SACCSIV – blog ortodox

Parintele Athanasie Mytilineos, amanuntit, despre Antihrist / Raspanditi dar si tineti minte pentru momentele in care le explicati prin viu grai oamenilor despre Sfarsitul Vremurilor

Posted in antihrist, APOCALIPSA, IISUS HRISTOS, PARUSIA, SFARSITUL LUMII, sfarsitul vremurilor by saccsiv on aprilie 17, 2024

Comentariul fratelui Felix postat la Intai va fi sacrificarea vacii rosii, apoi construirea celui de Al Treilea Templu iar la final Antihristul?:

Parintele Athanasie Mytilineos

Antihristul după Sfânta Scriptură şi Sfinţii Părinţi. 

Opoziţie şi imitare faţă de Hristos

(Omilia 57)

După cum probabil vă amintiţi, am dat mărturia Sfintei Scripturi despre Antihrist. 

Am menţionat şi cuvântul Domnului care zice: „Eu am venit în numele Tatălui Meu şi voi nu Mă primiţi; dacă va veni altul în numele său, pe acela îl veţi primi.”

 Insă acela care ne dă cu multă claritate şi exactitate descrierea Antihristului este, iubiţii mei, Apostolul Pavel.

In a doua sa Epistolă către Tesaloniceni, pornind de la o anumită nelinişte a creştinilor din Tesalonic cu privire la iminenţa celei de-a Doua Veniri a lui Hristos, le răspunde că „dacă nu va veni mai întâi Antihristul, cel fărădelege, fiul păcatului, al pierzaniei, Hristos nu va veni. Şi nimeni să nu vă amăgească, pentru nici un motiv”.

 Aceasta înseamnă că venirea Antihristului va fi un semn pentru a Doua Venire a lui Hristos. Am să vă citesc fragmentul, însă fără să-l analizez sau să-l interpretez mai mult, pentru că de altfel o tâlcuire parţială am făcut în cele zise mai înainte; pentru tema de astăzi vor mai fi tâlcuite doar câteva puncte.

Să nu vă amăgească nimeni, cu nici un chip; căci ziua Domnului nu va sosi până ce mai întâi nu va veni lepădarea de credinţă şi nu se va da pe faţă omul nelegiuirii, fiul pierzării, potrivnicul, care se înalţă mai presus de tot ce se numeşte Dumnezeu, sau se cinsteşte cu închinare, aşa încât să se aşeze el în templul lui Dumnezeu, dându-se pe sine drept dumnezeu. Nu vă aduceţi aminte că, pe când eram încă la voi, vă spuneam aceste lucruri ? Şi acum ştiţi ce-l opreşte, ca să nu se arate decât la vremea lui.

Pentru că taina fărădelegii se şi lucrează, până când cel care o împiedică acum va fi dat la o parte. Şi atunci se va arăta cel fără de lege, pe care Domnul Iisus îl va ucide cu suflarea gurii Sale şi-l va nimici cu strălucirea venirii Sale. Iar venirea aceluia va fi prin lucrarea lui satan, însoţită de tot felul de puteri şi de semne şi de minuni mincinoase, şi de amăgiri nelegiuite, pentru fiii pierzării, fiindcă ei n-au primit iubirea adevărului, ca ei să se mântuiască. Şi de aceea, Dumnezeu le trimite o lucrare de amăgire, ca ci să creadă minciuni, ca să fie osândiţi toţi cei ce n-au crezut adevărul, ci le-a plăcut nedreptatea.”

Aşadar, este foarte limpede, iubiţii mei, după cum aţi văzut, Apostolul Pavel, la punctul venirii Antihristului, oferindu-ne foarte multe elemente distinctive.

Când va veni Antihristul?

Menţionând Apostolul Pavel în pericopa pe care tocmai v-am citit-o cu puţin înainte, le scrie tesalonicenilor că va veni mai întâi apostazia. 

Iar apostazia nu este înţeleasă doar în faptul că oamenii vor apostazia de la credinţa în Dumnezeu, ci apostazia, aşa cum tâlcuiesc Sfinţii Părinţi, este chiar însuşi Antihristul. Adică mai întâi va veni Antihristul şi apoi va veni Hristos.

 Şi Sfântul Ioan Gură de Aur consemnează, tâlcuind, că „înaintea lui Hristos vine Antihristul” şi, mai cu seamă, îndată dupa Antihrist vine Hristos. 

Hristos vine – subliniez aceasta – îndată după Antihrist. 

Este foarte clar acest cuvânt şi îl vom observa în continuare. 

In plus, toţi Sfinţii Părinţi vorbesc despre aceasta. 

Există însă anumiţi rătăciţi, precum hiliaştii, care spun că după Antihrist va veni împărăţia de o mie de ani. 

Nu! 

Despre această temă vom vorbi când vom ajunge la punctul respectiv al Apocalipsei. Impărăţia de o mie de ani nu este aşa cum o tâlcuiesc hiliaştii.

 Nicidecum!

Intâi de toate, numărul o mie este un număr care arată un mare interval de timp, nu este exact numărul o mie. 

Aşa cum spunem numărul trei, şapte, patruzeci, o sută…, care sunt numere rotunde, aşa şi o mie de ani este intervalul temporal dintre cele două Veniri ale lui Hristos. 

Acesta este caracterizat de către toţi Părinţii Bisericii noastre drept timpul Evangheliei, adică este acela pe care deja îl traversăm şi în care este propovăduită şi este pusă în lucrare Evanghelia.

 Prin urmare, timpul de o mie de ani este de la Prima Venire a lui Hristos şi până la a Doua Lui Venire. 

După Antihrist nu va mai exista timp, va veni direct Hristos, Care, aşa cum vom vedea, îl va nimici pe Antihrist.

Aşadar, Domnul a zis că nimeni nu cunoaşte ziua aceea şi ceasul acela. 

Dar, dacă suntem puţin atenţi la text, vom vedea că are ceva să ne spună, şi încă faptul că vine în acord cu foarte multe puncte ale Scripturii.

 Să nu vă miraţi!

Despre ziua şi ceasul”. 

Aceasta arată o anumită exactitate.

 Prin urmare, ziua şi ceasul nu sunt cunoscute oamenilor, dar poate fi cunoscuta perioada care precede aproximativ?

 Da, iubiţii mei. 

Nu inovez, să ne păzească Dumnezeu!

 Dar ce înţelegem prin timp aproximativ?

Hristos ne-a dat semne, şi mai ales atunci când a zis:

Iar de ziua şi de ceasul acela nimeni nu ştie”, îndată mai jos, în Evanghelia după Matei (24, 36), oferă semnele despre cum se va întâmpla exact a Doua Venire a lui Hristos.

 Iar atunci când oferă semnele înseamnă că putem în linii mari să o anticipam ca sa nu fim defazati sau in contratimp.

De altfel, acestea nu sunt singurele semne pe care le dă Domnul aici la Matei, dă şi în altă parte altele. 

Insă şi Apostolul Pavel dă semne. Iată un prim semn: 

Să nu vă amăgească nimeni, cu nici un chip; căci ziua Domnului nu va sosi până ce mai întâi nu va veni lepădarea de credinţă.” 

Pentru că atunci îi înşelau pe creştini că vine Hristos, şi şi-au lăsat treburile, şi-au închis prăvăliile – ca să folosesc o expresie contemporană -, şi aşteptau să vină Hristos. Aşa cum din când în când spun şi hiliaştii: „Vine! Vine!…”

 Nu!

 Iar Apostolul Pavel zice:

 „Fiţi cu luare-aminte! Dacă nu vine Antihristul, Hristos nu va veni.” 

Vă întreb:

Este sau nu este acesta un semn? Este un semn venirea antihristului, desigur!

Incă, Apostolul Pavel a spus că printre ultimele semne va fi si  acesta: convertirea evreilor la crestinism. 

Apoi, au mai spus Domnul şi Apostolul Pavel că mai întâi se va propovădui Evanghelia la toate neamurile şi aşa mai departe. 

încă, am văzut şi în capitolele anterioare ale Apocalipsei, semne în Cer şi celelalte lucruri legate de ele. 

Toate acestea sunt semne care ne arata, în linii generale, desigur, dacă ne aflăm foarte departe, sau relativ aproape, sau foarte aproape de Ziua Venirii Domnului.

Spre pildă, auziţi – şi nu auziţi asta de la mine, fireşte; aţi auzit din multe guri şi veţi citi asta în foarte multe locuri – când se zice:

 „Trăim în vremurile lui Antihrist. 

Trăim în timpurile lui Antihrist!” 

Aceasta înseamnă că, în linii generale, noi plasăm semnele aproximativ în epoca noastră, indiferent dacă este aproape sau departe Ziua Domnului. 

Aşadar, nu sunt opuse cele pe care le-am spus despre necunoaşterea zilei şi ceasului, pentru că Domnul a vorbit despre ziua aceea şi ceasul acela.

 Ascultaţi însă ce zice însuşi Domnul după cuvântul pe care l-a grăit despre ziua aceea şi ceasul acela.

Atunci când a avut loc potopul, timpul lui era cunoscut sau necunoscut?

 In chip evident era necunoscut. 

Era şi cunoscut, şi necunoscut. 

In mod concret timpul nu era necunoscut – lui Noe cel puţin -, dar ziua şi ceasul erau necunoscute chiar şi lui Noe.

 Celorlalţi oameni, din afară, le erau necunoscute absolut toate. 

Ascultaţi cum.

 Dumnezeu i-a dat poruncă lui Noe să construiască corabia, şi corabia a început să fie construită.

 Câţi ani a durat construcţia ei? 

O sută douăzeci de ani! In o sută douăzeci de ani ce au văzut oamenii care se aflau lângă Noe?

L-au întrebat ce face, iar la răspunsul lui că lucrează să construiască o corabie, aceia l-au întrebat iarăşi ce să facă cu ea şi ce va fi această ambarcaţiune.

 El a construit o corabie uriaşă ale cărei dimensiuni sunt specificate chiar de Sfânta Scriptură. 

Aşadar, el le-a spus că Dumnezeu o să dezlănţuie potopul, iar oamenii se vor îneca pentru că sunt foarte păcătoşi, aşadar Dumnezeu i-a spus să construiască această corabie ca să se salveze el şi familia lui.

Insă contemporanii lui Noe ziceau: 

O, Noe a îmbătrânit şi şi-a pierdut minţile! A înnebunit Noe!”, 

pentru că, fireşte, nu-l credeau.

 Aşadar, ce au fost cei o sută douăzeci de ani cât timp a durat construcţia navei?

 O sută douăzeci de ani de predică, de predică îndemnătoare la pocăinţă. 

Insă, atunci când s-au împlinit cei o sută douăzeci de ani şi a intrat Noe în corabie, atunci a început potopul! Dumnezeu i-a zis: „Astăzi vei intra în corabie.” 

Noe a intrat în ea. 

Desigur că pregătise toate în interior…, cu tot „confortul” necesar. 

A băgat toate animalele în interior, cu multe perechi. 

Sfânta Scriptură menţionează şi perechile.

 A îmbarcat hrana, a asigurat diferite provizii în interior, şi atunci când a terminat toate şi i-a grăit Dumnezeu, a intrat în corabie şi a închis uşa pe dinafară.

 Şi atunci a început să plouă.

Pentru Noe nu era necunoscut timpul aproximativ, mai ales atunci când a văzut că şi-a încheiat treburile, că s-a încheiat strângerea animalelor. 

Şi în cele din urmă cât ar putea să ţină o viaţă omenească? 

Adam a trăit nouă sute treizeci de ani, Noe a trăit şase sute de ani, oare ar fi putut Noe să aştepte potopul dincolo de hotarele vieţii sale? In chip neîndoielnic nu, de vreme ce Dumnezeu i-a spus că va trebui ca el însuşi să se salveze. Prin urmare, timpul aproximativ era cunoscut, deoarece era cuprins între hotarele unei vieţi omeneşti, ale vieţii lui Noe. 

Ziua însă nu era cunoscută, nici ceasul.

După exemplul pe care însuşi Domnul îl menţionează şi zice că „precum a fost în zilele lui Noe, aşa va fi cu Fiului Omului, cu Mine, când urmează să vin”, atunci credincioşii pot să intuiasca aproximativ şi acest timp.

Incă, Sfântul Ignatie Teoforul (ca să mă limitez la acestea, deşi sunt atâtea alte semne) îi zice Sfântului Policarp episcopul Smirnei, într-o minunată epistolă a lui: 

Citeşte vremile; aşteaptă pe Cel mai presus de timp.”

Este în acord cu cuvântul Domnului care zice: „Când se face seară, ziceţi: Mâine va fi timp frumos, pentru că e cerul roşu. Iar dimineaţa ziceţi: Astăzi va fi furtună, pentru că cerul este roşu-posomorât. Făţarnicilor, faţa cerului ştiţi s-o judecaţi, dar semnele vremilor nu puteţi!”’ Şi Domnul ne cheamă să cercetăm adânc semnele vremurilor. 

Aceasta zice acum şi Sfântul Ignatie către Sfântul Policarp, episcopul Smirnei. 

Să examineze vremurile şi să aştepte cu atenţie pe Iisus Hristos. 

Pe Acela pe Care II aşteptam, aşteapta-L.

Sunt acestea opuse cuvântului Domnului că ziua aceea şi ceasul acela nu le cunoaşte nimeni? 

In chip neîndoielnic nu.

 Insă voi mai insista puţin şi voi încheia cu acest punct, anume că ceea ce are foarte mare însemnătate pentru noi este faptul că Apostolul Pavel a zis că a Doua Venire a lui Hristos nu se va întâmpla dacă nu va veni mai întâi Antihristul. 

Aceasta are foarte mare însemnătate.

Şi încă ceva mai are mare însemnătate. In cele din urmă, chiar dacă nu cunoaştem când va veni Antihristul, dacă avem în vedere că „mulţi antihrişti s-au arătat”, există mulţi antihrişti, chestiunea a început realmente din vremea în care S-a arătat Hristos, ca să nu spun că a apărut din Raiul lui Dumnezeu. 

Prima unealtă a diavolului şi în consecinţă primul tip al Antihristului este Cain, cel care l-a ucis pe Abel. 

Şi l-a ucis pentru ca balaurul, diavolul, să zădărnicească venirea lui Mesia, Care ar fi fost urmaşul lui Abel.

 Diavolul ştia foarte bine că Cain era unealta lui şi din Cain nu va veni Mesia.

 Astfel, se străduieşte să zădărnicească lucrarea lui Mesia, punându-l pe Cain să-l ucidă pe Abel, însă în locul acestuia Adam l-a născut pe Seth, care ţine acum genealogia lui Mesia. De atunci lucrează Antihristul.

Altfel,  ne preocupă faptul dacă Domnul va veni anul acesta, la anul sau peste cincizeci de ani, sau peste cinci sute de ani!

 Insemnătate are, iubiţii mei, faptul că „mulţi antihrişti s-au arătat” şi de aceea suntem datori să fim cu luare-aminte. 

De ce credeţi că noi nu putem să ne pierdem sufletul prin înrâuririle antihriştilor din epoca noastră?

Insă cine, mai exact, va fi persoana Antihristului ?

Persoana sa ne este descrisă de către Sfânta Scriptură, iar Părinţii Bisericii ne-o tâlcuiesc în felul următor:

Va fi diavolul care se va întrupa sau va fi un simplu om?

Prin urmare, diavolul?”, întreabă Sfantul Ioan Gura de Aur?

Nicidecum!”

Deci nu însuşi diavolul se face om, aşa cum S-a înomenit Domnul; să nu fie!”, zice Sfântul Ioan Damaschin. 

Prin urmare, va fi om.

Va fi om „potrivit lucrării lui satan”, adică va fi unealtă a Satanei, aşa cum ne spune Apostolul Pavel în Epistola a doua către Tesaloniceni (2, 9).

In calitate de om, Antihristul se va naşte din om, din femeie, dar „din curvie”, zice iarăşi Sfântul Ioan Damaschin. 

Şi aceasta ca să dea impresia că s-a născut din fecioară – încercând să imite Naşterea lui Hristos -, de vreme ce tatăl său nu va fi cunoscut, dacă va fi din curvie. 

Aşa cum v-am spus, Antihristul este maimuţa lui Hristos, potrivit cuvântului Fericitului Augustin.

 Iar dacă diavolul este începutul, mijlocul şi sfârşitul oricărui rău, Antihristul va fi sfârşitul oricărui rău. 

Va fi rodul cel mai stricat, de la căderea lui Adam şi după acela.

 Cel mai stricat rod şi în ceea ce priveşte calitatea, dar şi temporal. 

Ultimul şi cel mai stricat rod pe care l-a dat vreodată omenirea, căderea lui Adam, va fi Antihristul!

Va fi evreu”, zice scriitorul Icumenie (nu dau şi trimiterile pentru a nu întârzia).

Va fi „din rădăcina evreilor”, zice Sfântul Andrei al Cezareei.

 Antihristul nu va fi simplu evreu, ci şi „din rădăcina evreilor”, adică străbunul evreilor. Străbunii lui sunt dintre aceia care au stăruit în necredinţa în persoana lui Hristos; va fi din seminţia lui Dan, aşa cum am menţionat deja la prorocia lui Iacov. 

Daca vă amintiţi, atunci când am analizat anul trecut un fragment din Apocalipsă, am spus că, întrucât Antihristul îşi va trage originea din seminţia lui Dan, de aceea nu este socotită aceasta între cele douăsprezece seminţii. Atunci când enumeră cele douăsprezece seminţii Sfântul Ioan, în Apocalipsa sa – este la capitolul al şaptelea, versetele 5-8 -, nu cuprinde între acestea şi seminţia lui Dan, întrucât din aceasta va veni Antihristul.

Aici aş vrea să vă lămuresc o anumită nedumerire, dacă pot.

 Probabil veţi spune:

 „Astăzi nu mai există seminţiile. Iar când va veni Antihristul, nu putem să cunoaştem dacă va fi din seminţia lui Dan sau nu. 

Evreii înşişi deja nu mai au seminţiile acestea!” Este caracteristic, iubiţii mei, faptul că seminţiile au fost păstrate, am putea spune, în toate consemnările registrelor de stare civilă. Cu toate că au intervenit de-acum robia babiloniană şi distrugerea Iudeii, s-a păstrat registrul stării civile al seminţiilor – nu al tuturor, în principal a lui Iuda – pentru a fi consemnată venirea lui Hristos.

 De aceea, pe baza acestor cataloage, Sfinţii Evanghelişti Matei şi Luca ne înşiruie genealogia lui Hristos.

Acesta nu este un fapt fără importanţă.

 Ei au vrut să dovedească tocmai faptul că prorocia lui Iacov s-a împlinit, anume că „din seminţia lui Iuda se va împlini aşteptarea neamurilor”, adică venirea lui Mesia. 

Pentru Iisus Hristos a fost păstrată seminţia lui Iuda, şi s-a demonstrat acest lucru.

 Pentru Antihrist acum?

Există prorocia lui Iacov şi pentru fiul său Dan, fără ca aceasta să fie o premisă, iubiţii mei, pentru a fi păstrată cu orice preţ seminţia lui Dan. 

Nu există nici o nevoie pentru a fi păstrată, dar are însemnătate, deoarece în acest mod a fost accentuată venirea lui Antihrist, care – notaţi acest lucru – va fi dintre evrei.

 Prorocia lui Iacov s-a realizat în parte pentru a se arăta faptul că, de vreme ce prorocia s-a împlinit în parte, în mod negreşit se va împlini şi întreaga prorocie, fără ca aceasta să presupună în chip negreşit păstrarea seminţiei lui Dan.

De loc, Antihristul va proveni din Galileea. Sfântul Athanasie cel Mare zice:

 „Din Galileea, precum Hristos a venit, vine, după cum grăieşte Scriptura, pui de leu Dan şi va ieşi din Vasan (cf. Deuteronomul 33, 23). Iar acesta este Skythopolis.”

Lucrul uimitor, iubiţii mei, este faptul că în acest moment Galileea este cu adevărat evreiască. 

Fiţi atenţi la acest punct! 

Acestea sunt diferite semne care există. Până acum, Galileea nu era evreiască, şi de secole nu mai era evreiască, dar acum este. 

Are însemnătate acest lucru, pentru că, atunci când va veni din acel loc Antihristul, atunci va deveni limpede faptul că provine dintre evrei.

Sfântul Ioan Damaschin zice următoarele:

 „Se naşte deci din curvie, după cum am spus, este crescut în ascuns şi pe neaşteptate se răscoală, se împotriveşte şi împărăteşte. 

La începutul împărăţiei lui, dar mai degrabă al tiraniei lui, făţăreşte chipul sfinţeniei, dar când ajunge stăpânitor, va prigoni Biserica lui Hristos şi-şi va face vădită toată viclenia lui”, îşi va arăta adevăratul său sine.

Dacă mă veţi întreba care este scopul acestei făţarnice sfinţenii a Antihristului, v-aş răspunde că este pentru dominaţia sa politică şi conducerea întregii lumi.

Ascultaţi cum vorbeşte, mai amănunţit, despre această „sfinţenie” menţionată de Sfântul Ioan Damaschin, Sfântul Ipolit al Romei. 

Aşadar, el zice următoarele:

La început se va arăta blând, plin de dragoste, liniştit, evlavios, plin de pace, urâtor al nedreptăţii, neprimitor de daruri şi potrivnic idolatriei; va zice că-i iubitor al Sfintelor Scripturi, pe preoţi îi va cinsti, bătrâneţea o va respecta, curvia nu o va accepta, de adulter se va îngreţoşa, la hulitori şi pizmaşi nu va lua aminte, va fi iubitor de străini, iubitor de săraci, milostiv, pe văduve le va ajuta, pe orfani îi va ocroti, pe bolnavi îi va căuta, pe toţi îi va iubi, unde va vedea oameni certându-se, el îi va face să se împace, spunând că Dumnezeu zice: 

«Să nu apună soarele peste mânia voastră, având vrajbă cu fratele vostru.» 

Şi aşa se va arăta întru toate după ale Domnului, până la o vreme.

 Aur nu va aduna, banii nu-i va iubi, pentru avere nu se va îngriji.”

Insemnate însuşiri! 

Un om superb, extraordinar! 

Adăugaţi, vă rog, la acest catalog al sfinţeniei lui şi minunile pe care le va săvârşi, ca să vedeţi cu câtă uşurinţă îi va înşela pe oameni. Aici, la noi, se arată o femeie ca Athanasia Kriketou şi un bărbat ca Hristo din Gazoro, şi unii spun despre ei:

 „Ce oameni extraordinari sunt aceştia!”, ca să vedeţi cât de uşor se pot înşela unii. 

Şi precum şarpele cel vechi, aşa cum ne spune cartea Facerii, era cel mai înţelept dintre toate animale Raiului pământesc, aşa şi Antihristul va fi, în mod făţarnic şi ipocrit, sfânt.

Sfântul Ipolit al Romei ne spune că, atunci când vor vedea „popoarele şi conducătorii virtuţile cele desăvârşite ale lui şi puterea lui, toţi într-un gând se vor aduna să-l facă împărat. 

Dar mai mult neamul evreilor îl vor cere loruşi de împărat, zicând între dânşii: oare se mai află altul ca acesta în acest timp; oare se mai află alt om bun şi drept în generaţia noastră care să poată să împărăţească peste noi toţi?”.

Să nu vi se pară ciudat.

 Locuitorii din Capernaum, atunci când au venit să-L vadă pe Iisus Hristos ca să asculte învăţătura Lui şi ca să se vindece de bolile lor, întrucât cuvântul Domnului s-a prelungit şi începuse să se însereze şi să apună soarele, atunci ucenicii I-au spus:

 „Doamne, slobozeşte mulţimile ca să se ducă în sate, să-şi cumpere mâncare!”

 Acela însă le-a zis: „Daţi-le voi de mâncare.” Cunoaştem cele cu privire la minunea care s-a făcut în cele din urmă. 

Au mâncat cu toţii şi s-au săturat. 

Apoi Domnul „a silit pe ucenici să intre în corabie”, zice Evanghelistul Matei, şi a rămas singur ca să slobozească mulţimile.

 După slobozirea mulţimilor, S-a suit în munte ca să Se roage.

 I-a silit pe ucenicii Săi să plece, de ce? 

Pe când se duceau şi împărţeau pâinea şi peştii, lumea murmura şi zicea:

 „Extraordinar este învăţătorul vostru; să-L facem împărat!” 

Şi aceia s-au umplut de slavă deşartă şi au zis: „Iar noi o să fim miniştri!”

 Şi, întrucât Domnul a voit să-i izbăvească de această boală, i-a silit să intre în corabie, şi în plus a îngăduit să se întâmple furtuna pentru a-i tulbura acolo, în mijlocul mării. 

Să-i tulbure!

 „Vreţi să ajungeţi miniştri? Poftim, priviţi!” 

Şi să nu vă faceţi vreo părere greşită aici; cariul slavei desarte nu a fugit, pentru că mai târziu Ioan şi Iacov au cerut să stea de-a dreapta şi de-a stânga Lui, atunci când va fi împărat.

 In ziua următoare locuitorii din Capernaum au mers şi L-au găsit, şi înainte ca aceia să spună ceva, Domnul le-a zis: „Pentru că v-aţi săturat de pâine, de aceea Mă căutaţi”! 

Doreau să-L facă împărat! Şi în mod firesc, înţelegeţi, s-ar fi întâmplat revoluţie, întrucât acolo exista ocupaţia romană. 

Şi Domnul a completat: 

Lucraţi nu pentru mâncarea cea pieritoare, ci pentru mâncarea ce rămâne spre viaţa veşnică, şi aceasta este Trupul Meu.”

Comparaţi, vă rog, cazul Domnului, ca să înţelegeţi ce lucru uşor este, atunci când văd oamenii pe cineva extraordinar, să-l ia pe sus şi să-l facă conducător!

La început Antihristul va fi personificarea modestiei, că nu este el un om vrednic şi celelalte; în cele din urmă însă va accepta, iar la început va împărăţi la evrei şi prin evrei în toată lumea, şi astfel va deveni conducător al lumii.

Culmea apostasiei Antihristului, iubiţii mei, va fi autodivinizarea sa, după prototipul cezarilor din Imperiul Roman. 

Antihristul însă va depăşi modelele predecesorilor lui, pentru că cezarii de atunci ai Romei îngăduiau să he cinstiţi şi alţi zei, şi doar puneau numele lor, chipul lor lângă diverşii zei care erau adoraţi în diferite locuri de către oameni. 

Antihristul însă va desfiinţa orice religie de pe pământ; până şi idolatria o va desfiinţa, pentru că nu va îngădui să mai fie adorat altcineva în afară de el însuşi!
Aşadar, se va depăşi orice precedent.

De aceea, Apostolul Pavel în a Doua sa Epistolă către Tesaloniceni (2, 4) scrie: „Potrivnicul, care se înalţă mai presus de tot ce se numeşte Dumnezeu – nu numai Adevăratul Dumnezeu!  – sau se cinsteşte cu închinare.” Lucru care se cinsteşte cu închinare este ceea ce au popoarele, precum Coranul la mahomedani, cu Alah, cu Buddha etc.

 Acela nu va îngădui nimic! 

Antihristul le va desfiinţa pe toate, le va război pe toate şi va cere adorare exclusivă.

Şi va zidi templul lui Solomon – vă fac acum descrierea portretului său, nu-i aşa? -, lucru care arată opoziţia lui clară faţă de Hristos şi faţă de lucrarea Lui, pentru că templul deja nu va mai fi un semn al credinţei, ci al necredinţei. Hristos a zis: 

Templul acesta se va surpa.”

Nu va mai exista templul, întrucât nu va mai fi nevoie de vechiul cult şi de vechile jertfe; acestea au fost doar prefigurări, antitipuri. 

A venit Prototipul şi astfel antitipurile sunt desfiinţate. 

A venit Hristos, jertfa Sa unică, iar antitipurile au trecut. 

Prin urmare, zidind templul, Antihristul îşi va arăta în mod practic opoziţia faţă de Iisus Hristos.

Dar trebuie să vă spun că s-a încercat rezidirea templului de către Iulian Apostatul, după anul 70 d.Hr., când a fost distrus de către Titus. Iulian Apostatul a vrut să-L dezmintă pe Hristos şi a dat poruncă să fie rezidit templul. Dar s-au întâmplat următoarele: Sfântul Chirii al Ierusalimului profeţise spunând:

Cuvântul lui Dumnezeu este adevărat. Nu vor putea să reconstruiască templul.”

 Şi, cu adevărat, au săpat la temelie, dar săpând au început să iasă flăcări din adânc! Lucrătorii au săpat, şi ieşeau flăcări din fundaţii. 

Şi, mai mult, aceştia au încercat să pună pietre ca să zidească fundaţiile, dar atunci s-a făcut cutremur şi a aruncat pietrele afară din fundaţii.

 Prorocia Sfântului Chiril fusese făcută cu puţin timp înainte să se producă cutremurul….

22 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. scortisoara said, on aprilie 17, 2024 at 9:09 am

    Foarte tare articolul .Mai clara de atat nici ca putea fi o sinteza a vremurilor : trecute, prezente si viitoare. Il copiez si il pun in document . Multumim.

    Apreciat de 1 persoană

  2. scortisoara said, on aprilie 17, 2024 at 9:34 am

    Oh ,Doamne ….. asa m-a impresionat ca mi-au dat lacrimile…. Ce poate fi mai nobil de atat ???? Deci , nu am cuvinte…. E coplesitor ! 

    https://www.activenews.ro/stiri/Bolnava-de-cancer-o-tanara-insarcinata-a-refuzat-chimioterapia-si-a-dat-viata-pentru-copilul-ei-188791

    Apreciază

  3. Felix said, on aprilie 17, 2024 at 10:43 am

    Monahii Mănăstirii Solovăţ au transmis un răspuns pe care Sfântul Zosima (praznuit astazi pe 17 aprilie) l-a dat fiului său duhovnicesc care l-a întrebat cum să-l recunoască pe Antihrist când va veni.

     Sfântul călugăr i-a dat acest răspuns precis:

     „Când vei auzi că Hristos a venit sau S-a ivit pe pământ, atunci să ştii că acela e Antihristul“.

     Iar acest răspuns este şi mai exact:

    Omenirea nu-l va recunoaşte pe Antihrist; îl va socoti ca fiind Hristos, îl va proclama drept Hristos… 

    Insă nu va fi nici de trebuinţă, nici cu putinţă ca oamenii să-şi dea de veste unii altora despre Venirea (cea de a Doua) a Fiului lui Dumnezeu. 

    El va veni fără de veste. 

    Va veni întru atotputernicia Sa la toţi oamenii şi în întreaga lume în acelaşi timp“ -Sfântul Ignatie Briancianinov.

    http://actualitateaortodoxa.com/articole/Despre-epoca-Antihristului-si-revenirea-Prorocului-Ilie.php

    Apreciază

    • saccsiv said, on aprilie 17, 2024 at 10:57 am

      Felix

      Pentru cititorii mai noi:
      Este posibil să-l recunoaștem pe ANTIHRIST?

      Este posibil să-l recunoaștem pe ANTIHRIST?

      Apreciază

      • Felix said, on aprilie 17, 2024 at 11:04 am

        Da, si general, in linii mari catre asta converge demersul blogului Saccsiv, cam tot ce ai postat de la infiintare si pana astazi este spre edificare si clarificare!

        Apreciază

      • saccsiv said, on aprilie 17, 2024 at 11:44 am

        Felix

        Da, frate drag, asa e.
        Dar fara ajutorul celor ca tine, Mircea, spaceman, Mirela, etc. (lista e lunga) nu reuseam.

        Apreciază

      • Felix said, on aprilie 17, 2024 at 11:51 am

        Da, sunt mai multi cititori fideli si contributori prin postari precum Mircea V, Geo si multi altii…

        Sa ne ajute Maica Domnului frate Vasile si noua, tuturor celor cu buna intentie si ravna, si de asemenea tututor celorlati cititori ai blogului!

        Apreciază

  4. mircea.v said, on aprilie 17, 2024 at 2:05 pm

    Din pacate cei ce primesc pecetea, adica cei ce vor avea un cip in cap, nu cred ca vor mai putea sa discearna nici macar ceva elementar, cum ca cel ce vine primul si se da drept Hristos/lumea va zice ca e Hristos, e de fapt antihrist.

    Va fi o lume de zombi. Daca in pandemie, prin manipulare din exteriorul omului, s-a reusit atat de bine sa se lucreze in om spaima, frica, sa faca ce spune sistemul si sa creada ca asa e bine, apoi cand au acces direct la creier, nici nu vreau sa ma gandesc.

    Povestea de mai jos despre antihrist, si multe din proorocirile Sfintilor Parinti, eu cred ca sant varianta romantata (in sens de detalii, nu de finalitate) a ceea ce va fi de fapt la sfarsit, cand majoritatea poporului va fi cipuita. Si asta pt ca omul nu mai e om, ci e jucarie in mainile dracilor, la propriu.

    Poate gresesc, poate merita un pic dezbatuta ideea…

    Pt cine are timp de citit

    La sfarsitul cartii „Curs de supravietuire ortodoxa” este o povestire despre antihrist scrisa de Vladimir Soloviov, pe care Sf Serafim Rose a gasit de cuviinta sa o mentioneze. Povestea nu face decat sa puna intr-o lumina mai artistica cele din articolul de mai sus.

    ===========================================

    „La sfârșitul acestor trei conversații apare povestea

    despre Antihrist. Majoritatea detaliilor provin din Scriptură și

    de la Părinți, cele câteva lucruri pe care le adaugă de la el nefiind

    foarte reușite. Însă povestea de bază este suficient de precisă.

    Ceea ce adaugă sunt elemente pe care el însuși le-a deprins

    în cadrul experiențelor sale oculte, dar mai ales ca urmare a

    conștiinței duhului vremurilor. Într-un anumit sens povestea

    este foarte asemănătoare cu legenda Marelui Inchizitor al lui

    Dostoievski.”

    „În această vreme, printre puținii credincioși spiritualiști

    se afla un om remarcabil – mulți îl numeau supraom – care era

    la fel de departe de a fi prunc, atât la minte cât și la inimă.

    Era încă tânăr, dar grație înaltei sale genialități, pe

    la treizeci și trei de ani, era bine cunoscut ca mare gânditor,

    scriitor și om cu o bogată activitate socială. Conștient fiind de

    marea forță a spiritului ce sălășluia în el, a fost întotdeauna un

    spiritualist convins; iar mintea sa limpede i-a arătat întotdeauna

    adevărul lucrurilor în care trebuie să crezi: binele, Dumnezeu,

    Mesia. Credea în toate acestea, dar de iubit se iubea numai

    pe sine. Credea în Dumnezeu, dar, fără să vrea, în adâncul

    sufletului se prefera Acestuia pe sine. Credea în bine, dar ochiul

    Ieromonah Serafim Rose

    530

    atotvăzător al Veșniciei știa că acest om se va pleca în fața

    forțelor răului pe dată ce acesta îl va ispiti – nu prin amăgirea

    simțurilor și pasiunilor josnice și nici chiar prin înalta seducție

    a puterii, ci doar prin vanitatea sa fără margini.

    Dincolo de genialitatea excepțională, frumusețea și

    noblețea, înaltele manifestări de cumpătare, generozitate și

    filantropie activă justificau, s-ar zice pe deplin, uriașa vanitate a

    marelui spiritualist, ascet și filantrop. Și cine l-ar fi putut acuza

    că, fiind înzestrat atât de generos cu darurile Domnului, a văzut

    în ele semnele unei bunăvoințe excepționale a Celui de Sus față

    de el și s-a considerat al doilea după Dumnezeu, unicul fiu al

    Domnului, într-un anume fel? (Apropo, toate acestea nu sunt

    foarte diferite de profeții socialiști – notă P.S.R.)

    Într-un cuvânt, el a ajuns la gândul că este ceea ce în realitate

    a fost Hristos. Însă această înțelegere a condiției sale înalte și-a

    definit-o în fapt nu ca datorie morală față de Dumnezeu și lume, ci

    ca drept și superioritate față de ceilalți, dar mai ales față de Hristos.

    Inițial nu L-a urât nici pe Hristos. Îi recunoștea însemnătatea

    și importanța mesianică, dar vedea sincer în El doar un măreț

    predecesor al său. (În felul acesta vorbesc saint-simonienii despre

    transformarea creștinismului de către Saint-Simon, care este mai

    mare decât Hristos – notă P.S.R.) Actul de eroism moral al lui

    Hristos și unicitatea Lui absolută nu erau pe înțelesul acestei minți

    întunecate de vanitate. Gândea așa: «Hristos a venit înaintea mea,

    eu apar pe pământ al doilea, însă ceea ce apare mai târziu în timp

    este, în esență, mai aproape de locul întâi. Eu sosesc ultimul, la

    sfârșitul istoriei, tocmai pentru că sunt mântuitorul cel desăvârșit,

    incontestabil. Hristosul este premergătorul meu. Chemarea Lui a

    fost să vestească și să pregătească ivirea mea.» Și, cu aceste gânduri,

    marele om al secolului al XXI-lea va raporta la sine tot ceea ce se

    spune în Evanghelie despre a doua venire, explicând această venire

    nu ca reîntoarcere a aceluiași Hristos, ci ca înlocuirea Hristosului

    înainte mergător cu cel definitiv, adică cu el însuși.

    531

    Noua Religie

    Faptul de a se prefera pe sine lui Hristos va mai fi justificat

    de acest om și prin astfel de cugetări: «Hristos, propovăduind și

    dând în viața Sa dovadă de bine moral a fost menit să îndrepte

    omenirea, eu sunt chemat să fiu binefăcătorul acestei omeniri

    în parte adusă pe calea cea dreaptă, în parte imposibil de adus

    pe calea cea dreaptă. Eu le voi da tuturor oamenilor lucrurile

    de care au nevoie. Hristos ca moralist îi separa pe oameni prin

    bine și prin rău, eu îi voi uni prin bunuri care le sunt deopotrivă

    necesare celor buni și celor răi. Eu voi fi adevăratul reprezentant

    al acelui Dumnezeu care își înalță soarele deasupra celor buni

    și celor răi, care-și pogoară ploaia asupra celor fără de prihană

    și a celor prihăniți. Hristos a adus sabia, eu voi aduce pacea.

    El îi amenința pe oameni cu înfricoșătoarea Judecată de Apoi,

    însă ultimul judecător voi fi eu, și judecata mea va fi nu numai

    a adevărului, ci și a milostivirii. Va fi și adevăr în judecata mea,

    dar nu un adevăr al răsplătirii, ci un adevăr al discernământului.

    Eu îi voi desluși pe toți și voi da fiecăruia ceea ce îi trebuie.»

    Și iată că în această dispoziție minunată el așteaptă

    un îndemn limpede de la Atotputernic spre a trece la o

    nouă mântuire a omenirii, așteaptă o mărturie evidentă și

    cutremurătoare a faptului că el este întâiul născut, iubitul fiu

    mai mare al lui Dumnezeu. Așteaptă și-și hrănește unicitatea cu

    conștiința virtuților și calităților sale supraomenești, căci este

    – după cum am spus – un om cu o moralitate impecabilă și cu

    însușiri ieșite din comun.

    Mândru și fără de prihană, el așteaptă semnul suprem spre

    a porni la mântuirea lumii. Așteaptă, nu mai are răbdare. (Câți

    oameni nu sunt astfel! Oameni care se cred genii nemaivăzute

    și care așteaptă un demon să le spună să meargă și să învețe

    lumea – notă P.S.R). A împlinit deja 30 de ani, mai trec încă trei

    ani. Și iată că-i trece prin cap un gând și îl pătrunde până în

    măduva oaselor, ca un tremur de foc: «Și dacă?… Și dacă nu sunt

    eu, ci El, galileanul? Dacă nu el este înaintemergătorul meu, ci

    Ieromonah Serafim Rose

    532

    Cel adevărat, Cel dintâi și Cel de pe urmă? Însă atunci el trebuie

    să fie în viață, dar unde este? Dacă vine acum la mine… acum,

    aici… Ce o să-i spun? Va trebui să mă plec în fața Lui, ca ultimul

    țăran prost, ca orice mujic rus și să bâigui fără sens: „Doamne

    Iisuse Hristoase, miluiește-mă pe mine, păcătosul”. Ori să-mi

    răstignesc mâinile în cruce ca muierile poloneze! Eu, geniul

    luminos, supraomul. Nu, niciodată!»

    Și, pe dată, în locul respectului înțelept și rece față de

    Dumnezeu și Hristos, se naște și crește în inima lui întâi un

    fel de groază, apoi o ciudă năprasnică, ce-i prinde și chinuie

    întreaga ființă și o ură crâncenă, ce-i taie răsuflarea. «Eu, eu, nu

    El! El nu mai este viu, nu e și nici n-o să mai fie. Nu a-nviat, nu

    a-nviat, nu a-nviat! A putrezit ca ultima… » Și cu spume la gură

    iese în salturi spasmodice din casă, din grădină și aleargă pe o

    cărare săpată în stâncă în noaptea adâncă și neagră… Furia i se

    stinse și-i luă locul o disperare grea ca stâncile acestea, grea ca

    noaptea aceasta. Se opri pe buza prăpastiei și ascultă departe

    în vale vuietul tulbure al torentului fugind peste pietre. Avea

    inima strânsă de o disperare de nesuportat.

    Deodată simți o tresărire. «Să-L chem? Să-L întreb ce să

    fac?» Și în întuneric i se arată un chip blând și mâhnit. «Îi este

    milă de mine…. Nu, niciodată. Nu a-nviat, nu a-nviat!» – Și se

    aruncă în prăpastie. Dar ceva mlădios, ca o coloană de apă, îl

    menținu în aer, simți o zguduitură ca la un șoc electric și o forță

    îl împinse îndărăt. Pentru o clipă își pierdu cunoștința și, când

    se trezi, stătea în genunchi la câțiva pași de marginea prăpastiei.

    În fața lui se contura o siluetă care sclipea în irizări cețoase și

    fosforescente. Și din ea îl sfredeleau până în suflet, cu strălucire

    tăioasă și prea greu de suportat, doi ochi.

    El vede acești doi ochi pătrunzători și aude, ori în sinea

    sa, ori din afară, o voce stranie, înfundată, apăsată parcă de

    ceva și totodată deslușită, metalică și absolut indiferentă, ca

    din fonograf. Și vocea aceea îi spune: «Fiul meu iubit, ai toată

    533

    Noua Religie

    bunăvoința mea. De ce nu m-ai chemat pe mine? De ce L-ai

    venerat pe Celălalt, pe Cel rău și pe Tatăl Său? Eu îți sunt

    dumnezeu și tată. Iar Celălalt, sărac și răstignit, ne e străin,

    și mie și ție. Eu nu am alt fiu, în afară de tine. Tu ești unicul,

    singurul meu născut, egal mie. Eu te iubesc și nu-ți cer nimic.

    Tu ești oricum minunat, măreț, puternic. Fă ceea ce ai de făcut

    în numele tău, nu al meu. Eu nu nutresc invidie față de tine. Cel

    pe care tu Îl credeai Dumnezeu cerea de la Fiul Său supunere,

    supunere fără margini – până la moartea pe cruce; și nu L-a

    ajutat când era pe cruce. Eu nu cer nimic de la tine; eu am să

    te ajut. Am să te ajut pentru ceea ce ești tu însuți, în numele

    virtuții și superiorității tale, în numele iubirii mele curate,

    dezinteresate pentru tine. Primește spiritul meu. Și-așa cum

    mai înainte spiritul meu te-a născut întru frumusețe, acum te

    naște întru putere.»

    Și la aceste cuvinte ale necunoscutului, buzele supraomului

    se întredeschiseră fără voie, cei doi ochi i se apropiară de față

    și simți cum îl pătrunde un jet tăios și înghețat care-i umplu

    întreaga făptură. Și deodată se simți plin de o forță nebănuită,

    de voie-bună, sprinteneală și exaltare. În aceeași clipită, chipul

    luminos și cei doi ochi dispărură, ceva îl luă pe supraom pe sus

    și îl lăsă ușurel în grădină, la ușa casei sale. (Este o experiență

    foarte similară cu cele care survin în ocultism – notă P.S.R. )

    A doua zi, nu doar oaspeții marelui om, ci chiar și

    servitorii fură uimiți de înfățișarea sa aparte, pătrunsă de har.

    Și ar fi fost și mai uluiți dacă ar fi putut să vadă cu ce repeziciune

    supranaturală și cu câtă ușurință scria, încuiat în biroul său, la

    vestita sa lucrare cu titlul «Calea deschisă către pacea universală

    și către bunăstare» (…)

    Această carte, scrisă după cele întâmplate pe marginea

    prăpastiei, va demonstra forța geniului, forța neavută de

    el înainte. Va fi ceva atotcuprinzător care va împăca toate

    contradicțiile, în ea se vor îmbina respectul nobil față de

    Ieromonah Serafim Rose

    534

    tradițiile și simbolurile străbune cu radicalismul generos și

    curajos al cerințelor și îndrumărilor social-politice, libertatea

    neîngrădită a gândirii cu cea mai profundă înțelegere a tot ceea

    ce este mistic, un indiscutabil individualism cu devotamentul

    fierbinte față de binele comun, cel mai înalt idealism al

    principiilor dominante cu determinarea deplină și viabilitatea

    soluțiilor practice. Și toate acestea vor fi îmbinate și legate

    între ele cu o așa măiestrie genială, încât oricărui gânditor sau

    practician unilateral îi va fi lesne să vadă și să accepte întregul

    numai din punctul său propriu, particular de vedere, fără să

    sacrifice nimic pentru adevărul însuși, fără să se ridice de fel în

    numele acestui adevăr deasupra propriului eu, fără să-și renege

    în fapt propria unilateralitate, fără să-și corecteze opiniile și

    năzuințele greșite, fără să umple cu nimic insuficiența lor (…)

    Nimeni nu va avea obiecții la această carte și tuturor le va

    părea revelarea adevărului adevărat. Atitudinea față de tot ceea

    ce a însemnat trecutul va fi atât de dreaptă, tot ceea ce înseamnă

    prezent va fi apreciat din atât de multe puncte de vedere și atât

    de imparțiale și tot ceea ce înseamnă un viitor mai bun va fi atât

    de clar și evident împins către prezent, încât oricine va putea

    să spună: «Iată în sfârșit ceea ce ne trebuie; iată un ideal ce nu

    e utopie, iată o idee care nu e himeră.» Și minunatul scriitor nu

    numai că îi va atrage pe toți, ci va fi plăcut de toți, împlinindu-se

    astfel cuvântul lui Hristos: «Am venit în numele Tatălui și voi

    nu mă primiți, și va veni un altul în numele său – și pe acela îl

    veți primi.» Căci pentru ca să fii primit, trebuie să fii plăcut.

    E adevărat că unii oameni cucernici, lăudând cu foc

    această carte, vor pune totuși întrebarea cum de nu este amintit

    în ea nici măcar o dată Hristos, însă alți creștini vor riposta:

    «Ei și? Slavă Domnului! Și-așa în veacurile trecute tot felul de

    zeloți și nechemați l-au folosit prea mult astfel încât tot ce era

    sfânt a devenit calp. Acum un scriitor religios profund trebuie

    să fie foarte atent. Și odată ce conținutul cărții este pătruns

    535

    Noua Religie

    de adevăratul spirit creștin al iubirii active și al bunăvoinței

    atotcuprinzătoare, ce vă mai trebuie?» Și toți vor fi de acord cu

    acest lucru.

    Curând după apariția „Căii deschise”, care l-a făcut pe

    autorul său să devină cel mai cunoscut dintre toți oamenii care

    au fost vreodată pe pământ, la Berlin urma să aibă loc adunarea

    internațională de instituire a Uniunii Statelor Europene (…)

    Atunci, „inițiații” au hotărât să concentreze puterea executivă

    în mâinile unei singure persoane având împuterniciri suficiente

    (…) Omul viitorului a fost ales aproape în unanimitate ca

    președinte pe viață al Uniunii Statelor Europene. Iar atunci

    când a apărut la tribună în toată splendoarea supraomenească a

    frumuseții, forței și tinereții sale și și-a expus inspirat și elocvent

    programul universal, auditoriul captivat și fermecat a hotărât

    într-un acces de entuziasm și fără supunere la vot să îi acorde

    onoarea supremă, alegându-l împărat roman. Congresul s-a

    încheiat într-o atmosferă de exaltare generală și marele ales a

    emis un manifest care începea astfel: «Popoare ale pământului!

    Vouă vă dăruiesc pacea mea!» și se sfârșea cu următoarele

    cuvinte: «Popoare ale pământului! S-au împlinit făgăduințele!

    Pacea veșnică universală e garantată. Orice încercare de a o

    încălca va întâmpina pe loc o rezistență de neînvins. Căci de

    acum înainte pe Pământ există o putere centrală ce este mai tare

    decât toate celelalte puteri luate separat ori împreună. Această

    putere nestrămutată, atotbiruitoare, îmi aparține mie, ales

    plenipotențiar al Europei, împărat al tuturor forțelor ei. Dreptul

    internațional are în sfârșit instanța ce-i lipsea până acum. Și

    de acum înainte niciun stat nu va mai avea curajul să spună

    „război” când eu spun „pace”. Popoare ale pământului – Pace

    vouă!» Manifestul a avut efectul scontat (…)

    Într-un singur an este întemeiată o monarhie universală

    în sensul propriu și cel mai precis al cuvântului. Lăstarii

    războiului sunt smulși din rădăcină. Liga Generală a Păcii s-a

    Ieromonah Serafim Rose

    536

    întrunit pentru ultima dată și, după un panegiric extaziat la

    adresa marelui om al păcii, s-a desființat ca fiind inutilă. În

    următorul an al domniei sale, împăratul roman și universal

    emite un nou manifest:

    «Popoare ale pământului! Eu v-am făgăduit pacea și v-am

    dăruit-o. Dar pacea e frumoasă doar prin bunăstare. Cine este

    amenințat în condiții de pace de nenorocirile sărăciei, acela

    nu se poate bucura de pace. Veniți, dar, acum, la mine, toți cei

    flămânzi și goi, ca eu să vă satur și să vă încălzesc.»

    După care proclamă o reformă socială simplă și

    atotcuprinzătoare, conturată încă în lucrarea sa și care captivase

    de pe atunci toate mințile nobile și lucide. Acum, concentrând

    în mâinile sale finanțele întregii lumi și niște averi funciare

    colosale, a putut înfăptui această reformă la dorința celor săraci

    și fără supărare din partea celor bogați. Fiecare a început să

    primească după capacități și fiecare capacitate se măsura după

    eforturi și merite (…)

    S-a instaurat temeinic în întreaga lume cea mai însemnată

    dintre egalități – egalitatea generală a celor sătui. Acest lucru

    s-a înfăptuit în timpul celui de-al doilea an al domniei sale.

    Problema social-economică era definitiv rezolvată, dar dacă a

    fi sătul reprezintă întâiul interes pentru cei flămânzi, cei sătui

    doresc și ei la rândul lor ceva în plus. Chiar și animalele sătule

    de obicei vor nu numai să doarmă, ci și să se joace. Cu atât mai

    mult omenirea, care întotdeauna post panem a cerut circenses.

    Împăratul supraom va înțelege ce-i trebuie gloatei sale.

    În această vreme va sosi la el la Roma, din Extremul Orient,

    un mare mag învăluit într-un nor de legende stranii și povești

    înfricoșate (…)

    Acest mag, pe numele său Apolloniu, fără îndoială un om

    de geniu, semiasiatic și semieuropean, un episcop catolic partibus

    infidelium, va reuni într-o manieră uimitoare stăpânirea ultimelor

    descoperiri și inovații tehnice ale științei apusene și cunoașterea

    537

    Noua Religie

    și îndemânarea de a folosi tot ceea ce este cu adevărat solid și

    semnificativ în mistica tradițională a Orientului. Rezultatele

    unei asemenea combinații vor fi uluitoare. Apolloniu va ajunge

    să stăpânească arta semiștiințifică, semimagică de a atrage și

    de a direcționa conform voinței sale electricitatea atmosferică

    și în popor se va spune că el poate să coboare pe pământ focul

    ceresc. De altfel, copleșind imaginația mulțimii cu tot soiul de

    minunății nemaivăzute, nu va abuza pe moment de forța sa în

    vreun scop anume. Și iată că acest om va veni la marele împărat,

    i se va închina ca unui adevărat fiu al lui Dumnezeu, îi va spune

    că a găsit în cărțile secrete ale Orientului predicții secrete cum că

    el, împăratul, ar fi ultimul mântuitor și judecător universal și își

    va oferi, spre a-i sluji, întreaga lui făptură și pricepere. Fermecat,

    împăratul îl va primi ca pe un dar suprem și, împodobindu-l cu

    titluri pompoase, nu se va mai despărți de el. Și iată că popoarele

    Pământului, copleșite de stăpânul lor cu binefaceri, vor mai

    căpăta, în afară de pacea generală, în afară de potolirea generală

    a foametei, și posibilitatea de a se desfăta continuu cu tot soiul de

    minuni și semne, care de care mai variate și mai surprinzătoare.

    Se încheia cel de-al treilea an al domniei supraomului.

    După rezolvarea încununată de succes a problemei

    politice și sociale s-a pus problema religioasă. (Este ceea ce atât

    Napoleon cât și Hitler au văzut drept apogeul carierei lor dacă

    ar fi ajuns atât de departe – notă P.S.R.) A zgândărit-o împăratul

    însuși și mai ales cu privire la creștinism. Situația creștinătății

    în vremea aceea era următoarea: deși numeric se subțiase

    considerabil – pe tot globul rămăseseră nu mai mult de patruzeci

    și cinci de milioane de creștini – se desăvârșise moral, câștigând

    astfel în calitate ceea ce pierduse în cantitate. Printre creștini nu

    mai erau oameni care să nu fie legați de creștinism prin reale

    interese spirituale. Diversele orientări se reduseseră cantitativ

    într-un mod destul de echilibrat, menținându-se astfel între ele

    cam același raport numeric. Iar în ceea ce privește sentimentele

    Ieromonah Serafim Rose

    538

    reciproce, cu toate că vrajba nu se schimbase în armonie deplină,

    oricum se atenuase considerabil, iar contradicțiile își pierduseră

    acuitatea de până atunci (…)

    În timpul primilor doi ani ai noii domnii, toți creștinii,

    speriați și istoviți de o serie întreagă de revoluții și războaie

    precedente, au manifestat față de noul stăpânitor și reformele

    sale pacifiste, pe de-o parte, o expectativă binevoitoare, pe de

    altă parte, o mare simpatie și chiar o exaltare fierbinte. În cel

    de-al treilea an, însă, odată cu apariția marelui mag, mulți …

    au început să dea semne de temeri și antipatii serioase. Textele

    Evangheliei și ale Apostolilor care vorbeau despre prințul

    veacului și despre antihrist au început să fie citite cu multă

    atenție și comentate cu însuflețire. Împăratul și-a dat seama

    după unele semne de furtuna ce va să vină și a hotărât să

    limpezească lucrurile cât mai curând.

    La începutul celui de-al patrulea an de domnie, el

    emite un manifest adresat tuturor credincioșilor creștini, fără

    deosebire de confesiune, în care aceștia sunt invitați să-și aleagă

    ori să-și numească reprezentanți plenipotențiari la sinodul

    ecumenic prezidat de el. În perioada respectivă rezidența fusese

    transferată de la Roma la Ierusalim. Palestina era pe atunci

    o regiune autonomă, populată și condusă mai ales de evrei.

    Ierusalimul, fost oraș liber, devenise oraș imperial. Lăcașurile

    sfinte creștine rămaseră neatinse, însă pe teritoriul întinsei

    platforme Haram-esh-She-rif, între Birket-israin și actuala

    cazarmă, într-o parte și moscheia, Al-Aksa și «grajdurile lui

    Solomon», în partea cealaltă, a fost înălțată o clădire uriașă,

    care cuprindea în afară de două geamii nu prea mari, o veche

    catedrală „imperială” pentru unificarea tuturor cultelor și două

    palate imperiale luxoase, cu biblioteci, muzee și încăperi special

    amenajate pentru experimente și exerciții de magie.

    În această jumătate catedrală, jumătate palat, pe 14

    septembrie urma să aibă loc deschiderea sinodului ecumenic.

