SACCSIV – blog ortodox

Vigilant Citizen: Ceva este teribil de în neregulă cu filmul ‘Poor Things’ (Sărmane creaturi)

Posted in FILM ARTISTIC, filme, VIGILANT CITIZEN by saccsiv on martie 19, 2024

Vigilant Citizen: There’s Something Terribly Wrong With “Poor Things”

Ceva este teribil de în neregulă cu filmul ‘Poor Things’ (Sărmane creaturi)

‘Poor Things’ a câștigat numeroase premii Oscar și a fost lăudat în mod universal de către mass media. Cu toate acestea, toți acei critici au ignorat în mod intenționat faptul că filmul prezintă un copil captiv în trupul unei femei care face sex cu bărbați mai în vârstă. Iar apoi lucrurile se înrăutățesc. Iată o privire de ansamblu asupra acestui film bizar și a mesajelor care stau la baza acestuia.

Publicat pe 15 Martie 2024, de Vigilant Citizen

Atenție: urmează detalii gigantice despre film, care strică plăcerea de a-l urmări pentru prima dată (spoilere)!

 

Cel puțin se poate spune că mass media s-a arătat încântată de Poor Things. Aproape toate articolele de presă au vorbit pe larg despre acest film, iar la ceremoniile de decernare a premiilor i-au fost acordate toate trofeele, inclusiv numeroase premii Oscar.

Da, ei chiar vor să vedem și să îndrăgim acest film. Mai ales, vor ca noi să ne ‘îmbibăm’ cu mesajele sale și cu filozofia care stă la baza acestuia. Desigur, există un motiv pentru acest lucru: Poor Things (Sărmane creaturi) transmite, într-un mod creativ recunoscut, viziunea întortocheată asupra lumii pe care elita vrea ca noi să o adoptăm. Iar aceasta include și sexualizarea copiilor.
La un nivel de suprafață, Poor Things are toate atuurile unui mare film. Garderoba, decorurile și interpretările sunt toate de top. Cu toate acestea, la un nivel mai profund, ceva ‘nu este în regulă’ cu acest film. Le provoacă multora un sentiment instinctiv că se uită la ceva… nu tocmai în regulă.

Într-un fel, filmul vrea ca noi să simțim asta. Muzica este stridentă, atonală și disonantă, creând o atmosferă neliniștitoare. Unele scene par făcute la comandă pentru a fi dificil de privit și greu de digerat.

(gâfâie profund)

Bella (care are literalmente creierul unui copil) se joacă cu penisul unui bărbat mort pentru ca apoi să-l înjunghie în mod repetat în ochi folosind un bisturiu. Acest lucru este pur și simplu… deplasat.

Deși filmul s-a bazat pe romanul omonim din 1992 al lui Alasdair Gray, majoritatea comentariilor politice și nuanțelor literare ale cărții au fost eliminate pentru a se concentra în principal pe un singur lucru: Emma Stone se comportă ca un copil și face sex cu bărbați mai în vârstă.

În multe privințe, interpretarea Emmei Stone amintește de cea a Anei de Armas din Blonde (Blonda). Așa cum am explicat în articolul meu despre acest film brutal, numeroase scene păreau să fi fost scrise special pentru a o plasa pe Ana de Armas în situații în care este dezbrăcată și degradată sexual. În timp ce filmul era despre Marilyn Monroe, era vorba și despre Ana de Armas însăși care lua parte la scene degradante, aproape pornografice, ca un fel de ‘ritual al trecerii’ hollywoodiene. Și, în ciuda faptului că spectatorii au criticat Blonde, de Armas a fost recompensată cu o nominalizare la Oscar pentru cea mai bună actriță.

După cum vom vedea în curând, Emma Stone a trecut printr-un proces similar în Poor Things. Ea este adesea complet dezbrăcată și implicată în scene aproape pornografice (adesea degradante) în care sunt implicați numeroși bărbați. De asemenea, a fost recompensată prin câștigarea premiului Oscar pentru cea mai bună actriță în 2024.

