SACCSIV – blog ortodox

ROMANIA: COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI. Statul vrea sa le ia copiii pe MOTIV ca SE DUC PREA DES LA MANASTIRI. Si iata cum Romania se inregimenteaza si in aceasta privinta. Si nu oricum …

Posted in copii by saccsiv on august 18, 2014

Dupa cum stiti un punct esential pe agenda de lucru a NOII ORDINI MONDIALE sunt copii:

VIDEO – Melissa Harris-Perry: TOTI COPII VOSTRI NE APARTIN

   Iata ce putem citi la Inamicii statului, înarmați cu biberoane:

„Mă simt ca în Inamicul Statului. Suntem traumatizaţi. Ne iubim copiii” – sunt mărturiile tinerilor părinţi căutaţi în toată ţara pentru a li se lua fetiţa şi băiatul.

O bancă într-un parc. Două biberoane şi câteva maşinuţe de jucărie. Ar putea fi o familie ca oricare, ieşită la plimbare. Dar soţii Mihai sunt cei mai căutaţi oameni din judeţul Vaslui. Statul le vrea copiii.

Sunt plecaţi în concediu. Într-un pelerinaj. Au anunţat înainte să îşi lase casa. După două zile, Instanţa a decis că sunt un pericol. S-a luat în calcul şi trecutul lui Andrei. Tânărul e fiul unui fost procuror din Bârlad. A avut o adolescenţă zbuciumată. Consumat de depresie, şi-a căutat liniştea în droguri.

Poate dovedi cu acte, că trupul lui este acum curat. Şi i se pare incredibil că cineva vrea să îi confişte statutul de tată. Ar putea fi vorba şi de răzbunarea, declanşată de un conflict minor.

Lucurile se vor limpezi curând. Tinerii părinţi au cerut recurs la decizia instanţei. Vor să se lupte pentru fiul şi fiica lor. Pe care i-au crescut singuri. Şi vor să îi crească în continuare.

   VIDEO AICI.

Comentariu saccsiv:

   Pro tv vede lucrurile taman pe dos:

Doi copii din Vaslui au disparut impreuna cu parintii lor, consumatori de droguri. Urmau sa fie dati in grija unei matusi

Si cum n-am nici cea mai mica incredere in ceea ce zice Pro tv despre orice, navigand pe net am gasit urmatorul articol pe active news VIDEO REVOLTĂTOR Statul vrea să ia copiii unei familii pe motiv că se duc prea des la mănăstiri şi că îngrijesc acasă o bunică bolnavă:

Statul român nu încetează, din păcate, să ne ofere motive de a pune serios întrebarea dacă şi ce fel de viitor mai are această ţară. Ultimul caz de acest gen vine din judeţul Vaslui, acolo unde Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului(DGASPC) a cerut separarea copiilor de părinţi, pe motive incredibile, în secolul XXI.

Două asociaţii non-guvernamentale pentru protecţia copilului atrag atenţia, într-un comunicat remis redacţiei, despre cazul incredibil al familiei Mihai, din judeţul Vaslui.

Astfel, reprezentanţii DGASPC au înaintat o acţiune la Tribunalul Vaslui, astfel încât cei doi copii ai familiei Mihai, Ioan şi Paraschiva, să fie scoşi cât mai grabnic din mediul familial şi daţi în plasament în regim de urgenţă.

Deşi în cazurile activiştilor care luptă împotriva gazelor de şist s-a mişcat foarte greu, acum “Tribunalul a acţionat fără somaţie sau termen, emiţând o ordonanţă preşedinţială cu titlu executoriu“, se arată în comunicatul Asociaţiei pentru Apararea Familiei şi Copilului şi al Asociaţiei Părinţilor pentru o Educaţie Sănătoasă.

Tatălui i se impută că în trecut a fost dependent de substanţe halucinogene, deşi documentele medicale arată că este acum curat, iar mamei i se impută, nici mai mult nici mai puţin, că o îngrijeşte în locuinţa familiei, şi pe mama sa, vârstnică şi diagnosticată cu afecţiuni psihice!

Mai mult, ambilor părinţi li se reproşează că au o relaţie bazată pe „pe valori și convingeri mistico-religioase”, manifestată prin desele vizite pe la mânăstiri!

Lipsa de seriozitate şi profesionalism cu care Tribunalul Vaslui a tratat cazul se observă chiar de la la pagina 1 a Sentinței Civile nr. 686, dată în ședința de la 16 iulie 2014, respectiv luarea ”măsurii plasamentului în regim de urgență față de minorii Mihai Ioan și Mihai Simona Andreea la mătușa paternă Parfeni Daniela“. Doar că Mihai Simona Andreea este chiar mama copiilor!

După cum se arată în comunicat, judeţul Vaslui este în topul judeţelor privind numărul copiilor abandonaţi. Astfel, în loc să se îngrijească de cei pe care deja îi are în grijă, DGASPC Vaslui nu are altă grijă decât a spori numărul copiilor instituţionalizaţi

Cele două ONG-uri au anunţat că vor sprijini familia Mihai pentru ca familia să fie din nou, reunită şi ameninţă că vor căuta dreptatea în instanţă, inclusiv împotriva celor care-i denigrează.

În final, constatãm cu îngrijorare şi condamnãm pasivitatea autoritãţilor statului în ceea ce priveşte abandonarea copiilor şi a vârstinicilor de cãtre românii care, din cauza condiţiilor socio-economice precare în care sunt obligaţi sã trãiascã, aleg sã plece peste hotarele ţãrii pentru a-şi putea câştiga existenţa. Deşi autoritãţile statului nu fac mai nimic pentru a le oferi românilor posibilitatea unui trai decent, acestea îşi întind ”binevoitor” braţul atunci când este vorba despre destrãmarea unor familii“, afirmă cele două asociaţii.

Cititi va rog si:

Comunicat de presă – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului(DGASPC)

   Comentariu saccsiv:

   Consider ca nu se agitau Asociația pentru Apărarea Familiei și Copilului și Asociația Părinților pentru o Educație Sănătoasă daca era precum zice Pro tv.

Asadar:

ambilor părinţi li se reproşează că au o relaţie bazată pe „pe valori și convingeri mistico-religioase”, manifestată prin desele vizite pe la mânăstiri!

Asta depaseste deja motivele invocate in lume:

Norvegia: COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI … Interviul cu acea rusoaica nu este exagerat. Iata multe alte exemple. Ceea ce se intampla acolo este insa doar o umbra a ceea ce se va petrece cu familia si copiii in NOUA ORDINE MONDIALA

Anglia: Autoritatile i-au facut fortat cezariana si i-au luat copilul … „VA ROG, NU-MI LUATI FIICA DE LANGA MINE”

CHIMIOTERAPIE CU FORTA: Curtea din Ohio da unui asisten social tutela unei fete Amish bolnava de cancer, deoarece parintii s-au opus acestui tip de tratament

COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI – Suedia: STATUL A LUAT COPIII unei FAMILII DE ROMANI

COSMARUL UNOR PARINTI din Boston: Spitalul a castigat custodia fiicei lor si o tine prizoniera de peste 10 luni, deoarece s-au opus tratamentului pentru o boala inventata

 

49 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Radu Iacoboaie said, on august 18, 2014 at 10:13 pm

    OFF TOPIC

    Cineva, care se semnează foarte discret preot duhovnic (cu monograma lui Hristos!, oare din smerenie?) mi-a trimis comentarii la articolul DE CE UNII PREOȚI NU-I MAI POMENESC LA SFÂNTA LITURGHIE PE SFINȚII ÎNCHISORILOR?

    RĂSPUNSUL MEU:
    ,,* ascultati de preotul Gheorghe Anitulesei de la Radauti (este o voce a Adevarului)
    * fugiti de blogurile eretice care pozeaza in pagini de aparare a ortodoxiei (toti administratorii lor va duc spre erezie. Atentie! Veti deveni ucenici ai lor nu ucenici ai lui Hristos-Dumnezeu! Ei au ravna fara pricepere!)”

    Mă rezum deocamdată doar la două. Aceste sfaturi de mai sus de pe blogul dumneavoastră preotduhonic.wordpress.com, vă întreb și eu, cum le justificați? Sunteți cumva un discipol al preotului Gheorghe Anitulesei din Rădăuți? Spuneți-ne și nouă ceva despre el. Este într-adevăr un apostol al Adevărului?…

    Apreciază

    • mircea.v said, on august 19, 2014 at 10:02 pm

      Radu Iacoboaie in plus, cica „sa nu-ti faci idoli din oameni in viata”. Omul in viata se mai poate coboaie,

      Parerea mea, exprimata asa, ca mai sus:
      – ascultati de Sfintii Inchisorilor; ei spun totul despre aceste vremuri si despre cele ce vor urma. Greutatea vorbelor unui om este data de greutatea patimirilor, jertfei facute pentru Hristos si pentru acest neam. Judece fiecare daca un preot din ziua de azi se poate compara cu acesti sfinti. Dar fiecare este liber sa-si aleaga ce reper/referinta doreste.
      Nu spun ca nu sant preoti care sant apostoli ai Adevarului, dar drum mai sigur decat cel pregatit noua cu atata jertfa si sange de Sfintii Inchisorilor nu exista pentru roman. De ce sa te complici si sa alegi tot felul de poteci care poate ca ajung si ele la Adevar, cand ai asa un drum sigur?

      Apreciază

  2. Iani said, on august 18, 2014 at 10:15 pm

    Asta cu „valori și convingeri mistico-religioase” mi-a palcut, e ca pe vremea lui Gheorghiu Dej…….
    De cand e o crima sa ai valori „mistico-religioase” ? Sau sa mergi la manastiri ?

    Apreciază

    • cristi o. said, on august 18, 2014 at 11:33 pm

      @Iani
      De cand iudeo-masonii bolsevici au hotarat sa inlature ultima piedica din calea lor, adica dreapta credinta. Cum pot ei sa duca pe „goymi” in sclavie si pieire, daca acestia se declara robi ai lui Dumnezeu si nu ai lor?!

      Apreciază

  3. Aurora said, on august 18, 2014 at 10:15 pm

    E revoltator ! Si periculos. Statul tinde sa devina stapanul absolut. Iti ia tot. In curand va vrea sa puna stapanire si pe sufletul omului. Cineva mi-a spus ca nu a avut fonduri suficiente pentru implementarea buletinelor cu cip, dar nu se lasa. E doar o amanare.

    Apreciază

    • Mălin said, on august 18, 2014 at 11:22 pm

      Asta este moştenirea regimului Băsescu şi Constantinescu în care s-a luptat să devenim colonia şi sclavii SUA.
      Absolut totul de copiaza din SUA. De la cele mai tâmpite emisiuni tv până la cele mai josnice nonvalori, printre care şi strategiile de îndobitocire a copiilor print sistemele educaţionale special concepute sau preluarea copiilor în stil mafiot de către mercenari. Se poate verifica faptul că mucosul de Remus Pricopie se învârte la directivele şefului de clan jidovesc, numitul Aurel Vainer. Mai mult ca sigur este chiar unul de aceeaşi etnie cu ei. Din păcate nu este singurul ministru din clan!!!

      Apreciază

      • cristi o. said, on august 19, 2014 at 2:59 am

        @Malin
        Incepem iarasi cu „greaua mostenire” ca in ’90?!? Nu vi se pare ca manipularea tuturor TV-urilor a afectat aproape toata tara? Amintiti doar de Basescu si Constantinescu (nu o spun cu rautate sau partinic) si de Iliescu nimic? Aproape toti cu care am stat de vorba (oameni seriosi, nu membri pro/anti sau alti profitori) au acelasi „tic”: amintesc de „marinar” sau, mai rar, de „geolog” dar nu-si prea amintesc de criminalul Ilici-Iliescu, mason si membru in grupul bilderberg, decat daca le atrag atentia. Mi se pare grav ca uitam asa de usor de peste 1500 de oameni ucisi in strada si de peste trei sferturi din industrie desfiintata de regimul iudeo-bolsevic Iliescu-Roman! Nu vreau sa mai intru in detalii, dar si regimul iliescian le pupa, pe ascuns, „mocasinii” celor de la Washington si Tel-Aviv. Si o gramada de slugi de-ale lui Ilici, din serviciile secrete de atunci, se plimbau pe la CIA, la „pregatirea pentru colaborarea cu structurile NATO” ori Las Vegas pentru „relaxare” pe banii „pulimii” (scuzati cuvantul, dar asa vedea Iliescu poporul roman) disponibilizate din industrie de Roman… Nu mai spun si cate proprietati de lux si-au cumparat in vest (UE/SUA etc)… Regimul politic antiromanesc de dupa ’89 nu poate fi impartit in „Basescu”, „Iliescu” ori „Constantinescu”. E o mare eroare, indusa, cred eu, de media corupta de la noi. In realitate e un tot unitar. Regimul „Basescu” nu putea exista fara manevrele lui Iliescu, samd… Se vede ca nu aveti o imagine prea clara a ceea ce s-a intamplat in ansamblu. De aceea, va propun sa studiati cu mai multa atentie toate evenimentele din ultimii 25 de ani si cronologia lor. Veti constata, cu stupoare, cred, mai multe „ciudatenii”. Cateva din ele: secretizarea dosarului „flota” s-a facut in timpul lui Iliescu-Nastase/psd – la putere, nu in regimul „Basescu” dupa cum banuieste lumea (dez)informata de la TV; toate demersurile privind integrarea Romaniei in UE au fost demarate si perfectate (inclusiv data admiterii oficiale- 1 ian 2007) in regimul Iliescu-Nastase/psd – la putere; Basescu/pdl a continuat doar (fara a se opune, evident) admiterea oficiala; vanzarea/concesionarea a aproape 70% din teritoriul national catre companii straine pentru „exploatarea” (a se citi „jaful”) bogatiilor din subsol, s-a realizat sub Iliescu-Nastase/psd – la putere, iar Basescu/pdl a continuat (fara a se opune, evident) sa sustina aberatia etc… Lista e groaznic de lunga si nu-si are locul aici. Chiar si asa, se poate observa un lucru: indiferent de presedinte (Basescu/Iliescu/Constantinescu), politica de distrugere nationala practicata de regimul „inlaturat” de la putere, a fost continuata, cu minutiozitate de regimul „venit” la putere. Aparenta lupta dintre „stanga” si „dreapta” e un circ ieftin al aceleiasi gloate de tradatori masoni si bolsevici, mare parte din ei „mosteniti” din timpul „cortinei de fier”. Sa nu mai facem greseala sa ii vedem separat, asa cum vor ei. Toti actioneaza in bloc, intelesi in prealabil ca totul sa para „joc democratic”: se pupa, se scuipa, se-njura, iar se pupa, si se sprijina reciproc, frateste, cand INTERESUL LOR o cere (Blatul „dreptei”, cand a fost „ales” Iliescu in 2000; blatul psd cand a fost ales Basescu in 2009; blatul pdl in 2012 cand au cedat (vizibil si fara nicio explicatie logica) gramezi de voturi catre usl/Ponta…). Acestia fac tot ce le sta in putinta sa ne dezbine, in cat mai multe „bisericute” pro/anti, sa nu cumva sa le periclitam „eternitatea” pe care si-au propus sa o petreaca la carma noastra. Regimul actual, mergand inapoi, pana la regimul Ilici-Roman, reprezinta in realitate unul si acelasi sistem. S-au rotit doar cadrele. Aproape toti cei de azi din politica (exceptie cei care au mai pierit, intre timp, de boala/batranete/etc.) sunt aceiasi care inainte de ’89 populau PCR si securitatea, adica doua institutii cu radacini iudeo-bolsevic-masonice si activitati total antiromanesti. Problema de acum, cu copiii, nu prea se inscrie la capitolul noutati. Au mai fost aberatii, drame, dar nu foarte vizibile. In timpul lui Nastase s-au „volatilizat” prin „adoptie internationala” mai multi copii prin Israel si aiurea, copii de care nu se mai stie absolut nimic, nici macar nu se mai poate proba ca ar mai fi vreunul in viata. Nici Johannis nu e strain de ceva scandal cu iz de adoptii… Asa ca problemele astea au inceput prin ’90, dar nu li s-a dat importanta cuvenita. Romanii au fost preocupati cu disponibilizarile/somajul/foamea/supravietuirea/emigrarea si nu pot fi toti considerati niste insensibili. Pur si simplu nu au mai avut timp si de asa ceva. Acum, situatia s-a agravat si buba s-a umflat. Politicienii tac, parlamentul-marioneta adopta legile la ordin din afara si noi privim siderati toate experimentele antihristice pe care UE/NATO le incearca pe spinarile noastre. Azi ne iau copiii, maine identitatea si casa; poimaine primim si cipul, numai sa ne dea „totul” inapoi…

        Apreciază

      • Mălin said, on august 19, 2014 at 1:07 pm

        Sigur domnule si Iliescu bineinteles, impreuna cu Petre Roman si Silviu Brucan…
        Daca am uitat sa-l pomenesc nu inseamna ca ii tin partea!

        Apreciază

      • cristi o. said, on august 19, 2014 at 6:59 pm

        @Malin
        N-am spus ca le tineti partea. Cunoscuti de-ai mei sau chiar din familie comit, involuntar si permanent aceeasi omisiune. Acest lucru mi-a dat de gandit si am luat in calcul efectele marii manipulari nationale (diversiune/praf in ochi, etc) cu Basescu – bau-bau si cei anti-Basescu – „cavaleri ai dreptatii”, in timp ce o mare parte a spectrului criminal politic a fost ascuns, subtil, prin omisiune, „sub pres”, de ochii publicului, pentru a putea fi revigorat drept „solutie” la „greaua mostenire” dupa disparitia Basescului din prim-planul vietii politice. Presupun ca e vesnica incercare securista de a se mentine „la butoane” prin schimbarea palariei, look-ului si pantofilor… Eu sar in sus mereu, uneori la modul colturos, poate se trezeste mai multa lume si nu mai cade (de multe ori involuntar) in uriasa manipulare de pe toate canalele media. Sa fim seriosi, putina lume rezista manipularii profesioniste; era cat pe-aci sa pic si eu, acum 3-4 ani. Am cunoscut om cu un intelect mult superior mie, cazut de tot in aceasta manipulare si nu si-a revenit complet nici pana azi (dupa 3 ani…); inca i se dilata pupilele, se uita fix si are usoare salivari in coltul gurii daca i se pronunta cuvintele „Basescu” si „chioru'”. Si asta s-a intamplat cu nefericitul respectiv doar uitandu-se la TV! Hidra iudeo-masonic-bolsevica are multe brate. Unul se cheama „Basescu”. Sincer si logic, taierea acestui brat ar fi rezolvat ceva?!? Ar creste imediat altul in loc… Asa ca nu mi-o luati in nume de rau. Nu apartin de vreun partid politic. Incerc sa ma pastrez in echidistanta, sa nu alunec nici in barca unora, nici a altora. Orice cadere in plasa acestora e sminteala curata. Sa ne departam de smintitorii acestia de „stanga” ori de „dreapta” care sunt de fapt acelasi sistem parsiv instalat in ’90. Sa nu ne lasam dezbinati de false basisme/antibasisme si de alte promisiuni mincinoase ale unora ce „le pasa” de popor. Toti, dar absolut toti politicienii de la noi (psd/pdl/pnl/pc/pmp/udmr/etc) sunt putred de bogati, au facut parte din PCR/securitate ori sunt copii/nepoti/rude ale unora de atunci. Nu mai spun ca unii sunt si agenti ai altor state… Oricare din acestia mai poate fi credibil in fata romanilor de buna credinta? Dupa ce toti s-au imbuibat si si-au umplut buzunarele pana la refuz? Daca ne pierdem unitatea in fata acestora, le vom permite sa ne sclavizeze de tot, generatii la rand…

        Apreciază

  4. Iani said, on august 18, 2014 at 10:18 pm

    Mi-a mai atras atentia ceva. Desi inteleg ca tanarul nu mai consuma droguri in prezent, ei se leaga de faptul ca a consumat.
    Vedeti filmul „Shutter Island”, facut acum cativa ani, cu di Caprio. Despre cum este innebunit cineva pentru a fi neutralizat. Am gasit acoloo aceeasi idee – daca ai avut recent o trauma, o problema, etc, atunci ei au un pretext pentru a isi justifica abuzurile contra ta.

    Apreciază

  5. remy71 said, on august 18, 2014 at 10:45 pm

    OFF TOPIC

    Am avut un vis peste noapte. Poate deveni realitate?

    Apreciază

    • Partizanu said, on august 20, 2014 at 7:47 am

      Puterea visului tau poate veni de la tine sau din vis. Realitatea e o statie de tren la care poti cobora la prima oprire.

      Apreciază

  6. ORTODOXIE said, on august 19, 2014 at 12:02 am

    Reblogged this on CREDINŢĂ DREAPTĂ ORTODOXĂ!!!.

    Apreciază

  7. aniush said, on august 19, 2014 at 7:54 am

    Au „valori si convingeri mistico-religioase?”…Sa stiti ca si eu am crescut cu aceste valori, inca de foarte mica si nu vad ce problema ar fi faptul ca merg in pelerinaj cu copiii. Chiar e foarte bine pentru cei mici. Invata de mici dreapta credinta.
    Atata timp cat ei s-au chinuit si i-au crescut singuri pe cei mici fara ajutor, acuma ce are statul cu ei? Tatal s-a lasat de mult de droguri, mama ingrijeste pe bunica bolnava…dar ce nu au mai fost situatii de genul asta, parinti cu copii cu un batran bolnav? Astea sunt de cand lumea, poate de zeci de ani…si s-a intamplat ceva asa din calea afara? Nu s-a intamplat nimic. Unii copiii au crescut, sunt oameni la casa lor, au familii, altii au ajuns pe la licee, facultati.
    Vor sa-i ia in orfelinat cand conditiile acolo sunt mizerabile? Ca acolo nu au mare grija, circula boli, plus educatia cine le-o da? Mai bine raman langa parintii lor.

    Apreciat de 1 persoană

  8. Romeo2110 said, on august 19, 2014 at 8:30 am

    Parintele Vasile Gavrila la emisiunea ” Depresia- dragostea ca remediu” 9 mai 2014 TrinitasTV:

    – Situatie dramatica (marturii concrete + statistici): In Germania 60-70% din tineri sunt diagnosticati cu o boala psihica.
    – In Marea britanie, dementa este o priblema mare de tot chiar si la tineri.

    Noi (generatia parintelui) nu ne-am confruntat cu ac probl: adlt mediu social, Sf Taine, frecventarea bisericii + …

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 19, 2014 at 8:53 am

      Romeo2110

      Sigur tinerii au probleme insa consider ca sistemul prea usor ii diagnosticheaza cu boli psihice.

      Apreciază

      • Romeo2110 said, on august 19, 2014 at 9:25 am

        La 20 de ani de la terminarea facultatii, ne-am reintalnit o parte din colegi. A venit si o sasoaica, maritata dupa 90 cu un neamt, stabilita in Germania. Avea o fate de 15 ani.
        Fata era ‘cuminte’ – presupun ca in comparatie cu alte colege de generatie: avea un prieten cu care locuia. Nu isi insela prietenul: daca nu-i mai placea isi facea altul si la asta renunta definitiv.
        Mama ei nu stia cand isi incepuse viata intima… Era important pentru fata sa invete pentru cariera. Restul era in concordanta cu valorile tineretului german.

        Cum sa nu ajunga fetita -mai devreme sau mai tarziu-asta la crize sufletesti si boli psihice?

        PS: Colega mea de facultate, regreta moralitatea din familia din Sibiu pe care i-o impusese bunica, din cauza careia nu ‘si-a trait viata’ in Romania, desi oportunitatile n-ar fi lipsit.
        Cand am incercat sa-i explic despre valorile crestine, ortodoxe (invataturile par Paisie Aghioritul), mi-a raspuns ca in cazul in care m-as exprima public in acest mod, as ajunge cu siguranta la spitalul de nebuni..

        PS: Am cunoscut un credincios, care cunoaste cativa sihatsri din munti. Uneori, unii din acesti sihatri mai vin seara pe la unele mansatiri si asista la slujbe. Unul din sihatri (vazator cu duhul) i-a spus, ca la o asemenea slujba de seara, a vazut copii de 10-12 ani posedati de diavoli. Venisera cu parintii la sfarsit de saptamana sa se roage 2 zile la biserica.

        Convingerea mea este ca mai ales in occident, noile ‘norme de viata’ impuse tinerilor ii afecteaza grav sufleteste, iar medicii germani pot deja veni cu date statistice concrete care sa reflecte amploarea problemei.

        Copiii parintelui dusi la manastire in cazul nostru, erau feriti de aceasta primejdie. Ori modul de viata pe care-l ofereau ca alternativa asistentii sociali ii arunca in aceasta primejdie…

        Apreciază

  9. Felix said, on august 19, 2014 at 9:39 am

    Si apoi Pr Vasile Gavrilă pare că este chiar el suspect de ceva probleme psihice, mai ales de când l-au numit protopop, prea din cale afară de zelos, dornic să epateze oricând și oriunde, dar pare că se îndepărtează din ce în ce mai mult de duhul marilor duhovnici. L-am văzut pe Părintele Iustin Pârvu într-o video convorbire spunând cu mâhnire Părintelui Amfilohie de la Diaconești: „Uite Părinte Amfilohie ce le spune Pr Vasile Gavrilă tinerilor, nu vă mai duceți la Părintele Iustin Pârvu că nu-i în duh filocalic!” Este adevărat că mulți l-au avut ca duhovnic pe Pr Vasile Gavrilă și s-au folosit dar acum nu înseamnă că nu putem face câteva observații!

    Apreciază

    • Romeo2110 said, on august 19, 2014 at 10:48 am

      Nu faceti confuzie cu un alt parinte Vasile care a aparut de cateva ori la TV Trinitas ?
      Acel parinte Vasile mi se pare ca a crinticat pe parintele Iustin, dar pe par Vasile Gavrila nu l-am auzit niciodata. E drept ca nu urmaresc 100% emisiunile TrinitasTV…

      Apreciază

  10. Felix said, on august 19, 2014 at 10:03 am

    Iată ce-i reproșează Alexandru Mihail Cernat, respectivului protopop Vasile Gavrilă:

    O recentă emisiune difuzată de tv. Trinitas, avându-l invitat pe Pr. Lect. Dr. Vasile Gavrilă, punea în scenă exact această dilemă, iscată în rândul creștinilor ortodocși români după ce, prin Hotărârea Sfântului Sinod numărul 630/2011, s-a stabilit că la sfârşitul Sfintei Liturghii din ziua de 1 ianuarie se va oficia slujba Tedeumului, fără a se citi moliftele Sf. Vasile cel Mare.

    Nu vreau să reiau tema, deja epuizată prin diverse locuri de scriitori înflăcărați. Doresc numai să remarc motivația de-a dreptul siderantă cu care distinsul preot lector doctor, etc. vine în emisiune, vorbind despre speța în cauză. După părerea domniei sale, molitfele Sf. Vasile nu ar mai trebui citite nici în biserici și nici în casele credincioșilor, pentru că momentul este total nepotrivit. Și argumentează năvalnic (încerc să citez): ”domnule, în această zi oamenii petrec, se bea, se mănâncă, se petrece!… nu este potrivit să citească preotul aceste molitfe în aceste condiții!…” Am ascultat argumentul acesta și m-am crucit! Adică ce să înțelegem părinte profesor doctor în teologie? Că misiunea Bisericii, a dumneavoastră a preoților, încetează când începe distracția, când Vanghelie dă drumul la paranghelie?! Când dracii încep să colcăie prin casele și prin sufletele oamenilor? Păi, până mai ieri, Biserica tocmai cu lupta prin Cruce împotriva diavolului se legitima în lume. (Amintiți-vă: “Doamne, armă asupra diavolului Crucea Ta o ai dat nouă, că se îngrozeşte şi se cutremură, nesuferind a căuta spre puterea ei, că morţii a sculat şi moartea o a surpat, pentru aceasta ne închinăm Îngropării Tale şi Învierii.”) Pentru că luptând cu acela, ea – Biserica își salvează turma cea cuvântătoare! Ce să înțelegem? Că brusc, după ce pf. Daniel fu înscăunat în Deal, s-a schimbat ”planul de luptă”. Adică, diavolului i s-au cedat deja teritoriile Bisericii fără ca aceasta să ”tragă nici măcar un glonț”? Ei, asta-i culmea culmilor! Deci Biserica cu ce anume se ocupă din acest moment? Ați sugerat un posibil răspuns la această posibilă întrebare afirmând de asemenea în emisiunea respectivă, anume că rostul creștinilor este întâlnirea cu Hristos, cea euharistică! Excelentă zicere! Ca la carte! Ați continuat însă, cu o altă afirmație, de data aceasta de-a dreptul aberantă în contextul discuției asupra oportunității citirii molitfelor Sf. Vasile: ”Rostul nostru nu este să ne luptăm cu Satan, numai Hristos se luptă cu Satan!” O simplă deducție logică de clasa 0, ar trebui să vă răstoarne în cap toată teologia pe care pretindeți (prin titlul de doctor) că o cunoașteți, anume, că prin ceea ce afirmați, desființați ontologic chiar molitfele Sfântului Vasile cel Mare, care, se pare, după părerea dv. deloc teologică, formulată mai sus, le-a scris degeaba! Altfel, pentru cine le-ar fi scris, dacă nu pentru folosul duhovnicesc al Bisericii, al preoților, al credincioșilor?!

    Părinte Vasile, numai faptul că, întâmplător sau nu, purtați numele Marelui Vasile mă determină să mă opresc aici în ceea ce vă privește. Vă asigur însă că felul ăsta de ”teologie”, dictată de o domnie vremelnică în scaunul patriarhal, nu este deloc întâmplătoare. Ea concordă (poate nu vă dați seama) cu îngrozitoarea decadență morală a poporului dreptcredincios (am început să mă îndoiesc tare de tot de veridicitatea acestei mult prea generoase sintagme – dreptcredincios), cu cele peste 22 de milioane de avorturi înregistrate de acest ”dreptcredincios” popor în acești nemaipomeniți ani de libertate (chiar dv. remarcați că atunci când ăștia petrec, trebuie lăsați să petreacă!…ce molitfe? Ce rugăciuni? Ce alte alea?…),

    Părinte profesor, nu vi se pare oare ciudat că pe măsură ce se înmulțesc bisericile și se reduc din lipsă de copii, numărul de școli, rezultatele d.p.d.v. moral sunt exact pe dos?! Nu vă îmbătați cu ”apă rece” văzând bisericile dv. de la oraș pline de evlavioși la moaște. Circulați puțin prin țară, prin adevărata Românie, și vizitați bisericile de la sate. Când voiți dv. Să vedeți câte doi moși și o babă moțăind în vreun cotlon de biserică și să înțelegeți că ceva a dispărut din ecuație… Depopularea satelor, atentatul sever la adresa familiei creștine pe care de vreun sfert de veac, statul iresponsabil îl instrumentează cu consimțîmântul vinovat al B.O.R. (vă sugerez să recitiți numai ”rugăciunea când leapădă femeia” din molitfelnic, să revedeți cum, pe aceeași balanță ”duhovnicească” femeia care avortează cu bună știință, deci criminala, este tratată exact ca și cea care din motive independente de voința, ei pierde sarcina, Biserica tratând sec aceste două spețe, împreună, cu sintagma ”cu voie sau fără voie”…fără pic de mesaj educativ, vindecător! – vă dau doar acest exemplu ca să înțelegeți că știu exact despre ce vorbesc!) și multe alte fenomene străine de tot de duhul ortodoxiei, face ca politica sinodală actuală să rămână în istorie ca o mare rușine pe obrazul Bisericii și poporului român! Și dumneavoastră, cu titluri teologice importante veniți în emisiune tv și născociți argumente dintre cele mai stranii ca să ”acoperiți oala”. De ce anume nu aveți coloană vertebrală, și în numele Sfântului Vasile cel Mare al cărui nume îl purtați, nu puneți lucrurile la punct, arătând dogmatic și patristic importanța excepțională pe care aceste sfinte rugăciuni le au în îndreptarea vieții noastre creștine?! Să arătați fără teamă că Hotărârea Sfântului Sinod numărul 630/2011 este una insuficient argumentată teologic, inadecvată, eronată și să propuneți în clar retragerea ei urgentă?! De ce nu faceți asta? Pentru că vă este frică de postul cald pe care îl ocupați ca slujitor și cadru didactic universitar. Când ne vom întâlni poate peste ani, si veți fi deja scos din demnitățile actuale de către exact acest sistem strâmb pe care îl slujiți cu lingușire ”teologică”, sper să aveți măcar atunci tăria să recunoașteți că l-ați trădat pe Hristos! Pe Acela despre a Cărui împărtășire ne vorbiți acum cu ipocrizie. Dar, tâlharul s-a mântuit pe cruce, nu-i așa? Mai aveți încă vreme de pocăință!…

    Apreciază

    • abc said, on august 19, 2014 at 1:56 pm

      @felix,
      Sunt de aceeasi parere.
      Intr-adevar,postul,rugaciunea,lupta cu vicleanul prin punerea in practica a invataturilor ortodoxe,nu mai este dorita.Una se zice,si alta se face.
      Recent, am avut bucuria sa particip la Nicula,la marea sarbatoare ,a Adormirii Maicii Domnului.
      In cele 3 zile cat am poposit pe meleagurile ardelenesti, am inteles multe.
      Cu toate ca, rugaciunea a fost multa,asa cum ne si dorim cu totii,de altfel,Sf.Maslu s-a facut in fiecare zi,cuvintele de invatatura au fost pe masura evenimentului si au tintit drept in sufletele noastre,seara de priveghere a fost o seara in care incarcatura duhovniceasca fost la cote maxime,scopul celor mai multi pelerini prezenti acolo,a fost altul.
      Am vazut tineri, si nu numai,cu tinuta inadecvata,fustele si baticul la fete-femei, chiar,inexistente.
      Am vazut cum se fuma, se bea cafea si se manaca la prima ora,in timpul Sf.liturghii.
      In fine,lasand la o parte aceste neputinte lumesti ,sa zicem,sa trecem la cele ce dor cel mai tare.
      Cat am stat acolo,nu am auzit nici macar o rugaciune pentru morti.Nici parastas,nici ectenia din timpul Sf. liturghii,nimic.Si mi-am zis;-,aici nu mai sunt mosi si stramosi,nu mai sunt inaintasi,aici ortodoxii nu mai au trecut.
      Mi-am adus aminte cum sunt slujbele in zona mea Cum le simteam prezenta celor pomeniti la Proscomidie,cum aveam posibilitatea sa pomenesc in gand,pe tatal meu,pe sotul meu ,pe toti mosii si stramosii ,atunci cand, se citea ectenia mortilor si cu rugacinile de dezlegare ptr.morti, incheiata in bataia clopotelor,cu vaesnica pomenire.Ce deosebire!Si cand ma gandeasc ca,aceasta mare deosebire,sta modul in care sunt folosite cateva minute.
      Aceste cateva minute, sunt cred,unice,pentru fiecare credincios.
      Sfanta Euharistie,ce urmeaza a se savarsi pe Sf.Altar,are o alta incarcatura duhovniceasca,Totul este altfel perceput si trait.
      Pentru multi dintre cei de acolo,mancarea lumeasca, a luat locul hranei duhovnicesti,Chiar inainte de savarsirea Sf. Euharistii,manastirea a inceput distribuirea pachetelor cu mancare si a sarmalelor,asa incat,pe o raza considerabila,slujba era imposibil de urmarit.
      Poate ar mai trebui spus,ca am vazut in ziua praznicului,seara la vecernie,cum anumiti credinciosi luau Sf.Anafora,deci,dupa ce au mancat.
      Ca erau ortodoxi sau greco-catolici,nu stiu.Neglijenta noastra in acest sens,nu poate fi justificata.
      Doamne,miluieste-ne pe noi!

      Apreciat de 1 persoană

  11. Iani said, on august 19, 2014 at 3:38 pm

    Nu cumva parintele Vasile Gavrila este un agent al serviciilor secrete sub acoperire ? Intreb si eu, nu afirm. Mie mi se pare in tot cazul un individ foarte oportunist si lacom de arginti. Nu va luati dupa barba si aparente.

    Apreciază

  12. Olivia said, on august 19, 2014 at 4:02 pm

    De acord cu domnul Cristi O.

    Apreciază

  13. Felix said, on august 19, 2014 at 4:19 pm

    Nu este o confuzie. Pr Vasile Gavrilă este inconfundabilul „duhovnic de la miezul nopții” , așa cum și-a intitulat și cartea ce cuprinde acele emisiuni TV. Este slujitor la Biserica Rusă din București, unde vin studenții din ASCOR. Acum propagă la studenți împărtășirea „sistematică”, adică cu o singură spovedanie te poți împărtăși patru duminici consecutiv fără să mai fie nevoie de spovedanie dacă nu s-au săvârșit „păcate de moarte”!
    Totuși și păcatele mai puţin grave trebuie să le spovedim, chiar dacă unii spun că nu sunt „opritoare” de la Sfintele Taine, adică nu sunt păcate de moarte zic ei. Trebuie conştientizat că: „tot păcatul fără pocăinţă este «păcat de moarte»” Sfântul Iustin Popovici, Epistolele Sfântului Ioan Teologul, Editura Bizantină, trad. Sabin Preda şi Cornel Coman, Bucureşti, 1998, p. 107.; Un exemplu în această privinţă ne dă Cuviosul Paisie Aghioritul: „Dar şi păcatele mici au şi ele greutatea lor. Atunci când mergeam la Părintele Tihon să mă spovedesc, nu aveam nimic serios să-i spun, dar el îmi spunea: «Nisip, fiul meu, nisip!» Păcatele mici se adună şi fac o grămadă de nisip, care este mai greu decât o piatră mare. Unul care a făcut un păcat mare se gândeşte mereu la el, se pocăieşte şi se smereşte” Cuviosul Paisie Aghioritul, Nevoinţă duhovnicească, trad. Ieroschim. Ştefan Nuţescu, 2001, p. 262
    Cât priveşte păcatele pe care cu bună ştiinţă am omis să le mărturisim, sperând că se iartă la Taina Sfântului Maslu sau la vreo ierurgie, la rugăciunile de seară sau la molifta de spovedanie, acestea trebuie cu sinceritate spovedite la duhovnic (Pr. Calciu ). În acest sens Părintele Dumitru Stăniloae face următoarea precizare: „Dacă se spune şi despre Euharistie că este spre iertarea păcatelor şi nu numai spre viaţa de veci, aceste păcate sunt cele care au mai rămas ascunse conştiinţei noastre şi n-au putut fi iertate în Taina Pocăinţei pe baza mărturisirii” . De asemenea, un cunoscut dogmatist ne încredinţează că „Sfântul Ioan Gură de Aur n-a identificat iertarea păcatelor din Taina Sfântului Maslu cu aceea care se dă în Taina Pocăinţei” . De aceea „când omul are păcate ascunse nemărturisite, când aude un cuvânt duhovnicesc, simte o durere undeva în trupul lui. Dumnezeiescul har arată starea lui şi prin acest fel, de va vrea, se va izbăvi de orice rău duhovnicesc”( Arhim. Sofronie Saharov) prin spovedanie. Aceasta este şi concluzia Părintelui Dumitru Stăniloae: „Prin spovedanie ne recunoaştem greşelile: doar astfel ne tăiem mândria noastră. De aceea Biserica păstrează rânduiala de a condiţiona participarea la Jertfa Euharistică de mărturisirea păcatelor, de recunoaşterea vinovăţiei noastre” . Numai în romano-catolicism s-a „încurajat împărtăşirea zilnică a credincioşilor, s-a eliminat şi legătura tradiţional creştină a împărtăşirii cu Spovedania şi cu orice fel de pregătire ascetică, fenomen care a dus la abandonul Mărturisirii şi la adoptarea împărtăşirii colective” . Or, Sfântul Nicolae Velimirovici fără să disocieze spovedania de împărtăşire, recomandă: „deasă împărtăşire şi încă o mai deasă pocăinţă” , nu cum doresc unii deasă împărtăşire însă cu mai rară (sau fără) pocăinţă, înţelegând după acelaşi sfânt că „pocăinţa cuprinde mărturisirea păcatelor” . Aşa cum subînţelegem din rugăciunea Sfântului Vasile cel Mare: „ca întru curata mărturisire a cugetului nostru, primind părticica Sfintelor Tale Taine”( Liturghia Sf. Vasile cel Mare) . Iar în acord cu acestea Părintele Efrem Filotheitul sublinia: „Dacă nu eşti curăţit prin spovedanie sinceră, cum te vei apropia spre a primi Sfintele Taine?” şi „dacă mă apropii, s-o fac în pocăinţă, spovedit şi cu dezlegarea duhovnicului” .

    Apreciază

    • Iani said, on august 19, 2014 at 9:22 pm

      Sunt tot felul de ciudatenii acolo, de la rastimpul foarte mare (circa 10 – 15 ani) cat a stat biserica cu schele in interior, fara sa reuseasca sa termine restaurarea picturii, pana la fetele – femeile care locuiesc acolo din cate am inteles permanent, in subsolul bisericii, care nu sunt calugarite, nu inteleg exact ce statut au, mai vand lumanari pe la pangar, mai fac una alta, chestie ciudata, nu ? Si atmosfera de secta din interior, parintele vasile conducand toate cu o mana de fier. Asta cu impartasirea fara spovedanie nu o stiam, cred ca e recenta, si mi se pare ceva grav si gresit, nu am mai auzit la alti preoti sa invete asa ceva.

      Apreciază

  14. cristian said, on august 19, 2014 at 5:21 pm

    statul roman are o conducere de caca in toate institutiile sale cu exceptia BOR .mizerabili vor sa ia copii pe motive de natura religioasa.dragi parinti mergeti cu copii la biserica si manastiri.copii au nevoie de Dumnezeu.nu va lasati intimidati de niste rahati infectati cu ochii.Bunul Dumnezeu are gija de copii nostri.

    Apreciază

  15. energein7 said, on august 19, 2014 at 8:55 pm

    Reblogged this on energein7's Blog.

    Apreciază

  16. ana said, on august 20, 2014 at 8:25 am

    Iani si Felix,

    Totusi, cum puteti sa barfiti in halul asta, inclusiv ca e secta ce se intampla intr-o biserica, ortodoxa. Intamplator frecventez de mult acea biserica si nu am vazut deloc ceva in neregula. Cum de v-ati gasit amandoi sa va luati de acest parinte, e o lucrare de denigrare pe care o faceti, cum sa spui de un parinte ca are probleme psihice sau ca L-a tradat pe Hristos. Probleme ai tu Felix, ca poti afirma asmenea rautati si mizerii, fara frica de Dumnezeu. Bine ca esti tu destept si stii mai bine teologia. Inteleg ca a ajuns sa deranjeze de ii cautati nod in papura, inca dezgropand subiecte vechi, de mult ingropate. Sunt si alti parinti care considera ca Moliftele nu e bine sa se faca daca nu se tine post inainte, exista motivatii serioase pt. asta. Stiti voi cum sunt ispititi si luptati parintii care cites Moliftele in conditiile astea?

    Apreciază

  17. aniush said, on august 20, 2014 at 8:29 am

    Iani,
    E vorba de Biserica Rusa din Bucuresti? Eu intreb pentru ca sincer n-am fost niciodata acolo. Nu stiu cum arata pe interior. Am urmarit, insa emisiunile Parintelui Vasile Gavrila cand exista TVR Cultural, insa prea multe despre el nu stiu…Cine a fost sau cine este. Personal nu l-am cunoscut. Asadar nu pot sa ma pronunt.

    Apreciază

  18. aniush said, on august 20, 2014 at 11:22 am

    ana,
    Felicitari pentru atitudine.

    Apreciază

  19. Felix said, on august 20, 2014 at 11:31 pm

    Ana acestea nu sunt argumente! Nu te grăbi să te faci avocatul Pr Vasile Gavrilă. Este evident că propovăduiește împărtășire „sistematică”. A re-tradus recent Postul Mare de Al. Schmeman. Iar în această carte ideea de bază tocmai asta este – te poți împărtăși fără spovedanie. Când s-a făcut lansare cărții la librăria Sophia Pr Vasile Gavrilă a afirmat: nu interesează că Pr. Al. Schmeman este criticat! În ce privește citirea molitfelor stai liniștită, nu-i mai compătimi pe preoții care încă le mai citesc, îi ajută harul preoției și Maica Domnului! Deja s-a aliniat oarecum și Biserica Greacă la această „erată” a ne-citirii molitfelor Sf Vasile cel Mare. Nu ne mai miră că se amână canonizarea Cuviosului Paisie Aghioritul! Dacă te-ai folosit de înțelepciunea Pr Vasile Gavrilă, aceasta nu-i justifică anumite decizii, ideii, pe care singur trebuie să le argumenteze, să le susțină! Și a făcut-o public la Trinitas Tv cu privire la citirea molitfelor Sf Vasile cel Mare, și de asemenea atunci când a predicat, scris despre împărtășirea „sistematică”. Cum poți să-L mărturisești pe Hristos fără să observi anumite lucruri și să le supui unei dezbateri! Prefer să nu-L supăr pe Hristos! Iar Pr Vasile Gavrilă își asumă, va da răspuns el! Eu nu pretind că dețin adevărul absolut, așa cum nici frăția nu poți pretinde să primim în mod sigur, ca negreșelnică atitudinea Pr Vasile Gavrilă, numai pentru singur motiv că frăția ta îi porți evlavie (sper că evlavie, nu fanatism!)! Deci nu te pot felicita așa ca anisuh!

    Apreciază

  20. Felix said, on august 20, 2014 at 11:45 pm

    Iar cu privire la împărtășire deasă sau rară, iată ce ne îndeamnă Arhim. Zaharia Zaharou de la Essex:

    În rugăciunile dinainte de Sfânta Împărtăşanie nu găsim niciunde o cerere către Dumnezeu să ne ajute să ne împărtăşim des sau rar; problema care se pune este să reuşim să ne împărtăşim în chip vrednic. Problema este cum să ne împărtăşim cu vrednicie şi, desigur, dacă ne împărtăşim cu vrednicie vom dori să o facem mai des. Dar dacă ne împărtăşim des şi nu vedem nicio sporire în viaţa noastră duhovnicească, atunci trebuie să ne oprim şi să ne punem un semn de întrebare: «Unde greşim?» şi poate Dumnezeu ne va lumina.
    Dacă ne apropiem de Sfintele Daruri cu „cuget curat”, cum spune Sfântul Apostol Pavel (Cf. Evr. 10, 22; I Cor. 11, 29), atunci ne învrednicim de plinătatea binecuvântării lui Dumnezeu. În Sfânta Împărtăşanie unii primesc numai pâine şi vin, alţii o anumită revigorare duhovnicească, dar cei curaţi cu inima Îl primesc pe însuşi Dumnezeu, în toată tăria şi puterea Lui.
    Sfântul Simeon Noul Teolog spune într-una din catehezele sale că dacă monahul plânge în fiecare zi înaintea lui Dumnezeu, atunci poate să se împărtăşească la Liturghie zilnic, dacă nu plânge în fiecare zi – creştinul, în general, dacă nu plânge în fiecare zi înaintea lui Dumnezeu – chiar de se împărtăşeşte numai de Paşti, nu o face în chip vrednic. Deci, vedeţi, problema nu este des sau rar, problema este să ne împărtăşim în chip vrednic. Şi, desigur, dacă învăţăm cum să ne împărtăşim în chip vrednic, atunci Sfânta Împărtăşanie este viaţa noastră, deci de ce să ne lipsim de ea? De ce să nu ne împărtăşim des? Pentru că Sfânta Împărtăşanie este viaţa noastră. Dar problema este cum să ne împărtăşim în chip vrednic. În Epistola Sfântului Pavel către Corinteni, el spune că nici celibatul, nici căsătoria nu sunt importante în sine. Importantă este împlinirea poruncilor lui Dumnezeu (Cf. I Cor. 7). Acelaşi principiu se aplică şi aici, în ceea ce priveşte Sfânta Împărtăşanie. Rar sau des, nu are importanţă!

    Apreciază

    • abc said, on august 21, 2014 at 12:03 pm

      eu m-am tot gandit,Sfanta Impartasanie are cumva termen de valabilitate,de se pune problema desei impartasanii?
      Mai curand vad ca pe o deasa impartasanie,obligatorie de data aceasta, punerea in practica autentica a Cuvantul Domnului,fara rastalmaciri si interpretari,care este pana la urma, adevarata hrana duhovniceasca.Fara aceasta hrana’ lucratoare”nu putem beneficia de cununa impartasaniei–Trupul si Sangele, Domnului.
      Oare pustnicii,sf.Maria Egipteanca, sau martirii nostrii morti in temnitile comuniste,de cate ori se impartaseau cu Sfintele Taine?
      Este o problema,o pista falsa ,la care suntem indemnati pe diferite cai,sa participam.

      Apreciază

  21. Felix said, on august 21, 2014 at 12:43 am

    Ana,
    Am spus că pare a fi suspect! Nu am zis că în mod sigur are probleme psihice. Iată ce a pătimit cândva:

    Preotul Vasile Gavrila – batut de tigani pana la pierderea cunostintei
    Patriarhul Teoctist l-a vizitat ieri la Spitalul nr. 9, sectia neurochirurgie
    Patriarhul Teoctist l-a vizitat ieri la spital pe parohul Bisericii Sf. Nicolae, cunoscuta mai ales ca Biserica Studentilor sau Biserica Rusa. Preotul Vasile Gavrila se afla internat in stare critica la sectia de neurochirurgie a Spitalului 9 din Bucuresti, dupa ce, in seara zilei de 18 octombrie, a fost batut grav de un grup de tigani in cartierul Militari. Surse din cadrul Bisericii Sf. Nicolae au precizat ca preotul, care se intorcea de la sfestania unei locuinte, a fost batut pentru ca a luat, verbal, apararea unei persoane care era agresata de mai multi tigani. Preotul Vasile Gavrila a fost gasit noaptea, zacand fara cunostinta, de o patrula a politiei, fiind transportat la Spitalul Municipal, unde a fost operat la fata. Pentru ca nici dupa operatie starea de sanatate nu s-a imbunatatit simtitor, victima a fost dusa la Spitalul de neurochirurgie Bagdasar-Arseni”, unde, dupa efectuarea tomografiei, s-a descoperit ca Vasile Gavrila a suferit grave traumatisme cranio-cerebrale si ca, in plus, prezenta si cheaguri de sange pe creier. A urmat o operatie la sectia de neurochirurgie. Medicii au afirmat ca, daca operatia ar fi intarziat o jumatate de ora, pacientul, in varsta de 39 de ani, ar fi murit. Acum, preotul este sub tratament, medicii sperand sa nu fie nevoiti sa mai intervina chirurgical pentru a elimina cheagurile de sange de pe creier, ceea ce ar reprezenta o operatie foarte riscanta. Sursele citate au subliniat ca Politia, dupa ce a transportat victima la spital, nu ar fi demarat si o ancheta pentru prinderea agresorilor.
    ADEVARUL, 27 – 28.10.2001

    Nota: Articole similare in Evenimentul Zilei, „Preot batut crunt de tigani”; Cotidianul, „Preotul Bisericii Sf.Nicolae a fost crunt batut de romi”

    Apreciază

  22. Felix said, on august 21, 2014 at 8:07 am

    Sub pretextul că nu vorbim de rău, nu bârfim, putem foarte ușor devia de la Adevăr! Sfinții Varsanufie și Ioan ne tâlcuiesc:

    Nu putem să nu judecăm ca necuvenită fapta însăși, care e necuvenită. Căci altfel cum putem scăpa de vătămarea pe care o aduce ea, după cuvântul Domnului care spune: Păziți-vă de proroci mincinoși, care vin la voi în piei de oi, dar pe dinlăuntru sunt lupi răpitori Matei 7, 15-16!

    Apreciază

  23. Felix said, on august 21, 2014 at 3:31 pm

    abc,

    iată un extras din antologia Despre spovedanie și împărtășirea cu Sfintele Taine, Ed. Elena, 2014:

    În acest sens Părintele Arsenie Papacioc spunea că această văpăia lăuntrică ne conferă un criteriu , şi califica drept negativă împărtăşirea (deasă sau rară) din obişnuinţă! Iar Sfântul Ioan Gură de Aur ne explică importanţa acestei pregătiri lăuntrice: „harul nu se împărtăşeşte (transmite) decât sufletelor atente şi cu luare aminte… Căci dacă nu arătăm o dorinţă vie (aprinsă) pentru binefacerea pe care o cerem, nu-i vom aprecia decât, slab preţul şi însemnătatea… Aşa că Dumnezeu voieşte ca mai întâi sufletul nostru să se pregătească (să se dispună) printr-o luare aminte activă, pentru a primi plenitudinea harurilor Sale” . În lipsa acestei pregătiri „o împărtăşire deasă cu Trupul şi Sângele Domnului poate duce la slăbirea concentrării, la un automatism lipsit de simţire în primirea Lor” (Stăniloae ). Şi atunci trebuie să i se acorde sufletului un răgaz (silirea duce la formalism , Petre Vintilescu ) ca să se învăpăieze cu dumnezeiescul dor optând pentru „o împărtăşire mai rară, dar bine pregătită, primită cu mare concentrare de putere şi cu hotărârea de a conlucra cu puterea din Trupul Domnului, decât o împărtăşire într-o stare laxă, nepăsătoare, a puterilor proprii, ca să nu fie o primire magică a Lui, ca lucrând prin El însuşi fără noi” (Stăniloae ). Deci nu punem atât problema înmulţirii împărtăşirilor ci mai ales cum ne împărtăşim! Dacă împărtăşirea deasă devine atât de precumpănitoare, se obliterează oarecum scopul, substituindu-se mijloacelor şi atunci „actul împărtăşirii nu rămâne astfel numai scopul desăvârşirii – îndumnezeirea după har, ci capătă un caracter oarecum modificat, ajungând el însuşi un exerciţiu ascetic” (P. Vintilescu, ). De aceea Părintele Profesor Ioan Ică accentuează: „…împărtăşirea deasă singură, fără conştientizarea şi punerea ei în lucrare, nu-şi atinge ţinta. Ea trebuie să fie pregătită cum se cuvine şi pusă apoi în lucrare, altfel Hristos rămâne ascuns în noi, «nesimţit» şi fără eficienţă spirituală, soteriologică…” . Iar în această privinţă Sfântul Iustin Popovici ne descrie importanţa împreună-lucrării (I Corinteni 3, 9): „Omului îi revine să lupte, iar lui Hristos să dea puterile [energiile] trebuitoare. Lucrul acesta se face întotdeauna după o simetrie divino-umană, ca să nu se întâmple una din două: nici omul să nu devină robot, nici Dumnezeu să ajungă de prisos. Într-adevăr, omul ar deveni un automat dacă puterile harului lui Hristos ar lucra desăvârşirea şi mântuirea lui fără participarea voinţei lui şi fără luptă; iar Dumnezeu ar fi de prisos dacă omul ar urmări desăvârşirea şi mântuirea lui numai prin ostenelile proprii, fără participarea puterilor harului lui Hristos. Această asceză divino-umană a desăvârşirii omului este o luptă continuă împotriva păcatului, împotriva ispitelor şi a patimilor, împotriva duhurilor celor necurate” . Ştiind că nicio Taină nu este eficace prin ea însăşi şi prin urmare nu putem asimila roada Duhului (Gal 5, 22-23), nici chiar printr-o împărtăşire deasă, dacă suntem deficitari în conlucrarea cu puterea harului primit prin împărtăşire, Sfântul Iustin Popovici a spus: „Sunt împotriva desei împărtăşiri din Sfântul Munte!” .
    Afirmaţia vine în antiteză cu ideile Sfântului Nicodim Aghioritul exprimate în cartea „Despre deasa împărtăşire” care „reflectă, deşi indirect, preocupări mai vechi care îşi au neîndoios obârşia în Apusul catolic” (Acad. Alexandru Elian ) şi în care „împărtăşirea euharistică e prezentată aproape ca o entitate de sine, ca un mijloc de sfinţire şi oarecum izolat de aspectul ei de jertfă şi de ansamblul comunitar al Sfintei Liturghii” (Pr. Prof. Ioan Ică. Totodată Cuviosul Paisie Aghioritul ştiind că „ceea ce primim prin Sfânta Împărtăşanie în mod deosebit este Duhul Dumnezeiesc, ca Dumnezeu cel ce întăreşte sufletul omului în biruirea proceselor nelibere ale naturii şi unifică făptura cu Dumnezeu” (Stăniloae ), nu accentuează atât frecvenţa împărtăşirii, cât mai ales pregătirea creştinului spre a putea fi un bun receptacul al Duhului: „N-are atâta importanţă cât de des se împărtăşeşte cineva, ci mai cu seamă felul în care se pregăteşte pe sine pentru aceasta, şi cât de mult Îl păstrează înlăuntrul său pe Hristos după aceea. Dacă ar fi fost să se sfinţească omul aşa, pur şi simplu, atunci toţi preoţii care se împărtăşesc în cursul săptămânii şi în fiecare duminică ar fi deja sfinţi! Contează cum se împărtăşeşte cineva şi câtă osteneală face pentru aceasta. Unul care se împărtăşeşte des nu înseamnă că se va şi sfinţi. Cât timp rămâne harul Duhului Sfânt cu cel care o primeşte? Oare nu-l pierdem de îndată? Pregătirea are un mare rol în păstrarea harului primit prin împărtăşire” . La fel şi Părintele Sofronie remarcă acest ultim scop: „Când duhul nostru este îndreptat în întregime către Dumnezeu, toate întrebările încetează. Nu mai rămâne decât o întrebare: cum să ai pe Duhul înlăuntru şi să-L păstrezi?” . Spre nefericirea lui, Motovilov, care ignora cândva învăţătura părintelui său duhovnicesc Sfântul Serafim de Sarov – care afirmase că scopul vieţii creştine este dobândirea Duhului Sfânt –, a suportat o consecinţă cauzată de entuziasmul său orgolios, prin faptul că a fost posedat de diavol o perioadă de timp (30 de ani), ceea ce confirmă pledoaria de mai sus şi infirmă ipoteza ex opere operato. Acest fapt este ştiut şi de cei care cred şi se cutremură (Iacov 2, 19) aşa cum se observă îndeosebi din dialogul Sfântului Ioan de Bostra cu diavolii: „Dacă aţi păzi cum se cuvine cu ce vă împărtăşiţi (cu Sfintele Taine), nimeni dintre noi n-ar putea să facă rău vreunui creştin” . Se pare însă că acest aspect îi scăpa lui Motovilov care nu intuia că există o legătură între spovedanie şi împărtăşirea euharistică, aşa cum ne spune Sfântul Siluan: „Dacă cineva se mărturiseşte nesincer şi îşi face voia proprie, atunci, chiar dacă se împărtăşeşte cu Sfintele Taine, demonii viază în trupul său şi îi tulbură mintea. Dacă vrei ca demonii să nu vieze în tine, atunci smereşte-te, fii ascultător şi mărturiseşte-te sincer” pentru că ei „se tem tare de smerenie, de străpungerea inimii şi de mărturisirea sinceră” . „În acel moment m-am gândit, – scria Motovilov, ucenicul care-l întrebase pe Sfântul Serafim despre scopul vieţii creştine, – cum este cu putinţă ca o creştină, care se împărtăşeşte cu Sfintele Taine să mai poată fi stăpânită de duhul cel rău al diavolului şi încă un timp aşa de îndelungat, de treizeci şi mai bine de ani? Şi am zis: «E o prostie! Nu se poate una ca asta! [Sfântul Proroc Zaharia s-a îndoit în inima lui şi a primit consecinţa pe care o ştim (Luca 1, 20), pe când Motovilov a supralicitat eficacitatea Euharistiei până la limita magismului euharistic – extremele se ating şi frizează păcatul împotriva Duhului Sfânt.] Aş vrea să văd cum ar îndrăzni necuratul să se cuibărească înlăuntrul meu, dacă m-aş împărtăşi cât se poate de des cu Trupul şi Sângele Domnului Hristos!»” .
    Referitor la modul în care primim harul Duhului Sfânt , mai cu seamă prin împărtăşirea euharistică dar şi prin cea duhovnicească, Părintele Profesor Ioan Ică ne argumenteză excepţional: „În timpul din urmă, fără a se ţine cont de toate acestea, ca şi de evoluţia istorică a lucrurilor, se vorbeşte tot mai mult de «deasa împărtăşire», ca singurul mod de prezenţă şi împărtăşire de Hristos şi unica soluţie a ieşirii din «criza liturgică şi ecleziologică» prelungită în Biserică, supralicitând dar şi simplificând prin aceasta în mod nepermis sensul împărtăşirii integrale de Hristos ” şi conchide: „a) că toate modurile de prezenţă şi lucrare a lui Hristos în Liturghie sunt forme diferite de împărtăşire de Hristos, necesare şi complementare; b) că şi cei care nu se cuminecă la sfârşit, de fapt majoritatea credincioşilor, se zidesc şi se folosesc şi ei prin participarea la Liturghie şi c) că împărtăşirea euharistică nu poate şi nu trebuie să fie privită exclusiv în sine, detaşată de ansamblul Liturghiei, a învăţăturii şi spiritualităţii ortodoxe (Ibidem).” Prin urmare, în această cheie trebuie citite şi cuvintele Părintelui Sofronie: „Rugăciunea liturgică şi o deasă împărtăşire înseamnă plinătate. Observaţiile mele asupra oamenilor contemporani m-au dus la concluzia că cel mai potrivit lucru pentru ei este să se roage în biserici, în special la Liturghie. Pentru aceasta însă trebuie să trăim şi să înţelegem Liturghia. Atunci ni se va descoperi că Liturghia îmbrăţişează în sine întreaga noastră viaţă: în ea se cuprind toate planurile existenţei noastre în relaţie cu Dumnezeu. Liturghia, dacă numai ea se trăieşte de întreaga noastră fiinţă, ne oferă posibilitatea să o trăim ca pe un autentic act dumnezeiesc care cuprinde nu numai această lume văzută, dar şi lumea care se află în afara graniţelor acesteia. Fără să aprofundeze cunoştinţele sale în acest domeniu, omul poate cădea uşor într-un obicei pustiitor şi aducător de moarte. Este nevoie să creştem neîncetat în cunoaşterea lui Dumnezeu şi să nu permitem ca Liturghia să se transforme într-un detaliu al vieţii noastre de toate zilele” şi „mulţi sunt dezamăgiţi că duhovnicul îi opreşte, pentru o perioadă, de la Sfânta Împărtăşanie, în timp ce, în această situaţie, ar trebui să se folosească duhovniceşte de «duhul» Dumnezeieştii Liturghii” . Pe de altă parte absenţa creştinului de la Liturghie trei (duminici) săptămâni la rând, fără un motiv întemeiat, provoacă moartea duhovnicească a persoanei sale şi numai prin pocăinţă „îşi înviază sufletul din morţi!”

    Apreciază

  24. […] ROMANIA: COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI. Statul vrea sa le ia copiii pe MOTIV ca SE DUC PREA DES LA MA… […]

    Apreciază

  25. […] ROMANIA: COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI. Statul vrea sa le ia copiii pe MOTIV ca SE DUC PREA DES LA MA… […]

    Apreciază

  26. […] ROMANIA: COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI. Statul vrea sa le ia copiii pe MOTIV ca SE DUC PREA DES LA MA… […]

    Apreciază

  27. […] ROMANIA: COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI. Statul vrea sa le ia copiii pe MOTIV ca SE DUC PREA DES LA MA… […]

    Apreciază

  28. […] ROMANIA: COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI. Statul vrea sa le ia copiii pe MOTIV ca SE DUC PREA DES LA MA… […]

    Apreciază

  29. […] ROMANIA: COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI. Statul vrea sa le ia copiii pe MOTIV ca SE DUC PREA DES LA MA… […]

    Apreciază

  30. […] ROMANIA: COPIII VOSTRI SUNT AI NOSTRI. Statul vrea sa le ia copiii pe MOTIV ca SE DUC PREA DES LA MA… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.