SACCSIV – blog ortodox

RASPUNS NAUCITOR al preotului Conf. Univ. Dr. CONSTANTIN NECULA referitor la petitia in care se solicita BOTEZUL ORTODOX al ERETICULUI presedinte KLAUS JOHANNIS

Posted in CONSTANTIN NECULA, KLAUS JOHANNIS by saccsiv on noiembrie 20, 2014

Dupa cum probabil deja stiti, Marius Ianus este initiatorul unei petiții prin care se cere Botezul Ortodox al președintelui Klaus Johannis:

http://www.petitieonline.com/botez_presedinte

Solicităm Botezul Ortodox al președintelui României, Klaus Iohannis.

Este o lege străveche a țării, pe care alți conducători străini ai României au acceptat-o.

În caz contrar, președintele nu va putea fi pomenit la Sfânta Liturghie în Bisericile Ortodoxe.

Solicităm Președintelui României și implicarea în menținerea Religiei ca materie obligatorie în școli și în renunțarea la actele biometrice, pe motiv de neconstituționalitate (încălcarea libertății fizice și a libertății de conștiință a cetățenilor).

Doamne ajută!

Marius IANUȘ (Drăjan Marius-Christian)

http://yanush.wordpress.com/cv

Despre care s-a scris si in mass-media:

DCNEWS

Marius IANUȘ – Drăjan Marius-Christian – solicită Botezul Ortodox al lui Klaus Iohannis

Ziare com:

Petitie online pentru trecerea lui Iohannis la ortodoxie

Stiri pe surse:

Petiţie pentru convertirea lui Iohannis la ortodoxie

Tot la Stiri pe surse putem citi si articolul Petiţia libertăţii de conştiinţă. Răspuns la cererea de convertire a lui Iohannis la ortodoxie din care aflam ca “există însă şi o contra-petiţie, o iniţiativă răspuns la cererea de convertire a lui Iohannis” si care se incheie astfel:

Credem că acum, după alegerea unui Preşedinte român de etnie germană, şi de confesiune Luterană, este momentul în care societatea românească poate fi educată în spiritul înţelegerii şi toleranţei reciproce. Credem că acum este momentul ca discriminarea să dispară.

   Comentariu saccsiv:

   Ideea a plecat de la cititorul petrupetru care la rubrica de comentarii a articolului KLAUS JOHANNIS a fost ales de LICURICI guvernator al coloniei Romania a scris:

Neamtzul asta ar trebuie botezat Ortodox… Asta este legea Romaneasca! Avem oare curajul sa-i propunem o astfel de indreptare?

Nu stiu daca poate fi pomenit sau nu. Ii las pe teologi sa ne explice.

Iata insa ce putem citi la Petiție pentru botezarea lui Iohannis la ortodoxie. ”Nu e nevoie!”

Conf. Univ. Dr. Constantin Necula susține că nu este nevoie ca Iohannis să renunțe la religia protestantă. Întrebat dacă președintele ar trebui să fie botezat ortodox, Constantin Necula a răspuns: ”Nu. Nero nu era creștin și se rugau pentru el. La Catedrală pomenim ctitorii Sfântului Locaș, iar Franz Joseph este primul donator”, a explicat acesta.

   Comentariu saccsiv:

Daca asta-i intr-adevar raspunsul, e grav. Putea spune: “Pentru mantuirea sa, presedintele trebuie botezat ortodox”. Si eventual sa continue: “Dar daca nu se boteaza, noi tot il putem pomeni”.

Raspunsul sau a fost insa naucitor. Pai cum domnule Conferentiar Univ. Doctor bla bla bla? Ca tare va mai plac titlurile … Cum adica nu trebuie botezat ortodox? Ba trebuie. Si daca ar fi maturator de strada si tot trebuie. Evident, nu cu japca, dar trebuie. E esential pentru el si trebuie lamurit. Constantin Necula e la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Andrei Şaguna” din Sibiu, adica acolo, in citadela lui Klaus Johannis unde se petrec tot soiul de lucruri interesante si de dorit pentru unii a se petrece la nivel de tara:

Marioneta perfecta: KLAUS JOHANNIS. Intram in CEA MAI NEAGRA ETAPA

I-a spus vreodata noului presedinte ca e eretic?

Cititi va rog si:

Pr. conf. dr. CONSTANTIN NECULA (cel cu Klaus Kenneth) la penticostalii „Ciresarii” din Beius in … Duminica Ortodoxiei

SIBIU, 1 noiembrie: SIMPOZIONUL “Valenţele ecumenice ale teologiei lui Dietrich Bonhoeffer”. Vor glasui niste rataciti protestanti si pr. conf. dr. Constantin Necula

72 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mihail said, on noiembrie 20, 2014 at 4:51 pm

    Totuși, pentru Ion Iliescu, președinte al României cu 2 mandate (unii zic chiar 3), cum s-au putut ruga, în condițiile în care acesta era ateu declarat ?

    Apreciază

    • Paul said, on noiembrie 20, 2014 at 7:29 pm

      Era botezat totusi.

      Apreciază

    • baltag66 said, on noiembrie 21, 2014 at 8:58 am

      Sfântul Vasile cel Mare s-a rugat să moară împăratul apostat Iulian,chiar dacă acest împărat era ales legitim,adică de către popor.Și împăratul Iulian care era un prigonitor al creștinilor,a murit fiind străpuns de o suliță a unui soldat ceresc(a se vedea acestea în ,,Profeții și mărturii creștine despre vremea de acum”-despre vedeniile starețului Antonie).Deci Dumnezeu a dat dreptate Sfântului Vasile cel Mare. ,,Să ne ferească Bunul Dumnezeu de conducători atei sau eretici”! Cu Ion Iliescu poporul român n-a dus-o bine,dar nici cu ceilalți de după el. Vom vedea acum pe cine a ales poporul.Să dea Domnul să ne fie bine și în țară să domnească Dreptatea.Amin!

      Apreciază

  2. Geo said, on noiembrie 20, 2014 at 4:52 pm

    Sunt de acord cu botezul ,altfel nu ma voi ruga pentru el.

    Apreciază

    • Prahovean said, on noiembrie 20, 2014 at 5:56 pm

      Ne putem ruga pentru cine vrem, dar în particular. Cum am împlini altfel porunca Mântuitorului „Rugați-vă pentru vrăjmași.”?

      Apreciază

    • Radu Humor said, on noiembrie 20, 2014 at 5:58 pm

      Nici eu !
      Dar ar trebui ca nici preoţii ortodocşi să nu se roage pentru el.
      Numai că aceştia se pot ruga la grămadă, pentru conducătorii Ţării.
      Măcar, de i-ar folosi la ceva…. !

      Apreciază

  3. cineva said, on noiembrie 20, 2014 at 5:46 pm

    Doar botez? Eu credeam ca trebuie si o exorcizare. Oricum , am devenit o colonie oficiala condusa de un nazist care arunca amaratii in strada si voi vreti botezuri ortodoxe? Fiare, agenti straini si canalii pline de ura.

    Apreciază

  4. cineva said, on noiembrie 20, 2014 at 5:51 pm

    Ma intreb de multe ori de ce nu a lasat tatal meu tara asta sa se dezintegreze . Ce rost a avut sa-si riste pielea si familia pentru oamenii astia? Nu meritau.

    Apreciază

    • botaceala said, on noiembrie 20, 2014 at 6:54 pm

      @ cineva,poate ca esti vreun fiu de presedinte,cam asta dai de inteles…sau???….😴

      Apreciază

      • cineva said, on noiembrie 20, 2014 at 9:06 pm

        Nu, tatal meu a fost unii din sefii Securitatii. Adica cineva care a fost in cele mai grele faze cand ungurii si yugoslavii cereau teritorii. Chiar asa , de multe ori ma intreb ce ar fi fost daca i-ar fi lasat pe unguri sa ia o bucata ? Sau pe yugoslavi? Cum mai mergeau etichetarile in ziua de azi si pe cine mai injurau dreptacii?

        Apreciază

      • vali said, on noiembrie 21, 2014 at 3:29 pm

        cineva

        Da chiar, ce ne faceam daca tac’tu ii lasa sa ne rupa tara ? ca datorita securistilor ne-am pastrat demnitatea si integritatea morala si teritoriala.

        Apreciază

  5. Radu said, on noiembrie 20, 2014 at 5:53 pm

    Prietene, esti bolnav! Du-te si te conyroleaza! Am apreciat cele mai multe din postarile tale, dar acum ai luat-o pe aratura! Imi pare rau! Ai nevoie de un neuropsihiatru!

    Apreciază

  6. radu iacoboaie said, on noiembrie 20, 2014 at 5:56 pm

    Bine ar fi să dorească el însuși să se convertească cu adevărat. Dar dacă alții îl vor presa, s-ar putea să devină foarte agresiv față de Biserica Ortodoxă. Nu știm ce va face. Să ne rugăm să-l lumineze Dumnezeu, pentru că 85-86% dintre români sunt botezați ortodox…

    Apreciază

  7. ORTODOXIE said, on noiembrie 20, 2014 at 6:07 pm

    Reblogged this on CREDINŢĂ DREAPTĂ ORTODOXĂ!!!.

    Apreciază

  8. lastunnegru said, on noiembrie 20, 2014 at 6:15 pm

    off topic

    Petreceri de upgrade cu cip RFID implantabile in Suedia

    BioNyfiken o organizatie nonprofit din Suedia care organizeaza ateliere, discuții și experimente pentru a educa și inspira publicul larg să înțeleagă mai mult biotehnologia moderna, biologia sintetică și diverse forme de bodyhacking datorita cereri populare organizeaza petreceri cu un grup restrans de cate 10 persoane care de buna voie doresc sa isi implanteze cipuri RFID in mana. In ultima luna 50 de persoane care faceau parte din acest grup si au impantat cipuri in mana. Acum in Suedia exista can 100 de oameni care si-au implantat cipuri RFID in mana.

    http://www.meetup.com/BioNyfiken-Biohackergrupp-i-Stockholm/events/218733814/

    http://www.bionyfiken.se/english/

    Suedezi isi implanteaza microcipuri in mana pentru a deschide usile fara chei.

    http://rt.com/news/207051-sweden-microchip-implant-hand/

    ( traducere Google translator )

    http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://rt.com/news/207051-sweden-microchip-implant-hand/&prev=search

    Emilott Latnz in varsta de 25 de ani dupa ce a participat la o conferinta Sime 2014 cu teme de discutie digitalism, viitorul si internetul in Stockholm si sa oferit voluntara pentru a i se implanta un cip in mana gratis.

    http://www.thelocal.se/20141118/swede-operates-microchip-into-body

    ( traducere Google translator )

    http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://www.thelocal.se/20141118/swede-operates-microchip-into-body&prev=search

    NU ACCEPTATI ASA CEVA NICIODATA

    Cine isi implanteaza cip in mana sau in cap cu voia sa ajunge in iad pentru totdeuna.

    Apreciază

    • Paul said, on noiembrie 20, 2014 at 7:35 pm

      In stanga sus unde scrie Bio Nyfiken, – se vede ochiul masonic.

      Apreciază

  9. Radu said, on noiembrie 20, 2014 at 6:18 pm

    Am impresia ca de la catedra de teologie pana la adevarata credinta ale monahilor si sihastrilor adevarul undeva se pierde la primii care nu traiesc ci doar privesc pur rational si rece religia si normele etc
    De pomana ai carte cu sacul daca in final alegi prost in viata…
    Aveam impresia ca un om cu carte mai ales CONFERENTIAR pe deasupra si la TEOLOGIE ORTODOXA ar trebui la modul ideal sa fie un aparator si un sustinator al acestei propuneri sau macar sa arate bunavointa si simpatie fata de acest demers…

    De pomana esti preot tot functia sa traiasca aia e traiul bun si in rest la naiba cu restul…
    Ii e frica ca isi pierde privilegiile probabil daca vorbeste altfel e foarte posibil sa fie asa…

    Nu e nimic Domnul vede tot si are o memorie excelenta !

