SACCSIV – blog ortodox

„Peste 40% dintre elevii români nu au putut participa la cursurile online”

Posted in Coronavirus, Romania, STIRI by Vali on ianuarie 13, 2021

Sursa; http://www.romania-actualitati.ro/peste-40-dintre-elevii-romani-nu-au-putut-participa-la-cursurile-online-149933

Peste 40% dintre elevii români nu au putut participa la cursurile online pentru că nu au avut la dispoziție dispozitivele necesare sau conexiune la internet.

În același timp, aproape 40 de procente dintre părinți declară că nu au reușit sau au reușit doar parțial, în ultima perioadă, să le asigure copiilor alimente, produse de igienă, rechizite, or medicamente.

Datele sunt cuprinse într-un studiu realizat de fundația World Vision România. Reprezentanta organizației, Andreea Bujor, atrage atenția și asupra fenomenului însingurării copiilor în această perioadă de izolare, ei fiind mai expuși la modelele negative care pot fi preluate din mediul online.

Andreea Bujor: Din păcate, rezultatele ne arată că nu a fost o comunicare foarte bună nici cu părinții, într-o perioadă în care familia a stat acasă, care ar fi trebuit să fie spre binele copilului şi spre legarea unor relaţii între copii şi părinţi, s-a dovedit a fi în detrimentrul relaţiei între aceştia. Astfel că pe fondul acestui sentiment de singurătate resimţit de copil, aceştia sunt mult mai vulnerabili la pericolele şi modelele negative din mediul online, pe lângă faptul că-şi petrec mai mult timp pe internet. Unul din cinci copii a spus că nu este fericit. 7% dintre copii au afirmat că au o viaţă rea.

(RS)

4 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Un om said, on ianuarie 13, 2021 at 11:20 pm

    Să nu ne bucurăm prea mult când va reveni școala offline (adică la școală)! Există riscul să apară ORA DE SEX („educație sexuală”), ceea ce va face ca școala să devină UN MARE PERICOL! Educația se face în familie!

    Apreciat de 1 persoană

    • despre noile «științe» din învățământul românesc said, on ianuarie 14, 2021 at 4:28 pm

      https://evz.ro/zodiile-si-numerologia-stiintele-din-invatamantul-romanesc.html

      «Zodiile și numerologia, „științele” din învățământul românesc

      Autor: Mihai Soica 14 ianuarie 2021, 13:27

      Zodiile și numerologia, „științele” din învățământul românesc. La Iași a fost publicat un ghid pentru profesori, în care se vorbește despre cum unele culori ar vindeca unele afecțiuni sau ar putea crește “capacitățile paranormale”.

      Zodiile și numerologia, „științele” din învățământul românesc. Dincolo de declarațiile oficiale, profesorii sunt bombardați cu tot felul de cursuri de numerologie, astrologie sau de horoscop. Cei care susțin aceste cursuri îi îndeamnă pe profesori să aplice aceste metode și la clasă.

      Un document care poartă antetul Ministerului Educației, le recomandă profesorilor metoda ”horoscopului”. Aceasta prespune caracterizarea unui personaj, prin prisma unui text prin care elevilor li se cere să facă o analiză, cu trăsăturile fiecărui semn zodiacal.

      „Elevii citesc textul individual și își aleg un personaj pe care vor să-l caracterizeze. Caracterizarea personajului ales se realizează prin introducerea acestuia într-un semn zodiacal, ale cărui trăsături corespund cu trăsăturile personajului ales. Elevii trebuie să-și justifice alegerea cu ajutorul informațiilor conținute de textul analizat”, se arată în documentul care se referă la ”metoda horoscopului”.
      Ghidul culorilor predat la Iași

      Alexandru Toma Pătrașcu, fondator al Bucharest Science Festival, spune că la Iași, Inspectoratul Școlar a publicat un ghid de de bune practici. În acest ghid se vorbește despre cum unele culori ar vindeca unele afecțiuni sau ar putea crește “capacitățile paranormale”. Culmea este că acest ghid a fost editat folosindu-se fonduri europene.

