Saccsiv – Weblog

Parintele Paisios Papadopoulos (Manastirea Grigorios Palamas, Florina): EPISCOPUL sau PREOTUL care nu tine invataturile Sfintilor Parinti se afla IN AFARA BISERICII. Are titlul de Episcop dar NU ARE HARUL

Posted in Uncategorized by saccsiv on Ianuarie 7, 2017

Am primit pe e-mail:

Predica părintelui Paisios Papadopoulos[1], din 28 August 2016, de la Sfînta Mănăstire Grigorios Palamas, Florina

… despre Biserică şi nu dă o definiţie. Spune că Biserica este Trupul lui Hristos. Biserica este Trupul lui Hristos şi a fost fondată de însuşi Domnul nostru, Iisus Hristos. Ziua de naştere a Bisericii este ziua Cincizecimii. Bineînţeles, Biserica există de cînd sunt îngerii dar, ca să zicem aşa, în mod oficial există din ziua Cincizecimii. Şi din ziua aceea din care a coborît şi s-a lăsat Duhul Sfînt asupra Sfinţilor Apostoli, din ziua aceea deja avem în mod oficial Biserica şi Duhul Sfînt conduce Biserica în toate cele.

Trebuie să cunoaştem şi să înţelegem BINE care este aşa numitul drum al Bisericii, pentru că, de obicei, asta nu se menţionează în îndrumările pe care le dau predicatorii, faptul că nu are numai un caracter instituţional ci şi unul sacral-duhovnicesc. Este subliniată mult instituţionalitatea – Biserica drept fundaţie – dar nu se subliniază duhovnicitatea. Despre har vorbim doar pe la sărbători, atunci cînd ne referim la sfinţii care au făcut una şi alta, la sfinţii contemporani cum ar fi Sfinţii Porfirios, Paisios, Iacovos (Iacob – n.m.) şi toţi ceilalţi. Şi totuşi Biserica conţine, ca trezorerie a harului dumnezeiesc ce se află, Adevărul. Biserică fără Adevăr nu poate fi. Nu poate exista Biserica fără Adevăr şi oriunde se află Adevărul acolo este şi Hristos, iar oriunde este Hristos este Adevărul. Oriunde se află Hristos acolo este şi Sfîntul Duh. Oriunde se află Sfîntul Duh acolo este şi Hristos. Acestea sunt imposibil a fi separate.

Astăzi nouă ne place să facem teologie şi să expunem dogmele Bisericii, nu punem, însă, dogma în relaţie cu Adevărul. Şi exact aici există o problemă. Ce problemă există? Aceea că atunci cînd în Biserică nu sunt păstrate cele transmise de însuşi Iisus Hristos, cele propovăduite de Sfinţii Apostoli, nu sunt ţinute învăţăturile Sfinţilor Părinţi, ca interpreţi şi exponenţi ai Sfintei Revelaţii, atunci, ATUNCI, te găseşti în afara Bisericii! Poţi fi preot, poţi fi mitropolit, poţi fi episcop, poţi fi patriarh dar dacă nu păstrezi ceea ce ţi-a predat Biserica, nu te afli în Biserică! Ai titlul de episcop, ai titlul de preot, titlul de arhiereu dar nu ai Harul. Asta o spune sfîntul Mănăstirii noastre, Grigorios Palamas (Grigore Palama). Am scris acest lucru zilele trecute într-un articol pe care l-am publicat pe reţeaua socială de comunicare (internet) şi l-am menţionat dinadins la sfîrşit de tot, ca să arăt exact faptul că atunci cînd cineva nu ţine Adevărul nu poate fi în Biserică ci, spune Sfîntul [Grigorios Palamas], răspunzînd unei epistole ale patriarhului Antiohiei, acel Meletios, care se referea chiar la această temă: Există unele canoane, pentru că – ştiţi – Biserica pentru a-şi apăra credinţa a convocat Sinoade Ecumenice. Nu a convocat numai pe I-ul, pe al II-lea, al III-lea, al IV-lea, al V-lea, al VI-lea, al VII-lea Sinod, ci părinţi teologi spun că sinoade sunt şi cele convocate pe timpul Sfîntului Grigorios Palamas şi pe timpul Marelui Fotie, deci avem, în fapt, încă două Sinoade.

Acum, la acest sinedriu – sinedriu îl numesc eu pentru că nu este sinod ceea ce s-a convocat în Creta, ceea ce s-a convocat la Colibari, în Creta -, primul lucru pe care ar fi trebuit să-l facă înainte de începerea lucrărilor „sinodului”, ar fi fost să recunoască Sinoadele VIII şi IX, de pe vreme lui Grigorios Palamas şi a Marelui Fotie ca Sinoade Ecumenice; în primul rînd! De ce nu au fost recunoscute? Nu au fost recunoscute deoarece condamnă papismul. Deci nu ar mai fi putut face ceea ce acuma fac! Altminteri cum ar putea pune în aplicare planurile lor ecumeniste? Patriarhul nostru, fraţi dragi, cu sinodul şi cu arhiereii lui cu tot au luat-o razna complet. Şi, din nefericire, iată ce ilegalităţi se petrec în Biserică: Au convocat sinod la Colibari fără a fi prezent, în întregime, corpul episcopal al fiecărei Biserici în parte, ca un fel de Sinod al Fruntaşilor. Au participat numai delegaţii de episcopi care, însă –fiţi atenţi aici! – nu au votat. Au votat numai arhiepiscopii şi patriarhii fiecărei Biserici.

Ce altceva s-a întîmplat? Se pregăteşte de mulţi ani sinodul acesta şi pe agenda lucrărilor sinodale exista şi altă temă: cea a vechiului calendar. Trebuia să se fi discutat tema vechiului calendar. Au aruncat din agendă tema vechiului calendar, nici măcar nu au supus-o discuţiilor, după cum pe agendă erau şi alte teme de discutat dar pînă la urmă ştiţi care a fost rezultatul în fapt? În fapt rezultatul a fost că ereziile au fost recunoscute drept biserici! Ăsta a fost. Dar luaţi seamă la ceva: Suntem acum puşi în dificila situaţie de a vă spune că ceea ce numim instituţionalitatea Bisericii a deviat de-a binelea, a luat-o razna cu totul. Şi suntem obligaţi să vă spunem că Patriarhul este arhieretic, cel mai mare eretic la tuturor timpurilor. Mai mare decît Nestorie, decît Arie, Sever şi toţi ceilalţi, pentru că, ce este ecumenismul? Este panerezie; a recunoscut toate ereziile drept biserici! Pînă şi pe vas de croazieră se rugau la o sferă de sticlă, la o sferă de cristal! Dacă este posibil aşa ceva!

Lucrurile astea nu putem noi, creştinii ortodocşi, să le acceptăm şi să zicem că ne aflăm în Biserică avînd asemenea păstori. Şi el, Patriarhul şi toţi arhiereii care au semnat la Colibari sunt buni de caterisit. Trebuie să se adune episcopii, dar ce episcopi? Ca Vasile cel Mare, ca Ioan Gură de Aur etc. Pe episcopi îi iubim, îi respectăm, îi onorăm dar în erezie nu îi vom urma! Nu putem să-i urmăm în erezie! Aici se despart drumurile noastre. Aici drumurile noastre se despart. Am avut foarte multă răbdare, am suportat foarte multe, de aici încolo nu mai răbdăm. Acum vă invit pe dvs. creştinii, nu să luaţi armele, noi nu am învăţat să fim violenţi, nici să ieşiţi cu panouri şi lozinci, ci să vă ridicaţi statura duhovnicească şi să reacţionaţi. Peste cîteva zile unii dintre părinţii aghioriţi se pregătesc să înceteze pomenirea. Şi zic unii, pentru că nu toţi au documente şi pentru că cei mai mulţi de pe la mănăstiri sunt sub papucul Patriarhiei care ştie să le vorbească monahilor numai despre „ascultare”. Numai că ei înşişi nu inspiră „ascultare” prin faptele lor şi îşi bat joc de noi toţi!

Ştiţi că la Lavra sunt prigoniţi Pr. Savas, Pr. Heruvim de la chilie, au fost prigoniţi părinţi de la Hilandari, şi acum, zilele astea vom avea prigoana şi a altor părinţi, din moment ce s-au hotărît să înceteze pomenirea. Şi printre aceştia, dragi fraţi, am să încetez şi eu pomenirea, nu îl voi mai pomeni pe episcopul meu, pentru că încă nu am încetat, eu încă îl pomenesc pe episcopul meu – care nu este eretic, eu adeveresc asta, nu este eretic. Theoclit nu numai că nu este eretic dar este şi un om corect, virtuos şi un om care a răbdat multe lucruri. Acum însă, vedeţi dvs.; lucrurile sunt dificile. Nu este suficient să fi virtuos, trebuie să fi şi vrednic (îndrăzneţ, viteaz – n.tr.). Acum trebuie să te opui patriarhului. Şi cine să se opună? Se uită Theoclit în jurul său şi vede că e singur, că nu ar prea fi altul. Există speranţă de la Mitropolitul Pireului care s-a luptat cu rea-demonica erezie, şi de la [tuse, nu am înţeles un cuvînt] Andreas şi alţi cîţiva episcopi. Rămîne de văzut cum vor sta lucrurile.

Mă aflu acum în dificila poziţie, fraţi dragi, să vă spun că împreună cu părinţii aghioriţi care vor întrerupe peste cîteva zile pomenirea, în mod automat şi fără altă declaraţie, voi întrerupe şi eu pomenirea. Cei dintre voi care vor şi se simt împăcaţi [cu decizia mea – n.tr.], să vină la liturghii; cei care nu se simt împăcaţi, să nu vină. Nu gonesc pe nimeni dar nici nu ţin pe nimeni cu forţa. Aşadar, după cum spune şi Pr. Epifanios [Theodoropoulos – n.tr.), „cine vrea vine, cine vrea rămîne, cine vrea pleacă”. Dar, vă atrag atenţia: cei care veţi rămîne lîngă mine trebuie să fiţi vrednici (îndrăzneţi, viteji – n.tr.). Vă vor spune că „ăsta” e schismatic, vă vor spune că „ăsta” e caterisit, că „ăsta” e înşelat. Va trebui voi să nu vă lăsaţi impresionaţi de cele ce veţi auzi. Veţi auzi multe, ne vor condamna. Şi ştiu că multora nu vă place ceea ce auziţi, pentru că nu aţi venit din voia voastră, ci aţi fost trimişi să duceţi vorba dar pe mine nu mă impresionează asta. Mie mi-a ieşit camera de luat vederi în faţă şi am schimbat  subiectul predicii, pentru a vorbi şi mai deschis despre problemă. Vedeţi dvs., lucrurile au evoluat în aşa fel încît păstorul nu mai poate să se eschiveze. Nu poate spune „nu ştiu”, nu poate spune „eu sunt un preot, ce pot face eu?”. Nu! Eu iau poziţie şi condamn erezia şi voi spune – Atenţie! – tuturor ereticilor şi ereticului papă: ANATEMĂ! Amin! (11:22)

(15:58) Iartă-mă că te-ntrerup. După cum a spus şi Dimitris (prevorbitorul, din iniţiativă proprie, cîntăreţ de strană – n.tr.), de foarte multe ori s-a pus problema dacă trebuie să încetăm pomenirea episcopului nostru. Episcopul nostru nu este eretic, o ştim preabine. Pomeneşte, însă, un eretic, a semnat odată, în sinodul ierarhiei pentru venirea papei în Elada, pe timpul lui Hristodulos, a semnat, a doua oară, ca membru al Permanentului Sfînt Sinod, pentru venirea papei în Limnos, acolo, la ceremonia aceea de bun-venit…, iar după sinodul din Creta, l-a primit pe patriarh la Veria, la sărbătoarea Sfinţilor Apostoli.

Da, pe de-o parte nu e eretic, numai că eu am o problemă de conştiinţă. Există creştini care nu vin la biserică pentru că eu încă îl mai pomenesc. Şi ce să fac? Unii îmi spun că trebuie să încetez pomenirea, alţii îmi spun, tu îl pomeneşti iar eu nu pot să intru în biserică. Sunt la mijloc. Şi-am zis aşa: aştept ca aghioriţii să înceteze pomenirea, ca să încetez şi eu, împreună cu ei, pomenirea. Pînă acum îl pomenesc dar aici este un punct delicat… (17:12)

Comentariu saccsiv:

   Nu stiu cine este acest parinte si nici ce a mai facut intre timp.

Rog pe cei ce stiu greaca sa ne spuna ce scrie aici:

http://www.romfea.gr/diafora/10213-pauthike-apo-igoumenos-o-arxim-pa%CE%90sios-papadopoulos-diapseusi

[1] „Cazul” părintelui a fost înaintat direct Permanentului Sfînt Sinod al Bisericii Elene şi este pasibil de „caterisire”.

 

37 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. evtodiev said, on Ianuarie 7, 2017 at 11:46 am

    off topic:

    Apreciază

  2. pitaru said, on Ianuarie 7, 2017 at 12:11 pm

    „Ortodoxia si umanismul religios”(un fragment)
    Poporul ortodox trebuie să fie conştient de faptul că nu datorează
    nici o ascultare vreunui episcop, oricâte doctorate sau onoruri ar avea,
    când acel episcop încetează de a mai fi ortodox în duh şi mărturisire
    de credinţă, şi deschis îi urmează pe eretici sub pretenţii de „unire,
    conlucrare şi iubire frăţească” în „condiţii egale”. Dimpotrivă, ortodocşii
    sunt obligaţi să se depărteze de el şi să mărturisească dreapta credinţă,
    deoarece un episcop – chiar de ar fi patriarh ori papă – a încetat de a
    mai fi episcop din momentul în care a încetat a mai fi ortodox.
    „Vine timpul, şi nu e departe – prooroceşte Sfântul Lavrentie al
    Cernigovului – când foarte multe biserici şi mănăstiri se vor deschide în
    slujba Domnului, se vor repara, le vor reface nu numai pe dinăuntru, ci şi pe
    dinafară. Vor auri şi acoperişurile bisericilor cât şi ale clopotniţelor, dar
    preoţimea nu va lucra la sufletul credinciosului ci numai la
    cărămizile lui Faraon. Preotul nu va mai face misiune. Când se vor
    termina lucrările nu se vor putea bucura de slujbe duhovniceşti în ele
    că va veni vremea împărăţiei lui Antihrist şi el va fi pus împărat”.
    Toţi credincioşii trebuie să înţeleagă că în viitor Biserica nu va mai
    fi ceea ce a fost în vremurile de odinioară şi nici ceea ce ni se pare că
    este ea astăzi. Liturghiile vor continua să fie ţinute şi bisericile vor fi
    pline de oameni, dar adevărata Biserică nu va mai avea nici o
    legătură cu acele biserici ce astăzi aparţin ortodoxiei oficiale,
    legiferată şi promovată de organele de stat, şi nici cu acei clerici ce
    şi-au vândut credinţa. Biserica va rămâne acolo unde este adevărul şi
    va deveni din ce în ce mai greu de descoperit în anarhia
    duhovnicească ce ni se pregăteşte. Ceea ce astăzi gândim, cunoaştem
    şi credem despre biserică, preot şi liturghie, în viitor vor fi aşa de
    schimbate încât vor deveni simplă figuraţie, ecumenistă parodie. Şi
    proorocia de mai sus continuă: „Luaţi aminte la toate cele ce vă spun căci
    totul se pregăteşte cu mare viclenie. Toate bisericile şi toate mănăstirile vor fi
    într-o bunăstare imensă, pline de bogăţii ca niciodată, dar să nu mergeţi în
    ele. Antihrist va fi întronat ca împărat în marea biserică din Ierusalim cu
    participarea clerului şi a patriarhului. Bisericile vor fi deschise, dar creştinul
    ortodox trăitor nu va putea intra în ele ca să se roage, căci în ele nu se va mai
    aduce jertfa fără de sânge a lui Iisus Hristos. În ele va fi toată adunarea
    satanică.”
    Sfântul Dorotei învaţă: „Nici o răutate şi nici unul dintre eresuri,
    nici însuşi diavolul nu poate să înşele pe cineva, decât numai dacă
    se preface în chipul faptei bune”. După cum şi Sfântul Apostol zice:
    „Că însuşi diavolul se preface în înger de lumină”. Ce vor trebui să
    facă ortodocşii atunci când îşi vor vedea episcopii în comuniune cu
    ereticii? Aşadar, credincioşii trebuie să aibă curajul de a nu urma
    gloatele, rudele, vecinii sau instinctul. Dintre ortodocşi, numai cei
    dreptcredincioşi vor continua lucrarea Sfântului Duh, vor purta
    neruptă Tradiţia Ortodoxiei. Adevăraţii preoţi vor fi cei ce vor trăi,
    gândi şi învăţa aşa cum Sfinţii Părinţi ar fi făcut-o. Totdeauna Hristos
    Dumnezeu va rândui prin puţinii aleşi ai Săi ducerea mai departe a
    Crucii. Atunci vom vedea cum Biserica universală nu va sta în cei
    mulţi, ci dimpotrivă, „turma cea mică” va alcătui desăvârşit
    deplinătatea Tainelor, Trupul Bisericii. Credincioşii nu vor mai avea
    nevoie de administraţie ori de alte îngrădiri, pentru că acea unitate ce
    va exista între ei va fi cel mai dumnezeiesc mod de a fi: împreunăpătimire
    pentru dreapta credinţă şi cuminecarea din acelaşi Trup şi
    Sânge al lui Hristos, comuniunea în Duhul cel Sfânt. Atunci lămurit
    vom vedea cum Sfânta Tradiţie Ortodoxă leagă pentru vecie Biserica
    luptătoare cu Biserica primelor veacuri, cu Biserica biruitoare din
    ceruri. Aşa se va păstra adevărata Biserică nevătămată.

    Apreciat de 1 persoană

  3. STOP RFID ( Viorel Ghica ) said, on Ianuarie 7, 2017 at 12:26 pm

    Apreciază

    • sv said, on Ianuarie 7, 2017 at 4:24 pm

      @stop
      Foarte tare ,singura problema e ca sonoru;/imaginea” LIPSESTE CU DESAVARSIRE”.Asta sa fie postarea ta?

      Apreciază

  4. sv said, on Ianuarie 7, 2017 at 1:35 pm

    off topic

    http://www.capital.ro/cum-vor-arata-oamenii-peste-100-de-ani-1.html

    ps: culmea ca astia sunt „intelectuali”..

    Apreciază

  5. paul said, on Ianuarie 7, 2017 at 4:28 pm

    Patr. Antiohiei dă voie unui muftiu musulman să predice credincioșilor

    http://www.apologeticum.ro/2017/01/patr-antiohiei-da-voie-unui-muftiu-musulman-sa-predice-credinciosilor/

    Patriarhul Antiohiei Ioan Yzigi dă voie , în timpul Sfintei Litughii, marelui muftiu al Siriei, Ahmad Baddreddin Hassoun, să “predice” credincioșilor ortodocși. Deși nu a participat la sinodul din Creta, demonstrează prin acest gest că este un adept al religiei mondiale, new age. Iar conform canoanelor trebuie depus din treaptă. Dar cine să mai facă aceasta? Mai miră pe cineva toate aceste apostazii la care asistăm din ce în ce mai mult în ultima vreme?

    Apreciază

  6. David said, on Ianuarie 7, 2017 at 6:01 pm

    Ma ajutați și pe mine cu un răspuns, vă rog?
    Cunosc un preot care este dreptcredincios, dar care nu a luat incă notă de cele semnate la Creta. A intrebat episcopul, si acesta i-a spus că nu e nimic grav in acele documente. M-am hotărât să mă duc să i le arăt personal. M-a invitat la un hram al unei biserici, la care aș incerca să evit să mă duc. La telefon, m-a intrebat următoarele: dacă mai este har in Biserica Ortodoxă, și anume dacă el mai are har, și dacă il caterisesc pe motiv de nepomenire cum poate să mai slujească? Nu știu ce să ii răspund. Poate mă ajutați și voi. E important, este vorba de mai multe suflete care ar putea fi salvate prin lucrarea și mărturisirea acestui om.

    Apreciază

    • Ana Maria said, on Ianuarie 7, 2017 at 7:02 pm

      Cred ca cel mai bun raspuns este ,,puterea exemplului”, iar in acest caz un exemplu bun este Parintele Pamwo de la schitul Radeni. Puteti scoate la imprimanta si sa-i aratati scrisoarea acestuia prin care anunta ierarhul ca inceteaza pomenirea si raspunsul trimis in urma avertismentului primit de la ierarh.Scrisorile contin multe raspunsuri care i-ar putea fi de folos preotului dvs.Totodata ar vedea ca nu este singurul preot in aceasta situatie, iar ca in toate cazurile credinciosii dupa ce sunt lamuriti il urmeaza si sprijina neconditionat.Nu stiu daca ati urmarit inregistrarile cu preotii care nu-si mai pomenesc ierarhul, dar pe mine sa stiti ca m-a impresionat foarte tare forta cu care credinciosii isi apara credinta si preotul.

      Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on Ianuarie 7, 2017 at 7:43 pm

      Am adunat de la sinod incoace mai multe articole pentru intarire duhovniceasca in oprirea pomenirii si pastrarea adevarului. le puteti lista de aici pe hartie sau doawnlada si trimite pe e-mail la acel parinte.

      https://extraterestriidemascati.wordpress.com/opriti-comuniunea-cu-ierarhii-ecumenisti/

      Apreciază

      • David said, on Ianuarie 7, 2017 at 8:23 pm

        @Ana Maria, @Matiu Cosmin

        Multumesc pentru raspuns. Doamne ajuta!

        Apreciază

    • Raluca said, on Ianuarie 8, 2017 at 12:35 am

      Sinodul din Creta a fost pentru orice ortodox cel mai important eveniment al anului 2016. Să zicem că nu toți creștinii se informează despre ceea ce s-a întâmplat acolo (nu că ar avea vreo scuză), dar preoții sunt OBLIGAȚI (conștiința îi obligă) să știe ce s-a hotărât acolo, cu atât mai mult dacă sunt dreptcredincioși. De ce? Pentru că intră în ”fișa postului”lor. Responsabilitatea lor e uriașă având în vedere că vor da socoteală în fața lui Dumnezeu de sufletele oamenilor pe care-i păstoresc, și cărora le țin predici, îi catehizează, îi spovedesc, etc. Orice preot ar trebui să fi citit deja INTEGRAL documentele semnate în Creta de ierarhii lor, imediat ce acestea au fost traduse în limba română.
      Nu există nici o scuză că parohia e săracă și situată într-un loc izolat. Preotul poate apela la un enoriaș care are acces la internet și care poate copia și scoate la imprimată textul respectiv. Abia după ce-l citește cu atenție poate să-și pună lui însuși întrebări și apoi ierarhului. Apoi să citească canoanele, dacă nu cumva le știe deja, și să ia o hotărâre.
      De asta am și ajuns aici, pentru că preoții a căror DATORIE era să vorbească oamenilor despre multiplele pericole care-i pândesc, printre care actele biometrice și ecumensimul, au tăcut cu desăvârșire în toți acești ani, și nici acum în ceasul al 12-lea nu știu ce se întâmplă pe lumea asta. Văd că rolurile s-au inversat, învățătorii sunt învățați de cei pe care-i păstoresc. Vi se pare normal așa ceva???
      Bine ar fi să-i dai textele semnate în Creta ca să le citească, iar în legătură cu nepomenirea, cu caterisirea sau cu existența harului, numai el singur poate să decidă ce hotărâre ia, în baza canoanelor bisericii, pe care ca preot ar trebui să le cunoască.
      Poți să mergi să-i înmânezi textele și în altă zi, nu neapărat în ziua când este hramul bisericii.

      Apreciază

      • David said, on Ianuarie 8, 2017 at 3:13 pm

        Rauca,

        Da, nu e normal ca un mirean să cunoască mai bine care e situația, mai ales despre o chestiune atât de importantă cum este acest sinod. Dar ce să facem? Ne adaptăm din mers… Când mai vezi câte un om cu frică de Dumnezeu, încerci să mai salvezi ce se poate. Decât să ne plângem că nu avem preoți mărturisitori, mai bine îi ajutăm să devină.
        Omul ăsta de care vă spun chiar s-a interesat atunci imediat după Sinod, dar nu era aproape nicio informație disponibilă pe internet. După care a discutat cu episcopul locului, care este o hienă, și care bineînțeles că a mințit. Și a mai discutat cu duhovnicul lui și cu câțiva părinți duhovnicești pe care îi știa, dar și la aceștia a găsit numai tăcere….Îți dai seama cum e, când duhovnicul îți spune una și conștiința alta…

        Apreciază

      • augustin said, on Ianuarie 8, 2017 at 4:45 pm

        Perfect Raluca! Sa te pomeneasca Domnul-Dumnezeu intru Imparatia Lui! Dle David, citez:

        ” Decât să ne plângem că nu avem preoți mărturisitori, mai bine îi ajutăm să devină.”, ce preoti nemarturisitori nu avem? Avem preoti care nu si-au facut niciodata sfestanie in propria casa. Avem preoti care nu predica mirenilor adevarul, niciodata. Avem preoti care nu s-au spovedit niciodata. Avem preoti care fac pipi in altar. Avem preoti care fac liturghie seaca. Avem preoti care fac vraji, cu duiumul. Avem preoti care nu cred in nicio lucrare a Preotiei. Avem preoti atei, masoni, pagani, vamesi, serghianisti, umanisti, neohiliasti, panteisti. Iata de ce mirenii nu stiu ‘Tatal Nostru’ sau ‘Crezul’! Iata de ce mirenii nu stiu pe ce lume sunt… De marturisire e vorba acum? Ii doare vesnic la basca de marturisire si marturisitori, de Sfinti si de Scripturi!

        Preotul de care spui dta este o hahalera inculta, un bandit care doar a halit fiare de plug si servetele de pe mesele bogate ale parastaselor. A spune ca nu stii si ca nu ai de unde sa stii, a spune ca nu te priveste sau ca te incurca episcopul si duhovnicul, inseamna a avea episcop si duhovnic mincinosi si eretici fara sa-ti pese.

        Apreciază

      • David said, on Ianuarie 8, 2017 at 7:13 pm

        augustin

        Asta e adevărul, n-ai ce zice! Dar, intreb, ce putem sa facem? Cel puțin, mă gândesc tot il interesează dacă intreabă. Nu poți să judeci un om pe care nu-l cunoști. Eu il știu nu e nici pe departe așa cum il descrii, deși descrierea ta se potrivește mănușă la majoritatea popilor pe care i-am intâlnit,

        Dar, in condițiile in care nu găsești un preot mărturisitor pe o rază de sute de km, unul care are măcar deschiderea către mărturisire e chiar minune.

        Apreciază

      • David said, on Ianuarie 8, 2017 at 7:33 pm

        Apropo de duhovnic…. asta chiar e o problemă .
        Sunt ele mănăstiri mari cum ar fi Sihăstria, și altele din țară, unde nu s-au găsit deloc duhovnici mărturisitori. Tu vezi bine, Părintele Simeon, de exemplu, un om după o viață de luptă duhovnicească nu a avut curajul să se opună ereziei. Ce să mai vorbesc de preoții de mir ?
        E prigoană in toată regula! Ori ți-o asumi, și asta înseamnă că fie te dă afară din mănăstire sau te caterisește , fie ca mirean rămâi fără duhovnic nepomenitor de eretic.

        Știai că le-au băgat maicilor carduri de sănătate in mănăstiri? Asta ca ascultare de la duhovnic!
        Am intrebat-o pe maica respectivă de la o mănăstire mare din Vâlcea care se spovedește impreună cu obștea la Ioachim ecumenistul de la Frăsinei, și mi-a răspuns că nu are efectiv ce să facă. Fii atent ce i-a răspuns ereticul: cică, ce maică, pe produse nu e codul de bare? Și nu le mănânci? Ce, sare antihristul de acolo?
        N-ai ce să mai zici la asemenea prostie!

        Apreciază

      • David said, on Ianuarie 8, 2017 at 8:09 pm

        @Raluca

        In mod normal, așa este, n-ar trebui să ne rugăm noi de ei ca să mărturisească, sau să ii luminăm noi pe ei.
        Asta in mod normal.Dar nu vezi că nimic nu mai e normal?
        Și atunci rămânem cu 10 preoți nepomenitori pe țară, și intrăm noi mirenii in prima linie a mărturisirii. Nici măcar alți preoți nu mai pot fi deocamdată hirotoniți, din lipsă de episcop.

        @augustin
        Și de ar fi să ii ostracizăm noi pe toți, tot nu câștigăm nimic. După tine, părintele Simeon e hahaleră că nu a mărturisit?

        Sau dacă preotul ăsta e hahaleră, să mă mai duc să ii spun ceva sau nu?

        Apreciază

      • David said, on Ianuarie 8, 2017 at 8:23 pm

        MARELE SINOD

        Apreciază

      • Raluca said, on Ianuarie 9, 2017 at 9:05 am

        David, îți doresc să ai mult succes în demersul tău.
        Asta e situația deplorabilă în care am ajuns, și care nu credeam că va atinge proporțiile astea, și că va veni peste noi atât de repede. Nu ne rămâne decât să ne adapăm din mers fiecare cum poate, pentru că e vremea lui scapă cine poate.

        Apreciază

  7. Ortodoxia neschimbata said, on Ianuarie 7, 2017 at 6:40 pm

    David citeste mesajul lui gheron Savva . Este foarte lamuritor si cu mult discernamant.

    Apreciază

  8. Mirela said, on Ianuarie 7, 2017 at 6:49 pm

    David,

    Părerea mea:
    1. evită chestiunea existenţei harului, ca să nu cazi în capcana posibilă că dacă spui că nu există har, devii suspect. Eu zic că e mai bine şi mai sigur să argumentezi cu citate din canoane, Sfinţii Părinţi, Noul Testament necesitatea nepomenrii, ca formă de delimitare de erezie. Sunt incontestabile pentru un om sincer şi cinstit.
    2. „dacă il caterisesc pe motiv de nepomenire cum poate să mai slujească?”_______Vezi cele două răspunsuri ale părintelui Pamvo postate aici, se abordează tema. Să slujească unde o fi, dacă ex-episcopul îi ia biserica.
    3. Dacă ai nevoie de citate lămuritoare cu învăţăturile Sfinţilor Părinţi şi canoane pe această temă, pot să postez în alt comentariu. Am făcut un document word, dar are 12 pagini şi nu vreau să aglomerez spaţiul fără să fie nevoie. L-am ordonat pe teme şi zic eu că e foarte clar pentru cine vrea să înţeleagă realitatea. L-am printat şi distribuit şi unii s-au lămurit şi mi-au zis că e foarte limpede.
    Să te ajute Dumnezeu!

    Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on Ianuarie 7, 2017 at 7:44 pm

      Am adunat eu de la sinod incoace o buna parte din documente aici si pot fi listate sau downloadate.

      https://extraterestriidemascati.wordpress.com/opriti-comuniunea-cu-ierarhii-ecumenisti/

      Apreciază

    • Balaban said, on Ianuarie 7, 2017 at 9:18 pm

      Cred ca cel mai potrivit raspuns este cel al Parintelui Justin catre mine si sotia mea: ,,Mai ingerii Lui Dumnezeu slujesc in chip nevazut in locul preotilor nevrednici…”. Asa ca prezenta Harului nu e nicidecum meritul lor!

      Apreciază

      • Haiduc said, on Ianuarie 8, 2017 at 12:49 am

        Balaban, :”preotilor nevrednici” NU preotilor ERETICI, caci Harul pleaca de la eretici, ce sa caute ingerii acolo? Dar stim ca e necesara o perioada pana la lamurire; totusi eu personal CRED ca inca mai este HaR in biserica oficiala; NU la episcopii semnatari, dar la preotii confuzi, care inca mai pomenesc episcopul ERETIC. Eu particip la slujbe pentru a ma mai bucura de timpul foarte scurt in care Harul inca mai coboara peste daruri, pentru copilasii care nu au discernamant si pentru batranica smerita, care isi castiga saraca existenta cu sudoarea fruntii, n-are televizor, n-are nici internet, nici nepotii nu-i mai deschid usa…( sa nu aud ca Nu sunt batrani in asemenea cazuri, caci se va da singur pe fata ca de fapt NU CUNOASTE SITUATIA ADEVARATEI BISERICI)… ca sa te completez, spun: „Harul mai exista pentru inca o foarte scurta perioada, din pacate; Eu asta cred!

        Apreciază

      • saccsiv said, on Ianuarie 8, 2017 at 6:57 am

        Haiduc

        Dar pentru tine?

        Apreciază

      • el said, on Ianuarie 8, 2017 at 11:29 am

        saccsiv

        … pentru el, e tot „haru” pentru batranica si plodul ignorant… crede ca „harul” coboara asa la gramada „trimis pentru aia ignorantii” si sfinteste AUTOMAT si gloata fatranica si lipita de compromis din Biserica , incat se „impartaseste” si el „haidueste ” cu JAPCA ! 🙂

        prin urmare azi NU ne mai mantuieste/mijloceste harul sfntilor Ortodoxia ci IGNORANTA !…. aferim „Dogma noua ” la iubitorii de comuniune cu ERETICII ! nici Sfintii Parinnti nu au ajuns la asemenea „adancime” …. 🙂

        dupa asemenea cugetari proFUNDe de fapt nici nu mai e nevoie de Ortodoxie, merge si cu ERETICII de azi pana la Parusie , cautati doar cateva babe proaste si vreo 5 plozi ignoranti … si hocus-pocus preparatus „liturghia! dupa mintea lui @Haiduc si din pacate a GLOATEI de un cuget cu el !!!!

        Apreciază

      • Iulian said, on Ianuarie 8, 2017 at 1:23 pm

        Haiduc, Eram de fata cand P justin a spus acele cuvinte: ,,preotii nevrednici…”. Am crezut de cuviinta, sa nu schimbam noi sensul celor spuse de marele duhovnic, dupa a noastra paruta intelepciune. Daca Maica Domnului, ii numeste pe cruciati la man. Zografu in timpul lui Mihail Paleologul, care urcase pe tron cu ajutorul Papei :,,dusmanii mei si ai Fiului meu”, noua celor ce nu dorim sa fim partasi cu ereticii, ce ne ramane de facut?!? In Eparhia Romanului, ierarhul nostru Ioachim, declara public ca:,, Ortodoxia NU e singura credinta mantuitoare”:http://manastirea.petru-voda.ro/2016/06/03/apostazia-publica-a-unui-ierarh-roman. Cu ce constiinta participam noi la slujbele unde sunt pomeniti ierarhii semnatari? Preotii care se considera sinceri si cu dorinta de a se mantui ,(dupa spusele lor), merg la episcopie si ,,semneaza condica” saptamanal, pt. a nu pierde ,,fluxul de inovatii”. Prin urmare, dupa invataturile sf. Parinti, constiinta ne spune ca nu se cade sa fim partasi cu cei ce au legiferat si accepta ecumenismul.

        Apreciază

      • Haiduc said, on Ianuarie 8, 2017 at 3:51 pm

        Saccsiv, Harul lucrează în doua direcții, pentru unii spre sfințenie, pentru alții spre osândă… și ca sa-ți răspund la intrebare, eu dacă m-as impartasi- –mi-ar fi spre osândă, pentru ca știu ce s-a întâmplat în Creta, ca dacă n-as ști păcat nu as avea…
        Iulian, sunt de acord cu tine, dar spune tu, slujbele părintelui Staicu, sau Brânză, sau oricare alt preot care e pe muchie intre pomenire și nepomenire în acest moment pana sa întrerupă pomenirea, au fost,–respectiv sunt valide? Căci dacă ar fi altfel, atunci în MMB nu mai este Har de mult, căci Teofan a apostaziat în trecut și repetat a încălcat canoanele, și sa ma ierte Dumnezeu, dar pe logica asta nici Liturghiile pr Justin n-au fost valide, căci îl pomenea pe apostatul Teofan. Sa fii iubit pr Justin mai mult comuniunea cu un episcop apostat decât acrivia dreptei credințe? Eu nu cred…

        Apreciază

    • David said, on Ianuarie 7, 2017 at 9:36 pm

      Dna Mirela,

      Am printat citatele pe care le-ați postat aici pe blog. Precum si celelalte materiale cu mărturisirile maicilor de la Varatec, ale Pr Pamvo de la Radeni, si altele, tot ce am găsit, canoanele care susțin intreruperea pomenirii in caz de erezie.
      Sper sa ma ajute Dumnezeu si să il conving pe acest om, pentru ca este un preot deosebit si ar fi păcat sa se piardă. Văd că vrajmașul ii vrea si pe cei aleși.
      Am observat, citind documentele de la Sinod si prevederile Declaratiei de la Toronto, dar si Constitutia CMB…ca deși sinodul pare ca nu schimba ceva in mod anume, el LEGIFEREAZA TOCMAI CE AU RATIFICAT CELELALTE DOCUMENTE DE LA TORONTO SI CONSTITUTIA CMB.

      Adică, daca arăți cuiva doar textele Sinodului, pare ca nu prea ar modifica mare lucru.
      Daca ai in spate, insă, si cele doua texte, se observa clar erezia.
      De unde reiese foarte clar:
      Anume din Declaratia de la Toronto, premisa IV.2. rezulta ca: „din includerea in Consiliu, fiecare Biserica este obligata sa le vada pe celelalte in adevaratul si deplinul sens al cuvantului”. Hopa erezia! Deci nu mai e Una Sfântă, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica, deci apar mai multe….!!!
      Apoi, apartenenta la „Biserica lui Hristos” este mai cuprinzatoare decat apartenenta la propriul trunchi eclezial
      Premisa IV.3 ratifica faptul ca toate Bisericile crestine, inclusiv Biserica Romei afirma ca NU exista identitate completa intre apartenenta la Biserica Universala si apartenenta la propria Biserica.
      Apoi, se recunoaște că există membrii extra muros (in afara zidurilor Bisericii) si ca aceia aparțin aliquot modo (in mod egal) Bisericii…care Biserica? Bisericii Universale, CMB-ului!
      DECI, ACEST ACT LEGIFEREAZA FAPTUL CA BISERICA ORTODOXA ESTE DOAR UNA DINTRE BISERICI, SI ANULEAZA CREZUL INTR-UNA SFANTA, SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA BISERICA!

      Cum nu e nimic grav? Cum au episcopii curajul sa mintă in halul ăsta!?
      A nu mai crede in Una, Sfântă, Sobornicească si Apostolească Biserică, nu e nimic grav!?
      Păi e tot una cu a anula credința in Însuși Hristos care a întemeiat-o.
      Ma intreb, dna Mirela, chiar preoții nu isi dau seama deloc de ce se întâmplă, se află in înșelare totală, sau au atâta frică si indiferență in ei ca nu mai contează nici mântuirea, nici nimic?

      Apreciază

      • Mirela said, on Ianuarie 7, 2017 at 10:44 pm

        David

        Din ceea ce am văzut eu, unii preoţii tac din nepăsare, preferând nici să nu se preocupe de problema sinodului. Nu e treaba lor, zic ei. Nu se implică, nu cercetează, deci nu-şi creează dureri de cap şi stau liniştiţi.
        Alţii sunt alţii laşi, realizează erezia, dar le este atât de frică de pierderea avantajelor materiale, încât preferă să nu mai cerceteze nimic, să nu lupte, ci să facă “ascultare” de ierarhi, de Noica sau de cine consideră ei că e mai cu autoritate. Am avut dicuţii cu un astfel de preot, care mai e şi doctor. Şi sunt şi foarte îndoctrinaţi cu dependenţa faţă de episcop.
        Azi am auzit de unul care nu ştia nimic, dar cică nu are internet. Însă declara că are încredere că ierarhii ne vor binele! Urmează să mă lămuresc ce e cu el după ce se va informa. Oricum, să fii preot şi să fii convins că ierarhii ne vor binele mi se pare stupefiant. Poate fi un cleric în halul ăsta de orb/autist, încât să nu perceapă nimic din realitatea înconjurătoare atât de sinistră? Îmi vine în gând ideea lui Leon Daudet preluată de Steinhardt: “Iubesc naivitatea, dar nu la bărboşi”!
        Cauzele pot fi mai multe, dar părerea mea este că cele mai importante sunt:
        1. Indiferenţa. Pentru unii, preoţia e o meserie, un serviciu oarecare, de la care cea mai importantă/singura aşteptare este traiul bun. Iar dacă au un pic de conştiinţă ortodoxă, mizează pe îngăduinţa lui Dumnezeu, pe iertarea Lui şi pe pocăinţa cândva (eventual, pe mărturisirea „când va veni vremea”–cică!)
        2. Unii preoţi sunt atei sau ecumenişti convinşi, potrivit predaniei din facultăţile teologice. Asta au învăţat, Sfinţii Părinţi şi canoanele nu-i interesează, sunt superficiali (mulţi trec prin facultate ca vodă prin lobodă), deci frăţietatea ecumenistă aducătoare de plimbări prin străinătate nu le displace, ci găsesc repede avantajele “comuniunii”.
        3. Laşitatea. Ştiu mai mult sau mai puţin bine despre ce e vorba, dar se opresc aici, căutând pretexte de pomenire. Vezi cazul “preotul” şi ideile lui. Alţii argumentează că întreruperea pomenirii este un drept, nu o obligaţie, şi preferă să îşi adoarmă conştiinţa, uitând că fuga de erezie e obligaţie.
        Sincer, eu nu pot să înţeleg aşa o laşitate generalizată. Cum, din peste 15.000 de preoţi care au pretenţii de bărbăţie, care îţi predică despre curaj, jertfă, iubire de Dumnezeu mai presus de orice etc., doar câţiva să aibă forţa să întrerupă pomenirea? Cum, în generaţiile trecute, mii de BĂRBAŢI ADEVĂRAŢI au suportat chinurile cele mai groaznice zeci de ani, iar aceştia nu suportă nici măcar o ameninţare a apostaţilor? Se pot compara supliciile reale ale acelor BRAVI şi DEMNI români cu ceea ce ar avea de suportat preoţii care şi-ar asuma nepomenirea? Eu cred că NU!!! Ci, văzând uşurinţa, relaxarea, naturaleţea cu care aceştia de leapădă de Hristos şi de credinţa revelată de El, cred că aceştia s-ar lepăda numai la o privire a torţionarului.
        Jalnic!
        Armate de pretinşi bărbaţi, preumblaţi sistematic prin toate “locurile sfinte”, dar lipsiţi de orice bărbăţie! Cum nu se poate închega o rezistenţă când sunt sute de preoţi la un episcop? Sunt persoane cu studii, se pretind inteligenţi şi cultivaţi, aleargă după doctorate, dar reacţionează ca morţii! Nimic! În ce formol duhovnicesc a intrat acest neam cândva atât de curajos? Cum să nu îţi fie ruşine să îţi mai câştigi existenţa din banii oamenilor pe care, în loc să –i duci la Hristos, îi uneşti cu erezia şi-i duci în fundul iadului? De asta te plătesc oamenii? Măcar să le spună şi lor!

        Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on Ianuarie 7, 2017 at 11:04 pm

        Nu degeaba au stiudiat cu tatal lor diavolul aproape 100 de ani. Au schimbat fin dar impactul este nimicitor, moarte vesnica. Exista Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica, nu CMB. Odata ce crezi ca exista CMB si faci parte din el ai desfintat crezul

        Apreciază

  9. Sluga netrebnica said, on Ianuarie 8, 2017 at 2:07 pm

    […]
    „In primul rand, imparatia lui Dumnezeu coboara la noi prin Sfanta si pururea Fecioara Maria care este “mai cinstita decat heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat serafimii“. Si apoi imparatia lui Dumnezeu care ni se impartaseste prin… minunatia aceasta de oameni care sunt Sfintii Parinti!
    Spunem noi intr-unul din ecfonise: “Sfant esti, Dumnezeu nostru…”. Dar in mod concret cum noi simtim ca e sfant? “… si intru sfinti te odihnesti“. “Ca Sfant esti, Dumnezeul nostru si intru sfinti te odihnesti“. Iata ca, in mod concret, Imparatia lui Dumnezeu se impartaseste prin aceste mari daruri duhovnicesti care sunt sfintii.

    Si aici trebuie sa-mi marturisesc marea nedumerire pe care am avut-o, participand la o conferinta intitulata “Ortodoxie si ecumenism” in care unul, nu stiu daca era scriitor sau intelectual, a spus ca noi, romanii, am intra in Europa, dar stiti cine ne impiedica? A spus-o foarte transant: Sfintii Parinti.
    Si atunci m-am cutremurat. Pentru ca noi, fara Sfintii Parinti, nu avem identitate. Noi, fara Sfintii Parinti, nu facem altceva decat propovaduim o ideologie a lui Hristos asa cum fac si protestantii si neoprotestantii si nu ma feresc sa spun acest lucru pentru, ca fara sfinti, religia aceasta, mai precis Revelatia aceasta este doar o ideologie omeneasca. Fara sfinti nu este altceva decat fixarea intr-un cuvant, in intelesul unui cuvant care devine idolatru, si de aceea se ajunge nu la cuvantul-impartasire, ci la cuvantul care este secatuit de seva vietii si de aurul invierii, cum spunea un Sfant Parinte.

    Asadar in imparatia lui Dumnezeu, Adevarul trebuie asumat ca impartasire prin sfinti. Adevarul trebuie asumat si ca marturisire. De aceea, in imparatia lui Dumnezeu Adevarul nu se spune, nu se zice pur si simplu! Adevarul se marturiseste! Si vocatia fiecarui crestin inca de la Botezul sau este aceea de marturisitor.
    Dar aceasta marturisire, iubiti credinciosi, dupa cum vedem din istoria Bisericii, este o marturisire care merge pana la ultima picatura de jertfa. Si de aceea, vedem in istoria Bisericii noastre ca Adevarul Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Cel care Se intrupeaza si ni-L lumineaza pe Insusi Dumnezeu in Sfanta Treime, Adevarul se marturiseste si este marturisit chiar din primele veacuri crestine cu propria viata, cu sangele acela care a devenit samanta crestinismului. Asadar, in Imparatia lui Dumnezeu Adevarul trebuie marturisit! Adevarul nu trebuie doar pur si simplu spus ca orice cuvant, Adevarul trebuie marturisit si in lumina acestui Adevar noi nu vom face niciodata confuzie.

    Pentru ca foarte multi se intreaba: “Ce relevanta mai are, oare, astazi, adevarul de credinta, cand ne-am putea uni foarte usor?“ Lasam, asa cum spunea intelectualul respectiv, pe Sfintii Parinti, lasam pe Maica Domnului, lasam icoanele, pentru a intra fara indoiala in Europa si vom canta acele versuri ale lui Schiller puse pe note de titanul muzicii, Beethoven si anume: “Imbratisati-va, milioane, ca toti pe lume frati noi suntem!” Si ne intrebam in numele cui ne-am putea infrati. De ce? Pentru ca, asa cum spun Sfintii Parinti, ce inseamna a ne uni in Imparatia lui Dumnezeu? Spunea un Sfant Parinte ca Mantuitorul Iisus Hristos nu a avut drept scop sa lase in urma lui un grup de indivizi care sa conlucreze bine intre ei, pentru ca si pacatosii fac acest lucru, si pacatosii conlucreaza intre ei. Ci Mantuitorul Iisus Hristos a venit …”

    Integral la sursa: https://ortodoxiadreaptacredinta.wordpress.com/2017/01/08/chemare-in-casa-parinteasca-o-predica-audiotext-miscatoare-a-pr-gheorghe-holbea-la-duminica-dupa-botezul-domnului/

    Apreciază

  10. Ioana said, on Ianuarie 8, 2017 at 2:29 pm

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/01/harul-in-biserica-romaniei-propaganda.html

    Ce pareere aveti? in l;oc sa ii vada pe gasca lui Danutz care vin si ne ataca cu diverse INTOXICARI inemnand oamenii sa ramana la eretici in loc sa se ingradeasca de erezie,Cred ca stim noi de unde pornesc atacurile astea. DE pe la „Alde„, „Al de langa noi,„ care da cu bata in cei care apara bietii nestiutori sa mai mearga la eretici. Intinare are impartasa nia nde e pomenit ereziarhul!

    Astradrom
    Ce basme is astea? mai expliciti, care sunt coentatorii ce aparin de gruparile stiliste? erau cativa parca, dar parca au rarit-o. Iar restul ca ASugustin, el si Mirela nu indeamna la nici o schisma. Fcaem ca Sfantul Maxim. Nu spunem ca exista har sa ca nu exista har. Ii indemnam pe toti sa se ingradeasca. Mai lasati-ne cu diortorisirile epidemice cu`harul ereticilor
    `
    Noi suntem intru toate de acord cu parintele Antim si cu alti parinti care nu si-au dat cu parerea despre har. Nu zicem ca ceilati ar fi eretici, dar mai ales Gheron Sava sa aiba grija cu scrisorelele, pentru ca iata ca apar de -„Alde`sa de-ai din gasca bor semnand antiecumenism si alte id-uri sa bage oamenii in eroare in loc sa ii lase firesc sa se ingradeasca de erezie, cum indeamna TOTI SFINTII PARINTI! Sfantul Maxim a zis ca nu stie cine se mantuieste. La fel nici noi nu stim. Dar nu isi au rostul ACESTE ZICERI DIN BURTA SI ACUZE (daca nu aratadi, demonstrand clar ca unii sunt din grupari stiliste). Nu are rost sa tot suciti vorba ca mai e har sau mai sunt taine ijn Bor. Oamenii TREBUIE SA PRIMEASCA UN MESAJ CLAR. NU FACE NIMENI NICI O SCHISMA. De unde le inventati ?

    Saccsiv ai avut dreptate, uite spasitul ce isi cere fatarnic iertare ataca pe la spate.

    Apreciază

  11. ilioara said, on Ianuarie 8, 2017 at 8:42 pm

    Nu ca m-ar mira ceva dar pur si simplu eu la sfintii nostri nu am vazut fratilor asa ceva, atata diversiune si lupta pe langa subiect adica lovituri pe langa, adica in loc sa stam drepti si sa lovim in dusmanii lui Hristos noi cautam tot felul de noduri in papura sa-i scoatem pe ei…adica in situatia asta atat de dramatica in care ne aflam noi acum ne linistim si mergem in continuare la eretici, pentru ca nu a fost sinod contra…..Deci noi am adus citate de la sfinti cum ca impartasania la eretici este interzisa si ni s-a raspuns, bine este pentru voi ca stiti dar pentru ceilalti este buna. Bine vin si eu acum si zic, frate daca pentru mine ca stiu NU MAI EXISTA HAR, si daca pentru cei carora nu le pasa NU MAI EXISTA HAR LA eretici, iar pentru cei cativa (pentru care noi zicem ca ar lucra iconomia lui Dumnezeu dar nu stim sigur, nu bagam mana in foc nici ca da nici ca nu), voi spuneti ca EXISTA HAR, sa-mi suna si mie cineva CU CE AJUTA OTODOXIA SI BISERICA LUI HRISTOS si cu ce lupta pentru INDREPTAREA SITUATIEI, PRNTRU INLATURAREA EREZIEI? Poate pentru NUMELE LUI DUMNEZEU, sa-mi spuna si mie cineva de ce preotii nostri nepomenitori nu lupta, nu bombardeaza impreuna cu sustinatorii lor patriarhia sa proceada la DESFIINTAREA SAPTAMANII, DE RUGACIUNE COMUNA, LA IESIREA ROMANIEI DIN cmb, LA RETRAGEREA SEMNATURILOR DE LA CRETA ? A….poate pentru ca nu vrem sa facem galagie ca ne-aude lumea si poate se trezeste…..Fratilor PENTRU mine NU MAI E HAR la eretici, conform sfintilor,si dupa Gheron Sava, pentru ca STIU, iar pe aceia multi nevinovati si nestiutori, apropos, e plin neamul de nevinovati (nu stiu cum a calculat Dumnezeu de a ingaduit sa ajunga bor in halul asta ca , chiar nu meria neamul asta curat si sfant, poate doar putin nestiutor….), deci cu ei (cei putini), DUMNEZEU face CE VREA EL, oricum, deci nu inteleg ce sens si loc in lupta impotriva ereziei are acest demers, acum cand cei nestiutori SE ROAGA IMPREUNA CU ERETICII IN COMUN, a, ii ajuta…..am inteles….Fratilor, bor ESTE IN SCHISMSA, conform INVATATURII BISERICII, CLER SI POPOR SUNT IN SCHISMA, scrie cumva si asta pe acolo??? cum? nu scrie? a pai inseamna ca nu e important, NU CONTEAZA……conteaza sa luptam sa merga cat mai multi dupa ei, exact cum au luptat si SFINTII PARINTI…..cu PRETUL VIETII LOR.

    Apreciază

  12. o soră said, on Ianuarie 9, 2017 at 10:18 am

    Iată traducerea link-ului:

    „Mitropolitul de Florina, Prespes şi Eordea, k. Theoklitos a procedat la caterisirea Arhimandritului Paisios Papadopoulos, egumenul de pînă acum al Sfintei Mănăstiri Grigore Palamas din Filota de Aminteu.
    Decizia drastică a Ierarhului de la Mitropolia de pe graniţă îl demite pe respectivul ieromonah din funcţia de egumen şi, în paralel, îi retrage calitatea de duhovnic.
    Conform unor surse ale noastre acesta este numai primul pas, din moment ce Mitropolitul Theoklitos trimite cazul Pr-lui Paisios tribunalului sinodal, ca urmare a hotărîrii luate de către Pr. Paisios de a înceta pomenirea superiorului său ierarhic, deci a Mitropolitului, atacînd în predicile sale antiecumeniste pe Patriarhul Ecumenic k. Bartolomeu.

    O informaţie mai nouă

    Sfînta Mitropolie de Florina, Prespes şi Eordeia tocmai a dat un comunicat referitor la cele publicate pe site-ul eordaia.gr despre Egumenul S.M. a Sfîntului Grigorios Palamas dela Filota Aminteu.
    Citiţi mai jos respectivul comunicat:”

    (N.tr. – Rezum:) Ştirea publicată pe eordaia.gr şi preluată de romfea.gr este mincinoasă şi irelevantă.
    N.tr. – Traduc, în continuare ultima, propoziţie a comunicatului:
    „Ce se va întîmpla în viitor depinde, în exclusivitate, de Pr. Paisios”

    În ceea ce priveşte faza în care se găseşte acum prigoana Pr-lui Paisios, acesta a fost alungat de la mănăstire, este găzduit de credincioşi dintr-o localitate mai depărtată de aceasta şi, cu ajutorul celor ce l-au urmat în îngrădire, reuşeşte să liturghisească tot la mănăstire aproape toate Duminicile şi la mai toate sărbătorile.

    Doamne ajută!

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: