SACCSIV – blog ortodox

De ce e bine sa ne mutam la casa? De ce nu e suficient sa ne mutam la casa?

Posted in Uncategorized by saccsiv on februarie 16, 2015

E bine sa ne mutam de la bloc la casa? Da. Evident, vorbim de case si nu de viloaiele de lux ale celor cu rasini, ce-i tot vedem pe la tv mai ales in ultima vreme. Si tot evident, vorbim de case situate mai aproape de ceea ce intelegem a fi “la tara” decat de cele aflate in buricul targului.

Pe de alta parte, cititi va rog mult cu foarte mare atentie articolele:

CE SPUN PROFETIILE DESPRE FUGA CRESTINILOR IN TIMPUL ANTIHRISTULUI?

UNDE FUGIM DE ANTIHRIST? Va fi ca in filmele postapocaliptice?

Adica va fi rau.

Iar pana atunci, oricum SISTEMUL va ajunge dupa tine cu impozitul, cipul, eGuvernarea si toate cele, chiar de ai casa pe varf de deal. Si nu te vei putea rupe de sistemul fara cash chiar de ar fi sa ai in gospodarie absolut tot ce-ti trebuie pentru a supravietui.

Adica, indiferent ca ne place sau nu, daca suntem crestini cu adevarat, oricum va trebui sa fugim.

Atunci, la ce mai e buna casa?

Ca tranzit. Ca un soi de gradinita sau chiar scoala primara pregatitoare. Ca rupere obligatorie de viata la bloc. Caci altfel e greu tare ca de la fotoliu si lift, robinet si calorifer, semipreparate si medic de familie, etc etc, sa ajungi direct la crapatura pamantului.

Ca la casa mai faci oleaca de miscare. Mai inveti sa bati un cui, sa uzi o planta, sa stii ce planta-i aia pe care o uzi, mai tai un lemn, te mai obisnuiesti cu animale pe langa tine. La bloc semeni prea tare cu aia din Matrix. La casa mai vezi oleaca si cerul. La bloc iesi de pe betonul din apartament direct pe asfaltul din oras. La casa esti mai cu picioarele pe pamant. La bloc dai cu spray de camera ca sa nu aerisesti doar miros de tevi de esapament. La casa mai ai sansa sa respiri ceva ce mai seamana a aer. Atat cat mai seamana, ca chemtrails ajunge deja si pe acolo. Mai simti miros de balega, dar si de flori.

Toate astea, desigur, pentru cei ce-si permit o astfel de mutare.

Ce sa se faca insa multii ceilalti? Nadejdea in bunul Dumnezeu! Ca si ceilalti de fapt. Adica, daca ne putem muta, sa ne mutam. Ca-i spre binele nostru. Sa nu uitam insa sa ne rugam, caci singuri absolut nimic nu putem face. Daca nu ne putem muta, are El grija si de noi. Sa nu neglijam insa a ne pregati atat cat putem de viitoarea rupere. Sa facem o miscare, o plimbare, o excursie, cat de mult putem pentru a nu fi atat de dependenti de sistem.

Doamne ajuta!

 

91 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. aha said, on februarie 16, 2015 at 7:42 am

    poate singura varianta viabila e sa formam mici grupuri atunci cand nu va mai fi de intors. si bineinteles nadejdea numai la Dumnezeu cel in Sfanta Treime descoperit.
    varianta cu casa la tara nu prea sta in picioare deoarece si acolo sunt costuri aproape ca la bloc. mai nou, satele au inceput sa fie cu apa curenta, vine primaria si iti ia gunoiul (ca alta varianta nu prea mai ai), lumea si-a bagat gaze….adica la fel ca la bloc. ca de…fondurile ue pentru astea sunt date, ca sa te prinda nu ca sa te ajute (cum zic majoritatea spalatilor pe creier). apoi ca sa stai la tara pe timp de iarna iti trebuie lemne …si de unde le iei daca nu cu bani? si daca nu o sa mai ai, cu ce sa iei? sunt multe. da, probabil e bine sa faci un mic antrenament inainte (pentru cei care nu au trait niciodata la tara).

    Apreciază

    • cristi o. said, on februarie 16, 2015 at 3:06 pm

      @aha
      Mersul la tara e o solutie absolut temporara. Mai castigi un pic de timp, sa-ti pui gandurile in ordine, sa te pregetesti fizic, sa te rezumi doar la strictul necesar… Multa lume se duce la tara, dar cu confortul de la oras sau macar o parte importanta din el. Acoperis modern/termopane/parchet laminat/centrala/apa curenta etc.etc. Nu merge asa, din pacate… Trebuie sa inveti sa construiesti, dupa metode „stramosesti” si materialele locului. Trebuie studiat cum traiau batranii nostri acum 100-200 de ani, Veti observa ca aveau case cu incaperi de dimensiunile pe care le au debaralele unora dintre noi astazi… 2,5 pe 2 metri si 1,8-2 metri inaltime maximum, ferestre cat palma, usi inguste pe care te strecurai „laturis” (vorba unei oltence centenare) sa nu se piarda multa caldura iarna. Aduceau mai mult a versiune 2.0 de bordei. Pentru ca in prigoana, bordeiul sapat la suprafata solului, de o singura incapere va fi luxul maximum posibil pentru protectia impotriva inghetului. La ses, adancimea la care se ingroapa tevile de apa e aproximativ 70cm pentru a nu ingheta. Pe la munte, adancimea e undeva spre 1m. Calabalacul e nu doar inutil, e chiar periculos. Cu multe bagaje mobilitatea si distanta parcursa pe jos scad la minimum. Hainele si incaltarile sunt extrem de importante. Se va dormi uneori si sub cerul liber, fie zapada fie sezon ploios. Cu „toale” de firma/fite ori pantofiori pentru munca intelectuala la birou care se rup in cateva zile de off-road, esti pierdut. Bocanci/cizme rezistente, chiar opinci (nu radeti, sunt usor de confectionat, reparat, intretinut si s-au folosit mii de ani) Cojoc de oaie etc. Practic, din cercetarile mele personale, am constatat ca foarte putine obiecte vestimentare moderne rezista in conditii aspre de uzura ori provoaca probleme uriase daca sunt purtate mai mult de 10-12 ore. In pribegie/prigoana ajungi sa stai imbracat cu aceleasi lucruri (de nevoie, evident) si cateva zile! Ba sa mai faci si efort fizic in ele… Hainele trebuie sa se poata spala usor, si sa se usuce repede – bumbacul multistrat pica testul primul – mi-au trebuit 4 zile, pe balcon, la bloc cu temperaturi pozitive iarna, sa usuc un trening! Daca aluneci in rau ori transpiri puternic in asa ceva iarna mori prin hipotermie rapid. Microfibra, desi absoarbe litri de apa, totusi s-a uscat un pic mai repede – 2 1/2 zile. Lana s-a uscat, in functie de grosime, intre 1 1/2 si 2 zile. Asa ca tot hainele si tehnologia „stramosilor” vine din urma sa ne salveze. Ciorapi impletiti, obiele, lana, pielea etc. sunt materiale mult mai bune. Ar mai fi hainele „de ski” – sunt calduroase, relativ impermeabile dar au neajunsuri – sunt colorate tipator, si daca, dupa spalat, nu le storci temeinic (brate puternice, ca n-ai storcator) sunt probleme cu uscarea… Incalzirea (evident pe lemn) se poate face si cu resturi ori cu tulpini, ramuri uscate de boscheti, scoarta. Dar e necesara o soba cat mai eficienta posibil. Erau candva niste carti pentru sobari. Mai sunt si pe net ceva informatii de gen (multi vecini cu case de vacanta pe la tara au studiat la „mesteru’ Gugal” diverse tipuri de sobite portabile, bune si in camping). Cu banii de pe o centrala, termopane si parchet laminat se pot face, comod, vreo 5-6 bordeie, incluzand si munca personala aferenta. De aceea Parintele Iustin, alaturi de altii (urmariti „Sarea pamantului”) s-au referit la grupuri de 10-15 persoane pentru prigoana. O persoana singura nu face fata nici fizic, nici psihic provocarilor. Trebuie sa ne inspiram din simplitatea vietii pustincilor dar sa nu-i copiem 100%, pentru ca nu avem experienta si inaltimea lor duhovniceasca. Daca ne mutam la tara, fara a ne pregati temeinic pentru supravieture in pribegie, atunci ne mutam aproape degeaba. Partea proasta e ca nu avem nici taria morala si credinta suficienta sa marturisim si sa facem fata prigoanei si muceniciei acolo unde ne aflam, cum au facut multi din martirii sfinti din inchisori. Oamenii aceia erau facuti dintr-un aluat aparte care nu inceteaza sa ma uimeasca…

      Apreciat de 2 persoane

      • ETRN said, on februarie 16, 2015 at 7:46 pm

        Îmi dai şi mie un email?

