SACCSIV – blog ortodox

CHINA este pe cale SĂ SCOATĂ ÎN TOTALITATE BANII CASH de pe piață

Posted in Uncategorized by saccsiv on iunie 10, 2017

China este pe cale sa scoata in totalitate banii cash de pe piață, conform articolului China Is on Track to Fully Phase Out Cash de pe Motherboard, traducerea OrtodoxInfo:

Experții cred că nu va mai dura mult până când China, prima țară care a introdus banii de hârtie, va deveni prima țară cu bani virtuali.

Într-un magazin sărăcăcios cu jucării sexuale din districtul Sanlitun din centrul Beijingului, este plasat strategic un afiș cu un cod QR (NT cod de bare bidimensonal). Este de ajuns să scanezi cu telefonul și pleci acasă cu achiziția.

Vânzătorul de țigări de peste drum acceptă de asemenea plata cu smartphone-ul. Coada de cumpărători se mișcă rapid în timp ce aceștia cumpără țigări scanând cu telefoanele peste cartonul ponosit cu codul QR.

Toate barurile din Sanlitun, în egală măsură murdare și învechite, încă mai acceptă cash, dar au implementat și plata virtuală, în mare măsură prin intermediul aplicațiilor omniprezente WeChat și Alipay, ca platforme primare. Taximetriștii din Beijing, de asemenea acceptă plata prin smartphone.

Nimeni în zonă nu folosește bani gheață pentru jucării sexuale sau alte produse. În mare măsură datorită mediului hi tech în expansiune din China, apariția plății prin smartphone a aruncat banii gheață pe lista de extincție, cam la același nivel cu pangolinul (NT animal pe cale de dispariție).

„Cam toate magazinele, restaurantele și barurile acceptă plata prin WeChat și/sau Alipay zilele astea” mărturisește Yuhan Xu, un cercetător de 30 de ani din Shanghai care folosește, din 2016, smartphone-ul pentru a plăti pentru aproape toate cumpărăturile.

„Chiar și un butic de clătite face asta”, a adăugat ea.

„Nu am nevoie să car bani gheață.”

Mulți experți cred că nu va dura mult până când China, prima țară ce a introdus banii de hârtie, va deveni prima țară cu bani virtuali. Dar când va veni acest moment ?

Din cei 1,35 mld. locuitori, 710 milioane sunt useri de internet. Rezultatele unui studiu al ziarului Beijing Youth Daily apărut în Martie a descoperit că, asemenea lui Xu, 70% din utilizatorii de internet intervievați, consideră inutilă folosirea banilor gheață.

Aplicațiile electronice care alimentează acest trend de utilizare virtuală a banilor sunt WeChat de la Trencent și Alipay de la Alibaba. Lansată în 2011, WeChat este o aplicație electronică android de tipul app (NT app – eng. Application Potability Profile) multifuncțională bazată pe un sistem de mesagerie ce încorporează alte aplicații precum WhatsApp și Twitter. Aplicațiile de tipul app sunt fenomenal de populare în China  – majoritatea utilizatorilor WeChat, ce atinge 889 de milioane de utilizatori activi lunar din întreaga lume, sunt majoritatea din Republica Populară. Utilizatorii Chinezi de app precum WeChat, nu sunt ignorați de sistemul de stocare și sharing a datelor personale ce funcționează prin intermediul acestor aplicații. Spionajul acestora este acceptat de către autorități.

Mulți experți consideră că China va scoate în totalitate de pe piață banii tipăriți în următorii 12 ani. Dacă vrei un pachet de țigări în Beijing în anul 2030, asigură-te că telefonul îți funcționează. Foto: https://video-images.vice.com/_uncategorized/1494361986994-Wechatpayment-7.jpeg?resize=1050:*

Plata virtuală prin WeChat a fost lansată în august 2013; în magazine aceasta s-a introdus în septembrie 2014. Aplicația WeChat Pay facilitează accesul utilizatorilor la conturile bancare; ei pot cheltui banii prin intermediul aplicației în magazine online sau fizice, de obicei scanând codul QR sau transferând fonduri către sau de la alți utilizatori. „Îți trimit pe WeChat banii” este probabil cea mai rostită replică în restaurantele din Beijing în zilele noastre.

Firma Trencent pretinde că peste 600 milioane de utilizatori folosesc serviciile mobile de plată, ce includ WeChat Pay; Reuters estimează că s-au făcut tranzacții de 556 miliarde de $ prin aplicații app în 2016. Alipay, ce funcționează la fel ca WeChat Pay, are în jur de 270 milioane de utilizatori activi lunar și tranzacții de 175 milioane ce curg prin acest serviciu zilnic.

„Generația tânără nu a citit niciodată un ziar tipărit și asemenea, în viitor, nu vor mai folosi niciodata bani cash.”

E greu să nu remarci schimbările. În fiecare zi la masa prânz, în Beijing, sunt cozi întregi de clienți ce flutură telefoanele cu un „beep” șuierat, fără a necesita banalele chitanțe. Codurile QR sunt tipărite pe tichete și agățate pe tarabele cu mâncare de la gurile de metrou. În estul provinciei Shandong, cerșetorii sunt văzuți atârnându-și de gât pancarde cu coduri QR. Nu ai ceva mărunțiș? Scanează-mi și mie.

„Suntem într-un punct critic acum”, spune Rhia Liu, un analist al China Tech Insight, o organizație ce desfășoară cercetări pentru Trencent.

„Generația tânără nu a citi niciodată un ziar tipărit și asemenea, în viitor, nu vor mai folosi niciodată bani cash.”

