SACCSIV – blog ortodox

Un profesor, laudat de Ziare com, considera benefic faptul ca matematica din gimnaziul anilor ’80 se preda acum de abia la facultate. Acesta critica si faptul ca in trecut elevul era invatat sa demonstreze orice rezultat

Posted in SCOALA by saccsiv on iunie 17, 2021

Ziare com: Cat de bine erau pregatiti elevii in anii ’80: „Matematica din gimnaziul de atunci se preda astazi la facultate”

Intrebarea daca elevii care au absolvit scoala in anii 80 erau mult mai bine pregatiti decat cei de acum este una care revine an de an inaintea examenelor de evaluare, fie ca vobrim despre absolventii de gimnaziu, fie de absolventii de liceu.
Comparatia intre generatii este cea mai mare greseala pe care o putem face acum, sunt de parere doi reputati profesori romani, Gabriel Taga, directorul Colegiului I.L. Caragiale din Ploiesti, profesor de matematica si Cristina Tunegaru, una dintre cele mai apreciate profesoare de limba romana.
Profesorul de matematica Gabriel Taga sustine ca in anii 80 programa de ciclu gimnazial la matematica era extrem de complexa, stufoasa, fiind inspirata de manualele sovietice. Examenul de admitere in treapta I de liceu defavoriza cu mult elevii care nu aveau inclinatii spre stiintele exacte, iar in multe dintre licee erau clase intregi unde elevii erau admisi chiar si cu medii de 1 si 2. Acum, teoremele pe care le invatau elevii de clasa a VIII-a din anii ’80 se regasesc la cursurile Facultatii de Matematica.
„In acea perioada, programa la invatamantul gimnazial era realizata pe baza unor manuale rusesti, care presupuneau cunoasterea axiomatica a geometriei adica asa cum se face astazi la facultate, ceea ce era exagerat. Solicita elevul pe un teren pur teoretic, ceea ce nu-l ajuta deloc in viata din punct de vedere practic. Atunci se demonstra orice, era obsesia demonstrarii oricarui rezultat, acum se lucreaza mai mult pe aplicatii care te pot ajuta in viata de zi cu zi. Eu zic ca aceasta schimbare a programei este benefica”, sustine Gabriel Taga.
Acesta a precizat ca examenul de admitere in liceu, in anii 80, avea un grad de dificultate foarte mare, care nu oferea o sansa egala tuturor elevilor, ci doar acelora care aveau inclinatii spre stiintele exacte. Astazi, examenul la matematica pentru Evaluarea Nationala are suficient de multe exercitii incat toti elevii, indiferent de nivelul lor de pregatire, sa poata obtine o nota buna.
„Atunci erau clase unde se intra cu medii cuprinse intre 1 si 2, nu se evalua nimic cu un subiect de o astfel de dificultate. In ziua de astazi contin si itemi care permit unui copil de nota 5 sa ia nota 5. Fiind mult mai multi itemi si gradat ca dificultate ei permit elevilor care nu au aptitudini pentru matematica sa poata face totusi o parte din subiect, iar pentru nota 10 sunt exercitiile mai dificile”, explica profesorul Gabriel Taga.

Profesorul sustine ca totusi notiunile de baza ale matematicii trebuie sa fie asimilate de toti elevii „pentru ca nu ai de unde sa stii cand te ajuta in viata”. Acesta si-a argumentat afirmatia povestind o intamplare reala la care a fost martor intamplator.
„La un concurs radio a fost intrebat un taximetrist daca stie ce este un numar prim si nu a stiut. Daca stia castiga 800 de euro. A fost inrebat ce numar se imparte la 1 si la el insusi. Era cu doi clienti in masina si nu a stiut niciunul. Uite asa a pierdut 800 de euro. Nu stii cand ai nevoie de matematica in viata sa castigi niste bani”, este de parere profesorul.

[…]

 

Comentariu saccsiv:

Manuale vechi:
Matematică, clasa a V-a, 1989

Matematică – Geometrie, clasa a VI-a,1989

Matematică – Algebră, clasa a VI-a, 1989

Matematică – Geometrie, clasa a VII-a, 1981

Geometrie, VII-a, 1989

Matematică – Algebră, clasa a VII-a, 1988 (1980)

Matematică – Geometrie, clasa a VIII-a, 1983

Matematică – Algebră, clasa a VIII-a, 1990 (1983)

Eu consider ca respectivul profesor greseste criticand programa din trecut.

56 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mădălina said, on iunie 17, 2021 at 6:14 pm

    Bun, și atunci nu luăm în considerare tipurile de inteligență? modurile de învățare ale elevilor? exact ce se făcea în sistemul comunist de altfel…nu evaluăm corect și obiectiv potențialul fiecărei persoane doar „pentru că are față de prost?” sau noi nu îi putem înțelege perspectiva? nu știu dacă autorul articolului a fost implicat în sistemul de învățământ înafara posturii de părinte ca să vadă lacunele majore în primul rând în relația cadru didactic-elev și modul rigid de predare!! eu vă pot spune că în acest moment sunt pierduți și maltratați de către cadre didactice mii de copii cu potențial foarte mare pentru că nu sunt evaluați corect, se formează etichete negative la prima greșeală a acestuia, statul român scuzați-mi expresia îl doare undeva de logopezi, terapeuți, consilieri și asigurarea unor materiale minime de lucru!! ce să mai vorbim de motivarea cadrelor didactice… ați auzit de termenul de neuro diversitate? sunt oamenii care gândesc la nivel neuronal diferit și în consecință acționează diferit!! de asta a creat Dumnezeu astfel de oameni, pentru a fi diferiți în gândire;nu este etic și corect să obligăm diverse persoane să aibă aceleași interese ca și ale noastre și în consecință să le asimileze la același nivel cu al nostru!! asta înseamnă lipsă de respect și empatie.

    Apreciat de 2 persoane

    • mucenicul said, on iunie 18, 2021 at 6:11 am

      @Mădălina
      Ai studiat în sistemul comunist? Pentru că dacă n-ai studiat atunci n-ai cum să înțelegi. N-a omorât nimeni pe nimeni pentru că nu era bun la matematică sau la alte științe exacte.Însă pe vremea aceea profesorii erau mult mai bine pregătiți decât astăzi și în general știau să predea. Sigur că existau uscături și atunci, la profesori. Pe de altă parte în sistemul comunist nu scria nicăieri că toată lumea trebuie să facă obligatoriu liceul și facultate. În anii despre care se vorbește, anii 80, erau obligatorii 10 clase, iar liceele erau pe profiluri, împărțite în foarte bune și licee. Cei care nu intrau la treapta I la cele foarte bune puteau să se reînscrie, în funcție de notele de la examen, la celelalte. La treapta a II-a era într-adevăr mai greu, pentru că dintr-un număr de 5-6 clase de a X-a, rămâneau, 2-3 de a XI-a și cu efectiv redus de elevi, bașca că veneau și de la alte licee să concureze pentru aceleași locuri. Cei care nu reușeau aveau șansa la alte licee sau la școlile profesionale. În plus existau școlile la seral pentru cei care trecuseră de vârsta școlii dar doreau să-și termine studiile. Nu știu de ce lumea are impresia că toți copiii trebuie să facă facultate chiar dacă nu sunt în stare. Rezultatul se vede dacă te uiți la generația tânără care se plimbă prin parlament și pe la guvern. Dacă n-aș fi terminat școala exct în acei ani nu mi-aș fi putut ajuta copiii la lecții în anii de după. Din totdeauna copiii au fost diferiți și cel puțin acolo unde am învățat eu, în sistemul comunist, profesorii tratau diferențiat elevii, chiar dacă erau în aceeași clasă. De la cei dotați se cerea mai mult decât era în manual de la alții mai puțin. Îmi cer scuze și nu vreau să supăr pe nimeni dar această modă cu terapeuți, consilieri și asistenți sociali este luată din filmele americane. Logopezi existau și atunci precum existau și cabinete medicale și stomatologice în fiecare școală. Exista disciplină și respect față de profesori, cu mici scăpări, dar nu cred că s-a pus problema ca profesorului să-i fie frică să intre în sala de clasă. În ziua de azi părinții au ajuns să se teamă de copii și de frica asistenților sociali și a legilor date împotriva părinților, ierarhia a luat-o razna. Lucru valabil și pentru profesori. Viața nu-ți oferă nici consilieri nici terapeuți doar dacă ai bani de aruncat pe fereastră. Cred că părinții ar trebui să-și facă mai mult timp pentru copiii lor pentru că în primul rând ei sunt cei responsabili de psihicul copiilor lor și ei ar trebui să fie primii care observă că ceva nu este în regulă cu copilul lor. Nu este suficient să-l întrebi dacă e bine și el să-ți răspundă da sau nu. Trebuie să stabilești o relație de încredere cu el încă de mic, pe care s-o cultivi permanent. Pe de altă parte părintele trebuie să fie obiectiv și să nu forțeze copilul doar pentru că el consideră că copilul poate sau că așa trebuie. Consider că cea mai grea meserie e cea de părinte tocmai pentru că fiecare copil este unic în felul lui.
      P.S. N-am înțeles de ce sunt maltratați și pierduți copiii din cauza cadrelor didactice.