În mod ironic, se spune că filmul este ‘feminist’. Deși a fost scris de un bărbat, regizat de un bărbat și bazat pe o carte scrisă de un bărbat. Dar asta nu contează, pentru că, prin simbolism, mesajul de bază merge mult dincolo de feminism. Este vorba despre denaturarea a tot ceea ce este pur, bun și natural și îmbrățișarea a exact opusul. Iată o privire de ansamblu asupra filmului Poor Things.

Creația nefirească

Poor Things începe cu cea mai amuzantă poantă a filmului, complet neintenționată.

Filmul începe cu un avertisment serios despre faptul că include ‘scene cu tutun’.

Oh, nu! Nu scene cu tutun! Având în vedere scenele îngrozitoare la care urmează să asistăm, un tip care fumează o pipă de epocă este cea mai mică dintre preocupările noastre. Acest ‘avertisment’ reflectă în mod adecvat faptul că mass-media găsește mereu modalități de a fi preocupată cu lucruri mărunte, în timp ce ignoră complet răul flagrant care se află chiar în fața noastră.

Imediat după acest avertisment despre *fumurile* din scenele cu tutun, vedem o femeie care se sinucide. Nu glumesc.

Această femeie se aruncă de pe un pod și moare. Cel puțin nu au existat ‘scene cu tutun’ în această secvență.

Femeia era însărcinată, iar trupul ei a fost recuperat de un om ciudat căruia toți îi spun Dumnezeu.

(Sunt un eunuc și nu pot să i-o trag femeii)

Godwin, alias Dumnezeu, este plin de cicatrici și deformat din cauza experimentelor pe care tatăl său le-a făcut pe el. De asemenea, este eunuc, fapt ce îl face un asexuat.

Faptul că personajul este numit Dumnezeu subînțelege faptul că el este ‘creatorul’ lui Bella (și al altor creaturi). De asemenea, îi place să facă experimente pe oameni, nu foarte diferit de Josef Mengele.

Deși toată lumea îl numește Dumnezeu, un dialog subtil de la începutul filmului face aluzie la ceea ce se întâmplă de fapt aici. În timp ce discută cu elevul său Max, Dumnezeu îl întreabă:

– Ești un om religios?
– Cred în Dumnezeu.
– În mine sau în divinitate?

Apoi o femeie trece prin fața lor și după ce se uită la fața diformă a lui Dumnezeu, spune:

„Însuși lucrul diavolului.”

Godwin nu este Dumnezeu. El se joacă de-a Dumnezeu și, ca atare, se află de fapt în opoziție cu adevăratul Dumnezeu. După cum vom vedea, întreaga sa operă se referă la coruperea ordinii naturale a lucrurilor și la crearea de abominații pentru ‘știință’.

Peste tot în locuința lui Dumnezeu sunt numeroase creaturi hibride care nu ar trebui să existe.

Însă cel mai important experiment al lui Godwin este Bella Baxter.

Vă amintiți de femeia însărcinată care s-a sinucis? Dumnezeu i-a pus creierul mic al copilului ei nenăscut în cap și a reanimat-o.

Rezultatul experimentului este Bella, un bebeluș, la propriu, în trupul unei femei.

O deschidere pentru pedofilie?

La începutul filmului, Bella abia dacă poate vorbi sau merge, iar la un moment dat, face pipi pe ea însăși. Ea are vârsta mentală a unui copil mic. Dar asta nu îi împiedică pe bărbați să o poftească.

(Ce retardată foarte drăguță.)

Chiar dacă Bella țopăia de colo colo ca un copil, Max spune despre ea că este o ‘retardată foarte drăguță’. Același lucru se poate spune și despre restul Hollywood-ului, nu-i așa, băieți?! Bine, încetez.

Chiar după aceea, filmul se concentrează cu încăpățânare pe sexualitatea Bellei, incluzând scene în care aceasta se masturbează.

Într-o secvență, Bella pare foarte copilăroasă și inocentă în timp ce suflă pentru a face baloane de săpun.

