SACCSIV – blog ortodox

Articolul zilei (23.02.2009): MITROPOLITUL SERAFIM DE PIREU: “Ecumenistilor si tuturor ereticilor, ANATEMA!”

Posted in ANATEMA, ECUMENISM, ECUMENISMUL, EREZIE, Mitropolitul Serafim de Pireu, RAZBOI INTRU CUVANT by saccsiv on februarie 23, 2010

   Reiau integral articolul MITROPOLITUL SERAFIM DE PIREU: “Ecumenistilor si tuturor ereticilor, ANATEMA!” al fratilor de la RAZBOI INTRU CUVANT

Mitropolitul Serafim de Pireu, în mijlocul Bisericii, a făcut ceea ce trebuiau să facă de mult timp toţi episcopii noştri :

În cadrul slujbei Sinodiconului Ortodoxiei, ieri, Duminica Ortodoxiei 2010, Mitropolitul Serafim de Pireu a rostit anatema Părinţilor Bisericii asupra papistaşilor, protestanţilor, dar a şi tovarăşilor lor ecumenişti.

“Ecumeniştilor şi tuturor ereticilor, ANATEMA!”,

au fost cuvintele care au ieşit de pe buzele mărturisitorului ierarh şi s-au auzit în toată lumea prin postul radiofonic al Bisericii de Pireu.

Să se sfinţească gura ta, părinte Serafim, mulţi ani facă ţie Domnul Dumnezeu!

Felicitări Mitropolitului de Pireu! Vrednic este!

Felicitări Mitropolitului de Pireu pentru că ţine calea împărătească, calea de mijloc pe care ne-o recomandă Sfinţii Părinţi, iar în lupta împotriva ecumeniştilor este în prima linie, luptând şi răspunzând mereu cu „prezent”, iar pe schismatici şi dizidenţi îi pune la respect. Exact cum Hristos aşteaptă de la episcopii Săi să acţioneze.

Să avem rugăciunea Înaltpreasfinţiei Voastre, Stăpâne, iar Dumnezeu să vă dea luminare şi curaj să mărturisiţi cu aceeaşi înţelepciune şi îndrăzneală Credinţa noastră!

I.F.

Vezi si comentariul nostru la atacul Patriarhului ecumenic Bartolomeu impotriva marturisitorilor ortodocsi din… Pastorala din Duminica Ortodoxiei.

Pentru a preintampina previzibilele consternari ale unora mai putin familiarizati cu Ortodoxia, legate de termenul “Anatema” si de folosirea lui in cadrul Sinodiconului Ortodoxiei, va rugam sa cititi:

Spun unii: dar oare nu s-ar cuveni să arătăm dragoste creştinească şi să lepădăm de la noi acest aspru cuvânt – anatema?

Auziţi înşelare: oameni păcătoşi, oameni plini de patimi, cred că pot fi mai plini de dragoste decât Sfinţii Părinţi care i-au anatemizat pe eretici. Oameni care sunt lipsiţi de dreaptă-vieţuire vor să arate dragoste faţă de cei care sunt străini Trupului lui Hristos. Dar această ispită nu este deloc nouă. Încă înaintea primului Sinod Ecumenic Sfântului Petru al Alexandri­ei i se cerea să îl ierte pe Arie şi să ridice anatema pe care o dăduse asupra acestuia. Să luăm aminte la răspunsul pe care l-a dat prealuminatul arhiereu atunci când se afla întemniţat pentru că l-a afurisit pe Arie: „Cum îmi ziceţi voi să mă înduplec la rugăciunile voastre şi să îl iert pe Arie care nu a vrut să asculte învăţătura mea şi să îşi vie în simţire? Dacă l-am afurisit, aceasta n-am făcut-o de la mine, ci prin voia lui Hristos Dumnezeul meu, Care mi S-a arătat noaptea. Căci rugându-mă după obiceiul meu, fără de veste a strălucit în temniţă o lumină mare şi L-am văzut pe Domnul meu Iisus Hristos în chip de tânăr ca de doisprezece ani, iar faţa Îi strălucea mai mult decât soarele, încât nu-mi era cu putinţă a căuta spre slava cea negrăită a feţei Lui. Şi era îmbrăcat cu o cămaşă albă de in, însă ruptă de sus până jos, pe care o strângea la piept cu amândouă mâinile, acoperindu-şi goliciunea Sa.

Văzând eu acestea, a căzut asupra mea frică şi spaimă şi cu multă temere, rugându-mă Lui, am zis: „Mântuitorule, cine ţi-a rupt haina?” Iar Domnul a răspuns: „Arie cel fără de ruşine mi-a rupt-o, căci a despărţit de Mine pe poporul pe care l-am câştigat cu sângele Meu! Păzeşte-te ca să nu-l primeşti în sânul Bisericii, pentru că are viclene şi rele gânduri asupra Mea şi asupra poporului Meu. Şi iată că vor să te roage să îl ierţi. Dar tu să nu-i asculţi şi să nu primeşti în turmă un lup în chip de oaie.”

Aşa i-a vorbit Mântuitorul Sfântului Petru al Alexandriei, şi dacă ne-ar vorbi nouă astăzi ne-ar spune acelaşi lucru: să nu ne lăsăm prinşi de ispita falsei iubiri faţă de cei care surpă Biserica lui Hristos.

