SACCSIV – blog ortodox

APOCALIPTICA: La proba practica am ramas corigent

Posted in Uncategorized by saccsiv on iulie 21, 2019

Daca tot ne zice lumea ca suntem apocaliptici, inaugurez azi o serie pe care am denumit-o APOCALIPTICA. Episodul pilot e despre mine dar va invit sa participati cu totii, fie direct la rubrica de comentarii, fie doar fiecare in familie sau in sinea sa.

Rezumand cele de mai jos in doua cuvinte: sunt varza.

Iata insa si pe larg despre ce ar fi vorba:

De zece ani nu am avut concediu si nici weekend liber. Si de la an la an m-am lipit tot mai mult de scaunul din fata calculatorului, pana am ajuns parca sa ma sudez de el. Deja de multa vreme nu ies mai des de o data pe saptamana din casa pentru vreo treaba iar anul asta nu-mi amintesc sa ma fi plimbat.

Am niste gantere reglabile cu discuri de care mai trag uneori in pauze, sunt maricele, insa dupa faza de acum vreo opt ani cu otravirea (de care unii cititori mai vechi poate isi mai aduc aminte) m-am imbolnavit de inima si nu mai pot face numarul de serii pe care-l faceam la sala. Iar asta cand ma simt bine, cand insa mi-e rau, de abia mai pot sta si pe scaun si ma tarai cu mare greutate chiar si doar pana la baie.

Dar trenul inferior l-am neglijat cu totul iar asta s-a vazut zilele trecute, cand, multumita bunului Dumnezeu si profitand de faptul ca vremea se mai racorise, mi-am permis si eu o scurta vacanta, un frate drag ducandu-ma cu masina la un alt frate drag la tara. Sa le rasplateasca Domnul tuturor, caci soferul a facut impreuna cu familia efortul de a strabate jumatate de tara special pentru a ma lua si a merge pe urma impreuna mai departe pana la destinatie (altfel nu aveam cum, deoarece eu nu incap pe un loc de microbuz iar cu trenul nu ma mai incumet de calatoresc de ani de zile caci raul ma poate apuca absolut oricand si fara semnalizare prealabila). Iar gazda ne-a oferit gratis pe toata perioada o casuta de oaspeti.

N-a fost insa o pensiune si foarte bine ca n-a fost, caci astfel m-am trezit la realitate si am putut constata cat de slab pregatit sunt pentru momentul fugii. Apa de spalat era de la parau, apa de baut era de la o indepartata fantana, rufele la lighean, totul in panta, baia sub cerul liber, wc-ul in curte, noaptea frig, ziua ploaie, multi kilometri de drum de pamant pana la primul petic de asfalt, casele la sute de metri una de alta, dupa doua zile ma simteam de parca cineva m-a batut profesionist cu baroasele peste picioare.

A fost insa splendid, depasind cu mult ceea ce-mi doream: padurea cadea pe casa, fara smog, fara muzica, fara claxoane, fara sirene, fara asfalt, rar vedeai cate un vecin, si mai rar cate o masina.

Adica a fost fix ceea ce aveam nevoie: am lucrat cate un pic la portal caci era oleaca de internet pana si acolo, dar in general am schimbat cu totul vechea rutina, evadand intr-o mini vacanta. Insa si mai importanta a fost descoperirea lacunelor. Mai sus am descris oleaca importanta antrenamentului la picioare, doar ca, in cazul meu, nu doar asta e problema. Eu din zece plante nu stiu sa identific noua, habar n-am sa dau cu toporul, nu stiu sa mulg o vaca sau sa aprind un foc. Ce sa mai vorbim despre cele ce vor fi cand va fi prigoana?

Altfel spus, excursia asta a fost pentru mine si un test pe care l-am picat cu brio. Dar nu vreau sa las lucrurile asa. Nu stiu cum imi va permite sanatatea insa ceva trebuie sa schimb in viata mea. Si ca o paranteza, in acest scurt “sejur” mi-a fost rau doar de doua ori, deci poate ca totusi traiul la tara…

Voi cum stati? Sunteti bine? Sunteti siguri ca sunteti bine?