      „Ce preferați? Culoarea albastră ca să vă creșteți capacitățile paranormale (telepatia, clarviziunea etc.) sau portocaliul pentru eliberarea toxinelor blocate în colon? Puteți încerca și movul, căci este legat de paranormal, vă aduce înțelepciune spirituală și ajută la conectarea cu sinele divin”, scrie Pătrașcu.

      Profesorii trebuie vaccinați intelectual

      Pătrașcu mai crede că profesorii români ar trebui să meargă la cursuri pentru a face diferență între realitatea și ficțiune.

      „Prostiile pseudoștiințifice abundă în învățămînt, fie că e vorba de astrologie, “puterea vindecătoare a cristalelor” sau mai știu eu ce. Avem nevoie urgentă de un program de pregătire a profesorilor pentru a face față obscurantismului, de un fel de vaccinare intelectuală. Băgând gunoiul sub preș nu vom rezolva nimic”, a mai scris Pătrașcu.»

      https://evz.ro/stiinta-sau-impostura-600-de-profesori-au-luat-cursuri-de-numerologie-ce-au-invatat.html

      «Știință sau impostură? 600 de profesori au luat cursuri de numerologie. Ce au învățat

      Autor: Andrei Calin 10 ianuarie 2021, 19:32

      Foarte mulți profesori au decis să participe la o discuție legată de numerologie, ținută vineri.

      Peste 600 de profesori au luat parte la un curs de numerologie organizat de Asociația Numerologilor din România. Întâlnirea a avut loc, vineri, în cadrul on-line, pe Zoom. Printre lucrurile pe care le-au aflat paticipanții s-au numărat vibrația destinului elevilor. Pentru ca tineri „să fie aduși pe calea cea bună”. Dascălii au mai fost instruiți „cum să găsească matrița psiho-energo-informativă”! Scoup este acela de-a nu mai forma „niște ciumpalaci”, așa cum s-a precizat la curs.

      Afirmațiile îi aparțin lui Anatol Basarab, numerolog, psiholog și cofondatorul Asociației Numerologilor din România, cel care a inițiat acest curs, conform libertatea.

      „Mama a creat pseudoceva”

      „Numerologia ne ajută să ne dăm seama ce clasă avem. Natura își face treaba, spermatozoidul se întâlnește cu ovulul, graviditatea s-a instalat, mai departe totul se petrece fără cunoașterea noastră. Copilul va apare (n.r. – forma corectă este va apărea). Dar după ce l-am făcut, ce facem cu el?”, a spus Basarab în timpul cursului, conform sursei citate.

      Iată o altă afirmație controversată făcută de numerologul șef din România. „Înainte îl pregătea mama pe băiețel ca pe viitor soldat. Acum pentru ce îi pregătim? Pe băieței ca pe fetițe, pe fetițe ca pe băieței. Apoi ajunge fata la o anumită vârstă, când are nevoie de bărbat, dar nu găsește, pentru că mama a creat pseudoceva, un fel de ceva, că diferența dintre el și o fată e doar că are penis. Nu e adevărat că cu asta lucrați?” BAsarab a mai spus că numerologia ar mai trebui predată de profesori în clasa a 6-a, ca materie.

      Divagație pe teme abstracte

      Inițial, invitația la acest curs de numerologie a sosit în căsuțele de e-mail ale profesorilor din Galați, chiar de la inspectorul școlar general al județului, Selena Costea. Dar profesori din toată țara au fost invitați la acest curs de numerologie. Pentru că invitațiile au ajuns la multe instituții de învățământ. Numerologia nu este o știință și ține mai mult de zona chiromanției sau cititului în zațul de cafea. Totuși, 600 de profesori au participat la acest curs.»

      Articolul din libertatea (https://libertatea.ro/stiri/sute-profesori-cursul-numerologie-invatat-vibratia-destinului-elev-educatia-ajuns-lucru-dracovesc-produce-ciumpalaci-3368715) are capturi din videoconferință dar și un viclean «mesaj antimască»:

      «[…]

      La un moment dat, „maestrul” Basarab a vorbit și despre masca de protecție, obligatorie în toate spațiile publice în timpul pandemiei, afirmând una dintre zecile de teorii conspiraționiste care circulă în mediul online despre vaccinarea anti-COVID. „Acum nu poți intra fără mască în magazin, în avion, data viitoare nu o să poți intra fără cip. Așa te cenzurează și cu masca”, a spus el.

