SACCSIV – blog ortodox

MIHAI SILVIU CHIRILA: Chiar vor românii un preşedinte ortodox?

Posted in MIHAI SILVIU CHIRILA, ORTODOXIE by saccsiv on august 11, 2014

Chiar vor românii un preşedinte ortodox?

Presa bucureşteană a publicat în urmă cu două săptămâni un sondaj de opinie interesant, în care românii erau întrebaţi cum şi-ar dori să fie preşedintele lor. Între calităţile enumerate, cetăţenii au precizat şi că preşedintele lor ar trebui să fieortodox. Nu se ştie exact, sau mai precis eu nu ştiu exact, de ce a publicat presa centrală asemenea sondaj. Poate a fost luată prin surprindere de răspunsul dat de populaţie, poate a dorit să folosească această informaţie împotriva unui candidat anume. Poate a dorit să deschidă această discuţie, pentru a tranşa o dată pentru totdeauna problema şi a stabili dacă contează sau nu ce religie are un candidat la o funcţie de reprezentare a naţiunii române.

Indiferent de motivaţia apariţiei acestui sondaj, mai interesante sunt reacţiile la el. Odată ce poporul a făcut eroarea de a spune că îşi doreşte un preşedinte ortodox, unii formatori de opinie s-au şi grăbit să ajusteze această pretenţie.

“Discriminarea”

Prima reacţie a fost aceea că a-l întreba pe un candidat la preşedinţie ce religie are înseamnă a-l discrimina, mai ales în situaţia în care religia sa nu este cea majoritară. Personal consider că afirmaţia este falsă, întrucât singurele forme de a-l discrimina pe un candidat la preşedinţie pe criterii religioase ar fi 1. să-i interzici să participe în competiţia electorală din pricina apartenenţei la o religie anume; 2. să foloseşti apartenenţa sa la o altă religie pentru a-i îndemna deschis pe cetăţeni să nu voteze cu el. Aceste lucruri nu se întâmplă. În plus, interzicerea discuţiei despre religia unui candidat la preşedinţie ar putea să-i discrimineze şi să-i prejudicieze pe alegători, care au dreptul să dorească să fie reprezentaţi de cineva care le împărtăşeşte convingerile religioase. Există ţări în care monarhul este obligat să aibă anumită confesiune religioasă (Marea Britanie, Danemarca, Suedia, chiar fostul Regat al României), fără ca cineva să considere acest lucru o discriminare. Nu cred că există motive să credem că cineva va fi discriminat pe criterii religioase în societatea românească.

“Religia este o chestiune privată”

Apropiată de ideea discrimării este afirmaţia că religia este o chestiune privată, care nu trebuie discutată în public. Chiar dacă ar fi aşa, religia este o chestiune privată, însă nu poate fi, prin lege (art. 40, alin. 4 din Constituţia României) o chestiune secretă. Şi atunci, de ce nu poate fi discutată în public? De ce să nu ştie votantul dacă cel ce îi va fi preşedinte este sau nu de aceeaşi religie cu el? Oare nu este o formă de fraudare a încrederii votantului ca acesta să afle la ani distanţă că preşedintele său are o altă convingere religioasă decât a sa, poate una opusă, sau nu are nici o urmă de religiozitate?

Vor fi existând religii care sunt chestiuni private, însă Ortodoxia, religia majoritară de pe teritoriul României este o problemă comunitară. Credinţa ortodoxă în Dumnezeu creează şi la nivel social Trupul lui Hristos care este Biserica. Biserica Ortodoxă nu este o abstracţie, ci o prezenţă foarte concretă şi foarte implicată în viaţa socială, pentru că ea suntem noi, ortodocşii care votăm din cinci în cinci ani preşedintele României. Ştiind acest lucru, Constituţia din 1866 a României stipula, în art. 82, “Coborâtorii Măriei Sele vor fi crescuţi in religiunea ortodoxă a resăritului”[1], precizare reluată textual în art. 77 al Constituţiei Regatului României din 1923[2].