        Apreciat de 1 persoană

      • mos bazil said, on februarie 17, 2015 at 5:20 pm

        Cred ca sensul articolului e altul. „veşnicia s-a născut la sat” spunea cineva si bine spunea. Dvoastra va referiti la supravietuire si e ok ceea ce afirmati dar sensul e de ‘revenirea la comunitate’. La interesul individului fata de comunitatea si indivizii comunitatii unde traieste. Nu coteaza EU ci NOI TOTI.
        Fac parte din categoria celora care au prins perioade in care erai rupt de lume. (iarna) Aveai pe linga casa cam tot si daca nu aveai ‘improvizai’ . (nu ma refer la hrana pt.ca totul se producea in gospodarie si anumite produse se aprovizionau de toamna. La tara exista o rezerva de anumite produse pentru 3,4,5,6 luni si in ziua de astazi) Dar prima un fapt. Vecinul (vecinii) Cind se lumina fiecare isi facea o carare pina la poarta (era doar o chestie gospodareasca pt.ca in drum era zapada viscolita de 2-3 metri)si ‘aruncai cu ochiul’ la vecini dupa aceea lopatai spre orataniile din curte. Daca il observai ‘misunind’ era ok daca nu, te multumeai sa vezi ca iese fum pe cos si iti dadeai seama ca totul era in regula. Conta SI comunitatea pe vremea aceea.
        Tirziu mi-am dat seama ca in tinerete aplicam regula lui 3 a supravietuirii : 3″ de neatentie, 3′ fara aer (dupa ce era sa ma inec in raul Moldova am invatat sa inot intr-o saptamana/de frica), 3 ore fara adapost , 3 zile fara apa, 3 saptamani fara hrana, 3 luni de singuratate. Bineinteles ca nu le-am ‘testat’ pe toate dar conteaza sa ‘luam aminte in caz de’ si mai ales sa avem ‘abilitati necesare’.

        Apreciază

    • Irina said, on februarie 25, 2015 at 1:36 pm

      Sunt extrem de putine satele care au utilitatile de la oras. Daca or fi in procent de 1 % e mult. La mine la tara te poti conecta la apa si sa platesti, dar nu te obliga nimeni. Satul e plin de cismele de unde poti lua apa gratis pentru ca nu au legatura cu puturile facute pentru apa oficializata.

      Apreciază

  2. ozana said, on februarie 16, 2015 at 8:28 am

    @ saccsiv. Dragul meu, ti-am mai trimis un articol din ,,Alta medicina” despre un caz de vindecare a cancerului cu costuri minime. Sa nu fie prin SPAM. Cit despre mutarea la tara in locuri cit mai izolate, ma bucur ca ai atins si acest subiect.Pe cei interesati de astfel de miscari ii incurajez sa o faca. Se pot construi casute ecologice fantastice cu doar 2000 de euro. Sint o multime de idei pe internet. Va va face placere sa studiati singuri cum puteti avea o asemenea comoara, cu putin ajutor din partea rudelor sau a prietenilor , o casuta de vis, calduroasa cu toate utilitatile. Oricum este indicat sa te informezi cum te poti organiza chiar si in cazul celor care vor fi obligati sa se ascunda prin munti sau paduri.Doamne ajuta.

    Apreciat de 1 persoană

    • Irina said, on februarie 16, 2015 at 10:45 am

      2000 de euro e mult. La mine la tara casele sunt facute din lut cu paie si conform specialistilor sunt mult mai sanatoase decat cele din caramida si pot fi izolate tot natural cu stuf sau paie. Si avand in vedere ca acolo casele se fac preponderent din materiale naturale si doar mai dai niste bani pentru acoperis. Nu mai spun ca un acoperis de stuf este mult mai sanatos si mai rezistent decat unul acoperit cu tabla sau mai stiu eu ce materialesofisticate. La mine la tara sunt case acoperite cu stuf de cel putin 100 de ani si in care nu ploua, in schimb noi la casa de doua ori am schimbat pana acum acoperisul.

      Apreciază

      • ozana said, on februarie 16, 2015 at 12:50 pm

        @ Irina Draga mea, cu mai putin de 2000 de euro ma cam indoiesc ca se poate.Este nevoie totusi de ceva timplarie, cherestea, materiale pentru izolatie, geamuri.Cit despre acoperisul de stuf, nu numai ca este superb dar la ora asta este se pare o investitie de lux deoarece tot stuful nostru ajunge in Anglia la pachet cu mesteri priceputi care fac din stuf adevarate opere de arta.. Eu am tabla pe casuta mea de la tara si am vrut sa o acopar ulterior cu stuf pentru ca este superb dar nu mi-am permis.Da o cautare pentru ,, case din Anglia acoperite cu stuf”.De pe acolo m-am lamurit cum mai sta treaba cu stuful.Poate stii si tu ca printul Charles insusi si-a acoperit conacul achizitionat in Romania tot cu stuf. Nu te contrazic, m-as bucura sa stiu ca si cei fara posibilitati materiale isi pot acoperi casa fara costuri uriase. Una peste alta, o casuta ecologica mi se pare un privilegiu, o minune. Daca ar trebui sa o iau de la inceput, o astfel de casuta mi-as construi. Pur si simplu ma fascineaza mai ales daca sint construite cu un minimum de bun gust.

        Apreciază

      • Irina said, on februarie 17, 2015 at 6:28 pm

        Depinde in ce zona stai, tara mea este pe malul Prutului si sunt oameni care merg si aduc stuf direct de la sursa fara nici o cheltuiala, poate doar benzina pentru cei care merg cu masia, dar majoritatea aduc cu caruta. Eu stiu familie nevoiasa care si-au refacut casa dupa ce a ars si crede-ma cu mult mai putin de 2000 euro, adica numai ridicarea casei si aranjarea ei pentru locuit si asta intr-o singura vara. Intr-adevar nu au reusit s-o tencuiasca cu ciment, dar in rest pot foarte bine sa locuiasca in ea. Asa daca se vrea si tencuire si geamuri nu mai stiu de care, atunci da poti baga foarte multi bani in ea poate si peste 2000 de euro.

        Apreciază

      • cristi o. said, on februarie 16, 2015 at 5:28 pm

        @ozana
        Se poate, dar nu cu confort si estetica – numai strict functionalitate. Simplul design si confortul urca pretul inutil dar ametitor. Si, sa fim seriosi, cu materiale, in general, proaste dar frumos ambalate, cumparate din marketuri (cu preturi de 5-6 ori mai mari decat la taran) te costa un bordei cat o garsoniera in Drumul Taberei… Pe la tara mai gasesti tigla din recuperari (second hand), tevi din recuperari, lemn mai ieftin direct de la propietar, piatra/nisip din natura, etc. De ex, lemnul de la „Burico-store” era mult mai scump, mancat de cari, tinut in umezeala si partial putrezit. Se rupeau sipcile mai usor decat ale mele tinute 30 de ani la fereastra in ploaie, vant, ger! Multi, cand si-au „dotat” celula din puscaria numita bloc, cu termopane scumpe, au aruncat sau distrus tamplaria originala, de multe ori in stare buna – in loc s-o foloseasca, gratis, la o coliba de vacanta… Unii si-au schimbat frecvent mobila, aruncand-o pe cea veche, in loc sa mai recupereze ceva din ea. Covoare demodate aruncate in perfecta stare. Si exemplele pot continua. De multe ori, aruncam de la bloc, din motive de moda/ fite/ uzura morala/ standard de viata, mai multe lucruri decat vom avea nevoie vreodata intr-o coliba de refugiat. E penibil. Lucrurile alea nu costa nimic. As vrea sa vad eu pe prigonitul si refugiatul care mai are posibilitatea sa care dupa el in masina (cu permis de conducere 3×6!) ori sa foloseasca centrala/termopan/jacuzzi/plasma 3D/masina de spalat cu n-programe/aragaz electric/cuptor cu microunde/blender/masina de spalat vase/PC/laptop/tableta/tel.mobil/dressing cu haine/bideu/colectia de CD/DVD/jocuri/toaleta cu farduri/raftul de pantofi cu toc/colectia de 100 de cravate etc etc etc. Pretul prohibitiv reflecta, in realitate, dorinta noastra de confort, de a ramane legati de cele comode, lumesti. Costa mult pentru ca nu pot fara: aragaz, baie separata, bucatarie dotata, living, camere mari inalte, termopane, pat cu saltea model nustiu-de-care, sifoniere/dressing, masina de spalat etc. Toate astea, dublate de dorinta unui design placut si materialele din market, transforma bordeiul in casa de dimensiuni normale asemeni celor din oras, cu utilitati si costuri pe masura. Doar izolatia completa, facuta de firma, la o casa normala de 80-100mp e foarte scumpa pentru 2-3 persoane, sare bine de 2000 de „iepuroi”. Traiul in spatiul unei rulote e mai apropiat de realitate – sa izolezi un volum de dimensiunea unei rulote ori a unei remorci-dormitor (de tip muncitoresc) e de departe mai ieftin si usor ca manopera. Aici e vorba de supravietuire! Nu de trai patriarhal… Alipirea a 5-6 astfel de remorci/rulote si izolarea lor comuna ar fi foarte usor de suportat financiar si realizabile chiar cu manopera ocupantilor, fara muncitori din afara, platiti. Eu sunt adeptul bordeiului sapat in pamant – avantaj: putini mp de acoperis izolat termic, lipsa inghetului iarna/racoare vara, dezavantaj: manopera mai mare pentru sapat/posibil umiditate crescuta in sezon ploios… Am scris mai sus – trebuie sa ne obisnuim cu spatii foarte mici, materiale nepretentioase, din natura, ca acum sute de ani. dupa modelul stramosilor (tot un act de supravietuire practicau si ei!); In prigoana pana si bordeiul monovolum va fi un lux. Un spatiu mare este, invariabil, energofag daca e folosit de doar 2-3 persoane. Spatiile mari sunt eficiente (chiar foarte eficiente) daca sunt locuite de la 7 persoane in sus si sunt obtinute din diviziuni mici gen camarute lipite, de 1-2 persoane cu spatii comune de acces. Asa cum erau locuintele primilor crestini, sapate in calcar. Limita superioara de confort ar fi de 12-15 persoane per unitate de locuit. Iarna se consuma mai putin lemn, se pastreaza mai bine caldura si e greu ca cineva sa fie atacat fara sa auda si ceilalti. Plus ca la rugaciune sunt mai multi la un loc…

        Apreciază

      • ETRN said, on februarie 16, 2015 at 7:48 pm

        Unde la tine la țară?

        Apreciază

    • cca70 said, on februarie 16, 2015 at 8:39 pm

      pot vedea un astfel de link ( pentru un adapost de 2000 de euro) ?
      multumesc

      Apreciază

      • Irina said, on februarie 18, 2015 at 10:19 am

        De fapt eu am doua tari. Una in Oltenia , acolo casa e din caramizi. Si o alta tara in Moldova la granita, unde casele se fac din lut si din cauza ca pamantul argilos favorizeaza alunecari de teren si in acest caz casele din lut sunt mai usor de intretinut, fiind nevoie doar de dresul crapaturilor o data a 2, 3 ani. Oricum zona este foarte impadurita tocmai pentru a tine terenul.

        Apreciază

  3. Alin said, on februarie 16, 2015 at 8:34 am

    BISERICA transformată în CLUB DE ORGII BDSM, în care s-a ”antrenat” Jamie Dornan pentru ”Fifty Shades of Grey” | FOTO +16

    Mai mult: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/jamie-dornan-fifty-shades-of-grey-rascals-club-canada-524714.html#ixzz3Rt4OtpaV

    Apreciază

  4. mircea.v said, on februarie 16, 2015 at 8:42 am

    STOP RFID

    te duci la articolul cu economia de energie… si acolo gasesti emailul meu.

    Apreciază

  5. Alin said, on februarie 16, 2015 at 8:48 am

    CU mutatul din urban in rural .. depopulare voluntara . . multi au facut-o , dar orasul ofera mai multe sanse pt loc de munca , chiar prost platit ..
    In imprejurimile Bucurestiului dai de samsarii de terenuri . In interiorul orasului dai de rechinii imobiliari . In alt oras mai mic esti gringo / de-la-capitala .

    Apreciază

    • Irina said, on februarie 16, 2015 at 10:48 am

      Si la ce mai foloseste postul platit de la oras, cand de fapt vrei sa fugi de asa ceva.

      Apreciat de 1 persoană

      • Alin said, on februarie 16, 2015 at 12:09 pm

        pai nu sunt multi care sa reuseasca sa traiasca fara niciun ban , si ca sa te faci agricultor dupa varsta de 35 .. ori crescator de vite/ovine/ samd nu stiu cati de la oras pot face conversia
        daca ai terenuri sa traiesti din arenda, sau paduri sa vinzi lemn …
        pe toti ne-a lasat Dumnezeu intr-un loc , daca o sa vrea sa ne mute o sa ne mute, mai incolo sau dincolo

        Apreciază

      • Irina said, on februarie 17, 2015 at 6:18 pm

        Alin nu cred ca este foarte greu, sunt lucruri practice si nu-ti trebuie nici prea multa carte. important este sa ai vointa sa inveti. Oricum la oras in vremurile astea este mult mai greu decat la tara. Cunosc o familie care traiau la bloc pe langa mine, erau foarte saraci si abia reuseau s-o duca de azi pe maine, mancand numai margarina pe paine aproape in fiecare zi. Nu de mult au primit o casa de pomana la tara si s-au mutat acolo. Iar acum au de toate cand trec pe la ei imi dau de fiecare data ba un borcan cu dulceata sau compot, ba un bulion, ba o punga de fasole, branza, lapte etc. Concluzia este ca la oras daca nu ai de munca este foarte greu sa supravietuiesti, dar la tara daca muncesti in gospodaria ta cat de mica nu ai cum sa mori de foame.

        Apreciază

  6. Alin said, on februarie 16, 2015 at 8:58 am

    PROFEŢIA CUTREMURĂTOARE a Sfântului Efrem Sirul despre venirea ANTIHRISTULUI. „Va plânge tot pământul….”

    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/profetia-cutremuratoare-a-sfantului-efrem-sirul-despre-venirea-antihristului–va-plange-tot-pamantul–-_185785.html#ixzz3RtARNYbw

    DEZVĂLUIRILE INCREDIBILE ale unui mason BILDERBERG despre RĂUL ce ne aşteaptă ÎN CURÂND

    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/dezvaluirile-incredibile-ale-unui-mason-bilderberg-despre-raul-ce-ne-asteapta-in-curand_201679.html#ixzz3RtAUnVBU

    Apreciat de 2 persoane

  7. geo said, on februarie 16, 2015 at 8:59 am

    Casa Alba a condamnat duminica „uciderea demna de dispret si lasa” a 21 de egipteni in Libia de catre militantii gruparii Statul Islamic si a cerut o solutie politica pentru conflictul din tara.

    „Aceasta ucidere a unor oameni nevinovati este doar cea mai recenta dintre numeroasele acte violente comise de teroristi afiliati IS impotriva locuitorilor regiunii, inclusiv uciderea a zeci de soldati egipteni in Sinai, care care nu face altceva decat sa determine comunitatea internationala sa se uneasca impotriva gruparii”, a declarat purtatorul de cuvant al Casei Albe, Josh Earnest, citat de Reuters.

    „Acest act atroce subliniaza inca o data nevoia urgenta a unei solutii politice a conflictului din Libia” a adaugat oficialul.

    Gruparea Statul Islamic a difuzat duminica o inregistrare video care prezinta decapitarea a 21 de barbati dspre care spune ca sunt egipteni de confesiune crestina.

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-19393759-casa-alba-reactioneaza-dupa-decapitarea-21-egipteni-rapiti-libia.htm

    Ce jigodii de oameni americanii astia, nu oamenii de rind, ci aia de sus: dupa ce creeaza o monstruozitate – organizatia terorista Statul Islamic, dupa ce destabilizeaza o Tara – Libia, aducind-o in haos, vin acum si cera sprijin impotriva cui? a creatiei lor…

    Apreciază

  8. geo said, on februarie 16, 2015 at 9:01 am

    „Multa vreme, Viena putea fi considerata capitala secreta a Romaniei. Motivul il constituiau doua achizitii spectaculoase:

    In 2005, OMV cumpara colosul de stat din industria petroliera si a gazelor, Petrom, si o facea la pret de superoferta. Filiala romaneasca a OMV garanteaza de atunci nu numai castiguri bune si exploatari de gaze in Marea Neagra, ci chiar supravietuirea OMV in bransa. Fara Petrom, OMV ar fi prea mic, afirma insusi seful concernului Gerhard Roiss.

    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-19389263-analiza-investitiilor-austrieci-estul-europei-petrom-fost-chilipir.htm

    Multumim nastase, multumim iliescu…sper sa va vad acolo unde va este locul binemeritat: la puscarie pe viata, voi si urmasii vostri!

    Apreciat de 1 persoană

    • Ioannis said, on februarie 16, 2015 at 10:29 am

      Uiti ca Basescu a dat si el girul tranzactiei petrom semnand acel acord schengen prin care era mentionata clar obligativitatez rrromaniei de a „privatiza” Petrom. Totul e o piesa de teatru ieftina formata din actori de stanga sau de dreapta, insa manuiti de aceiasi stapani. Nu degeaba spun masoniii: „Ptr ca planurile noastre sa mearga, e nevoie doar de prosti si de oxigen”. Iar acum, in rrromania, au suficienta materie prima…

      Apreciază

    • Radu said, on februarie 17, 2015 at 12:09 am

      De pomana daca prejudiciul financiar nu e recuperat…..
      Nationalizat OMV si PETROM asta e solutia ca oricum PETROM nu trebuia niciodata PRIVATIZAT !!!
      Cine sa faca nationalizarea johannis? ponta? sa fim seriosi 95% din clasa politica e in mainile lor

      Apreciază

  9. geo said, on februarie 16, 2015 at 9:15 am

    Începând de anul acesta, produsele alimentare comercializate în România vor avea o inscripţie specială, dacă au ingrediente realizate prin nanotehnologii. Asta pentru că… nanotehnologiile sunt periculoase în industria alimentară. De ce se pun totuşi în rafturi asemenea produse?

    La finele anului trecut a fost modificat Regulamentul privind informarea consumatorului, în virtutea unei directive europene. La unul dintre capitole, normativul impune o regulă în privinţa tuturor ingredientelor prezente sub formă de “nanomateriale fabricate”: trebuie specificate în mod clar în lista ingredientelor, denumirile acestora fiind urmate de cuvântul “nano” între paranteze – (NANO).

    Prin “nanomaterial fabricat” se înţelege un ingredient produs prin nanotehnologie, ce conţine unul sau mai multe elemente de dimensiuni de ordinul a 100 nanometri (un metru are un miliard de nanometri).

    http://www.libertatea.ro/detalii/articol/mancarea-cu-nanotehnologie-se-experimenteaza-in-romania-524659.html

    Apreciat de 1 persoană

  10. geo said, on februarie 16, 2015 at 9:16 am

    Apelurile la 112 sunt preluate, in medie, in 3,68 secunde, iar localizarea apelantilor nu este posibila in doar 2 la suta din cazuri, informeaza Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), care administreaza, exploateaza, intretine si dezvolta Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta. Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, Romania se situeaza printre statele membre cu cei mai buni timpi de reactie (sub 10 secunde) si o acuratete sporita in localizarea apelantilor la numarul unic de urgenta 112, informeaza STS intr-un comunicat citat de Mediafax.

    Timpul mediu de reactie este de 3,68 secunde si este inregistrat in cazul a 94,63% dintre apelurile la numarul 112.

    In ce priveste localizarea apelantilor, doar in 2% dintre cazuri ea nu este posibila, acuratetea localizarii fiind de 97,20% pentru retelele de telefonie fixa si de 99,27% pentru cele de telefonie mobila.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19379488-sts-apelurile-112-preluate-3-68-secunde-localizarea-apelantilor-posibila-98-din-cazuri.htm

    Suna cam a lauda…totusi sa o luam ca un fapt real: daca sint asa de buni in localizarea apelului de ce se insista pe legile big brother???

    Apreciat de 2 persoane

  11. geo said, on februarie 16, 2015 at 9:16 am

    Acum vor toţi. După ce timp de cinci ani au zis categoric nu, bancherii au sucit-o brusc şi sunt de acord cu adoptarea unei legi a insolvenţei persoanelor fizice, care ar putea intra în vigoare la jumătatea anului.

    Să fie oare schimbarea de atitudine la 180 de grade o chestiune de compasiune faţă de debitor şi de înţelegere subită a mecanismelor supraîndatorării sau doar una de oportunitate? Debitorii români supraîndatoraţi au primit zilele acestea două veşti. Una proastă şi una aproape bună. Vestea proastă, mai ales pentru cei cu credite în franci elveţieni, este că BNR a închis, în acord cu Parlamentul, orice discuţii pe tema conversiei creditelor la alt curs decât cel al pieţei printr-o soluţie legislativă. Clienţii vor trebui să caute ori înţelegeri individuale cu banca, ori decizii favorabile în instanţe, dacă nu sunt mulţumiţi de primele.

    A doua veste aproape bună este că bancherii, în mod magic, se declară de acord cu adoptarea unei legi a insolvenţei persoanelor fizice. Proiectul ar putea ajunge in plenul Parlamentului peste o lună. Ar putea părea magică schimbarea de optică a bancherilor dacă ne uităm la declaraţiile din urmă ale acestora, începând cu 2010. Primul proiect de acest tip a fost înregistrat în Parlament în 2009, când România lua din plin în piept criza economică. Cu dobânzi de ţară africană la credite, cu leul în cădere şi valoarea ipotecilor la vale, românii brusc supraîndatoraţi şi insolvenţi de facto n-au avut nicio pârghie să-şi reducă datoriile. O lege a falimentului personal, aşa cum au toate ţările civilizate, i-ar fi ajutat şi mulţi dintre cei care au fost prinşi de vâltoarea datoriilor, în 2009-2011, ar fi avut şansa unui nou început şi o pârghie să negocieze la modul real cu băncile. Bancherii s-au opus şi, sprijiniţi de BNR, au avut garanţia acordurilor FMI/UE/BM că România se va abţine să disturbe disciplina la plată prin astfel de iniţiative. Abordarea Troikăi a fost diferită în alte țări, sprijinind reglementarea insolvenţei personale.

    http://www.capital.ro/bancherii-dau-conversia-pe-falimentul-personal.html

    Apreciază

  12. andrei-d said, on februarie 16, 2015 at 10:01 am

    In primul rand vreau sa cer cateva scuze fratilor artion, mircea.v, STOP RFID si cei doi cu numele „o idee fixa”… In polemicile cu ei am vorbit, recunosc urat pe alocuri si poate putin de sus. M-am simtit eu aiurea certandu-ma cu voi si cred de cuviinta, de vreti sau nu, sa ma iertati. Vom merge fiecare cu parerea sa si fara sa ne mai certam. Iertare si Doamne ajuta!
    Cat despre subiectul cu casele…eu am casa la tara, si mereu spun alor mei sa nu dea o palma de pamant, adica sa vanda. E bine sa ne retragem la tara cand incepe a se-mpute treaba la oras…dar intr-un final stim ca vor ajunge si acolo, si e bine ca atunci cand vor lansa ultima prigoana sa fiti undeva la tara, ca in timp sa va obisnuiti si sa intrati in ritm. eu nu stiu daca voi proceda la modul ca voi pleca cu fratii de pe acest blog, ci voi incerca sa raman cu ai mei si nadajduiesc ca Se va milostivi si de noi, o familie de pacatosi, bunul Dumnezeu si poate ne va lua mai devreme. Inca o data, cer iertare tuturor inclusiv saccsiv, nu cred ca e usor sa scoti de la moderare comentarii fanatice si teribiliste precum ale mele, se poate ajunge la vrajba, dar fratii de pe blog sunt in duhul ortodoxiei si au aplanat mai mereu situatiile. Va cer iertare tuturor, toti de la rubrica de comentarii si fratelui Vasile, nu are o treaba usoara deloc, si bolnav si urat de asa de multi, nadajduieste ca mai are liniste poate in bratele lui Hristos, si sa-i fie lui spre mantuire aceasta prigoana! Doamne ajuta si mantuire va doresc si eu tuturor!

    Apreciază

    • STOP RFID said, on februarie 16, 2015 at 12:28 pm

      andrei-d

      Eu te iert, dar de fapt nici nu ne-am certat. Dupa parerea mea aceste discutii sunt inutile. Cand turcii au cucerit Constantinopolul unii asa zisi crestini se certau pe sexul ingerilor in timp ce altii mureau pentru credinta.

      Parintele Iustin Parvu exasperat ca fratii se lamentau ca ce-or face dupa moartea sa, marele duhovnic le-a spus……..,,mai, dar ce credeti voi ca daca mor o sa ma duc sa ma odihnesc”? Ce sa zicem acuma ca se considera deja mantuit si se dadea mare, ca avea mandrie?

      In biblie se scrie urmatorul pasaj pe care neo-protestantii il rastalmacesc spre pierzarea lor. Zice asa……..,,noi cei care suntem mantuiti”. Dar acest pasaj trebuie inteles intr-un pasaj mai larg. Sau daca un frate zice ca s-a pocait gata sa zicem ca s-a dus la sectari sau se da mare ca uite domne se crede mantuit si e pierdut. Sunt chestii de nuanta pe care numai Dumnezeu le stie.

      Apreciază

      • artion said, on februarie 16, 2015 at 4:53 pm

        Andrei-d

        La fel si eu, nu am nici o ura impotriva ta sau vreo rea intentie. Nu prea imi plac dezbinarile si prin comentariile alea cred ca ai smintit putin pe unii..

        Iar referitor la sfantul Ignatie Briancianinov, pe care il respect , teoretic are dreptate in ceea ce spune despre Francisc de Assisi, si destul de argumentat spune ce spune, practic insa nu putem stii unde s-a dus sufletul lui Francisc , poate Dumnezeu l-a iertat si l-a trecut in randul sfintilor. Sfinţii Părinţi nu sunt infailibili.

        Un exemplu ar fi noul calendar versus vechiul calendar, daca o luam teoretic sau dogmatic, nu era nevoie de un calendar nou, mai ales ca acela a venit din partea unui papa catolic. Insa practic vedem ca Duhul Sfant a ramas si in biserica pe stil nou, care inca a dat sfinti, asadar nu cunoastem noi inca intentiile si voia lui Dumnezeu, pe cine iarta El si pe cine nu.

        Ti am recomandat sa citesti cartile parintelui „Cuvinte vii” si „Cararea imparatiei” , iar daca ai nelamuriri, scrie-le undeva si le putem discuta, insa incearca sa le citesti spre folos , spre eliberarea din patimi. Doamne ajuta!

        Apreciază

      • andrei-d said, on februarie 16, 2015 at 6:30 pm

        artion,
        legat de calendar, in BOR harul s-a pastrat datorita Pascaliei, care se serbeaza impreuna cu Biserica Ortodoxa Universala…nu au treaba papistasii aici, iar Francisc daca a murit in erezie nu s-a mantuit! Astea-s lucruri clare! Ai grija. Doamne ajuta!

        Apreciază

      • artion said, on februarie 18, 2015 at 5:00 pm

        Irina

        Sfantul Petru s-a lepadat de 3 ori de Mantuitorul . A fost infailibil sau nu ? Am dat poate nu cel mai potrivit exemplu.

        Totuși, cum perfecțiunea este un atribut propriu doar a lui Dumnezeu, Sfinții Părinți nu sunt infailibili, ci au putut avea în scrierile lor anumite inexactități, ori greșeli, pe care nu au avut ocazia să le îndrepte în timpul vieții lor pământești. Pentru aceasta, o scriere a unui Sfânt Părinte nu este luată ca valoare „în sine”, ci împreună cu scrierilor celorlalți Sfinți Părinți. Această atitudine teologică se numește „consensul Părinților”, Consensus Patrum (lat.). – Sursa : ro.orthodoxwiki.org/Sfin%C8%9Bii_P%C4%83rin%C8%9Bi

        Nu sustin ecumenismul, nu sunt nici „arsenian”, pur si simplu nu am fost de acord cu „terfelirea” unui preot/monah ortodox , Arsenie Boca, mai ales cand vine din partea unuia care injura si are un comportament ofensiv, Andrei-d. Totul a plecat de la acele inregistrari are preotului Anitulesei, care din start a pornit pe o idee preconceputa „Accea cum ca un anume pictor l-a pictat pe Arsenie Boca cu chip de guru , sau ceva de genul”. Si uite asa s-a gandit dansul ca ceva e in neregula cu Boca asta.. Pai imi cer iertare, dar cunosc pictori care si pe Mantuitorul sau pe Maica Domnului i-au pictat neadecvat, si daca mergem pe premisa asta ce inseamna ? Ca Mantuitorul a fost un guru ? hm.. ganditi-va oameni buni inainte de a da cu noroi… Nu fiti manati de iutime pentru ca nu din Duh Sfant judeci pe altul..

        E diavolul hotz si cauta sa dezbine si sa dea apa la moare sectarilor..