      […]»

      https://saccsiv.wordpress.com/2015/08/09/profetia-sfantei-macaria-rusoaica-unele-deja-se-implinesc-sub-ochii-nostri/

      «[…] Curand fiecare va sti aceasta meserie (adica vrajitoria, n. aut). […]»

      Apreciază

    • «este mult mai grav decât prezintă presa» said, on ianuarie 15, 2021 at 3:15 pm

      https://digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/ministrul-educatiei-despre-ghidurile-ce-recomanda-numerologia-si-paranormalul-este-mult-mai-grav-decat-prezinta-presa-1434304

      «Ministrul educației, despre ghidurile ce recomandă numerologia și paranormalul: Este mult mai grav decât prezintă presa</strong

      15.01.2021 00:27


      Sorin Cîmpeanu, ministrul educației, spune că inspectoratele școlare ar trebui să se concentreze pe proiecte pentru competențele digitale ale profesorilor și învățământ remedial, nu pe numerologie și paranormal Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

      Ministrul educației a avut cuvinte aspre, joi seara, la Digi24, la adresa ghidurilor recomandate profesorilor de unele inspectorate școlare, prin care se promovau, de pildă, numerologia și paranormalul: „absolut aberant”, „categoric o greșeală”, „nu are nicio legătură cu știința”, a spus Sorin Cîmpeanu.

      Ministrul a subliniat că în această perioadă prioritățile sunt foarte clare, iar inspectoratele mai bine făceau recomandări despre competențe digitale și despre cursuri de recuperare a materiei pierdute de elevi în timpul școlii online.

      „Excesele, că le interzici sau că le susții, sunt rău venite, însă un lucru este foarte clar: în această perioadă, în mod special, prioritățile sunt foarte clare. (…) Dacă am avea toate problemele rezolvate și n-am avea aceste probleme urgente pe care voiam să le trec în revistă, ne-am fi putut ocupa, la activități extrașcolare, și de aceste lucruri, fără să le dăm o prioritate anume. (…) O prioritate ar fi fost să oferi informații despre vaccin, despre competențe digitale, despre acțiuni remediale, nicidecum aceasta! Este o greșeală. Este categoric o greșeală. Nu este o prioritate. În numele Ministerului Educației, practic distribuie informații (Inspectoratul Județean) și recomandă participarea la proiecte. Mai bine ar recomanda participarea la acțiuni remediale, la competențe digitale, la formarea profesorilor pentru predarea online. Sunt atât de multe priorități, încât este absolut aberant să faci astfel de recomandări”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.

      „Sunt televiziuni care încurajează astrologia și numerologia”

      El s-a referit la situații prezentate de presă la Iași și la Galați. În acest din urmă caz, ministrul spune că ceea ce a descoperit este „absolut înfiorător”: era o pledoarie împotriva portului măștii, împotriva vaccinării, împotriva școlii în general.

      „Nu are nicio legătură cu știința. Sunt televiziuni care încurajează emisiuni despre astrologie, emisiuni despre numerologie. Însă la Galați, când am văzut conținutul cursului realizat sub numele de „numerologie”, este absolut înfiorător: era pledoarie împotriva portului măștii, era pledoarie împotriva vaccinării, era pledoarie împotriva școlii! Deci este un nonsens ca Ministerul Educației, prin Inspectorat, să recomande o pledoarie împotriva școlii. Pe scurt, asta s-a întâmplat. Deci, e mult mai grav decât prezentați dvs”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

      Ministrul a arătat cum își explică apariția unor astfel de situații aberante în care este implicat indirect Ministerul Educației, pentru inspectoratele școlare județene sunt în subordinea sa. „Arată că avem un exces de reglementare, pe de o parte, în care regulile se bat cap în cap, și avem un deficit de reglementare, pentru că la nivelul Inspectoratelor nu sunt proceduri interne, deși au un inspector pentru activități extracuriculare și un alt inspector pentru proiecte educaționale. Circuitul documentelor ar trebui să fie: trece pe la acești inspectori specializați, care știu să înțeleagă bine prioritățile, după care ajung la inspectorul general. Nu ajung direct la inspectorul general și dă drumul direct în teritoriu, fără niciun filtru!”, a spus Sorin Cîmpeanu.