În condiţiile republicii democratice, putem cădea de acord ca religia ortodoxă să nu mai fie obligatorie pentru preşedintele statului, dar nu vedem de ce apartenenţa religioasă să nu mai fie discutată deloc, mai ales în condiţiile în care poporul arată clar din acel sondaj că doreşte un preşedinte de aceeaşi religie cu el. Or, nici măcar teoriile politice nu pot înfrânge voinţa populară, pentru că ştim încă de la nenea Iancu că în democraţie box populi, box Dei.

“Dumnezeu este Unu pentru toţi”

S-a exprimat şi ideea că Dumnezeu este unul pentru toţi românii şi că nu contează diferenţele confesionale. Această viziune, curat ecumenistă, merită o abordare teologică, pentru că ea marşează pe o concepţie falsă înrădăcinată şi în mentalul multor creştini ortodocşi din ţara noastră. Este perfect adevărat că “Dumnezeu este Unu pentru toţi oamenii”, însă nu este la fel de adevărat că “toate drumurile [religioase] duc la Dumnezeu”. Dimpotrivă, este perfect logic să credem că un singur drum religios duce la Dumnezeu, celelalte ducând cine ştie unde. Distincţia o fac clar cuvintele lui Iisus: “Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri” (Mt. 7,21). Din acest punct de vedere, nu e greu să îţi dai seama că drumul care păstrează voia lui Dumnezeu neîntinată este Ortodoxia, chiar dacă mulţi oameni, trăind după regulile lumii actuale, o consideră învechită sau perimată.

Concursul “cel mai ortodox candidat”

Campania electorală nu trebuie să degenereze într-un război religios, lucru pe care nu îl permite de altfel, în mod corect, nici Constituţia, care spune că orice învrăjbire religioasă, în relaţiile dintre culte, este interzisă (art. 29 [4] din Constituţie). Dacă admitem însă că preşedintele se votează în funcţie de personalitatea pe care o proiectează în spaţiul public candidatul respectiv, iar aprecierea e strict subiectivă, la voia alegătorului, atunci pentru ca alegătorul să aleagă în cunoştinţă de cauză trebuie să ştie ce religie are alesul său.

Dezavuez cu dispreţ concursul, de proastă calitate, care s-a lansat imediat după publicarea acestui sondaj, între candidaţii prezidenţiali, care se întrec să îşi manifeste “ortodoxia”. Apartenenţa religioasă nu trebuie să fie singurul criteriu de votare a preşedintelui şi nu trebuie să devină o marfă de proastă calitate în bătălia electorală. Ca ortodox practicant şi ca teolog pot să spun, fără să greşesc, că în această campanie nu există nici un candidat care să poată fi asimilat dorinţei exprimate de popor în acel sondaj.

Până la urmă discuţia se rezumă la întrebarea retorică: Chiar doreşte poporul român un ortodox preşedinte al său? Şi dacă da, este dispus să îl urmeze pe acesta?

[1] http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=37755.

[2] http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1517.

 

27 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] via MIHAI SILVIU CHIRILA: Chiar vor românii un preşedinte ortodox? | Saccsiv's Weblog. […]

    Apreciază

  2. Nimbus said, on august 11, 2014 at 11:29 pm

    Cred ca ar trebui un sondaj cu intrebarea: Doresc romanii in conducerea tarii (nu numai la presedentie ) francmasoni sau persoane apartinand unor organizatii oculte? Nu de alta dar spre exemplu domnul Ponta e mason declarat, plus evreu dupa mama deci evreu pur dupa legea Torei.