De mare folos îi este sufletului meu descoperirea aceasta a Sfântului Petru… Şi uneori, când sunt ispitit de vrăjmaş să fiu mai înţelegător cu ereticii, cu cei care cred în reîncarnare sau fo­lo­sesc tot soiul de bioenergii, mă reped şi mai citesc o dată Viaţa acestui sfânt. Şi de fiecare dată îmi dau seama că nu am dreptul să fac compromisuri în ceea ce priveşte toleranţa faţă de eretici.

Ni se cere să avem dragoste faţă de cei rătăciţi… Dacă nu am avea dragoste nu ne-ar durea că se află de­par­te de Hristos. Eu, în nevrednicia mea, am mare dra­goste faţă de protestanţii care nu cinstesc icoanele. S-ar putea spune că am dragoste faţă de iconoclaşti. Nu e dragoste mai mare decât a le dori tot binele cu putinţă, adică a le dori fericire veşnică. Or, pentru a ajunge la aceasta, trebuie ca ei să facă parte din trupul lui Hristos, care este Biserica. Atât de mult îi iubesc pe toţi iconoclaştii încât mă rog pentru ei să primească adevărul dreptei credinţe.

Astăzi, în Duminica Ortodoxiei în care se prăznuieşte biruinţa apărătorilor icoanelor, aş striga cu glas mare: „Să vină iconoclaştii de tot felul şi să cadă la picioarele lui Hristos, mărturisindu-şi rătăcirile”. Da, Biserica are dragoste faţă de toţi ereticii care vor cu adevărat să mear­gă pe calea mântuirii. Dar dragostea nu are părtăşie cu minciuna şi nici un eretic nu va putea simţi dragostea Bisericii până nu se leapădă de înşelare.

Totuşi, să nu uităm că Hristos nu a venit pe pământ ca să împartă anateme şi să-i osândească pe păcătoşi. Nu Acesta este Hristosul în Care au crezut Sfinţii Părinţi. Hristos a venit nu pentru cei drepţi, ci pentru cei păcătoşi. Nu a venit numai pentru poporul iudeu, ci pentru toate neamurile. Nu există păcătos care să nu poată dobândi iertarea şi nu există eretic care să nu poată fi primit în Biserică dacă se pocăieşte de păcatul ereziei.

Cine crede că rezumatul învăţăturii bisericeşti stă în cuvântul „Anatema!” se află el însuşi în rătăcire. Cine cre­de că simbolul Bisericii este sabia se înşeală. Biserica este balsam, Biserica este leac pentru suflet. Nu Biserica îi osândeşte pe eretici, ci ei înşişi se supun osândei atunci când se rup de bunăvoie de Trupul lui Hristos. Biserica doar constată ruperea, doar observă rana care sângerează. Şi de fiecare dată când se ros­teşte cuvântul „Anatema!”, se rosteşte ca un semnal de alar­mă asupra faptului că cineva alege calea întunericului. Aşa cum vă rog să aveţi grijă de fraţii voştri căzuţi în erezie şi să le spu­neţi adevărul Bisericii, aşa vă rog şi să nu vă puneţi stavilă între ei şi Hristos, ca să nu ajungeţi precum fariseii din Evanghelie.

Principalii vorbitori au fost parintele Theodoros Zisis, parintele Gheorghios Metalinos, parintele Iosif, staretul manastirii Xiropotamu. Au fost reprezentanti stareti ai manastirilor, schiturilor si chiliilor din Sfantul Munte Athos,  cat si a manastirilor de pe teritoriul Greciei, protoprezbiteri si preoti din toate eparhiile.

Iata care sunt punctele principale pe care eu le-am notat:

1. Nu intra nici o tara in UE daca nu se inchina la papa; de aici putem intelege reactiile ciudate (aplecate spre ecumenism) ale unor ierarhi din Serbia si Hertegovina.

2. Ecumenistii au ca tinta sa fie recunoscuti episcopii Romano Catolici ca si Episcopi Ortodocsi!

3. Se fac canonizari  ”politically corect” cum este Hrisostom de Smirna care se stia ca este mason (in momentul in care Sinodul Greciei a anatematizat masoneria trebuia sa specifice ca aducerea masonilor la Ortodoxie sa se faca prin Mirungere cu lepadarile de rigoare!) Kazantakis a fost afurisit de Biserica, dar anul trecut i s-a savarsit slujba parastasului! Masoneria propovaduieste o credinta crestina fara Hristos (hai mai bine sa vorbim despre mediu), apoi face prozelitism masonic cu emblema patriarhului Bartolomeu! Inceputul l-a facut Meletie Metaxachis (mason) care a facut prima miscare anatematizata de Biserica – schimbarea mineologului!

4. Asupra Patriarhului Georgiei s-au facut presiuni enorme ca sa reintre in CBM, si sa anuleze hotararile Sinodului Georgian in privinta neacceptarii miscarii ecumeniste  de catre Biserica Georgiana. Aceste presiuni au fost exercitate constant de catre Patriarhul Ecumenic de la Constantinopol!

In ultima faza, Patriarhul Ilias al Georgiei, necedand presiunilor, a fost chemat la Constantinopol pentru o intrevedere cu Partiarhul Bartolomeu ”intre patru ochi”. Patriarhul Bartolomeu i-a cerut ca intrevederea sa se faca numai cu un traducator din partea Patriarhiei Ecumenice, dar Patriarhul Ilias nu a acceptat decat cu conditia ca si el sa aiba traducatorul lui, din partea bisericii Georgiene. In cele din urma intalnirea celor doi intaistatatori a avut loc la Istanbul avand fiecare cate un traducator.