Luna trecută, China Tech Insights a lansat rezultatele unui sondaj efectuat asupra utilizatorilor chinezi de WeChat, ce a subliniat încă o dată creșterea numărului de plăți mobile. A descoperit că în 2015, 65 % din utilizatori au cheltuit mai puțin de 500 yuani (73$) pe lună prin WeChat Pay, dar în 2016 procentul a scăzut sub 40%.(NT Studiul arată astfel că din ce în ce mai puțini chinezi folosesc plata online pentru sume foarte mici de genul 73$. Restul procentelor de chinezi, 35% în 2015 și 60% în 2016 tranzacționează sume de ordinul sutelor de $ pe lună. Peste 10% din chinezi sar de 1000$ pe lună. Adică toată leafa lor. Mai jos este și chartul studiului. RMB înseamnă Renminbi, adică Yuan).

 

45% din utilizatori spun că folosesc WeChat Pay pentru că nu mai cară bani lichizi, iar 60-55% spun că îl folosesc pentru că este rapid și ușor.

„Practic, în China, oamenii își trăiesc viața prin intermediul smartphone-ului”, spune Ben Cavender, senior analist la Grupul de cercetări pe piața Chinei din Shanghai.

„Dacă compari SUA cu China în privința modului de accesare a internetului, China este mult mai aplecată spre smartphone-uri. Oamenii petrec un timp enorm în fața smartphone-urilor; e logic pentru ei să centralizeze în acestea toate instrumentele necesare vieții zilnice.”

Este aproape imposibil să găsești un vânzător în Beijing ce nu acceptă plata online prin smartphone. În afara capitalei, cerșetorii sunt văzuți cu pancarde legate de gât cu coduri QR pentru donații digitale. Foto: https://video-images.vice.com/_uncategorized/1494364391116-Wechatpayment-19.jpeg?resize=1050:*

Privind asupra naturii unice a mediului online extrem de controlat din China, ne ajută să realizăm de ce societatea chineză a devenit din ce în ce mai lipsită de bani lichizi. Multe din aplicațiile mondiale social media și cele app, precum Facebook, Instagram și Twitter sunt blocate în China de Marele Firewall chinezesc, rușinea guvernului, oferind firmelor Chinezești precum WeChat, monopolul comercial.

În timp ce în multe țări utilizatorii folosesc diverse aplicații app pentru diferite activități precum partajarea de poze prin Instagram, WhatsApp pentru a comunica cu prieteni, Twitter pentru mesaje publice, în China, toate acestea sunt de obicei folosite printr-un singur app: WeChat. Introducând funcțiunea de plată la un singur app extins la scară largă, a ajuns deja ca plata online să înlocuiască banii lichizi foarte ușor, ca un pas făcut în mod natural.

Cele mai multe plăți online prin smartphone din China sunt pentru obiecte de valoare mică și servicii precum masă, băutură și reviste. Dar media cuantumului de plăți este în creștere pe măsură ce tot mai mulți oameni cumpără obiecte din ce în ce mai scumpe și plătesc chiria prin telefon. Foto: https://video-images.vice.com/_uncategorized/1494419461354-Wechatpayment-3.jpeg?resize=1050:*

Creșterea plăților online prin WeChat precum și la fața locului în magazine, a ajutat dinamizarea renunțării la bani tipăriți. China are un comerț electronic vibrant –vânzările online din țară s-au estimat anul trecut la 900 mld. $ – amplificate de giganți în comerțul cu amănuntul precum Tabao pe eBay și o tânără generație de oameni de afaceri ce folosesc internetul pentru plăți online pentru a-și maximiza piața.

„Firme precum Alibaba au făcut o treabă minunată în aducerea oamenilor în spațiul economic”, spune Zennon Kapron, fondatorul firmei Kapronasia, specializată în cercetări de piață pe zona Asiei.

Compania lucrează cu Better Than Cash Alliance, o rețea ce lucrează în domeniul afacerilor cu entități guvernamentale la ONU, ce promovează tranziția la moneda digitală.

„Dacă priviți la platforme gen Tabao sau T-Mall … numărul intreprinderilor mici capabile să-și vândă produsele este uriaș”, spune Kapron.

„Poți fi un comerciant în Xinjiang ce vinde condimente cu o piață de desfacere efectiv în toată China.”

„Avem o generație tânără foarte online, adaptată la folosirea telefoanelor mobile și antreprenori incredibil de inteligenți ce vin pe piață cu soluții interesante ce schimbă modul în care oamenii consumă,” a adăugat Kapron.

„Toate acestea au dirijat plățile în afara zonei cash.”

Întrebarea este: Când se va petrece în China, tranziția totală de monede și chitanțe în pușculița virtuală din cer ? Analiștii cu care am discutat estimează între 5 și 13 ani.

Liu, analistul din cadrul China Tech Insight, deja a atins acel punct. Ea spune că ultima dată când a folosit bani lichizi a fost acum o săptămână – iar asta deoarece cardul cu punctele bonus pentru metroul din Beijing nu acceptă plăți mobile. Inclusiv chiria și-a plătit-o prin smartphone.

„În 5 ani de zile marile orașe vor fi penetrate integral de trendul banilor virtuali.”

Cercetările făcute de Liu au găsit diferențe între nivelurile de plăți efectuate de cetățeni provenind din orașe de prim rang și rang secund, comparativ cu orașele de rangul 3 sau mai jos.

„În 5 ani de zile, orașele de rangul 1 vor fi penetrate integral de trendul banilor virtuali,” spunea ea.

Infrastructura din orașele de rang inferior nu este dezvoltată să primească aceeași penetrare, spune Liu. Oricum, „trendul va crește în aceste regiuni, dar va dura mai mult timp pentru a-l adopta.”

Conform calculelor lui Kapron, până în 2030 China va folosi „ bani virtuali pentru toate scopurile și intențiile.” El a adăugat că procesul se va accelera când guvernul central va decide să anunțe ca țintă societatea fără bani lichizi, ceea ce, crede el, este dezirabil din punct de vedere economic pentru țară.

„Guvernele din întreaga lume vor eliminarea banilor lichizi”, spune el.

„Banii tipăriți sunt costisitor de produs și nu conduc la transparență sau securitate. China are în vedere o monedă e-RMB (monedă electronică) și marșează către aceasta.”

Foarte mulți oameni din Beijing nu mai simt nevoia să poarte bani lichizi, chiar și buticurile insalubre cu măncare de pe marginea drumului sunt nevoite să accepte plata prin coduri QR scanate pe smartphone pentru a supraviețui. Foto: https://video-images.vice.com/_uncategorized/1494419607016-Wechatpayment-8.jpeg?resize=1050:*

Wang Pengbo, analist financiar la firma de cercetări Analysys, preconizează că China va deveni efectiv fără bani lichizi „în 5-10 ani”, iar acest lucru este benefic pentru afaceri, guvern și populație.

În timp ce devine posibilă și ușoară tranzacționarea banilor pe întreg teritoriul Chinei pentru retailer-ii ce folosesc din plin valul e-comerț, descotorosirea de bani cash reduce costul firmelor și băncilor pentru crearea și gestionarea banilor tipăriți. De asemenea pot beneficia și campaniile anticorupție purtate de președintele Xi Jinping, prin intermediul tranzacțiilor digitale mai ușor de urmărit decât sacii cu bani. Banii falși, ce sunt de asemenea o problemă în China, vor deveni o problemă din trecut.

„Fără îndoială, China este deja cea mai mare societate „cash free”; acum poți merge fără bani lichizi în marile orașe pentru că multe companii terțe de plată precum WeChat și Alipay se dezvoltă rapid ”, spune Wang.

„Banca centrală promovează acest concept „cash free”, iar guvernul a făcut o treabă bună în ghidarea e-comerțului.”

Dacă mai este nevoie de vreo dovadă, în afara aceleia a unei plimbări prin centrul Beijingului observând scanarea smartphone-urilor, că societatea devine fără bani lichizi, Wang o va oferi.

„Am citit un articol în ziar zilele trecute despre un hoț care a spart 3 magazine la rând” spune el.

„A găsit de furat câteva sute de yuani.”

Facebook47TwitterGoogle+EmailGoogle GmailWhatsAppSkypeYahoo MessengerPartajează

Comentariu saccsiv:

Citiți vă rog și:

 

 

 

 

Tagged with: ,

40 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. guti flo said, on iunie 10, 2017 at 5:26 pm

    Primele victime la scara larga!
    Cand te gandesti ca ei considera asta un progres… Progresul de a inainta spre iad!
    Sa vedem cum vom proceda si noi….tot un progres?

    Apreciază

    • carla said, on iunie 10, 2017 at 10:51 pm

      Da, chiar asa: primele victime…Tocmai la ei s-a inregistrat o avalansa de furturi de identitate electronica. Dar ce sa zic? Suntem noi retrograzi si „in Evul Mediu” ca nu vrem sa intelegem cat de „sigur” este mediul virtual.

      Apreciază

    • el said, on iunie 11, 2017 at 1:53 pm

      imaginea din stanga ultimei poze postate de Saccsiv la acest articol( echivalentul actual al codului de bare) cu „buticul” din Beijing este HARTA despre care acel Sf Parinte recent spunea in profetia lui despre vremurile lui anticrist…

      Apreciază

      • Alexa said, on iunie 11, 2017 at 5:29 pm

        Frate „el” mai stii profetia asta cu harta, poti sa pui un link ceva te rog? Ca de vreo doua saptamani o caut si nu o gasesc. In vest e nelipsita harta asta codul qr cum i se zice, si cele 3 patrate din colturi chiar seamana cu niste 6. Nu Mai stiu nici cine dintre Sfinti a profetit-o….multumesc mult.

        Apreciază

  2. Aliosa said, on iunie 10, 2017 at 10:11 pm

    Asiaticii astia am observat ca in general sunt foarte tehnologizati, nu pot trai decat cu nasul in aparate. Sunt ca niste robotei….. Daca le-ai luat telefonul gata nu mai stiu nici cum ii cheama. Ridicol.
    Si daca nu ai telefon ce faci / sau ai un telefon mobil ca mine vechi de 15 ani care nu are internet pe el si nici poze nu poate face, atunci cum platesti ?
    Si am mai remarcat niste chestii stupide. Ei spun ca ‘e mai sigur” fara bani cash. Dar din contra, daca se viruseaza sistemul sau este spart, sau ceva, atunci poti pierde sume foarte mari. Hai sa fim seriosi, de obicei nu umbli cu sume foarte mari la tine cash, ii tii la banca, nu ?
    Si alta prostie – de ce ‘sa care” cash la ei ? dar telefonul nu il cara ? ce e mai greu si mai voluminos, un telefon mobil sau cateva bancnote de hartie ?

    Apreciat de 2 persoane

    • marinela said, on iunie 10, 2017 at 10:53 pm

      E adevarat ce spui ,Aliosa,dar sint prea indoctrinati toti acesti „electronicizati/tehnologizati”,ca sa vada de fapt cum sta treaba cu siguranta banilor.Vai de ei,dar vai si de noi cind o veni prigoana asta electronica peste noi ,ca acum inca mai e bine si mai avem cite o solutie la documente alternative,dar cind va disparea cash-ul si la noi …?!