      Noul inspector general al judeţului Galaţi, Selena Costea, a trimis o adresă cadrelor didactice prin care le invita să participe la proiectul online „Numerologia – o 9 legătură între dascăl şi elev”. Proiectul era iniţiat de o asociaţie a numerologilor și a iscat un adevărat scandal public. 600 de cadre didactice au participat la discuțiile la finalul cărora organizatorul a invocat teoria conform căreia vaccinurile COVID ar fi folosite pentru introducerea de cip-uri.

      S-a dovedit însă că acele cursuri de numerologie adresate profesorilor de la Galaţi nu au fost un accident. Presa a dezvăluit joi că Inspectoratul Şcolar Iaşi, de data aceasta, a publicat un ghid pentru educaţie de calitate şi abandon şcolar redus, în care se vorbeşte, printre altele, despre puterile paranormale ale culorilor, ce să purtăm ca să ne creştem abilităţile de telepatie şi clarviziune, cum să ducem la bun sfârşit un proiect sau să avem noroc la bani.

      Editor : Luana Pavaluca»

      Sorin Câmpeanu a zis:

      «[…] prioritățile sunt foarte clare. (…) Dacă am avea toate problemele rezolvate și n-am avea aceste probleme urgente pe care voiam să le trec în revistă, ne-am fi putut ocupa, la activități extrașcolare, și de aceste lucruri, fără să le dăm o prioritate anume. (…) O prioritate ar fi fost să oferi informații despre vaccin, despre competențe digitale, despre acțiuni remediale, nicidecum aceasta!

      […]

      Nu are nicio legătură cu știința. Sunt televiziuni care încurajează emisiuni despre astrologie, emisiuni despre numerologie. Însă la Galați, când am văzut conținutul cursului realizat sub numele de „numerologie”, este absolut înfiorător: era pledoarie împotriva portului măștii, era pledoarie împotriva vaccinării, era pledoarie împotriva școlii! […]»

      Deci, dacă Sorin Câmpeanu ar fi avut «toate aceste probleme», «portul măștii», «vaccinarea», «rezolvate», atunci s-ar fi putut ocupa la «activități extrașcolare» și de «aceste lucruri», de numerologie, astrologie, vrăjitorie, «fără să le dea o prioritate anume».

      Pentru Sorin Câmpeanu nu este «absolut înfiorător» predarea numerologiei, astrologiei, vrăjitoriei în școală, ci, este «absolut înfiorător», «pledoaria împotriva portului măștii», «pledoaria împotriva vaccinării», aceste două pledoarii fiind de fapt o «pledoarie împotriva școlii», deci cu alte cuvinte Câmpeanu spune că: «cine este împotriva portului măștii și împotriva vaccinării este împotriva școlii» sau altfel spus: «cine poartă mască și s-a vaccinat va fi primit la școală».

      https://digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/dupa-numerologie-in-educatia-din-romania-isi-fac-loc-puterile-paranormale-ale-culorilor-ce-spune-un-ghid-pentru-profesorii-din-iasi-1434247

      «După numerologie, în educația din România își fac loc puterile paranormale ale culorilor. Ce spune un ghid pentru profesorii din Iași

      14.01.2021 21:51


      Un ghid publicat sub egida Inspectoratului Școlar Iași vorbește despre puterea paranormală a culorilor Foto: Guliver/GettyImages

      Cursurile de numerologie adresate profesorilor de la Galaţi nu au fost un accident. Inspectoratul Şcolar Iaşi a publicat un ghid pentru educaţie de calitate şi abandon şcolar redus, în care se vorbeşte, printre altele, despre puterile paranormale ale culorilor, ce să purtăm ca să ne creştem abilităţile de telepatie şi clarviziune, să ducem la bun sfârşit un proiect sau să avem noroc la bani.

      Autorul ghidului este un inspector şcolar care sugerează că este bine să ne îmbrăcăm în roşu, dacă vrem să ducem la bun sfârşit un proiect amânat. Din text aflăm că verdele este o culoare excelentă pentru realizări financiare, iar violetul ajută la conectarea cu sinele divin şi are legătură cu paranormalul. Albastrul contribuie la dezvoltarea capacităţii de telepatie şi clarviziune. De asemenea, din acelaşi ghid educaţional afăm că portocaliul ajută la eliminarea toxinelor blocate în colon.

      „Este un rezultat al unor programe, proiecte de formare la care au participat profesori, directori, inspectori. Ele, aşadar, nu sunt neapărat ideile pe care autorii le au despre această temă, ci reflectă suportul de curs pe care l-au primit” – este explicația pe care o are Antonina Bleorţ, purtător de cuvânt al Inspectoratul Școlar Județean Iaşi.

      „Culorile se aplică foarte tare la emoţii şi stări de spirit. Dincolo de asta, fiecare ramură îşi stabileşte propriile graniţe, propriile limite”, spune Irina Mitrea, psiholog la Institutul de Psihiatrie Socola.

      Experții în educaţie sunt de părere că este de datoria profesorilor să găsească o abordare echilibrată, astfel încât să nu creeze controverse.

      „Întotdeauna atunci când vine vorba despre educație, excesele generează monștri, ca să zic așa. Atunci cand interzicem total o conversație despre un subiect evident că apare instantaneu sindromul fructului oprit. Cu cât nu am voie să ajung acolo, cu atât mai mult voi încerca”, a comentat la Digi24 Marian Staş, expert în educație.

      Formatorii spun că încă există mari deficienţe în chestiuni care ţin de actul didactic zilnic. De multe ori profesorii sunt ispitiţi cu tot felul de cursuri care doar fac CV-ul să pară mai impresionant.

      Noi primim săptămânal oferte de la diverse agenţii sau ONG-uri care se ocupă cu formarea. Cursuri internaţionale de o zi în online, în Dubai, sau cursuri de o zi internaţionale în Republica Moldova sau în Serbia. Noi nu am recomandat, pentru că logica este destul de simplă: nu poţi să faci într-o zi un curs care are minim 40 de ore”, spune Silviu Iordache, director la Casa Corpului Didactic Iași.

      Explicațiile Inspectoratului Școlar Județean Iași

      Inspectoratul Școlar Iaşi susţine că acest ghid, în care se vorbeşte despre puterile paranormale ale culorilor nu reprezintă un suport obligatoriu de formare, ci sunt doar strategii de intervenţie la clasă, opţionale. Este un material publicat sub egida ISJ Iași, în urma participării unui grup de profesori, directori, inspectori la cursuri de formare Erasmus în diferite țări europene, arată Inspectoratul într-un comunicat publicat de edupedu.ro.

      Ghidul se intitulează Consorțiu regional pentru educație de calitate și abandon școlar redus și „cuprinde experiențe de la cursurile de formare de care au beneficiat participanții și sintetizează nu ideile personale ale autorilor, ci, așa cum era prevăzut în condițiile impuse de organizațiile de formare, ideile dezbătute în cadrul cursurilor care au avut loc, idei prezentate de specialiști recunoscuți la nivel european, care au susținut și realizat acele formări”, se arată în comunicat.

      „Autorul articolului la care se face referire, profesor cu o bună expertiză în educația copiiilor cu cerințe și nevoi speciale, inspector școlar pentru învățământ special în cadrul ISJ Iași, a urmat acest program de formare tocmai în această calitate. Acest program a fost propus de agenția de formare Teacher Academy Italia, intitulat Artterapia la copiii cu nevoi speciale, program susținut, de altfel, de un psiholog italian cu o bună și recunoscută expertiză la nivel european în domeniul artterapiei în educația copiilorcu nevoi speciale.

      Ideile din conținutul articolului se raportează la suportul de curs oferit de agenția de formare din Italia și la resursele bibliografice menționate de autoare, abordând elemente de specialitate legate de influența cromoterapiei în educația copiilor cu nevoi speciale, precum și a altor forme de intervenție și terapie pentru recuperarea acestor copii cu dificultăți de adaptare și integrare la mediul școlar.