Iata care a fost scopul aceste foarte scurte intrevederi, dar de o insemnatate colosala: Patriarhul Bartolomeu ii spune Patriarhului Georgiei urmatorul mesaj:
Daca nu veti intra din nou in CMB veti avea ca tara probleme mari!

Desi aceasta intalnire a fost considerata de Patriarhul Bartolomeu foarte secreta, Patriarhul Ilias a facut-o publica, avand ca martor pe traducatorul georgian care la insotit la intalnire!

Stim care au fost evenimentele care au urmat apoi in Georgia, care au adeverit spusele Patriarhului Bartolomeu! Totodata, dupa aceasta intrevedere Patriarhul Georgiei va fi otravit, dar scapat prin Ajutor Dumnezeiesc de moarte!

5. Pe data de 29 aprilie 2010 in Pireu, in stadionul Irinis kai Filias va fi gazduit simpozionul ” locul episcopului Romei in Biserica” (in pridvor pentru a i se face lepadarile) cu binecuvantarea Mitropolitului Pireului Serafim. Acesta va fi facut ca un raspuns Ortodox la ceea ce s-a tinut in Cipru si va urma sa se desavarseasca la Viena!

Un Post Binecuvantat,
Pr. M.

*Nota noastra (Razboi intru Cuvant), si in urma discutiei cu unele persoane care cunosc ceva mai multe detalii:

1. Ideea de la primul punct este formulata lapidar si poate genera confuzie, in sensul in care se poate crede ca toate bisericile ortodoxe din statele membre UE sunt deja inchinate Papei si depind de acesta, ceea ce, evident, nu se intampla, caci am avea o unire de facto si de iure cu Vaticanul. Ceea ce s-a vrut sa se spuna este ca procesul integrarii europene este insotit si conditionat de procesul ecumenismului si al apropierii de Vatican. De aici se inteleg presiunile mari la care sunt supuse bisericile ortodoxe din tarile care sunt in UE sau care vor sa intre (cum e cazul Serbiei). Fara o atitudine “deschisa” fata de Papa, fara concesii si o “determinare” in a promova unirea cu catolicii, o tara ortodoxa nu are “sanse” sa intre in UE. Acest lucru este foarte sugestiv insa pentru relatiile dintre euro-masoni si Papa…

2. La al doilea punct, formularea este usor confuza. Nu se pune problema ca  episcopii catolici sa fie recunoscuti drept ortodocsi, ci, prin recunoasterea de catre ortodoxia apostata a primatului si jurisdictiei romane, automat ei vor deveni de acelasi rang. Insa deja se pregateste terenul prin numirea episcopilor catolici de catre ai nostri cu titulaturi prin care le recunosc, de fapt, apartenenta la aceeasi Biserica: (vezi aici adresarea PF Daniel: “Inalt preasfintite Parinte Mitropolit…”, dar asta este o practica devenita curenta la toti ecumenistii, incepand cu Patriarhul ecumenic sau cu teologul sau de curte, Zizioulas).

3. Se pare ca totusi  nu Hrisostom al Smirnei a fost canonizat, ci era vorba de altcineva, un mucenic, dar care facuse parte din loja, ceea ce masonii au tinut sa consemneze la moartea sa.

4. Intalnirea dintre Ecumenic si al Georgiei a avut loc ulterior razboiului ruso-georgian, deci nu se refera la acest lucru.

Legaturi:

*

*

35 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on februarie 23, 2010 at 3:46 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. danutza said, on februarie 23, 2010 at 4:23 pm

    sunt f curioasa, cand va veni papa in romania, daca reprezentantii BOR vor da dovada de slugarnicie si isi vor demasca intentiile ecumeniste.
    frate sacciv, ce parerea ai despre asta:
    http://luptapentruortodoxie.blogspot.com/2010/02/cuplurile-homosexuale-britanice-se-vor.html sau despre
    http://luptapentruortodoxie.blogspot.com/2010/02/vom-manca-medicamente-profesorul.html????
    astept comentariile tale. multumesc!
    Doamne-ajuta!

    Apreciază

  3. mihail said, on februarie 23, 2010 at 4:57 pm

    „iar pe schismatici şi dizidenţi îi pune la respect. Exact cum Hristos aşteaptă de la episcopii Săi să acţioneze.”

    Cei ce au comentat astfel au facut-o – sa-mi fie iertat – fie din prostie (crasa incultura teologica si patristica), fie din rea-vointa – ceea ce-i tot una; fiindca printr-o asemenea interpretare ei ii scot afara din Biserica numindu-i schismatici si dizidenti pe Sfintii Maxim Marturisitorul, Theodor Studitul, Nicodim Aghioritul, etc, etc, sfinti care au facut asa cum s-a facut dintotdeauna in Traditia Bisericii: au intrerupt comuniunea cu falsii-ierarhi eretici. Acesata este invatatura Ortodoxa a Sfintilor Parinti, iar nu alta: http://traditiaortodoxa.wordpress.com/2010/01/25/este-patriarhatul-de-constantinopol-centrul-ortodoxiei/

    Sarmanii calca in picioare tocmai Traditia Bisericii si nu fac altceva decat politica Fanarului, adica tocmai a ereticilor cu care sustin ca nu sunt de acord: episcopul Serafim de Pireu se anatemizeaza singur, fiindca nu rupe comuniunea cu ereticii de care face caz; si, foarte important, cade de asemenea sub anatema ROCOR din 1983, care spune foarte clar: „si celor ce cu bună-ştiinţă sunt în comuniune cu aceşti eretici mai-nainte-pomeniţi […] Anatema!”

