SACCSIV – blog ortodox

Parintele Sofian Boghiu despre Sfanta Cruce

Posted in INALTAREA SFINTEI CRUCI, SOFIAN BOGHIU by saccsiv on septembrie 14, 2022

Sursa: https://www.crestinortodox.ro/sarbatori/inaltarea-sfintei-cruci/despre-sfanta-cruce-153140.html

Despre sfanta Cruce s-a vorbit in aceste zile, dar nu s-a amintit de faptul istoric in care s-a intamplat cinstirea sfintei Cruci. Voi aminti ceva acum, apoi vreau sa va aduc aminte ca sfanta Cruce are doua intelesuri: sfanta Cruce ca obiect pe care a fost jertfit Iisus Hristos Dumnezeul nostru, deci altarul Lui, obiectul de osanda la rastignirea Mantuitorului, si al doilea inteles al sfintei Cruci este acela al suferintei. Crucea intotdeauna aminteste de rastignirea Mantuitorului. Foarte multe chinuri, cu foarte mare durere sufera Iisus pe Cruce. In seara aceasta vreau sa va amintesc faptul istoric al inaltarii sfintei Cruci si apoi sa vorbesc si despre intelesul ei ca suferinta.

Mantuitorul a patimit pe Cruce, apoi a inviat, apoi S-a inaltat la ceruri. Ierusalimul a ajuns curand loc de prigoana impotriva ucenicilor lui Iisus. Şi au trecut ani de prigoana, cei trei sute de ani de prigoana impotriva crestinilor… Şi a dat bunul Dumnezeu pace Bisericii dupa atata sange varsat, prin sfantul Constantin cel Mare care prin edictul de la Milan, dupa cum stiti, a dat libertate crestinilor, libertate egala cu a celorlalti cetateni ai imperiului. Un fapt foarte important pe care l-a savarsit sfantul Constantin, indemnat fara indoiala de sefii Bisericii de atunci: a intrunit primul sinod ecumenic, prin care s-au stabilit niste randuieli pentru viata crestina. Pentru ca intre ucenicii lui Iisus, crestinii, fiind prigoniti si traind viata in catacombe, separati unii de altii, au mai patruns intre ei niste intelegeri personale ale crestinismului — ori trebuia sa fie unificate, pentru ca si Hristos este Unul. De aceea s-a tinut sinodul I ecumenic, cum stiti, la anul 325.

In anul urmator, 326, sfantul Constantin roaga si trimite pe maica sa, sfanta Elena, sa mearga la Ierusalim, sa afle sfanta Cruce pe care S-a jertfit Mantuitorul Hristos, aceasta Cruce pe care sfantul Constantin cel Mare o vazuse pe cer alcatuita din stele, intr-un moment de grea cumpana pentru el, cand avea in fata un razboi greu cu Maxentiu. Rivalul lui de la Roma [avea] o armata foarte puternica, iar el avea armata putina. Şi in framantarea lui si in rugaciunea facuta catre Dumnezeu Mantuitorul Hristos, vede pe cer, ziua la amiaza, semnul sfintei Cruci, alcatuita din stele si sub Cruce scria: „In acest semn vei invinge” (…). Mantuitorul ii spune sa porneasca razboiul cu curaj, cu indrazneala, ca il va ajuta prin semnul sfintei Cruci. In cinstea acestei minuni, sfantul Constantin roaga si trimite pe maica sa, sfanta Elena, la Ierusalim, ca sa afle sfanta Cruce pe care S-a rastignit Mantuitorul Hristos.

Insa intre timp, sfanta Cruce fusese profanata. Ierusalimul, in cei trei sute de ani, cati au trecut de la Invierea si Inaltarea Mantuitorului Hristos, a fost bantuit de multe valuri de ura, [incurajate de] insisi imparatii romani, cum au fost Adrian si mai ales Iulian Apostatul, acel fost crestin, nepot al lui Constantin cel Mare, care a amestecat cu moloz locul unde a fost sfanta Cruce si a cladit acolo, pe locul ei, pe Golgota, un templu al pacatului, un templu al zeitei Venus, anume ca sa-¬si bata joc de sfintenia Crucii.

Incercase Iulian sa reconstruiasca Templul [lui Solomon] asa cum a fost, adica sa fie cu totul impotriva Mantuitorului Hristos, Care le-a spus ca nu va ramane piatra peste piatra din Templul lor, pe care l-au profanat prin viata lor netrebnica. Iulian a vrut sa ridice acest Templu din nou, insa Dumnezeu si-a tinut cuvantul: apareau niste flacari puternice de foc care topeau pe cei care se apropiau sa construiasca Templul impotriva vointei Lui. Insa sfanta Cruce ramasese profanata, ingropata in moloz (…), pana la anul 326. Sfanta Elena, ajunsa la Ierusalim cu o ceata de arheologi, de arhitecti, de oameni foarte intelepti, a inceput sa caute, sa se intereseze unde anume este locul Golgotei.

Astazi nu mai este Golgota de altadata, pe care a fost Iisus rastignit, ci marea biserica a Invierii, construita de sfanta Elena. Un etaj al bisericii aminteste de fosta Golgota. Sfanta Elena s-a interesat si a aflat locul unde a fost rastignit Iisus Hristos. Ştim din istoriile care s-au scris, ca sfanta Cruce fusese smulsa din locul ei si aruncata intr-o vale, intr-o prapastie si acoperita cu pietre si bolovani. Stratul de pamant depus pe sfanta Cruce era gros. Sfanta Elena a staruit foarte mult, a inceput sa sape si au sapat mult acolo, incat sapatorii obosisera, se saturasera de atata munca. Este si azi la Ierusalim, in biserica [de pe locul] unde au fost aceste sapaturi, intr-un mic amvon, o ferestruica. Astazi parca nu are nici un rost. Atunci, insa, sfanta Elena statea in acel pridvor, in acel amvon, sus si supraveghea lucrarile. Şi pentru ca muncitorii sapatori se plictisisera, arunca bani de aur, de sus, printre pietre. Banii, fara indoiala, intrau printre bolovani mai la adancime si ei sapau ca sa gaseasca banii. Au tot sapat asa, mereu, [sfanta Elena] aruncand de sus monede de aur, pana cand a ajutat bunul Dumnezeu si au ajuns la sfanta Cruce.

Erau de fapt trei cruci aruncate in dezordine. Au gasit si cuiele care au fost batute in picioarele Mantuitorului si cununa de spini, aruncata, strivita de bolovani. Insa… nu stiau care dintre cele trei cruci este a Mantuitorului Hristos. Şi au adus din cetate o bolnava, o doamna din aristocratia din Ierusalim, o doamna care era foarte grav bolnava, pe moarte, si au atins-o de fiecare din cele trei cruci. Cand s-a atins de o anumita cruce, s-a cutremurat putin si s-a vindecat pe loc. Atunci au spus: „Aceasta este Crucea Mantuitorului Hristos”. Aceasta o spune Eusebiu din Cezareea care era sfetnicul lui Constantin cel Mare si o spune Sozomen, un istoric din acea vreme [2].