      Informațiile prezentate în articolul din Ghid sunt puncte de vedere exprimate în literatura de specialitate și cea specifică educației copiilor cu nevoi speciale, în cazul cărora este extrem de importantă stimularea senzorială și utilizarea spectrului cromatic, atât în strategiile de intervenție, cât și în mediul educațional în care se realizează recuperarea acestora. (…). Facem precizarea că acest ghid, publicat în 2018 și apărut în format online, este doar o resursă internă în cadrul proiectului”, precizează comunicatul.

      Editor : Luana Pavaluca»

      «Ghidul Consorțiu regional pentru educație de calitate și abandon școlar redus» șters de la adresa de internet:

      <a href="http://www.isjiasi.ro/documente/proiecte/CREDEM/Ghid%20de%20bune%20practici.pdf”>http://www.isjiasi.ro/documente/proiecte/CREDEM/Ghid%20de%20bune%20practici.pdf

      poate fi accesat la adresa:

      Dă clic pentru a accesa Ghid%20de%20bune%20practici.pdf

      apărut la «Editura Spiru Haret» (despre Spiru Haret, masonul fanatic ce a pus bazele învățământului anti creștin în România: https://saccsiv.wordpress.com/2011/07/05/florin-stuparu-spiru-haret-%e2%80%93-masonul-fanatic-ce-a-pus-bazele-invatamantului-anti-crestin-in-romania/) în anul 2018 (după cum scrie pe pagina 3 a documentului) conține un capitol intitulat «Culorile și emoțiile noastre» unde scrie:

      «[…]

      Culorile sunt magice. Ele ne îmbogățesc viața și ne încântă ochiul. Fiecare culoare a curcubeului are o semnificație pentru suflet și contribuie într-un fel sau altul la descătușarea emoțională, spirituală și chiar la vindecarea unor afecțiuni.

      Fiecărei persoane i se potrivesc în special anumite culori, deoarece fiecare culoare potențează câte un tip de personalitate. Care ar fi aceste semnificații și modurile în care culorile ne pot influența viața?

      Culoarea ROȘU este o culoare foarte puternică și sugerează viața însăși. Roșu are un efect stimulator general, provoacă, incită la acțiune, îndeosebi în plan psihomotor, stimulator intelectual, fiind o culoare specifică tipului activ, autonom, locomotor, competitiv, operativ. Utilizată prea puțin poate semnifica teamă, folosită prea mult poate conduce către agresivitate. Hainele și accesoriile de culoare roșie ajută la depășirea sentimentelor de vinovăție și a temerilor legate de începerea noilor proiecte. Este indicat ca atunci când avem de dus la capăt un proiect amânat să purtăm haine de culoare roșie. Energia acestei culori influențează și capacitatea de eliminare a toxinelor emoționale, reducând nevoia de a opune rezistență la schimbare. Roșu simbolizează căldură, foc, pasiune, entuziasm și agresivitate. El poate mări presiunea sângelui si ritmul respirației. Are efectul de a stimula oamenii să ia decizii în mod rapid și crește speranțele. Încăperile în care predomină culoarea roșie creează nervozitate. În încăperile în care se folosește doar sporadic roșu, oamenii pierd șirul timpului, motiv pentru care se întâlnește des în cazul cazinourilor și barurilor. Și restaurantele utilizează adesea roșu pentru a-și atrage clienții și pentru a le stimula apetitul.

      Culoarea ORANGE/PORTOCALIU este culoarea fericirii. Rezonează cu dorința de a aduce visele într-o formă reală. Când există un blocaj creativ, această culoare ajută ca proiectele să fie aduse la lumină. Folosirea ei contribuie la eliberarea toxinelor blocate în colon și la sporirea sentimentelor de bucurie și plăcere. Această culoare este foarte benefică atunci când nu vrem, nu putem sau nu știm să eliberăm emoțiile negative sau traumele. Este o culoare sociabilă, dând senzația de apropiere, mai activă decât galbenul, care lasă impresia de optimism, veselie, însă pe suprafețe întinse poate fi iritant.

