mai mult ca sa nu se desparta. Nicaieri nu s-a obijnuit ca femeia sa se desparta de barbatul necredincios, chiar daca el ar fi desfranat, ci sa rabde pana la sfarsit. Ca ce stii, o, femeie, daca iti vei mantui barbatul? (I Cor. 7, 6). Dar, femeia care isi lasa barbatul si se duce dupa altul, este preacurva, iar barbatul parasit de ea, este tolerat si alta femeie care locuieste acum cu el, ea nu este de osandit. Insa, daca barbatul din initiativa lui, despartindu-se de sotia sa si va lua alta el este preacurvar, fiindca o face pe ea sa fie preacurva, cit si femeia care vietuieste cu dansul de asemenea este preacurva, fiindca a tras la ea barbat strain” – Sf. Vasile 9.

475. -„Daca un barbat casatorit nu se multumeste cu sotia sa si ar cadea in preacurvie, el va fi canonisit mai aspru dupa gravitatea pacatului sau. Insa nu avem un canon, care sa-l osandeasca ca preacurvar, daca eL a pacatuit cu o femeie nemaritata. Dar pentru femeie se spune: Preacurva spurcandu-se nu se va mai intoarce la barbatul ei (Ier. 3, 1), caci daca o va primi el este lipsit de minte si nelegiuit (Pildele 18, 22). Dimpotriva, despre barbatul care a preacurvit, nu se spune ca el sa fie lepadat de femeia sa, ci ea il va tine si dupa ce a preacurvit. Sotul trebuie sa alunge pe sotia sa preacurva, insa acestei oriaduieli cu greu i se va gasi explicatie, insa asa este obiceiul pana acum”, – Sf. Vasile 21.

476. -„Parintii au oprit de a face cunoscuta in public femeia care a preacurvit si care s-a spovedit din evlavie, de teama de a nu fi expusa primejdiei. Insa, ei au poruncit ca ea trebuie sa fie oprita de la impartasire pana ce isi va implini vremea pocaintei” – Sf. Vasiie 34.

477. -„Daca femeia si-a parasit barbatul, se cuvine a cerceta cauza acestei parasiri si daca, ea nu este indreptatita sa-l lase ea va trebui sa fie canonisita, iar barbatul va fi fara vina, fara a fi oprit de impartasire cu biserica”. Sf.Vasile 35.

478. -„Barbatul care a luat femeia altuia, dupa ce ea ii va fi luata prin judecata, el va fi canonisit ca un preacurvar (15-18 ani), iar daca se casatoreste cu alta libera, nu se osandeste” Sf.Vasile 37

479 -„Femeia care traieste cu un barbat preacurvar si ea este preacurva in toata vremea” Sf. Vasile 39.

480. -„Preacurvarul va fi oprit de la impartasire cincisprezece ani: Patru ani va plange la usa bisericii, cinci ani va asculta, patru ani va ingenunchea si doi ani va sta cu credinciosii, apoi va primi sfanta impartasanie dupa 15 ani” Sf.Vasile 58.

481. -„Femeia care preacurveste, sau barbatul care va preacurvi, se canonisesc sapte ani, dupa treptele cele randuite, dupa care vor fi impartasiti” Ancira 20.

482. -„Femeia care isi paraseste barbatul si se duce dupa altul este preacurva, dar cum arata Sf. Vasile (9, 21), intemeindu-se pe Ieremia 3, 1, care zice ca femeia care se duce dupa alt barbat, sa nu se mai intoarca la barbatul cel dintai, ci spurcandu-se, spurcata sa ramana. Si iarasi: Cel ce ia o preacurva este nebun si nelegiuit (Prov. 16, 23). Deci, daca se va dovedi ca femeia a fugit, fara motiv, de la barbatul ei, barbatul lasat este vrednic de iertare si comuniune cu biserica, iar ea, de pedeapsa. Barbatul care isi va parasi sotia lui legitima si va lua alta, dupa hotararea Domnului (Luca 16,18), el este supus canonisirii preacurviei. Sfintii Parinti au hotarat ca acestia un an sa planga, doi ani sa asculte, trei ani sa ingenuncheze si al saptelea an sa stea impreuna cu credinciosii si daca se vor pocai cu lacrimi, sa se invredniceasca de darurile sfintei impartasanii” VI ec.87.

483. -„Cel ce tine femeie fara de lege (adica rudenie), nu numai din cliros sa se goneasca, ci inca si din biserica, pana ce se va desparti de ea si dupa ce se va desparti, sa se canoniseasca, ca un amestecator de sange” -ILT, 82.

484. -„Cel ce stie ca-i curveste muierea si el tot o tine in casa si se face ca nu stie nimic si, o lasa de a face preacurvie, atunci se cheama ca el o inchiriaza si se va pedepsi pentru indoita curvie” ILT, 131.

485 -„Muierea de-si va lasa barbatul ei si va lua altul…, sa aiba pocanie noua ani sa faca in toate zilele 36 metanii; numai paine sa manance luni, miercuri si vineri. Barbatul care a luat-o, acelasi canon are”… PBG, 66.

486. -„Nu poate intra in preotie candidatul a carui sotie a preacurvit, dupa spusa canonului al optulea de la Neocezareea. Se hotaraste ca femeia care a preacurvit dupa hirotonia sotului, sa fie lasata, sau sotul sa se lase de preotie” (daca mai vrea sa o mai tina de sotie ) -Sf. I. Post. 21.

   CURVIA-SODOMIE

487. -„Curvia -sodomie este pacatul pe care il face barbat cu barbat sau barbat cu femeie cand nu vor sa aiba copii. El este pacat strigator la cer. „Strigatul (dreptatii dumnezeiesti) impotriva Sodomei si Gomorei s-a marit foarte si, pacatul lor este foarte greu” (Fac. 18,20). „Daca cineva se va culca cu un barbat asa cum se culca cu o femeie, amandoi au facut o mare uriciune, de aceea ei trebuie pedepsiti cu moartea, iar sangele lor sa cada asupra capului lor” (Lev.-120-20, 13; Deut. 23,17; Rom. 1, 26, 32). Sodomitii si Gomoritii, adica cei ce fac spurcaciuni in gura, imparatia lui Dumnezeu nu o vor vedea” (I Cor. 5, 9-10).

488. -„Cel ce va umbla cu femeia peste fire, cinci ani si preot sa nu se faca”. – Molitfelnic

489. -„Asa sa canonisesti si pe femeie de va fi fost cu voia ei, iar de va fi fost cu sila, mai usor s-o canonisesti, insa cum vei pricepe tu sila ei”. -Molitfelnic –

490. -„Cine curveste cu muierea pe unde nu e treaba, ce se cheama pe sezut, 4 ani, 150 metanii pe zi. Iar, de se va face cu muieri mai multe aceasta si mai multa invatatura sa i se dea; asijderea tot pacatul sa se numere si sa se socoteasca cate este si cum este, ca una este o muiere, iar alta sunt doua muieri, iar alta sunt trei muieri si altele multe. Asijderea muierii unul este pacatul cu un barbat si altul cu doi barbati si altul trei baibati si alti multi barbati”-PBG,84.