        Apreciază

      • andrei-d said, on februarie 18, 2015 at 7:36 pm

        artion,
        sa dea Bunul Dumnezeu sa ai dreptate, dar eu nu sunt asa sigur in legatura cu Arsenie Boca. Totusi faza cu pictura aceea o sa ramana martora o vesnicie, si fara interpretari ca „l-a vazut Arsenie in ceruri…” e aberatie ieftina treaba asta, blasfemitorii lui Hristos nu ajung in ceruri, ereticii nu se mantuiesc! Daca nu pleci de la premisa asta e grav. Aia e erezie! Nici diavolul n-o sa recunoasca vreodata ca e mincinos, asa ca…

        Apreciază

      • artion said, on februarie 18, 2015 at 10:13 pm

        Andrei-d

        Tocmai, ca nici parintele Arsenie Boca nu este infailibil, deci exista si posibilitatea ca pictura sa fie necanonica, insa totusi este o persoana dedicata ortodoxiei, face parte din ortodoxie, e de al nostru nu putem sa l punem la zid asa usor. Nu noi.. Chiar si necanonica fiiind pictura, si chiar inselandu-se in ceea ce l priveste pe Francisc de Assisi, nu stim drumul sufletului parintelui Arsenie, a intors multi oameni la dreapta credinta, gandeste-te ca sunt marturii foarte multe, inclusiv securisti care s-au convertit si si au schimbat vietile. In cartile parintelui scrie si despre evrei, de lupta lor impotriva Mantuitorului, si multe altele.

        Spunea parintele Anitulesei ca oamenii umbla dupa minuni , pai acelasi lucru il spune si parintele Arsenie , deci ce vina are dansul ca oamenii vin la el cu scopuri desarte si lumesti ?

        Oamenii umblă după făcători de minuni – fie ei şi vrăjitori. Dar vă spun că minunea cea mai mare e înnoirea vieţii tale pe temelia ei Iisus Hristos; e încreştinarea voinţei tale: asta-i minunea cea mai mare, care ne stă cu adevărat la îndemână şi ni s-a dat nouă poruncă: „înviaţi pe cei morţi !” După învierea ta tânjeşte Iisus. Ce însemnează aceasta n-ar putea să ţi-o spună mai bine decât înşişi cei ce au înviat din moarte sigură, ca dintr-un vis urât. ( Arsenie Boca – Cuvinte Vii)

        Nu degeaba iti recomand sa i citesti cartile , pentru ca ai multe de invatat, daca nu poti sa le cumperi le gasesti si pe internet, in format pdf.

        Apreciază

    • mircea.v said, on februarie 16, 2015 at 8:19 pm

      andrei-d,

      Pacea lui Iisus peste noi toti!

      Apreciat de 1 persoană

      • Irina said, on februarie 18, 2015 at 11:00 am

        Artion, cred ca gresesti spunand ca sfintii nu sunt infailibili. Poate au unele greseli personale in viata lor ca orice om, dar intr-un singur lucru nu pot gresi, pentru ca de acest lucru are grija Insusi Sfantul Duh, si anume dreapta credinta. Cerceteaza si vezi ca cea mai importanta cerinta pe care trebuie s-o indeplineasca un sfant este ca invatatura lui sa fie 100% conform dreptei credinte. Deci un sfant care nu are invatatura curata a Bisericii si o coteste spre tot felul de greseli mai mari sau mai mici dogmatice nu poate fi sfant cu adevarat. De aceea cand se pune in discutie canonizarea unui sfant, se i-a la puricat intreaga opera scrisa sau orala a lui si daca se gaseste si cea mai mica greseala nu poate fi canonizat. De fapt prin acesti sfintii, fie ei drepti din Vechiul Testament, prooroci, mucenici, cuviosi Sfinti Parinti, Adevarul despre Dumnezeu a fost spus , de aceea nu pot gresi pentru ca Duhul Sfant lucreaza in ei si fiti siguri ca o data ce cuvintele lor au statutul de dogma de credinta nu pot fi decat infailibilie pentru ca infailibil este Cel ce vorbeste prin ei. In concluzie conform invataturii Bisericii Drept Slavitoare, la sfintenie nu poate ajunge decat cei care cred corect, fara abateri in Dumnezeu, ceilalti care nu sunt ortodocsi, deci care oricum nu au nici macar lumina Botezului ortodox, cel mult pot fi mantuiti, dar sfinti nu au cum sa fie. Pentru ca din cate am citit este o diferenta intre un sfant( care are indrazneala la Dumnezeuy si care poate mijloci pentru noi pamantenii) si un om mantuit fie el ortodox, eterodox sau pagan care ajunge si el in Rai si are parte de bucurii. Pentru ca in casa lui Dumnezeu sunt multe locasuri unele mai aproape de Sf Treime, altele mai indepartate, si bucuria de acolo este diferita asa cum stea de stea difera una de alta, adica una straluceste mai mult alte mai putin. Dar repere pentru noi cei ramasi in Biserica Luptatoare sunt Sfintii cei care au avut si darul dreptei credinte. Iar cei care se mantuiesc pot fi oameni buni, credinciosi credintei lor chiar gresite, milostivi, milosi si plini de alte virtuti ale legii lui Dumnezeu sadita in inimile oamenilor.

        Cum spunea un Sfant care a avut o vedenie cu Raiul si a vazut acolo multe lacasuri si diversi oameni unii mai stralucitori decat altii, dar undeva mai in spate a vazut niste oameni orbi dar care se bucurau si ei si intreband pe ingerul ce-l inosotea ce-i cu acesti oameni orbi, a primit urmatorul raspuns: ” Acestia sunt cei care nu au primit lumina Botezului, dar care prin faptele lor bune au fost mantuiti, de aceea ei nu pot vedea frumusetile Imparatiei lui Dumnezeu, dar le simt si se bucura si ei, dar bucuria lor este mai mica decat a celor botezatiortodox si care se bucura si de vederea Slavei lui Dumnezeu. In acelasi timp raspunderea unui ortodox este mult mai mare decat a unui neortodox.

        De aceea Francisc de Assis nu poate fi sfant deoarece nu a fost in dreapta credinta, o conditie esentiala pentru a fi sfant, dar poate s-a mantuit, Dumnezeu stie. Ai auzit de fericitii Augustin si Ieronim trecuti si in calendarul ortodox, dar nu sunt numiti sfinti ci doar fericiti, pentru ca in scrierile si invataturile lor au fost si crezuri gresite ce nu corespund revelatiei lui Dumnezeu, dar in mod sigur sunt mantuiti si ei, dar nu pot fi pe aceeasi treapta cu Sf Vasile cel Mare, Ioan Gura de Aur si alti sfinti.

        Apreciat de 1 persoană

      • Irina said, on februarie 25, 2015 at 2:11 pm

        Nu spun ca sfintii sunt perfecti in comparatie cu desavarsirea lui Dumnezeu, dar sfintii prin viata lor apropiata de Dumnezeu ajung sa detina un dar care nu-l gasesti pe toate drumurile si anume discernamantul, de aceea scrierile lor ajung sa fie repere si completeaza revelatia lui Dumnezeu din Sfanta Scriptura prin intelegerea corecta a Ei. In al doilea rand Sf Ap Petru atunci cand s-a lepdata de 3 ori nu era acelasi Sf Ap Petru de dupa Cincizecime, cand a fost inundat de Duhul Sfant spre a infiinta Biserica lui Hristos. Acelasi Duh Sfant sta la temelia Bisericii si lucreaza pana la sfarsit prin oameni cu viata sfanta pentru statornicia Adevarului. Pana la urma ori cum o dai, cel mai important criteriu pentru ca cineva sa fie sfant, este dreapta credinta marturisita verbal sau in scris fara greseala, pentru ca nu ei spun de la ei si Duhul Sfanta salasluit in inimile lor vorbeste prin ei. Francisc nu a fost ortodox asa ca nu are cum sa fie sfant, poate cel mult mantuit dar sfant nu are cum sa fie. Citeste pe acest link diferenta dintre un sfant ortodox si unul catolic si vezi ca nu este nici o asemanare.

        http://www.odaiadesus.ro/comparatie.html

        Sfintenia este plinatate in Duhul Sfant, este umplere a persoanei umane cu Duhul Sfant, asa cum ni se spune despre Sfantul Arhidiaoon Stefan: „Iar Stefan, fiind plin de Duh Sfant…” (Fapte 7, 55). Asadar, Duhul Sfant plineste prin harul Sau persoana sfantului pana la treapta desavarsirii, dar si o „umple” pe aceasta adaugand cele cu lipsa.
        Umblarea in Duhul este coordonata principala a sfinteniei. Duhul este mai presus de litera, este viu si face sa viem in El. Sfintii au umblat si umbla in Duhul Sfant. El le inspira faptele sfinteniei in oricare stare a vietii.

        In concluzie daca sfintii sunt plini de Duhul Sfant cum sa greseasca? Nu intelegi cand este vorba de dogma, nu ei vorbesc ci Duhul Sfant vorbeste prin ei.

        Apreciază

    • artion said, on februarie 18, 2015 at 5:04 pm

      rectific :

      * inregistrari ale preotului
      * apa la moara

      Apreciază

    • artion said, on februarie 19, 2015 at 6:18 pm

      Apreciază

  13. Ionut said, on februarie 16, 2015 at 10:01 am

    E bine ca fiecare sa devina cat mai putin dependent de sistem, cu orice inseamna acest lucru.
    Nimic nu mai e cum trebuie. Si ma gandesc la alimentatie, de exemplu. Nu degeaba se estimeaza ca imbolnavirile de depresie si cancer vor atinge niveluri record.
    Chiar si utilizarea excesiva a luminii artificiale duce la un dezechilibru in organism. Poate ati auzit de hormonul melatonina, a carui productie e inhibata de prezenta luminii. Acest hormon indeplineste foarte multe roluri in organism.
    E bine sa utilizam cat mai putine chimicale. Odorizantele pentru masina sau pentru acasa sunt daunatoare. E bine ca hainele pe care le cumparam sa fie din fibre naturale (bumbac, lana) si sa aerisim locuinta macar de doua ori pe zi, dar nu in momentele cu trafic de varf. La fel, e bine sa consumam alimente cu fibre (morcovi cruzi, de exemplu) pentru dezintoxicarea organismului.
    O durere de cap poate insemna multe lucruri. Exista tendinta de a lua o pastila care sa ne scape de acest lucru, dar durerea de cap poate insemna lipsa unor nutrienti din alimentatie sau prezenta unor toxine.
    Sa evitam gandurile negre si emotiile negative.