      Culoarea GALBEN este o culoare benefică, iar în combinație cu albul pur devine galben pal. În multe religii acesta este simbolul supranaturalului. Galbenul ajută la sporirea abilității de a lua decizii pe baza informațiilor primite din exterior, contribuie la calmarea sistemului nervos, la eliberarea temerilor, a senzației de confuzie mentală, aduce sentimentul că poți face față oricărei situații noi și vindecă tendința spre perfecționism. Această culoare stimulează și întreține starea de vigilență, sporește capacitatea de mobilizare și concentrare a atenției, predispune la comunicativitate, dă senzația de căldură și de intimitate. Galbenul este culoarea caracteristică tipului activ, expansiv, investigativ și cu un nivel ridicat de aspirație. Privită mult timp, dă senzația de oboseală, dar în tonuri palide este suportabilă. Galbenul poate avea multe nuanțe. Cu cât este mai palid cu atât este mai plăcut de privit. Galbenul murdar este simbolul prudenței, decăderii, bolii, geloziei, duplicității. Alegerea nuanței este esențială atunci când vrem să folosim galbenul. Galbenul deschis este culoarea care atrage cel mai mult atenția.

      Culoarea VERDE este culoarea speranței și a echilibrului. Verdele caracterizează tipul pasiv, defensiv, autonom, reținut, exprimă concentrare, siguranță, introspecție, fiind o culoare excelentă pentru realizări financiare, deci culoarea câștigului financiar. Este un balsam pentru suflet și corp, iar cei care au probleme de acceptare a unor situații sau persoane în viața lor au nevoie de această culoare. Utilizarea acestei culori dezvoltă capacitatea de a fi mândru de unicitatea ta. Folosită des, ea oferă senzația de libertate și sentimentul că poți depăși orice obstacol, că nimic nu-ți mai poate sta în cale. Pentru cei care întâmpină dificultăți în a se elibera de percepțiile negative, verdele reprezintă o culoare benefică. Se spune că persoana care-l poartă e înclinată să ia inițiative. El facilitează deconectarea nervoasă, având un efect de liniște, bună dispoziție, relaxare, meditație, echilibru, siguranță. Important de știut este faptul că verdele este culoarea potrivită de purtat atunci când mergem la un interviu pentru angajare.

      Culoarea ALBASTRU este o culoare liniștitoare, culoarea intelectualului, dar și simbolul unei iubiri ascunse. Albastrul ajută la fluidizarea energiei și a emoțiilor în organism, fiind un calmant pentru sistemul nervos. Contribuie la o mai bună comunicare verbală și crește capacitățile paranormale (telepatia, clarviziunea, etc.). Această culoare favorizează dezvoltarea proceselor de inhibiție și de încetinire a ritmului activității, îndeamnă la calm și reverie, concentrare și liniște interioară, seriozitate și meditație, fiind caracteristică pentru tipul pasiv, senzitiv, perceptiv. Această culoare este foarte indicată pentru oratori deoarece atrage publicul. Albastrul deschis sugerează setea de cunoaștere, dar și nevoia de odihnă și relaxare.

      Culoarea VIOLET/MOV este culoarea regilor, culoarea pasiunii, romantismului și emoțiilor. Semnificația psihologică este de tristețe, melancolie, indiferență. Culoarea violet este puternic vindecătoare, echilibrează și armonizează cele două emisfere ale creierului (rațiunea și intuiția), vindecă lipsa de încredere, induce empatie și abilitatea de a înțelege și punctele de vedere ale celorlalți, diminuează tendințele egoiste și aduce înțelepciune spirituală. Purtarea acestei culori ajută la conectarea cu sinele divin, fiind culoarea legată de paranormal, dar și o culoare a suferinței. De asemenea, sugerează luxul, bogăția. Violetul este o culoare care se găsește rar în natură. Unii oameni preferă violetul în design întrucât creează o atmosferă elegantă, rafinată și distinsă.

      […]

      O tehnică care folosește emoțiile generate de culori și poate fi utilizată cu succes la clasă se numește De ce culoare am nevoie astăzi? Dușul fermecat – exercițiu de imagerie mentală prin care vizualizăm o baie fermecată, în culorile preferate, cu apa la temperatura perfectă și cu un parfum deosebit. Dușul este magic, având proprietatea de a-și schimba culoare în funcție de
      starea de care am nevoie, astăzi.