    Apreciază

    • Radu Iacoboaie said, on august 12, 2014 at 1:05 pm

      OFF TOPIC IMPORTANT

      ,,În 1959 comuniștii au risipit obștea și părintelui Arsenie Boca, deja martirizat prin închisori și la Canal, i-au interzis activitatea preoțească până la moartea ce a survenit după torturarea sa de Securitate. Fiind înainte văzător cu duhul el lasă mărturie a supliciului din care i s-a tras moartea, pictând la Biserica din Drăgănescu scena supliciilor Sf. Ștefan cel Nou, pomenit pe 28 noiembrie, data morții Părintelui Arsenie…” SURSA: http://www.evz.ro

      Așadar, cu puțin timp înainte de trecerea sa la cele veșnice, părintele fusese torturat din nou de către Securitate, tortură din care i s-a tras moartea…
      Cred că dosarul de CNSAS este foarte voluminos și ar merita cercetat în amănunt. Dar nu știm dacă în el se face vreo referire la acest aspect incriminator la adresa regimului. Presupunem că s-a șters sau nu s-a menționat.
      De ce fusese torturat? Pentru că a prevestit sau a proorocit căderea comunismului în România iar acest lucru comuniștii nu îl puteau accepta. Îl urau de moarte pe părintele Arsenie Boca pentru acest ,,blestem” la adresa lor.

      Și iată ce mai putem găsi noi:

      http://www.fericiticeiprigoniti.net/arsenie-boca/256-parintele-arsenie-boca-si-securistii

      http://www.ziaristionline.ro/2014/02/06/a-inceput-publicarea-dosarului-din-arhiva-cnsas-al-parintelui-arsenie-boca-sfantul-ardealului/

      Dă clic pentru a accesa Dosarul-de-securitate-al-parintelui-Arsenie-Boca.pdf

      REPRODUC MAI JOS TEXTUL DE PE SITE-UL OBIECTIV.INFO PENTRU IMPORTANȚA SA:

      Arsenie Boca este cunoscut drept Sfântul Ardealului, fiind considerat unul dintre cei mai mari duhovnici români. Pentru convingerile sale religioase, preotul Boca a fost arestat și torturat de fosta Securitate, alungat de la mănăstire, devenind unul dintre martirii regimului comunist.
      “Ultimul sfânt al românilor”, “Sfântul Ardealului”, sau “Biciul lui Dumnezeu”, așa a fost supranumit părintele care a marcat monahismul românesc, aducând alinare în suflete și fascinând mulțimile cu darul său de-a ști totul despre fiecare credincios pe care îl privea în ochi. Astăzi, Arsenie Boca este pentru mulți o icoană vie, un sfânt.
      La 29 septembrie 1910, în Vața de Sus, în judeţul Hunedoara, se năştea Zian Boca, fiul lui Iosif Boca şi al Cristinei. 19 ani mai târziu, în curtea Liceului „Avram Iancu”, din Brad, şeful de promoţie al absolvenţilor din acel an, acelaşi Zian Boca, planta, în cadru festiv, un gorun ce avea să se numească, prin hotărîrea tuturor, „Gorunul lui Zian”. Îi uimește pe toți prin frumusețea sa sufletească și asceza sa. Rămas orfan de tată, despre care spunea că l-a bătut “ca să nu mai pierd timpul”, tânărul Boca mărturisește că avea înclinații spre „științele pozitive”. Ar fi vrut să urmeze studiile pentru aviație, dar, din cauza sărăciei, a renunțat.
      Așa că a biruit ” înclinația contemplativă”, iar 1929 s-a înscris la Academia Teologică din Sibiu. După absolvirea Academiei din Sibiu, Mitropolitul Nicolae Bălan îl trimite, cu bursă, la Școala de Belle Arte din Bucureşti, pentru a se pregăti ca pictor bisericesc. Tot aici va urma şi studii de medicină, dezvoltând o pasiune pentru ştiinţe, ce-l va cuceri până la moarte. Încă din timpul studenției i se spunea “Sfântul”.
      Hirotonit diacon în 1935, iar în 1938 termină Belle Arte. Anul următor este trimis de mitropolitul Nicolae Bălan în Sfântul Munte Athos, pentru a deprinde viața călugărească. A stat acolo trei luni, iar acolo ar fi dat de un duhovnic aspru, care i-a zis: „Mă, tu nu eşti în stare de nimic! Nici la măturat nu eşti bun!”. Tânărul şi-a spus în sinea lui: „Aici e de mine, la ăsta stau!”. Amintindu-şi relaţia cu primul său duhovnic, Boca avea să exclame mai târziu, întrebat cum ar trebui să fie un călugăr: „Măi, nu toţi cei din lume se prăpădesc, nici toţi cei din mănăstire se mântuiesc… Unii dintre călugări nu sunt călugări, ci cuiere de haine călugăreşti… De vrei să te faci călugăr, fă-te ca focul!”.

      Darul vederii, la Muntele Athos

      La Muntele Athos a primit și darul vederii. Îi apare Fecioara Maria, care îl poartă prin văzduh, în mijlocul unui munte unde se afla un mare sfânt rus, Serafim de Sarov. Urcă apoi în munte timp de 40 de zile, postind și rugându-se și primind inițierea spirituală de la acest mare sfânt rus. Revine în țară îmbogățit cu experiențe minunate și intră în obștea Mănăstirii Brâncoveanu, de la Sâmbăta de Sus. În Vinerea Izvorului Tămăduirii, din 1940, este tuns în monahism, primind numele Arsenie. “Aici m-am trezit să fac duhovnicie cu oamenii, deși nu eram preot”, mărturisea Arsenie Boca. În 1942 este ridicat la treapta preoțească și numit stareț al Mânăstirii Brâncoveanu pe care o renovează schimbându-i înfățișarea. Rapid, faima părintelui Arsenie Boca se răspândește în întreaga țară, devenind simbol al Sâmbetei de Sus. Faima sa s-a datorat în bună măsură trăirii cu consecvență a regulilor cele mai aspre ale monahismului. Tot mai mulți oameni vin să îl vadă și să îl audă pe “Sfântul de la Sâmbăta”,pe cel renumit ca mare duhovnic.

      Prigonit și întemnițat de Securitate

      Este arestat, pentru prima dată, sub suspiciunea de legături cu legionarii, în 1945. Dar este eliberat în absența unor dovezi clare. În mai 1948, este din nou arestat și anchetat, pentru vina de a-i fi ajutat creștinește cu hrană pe luptătorii anticomuniști din Munții Făgărașului. Pentru aceste bănuieli, cât și datorită notorietății sale printre credincioșii creștini, este schingiuit o lună și jumătate, silit să dea repetate declarații, fiind apoi eliberat.
      Mitropolitul Nicolae Bălan îl strămută de la Sîmbăta la Mănăstirea Prislop în noiembrie 1948, pentru a-l proteja. Securitatea continuă să îl hărțuiască, iar la 10 ianuarie 1951 este arestat din nou și dus la Ocnele Mari.
      Datorită influenței pozitive asupra deținuților, este trimis la șantierul Poarta Albă din cadrul șantierului deschis de regimul comunist pentru Canalul Dunăre Marea Neagră.