      Apreciat de 2 persoane

      • Mădălina said, on iunie 18, 2021 at 12:15 pm

        Eu nu am spus că am pretenția ca acele persoane să urmeze un liceu sau facultate; cum nu sunt maltratați copiii? „când se vede clar că nu fac față” ;dar acei copii nu au o fișă psihopedagogică făcută corect sunt dați deoparte instant de către cadrele didactice! am văzut eu cu ochii mei asta când am însoțit un copil cu autism!! unde în România ați văzut o promovare a acestui lucru constant? am văzut logopezi și terapeuți în schimb sătuli de copii sau prea obosiți să mai explice părinților lucrurile astea!! am văzut un viitor arhitect pierdut pentru că nu logopedul nu avea interesul,să lucreze cu el sau să îi recomande un cabinet specializat pe tulburarea lui!! acel copil este un om care putea fi valorizat și acum e pierdut!! materiile prea stufoase la care nici copiii buni nu făceau față pentru că ritmul era prea alert!! am văzut cadre didactice care mai că pleasneau copiii sau abia abțineau să îi facă proști pentru că eram eu de față!! despre ce vorbim? am discutat cu bibliotecara școlii care exact așa îi separa pe baza unei experiențe oribile din cadrul altei școli!! uitați-vă la țările nordice să vedeți ce fac cu copiii ce „au defecte” ce țin ori de logopedie/neurologice /genetice…ei nu au astfel de copii pentru că îi elimină din start la primul semn de alarmă!!fiecare persoană este diferită la nivel neuronal și nu putem schimba asta!! când se va înțelege acest lucru?!

        Apreciat de 1 persoană

      • mucenicul said, on iunie 18, 2021 at 2:06 pm

        Tot nu mi-ați răspuns la întrebare. Ați studiat în vremurile comuniste sau nu? Copiii cu autism sunt excepții nu regula.

        Apreciat de 1 persoană

      • Mădălina said, on iunie 18, 2021 at 4:12 pm

        Ce legătură are faptul că am studiat sau nu în sistemul comunist? nu am studiat în el și nu văd nici o relevanță în asta…atunci se punea accent pe memorarea mecanică dacă acolo vreți să ajungeți, ceea ce o mare greșeală! memorarea mecanică nu este cea mai bună pentru că nu este naturală dacă e forțată!! se pare că tot nu vedeți esențialul și spuneți de copiii cu autism că sunt excepții…copiii cu tulburări de scriere-citire sunt predominanți în clase dar iar repet…pentru că nu sunt ajutați eu am detaliat pentru că nu sunt evaluați și ajutați mai mult o să îi vedeți ca niște persoane ce eșuează în școală!! insist și susțin cu tărie acest lucru ca să înțelegeți că există asemenea persoane și nu e vina lor că s-au născut așa!! se numește neuro diversitate!! creierul este astfel conceput și gândește astfel!! sunt RMN-uri care arată clar alb pe negru diferența dintre creierul tipic și creierul atipic!! să nu mai spun că tot nu vedeți rolul important al pregătirii cadrelor didactice nu doar la nivel teoretic de cunoaștere a materiei precum și pe cel al logopezilor pe ambele categorii de tulburări, precum și cel al terapeuților și consilierilor!! cred că ar fi bine să faceți voluntariat la o fundație/să asistați la o oră de logopedie ca să înțelegeți despre ce vorbesc!! sigur aveți sau ați cunoscut o persoană de acest gen și ați clasificat-o ca fiind proastă!! și ca să închei capitolul „școala comunistă” vă rog să vă aduceți aminte ce făcea sistemul de atunci cu un copil care le părea sau gândea diferit!!

        Apreciat de 1 persoană

      • mucenicul said, on iunie 18, 2021 at 10:24 pm

        Tocmai pentru că n-ai studiat nu ai de unde să știi decât din auzite. Nu poți compara ce auzi de la unii și alții cu ceva ce n–ai trăit. Fiecare își exprimă opinia în funcție de experiență. Spre deosebire de voi noi cei care am studiat atunci putem face comparație pentru că avem copii care studiază acum. Sunt psiholog și avocat de meserie așa că îmi permit să cred că am mai multă experiență decât dvs. V-am mai spus și vă repet că, copiii cu autism, Asperger și alte tulburări, reprezintă excepția, nu regula. Fiul meu cel mare a fost la logoped când era la gimnaziu,la logopedul școlii. Și l-a ajutat foarte bine. Nu înțeleg de fapt ce militați. Sigur că nivelul actual al profesorilor tineri este slab pentru că toată lumea se gândește doar la baniși nu la ce înseamnă a fi profesor, doctor, avocat, etc. dar asta este vina societății pe care ați creat-o. Cât despre exprimarea „copil care le părea sau gândea diferit” era tratat în consecință atât de profesori cât și de elevi, adică la nivelul lui. Din modul vehement în care vă exprimați deduc că aveți un copil care suferă de autism sau de o altă tulburare. Îmi permit să vă dau niște sfaturi, din postura de psiholog: în primul rând dvs. trebuie să acceptați, cu sufletulîmpăcat, că aveți un copil diferit, Pe urmă, s-au făcut progrese în materie de autism, asperger, etc. Trebuie doar să căutați ajutorul acolo unde trebuie. Nu încercați să faceți din acest copil( acești copii) un copil „normal” pentru că nu se poate. De altfel problema nu este a acestor copii ci a așa zisei societăți normale în care trăim și care nu poate vedea mai departe de lungul nasului. Sunt copii deosebit de înzestrați și trebuiesc tratați ca atare dar acest lucru nu se poate într-o societate bolnavă. Nu încercați să-l globalizați și să-l forțați să facă lucruri care nu-i plac. Aveți un diamant căruia îi trebuie doar șlefuirea potrivită, foarte multă dragoste și răbdare. Cei care au mai multă nevoie de îndrumare în aceste cazuri sunt părinții. Are nevoie de înțelegere și de o persoană în care să poată avea încredere deplină. Universul dvs. trebuie să fie copilul nu lumea. Lumea e croită prost și nu cred că vreți să-l faceți săpoarte această haină. Numai bine.

        Apreciat de 3 persoane

      • Tudor said, on iunie 19, 2021 at 1:29 pm

        Despre ce duce la autism și căile de vindecare. Dacă ai nelămuriri, întreabă-mă.
        Introducere
        https://learninggnm.com/constellations/documents/schizophrenic_constellations_intro.html
        Autism
        https://learninggnm.com/constellations/documents/autistic_constellation.html

        Apreciat de 1 persoană

      • mucenicul said, on iunie 19, 2021 at 2:01 pm

        @ Tudor
        Eu nu am nici o nelămurire. Sunt psiholog de meserie. Tu?

        Apreciază

      • Tudor said, on iunie 19, 2021 at 4:07 pm

        mucenicule,
        Mădălinei i-am răspuns.

        Apreciază

      • mucenicul said, on iunie 20, 2021 at 12:49 am

        OK. Scuze.

        Apreciază

    • ECA said, on iunie 18, 2021 at 7:40 am

      Aveti dreptate
      https://ro.warbletoncouncil.org/tipos-de-inteligencia-8960
      NU toata lumea e buna la matematica
      Sistemul scolar inhiba orice alt tip de inteligenta
      Am copilul in gimnaziu, mate 10.
      DAR nu sport, nu arte plastice, nu muzica, nu lucrari practice, nu muzica, nu muzee, nu excursii…
      nu merge al doilea link

      Apreciat de 1 persoană

      • mucenicul said, on iunie 18, 2021 at 2:39 pm

        @ECA
        Sportul, artele plastice, muzica sunt talente cu care te naști. Nu poți să ceri cuiva care n-are voce să cânte, Cât despre faptul că fiului tău nu-i plac alte activități nu este vina matematicii și nici a sistemului școlar. Dacă nu te-ai preocupat de când era mic, 4-6 ani să-l îndrumi spre sport sau alte activități atunci este cam târziu și greu să-l mai schimbi. Trebuia să-i urmărești înclinațiile și să-l îndrumi spre ceea ce îi place. Pentru copiii de azi e mai greu din cauza PC-urilor și telefoanelor pe care le au încă de la grădiniță. Nu spun că tu ai făcut asta, spun că în general părinții fac asta pentru a sta liniștiți în privința copiilor. În plus societatea de azi este așa construită. Cultura nu mai este la modă pentru că reprezintă un pericol pentru cei care conduc societatea. Lumea are nevoie de oameni practici nu de oameni educați, ăsta e viitorul. Tu personal, ca părinte, de câte ori l-ai dus la teatru,operă,muzeu,etc.?

        Apreciat de 1 persoană

      • Tudor said, on iunie 19, 2021 at 1:42 pm

        Știu destui, pe lîngă mine și băiatul meu, fiica în mai mică măsură, ce nu mai cântă deloc după primele ore de muzică. Mie, pe-a doua sau a treia, mi s-a părut că de mine a zis învățătoarea că mormăi ca un urs, cântam toată clasa, și de-atunci gata, doar am dat din gură. Băiatul meu a vrut să cânte în corul clasei dar i s-a spus că are vocea prea groasă pt ceea ce cântau la serbare. Fiică-mea mai cântă pt ea dar din ce în ce mai rar. A cânta cred că e mult mai mult decât mulțumitul urechilor, este pt suflet.
        Sportul în școli este, a fost, bătaie de joc; am făcut de performanță. Oricine, numai dacă nu e ciung, poate să facă aproape tot ceea ce fac gimnaștii, unii mai bine, alții mai puțin, dar poate. Este mare păcat că ne batem joc de fratele trup.