    Apreciază

    • saccsiv said, on februarie 23, 2010 at 5:08 pm

      mihail

      Tu de ce biserica apartii?

      Apreciază

      • gil said, on februarie 24, 2010 at 8:34 am

        frate saccsiv fratele mihail a zis ceva adevarat:acest mitropolit il pomeneste pe bartolomeu ca superior al sau,bartolomeu este ecumenist!!a zis corect:s a anatemizat singur!! nu te supara!! nu a zis nimeni nimic rau de tine sa te superi!!de aceea santem pe blogul tau:pentru ca il apreciem foarte foarte mult!!cum deschid calculatorul la tine deschid!nu o lua ca pe o chestie rea!! asa sant oamenii astazi ,hotzul striga:”hotzul!!”

        Apreciază

  4. gabriel said, on februarie 23, 2010 at 6:25 pm

    daca e voia lui Hristos , aceasta anatema va avea repercursiuni vizibile inca de pe acum, cred. va intreb daca pana la aceasta anatema , care este un moment crucial in istoria contemporana a bisericii ortodoxe, au mai fost anatemizati ecumenistii. va multumesc si sa ne apere Dumnezeu de cel viclean! astept un raspuns !

    Apreciază

  5. dardala said, on februarie 23, 2010 at 7:35 pm

    Textul integral care trebuie citit în duminica Ortodoxiei: http://mdn.md/index.php?view=viewarticle&articleid=4654
    ultima anatemă fiind: „şi celor ce se află în unire duhovnicească [comuniune, pomenire în timul liturghiei n.b.] cu aceşti eretici sau îi sprijină pre ei, sau apără noul lor eres ecumenist, închipuindu-l drept dragoste frăţească şi drept unire a creştinilor despărţiţi care, chipurile, se va întîmpla, ANATEMA”

    Nu cred că mitropolitul Serafim a rostit şi această ultimă anatemă, pentru că nu a vrut să se dea anatemei prin propriu cuvînt, dar asta nu schimbă absolut deloc situaţia în care se află el şi cei ca dînsul.

    Apreciază

  6. sherlock_holmes said, on februarie 24, 2010 at 7:08 am

    Daca ecumenistii seamana mult cu yoghinii si new-age-istii ( vieti fara Cuvint ), calendaristii zici ca sint evrei deghizati (cuvinte fara Viata ) …precum 0 si 360 de grade pe un cerc…se suprapun…sau sint in comuniune de duhuri.E drept,ca mai sintem si noi astia,caldiceii…

    Apreciază

  7. gil said, on februarie 24, 2010 at 8:36 am

    detectivule numai numele este de tine caci ai vorbit ceva ce numai tu ai inteles!!!nu ai cuvinte de politist ci de poet!! ce vrei sa spui??:

    Apreciază

  8. Dual said, on februarie 24, 2010 at 8:58 am

    Iarasi propaganda stilista…

    Cativa ierarhi fac ecumenism si stilistii se bucura nespus de mult, aratand cu degetul si strigand „papistasilor”, „ereticilor”!

    Lasati-ne in Sfanta Biserica, lasati-ne cu prozelitismul vostru! Ati ajuns mai rau ca sectele, botezand si facand mirungerea din nou (si daca esti cununat, te cununeaza din nou); in cate partide si grupulete v’ati divizat? In Grecia sunt vreo 8 sinoade, in Romania vreo 4 grupari!

    Sfanta noastra Biserica e atacata din toate partile, de ecumenisti, de masoni si de stilisti! Dar noi sa stam in Ea si sa mergem pe calea imparateasca. nici la dreapta, nici la stanga!

    Apreciază

    • gil said, on februarie 24, 2010 at 12:40 pm

      dual ce te ai infierbantat atata??ia un calmant cu apa rece!!daca te dai religios raspunde la o intrebare:de ce se face mirungere unui stilist(stil vechi)care vine pe stil nou?buna biserica e aia a ta in care sant ecumenisti,masoni,stilisti..!tu ai mai pomenit in istoria bisericii sa strea impreuna schismaticul de binecredincios???te numesti dual pentru ca ai si minciuna si adevarul in credinta ta,adica pe lumea cealalta o zi o sa stai in rai si apoi o zi in iad!?mai fa putina curatenie prin mintea ta tinerica si apoi spune si tu un comentariu mai destept!

      Apreciază

      • saccsiv said, on februarie 24, 2010 at 12:42 pm

        gil

        tu de ce biserica apartii?

        Apreciază

  9. dardala said, on februarie 24, 2010 at 10:37 am

    Nimeni nu te face eretic sau papistaş, cu atît mai mult nu este nici un fel de bucurie de la căderile ierarhilor sau a creştinilor de rînd. Am adus citat concret din sinodicon, care nu de mine este alcătuit, şi care spune clar că cei în comuniune cu ereticii sunt anatema; asta ne spun sfinţii părinţi, şi e la dispoziţia fiecăruia, să-i asculte sau să îi ignoreze.

    ps: nu cunosc sinod stilist care să reboteze, nu eşti informat, dar îţi permiţi să judeci.
    cu iertare!