Apoi, un bărbat pe nume Duncan intră, se așază lângă ea și îi atinge părțile intime.

În regulă. Să ne oprim pentru o secundă și să ne întrebăm: Este asta pedofilie? A găsit filmul o portiță pentru a descrie sexualitatea infantilă într-un film mainstream, punând o femeie adultă să o joace? Da, Bella are un corp de femeie, dar din punct de vedere mental este un copil. Nu este pedofilia condamnabilă din punct de vedere moral, deoarece copiii sunt inocenți și nu pot procesa aceste gânduri?

Înainte de a putea răspunde la aceste întrebări importante, Duncan o ia pe Bella într-o ‘aventură’ la Lisabona, unde îi vedem făcând sex în tot felul de poziții.

(Pe fundal se aude muzică dată tare – gâfâieli puternice)

În Lisabona, Emma Stone joacă rolul unui copil care face sex. Poți să raționalizezi cât vrei, dar asta se întâmplă. Și a câștigat un Oscar.

(Se aude muzică de suspans)

Scenele de sex sunt intercalate cu Bella explorând Lisabona în timp ce se comportă ca un copil. Ea merge stângaci și penibil, indicând cu tărie că creierul ei este departe de a fi al unui matur.

În aceste scene, Bella este puțin mai coerentă. Are vârsta mentală a unui copil de 8 ani și numește sexul ‘săritură furioasă’. În timp ce criticii media au găsit acest termen ‘simpatic’, el indică mai ales faptul că un copil face sex cu actorul Mark Ruffalo, în vârstă de 56 de ani.

Bella îi trimite cărți poștale creatorului ei, Dumnezeu, în care descrie (într-o manieră copilărească) ce a făcut. Da, ea face felație unui tren.

Deși Duncan s-a distrat la început, lucrurile s-au deteriorat rapid. Mintea imatură și dispoziția promiscuă a Bellei au determinat-o să aibă relații intime cu un alt bărbat. Acest lucru l-a făcut pe Duncan să devină amărât, gelos și autoritar. Între timp, Bella nici măcar nu înțelege ce se întâmplă, dar știa că își pierde atracția față de el.

(Ce persoană confuză ești, Duncan Wedderburn.)

Bella nu înțelege de ce plânge Duncan. Ea nu are aceste emoții sau concepte de moralitate – ea observă lumea prin aceiași ochi științifici și reci ai creatorului ei, Godwin.

(ești trist că nu-i Bella în preajma ta.)

Acasă, Godwin și Max (care trebuia să se căsătorească cu Bella) sunt și ei triști și distruși.

Într-un fel, Bella îi înșală pe toți bărbații care dezvoltă sentimente pentru ea și vor să o constrângă. În acest moment, ne dăm seama că se conturează o narațiune feministă, iar evoluția lui Bella poate fi interpretată drept atingerea maturității unei femei moderne. Mai exact, viziunea elitei despre cum ar trebui să fie o femeie modernă.

O târfă și un socialist

Pentru a o controla mai bine pe Bella, Duncan o duce într-o croazieră în care mișcările ei sunt limitate la un vapor. Cu toate acestea, el nu-i poate controla gândurile. Pe măsură ce mintea Bellei se maturizează, ea este adesea văzută citind o carte – o imagine care reprezintă dorința ei de a cunoaște lumea. De asemenea, îi place să se angajeze în discuții filozofice cu oamenii pe care îi întâlnește. Lui Duncan nu-i place acest lucru.

(Îmi blochezi lumina.)

Bella îi spune lui Duncan să se mute pentru că îi blochează lumina soarelui. Pe măsură ce filmul evoluează, Duncan sfârșește prin a reprezenta ‘patriarhatul’ care împiedică femeile să își educe mințile.

Noii prieteni ai Bellei îi arată, de asemenea, o parte a lumii pe care nu a mai văzut-o niciodată.

În timp ce se oprește în Alexandria, lui Bella i se arată situația dificilă a oamenilor săraci.