    Apreciat de 1 persoană

  14. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:20 am

    Numărul părinţilor care refuză să-şi vaccineze copilul creşte în România de la an la an. Fenomenul a căpătat amploare deoarece discursul anti vaccin este răspândit prin intermediul a două canale cu audienţă mai mare decât orice autoritate guvernamentală sau medicală. Astfel o carte obscură, care abundă în erori şi răstălmăciri, a devenit în ultimii ani biblia mişcării anti vaccin din România, fiind citată atât de vedete TV, cât şi în bisericile ortodoxe.

    Doar 75% dintre copiii români născuţi în iulie 2013 au primit vaccinul contra rujeolei-oreionului-rubeolei (ROR), şi pentru alte vaccinuri acoperirea scăzând sub pragul de siguranţă de 80%. Faţă de anul precedent, scăderile din 2014 sunt semnificative: între 2,5% şi 4%. Principala cauză este neprezentarea – 28% dintre părinţii nu şi-au dus copiii la vaccinare -, iar 14,3% dintre ei au refuzat să-şi vaccineze copilul. Numărul românilor care refuză să-şi vaccineze copilul este în creştere faţă de 2013, creştere mai pronunţată la oraş: plus 3,2% în 2014 faţă de 2013 (sursa: Institutul National de Sanatate Publica).

    Unul dintre cei mai vizibili anti-vaccinişti din România, vedeta PRO TV Olivia Steer, citează şi recomandă cartea anti-vaccin a medicului de familie Christa Todea-Gross, care este vicepreşedintele Federaţiei Pro Vita, cu filiale în 9 oraşe din România. Todea-Gross face parte şi din echipa Asociaţiei Medical-Creştine Christiana din Cluj, condusă de episcopul vicar al Clujului, Flueraş Someşanul. Cartea anti-vaccin este vândută în reţelele librăriilor ortodoxe şi poate fi descărcată de pe mai multe site-uri cu profil ortodox.

    Bisericile ortodoxe din Sibiu, Craiova, Bucureşti, Suceava şi Buzău sunt folosite pentru răspândirea materialelor anti-vaccin, precizează o investigaţie a jurnalistei Alexandra Nistoroiu, publicată în săptămânalul Viaţa Medicală. Au fost organizate turnee de conferinţe anti-vaccin prin toată ţara de către membri ai unor asociaţii creştin-ortodoxe, cum este Fundaţia „Sfinţii Martiri Brâncoveni” din Suceava. În cadrul conferinţelor anti-vaccin iau cuvântul şi preoţi, iar înalţi prelaţi, precum arhiepiscopul ortodox de Sibiu, nu au ezitat să se pronunţe vehement împotriva unor campanii de vaccinare chiar în timpul predicilor.

    Deşi multe biserici şi asociaţii ortodoxe reprezintă mediul principal de răspândire a mişcării anti-vaccin, Patriarhia Română, prin purtătorul de cuvânt pr. Constantin Stoica, a precizat pentru HotNews că „asociaţiile care sunt împotriva vaccinurilor nu au legătură directă cu noi, ei nu au vreo binecuvântare din partea Bisericii”. Paradoxul este cu atât mai mare cu cât, în 2008, Patriarhia Română a încheiat un protocol pe 10 ani cu Ministerul Sănătăţii prin care se angajează „să crească gradul de conştientizare privind importanţa vaccinării”.

    Cum se explică această diferenţă enormă între conducerea Bisericii Ortodoxe Române şi asociaţiile ortodoxe şi preoţii vehemenţi anti-vaccin? Subliniem că este vorba despre o problemă importantă de sănătate publică, care nu implică alegeri dependente de morala creştină.

    „Şi Patriarhia, ca orice altă organizaţie centrală, trebuie să accepte un pluralism al opiniilor”, explică cunoscutul teolog clujean Radu Preda. „Dar nici nu putem bănui că toţi cei care se pronunţă împotriva vaccinurilor sunt nişte habarnişti. Asociaţiile religioase sunt staţii de amplificare a unor opinii care fac parte dintr-o retorică anti-sistem, a unor oameni care nu au încredere în ce face statul. Aici avem de-a face cu un discurs anti-stat şi Ministerul Sănătăţii ar trebui să comunice mai detaliat şi mai coerent. Nu poţi rezolva situaţia doar făcându-i pe ceilalţi ignoranţi sau fundamentalişti”.

    Pe de altă parte, conform dreptului canonic Patriarhia Română nu poate interveni şi chema la ordine episcopia Clujului de pildă, datorită principiului autonomiei eparhiale. Însă Patriarhia a comunicat oficial într-un limbaj clar că „cei implicaţi în campaniile anti-vaccinare (în cea mai mare parte mireni) au făcut-o în nume propriu, fără acordul Bisericii Ortodoxe Române”.

    Însă şi aici mişcarea anti-vaccin beneficiază de muniţie, de această dată în persoana celebrului stareţ de la mănăstirea Petru Vodă, Iustin Pârvu, care a afirmat că „dacă mama va lăsa copilul să fie vaccinat, este ca şi cum l-ar da la moarte”. Multe dintre conferinţele ortodoxe anti-vaccin se desfăşoară cu o fotografie a lui Iustin Pârvu pe masă (vezi foto).

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19394518-cum-transformat-carte-obscura-biblia-miscarii-anti-vaccin-din-romania.htm

    Cum ar zice venerabilul Nicolae Purcarea: Urla haita…

    Companiile farmaceutice tipa ca li s-au redus profiturile, medicii ca li s-au redus spagile si de vina este numai si numai Biserica Ortodoxa…mama lor de inapoiati trebuie distrusi…

    Am inteles…in Romania de vina sint ortodocsii…ce tefaci insa ca si in America sau in Anglia ba chiar si in restul atit de mult adulatului Occident sint mii sau zcei de mii de parinti care refuza vaccinurile? Aia tot de ortodocsi sint manipulati???

    Apreciat de 1 persoană

  15. Alin said, on februarie 16, 2015 at 10:24 am

    decapitarea a 21 de bărbaţi pe care îi prezintă ca fiind egipteni de confesiune creştină recent răpiţi în Libia.

    Mai mult: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/isis-decapitare-21-egipteni-524755.html#ixzz3RtVyOCmG

    Apreciază

    • geo said, on februarie 16, 2015 at 10:33 am

      e mai sus…

      Apreciază

      • Alin said, on februarie 16, 2015 at 11:55 am

        multumesc , nu erau publice cand am postat , si asa se dubleaza uneori

        Apreciază

      • Stefan said, on februarie 16, 2015 at 12:04 pm

        Te deranjează dacă mai pune și altcineva o informație pe care ai publicat-o și tu?

        Apreciază

    • geo said, on februarie 16, 2015 at 3:36 pm

      @stefan: nu deloc, nici vorba…numai ca se incarca site-ul…oricum eu inainte sa postez ceva ma uit bine ca nu cumva altcineva sa o fi postat-o…

      Apreciază

      • Alin said, on februarie 16, 2015 at 8:09 pm

        geo , cu toata simpatia .. te erijezi in admin , eu zic sa postezi si sa te limitezi la ale tale

        daca se necesita o „neincarcare/usurare” a site-ului , o realiza adminul , .. oricum este dintre cele mai incarcate site-uri ever, atat prin volumul articolelor extinse cat si prin contributiile contributorilor

        e loc pentru toti sub soare , si in curand o sa fie dupa cum se pare muuuuult mai mult loc, incluse crapaturile pamantului

        Apreciază

  16. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:27 am

    Apreciază

  17. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:33 am

    Apreciază

  18. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:36 am

    Apreciază

  19. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:37 am

    Apreciază

  20. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:38 am

    Apreciază

  21. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:38 am

    Apreciază

  22. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:39 am

    Apreciază

  23. Alin said, on februarie 16, 2015 at 10:40 am

    «Reprezintă un risc şi o ameninţare pentru securitatea naţională»

    “În momentul de faţă, mai multe firme introduc elemente de nanotehnologie în produse farmaceutice şi aditivi alimentari, care accentuează sau produc maladii şi boli foarte grave. Savanţi renumiţi au atenţionat că nanotehnologia utilizată fără discernământ poate afecta durata de viaţă a oamenilor şi, scăpată de sub control în zona industrială, poate provoca dezastre ecologice. Repet, folosită fără discernământ, nanotehnologia reprezintă un risc şi o ameninţare pentru securitatea naţională”, a declarat pentru Libertatea generalul în rezervă dr. Emil Străinu (foto), fost consilier parlamentar pe probleme de ameninţări neconvenţionale şi asimetrice.
    Nanoroboţii ar putea fi cei mai buni spioni sau luptători din lume

    Realizarea nanoroboţilor a avut de la început o latură medicală şi una militară. Cea medicală se referă la capacitatea acestor maşinării micuţe de a repara omul pe interior, repede, eficient, fără urme. Latura militară se referă la posibilitatea de a spiona fără a lăsa urme sau chiar la a ataca anumite obiective fără ca acest tip de atac microscopic să poată fi anihilat în vreun fel – asta pentru că nu există, deocamdată, contramăsuri!