        Apreciază

    • iulia20m said, on iunie 21, 2021 at 5:36 pm

      Mădălina,
      Iertare: „eu vă pot spune că în acest moment sunt pierduți și maltratați de către cadre didactice mii de copii cu potențial foarte mare pentru că nu sunt evaluați corect, se formează etichete negative la prima greșeală a acestuia” Daaa evident parere de parinte al carui copil este prins de cadrul didactic cu telefonul smart pe sub banca de exemplu! Evident ca profesorul este vinovat caci nu face ore interesante nu? ca nu face pe clovnul la tabla, iar copilul minte acasa in mod ordinar, iertare de expresie.

      Apreciază

    • iulia20m said, on iunie 21, 2021 at 5:37 pm

      Matematica este regina stiintelor. Înainte de 90 erau alocate 6 ore pe săptămâna în 6 zile lucratoare pe săptămâna. Acum sunt alocate doar 4 ore în 5 zile lucratoare pe săptămâna. Înainte de 90 s-a învățat și încă serios. Programa de atunci nu era mai stufoasa decât cea de astăzi, din moment ce în școala generala se învața baza, alfabetul în matematica și asta nu s-a schimbat. Astăzi se pune accent pe competente, adică ce este capabil sa facă elevul cu ceea ce a acumulat. Pai ca sa facă ceva, acel elev trebuie sa învețe și formule nu? Trebuie sa învețe să-și deduca alte formule din cele invatate. Lumea în general judeca astfel: la ce le trebuie lor integrale și derivate și multe altele.. la ce le trebuie lor? Le spun acum: le trebuie! și le trebuie ca sarea în mâncare pentru învața sa gândească! Le trebuie ca sa știe să se descurce în orice domeniu ar lucra ulterior. Le trebuie sa știe să se descurce în situații de viața, pentru ca matematica te învața sa gândești și DA! trebuie demonstrat orice rezultat și nu numai un rezultat matematic. Trebuie sa ști sa aduci argumente în situații concrete de viața, adică sa ști sa demonstrezi ideea pe care o sustii (nu contează în ce domeniu). Mintea unui om bine pregătit în stiinte exacte lucrează altfel decât mintea unui om care nu știe matematica (unii pot spune ca oamenii de matematica nu sunt sociabili, treaba lor). Cerintele au fost aproximativ la fel. Subiectele de examen s-au dat așa încât orice elev sa scoată cel puțin nota 5 la examen. „Atunci erau clase unde se intra cu medii cuprinse intre 1 si 2…” da, cred ca la școala profesională, da. Mai am o observație: înainte de 90 elevii cu CES făceau cursuri în școli speciale. Acum au dreptul să se inscrie la orice școala doresc și dacă ai într-o clasa câțiva asemenea elevi care nu stau în banca în timpul orei și mai și urla ca așa vrea” muschiul lor.. s-a terminat și cu învățat și cu tot. În comunism nu s-or fi făcut multe.. dar carte s-a făcut! Da, trebuia sa memorezi și nu numai la matematica ci și la romana, istorie și altele și ce? Ce dacă memorai? Ce dacă memorezi unele notiuni? Crește „muschiul neuronului” și vezi viața altfel caci se dezvolta gândirea si nu faci alzheimer, Doamne ferește!

      Apreciat de 1 persoană

  2. Sorin said, on iunie 17, 2021 at 6:53 pm

    Nu sunt de acord.

    Deși mi-a plăcut întotdeauna matematica și am fost și pe la olimpiade de matematică în gimnaziu și liceu totuși nu pot să nu observ că nu am mai folosit de ani buni derivate, integrale, teorema lui Thales, teorema lui Pitagora, alte teoreme de geometrie ce le-am uitat, radicali, limite de funcții, funcții matematice, etc.

    O altă problemă e că profesorii de matematică au de cele mai multe ori probleme de socializare cu ceilalți și de asta tind să provoace traume la copiii care nu le au cu matematica (cel puțin cei din anii 90 când mai mergeam la școală).

    Cred că matematica ce s-a studiat în vremurile noastre ar fi fost de preferat să fie studiate în ceva cursuri mai intensive de matematică la care să participe cei care se pricep la așa ceva.

    Din meditații la materii ca matematica, fizica, chimia, etc. am observat că nimeni nu îi învață pe copii să gândească. Mai ușor e ca cineva să tocească o formulă decât să înțeleagă de ce nu poți pune 5l de apă într-un butoi de 4l.

    Apreciat de 4 persoane

    • Lăpușneanu said, on iunie 17, 2021 at 8:28 pm

      În epoca de aur înainte să atingi un autoturism, făceai școală de șoferi și cursuri de mecanică să poți repara defectele.
      In ziua de azi ești învățat să folosești cheia să descui portiera și apoi să deschizi ușa să poată boss-ul să se urce în mașină și să plece cu ea.
      În ziua de azi gândirea independentă este o erezie, dacă oamenii pot gândi pentru ei atunci nu mai pot să fie exploatați. De aceea se spune cunoasterea este putere, învață omul să fie independent, să acumuleze cunoștințe și metode de învățare. Procesul de luare a unei decizii și punerea ei în practică este complet înlăturat din manualele școlare. Asa elevii ajung dependenți de cei care dau ordinele și sunt învățați doar să le execute chiar dacă sunt doar în beneficiul unora.

      Apreciat de 3 persoane

    • Geo said, on iunie 18, 2021 at 12:23 am

      Se folosesc foate des in domeniul constructiilor teorema lui pitagora si functiile de sinus, tangenta etc

      Apreciat de 1 persoană

  3. Cosmin said, on iunie 17, 2021 at 8:59 pm

    E adevarat ca matematicile predate inainte de 89, urcau pana la nivele mai solicitante.

    Eu zic ca a fost bine asa cum a fost.

    Un singur lucru mentionez sau reclam: daca din punct de vedere pedagogic matematicile ar fi fost predate ca o asociere in paralel cu realitatea practica, mult mai multi elevi ar fi putu sa-si insuseasca matematicile sau alte stiinte exacte pana la un nivel cel putin satisfacator. Asa, pentru foarte multi, stiintele exacte erau mai mult abstracte, iar o mare parte dintre cei asa zisi elevi buni, in realitate toceau in loc sa inteleaga fenomenul matematic in profunzimea lui.

    Ca si zisa fratelui Vasile cu teoria relativitatii: au invatat-o de la cei care au invatat-o de la cei care nu au inteles-o de la inceput. Scuze citatul din memorie daca e inexact.

    Apreciază

    • mucenicul said, on iunie 18, 2021 at 2:16 pm

      @ Cosmin nu poți să tocești la științele exacte. Este ca și cum ai spune că tocești la sport. Matematica și derivatele ei se bazează pe logică și raționament. Dacă poți face asta la matematică atunci poți face aproape orice altă meserie.

      Apreciat de 1 persoană

  4. Casca de 110 milioane de dolari care poate să descopere secretele minții. said, on iunie 17, 2021 at 9:05 pm

    Casca de 110 milioane de dolari care poate să descopere secretele minții. Cum funcționează.

    https://alephnews.ro/economie/casca-de-110-milioane-de-dolari-care-poate-sa-descopere-secretele-mintii-cum-functioneaza-foto/

    „Pentru a face progrese pe toate fronturile de care avem nevoie ca societate, trebuie să aducem creierul în mediul online”

    „Cercetătorii anticipează utilizarea căștilor pentru a obține o perspectivă clară asupra […] mecanicii din spatele experiențelor metafizice anterioare, cum ar fi meditația și călătoriile psihedelice.”

    =>

    De fapt asta-i intereseaza: experientele metafizice, adica credinta => cum o pot bloca in creier, ca si functie!!!!

    Duhurile necurate vor „sa aduca creierul uman in on-line”, ca sa-l controleze dupa voia lor.

    Acest lucru nu va fi permis de catre Dumnezeu!

    Pentru ca Dumnezeu nu forteaza constiinta libera a creaturilor (prin natura caracterului Sau Neprihanit = Legea Sa) => Lui Satana nu i se permite (desi el vrea) sa forteaza constiinta libera a creaturilor, cel putin prin astfel de tehnologii exterioare, care ar anihila liberul arbitru al omului. Satana este disperat, daca a ajuns sa apleze la aceste ka…uri, va dati dai seama cat de aproape de final suntem?

    Apreciază

  5. Eu said, on iunie 17, 2021 at 9:15 pm

    Elevii nu sunt nici stimulați sa își folosească potențialul propriu, nici nu sunt evaluați diversificat.
    Matematica, chiar dacă am fost prieten cu ea, privind acum înapoi, nu mi se pare esențial sa se studieze integrale, derivate, diferențiale la liceu. S-a exagerat și se exagerează în detrimentul unor cunoștințe și deprinderi practice.
    În fizică sunt chestiuni considerate corecte, fără a fi fost demonstrate vreodată, cum ar fi legea atracției universale sau teoria relativității, așa cum a formulat-o Einstein. Nu sunt decât niște aberații. Newton nu a formulat o asemenea lege, și-a dat cu părerea ca ar fi ca și cum s-ar manifesta niște forte în cosmos, dar fără sa pretindă ca acestea ar exista cu adevărat. Einstein a dat din colț în colț și nu a demonstrat nimic, numai a formulat o lege.
    De teoria evoluționista ce sa mai zicem….
    Toate „științele” au hibe serioase în conținutul lor, dar sunt predate cu încrâncenare de profesori și trecute în curicula de minister.
    Înainte de 1989 se preda în stil sovietic, acum se preda în stil occidental. N-aș spune tot un drac, dar sunt frați siamezi.