    Oameni ca astia le dau apa la moara ateilor si ereticilor sa ne critice Biserica si pe noi, uscaturile astea…

    La parada gayfest din anii trecuti nu sunteti in stare sa dati si voi un comunicat acolo macar asa din bun simt sa atrageti atentia ca e gresit ce fac oamenii astia acolo nu zic alte lucruri mai curajoase macar atat

    Nu am de zis decat atat RUSINE si sa va dea Bunul Dumnezeu dupa inima si faptele voastre !!!

    Apreciază

  10. Maria888 said, on noiembrie 20, 2014 at 6:19 pm

    Klaus planuieste sa fie al doilea Nero? Sa ne pregatim de un nou Vezuviu? Dumnezeu nu admite anumite lucruri orice pret ar fi pus pe oameni prin sangele Sau.
    Tot pe vremea lui Nero cred ca se distrau cu leii si crestinii in arena.
    Dar dupa Nero…..

    Parintele Arsenie Boca gaseste 2 dovezi de coruptie in religie (crestina pentru el, nefiind posibila o alta) : Inchizitia (cand preotii cad prad disperarii in fata blasfemiilor si necredintei si nu mai iconomisesc pentru Dumnezeu pedepsind in numele Lui) si protestantismul. Am stat si m-am gandit la cea de pe urma. Este oare Luther unul dintre cei posesori ai unui singur talant pe care il risipeste?
    Iata atitudinea celui cu talantul ingropat „te-am cunoscut ca pe un Dumnezeu crud si nemilos cerandu-ne sa facem aceste lucruri pentru Tine asa ca l-am ingropat pentru a ti-l da inapoi neatins.”
    Iata atitudinea lui Luther – ‘pot intelege pe taran care lucreaza campul ca am fost si eu taran (…) nu pot intelege pe Dumnezeu pentru ca nu am fost Dumnezeu”.

    In aparenta am empatiza cu Luther, cu nefericirea lui. Dar vedem repede diferenta dintre preotul adevarat care te cheama sa empatizezi cu Dumnezeu Creator si Luther care te cheama sa empatizezi cu el si nefericirea lui.

    Deci ce zice Klaus Iohannis daca ar fi liber si ar putea zice? El zice asa: „nu ma indoiesc de puterea rugaciunilor voastre dar daca sunteti asa buni crestinilor [latini ca a zis de Nero] de ce nu va rugati si pentru cel mai pacatos [care nu poate]?”

    Este o gandire rasucistica, care nu il ajuta nici pe el. Desi poate da impresia ca daca ne rugam il ajutam…
    Am auzit [la radio Trinitas..stiu.. post neplacut aici] cum ca „omul se roaga cui se inchina; daca el se inchina la altcineva nu la Dumnezeu acolo se va ruga, rugaciunea in sine nu te ghideaza unde sa te rogi”. Oare ce or fi deslusit preotii de la Patriarhie cu toate vizitele care le-au primit de la diversi vizitatori veniti sa se roage? Este foarte trist.. Este imbucurator faptul ca au deslusit totusi…

    Eu cred ca acesti oameni (cu o viziune ateista asupra crestinismului) cred ca rugaciunile noastre inseamna un fel de ritual magic de succes, ca suntem un fel de ghicitoare sau picior de iepure ca sa aducem noroc… Si daca nu suntem asta, de ce-am mai fi? Poate castiga si Klaus la loto daca ne rugam pentru el.

    CE PALMA! Ce jignire! Sa vorbesti crestinilor, si cu sange latin, de Nero!…Voi nu vedeti ce amenintare e aici? „Daca nu va supuneti trimit leii….”

    Domnule Iohannis, va spun cum i-am spus si lui Nero: mai bine sa ma manance leii decat sa ma plec in fata stapanilor tai – leii!. Si cine stie mai mult stie ca leii deja m-au mancat… O sa iubesc muscatura leilor si o sa plang pentru ei, dar mai mult n-o sa fac. Si nu voi uri si nu voi huli pe lei asa cum isi doresc atat de mult ca sa isi justifice idignarea si amaraciunea. Ci voi sta de amintire leilor – cand nimeni nu va mai iubea, cine v-a iubit pentru a fi moneda de schimb pentru pamantul mult iubit? Nu tot adevarul este istorie si poate nu va fi niciodata dar cand iubesti, dupa cum se zice, nicio camera nu e prea mica si, adaug eu, nicio arena de lei prea mare…

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 20, 2014 at 6:50 pm

      Maria888

      Nu inteleg ultimul paragraf.

      Apreciază

      • Maria888 said, on noiembrie 21, 2014 at 2:05 pm

        Eh nici eu pe deplin! Dar numai aici as fi scris.:) Dar cred ca exista cineva care „surfeaza netul” pentru care are mai mult sens decat pentru mine… Poate sunt aroganta presupunand asta, dar am presupus-o deja.

        Apreciază

  11. petru said, on noiembrie 20, 2014 at 6:27 pm

    adica sa se boteze ca asa vrem noi?
    Sf Apostol Pavel spune ca trebuie sa ne rugam pt stapanire ca aceasta sa nu devina demonica

    Apreciază

    • Paul said, on noiembrie 20, 2014 at 7:33 pm

      a devenit deja demonica

      Apreciat de 1 persoană

    • Ionut said, on noiembrie 20, 2014 at 9:36 pm

      Nu neaparat, dar macar sa se gandeasca serios si sa ia o hotarare in cunostinta de cauza. La urma-urmei, a ales sa ramana in Romania si nu sa plece in Germania, si-a ales ca sotie o romanca, a candidat la Presedintia Romaniei si a fost votat de romani. De ce nu si-ar pune acum serios intrebarea daca nu cumva Ortodoxia e mai buna decat luteranismul. Si daca se va gandi in mod sincer si serios, alegerea nu poate fi decat una: Ortodoxia.

      Apreciază

  12. Emanuel said, on noiembrie 20, 2014 at 6:56 pm

    Acest soi de teologi sunt inaintemergatorii lui antihrist. Dupa ei adica Nero era pomenit la proscomidie, adica era impartasit in mod nevazut ? Cu alte cuvinte cand antihristul va veni nu va fi absolut nici o problema sa i se scoata mirida, adica sa fie impartasit, unit cu Hristos. In sf liturghie deci vom avea unire intre Hristos si anti-hristos. Domnul Constantin Necula observ ca nu intelege nici cele mai esentiale lucruri, ca nu se poate uni Hristos cu antihrist. La proscomidie nu puteau fi pomeniti nici ceausescu, nici iliescu, constantinescu, basescu, klaus, ponta etc.. Astfel de conducatori pot fi pomeniti doar la ectenii in liturghie, acolo era pomenit si nero si acolo sunt pomeniti si ctitorii, pagani sau masoni fiind. Dar sa ii pomenesti la proscomidie e foarte grav, e pacat de moarte. Daca teologii din ziua de azi nu mai pot face nici o deosebire intre proscomidie si ectenie, inseamna ca nu fac deosebire intre ortodoxie si erezie. La proscomidie nu pot fi pomeniti decat ortodocsii care se pot impartasi.

    Apreciază

  13. Cristian Petru Balan said, on noiembrie 20, 2014 at 6:59 pm

    Pentru Gheorghe Gheorghiu Dej, Ana Pauker, C-tin Drăghici şi alţi criminali comunişti atei care au ucis mii de români creştin ortodocşi, BOR-ul s-a rugat ani de-a rândul. Oricum, liturghia ortodoxă îl va pomeni pe noul preşedinte Iohannis care nu este neoprotestant, ci luteran iar luteranii s-au desprins din catolici, dar au păstrat cultul catolic aproape nealterat fără să-l mai recunoască pe papa drept cap al bisericii.

    Apreciază

    • Ionut said, on noiembrie 20, 2014 at 9:58 pm

      Nu chiar. Danemarca, Suedia, Norvegia sunt de confesiune luterana, iar aceste „biserici” cred ca le putem considera moarte.
      In aceste state, confesiunile sunt de stat si monarhii sunt capii supremi. Familiile regale au obligatia de a face parte din aceste confesiuni.
      Ceea ce pare de neconceput la noi (BOR sa fie Biserica oficiala si Ortodoxia religie de stat) a fost si este posibil in aceste 3 state. Din pacate, vicleanul vrajmas al lui Hristos si al neamului omenesc i-a impins in ratacire si unirea dintre stat si „biserica” in aceste tari s-a dovedit a fi fatala pentru comunitatile religioase.
      La noi nu se poate, pentru ca biserica nu e condusa si controlata de stat, altfel cine stie… Intotdeauna, cand apare o astfel de discutie, „desteptii” dau ca exemplu SUA si Franta. Intotdeauna, cineva a avut grija sa „implementeze” la noi situatia cea mai defavorabila.

      Apreciază

  14. Suciu said, on noiembrie 20, 2014 at 7:17 pm

    Aprobi numai ce-ti convine, toate ineptiile de la cei nu foarte mintosi de tip ‘aha’. Daca nu sunt bine primit ma retrag singur. La revedere si apreciez articolele in continuare dar nu sunt de acord cu politica pumnului in gura.

    Apreciat de 2 persoane

  15. dante said, on noiembrie 20, 2014 at 7:47 pm

    Ca tot a venit vorba de toleranta, am si eu o intrebare.
    Oare ar putea vreodata, ca un ortodox declarat, sa ajunga presedintele Frantei, Angliei, Germaniei, sau asazisa toleranta este doar unidirectionala?

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • Emanuel said, on noiembrie 21, 2014 at 7:20 am

      Daca tot vine vorba de tolerata, am putea vedea vreodata un roman sa ajunga presedintele germaniei, frantei, italiei, angliei, sau presedintele sua ? Nu cred.

      Apreciază

    • kosk said, on noiembrie 21, 2014 at 8:27 am

      …deci Anglia e monarhie si este conditie obligatorie ca regele/regina lor sa fie ‘botezat(a)’ in cultul lor (anglican) fara ca nimeni sa se ‘oftice’ dar fanii lui Santa Klaus ignora situatia de prin alte parti ‘mai civilizate’

      Apreciază

  16. nikodim said, on noiembrie 20, 2014 at 8:50 pm

    Emanuel,
    Proscomidia nu este acelasi lucru cu ectenia. Intradevar, la proscomidie se pomensc doar cei care sunt in Biserica, vii si morti. La ectenii se pomenesc si cei pentru care ne rugam Domnului ca sa fie indreptati pe Calea Lui. Biserica se roaga pentru cei aflati in ratacire sau erezie, pentru indreptarea lor atat timp cat sunt vii si pot fi indreptati pentru ca asta este scopul Lui Hristos, ca sa indrepte oamenii si sa-i aduca la Adevar. Daca ratacitii mor in erezie, atunci nu se mai poate face nimic pentru ei, nu se mai pot pomeni.
    Cam asta este situatia.

    Apreciază

    • Paul said, on noiembrie 21, 2014 at 4:27 am

      Se pot pomeni in rugaciunile personale.

      Apreciază

    • Emanuel said, on noiembrie 21, 2014 at 7:16 am

      Bine. Dar te intreb : basescu face parte din biserica pentru ca e botezat ortodox ? Cine face parte din biserica ? Ecumenistii ar spune : si basescu si ponta si iliescu, mai sus ai vazut ca un ” teolog ” zice ca si nero si paganii fac parte din biserica, iar maine vor spune ca si antihristul. Caci pentru ei daca cineva, un pagan se poate pomeni la ectenie atunci se poate si la proscomidie, si deci face parte din biserica. Dar in realitate numai cei se impartasesc se unesc cu Hristos, deci se unesc si cu biserica, deci fac parte din biserica, deci pot fi pomeniti si la proscomidie. Restul se pomenesc doar la ectenii.

      Apreciază

  17. nikodim said, on noiembrie 20, 2014 at 9:14 pm

    Poate ca cei 55% dintre dreptcredinciosii Tarii acesteia care l-au votat, i-ar putea cere noul presedinte ca o contrafavoare sa se boteze? Eu cred ca refuzam sa vedem un fenomen foarte clar, faptul ca o parte covarsitoare dintre toti votantii acestei Tari sunt apti pentru „meritocratia” de care se pomenea intr-un material anterior si deja au primit-o in sufletele lor. Omenii isi pun speranta in oameni, nu in Dumnezeu. Dumnezeu ne incurca deja pentru ca NOI vrem prosperitate nemteasca , europeana, „vrem o tara ca afara!” cum strigau unii, nu suntem dispusi sa dam toate aceste „binefaceri” pe o balaceala numita Botez, d’apoi sa ne mai dam si viata. Pentru ce? Adevarul e ca Botezul este un element important in viata romanilor contemporani, dar in cele mai multe cazuri, aud si vad foarte des, ca importanta Sa duhovniceasca este total subordonata mercantilismului, adica grija este despre cheful cu muzici si dans, distractia si darul in bani care marcheaza evenimentul. Unde este Hristos la un astfel de eveniment? Dar este El acolo? Aproape nimeni nu se gandeste ca botezatul este crestin si trebuie cinstit acest eveniment crestineste, nici macar unii preoti inconstienti ( nu vreau sa zic rau intentionati), care doar stropesc cu apa. Suntem gata pentru a ne exprima votul sa suferim, sa stam in ploaie si frig o zi intreaga, sa ne batem cu jandarmii (ma refer la o parte din cei din diaspora) dar cand este vorba de tinut un post, de frecventat Biserica, atunci suntem obositi, nu avem chef, ne enervam, nu-L vrem pe Dumnezeu pentru ca ne stanjeneste si ne taie cheful si comoditatea. SI AVEM CE MERITAM! Noi l-am votat. Vecinii, rudele noastre, fratii nostri de neam, noi, carora nu ne mai place Tara noastra asa cum ne-a lasat-o Dumnezeu. Noi „vrem o tara ca afara!”. Si primim, cu varf si indesat!

    Apreciază

    • Marius Ianuș said, on noiembrie 21, 2014 at 12:34 am

      Drept ați vorbit!

      Apreciază

    • Paul said, on noiembrie 21, 2014 at 4:35 am

      Asa este. Si de fapt toata discutia este cvasi-inutila, omul dincolo de faptul ca e luteran, este MASON, ceea ce inseamna ca e in duh antihristic si inchinator la Lucifer. Asa ca despre ce vorbim? Fratilor, masoneria a cuprins ca un cancer generalizaat nu numai intreaga Romania, dar intreaga lume. Tara e cuprinsa de un sistem mafioto-securisto-masonic care e peste tot. Hai sa nu fim copii la minte si sa ne inchipuim ca cineva e bine intentionat si, cine stie, poate se va lasa si convins sa se boteze ortodox…. El este exponentul unor forte care guverneaza lumea intreaga si o pregatesc pentru Antichrist. Romanii nici nu trebuiau sa iasa la vot… veti vedea in anii urmatori cat de rau va fi (si ma gandesc acum nu numai economic, dar in primul rand duhovniceste, la prigonirea crestinismului, la promovarea uraciunilor – pacate de moarte, la stergerea identitatii romanesti, distrugerea noilor generatii si multe multe altele – pe care statul -mamona, in frunte cu acest neamt, le va randui.

      Apreciat de 1 persoană

  18. Nimbus said, on noiembrie 20, 2014 at 9:23 pm

    Apreciază

  19. Ionut said, on noiembrie 20, 2014 at 9:41 pm

    Sa ne rugam pentru pr. Constantin Necula. Mi se pare ca a dat un raspuns nepotrivit. Nu e un credincios ortodox oarecare ce-si da cu parerea.

    Apreciază

  20. Radu Humor said, on noiembrie 20, 2014 at 10:41 pm

    Iar ne-am(au !) păcălit ?!:
    „Johannis contra unității României

    “Ca Președinte al României, voi susține reluarea unei discuții serioase cu privire la regionalizare și descentralizare. Actuala împărțire administrative teritorială a României datează din perioada comunistă și transformările prin care a trecut nu i-au alterat fondul.”

    Deci e comunistă, hein ? Nu regiunile, invenție stalinistă impusă de ruși, tot în comunism, sînt problema, ci revenirea la formula antebelică a județelor, valabilă și astăzi, după ce România a respins planul de (dez)integrare sovietic (planul Valev) care ar fi vrut să grupeze economic regiunile românești cu cele bulgare, ungare, etc, cu intenția de a distruge coerența industrială și agricolă a țării și de a scoate decizia din mîna autorităților naționale.

    Comunistă, hein ? Cu “comunismul” ăsta vrei să se lupte “entuziaștii” cu caș (de Sibiu) la gură, care au citit în manualele sorosiste de istorie despre regionalistul Sabin Gherman și despre madam Mungiu-Pippidi, tovarăși… pardon, camarazi de idei cu Lucian Boia, demitificatorul “mercenarului” Mihai Viteazul ?

    Nici nu a fost confirmat, nici nu s-a instalat, abia au trecut 2 zile și deja a dat comenzi, s-a răstit și a afirmat că vrea toată puterea, iar acum… ni se semnalează, prin oficină de presă, că tot sîntem luați de proști, direct tema de bază: regionalizarea “anticomunistă”.

    Înțelegeți acum de ce trebuia inventat acest neamț reformat, fost șef al UDMR-ului german, și trebuia cocoțat peste 6.300.000 de voturi anti, dar care se pun drept legitimitate acordată de români dumnealui, cel gata de a susține “discuția serioasă” despre destrămarea României ?

    Klaus Iohannis va relua discuţiile referitoare la regionalizarea României”

    Apreciază

    • Paul said, on noiembrie 21, 2014 at 4:39 am

      Eu il percep ca pe un om rau, rece, in stare de orice. Un individ sinistru.

      Apreciază

      • Paul said, on noiembrie 21, 2014 at 4:40 am

        Sa dea Dumnezeu sa ma insel.

        Apreciază

  21. kalinix said, on noiembrie 20, 2014 at 11:17 pm

    Inainte de a intra in detalii, am doua intrebari sa pun:
    1. Unde se pomeneste conducerea tarii la Sfanta Liturghie (si va rog nu-mi spuneti ca la iesirea cu Sfintele Daruri)
    2. Care lege romaneasca spune ca trebuie botezat ortodox?