Gasita sfanta Cruce in aceasta stare, patriarhul de atunci al Ierusalimului, numit Macarie, a luat-o cu cinste si, cu clerul care era atunci in Ierusalim, a ridicat-o pana in amvon si poporul tot striga: „Doamne miluieste”!

Atunci a fost in anul 326, 14 septembrie. Acest moment de inaltare a sfintei Cruci dintre bolovani, din prapastiile in care a fost aruncata si profanata de dusmani, aceasta inaltare cu cinste in fata crestinilor de atunci, a ramas pana astazi si a ramas din an in an, praznuita pana acum si pana la sfarsitul istoriei neamului crestinesc.

Intre timp a avut alte necazuri. De pilda, la un anumit moment sfanta Cruce a fost rapita de persi, dupa ce au distrus Ierusalimul, si dusa cu mare fala, ca un trofeu la care tineau foarte mult crestinii. Peste cativa ani, imparatul bizantin de atunci, Heraclie, a biruit pe persi si a adus sfanta Cruce inapoi. Insa o aduce nu pe ceva, ci in spate. Imparatul Heraclie, imbracat cu o haina de umilinta, a adus in spate sfanta Cruce de la locul unde a fost ascunsa de rapitori, de persi, pana la Ierusalim.

Lemnul sfintei Cruci descoperit de sfanta Elena a fost pastrat mare parte la Ierusalim si o parte a fost dusa la Constantinopol. Piroanele care au fost batute in picioarele Mantuitorului si in mainile Lui au fost luate si duse cu cinste acolo, inchinandu-se la ele toata lumea crestina de atunci. Acum sfantul lemn al Crucii este o parte la Ierusalim – si de sarbatoarea Inaltarii sfintei Cruci este purtat cu mare cinste in biserica Invierii din Ierusalim — o parte este la Roma, iar o buna parte este la Muntele Athos. Acesta este pe scurt istoricul sarbatorii de la 14 septembrie.

Acum sa va spun in continuare, citindu-va niste ganduri, despre sfanta Cruce ca semn sau ca simbol al suferintelor noastre.

Adeseori se spune de oamenii care patimesc mult, care au fel de fel de necazuri, ca „isi duc cu greu crucea”. Crucea era grea, crucea pe care a dus-o Mantuitorul Hristos, din lemn de cedru (…), un lemn dens si foarte greu. Iisus ducand-o in spatele Lui a cazut de mai multe ori sub Cruce, ca era atunci Iisus-omul… . Dumnezeu S-a retras de la El anume ca sa patimeasca, cum patimesc si oamenii, El neavand pacat. De aceea se spune ca este grea crucea anumitor oameni care sunt supusi la grele incercari.

Privind sfanta Cruce asa cum este aici, si cum este in biserici, in fata sfantului altar, ea ne aduce aminte intotdeauna de Iisus Hristos cel rastignit si inviat, de la care i s-a transmis si cinstea si sfintenia si puterea. De aceea, cand ne inchinam ei si cand o cinstim cu evlavie, cinstim si ne inchinam, de fapt, Mantuitorului nostru Iisus Hristos, care a fost rastignit pe ea si a sfintit-o cu scump si prea sfant sangele Sau.

Staruim, frati crestini, asupra sfintei Cruci, pentru ca dumneavoastra stiti ca sunt multi asa—zisi crestini care o hulesc. Nu cinstesc nici sfanta Cruce, nici pe Maica Domnului, nici pe prietenii lui Dumnezeu care sunt sfintii. Din clipa istorica a rastignirii Mantuitorului pe sfanta Cruce, pe Golgota, ea devine altarul pe care S-a jertfit Mielul lui Dumnezeu, Cel care ridica pacatele lumii.

Daca in timpul vietii Sale pamantesti, din Iisus Hristos se revarsa o putere care vindeca pe toti cei care se atingeau de El, cum ne spune sfantul evanghelist Luca in capitolul 6, cu atat mai mult aceasta putere s-a comunicat sfintei Cruci, nu numai printr-o atingere de scurta durata, ci timp de trei ore, cat a stat Iisus viu, pironit pe Cruce, de la ora douasprezece ziua pana la ora trei dupa amiaza, deci trei ore in care a curs sangele de pe trupul sfant al lui Iisus pe sfanta Cruce. In aceste ceasuri de chinuri cumplite, Crucea a fost stropita din belsug de sfantul Sau sange care curgea din capul Sau incoronat cu spini, de pe trupul Sau biciuit si plin de rani, din coasta Sa strapunsa brutal cu sulita si din mainile si picioarele Sale strapunse de piroane.

Acest sange nevinovat, sfant si dumnezeiesc, a sfintit Crucea pentru totdeauna. Fara indoiala ca este o singura Cruce pe care a fost Iisus rastignit, insa ea poarta acelasi semn si se identifica mereu cu istorica si sfanta Cruce de pe Golgota. Astfel, unealta rusinoasa de executie pe care se rastigneau cei mai mari facatori de rele pana atunci, inainte de venirea Mantuitorului in lume, din clipa rastignirii Sale pe Cruce devine altarul pe care S-a jertfit Dumnezeul intrupat, steagul de biruinta al crestinatatii si obiectul sfant si mantuitor pentru orice suflet crestin.

In acelasi timp, Crucea devine semnul distinctiv al Mantuitorului Hristos, purtat pe aureola din jurul capului, cum il vedem si aici in icoana. Şi sa stiti, frati crestini, ca orice icoana a Mantuitorului Hristos poarta nimbul insemnat de cruce. Mantuitorul Hristos este a doua Fata a Sfintei Treimi – Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Numai Fiul are aceasta cruce pe aureola, pentru ca numai El a patimit pe Cruce pentru mantuirea neamului omenesc. De aceea este semnul lui Hristos sfanta Cruce si la a doua venire a Mantuitorului Hristos pe norii cerului, cum spune Mantuitorul Hristos Insusi — va aparea mai intai semnul Fiului omului, sfanta Cruce inconjurata de ingeri. Gasim aceasta in Evanghelia de la Matei, capitolul 24.

Sfintii apostoli cunosteau din plin puterea sfintei Cruci si o cinsteau, de aceea, dupa Patimile Mantuitorului, Crucea a ajuns punctul central al predicii crestine. Apostolii nu doresc sa se laude cu altceva decat in Crucea Domnului, cum spune sfantul Pavel „Nu doresc sa mai cunosc altceva decat pe Iisus cel Rastignit” [3] . Crucea devine pentru cei ce se mantuiesc, puterea lui Dumnezeu, iar pentru cei pieritori, nebunie, cum spune tot sfantul apostol Pavel [4]. Moartea nu-i mai inspaimanta pe sfintii apostoli, nici pe urmasii lor, sirurile nesfarsite de marturisitori ai Crucii, caci prin Cruce s-a surpat puterea mortii. Iisus Hristos cel rastignit, cel omorat si ingropat, a inviat din morti prin puterea Sa dumnezeiasca si a deschis calea Invierii, calea catre Imparatia lui Dumnezeu, tuturor celor ce cred in El.

Ingerul, cand apare la mormantul Mantuitorului si se intalneste cu femeile mironosite, le intreaba: „Pe cine cautati? Pe Iisus cel rastignit? A inviat, nu este aici” [5] Pentru ca sunt multi Iisus, multe persoane cu acelasi nume, Iisus, insa Iisus cel rastignit si inviat este adevaratul nostru Dumnezeu. Pentru prima data in istoria lumii s-au vazut multimi nenumarate de oameni, barbati, femei si copii, murind cu bucurie pentru cauza lui Dumnezeu in lume, convinsi ca o asemenea moarte este un castig pentru ei. Barbatia neobisnuita pana atunci, linistea in fata mortii pentru Dumnezeu, le-au dobandit tot prin sfanta Cruce, adica prin jertfa Mantuitorului Hristos cel rastignit si inviat, prin care primeau puterea si harul lui Dumnezeu asupra lor.

Frati crestini, semnul acesta sfintit care a devenit unealta mantuirii noastre este alcatuit din doua brate, unul lung si unul scurt care sta de-a curmezisul, formand crucea, cum stiti. Noi insine, oamenii, daca stam drepti si intindem mainile, formam o cruce. Nu numai ca o purtam, dar noi insine avem forma sfintei Cruci. De aceea amintim adeseori, ca atunci cand ne inchinam la sfanta Cruce, sa facem corect sfanta Cruce, adica doua numiri: pe verticala „in numele Tatalui si al Fiului” care S-a intrupat, „si al Sfantului Duh” care este puterea si lucrarea dumnezeirii in lume, pe aceasta orizontala a globului nostru pamantesc. Tot asa si viata noastra este o cruce, unde bratul lung insemneaza drumul nostru in lume, cu planurile si gandurile noastre care ne insotesc de-a lungul vietii. Bratul scurt care incheie crucea este degetul lui Dumnezeu care trage o dunga de-a curmezisul acestui drum al nostru si ne rastoarna anumite planuri omenesti, formand astfel crucea suferintelor pe care este dator sa o poarte fiecare muritor de-a lungul vietii sale. Vrand sau nevrand, o asemenea cruce este de neinlaturat pentru fiecare dintre noi.

Pe Golgota, cum stim, au fost trei cruci, una a Mantuitorului si doua ale talharilor. Iisus cel drept este rastignit printre cei nedrepti. Crucea lui Iisus este ca o cumpana a dreptatii fata de nedreptatile noastre. Crucile talharilor sunt crucile noastre. Iisus sufera pentru pacate straine, pentru pacatele noastre, caci El pacat nu a avut. Sufera insa si talharii, dar pentru pacatele lor. Unul, cel din dreapta Lui, le recunoaste, le marturiseste, ii pare rau ca le-a facut si este mantuit. Celalalt talhar nu se gandeste la pacatele sale, defaima pe altii, huleste pe Dumnezeu si moare ca un netrebnic in stare de pacat, coborandu-se in iad prin biruirea [in el a] hulii si pedepsit, pierdut pentru totdeauna. Pentru fiecare muritor [crucea] este de neinlaturat, dar pentru unii crucea aduce mantuire si slava, iar pentru altii pieire. Crucile de pe Golgota sunt si crucile noastre, crucea suferintelor noastre. Crucea suferintelor pentru fiecare din noi insemneaza portia noastra de durere, de necaz, dupa cuvantul spus de Mantuitorul Hristos: „Ca in lume necazuri veti avea” [6].

Frati crestini, suferinta, necazurile de care se teme atat de mult lumea — si cand este atinsa, lumea plange, face fel de fel de manevre ca sa scape de suferinta — sunt lasate anume de Dumnezeu in viata noastra ca sa ne umanizeze, sa ne modeleze, sa ne faca mai buni, mai cinstiti, mai ingaduitori, mai intelegatori, poate, cu suferintele altora. Cine nu sufera, nu crede pe altul… „Cine n-a gustat amarul, nu stie ce-i zaharul”, cum spune poporul. Suferinta este lasata anume ca o dalta in mainile unui sculptor iscusit care sa modeleze din marmura sau din piatra un portret sau un obiect de mare pret. Asa vrea Dumnezeu sa faca cu aceia pe care-i iubeste. Ca de obicei suferinta este lasata pentru cei care-L iubesc pe Dumnezeu si adeseori — vom vorbi mai departe despre acest lucru — se scandalizeaza oamenii cand duc o viata corecta si sufera. Suferinta este lasata deci ca un medicament sau ca o operatie la un trup muribund, la care trebuie taiate madularele ca sa salvezi restul vietii. Cu adevarat ca fiecare dintre noi avem parte in viata de multe necazuri, suparari, dezamagiri, ura, invidie, necinste, batjocura si rautate din partea semenilor nostri, neputinte de tot felul, boala, batranete si moarte. Orice suferinta este grea si neplacuta, pentru ca este o infrangere a voii si a planurilor noastre, o piedica pusa de-a curmezisul drumului nostru pe care ni l-am ales. Asemenea piedici nevoite si nedorite produc necaz si posomorasc viata noastra omeneasca si suntem mereu tristi si revoltati.

Dar, ne putem intreba, ce putem face in asemenea situatii? Fara indoiala, fiecare se descurca in felul lui. Astfel, sunt oameni care in fata durerilor si a necazurilor se revolta, scrasnesc, lovesc, injura, arunca vorbe grele asupra acelora care le incurca socotelile si se revolta chiar impotriva lui Dumnezeu, hulind si injurand. Şi adeseori, coplesiti de durere, plang deznadajduiti si blestema, intreband nesmeriti si plini de manie pentru ce sufera. Asemenea oameni care nu cunosc sau nu vor sa-si recunoasca propriile lor rataciri si pacate se aseamana talharului celui rau, de-a stanga lui Iisus, pe Golgota, care-si ispasea propriile pacate si talharii, dar nu le recunostea. Cam asa suntem noi, cei care ne revoltam impotriva suferintei revarsate de Dumnezeu asupra noastra. Revolta lor, a unor asemenea oameni, amara, impotriva suferintei, in loc sa-i ajute si sa-i usureze, sa-i daltuiasca si sa-i modeleze, le adanceste si mai mult suferinta, izolandu-i de Dumnezeu si de oameni. Asemenea talharului celui rau, se pierd pentru vesnicie, apasati de ingreuierea urii.

Sunt insa oameni, confruntati cu acelasi fel de necazuri, boli grele, infrangeri, sangerari, umilinte, pagube de tot felul, dar in loc sa se revolte, sa blesteme si sa se razbune, ei se reculeg, se intorc spre ei insisi, iar la intrebarea „pentru ce sufar?”, ei isi gasesc raspunsuri in propriile abuzuri si pacate savarsite fata de semenii lor si fata de Insusi Dumnezeu. Astfel, fiecare din acestia, recunoscandu-si pacatele proprii, parandu-le rau ca le-au savarsit, caindu-se in adancul constiintei lor pentru toate relele pe care le-au savarsit si hotarandu-se sa nu mai savarseasca asemenea abateri, constata o schimbare profunda in viata lor. Tot valul de necazuri venite asupra lor slabeste in chip uimitor. O mare greutate care-i apasa si-i sufoca pana atunci, li se ridica si ei insisi se insenineaza si se linistesc, disparandu-le si ura si revolta fata de cei care le-au pricinuit necazurile, asemanandu-i cu niste doctori chirurgi care prin operatie le-au salvat viata de la moarte sigura.

Incercati aceasta experienta, frati crestini, cand sunteti in necazuri, felurite necazuri, pentru ca fiecare, asa cum are o umbra care se tine de el, are si un necaz sau mai multe care se tin de el. Incercati ca in asemenea necazuri, in loc sa va revoltati, sa va rugati ca sa va daruiasca Dumnezeu rabdare si veti vedea ce usurare veti simti in viata dumneavoastra, daca va veti gandi ca ceea ce vi s-a dat ca suferinta este pentru pacatele dumneavoastra. Şi ganditi-va si ce rele ati facut, pentru care sunteti oarecum certati prin suferinta. Daca dati vina pe dumneavoastra, care sunteti cauza suferintei — ca ati gresit, ati facut niste abateri, niste abuzuri, niste faradelegi si ati uitat — meditati, [ca] sa va aduceti aminte de ele, caiti-va, rugati-va sa fiti iertati si veti simti aievea o mare usurare in inima si in fiinta dumneavoastra. Aceasta lucrare a harului dumnezeiesc asupra noastra ni se intampla de obicei daca, dupa un examen de constiinta si dupa o cainta sincera, ne incredintam rostul si restul vietii noastre lui Dumnezeu, rostind in cugetul nostru o rugaciune scurta ca aceasta: „Doamne, stiu ca toate le randuiesti in folosul meu. Chiar daca nu inteleg purtarea de grija a Ta fata de mine, ma rog sa nu ma parasesti niciodata si sa ma ajuti, ca intotdeauna sa se faca voia Ta cea sfanta in toata viata mea”.

Mai este insa si o alta latura despre care trebuie sa vorbim in continuare. Sunt crestini care traiesc o viata cinstita si cumpatata, v-am amintit de aceasta. Se ostenesc in slujba binelui, se roaga, postesc, ajuta pe cei in neputinta si totusi au parte de necazuri. Ei se tulbura mai ales cand vad pe altii ca fac mii de rele si cu toate acestea le merge foarte bine. Asemenea crestini ar trebui sa nu uite niciodata ca succesul in viata si bucuriile dobandite prin pacat nu sunt vrednice de invidiat, pentru ca orice pacat facut de noi in viata asta va fi platit. E o datorie care trebuie platita, o platim ori aici, ori dincolo. E mai bine s-o platim aici, prin suferinta, prin necaz, pentru ca in chip firesc orice abuz si orice pacat pe care il face omul in viata aceasta pamanteanca, se razbuna tot asupra lui, acum sau mai tarziu, de obicei in clipa cand nu ne asteptam. Este lovit in trup sau in suflet de o boala sau o durere, o paguba, o necinste si chiar o moarte neasteptata, o moarte fara nadejdea mantuirii.

Imi povestea cineva cu care mergeam pe un drum in Moldova, aratandu-mi locul unde un camion incarcat cu mai multi muncitori mergea urcand la deal, aproape de Pascani. Era o masina foarte vesela, era un ras in masina si o bucurie mare, neobisnuita. De ce? Pentru ca unul dintre ei care sta pe partea din urma a masinii, pe latura care se desface de obicei, spunea fel de fel de lucruri si batjocuri aduse lui Dumnezeu, injurand pe Maica Domnului, sfanta Cruce, pe Iisus, Treimea, tot…! Radeau intr-un hohot neobisnuit si la un moment dat sar cele doua carlige de la aceasta latura a masinii si cade cu capul in jos respectivul si moare pe loc. Vai de o asemenea moarte, care este o rasplata a hulii impotriva lui Dumnezeu!

Pe de alta parte, cei buni, oricat ar fi de atenti la viata lor personala, nu pot ramane fara de pacat. Poate sunt si ei biruiti de lacomie, de invidie, de mandrie sau de alte pacate ascunse. Şi fapta lor cea buna pe dinafara, nu este chiar asa de curata inaintea lui Dumnezeu, cum ar trebui sa fie, pentru El cel care vede cele dinlauntru ale noastre. Şi de aceea, Dumnezeu, pretuind ravna lor, ii cerceteaza si-i cearta prin suferinta, ca pe de-o parte sa le verifice credinciosia fata de El, iar pe de alta parte sa-i ajute sa fie si mai buni, si mai smeriti, si mai omenosi, si mai rabdatori, si mai intelegatori fata de suferintele si neputintele altora.

Toti cei ce sufera, fiind in slujba binelui, nu trebuie sa uite niciodata ca Dumnezeu nu ingaduie incercari peste puterile omului, dupa cum ne spune sfantul apostol Pavel, cel mult incercat, zicand asa: „Nu v-a ajuns nici o ispita care sa fi fost peste puterea omeneasca. Dumnezeu care este credincios, nu va ingadui sa fiti incercati peste puterile voastre si, dimpreuna cu ispita, a pregatit si mijlocul sa iesiti din ea, ca sa puteti rabda” [7] .

Iar daca i se intampla cuiva sa aiba cu adevarat o viata fara de prihana si sa faca bine si sa fie rasplatit cu rau pentru bine, unul ca acela se mangaie in smerenie, ca isi poarta cu bucurie si rabdare crucea suferintelor, in asemanarea cu Cel rastignit pe ea intre talhari, care cu adevarat a fost nevinovat si pentru bine a fost rasplatit cu rau.
Pe linia aceasta a lui Iisus pe Cruce, cel neprihanit, sunt aproape toti sfintii martiri pe care-i avem in calendarele noastre crestine. Ei au fost cei mai buni fii ai omenirii, cei mai buni cetateni ai cerului, au facut bine cu toata fiinta lor si sfarsesc pe cruce, sau in cazane cu smoala, sau in ulei fiert, sau retezati de sabie. Adica facand bine, au fost rasplatiti cu rau. Toti aceia s-au jertfit pentru cauza lui Dumnezeu, mergand pe calea Lui, pe calea Crucii Lui, pe calea suferintelor Lui. De pe inaltimea Golgotei, El ne-a invatat ca dupa suferinta si umilinta, vin mangaiere si bucurie, dupa cum dupa o furtuna mare si viscol, vin liniste si bucurie in natura care ne inconjoara. Şi dupa Vinerea Patimilor ne intalnirn cu Duminica Invierii.

Frati crestini, cu ochii atintiti la Iisus cel rastignit si inviat, mai ales atunci cand suntem incercati de necazuri, sa privim la viata Lui fara prihana si ca intr-o oglinda curata sa ne vedem petele pacatelor noastre. Sa ne cercetam cinstit si ne vom da seama ca de obicei multe din necazurile care vin asupra noastra sunt din pricina pacatelor noastre. Cine spune ca nu are pacate este un mincinos si nu se afla adevarul in el, cum spune sfantul evanghelist Ioan. De aceea cand suntem biruiti de necazuri grele, cand crucea suferintelor ne apasa mai greu, sa nu ne tulburam ca talharul cel nesocotit. Sa ne cercetam cu luare aminte faptele noastre rele, sa ne recunoastem cinstit vinovatia fata de aproapele nostru, fata de Dumnezeu, sa ne caim sincer ca in anumite imprejurari din viata noastra am putut fi rai si ticalosi, sa ne rugam lui Dumnezeu din adancul inimii sa ne ierte, sa ne usureze si sa ne izbaveasca din necazul in care se afla fiecare… si care ne apasa. Sa fagaduim in taina ca ne vom schimba viata in bine pentru restul zilelor noastre. Daca vom face asa, ne vom linisti fara intarziere, intr-un chip neobisnuit si minunat Atunci suferinta ne va aparea cu mult mai usoara si ne vom da seama ca ea ne-a fost cu adevarat de folos, ca o doctorie din partea lui Dumnezeu. Amin”.

[1] Rostit duminică 15 septembrie 1985, seara la Utrenie.
[2] † c.450
[3] 1 Corinteni 2,2
[4] 1 Corinteni 1,18
[5] Marcul6,6.
[6] Ioan 16,33.
[7] 1 Corinteni 10,13.

Parintele SOFIAN, Editura Bizantina

 

Comentariu saccsiv:

Cititi va rog si:

Sfantul Ioan Maximovici: Cuvant la Înălţarea Sfintei Cruci

La 14 septembrie 2002, la Manastirea Antim, se muta la Domnul parintele Sofian Boghiu. Nascut la 7 octombrie 1912, membru al „Rugului Aprins”, deținut între 1958-1964.

Vizionati va rog si:

Video: Parintele Sofian Boghiu despre adevarata libertate

Cititi va rog si:

Parintele SOFIAN BOGHIU (2002) despre APOCALIPSA, MASONERIE, ANTIHRIST, NOUA ORDINE MONDIALA

8 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Felix said, on septembrie 14, 2022 at 3:02 pm

    Parintele Gheorghe Kapsanis:

    Atitudinea aceasta a aratat-o Biserica dintotdeauna fata de Papalitate.
    A simtit, asadar, Biserica ca devierea papistasa nu consta doar in adoptarea unui alt sistem de conducere, ci si in pervertirea, in profunzime a duhului evanghelic.
    Sfintii Parinti nu erau naivi, nici fanatici sau extremisti, atunci cand elaborau tratate prin care faceau dovada ereziei lui Filioque.
    Purcederea Duhului Sfant si „de la Fiul” inseamna in ceea ce priveste Sfanta Treime, dualitate, adica, semi-sabelianism, subestimand pe Duhul Sfant si falsificand dogma Sfintei Treimi.
    Pana in ziua de azi, latinii romano-catolici considera harul necreat al Duhului Sfant, ca fiind o energie creata.
    Din pacate, si aceasta este una din numeroasele diferente dintre noi si ei, care trebuie luata serios in considerare.
    Nu doar filioque, primatul papal si infailibilitatea papei se regasesc intre diferentele de baza dintre Biserica Ortodoxa si confesiunea romano-catolica, ci si cele expuse mai sus.
    Daca romano-catolicii nu accepta adevarul ca harul lui Dumnezeu este necreat, nu ne putem uni cu romano-catolicii. Pentru ca atunci cum se va realiza unirea, din moment ce harul Duhului Sfant care ne uneste in Trupul Bisericii este considerat de latinii ca fiind energie creata si nu necreata a Duhului Sfant?

    Profesorul Dimitrie Tseleghidis:

    Este, deci, clar ca, in mod oficial, incepand cu anul 1014, cand Papa a fost scos din pomenirea ca episcop, din dipticile Bisericii Ortodoxe, romano-catolicismul a cazut/a fost taiat din Trupul Bisericii.
    Practic, aceasta inseamna ca nu mai are credinta apostolica si nici succesiune apostolica, nu mai poate transmite harul necreat si, prin extensie, nu mai are Sfinte Taine valabile, care sa faca partasi pe credinciosi la comuniunea indumnezeirii in Trupul Dumnezeului-Om, Biserica.
    Si pentru ca Biserica nu poate decat sa fie si sa ramana, pana la sfarsitul veacului, Una si Nedespartita, orice alta confesiune sau comunitate crestina, care nu marturiseste dogma ortodoxa nestirbita, este pur si simplu eretica.
    Nu pot exista mai multe Biserici divizate, pentru ca aceasta ar constitui o contradictie in termenii „una” si „multe” sau intre „una” si „divizata”.
    Termenul „divizat” anuleaza, de fapt credinta in realitatea Bisericii, care poate fi inteleasa doar ca Una si nedespartita, conforma cu constiinta ortodoxa.
    Atunci cand cineva vorbeste, in cunostinta de cauza de o Biserica divizata, este ca si cum ar nega credinta Bisericii Sobornicesti, ca si cum ar nega identitatea si constiinta de sine a acesteia.
    Din formularea Simbolului de Credinta reiese ca unitatea, ca trasatura fundamentala a intregului, in cazul de fata ca trasatura a Bisericii cea Una, constituie certitudine ontologica, garantata in mod absolut si incontestabil de Capul Bisericii, respectiv de Hristos, prin prezenta continua a Duhului Sfant in Trupul Bisericii, inca de la Cincizecime.
    Ca adevar dogmatic, unitatea Bisericii se exprima atat in constiinta de sine, cat si in experienta duhovniceasca a acesteia.
    Daca, insa, Biserica este Una, conform Simbolului de credinta atunci, nu pot exista exista biserici eterodoxe, insa nici biserici surori, fiice sau nepoate.
    Biserica este cea Una si neasemuita – si intotdeauna nedespartita – aceasta dand nastere membrilor ei in mod tainic, „din apa si din Duh”, adica nu naste alte Biserici.
    Diferitele Biserici ortodoxe locale constituie manifestari in spatiu si timp a Bisericii celei Una si neasemuite.
    Desigur, Biserica nu poate fi in acelasi timp si Una si divizata.
    Pentru ca diviziunea inseamna impartirea unui intreg in doua sau mai multe parti.
    Prin urmare, a considera Biserica drept divizata vine in contradictie, astazi, cu formularea clara existenta in Simbolul de Credinta ceea ce, conform Hotararilor Sinoadelor Ecumenice, atrage dupa sine caterisirea si excomunicarea din Trupul Bisericii, in functie de caz, a aceluia care insista in acest punct de vedere.