    Apreciat de 1 persoană

    • Ioan Dragomir said, on iunie 18, 2021 at 12:16 pm

      Oare doar operațiunea matematica o gândești când faci o derivată sau o integrala ? Oare nu îți arată cum sa evaluezi cu propriul caracter anumite lucruri din propria viață său a celor dragi !
      Oare geometria învățată în școli nu te ajuta sa percepi altfel ceea ce vezi cu ochiul liber , de exemplu ?
      Foarte grav că s-a ajuns doar la partea materiala a perceperii celor existente în educația personalității unei persoane !

      Apreciat de 3 persoane

  6. isa said, on iunie 17, 2021 at 10:18 pm

    Am dat admitere la liceu prin anii 80 si ceva. Subiectele la matematica erau alcatuite din probleme care cresteau gradual in dificultate, de asa natura incat se putea lua tot spectrul de note, dupa putinta fiecaruia.
    Primul exercitiu chiar era unul foarte simplu, calcul aritmetic cu diferite operatii si cu paranteze … Probabil dl.profesor e foarte tanar si stie lucruri din auzite. Si nu le stie bine. De fapt, programa s-a complicat la matematica. Spre exemplu: la clasa a 2-a se face adunarea si scaderea cu trecere peste ordin, pana la 1000, inmultirea, impartirea si notiuni despre fractii (jumatate, sfert, treime, cincime etc.).
    Pe vremea comunismului inmultirea se facea in clasa a 3-a, impartirea in a 4-a. Si se faceau temeinic, cu rezolvare de probleme. Acum trec foarte repede peste toate aceste continuturi si cu ce raman in final copiii? Se mai face ceva temeinic? La clasa a 9-a se fac acum vectori (la geometrie), care inainte chiar se studiau la facultate. Continutul actual este totusi foarte incarcat, fata de ce am invatat eu in scoala aceea comunista.

    Apreciază

  7. Ines said, on iunie 18, 2021 at 2:06 am

    Explicația dr. Emilian Imbri:
    Valul 4 vine pentru ca urmează după valul 3. Virusul este plecat acum.

    https://www.capital.ro/explicatia-lui-emilian-imbri-valul-4-vine-pentru-ca-urmeaza-dupa-valul-3-virusul-este-plecat-acum.html/amp

    Apreciază

    • gigimutu said, on iunie 18, 2021 at 8:17 pm

      pai virusu a plecat in vacanta…. si l-a luat si pe imbri-limbri cu el!!!!!!!!

      probabil covrigu i-o fi soptit lu limbricu la ureche ” I will be back… in autumn ”, asta asa, ca sa se intoarca tot romanu din vacanta!!!!!

      Apreciază

  8. RomeoB said, on iunie 18, 2021 at 7:38 am

    In manualele de matematica ale anilor 80, se dorea ca elevul sa aiba toate tipurile de probleme, de la cele simple la cele foarte grele la nivel de olimpiade. Se dorea sa nu mai fie nevoie de meditatii, de culegeri de probleme… Defectul major: multe probleme, foarte putine solutii – de fapt aproape inexistenta. Existau doar rezultate la finalul cartii. Partea de teorie, era foarte bine elaborata; desi era foarte incarcata.
    DE DEPARTE ERAU PREFERABILE MANUALELE ANILOR 70. MAI PUTINA MATERIE.

    Apreciat de 1 persoană

  9. RomeoB said, on iunie 18, 2021 at 7:44 am

    Aceeasi -politica a aparut si acum: manualele de aritmetica la clasele I – IV sunt foarte incarcate, cu foarte multe notiuni abstracte. Cunostinte inutile, care trebuie invatate in anii mai mari. Pt majoriytatea elevilor se va creea o psihoza, care ii va indeparta de matematica.

    DE DEPARTE, CEA MAI BUNA CARTE PT elevii claselor V-VIII a ramas Culegerea de probleme , scrisa de profesorul G. Gheba, fost luptator pe frontul de est.

    Se poate descarca: https://pdfslide.net/documents/gheba-culegere-matematica-clasele-5-9pdf.html

    Apreciat de 1 persoană

  10. RomeoB said, on iunie 18, 2021 at 7:51 am

    Acum exista mii de ore de lectii de matematica youtube, exercitii rezolvate. de exemplu ale profesorului Ursu, ale profesorului Angelo Ioan din Galati, etc. etc., … In plus forumuri cu profesaori care fac voluntariat si ofera solutii online elevilor.

    Apreciat de 1 persoană

  11. Anonim said, on iunie 18, 2021 at 11:37 am

    Scolile sunt masonice sunt facute ca sa iti distruga mintea si sa te indeparteze de Dumnezeu si sa iti fure 20 de ani din viata , in romania sistemul de invatamat aglomereza elevul cu atata materie incat il tampeste in belgia i se da elevului o tema luni si trebuie sa o prezinte vineri si la absolvire este recomandat unor companii pentru angajare in romania iti pune diploma in brate si esti refuzat de angajatori pe motiv ca nu vor sa angajeze fara experienta , mai mult de atat toate materiile sunt false matematica chimia fizica etc sunt calculate gresit cand descopera astia ceva trebuie sa faca mii de teste pana se descopera formula care ar putea sa functioneze fara probleme , literatura iti schimba filozofia ta invatata de la parinti cu a lor caci toti scriitorii care sunt predati la scoala sunt masoni satanisti celorlalti li s-au distrus cartile prin incendiere ca sa nu ai cultura , toate teoriile unor posedati sunt predate ca fiind stiinte exacte – omul se trage din maimuta , pamantul glob cu harta incorecta si continente lipsa etc etc per total de cand esti dat la gradinita si pana iesi la pensie le slujesti doar lor si tu iti traiesti viata doar 5 – 10 ani

    Apreciat de 1 persoană

  12. Ioan Dragomir said, on iunie 18, 2021 at 12:02 pm

    Dacă pt absolvent al Facultății de matematică sensul aritmeticii primare este doar câștigul de bani , înseamnă că nu este decât un biped cu iqo + eqo … Nu a înțeles nimic din sensul matematicii !
    In plus este evident că nu are nimic comun cu educația de profesor de matematică și bucuria de a vrea sa faci copiii sa se bucure de faptul că pot să gândească ei și să aibă o personalitate creativ,-pozitiva ! Un ecplar de format al „educației de tip s-o ros” , adică doar executant , asta este acest exemplar biped !

    Apreciază

  13. noname 7 said, on iunie 18, 2021 at 12:59 pm

    Urgent!
    Mesaj important despre legea „educatiei” sexuale in scoli. Trebuie sa ne mobilizam si sa trimitem email-uri tuturor parlamentarilor. Implicati-va si dvs! Aflati cum pe: https://mantuireaorg.blogspot.com/2021/06/mesaj-foarte-important-privind-educatia.html

    Apreciază

    • Christina said, on iunie 18, 2021 at 3:14 pm

      In socialismul lui Ceausescu era o cursivitate a materiei, o predictibilitate care iti permitea ca si elev, dar si ca parinte sa stii unde sa te situezi si cum sa faci sa ti atingi obiectivul. Nu se schimbau regulile peste noapte sau din primavara pentru vara. Invatamantul permitea tuturor copiilor sa aiba acces la invatatura, gradual, dupa intelect. Toti aveau sansa de a invata fiindca sistemul era gandit bine. La facultate daca erai inteligent si si studios intrai si era gratuitA, inclusin caminele pentru provinciali/ la preuniversitara, nu existau bani pentru fondul clasei/ fondul scolii, si o mie de caiete auxiliare. Chiar si la fabrica de sticla mergeam gratuit, in tabere la fel. Profesorii erau bine platiti si respectati ca si statut social, deci nu mai trebuiau sa constranga elevii sa faca meditatii …. si de aici tot cercul vicios.
      In prezent, se desfasoara o scoala paralela unde nu au toti copiii acces: cea a meditatiilor de tot felul, a aferschools si tot felul de cursuri. Pai de ce? Inseamna ca daca tu, elevule, vii la mine la meditatii, profesorul tau, adica eu, nu mi am facut treaba!
      Iar daca nu vii, nu ai sa stii ce voi da eu la test maine! Ar fi de discutat o saptamana drspre cele 2 sisteme!
      Daca in trecut, aveai sansa reala de a te educa, gratuit, si de a accede la cele mai bune scoli, tot gratuit, de a iti fi rasplatita munca si seriozitatea… acum lucrurile se schimba dramatic… Nu copilul/ parintele sunt sesul si motivatia sistemului de invatamant! Copilul/ Parintele sunt cei care sustin o intreaga banda de infometati: creatorii de manuale stupide alternative, ofertantii de meditatii interminabile, de la gradi si pana la facultate, vanzatorii de pachete de excursii/ experimente stiintifice/ locuri de party, cursuri de dezvoltare petsonala si legatul de sireturi/ si evident psihilogi, consilieri, medici, terapeuti, logopezi, care te invata toti cum sa vb, respiri, plangi, razi, ca si copil! Nu i de mirare ca matematica devine tot mai complicata, daca nu faci meditatii cu cine trebuie, ca la clasa stam si despicam firul in 4! Sunt putini profesorii de caracter, dar sunt! Si cu atat mai pretiosi cu cat nu au facut compromisuri….Iar parintii… cred ca daca platesc toate aceste lucruri inutile, copiilor le va fi bine? Informatii vor avea mai multe, educatie, poate! Dar hrana pentru suflet, un sistem de valori la care sa se raporteze peste ani… nu prea cred!