    539

    Noua Religie

    Dat fiind faptul că protestantismul nu are cler propriu-zis,

    ierarhii ortodocși și catolici au hotărât la dorința împăratului

    și pentru a imprima un oarecare caracter omogen reprezentării

    tuturor orientărilor creștinismului să admită ca la sinod să

    participe un număr de mireni dintre ai lor, oameni cunoscuți

    prin cucernicie și devotament față de interesele Bisericii, iar

    dacă au fost admiși mireni, n-a putut fi exclusă participarea

    reprezentanților clerului inferior, călugări și preoți. Astfel,

    numărul total al membrilor sinodului depășea cifra de 3000

    și aproape o jumătate de milion de pelerini creștini au umplut

    Ierusalimul și întreaga Palestină (…)

    Deschiderea sinodului fu impresionantă. Două treimi din

    uriașul templu închinat «unității tuturor cultelor» erau ocupate

    cu bănci și scaune pentru membrii sinodului. Cealaltă treime o

    ocupa o tribună înaltă, unde, pe lângă tronul imperial și altul mai

    scund pentru marele mag – tot el cardinal-cancelar imperial – se

    aflau șiruri de fotolii: în spate pentru miniștri, curteni și secretari

    de stat, iar lateral niște șiruri mai lungi a căror destinație era

    necunoscută. Membrii sinodului deja oficiaseră slujbe în diverse

    biserici, astfel că deschiderea sinodului trebuia să fie în întregime

    laică. La intrarea împăratului, însoțit de marele magician și

    întreaga sa suită, orchestra începu să cânte «Marșul omenirii

    unite» ce slujea drept imn imperial internațional. Toți membrii

    sinodului se ridicară în picioare și, fluturându-și pălăriile, strigară

    tare de trei ori: «Vivat! Ura! Hoch!».

    Împăratul se opri lângă tron și, întinzând cu măreață

    bunăvoință mâna, spuse cu o voce sonoră și plăcută: «Creștini

    de toate confesiunile! Iubiți supuși ai mei și frați! De la

    începutul domniei mele, binecuvântată de Cel de Sus cu fapte

    atât de minunate și glorioase, nu am avut vreodată motiv

    să fiu nemulțumit de voi. V-ați făcut întotdeauna datoria cu

    conștiinciozitate și credință. Dar pentru mine e prea puțin.

    Iubirea mea sinceră pentru voi, frați liberi, cere în schimb tot

    Ieromonah Serafim Rose

    540

    iubire. Vreau ca voi să mă recunoașteți adevărat conducător în

    tot ceea ce fac pentru binele omenirii nu din simțul datoriei, ci

    din iubire fierbinte. Iată, deci, că în afară de ceea ce fac pentru

    toată lumea, vreau să dau dovadă de bunăvoință aparte pentru

    voi. Creștini, prin ce v-aș putea face fericiți? Ce să vă ofer, nu ca

    supuși ai mei, ci ca frați întru credință? Creștini! Spuneți-mi, ce

    anume prețuiți voi mai mult în creștinism? Căci numai aflând

    acest lucru voi ști încotro să-mi îndrept eforturile…»

    (După ce a ascultat punctul de vedere catolic el afirmă:)

    «Iubiți frați catolici! O, cât de bine vă-nțeleg privirea și

    cât aș vrea să-mi sprijin puterea pe autoritatea conducătorului

    vostru spiritual! Ca să nu gândiți că vrem să vă lingușim și să

    spunem vorbe goale, declarăm solemn: conform voinței noastre

    absolute, episcopul suprem al tuturor catolicilor, papa de la

    Roma, este readus de astăzi pe tronul său de la Roma cu toate

    drepturile și privilegiile aferente acestui titlu și acestei catedre

    acordate vreodată de predecesorii noștri începând cu împăratul

    Constantin cel Mare. Iar de la voi, frați catolici, nu vreau decât

    să mă recunoașteți sincer, din adâncul inimii, pe mine drept

    unic protector și ocrotitor. Cine mă recunoaște ca atare cu

    sufletul și cugetul să vină aici». Și majoritatea catolicilor s-au

    ridicat și s-au dus.

    După care a luat din nou cuvântul:

    «Frați iubiți! Știu prea bine că sunt printre voi și dintraceia

    pentru care lucrul cel mai de preț în creștinism este datina

    sfântă, vechile simboluri, cântecele și rugăciunile, icoanele și

    ritualul slujbei din străbuni. Așa și este: ce poate fi mai scump

    decât aceste lucruri pentru un suflet religios? Aflați dară, iubiții

    mei, că astăzi am semnat o hotărâre și au fost repartizate fonduri

    generoase Muzeului Universal de Arheologie Creștină din

    slăvitul nostru oraș imperial Constantinopol pentru culegerea,

    studierea și păstrarea tuturor monumentelor bisericești

    vechi, în special răsăritene. Iar pe voi vă rog să alegeți chiar

    541

    Noua Religie

    de mâine o comisie formată din oameni de-ai voștri care să

    stabilească împreună cu mine măsurile ce trebuie luate pentru

    ca obiceiurile și moravurile actuale să se apropie cât se poate de

    tare de tradițiile și rânduielile bisericii ortodoxe».

    «Frați ortodocși! Cei cărora le este aproape de suflet

    această dorință a mea, cei ce mă pot numi din toată inima

    adevăratul lor conducător și stăpân să urce aici.» (…)

    «Atunci, starețul Ioan, alb și drept ca o lumânare de

    ceară, se ridică și zise cu blândețe: Mărite stăpân! Pentru noi

    cel mai de preț în ortodoxie este Însuși Hristos – El însuși și

    pornind de la El totul; căci noi știm că în El are sălaș trupesc

    deplinătatea lui Dumnezeu. Însă și de la tine, mărite, suntem

    gata să primim orice lucru bun, dacă vom recunoaște în mâna

    ta generoasă mâna sfântă a lui Hristos. Iar la întrebarea ta, ce-ai

    putea să faci pentru noi, iată răspunsul nostru drept: închină-te

    aici, în fața noastră, lui Iisus Hristos, Fiul Domnului, Cel care

    S-a întrupat și a înviat și va veni, închină-I-te Lui, și noi te vom

    primi cu iubire ca pe adevăratul înainte-mergător al Său, la cea

    de-a doua măreața venire.»

    Tăcu și-și aținti privirea pe chipul împăratului. Ceva rău

    se petrecea cu acesta, în el se stârnise aceeași furtună infernală

    ca atunci în noaptea fatală. Își pierdu cu desăvârșire echilibrul

    interior și toate gândurile lui se concentrară asupra unui singur

    lucru: ce să facă să-și păstreze stăpânirea de sine aparentă și să

    nu să se trădeze înainte de vreme. Făcea eforturi supraomenești

    ca să nu se azvârle sălbatic asupra celui ce vorbise și să nu

    înceapă să-l roadă cu dinții. Deodată auzi glasul cunoscut,

    nepământean: «Taci și nu te teme de nimic.» Tăcea (…)

    Între timp, atunci când cuvânta starețul Ioan, marele

    mag, ce ședea înfășurat cu totul în uriașa sa mantie în trei

    culori care-i acoperea purpura de cardinal, părea să facă pe sub

    ea nu știu ce mașinații. Ochii-i sclipeau, vădind concentrare și

    mișca din buze. Prin ferestrele deschise ale templului se vedea

    Ieromonah Serafim Rose

    542

    cum se lățea pe cer un uriaș nor negru și curând se întunecă

    de-a binelea. Starețul Ioan nu-și putea lua ochii uimiți și

    înspăimântați de pe chipul împăratului cufundat în tăcere,

    și, deodată, îngrozit, făcu un salt îndărăt și, întorcându-se cu

    spatele, strigă cu o voce sugrumată: «Copilașilor, e Antihristul!»

    Atunci se auzi asurzitor un tunet și în templu explodă un

    fulger sferic uriaș care îl acoperi pe stareț. Preț de o clipă totul

    încremeni, iar atunci când creștinii năuciți de tunet își veniră în

    fire, starețul Ioan zăcea mort.

    Împăratul livid, dar calm, se adresă adunării: «Ați văzut

    judecata divină. Eu nu am dorit moartea nimănui, dar tatăl

    meu din ceruri își răzbună fiul iubit. E limpede. Cine și-ar

    putea încerca măsura cu Cel de Sus? Secretari! Notați: Sinodul

    ecumenic al tuturor creștinilor, după ce focul din cer l-a doborât

    pe adversarul smintit al măreției sale divine, l-a recunoscut în

    unanimitate pe măritul împărat al Romei și al întregii lumi

    drept stăpânitor și conducător suprem.»

    (După care Papa este, la rândul său, ucis și se țin alegeri

    pentru un nou Papă – notă P.S.R.)

    Iar în timp ce se desfășurau alegerile, împăratul îi

    convingea blând, înțelept și elocvent pe reprezentanții ortodocși

    și protestanți ca, ținând cont de noua și măreața eră din istoria

    creștinătății, să lase deoparte vechile neînțelegeri, dânduși

    ca zălog cuvântul că Apolloniu va ști cum să șteargă toate

    abuzurile de putere săvârșite de-a lungul istoriei. (Magul este

    ales Papă – notă P.S.R.)

    Convinși prin această cuvântare, reprezentanții

    confesiunilor ortodoxe și protestante au alcătuit un act de unire

    a bisericilor și, atunci când Apolloniu și cardinalii au intrat în

    sală în strigătele de bucurie ale întregii adunări, un arhiereu

    ortodox și unul protestant i-au înmânat hârtia: «Accipio et

    approbo et laetificatur cor meum» (Accept și aprob, iar inima mi

    se umple de bucurie) a rostit Apolloniu, semnând documentul.

    543

    Noua Religie

    «Sunt un adevărat ortodox și un adevărat protestant așa cum

    sunt și un adevărat catolic», a mai adăugat sărutându-se

    prietenește cu grecul și neamțul. Apoi s-a apropiat de împărat

    care l-a îmbrățișat și l-a strâns îndelung la piept.

    În timpul acesta au început să gonească în toate direcțiile

    prin palat și prin templu niște punctulețe luminoase. Ele se

    făceau din ce în ce mai mari prinzând forme iridiscente de

    stranii creaturi; de sus au început să cadă flori nemaivăzute pe

    pământ, umplând aerul cu arome necunoscute. De undeva de

    sus se auzeau sunete fermecătoare, mergând direct la suflet și la

    inimă, scoase de instrumente muzicale nemaiauzite, iar vocile

    angelice ale unor cântăreți nevăzuți îi slăveau pe noii străpâni ai

    cerului și pământului. În timpul acesta, din colțul nord-vestic al

    Palatului Central subcupola sufletelor, unde, după cum cred

    musulmanii, s-ar afla intrarea în Infern, a răzbătut un vuiet

    teribil. Când cei prezenți s-au deplasat poftiți de împărat întracolo

    au auzit cu toții clar glasuri nemăsurate, voci subțiri și

    țipătoare care ca de copii, care de diavoli, ce spuneau: «Venit-a

    ziua, dați-ne drumul, mântuitori ai noștri, mântuitori ai noștri!»

    Dar atunci când Apolloniu, plecat asupra stâncii, a strigat de

    trei ori ceva într-o limbă necunoscută, vocile au tăcut și vuietul

    subteran a încetat (…)

    Împăratul însoțit de noul papă a ieșit pe balconul de

    la răsărit, stârnind o furtună de ovații. A salutat prietenește

    în toate părțile în timp ce Apolloniu lua din niște coșuri

    mari aduse de cardinalii-diaconi și arunca în continuu în aer

    niște minunate lumânări romane, rachete și roți de foc ce se

    aprindeau la atingerea mâinii lui. Și toate acestea, când ajungeau

    la pământ, se transformau în nenumărate foi de toate culorile

    cu indulgențe pentru iertarea tuturor păcatelor trecute, prezente

    și viitoare. Exaltarea populară depășea orice limită. E drept

    că unii afirmau că au văzut cu ochii lor cum indulgențele se

    transformau în broaște și năpârci mai mult decât scârboase. Și

    Ieromonah Serafim Rose

    544

    cu toate acestea, cei mai mulți erau în extaz. Serbările populare

    au mai ținut câteva zile și trebuie spus că noul papă-făcător

    de minuni a ajuns să făptuiască lucruri atât de uimitoare și de

    incredibile, încât ar fi absolut inutil să mai fie relatate.”

