SACCSIV – blog ortodox

RUGACIUNE, fratilor, rugaciune … Fara ea e ca si cum ne-am lupta dezbracati si cu mainile goale impotriva unui soldat profesionist imbracat in armura si inarmat pana in dinti

Posted in Uncategorized by saccsiv on iunie 27, 2016

Reiau prima parte a unui articol ce l-am scris acum 3 ani:

RUGACIUNE, fratilor, rugaciune … Fara ea e ca si cum ne-am lupta dezbracati si cu mainile goale impotriva unui soldat profesionist imbracat in armura si inarmat pana in dinti

Iata ce scrie la Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel, Capitolul 6:

  1. Îmbrăcaţi-vă cu toate armele lui Dumnezeu, ca să puteţi sta împotriva uneltirilor diavolului.
  2. Căci lupta noastră nu este împotriva trupului şi a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutăţii, care sunt în văzduh.
  3. Pentru aceea, luaţi toate armele lui Dumnezeu, ca să puteţi sta împotrivă în ziua cea rea, şi, toate biruindu-le, să rămâneţi în picioare.
  4. Staţi deci tari, având mijlocul vostru încins cu adevărul şi îmbrăcându-vă cu platoşa dreptăţii,
  5. Şi încălţaţi picioarele voastre, gata fiind pentru Evanghelia păcii.
  6. În toate luaţi pavăza credinţei, cu care veţi putea să stingeţi toate săgeţile cele arzătoare ale vicleanului.
  7. Luaţi şi coiful mântuirii şi sabia Duhului, care este cuvântul lui Dumnezeu.
  8. Faceţi în toată vremea, în Duhul, tot felul de rugăciuni şi de cereri, şi întru aceasta priveghind cu toată stăruinţa şi rugăciunea pentru toţi sfinţii.

Deci asa trebuie sa luptam si acestea trebuie sa fie armele si armura noastra.

Si ce e cel mai important? Rugaciunea. “tot felul de rugăciuni şi de cereri”. Cand? “în toată vremea”.

Rugaciunea este esentiala fratilor. Ca altfel degeaba stim ce scrie in Biblie si ce vor slugoii diavolului caci fara ea nici o izbanda ne luptam.

Sfanta Scriptura si Sfintii Parinti insista cu acest “in toata vremea”. Iata de exemplu si Luca 21:36:

Privegheaţi dar în toată vremea rugându-vă, ca să vă întăriţi să scăpaţi de toate acestea care au să vină şi să staţi înaintea Fiului Omului.

Cum sa ne rugam? Multumind. Caci iata ce scrie la Coloseni 4:2:

Stăruiţi în rugăciune, priveghind în ea cu mulţumire

Cum sa ne mai rugam? Iertand. Caci iata si ce scrie la Sfânta Evanghelie după Marcu, Capitolul 11:

  1. Iar când staţi de vă rugaţi, iertaţi orice aveţi împotriva cuiva, ca şi Tatăl vostru Cel din ceruri să vă ierte vouă greşealele voastre.
  2. Că de nu iertaţi voi, nici Tatăl vostru Cel din ceruri nu vă va ierta vouă greşealele voastre.

Si tot la Sfânta Evanghelie după Marcu, Capitolul 11 mai scrie ceva important:

  1. Şi răspunzând, Iisus le-a zis: Aveţi credinţă în Dumnezeu.
  2. Adevărat zic vouă că oricine va zice acestui munte: Ridică-te şi te aruncă în mare, şi nu se va îndoi în inima lui, ci va crede că ceea ce spune se va face, fi-va lui orice va zice.
  3. De aceea vă zic vouă: Toate câte cereţi, rugându-vă, să credeţi că le-aţi primit şi le veţi avea.

Grele sunt celelalte, dar asta le intrece.

N-ar  trebui sa fie greu sa multumim, insa uitam. De ce uitam?

Cu iertarea insa … E jale. Mai ales cand ne rugam. Ca ne bombardeaza dracul cu imaginea dusmanilor nostri si ne amintim cat de ticalosi sunt ei si ce nedreptati mari ne-au facut noua, noi fiind evident niste minunati.

Insa partea cu muntele deja ni se pare basm. Si cum sa nu ni se para basm daca nu suntem in stare nici de celelalte doua: multumirea si iertarea. Si ni se mai pare basm pentru ca suntem niste nevrednici, nevazand ca noi suntem de vina. Dar ce sa vorbim de munte? Noi nu credem nici in realizarea unor lucruri cu mult mai neinsemnate.

E greu fratilor. E greu pentru ca multi nici macar nu stim ce trebuie sa facem. Asadar sa bagam la cap cele de mai sus. Apoi, pentru a ne dumiri mai bine cum s-o si facem, trebuie musai sa-l mai bagam in seama si pe duhovnic. Ca de aia e duhovnic. Dar avem duhovnic?

Insa Dumnezeu e bun si nu ne lasa, totul e sa vada ca ne straduim. Asta e esential. Cum zicea si marele duhovnic Arsenie Papacioc: pentru fiecare treapta pe care ne chinuim s-o urcam pe scara, bunul Dumnezeu ne trage alte o suta in sus.

Iata ce scrie la Romani 8:26:

De asemenea şi Duhul vine în ajutor slăbiciunii noastre, căci noi nu ştim să ne rugăm cum trebuie, ci Însuşi Duhul Se roagă pentru noi cu suspine negrăite.

Evident, multi dintre noi stim si in terorie cum sta treaba si ne si straduim s-o aplicam in practica. Asadar iertare pentru randurile de mai sus, ele fiind pentru cei ce inca nu cunosc.

[…]

Cititi va rog si:

RUGACIUNEA LUI IISUS

Au existat SFINTI CE AU MUTAT la propriu MUNTII DIN LOC: Cuviosul Marcu din muntele Fracesc

Au existat SFINTI CE AU MUTAT la propriu MUNTII DIN LOC: argintarul Ioan si muntele Adar din Egipt

“Voi trei, noi trei, mantuiti-ne pe noi”

 

35 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ban said, on iunie 27, 2016 at 12:29 pm

    Foarte bine spus. Dar acum, ca ierarhii nostri au apostat, pe langa rugaciune trebuie si neparticiparea la slujbele unde sunt pomeniti, si spus si preotului asta.
    Caci daca mergem la slujbele respective, inseamna ca suntem de acord, si ierarhii cred ca e bine ce fac. Ne amagim singuri, cand avem atatea semne si dovezi de tradare.
    Stiu ca vor fi putini preoti care nu-i vor pomeni, va fi greu, dar trebuie sa alegem: iadul ecumenist sau Ortodoxia. Altfel ne lasam prostiti cu voia noastra, si nu vom avea nici o scuza. Asa vad eu, constiinta nu ma lasa sa ma las dus cu zaharelul. Caci ierahii zic una buna si 10 eretice; adunate dau erezie, chiar daca erezia ar fi numai una.

    Apreciat de 4 persoane

  2. Cristian said, on iunie 27, 2016 at 2:01 pm

    Scrisoare deschisă către politicieni, jurnaliști și cetățenii înclinați să susțină căsătoriile homosexuale
    http://www.activenews.ro/prima-pagina/Scrisoare-deschisa-catre-politicieni-jurnalisti-si-cetatenii-inclinati-sa-sustina-casatoriile-homosexuale-134485

    Apreciază

  3. mihai said, on iunie 27, 2016 at 2:22 pm

    da asa va trebui sa procedam

    Apreciază

  4. mihai said, on iunie 27, 2016 at 2:45 pm

    ierezia iereziilor, http://www.basilica.ro/congresul-cu-tema-crestinismul-din-occident-si-din-orient-intre-schisma-si-unitate-la-genova-italia/ imaginile nu mai au nevoie de absolut nici un comentariu

    Apreciază

    • Partizanu said, on iunie 28, 2016 at 8:58 am

      Multumim frate. Uite asa completam lista lui IUDA. Meita sa aruncam in ei cu arginti ca sa-si plateasca VAMILE.

      Apreciază

  5. Paul222 said, on iunie 27, 2016 at 4:10 pm

    OFFTOPIC: O scrisoare anonima extrem de bine pusa la punct si documentata, de pe Active News, merita preluata. http://www.activenews.ro/prima-pagina/Scrisoare-deschisa-catre-politicieni-jurnalisti-si-cetatenii-inclinati-sa-sustina-casatoriile-homosexuale-134485

    Apreciază

    • Angela said, on iunie 27, 2016 at 8:33 pm

      printre cele 100 de motive, f bine prezentate de altfel, putea sa fie macar unul in care sa-l mentioneze pe Dumnezeu….. macar asa cu valoare istorica pentru ca El a facut omul din tarana si dat legile firii plus ca a mustrat aspru acest pacat urias – vezi sodoma si gomora etc etc etc

      referinta de data asta era biblia ortodoxa in versiunea nemodificata

      Apreciază

  6. marinela said, on iunie 27, 2016 at 4:14 pm

    Da, frate Vasile,bine le mai zici cu rugaciunea,dar e tare greu de indeplinit aceasta indatorire de capatai a crestinului .Am atitea ispite si ginduri imprastiate cind ma asez la rugaciune,ca pare o povara grea s-o incep.Inceputa fiind ,ma ia o lupta a gindurilor nebuna ,ca ma concentrez f greu si fac eforturi sa am habar ce citesc.Rar cind reusesc sa fiu concentrata mai mult de 70% la rugaciune si atunci e musai ca am oaresce probleme si-mi vin lacrimile,doar asa.Voi cum reusiti fratilor dragi cu rugaciunea,sigur sinteti mai „aplicati” decit mine si mai nevoitori.Oricum ar fi ,imi fac canonul mereu,cu mici exceptii(calatorie,boala) ,caci simt ca nu e-n regula daca nu-l fac,chiar daca e facut asa cum pot eu nevrednica si lenesa ce sint.E stringenta nevoia unui duhovnic iscusit in viata oricarui crestin,caci te ajuta mult la primenirea sufletului,chiar daca o mai iei pe aratura ,el te aduce inapoi pe carare si tot asa pina la moarte.Rugati-va si pt o pacatoasa ca mine,ca singura n-am nici un spor in rugaciune.Doamne ajuta si mintuire!

    Apreciat de 2 persoane

    • Aurora said, on iunie 27, 2016 at 6:48 pm

      Dumnezeu si Maica Sfanta sa te miluiasca si sa-ti daruiasca rugaciune curata !(Nici noi nu suntem mai breji)

      Apreciază

      • Metatron said, on iunie 27, 2016 at 7:47 pm

        Bine ai spuso.

        Apreciază

      • marinela said, on iunie 28, 2016 at 12:23 am

        Multumesc sora draga si roaga-te si pt mine!

        Apreciază

    • cca70 said, on iunie 27, 2016 at 9:11 pm

      cauta sa obti de la duhovnic binecuvantarea sa citesti cate o catisma( aprox 8 psalmi) pe zi…ajuta f mult chiar daca ispitele sunt mari pana reusesti sa parcurgi cele 20 de catisme

      si apoi citesti o zi Paraclisul Maici Domnului .dupa care o iei de la capat cu alte 20 de catisme ( 20 de zile de psalmi)..cauta sa mentii ritmul asta macar un an

      Apreciază

      • marinela said, on iunie 28, 2016 at 3:37 pm

        Am deja canon sa citesc o catisma pe zi si cite un capitol sau doua din biblie in fiecare zi.Problema e in mintea si sufletul meu ,ca nu reusesc sa ma concentrez cum trebuie la rugaciune si s-o simt cu inima,asta-i marea mea durere.

        Apreciază

    • Marius said, on iunie 28, 2016 at 3:16 am

      Tare mult mi-a placut comentariul tau. Sfantul Siluan spune ca daca ai ganduri rele inseamna ca nu esti smerit. Il chinuiau dracii prin ganduri si se mai si aratau si nu putea se roage. Si ii spune lui Dumnezeu: Doamne nu vezi ca nu ma lasa sa ma rog? Aude raspuns in inima sa: celor mandrii li se arata dracii. Si atunci spune-mi ce sa fac cum sa ma smeresc? Aude iar raspuns in inima sa: Tine-ti mintea in iad si nu deznadajdui! Sunt extraordinare scrierile lui. Citeste-le si te va ajuta. Iar parintele sarb Tadei de la Vitovnica vorbeste despre ganduri pe intelesul tuturor in cartea sa Gandurile ne determina viata. Este fascinant. Dumnezeu sa-ti ajute!

      Apreciază

    • Gabriel M. said, on iunie 28, 2016 at 10:11 am

      Marinela

      Nu esti singura care duce asemenea ispite si lupte . Asta inseamna ca esti pe drumul cel bun. Vrajmasul lucreaza atunci cand simte ca te pierde. Uite sectarii de exemplu din momentul in care se leapada de botezul ortodox si se predau lui jesus al lor le ridica dracu toate patimile si ii arunca in inselare sa creada ca sunt sfinti.
      Iar la o bunicuta ortodoxa care citea cu lacrimi psaltirea zilnic ii ridica la propriu dracu din mana cartea ca sa nu mai citeasca ca nu mai suporta (caz real din zilele noastre)

      Roaga-te asa cum poti si nu opri pentru nimic rugaciunea. O sa iti bage dracu si ganduri de hula in cap si alte spurcaciuni. Nici asa sa nu opresti rugaciunea ci mai tare sa te intaresti pentru ca asta inseamna ca Dumnezeu aude rugaciunea ta si stie neputinta ta. Tu fa un pas si Dumnezeu face zece pasi catre tine.

      Vorba duhovnicului meu: dracu nu e pensionar…

      Apreciază

  7. mircea.v said, on iunie 27, 2016 at 4:39 pm

    „Tatal Nostru” – cea mai puternica si completa rugaciune.

    Cateva cuvinte despre „Tatal Nostru” – Sfantul Ioan Gura de Aur, Omilii la Matei.


    […]
    „Deci asa va rugati: „Tatal Nostru, Care esti in Ceruri””. (Matei 6,9)
    Vezi ca indata a desteptat luarea aminte a ascultatorilor, amintitnd, chiar, prin cel dintai cuvant al rugaciunii, de toate binefacerile lui Dumnezeu. Cel care numeste Tata pe Dumnezeu, prin aceasta singura numire, a marturisit: iertarea pacatelor, ridicarea pedepsei, dreptatea, sfintenia, rascumpararea, infierea, mostenirea, insusirea de frate cu Unul-Nacut, daruirea Duhului. Ca nu-i cu putinta sa numesti Tata pe Dumnezeu, daca nu ai dobandit toate aceste bunatati. Hristos, deci, desteapta luarea aminte a ascultatorilor Lui prin doua lucruri: si prin vredinicia Celui pe Care Il numesc Tata, si prin maretia bunatatilor de care se bucura. Cand spune: „Care esti in ceruri”, nu o spune ca sa inchida pe Dumnezeu in cer, ci ca sa indeparteze de pamant pe cel ce roaga si sa-l ridice la locurile cele inalte si la locasurile cele de sus. Tot prin aceste cuvinte, ne mai invata sa facem rugaciune de obste pentru toti fratii. Ca n-a spus: „Tatal meu care esti in ceruri”, ci: „Tatal nostru”, poruncindu-ne sa inaltam rugaciuni pentru toti oamenii si sa nu urmarim niciodata folosul nostru, ci totdeauna folosul aproapelui. Prin asta starpeste dusmania, doboara mandria, alunga invidia, aduce dragostea – mama tuturor bunatatilor, izgoneste inegalitatea dintre oameni, arata ca este de aceiasi cinste si imparatul si saracul, pentru ca participam cu totii, in comun, la cele mai mari si la cele mai necesare bunuri. Ce paguba avem de pe urma obarsiei noastre de jos, cand, de pe urma obarsiei noastre de sus, toti santem la fel, nimeni nu are ceva mai mult decat altul, nici bogatul mai mult decat saracul, nici stapanul mai mult decat sluga, nici domnul mai mult decat supusul, nici imparatul mai mult decat ostasul, nici filozoful mai mult decat barbarul, nici inteleptul mai mult decat prostul? Tuturor ni s-a daruit aceiasi noblete, invrednicindu-ne pe toti la fel sa-I zicem lui Dumnezeu: „Tata”.
    Deci dupa ce ne-a amintit de aceasta noblete, de darul cel de sus, de egalitatea de cinste dintre toti oamenii, de dragoste, dupa ce ne-a departat de la pamant si ne-a urcat in ceruri, sa vedem acum ce ne porunceste sa cerem. De altfel este indestulator numai cuvantul „Tata”, ca sa ne invete toata virtutea. Ca acela care-L numeste pe Dumnezeu „Tata”, si Tata obstesc, trebuie sa duca o astfel de viata incat sa nu se arate nevrednic de aceasta noblete si sa se straduiasca sa fie egal cu darul primit.[…]

    „Si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri”
    Ai vazut ce covarsitoare iubire de oameni? Dupa ce prin botez ne-a sters atat de multe pacate si ne-a dat nespusa maretie a darului Sau, ne invredniceste iarasi de iertare dupa ce pacatuim! Ca rugaciunea aceasta se cuvine sa o spuna numai cei botezati, o arata si legile Bisericii, dar si cuvintele de la inceputul rugaciunii – ca cel nebotezat nu poate sa numeasca pe Dumnezeu Tata! Asadar, daca rugaciunea aceasta se cuvine sa fie rostita numai de cei botezati, iar ei se roaga pentru ca au nevoie sa li se ierte pacatele, urmeaza ca nici dupa botez n-a pierit castigul pocaintei. Daca Domnul n-ar fi vrut sa arate asta, nu ne-ar fi poruncit sa ne rugam asa. Pentru ca Domnul in aceasta rugaciune aminteste de pacate, pentru ca ne porunceste sa ne cerem iertare, pentru ca ne invata ca putem sa dobandim iertare si pentru ca prin aceasta ne-a facut lesnicioasa cale, este lamurit ca stie si ca ne arata ca putem, si dupa botez, sa ne curatim pacatele; si tocmai de aceea a pus in rugaciunea aceasta si cererea pentru iertarea pacatelor. Astfel, pentru ca ne pomeneste de pacate, ne invata sa fim smeriti; pentru ca ne porunceste sa iertam altora greselile, indeparteaza din sufletul nostru dusmania; pentru ca ne fagaduieste si noua iertarea greselilor daca iertam pe cei ce ne gresesc, ne da bune nadejdi si ne invata sa filozofam despre nespusa iubire de oameni a lui Dumnezeu.

    Dar ceea ce trebuie mai cu seama observat este ca, in fiecare din cererile de pana acum, Domnul a amintit intreaga virtute, cuprinzand in ea si porunca de a nu purta dusmanie – ca a sfinti numele lui Dumnezeu inseamna a duce o viata desavarsita in toate privintele; a se face voia Lui arata iarasi acelasi lucru; a putea sa-I spui lui Dumnezeu: Tata, inseamna a arata o vietuire fara pata; in toate acestea este cuprinsa negresit si indatorirea de a indeparta din sufletul nostru orice ura fata de cei ce ne-au gresit -, totusi Hristos nu S-a multumit cu atata, ci, vrand sa arate cat de mult tine la iertarea dusmanilor, o aminteste in chip special; iar dupa ce termina rugaciunea, nu mai revine asupra nici unei alte porunci decat asupra acesteia, spunand asa: „Ca de veti ierta oamenilor greselile lor, va va ierta si voua Tatal vostru ceresc” (Matei 6,14). Prin urmare, noi facem inceputul iertarii noastre, noi santem stapanii judecarii noastre. Si pentru ca nici unul din cei nesocotiti, cand este judecat, sa nu-I poata aduce lui Dumnezeu nici o invinuire, mare sau mica, Dumnezeu te face pe tine stapan, raspunzator al sentintei si-ti spune: „Dupa cum ai judecat, asa te judec si Eu! Daca ierti pe aproapele tau, te voi ierta si Eu!”. Cu toate ca nu se potriveste o iertare cu alta! Tu ierti pentru ca ai nevoie de iertare; Dumnezeu, insa, n-are nevoie de nimic; tu ierti pe un om de aceiasi fire cu tine; Dumnezeu, insa, iarta un rob; tu esti vinovat de nenumarate pacate; Dumnezeu, insa, este fara de pacat. Si cu toate acestea, si asa Dumnezeu Isi arata iubirea Lui de oameni. Ar putea, chiar fara asta, sa-ti ierte toate pacatele tale, dar vrea, si pe aceasta cale, sa-ti faca bine, dandu-ti nenumarate prilejuri sa fii bland si iubitor de oameni, sa scoata din tine fiara, sa stinga mania si prin toate sa te infrateasca cu semenul tau. […]”

    Apreciat de 1 persoană

  8. cipi said, on iunie 27, 2016 at 4:40 pm

    Da foarte adevarat.Noi trebuie sa ne rugam si sa ne imbracam pt a lupta ipotriva diavolului…dar mult nu mai este pana cand va incerca sa ne scoata de la ortodoxie si sa ne faca sa ne dam de parte lor . Niciodata sa nu va dati crucea jos .. pt ca ea te pazeste mereu . Ei vor incerca sa ne zica ca daca ne vom lepda de Iisus o sa ne fie foarte bine pe acest pamant . O sa fie asa un timp dar dupa o sa ne faca sclavi si ganditi va ca deja esti dat cu dracu….

    Apreciază

  9. templier's blog said, on iunie 27, 2016 at 5:52 pm

    Biserica Ortodoxă consideră uniunea dintre un bărbat și o femeie ca o „mare taină…a lui Hristos și a Bisericii”.
    https://templierblog.wordpress.com/2016/06/27/sinodul-panortodox-la-final/

    Apreciază

  10. Mălin said, on iunie 27, 2016 at 10:39 pm

    Este foarte bine sa ne rugam. Spun unii parinti ca rugaciunea este maica faptelor bune. Insa si rugaciunea poate deveni lucru anevoios, mai ales cand te rogi pentru cei care nu s-au spovedit si pocait de zeci de ani, vrajmasul iti declara razboi, te ataca si te munceste pana sfarsesti la psihiatrie/sanatoriu.

    Daca nu esti intarit de dumnezeiescul har, vrajmasul te trage in mocirla si nu se stie daca vei mai iesi candva de acolo.

    Sf. Paisie Aghioritul marturiseste intr-o carte, cum îl muncea vrăjmaşul fiindcă se ruga pentru acel tanar din Tibet, Gheorgaki… SI, intr-adevar, pentru rugaciunile Sf. Paisie, Gheorgaki.a fost salvat.

    Însă cati dintre crestinii de azi au o rugaciune intr-atat de puternica ca cea a Sf. Paisie Aghioritul sau a altor cuviosi inlauntrul carora salasluieste dumnezeiescul har ?

    Apreciază

  11. vagaBond said, on iunie 27, 2016 at 11:04 pm

    off topic
    De astia ce credeti?Sa mearga la stat sau sa ramana la imbecilii aia care le-au dat viata?

    http://adevarul.ro/locale/vaslui/lagarul-exterminare-copilariei-fericite-fratii-pepiniera-paduchi-crescuti-miros-urina-mama-daca-murdaresc-face-1_576fb8c95ab6550cb84db35b/index.html

    Apreciază

    • alex said, on iunie 28, 2016 at 4:27 am

      Intre lagarele groazei de la Protectia Copilului si a sta acasa cu parintii pe care ii iubesc copii asa cum sunt pai e simplu sa ramana cu parintii, o sa argumentez si de ce. Omul, stapanul pamantului (28. Şi Dumnezeu i-a binecuvântat, zicând: „Creşteţi şi vă înmulţiţi şi umpleţi pământul şi-l supuneţi; şi stăpâniţi peste peştii mării, peste păsările cerului, peste toate animalele, peste toate vietăţile ce se mişcă pe pământ şi peste tot pământul!”) http://www.bibliaortodoxa.ro/vechiul-testament/25/Facerea facut dupa Chipul si Asemanarea Lui Dumnezeu, omul pentru care Hristos a murit pe cruce ca sa il scape de iad, oare asa de simplu e sa zicem aaa sunt niste parinti incapabili care s-au inmultit ca iepurii, oare atat valoreaza un om care a adus pe lume 6 suflete. Mai bine s-ar chinui si cei din sat si preotul cu rugaciuni si cu rabdare sa ii aduca pe calea cea buna pentru ca multe se pot prin rugaciune si daca nu reusesc sa incerce pana la final adica sa tina copii in familie si sa se osteneasca, rabdarea un lucru de pret adunata cu milostenia face minuni si sunt sigur ca si parintii prin voia Domnului vor deveni mai responsabili. Ei ii cresc cum ii cresc dar vai de cele ce fac avorturi si de cei ce le incurajeaza. Concluzie cinste acelora asa cum sunt si rusine femeilor „moderne” la fel si barbatiilor.

      Apreciază

  12. Miron Lucretia said, on iunie 27, 2016 at 11:12 pm

    Din Cuvantul-inainte la Psalmi al Sfantului Vasile cel Mare :
    Cartea Psalmilor insa cuprinde in sine tot ceea ce este mai folositor in toate. Ea profetizeaza cele viitoare, insemneaza fapte istorice, da legi pentru viata, arata ce trebuie sa facem si, ca sa spunem intr-un singur cuvant, este o adevarata comoara de invataturi bune, punand la indemana fiecaruia, dupa sarguinta lui, tot ceea ce ii este de folos. Ea vindeca ranile cele vechi ale sufletului si aduce cat se poate de grabnic insanatosirea celui de curand ranit. Ingrijeste de cel bolnav si pastreaza intreg pe cel sanatos. In genere, ea face ca patimile, care de-a lungul vietii omenesti cauta sa se cuibareasca in suflete, sa fie indepartate, si la aceasta ajunge prin crearea ingrijita a unei stari sufletesti pline de bucurie si de placere, care face ca in suflete sa ia fiinta cugetele cele intelepte.
    Psalmul este linistea sufletelor, rasplatitorul pacii, potolitorul galagiei si al valurilor gandurilor. El face sa slabeasca mania sufletului si infraneaza pornirea catre patimi; este tovarasul prieteniei, apropierea celor care stau departe, ca unul care impaca pe cei ce-si poarta vrajmasie. Caci cine, oare, mai poate fi socotit vrajmas al altuia, atunci cand isi uneste glasul la un loc cu el, pentru a da laolalta lauda lui Dumnezeu ?
    Psalmul face ca pustiurile sa se arate locuite si patimile sa fie infranate. Inceput pentru incepatori, el este crestere pentru cei care propasesc pe calea virtutii si sprijin pentru cei care merg pe calea desavarsirii.
    Psalmul este glasul Bisericii; el inveseleste sarbatorile si face sa se nasca in inima credinciosului dorul dupa Dumnezeu. Chiar si din inimile de piatra psalmul stoarce lacrimi.

    Apreciază

  13. maria said, on iunie 28, 2016 at 2:18 am

    ZADARNICA ESTE RUGACIUNEA CELUI CE NU LUCREAZA PORUNCILE DOMNULUI

    Iar dacă rugăciunea este de cel mai mare folos pentru viaţa fiecărui creştin şi pentru mîntuirea lui şi a lumii,totuşi nu orice rugăciune poate avea o însemnătate duhovnicească numai pentru faptul că este o „rugăciune”.
    Căci, „dacă cineva îşi întoarce urechea ca să nu asculte Legea, chiar şi rugăciunea lui este o scîrbă”(Pilde 28, 9).„Dumnezeu este Duh; şi cine se închină Lui trebuie să I se închine în duh şi în adevăr” (Ioan 4, 24).
    -Iar Psalmul 67, v. 7, spune:

    „El scoate pe cei din cătuşe la fericire, iar pe cei neascultători îi lasă în pustiularzător”.

    Iar adevăratul post şi adevărata rugăciune presupune o stare de smerenie, de lepădare de sine şi de sărăcie cu duhul.

    “Vrem sa va rugati in tot locul ridicand maini cuvioase, fara manie si ganduri” (1 Tim 2, 8 ) – si daca n-avem indraznire spre Dumnezeu fiindca n-am agonisit o constiinta necondamnata – cum spune ucenicul cel iubit al lui Hristos, Ioan Teologul:

    “Daca inima noastra nu ne condamna, avem indraznire la Dumnezeu” (1 In 3, 21)

    Sf Serafim de Sarov

    “Rugaciunea, postul, privegherea si toate celelalte practici crestine, nu constituie scopul vietii noastre crestine. Desi este adevarat ca ele slujesc ca mijloace indispensabile in atingerea acestui tel, adevaratul scop al vietii crestine consta in dobandirea Duhului Sfant al lui Dumnezeu

    În dobândirea acestui Duh a lui Dumnezeu constă adevăratul ţel al vieţii noastre creştine,
    în timp ce rugăciunea, privegherea, postul, milostenia şi alte virtuţi creştineşti lucrate în
    numele lui Hristos sunt doar mijloacele pentru dobândirea Duhului lui Dumnezeu. ”

    *****************
    Șase condiții pentru o rugăciune bine primită

    PROTOSINGHELUL NICODIM MĂNDIȚĂ CUVINTE DUHOVNICEŞTI

    Pentru ca Dumnezeu să asculte rugăciunile noastre şi să ne împlinească cererile, trebuie ca şi noi să ascultăm poruncile Lui şi să împlinim voia Lui.
    Ceea ce cerem să nu fie numai spre folosul nostru, ci pentru binele tuturor creştinilor şi spre slava lui Dumnezeu.
    Fiecare din noi dorim ca Dumnezeu să asculte rugăciunile şi cererile noastre şi să ne dea tot ceea ce Îi cerem.
    Pentru ca Dumnezeu să asculte rugăciunile noastre şi să ne împlinească cererile, trebuie ca şi noi să ascultăm poruncile Lui şi să împlinim voia Lui. Pentru a fi noi ascultaţi de Dumnezeu, trebuie:

    1) Să fim noi vrednici darului Lui prin ascultarea, păzirea şi împlinirea cuvântului Lui. Trebuie să fim vrednici darului pe care îl cerem; iar nu nevrednici.
    2) Să ne rugăm după legile şi voia lui Dumnezeu.
    3) Să ne rugăm pururea: în orice vreme şi în orice loc.
    4) Să nu cerem vreun lucru putred, pământesc, vătămător de suflet.
    5) Ceea ce cerem să nu fie numai spre folosul nostru; ci pentru binele tuturor creştinilor, spre mântuirea, fericirea sufletelor şi spre slava lui Dumnezeu.
    6) Să nu ne rugăm pentru a deveni nefericiţi vrăjmaşii noştri, nici pentru pieirea lor; ci pentru mântuirea lor.

    (Protosinghel Nicodim Măndiță, Învățături despre rugăciune, Editura Agapis, București, 2008, p. 57)

    *****************

    5. în rugăciune trebuie să păzeşti cele patru reguli fixate de Sf. Vasile cel Mare:
    *a preamări pe Dumnezeu,
    *a-I mulţumi pentru binefacerile dăruite ţie,
    *a te mărturisi Lui că eşti un păcătos şi un călcător al poruncilor Lui şi a cere numai ceea ce-ţi este de folos pentru mântuire

    ***************

    Nu trebuie sa atribuim rugaciunii noastre o putere miraculoasa, nu trebuie sa credem ca Domnul implineste intotdeauna cele cerute de noi. Aceasta parere vine din mandrie si duce la inselare.

    *****************
    Căci „jertfa celor răi este o scîrbă înaintea Domnului” (Solomon, Proverbe 21, 27).

    „Şi dacă cineva îşi întoarce urechea să nu asculte Legea, chiar şi rugăciunea lui este o scîrbă”(Proverbe 28, 9).
    Fiindca sunt multi cari zic, ca viata de desavarsire consta in postiri, privegheri, metanii, dormiri pe pamant si alte asprimi de acestea ale corpului. Altii cred ca-i in progres si-n multe mosteniri. Si multi altii socot, ca perfectiunea este in rugaciunile mintale,( + ) in sihastrie, retragere ( anahoresis ), tacere si viata de indrumare, de formare, adica, a trai dupa o lege a cumpatarii si masurii.

    Dar numai aceste virtuti nu sunt desavarsirea crestina pe care o cautam noi, ci uneori ele-s numai mijloace si instrumente folosite de om, harul Duhului Sfant, iar uneori sunt roada Sfantului Duh. Ele sunt instrumente puternice de dobandirea harului Sfantului Duh. Nu-i nici cea mai mica indoiala, fiindca vedem pe multi oameni virtuosi ca le intrebuinteaza ca sa castige forte si putere impotriva pacatelor si vanitatii, ca sa fie fortificati in contra ispitelor, sa infranga pe dusmanul cel rau, adeca, poftele obisnuite : carnea, lumea si cel pierzator.
    Căutat-a Domnul spre rugăciunea celor smeriţi şi n-a defăimat cererea lor” (Psalmul 101,18). Din aceasta înțelegem că, Dumnezeu nu ascultă rugăciunile şi nu împlineşte dorinţele celor ce nu se tem de El. Cei ce se tem de El vieţuiesc după porun¬cile Sale şi viaţa lor e împodobită, pe cât stă în putinţă omului, cu toate virtuţile: milostenia, smerenia, blândeţea, dreptatea, cumpătarea, curăţia, adevărul, aşadar ascultarea poruncilor. Numai astfel rugăciunile sunt vrednice de a fi ascultate şi mântuirea repausaţilor este cu putinţă.

    *****************
    Sf Casian
    „Deci rămâne ca sau să nu ne mai rugăm, cât timp păstrăm în inimi o astfel de o-travă(mânia), şi atunci ne facem vinovaţi de călcarea acestei porunci apostolice şi evanghelice, după care ni se cere să ne rugăm neîncetat şi în tot locul; sau, dacă închizând ochii la această inter-zicere, cutezăm să-I înălţăm rugăciuni, să ţinem seamă că nu rugi Ii adresăm Domnului, ci sfidarea noastră cu duh de răzvrătire.”

    Apreciază

  14. Marius said, on iunie 28, 2016 at 3:32 am

    Daca ne-am ruga mai multi oameni ce bine ar fi pentru noi toti. Haideti sa ne rugam toti cititorii acestui blog pentru Romania cateva minute seara inainte de culcare. Sa ne indrepte Dumnezeu tara ca noi am distrus-o complet. Omul nu mai are ce sa-i faca doar El mai poate face ceva. Va iubesc pe toti. Sa ne dea Dumnezeu smerenie caci aceasta este cel mai greu de dobandit. Minunat articol. Sa va dea Dumnezeu Duhul Sfant in inimile voastre. Multumesc Saccsiv pentru articol!

    Apreciază

    • cca70 said, on iunie 28, 2016 at 7:41 pm

      Daca toti ortodocsii care citesc blogul aceasta ar citi in fiecare seara Psalmii 3 ; 19 ; 30 ; 31 ( impotriva vrajmasilor ce te asupresc) , atunci intreaga tara o va duce mai bine

      Trebuie doar sa ne facem ZILNIC timp ( circa jumatate de ora) pentru tara aceasta si neamul ei crestin

      Apreciază

  15. remus said, on iunie 28, 2016 at 5:25 am

    Declarațiile care au uimit Lumea! Papa Francisc: „Biserica ar trebui să le ceară iertare homosexualilor”

    Creştinii şi Biserica Romano-Catolică ar trebui să ceară iertare homosexualilor pentru modul în care i-a tratat, a declarat duminică Papa Francisc, la întoarcerea dintr-o vizită din Armenia, relatează Reuters, care precizează că Suveranul Pontif şi-a exprimat şi speranţa ca UE va putea fi “restartată” după ieşirea Marii Britanii.

    El a precizat că Biserica ar trebui să îşi ceară iertare şi pentru modul în care a tratat femeile, pentru că a ignorat exploatarea copiilor prin muncă şi pentru că “a binecuvântat atât de multe arme” în trecut.

    “Cred că Biserica nu trebuie să îşi ceară scuze numai (…) unui homosexual pe care l-a incultat, ci trebuie să le ceară scuze şi celor săraci, şi femeilor care au fost exploatate, copiilor care au fost exploataţi prin muncă. Trebuie să îşi ceară scuze pentru că a binecuvântat atât de multe arme”, a spus Suveranul Pontif.

    Potrivit Bisericii Catolice, tendinţele homosexuale nu sunt un păcat, dar actele da, iar homosexualii ar trebui să încerce să fie caşti.

    “Noi, creştinii, trebuie să ne cerem scuze pentru atât de multe lucruri, nu numai pentru aceasta (modul în care au fost trataţi homosexualii – n.r.), dar trebuie să ne cerem şi iertare, nu doar scuze! Iertare! Este un cuvânt pe care îl uităm atât de des!”, a adăugat el.

    În aceeaşi discuţie, Papa şi-a exprimat speranţa că Uniunea Europeană va reuşi să îşi ofere o altă formă după decizia Marii Britanii de a ieşi. “Ceva nu funcţionează la o uniune masivă (…), dar să încercăm să restartăm lucrurile, să recreăm”, a spus el.

    http://a1.ro/news/extern/declaratiile-care-au-uimit-lumea-papa-francisc-biserica-ar-trebui-sa-le-ceara-iertare-homosexualilor-id501906.html

    Apreciază

  16. crestin said, on iunie 28, 2016 at 7:23 pm

    Impotriva celor care spun ca Dumnezeu e…ceva abstract,dincolo de intelegerea omeneasca,de reprezentarea diverselor religii organizate,ca toate religiile sunt bune si ca este un singur Dumnezeu,dar religiile il diferentiaza,etc.
    Cred ca cine crede intr-un Dummnezeu astract de fapt e ateu.
    Va invit sa reflectati asupra unei idei:daca un om creeaza ceva cum ar fi un copil,o opera de arta sau chiar un obiect oarecare ,oare nu se va mai interesa de creatia sa ulterior? Sau oare nu-i va mai pasa de ea deloc? Cu atat mai mult Dumnezeu care a creat o opera uluitoare, cum e universul cu tot cu omul in el, nu va mai purta de grija creatiei sale? Nu va dori sa existe o legatura,un dialog intre el si creatia sa? Aceasta legatura se manifesta prin religie care ofera si raspunsuri,nu numai intrebari ca filosofia.
    Crearea lumii este o manifestare de iubire.Or,nu cred ca exista o religie care sa puna in lumina latura iubitoare a lui Dumnezeu mai evident decat cea ortodoxa.
    Ca El e dincolo de intelegerea omeneasca e „la mintea cocosului”,caci ce dumnezeu e acela pe care-l cunoastem ca pe propriul buzunar? Tocmai pentru ca nu-l putem intelege, chiar prin cele mai luminate minti omenesti, El se descopera oamenilor,dar nu total,ci doar atat cat putem pricepe noi…in diverse grade si unor anumiti oameni care ne impartasesc si noua…intr-o anumita masura,ca sa nu reinventam fiecare roata.Si iar ajungem la religie si la credinta…
    Acest tip de perceptie a lui Dumnezeu despre care scriam la inceput ma duce cu gandul la New Age.Cei care-si bazeaza afirmatiile pe experimente mai mult sau mai putin probate stiintific nu stiu ca NU stiinta noastra (care nu e infailibila) demonstreaza existenta lui Dumnezeu.Ea e doar inceputul.Credinta ne duce mai aproape.Sigur,ea a fost demonetizata,insa nu ne bazam noi zi de zi pe credinte? Oare am fost noi in alta galaxie ca sa stim ca exista? Nu,ci i-am crezut pe altii.Totul e pe cine alegi sa crezi. Unii aleg sa-i creada pe sfinti,cei mai apropiati de Dumnezeu.Interesant e ca ei nu s-au contrazis niciodata, spre deosebire de unii oameni se stiinta.A nu se intelege ca pledez pentru intoarcerea la epoca de piatra,insa se stie ca avem inca multe intrebari fara raspuns in toate domeniile stiintei.Stiu ca daca sunteti sinceri in cautarea lui Dumnezeu El se va descoperi ca sa-L cunoasteti.El nu e partinitor,ne acorda tuturor o sansa.
    Si inca un gand:multi oameni aleg la un moment dat,de obicei prin adolescenta,sa creada sau nu in existenta lui Dumnezeu(de aceea e importanta familia cu valori crestine si ora de religie).Daca nu au niciun reper, de multe ori aleg sa nu creada,desigur si sub influenta covarsitoare a unei lumi cvasi-atee,dar mai ales pentru ca Dumnezeu e incomod.Acceptarea lui Dumnezeu inseamna acceptarea unei conduite morale,or,mandria din noi nu vrea ingadiri.Bine spunea cineva ca Dumnezeu e ca o durere de dinti:nu poti s-o ignori! Asa isi adorm ei constiinta pana moare de-a binelea.Uneori mai vine cate un necaz si-i mai trezeste…
    Deci sa fim vigilenti!

    Apreciază

  17. alex said, on iunie 29, 2016 at 11:13 pm

    Nu am vazut inca filmuletul cu Trei voi, trei noi, miluieste-ne pe noi care e pus dar promit sa il vad, in schimb stiu istorioara parca din cartile Parintelui Cleopa, o istorioara extrem de frumoasa care arata ca nu stiinta, nici scoliile inalte, nici banii, simplitatea si puritatea sufletului aduce Sfintenia Lui Dumnezeu in om. Si sa luam aminte cum oamenii aceia marturiseau dreapta credinta desi nu citisera nici o carte(parca asa imi amintesc ca invatasera rugaciunea aceasta de la parinti inainte de naufragiu), in ce sens marturiseau pai spunand Trei Voi marturisea pe Dumnezeu Cel in Treime. E genul acela de istorioara care imi face pielea gaina gandindu-ma cat de mare si de iubitor de oameni este Dumnezeu.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.