    Sfantul Ierarh Martir Ilarion Troitsky:

    Daca in afara Trupului Bisericii celei Una exista Sfinte Taine valabile care transmit harul necreat, daca plinatatea comuniunii indumnezeirii nu este limitata doar intre hotarele Trupului Bisericii celei Una, atunci presupunerea ca exista mai multe biserici si biserici nedepline prinde contur plauzibil si inseamna ca articolul al noualea din Simbolul Credintei, „Cred intr-Una Biserica” , il lepadam/anulam!
    Asadar, nu pot exista niciun fel de biserici sau biserici nedepline.
    Daca recunoastem ca confesiunea romano-catolica transmite si ea har prin „Taine” si acest fapt nu contrazice dogma Bisericii celei Una, atunci trebuie sa intram in comuniune euharistica cu romano-catolicii.
    Dar asta este exclus!
    Nu exista Taine valide care transmit har dumnezeiesc in afara Trupului Bisericii celei Una a lui Hristos.
    Este imposibil pentru Biserica cea Una, Trupul lui Hristos, sa recunoasca ca exista Taine in afara Trupului Bisericii lui Hristos!

    Apreciază

  2. Felix said, on septembrie 14, 2022 at 5:02 pm

    Sfantul Chiril, Patriahul Alexandriei, cel care a prezidat lucrarile Sinodului III Ecumenic, intr-o epistola a sa adresata lui Ioan al Antiohiei:

    Noi nu vom ingadui ca credinta, sau mai degraba Simbolul Credintei care a fost formulat de Sfintii Parinti, care s-au adunat mai inainte la Niceea, sa fie modificat de cineva.
    Nu ne vom permite noua insine si nimanui altcuiva a schimba un singur cuvant din ceea ce s-a scris aici, sau de scoate/elimina macar o singura silaba/litera; caci noi ne amintim de cel care a zis: „Nu muta hotarul stravechi pe care l-au insemnat parintii tai” (Pilde 22, 28).
    Caci cine altul a vorbit prin ei decat numai Duhul lui Dumnezeu Tatal, Care purcede din Tatal si totusi nu este despartit de Fiul in ceea ce priveste firea/fiinta?

    👇
    Sinodul IV Ecumenic:

    Cei ce indraznesc…sa modifice Simbolul de Credinta…sa fie anatema!

    👇
    Sinodul VI Ecumenic:

    Iar daca cineva dintre credinciosi/clerici nu ar tine si nu ar primi/accepta invataturile pomenite mai inainte ale ortodoxiei si nu va marturisi si propovadui astfel, ci ar incerca sa se impotriveasca acestora, sa fie anatema!
    👇

    Sfantul Varsanufie cel Mare:

    Nu marturiesc alta credinta decat aceea dogmatisita de catre cei 318 Sfinti Parinti de la Niceea (in anul 325).
    Si oricine marturiseste alta credinta decat aceea dogmatisita la Sinodul I Ecumenic s-a aruncat pe sine insusi sub osanda anatemei!

    👇

    Sinodul al VIII lea Ecumenic de la Constantinopol 879-880:

    Cu totii asa credem, asa marturisim, in aceasta credinta ne-am botezat si pe temeiul acestei marturisiri ne-am invrednicit a fi hirotoniti.
    Pe cei care cred altceva decat acestea ii socotim vrajmasi ai lui Dumnezeu si ai dreptei credinte.
    Daca indrazneste cineva sa scrie/formuleze in stil personal, adica altfel acest Simbol al Credintei sau sa adauge sau sa scoata ceva, si ar indrazni astfel sa stabileasca modificarea personala ca fiind dogma, condamnat sa fie si respins de toata obstea Trupului Bisericii, pentru ca scoate sau adauga ceva Sfintei Treimi pe care o arata marturisirea sinodala soborniceasca si o face adeverita Traditia Apostolica si invatatura Sfintilor Parinti.
    Daca indrazneste cineva, impins fiind de nebunia lui, sa prezinte/marturiseasca alt Simbol de Credinta si sa-l prezinte ca dogma sau sa faca vreo modificare prin eliminare sau adaugire Simbolului Credintei, asa cum ne a fost transmis noua de Sinodul I Ecumenic de la Niceea, sa fie anatema!

    👇
    Sinodul II din Vlaherne, Constantinopol de la 1285, a condamnat sinodal erezia lui Filioque!
    👇

    Sfantul Marcu al Efesului, 1440:

    Noi ne-am separat de romano-catolici nu din alte motive, ci pentru ca sunt nu doar schismatici, ci si eretici.

    👇

    Sfantul Iustin Popovici:

    Felul adaugirii lui Filioque in Simbolul Credintei marturisit in Trupul Bisericii, poarta in sine pecetea anarhiei trufase si iubitoare de sine, ceea este egal cu lepadarea/taierea din Trupul Bisericii lui Hristos a Romano-Catolicismului!

    👇

    Sfantul Sofronie Saharov:

    Refuzam categoric a include in Simbolul Credintei cuvantul «Filioque».

    Nu avem nevoie de interpretari care sa indulceasca sensul adaosului «Filioque».

    In ce ma priveste, problema adaosului «Filioque» in Crez, are o atat de mare insemnatate, incat nu ma pot vedea in pozitia de a fi de acord cu «Filioque», chiar daca toti episcopii lumii s-ar aduna intr-un oarecare Sobor Ecumenic spre a ratifica aceasta erezie romano-catolica.
    (…)
    Golgota lui Hristos, care a nascut milioane de mucenici si de nevoiori care s-au asemanat (dupa har) lui Hristos, in planul istoriei vazute s-a preschimbat in Vatican! Da, Vatican, care a devenit simbolul crestinismului in ochii omenirii de-a lungul atator veacuri.:

    De fapt lupta care trebuie sa precumpaneasca in viata noastra nu este indreptata „impotriva” unora care gresesc prin ceea ce invata (sa nu fie!), ci spre a pazi nevatamat si nediluat de invataturi omenesti adevarul invatat de la Sfintii Parinti si Apostoli. Din aceasta pricina ne vedem siliti sa inlaturam toata stalcirea adevarului, ori de unde ar veni ea.

    Cinstim toate cele care au ajuns la noi
    printr-o grea nevointa de la generatiile de dinainte ale Parintilor, pazind porunca lui Dumnezeu:
    „Cinsteste pe tatal tau si pe mama ta” (Matei 15:4), adica cinsteste-i nu numai ca persoane vii, dar si cunoasterea duhovniceasca pe care au dobandit-o prin vietuirea in Hristos.
    Nu ne este noua cu putinta a depasi sau a „completa” Revelatia data de Sus, nu cutezam a depasi sau a „desavarsi” intru ceva experienta Apostolilor si a Sfintilor Parinti, insa tanjim a urma pasilor lor pana la istovirea puterilor noastre.
    Datoria noastra este a nu oblitera, a nu dilua darul lui Dumnezeu catre omenire, primit prin intruparea Cuvantului si Pogorarea Duhului Sfant.
    Asa intelegem noi indatorirea noastra.
    Daca si in vremea noastra primim ceva de Sus, noi cu frica o adaugim, ca pe o sporire a experientei Sfintilor Parinti.
    Daca in intreg cuprinsul Predaniei vietii istorice a oamenilor se afla elemente negative, pe acelea le indepartam prin pocainta.
    Numai asa viata noastra va primi pecetea cuvenita mantuirii noastre, dar si binecuvantarea Sfintilor Parinti.
    Vai celor ce resping Traditia Duhului care cuprinde experientele duhovnicesti ale Sfintilor Parinti privind dobandirea harului Duhului Sfant.
    Tot ceea ce a fost daruit vreodata prin lucrarea harului Duhului Sfant tine de vesnicia lui Dumnezeu si nu se imputineaza (nu expira, nu se invecheste, nu poate fi depasit n.n.) cu trecerea timpului.
    Lepadand cuprinsul duhovnicesc al Traditiei Duhului noi incalcam porunca:
    „Cinsteste pe tatal tau si pe mama ta” (Matei 15: 4).