    Apreciază

    • Felix said, on aprilie 17, 2024 at 11:34 pm

      Prorocul mincinos va lucra cu toata puterea fiarei dintai inaintea ei (prorocul mincinos si antihrist sunt oarecum colegi din aceiasi generatie, traiesc fiind contemporani unul cu altul) si  va face ca pamantul si locuitorii lui sa se inchine fiarei dintai (antihristului).

      Deci pecetea fizica este primita de oameni pe membrele trupului ca semn distinct al cultului lor personal pentru fiara cea din dintai (antihrist), nu vor fi pecetluiti in abstract. Pecetea constiuie semnul supunerii/adorarii/inchinarii fata de cineva concret prin intermedierea icoanei sale. Icoana fiarei nu poate fi introdusa in cultul international inainte de aparitia antihristului pe scena mondiala, adica va fi perceput de toata lumea prin vizionarea la televizor (internet) ca el  este viitorul imparat a toata lumea!

      In concluzie aceste trei elemente  corelative: icoana fiarei, fiara si prorocul mincinos sunt legate sincronizat de semnul fiarei care va fi primit – deci sunt inseparabile in ecuatia apocalipsei.

      Daca sustin ca oamenii vor fi cipuiti (pecetluiti) pe membrele trupului inainte de aparitia in public a antihristului atunci separ pecetea de celelalte trei elemente antementionate si contrazic referatul bibilic al cartii Apocalipsei care ni le prezinta sine qua non sincronizate, corelate si inseparabile.

      Nu am mai dat exact citatele din Apocalipsa pentru ca sunt evidente pentru ceea ce am sintetizat.

      Inainte de aparitia publica a antihristului va fi acceptarea  sau refuzul semnului fiarei cuprins in ID digital ca tutore corelat al identitatii fiecarui cetatean!

      ID digital va fi inserat in cipul buletinului biometric si in softul portofelului digital!

      In sensul acesta da, putem spune ca semnul fiarei poate fi acceptat sau refuzat inainte de aparitia publica a antihristului.

      Apreciază

    • Felix said, on aprilie 18, 2024 at 6:02 am

      Pecetea fiarei are dublu aspect

      1. Aspectul de conditionare socio-economica
      2. Aspectul de corelare cu actul de inchinare (adorare) prin intermediul icoanei fiarei

      In versetele de mai jos din Apocalipsa se vede evident aspectul pecetii fiarei ca inchinare sau adorare catre antihrist:

      „Şi o rană rea şi dureroasă a lovit pe oamenii care aveau semnul fiarei şi care se închinau icoanei ei”. 

      „Ea lucra cu toata puterea fiarei dintai inaintea ei si facea ca pamantul si locuitorii lui sa se inchine fiarei dintai”

      „S-a dat putere să dea suflare (duh dracesc) icoanei fiarei, ca icoana fiarei să vorbească şi să omoare pe toţi câţi nu se vor închina chipului fiarei”.

      „Şi i se vor închina ei toţi cei ce locuiesc pe pământ, ale căror nume nu sunt scrise, de la întemeierea lumii, în cartea vieţii Mielului celui înjunghiat”.

      „Şi nu au odihnă nici ziua nici noaptea cei ce se închină fiarei şi chipului ei şi oricine primeşte semnul numelui ei.”

      „Şi fiara a fost răpusă şi, cu ea, proorocul cel mincinos, cel ce făcea înaintea ei semnele cu care amăgea pe cei ce au purtat semnul fiarei şi pe cei ce s-au închinat chipului ei.” 

      „Şi am văzut sufletele celor tăiaţi pentru mărturia lui Iisus şi pentru cuvântul lui Dumnezeu, 

      care nu s-au închinat fiarei, nici chipului ei, 

      şi nu au primit semnul ei pe fruntea şi pe mâna lor.

       Şi ei au înviat şi au împărăţit cu Hristos mii de ani.”

      „Şi am văzut sufletele celor tăiaţi pentru mărturia lui Iisus şi pentru cuvântul lui Dumnezeu, care nu s-au închinat fiarei, nici chipului ei, şi nu au primit semnul ei pe fruntea şi pe mâna lor.”

      Apreciază

  5. Dan said, on aprilie 17, 2024 at 3:51 pm

    Sfinţii Părinţi: Cum va arăta Antihrist

    https://atitudini.com/2024/04/cum-va-arata-antihrist-sfintii-parinti/

    Apreciază

  6. Marcu Sergiu said, on aprilie 17, 2024 at 9:17 pm

    Sunt prea slab sa ma gandesc ca s-ar putea sa prind pe viu domnia necuratului.Oare comit un pacat daca ma gandesc ca ar fi mai bine sa mor inainte?

    Apreciază

    • Felix said, on aprilie 17, 2024 at 10:43 pm

      „În 1982, cam cu jumătate de an înainte de moartea sa, Părintele Serafim Rose a vorbit din nou despre primejdia de a lăsa părerea noastră să-L umbrească pe Dumnezeu şi voia Sa pentru vieţile noastre.

      Era Miercurea Mare, ziua în care Biserica pomeneşte trădarea lui Hristos de către Iuda; şi Părintele Serafim a ţinut o predică despre felul în care „inima săracă” a lui Iuda, ascunzându-se în spatele unei măşti a cinstei, i-a prilejuit să-L predea pe Dumnezeu pentru răstignire pe cruce.

      După ce a citit pasajul indicat în cap. 26 al Sf. Matei, Părintele Serafim a început:

      În acest pasaj al Scripturii, citim cum, pe când Domnul nostru se pregătea pentru patima Sa, s-a apropiat de El o femeie şi L-a uns cu mir de mare preţ; şi este foarte mişcător cum Domnul nostru a primit asemenea iubire de la oameni simpli.

      Dar în acelaşi timp Iuda – unul dintre cei doisprezece care erau cu El – a privit această faptă şi ceva în inima lui s-a schimbat. Acesta a fost în mod evident ‘ultimul fir de pai’, pentru că Iuda era cel ce a primit plata banilor şi s-a gândit că era preţ de sânge.

      Vedem judecata logică care se desfăşoară în mintea sa. Îl auzim gândind despre Hristos: ‘Am crezut că omul acesta este cineva important.

      El risipeşte banii, nu face lucrurile bine, el crede că este foarte important …’ şi tot felul de idei mărunte asemănătoare, pe care i le pune diavolul în minte. Şi cu patima lui (principala lui patimă era iubirea de bani), a fost prins de diavol şi determinat să-L trădeze pe Hristos.

      El nu a vrut să-L trădeze pe El; el voia bani. El nu s-a păzit şi nu şi-a răstignit patimile.

      Oricare dintre noi poate fi exact în acea situaţie.

      Trebuie să ne uităm la inima noastră şi să vedem prin care dintre patimile noastre ne va prinde diavolul pentru a ne determina să-L trădăm pe Hristos.

      Dacă considerăm că suntem superiori lui Iuda – că el a fost un fel de „ţăcănit” şi noi nu suntem – greşim.

      Ca şi Iuda, fiecare dintre noi are patimi în inimă. De aceea, să ne uităm la ele.

      Putem fi prinşi cu iubirea pentru curăţie, cu iubirea pentru corectitudine, cu iubirea pentru un simţ al frumosului: oricare dintre micile noastre greşeli de care ne ţinem poate fi un lucru cu care diavolul ne poate prinde.

      Fiind prinşi, putem începe să ne justificăm această stare ‘în mod logic’ – pe baza patimii noastre. Şi de la acel proces ‘logic’ de gândire Îl putem trăda pe Hristos., dacă nu ne păzim şi începem să ne dăm seama că suntem plini de patimi, că fiecare dintre noi este potenţial un Iuda.

      De aceea, când apare prilejul – când începe patima să lucreze în noi şi în mod logic, începe să se dezvolte din patimă în trădare – ar trebui să ne oprim acolo şi să spunem ‘Doamne, miluieşte-mă pe mine, păcătosul!’

      Apreciază

    • guti flo said, on aprilie 18, 2024 at 6:33 am

      Lasa-L pe Dumnezeu sa decida.

      Apreciat de 1 persoană

  7. Felix said, on aprilie 17, 2024 at 10:06 pm

    În acest moment, oamenii încă susțin că sacrificiul junincii roșii va începe fie chiar înainte de Paște, pe 22 aprilie 2024, fie 50 de zile mai târziu, de Shavuot

    https://holrmagazine.com/when-will-the-red-heifer-be-sacrificed-2024/

    When will the red heifer be sacrificed? – The Kashmiriyat

    https://thekashmiriyat.co.uk/when-will-the-red-heifer-be-sacrificed/?amp=1

    Apreciază

  8. Felix said, on aprilie 18, 2024 at 8:08 am

    Cum  ne vom da seama cine a  primit pecetea

    Parintele Athanasie Mytilineos

    Trebuie să amintim ceva la care vă rog să luați aminte în mod deosebit. 

    Este un lucru pe care vi l-am spus de multe ori în explicarea pe larg a Apocalipsei.

    Dar o mai spun inca o dată.

     ….„sufletele celor martirizati” (Apocalipsa 20: 4) este o observație….

     Spune: cei care au fost martirizati, adică cei care au fost junghiați, cărora li s-a tăiat capul, adică au primit mucenicia.

     Ei sunt Sfinții Mucenici. 

    Despre aceștia ne spune explicit textul că nu s-au închinat chipului fiarei, nici nu au primit semnul fiarei pe fruntea sau pe mâna lor dreapta, pe care-l punea Antihristul….

     Dar știm că asta nu este posibil concret pentru că Antihristul încă nu era prezent fizic.

     Deci cum este cu această pre-pecetluire?

     Cum se produce ea de fapt? 

    Pentru că Sfinții Mucenici au mucenicit de la Hristos continuu până astazi…

     Antihristul nu era fizic prezent.

    Deci cum s-au silit să nu se închine chipului lui și l-au respins? 

    Despre asta vreau să vă vorbesc.

    Există unilaterlitatea că mulți consideră că va veni Antihristul, vai, vai, si ce vom face?  

    Iubiților, duhul Antihristului este răspândit dintru inceput….

    Nu ne-a spus Sfântul Evanghelist Ioan că ați auzit că vine Antihristul și deja există mulți antihriști în lume (I Ioan 2:18)?

    Cum adica va veni și  de fapt, deja există antihriștii?

     Este evident că Antihristul vine ca o persoană concretă, dar înainte-mergătorii lui reprezintă duhul Antihristului, iar duhul Antihristului este orice actiune care mă îndepărtează de Evanghelia lui Hristos si de poruncile Lui.

    Mă îndepărtează moda?

     Atunci inseamna ca:

     Mă închin chipului lui Antihrist. Mă îndepărtează lumea cu ademenirile ei?

     Fara indoiala ca mă închin la chipului lui Antihrist. 

    Primesc plăcerile acestei lumi? Evident ca mă închin chipului lui Antihrist.