    Apreciază

    • saccsiv said, on februarie 24, 2010 at 10:39 am

      dardala

      Dar tu de ce biserica apartii?

      Apreciază

      • dardala said, on februarie 24, 2010 at 10:50 am

        Patriarhia Moscovei cînd sînt în Moldova, Mitropolia Slătioara cînd sînt în România

        Apreciază

      • saccsiv said, on februarie 24, 2010 at 10:54 am

        dardala

        Serios sau razi de noi? Toate bune cu Patriarhia Moscovei? Toate bune si cu comuniunile Mitropoliei Slătioara? Asta privind problema prin prisma comentariului tau.

        Apreciază

      • dardala said, on februarie 24, 2010 at 11:12 am

        Nu am zis că cu PM sînt toate bune, problemele sînt la fel de grave ca şi în BOR, dar asta-i unica biserică din Moldova. Noi, spre deosebire de cei din România, nu avem biserică care să fi rupt comuniunea cu ecumeniştii.

        Comuniunile Mitropoliei Slătioara de asemenea sînt o problemă, totuşi nu se compară cu situaţia din BOR: cenzurarea slujbelor bisericeşti, rugăciuni ecumeniste la nivelul cel mai înalt, neslujirea vecerniei în foarte mullte bisericii (cel puţin în Bucureşti) ş.a.m.d. Iar măsurile care se iau nu depăşesc nivelul unor acuzaţii la adresa eresiarhilor pe blogurile ortodocşilor, care la acel nivel nu au nici o valoare

        Apreciază

      • sherlock_holmes said, on februarie 24, 2010 at 9:13 pm

        draga gil,

        Nu stiu ce nu ai inteles.La scotland yard,viata fara Cuvint inseamna credinta fara de Iisus Hristos ( ecumenistii ) similar credintei new-ageistilor,iar cuvinte fara Viata inseamna credinta fara de Duhul Sfint ( calendaristii )…similar credintei evreilor de acum,similar literei care omoara.Spectaculos insa,conform imaginii cu 0 si 360 de grade,desi voi nu sinteti in comuniune cu ecumenistii in litera,in schimb sinteti in acelasi duh ( duhuri ) cu ei,adica in cea mai deplina comuniune.Iar caldiceii sint eu…intelesumaiAcum?

        Apreciază

      • uncrestinortodox2 said, on februarie 25, 2010 at 2:49 pm

        Problema e că l-ai atacat, el fiind stilist. De aia s-a făcut că nu înţelege.

        Apreciază

      • Dual said, on februarie 26, 2010 at 8:44 pm

        „Arată-mi canonul sau tîlcuirea prin care Biserica a acceptat botezul prin stropire. Acela nu este botez, prin urmare cel botezat prin stropire nu poate fi REbotezat.”

        Pe timpul arienilor, Biserica Spaniei facea botezul printr-o singura afundare! Canonic vorbind, e gresit, insa Biserica Soborniceasca il accepta si daca un calugar din Spania se ducea la Ierusalim sau C-nopol nu i se refacea botezul!

        La fel se intampla si acum: Biserica accepta si acele cazuri de botez prin stropire CU ICONOMIE! Deci, daca Biserica le accepta, cine esti tu, cine este bosv ca sa afirme ca defapt acela nu e botez…! Curat protestantism!

        „ROCOR a fost în comuniune cu Slătioara.”

        ROCOR-ul a fost in comuniune si cu BOR si cu sarbii si cu Ierusalimul! S’a mai scris pe acest blog: scrie undeva ca IPS Antonie a fost si la inscaunarea lui Miron Cristea ca Patriarh!

        „Calendarul nu este dogmă, căci schimbarea lui nu înseamnă erezie. Cele trei minuni dumnezeieşti de peste an: Întoarcerea Iordanului de Bobotează, Pogorîrea focului sfînt în Sîmbăta Mare şi apariţia norului la muntele Tabor de Schimbarea la faţă au loc după calendarul vechi. Minunea arătării sfintei cruci pe cerul Atenei din 1925 a fost de Înălţarea Sfintei Cruci pe stil vechi. Sînt nişte lucruri elementare de care trebuie să-ţi dai seama şi singur. Adaugă aici anatemele date calendarului gregorian de un şir întreg de sinoade ortodoxe începînd cu 1583.”

        Aceste minuni se intampla pe vechi pentru ca Ierusalimul este pe vechi! Daca Ierusalimul ar trece pe nou, aceste minuni s’ar intampla si pe nou!

        La fel cum in Grecia, in Kefalonia, serpisorii vin si se inchina icoanei Maicii Domnului la sarbatoarea Adormirii, PE NOU! Deci, uite o minune care „sustine” calendarul pe nou!

        Calendarul care s’a introdus in ’24 defapt difera de cel gregorian! Si reciteste anatemele! In primul rand, ele se refera la pascalie in special! BOR tine pascalia pe vechi!

        Apreciază

      • Dual said, on februarie 24, 2010 at 10:50 am

        Dardala se vede ca n’ai citit revista „traditia ortodoxa” si ce scrie acolo despre IPS Teofan sau Bartolomeu Anania!