491. -„Sodomitii, curvarii cu animale, ucigasii, fermecatorii, preacurvarii, idolatrii, vrajitorii, toti sunt vrednici de aceeasi pedeapsa; drept aceea, aplica la toti acestia acelasi tratament (15 ani). Sa nu te indoiesti a primi pe cei ce au facut pocainta timp de treizeci de ani pentru ca ei au curvit din nestiinta. Nestiinta, marturisirea de buna voie si lungimea timpului, ii arata a fi iertati de Dumnezeu, fiindca aproape un veac de om au stat sub stapanirea satanei ca sa se invete a nu mai face pacate, iata dar, ca in acest caz, trebuie sa poruncesti duhovnicilor, pentru a-i mai primi cat mai curand, mai ales ca ei se marturisesc cu lacrimi induiosatoare si duc o viata vrednica de mila” – Sf. Vasile 7.

492. -„Cel ce a facut sodomie cu parte barbateasca, se va canonisi ca cei ce fac preacurvie, adica cincisprezece ani” -Sf. Vasile 62.

493. -„Canonul al patrulea al lui Grigore de Nisa exclude de la impartasire 18 ani pe cel ce face sodomie, iar canonul ni 62-lea al lui Vasile cel Mare, 15 ani. Insa noi socotim ca trei ani sa se excluda de la impartasire, daca unul ca acesta plange si posteste zilnic si seara mananca mancaruri uscate si face doua sute de metanii. Iar, daca se deda mai mult lenevirii, sa implineasca 15 ani”. -I. Post. 29.

494. -„Daca cineva face sodomie cu doi frati , deasemenea se canoniseste (50) patru ani, daca mananca uscat dupa ceasul al noulea din zi si face zilnic cate trei sute de metanii”. -I. Post. 51

495. -„Daca cineva face sodomie cu ginerele sau, se canoniseste patru ani, daca mananca hrana uscata dupa al noualea ceas din zi si face cate doua sute de metanii”, -I. Post. 52.

496. -„Daca cineva face sodomie cu fratele sau, se canoniseste opt ani, daca mananca hrana uscata dupa ora a noua din zi si face in fiecare zi cate patru sute de metanii”. – Sf. Ioan Post. 53.

497. -„Daca vreun frate mai mic, ar suferi sodomie de la altul mai mare, fara sa faca si el sodomie, se canoniseste trei ani, daca mananca hrana uscata dupa ora a noua din zi, facand cate o suta de metanii”. -I. Post. 54.

498. -„Daca cineva face sodomie cu sotia sa, se canoniseste opt ani, daca mananca hrana uscata dupa ora a noua din zi si sa faca in fiecare zi cate doua sute de metanii”. I. Post. 65.

499. -„Cel ce face sodomie cu sotia lui, acela preot sa nu se faca, ci numai sa se desparta de tot de dansa si daca se va desparti atunci, sa se canoniseasca cinsprezece ani si sa nu se impartaseasca”. -ILT, 231.

500. -„Pacatul sodomiei se osandeste cu doua judecati: biserica ii afuriseste, iar judecata lumeasca ii osandeste la moarte si trupul i se arde in foc”, -ILT, 333.

501. -„Sodomitenii se considera mai rau decat ucigasii, fiindca e cu mult mai bine de a muri, decat a trai in halul acesta. Ucigasii despart sufletul de trup, dar acestia, impreuna cu trupul ucid si sufletul. Orice fel de pacat nu se poate compara cu aceasta grozava nelegiuire si daca, cei ce patimesc de aceasta boala ar simti grozavia acestei pofte pacatoase, ar prefera ca mai bine sa moara de o mie de ori, decat sa faca aceste pacate… Unul ca acesta este vrednic de batut cu pietre si de femei si de barbati, caci a nedreptatit si a defaimat ambele sexe”. Sf. Ioan Hrisostom, Rom. Om. a V- a

   CURVIA CU RUDE SPIRITUALE

502. -„Pentru ca rudenia spirituala este mai mare decat legatura inrudirii trupesti, noi am cunoscut ca in oarecare localitati, unii (nasi) primesc copiii din sfantul si mantuitorul botez si dupa aceasta, mamele acestora ramanand vaduve, ca cumetri intra cu ei in legatura de casatorie. Hotaram ca de acum incolo, sa nu se mai faca aceasta. Iar, daca dupa hotararea acestui canon, s-ar mai gasi unii care ar mai face aceasta, mai intai sa se desfaca de insotirea nelegiuita, iar apoi sa se supuna canonisirilor pentru curvie”. -VI ec. 53.

503. -„Cine va curvi cu nasa sa noua ani sa se pocaiasca, metanii in zi 150. Cine cu fina sa ce a botezat, 12 ani si metanii 300”. -PBG, 86.

504. -„Cine va curvi cu mama nasei sale, ani 11; iar cu nasa, 20”. -Molitfeinic.

505. -„Iar la fina-sa, care-i cade fata sufleteasca ani 20” -ILJ, 330.

506. -„Daca va curvi cineva ai fiica-sa cea de botez o data, se canoniseste opt ani, iar de mai multe ori zece ani, daca va manca-uscat dupa ora a noua si va face cate cinci sute de metanii mari” -I. Post. 57.

507. -„Daca va curvi cineva cu cumatra-sa, sa se canoniseasea opt ani si sa faca in fiecare zi cate trei sute metanii mari”, -I. Post. 58.

   CURVIA CU RUDENII

508. -„Curvia cu mama, sau a fetei cu taica-sau, in Vechiul Testament erau pedepsite cu moartea: „Daca cineva se va culca cu sotia tatalui sau si astfel descoperea goliciunea tatalui sau, omul acela si femeia aceea, sa fie pedepsiti cu moartea si sangele lor sa cada asupra copilului lor” (Lev. 20, 21). In Noul Testament, acest pacat s-a considerat cu totul starpit, insa nu lipsesc cazuri de astfel de pacate. „De se va afla cineva cu mama sa vitrega, 12 ani sa nu se impartaseasca, daca face si alte canonisiri: post, metanii, milostenii, iar daca este neglijent 20 de ani sa stea neimpartasit”. ILT, 330.

509. -„Cel ce curveste cu mama sa vitrega (mastera), se va supune aceleasi canonisiri ca si cei ce curvesc cu surorile lor” (20 ani). Sf. Vasile 79.

510. -„De va pacatui cineva cu mastera (mama vitrega), se canoniseste 3 ani, daca posteste pana seara, cand va manca hrana uscata si va face zilnic cate 500 de metanii”. I. Post. 49.

511. -„Daca va curvi cineva cu fiica-sa odata, se canonisesle 5 ani, iar de va cadea de mai multe ori 5 si 7 ani, daca va manca uscat dupa ora a noua ( = 15) si in fiecare zi va face cate 500 de metanii mari”. I. Post. 55.

512. -„Daca va curvi cineva cu maica-sa o data, se canoniseste 7 ani, iar de mai multe ori, 12 ani daca va manca uscat dupa ora a noua si va face cate 500 de metanii mari”. I. Post. 56.

513. -„Daca cineva se va spurca cu muierea tatalui sau, ce este mastera sa, sa se canoniseasca 9 ani, sa manance sec, iar sambata si impartasire numai doi ani, daca va manca hrana uscata dupa ora a noua si va face cate 300 de metanii in fiecare zi. Daca va fi lenes, sa plineasca anii cei hotarati de Parinti”. -I. Post. 25.

521. -„Cel ce va curvi sa nu se impartaseasca, astfel:

-cu sora sa, 20 de ani;

-cu vara sau soacra, 11 ani;

-cu vara buna, 10 ani;

-cu vara a doua, 9 ani;

-cu fina-sa, 20 de ani;

-cu sotia fratelui sau, sau cu doua surori, sau cu doi frati, 11 ani;

-cu mama vitrega, 12 ani;” -ILT, 330 si Trebnic p. 519.