‘Scena cu oamenii săraci’ de mai sus este destul de ciudată. Este practic modul în care o persoană de la Hollywood deconectată de realitate și-ar imagina ‘oamenii săraci’. În acest tablou filmat văzut de sus, oameni neajutorați sunt culcați într-o mahala, în timp ce o persoană stivuiește o grămadă de copii morți unul peste altul. Filmului acesta nu-i plac copiii.

Această mizerie o întristează pe Bella, care acum vrea să schimbe lumea. După cum vom vedea în curând, răspunsul la căutarea ei va fi… socialismul. Desigur, ne uităm la un film de la Hollywood.

Între timp, Bella și Duncan au rămas fără niciun ban la Paris. Cu toate acestea, Bella își găsește rapid un loc de muncă: prostituată într-un bordel. Într-adevăr, matroana bordelului avea argumentul perfect pentru a o convinge pe Bella să lucreze pentru ea:

„Dacă ai nevoie de bani, este cea mai scurtă cale de a-i obține.”

Având în vedere că noțiunile de loialitate sau de moralitate nu o privesc pe Bella, acest argument logic este perfect rațional pentru ea. Duncan nu este de acord.

(Ești un monstru. O târfă și un monstru.) Duncan îi spune Bellei că a fi o curvă este ‘cel mai rău lucru pe care îl pot face femeile’.

Pe de altă parte, matroana bordelului spune că Bella este ‘o femeie care își plănuiește drumul spre libertate’.

În contextul feminist al filmului, faptul că Bella devine prostituată este tratat ca o mișcare de emancipare care se opune controlului patriarhal al lui Duncan. Este, de asemenea, o modalitate pentru Bella de a se descoperi pe sine și lumea.

Bordelul este legat fizic de biserica de vizavi. Încearcă filmul să ne spună ceva despre creștinism?

„Trebuie să muncim. Trebuie să facem bani. Dar, mai mult decât atât, trebuie să experimentăm totul. Nu doar binele, ci și degradarea, oroarea și tristețea. Asta ne face să fim întregi, Bella. Ne face oameni cu substanță, nu copii zburătăciți și puri. Când cunoaștem lumea, lumea este a noastră. Acum, du-te și trage-i-o cuiva.”

Acest citat rezumă mesajul central al filmului și sunt multe de descifrat. În primul rând, ce este în neregulă cu ‘copiii puri’? Ar trebui să fie puri. Acestui film NU-I plac copiii.

În al doilea rând, acest citat reflectă viziunea dualistă asupra lumii a elitei oculte, în care se crede că răul, maleficul și oribilul au aceeași valoare ca și purul, bunul și evlaviosul. Prin unirea celor două, o persoană devine ‘iluminată’.

În cele din urmă, matroana probabil că nici măcar nu crede în ceea ce spune. Ea vrea ca Bella să facă lucrurile degradante pentru a putea profita de pe urma ei – la fel cum elita vrea ca noi să credem în îndoctrinarea lor pentru a putea profita de pe urma noastră.

Filmul se asigură că o vedem pe Bella fiind degradată în toate modurile posibile. De asemenea, în același timp, spectatorii o văd pe actrița Emma Stone fiind și ea degradată. Insistența filmului de a prezenta scene de sex în care este implicată actrița capătă o dimensiune ritualică, în care aceasta este inițiată prin umilire.

Unul dintre clienții ei este un măcelar mai în vârstă, destul de scârbos, care miroase îngrozitor. După întâlnire, Bella spune că sexul a fost ‘brutal într-un mod ciudat și deloc neplăcut’.

Bella (și Emma Stone) este, de asemenea, călărită de acest tip, în timp ce publicul este tratat cu nuditate frontală completă. Se pare că asta trebuie să faci pentru a câștiga un Oscar în zilele noastre.

Într-o altă secvență, un tată face sex cu Bella în fața copiilor săi pentru ‘educație’. În timp ce o face, Bella le dă sfaturi sexuale băieților care stau acolo și privesc. Mai multă sexualizare a copiilor.

(Se cântă în franceză)

De asemenea, Bella descoperă că este bisexuală.

Prietena Bellei este, de asemenea, socialistă. Ea îi spune lui Bella că un socialist este ‘cineva care vrea să schimbe lumea în bine’. La care Bella răspunde instantaneu:

„Atunci și eu sunt așa.”

Promovarea neobrăzată a unui anumit curent politic este ciudată, dar deloc surprinzătoare. Poor Things nu este un simplu divertisment, ci o îndoctrinare creativă. În cazul în care nu ați observat, elita a muncit din greu pentru a crea un guvern mondial socialist. Ei vor ca noi să asociem cuvântul socialist cu ‘schimbarea lumii în bine’. Dacă filmul ar fi promovat orice alt curent politic, filmul ar fi fost evitat.

Așadar, Bella reflectă ceea ce elita dorește ca femeile să fie. Iar acțiunile ei îl fac pe Duncan să își piardă complet mințile.

(Ea m-a lăsat gol pe dinăuntru.)

Duncan sfârșește la spitalul de nebuni.

În timp ce Bella este creația unui bărbat supranumit Dumnezeu, Duncan vede în ea exact opusul:

„A trimis un demon în lumea largă. Diavolul înfășurat într-un trup seducător care nu poate fi satisfăcut și o minte care sfâșie oamenii cusătură cu cusătură ca pe o păpușă de cârpă însângerată și arsă, căzută din fundul unui elefant.”

În timp ce ‘demonul’ este în libertate, creatorul ei este pe moarte.

Dumnezeu este mort

Când Bella află că Dumnezeu este pe moarte din cauza cancerului, părăsește Parisul și se întoarce la Londra. Faptul că Dumnezeu moare în film este simbolic, deoarece, în filosofia elitei, oamenii sunt zei.

La Londra, Bella se reîntâlnește cu Max, cu care fusese logodită înainte de a pleca.

Bella îl întreabă pe Max dacă ‘chestia cu prostituția sfidează dorința de posesie pe care o au bărbații’.

Din nou, faptul că ea este prostituată este prezentat ca o mișcare feministă de putere care contravine dorinței bărbaților de a fi proprietarii femeilor. Max spune că nu are nimic împotrivă pentru că este ‘corpul ei’.

Deși se căsătoresc într-o biserică, modelul alb-negru din interiorul acesteia indică faptul că este vorba, de fapt, despre ‘religia’ dualistă a elitei oculte.

După moartea lui Dumnezeu, Bella preia rolul savantului nebun. În scena finală, totul se termină perfect conform viziunii elitei pentru umanitate.

(Nimeni nu cunoaște anatomia mai bine decât tine.)

Bella locuiește cu iubita ei lesbiană socialistă.

Bella a pus creierul unei capre în capul soțului autoritar al mamei sale. Acest bărbat este, din punct de vedere tehnic, tatăl lui Bella. Dar nu mai este. Acum este o capră.

Filmul se termină cu o imagine în care Bella citește. Ea este acum o doamnă bisexuală socialistă desăvârșită. Fiecare bărbat care a încercat să o controleze este fie mort, fie complet distrus. Sau o capră.

Sfârșit.

În concluzie

Există un motiv pentru care factorii de gust din mass media sărbătoresc Poor Things: acesta Reflectă cultura și mentalitatea pe care elita caută să le impună maselor. Este reprezentativ pentru o societate care se îndepărtează în mod constant de tot ceea ce este pur și natural pentru a îmbrățișa ceea ce este bolnav, sucit și, da, nefiresc. De la chipul distorsionat al lui Dumnezeu, la monstruozitățile animale hibride care umblă de colo-colo și până la Bella care merge stângaci având un creier de copil – tot ceea ce putem vedea este în opoziție totală cu ordinea naturală a lucrurilor.