      Apreciat de 1 persoană

      • carmen said, on iunie 12, 2017 at 8:13 am

        Cand va disparea cashul …ne vom decide cu cine sa fim…cu Dumnezeu sau cu Satan! Nu exista cale de mijloc! Ciparea este pe cale sa se produca…acum, sau peste 2 ani si in Romania…mai ales ca suntem in UE si NATO! VAI DE NOI SI COPIII NOSTRIII!

        Apreciază

  3. vali said, on iunie 10, 2017 at 10:11 pm

    China o sa exporte sistemul asta economico -ideologic cu tancul, asa cum au facut rusii in 44 cu bolsevismul. La fel si perestroika, tot cu forta ne-au bagat-o pe gat in 89 „fratii” nostri cei mari.
    Fata de rusi, cu care te mai poti intelege, chinezii au mentalitate de roboti. Practic vorbesti cu un perete.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Aliosa said, on iunie 10, 2017 at 10:13 pm

    Asa cum iti poat cineva cash-ul, tot asa iti poate fura si telefonul sau cardul bancar, si il poti pierde. Diferenta este ca de acel aparat esti muolt mai DEPENDENT. nu mai poti trai fara el, deci daca pierzi telefonul si fara el nu poti face nicio plata, atunci cu adevarat esti in mare rahat.
    dar tot ei vor veni pe urma cu solutia – pecetea 666 direct pe corp, a sa nu o mai pierizkl sa nu ti se mai fure, etc. Toate merg in directia asta.

    Apreciat de 2 persoane

    • marinela said, on iunie 10, 2017 at 10:54 pm

      Exact!

      Apreciat de 1 persoană

    • totedati said, on iunie 11, 2017 at 8:18 pm

      E ceva logic. Mai mult chipul ăla implantat direct în corp sub piele nu va mai avea nevoie de baterie și reîncărcări zilnice, cel mai mare of al utilizatorilor de gadgeturi smart. Se va alimenta direct din reacțiile chimice, va fi practic un alt organ, artificial, al corpului. Așa cum azi ai plombe și dinți artificiali, mai bine cu decît fără ei, știrb.

      Apreciază

  5. Severiu said, on iunie 10, 2017 at 11:36 pm

    E si multa manipulare, bancile declara cu entuziasm pe de o parte ca din ce in ce mai multi oameni renunta la cash, dar pe de alta parte tot mai multe banci renunta la caserie, adica chiar daca vrei, nu mai ai posibilitatea sa iti alimentezi contul cu cash.

    Apreciază

  6. Mihai said, on iunie 11, 2017 at 1:50 am

    Mai nou aflăm acum că Teofan a ajuns ,, făcător de minuni” , cum a fost posibil așa ceva? A se citi la ultimile comentarii pe blogul lui Teodot

    Apreciază

    • el said, on iunie 11, 2017 at 11:21 am

      Mihai

      dracii fac MAI MARI „minuni” ca el … e UCENICUL lor deci ! 🙂

      ca la fel ca si dracii HULESTE pe Dumnezeu prin EREZIE si NU ASCULTA de Hristos prin TRADAREA Ortodoxiei.. restul cum ca AR FACE „minuni” e IRELEVANT , n-a zis Hristos ca Cretinta mantuieste iar nu minunile macare de ar si invia pe cineva din morti, astora facatorilor de „Minuni” din astea de la DRACI le va adresa la Judecata cuvantul : „NU VA CUNOSC pe voi !”

      Apreciat de 1 persoană

  7. Cosmin said, on iunie 11, 2017 at 2:19 pm

    Povestind recent la telefon cu un foarte bun prieten dintr-o alta localitate, mi se plangea ce obstacole intampina in desfasurarea afaceri lui. El nu citeste si nu are nici o treaba cu ce dezbatem noi aici pe blog in general.

    Eu am inceput sa-l iau asa usor si sa-i explic care e scopul final, despre controlul total, scoaterea banilor din circulatie, cipuirea populatiei etc etc.

    El era de acord cu tot ce afirmam, mai adauga si el de la el, completand ceea ce eu ii descriam, de parca ar citi zilnic blogul Saccsiv.

    La urma vine si concluzia din partea lui: „ce sa facem, asta e, ne conformam.”

    Concluzia mea: oameni in unanimitate, stiu in sinea lor ce urmeaza si care e agenda, dar sunt total amortiti, privesc ceea ce urmeaza sa se intampla ca pe ceva firesc, normal si natural. Privesc ca fiind evolutie.

    Daca incerci sa le deschizi ochii si le faci trimitere la Apocalipsa 13, ver. 14-16, foarte greu reusesc sa faca vreo conexiune. Atat de amortit sunt. Si asta in cel mai fericit caz. Exista si varianta cand esti luat peste picior pe motiv ca argumentezi din Scriptura.

    Majoritatea cand stau de vorba cu ei, afirma ca cipuirea populatiei nu va fi posibila nciodata, in schimb, sunt primii care se zbat sa-si achzitioneze ultimul model de iPhone sau ceasuri smart.

    Apreciat de 3 persoane

  8. tataia said, on iunie 11, 2017 at 2:48 pm

    Eu nici macar nu inteleg cum functioneaza plata asta prin telefon. Adica nu inteleg conceptul. Scanezi cu telefonul acel cod QR…presupunem ca acel cod qr contine contul bancar al beneficiarului (cod iban). acum de unde stie telefonul citi bani datorez eu respectivului cometrciant? Introduc eu suma? Si daca am platit eu eu de unde site comerciantul ca eu chiar am platit? intra pe contul lui de mobile banking sau cum? Cum am spus..nici macar nu inteleg 1005 conceptul si imi pare re 1000 de ori mai greoi si mai lent decit banalul cash..