      Apreciază

  14. Aurora said, on iunie 18, 2021 at 6:08 pm

    Vasile, ai reusit sa imi aduci in fata ochilor tot cosmarul din anii de gimnaziu si liceu provocat de lipsa mea de inclinatie spre matematica, iar cand un profesor ca Gabriel Taga (si cati or mai fi, caci sunt convinsa ca nu e singurul) imi face in sfarsit dreptate, tu spui ca nu e bine. Ma vad nevoita sa spun cum a fost in anii aceia la matemarica. Eu nu am invatat in anii ’80, ci ’70, fiind, prin mila lui Dumnezeu, nascuta in 1958 si prinzand ultimul tren, ultima serie de elevi care au intrat la liceu prin concurs de admitrere si au terminat fara sa treaca prin examenul de treapta a II -a. La mine lipsa de talent pentru matematica s-a vazut inca din clasa I, cand doamna invatatoare ne arata pe numaratoarea aia cu bile cum din zece dadea la o parte trei si mai ramaneau sapte. Asta am inteles, dar pe masura ce doamna extragea sau adauga mai multe bile, eu nu mai puteam urmari cu atentie tot ”jocul” asta serios si incepusem sa ma simt inconfortabil. Nu a fost insa chiar imposibil sa invat cele 4 operatii si am ajuns intr-a V-a ca o eleva buna, care luasem premiul 2 si 3 in fiecare an, insa nu performam la mate. Eram cam de nota 8. A venit algebra si postulatul lui Euclid, apoi teorema lui Thales si lucrurile au inceput sa fie tot mai complexe. Creierul meu dadea semne de oboseala. Ma straduiam, dar nu prea mergea. Anii au trecut, handicapul crestea…nu reusisem sa-i ajung pe elevii buni. Ma intrebam uneori daca nu sunt tampita;de ce toata clasa, cu exceptia catorva loaze, pricepe matematica, iar eu nu ? Dar nu m-am grabit sa ma declar tampita, caci aveam si bucurii, eram cea mai buna la franceza pe scoala si faceam cele mai bune teze la romana, aveam 10 si la istorie, muzica,anatomie, desenam cel mai frumos din scoala, desenele mele erau selectionate si puse la loc de cinste pe holul cancelariei, ba le mai exportau si la scolile din satele vecine.Se apropia insa admiterea la liceu si nu stateam prea bine la matematica; aveam note de la 5 la 7 spre 8, dar nu era suficient ca sa intru la un liceu bun. Si telul meu era sa intru la un liceu din Capitala, cu profil unic pe tara, unde se preda franceza intensiv, adica 8-10 ore pe saptamana plus cateva materii in limba franceza. Dirigintele era profesorul nostru de matematica si si-a exprimat ingrijorarea pt mine fata de parintii mei, a facut ore suplimentare cu aia mai slabutii, adica si cu mine, ne-a chemat si acasa, pe bani putini sa ne mediteze vreo 2 luni… in sfarsit, omul si-a dat interesul. Dar la sfarsit, i-a spus tatei „Nea Nicule, nu stiu daca Aurora o sa intre la liceu, caci e slabuta la metematica. Poate se compenseaza cu romana si istoria, la care e beton, dar la mine, eu nu garantez”. Si cu aceste temeri ale lui si frici ale mele m-am prezentat eu la marele liceu al visurilor mele din Bucuresti. Totul a decurs asa cum prevazuse dl.diriginte, adica am facut la scris de 6, iar la celelelte de 9. Insa, la oral la mate a intervenit Providenta ! Am tras biletul cu subiectele cele mai usoare :mi-amintesc si acum : un exercitiu de aritmetica de adus la forma cea mai simpla, o problema de geometrie in spatiu usurica si un exercitiu de algebra. Am facut pe ciorna totul perfect, dar cand a fost sa-l trec pe tabla, din cauza emotiei, dar si a deficitului de atentie de care abia acum mi-am dat seama ca sufar, am pierdut un termen pe drum si astfel, profesorul a fost nevoit sa-mi scada un punct, deci mi-a dat 9 in loc de 10 ! Deci iata ca Dumnezeu m-a ajutat pe mine, cea slabuta la matematica sa intru la un liceu bun. Dar lucrurile frumoase nu dureaza mult. In toamna a inceput cosmarul ! Eram amestecati, nu se facuse inca selectia real-uman si se faceau 4 ore de matematica, analiza, trigonometrie, stiti voi. Si s-a nimerit sa am parte de cea mai drastica profesoara din cate existau. Daca nu stiai, te lasa corigent pe vara. Ma rugam la Dumnezeu sa ajung intr-a zecea, cand faceam mai putine ore trecand la uman, dar cum sa treci de d-na zbir ? Deci m-a lasat pe vara. M-am chinuit, m-am meditat, l-am enervat pe prof.meditator de era sa-si smulga parul din cap si sa ma insulte :”mai fetito, marita-te, fa copii si nu mai veni la mine, caci eu nu te pot invata matematica; nu trebuie sa faca toate proastele liceul ” etc. ; se intelege ca nu m-am suparat pe el, caci imi dadeam seama ca avea dreptate. In sfarsit, m-am prezentat la corijenta, asa cum eram, dar din nou Providenta mi-a purtat de grija !!! D-na a fost reclamata ca ii chinuia pe copiii slabi si ii sicaneaza punadu-i tocmai pe ei sa o ajute sa predea lectia noua (asa imi facuse si mie, dar cui sa ma fi plans ?) si in urma reclamtiilor a fost mutata disciplinar la alt liceu. Am dat corijenta cu un domn bland care preda la seralisti si era obisnuit cu cei slabuti in domeniu, deci m-a trecut. Dumnezeu sa-i dea mantuire ! Dintr-a zecea mi-a fost mai usor, desi aveam o d-na la fel de drastica, dar nu absurda. Uzam de un truc ca s-o impresionez si imi astupam un ochi pe sub ochelarii cu multe dioptrii, spunand ca am suferit o mica operatie si d-na era sensibila in privinta copiilor cu vederea slaba, caci – iertati-mi infamia de care am uzat ! – ii murise unicul copil care avusese si el probleme cu vederea. Si asa m-a ajutat Dumnezeu sa ajung pana-ntr-a XI-a. Iar in clasa a XII-a n-am mai facut matematica deloc. A fost cel mai fericit an din toata copilaria si adolescenta mea !!! Deci te intreb, Vasile, pe tine care esti priceput la matematica: ce trebuia sa se intample cu mine ? sa nu mai ajung la un liceu ? sa nu mai ajung profesoara asa cum mi-am dorit ? sa nu mai ajung niciodata sa absolv o facultate din cauza nepriceperii mele la matematica ? De ce il amendezi pe profesorul Taga care pune in sfarsit pe tapet chestiunea in toata complexitatea ei ? El, ca profesor de matematica si-a dat seama ca elevii nu au toti acelasi nivel de intelegere si de aceea propune o programa de studiu mai relaxata. Mai am de adaugat un amanunt important. In munca mea de documentarist tv am avut ocazia sa vad nenumarate documentare cu invatamantul sovietic. Copiii erau pusi sa rezolve pe tabla niste probleme care ma chinuisera pe mine in gimnaziu. Deci de acolo ni s-a tras, de la sovietici. Am fost ingrozita cand am aflat adevarul !

    Apreciat de 1 persoană

  15. Nenea said, on iunie 18, 2021 at 6:43 pm

    Matematica, inainte de ’89 si toate disciplinele in general, aveau rolul de a identifica vocatii, talente, viitori profesionisti. Astazi programa de gimnaziu la matematica este foarte ok, numai ca scopul este selectia celor mai buni pt a fi acaparati de corporatii.

    Apreciază

  16. gheorghe said, on iunie 18, 2021 at 7:40 pm

    Pentru smechereal „de facut bani” nu trebuie multa matematica – orice rechin alege prada mai mare, adica mai „profitabila”!
    Matematica este pentru OM. Ii dezvolta cea mai fina capacitate mentala = ratiunea.
    De asta – se vede si aici – ca „nu place”!
    Cei care am terminat liceul inainte de 80 si avem si facultate tehnica – se faceau 2 ani de matematica… Algebra, Analiza matematica, Matematici speciale, … Geometrie descriptiva – adica spatiala sa cunosti si sa definesti realitatea obiectiva, nu cu vorbe ci cu claritate si exactitate…
    Ar trebui sa ne faceti Ph. D. in matematica – asa-i zice titlului (de la noi) de „Doctor”.

    Nu sint matematician dar in anul IV de liceu rezolvam probleme de Olimpiade Internationale de matematica fara sa ma duc la olimpiade… fiindca invatam.
    Acum, cand liceencele arata ca lucratoarele de bordel sau fugite de la Psihiatrie – transformate de parinti in primul rand iar baietii ca fetitele travestite – la fel, bravo parintilor pentru deplina cooperare in distrugerea viitorului! – acum aplaudam prostirea si dresajul copiilor spre a fi dobitoacele utile Noii Ordini Mondiale.
    E mai „cool” sa-ti „dai” copiii la tenis, nu-i asa? Nu mai trebui bataie de cap…
    Sa iasa bani repede, doar cu transpiratie, ca animalele care trag la jug.
    Si da – sa invete sa-si urasca aproapele ca asa-i la competitii – inventia lui Cain, primul castigator.
    Nu asa li se spune- „fii rau”!, „rupe-l”, „desfiinteaza-l”, … „fa-l!”???