      Minunile din închisoare

      Aici a avut loc minunea prin care părintele a reușit să “iasă” prin zidurile temniței, pentru a fi prezent la înmormântarea mamei sale. I se dau trei ore liber, timp în care pur și simplu dispare, gardienii dând alarma. La exact trei ore revine și, chestionat fiind de cei care îl păzeau răspunde că a fost la înmormântarea mamei sale. Gardienii au sunat acolo și li s-a confirmat prezența la înmormântarea mamei. Care avusese loc la Vața de Sus, la câteva sute de kilometri de locul unde părintele era închis.
      Se mai spune, pe baza mărturiilor supraviețuitorilor temnițelor comuniste, că ușa celulei sale se deschidea în fiecare noapte, astfel că un gardian trebuiea să stea permanent în fața ei. Se spune că dispărea pur și simplu, întorcându-se spre dimineață.
      Preotul Viorel Trifa a povestit ce știa de la un fost gardian, angajat la una dintre închisorile la care fusese deţinut Boca. „I-au spus părintelui să le spună ceva despre Dumnezeu, ca să-i facă să creadă. Şi părintele le-a spus că la al doilea rând de porţi ale închisorii, se află două femei. Le-a descris, cu lux de amănunte, ce avea fiecare în desagă. Cei doi gardieni au fugit şi le-au scotocit femeilor în saci. La întoarcere, au reclamat la conducerea închisorii că printre deţinuţi se află un părinte care vede prin ziduri.”
      Primul mare semn dumnezeisc s-a arătat insa chiar după prima arestare a sa. Se spune că, într-o noapte, monahul a fost scos din celula unde se afla, în arestul Securității de la Hațeg, de doi milițieni brutali. Cei doi l-au luat de subsuori, pe sus, în timp ce îl insultau și îl batjocoreau. Părintele i-a iertat, dar mâna dreaptă a unuia și mâna stangă a celuilalt, adică exact cele care l-au atins, s-au uscat în scurt timp. Milițienii au rămas infirmi pe viață. Mulți credeau că minunile părintelui Arsenie Boca se săvârșeau prin foc, iar cine îl atingea cu dușmănie, era ars de para focului Dumnezeiesc.

      Este eliberat, dar, pentru scurtă vreme. Prigoana continuă, astfel că, de Rusalii, în septembrie 1955 este din nou anchetat și arestat. Securitatea nu reușește să îi găsească o vină, pentru a-l închide mai mult timp. Așa că este pus în libertate și se întoarce la Prislop. În 1958, după impunerea unui nou regulament monahal, părintele Arsenie Boca și stareța Zamfira Constantinescu sunt nevoiți să părăsească mânăstirea, iar maicile sunt obligate să intre în lume. Mănăstirea devine cămin de bătrâni până în 1967.
      Din acest moment și până la moartea sa, în 1989, nu mai are voie să poarte haina călugărească. Patriarhul Iustinian reușește însă să îl aducă la atelierele de pictură ale Patriarhiei. Pentru a scăpa de teroarea regimului comunist și de oamenii Securității, părintele Arsenie acceptă să lepede haina duhovnicească și să o îmbrace pe aceea de mirean. Nu însă fără a renunța la stilul auster de viață trăit în mânăstire.

      Profețiile de pe zidurile Bisericii Drăgănescu

      Timp de 15 ani, din 1968 până în 1983, pe zidurile Bisericii Drăgănescu, de lângă București, părintele pictează predicile pe care obișnuia să le țină, în fața a mii de credincioși, la Sâmbăta de Sus. Iar duhul profetic al părintelui se regăsește în toate creațiile sale de pe zidurile bisericii. După terminarea picturii de la Drăgănescu, se retrage la Sinaia, alături de fosta obște de la Prislop, scrie ziuanews.ro.

      La 29 septembrie 1989, maiorul de securitate Cocârlea Constantin propune scoaterea din supravegherea informativă a ieromonahului Arsenie Boca. La 28 noiembrie 1989, părintele Arsenie Boca trece la cele veșnice. A fost înmormântat, după dorința proprie, la mănăstirea Prislop, la 4 decembrie 1989, prorocind că aici va fi loc de pelerinaj. Mormântul părintelui Arsenie de la mănăstirea Prislop reprezintă în prezent unul din importantele locuri de pelerinaj din țară, zeci de mii de oameni venind în fiecare an, aici, pentru a se ruga la Sfântul Ardealului, una dintre marile figuri duhovnicești.

      AR FI O GREȘEALĂ SĂ ADAUG ȘI CELE PESTE 20 DE COMENTARII CARE URMEAZĂ, SCRISE ÎN BĂȘCĂLIE SAU BATJOCURĂ… ÎN URĂ FAȚĂ DE MEMORIA POSTUMĂ A PĂRINTELUI MARTIR AL TEMNIȚELOR COMUNISTE – ARSENIE BOCA.