    Mai mult: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/mancarea-cu-nanotehnologie-se-experimenteaza-in-romania-524659.html#ixzz3RtZmOqzK

    Apreciat de 1 persoană

  24. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:40 am

    Apreciază

  25. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:53 am

    Apreciază

  26. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:54 am

    Există o singură regulă: toate aceste mari puteri democratice sau nu îşi urmăresc doar propriile interese economice şi strategice. Naivii cred altceva.

    Noi ne lipim când de unii când de alţii în speranţa că ne vom realiza şi noi interesul naţional. OK, dar puţină demnitate nu ar strica.death-to-israel-12

    Desigur, lista ororilor înfăptuite de ţările „dezvoltate/civilizate“ din Occident şi Extremul Orient care şi-au consolidat puterea şi prosperitatea pe crimă şi jaf este mai largă. Prin urmare, ar trebui să privim lucrurile mai în profunzime şi să nu mai acceptam impertinenţa tâlharilor moralişti ai planetei, care ne tot dau lecţii pe diverse teme. Până la urmă, ei reprezintă ţări care au „mâinile“ pătate de sânge şi, prin ceea ce au făcut nu de mult, sunt antiteza a ceea ce „predică“. Dacă adevărul ar fi respectat, toţi aceştia ar trebuie să le spună, pentru încă 500 de ani, cu fiecare ocazie, celor din ţările pe care le-au asuprit: „Vă rugăm să ne iertaţi!“

    Astăzi atacurile şi invaziile nu se mai fac doar cu armata, ci şi prin instrumente economice, financiare, bancare şi bursiere, controlate tot de cei menţionaţi anterior. Şi dacă e să privim la acel trecut care ne reprezintă pe noi, românii, îţi amintesc, cititorule, că suntem urmaşii unui popor care:

    – NU A AVUT NICIODATĂ SCLAVI;

    – UNDE FEMEIA ERA EGALA BĂRBATULUI;

    – CREDEA ÎN NEMURIRE ÎNAINTE DE CREŞTINARE.

    Aceasta este ceea ce defineşte natura noastră profundă şi depinde de noi ca tradiţia înalt spirituală a DACILOR să reînvie. Sau, măcar, spiritul de la Marea Unire.

    http://www.altermedia.info/romania/2015/02/13/sistemul-colonial/

    Apreciază

  27. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:55 am

    Într-un discurs al lui Hitler ţinut în 1940 în faţa Parlamentului german, se vede ura lui Hitler împotriva bancherilor evrei, francmasonilor şi împotriva celor care îşi doresc cu orice preţ războiul. Ascultati discursul de mai jos al dictatorului german: deşi deja declanşat războiul, Hitler mai face încă o dată o propunere de pace Marii Britanii. Desigur că această ţară, condusă de prim-ministrul Churchill, şi aflată sub controlul francmasonilor şi a bancherilor evrei din familia Rothschild, refuză această ofertă. Că oferta lui Hitler nu este doar o simplă vorbă aruncată în vânt, ci intenţia reală, acest lucru se poate observa şi din atitudinea Fuhrer-ului în bătălia de la Dunkirk. În mai 1940, britanicii se aflau pe punctul de a fi învinşi total. Armata engleză fu prinsă la Dunkirk; în loc să-i facă pe toţi prizonieri sau să-i măcelărească, Hitler îşi opri generalii pentru trei zile, permiţând 330.000 de militari britanici să scape.

    http://gandeste.org/general/hitler-discurs-in-fata-parlamentului-german-nu-mi-doresc-razboi-cu-marea-britanie-sangele-fiecarui-englez-e-prea-valoros-pentru-a-fi-varsat-popoarele-noastre-sunt-legate-rasial-si-traditional/50284

    Apreciat de 1 persoană

    • Ion said, on februarie 16, 2015 at 7:08 pm

      Exact. In plus, Hitler l-a trimis pe Rudolf Hess in Anglia in 1940 sau 1941, ca sa negocieze pacea. Englezii l-au bagat in puscarie pentru multe zeci de ani. Churclill voia razboi cu orice pret. In anii 80, cand se punea problema eliberarii lui Hess, dupa 40 de ani de inchisoare, cu putin timp inainte a fost omorat de serviciile secrete britanice spunandu-se ca s-a sinucis. Exista pe internet relatarea fiului acestuia. Ca sa nu vorbeasca si sa nu spuina adevarul – ca Germania voia pace si englezii au preferat sa contionue razboiul

      Apreciază

      • Radu said, on februarie 17, 2015 at 12:20 am

        Acum doar nu incercati sa ne convingeti ca hitler era un om bun si intentii bune…..
        El a fost tot de partea lor o marioneta a elitei internationale
        Astea sunt trucuri ale germanilor daca erau destepti nu invadau Polonia si se multumeau cu Cehia si Austria atat era de ajuns ca sa nu mai zic de greseala de a ataca URSS Barbarossa.

        Nazismul tot din comunism fac parte de fapt ( National – socialism )

        Apreciază

    • Irina said, on februarie 18, 2015 at 11:38 am

      Geo este foarte posibil ca aceasta ura fata de bancheri evrei sa fi fost doar de fatada, in realitate eu cred ca Hitler a fost la fel ca multi altii cel putin o marioneta a masoneriei. Acum ceva timp am citit marturia a unui evreu convertit la crestinism care a trait holocaustul. Ei bine el spune ca de fapt in holocausutul nazist au fost omorati putini evrei, jertfiti probabil pentru cauza holocaustului, dar cei mai multi ucisi acolo au fost tigani, polonezi si alte natii. Acest evreu spune ca acest holocaust a fost biletul evreilor catre Israel. Totul, spune el a fost o facatura, pentru ca evreii sa-si primeasca tara inapoi. Pentru ca nu puteau, fiind raspanditi printre neamuri sa i-a cu asalt Israelul locuit atunci de arabi, masonii au inventat nazismul prin care evreii sa devina cele mai teribile victime ale lumii, si pe fondul acestei victimizari, sa primeasca pe tava Israelul, ceea ce s-a si intamplat. Dupa terminarea holocaustului marile puteri au hotarat predarea Israelului evreilor, care mai departe ce atrocitati au facut asupra populatiei arabe toata lumea le stie. Ideea este ca spre deosebire de comunism, nazismul a avut mult mai putine victime. Dar evreii care conduc lumea si azi pun in umbra multele victime ale comunismului( tot inventie a iudeo-masonilor pentru distrugerea Ortodoxiei), dar in schimb ridica in slavi putinele victime ale nazismului. Acest evreu marturiseste ca multor polonezi sau tigani li s-a pus pe mana panglica cu semnul evreilor, ca sa para evrei, dar de fapt ei nu erau si mai spune ca in jurul lui Hitler erau multi evrei, chiar in functii de conducere. Si asa o minciuna a devenit prin manipulare un „adevar” crezut de multi. Nu mai spun ca de atunci puterea iudeo-masoneriei era observata de multi, iar prin acest teatru a holocaustului nazist, practic s-au mai spalat din banuieli, si astfel masoneria si-a vazut de treaba in continuare.

      Apreciază

  28. geo said, on februarie 16, 2015 at 10:56 am

    Entuziasmul unora după victoria lui Klaus Iohannis, multiplicat de hăuliturile ritualice ale unor televiziuni, şi mai ales satisfacţia după înfrângerea lui Victor Ponta, mai bine cunoscut deja pentru puţinătatea şi inadecvarea lui flagrantă la postul de prim-ministru, s-au topit ca aburul, iată, la scurtă vreme. Noul preşedinte pare aproape paralel cu gravitatea şi importanţa rolului spre care a fost împins în condiţii încă neclare (nu ştim de cine şi nici pentru ce). Facebook-ul şi „diaspora”, cele două marote agitate de susţinătorii săi, au fost aruncate în aer de Elena Udrea, care i-a dat şi un brânci interimarului de la S.R.I., Florian Coldea, spre puternica lumină a reflectoarelor, fatală pentru un om al umbrei. L-a susţinut sau nu aparatul operativ al S.R.I. în alegerile de pe 16 noiembrie pe Klaus Iohannis? Pentru că, pe de altă parte, e clar că Ponta şi P.S.D. îl aveau în vedere pe directorul S.R.I., George Maior, pentru postul de prim-ministru. Chiar de aceea a demisionat George Maior, pentru că l-a susţinut pe perdantul Victor Ponta? Noii fripturişti liberali (dar şi pedeliştii travestiţi în penelişti) citează data de 16 noiembrie cu aceeaşi mistică fervoare cu care comuniştii citau pe vremuri Congresul al IX-lea al P.C.R. Simplist şi jenant. Propagandă de doi lei. Cultură puţină, ambiţii nemăsurate.

    http://www.art-emis.ro/analize/2751-romania-balteste-mediocru-si-trist.html

    Apreciază

  29. dd(2d) said, on februarie 16, 2015 at 11:18 am

    Saccsiv, ce ai zis ai zis foarte bine.

    Am stat sa ma gandesc…asa cum Dumnezeu le da dusmanilor sa se uneasca intr-un gand, ca sa-l aduca pe cel rau, asa si noua ne da la fel,dar alt gand. Ni se trimite o lucrare ,pe unii ca sa ii dovedeasca a fi ‘fii pierzarii’ pe altii ca sa-i traga spre El.

    Multi Parinti au zis..nu este alta cale decat cea a lui Dumnezeu. Nimic lumesc nu te va scapa. NU exista solutie lumeasca. Capcana este perfecta, fara iesire. Doar Dumnezeu , la momentul ales de El te va ajuta.

