SACCSIV – blog ortodox

INALTAREA DOMNULUI

Posted in predici by saccsiv on iunie 2, 2022

Faptele Sfinţilor Apostoli, Capitolul 1:

1. Cuvântul cel dintâi l-am făcut o, Teofile, despre toate cele ce a început Iisus a face şi a învăţa,  

2. Până în ziua în care S-a înălţat la cer, poruncind prin Duhul Sfânt apostolilor pe care i-a ales,  

3. Cărora S-a şi înfăţişat pe Sine viu după patima Sa prin multe semne doveditoare, arătându-li-Se timp de patruzeci de zile şi vorbind cele despre împărăţia lui Dumnezeu.  

4. Şi cu ei petrecând, le-a poruncit să nu se depărteze de Ierusalim, ci să aştepte făgăduinţa Tatălui, pe care (a zis El) aţi auzit-o de la Mine:  

5. Că Ioan a botezat cu apă, iar voi veţi fi botezaţi cu Duhul Sfânt, nu mult după aceste zile.  

6. Iar ei, adunându-se, Îl întrebau, zicând: Doamne, oare, în acest timp vei aşeza Tu, la loc, împărăţia lui Israel?  

7. El a zis către ei: Nu este al vostru a şti anii sau vremile pe care Tatăl le-a pus în stăpânirea Sa,  

8. Ci veţi lua putere, venind Duhul Sfânt peste voi, şi Îmi veţi fi Mie martori în Ierusalim şi în toată Iudeea şi în Samaria şi până la marginea pământului.  

9. Şi acestea zicând, pe când ei priveau, S-a înălţat şi un nor L-a luat de la ochii lor.  

10. Şi privind ei, pe când El mergea la cer, iată doi bărbaţi au stat lângă ei, îmbrăcaţi în haine albe,  

11. Care au şi zis: Bărbaţi galileieni, de ce staţi privind la cer? Acest Iisus care S-a înălţat de la voi la cer, astfel va şi veni, precum L-aţi văzut mergând la cer.  

12. Atunci ei s-au întors la Ierusalim de la muntele ce se cheamă al Măslinilor, care este aproape de Ierusalim, cale de o sâmbătă.  

Sfantul Teofan Zavoratul:

Sfantul Pavel arata in urmatoarele cuvinte puterea Inaltarii Domnului: “S-a suit la inaltime, a robit robime si a dat daruri oamenilor” (Efes. 4, 8 ).

Impacand dreptatea lui Dumnezeu , Domnul a deschis pentru noi toate vistieriile bunatatii dumnezeiesti.

Aceasta este robimea sau prada dobandita in urma biruintei. Incepatura impartirii acestor daruri oamenilor este Pogorarea Sfantului Duh, Care S-a pogorat o singura data, ramane in Biserica si da fiecaruia cele de trebuinta, luand totul din aceeasi robime o singura data robita.

Oricine ai fi , vino si ia: dar pregateste-ti vistierie pentru comori – inima curata, maini cu care sa iei credinta neindoita – si te apropie cu cautare plina de nadejde si pururea rugatoare.

din “Talcuiri din Sfanta Scriptura pentru fiecare zi din an “, Sfantul Teofan Zavoratul

Sursa: https://www.voscreasna.com/134/inaltarea-domnului-sfantul-teofan-zavoratul/

 

4 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Felix said, on iunie 2, 2022 at 10:43 am

    Sfantul Ioan Gura de Aur ne precizeaza:

    „Diavolul se straduieste dintotdeauna sa-i convinga pe cei fara de minte ca nu de ei depinde virtutea si rautatea, nici ca sunt inzestrati cu libertatea alegerii, vrand sa implineasca doua scopuri rusinoase, pe de o parte, sa-i faca sa renunte la ostenelile pentru virtute si pe de alta parte, sa le rapeasca darul maret al libertatii. Si aceasta prin vrajitorii (magie neagra, luciferism n.n.), prin semne (ghiciri, chiromantie, miscarea obiecteor, asa cum se intampla in spiristism n.n. etc) , prin tinerea zilelor (marti e cu ghinon etc n.n.), prin reaua credinta in soarta (horoscop sau zodii n.n.) si prin multe altele (metempsihoza sau reincarnare n.n.) facandu-le pe toate cu susul in jos” (Comentariu la Isaia, II, 6).
    Ideea de Dumnezeu impersonal/transpersonal, spunea Parintele Serafim Rose, vine din partea unor oameni „ce nu doresc sa se intalneasca cu Dumnezeul Personal, fiindca Hristos cu siguranta iti cere ceva”. Un Dumnezeu impersonal nu are libertate sau vointa, ci e supus necesitatii. E limpede ca un asemenea Dumnezeu nu poate actiona ca Judecator al omului; astfel omul incearca sa scape de Judecata lui Dumnezeu. Fara a-L accepta pe Dumnezeul Personal si fara a se pocai, omul nu poate primi de la Hristos mantuirea – si aceasta este tocmai ce vrea diavolul.
    Si New Age-ul plandemic ne conduce tot in aceasta direcție (spre antihrist) in care la final nu mai ai dorințe și nici voința libera…
    Parintele Serafim Rose scria:

    „Desigur, panteismul este o groaznica erezie – exact lucrul de care are nevoie Antihrist sprea a veni sa imparateasca. Oamenii se vor socoti zei, avand, de fapt, o filosofie animalica.
    Antihristul, potrivit prorociilor ortodoxe, nu va fi doar un tiran ateu precum Stalin, ci o figura religioasa care va convinge oamenii sa-l accepte, mai degrabă decît sa-i silească.
    Lumea aceasta îl poate primi doar pe Antihrist, acum sau în orice altă vreme.
    Nu-i de mirare, atunci, că este dificil să fii creștin – nu este dificil, este imposibil. Nimeni nu poate accepta cu bună-știință un mod de viață care, cu cât este trăit mai autentic, cu atât mai mult duce spre autodistrugere.
    Și din această cauză ne răzvrătim mereu, încercăm să ne ușurăm viața, încercăm să fim creștini pe jumătate, încercăm să dobândim ce-i mai bun din ambele lumi.
    Până la urmă trebuie să alegem – fericirea noastră stă într-una dintre cele două lumi, nu în amândouă. Dumnezeu ne dă tărie să urmăm calea răstignirii; nu există altă cale de a fi creștin”.
    (Ieromonah Serafim Rose, Cartea Facerii, Crearea lumii si omul inceputurilor)

    In acest sens exista o pregatire predictiva prin actiunea unui film care are loc în anul 2022 când Statele Unite devin o națiune renăscută, în care rata criminalității și rata șomajului este cea mai scăzută din toate timpurile.
    Acest lucru este un rezultat al guvernului care a instituit o perioadă anuală de 12 de ore numită „Epurarea”, în care oamenii se pot elibera de emoțiile și sentimentele lor negative, deoarece toate infracțiunile (inclusiv uciderea, furtul și violul) sunt legale și serviciile de urgență sunt suspendate.

    https://ro.m.wikipedia.org/wiki/The_Purge._Noaptea_judec%C4%83%C8%9Bii

    Apreciază

  2. geo said, on iunie 2, 2022 at 3:54 pm

    Hristos S-a inaltat!

    Oricine a vazut un copil modeland plastilina, a vazut pe cineva scrijelind un lemn intr-o forma utila, improvizand o unealta. Nu e greu sa iti imaginezi un sculptor care ciopleste piatra, un zidar care ridica un perete. Dar nimeni nu a vazut vreodata o explozie in urma careia sa rezulte un mecanism ordonat, care sa se dezvolte de la simplu la complex.

    Paradoxal, e nevoie de o credinta infinita pentru a admite povestea stiintei, care nu are niciun echivalent in nimic observabil pe fata pamantului sau in universul cunoscut. In schimb, relatia creatie-creator e ilustrata de milioane si milioane de ori in toate actiunile omului. Versiunea stiintei iti cere sa faci contorsiuni ale gandirii, incat sa admiti ceva nemaivazut, nemaiintalnit, improbabil si complet irepetabil din oricate incercari si cu orice ingrediente la dispozitie. Pe cand urmatorul text iti cere doar sa accepti un plan superior, care interactioneaza cu cel vizibil intr-un mod familiar:

    „La inceput a facut Dumnezeu cerul si pamantul. Si pamantul era netocmit si gol. Intuneric era deasupra adancului si Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor. Si a zis Dumnezeu: Sa fie lumina!”.

    Din acelasi motiv gasesc neplauzibila povestea iluminarii lui Buddha si mult mai credibila invierea lui Hristos. Miracolul fara interventie divina e suspect, pentru ca nu vedem omul apropiindu-se gradual de perfectiune, nu-l vedem parasind dimensiunile cunoscute ale fizicii. Pe cand intrarea dumnezeirii in natura tot cere un efort de credinta, dar nu e imposibila cu desavarsire. Un om care se ridica de păr in sus nu s-a pomenit, dar un om ridicat de o putere exterioara s-a mai vazut. Si ca aceea sa fie complet necunoscuta si imperceptibila simturilor, e ceva ce nu se poate exclude, mai ales de partizanii stiintei, care altminteri accepta fara ezitare teoria multiversurilor.

    https://www.activenews.ro/opinii/Valerian-Stan-Genii-marturisind-pe-Dumnezeu-174604

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.