      Apreciază

    • Radu Iacoboaie said, on august 13, 2014 at 10:08 am

      Rog pe cei care știu ceva despre scrisoarea părintelui Arsenie Boca adresată măicuțelor de la mănăstirea Diveevo, aflată la 12 km de Sarov, să dea un semn.
      Căutând această scrisoare am dat peste un blog ortodox de toată frumusețea, în care apar mai multe rugăciuni adresate părintelui Arsenie Boca. Se numește PAGINA DEDICATĂ CINSTIRII MĂICUȚEI DOMNULUI. L-am adăugat la blogroll.
      Părintele Arsenie l-a întâlnit se pare cu adevărat la muntele Athos pe Sf. Serafim de Sarov, când a ținut acel post negru de 40 de zile. De aceea și avea evlavie la acest sfânt din Rusia. Doamne ajută!

      Apreciază

  3. Radu Iacoboaie said, on august 12, 2014 at 2:54 am

    Cu siguranță că foarte mulți români și-ar dori un președinte ortodox, adică un reprezentant de-al lor de aceeași religie, pentru a avea mai multă încredere în el. Dar mass-media și cei care o manevrează din umbră după bunul lor plac sunt de fapt cei care decid cine să iasă președinte, cum trebuie modelate și inventate preferințele electoratului folosindu-se în aceste scopuri josnice de diverse sondaje. LA NOI SE DECIDE LA WASHINGTON CINE IESE PREȘEDINTE. Statele Unite și Israelul, prin masonii lor de elită sunt cele care decid.

    Din partea mea, ce pot să spun decât, că da, ÎMI DORESC FOARTE MULT UN PREȘEDNTE CU ADEVĂRAT ORTODOX! PÂNĂ ACUM AM AVUT DOAR ATEI (LIBER CUGETĂTORI) ȘI FALȘI CREȘTINI.

    Apreciază

    • Radu Iacoboaie said, on august 12, 2014 at 2:56 am

      Dar câți candidați cu adevărat ortodocși intră măcar în cursa alegerilor prezidențiale, ca să-i putem alege? Cred că niciunul.

      Apreciază

      • Aromanul said, on august 12, 2014 at 11:29 am

        Adevarat nu este nici unul. Singurul adevarat crestin ortodox dar care nu este printre noi CORNELIU ZELEA CODREANU.

        Apreciază

    • Radu Iacoboaie said, on august 12, 2014 at 8:26 pm

      OFF TOPIC IMPORTANT

      Postez aici filmul NICOLAE CEAUȘESCU l-a ucis pe martirul creștin ARSENIE BOCA:

      Doamne ajută! Așa credeam și eu. Securitatea lucra la ordinul lui Ceaușescu. După minutul 4 încep dezvăluirile…

      Apreciază

  4. AKRITAS said, on august 12, 2014 at 6:30 am

    da. cu siguranta poporul vrea un ortodox ! insa nu e lasat sa-si doreasca asta ! si se lucreaza din greu pentru asa ceva !

    Apreciază

  5. mihai said, on august 12, 2014 at 9:01 am

    este de dorit un candidat de alura MARESALULUI ION ANTONESCU, si mias dori sa aud cuvantul ROMANI TRECETI TISA si garnituri de tren pregatite pt. a fi incarcate cu bozgori si deportati in mongolia, de acolo de unde provin ei de fapt

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 12, 2014 at 9:37 am

      mihai

      Nu sunt de acord cu cele ce ai scris in comentariul tau.

      Apreciază

      • danielvla said, on august 13, 2014 at 12:21 pm

        Dar cu ce ai fi, frate de acord? Sa-i punem pe minoritari in vitrina ca pe bibelouri?
        Si eu zic, daca or avea mongolii sau alte tari asiatice ceva pamant de vanzare, sa-l cumparam pentru dragii nostri ungurasi. Ba sa le facem cadoul asta si tiganilor mult iubiti de pe aici. 🙂
        Asta daca nu cumva ofera Ungaria ceva terenuri si casute pentru ei. Si cum Rusia e destul de mare, poate gasim si de-ai lor sa-i trimitem la export.