        Sinodul furcenilor si cel de la slatioara rebotezeaza pe cei de pe nou si le fac mirungerea! Acum cu siguranta imi vei zice ca slatioara face botezul celor care nu’l au canonic, adica facut prin stropire! Dar chiar si asa, tot incalca sfintele canoane, vazand ca BISERICA a acceptat botezul lor, prin ICONOMIE!

        Dardala, uiti oare ca si ROCOR-ul care a dat anatema in ’83 era in comuniune cu sarbii si Ierusalimul, care erau in comuniune cu PE si cu BORomana?

        Cum a zis si Fericitul Epipfanie, voi sunteti vinovati de erezia calendarului, facand din acesta o dogma!

        Citeste ce a zis Fericitul Filotei Zervakos despre cei care rebotezeaza sau fac mirungerea din nou!

        Fratilor, sa ramanem in Sfanta Biserica, pentru ca Capul este Hristos!

        Apreciază

      • AdrianP said, on februarie 24, 2010 at 11:52 am

        Patriarhia Moscovei nu e in comuniune cu Mitropolia Slatioara ci cu BOR.
        Frate, nu calendarul e cel mai important, ci comuniunea.
        Practic tu esti in comuniune cu trupul lui Hristos (care este Biserica Ortodoxa) numai atunci cand esti in RMoldova.

        Cand te intorci in RMoldova intreaba-ti duhovnicul de acolo despre asta. Sau mergi pe la manastirile din RMoldova si cauta parinti induhovniciti si intreaba-i.

        Apreciază

  10. Dual said, on februarie 24, 2010 at 10:51 am

    Dardala, vezi ca PM este in comuniune cu BOR si cu PEcumenica!

    Apreciază

  11. dardala said, on februarie 24, 2010 at 11:04 am

    Arată-mi canonul sau tîlcuirea prin care Biserica a acceptat botezul prin stropire. Acela nu este botez, prin urmare cel botezat prin stropire nu poate fi REbotezat.

    ROCOR a fost în comuniune cu Slătioara.

    Calendarul nu este dogmă, căci schimbarea lui nu înseamnă erezie. Cele trei minuni dumnezeieşti de peste an: Întoarcerea Iordanului de Bobotează, Pogorîrea focului sfînt în Sîmbăta Mare şi apariţia norului la muntele Tabor de Schimbarea la faţă au loc după calendarul vechi. Minunea arătării sfintei cruci pe cerul Atenei din 1925 a fost de Înălţarea Sfintei Cruci pe stil vechi. Sînt nişte lucruri elementare de care trebuie să-ţi dai seama şi singur. Adaugă aici anatemele date calendarului gregorian de un şir întreg de sinoade ortodoxe începînd cu 1583.

    În Moldova există doar Patriarhia Moscovei, deci nu prea ai încotro.

    Apreciază

  12. dardala said, on februarie 24, 2010 at 11:32 am

    Ca să nu deviem de la subiect prea mult
    Mitropolitul Serafim i-a dat anatemei pe ecumenişti. Evident, cînd dai anatemei pe cineva, nu poţi rămîne în comuniune cu el. Astfel apar două concluzii posibile:
    – sau mitropolitul a rupt comuniunea cu Bartolomeu prin această anatemă
    – sau NU îl consideră pe Bartolomeu drept ecumenist eretic

    Apreciază

  13. gil said, on februarie 24, 2010 at 12:48 pm

    dardala si tu faci la fel ca mitropolitul din articol:daca zici ca tu mergi la o biserica securista(p moscova)pentru ca nu gasesti altceva!!??si tu ai comuniune cu cei rai asa ca vezi ca ai si tu barna in ochiul mintii tale!!eu am fost pe nou ,am trecut la slatioara ,DAR:episcopii de acum sant masoni,inselatori,hoti..i au pus pe crestini sa semneze niste liste prin care cereau sa se supuna p daniel,totul pe ascuns intr un fel desi stiu toti,deoarece au facut asta ca sa aiba si ei salarii,pensii,paduri,bani bani bani..

    Apreciază

    • dardala said, on februarie 24, 2010 at 1:12 pm

      Eu ştiu că a merge la PM este greşit, dar fac asta din slăbiciune duhovnicească, din necesitatea lumească de a fi prezent trupeşte la slujbă ortodoxă.
      Nu am înţeles la ce episcopi te-ai referit acolo. I-am cunoscut pe PS Flavian şi PS Evloghie, şi pot spune că sînt sinceri în credinţă, cu dragoste şi dăruire pentru turma păstorită.

      Apreciază

  14. Calatorul said, on februarie 24, 2010 at 12:55 pm

    Mucalit intreb si eu: Mitropolia de la Slatioara e un fel de Republica de la Ploiesti?

    Apreciază

  15. dardala said, on februarie 24, 2010 at 1:07 pm

    AdrianP
    foarte corect, comuniunea contează. Cît timp comuniunea este cu eresiarhi ca Bartolomeu, Daniel, Kiril etc., care la rîndul lor sînt în comuniune cu papa, ce fel de trup al Bisericii lui Hristos poate fi acesta? Uite ce poziţie a luat Biserica lui Hristos în timpul ereziei iconoclasmului: http://mdn.md/index.php?view=viewarticle&articleid=5750 – OMILIE la praznicul Duminicii Ortodoxiei: „Nu vroiau să audă pomenindu-se la diptice numele unui Patriarh sau al unui Episcop iconoclast”
    Asta e unica poziţie pe care o poate lua un ortodox, fie cleric, fie mirean.