    Sfantul Maxim Marturisitorul marturisea astfel credinta ortodoxa:

    „Nu mă împărtăşesc cu voi, câtă vreme anatematizaţii sunt pomeniţi la Sfânta Proscomidie. Fiindcă mă tem de osânda anatemei”.

    Comuniunea (indumnezeirii) care se realizează prin impărtăsirea cu Trupul si Sangele lui Hristos presupune inca și mai mult marturisirea adevaratei credinte in Crez la Liturghie. Daca nu se marturisește Dreapta Credinta in Crez si in cultul liturgic, se rastoarna și se desfiinteaza marea, luminoasa, prealuminata și slavita Taina a Ortodoxiei crestinilor.
    Invocarea Sfântului Duh în epicleza Sfintei Liturghii rămâne fără de răspuns și, prin urmare, Darurile ce se pun înainte nu mai sunt sfințite (atunci cand se marturiseste o credinta eretica). Așadar, nu se mai realizează comuniunea indumnezeirii (se pierde mântuirea).

    Jean-Claude Larchet, Sfantul Maxim Marturisitorul, O introducere, Editura Doxologia, 2013, p. 263.

    Cuviosul Vasilios:
    «Un patriah ortodox (Bartolomeu) va declara o nouă religie (chrislam sau religia abrahamica) straina Ortodoxiei.
    Mulți ortodocsi îl vor urma, îl vor crede (vor achiesa la chrislam).

    Multe suflete se vor pierde.
    Foarte rar va mai fi auzita vreo predica patristica ortodoxa.
    Lumea nu va ști unde să meargă, mulți ortodocsi vor fi înșelați.»

    O transcriere a cuvantarii harismaticului bătrân Vassilios Kafsokalyvitos care a avut loc în perioada 5-10-2009 la Salonic (Oikia Mr. Kalliopis Z.)
    Titlul textului integral:
    -Ce cerere vom citi astăzi Calliopie (5-10-2009)

    Ἔχετε νά δεῖτε πολλά αἴσχη…Πολλές ψυχές θά χάνονται. – Κύριος Ἰησοῦς Χριστός-Ὑπεραγία Θεοτόκος
    https://www.hristospanagia.gr/%e1%bc%94%cf%87%ce%b5%cf%84%ce%b5-%ce%bd%ce%ac-%ce%b4%ce%b5%e1%bf%96%cf%84%ce%b5-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%bb%ce%ac-%ce%b1%e1%bc%b4%cf%83%cf%87%ce%b7-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%bb%ce%ad%cf%82-%cf%88%cf%85/

    Apreciază

  3. Marian said, on septembrie 15, 2022 at 1:34 am

    Ce sa zic altceva decat : MULTUMIRI PREA PLECATE ! Este printre putinele postari care m-au interesat cu adevarat si pe care am citit-o de doua ori deoarece atata informatie este greu sa gasesc in alta parte . Inca odata : MULTUMIRI !

    Apreciază

  4. Clement said, on septembrie 15, 2022 at 4:16 pm


    O buna comunicare intre parohii ar aduna sute de credinciosi si folosul duhovnicesc l-ar resimti din ce in ce mai multi romani.

    Apreciază

    • Felix said, on septembrie 15, 2022 at 4:48 pm

      Plecati, plecati, iesiti din Babilon.
      Nu va atingeti de nimic necurat.
      Iesiti din mijlocul lui (Isaia 52,11 )

      👇

      Nu va injugati la jug strain cu cei necredinciosi, caci ce insotire are dreptatea cu faradelegea?
      Sau ce impartasire are lumina cu intunericul? Si ce invoire este intre Hristos si Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios? Sau ce intelegere este intre templul lui Dumnezeu si idoli (Vaxin)?
      Caci noi suntem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis ca: «Voi locui in ei si voi umbla si voi fi Dumnezeul lor si ei vor fi poporul Meu».
      De aceea: «Iesiti din mijlocul lor si va osebiti, zice Domnul, si de ce este necurat sa nu va atingeti si Eu va voi primi pe voi.
      Si voi fi voua tata, si veti fi Mie fii si fiice», zice Domnul Atottiitorul”
      (2 Cor. 6, 14-18).

      Apreciază

    • Felix said, on septembrie 15, 2022 at 7:04 pm

      Sfantul Lavrentie de Cernigov:

      Va fi o perioadă în care vor renova bisericile și le vor repara nu numai în exterior, ci și în interior.
      Vor auri cupolele și clopotnițele.
      Dar când acest timp va trece, va veni timpul domniei lui Antihrist. Rugați-vă Domnului să mai dea o prelungire a timpului, pe care am putea să o folosim pentru pocainta, pentru că ne așteaptă ani teribili.
      Nu vedeți cât de artificial este pregătit totul?
      Toate bisericile vor fi absolut mai maiestuoase, ca niciodată.
      Dar atunci nimeni să nu intre in aceste biserici (în timpul lui Antihrist, se subliniază).

      Antihristul va fi încoronat Rege
      în templu mare din Ierusalim, cu participarea clerului și a Patriarhului Rusiei!
      Va fi accesul liber in Ierusalim.
      Dar încercați să nu mergeți acolo, pentru că totul va fi făcut pentru a va înșela.
      Antihristul se va naște dintr-o prostituată (care se va preface că este Fecioara), o evreica din a 12- a seminție de „perversiune”.
      În timpul cat va fi încă copil, va fi foarte capabil și inteligent.
      Fiind copil in varsta de doisprezece ani, va merge prin grădină cu mama sa si atunci el îl va întâlni pe Satana care va veni din iad și va intra în el. Și acest băiat va crește și el va fi Antihristul.
      (Pentru că nici unul dintre copiii săi nu vrea Dumnezeu să piară, nu lasă pe nimeni pradă voii celei rele de la început, ci, așa cum a fost răbdător cu Iuda, fățarnicul ucenic al său și abia la Cina cea de Taină a îngăduit ca Iuda să fie complet posedat de Satana, așa si acum, plenitudinea ticăloșiei lui Satana va acționa în antihrist, deoarece el persista fără remuscari să urmeze calea cea rea, iar acest lucru, după cum spune Sfântul Lavrentie, va fi finalizat când va ajunge la vârsta de 12 ani).

      La încoronare, în timpul ceremoniei de depunere a jurământului, antihrist va elimina cuvintele care se referă la Fiul lui Dumnezeu și se va recunoaște doar pe sine însuși ca fiind Dumnezeu.
      Atunci Patriarhul va exclama că el este Antihristul și de aceea va fi ucis…
      Profeții Ilie și Enoh vor fi venit deja din Cer și, de asemenea, vor arata întregii lumi și vor striga:
      „Acesta este Antihristul, nu-l credeți.” Și el îi va ucide, dar ei vor învia și se vor înălța la cer…

      Antihristul va fi un foarte bun cunoscător al oricărei lucrari satanice și va face semne false (minuni false).
      Toată lumea îl va auzi și îl va vedea…
      Binecuvântat este omul care nu va vedea fața/chipul Antihristului și nu va auzi cuvintele sale blasfemiatoare, care va promite orice binecuvântare pământească.
      Cei care îl vor asculta pe antihrist, vor fi seduși și vor alerga la el si i se vor inchina lui.
      Și ei vor fi pedepsiți împreună cu el, atât timp cât veșnicia va dura.
      Ei vor arde în veșnicie!

      A fost întrebat:
      „Cum va fi posibil?”
      Iar Sfantul Lavrentie a răspuns cu lacrimi:
      „Urâciunea pustiirii se va așeza
      în locul cel sfânt și va face semne amagitoare, si oamenii vor fi înfricoșați de minunile false și el îi va înșela pe toți oamenii care s-au îndepărtat de la Hristos Dumnezeu.
      Și asa va apărea Antihristul”…
      La întrebarea:
      „În ce loc sfânt va aparea, în biserică?”,
      Sfantul Lavrentie a răspuns:

      „nu în biserică, ci in casele voastre!”

      Cu mult timp în urmă, o masă era folosită de obicei (pentru studierea cărților sfinte) în colțul în care se aflau sfintele icoane.
      Astazi, însă, spațiul este ocupat de instrumente (televizoare) de înșelăciune pentru a înșela oamenii.
      Mulți dintre cei care s-au abătut de la Adevăr vor spune:

      „Trebuie să privim la știri!”

      Și se va întâmpla, la știri ca va apărea Antihristul, și ei îl vor accepta!
      Antihrist îi va detesta pe creștini. Acesta ii va pecetlui pe toti oamenii care il vor accepta, cu semnul fiarei.
      El va începe persecuția finală a creștinilor care refuză să primească semnul fiarei.

      Persecuția va începe de pe teritoriul Ierusalimului și apoi se va extinde peste tot în întreaga lume.
      Sângele oamenilor va fi vărsat pentru marturisirea Mântuitorului Iisus Hristos.
      Unii dintre voi, copiii mei, veti trăi acești ani teribili.
      Pecetea va fi de așa natură încât va fi imediat evident dacă o persoană a primit-o sau nu.
      Creștinii nu vor putea să cumpere sau să vândă nimic fara pecete.
      Dar nu disperati.
      Domnul nu-i va părăsi pe copiii Săi. Nimeni nu ar trebui să se teamă.
      Vor fi deschise bisericile, dar creștinii ortodocși sa nu meargă in
      aceste biserici, căci Jertfa fără Sânge – Liturghia – Domnului Iisus Hristos nu va mai fi slujita in biserici.
      În schimb, se va savarsi o adunare satanica in biserici.
      Și din cauza fărădelegii, pământul va refuza să mai dea roade.
      De la secetă pământul se va crapa, formând astfel de cratere încât orice persoană va putea cădea înăuntru. Antihrist îi va prigoni pe creștini sau îi va alunga în locuri pustii.

      Evreii vor fi, de asemenea, ingradiți într-o singura regiune.
      Unii iudei care au trăit cu adevărat după Legea lui Moise nu vor accepta semnul fiarei si nu se vor inchina Antihristului.
      Ei vor aștepta și vor observa acțiunile sale.
      Se știe că strămoșii lor nu L-au recunoscut pe Hristos ca Mesia, dar în acest caz, Hristos Dumnezeu le va lumina ochii mintii pentru ca ei să se deschidă și să nu accepte semnul fiarei si sa nu se inchine Antihristului.
      Ei Îl vor recunoaște pe Hristos Dumnezeu și vor împărăți împreună cu Hristos.
      Dar lumea sovaielnica îl va urma pe Antihrist și când pământul nu va produce niciun rod, ei vor veni la el si vor cere sa le dea pâine.
      Dar el le va răspunde:

      „Pământul nu rodeste deloc. Nu pot să fac nimic”.

      Nu va fi aproape deloc apă.
      Toate râurile și lacurile vor seca. Calamitatea va dura 3,5 ani.
      Dar, de dragul celor aleși, Domnul va scurta acele zile.
      În acele zile vor fi nevoitori ortodocși, care vor fi acoperiti de harul (puterea) Numelui lui Iisus (prin invocarea neîncetată: Doamne Iisuse Hristose Fiul lui Dumnezeu miluieste-ma).
      Domnul îi va acoperi cu marea Sa milă și ei nu vor vedea acele semne false care vor vazute de toți (ceilalți) oameni.

      Vă repet din nou:
      Nimeni dintre voi să nu meargă atunci in biserici.

      Va fi un război, a continuat Sfantul Lavrentie și oriunde va avea loc razboiul, nimeni nu va rămâne viu!

      Dar înaintea Celei de a Doua Venirii a Domnului Hristos vor fi boli trimise oamenilor slabi (duhovnicește) și ei vor pleca din viata aceasta.
      Al 3-lea Război Mondial nu va fi pentru pocăință, ci pentru pieire.
      (Aici înseamnă probabil moartea celor impatimiti in păcate, păcătoșii nepocăiți, așa cum am văzut explicat si la alți Părinți).

      O soră a întrebat:
      -Atunci toată lumea va fi pedepsită?

      – „Dacă traitorii ortodosi vor fi spălați în sânge, ei vor fi socotiti cu Mucenicii. Dar necredincioșii si cei nepocaiti vor merge în Iad”, a răspuns Sfantul Lavrentie.
      „Și până când numărul îngerilor căzuți din Cer nu se va completa, (cu credincioși mantuiti) Domnul Hristos nu va veni la Judecată.”……
      Mergeți la biserică cât mai este inca timp, mai ales pentru Liturghie – Jertfa fără Sânge pentru păcatele întregii lumi.
      Marturisiti-va si impartasiti-va cu Trupul si Sangele Domnului mai des, iar Domnul Iisus Hristos se va milostivi de voi.

      Προφητείες: Προφητείες Ρώσων Στάρετς – Γέροντας Λ α υ ρ έ ν τ ι ο ς του Chernigov (+1950)
      https://profiteies.blogspot.com/2008/11/chernigov-1950.html?m=1

      Apreciază

  5. […] Parintele Sofian Boghiu despre Sfanta Cruce […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.