        Apreciază

    • Ioannis said, on august 12, 2014 at 11:43 am

      M-ai făcut să râd, şi suntem încă în post … 🙂 În primul rând Mareşalul Antonescu a făcut greşeli mult prea grave… Cât despre trecerea Tisei, CU CINE? Recrutăm tineri golind Bamboo-urile ? Eu în afară de Golgotă şi de a mai trezi 2-3 pe lângă noi, nu mai prevăd că ne-a rămas mai nimic de făcut în Rrromânia …

      Apreciază

      • cca70 said, on august 12, 2014 at 6:49 pm

        din pacate ai dreptate….mare minune daca gasesti 3-4 asemeni tie in grupul tau de prieteni sau familie

        Apreciază

      • danielvla said, on august 13, 2014 at 12:27 pm

        Ioannis,
        Asta nu conteaza. Tot ce-i trebuie turmei este un pastor capabil si un grup de colaboratori… Cei buni vor prinde curaj si turma din ce in ce mai ratacita si mai imprastiata, se va aduna si isi va veni in fire.
        Problema e ca nu e lasat un astfel de pastor sa apara.

        Apreciază

    • valentin dorneanu said, on august 12, 2014 at 11:51 am

      nu e bine, normal este conviețuim cu aproapele nostru.

      Apreciază

    • valentin dorneanu said, on august 12, 2014 at 11:54 am

      și un președinte ortodox nu ar face cum zice mihai

      Apreciază

    • mihai said, on august 12, 2014 at 5:24 pm

      problema este ca pe noi minoritarii in cea mai mare parte neau tras in jos, deci cu alte cuvinte romania a avut de suferit si depe urma acestora, chiar am vazut pe un site de joburi cum firme din zone precum, harghita, mures, si covasna impun la angajare cunoasterea limbii maghiare, ceea ce nicaieri in lumea asta nu sa pomenit asa ceva, un exemplu este s.u.a, unde trebuie musai cunoasterea limbii engleze, fie ca vrei fie ca nu vrei, bine ca nu sunt de acord nici cu absurditatile de acolo, sau ca sa fiu mai bine inteles este ca si cand mas duce in casa cuiva si sai spun eu ce sa faca la el incasa, desi eu sunt un parvenit acolo. Nu vreu sa exagerez, dar parca vad ca maine poimaine, vom fi niste neaveniti la noi in tara. incalecandune minoritari de tot soiul si aciuati din toate partile

      Apreciază

  6. nikodim said, on august 12, 2014 at 2:59 pm

    Un presedinte ortodox, ar fi cam ce au fost multi voievozi din vechime. Probabil ar extermina sistemul politic generator de coruptie si de cele mai josnice moravuri omenesti, instituit de pe vremea marionetei cu sortulet SH,Cuza, cu o ierahie unica, adica Biserica Ortodoxa a unor ierarhi cu frica de Hristos si fara sortulete cu echere si compase brodate ascunse pe sub sutane. Aceasta ar duce la eliberarea oamenilor de multiple patimi cotidiene ucigase, generate de acesti alesi uzurpatori si implicit de insuflarea unui ideal national de apartenenta la neam si Biserica, lucru care ar da posibilitatea mobilizarii eforturilor pentru ridicarea duhovniceasca, culturala, materiala a tarii. Vise!!!

    Apreciază

  7. nikodim said, on august 12, 2014 at 3:06 pm

    Cred ca daca ar fi sa apara un asemenea conducator ca cel pe care l-am descris mai sus, ar fi linsat de noi insine. Ne-ar deranja pre mult! Deci nu stiu daca noi insine mai suntem asa de corecti ca sa pretindem o conducere ideala. Si referitor la ce am zis, imi vine in minte materialul despre mascarada de pe litoral a lui Mazare, cu Stefan cel Mare, unde in afara de doi-trei care protestau la acel circ blasfemiator, restul, mii si mii, „consumau” intens distractie in Postul Adormirii Maicii Domnului…si inca cu binecuvantare „de sus”. Repet, un conducator ortodox, ar fi linsat foarte repede de masele „ortodoxe”. SPER SA MA INSEL!!!

