JAZZ si TEATRU la Manastirea Partos, de langa Timisoara …
Citez din articolul Festival de jazz si teatru la Manastirea Partos:
O “sfanta cafea” sub nuc, apoi jazz, teatru si rugaciune. Asa se va petrece acest sfarsit de saptamana la Manastirea Partos, acolo unde are loc prima editie a fetivalului “Clasic in Jazz si Teatru”.
Aflata la 57 de km de Timisoara, pe raza comunei Banloc, Manastirea Partos, atestata documentar in 1571, il are in prezent staret pe ieromonahul Varlaam Almajanu, a carui vocatie duhovniceasca are darul de a-i fascina pe oameni si a-i aduce alaturi de el. Mai cu seama printre tineri are parintele Varlaam o aparte trecere, discipoli entuziasti trec adesea pragul manastirii, urmandu-i, cu devotament, povetele. Asa se face ca un grup de tineri artisti a pus la cale Partos Art Festival, eveniment a carui prima editie se va desfasura in 26 si 27 iunie, chiar in incinta manastirii de calugari.
Purtand genericul “Clasic in jazz si teatru”, festivalul se va desfasura dupa urmatorul program:
Sambata 26 iunie 2010
10.00 Liturghie
12.00 Sfanta Cafea (sub nuc)
13.30 Deschidere Partos Art Festival
14.00 Prima parte
1. Dumitrana Lidia,Pomparau Bianca-vioara, Ada Vizman-pian
Pachelbel-cannon
Lux Aeterna(requiem for a dream).
2. Pomparau Bianca-vioara, Grbici Cristina-pian
L. Van Beethoven-sonata nr.1 in Re Major partea I
Canzona
The reel
3. Malac Georgiana, Varga Cristina-teatru
“Intamplator?” Text si regie de Malac Georgiana si Varga Cristina
15.00 Pauza de masa
17.00 Partea II
1. Mitrici Jasmina-teatru
Prostii sub clar de luna (monolog)
2. Dubyk Ana-vocal , Vizman Ada-pian, Chifu Andrei-chitara
Caravan-Duke Ellington
Beauty and the Beast-Allan Menken
3. Pomparau Bianca-vioara, Vizman Ada-pian
W.A. Mozart-sonata in Sol Major, partea I
Song from a secret garden
4. Andrei Ancuta-pian
Valurile
L. Van Beethoven-sonatina, partea I
Pauza 10 minute.
5. Simona Ion-vioara
Mussenet-Meditatie
J.S.Bach-Presto
6. Simona Ion, Angela Ion-vioara
J.S.Bach-Concerto
7. Angela Ion-vioara
Vals-Autumn
8. Alice Bidiviu, Miklos Denis, Eliana Zah-teatru
“Abur” de Diana Dupu in regia lui Cristiana Irsai
18.00 Vecernie
19.00 Cina
20.00 Foc de tabara (daca ploua cu Dumnezeu inainte…)
Duminica 27 iunie 2010
10.00 Liturghie
12.00 Sfanta Cafea (sub nuc)
13.00 Prima parte
1. Eliana Zah-pian
C.Debussy-Clair de lune
2.Raul Iancau-teatru
Teatru descompus de Matei Visniec-Gandacul (monolog)
3. Damian Gabriela-oboi, Pomparau Bianca-vioara, Chifu Andrei-chitara
A.Vivaldi-L’hiver largo
E.Grieg-Solveigs Lied
4. Malac Georgiana-teatru
De ce fierbe copilul in mamaliga de Aglaya Veterany (monolog)
14.00 Pauza de masa
15.00 Workshop teatru organizat de prof. Ioan Strugari
16.30 Partea a II-a
1. Vizman Ada-pian
C.Debussy-Arabesque
2. Varga Cristina, Staicu Mihai-teatru
Costica
3. Jebelean Crina-vocal, Vizman Ada-pian, Chifu Andrei-chitara
Eva-Tuomas Holopainen
Forever Yours
4. Dubyk Ana-vocal, Chifu Andrei-chitara
Lullaby of birdland-George Gershwin
17.00 Cristiana Irsai,Raul Rosca-teatru
One way fall de Victor Potra in regia Cristianei Irsai
17.30 Inchidere Partos Art Festival
18.00 Vecernie
19.00 Cina
20.00 Foc de tabara bis (daca totusi nu ploua)
Cititi va rog si:
De 9 MAI – ZIUA EUROPEI, concert MOZART in MANASTIREA ORTODOXA TIMISENI din localitatea SAG
Actiuni din ce in ce mai interesante in Mitropolia Î.P.S. Nicolae Corneanu …
Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:
https://saccsiv.wordpress.com/about/
ApreciazăApreciază
O ‘sfântă cafea … cu aghiazmă probabil’ și niște cornițe de toată frumusețea pe afiș. Cornițe … Corneanu … ce coincidență…
ApreciazăApreciază
@Pustnicul Digital,
Asta am observat si eu, e grav.
ApreciazăApreciază
cred ca ar trebui sa va bagati mintile in cap.
ApreciazăApreciază
Mie imi place cafeaua foarte mult 😦
ApreciazăApreciază
foarte „interesanta” manuta cu doua degete in sus din afis….
ApreciazăApreciază
In manastire se vor juca scene de pedofilie si incest si se vor induce sentimente de groaza:
„Încă dinainte de a citi această carte mi s-a spus că este o carte despre incest, relaţii sexuale perverse şi pedofilie.”
http://www.bookblog.ro/x-woodisor/de-ce-fierbe-copilul-in-mamaliga/
http://www.teatrul-odeon.ro/spectacole/stagiune/copilul.htm
ApreciazăApreciază
gruian
cum adica se joaca scene de pedofilie in manastire?!?
ApreciazăApreciază
Macar nu au facut asta in post…asta mai lipsea.
Nu inteleg ce legatura poate sa aiba un festival de teatru cu o sfanta manastire. Sa speram ca din asta iese sub macar o forma „teatru indohovnicit” la unii actori si nu doar o manastire de calugari „teatrala”…
Sa ma ierte Dumnezeu!
ApreciazăApreciază
pai a fost in post…
ApreciazăApreciază
azi s`a terminat postul ..
ApreciazăApreciază
@ Alexandru:
Legatura este aceeasi cu cea pe care o are si Corneanu cu Sfintii Parinti si cu respectarea Ortodoxiei…
–
Am o intrebare (pentru cei care stiu) : de unde (cand, cum) s-a admis semnul cu „doua degete” sus in scoli (mai ales in clasele mici, dar si la gimnaziu), atunci cand se ridica mana pentru a raspunde, la ora ?!…
ApreciazăApreciază
Eu am intrat la scoala in toamna lui 1989 si ni s-a spus de la inceput cum trebuie sa ridicam mana, imi amintesc ca am fost corectat prima data cand am vrut sa raspund fiindca ridicasem doar degetul aratator 🙂 . Deci nu are sens asocierea cu imaginile revolutionarilor victoriosi, cu siguranta azi sunt multi care cred ca de la ei a fost adoptat. Nici ei nu l-au inventat, se crede ca acela care l-a facut prima oara in fata unui auditoriu si care a lasat o imagine memorabila a fost Winston Churchill dupa succesul debarcarii in Normandia (sper sa nu ma insel), vrand a simboliza V de la Victorie.
Cat despre scolarii nostri, presupun ca li s-a impus destul de tarziu sa ridice mana ca Churchill invingator, si mai cred ca pedagogii s-ar fi gandit ca niste degete raschirate atrag mai usor atentia dascalului, sunt remarcate instant.
De fapt, stai putin… unul din scriitorii nostri mari, intr-o povestire amintindu-si de anii de scoala, deci in primele decenii de secol 20, arata ca ridicatul mainii tot asa era, cu doua degete, dar foarte probabil erau lipite. Uite, nu mai stiu sigur, cred ca macar in clasa intai asa le ridicam si eu cu colegii. Totusi, probabil ca ne-am magnetizat cu imaginile de la TVR si curand dupa ’90 cu totii faceam semne revolutionare la ore…
ApreciazăApreciază
The Peace Sign and Satanism
The signal „actually began as a symbol of Satanic benediction during the rituals.” This sign has been used by Yasser Arafat, Richard Nixon, Winston Churchill, and Stewart Meacham, Co-Chairman of Reds’ New Mobilisation Committee.” Churchill said that the sign stood for victory but remember that Churchill was one of the insider „elite” and a Mason. He most likely knew the evil significance of this symbol but tried to give it a facelift.
The „v sign” has a colourful history. „V” is the Roman sign for the number five and Adam Weishaupt used it in the Illuminati to symbolise the „Law of Fives,” but there’s more. In the Cabala:
„the meaning for the Hebrew letter for V (Van) is ‘Nail.’ Now, ‘The Nail’ is one of the secret titles of Satan within the Brotherhood of Satanism. Satan is letting us know that this is one of his favourite signs. Why else does he like the PENTA-gram (Penta = five!) and the FIVE-fold salute used in Masonry and Witchcraft?”
Furthermore:
„The Leftists, radicals, and Satanists who have popularised that sign…know its ancient significance very well. In fact, that ‘V’ sign is now used extensively by such Communist organisations as the Young Socialist Alliance, Vets for Peace in Vietnam, and the Students for a Democratic Society.”
ApreciazăApreciază
Este o diferenta: la scoala se ridica doua degete, dar alaturate; la revolutie cele doua degete formau litera V.
Ma revolta si ma dor aceste actiuni anti-ortodoxe care se desfasoara in manastiri.Nu vreau sa judec calugarii de la aceste manastiri, poate au fost obligati sa accepte.Dar, in conceptia europeana, manastirile trebuie sa se laicizeze sau sa dispara.Acesta este doar inceputul.Unde nu se poate, se intervine in forta, ca la manastirea Poiana Marului din jud. Buzau, unde si Epifanie vrea sa faca o enclava de euro-manastire.De aceea l-a inlaturat pe parintele Macarie, caci era prea duhovnicesc si atragea lumea.
Sunt vremurile cernerii.
Nu stiu unde am citit ca un liger european a zis ca „trebuie sa dispara ciorile din Carpati”.Ciorile fiind calugarii/calugaritele.
ApreciazăApreciază
Eu cred ca un copil nu poate face diferenta intre doua degete lipite si doua degete … in V; in practica, cand ridicam mana, devenea oricum obositor sa le tin mereu lipite.
Mie mi se pare ca o mana ridicata este mult mai vizibila decat doua degete; si, din fericire, prin liceu (fara vreun motiv anume) la mine se renuntase complet la doua degete, in favoarea ridicarii mainii, pentru a raspunde.. ceea ce mi se pare cel mai ok (si mai relaxant decat sa stai cu doua degete lipite sau in V).
Poate e doar o chestie care mi se pare doar mie, insa de ceva timp mi-am pus problema de unde pana a aparut si a intrat in obisnuinta obiceiul asta cu ridicarea „doua degete” (lipite sau nu) la scoala.
ApreciazăApreciază
Doamne fereşte, ce apostazie.
ApreciazăApreciază
Nu stiu, unde, pe net, am dat odata peste un articol in care se spunea despre faptul ca mormantul Sfantului Iosif de la Partos ar fi fost, intr-o oarecare masura, profanat. Ah, nu mai stiu exact contextul… Stie cineva, ceva? Sau, cu alte cuvinte, ar putea fi ceva adevarat in treaba asta? De mirare n-ar fi, vazand vremurile. Oricum, jazz-ul este o „mangaiere”, pe langa ce va mai urma, intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat.
ApreciazăApreciază
http://www.crestinortodox.ro/acatiste/acatistul-sfantului-iosif-nou-la-partos-67110.html
ApreciazăApreciază
Frate, la multi ani de Sfanta sarbatoare de astazi a Sfintilor Apostoli Petru si Pavel!!!
Ai grija cu ad sens de la google si eu am mari probleme …. sunt rataciri.
Asta de la tine te duce la un site inele luxor care aduc fericirea!!!!??????
Nu se poate pune un filtru?
Astia daca vad ca ai continut crestin iti baga ce vor ei???
ApreciazăApreciază
Despre ce ad sense vorbesti ? sunt curios un pic ca eu nu vad nimic
ApreciazăApreciază
Gabriel
Ce vor ei baga la publicitate
ApreciazăApreciază
E NIBIRU ???
http://sohowww.nascom.nasa.gov/data/realtime/c2/512/
ApreciazăApreciază
@varvara
am dat un search pe google dupa „ciorile din carpati”:
textul e copiat de aici : http://savatie.wordpress.com/2008/12/16/audienta-la-un-demon-mut-capitolul-3/
ApreciazăApreciază
Eu nu pricep ce legatura este intre clasicii Pachelbel, Beethoven, Mozart, Bach, Debussy si jazz? Mi se pare ca e trântit total aiurea cuvantul jazz pe afis. E mai multa muzică clasică decat jazz in program.
Oricum, un dezastru! Un non-sens.
Ce vor sa faca de fapt? Sa-i culturalizeze pe calugari? Pe enoriasii care vin de obicei la manastire? Nu mai au unde-si etala veleităţile artistice, nu mai au spaţii, săli de spectacole?
ApreciazăApreciază
filmulet despre noua revolutie ce urmeaza
ApreciazăApreciază
este un filmulet ce promoveaza falsele solutii pentru nwo.
ApreciazăApreciază
Nu este cumva aceeasi manastire unde s-a tinut si concertul de muzica clasica cu ceva luni inainte?
Au inceput prim muzica clasica sia cum continua cu jazz si teatru pe la toamna avem concert de rock
Off topic
@Veaceslav
Am impresia ca stii ruseste si am o rugaminte
Am o colega ucraineanca, m-am casinit enorm sa gasesc cum se cpune la Acatist si Paraclis (ca rugaciuni) in ruseste. Daca stii, te rog frumos spune-mi si mie pe aceasta cale. Daca ai un site ortodox in ruseste de unde sa poata lua si fata asta niste rugaciuni si mai bine….e reticenta deocamdata sa se duca la un preot….asa sunt oamenii mai caposi si trebuie sa-i luam usor.
Multumesc frumos si Domnul sa te aiba in paza
ApreciazăApreciază
@Alexandra,
La acatist se spune – Акафист
La Paraclis – Параклис
La Rugaciune – Молитва
La Psaltire – Псалтирь
multe rugaciuni puteti gasi la http://www.molitvoslov.com/
http://www.molitvoslov.info/
Doamne ajuta!
ApreciazăApreciază
Goagăl … fata reticentă dă un search … în rusă, evident.
PS: Nu e vremea să mai fim reticenți. Lațul se strânge prea repede. Mai cu talent.
ApreciazăApreciază
[…] Saccsiv: JAZZ si TEATRU la Manastirea Partos, de langa Timisoara … […]
ApreciazăApreciază
Sarbii, in semn de victorie ridica trei degete, invocqnd Sfanta Treime.
Peste ei a trecut potopul si parjolul. Manastirile lor, in care nimanui nu i-a trecut prin minte sa comita” acte culturale de larga respiratie europeana”, au fost distruse sau profanate, pamantul lor va mai genera moarte decenii de-a randul dar ei isi pun nadejdea numai in intreita dumnezeire.
Iata ca „fetele noastre bisericesti” nu au inteles nimic din tragedia fratilor ortodocsi si asta nu de ieri, de alaltaieri. Zaiafeturile din unele manastiri sunt de pomina. Sa fie uitata oare vremea in care Iliescu isi ghiftuia comunistii reciclati la Ghighiu? Multi considera ca unei manastiri i-se impun aceste „manifestari” de catre ierarhie dar nu poate fi trecuta cu vederea atitudinea Staretilor(telor). Gasesc, de pilda ,ca a permite ca intr-o manastire , calugaritele sa urmareasca serialele TV, din categoria „Sclava Isaura”, este inadmisibil si totusi…
Marilor ispite ale acestor vremuri Staretii au datoria sa le tina piept cu orice pret. Pentru fiecare suflet impins spre ratacire, vor da socoteala si ma intreb cata liniste sufleteasca au, cand stiu cati preoti si calugari nu au fost clintiti din dreapta credinta in conditii de martiriu.
Aceasta maniera de ispitire „prin dialog cultural” intre tineri se practica si in bisericile din diaspora. Despre aceste lucruri v-am mai scris, dar „atingand un subiect sensibil”, comentariile nu au aparut.
Aia de fac semnul victoriei diavolesti, isi desfasoara planul de dizolvare a ortodoxiei pus la punct departe de tara, dar cu acordul BORului si guvernului aservit.
Poate ca noi,”masele” nu mai putem face nimic concret pentru a sminti din loc tagma ratacitilor din Biserica nostra, dar avem datoria de a spune adevarul. In afara Adevarului Ortodoxia nu poate exista.
ApreciazăApreciază
MANASTIRILE NOASTRE SUNT IN PERICOL ! A inceput, in forta, desacralizarea lor; si cum monahii si monahiile duc o viata frustranta, se mizeaza pe asta, si pe multi nu va fi greu sa-i rataceasca; vor invinge doar cei induhovniciti, si aceia nu sunt multi in manastiri, pentru ca sunt multi tineri, si nu au o practica indelungata a rugaciunii; numai aceia care se vor agata cu disperare de rugaciune vor birui, pe ceilalti ii va duce valul. DOMNUL SA FIE CU TOTI CALUGARII NOSTRI, CA SA INVINGA ! AMIN.
ApreciazăApreciază
Eu zic totusi sa pastram proportiile.
Totul se petrece in poiana lui Corneanu, in Banat,, unde fratii nostri romani sunt si ei iubitori de „trendy”,( nu conteaza unde) dar sa fie . Si mult. N-ai sa intalnesti acelasi spirit de „let be together” prin schiturile si manastirile de prin Moldova. E un alt mod de perceptie si traire a credintei. Cum spunea Sorin Dumitrescu : „evlavia moldovenilor s-a transmis prin cromozomi. De aia si ateii sunt evlaviosi” (asculta „Ruptura”).
Precizez: nu sunt moldoveanca. Sunt romanca ortodoxa, indurerata ca si voi de diferentele de perceptie si traire a credintei noastre stramosesti. Sper sa nu se supere nimeni.
ApreciazăApreciază
NU POATE fi adevarat ! nu asta e rostul manastirilor ! cei care vor sa traiasca omeneste / lumeste nu au decat sa paraseasca monahismul , nimeni nu-i impiedica – indiferent de rang , fie el mitropolit ; nu trebuie sa aduca in spatiul SACRU lumescul ci sa mearga ei in lumesc ; chiar nu au frica de Dumnezeu ! unde au citit in Sfanta Scriptura ca Hristos amesteca lucrurile omenesti cu cele duhovnicesti ? unde , in Sfintii Parinti, gasim scris ca teatrul este de amestecat cu duhovnicescul ? cei care au organizat acest „spectacol” au citit oare Hristoitia ? sau inventeaza ei alta morala crestina ? cum sa oprim propagarea unor astfel de murdarii aruncate in obrazul Bisericii si chiar in cel al Mantuitorului Nostru Iisus Hristos ?
ApreciazăApreciază
Dureros.
De-ţi va greşi ţie fratele tău, mergi, mustră-l pe el între tine şi el singur. Şi de te va asculta, ai câştigat pe fratele tău.
Iar de nu te va asculta, ia cu tine încă unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori să se statornicească tot cuvântul.
Şi de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ţi fie ţie ca un păgân şi vameş.(Mt.18,15-17)
Eu ma intreb, chiar nu se pot discuta aceste subiecte „senzationale” la alt nivel decat doar pe virtual? Aici fiecare blog se adreseaza unei anume categorii de cititori carora aceste informatii le pot folosi sau ii pot sminti. Chiar e suficient sau folositor?
Cine ar trebui sa ia atitudine cand apar astfel de probleme in biserica?
ApreciazăApreciază
@ cammely
Nu se poate discuta public. Trebuie sa realizam ca preotii si calugarii nesmintiti de ispite sunt cei mai afectati de stricaciunile cu care sunt confruntati. Aprige lupte se dau in multe comunitati si credinciosul de rand nu mai este considerat adesea ca facand parte din trupul Bisericii, ci ca simplu contribuabil. A aduce reprosuri public, a cere explicatii, ar conduce la crearea unui sentiment de teama si confuzie printre credinciosii care nu inteleg sau au decis sa ignore tulburarile din sanul Bisericii. O astfel de atitudine ar face mai mult rau decat bine. La taina spovedaniei insa, credinciosul are datoria sa ii spuna preotului ce il nelinisteste si in felul acesta va razbate pana la inaltimea Patriarhiei si in „sfaturile”manastiresti, nemultumirea enoriasilor. Si apoi, e simplu si drept sa intorci spatele celui care picteaza mascari pe zidurile bisericii (gorbaciovi si bushi) , inoveaza Slujbele si miroase a puciosa de la o posta. O atitudine cuviincioasa dar ferma este raspunsul crestinului in aceste vremuri.
ApreciazăApreciază
Multumesc din suflet Veaceslav
Domnul sa te intareasca pentru zilele ce vor veni
ApreciazăApreciază