 

Tagged with: ,

23 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lori said, on iulie 21, 2019 at 12:52 pm

    Am citit cu atentie despre experiența ta scurtă,și pt a câta nu stiu oară realizez ca nu fac nimic,in condițiile în care stiu ce ne asteapta .Nu ma pot hotara,dar cred ca nici nu am curajul,sa decid unde ar fi potrivit să mă stabilesc.Poza este reală?Unde se află căsuța?

    Apreciază

    • saccsiv said, on iulie 21, 2019 at 2:08 pm

      Lori

      Fotografia e de pe internet.

      Apreciază

    • Riko said, on iulie 21, 2019 at 3:25 pm

      Problema reala este ca nimeni nu stie cu ce sa inceapa si ce sa faca.
      Saccsiv, toate tesuturile omului se vindeca. Inclusiv inima. De 8 ani crede-ma ca inima ta este bine. Ce ii lipsese este lipsa de miscare si poate si o alimentatie sanatoasa.
      Cand va fi momentul, chiar daca acum discutam calm despre subiect, corpul nostru va resimtii stresul si frica si implicit va produce diversi hormoni care ne vor sustine forta fizica cateva zile. Adica vom putea face un efort cu mult peste puterile noastre in conditi normale. Asa ca si cel mai sedentar dintre noi va reusi, doar vointa sa fie.
      Totusi putina miscare o data la 2 zile ar ajuta enorm.
      Pentru o inima puternica, picioare si abdomen puternic, plamani cu o capacitatre mai mare, un corp si o minte bine oxigenata si lista poate continua, cel mai la indemana sport este alergatul incet in parc. Dimineata sau seara. Prima data 5-10 minute. Eu am alergat mai demult iar la inceput puteam sa aleg doar 3-4 km maxim. Dar in 3 luni de alergat o data la 2 zile am ajuns sa alerg 12-13 kilometri in cam 45 minute. La sfarsit mai alegram 100-200 metrii cat puteam de repede, si atunci incepeam sa ma simt foarte bine. Desigur sa nu uiti de exercitile de intindere inainte si dupa, asta ca sa eviti creampe si febre musculare. Daca te dor muschi de la febra musculara trebuie sa-i intinzi foarte tare si iti trece aproape instant (ai grija doar sa nu-l rupi :)). Pui piciorul sus pe ceva si te intinzi spre varful degetelor.
      Depinde si de varsta si conditie fizica. Sportul ajuta foarte mult si la starea emotionala, adica devi mai fericit, gandesti mai limpede.

      Pentru ca sa inveti cu adevarat plante comestibile trebuie efectiv sa le strangi, sa le gatesti si sa le mananci. Fa asta in fiecare anotimp cu plantele cele mai comune si nutritionale pe care le gasesti si asa inveti. Am vazut pe internet ca radacinile de brusture prajite coapte sau fierte sunt gustoase, dar sunt mai pline de nutrienti primavara cat e tanara planta. Brusturele este o planta bianuala, iar dupa ce infloreste al doilea an, radacina nu mai are cine stie ce in ea.

      Apreciază

  2. john said, on iulie 21, 2019 at 2:18 pm

    Raport: Trimisii lui Trump să-l întrebe pe Rabinul Chaim Kanievsky: „Când va veni Mesia?” 😦
    https://www.breakingisraelnews.com/133724/report-trump-emissaries-sent-to-ask-major-israeli-rabbi-when-will-messiah-come/

    Apreciază

  3. geo said, on iulie 21, 2019 at 2:50 pm

    Dă clic pentru a accesa RCCC%20Heatwave%20Guide%202019%20A4%20RR%20ONLINE%20copy.pdf

    Dă clic pentru a accesa killer-heat-analysis-full-report.pdf

    daca nu ne oprim din desfiintarea spatiilor verzi, betonarea oraselor si distrugerea padurilor vom avea din ce in ce mai multe si profunde schimbari de vreme cu impact devastator…

    Apreciază

  4. Mihai said, on iulie 22, 2019 at 10:20 am

    Salut. Referitor la fuga in pustietate, imi recomanda cineva o carte cu plante medicinale. Multumesc