    Apreciază

    • aha said, on august 12, 2014 at 6:34 pm

      cred ca ai dreptate. un conducator ortodox ar fi vazut ca un nebun.

      Apreciază

  8. nikodim said, on august 12, 2014 at 3:09 pm

    Scuze pentru greseala gramaticala de tip „EBA” din primul text.
    Rectific, „compasuri” nu „compase”

    Apreciază

  9. Ion said, on august 12, 2014 at 6:43 pm

    Diversiunea „Ghise – candidat la presedintie”.

    Acum cateva zile pe Antena 3, era o emisiune realizata de Cristina Topescu, avand ca inmvitati pe actorul Sebastian Papaiani si pe dl Ghise. La sfarsit, realizatoarea a intrebat ce cred invitatii daca preesdintele Romaniei trebuie sa fie ortodox. Dupa niste povesti cam incalcite, Papaiani a concluzionat ca da, trebuie sa fie crestin ortodox. Ghise a spus ca desi el e ortodox, el crede ca nu conteaza religia si ca toti avem „acelasi tata ceresc” (idee masonica). Cristina Topescu a spus ca si ea crede la fel ca Ghise.

    Eu cred ca la alegeri nu avem, de ales decat intre masonul 1 ori masonul 2 sau Masonul 3, etc. cam asa ceva.

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 12, 2014 at 6:52 pm

      Ion

      Si va „castiga” alegerile cel desemnat de licurici.

      Apreciază

  10. Ionut said, on august 12, 2014 at 7:35 pm

    In mod sigur, romanii isi doresc un presedinte crestin-ortodox. Cu adevarat ortodox. Unul care sa aiba un duhovnic bun de care sa asculte. Unul in care sa arda inima pentru credinta si tara.
    Culmea e ca putem avea un asemenea presedinte, insa nu suntem in stare sa ne mobilizam. Cred ca si daca am alege la intamplare un om dintre noi, Romania ar avea mai multe sanse de mai bine.
    Nu e greu sa gasim un astfel de om. Nu e greu sa strangem 300.000 de semnaturi. Din pacate, ne-am obisnuit cu raul si, desi stim cu totii ca binele Romaniei nu poate veni de la actuala clasa politica, totusi suntem plini de neincredere si de banuieli pentru un ilustru anonim care ar candida ca independent si multi nu ar avea rabdare sa cerceteze ce fel de om e. Si decat sa se oboseasca sa verifice cine este cel care candideaza, prefera sa voteze un mincinos de profesie, pe care il stiu de la televizor.

    Apreciază

  11. raduiacoboaie said, on august 12, 2014 at 8:27 pm

    Reblogged this on Radu Iacoboaie.

    Apreciază

  12. sin gh. laurențiu said, on august 12, 2014 at 9:15 pm

    Președinte ortodox
    Vom pupa – de-om ține post!
    Post răzbit și rugăciune,
    Fereală de spurcăciune,
    Mamele să nu-și mai junghie
    Pruncii-n pîntec cît o unghie…

    Eu mă mir c-avem tupeu
    Să-i cerem lui Dumnezeu
    Tot ce credem NOI că-i bun –
    Parc-ar fi un moș crăciun…
    E cumva o jucărie
    Ca s-o scoatem din cutie
    Și s-o folosim la joc,
    Vîrînd-o apoi la loc?

    Întîi, să fim noi cuminți,
    Și să reintrăm în minți.
    Poruncile să urmăm,
    Fapta bună să lucrăm.

    Și DUP-AIA la plăcinte:
    un ortodox președinte…

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.