    Apreciază

  16. stefan said, on februarie 24, 2010 at 5:52 pm

    Principiul Iconomiei –> http://uncrestinortodox2.wordpress.com/2010/02/22/ce-este-principiul-iconomiei/

    Apreciază

  17. uncrestinortodox2 said, on februarie 25, 2010 at 11:30 am

    Mai multe detalii despre stilisti asiti pe blogul meu
    http://uncrestinortodox2.wordpress.com/2010/01/26/acum-si-depre-stilisti/
    http://uncrestinortodox2.wordpress.com/2010/02/17/din-nou-despre-stilisti/

    Apreciază

  18. Dual said, on februarie 26, 2010 at 6:23 pm

    Sa vedem ce zic Sfintii Bisericii Ortodoxe:

    „Prefer să fiu înşelat în Biserică decât să o părăsesc. Nu vreau să mă mântuiesc fără Biserică şi nu voi păăsi niciodată corabia ei.”

    Cuviosul Porfirie

    “A venit si un medicinist protestant, care-l ingrijise in ultima vreme:

    Domnule doctor, va sunt recunoscator pentru dragostea cu care m-ati ajutat, l-a intampinat Valeriu. Noi doi am avut dese confruntari teologice. Sfarsitul vietii mele este o ultima marturisire ortodoxa. M-as bucura mult sa reveniti la Biserica cea adevarata.”

    In ziua de praznuire a Intampinarii Domnului din 1952 ne-a chemat, pe mine si pe Gheorghe [Jimboiu], si ne-a spus:

    – Doresc mult sa slujim Domnului intru totul si intru toate. Suntem fiii Bisericii si nu ne vom desparti de ea. Se deschide o era noua in lume, care trebuie umpluta de duh, idei si activitati crestine. Crestinismul reinvie, dar sarcinile crestinilor sunt mari. Este vremea unui nou apostolat. De pe Golgota ne spune Domnul ca oamenii sunt liberi si sunt chemati la adevar prin jertfa. Dar pana la jertfa avem credinta, pocainta, lupta, indrazneala, infruntarea dusmanilor, insufletirea oamenilor, vestirea Evangheliei la cei saraci si oropsiti, propovaduirea Fericirilor si a Imparatiei lui Dumnezeu”

    Sfantul Valeriu Gafencu

    “În vremurile noastre vedem că mulţi fii credincioşi ai Bisericii noastre, monahi şi mireni, din păcate, s-au desprins de Ea, din pricina filo-unioniştilor. Cred că nu este deloc bine să ne despărţim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greşeşte, ci fiecare are datoria şi obligaţia de a protesta şi de a lupta după puterile sale în sânul Bisericii. A întrerupe pomenirea Patriarhului, a te desprinde şi a crea propria Biserică, şi a continua să vorbeşti de rău pe patri­arh cred că este un lucru iraţional.

    Dacă pentru o abatere sau alta a patriarhilor ne despărţim şi facem propriile noastre biserici – să ne ferească Dumnezeu! – îi vom întrece chiar şi pe protestanţi. Uşor se desparte cineva, însă greu se întoarce. Din nefericire, avem multe „biserici” în vremea noastră. Ele au fost create fie de grupuri mari, fie chiar şi de către o persoană. Deoarece s-a întâmplat ca în chilia lor să existe biserică (mă refer la cele ce se petrec în Sfântul Munte), unii au crezut că pot să facă şi propria lor Biserică independentă[4]. Dacă filo-unioniştii dau prima lovitură Bisericii, aceştia menţionaţi mai sus dau a doua lovitură.

    Să ne rugăm ca Dumnezeu să ne lumineze pe toţi, şi pe Patri­arhul nostru PF Atenegora, pentru ca mai întâi să se facă unirea acestor „biserici”, să se restabilească liniştea în rândul tuturor or­todocşilor scandalizaţi, pacea şi dragostea duhovnicească între Bi­sericile Ortodoxe Răsăritene, şi după aceea să se ia în atenţie şi unirea cu celelalte confesiuni, dacă şi întrucât doresc cu sinceritate să îmbrăţişeze învăţătura ortodoxă.”

    Cuviosul Paisie Aghioritul

    Parintele ne avertiza sa fim credinciosi Patriarhiei de la Moscova si sa nu intram in niciun fel de schisma.

    “Feriti-va de asa numita biserica de peste hotare si sa stiti ca ea nu este amintita in dipticele Bisericilor Ortodoxe. Ea nu este o biserica [separata], ci o parte a Bisericii Ruse. Multpatimitoarea noastra Biserica a rezistat intr-un stat ateu. (…) Se duc la eretici si la schismatici doar cei nevrednici de mila lui Dumnezeu si marii pacatosi care nu vor sa stie Cred intr-una Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica si ca Biserica Ortodoxa este Trupul lui Hristos, care nu poate fi impartit. Biserica este camasa lui Hristos, care nu poate fi rupta in bucati. Nu isi amintesc ca este un Domn, o credinta si un botez. Domnul Iisus Hristos a zidit o singura Biserica (nu biserici), pe care nu o vor birui nici portile iadului. Este o singura Biserica Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca. Celelalte, care se numesc biserici, nu sunt biserici, ci neghinele din grau si adunatura diavolului”.