    Apreciază

  5. Mihai said, on iulie 22, 2019 at 11:27 am

    Imi recomanda cineva o carte cu plante medicinale. Multumesc

    Apreciază

  6. ciprian p. said, on iulie 22, 2019 at 3:18 pm

    la acest capitol , mi se pare ca a trecut Ioan Baron din muntii
    Bucovinei ! dânsul le are cu plantele . tre sa va imprieteniti cu el . 🙂

    Apreciază

  7. Alex said, on iulie 22, 2019 at 6:43 pm

    Ce parere ai despre cazul asta:

    https://www.stiridiaspora.ro/decizie-de-ultima-ora-in-cazul-jandarmilor-de-la-vatra-dornei-un-barbat-a-murit-dupa-ce-a-fost-gazat_424082.html

    Poate merge scris un articol. Ce zici?
    Mersi!

    Apreciază

  8. Adela said, on iulie 23, 2019 at 10:21 am

    o carte de pregatire mentala si practica, poate fi: Manual de supravietuire, de Serban Derlogea. Se gaseste gratis si pe net, sub format .pdf.

    Apreciază

  9. […] excursia despre care am scris la APOCALIPTICA: La proba practica am ramas corigent, am fost impreuna cu fratele ce administreaza blogul […]

    Apreciază

  10. fulger carmen said, on iulie 31, 2019 at 12:23 pm

    BUNĂ  ZIUA! EU SUNT  GATA CU SFATURILE MEREU, DAR   PIC SIGUR ORICE PROBĂ  DE GENERE! FACTORUL  VOLIŢIONAL AR  TREBUI SĂ FUNCŢIONEZE  ÎNSĂ  LA  CEI CARE SE DORESC  CREŞTINI PRACTICANŢI ! MI O SPUN  MIE  ŞI  DVS. DOAMNE   AJUTĂ   …!

    Apreciază

  11. christiana said, on iulie 31, 2019 at 9:18 pm

    Dumnezeu sa-ti dea VOINȚĂ! Că de asta ai nevoie și, încet, încet te desprinzi de scaunul calculatorului, ești un om inteligent, încercat de viață, știi perfect despre vorbesc! Eu m-am desprins de vreun an, tot câte puțin; la început de nenorocita de rețea socială, de articolele scrise pe diverse portaluri de știri. Nu mai știam care minte intenționat, care mimează patriotismul, care e de-a dreptul canalie! Vedeam pe FB poze, mesaje și comportamente bizare ale celor pe care-i cunoșteam și care în viața reală mimează altceva! M-am oprit la Youtube, la părintele Stăniloae sau părintele Iustin Pârvu, am găsit și niște conferințe cu tine! M-am reapucat de pictură după 19 ani…mi-am închis fiecare sinapsă a furiei, iritării, stresului! Nu, definitiv, că nimeni nu poate, dar le controlez destul de mult! Mi-am stabilizat diabetul (il am de opt ani) prin 20-30 de minute de mers în pas alert, zilnic! Consider că Dumnezeu mi-a dat mereu o șansă….a venit rândul meu să le păstrez și să le cultiv! Testul pe care l-ai dat tu, l-am dat și eu acum 2 săptămâni. Într-o casă așezată la fel, la poala pădurii, unde dumincă 21, la ora 9.10, socrul meu a murit în brațele fiului său și cu mine ținându-i lumânarea! N-am văzut om murind….nici nu mi-am dorit, dar Dumnezeu mi-a dat așa o putere, și-o liniște și-o știință de-a prezuma că omul își dă sufletul, pentru c-a murit în 20 de minute, fără chin, fără durere!
    Suntem puternici și nu știm. Eu am început să aflu când am lăsat la o parte black mirror ăsta, blestemat!
    Să auzim numai de bine, și de la tine!
    Doamne-ajută!

    Apreciază

  12. […] APOCALIPTICA: La proba practica am ramas corigent […]

    Apreciază

  13. […] Adica, nu trebuie sa ne iluzionam ca vom fi bine la sat pana trece Apocalipsa. Si nici macar ca suntem feriti de cele alte statului pana la acel moment. Iar daca cele de mai sus nu sunt argumente suficiente pentru unii dintre voi, va voi povesti o intamplare din excursia despre care am scris la APOCALIPTICA: La proba practica am ramas corigent: […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.