      […]»

      «Nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i pute.»
      https://ziare.com/sorin-cimpeanu/ministrul-educatiei-anunta-ca-scenariul-hibrid-galben-dispare-complet-deoarece-nu-a-dat-rezultate-1656576

      «Ministrul Educatiei anunta ca scenariul hibrid/galben dispare complet deoarece nu a dat rezultate. Ce elevi vor veni la scoala din 8 februarie

      Vineri, 15 Ianuarie 2021, ora 08:14

      Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a declarat joi seara, 15 ianuarie, ca scenariul hibrid nu va mai exista din 8 februarie, atunci cand ar urma ca elevii sa revina in scoli. Exista trei scenarii stabilite pentru reluarea cursurilor in format fizic, in functie de evolutia ratei de infectare la nivel local.

      Noutatea celor trei scenarii este data de faptul ca in scenariul galben dispare complet varianta de invatamant hibrid, unde clasa era impartita in doua grupe de elevi care faceau, pe rand, scoala fizica si online.

      „Toti elevii din clasele a VIII-a, a XII-a si a XIII-a sunt in clasa in scenariul galben, s-a renuntat la scenariul hibrid in decizia de astazi. In galben nu merg cei din clasele V, VI si VI, respectiv IX, X, XI, acesti elevi fac ore online. Sistemul hibrid dispare complet”, a explicat Cimpeanu, la postul Digi 24.

      Acesta sustine ca varianta hibrida nu a dat rezultate, fiind eliminata complet in decizia luata de autoritati.

      „Experientele din educatie mi-au aratat ca nu este eficient si mi se pare mai eficient asa. Unul dintre motivele pentru renuntarea la varianta hibrid este acela ca profesorilor le e imposibil sa aiba grija de jumatate de elevi in clasa si de cealalta jumatate in online, in acelasi timp”, a mai declarat ministrul Educatiei.

      Cele trei scenarii

      In localitatile care se incadreaza in asa-numitul scenariu verde, cu relativ putine cazuri, toate scolile se redeschid fizic, copiii merg la scoala.

      In localitatile care se incadreaza in scenariul galben, adica sunt ceva mai multe cazuri de infectare, lucrurile se schimba in sensul ca merg in continuare la scoala, mai exact la gradinita si la scoala, copiii de gradinita, copiii din ciclul primar, clasele I-IV, si copiii din clasele terminale – VIII, XII, XIII.

      In cazul in care localitatea intra in scenariul rosu, continua pentru un timp sa mearga la scoala si la gradinita copiii de gradinita si de ciclu primar, dar ceilalti nu mai merg la scoala.

      Incidenta in cele trei scenarii:

      – Scenariul verde – incidenta sub 1 la mia de locuitori;
      – Scenariul galben – incidenta de sub 3 la mia de locuitori;
      – Scenariul rosu – incidenta de peste 3 la mia de locuitori.

      Conform sursei citate. atunci cand se ajunge cu rata de infectare peste 6, localitatea se carantineaza si toata lumea sta acasa, scolile se inchid, se merge in on-line.

      Decizia finala privind redeschiderea scolilor in 8 februarie se va lua pe data de 2 februarie, a anuntat Klaus Iohannis, intr-o declaratie de presa sustinuta joi la Palatul Cotroceni.

      […]»

      Apreciază

  2. Clement said, on ianuarie 14, 2021 at 1:31 pm

    Din 4 in 4 ani sunt publicate rezultatele unui studiu privitor la nivelul cunostintelor in stiinte exacte al elevilor din ciclul secundar, la nivel mondial.
    Studiul se numeste Trends in International Matematics and Science Study, TIMSS.
    Rezultatele studiului pentru anul 2019 au aparut in urma cu o luna in media franceza si prin raport cu situatia elevilor romani, nu suntem afectati foarte tare de regresul francezilor.
    Guvernantii nostri, ministri invatamantului ar trebui sa intre in pamant la propriu,de rusine.
    Sa ne intrebam de ce ungurii si balticii isi instruiesc elevii cu responsabilitate si iubire?
    Cetatenii acestor tari fost socialiste au, ca si romanii, aplecare spre bautura si totusi, nu isi bat joc de propriul sistem de invatamant, nu isi dispretuiesc copiii.
    https://www.francetvinfo.fr/societe/enfance-et-adolescence/niveau-en-maths-et-sciences-les-eleves-francais-classes-parmi-les-derniers-d-europe-et-de-locde_4210837.html

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.