    Apreciat de 1 persoană

    • Mihail said, on iunie 11, 2017 at 8:12 pm

      cand dai click pe butonul de cumparare se trimite la banca unde ai tu contul o solicitare de a transfera suma respectiva din contul tau in contul celui care vinde. in prealabil ai setate toate datele tale, nume, adresa, etc si ale contului bancar in telefon sau calculator. apoi firma respectiva primeste ca sa zic asa ok-ul ca s-a transferat suma y pentru produsul x ramanand ca niste operatori sa impacheteze produsul sa-i puna adresa si sa-l puna la coletarie. la firme mai mari s-ar putea sa lipseasca si operatorii treaba fiind facuta de roboti. cand tu apesi pe butonul de cumparare pleaca din telefon/calculator un string lung cum ar fi o adresa de site web – o adresa mai lunga. cand scanezi acel cod qr este ca si cum l-ai scrie din tastatura. ai vazut cand mergi la supermarket si cititorul nu reuseste sa citeasca codul de pe produs casiera il baga de mana. cam asa ar fi treaba. si da codul qr se cam potriveste cu harta de care se spune intr-o profetie. si eu m-am gandit la asta

      Apreciază

  9. mircea.v said, on iunie 11, 2017 at 5:39 pm

    saccsiv,

    te rog sa ma ierti ca nu pot scrie ce am promis ref la urzica. E prea simplu.
    „Mancati urzica cruda si stropiti legumele, pomii, florile cu macerat de urzica. Daca se fierbe urzica se pierde tot ce e valoros si activ in ea. De fapt la orice planta enzimele mor la 55grd C, asa ca nu fiarta, ci nu peste 55grd C”.
    Asta e din categoria „hai sa facem” si nu din categoria „filosofie multa”.

    La link, la sfarsit un tabel cu ce contine urzica si alte plante.
    http://hrana-vie.blogspot.ch/2010/12/usturoiul-salbatic.html

    Apreciază

    • saccsiv said, on iunie 11, 2017 at 7:21 pm

      mircea.v

      E din categoria specific romaneasca: LENEA

      In cazul tau, ti-e lene sa scrii.

      Sunt foarte suparat, frate. Suntem extrem de putini la munca portalului si voi parca v-ati jurat sub blestem cumplit sa nu mai participati, cu toate ca a ajuns la o medie de vizualizari per articol la nivelul materialelor din mass-media iar zilnic avem articole cu peste 10 000 de vizualizari iar la cateva zile cel putin un articol de cateva zeci de mii (in majoritatea lor ajungand la peste 100 000 dupa o saptamana). Deci are cine le citi. Problema cea mare e ca nu putem oferi suficiente articole la cat e cererea de mare. E maximul ce-l putem face la ora actuala, caci suntem un grup miniscul. Si cat crezi ca va mai dura libertatea asta pe internet? De ce nu profitam la maxim de rampa asta de lansare care e portalul?

      Poti sa te tot superi. Te-am mustrat ca pe un frate, ca daca erai un strain nici nu-ti mai raspundeam.

      Apreciază

    • Ioana said, on iunie 11, 2017 at 11:44 pm

      avem aici niste materiale folositoare puse cap la cap de niste comentatori, ar iesi un material bunicel, doar trebuie o mica compilatie, si ceva fraze de legatura!

      multumim @vali si @carti folositoare!

      carti folositoare said, on Iunie 9, 2017 at 10:20 am
      23. B. Bertrand et. al – Purinul de urzică et co. Despre plantele care vindecă alte plante:
      https://cartidintei.wordpress.com/2014/11/05/23-b-bertrand-et-al-purinul-de-urzica-et-co-despre-plantele-care-vindeca-alte-plante/

      Apreciază

      Răspunde
      vali said, on Iunie 9, 2017 at 10:56 am
      La fel boziile indeparteaza paduchii de gaina. Le gasiti pe marginea santurilor. Paduchii dispar si de pe gaini si din curte. Alternativele sunt substante extrem de toxice si ineficiente pe termen lung.
      https://www.google.ro/search?q=bozii+planta&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjgt-OwobDUAhXDWRQKHV0cDuYQ_AUIBigB&biw=1920&bih=957

      Menta omoara fluturii de/din cereale.

      Motorina (spray-ata in cantitati f mici) e erbicid perfect pentru radacinoase: morcov, pastarnac etc. cand cresc la cativa centimetri.

      – pe asta nu am incercat-o.Fiertura concentrata de ardei iute sau boia iute omoara gandacul de colorado si alti daunatori agricoli.