    Din cate stiu eu pomenirea la Sfanta Liturghie se face nominal, cu numele de botez al fiecarui crestin (si cand spun crestin ma gandesc la ortodox). Ati auzit pana acum sa ceara vreun episcop, sau patriarh, tuturor bisericilor din tara asta sa pomeneasca la fiecare Sfanta Liturghie pe robul lui Dumnezeu Traian, sau pe robul lui Dumnezeu Victor? Eu unul nu. Ori e trecut vreunul din ei in diptice, asa cum erau inainte voievozii si imparatii? Nici de asta nu am auzit. Asa ca v-as ruga sa nu mai veniti cu aberatii si sminteli ca la Sfanta Liturghie este pomenita un personaj colectiv numit ‘conducerea tarii’. Este la fel de mult pomenit ca si rugaciunea Bisericii pentru pacea lumii (adica tuturor oamenilor care locuiesc lumea, fie crestini – si aici iar cand spun crestini ma refer la ortodocsi – fie altii).

    Deci daca ‘pomenirea conducerii tarii la Sfanta Liturghie’ se refera doar la pomenirile de la iesirea cu Sfintele Daruri, argumentul asta nu sta in picioare. De ce? Pai sa privim la greci: la iesirea cu sfintele daruri se spune doar atat: ” pe voi pe toti, binecinstitorilor crestini sa va pomeneasca Dumnezeu intru Imparatia Sa, totdeauna, acum si pururea si in vecii vecilor, amin!” Atat si nimic mai mult. Deci? Ei nu-i mai pomenesc pe conducatori? Sau pe eroii neamului lor? Sau acum ajungem sa fim ‘mai catolici decat papa’?

    In al doilea rand, daca cel care vorbeste de ‘legea romaneasca’ vorbeste de fapt de convertirea la ortodoxie a regilor din familia Hohenzollern, uita un amanunt esential: ei au fost UNSI regi, prin ungerea cu Sfantul si Marele Mir. Asta era randuiala, ei erau unsii lui Dumnezeu. SI aceasta randuiala necesita ca cei unsi sa fie neaparat ortodocsi. Ce este Iohannis? Alesul oamenilor. Este el unsul lui Dumnezeu? Nici pe departe. E o mica mare diferenta, nu credeti?

    A, ca ne dorim ca toti sa se mantuiasca, si la cunostinta adevarului sa vina, da. E bine sa ne dorim ca Iohannis sa se boteze ortodox, asa cum e bine sa ne dorim ca si Obama sa se boteze ortodox.

    Apreciază

    • Ion said, on noiembrie 21, 2014 at 4:50 am

      Tara nu poate fi condusa de unul care nu e ortodox. Nu numai regii din familia Hohenzollern dar cam toti domnitorii nostri au fost ortodocsi. Cand abandonau credinta nu mai puteau domni (cazul lui Mihnea turcitul). Despot Voda a fost rasturnat fiindca era protestant. Eu nu prea stiu pe nimeni care sa nu fi fost ortodox. E adevarat ca domnii erau si ei unsi, deci dupa parerea ta „nu se pune” fiindca acum nu mai e monarhie, insa ce te faci ca e vorba de 1000 de ani (cel putin ) de istorie. Si nici in republica nu am avut nici un conducator care sa nu fie botezat ortodox, asa ca nu exista un precedent si cautam exemple in timpurile mai vechi.

      Apreciază

      • kalinix said, on noiembrie 21, 2014 at 12:34 pm

        Ion,

        fara suparare, dar nu mi-ai raspuns la nici una dintre intrebari. Faptul ca i-am amintit pe cei din dinastia Hohenzollern a fost fiindca ei au fost germani si initial catolici, dar pentru a putea fi unsi s-au botezat ortodox. Dar inca o data subliniez: pentru a putea fi unsi.
        Am mai spus-o si o repet: imparatii si voievozii erau trecuti in diptice daca erau ortodocsi.

        Ai dat doua exemple: Despot Voda (in fapt Ioan Voda, fiindca vorbim aici de un voievod al Moldovei, nu de un personaj din literatura pasoptista) si Mihnea Turcitul. Amandoua neconcludente. De ce? Fiindca
        1. Ioan Voda nu a fost alungat din tron deoarece era protestant. A fost alungat din tron fiindca marise birurile si conducea tara dezastruos. In plus boierii care il pusesera pe tron dupa ce l-au alungat pe voda Lapusneanu, s-au aliat din nou cu acela, dorind sa-l readuca pe tronul Moldovei. Motivul? Ioan voda ii dadea incet-incet deoparte, aducandu-si consilieri straini.. Peste toate astea, a cazut si in dizgratia polonilor, fapt care i-a grabit sfarsitul domniei. Care domnie apropos, a durat 2 ani de zile.
        2. In cazul lui Mihnea turcitul confuzia este si mai mare. Mihnea nu s-a convertit la islam cat timp a fost domnitor. Dovada stau cele cateva picturi votive din bisericile ctitorite de el. La sfarsitul celei de-a doua domnii, fiind mazilit, si exilat la Alep, s-a temut sa nu fie ucis de turci si atunci s-a lepadat de legea crestineasca. Inca o data, dupa ce a fost mazilit. Deci inlaturarea lui din tronul Munteniei nu are absolut nici o legatura cu convertirea la islam.

        Iar daca vrei exemple de stapanitori straini, trebuie doar sa te uiti la Transilvania. Oare in Transilvania nu erau biserici ortodoxe? Iti spun eu, pana la Bukov in toata Transilvania erau peste 200 de manastiri. Numar care nu era egalat de toate manastirile din Principatele Unite la secularizarea lui Cuza. Nu se rugau ortodocsii de acolo pentru sanatatea Imparatului? Era imparatul ortodox? Deci?

        Si inca o data te intreb: unde este pomenita ‘conducerea tarii’, cu numele de Botez, in cadrul Sfintei Liturghii?

        P.S. cererea din ectenia mare de la Sfanta Liturghie spune asa:
        „Pentru binecredinciosul popor român de pretutindeni, pentru cârmuitorii ţării noastre, pentru mai marii oraşelor şi ai satelor şi pentru iubitoarea de Hristos oaste, Domnului să ne rugăm.” Oare mai marii oraselor si ai satelor sunt toti ortodocsi? Sau oastea tarii este formata numai si numai din ortodocsi?

        Apreciază

      • Ion said, on noiembrie 21, 2014 at 8:33 pm

        kalinix – in manualul de istoria romanilor editia 1943, istoricul Petre P Panaitescu il numeste Despot Voda si spune ca a intentionat sa converteasca tara la protestantism si de aceea boierii s-au rasculat. Asta nu exclude ce spui tu, ca a marit birurile si alte nemultumiri, plus faptul ca a adus straini in jurul lui.
        De altfel, te poti uita si in alte tari ortodoxe care au adus dinastii straine, Grecia si Bulgaria. In Grecia erau de origine daneza, in Bulgaria cred ca germani (Saxa Coburg). Danezii erau protestanti, cei din Bulgaria nu stiu, probabil catolici. Si unii si altii s-au convertit la ortodoxie ca sa fie acceptati de tara, si si-au botezat copiii ortodocsi.
        Presedintele nu e rege dar este un simbol, este primul om in acel stat, nu poate sa fie in raspar cu poporul pe care il conduce. Atunci hai sa alegem presedinte un musulman, un chinez, un eschimos, ca tot aia e, nu ?

        Apreciază

      • Ion said, on noiembrie 21, 2014 at 8:35 pm

        Transilvania nu intra in discutie fiindca in Transilvania, in afara de Ion (Iancu) Corvin de Hunedoara nu au fost principi romani, ci a fost condusa de famiulii unguresti, iar cam toata aristocratia si cei importanti in societatea transilvana erau straini, unguri si germani, deci nu se poate da de exemplu in discutia de fata.

        Apreciază

      • kalinix said, on noiembrie 23, 2014 at 1:34 am

        Ion, Marius,

        Iertati-ma, dar se pare ce m-am grabit si am gresit…

        Nici Carol I, nici Ferdinand I nu s-au convertit la ortodoxie. Potrivit Constitutiei din 1881 (care a stat la baza transformarii Principatelor Romane in Regat) regele Carol nu au fost obligat sa treaca la ortodoxie, singura conditie fiind ca urmasii lui sa fie botezati ortodox. Ba mai mult, conform aceleiasi Constitutii, regilor Romaniei le era interzis sa se casatoreasca cu o romanca, astfel ca amandoi au avut neveste protestante (Carol, reformata, Ferdinand, anglicana).
        Fiindca familia regala nu a avut urmasi, romanii s-au vazut obligati sa accepte un alt rege catolic, in persoana lui Ferdinand I, cu aceeasi conditie, ca urmasii lui sa fie botezati ortodox. Cred Ferdinand I, catolic convins, cred ca nici nu ar fi acceptat sa devina rege al Romaniei daca ar fi fost obligat sa se boteze ortodox.

        Dovada este si urmatorul citat din meoriile lui Constantin Argetoianu, referitor la moartea lui Ferdinand:

        „Elisabeta (a doua fiică a regelui, n.r.) mi-a mărturisit într-adevăr că suferințele fizice pe care le îndura tată-său erau nimic pe lângă cele morale. Profund religios, catolic habotnic, regele nu se putea împăca cu ideea că moare certat cu biserica sa, și demersuri presante se făceau la Roma pentru ridicarea «micii excomunicări» ce fusese pronunțată după botezul Principelui Carol în religia ortodoxă. Se știe că biserica catolică nu tolerează căsătoriile mixte, decât cu condiția ca, copiii ieșiți din ele să rămână catolici. Catolicul care calcă această tradiție este exclus din comunitatea romană. Și a fost exclus și regele Ferdinand. Diplomația noastră a negociat mai bine de 25 de ani la Vatican, ca să obțină ridicarea «interdictului», fără să poată obține decât o îndulcire de fapt, situația de drept rămânând neschimbată. Abia în aprilie 1927, și în fața morții, biserica s-a mai muiat și Papa a trimis un prelat la București, cu iertarea deplină și binecuvântarea sa apostolică. Din acel moment, regele Ferdinand a fost alt om: nervozitatea sa a făcut loc unui sentiment de resemnare și de beatitudine, care i-au permis să-și trăiască ultimele luni ca un erou și ca un sfânt, fără o revoltă, fără un murmur, fără o clipă de prosternare în fața morții implacabile. Puterea credinței este nemărginită”.

        Cred ca acum sunteti lamuriti in ceea ce priveste botezul ortodox al conducatorului statului. Credeti-ma, si eu as vrea sa fie inca in vigoare Constitutia de la 1881, ba chiar cea de mai inainte, care dadea drept de vot doar ortodocsilor (articolul 7 din Constitutia de la 1866, scos in urma acordului de pace de la Berlin din 1878). Dar din pacate azi nu mai avem asa ceva.

        @Ioan, ideea nu era ca Despot Voda a vrut sa converteasca tara la protestantism, ci ca era protestant in momentul inscaunarii ca domnitor si a mai si domnit 2 ani.

        @Marius, de acord ca probabil petitia ta este folosita ca diversiune, dar trebuie sa recunosti ca le-ai data munitie pentru aceasta diversiune, nu? Nu stiam de petitia pentru religia in scoli, multumesc, am semnat-o acum

        Post cu bucurii.

        Apreciază

    • Marius Ianuș said, on noiembrie 21, 2014 at 3:02 pm

      Fără supărare,,, frate, te-a dus un duh rău al raționalismului până în pragul aiurelii.
      Președintele țării nu e un fitecine. El e un model pentru țară.
      „Peștele de la cap se-mpute”, zice românul. Dacă președintele e eretic și mason, cu fiecare zi și țara va deveni eretică și masonizată (așa cum a devenit comunistă – comunism intrat până în adâncul ființei oamenilor, de care nu mai reușim să scăpăm…)
      Dacă președintele e drept-credincios, iubitor de Dumnezeu, și țara va fi astfel.
      Până și americanii – care sunt cum sunt – își fac probleme în privința moralității președintelui (a se vedea cazul Clinton). De ce crezi tu că „e logic” ca noi să nu fim îngrijorați în privința asta? Doamne ferește!

      Apreciază

  22. cristian said, on noiembrie 20, 2014 at 11:46 pm

    din cate stiu eu johannis este mason si este si luteran.asta inseamna ca este drac la puterea a doua.nu prea vad eu ca asta sa se boteze pentru ca ii face capatul masoneria.masoneria si crestinismul sunt dusmani.asta inseamna ca tara noastra este condusa de un eretic,mason.cool.parca vad ca asta va incerca prabusirea crestinismului in romania.nu este de bine.

    Apreciază

    • florin said, on noiembrie 21, 2014 at 9:29 am

      Parerea mea:
      Decat un ortodox prefacut, mai bine un luteran cinstit…

      Apreciază

  23. vreausaspun said, on noiembrie 21, 2014 at 12:26 am

    Saccsiv daca crezi ca smintesc, nu mi posta comentariul. Eu nu cred ca pr. Necula e un rătăcit pt ca am văzut multe conferințe pe youtube si va spun ca un astfel de om ar fi bun președinte. Si doresc sa ii întreb pe cei care zic ca nu se roagă pt președinte: n a venit oare Mântuitorul să mântuiască tot neamul OMENESC? A venit pt toți oamenii nu pt un popor specific… Va rog sa ma iertați daca v am supărat, nu asta e intentia.

    Apreciază

  24. Ion said, on noiembrie 21, 2014 at 4:58 am

    Eu cred ca in curand acest neamt va deveni extrem de antipatici pentru toti regatenii, pe care el nu ii intelege. El crede ca Romania e un fel de Sibiu mai mare ? Pe mine deja ma enerveaza felul rar si apasat in care vorbeste si pare ca se uita urat. El a fost aleds presedinte si vorbeste in numnele PNL, ca vor puterea – ce-i asta ?

    Apreciază

  25. Nicoleta said, on noiembrie 21, 2014 at 9:18 am

    nu puteti incalca libertatea unui om, trebuie sa intelegeti acest lucru. atitudinea parintelui este un deschisa si logica. dvs aveti o problema interioara personala de mandrie si considerati ca aveti toate raspunsurile. intre un islamist isis si dvs este doar o mica diferenta. nu ati vrea sa si decapitati oamenii care nu se boteaza cum vreti dvs?! asta ca sa stim o treaba

    Apreciază

  26. DP said, on noiembrie 21, 2014 at 12:26 pm

    Pana si romanii nu mai inteleg taina si rostul botezului si au inceput sa nu-si mai boteze copiii. http://www.printesaurbana.ro/2014/11/botezul-lui-ivan.html cititi comentarii. Eu m-am ingrozit

    Apreciază

  27. nikodim said, on noiembrie 21, 2014 at 3:57 pm

    Discutia asta este cam inutila. Romanii in majoritate l-au votat si gata. Stiind dinainte foarte bine cine si cum este „botezat”. Majoritatea dintre noi au ales sa fie unul asa,neamt, „ca afara”, crezand ca asta ne va aduce automat blestemata prosperitate si blestematul confort al unei vieti fara continut duhovnicesc, spre pustiirea sufletelor noastre si asa din ce in ce mai pustii. Isi mai pun problema asta doar cativa de pe aici si din alte unghere ale Tarii, dar sunt putini, foarte putini. Si cand va veni momentul cernerii „meritocratice” vor fi si mai putini si nici nu vor mai avea acces sa discute aici, sau oriunde altundeva in spatiul public aceste aspecte total incorecte politic pentru scala „noilor valori democratice”.

    Apreciază

  28. andrei said, on noiembrie 22, 2014 at 4:56 pm

    Coarol si Ferdinand au fost si au ramas catolici. Asa am auzit, nu stiu exact, n-am prea fost la scoala.

    Apreciază

  29. aniush said, on noiembrie 26, 2014 at 3:21 pm

    Putem sa ne gandim la asta, dar fara a parea ca il obligam sa faca schimbarea asta. Insa cu o singura conditie: daca nu se va intampla sa ne lase bisericile si manastirile, sa nu se atinga de absolut nimic si sa ne lase si pe noi in pace sa ne traim credinta asa cum am trait-o de 2000 de ani incoace. Eu cred ca e cea mai buna solutie ca sa nu facem razboi unii cu altii. Nu asta ne trebuie la ora actuala. E destul cate conflicte avem, nu mai avem nevoie de inca unul.

    Apreciază

  30. avanturist said, on decembrie 22, 2014 at 11:04 pm

    Saccsiv, am vazut o predica a lui( preotul Necula) la penticostali . omul e cam ecumenist . Nu e nici o mirare ca a raspuns cum a raspuns :https://www.youtube.com/watch?v=rtfTONbSZkk#t=664

    Apreciază

  31. […] RASPUNS NAUCITOR al preotului Conf. Univ. Dr. CONSTANTIN NECULA referitor la petitia in care se soli… […]

    Apreciază

  32. Balaj Marcu Ştefan said, on mai 23, 2015 at 8:06 am

    Dacă pagina asta (cu comentarii cu tot) aș fi citit-o de pe hârtie și nu de pe web aș fi jurat că este o relicvă din evul mediu.

    Apreciază

    • saccsiv said, on mai 23, 2015 at 8:53 am

      Balaj Marcu Ştefan

      Adica de pe vremea cand oamenii erau cu mult mai inteligenti decat habaucii de pe facebook.

      Apreciază

  33. […] RASPUNS NAUCITOR al preotului Conf. Univ. Dr. CONSTANTIN NECULA referitor la petitia in care se soli… […]

    Apreciază

  34. […] RASPUNS NAUCITOR al preotului Conf. Univ. Dr. CONSTANTIN NECULA referitor la petitia in care se soli… […]

    Apreciază

  35. […] RASPUNS NAUCITOR al preotului Conf. Univ. Dr. CONSTANTIN NECULA referitor la petitia in care se soli… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.