    Sa ne pregatim ca iata si profetiile devin realitate. Romania in curand va fi inconjurata de flacari si multi vom muri. Parca vad cum Romania o sa fie invadata de Rusia Ungaria si Bulgaria.

    Ziceam eu mai de mult ca lipseste Bulgaria. Iata , bulgarii ies in strada ca nu mai vor in NATO.
    Intrebam eu acum ceva vreme, de ce Parintele Arsenie Boca nu a zis de acte cu cip asa cum au facut si alti Parinti. Raspunsul e unul simplu: cei mai multi drepti nu vor prinde vremurile. Poate ca vor muri in razboi, caci ‘va fi jerta mare de sange’.

    Sa ne pregatim ca vremea a si venit.

    Apreciază

  30. marciusquintus said, on februarie 16, 2015 at 11:34 am

    off topic
    FOARTE IMPORTANT
    In legatura cu ora de religie observ chiar in noul Regulament de organizare a invatamantului preuniversitar o prevedere de o gravitate maxima:
    „Art. 196. – (1) Elevii pot să nu frecventeze orele de religie. Situaţia şcolară anuală se încheie fără disciplina religie.
    (2) În mod similar se procedează şi pentru elevul căruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat condiţiile necesare pentru frecventarea orelor la această disciplină.
    (3) Elevilor aflaţi în situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) li se vor asigura activităţi educaţionale alternative în cadrul unităţii de învăţământ, stabilite prin hotărârea Consiliului de administraţie. ”
    Stiati de existenta ei?In vechiul ROFUIP nu exista.

    Apreciază

  31. ORTODOXIE said, on februarie 16, 2015 at 2:08 pm

    Reblogged this on CREDINŢĂ DREAPTĂ ORTODOXĂ!.

    Apreciază

  32. eu said, on februarie 16, 2015 at 4:15 pm

    Un clujean poate fi model pentru multe persoane care visează la propria casă, mai ales o casă cu o curte si eventual o grădină. Să ai o casă nu e chiar un vis ce nu se poate împlini.Ar putea fi un exemplu?
    http://casedinbalotidepaie.ro/si-a-dat-garsoniera-pe-o-casa-din-baloti-de-paie/

    Apreciază

    • Alin said, on februarie 16, 2015 at 8:01 pm

      Interesant , m-a amuzat .. da este solutie buna pe vreme de pace

      desi acest material constituie hrana pentru unele vietuitoare, rozatoare samd

      dar un chibrit acolo te lasa fara casa ..

      ” Până acum au fost cheltuiți 35.000 euro „

      Apreciază

      • john said, on februarie 18, 2015 at 4:31 pm

        Construcţia unei astfel de locuinţe este simplă, dar trebuie respectate nişte reguli de bază. „Iniţial, se face o fundaţie de pietre de 50 – 70 de centimetri. Fundaţia unei asemenea case poate fi zidită din pietre de râu, lipite între ele cu mortar. Urmează apoi o placă de beton armat. După ce se construieşte temelia şi baza casei în aceasta se fixează ţepuşe de lemn, care vor împiedica paiele să alunece, apoi se pun baloţii şi ulterior zidurile din baloţi sunt prinse între paleţi de lemn şi legate cel puţin cu sârmă. Însă, asamblarea casei se mai poate face cu ajutorul unor legături sau dispozitive metalice, cu şuruburi. Astfel, aceşti pereţi de cinzeci de centimetri lăţime pot suporta fără nici o problemă o casă normală de până la patru metri înălţime la o suprafaţă de 100 de metri pătraţi. Această structură, foarte simplă, poate avea şi o mansardă. Totul trebuie apoi tencuit cu lut şi paie tocate, iar apoi vopsit cu var. Acoperişul se face în general din lemn”, explică Bogdan Mureşan.
        O casă din baloţi de paie de 75 de metri pătraţi costă doar 1.000 de euro. Asta dacă beneficiarul are materialele la îndemână. Este nevoie de piatră, puţin lemn, lut şi bineînţeles baloţi de paie. Se poate construi în regie proprie cu ajutorul a câţiva prieteni în două-cinci săptămâni. Are un confort termic sporit deoarece zidul din baloţi are 50 de centrimetri grosime. Se poate face şi un acoperiş înverzit şi atunci costurile de încălzire se reduc cu 30%. Dacă omul nu are materialele disponibile acestea nu costă mai mult de 1.000-1.500 de euro. Deci casa îl va costa maximum 2.500 de euro.
        Iată un filmuleț în care puteți vedea pas cu pas, foarte detaliat, cum se construiește o casă din baloți de paie cu tehnica Nebraska, adică cu ziduri autoportante (fără structură din lemn, sau alt material):

        Apreciază

  33. Ion said, on februarie 16, 2015 at 7:46 pm

    Va fi razboi si vom muri multi, nu are sens sa ne agitam cu problema asta, zic eu. Mi-e teama ca Romania va fi tarata intr-un razboi care nu ne priveste, pentru interese oculte, ale SUA si ale papusarilor. Daca va incepe razboiul, Rusia ne va face praf. Eu nu am de gand sa pun mana pe arma. Cititi cartea parintelui Paulin Lecca, „De la moarte la viata”, el a refuzat sa lupte in al doilea razboi mondial.

    Apreciază

    • Irina said, on februarie 25, 2015 at 11:21 am

      Ion poate Dumnezeu ne va feri. Pr Arsenie Boca a spus ca Romania va fi inconjurata de flacari( putem intelege de razboi) si ca va fi vai si amara de romanii din afara granitelor. La fel un parinte grec a spus pentru Grecia. Sa avem nadejde in Dumnezeu si sa ducem o viata in pocainta adevarata, rugaciune si smerenie si cred ca totul va fi bine. Va intreb cati dintre noi citim zilnic rugaciunea pentru tara a pr Gh Calciu sau pomelnicul de la sfarsitul rugaciunilor de dimineata? Cati dintre noi ne rugam pentru PF Daniel si pentru intreg clerul bisericesc si cinul monahal? Ar trebuii fratilor zilnic sa-i pomenim pe maii marii noistri bisericesti sau laici. Eu cred ca Dumnezeu nu ne va lasa, macar pentru cei cativa rugatori, pe care numai El ii stie, sa ne mai lase. Sa nu uitam ca totusi suntem o tara ortodoxa, avem harul lui Dumnezeu revarsat prin Sfintele Taine si mai ales prin Liturghie. Sa ne rugam cred ca asta este solutia si arma cea mai puternica in caz de razboi.

      Apreciază

  34. alfredos said, on februarie 17, 2015 at 12:01 am

    sobe tip racheta,fixe sau MOBILE din conserve,tevi,caramizi,pietre,etc…usor montabile-demontabile…NU SCOATE FUM!!!…NU SARE IN OCHI!!!…CONSUM MINIM DE CRENGUTE SAU FRUNZE USCATE!!!…FAC SI PESTE 1000 GRADE CELSIUS…merita sa vedeti toate filmuletele,sper sa va fie de folos:

    https://www.youtube.com/results?search_query=Rocket+Stove
    https://www.youtube.com/results?search_query=cea+mai+ieftina+caldura

    Apreciază

    • mircea.v said, on februarie 17, 2015 at 9:23 pm

      Toate sant niste mari prostii. Nu intru in detalii. Da daca vrei, pot. 🙂

      Apreciază

    • nimeni said, on februarie 17, 2015 at 11:09 pm

      O soba demontabila, portabila si f buna, din inox, cred ca ideala pentru orice bordei in padure pt ca unii oameni vor ajunge sa traiasca prin paduri, in bordeie asemanatoare cu cel al parintelui Ilie Cleopa care a trait 9 ani prin munti int-ro astfel de locuinta.

      http://www.doxologia.ro/cuvinte-duhovnicesti/bordeiul-din-padure

      Soba Kifaru;

      Apreciază

      • mircea.v said, on februarie 18, 2015 at 8:38 am

        Ideea unei sobite mici e ok, numai ca nu din inox. Pt o soba, inoxul este cea mai nefericita alegere. La temperaturile care sant acolo cea mai mare parte din caldura se transmite prin radiatie si nu prin convectie si conductie. Iar inoxul nu radiaza (coeficient emisivitate 0,05-0,1), deci nu da caldura la exterior. Tabla neagra, tabla obisnuita trebuie (emisivitate 0,9).

        Apreciază

  35. ozana said, on februarie 17, 2015 at 4:54 pm

    @ cristi o Casuta de 2000 de euro pe http://www.romaniatv.net/o-casa-de-lut-din-romania-desemnata-una-din-cele-mai-frumoase-din-lume-foto_54289.html. daca link-ul nu functioneaza o gasesti tu cumva. Pe site-ul oficial al Casei Verzi vei gasi toate informatiile despre cum a fost construita, sistem de incalzire,etc. Mie mi se pare foarte eficient sistemul de incalzire cu soba racheta, care poate avea diverse forme si utilitati (folosita ca si pat cald , fotoliu , etc). Daca dai o cautare pentru sobe racheta (pe imagini), le vezi acolo, te vei indragosti de ele. Mai sint casele dom , o alta minune , inspirate din musuroaiele furnicilor. Aproape toate folosesc proportia de aur (pentru cunoscatori). Am mai scris cite ceva pe aici despre casele ecologice. Dar daca vreti sa vedeti o minune, cautati casa Nautilius.

    Apreciază

  36. ozana said, on februarie 17, 2015 at 5:02 pm

    @ cca 70 Am lasat raspuns pentru tine in mesajul pentru cristi o. M-a mai intrebat cineva unde anume stau la tara. Undeva intre Kogalniceanu si Navodari, jud. Constanta

    Apreciază

  37. […] De ce e bine sa ne mutam la casa? De ce nu e suficient sa ne mutam la casa? […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.