      Apreciază

      Răspunde
      ilioara said, on Iunie 9, 2017 at 11:31 am
      confirm avantajele urzicii. Nu am avut niciodata o gradina asa frumoasa, bine am pus si ingrasamant natural, dar daca inainte plantele cresteau mai greu, se mai uscau, mergeau greu sa zic asa, acum e o frumusete pana si patrunjelul care anul trecut era uratel saracu, anul asta e padure, un verde intens, nu mai zis de rosii, vinete, fasole fideluta, am cules de 3 ori pana acum. Dovlecelul daca e udat bine merge oricum,, deja am mancat in salata de 2 ori dar am avut si in anii trecuti …dadeam si la altii, si la pasari si tot imi ramaneau. In final i-am pus la acrit…o bunatate…Si trandafirii sunt frumosi, eu oricum am inceput greu cu trandafirii ca daca ii puneam cumparati ii luam si ii plantam devreme, cum apareau si….iar daca ii puneam cu sticla nu aveam rabdare primavara si ii tot controlam daca vedeam ca au frunzulite faceam ce faceam si le luam sticla prea devreme si iar…dar acum stam bine, mai ales cu aia de dulceata. O alta planta care mi-a pus merreu probleme este usturoiul care nici la vecini nu merge, si ei il dau cu azot, il stropesc, eu insa tot stropindu-l cu urzica am observat ca nu se mai ingalbeneste si nu mai stagneaza, bine nu a crescut foarte mult dar e verde deasupra iar in pamant se dezvolta nu a mai stagnat. In schimb, nu am reusit cu ardeiul, s-a dezvoltat frumos, are frunze, flori, rod, din ala iute am cules, dar s-au incretit frunzulitele. Nu este o noutate, mi s-a mai intamplat dar anul asta am sperat sa-si revina de la urzica, am facut experimente stiintifice, am marit concentratia, nimic, in final am fost nevoita sa trisez putin dar oricum vazand acum beneficiile urzicii si diferenta care este ma gandesc cat de mult stropesc aiurea cei care vand pe piata ca sa arate atat de bine toate si ….a, si un piersic, anul asta a rodit pentru prima oara, e plin saracutu si incepusera sa se rasuceasca frunzele, dar si-am mai revenit, nu in totalitate dar e bine, mai am unul mai mic care si-a revenit mai repede oricum ar fi urzica ajuta.
      Ionut,
      eu initial nu am facut o concentratie anume, puneam urzica in apa, o lasam la macerat si stropeam, dadea rezultate vizibile dar nu stropeam constant. Acum stropesc saptamanat sau cel mult la 2 saptamani si pun 1 kg de urzica la 10 l dce apa, las cateva zile 5-6 si stropesc.

      Apreciază

      Răspunde
      vali said, on Iunie 9, 2017 at 11:37 am
      Cum preparam fungicide si insecticide bio?
      Principalele preparate din plante sunt urmatoarele:

      Extract fermentat (cunoscutul macerat de urzica). Plantele se toaca grosier, apoi se pun la macerat in apa, intr-o proportie de 1:10. Daca se foloseste planta uscata, proportia este de 1-2 : 100 (100-200g la 10l).
      O data pe zi, plantele se amesteca timp de cateva minute, prilej cu care se observa prezenta bulelor (semn de fermentare). Cand aceste bule inceteaza (5 – 20 de zile), maceratul este gata si poate fi folosit. O metoda sigura de depozitare a maceratului este in sticle inchise, intr-o pivnita calduroasa (10-12 grade). Atentie la “a doua fermentare”, sticlele pot exploda!
      Decoctul. Plantele se toaca grosier, apoi se fierb la foc mic 20 de minute, cu capacul acoperit. Infuzia este similara decoctului, doar ca focul se opreste cand apa da in clocot, preparatul fiind mai putin eficient
      Adesea, cele mai folosite plante sunt urzica, tataneasa, si coada calului. Extractele din crizantema, feriga, usturoi, soc, si vetrice sunt mai greu de preparat si mai costisitoare.

      Ca si extract fermentat, se foloseste maceratul de urzica, cu efect predominant insecticid. Maceratul de tataneasa are efect fortifiant, in special in perioada dinaintea infloririi.

      Decoctul este folosit in principal la coada calului, cu efect fungicid.

      Atentie: preparatele trebuiesc folosite preventiv, o data la 10-14 zile, pe parcursul intregului sezon de vegetatie. In cazul in care boala ori atacul daunatorilor sunt observate prea tarziu, este necesara aplicarea zilnica!

      In permacultura si agricultura ecologica, se foloseste un intreg sistem de control, in care tratamentele cu fungicide sau insecticide bio sunt doar un element. Cheia aici este folosirea a cat mai multe elemente din acest sistem.

      http://permacultura-romania.com/controlul-bolilor-si-daunatorilor-folosind-macerat-de-urzica/

      Apreciază

      • ilioara said, on iunie 12, 2017 at 9:55 am

        fratilor, nu sunt multe de scris, in primul rand deocamdata suntem, in faza experimentala, eu am scris mai mult decat suficient zic eu asa incat sa conving pe cineva cu capul pe umeri sa incerce sa foloseasca urzica. Nu pot da o reteta fixa, totul depinde de vointa si timpul fiecaruia. Dar daca te gandesti ca substantele astea cu care se stropeste in general sunt atat de toxice incat ne afecteaza pana si inhalarea lor, ce sa mai zic de plante , deci nu stiu ce ar trebui sa scriem mai mult de atat sa convingem pe cei care au persoane dragi pe care le hranesc din gradinile lor ca MERITA EFORTUL, Zic si eu, ai 50 de fire de gogosar, stropeste draga 10 fire si vezi diferenta, mai stropeste si 10 fire de rosii si vorbim duipa E inutil sa insir toate plantele care au fost ajutate VIZIBIL,oricum TOATA GRADINA a fost ajutata, dar o fac si pe asta, am insirat destule, si oricum nu stiu cat de credibila sunt, deci pana nu inceraca omul singur……Deci plantele cu probleme care au fost ajutate: usturoiul, castravetii, rosiile, leusteanul, patrunjelul, ,morcovul, pastarnacul, sfecla rosie, trandafirii si florile in general, panselutele, piersicii, prunii, si nu stiu care sa fie in primul rand pentru ca rosiile sunt atat de diferite ca nici nu mai seamana cu cele din anii trecuti, si ma refer la planta, la frunze. Si chiar daca nu am rezolvat cu ardeiul asta nu inseamna ca nu a ajutat si ardeiul, a pornit bine , s-a dezvoltat frumos, a rodit. Problema poate sa fie si din cauza mea, cred ca trebuia sa intevin imediat din primele zile si sa insit la 2-3 zile maxim sa stropesc din nou nu sa astept cate o saptamana si ceva, pana la urmatoarea stropire dar, dupa cum spuneam experimentez. In problema ardeiului nu am inca o certitudine dar restul…si vinetele au frunze mari, flori multe, roduri, dar eu cred ca omul trebuie sa incerce singur, si mai conteaza probabil si solul fiecaruia si ingrasamantul pe care il foloseste si daca foloseste,