    Asta e diferenta intre invatare si educatie:
    – prima varianta „scoate” oameni, („cine”, „ce?”, „cum e posibil?”, „unde?”, „de ce?” – dezvolta gandirea)
    – a doua – roboti, …. adica dobitoace. („cum se face?” – dezvolta reflexul, automatismul comportamental)

    Definitii mai vechi dar mai clare:
    1.a – invatare = „a dobândi cunoștințe”
    1.b – invatamant = „învățământ – arta sau modul de a învăța…”, „Precept din care se deduce un mod de a acționa, de a gândi etc.”

    2. educatie = „desvoltarea facultăților fizice, intelectuale și morale”
    si
    „Cunoaștere și practicare a regulilor de conviețuire socială.”
    „Comportare civilizată în societate”
    „(Proces de) influențare sistematică (și în cadru organizat) a formării și dezvoltării însușirilor intelectuale, morale, fizice etc. „

    Apreciat de 3 persoane

    • Tudor said, on iunie 18, 2021 at 8:50 pm

      Învățămîntul gratuit și obligatoriu este creație a celor ce conduc lumea din umbră și este în mâinile lor. Ne-au vrut vreodată binele copiilor noștri?

      Apreciază

  17. Nimeni said, on iunie 18, 2021 at 11:35 pm

    E destul de logic de ce sa făcut această schimbare , dacă tu vrei sa ajungi inginer nu înseamnă că toți din clasă vor la fel , restul nefiind nevoiți să învețe matematici mai avansate care nu îi vor ajuta cu nimic în viitorul lor ,și dacă le vor învăța să spunem ,in viitor le vor uita deoarece nu le vor folosi ,din cauza asta matematica mai avansată se învață în facultate în funcție de domeniul ales , și să fim serioși, câți folosesc matematica avansată la locurile de muncă sau in viața de zi cu zi ,nu toți suntem ingineri ,chiar și cei pasionați în școală de matematică și nu au folosito mai departe în viață au uitat majoritatea noțiunilor , nu este nevoie de multă matematică pentru majoritatea meseriilor din ziua de azi.

    Apreciază

    • Ioan Dragomir said, on iunie 19, 2021 at 2:23 pm

      Cei cu iqo nu înțeleg că un exercițiu / o problema de matematica , dar în general de știință exactă are 2 roluri ! Primul și cel mai aparent este să înțelegi o „lege” , „teorema” , adică un concept științific și modul de formulare și de exemplificare !
      Partea cea ascunsa , pt cei mai mulți , este faptul că va conduce „creierul” spre un mod de gândire logic la modul general prin înțelegerea de exemple particulare ! Matematica , plecând de la aritmetica , crează și ridică nivelul de înțelegere a evenimentelor de fiecare clipa !
      DUMNEZEU a folosit doar valori în modul , adică fără să aibă lumea împărțită în pozitiv și negativ ! Cifre sunt de la 1 la 10 , adică nu de la zero la altceva ! Iar ele sunt aceleași doar înmulțite cu un număr ! Că o paranteza , fiecare trăiește că un copil pentru DUMNEZEU ! Indiferent de vârstă , adunați cifrele și veți obține , repetând operațiunea o cifră de la 1 la 10 ! Adică DUMNEZEU ne-a arătat că orice ar fi trebuie să învățăm ceea ce n-am învățat în perioada de 10 ani anterioară !
      Matematica trebuie înțeleasă și să căutăm să o folosim pt a fi persoane logice ! Trebuie avut grija insa , pt că noi oamenii suntem fie Cain , fie Abel , fie oscilanți între unul altul !
      Matematica , împreună cu arta și natura te ajuta să înțelegi sensul vieții proprii cu logica proprie , sau ca biped sorosist !

      Apreciat de 1 persoană

      • Aurora said, on iunie 19, 2021 at 8:30 pm

        Dupa tine, eu am iq zero ? Chiar nu exista nimeni care sa empatizeze cu mine ? In cazul acesta imi pare rau ca v-am impartasit experienta mea traumatizanta. Dupa voi, noi, cei care nu avem gandire matematica nu avem nici gandire logica, nu ne cade fisa repede – cum se spunea pe vremea telefoanelor cu fise, nu suntem buni de nimic. Nu va judec pentru lipsa de empatie, dar imi dau seama ca nu vorbim aceeasi limba. Vreau doar sa va spun ca la cei nepriceputi la stiintele exacte se devolta intuitia, vocea interioara a sufletului mai mult decat la voi, cei destepti. Un fost coleg de scoala primara si gimnaziu a avut sansa uluitoare de a patrunde adanc in tainele matematicii dupa un eveniment nefericit, dupa moartea tatalui. S-a recasatorit mama lui cu un tip care depana televizoare si stia omul asta o matematica de i-a destupat pe cei doi copii ai vaduvei la un asemenea nivel incat ajunsesera sa rezolve numai probleme grele din Gazeta matematica si participau la olimpiade grele. Am avut privilegiul sa-l vad pe Cornel,asa il chema pe colegul devenit istet peste noapte, lucrand cot la cot cu profesorul si facand o demonstratie de forte la tabla de te uitai la ei ca la niste genii. La un moment dat elevul avea sclipiri atat de subtile incat gasea solutia cu o secunda inaintea profesorului. Au fost niste ore de mare virtuozitate la care am asistat cu totii neputinciosi si vrajiti. Nu intelegeam nimic, nici chiar cei buni la matematica, deoarece cei doi titani abordau subiecte inaccesibile restului clasei. Era ca un meci de tenis de mare slem sau ca o partida de sah intre doi titani… Peste 30 de ani l-am cautat pe Cornel si am dat cu greu de el. Am aflat ca ajunsese inginer, iar dupa ’90 esuase la o multinationala dintr-un oras mare . L-am sunat si mi s-a parut ca s-a bucurat initial, dar cand a aflat ca nu l-am cautat in vederea unei intalniri cu mai multi colegi din clasa si-a pierdut interesul. Mi-a spus ca ma suna el in weekend ca sa stabilim o scurta intalnire, dar nu a sunat; stiam. Intr-un tarziu i-am trimis un sms care a sunat cam asa : „Cornele, ai fost pentru mine imaginea genialitatii si am povestit multora despre demonstratiile tale pe tabla cu d-l diriginte, pe cand noi, profanii ne uitam la voi ca viteii la poarta noua; de cate ori viata era urata simteam nevoia sa le spun oamenilor despre tine, despre acele momente fascinante la care am asistat in copilarie; insa viata ne-a purtat pe carari diferite si ne-a transformat pe unii in lebada si pe altii in rechin”. Omul se identificase perfect cu multinationala care il inghitise. Suflet, ioc !

        Apreciat de 2 persoane

      • Tudor said, on iunie 20, 2021 at 1:26 pm

        Aurora,
        Dacă stau să mă uit înapoi toți cei foarte buni la matematică stau rău sufletește.
        Se poate trăi bine fără matematică, iar asta o zic ca inginer ce-a lucrat în cercetare la o multinațională în SUA și Canada. Am avut coleg tare la matematică dar gândire tehnică zero.
        Celor ce se lasă impresionați de formule întortocheate le spun că orice cercetare se face încercînd, empiric, iar mai apoi i se dă o formă științifică, prezentabilă, formule, niciodată invers. Din păcate facultatea te minte dîndu-ți de înțeles c-ar fi altfel, de ieșim din școală crezîndu-ne proștii proștilor.
        Dar cum am spus mai sus, școala așa cum este azi peste tot în lume, este copilul celor ce conduc lumea. Întreb încă odată: cînd aceștia ne-au vrut binele?
        Cartea Deschooling Society, Ivan Illich, anii 70, ar prinde bine oricui.

        Apreciat de 1 persoană

      • saccsiv said, on iunie 20, 2021 at 1:49 pm

        Tudor

        Vezi ce se intampla daca nu-ti place matematica? Tragi concluzii gresite.
        Te-ai uitat tu in urma si gata, cica „toți cei foarte buni la matematică stau rău sufletește”.
        Pai asa se face un studiu, asa se face o statistica? Uitandu-te la cativa si tragand mai apoi “concluzia” ca toti?
        Stiai ca Ioan Vladuca este matematician? Ce parere ai despre el?
        Unul singur daca este altfel, inseamna ca nu sunt toti.
        Dar nu este unul singur. De Cristian-Silviu Radu ai auzit?
        https://saccsiv.wordpress.com/2015/07/10/romania-sunt-ei-ati-auzit-de-silviu-radu/
        Eu si multi cititori ai blogului n-am terminat matematica, dar ne-a placut. Zici tu ca stam rau sufleteste?