Dar această denaturare nu este doar estetică. Filmul este, de asemenea, obsedat de concepte întortocheate, cum ar fi sexualizarea copiilor și „împuternicirea” femeilor prin degradare sexuală. În acest film, un copil care descoperă lumea nu se joacă în natură, ci se joacă cu penisul unui bărbat mort după care îl înjunghie în ochi. Bineînțeles, nu toate filmele trebuie să prezinte lucruri fericite și frumoase. Dar mesajul central al filmului Poor Things este că aceste lucruri tulburătoare sunt bune și de dorit într-o societate luminată.

Cel puțin filmul a făcut ceva bine: ne-a avertizat cu privire la ‘scenele cu tutun’.

15 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. scortisoara said, on martie 19, 2024 at 3:42 pm

    Bine ca ai facut articolul .Acum stiu ca sa nu ma uit. Oricum cand vad titluri de genul asta ma gandesc la filme de groaza sau drame psihologice si le evit din start sau le citesc descrierea si imi e destul.

    Apreciază

  2. madeleineopt@yahoo.com said, on martie 19, 2024 at 4:02 pm

    Într-o societate normala asemenea mizerii ar fi imediat interzise iar creatorii infamiilor ar fi dați afară din cinematografiei și expuși oprobiului public. Rușine creatorilor acestui atac infam la adresa umanității !!!!

    Apreciat de 2 persoane

    • Ioan said, on martie 19, 2024 at 7:07 pm

      Si daca voi ramane singur pe cale nu ma uit inapoi”(ierodiacon Visarion Iugulescu).

      Diana Iovanovici Sosoaca.Aceasta Femeie e ne-dormita de 6,sase nopti.Pentru cine?Pt ignoranti.

      https://vm.tiktok.com/ZGePX86wJ/

      Face totul pentru Romania.Daca o sa mai avem un dram de libertate de exprimare,ei ii datoram daca nu va mai fi.Femeia aceasta nu doarme noptile si e totul pentru tara,iar noi pentru Sfanta Ortodoxie mai stam in confort,tihna?Ati auzit ce a spus ,nu?”Si daca raman singura pe cale ,nu ma voi intoarce inapoi”.

      Prea Cucernice Parinte Vasile,dragi crestini.Cuvantul acesta magnific,martiric si de mare necesitate si valoare,cuvant de Mare Sfant al zilelor noastre l-a spus tot timpul vietii lui:in predicile din fata Sf Altar,in inregistrarile casetelor audio vechi (predicile lui inregistrate) ierodiaconul Visarion Iugulescu,cel blamat astazi de atatia barfitori de Sfinti.Desi a avut multi crestini care il iubeau,ascultau sfaturile,ascultau predicile el a spus mereu si mereu cuvintele:”Si de voi ramane singur pe Cale eu nu ma intorc inapoi”.Nu e text luat din Sfintii Parinti ci transmitea ca nu ii este frica daca nu il va asculta nimeni sau urma nimeni si ca nu il va misca nimeni si nimic daca din cei 3000 de oameni toti il vor parasi ca nu le va fi pe plac in si cu ceva.Unii vad ,nedrept si misel in asta un gen de „a fi intr-o dungă”.Nu e asa ci e calea fara intoarcere a ne-pomenirii,cu discernamant.De ce la altii sa fie” totul sau nimic” si la noi nu?Ati inteles statornicia in credinta? „Sunt statornic crestin ortodox!!Si de ar fi sa raman singur pe cale,nu ma intorc inapoi!” Asta e adevarata cale,superioara net caii politice a cinstitei doamne senator Diana care,doar politic spune ca ” si daca voi ramane singura pe cale,nu ma voi intoarce inapoi”.Crestinul statornic nu are aceasta doar politic ci are aceasta in credinta sa care,in alt mod nu se perpetueaza.Daca toti preotii sau macar o suta de preoti l-ar fi avut pe” si daca voi ramane singur pe cale,nu ma voi intoarce inapoi,nu ma uit inapoi” aici nu ar fi fost Creta.Tradatorii ortodoxiei s-ar fi luptat cu morile de vant aici.

      E un cuvant care rastoarna „ordinea” pastorala a multor,daca nu tuturor preotilor,tagmei clericale.In mod sanatos,in mod normal,potrivit acestui deziderat crestin ortodox nu preotii sunt ascultatori si supusi fata de enoriasii lor ca sa aiba „pace” si „armonie” si ” buna intelegere cu nebunii” ci invers: enoriasii e normal sa il urmeze pe preot si daca va ramane singur pe cale.Calistrate,Calistrate,nu cei 1 milion de follow eri te face ceea ce esti.Ai risca,tu sa le spui celor un milion si mitropolitului tau Teofan ” Si daca voi ramane singur pe cale,inapoi nu ma voi intoarce” in lupta cu discernamant a ruperii comuniunii cu oricine nu invata drept cuvantul Adevarului?Din gura spui si tu si ca multi altii dar faptele:pauza.” Eu nu Il cunosc pe Acesta,nu stiu Cine E”.Calistrat,Calistrate,nu logoreea te face ceea ce esti ci hotararea de ” si de as ramane singur pe cale,nu ma uit inapoi”.Si nu cere surle si trambite.Aceasta hotarare cere permanența in a fi in Adevarul ortodoxiei si de ai „ramane singur pe cale” pt ca la Judecata ta si cea Universala Hristos nu iti va cere cati follow eri ai avut,nu iti cere mai intai virtuti,minuni,preziceri ci Sfanta Statornicie in Sfanta Ortodoxie si nimic altceva.

      Apreciază

      • guti flo said, on martie 19, 2024 at 9:46 pm

        Citeste in amanunt despre Visarion Iugulescu , ca sa realizezi ca nu este un exemplu de dat..mai mult nu spun.
        La fel si Diana Sosoaca impreuna cu Calistrat.

        Apreciază

  3. Felix said, on martie 19, 2024 at 6:50 pm

    Sfantul Maxim Marturisitorul,
    Ambigua,
    83

    (…)

    Precum Legea (Vechiului Testament)
    este o indrumare elementara – prin cunostinta aparuta odinioara prin ea – a celor ce erau povatuiti prin ea spre Hristos, Cuvantul intrupat, si adunati spre evanghelia primei Lui veniri, asa Sfanta Evanghelie (Noul Testament) este o indrumare elementara a celor povatuiti de Cuvantul (Hristos) in Duh si adunati spre lumea viitoare a celei de Doua Veniri a Lui!

    Nota Parintelui Staniloae:

    Vechiul Testament se deschide spre Hristos si se implineste in El.
    Noul Testament se deschide spre eshatologie si se implineste in ea – lumea viitoare a celei de a Doua Veniri a lui Hristos!

    Apreciază

  4. geo said, on martie 20, 2024 at 10:26 am

    Asta pentru cei cu cliseul ca romanii sunt asa si pe dincolo…

    Apreciază

    • scortisoara said, on martie 20, 2024 at 9:26 pm

      De ce sa vin ca munte ca sa stau la bloc la gramada cu alti vecini ?????? Nu inteleg.

      Apreciază

  5. Spaceman said, on martie 20, 2024 at 1:38 pm

    Evident, articolul este despre film, o porcărie propagandistică tipic ‘americănească’, însă eu cred că este destul de interesant de menționat prietenia de lungă durată dintre Emma Stone și Taylor Swift. Presa plasează începutul acestei prietenii în anul 2008, iar Emma Stone spune că prietenia sa cu Taylor Swift are ‘aproape’ 20 de ani, iar asta pe mine mă face să cred că de fapt cele două ‘prietene’ au crescut de mici împreună în același laborator.

    https://people.com/taylor-swift-and-emma-stone-friendship-timeline-7509052

    https://www.etonline.com/media/videos/emma-stone-explains-why-she-wont-be-joking-about-taylor-swift-anymore-220294

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Emma_Stone

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Taylor_Swift

    Apreciază

  6. […] Vigilant Citizen: Ceva este teribil de în neregulă cu filmul ‘Poor Things’ (Sărmane creaturi… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.