    Sfantul Lavrentie de Cernigov

    „Când ne-am întors la calea urmată de mănăstiri, încă nu pomeneam pe Patriarh. Însă atunci când am venit la Noul Schit, a trebuit odată să liturghisesc la Mănăstirea Sfântului Pavel si negreşit trebuia să pomenesc pe Patriarh.

    – Ce să fac acum, Gheronda? l-am întrebat pe Staret.

    – Mergi si pomeneste! Iar când te vei întoarce îmi vei spune ce-ai simtit.

    Cu adevărat pot să vă spun că arareori am primit atât de mult Har în timpul Sfintei Liturghii. Suvoaie de lacrimi am vărsat pe toată durata ei. Nici măcar ecfonisele nu le puteam rosti. Când m-am întors, Staretul mi-a spus:

    – Cu sigurantă că te-ai umplut de Har.

    – Da, Gheronda. Asta şi asta mi s-a întâmplat.

    – Vezi, fiul meu, că nu păcătuieşti când îl pomeneşti pe Patriarh, orice ar spune sau face, până ce nu este caterisit şi câtă vreme nu există Potir comun”.

    Dar şi părintele Efrem Katunakiotul, când s-a rugat pentru aceeaşi problemă, a fost înştiinţat de o voce puternică, care i-a spus:

    „În persoana lui Hrisostom al Florinei ai renegat toată Biserica”.

    În chip asemănă­tor, puţin mai târziu, Stareţul Iosif a auzit în timp ce se ruga o voce dumnezeiască, zicându-i:

    „Biserica se află la Patriarhia Ecumenică, la Constantinopol”.

    Cuviosul Iosif Isihastul

    Mai multe aici http://www.razbointrucuvant.ro/2009/11/02/pentru-cei-care-vor-sa-paraseasca-biserica-crezand-ca-asa-slujesc-lui-dumnezeu-gheron-iosif-ucenicii-sai-si-calendarul/

    Dacă aş vrea să număr rătăcirile şi ereziile vechilor calendarişti în care au căzut o dată cu introducerea noului calendar, nu-mi va ajunge timpul. În afara rebotezării, a mirungerii din nou, a îndrăznelii unora de a nu intra în Bisericile creştinilor nou-calendarişti, a nu se închina la sfintele icoane, a trece pe lângă Biserici şi a nu-şi face semnul Crucii şi a spune că bisericile s-au catolicizat, icoanele s-au întinat. Iar atunci când bat clopotele bisericilor pentru sărbătoarea vreunui sfânt, unii vechi-calendarişti spuneau că este sărbătoarea sfinţilor catolici.

    Cuviosul Filotheos Zervakos

    Cititi si cartea “Cele doua extreme:ecumenismul si stilismul” de Cuviosul Epifanie!

    Fratilor, de schismatici sa ascultam sau de Duhul Sfant care a vorbit prin acesti Cuviosi? Sa fim noi mai intelepti decat ei?

    Ati vazut unde a dus mandria stilistilor! De ce nu sunt uniti, vazand ca lupta lor este impotriva ecumenismului? De ce in Romania sunt divizati in circa 4 grupari, in Grecia in 10? Mandria, evident!

    Noi fratilor sa nu ascultam minciunile lor! Sa ramanem in UNA, SFANTA, SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA BISERICA, mergand pe CALEA IMPARATEASCA, nici la stanga, nici la dreapta!

    Dumnezeu sa ne ajute!

    Apreciază

  19. Dual said, on februarie 26, 2010 at 6:34 pm

    Sa ne rugam pentru Ierarhii nostri, pentru Patriarhul Daniel, Bartolomeu, pentru IPS Corneanu si pentru toti episcopii nostri ca Dumnezeu sa’i lumineze!

    Nu uitati fratilor ca si Sfantul Petru s’a lepadat nu o data de Hristos, ci de 3 ori; Sfantul Apostol Pavel, pe cand era Saul ii prigonea pe crestini!

    Cu viziunea aceasta zelotisto-stilista ar trebui sa numim eretici si pe Fericitul Augustin datorita teoriei predestinarii, sau pe Sfantul Grigorie datorita apocastazei sau pe Sfantul Leon cel Mare care proclama raspicat primatul papal, sprijinit pe asa numitul primat al lui Petru sau pe Sfantul Grigorie cel Mare datorita doctrinei purgatorului!

    Sa fim atenti cand aruncam cu fraze gen “masonul si ereticul de Daniel”…

    Sa facem rugaciune multa pentru ierarhii nostri ca Dumnezeu sa’i lumineze, mergand pe calea imparateasca!

    Apreciază

  20. Dual said, on februarie 26, 2010 at 8:47 pm

    Dardala,

    „foarte corect, comuniunea contează. Cît timp comuniunea este cu eresiarhi ca Bartolomeu, Daniel, Kiril etc., care la rîndul lor sînt în comuniune cu papa, ce fel de trup al Bisericii lui Hristos poate fi acesta?”

    Asta chiar ca e ceva nou! De cand Ortodoxia este in comuniune cu papa? Poate ai uitat gestul lui Corneanu si efectele in Ortodoxie…

    Eu inca n’am vazut potir comun in afara de aceasta ratacire a unui ierarh! Daca vrei sa’mi dai exemple!

    Apreciază

  21. Împotriva Ecumenismului Papalităţii said, on octombrie 1, 2011 at 10:58 pm

    Parinte Mitropolit Serafim de Pireu sa ne traiti intru ani fericiti,sa ne ajutati impotriva noi ordini mondiale

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.