        Apreciază

      • ilioara said, on iunie 12, 2017 at 10:13 am

        si ca o paranteaza, adica ceva care sa ramana intre noi, eu nu m-am dus la tara de tampita sa stropesc de nebuna cu toate mizeriile gradina ca puteam sta linistita in oras, mancam ce stropeau altii de nebuni si nu-mi complicam existenta. Bine, ce nu face omu-n viata, daca vrea el neaparat, pana la urma e mai bine asa.
        Ca sa nu mai zic ca au fost niste momente….in care am crezut ca Dumnezeu si-a luat mana de pe mine, de pe noi in general, si pentru mine cea mai mare tragedie asta ar fi, sa cred ca L-am pierdut definitiv, chiar aveam asa un gand ca totul e degeaba, nici sa ma rog nu mai are rost, e prea tarziu, dar stiind ca astea sunt tacticile celui viclean….Ma gandeam, mai daca pamanantul nu mai rodeste fara sa-l ajut cu toate dracoveniile, asta ce inseamna? ca Dumnezeu si-a intors fata de la noi, bine e suparat oricum dar NU ne LASA.
        Ma gandeam, asta e, stropim acum si cand s-o strange latul murim de foame si gata(care o putea), insa nu e chiar asa, se poate, se va putea si mai ales am vazut pentru a mia oara cat de minunat e ajutorul Domnului, ca EL are posibilitati si variante nelimitate si chiar daca s-ar pune in momentul asta o ploaie cu grindina si-ar rade totul, as fi fericita oricum pentru ca am vazut ca SE POATE.

        Apreciază

  10. totedati said, on iunie 11, 2017 at 8:13 pm

    Este 100% posibil și fezabil acum. Nu e obligatoriu să faci plățile cash ilegale trebuie doar să reduci treptat masa monetară acoperită de cash prin emisiune de monede noi care oricum e undeva la 1% din masa monetară totală chiar acum, în romînica, de exemplu, și în paralel să faci în așa fel încit plata electronică direct de pe telefonul mobil să fie cît mai facilă, mai rapidă, chiar mai sigură. Ai imaginile acelea, cod qr, le scanezi cu telefonul, se traduc într-un număr care reprezintă un cont unde se duc banii, un cod de produs și prețul produsului. Simplu și eficient. Ce colectează magazinele cash din vînzarea produselor merge oricum la bancă, în contul firmei. Cînd vrei să scoți banii numerar de la bancomat ești taxat, cînd plătești direct cu mobilul primești un bonus, un discount. În timp e garantat că se va reduce numerarul scos de la bancomate de populație. Treptat bancomatele de la care poți scoate și numerar vor fi tot mai puține … pînă vor dispare complet.

    Apreciază

    • Dorel said, on iunie 12, 2017 at 1:02 am

      Noi crestinii nu suntem impotriva eliminarii cash-ului. Sa il elimine si sa elimine si infractiunile economice.
      Problema apare cand esti obligat sa te insemnezi ca sa vinzi sau sa cumperi. Daca e plata cu telefonul sa fie.
      Dar sa nu fie cu buletinul si cu CNP. Iar daca trebuie sa ne punem cipuri in noi ca sa putem vinde sau cumpara, atunci asta NU SE POATE.

      Toti arata spre noi de parca am fi de acord cu hotia, cu evaziunea fiscala, cu traficul de droguri.
      E o aberatie!
      Mie cel putin, daca maine mi-ar da in scris ca daca renunt la cash nu imi vor cere NICIODATA sa port semn pe corp cu care sa vand sau sa cumpar, eu renunt la cash. Siguranta cardurilor e foarte buna, desi ei prezinta invers. Vechile carduri bancare magnetice erau foarte bune. Alea fara cipuri si wireless technology.

      Apreciază

      • guti flo said, on iunie 12, 2017 at 10:39 am

        Dorel
        oricum ai da-o, ajungi in aceiasi directie…pecetluire! Chiar daca ti-ar spune ca nu vei purta semn pe corp..ei tot te vor constrange sa faci asta….pt ca sunt vicleni..si tatal lor este tatal minciunii!
        nu mai trebuie luat niciun act !

        Apreciază

      • tataia said, on iunie 13, 2017 at 11:05 am

        Dorele vezi ca vorbesti aiurea…cum sa nu fim impotriva eliminarii cash-ului? Eliminarea cash-ului inseamna apusul libertatii. Cum sa platim cu telefonul mobil? Pai cardul bancar in sine nu e atit de rau precum telefonul mobil…caci cardul nici nu iti prajeste creierul nici nu stie pe unde umbli (decit cind il folosesti) nici nu stocheaza poze cu copii tai…etc. Asa ca ai grija…In zua de azi daca ar impune pecetluirea (un soi de cip implantat sau cod de bare tatuat sau cine stie) multi nu ar accepta…deoarece ar avea alternativa…reintoarcerea la munca la negru si banii cash….dar daca sustinem acum eliminarea cash-ului la scurt timp se va impune si pecetluirea si nu vei mai avea alternativa la care sa te intorci…foarte periculos.

        Cum sa sustinem noi crestinii forme de plata non-cash? Ai grija…caci parerea ta nu este relevanta pentru cea a comunitatii de aici. Eu nu sustin nici un fel de forme de plata non-cash…desi card bancar am avut si eu si l-am folosit la plati atit in magazine fizice cit si la magazine online, pe internet. Plata cu telefonul nu o inteleg, nu pricep conceptul si nici macar nu vreau sa am vreodata de a face cu asa ceva. Cum am spus telefonul e de 1000 de ori mai rau decit cardul bancar. Cardurile bancare erau chair relativ „cinsitite” pe vremea cind aveau DOAR banda magnetica…nu aveau si cip. Apoi le-au bagat cip….apoi cip contactless si uite asa au devenit din ce in ce mai periculoase…eu am renuntat in momentul in care banca a vrut sa imi reinnoiasca cardul cu unul cu cip contactless. Pentru mine asta a fost prea mult…si uite asa am renuntat la confortul de a-mi plati facturile comod de acasa de la biroul meu sau de a mai face cumparaturi de pe ebay, amazon etc. Umblu de nebun in ziua de salariu incoace si incolo sa scot banii de la banca sa imi platesc facturile, unele trebuiesc platite de la posta unde trebuie sa stau la cozi infernale la care nu mai stau decit pensinarii, etc…dar facem tot ceea ce este necesar pentru a mai incetini acest tavalug care vine peste noi….daca vad ca exista inca unele persoane care inca „nu stiu” sa foloseasca forme de palta non-cash probabil vor mai intirzia eliminarea cash-ului. Eu am scris nu stiu intre ghilimele deoarece ei asa cred despre toti cei care nu folosesc forme de plata non-cash. Irelevant daca noi o facem sau nu din alte motive!

        Apreciază

    • carmen said, on iunie 12, 2017 at 8:22 am

      Am observat si in Supermarket…s au imputinat aparatele in care poti sa ti platesti produsele cumparate cu cash….SE APROPIE MOMENTUL….

      Apreciază

    • marinela said, on iunie 12, 2017 at 6:41 pm

      Ilioara
      Chestia asta cu urzicile e ca si cu reteta de piine a lui mircea v.La inceput pare complicat de facut,ba ,ca s-ar putea sa nu iasa si m-am chinuit degeaba,ba ca e mult de curatat dupa aia si tot indoieli din astea lenevoase,doar ca sa nu te apuci de facut nimic.Insa odata ce te apuci de treaba si mai respecti si cantitaile date,(asta pt inceput ,ca dupa un pic de experienta mai modifici cite ceva ,dupa caz)merge treaba struna,dar trebuie un pic de vointa , rabdare si chef de lucru,atit.
      Vasile ar fi vrut ca aceasta reteta cu urzici sa fie scrisa ca articol si pusa pe Ortodox .info,ca e mai usor de gasit de catre cititori,in plus imbogateste si sit-ul cu un articol,intelegi?Doamne ajuta si mintuire!

      Apreciază

  11. ilioara said, on iunie 12, 2017 at 9:26 am

    daca am fi trait in alte timpuri, si nu prea indepartate, cam pe vremea bunicilor sau strabunicilor am fi fost chiar fericiti sa scapam de „ochiul dracului”, dar asta ar fi insemnat sa avem o oaie in curte, un porc, pasari, o bucatica de pamant si ar fi fost suficient, sa stim sa valorificam lana, sa valorificam pamantul, sa mancam si sa traim simplu. Dar ce sa zic, ca am avut ocazia sa invat de la bunica sa tes macate, sa fac sapun de casa si…..as fi in stare sa ma duc la cursuri de tesut macate dar……oricum nu inteleg cand si cum s-au schimbat toate, parca mai ieri eram copil si stateam langa ea cand torcea lana si tesea si nu erau multe din toate astea.

    Apreciază

  12. FMI : Macroeconomics of de-cashing said, on iunie 12, 2017 at 12:35 pm

    Documentul oficial FMI pt eliminarea banilor lichizi(demonetizarea) il puteti gasi aici (28pag.) :
    https://www.imf.org/en/Publications/WP/Issues/2017/03/27/The-Macroeconomics-of-De-Cashing-44768
    Cine este familiarizat cu hermeneutica economica va intelege clar.

    Summary:
    The paper presents a simple framework for the analysis of the macroeconomic implications of de-cashing. Defined as replacing paper currency with convertible deposits, de-cashing would affect all key macroeconomic sectors. The overall macreconomic impact of de-cashing would depend on the balance of growth-enhancing and growth-constraining factors. Starting from a traditional saving-investment balance, the paper develops a four-sector macroeconomic framework. It is purely illustrative and is designed to provide a roadmap for a systematic evaluation of de-cashing. The framework is disaggregated into the real, fiscal, monetary, and external sectors and potential implications of de-cashing are then identified in each sector. Finally, the paper draws a balance on possible positive and negative macroeconomic implications of de-cashing, and proposes policies capable of augmenting its economic and social benefits, while reducing potential costs.

    Explicatii si comentarii despre inrobirea monetara a FMI gasiti si aici
    http://www.zerohedge.com/news/2017-04-07/imf-de-cashing-soft-selling-financial-enslavement
    sau pe youtube…(de-cashing/ cashless society)

    Cazul Indiei cu retragerea brusca a banilor trebuie sa va dea de gandit…

    Apreciază

  13. si falsul profet Papa e implicat said, on iunie 12, 2017 at 12:43 pm

    Apreciază

  14. […] CHINA este pe cale SĂ SCOATĂ ÎN TOTALITATE BANII CASH de pe piață […]

    Apreciază

  15. […] CHINA este pe cale SĂ SCOATĂ ÎN TOTALITATE BANII CASH de pe piață […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.