        Apreciat de 2 persoane

      • Ioan Dragomir said, on iunie 20, 2021 at 5:35 pm

        Am sa va pun , celor care vreți să folosiți puțin aritmetica , câteva întrebări !
        De ce zilele săptămânii au fost numerotate la 7 ?
        De ce s-a creat obiceiul educației de „7 ani de acasă” ?
        De ce exista și numere și alfabet ?
        Oare nu pentru a exista o gândire logică ?
        Și încă o întrebare pt cei cu cei „7 ani de acasă ” : d c atunci când vreți să intrați într-un spațiu care are un sistem de acces ibtrare-iesire prin aceiași cale , sunt lăsate să iasă persoanele doritoare de ieșire și abia apoi intră cele care vor ocupa spatiul respectiv . Cel mai simplu este de observat la un mijloc de transport ! Oare nu geometria din școala generală ne învață că într-un spațiu cu o anumită suprafață , au loc doar un număr calculat de persoane ? Nu. cumva evitam busculade între cei care vor sa elibereze zona și cei care vor sa acceadă ? Este ceva matematic demonstrat pt activități zilnice ! Exemplele pot continua ! Nu fugiți de matematică și nu susțineți că aveți logica fara ea ! Am spus/ scris că matematica împreună cu arta și natura sunt cele care , in colaborare , educa și călăuzesc sufletul !
        DUMNEZEU a Creat totul cu suflet și logică și pt asta a emis numerele și alfabetul !

        Apreciat de 2 persoane

      • Octaviana said, on iunie 21, 2021 at 12:51 am

        Pentru Ioan Dragomir

        Da, aveți dreptate ! Țăranii noștri, care au format marea majoritate a poporului român, de mii de ani și-au educat și călăuzit sufletul în viața asta și spre moarte urmărind continuu măiastra flacără a matematicii aflată la capătul tunelului.
        Ajunși la porta Raiului, Sfântul Petru impunător i-a întrebat – cât face 2 ori 2 și astfel, cei din urmă vor fi și cei dintâi.

        Apreciat de 1 persoană

      • Ioan Dragomir said, on iunie 21, 2021 at 1:11 pm

        Aveți dreptate ! Atât se învață „la” și „de la” cei fara frecventa in logica !
        Dacă doar atâta știți despre strămoșii dvs , fara comentarii ! Poate totuși treceți , de exemplu , pe la Piatra Neamț și căutați Biserica Sfântul Ioan Botezătorul , construita de strămoșii Neamului Românesc sub Stefan cel Mare , după o victorie împotriva imperialiștilor ! Întâmplător , poate incercati să înțelegeți și „O masa a tăcerii” cu O „Coloana a infinitului” . Sau cel mai simplu căutați să înțelegeți mesajele lui Nicolae Grigorescu prin picturile sale despre Neamul Românesc !
        Bănuiesc că pt dvs , matematica au stiut , știu și vor continua să fie maeștrii doar … cămătarii …
        Rămâneți cu ei !
        Prefer sa citesc o carte decât să mai caut să mă ridic la nivelul dvs de educație sorosista !

        Apreciat de 1 persoană

  18. roman said, on iunie 20, 2021 at 6:33 pm

    Sa nu uitam

    Timpu-i SCURT…a inceput INSEMNAREA oamenilor cu semnul,numarul sau numele numarului FIAREI(Apocalipsa cap 13,vrs 16,17,18 -Biblia 1688)

    Gata cu desteptaciunile lumesti….Mai bine ne-ar fi noua sa cautam DESPATIMIREA si LEPADARE de cele pamantesti/lumesti/trupesti…e GATA…timpu-i scurt.
    Cautati la Sfintii din CERURI,ca ei NU cautau a fi DESTEPT/LOGICI,ci cautau sa fie LUMINATI/intelepti,ceea ce e altceva.
    Viata de pe pamant e doar un inceput al vietii vesnice.TOATE stiintele si logicile de pe pamant NU FOLOSESC omului la ABSOLUT NIMIC,in a afla VESNICIA.
    Razboiul omului cu patimile si cautarea sfinteniei si a Harului lui Dumnezeu e …CEA MAI INALTA STIINTA…restule e …ZERO=ABSOLUT NIMIC…
    Ptr incurajarea DOMNILOR SI DOAMNELOR sa vedem ce spune Duhul Sfant prin luminatul Sau Sfant Grigorie Palama,DESPRE….STIINTELE LUMII asteia desarte…pe ultrascurt:

    Viata si invatatura Sf Grigorie Palama

    pag 27

    E drept,raspunde Palama,numai cat ca INTEPECIUNEA DIN STIINTELE PROFANE e atat de INFERIOARA de cea data direct de Dumnezeu profetilor,ca lumina unei candele fata de cea a soarelui….
    Afirmatia ca intelepciunea profana contribuie la cunoasterea lucrurilor,e justa.Dar NU e identica cunoasterea lucrurilor cu intelepciunea pe care a dat-o Dumnezeu profetilor si apostolilor.Acesta e Duhul Sfant.Iar de Duhul Sfant NU se impartasesc egiptenii,chaldeii si elinii,nici pacatosii de azi,oricata stiinta ar avea.El n-a locuit nici in Aristotel,nici in Platon,intelepciunea apostolilor a cuprins in scurt timp,lumea.Savantii de s-ar aduna TOTI la un loc,din TOATA lumea,n-ar putea face un astfel de lucru.
    Sigur,CUNOSTINTA PRIN STUDIU a Scripturii profetilor si apostolilor e atat de DEPARTE de intelepciunea acelora,cat e de departe de soare ochiul care se impartaseste de razele lui.

    Pag 28

    Dintre isihasti NU cunosc pe nici unul care,stiind carte,sa NU se ocupe cu cititul Sf Scripturi.Iar cei care NU stiu carte,sunt adevarate carti insufletite,rostind pe dinafara o multime imensa de parti ale Sf Scripturi.Isihastii,ca si Sf Parinti,spun numai ca PRACTICA mantuieste,NU cunostinta,facatorii legii se indrepteaza, NU ascultatorii ei.

    Pag 29
    E absurd sa se spuna ca stiintele sînt necesare pentru mintuire. Ca dovada Palama se provoaca la Pavel care opune „înelepciunea lui Dumnezeu”, celei a lumii si la cuvintele lui Vasile cel Mare:De nu vom cunoaste adevarul privitor la acestea, nimic nu ne va împiedica sa ajungem la fericirea promisa”.
    De ce e necesar pentru mintuire, de exemplu, filosofia lui Platon cu materia ei necreata, cu ideile de sine subzistente si cu demiurgii’ inferiori demonilor?….
    E drept, zice Palama, dar noi nu condamnam mintea si stiintele. Ci abuzul si reaua lor întrebuintare si veneratia nemasurat ce li se acorda. Asa cum recunoastem ca Dumnezeu a facut trupul si l-a însufletit,dar de aici nu urmeaza ca trebuie sa aprobam pe desfrînati. „Mintea care a descoperit întelepciunea elinilor, zice, întrucît e de la Dumnezeu e buna;întelepciunea aceasta insa, deviata de la scopul cuvenit al cunoasterii lui Dumnezeu, ar putea fi numit mai cu dreptate întelepciune denaturata sau blestemat sau nebuna”. Nu intrucit e judecata, e rea, ci întrucît e întrebuintatâ judecata rau…..
    Chiar si mintea demonilor,intrucat e minte,e buna,dar intrucat face intrebuintare rea de ea,e rea…

    Pag 30
    Recunosc si eu,spune Plama,ca e bine sa te ocupi putin cu studiul limbilor,cu retorica,cu istoria,cu tainele naturii,cu stiinta logicii,cu figurile geometrice,cu TOATE,bune si rele.Si aceasta NU numai ptr a le intrebuinta la ceva ,ci si ptr ca exerciteaza ochiul sufletului ptr a putea discerne lucrurile.Dar a ramane atasat lor tot timpul,e rau…..
    Omul sufletesc NU intelege cele ale Duhului.El crede ca si cele daruite de Duhul se pot aborda cu aparatul ratiunii,cu cu distinctiunile,analizele si silogismele ei.In realitate ele se cunosc numai cu Duhul care e in cel ce primeste darurile Lui.

    Apreciat de 2 persoane

  19. Octaviana said, on iunie 20, 2021 at 7:15 pm

    Așa se explică, de ce societatea comunistă era TRISTĂ, CENUȘIE și RECE.
    În comunism s-a pus accentul, aproape în totalitate, pe dezvoltarea laturii pragmatice, materiale și reale a vieții. Comunismul trebuia să ofere, urgent și indiscutabil, locuințe, hrană și locuri de muncă în fabrici, uzine și pe vastele șantiere ale patrie noastre. Astfel, societatea se împărțea, mai ales, în ingineri și muncitori. Nimic mai mult și punct.
    Comunismul nu a dorit sub nicio formă să dezvolte latura umană, spirituală și-n special cea sufletească a omului, făcându-și, cu rea-credință, o îndeletnicire constantă și imperioasă în a pune în inferioritate și îndobitocire cultura, arta, religia. De aceea au desființat și secția umană din programa de învățământ, nu era nevoie de oameni sensibili, rafinați și visători.
    Sigur, dacă ne mulțumim să ne satisfacem doar trebuințele materiale ale vieții, renunțând mai mult la cele sufletești, DA e bun și comunismul.

    Apreciat de 2 persoane

    • Ioan Dragomir said, on iunie 21, 2021 at 1:04 am

      Ce ar fi să dați informații corecte ! Parca in ’89 erau și licee cu profil umanist ! Până la dvs nu s-a făcut referire la situația politică internă , ci doar la bipezii care conduc „ce a rămas din Romania” !
      Știți care clasa socială a fost desființată în România ? Complet ! Știți de ce a fugit „impuscatu'” in decembrie ’89 ? Dacă nu ieșeau muncitorii pe 22’decembrie nu ar fi fugit ! Știți de ce au desființat globalistii muncitorimea din Romania ? Pt că le este frica sa nu repete ce au făcut în ’89 ! De aceea a scăzut nivelul de educație școlară și se dau diplome pe bani și nu pe cunoștințe ! A scăzut nivelul de școlarizare și prin reducerea duratei de educație universitară ! De la 4 ani la 3 ani !
      Până în ’89 am avut educație patriotica și națională , adică parte din rememorarea și urmarea strămoșilor ! Acum se vrea sa se educe poporul doar ca sclavi robotizați fara personalitate proprie ! Lumea este condusa doar pentru interesele generate de snobism !
      „Felicitări” celor care au devenit doar bipezi snobi ! Aceia nu au nevoie nici de logica , nici de artă și nici de natura ! Au nevoie doar de play nou = jucați boilor ca niște bipezi și nu că boii pictați de Nicolae Grigorescu !