     Mă îndoiesc de Persoana dumnezeu-omenească a lui Hristos? 

    Incontestabil mă închin chipului lui Antihrist.

     Și, în acest timp in care cedam patimilor si tradam poruncile lui Hristos primim pe frunte și pe mână semnul lui Antihrist.

      Duhul Antihristului este deja prezent!

     Antihrist va veni insa si ca persoană concretă….

     Până atunci, el este prezent prin înainte-mergătorii săi și prin duhul lor și acest duh rău deja existent va fi instrumentat absolut în persoana lui Antihrist chiar la finalul istoriei. 

    Ați înțeles?

    Sfantul Aretha punctează:

     cum vom putea vedea precis semnul lui Antihrist pe fața omului, pe frunte sau pe mână? Vă voi citi o parte din ce explică el despre faptul că Hristos îi însemnează pe credinciosii Săi iubitori de Dumnezeu: „Însemnatu-s-a peste noi lumina feței Tale, Doamne” (Psalm 4: 6) la fel cum Antihrist își pune pecetea lui pe păcătoșii invederati și nepocăiți (PG 106, 752B) Hristos pune pecetea, dar și Antihrist pune pecetea. 

    Pecetea lui Hristos este că s-a însemnat peste noi Lumina lui Hristos, semnul lui Hristos, lumina necreata a lui Hristos, adică puterea Crucii. Căci cel care are pe față lumină din Lumina lui Hristos, cum sunt acei credincioși pe fața cărora există lumină sunt pecetluiti ca un semn distinctiv al iubitorilor de Dumnezeu.

     Așa și cei nepocaiti sunt întunecați pe frunțile si chipurile lor. 

    Fiți atenți la acest punct!

    Se vede la cineva că evlavia o are ca pe o lumina pe fața lui izvorand dinlăuntrul lui. Fie că fața lui este plăcută sau nu, chipul lui trece printr-o schimbare dumnezeiască. Îngerii văd ceva mult mai mult decât putem noi vedea între noi. Sfinții pot să vadă acest „ceva mai mult”. De multe ori văd lumina slavei dumnezeiești.

    Oamenii de rând contemporani cu Iisus nu au văzut slava pe chipul lui Hristos, chiar dacă era mereu prezentă.

     Au văzut-o? 

    Nu au văzut-o. 

    Dar totuși exista.

     Când s-au dus să-L prindă pe Domnul Iisus în grădina Ghetsimani și s-au apropiat, înainte să treacă aceia la fapte, îi întreabă Domnul…

     Fiți atenți! 

    Aici este evidentiata Persoana divino-umană a lui Hristos, să nu uităm. 

    Îi întreabă Hristos:

    Pe Cine căutați? 

    Pe Iisus Nazarineanul.

     Eu Sunt

    Abia au auzit: 

    Eu Sunt, au făcut un pas înapoi, spune Evanghelistul.

     S-au ridicat iarăși și au venit din nou aproape.

     V-am spus:

     Pe Cine căutați? 

    Pe Iisus Nazarineanul ( Ioan 18: 4-8). 

    Ce i-a făcut pe acești oameni să acționeze astfel?

     Erau străjeri înarmați cu săbii și ciomege care se apropiau de un Om neînarmat, care avea toată bunătatea să le spună că Eu Sunt. În mod inexplicabil, în prezența conducătorilor lor, un număr de străjeri antrenați și-au pierdut cutezanta și s-au dat înapoi de la un singur presupus nelegiuit. Care a fost cauza acestui comportament ciudat?

    Cauza a fost acest ceva, acest ceva de pe fața Domnului Iisus adica Slava harului dumnezeiesc de pe fața lui Hristos. Ceea ce au sfinții, ceea ce au si cei evlavioși traitori.

     Este o schimbare a harului care

    s-a imprimat pe fața lor izvorand din inimă. 

    Și această schimbare este o încredințare că este un om blând, pe fața căruia ca om s-a însemnat lumina lui Hristos. 

    Cerem îndeosebi aceasta în rugăciunile noastre să se însemneze peste noi lumina feței Sale: 

    „Hristoase, Care luminezi pe tot omul care vine în lume… să se însemneze peste noi lumina feței Tale”! 

    … să se însemneze peste noi lumina feței Tale! 

    Adică să se întipărească, să se imprime pe chipul noastru, in toata existența noastră lumina feței Sale!

    In antiteza, semnul lui Antihrist pătrunde pe fața și întreaga existență a oamenilor necredincioși, nerușinați, nepocaiti, fără de scrupule și morală, care aleg o viață de întuneric. 

    Se vede pe fața lor că au primit pecetea lui Antihrist. 

    Semnul lui Antihrist devine mult mai evident și vizibil din cauza faptelor lor întunecate.

     Ca să fie mai vădit, mai arătat, mai clar celorlalți că au primit pecetea lui Antihrist, se vede  din faptele lor.

    Iubiții mei, pecetea fie a lui Hristos, fie a lui Antihrist îi insemneaza pe oameni în fiecare epoca în care trăiesc.

     Deci să nu considerăm că va fi  musai  doar pecetluire  viitoare. Pecetluirea este prezentă în orice clipă  prin această stare care privește fiecare generație de credincioși. 

    Dar asta nu inseamna ca nu este o înșelare să sustinem că este irelevant pentru noi că Antihristul adevărat și final va veni sa ne puna pecetea fizic pe mana dreapta sau pe frunte….

    Cred că am fost clar…

    Apreciază

  9. Cosmin said, on aprilie 18, 2024 at 8:57 am

    Pentru cei care considera ca sistemul este invechit, perimat, inapoiat si ca se vor putea ascunde de antihrist: stiind ca autenticii crestini se vor refugia in munti, paduri, pustietati, incepe sa ia masuri din timp, atat de prevazator si atent este. Mult mai atent decat majoriatea asa zisilor crestini practicanti.

    In 2010 au dat o lege ce interzice culesul ciupercilor si fructelor de padure. Chestiunea e tolerata si doar sporadic jandarmeria face descinderi, pentru ca lumea sa fie tinuta in amorteala si sa nu ciuleasca antenele.

    Acum, conform noului cod silvic vor sa interzica banala plimbare prin padure. Asa ceva nici in Germania nu se intampla:

    https://jurnalul.ro/special-jurnalul/trasee-montane-bicicleta-aprobari-cod-silvic-restrictionare-acces-962414.html

    Apreciază

  10. Felix said, on aprilie 18, 2024 at 1:13 pm

    Conform tradiției iudaice bazate pe un verset din Micah, cele zece plăgi vor reapărea înaintea venirii lui Mesia.

    Acest concept a fost explicat de rabinul Bahya ben Asher, un comentator spaniol din secolul al XIII-lea, care a scris:

    „În Egipt, Dumnezeu a folosit doar o parte din puterea Sa. Când va veni răscumpărarea finală (cand va veni Mesia), Dumnezeu va arăta mult, mult mai mult din puterea Sa.”

    Evreii din întreaga lume vor citi probabil despre un râu roșu de sânge lunea viitoare la Sarbatoarea Paștelui.

    Acest lucru a fost descris si în cartea Exodului:

    Moise și Aaron au făcut exact cum a poruncit Domnul: Aaron a ridicat toiagul și a lovit apa din Nil înaintea lui Faraon și a curtenilor săi și toată apa Nilului s-a transformat în sânge. Iesire 7:20

    https://israel365news.com/389401/river-turns-blood-red-in-iran-just-in-time-for-passover/

    Apreciază

  11. Felix said, on aprilie 18, 2024 at 2:30 pm

    Parintele Athanasie Mytilineos:

    (…)

    antihristul va reconstrui rapid templu – Dumnezeu îi va ingadui.

    După cum spune Apostolul Pavel, pentru că iudeii nu au crezut în Adevăr, Dumnezeu va îngădui ca duhul inselarii să vină la ei.

    Deci antihristul va reconstrui repede templul lui Solomon, dar pentru care motiv?

    Pentru că iudeii nu au putut să reconstruiască templul lor, îl vor considera pe antihrist, pentru ca antihrist va reuși să reconstruiască templul si il vor primi ca un semn mesianic și ca pe Mesiah îl vor recunoaste atunci pe antihrist.

    Se spune că evreii din America au deja pregatite pietrele reconstruirii templului lui Solomon.

    Le au deja gata pregatite. Pietrele sunt pregatite si ambalate în cutii.
    Dar puteti întreba:
    „Ei bine, dar Palestina nu are pietre?”

    Atunci templul nu era imens; dimensiunile sale nu sunt uriașe. Lungimea era de 30 metri si avea undeva latimea de 7-8 metri.

    Deci nu era foarte mare. Templul principal era mic; nu ma refer la celelalte clădiri, care au fost, desigur, mai multe.

    Depozite, camere, curți etc.
    Templul principal era o clădire mică.

    La urma urmei, doar preoții intrau să aduca jertfa si tămâie.

    Vechea Lege spunea că era interzisă exploatarea pietrelor în Ierusalim.

    Pietrele trebuiau să vină din carieră, cioplite, dimensionate, sa fie deja gata pentru a fi așezate in ansamblul zidirii.

    Niciun ciocan și nicio daltă nu ar fi trebuit să se audă în oraș, așa era Legea data de Dumnezeu.
    Pentru că evreii se presupune că vor să țină Legea lui Dumnezeu, or să pregătească pietrele și or să le stivuiasca, astfel încât să poată ajunge la Ierusalim cu vaporul și astfel templul să poată fi reconstruit.

    Pentru că toate aceste semne exista deja, de aceea ne intrebam: „este antihristul aproape?”.

    În acest templu antihrist va fi adorat și de acolo antihrist va conduce întreaga lume.

    Suntem uimiti de predica hiliastilor care ne spun că:

    Avraam, Isaac și Iacov vor fi înviați, iar acestia – cei trei patriarhi ai iudeilor – vor ședea pe muntele Sionului, unde va fi reconstruit templul lui Solomon.

    De acolo vor conduce întreaga lume, cu cele mai perfecte mijloace computerizate.

    Acestea sunt scrise în cărțile lor!
    Va surprinde asta?

    Înseamnă că ei sunt ca niste apostoli, fără să-și dea seama, ai antihristului.

    De aceea – neagă Dumnezeierea lui Iisus Hristos – milenialii sau hiliastii sunt considerați antihriști. Și este un mare păcat al creștin-ortodocșilor să accepte predicile hiliastilor.

    Antihristul va declara inaugurarea unei Noi Ere pe Pământ care va succeda Erei Creștine; poate prin crearea unui al treilea „Testament”.

    Avem Vechiul Testament, avem Noul Testament și va fi si un al treilea „Testament”.
    Această doctrină malefică a celui de-al treilea „Testament” este veche.

    Este menționata de Sfântul Grigorie Teologul.

    Dar nu vă mirați de acest lucru; nu este nimic mai mult decât ceea ce experimentăm deja.

    Ea este cultivată si susținută de cercuri laice și cercuri ecumeniste.

    Când vi se spune:

    „Creștinismul s-a invechit, a dat faliment, că nu mai are nimic să ne ofere și să ne comunice, că creștinismul nu mai este valabil și este învechit, ci va trebui sa cream o situație nouă pe care trebuie să propovaduim”, acesta este, de fapt, al treilea „Testament”.

    Deci, există deja creata această situație.

    Extras din a 57-a cuvantare la Cartea Noului Testament: Apocalipsa.

    Apreciază

  12. […] Parintele Athanasie Mytilineos, amanuntit, despre Antihrist / Raspanditi dar si tineti minte pentru … […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.