522. -„Curvia cu vara sau cu varul sau, este un pacat mai mare decat simpla curvie si, mai mic decat cu sora si deci, canonisirea va fi intre aceste doua cazuri, adica intre 10-15 ani”. Cel ce va curvi „cu vara a doua, 9 ani” va fi neimpartasit. Totul atarna de repetarea pacatului, sminteala produsa si hotararea de indreptare (ILT, 330 si Trebnic p. 519).

523. -„De va curvi cineva cu vara sa primara, se canoniseste doi ani, daca mananca uscat dupa ora a noua si in fiecare zi facand cate 500 de metanii mari”. -l. Post. 60.

524. -Curvia cu soacra este un pacat greu: „Daca cineva se va culca cu fata si cu mama ei, aceasta este o nelegiuire si trebuie sa fie arsi in foc si el si ele, ca sa se starpeasca aceasta nelegiuire” (Lev. 20, 14). „Blestemat sa fie cel ce se va culca cu soacra sa” (Deut. 27,23).

525. -„De va curvi cineva cu mama logodnicei lui, ani 14 si nunta aceea sa nu se faca, iar de s-a facut nunta, sa nu se desparteasca”. -Molitfelnic-.

526. -Acelorasi canonisiri (Sf. Vasile 75, 76), se va supune si cel ce curveste cu soacra sa, nefiind despartit de sotia sa, dupa legea care zice: „Cele intarite la inceput sa ramana neschimbate in toate imprejurarile”. Dar sfantul sinod de acum hotaraste, ca cei ce savarsesc un astfel de pacat blestemat, sa fie opriti de la impartasanie 6 ani, canonisindu-se astfel: „sase luni sa nu manance carne, mergand totdeauna la slujbele bisericii – daca nu se vor imbolnavi sau vor avea vreo alta nevoie grea- cand vor sta afara din biserica plangand si rugandu-se lui Dumnezeu sa le ierte nelegiuirea. In acest timp sa nu ia nici anafora, nici agheasma, afara de cazul cand va ” fi vremea iluminarii (Botezul Domnului) si ridicand numai painea in numele Sfintei Treimi (panaghia mesei, artos) s-o manance cu evlavie, ca drept simbol al iubirii de oameni a lui Dumnezeu. Sa nu indrazneasca a saruta sfintele icoane cu buzele, ci numai piedestalul lor. In timpul celor sase ani sa faca in fiecare zi cate 100 de metanii afara de sambata si duminica. In fiecare miercure si vinere sa se indestuleze cu mancare uscata, infranandu-se de la peste, ulei si vin. In primii doi ani sa stea la fundul bisericii si sa asculte sfanta slujba. In ceilalti trei ani si jumatate, sa stea impreuna cu ceilalti credinciosi, si sa se roage. Si astfel, dupa sfarsitul celor sase ani sa se invredniceasca de Sfanta Impartasanie. „Dar trebuie sa se oblige sa se faca milostenii, dupa putinta, mai ales miercurea, si vinerea. In timpul cand s-a infranat de la anumite mancari sa dea cele iconomisite la saraci, cerand de la ei sa se roage lui Dumnezeu pentru el”. -” Sa dea in fiecare saptamana cate o liturghie, sa nu minta, sa nu jure, caci acest obicei il duce la calcarea de juramant”. -„In caz de boala si de moarte, sa i se dea Sfanta Impartasanie, dar insanatosindu-se, sa-si urmeze mai departe canonul dat, in care se afia mai inainte de a se imbolnavi si impartasi. Sa-si franga inima cu plangere fierbinte si sa se curateasca cat mai bine, de pacatul cel greu care-i apasa sufletul”. -1. Post. 26.

527. -„Daca va curvi cineva cu maica si cu fiica, se canoniseste 4 ani, mancand uscat dupa ora a noua si in fiecare zi sa faca cate 300 de metanii mari”, I. Post. 50.

528. – „Iar, daca se va intoarce spre soacra-sa, sa se canoniseasca 15 ani si in toate zilele cate 160 de metanii”. -PBG,8.

529. -„Daca cineva va lua o femeie, si va zacea cu dansa si, dupa aceea se va spurca si cu soacra-sa, acea soacra sa iasa si sa se calugareasca intr-o manastire si, sa slujeasca lui Dumnezeu pentru sufletul ei; iar acel barbat sa petreaca cu muierea lui si sa robeasca drept acelea pacate in 15 ani, ca sa i se ierte”. – PBG, 90.

530 -„Curvia intre cumnati este greu osandita (Lev. 18, 16; 20, 21). Sf. Ioan Botezatorul a mustrat pe Irod ca luase pe sotia fratelui sau, pentru care propovaduire a fost martirizat” (Matei 14,4). -„Cine va cuni cu muierea fratelui sau, 11 ani sa nu se impartaseasca”. -ILT, 330. :

531. -„Curvia cu doua surori, sau o femeie cu doi frati, este un pacat greu; daca pacatul curviei simple este asa de aspru canonisit cu atat mai mult, cand el ia proportii intre rude”. Deci, „femeia care va curvi cu doi frati, 11 ani sa nu se impartaseasca”. -ILT.330.

532. -„Iar, daca vreo femeie ar cadea in curvie cu doi frati, se canoniseste 3 ani, daca va manca uscat dupa om a noua si va face in fiecare zi cate 300 de metanii”, -I. Post. 63.

533. -„Muierea de va zacea cu doi barbati si vor fi doi frati buni, sau un barbat cu doua surori, un om ca acela sa se pocaiasca pana la moarte si, la moarte sa se impartaseasca pentru iubirea de oameni, daca se va lasa de amandoua muierile, adica de amandoua surorile si sa nu mai aiba pe nici una dintre ele, sau muierea de va lasa pe amandoi fratii si astfel, este primita aceasta pocanie daca se vor pocai, iar de nu, desarta le este pocainta”, -PBG, 48.

   CURVIA CU DOBITOACE

534. -„Curvia cu dobitoace este o mare nelegiuire. Unirea sexuala legitima, are ca scop nasterea de copii. Ori curvia cu dobitoace este o fapta animalica: „Daca un om se culca cu o vita sa fie pedepsiti si el si vita cu moartea. Daca o femeie se apropie de o vita ca sa curveasca cu ea, sa se ucida si femeia si vita; sangele lor sa cada asupra capului lor”; (Lev. 20,15-16). „Daca cineva va curvi cu un dobitoc… sa aiba pocanie cincisprezece ani si metanii cate cinci sute pe zi, iar acel dobitoc sa fie dat spre mancare cainilor „. -PBG, 84

535, -„Cei ce au pacatuit sau pacatuiesc cu dobitoace, avand o varsta mai mica de douazeci de ani, sa cada in genunchi cincisprezece ani, apoi sa stea la rugaciune cu ceilalti, inca cinci ani si apoi, ( dupa 25 de ani), sa se atinga de Sfintele Taine. Dar, sa li se cerceteze bine felul lor de viata in timpul canonisirii si numai asa sa li se ingaduie impartasania. Iar, daca unii vor mai continua, pacatul nestapanirii, sa fie supusi canonisirii  continue”.

„Iar cei ce au trecut peste aceasta varsta si sunt casatoriti si au cazut in acest pacat, sa inghenunche douazeci si cinci de ani si apoi, astfel sa stea la rugaciune cu ceilalti, apoi mai implinind inca cinci ani de stare la rugaciune dupa 30 de ani sa fie primiti la impartasanie”.

„Iar, daca unii sunt casatoriti si au pacatuit (cu dobitoace) fiind in varsta peste cincizeci de ani, sa se invredniceasca impartasirii la iesire din viata”. -Ancira 16.

536. -„Cei ce curvesc cu dobitoace, devenind, ca niste leprosi, (molipsind si pe altii); sfantul sinod a hotarat ca acestia sa se canoniseasca in a se ruga afara de biserica, cu iernaticii in curte”. -Ancira 17- ,

537. -„Cel ce curveste cu animale ca un pagan, marturisindu-se de buna voie, va respecta aceeasi canonisire” (c. 58, ani 15). -Sf. Vasile 63-

538. -„De va cadea cineva in pacate cu dobitoc de mai multe ori, avand femeie, se canoniseste opt ani; iar, de n-are femeie si odata, sau de doua ori, sau mai mult de trei ori a cazut, se canoniseste trei ani, daca va manca uscat dupa ora a noua si va face cate 300 de metanii mari. Aceste canonisiri se dau si femeii care va pacatui cu dobitoc”, -I.Post. 59

539. -„Preacurvarii, cei ce au pacatuit cu dobitoace, ucigasii si altii de acest soi, daca isi vor marturisi din propria lor vointa pacatele lor, care nu sunt cunoscute in public se opresc de la impartasanie si se canonisesc, dar li se ingaduie sa intre in biserica si sa stea la Liturghie numai pana la rugaciunea celor chemati. Iar, daca pacatele lor sunt cunoscute in public, atunci se vor canonisi dupa canoanele bisericesti, adica nu vor intra in biserica, ci vor sta afara la usa, cu cei ce plang si asculta in tinda”. – Nichifor 29.

540. -„Curvia cantaretului se canoniseste mai greu decat a mireanului simplu, fiindca si el este de un grad superior duhovnicesc. „Citetul, (cantaretul), care s-ar impreuna cu logodnica sa inainte de nunta, va fi oprit un an (de la impartasanie si slujba), apoi se va primi la slujba, dar nu va fi inaintat la preotie. Iar, daca se va impreuna pe ascuns cu o femeie straina, va fi oprit de la slujba (de cantaret). Asemenea si slujitorul paraclisier”. – Sf. Vasile 89.

   CURVIA CLERICULUI

541. -„Curvia clericului este un pacat grav, fiindca persoana preotului ca om, trebuie sa fie floarea evlaviei crestine, alesul Domnului, lumina lumii prin invatatura si sarea pamantului printr-o inalta tinuta morala” (Matei 5,12-14). In legea lui Moise, de asemenea, s-au oprit astfel de pacate pentru preoti” „Sa nu-si ia de sotie o curva, sau o femeie necinstita, sau lasata de barbat, caci ei sunt sfinti. Sa fie socotit sfant, fiindca el aduce jertfa Dumnezeului tau… Daca fiica unui preot va curvi, necinsteste pe tatal sau si sa fie arsa in foc” (Lcv.2i, 7-9). Mai tarziu preotii s-au dedat la pacate grele, dar pedeapsa Domnului trebuia sa vina peste ei si peste popor: „Preotii calca legea mea si imi pangaresc lucrurile mele sfinte. Nu fac nicio deosebire intre ce este sfant si ce nu este sfant, nici nu mai invata pe oameni sa faca deosebire intre ce este necurat si ce este curat. Se departeaza de la poruncile Mele si Eu sunt defaimat intru slujba lor” (Iez, 22, 26; Osea. 6, 9; Ier. 8,11; 13,10).

542, -„Episcopul, prezbiterul sau diaconul, prinzandu-sa in curvie, in juramant nedrept sau furt, sa se cateriseasca (de la altar) dar, sa nu se afuriseasca (ca crestin) caci spune Scriptura: „Nu vei pedepsi de doua ori pe om pentru aceeasi fapta” (Numeri 1, 9). Asemenea si ceilalti clerici (anagnosti, cantareti, s.ai). -Apost. 25.

543. -„Daca vreun episcop, prezbiter sau diacon, ipodiacon, anagnost sau psalt, sau portar, ar preacurvi cu femeia afierosita lui Dumnezeu (calugarita), sa se cateriseasca, ca cel ce a stricat mireasa lui Hristos, iar de va fi mirean, sa se afuriseasca”. -VI ec. 4.

544. -„Femeia vreunui mirean care a preacurvit, de se va vadi, unul ca acela (desi nevinovat), nu mai poate fi hirotonisit. Iar, daca dupa hirotonie va preacurvi, este dator sa o lase. Iar, de va vietui mai departe cu ea, nu mai poate sluji cele sfinte”. -Neocez.8,

545. -„Preotul, care a pacatuit trupeste mai inainte de a se hirotonisi si dupa ce a fost hirotonisit, isi va marturisi de voie pacatul, sa nu mai liturghiseasca ramanand numai celelalte slujbe pentru ravna evlaviei sale. Ca multi zic ca hirotonia iarta celelalte pacate (dar nu si al curviei). Dar daca el insusi nu va putea fi dovedit, atunci el insusi ramane la judecata constiintei sale”. -Neocez. 9.

546. -„De asemenea si diaconul de va cadea in acelasi pacat al curviei, sa ramana in treapta slujitorului (cantaretului bisericesc)”. -Neocez. 10.

547. -„Diaconul care a curvit dupa diaconie, va fi lepadat de la diaconie. Fiind degradat in randul mirenilor nu se va opri de la impartasanie, caci este un vechi canon (Apost. 25), in care se spune ca cei cazuti din vreo treapta, sa se supuna numai la o singura pedeapsa, dupa cum socotesc cei batrani, uimind acelei legi care zice ca nu vei pedepsi de doua ori pentru acelasi pacat” (Numeri l, 9). Socot ca este si alt motiv: „Mirenii, care au fost afurisiti se primesc iarasi intre credinciosi la locul de unde au cazut. Iar diaconului, i se da pedeapsa caterisirii definitive odata pentru intotdeauna. Deci, fiindca nu i se mai da iarasi diaconie, in aceasta caterisire consta toata pedeapsa lui, asa cum este aratata in asezamintele bisericii. – Pentru mantuirea personala, cea mai sigura vindecare este indepartarea de pacat. Drept aceea, cel ce pentru placerile trupului a cazut din har (F. Ap. l, 25; Gal. 5, 4; Ev. 12, 25), iar prin sfaramarea inimii si prin tot felul de nevointe s-a indepartat de acele placeri, care l-au facut nevrednic si care l-au dus la ruina sufleteasca, va da dovada de vindecarea sa” (Matei 26, 75; F. Ap. 8, 22, 24; II Tim. 2, 25-26). Deci, noi trebuie sa tinem socoteala de amandoua situatiile si de indatoririle respectarii (i Regi 2, 22) legilor canonice si de indatoririle obiceiului ingaduitor. Clericii care nu se mentin intru desavarsire, printr-o tinuta morala, sa-si capete mantuirea dupa chipul predanisit de viata obsteasca a mirenilor” Sf. Vasile 3.

548. -„Diaconita care a curvit cu un necredincios, poate fi primita la impartasire, numai dupa ce se va pocai timp de sapte ani, daca in acest timp ea traieste in deplina curatenie. Iar, paganul care s-a facut crestin, voind sa ia in casatorie pe acea diaconita, dar savarseste iarasi pacatele paganatatii anterioare, el este un apostat moral. Asadar, noi nu mai ingaduim ca trupul diaconitei caterisite sa fie dat intrebuintarii trupesti, (adica sa se mai casatoreasca), fiind sfintit. -Sf. Vasile 44.

549 -„Diaconul care-si va spurca buzele sarutand o femeie, apoi marturisindu-se de aceasta, se va opri de la Liturghie pentru o vreme, dar i se va ingadui sa se impartaseasca cu cele sfinte la rand cu ceilalti diaconi; la fel si preotul. Iar de se va dovedi ca a pacatuit mai mult pana la curvie, in orice fel de trepta ar fi, se va caterisi. Sfantul Vasile 70.

550. -„Fiindca Ierax acuza pe un oarecare (preot) ca s-a facut vinovat de curvie si deci, este nevrednic de a fi cleric, insa episcopul Apolos a afirmat ca atunci nu s-a prezentat ca martor contra lui nimeni, sa se cerceteze acest caz. Daca se va arata vreun martor vrednic de credinta si se va dovedi vinovatia, ca martori vrednici de credinta, sa se scoata din biserica, (cateriseasca) (C. 3), iar de este vrednic de preotie si se va dovedi curat, sa ramana in cler”. -Teofil 9.

551. -„Canonul al treizecilea al lui Vasile cel Mare hotaraste ca clericul, cel ce curveste sa se cateriseasca, dar sa nu se si afuriseasca”, -l Post. 18.

552. -„Daca sotia preotului sau diaconului ar face preacurvie, se canoniseste trei ani, cu conditia ca sa manance uscat dupa ceasul al noualea din zi si sa faca zilnic cate trei sute de metanii. Una ca aceasta se canoniseste mai greu decat alte preacurve, ca omoara duhovniceste pe barbatii lor, facandu-se prin acest fel de pacat, pricina caterisirii din preotie. Iar sotii lor, daca voiesc sa le mai aiba de sotii, sa se cateriseasca din preotie. Iar daca voiesc sa aiba preotia, trebuie sa se desparta de ele ,-mai inainte de a se impreuna cu ele dupa ce au preacurvit, potrivit cu canonul al optulea al sinodului din Neocezareea”. -I. Post. 62.

553. -„Preotul de va curvi sau preacurvi, sau sodomie facand sau cu dobitoace sau cu pasari pacatuind sau cu femeia lui curvind peste fire, sau cu vraji umbland, sa nu mai fie preot, canonul al 81-lea al marelui Vasile”. -Molitfelnic.

554. -„Preotul de va cadea cu o muiere, afara de a lui, numai sa se paraseasca de preotie si sa fie in pocanie”. PBG, 35.

   CURVIA MONAHULUI

555. -„Curvia monahului este un pacat mai mare decat al mireanului, fiindca monahul este logodit cu biserica Domnului prin fagaduintele depuse in fata sfantului altar si deci, pacatul, lui se socoteste ca o preacurvie. Orice monah are o chemare de la Domnul care i-a dat si un har deosebit (Matei 19, 11; Cor. 7,2,20), insa, cei ce nu stiu cum sa se pazeasca si cum sa conlucreze cu acest har, dedandu-se la un trai bun, instrainarea de rugaciune, mandrie si legaturi cu lumea pusa in slujba pacatului, cad din har, adica, Domnul le ridica harul iar ei, ramanand doar cu puterile lor se prabusesc in diferite pacate. (I Regi. 2, 22; Gal. 4, 5). Altora le ridica harul, pentru ca sa le arate lor cat sunt de slabi, cazand in unele pacate mai mult sau mai putin grele, sa-i aduca la smerenia conservatoare de har si sa-i intareasca in lupta cu ispitele. Altora li se ridica harul intr-o masura mai mica sau mai mare, ca din lupta de sine, cu lumea pusa in slujba pacatului si cu diavolul sa se incununeze, fara a cadea in pacate. Este sigur, ca sufletul sincer, smerit intru adancul inimii si ravnitor intru a sluji Domnului, chiar daca se clateste in anumite momente harul il paraseste (Neocez. 3;I Cor. 9,24-27; 12, 1-30; 15, 10; Efes. 3, 7-8). De aceea, caderea in curvie a monahului se datoreste, caderii lui din har sub diferite forme ale iconomiei lui Dumnezeu, de care duhovnicul trebuie sa tina seama de la caz la caz. Indreptarea deplina si lacrimile amare usureaza canonisirea, iar nepasarea o ingreuiaza”. (Matei 26,75).

556. -„Femeia care a depus votul fecioriei si a cazut din fagaduinta, va implini timpul pacatului pentru preacurvie (15 ani). Aceeasi canonisire se da si celor ce fagaduiesc ca vor trai viata monahala si cad in curvie”. -Sf. Vasile 60.

557. -„Canonul 60 al Sf. Vasile, pe monahiile sau pe femeile care traiesc dupa canonul monahal si care curvesc, se supun canonisirii pentru curvie (15 ani), caci ele sfarama legatura cu mirele lor Hristos. Canonul S. VI ec. 44, hotaraste ca monahul care curveste, sa se canoniseasca ca curvarii. Noi, randuim ca cel ce curveste sa nu se impartaseasca doi ani, daca isi va da silinta sa manance zilnic paine uscata dupa ora a noua (15) si sa faca zilnic cate 250 de metanii. Daca va fi neglijent (in a implini acest canon), sa implineasca timpul canonisirii hotarat de parinti”, -I. Post. 16.

558. -„Calugarita care a fost necinstita (cu sila) de oameni barbari si necumpatati, dar viata ei anterioara a fost curata, sa se canoniseasca 40 de zile. Daca viata ei anterioara a fost intinata sa fie canonisita pentru curvie”. -Nichifor 21.

559- „Cine va curvi cu calugarita, noua ani si metanii 150 in fiecare zi, iar de o va insela acel om si mai vartos ii va lua calugaria de la dansa, de se va face mireanca, unii ca aceia sa nu se pricestuiasca pana la moarte. Iar de se va intoarce acea calugarita, iar, la viata monahala, sa se pocaiasca noua ani. De va fi femeie culta si va fi cu voia ei, una ca aceia sa se pocaiasca 12 ani, iar acel om noua ani”. -PBG. 85.

   Comentariu saccsiv:

   Asadar, in limbaj modern, sa nu faci sex inaintea casatoriei, sa nu-ti inseli sotul sau sotia, sa nu practici sexul oral, anal, zoofilie, sa nu te masturbezi. Multi incepatori nici nu stiu ca unele dintre acestea sunt pacate … Lipsesc din lista, practicile uro, scato, necrofilia, pedofilia, dar desigur, fiind cumplite, probabil ca s-ar incadra spre maxim.  

   Cititi va rog si profetia:

ARHIM. FILOTHEI ZERVAKOS: Mare urgie va veni, mai ales din cauza desfrâului si a avorturilor

   Cititi va rog articolul:

http://laurentiu.elenaworld.net/2009/08/sexul-si-limba-romana-18/

   Apar acolo niste dialoguri intre fete de 11 sau 14 ani, de o perversitate … Nu am putut sa le citesc pe toate.

   Nu stiu care este proportia celor ca ele, probabil in crestere alarmanta. Dar ne facem ca nu vedem, ca nu auzim, ca nu exista …

   Multi factori au adus la starea asta nefericita si consider ca trebuie abordata cat mai serios chestiunea. Unul din ei este chiar SISTEMUL:

Campanie pro MASTURBARE in Spania: “Placerea sta in mainile tale”

Din ciclul SA FACEM TOTUL PENTRU STRICAREA CELOR MICI: jocul MY MINX

EDUCAREA voit gresita a copiilor, componenta esentiala in formarea OMULUI DE TIP NOU, cetateanul cimentat in material, fara idealuri, consumatorul-unealta pefect

Indemn UNESCO: copiii vor invata despre MASTURBARE la 5 ani si despre AVORT la 12 ani

REVOLUTIA SEXUALA ne indeamna sa-i invatam pe copii despre sex dar sa nu-i invatam sa se infraneze …

VIDEO: Actuala DEGENERATIE de copii

VIDEO: Cum se promoveaza homosexualitatea in scoli …

VIDEO: Dansuri erotice cu copii

Elevii din Marea Britanie sunt indemnati sa aiba un orgasm pe zi

24 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on septembrie 14, 2010 at 5:18 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Dragos said, on septembrie 14, 2010 at 5:35 pm

    Hai ca esti deplasat.Esti prea indoctrinat si sunt convins ca nici tu nu crezi 100% in tot ce scrii.

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 14, 2010 at 5:41 pm

      Dragos

      Esti convins …

      Gresesti prietene, fundamental.

      Apreciază

  3. codrut said, on septembrie 14, 2010 at 6:18 pm

    unele canoane mi se par excesiv de dure, eu m-am spovedit de unele pacate asemanatoare celor pomenite la curvie si preacurvie dar preotul nu mi=a dat asemenea canoane, cum ca sa fiu oprit de la impartasanie un numar mare de ani…si atunci? a gresit preotul? sau in intelepciunea lui a hotariat ca ma poate dezlega de pacat si ma poate impartasii dupa cateva luni….

    Apreciază

    • rica said, on septembrie 15, 2010 at 6:20 am

      codrut acestea sant legi de pocainta!! sant legi ce se pot pune in practica in functie de pocainta si situatia fiecarui om !! ca tu nu faci canonul si preotul a analizat gresit ,oricum canonul va fi facut pe lumea cealalta! sa nu fi si tu ca dragos! legile astea nu le a facut saccsiv ci DUMNEZEU!!! am citit ca cel mai rau va fi la sfirsitul lumii pentru cei din iad care stau acolo sa si termine canonul ! nu este vorba numai de termenul in ani de facut canonul ci si de starea de seriozitate,de puterea pocaintei,de ura impotriva dulcegariilor acestui veac nu numai timpul de 10 sau 20 de ani ca la protestanti ca poate duhovnicul sa nu ti dea impartasanie niciodata daca nu vede la tine dorinta de a lasa pacatul..noi santem obligati sa punem inceput de pocainta ca o parte din canon o fac sfintii,o parte o iarta Hristos .. nu trebuie sa deznadajduim si trebuie sa intelegem cat de mare sant pacatele,cat de mult ne despart de Hristos si ca mai bine nu le facem decat sa le facem si sa ne despartim de Hristos! si mai este ceva foarte grav:daca pacatele le facem stiind ca sant grave se numeste pacat impotriva Duhului Sfint,asta nu inseamna ca cel care nu vrea sa cunoasca legile se va ierta!!

      Apreciază

    • maria said, on septembrie 15, 2015 at 10:28 pm

      codrut

      eu m-am spovedit de unele pacate asemanatoare celor pomenite la curvie si preacurvie

      Sa stii ca sant doua lucruri diferite…curvia si preacurvia…

      uite ce spune Ioachim Parvulescu:
      CE ESTE CURVIA
      Păcatul curviei este când cineva necăsătorit se împreunează cu altă persoană. Chiar şi mirele cu mireasa, înainte de a se cununa în biserică, nu au voie să se împreune. Dacă se împreună, fac păcatul curviei.
      Mireasa,când se îmbracă în haina albă, simbolizează curăţenia ei sufletească şi trupească şi deci dacă s-a împreunat, chiar cu viitorul ei soţ, şi-a întinat acea haină albă şi nu mai are voie să o îmbrace.
      Atât băiatul, cât şi fata, dacă s-au împreunat cu alte persoane înainte de căsătoria lor, au făcut păcatul curviei. De asemenea femeile văduve sau bărbaţii văduvi, dacă greşesc cu alte persoane, fac păcatul curviei.

      CE ESTE CURVIA
      Păcatul curviei este când cineva necăsătorit se împreunează cu altă persoană. Chiar şi mirele cu mireasa, înainte de a se cununa în biserică, nu au voie să se împreune. Dacă se împreună, fac păcatul curviei.
      Mireasa,când se îmbracă în haina albă, simbolizează curăţenia ei sufletească şi trupească şi deci dacă s-a împreunat, chiar cu viitorul ei soţ, şi-a întinat acea haină albă şi nu mai are voie să o îmbrace.
      Atât băiatul, cât şi fata, dacă s-au împreunat cu alte persoane înainte de căsătoria lor, au făcut păcatul curviei. De asemenea femeile văduve sau bărbaţii văduvi, dacă greşesc cu alte persoane, fac păcatul curviei.

      Un alt mare păcat al precurviei este împreunarea între rude. Este atunci când cineva păcătuieşte cu o rudă: verişor,unchi, naşi sau, mai grav, incestul, când părinţii păcătuiesc cu proprii lor copii.
      Iar altul din cele mai grave păcate ale precurviei este perversitatea sexuală. Acest păcat poate fi făcut de către soţi în mod anormal şi nenatural, în chip animalic şi demonic sau, mai grav, când se face între persoane de acelaşi sex. Aceste păcate făcute de oameni depăşesc chiar şi animalele. Aceste păcate aduc foc din cer peste omenire, asemenea celor două cetăţi Sodoma şi Gomora din Vechiul Testament, care au fost arse cu focul coborât din cer din pricina acestor păcate.

      Acest coment,il vad ca e din 2010…nustiu daca mai e valabil acest sfat al meu pentru tine….dar faptul ca ,cu asa pacate grele ai fost dezlegat doar dupa 2 luni,sa stii ca „om” te-a dezlegat,caci inaintea lui Dumnezeu tu tot legat esti…caci daca acel duhovnic nu te-a dezlegat conform Sf Canaoane ale Sfintilor Parinti,tu tot legat esti si Sf Impartasanie daca ai luat-o…ai luat-o cu nevrednicie,si vei raspunde in fata lui Dumnezeu pentru nestiinta….caci si nestiinta e un pacat.Te sfatuiesc sa cauti,daca nu ai cautat pina acum,un duhovnic care este urmator al invataturilor Sfintilor Parinti,ca de vei continua sa te duci la asa duhovnici…te va astepta mare osanda pentru IMPARTASANIA CU NEVREDNICIE….chiar daca acel duhovnic te-a dezlegat….tu trebuie sa cauti adevarul.

      Apreciază

      • maria said, on septembrie 15, 2015 at 10:33 pm

        am gresit ca am spus” ai fost dezlegat doar dupa 2 luni”…..si trebuia”dupa cateva luni…”

        Apreciază

  4. Mihaela said, on septembrie 14, 2010 at 7:09 pm

    intr-o conferinta cu Danion Vasile, „duhovnicul – prieten sau dusman”, spunea ca duhvonicul bun este acela care te vindeca de o patima, nu unul aspru sau ingaduitor. Acesta este rezultatul la care vrem sa ajungem, sa scapam de boala de care suferim. De aceea, medicamentul (canonul) nu poate fi acelasi in mai multe cazuri, pentru ca boala (patima, pacatul), desi este aceeasi, se manifesta diferit, la persoane cu caracter diferit.

    daca unei persoane ii vei interzice Sf Impartasanie pt un numar de ani, este ca si cum ai priva acea persoana de medicamentul cel mai bun, desii ii administrezi alte medicamente. Poate ca dupa ce ii vei da acest medicament, se va observa o revenire, partiala sau completa.

    Sf Simeon Noul Teolog spune ca cel care se pocaieste, se poate impartasi cu Sf Taine ” chiar de la inceputul pocaintei si al intoarcerii sale. Pentru ca cel ce face acestea pana la sfarsitul vietii sale, traind in smerenie si cu inima infranta, este iertat. Daca asa este si asa face, se lumineaza la suflet in fiecare zi, cu ajutorul Sf Taine si, in scurta vreme, ajunge la desavarsita curatenie si sfintenie. ”

    indrazniti fratilor si mergeti la spovedanie, nu va speriati de nr mare de ani din aceste canoane. Pentru ca Dumnezeu cunoaste inimile voastre si va trimite prin duhovnicul la care va duceti raspunsul cel bun pentru fiecare. Mergeti cu sinceritate la spovedanie si cu incredere in Dumnezeu si in duhovnic.

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  5. IOAN said, on septembrie 14, 2010 at 7:12 pm

    DESFRÂUL EXECUTAT IN TOATE MODELE ŞI SUB TOATE FORMELE A ATINS APOGEUL ACUM. Este de nedescris decăderea dramatică a omenirii in aceste orgii. De aceea va arde tot acum. Nu mai este mult şi focul se va declanşa nimicitor. SĂ NE GĂSEASCĂ dar moartea aceasta pregătiţi, spovediţi şi împărtăşiţi. Cât mai este timp alergaţi la spovedanie, la rugăciune, la fapte bune etcc..căci nu se ştie cine scapă şi cine nu.

    Apreciază

  6. agerstress said, on septembrie 14, 2010 at 7:22 pm

    Nu cred ca sunt de inspiratie divina nici situatiile descrise (si mie, un pacatos, mi-a fost greu sa le citesc pana la capat si m-am oprit undeva… cu cat mai mult Dumnezeu) si nici masura cu care se masoara.
    Sunt mai degraba rezultatul imaginatiei umane si masura pedepsei este tot o masura de om cantarita.
    Daca vrem o apreciere mai corecta a gravitatii acestor pacate trebuie sa pornim de la cele cateva indicii (vagi, la limita decentei, ca nu era cazul sa intre in detalii atat de explicite) pe care ni le-a dat Iisus.

    Apreciază

    • rica said, on septembrie 15, 2010 at 6:25 am

      agerstresatule esti pe un drum contrar pocaintei daca pui la indoiala sfinta traditie dar cum nu esti la prima nebuneala nu m ai speriat,nu inteleg de fapt ce vrei de la ortodoxie daca nu crezi in sfintenia ei,adica ce sfintenie poate fi cu legi de la oameni?

      Apreciază

      • agerstress said, on septembrie 15, 2010 at 11:50 am

        Sunt doar socat cum cineva si-a imaginat toate acele combinatii si le-a contabilizat cu atata meticulozitate. Or fi fost inspirate din realitate, nu neg, ca doar nu le-o fi sugerat Dumnezeu asemenea fapte. De ce nu citesti pana la sfarsit si daca citesti cum citesti?
        Eu nu cer pedepse mai „dulci” cum spune cineva.

        Apreciază

  7. acadennis said, on septembrie 14, 2010 at 9:42 pm

    Off topic

    Saccive – un motiv de ingrijorare este semnul care apare pe noile pasapoarte RFID, un ochii intr-un dreptunghi, si este in aproape toate pasapoartele din lume nu numai din Europa, dar si America, Rusia sau Asia. De parca profetia din Biblie i-a din ce in ce mai mare amploare.

    Pe wikipedia este o baza de date referitoare la noile e-passport co fotografii.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Biometric_passport

    Am atasat deasemenea link-uri cu fotografii ale noilor pasapoarte biometrice din EU, USA, Asia, Rusia, etc. – infricosator.

    Apreciază

  8. DC said, on septembrie 15, 2010 at 1:47 am

    nici eu nu am primit canoane dure pentru anumite pacate de mai sus

    Apreciază

    • rica said, on septembrie 15, 2010 at 8:02 am

      dc daca iti dadea canoane dure le faceai ? daca iti spunea sa maninci uscat dupa ora 18.00 sau sa faci 3000 matanii zilnice..le faceai? dar probabil a vazut la tine ca iti parea fff foarte rau ca facusei pacatele alea si te a iertat! nu i asa ca ti a parut rau ca ai facut pacatelea alea?

      Apreciază

      • Rgogu said, on septembrie 15, 2010 at 5:12 pm

        Nu cred ca parerea de rau are valoare intreaga doar daca avem o grimasa de durere pe fata si un pic de mustrare de constiinta. Parerea de rau se manifesta prin pocainta, iar pocainta o imbratisam cand ne acceptam canonul sub care cadem ca urmare a pacatuirii. Ar trebui sa acceptam canonul, chiar daca e mai greu. E cu cadere ca Preotul sa imblanzeasca canonul, daca observa ravna si smerenia penitentului, a pacatosului. Cred , totusi, ca trebuie dat un canon care sa respecte cat de cat proportiile Canoanelor Sfintelor Sinoade si ale Sfintilor Parinti.
        Si inca ceva: nu preotul iarta pacatul (ca aceasta nu ii e de folos omului la spovedanie), ci Dumnezeu le iarta. Iar ca iertarea sa fie deplina trebuie urmate Canoanele, care tot de la Dumnezeu sunt, insuflate Sfintilor.

        Doamne ajuta!

        Apreciază

  9. rica said, on septembrie 15, 2010 at 10:10 am

    si la librarie erau carti cu educatie xxx pentru copii cu o fotografie incitanta pe coperta:baietel si fetitza se uitau unul la celalalt in chilotzi !! am copiat tot articolul o sa l multiplic si sa l dau mai departe ! este extraordinar de perfect gestul de a publica legile bisericii! saccsi ai de la mine nota maxima caci nici cei ce au urmat teologie habar nu au de ele!!

    Apreciază

  10. ady said, on septembrie 16, 2010 at 5:06 am

    Frate Saccsiv, iti multumesc ca ai publicat aceste canoane, unde le pot gasi asa complete? in indreptar pt spovedanie spune doar desfranare, nu si celelalte..oral, etc Astept raspuns aci sau pe mail. multumesc

    Apreciază

  11. tamas valentin said, on ianuarie 30, 2011 at 1:54 pm

    cine ne iarta noua pacatele?citeste din biblie de la luca cap.8 versetele1-11.Citeste textul de aur ioan cap.3 v.Fiinca atit de mult a iubit Dumnezeu lumea ca a dat pe singurul sau fiu pentruca oricine crede in El sa nu piara ,ci sa aiba viata vesnica.Citeste evrei cap.3v.6si v.12. Citeste evrei cap.4 v14-16

    Apreciază

  12. cata said, on martie 4, 2015 at 3:02 am

    pt rica:nu neg ca trebuiesc respectate canoanele si ca nu sunt corecte.observ ca esti cel mai vehement protector al lor si nu prea esti de acord cu „duiosenia„ cand vine vorba de aplicarea lor.o intrebare simpla si la obiect si cat se poate de sincera,desigur daca binevoiesti a raspunde si daca nu public aici macar in sinea ta.in caz ca te spovedesti,sa presupunem ca o faci,pt pacatele tale primesti de la preot sau duhovnic exact sau asemanator cum sunt trecute acolo,acele „pedepse„ ?adia faci zilnic sute de metanii,mananci uscat dupa ora 18.00 etc ,pe langa ani grei de pocainta,presupunand ca la fel ca orice om modern faci o serie de pacate vrute sau nevrute…..
    Cu respect,

    Apreciază

  13. Carstea Stefan said, on iunie 30, 2015 at 10:22 pm

    Este perfect adevarat cele scrise mai sus. Acestea erau niste porunci date evreilor de catre Dumnezeu.Pacatele sunt amintite si in Noul Testament. De obicei oamenii de rand lupta impotriva lor. Dar vin prilejuri de pacatuire si uneori este foarte greu sa lupti, mai ales ca lupti impotriva trupului tau. Pacatul, de obicei, iti subjuga vointa si cauta sa te manevreze si sa te puna in situatii de ati face rau. Pacatul este demonic si este foarte aproape de sufletul si trupul omului. Omul face fata foarte greu acestei agresiuni. De aceea a fost trimis Domnul Isus Hristos.

    Apreciază

  14. maria said, on septembrie 15, 2015 at 9:40 pm

    saccsiv

    Frate Vasile,imi cer iertare daca te supar cu ceva ,insa eu pina acum ,am fost foarte multumita de tine de cele postate pina acum….dar recunosc ca nu am mai mult timp sa te citesc mai mjult…..insa nustiu de unde ai luat tu astea ca sant multe greseli de expimare.Si te-as sfatui sa le verifici ca daca cineva le ia de bune nu e bine,caci esti raspunzator…Sa-ti dau cateva exemple….ca nu am avut timp sa citesc mai multe si plus de asta nu mai vreau sa pierd timp[ul cu asa abateri,ca si eu am luat foarte multe de pe net,si duhovnicul meu m-a certtat aspru ca erau gresite.

    Uite cateva bateri:

    – Se numeste curvie, pacatul sexual facut de un barbat si o femeie, a caror fapta se numeste simpla curvie sau desfranare. Daca unul este necasatorit, el face simpla curvie, iar cel casatorit savarseste preacurvie sau adulter

    uite ce spune Ioachim Parvulescu:
    CE ESTE CURVIA
    Păcatul curviei este când cineva necăsătorit se împreunează cu altă persoană. Chiar şi mirele cu mireasa, înainte de a se cununa în biserică, nu au voie să se împreune. Dacă se împreună, fac păcatul curviei.
    Mireasa,când se îmbracă în haina albă, simbolizează curăţenia ei sufletească şi trupească şi deci dacă s-a împreunat, chiar cu viitorul ei soţ, şi-a întinat acea haină albă şi nu mai are voie să o îmbrace.
    Atât băiatul, cât şi fata, dacă s-au împreunat cu alte persoane înainte de căsătoria lor, au făcut păcatul curviei. De asemenea femeile văduve sau bărbaţii văduvi, dacă greşesc cu alte persoane, fac păcatul curviei.

    CE ESTE CURVIA
    Păcatul curviei este când cineva necăsătorit se împreunează cu altă persoană. Chiar şi mirele cu mireasa, înainte de a se cununa în biserică, nu au voie să se împreune. Dacă se împreună, fac păcatul curviei.
    Mireasa,când se îmbracă în haina albă, simbolizează curăţenia ei sufletească şi trupească şi deci dacă s-a împreunat, chiar cu viitorul ei soţ, şi-a întinat acea haină albă şi nu mai are voie să o îmbrace.
    Atât băiatul, cât şi fata, dacă s-au împreunat cu alte persoane înainte de căsătoria lor, au făcut păcatul curviei. De asemenea femeile văduve sau bărbaţii văduvi, dacă greşesc cu alte persoane, fac păcatul curviei.

    Un alt mare păcat al precurviei este împreunarea între rude. Este atunci când cineva păcătuieşte cu o rudă: verişor,unchi, naşi sau, mai grav, incestul, când părinţii păcătuiesc cu proprii lor copii.
    Iar altul din cele mai grave păcate ale precurviei este perversitatea sexuală. Acest păcat poate fi făcut de către soţi în mod anormal şi nenatural, în chip animalic şi demonic sau, mai grav, când se face între persoane de acelaşi sex. Aceste păcate făcute de oameni depăşesc chiar şi animalele. Aceste păcate aduc foc din cer peste omenire, asemenea celor două cetăţi Sodoma şi Gomora din Vechiul Testament, care au fost arse cu focul coborât din cer din pricina acestor păcate.

    455. -„Daca cineva, dorind femeie, se va inclina sa se culce cu ea, dar dorinta nu s-a implinit, invederat este ca a fost ajutat de harul lui Dumnezeu„. -Neocez.4.

    R:adica?ce inseamna,-Neocez.4…..si a fost ajutat de Dumnezeu?….oare Dumnezeu nu lasa libera alegere?!!….nustiu…poate gresesc eu….

    472. -Curvia se numeste preacurvie, cand cineva lasa sotul legitim si se duce la altul. In Vechiul Testament se pedepsea cu moartea. „Daca un om preacurveste cu o femeie maritata, daca preacurveste cu sotia aproapelui sau, omul acela si femeia sa fie pedepsiti cu moartea”

    R:am arata mai sus ce este curvia si preacurvia….adica cum?”Curvia se numeste preacurvie”….aici sant doua lucruri diferite…nu le amestecam….

    Undeva scrie….” Herma, Pastorul 1-4″….am gasit si eu in multe alte locuri si am cautat sa vad ce inseamna, Herma, Pastorul 1-4″ …. ,ca mi se parea ca sant lucruri de la sectari…adica cum Pastorul?….si am gasit explicatia….”Păstorul lui Herma sau, mai simplu, Păstorul, este o carte creștină, astăzi apocrifă, din secolul al II-lea, pe care unii Părinți ai Bisericii[1] au considerat-o canonică și au inclus-o în lista cărților Noului Testament, fiind inserată între Faptele Apostolilor și Epistolele Sfântului Apostol Pavel.”……

    .si am intrebat duhovnicul meu daca e adevarat?….si mi-a raspuns ca „nici pomeneala!!!”…..asa ca frate Vasile….Sfintii Parinti ne dau siguranta mantuiri a noastre si a altora …..sa nu-i ducem in eroare pe altii cu „” Herma, Pastorul”etc….Sfintii Parinti sant siguranta mantuirii noastre si altora.

    474. -„Dupa hotararea Domnului, nimanui nu-i este iertat sa se desparta de sotia sa, decat numai din motive de preacurvie (Matei 5,32)

    la Matei 5 ,32…spune:32. Eu însă vă spun vouă: Că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, o face să săvârşească adulter, şi cine va lua pe cea lăsată săvârşeşte adulter”……..
    DECI…e desfranare…care cuprinde si preacurvia si curvia etc…deci sa fim atenti la cum ne exprimam…nu e vina ta….ci a celui care a postat asa ceva….dar si a ta ca sa fii atent ce cumperi,si mai si dai altora…deci ,sant multe lucruri in ceata aici…..iarta-ma frate

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.