      Apreciat de 2 persoane

    • iulia20m said, on iunie 21, 2021 at 7:11 pm

      Octaviana,
      „Comunismul nu a dorit sub nicio formă să dezvolte latura umană, spirituală și-n special cea sufletească a omului, făcându-și, cu rea-credință, o îndeletnicire constantă și imperioasă în a pune în inferioritate și îndobitocire cultura, arta, religia. De aceea au desființat și secția umană din programa de învățământ, nu era nevoie de oameni sensibili, rafinați și visători.” este afirmatie FALSA
      Comunismul cu rele si cu bune.. dar toata lumea avea locuinta, toata lumea avea servici, scoala era gratuita! si se facea scoala nu gluma, nimeni nu a murit de foame! In ce priveste latura spirituala, era extrem de bine sa ai un batran pe langa casa ca sa te invete, iar crestinii practicanti nu aveau interzis la biserica.

      Apreciat de 1 persoană

      • Aurora said, on iunie 21, 2021 at 10:52 pm

        Comunismul este cel mai rau lucru inventat vreodata. In el ai o portie de mancare si un acoperis, ai si o meserie in fabrici si uzine, dar nu ai libertatea de a calatori, visa, gandi, publica. Credinta in Dumnezeu era numita obscurantism, iar maimuta lui Darwin era la loc de cinste. Daca nu aveai pe cineva destept in familie si curajos care sa-ti spuna cum au facut comunistii colectivizarea si industrializarea ramaneai la nivelul la care te afli tu acum.

        Apreciază

      • iulia20m said, on iunie 24, 2021 at 9:55 am

        De acord cu tine si ai mare dreptate, dar deja ii vad pe tinerii din ziua de astazi si nu numai pe ei. Muncesc la greu sa-si plateasca o facultate, merg la sute de interviuri pentru angajare, iar postul se ia pe pile, fac datorii mari la banci sa-si achizitioneze un apartament, in conditiile in care la banci nu scapi netermoscanat si altele. Mai mult, unele firme deja pun conditii asupra angajatilor anume sa fie va@@@nati. Comunismul a fost doar un antrenament ca sa spun asa pentru ceea ce avem si ceea va urma.

        Apreciază

      • tataia said, on iunie 22, 2021 at 1:47 pm

        Afirmatia facuta de sora Octaviana este 100% adevarata, nicidecum falsa! Comunismul nu a dorit dezvoltarea laturii spirituale, a sensibilitatii individului a artei, etc Singura omisiune facuta de sora Octaviana este aceea ca nici in capitalism nu prea sint prea incurajate aceste valori. Adica desigur…un patron de firma poate sa mearga dumineca de dumineca la Biserica,nu il opreste nimeni, dar un artist nu poate picta tablori daca acestea nu se mai si vind caci daca nu se vind moare de foame, respectivul artist.

        In schimb a afirma ca in comunism era bine deoarece toata lumea primea locuinta si loc de munca pe degeaba…pai tocmai de aia nu era bun comunismul. Nu primesti ceva pentru care nu faci nimic…un loc de munca se primeste dupa ce participi la zeci de interviuri in care incerci sa demonstrezi ca tu esti cel mai potrivit pentru acel job iar o casa o primesti in momentul in care o cumperi! ASA ESTE CORECT! Eventual putem spune ca societatea capitalista este cu bune si rele…comunismul a fost doar cu rele!

        Apreciază

      • Octaviana said, on iunie 22, 2021 at 9:40 pm

        pentru tataia

        Bineînțeles, că nu laud nici democrația de acum. În ziua de azi, cred că se încearcă, prin programa de învățământ, aducerea la același nivel de pregătire a cât mai multor copii și scăderea plafonului de cunoștințe din ce în ce mai mult de la an la an.
        Cu cât oamenii vor fi mai puțin instruiți și mai puțin educați, cu atât mai mult aceștia vor fi mai ușor de manipulat și exploatat de către cei ce îi vor conduce în viitor și care probabil nu vor dori prea multe vârfuri, fiindcă inteligența artificială va lucra pentru ei. Oamenii din punct de vedere numeric și din punct de vedere calitativ îi vor încurca numai.
        Eu, când am criticat comunismul, nu m-am gândit în primul rând la democrația de azi, ci la perioada de dinaintea comunismului. Nu știu cum au făcut cei de atunci, dar în aceea vreme s-au născut cei mai mari oameni de știință români și cele mai importante personalități din cultura noastră. Un poet ca Eminescu nu cred că vom mai avea prea curând.

        Apreciază

  20. tataia said, on iunie 21, 2021 at 12:28 am

    Este bine ca s-a mai aerisit programa scolara. Cea de pe timpul de trista amintire era extrem de stufoasa si greoaie. Iar asta v-o spune unul caruia i-au placut stiintele exacte.Este adevarat ca la matematica nu am fost stralucit dar am fost bunicel. Totusi pentru a fi „bunicel” pe vremea aia trebuia invatat, nu gluma! Si la ce ne-a folosit ceea ce am invatat? Un inginer abia daca mai foloseste 20-30% din matematica pe care a invatat-o la gimnaziu si la liceu. Poate nici atit. Iar cei care nu sint ingineri…nu mai folosesc nici 5%.

    Nu vorbim aici de mamele buticarese care nu mai stiu nici sa faca 2+2×2-2×2. Imi veti spune ca tocmai aceste „relaxari” ale programei scolare au creat posibilitatea de a se ajunge la aceste stari de fapt. Este adevarat dar chiar si asa sistemul comunist de bagat invatatura cu polonicul in cap nu imi pare a fi tocmai bun. Stiti foarte bine ca in China comunista de azi se practica un sistem invatamint foarte similar cu cel din Romania comunista. Programe scolare foarte incarcate, tineri foarte studiosi si ambitiosi, universitati de prestigiu unde concurenta este de sute de candidati pe loc, etc. Si pentru ce toate acestea? De ce le rapim copiilor copilaria si tinerilor tineretea fortindu-i sa invete chestii plictisitoare care nu le vor folosi ulterior in viata la nimic? Chinezii aia atit de studiosi nu tot sclavii corporatiilor vor deveni odata ajunsi adulti? De ce nu lasam copii sa se bucure de copilarie si tinerii de tineretea lor? De ce ii chinuim cu scoala? Oare cind vom ajunge la Judecata vom fi intrebati cita scoala avem? Sau cita credinta avem?

    Apreciat de 1 persoană

  21. Tudor said, on iunie 21, 2021 at 10:52 am

    Programa nu e numai mai încărcată azi decît înainte dar și încîlcită.
    După manualele de matematica pare mai ușurică azi decît ieri dar numai pare. Încep ceva dar numai zgîrie subiectul și după 2-3 ore trec la altceva tot așa zgîriat, ca peste un an, doi, să revină pretinzîndu-le că deja știu.
    Profesorii de mate și română, de multe ori la cererea unor părinți, din ce-am fost martor la cererea unor mame, le dau teme foarte multe; să nu stea pe internet ziceau ele, să fie ocupați, să le dați d-voastră că de noi nu ascultă. Dacă înainte de 1990 aveam 1-2 probleme temă, azi, de multe ori, au de la pagina cutare la pagina cutare. Asta pe lîngă alte teme multe și, altă bătaie de cap, așa numitele proiecte, de preferință folosint monopolul microsoft: word, powerpoint. Mai mult, pe teme nefăcute se dă uneori patru.
    Martor la predarea radicalului, oră pe internet, ora de 40 de minute. După cîteva lămuriri s-a trecut la exerciții. Al doilea exercițiu nu era numai cu radicali dar era cu sumă Gauss; trebuie să știți din clasa cutare.
    Gimnaziul de azi, clasele 5-8, nu este decît pregătire pt examen, nu are nici în clin nici în mânec cu a învăța, a ști, a judeca, a iscodi. Profesori de la materii neimportante, clasa a 8-a, își dau orele materiilor importante. Profesorii acestora din urmă se poartă ca atare, își dau importanță.
    Ca orice altceva școala este din rău în mai rău.
    Legat de examene, nu cred că sînt întîmplător puse la anumite vîrste. Primul, la liceu, se suprapune peste trecerea de la copil la bărbat/femeie iar al doilea, facultate, peste vremea firească a întemeierii unei familii. Cred că armata obligatorie la terminarea liceului, 17-19 ani, în toate statele așa zis moderne, nu a avut nimic de-a face cu „apărarea etc etc” mai ales că toate casele regale sînt înrudite. A fost pt întărzierea formării familiei și stricarea ei. Din tot felul de pricini au renunțat la armată pt ași atinge acest scop. Dar ce nevoie mai au de armată cînd a face studii superioare e mai eficient și mai ieftin pt ei?

    Apreciat de 1 persoană


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: