SACCSIV – blog ortodox

VIDEO: Parintele AMFILOHIE BRANZA despre MARELE SINOD. Integritatea teritoriala e mai importanta decat Adevarul …

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 10, 2016

Am ajuns in momentul in care nu trebuie sa ne mai miram cand cineva cade, ci sa ne miram cand cineva inca n-a cazut. Sau clatinat.

Ne intrebam:

Parinte AMFILOHIE BRANZA, ne-ai parasit?

Si iata ca ce ne spunea cititorul kosma acolo, se confirma:

Cateva din ideile promovate de Parintele Amfilohie Branza in clip:

Nu stiu daca mai e de actualitate.

Unii au luat hotarari inainte de vreme vis a vis de Sinodul din Creta.

Lucrurile incep sa se stinga.

Rusia urmareste refacerea Uniunii Sovietice

Ierarhii nostri au avut atitudine in Creta, care a placut.

Exista pericolul dezmembrarii tarii.

Situatia geopolitica e grea.

Niste Arhierei nu pot fi judecati decat de niste Arhierei. Un Sinod poate fi judecat doar de catre un al Sinod.

Ce satisfactie mai mare ar putea avea masonii, decat sa vada poporul ca se ridica impotriva Ierarhilor tradatori? Ierarhi pe care tot ei i-au pus sa semneze in Creta.

Nu conteaza semnatura. In istorie, multe s-au semnat si nu s-au aplicat.

E vorba de illuminati si Noua Ordine Mondiala. Poate Dumnezeu va face ceva si n-o sa reuseasca. Noi sa asteptam.

Pericolul e militar.

Nu-i momentul divortului de Ierarhii eretici. Unitatea tarii e mult mai importanta.

La noi toti tac, deci de ce sa vorbesti? La altii mai sunt care vorbesc, acolo deci merita sa vorbesti.

Nu trebuie sa ne intereseze doar Adevarul, trebuie sa evitam dezmembrarea tarii.

Noi trebuie sa invatam sa raspundem cuminte. Nu poti infrunta valul, ca te darama.

Sa asteptam mai intai sa-si dea cu parerea teologii si marii duhovnici.

 

111 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ovidiu said, on noiembrie 10, 2016 at 3:52 am

    Dar de ce s-au dus?Bulgarii,rusii sau geogienii oare se vor dezintegra ?Chestia cu teritoriul Romaniei dezmembrat este o mare gogorita .Si apropo,ierahii sarbi si greci de ce n-au semnat toti?Amfilohie e clar ca a trecut de partea ecumenistilor!

    Apreciat de 2 persoane

  2. Partizanu said, on noiembrie 10, 2016 at 5:10 am

    A ales o poteca scurta care se termina intr-un mare zid. Se va intorce inapoi si v-a alege o cale la stinga sau la dreapta.

    Apreciat de 2 persoane

  3. Gabriel said, on noiembrie 10, 2016 at 7:24 am

    Da, trist. Se pare ca „tovărășia” cu Puric&Co i-a dăunat grav duhovnicește!

    Apreciat de 2 persoane

  4. Gabriel said, on noiembrie 10, 2016 at 7:28 am

    Deci recunoaște ca ierarhii sunt trădători și eretici! Asta e sofismul plecat de la Filotheu, „da domne’ au greșit, dar nu se poate aplica Canonul 15…”

    Apreciat de 1 persoană

  5. Apa trece, pietrele rămân. said, on noiembrie 10, 2016 at 7:48 am

    Sincere compasiuni pentru părintele Amfilohie! Păzea! Este o boala care se ia! E ușor sa cădem, dar e greu sa ne ridicam. Dumnezeu sa-l ajute pe părintele Amfilohie sa se ridice.

    Apreciat de 1 persoană

    • Aurora said, on noiembrie 10, 2016 at 11:39 am

      Ce compasiuni ? Merita injuraturi nesimtitul asta, dar nu e crestineste sa injuri ! Rusine sa-i fie !

      Apreciază

  6. cosminmatiu said, on noiembrie 10, 2016 at 8:14 am

    In ce vei muri vei fi judecat. Asta inseamna razboiul de uzura, zi de zi, an dupa an si multi cedeaza.
    Aici e valabila acea pilda in care padurea nu se teme de cel care isi umple caruta odata peste limita pentru ca stie ca mai jos se rupe ci se teme de cel care zi de zi duce cate un copac,

    Apreciat de 1 persoană

  7. calin said, on noiembrie 10, 2016 at 8:28 am

    Sa ne fereasca Dumnezeu de asemenea inselari! Asta-i erezia filetista prin excelenta. Asa au zis si cand au semnat la Ferrara-Florenta, ca se unesc cu papistasii ca sa nu cada imperiul sub turci. Asa s-au justificat multe erezii, ca cutare sau cutare putere politica e puternica si sa nu se puna rau ca sa se strice organizarea statala si teritoriala; ca ce se face atata caz doar pt o litera (de ex. omousios si omiusios (deofiinta si deoasemanare), etc. Erezia in toata gaunosenia ei! Dar Sfintii Parinti la Soboarele A Toata Lumea i-au biruit. Din pacate constatam ca unii au ramas doar nationalisti si n-au inteles ce este Ortodoxia. Dar chiar si asa, de ce sa aperi o structura statala a masonilor si sa aperi niste minciuno-ierarhi masoni hulitori de Hristos? Iar structurile statale sau teritoriale nu se confunda cu neamul. Asa au facut ocultii dintotdeauna, au jucat pe toate fronturile si mai ales e clar ca dupa ce se folosesc de unii ii matrasesc. Vezi cazul Cuza. Important e sa fii (si sa mori) ortodox, indiferent de ce etnie ai fi, ca fiecare neam sau etnie are specificitatile lui, bune si rele, dar fiecare persoana se poate depasi, transfigura in Hristos. Structurile statale facute de unii n-au nici o valoare! Fie ca, indiferent de etnia noastra, sa facem cu totii parte din neamul crestinesc, neamul cel nou al lui Hristos!

    Apreciat de 4 persoane

    • el said, on noiembrie 10, 2016 at 11:26 am

      calin

      ” Asta-i erezia filetista prin excelenta. Asa au zis si cand au semnat la Ferrara-Florenta, ca se unesc cu papistasii ca sa nu cada imperiul sub turci. Asa s-au justificat multe erezii, ca cutare sau cutare putere politica e puternica si sa nu se puna rau ca sa se strice organizarea statala si teritoriala; ca ce se face atata caz doar pt o litera (de ex. omousios si omiusios (deofiinta si deoasemanare), etc. Erezia in toata gaunosenia ei! „_____

      EXACT asta e definitia pozitiei pe care campeaza amfilofie branza( IMPUTITA DE EREZIE !) .

      problema ea ca despre Sfaristul veacuriloe NU s-a mai vorbit de Sinoade si INFLORIRI /RESTAURARI ale Ortodoxiei, ci solutia va fi : FUGA , DELIMITAREA TOTALA de EREZIE si APOSTAZIE.

      amfilohie = ERETIC FILETIST ! … pune mai presus de Dreapta Credinta care e STAREA VEACULULUI VIITOR si a fiilor Lui Dumnezeu TOTDEAUNA, asezarea pamanteasca la un Moment dat…. gandire de om PROFUND LUMESC !

      Apreciază

  8. Dan said, on noiembrie 10, 2016 at 9:15 am

    Parintele Amfilohie a inceput sa se ingrase, incepe se semene cu personajele bulimice din ierarhia BOR ! Nu e semn bun si o dovada in acest sens e pierderea aplombului, inflacararii pe care o avea in urma cu vreo 8-9 ani.

    ,,E vorba de illuminati si Noua Ordine Mondiala. Poate Dumnezeu va face ceva si n-o sa reuseasca”

    In primul rand e scris ca vor reusi.
    Sa speri contrariul e o negare a adevarului scripturistic.
    In al doilea rand, desi pare paradoxal la prima vedere, cred ca ar trebui chiar sa ne rugam sa reuseasca cat mai repede ! Instaurarea conducerii antihristice e unica sansa de curatire a Bisericii. Abia atunci in biserica ortodoxa se va alege bobul de neghina, aurul curat de zgura, chiar daca asta implica un proces dureros . Mai mult, succesul lor va fi de scurta durata si va fi urmat de restaurarea tuturor lucrurilor.
    Sa speri contrariul inseamna sa fii multumit cu starea de lucruri actuala din Biserica si din lume, sa te temi de chinuri, sa amani revenirea Domnului.

    ,,Nu-i momentul divortului de Ierarhii eretici. Unitatea tarii e mult mai importanta.”

    Nu poti sluji in acelasi timp la doi stapani, lui Dumnezeu si lui Mamona. Nimic nu trebuie sa fie mai important decat Hristos – Calea, Adevarul si Viata, Adevaratul si Singurul Cap al Bisericii !

    Si Duhul si Mireasa zic : „Vino !” Si cine aude sa zica „Vino !”
    Amin ! Vino, Doamne Iisuse Hristoase !

    Apreciat de 1 persoană

    • pcmouse said, on noiembrie 10, 2016 at 9:47 am

      bine mah zici

      Apreciază

    • ramona said, on noiembrie 10, 2016 at 3:42 pm

      parerea mea este ca nu stiu cati dintre noi sunt pregatiti sa dea ochii cu Hristos la Judecata! razboiul asta seamana cu cel din vremea lui Hristos dintre zeloti si armata romana in viziunea mea! eu asa vad lucrurile din afara si nu sunt ecumenista!

      Apreciază

  9. pcmouse said, on noiembrie 10, 2016 at 9:25 am

    popa branza daca taceai..bine faceai..unde esti tu Pr Amfilohie cel din clipurile din 2004 si nu numai…nu va pot descrie prin ce stari am trecut acum..ascultandu l..dar nu deznadajduiesc

    Apreciat de 1 persoană

  10. kazimir said, on noiembrie 10, 2016 at 9:30 am

    Se pare ca inca avem duhovnici cu culoana vertebrala. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  11. cosminmatiu said, on noiembrie 10, 2016 at 9:56 am

    „Aşa zice Domnul: „Blestemat fie omul care se încrede în om şi îşi face sprijin din trup omenesc şi a cărui inimă se depărtează de Domnul.”

    Noi sa ramanem in adevar indiferent cine cade caci in ceeea ce ne va prinde moartea in aceea vom fi judecati.

    Sa fim ca brazii, brazii nu se apleaca, se frang.

    Apreciat de 1 persoană

  12. Neica nimeni said, on noiembrie 10, 2016 at 10:16 am

    Da. Se confirma. Multi chemati, putini alesi…
    Lasitatea e dominanta in vremurile astea…
    Vad ca popii nostri se ocupa CU TOTUL DE ALTCEVA decat de mantuirea noastra si a lor si a neamului romanesc!!
    ASTAZI TEODOSIE S-A DUS LA DNA INSOTIT DE 30 DE POPI ! Asa, demonstrativ, la intimidare sau ce???
    Nu suntem toti egali in fata legii omenesti?
    Pai daca astia 30 de popi se ocupau in rastimp cu altceva, nu era mai bine? Nu, domne, ei se duc acolo sa il sustina pe stapanul lor …
    E clar- astia nu mai pot fi intorsi inapoi la cele bune. pentru ei conteaza functia si banu si pozitia…
    Ce sinod, ce Creta, ce erezii, ce ecumenism?? Nu, domne… Umilinta in fata stapanului…asta e pe ordinea de zi. Rusine.

    Apreciat de 1 persoană

  13. alexei said, on noiembrie 10, 2016 at 10:17 am

    Eu cred ca e corect ce a spus parintele. Si eu vad ca situatia este grea, pe toate planurile. fara rugaciune, razboiul, noi romanii, il pierdem. dar, cati dintre noi, chiar din cei mai radicali, suntem rugatori sau avem credinta macar cat un bob de mustar. Vina pentru ce s-a intamplat in Creta, nu e doar a ierarhilor, ci a noastra a tuturor. Acesti ierarhi au crescut, au fost educati printre noi. poate daca credinta noastra era mai puternica, rugaciunile noastre mai dese si fierbinti, am fi fost mai uniti in credinta, alta ar fi fost atitudinea ierarhilor in Creta. Cu toate acestea, sunt convins ca Hristos si Maica Sa nu ne vor parasi, pentru rugaciunile ale parintilor nostri, care si-au marturisit credinta in Hristos pana la moartea lor muceniceasta in temnite si inchisori si pentru acei putini romani rugatori si crestini adevarati printre noi.
    De asemenea, cred ca Hristos nu va lipsi de marturisitori adevarati ai credintei ortodoxe atunci cand va fi cazul. Am convingerea ca vor marturisi, la vremea cuvenita, chiar si unii dintre ierarhii pe care ii blamam acum.
    Dumnezeu lucreaza, sa nu dezarmam.

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 10, 2016 at 1:35 pm

      alexei

      N-au crescut si n-au fost educati printre noi.

      LISTA MEMBRII SFANTUL SINOD (BOR) scoliti in occident, cu functii in organismele ecumeniste din occident sau participanti la intrunirile ecumeniste

      https://saccsiv.wordpress.com/2016/10/18/lista-membri-sfantul-sinod-bor-scoliti-in-occident-cu-functii-in-organismele-ecumeniste-din-occident-sau-participanti-la-intrunirile-ecumeniste/

      Apreciat de 1 persoană

    • Mirela said, on noiembrie 10, 2016 at 6:57 pm

      Alexei

      Cică ne zici tu:”Hristos nu va lipsi de marturisitori adevarati ai credintei ortodoxe atunci cand va fi cazul”____________Deci, acum Hristos ne lipseşte de mărturisitori, nu? Nu laşitatea, nu prostia, nu trădarea, nu necredinţa, ci Hristos. Bravo, dragă! Îţi aminteşti cuvintele lui Adam: „Femeia PE CARE TU MI-AI DAT-O, aceea m-a îndemnat şi eu am mâncat?” Ce bine semeni cu strămoşul, care arunca vina căderii lui pe Dumnezeu, creatorul femeii!
      Vor mărturisi „când va fi cazul”________Măi, ce îndrumător duhovnicesc avem noi aici! Şi cam când ar fi cazul, după mintea ta? Că acum, deşi ortodoxia de spulberă, nu îţi pare că e cazul. Când e? La judecată, nu? Acolo ne vom da mari mărturisitori, acum nu e cazul.
      Mai zici: „Am convingerea ca vor marturisi, la vremea cuvenita, chiar si unii dintre ierarhii pe care ii blamam acum.”__________Da, dragă, îi blamăm degeaba, luându-ne după Sfinţii Părinţi. Mai bine ne-am lua după tine şi după convingerile tale, nu?

      Apreciat de 1 persoană

    • costel said, on noiembrie 11, 2016 at 10:09 am

      @alexei
      e corect ce a spus parintele, situatia e grea… bla bla bla, le cam amesteci si nici tu nu stii ce vrei sa spui. vrei si cu Dumnezeu si cu mamona ceea ce nu e bine. mai bine taci ca nu cumva sa se mai ia si altii dupa cugetarea ta!

      Apreciază

  14. Neica nimeni said, on noiembrie 10, 2016 at 10:44 am

    Aaaa, niste arhierei nu pot fi judecati decat de niste arhierei?? Adica in chestiuni din astea, unii sunt mai egali decat altii? Noi, mirenii, nu suntem parte din trupul Bisericii? Daca da, CARE parte suntem , parinte? Bratele care muncesc? Spinarea? Picioarele care alearga? Ca dupa dumneata, sa fim noi creierul si gura este exclus…Numai arhiereii, deci?
    Pai uite ce iti prupun eu: noi nu mai platim taxe si impozite la stat. Nu mai donam la biserici si manastiri. Nu mai cumparam de la voi candele, lumanari etc. Nu mai mergem in pelerinaje. Intrebare: de unde va luati voi salariul? CU ce veti trai? Cum? Atunci, sa te hraneasca ” Numai arhiereii”…si cand o incepe dezmebrarea aia a Romaniei de care stii tu, sa vii tu sa lupti pe front, , tu si cu ” numai arhiereii”… Pai daca ai inceput o declaratie, parinte, fii consecvent. Mergi pana la capat. Daca noi suntem pleava si praf si pulbere, atunci conduceti alde matale si :” numai ahiereii” , ca noi nu avem dreptul la opinie. Daca mi dau si eu cu parerea, sunt schismatic, produc tulburare in biserica, etc etc. Dar parerea mea este ca REPRODUC cuvant cu cuvant spusele si invataturile Sfintilor Parinti. Bun. Ce deranjeaza asta pe ” numai arhiereii”. Adica trebuie sa-mi confrme mie ” numai arhiereii” ca ce au marturist Sfintii Parinti la Niceea este valabil? I-auzi , domne! Apropo, ce faci ca sa-ti castigi existenta? Uite, eu castig din munca mea, platesc la stat 23% impozite si taxe si CAS, platesc intretinerea la bloc, lumina, gazele, taxa de drum, taxele locale la primarie. E bine? E bine, ca dupa asta raman cu mai nimic…Dar matale si ” numai arhiereii”, ce faceti de fatp pentru rata si poporul asta? Armata ai facut? Ti-ai servit cumva patria????? E usor sa dai din parere, parintele…Mai greu e sa faci ce trebuie. NUmai ierarhii, ai? Poate citesti postarea asta si ti se face putina rusine…de noi, de carca tarii…DEh, noi nu suntem elite, ierarhi, stapani si alte alea. Dar noi INCA facem lucrurile sa mearga pe aici. Asa cum putem, asa pacatosi cum suntem. NUmai ierarhii???????????????????????????????????????????????

    Apreciat de 1 persoană

    • cosminmatiu said, on noiembrie 10, 2016 at 1:42 pm

      Armata a facut, a si fost cadru militar dar nu mai este cel de acum cativa ani, a pierdut din ele si devine politic corect, vrea sa impace si pe manona

      Apreciază

  15. ilioara said, on noiembrie 10, 2016 at 10:55 am

    zici ca glumeste p Amfilohie aici. a dat-o pe reguli amiabile si de protocol…..am impresia ca traim o gluma proasta, pacat ca asta e realitatea…..

    Apreciază

    • marinela said, on noiembrie 10, 2016 at 3:44 pm

      ilioara
      Din pacate nu glumeste,el chiar a devenit asa,un subjugat al politicii corecte,pacat ca-ncepuse bine,dar s-a dat cu stabimea clericala si el.Poate asteapta vreun sceptru arhieresc,cine stie?!

      Apreciază

      • valentin said, on noiembrie 10, 2016 at 10:08 pm

        asta as vrea sa ii dea Dumnezeu, dar sa fie arhiereu intru Hristos.

        Apreciază

  16. evtodiev said, on noiembrie 10, 2016 at 11:29 am

    off topic:
    Convorbire duhovnicească foarte folositore cu Mitropolitul Onufrie al Ucrainei
    Cum să facem corect observațiile?
    Cum să-și păstreze omul pacea sufletească și trezvia în fluxul modern de informații?
    Te rogi, mergi la slujbele bisericești, iar în interior ai un gol. Ce să faci?
    Ce este smerenia?
    Ce este libertatea creștină?
    etc.

    Apreciază

  17. Aurora said, on noiembrie 10, 2016 at 11:35 am

    Doamne, pazeste-ne de astfel de ”parinti” ! Amfilohie a devenit mai guraliv ca Ion Iliescu. Va dati pe seama pe cati prosti ii va trage in groapa ? Ce debit verbal are ! Si cate mii de balarii debiteaza pe minut ! Am banuit ca a devenit las, dar nu pana intr-atat. A vorbit in continuu, de l-a ametit pe reporter si pe noi, dar a spus numai lucruri toxice!!! E atat de marsav in constructia lui verbala de a justifica erezia incat nici nu pot sa ma mai rog pt. el. M-a dezgustat mai rau decat insusi papa care pupa mana lui Rockefeller ! Doamne, ajuta-i pe ceilalti parinti sa nu cada si ei si pazeste-ne si pe noi de ratacire !

    Apreciat de 1 persoană

  18. Ioan said, on noiembrie 10, 2016 at 11:48 am

    Trist. Totusi ma bucur ca prin aceasta adunare din Creta s-au limpezit apele si nu se mai pot ascunde cei care nu il iubesc cu adevarat pe Hristos. Acum sunt dati in vileag de propriile lor cuvinte. Toti cei care au jucat teatru inainte de Creta pozand in mari duhovnici acum nu mai au ce face si vrand -nevrand arata ce gandesc. Acum vedem adevaratele lor ganduri si intentii. Slava lui Dumnezeu ca a ingaduit aceasta adunare pentru ca ortodocsii sa nu mai poata fi inselati de clericii eretici in ascuns.

    Apreciat de 2 persoane

  19. Cosmin said, on noiembrie 10, 2016 at 11:50 am

    Intreaga sau dezmembrata, ce diferenta e, daca tot colonie e? Si de cand exista ceva mai presus decat Adevarul?

    Apreciază

  20. C said, on noiembrie 10, 2016 at 12:13 pm

    Astia fie isi inlocuiesc complet parcul de ambulante, fie il dubleaza!… In prezent ar avea 3500 de mijloace de interventie, deci nu doar ambulante… (din care cine stie cate sunt defecte)

    IGSU cumpără 4.200 de ambulanţe cu 282,4 milioane de euro
    http://www.b365.ro/statul-cumpara-4-200-de-ambulante-cu-282-4-milioane-de-euro_255070.html


    citat:
    „Inspectoratul general şi structurile judeţene au în componenţă 43 de centre operaţionale şi 280 subunităţi operative, cu peste 3.500 mijloace tehnice de intervenţie.”

    Apreciază

  21. Pąʍvo said, on noiembrie 10, 2016 at 12:18 pm

    O predica politico-nationalista a unui (actual inca) preot militar ce apara cuminte ierarhi care vehement au condamnat la Creta si recent la Bucuresti pe ortodocsii traditionalisti.
    ”Sa stam bine, sa stam cu frica” fiindca scolitii din Occident ”reprezinta” Ortodoxia… In contextul in care formalismul, credulismul si iluzia trairii in Hristos umple astazi bisericile in duh caldicel – ecumenist.
    Si la nivel de natiune insa, moralitatea este reeducata – americanizata si uniformizata, ca dovada generatia noua de tineri romani care impaca modern virtutea cu pacatul si vorbesc despre credinta doar in duh umanist.
    Acesta e rezultatul compromisului inceput demult, legalizat in final la Creta.

    Fiica Babilonului, ticăloasa!
    Fericit este cel ce-ţi va răsplăti ţie fapta ta pe care ai făcut-o nouă.
    Fericit este cel ce va apuca şi va lovi pruncii tăi de piatră.
    (Psalmi 136; 8-9)

    Apreciat de 1 persoană

  22. STOP RFID ( Viorel Ghica ) said, on noiembrie 10, 2016 at 12:18 pm

    Apreciază

  23. Ioan said, on noiembrie 10, 2016 at 12:38 pm

    Intotdeauna am avut retineri referitor la Amfilohie Branza. Era prea teatral in exprimare si imi dadea impresia de falsitate. Acum primesc confirmarea retinerilor pe care le-am avut. Insa oricine se poate intoarce din drumul rau pe care a apucat. Sfintii Parinti ne-au ramas indrumatori acum.

    Apreciat de 1 persoană

    • Dan said, on noiembrie 10, 2016 at 4:40 pm

      Gresesti frate in prima parte a comentariului. Daca citesti Cartea Intaia a Regilor, cap. 17, versetele 45-47, ce vei spune frate, ca David a fost cam teatral in fata lui Goliat ?!
      In urma cu ceva ani nu era nicidecum vorba de teatru ci de inflacararea pe care ti-o da Duhul Sfant, inflacarare care s-a pierdut acum (pt ca nici Duh Sfant nu mai are). Ce bine mai zicea …

      …imi vine sa plang (si nu e figura de stil) cand vad cum a ajuns acum …
      Domnul sa aiba mila de tine parinte si sa te aduca din nou la dragostea dintai pentru Hristos !

      Apreciază

      • el said, on noiembrie 10, 2016 at 9:58 pm

        Dan

        asta nu e „inflacararea” de la Duhul Sfant …. ci LIPSA DE AUTOCONTROL si SUPERFICIALITATE bombastica.

        Aveti grija fratilor ca USOR confundati borsul stricat cu vinul curat !
        lui Amfilohie branza ( IMPUTITA de draci) i se potriveste azi Cuvantul Sf Anatolie de la Optina despre „staretii” vremurior de pe urma care vor face COMPROMIS cu anticristul aratand spre „inflorirea” MATERIALA a vietii lor calugaresti !

        …. si MULTE din muierustile de la Diaconesti se vor dovedi (la un moment dat) „MAI BARBATE” ca …. mascaricul asta al vostru de amfilohie ! inca un circar „efervescent” care blufeaza NECUNOSCANDU-SI ( din orbirea mandriei) MASURILE ( PREA mici !!) ….

        unora ca el , le spunea( DEGEABA) Avva Adrian Fageteanu odinioara : ” sa NU BRAVATI !”

        Apreciază

      • Ioan said, on noiembrie 11, 2016 at 12:07 am

        Parerea mea veche este ca Amfilohie incerca sa il imite pe Pr. Cleopa in unele gesturi datorita dorintei lui de marire. Insa comportamentul lui imi parea nevrotic – agresiv, fals, plin de mandrie in nici un caz plin de har. Insa acesta e gandul meu. Nu am avut niciodata admiratie pentru dansul. Pentru mine nu e o surpriza ce a spus el in filmarea recenta despre adunarea din Creta. Sincer ma asteptam la o asemenea reactie.

        Nu trebuie sa fim dezamagiti. Cei trei tineri din cuptorul cel de foc din Babilon, cand toti erau cazuti ei il marturiseau pe Dumnezeu. Ei nu erau dezamagiti si nu asteptau sa ia altii atitudine si sa il marturiseasca pe Dumnezeu. Ei au fost singurii care au ramas fideli lui Dumnezeu. Sa nu mai asteptam de la altii nimic. Noi sa ne pastram credinta si identitatea de crestini. Si ce daca cutare sau cutare a cazut sau era cazut? Hristos nu se schimba, Acelasi este. Noi pe El il urmam si il ascultam. Suntem crestini. Sa urmam lui Hristos si celor ai Lui Hristos. Asadar nu va mai plangeti ca niste babe fara minte pentru ca acum e mai simplu.

        Slava lui Dumnezeu ca a facut lumina si acum putem vedea limpede pe adevaratii Lui slujitori!!

        Apreciază

      • Dan said, on noiembrie 11, 2016 at 10:07 am

        Stiti care este pericolul din atitudinea aceasta de a afirma ca intotdeauna pr. Amfilohie a fost un lipsit de har, de Duh ? Sa ii faceti pe unii sa creada ca ceea ce spunea el prin 2004 (Taina faradelegii in Romania) are aceeasi valoare de gunoi spiritual cu ceea ce spune azi. Si asta e total gresit ! Reascultati ce spunea atunci ! Nici macar un cuvant nu veti gasi care sa fie in dezacord cu Adevarul. Deci, mare atentie, sa nu ni se intunece mintea si inima pentru ceea ce spune acum si sa sustinem ca niciodata nu a facut/spus ceva bun ! Viata de credinta pentru cei mai multi nu e o linie dreapta care urca spre cer ci o linie franta, cu suisuri sau coborasuri. Cu siguranta in 2004 Amfilohie Branza era in urcare. Acum e in cadere. Asta nu inseamna ca Domnul nu ii va da, poate, acestui „mascarici” puterea de a se ridica si de a ajunge in final mai sus decat unii dintre noi. Voi nu ati cazut niciodata ? Fratilor, crestineasca este doar mustrarea. Demolarea e lucrare de la cel rau. Aveti grija sa nu cadeti in pacatul celor 3 „prieteni” ai lui Iov !

        Apreciază

  24. gheorghi said, on noiembrie 10, 2016 at 1:13 pm

    Nu am rezistat sa-l ascult nici 10 minute… nu vreau sa spun cat de rau mi-a produs….
    Uitati-va cum prveste in toate partile cautandu-si cuvintele…
    Daca tacea – dugovnic ramanea!
    In asa rationalism fara suflet a cazut incat doar Dumnezeu il poate intoarce…
    Unde este cel ce spunea – „avem o ortoxie molesita… avem nevoie de marturisitori care sa0si verse sangele pentru Hristos…”??
    Politica lepadarii pentru confortul lumesc… vanzarea sufletului…
    Consimtire la UNIATIE!
    Cum sa calci canoanele de fricike… „conspirationiste”?
    Nu sintem noi in „civilie” „prea-pacatosi” … ca sa nu ne indemne si duhvnicii la a pacatui?
    LA CE MAI FOLOSESTE MINCIUNA ORTODOXIEI LOR DACA ORICINE SE MANTUIESTE?
    Asa a facut Stefan – despre care predica intr-un clip pe youtube?
    Asa a facut Mihai?
    Asa a facut Brancoveanu???
    Asa au facut toti transilvanenii pastratori de credinta exploatati si batjocoriti secole la rand… sub cizma hansburgica, in ghiarele maghiarilor????
    Asa au facut eroii nostri care au fosr omorati in inchisorile comuniste???
    …. O, cata inselare se vadeste… cata frazeologie mestesugita de a-l sfinti pe Iuda…!
    Asta este tradarea la care au „anchiesat” pentru „burta” lor ….calugarii si preoti…
    Tot o „chiaptana” cu dezmembrarea… cu „nu au abut de ales”… au acceptat „cu capetele plecate”…
    Pai o tara vanduta deja, care nu mai este tara ci o anexa corporatista…. poate fi aparata daca te lepezi de Dreapta Credinta? Cum o aperi daca nu ai credinta?
    De unde mai „stii” ce e bine si ce erau daca zici intunericului – lumina si minciunii – adevar???
    Pleci in Rai cu tara sau vrei sa fie a ta Imparatia din ceruri???
    …. Cum sa nu judeci ierarhul care te impinge in Iad???
    Nu-l condamni – nu esti judecator, nu-l invinovatesti – e alegerea lui, PENTRU EL INSUSI insa nu te prefaci ca nu intelegi si nu poti sa judeci ce se petrece si ce iti ramane TIE de facut, sa gandesti si sa discerni.
    Singur se situeaza „in afara temei”, Anatema!
    Nu mai este ierarh acela, este fur de cele sfinte si unealta impotriva lui Hristos.
    Fie el impopotonat, pozat, salarizat ca sef si… televizat…

    Apreciază

  25. preotul said, on noiembrie 10, 2016 at 1:13 pm

    E rupt de realitate Ardealu e plin de casatorii mixte, Joanta are aproape jumatate din pastoriti cu casatorii mixte si Amfilofie zice ca la noi n-o sa prinda casatoriile mixte. Are o gandire politica , stiam asta asa ca nu sunt surprins.

    Apreciază

    • tanase said, on noiembrie 11, 2016 at 5:10 pm

      Din ceea ce a postat anii anteriori in interviuri sau conferinte, nu prea rezulta ca avea gandire politica. Dumneavoastra de cat timp cunoasteti aceaste opinii schimbate ale pr. Amfilohie?

      Apreciază

  26. gheorghe said, on noiembrie 10, 2016 at 1:14 pm

    “Fiul meu, sa stii ca in zilele de pe urma vor veni vremuri grele, dupa cum spune Apostolul vei vedea ca din pricina imputinarii credintei, ratacirile si dezbinarile vor aparea in biserici si, cum mai dinainte au spus Sfintii Parinti, pe scaunele ierarhilor si in manastiri nu va mai fi atunci niciun barbat incercat in viata duhovniceasca. Din care pricina, ratacirile se vor raspandi pretutindeni si pe multi vor insela.

    Vrajmasul neamului omenesc va lucra cu pricepere, ducand in ratacire, de e cu putinta, si pe cei alesi. Nu va incepe prin lepadarea dogmelor despre Sfanta Treime, Dumnezeirea lui Iisus Hristos sau Nascatoarea de Dumnezeu ci pe nesimtite va incepe a stramba invataturile Sfintilor Parinti primite de la Duhul Sfant- insasi invatatura Bisericii. Viclenia vrajmasului si uneltirile lui vor fi indreptate impotriva unui numar foarte mic, al celor incercati in viata duhovniceasca. Ereticii vor pune mana pe Biserica, isi vor numi peste tot slugile, iar viata religioasa va fi lepadata.

    Insa Domnul nu lasa pe robii Sai fara aparare si intru nestiinta. El a spus: „Dupa roadele lor ii veti cunoaste“ (Matei 7, 16-20). Si sarguieste-te sa-i osebesti de pastorii adevarati; acei furi de cele ale Duhului, care sfasie turma duhovniceasca, „nu intra pe usa in staul, ci sar pe aiurea“, dupa cum a spus-o Domnul, adica vor intra nelegiuit, nimicind cu dea sila dumnezeiasca oranduiala- pe acestia Mantuitorul ii numeste „talhari” (Ioan 10, 1).

    Dupa lucrare, adevarata lor slujire este prigonirea adevaratilor pastori, intemnitarea lor, caci fara aceasta slujire, turma duhovniceasca ar putea sa nu fie prinsa. Drept aceea, fiul meu, cand vei vedea in biserica batjocorindu- se lucrarea dumnezeiasca, invataturile Parintilor si oranduirea lasata de Dumnezeu, sa stii ca ereticii au si aparut, chiar daca pentru o vreme s-ar putea sa-si tainuiasca relele voiri sau vor stramba pe nesimtite credinta dumnezeiasca pentru a izbuti mai bine, inselandu-i pe cei neiscusiti.

    Ii vor prigoni nu doar pe pastori, ci si pe slujitorii lui Dumnezeu, caci diavolul, care ocarmuieste ratacirea, nu poate suferi vietuirea dupa randuiala lui Dumnezeu. Asemenea lupilor in piei de oaie, vor fi cunoscuti dupa firea lor ingamfata, iubirea de desfatari si pofta de putere- aceia vor fi tradatori care vor pricinui ura si rautate pretutindeni; si de aceea a spus Domnul ca se vor cunoaste „dupa roade” (Luca 6, 43-45). Adevaratii slujitori ai lui Dumnezeu sunt supusi, iubitori de frati si ascultatori de Biserica.

    In vremea aceea, monahii vor indura mari stramtorari din partea ereticilor, iar viata monahala va fi luata in batjocura. Obstile monahale vor fi saracite, numarul monahilor se va imputina. Cei ramasi vor indura silnicii. Acesti uratori ai vietii monahale, care au numai infatisarea credintei, se vor nevoi sa-i atraga pe monahi de partea lor, fagaduindu-le ocrotire si inlesniri lumesti, dar amenintandu-i cu exilul pe cei care nu se supun. Din pricina acestor amenintari, cei imputinati cu sufletul vor fi foarte umiliti, chinuiti de propria neputinta. De vei trai sa vezi acel veac, bucura-te, caci in vremea aceea cei credinciosi care nu au alte virtuti, vor primi cununi numai pentru staruinta in credinta, dupa cuvantul Domnului: „Oricine Ma va marturisi inaintea oamenilor, marturisi-l-voi si Eu inaintea Tatalui Meu celui Ceresc” (Matei 10,32).

    Sa ai frica lui Dumnezeu, fiul meu! Nu pierde cununa primita, ca sa nu fii lepadat de Hristos in intunericul cel cumplit si in vesnicul chin. Stai tare in credinta si, daca e nevoie, indura cu bucurie prigonirile si alte necazuri, caci atunci Domnul iti va ajuta tie; iar Sfintii Mucenici si Marturisitori vor privi cu bucurie la lupta ta.

    Insa, in acele zile, vai monahilor legati de averi si bogatii si care de dragul celor materialnice se invoiesc ca insisi sa se robeasca ereticilor. Isi vor adormi constiinta spunand: „Vom cruta manastirea, iar Domnul ne va ierta“. Nenorociti si orbi, ei nici nu gandesc ca prin rataciri (erezii) si rataciti, diavolul va intra in manastire si ca apoi nu va mai fi o sfanta manastire, ci ziduri goale din care harul va pleca pe veci.

    Dar Dumnezeu este mai puternic decat diavolul si nu-i va parasi niciodata pe robii Sai. Vor exista mereu crestini adevarati, pana la sfarsitul veacurilor, dar ei vor alege locuri singuratice si pustii. Nu te teme de necazuri, ci teme-te de primejdioasa ratacire, caci ea izgoneste harul si desparte de Hristos; din care pricina, Domnul a poruncit ca in asa fel sa-l socotesti pe eretic, incat „sa-ti fie ca un pagan si un vames” (Matei 18, 17).

    Si asa, intareste-te, fiul meu, in harul lui Iisus Hristos. Cu bucurie grabeste-te la marturisire si la indurarea suferintei ca bun ostas al lui Iisus Hristos, Care a spus: „Fii credincios pana la moarte si iti voi da cununa vietii“ (Apocalipsa 2, 10) Acestuia, impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant, cinste si slava in vecii vecilor. Amin”.

    Profetia Sfantului Anatolie al Optinei
    Iata cum se implineste sub ochii nostri!

    Apreciat de 3 persoane

  27. cosminmatiu said, on noiembrie 10, 2016 at 1:38 pm

    Daca nu pastrezi adevarul lui Hristos restul nu are nici o valoare. Dupa mentalitatea asta, aveam calendarul gol, nu mai aveam nici un mucenic. Mai bine tacea caci este vai de cel prin care vine sminteala.
    Decat pace in biserica in erezie, mai bine cel mai mare scandal in adevar.

    Apreciat de 1 persoană

    • Pąʍvo said, on noiembrie 10, 2016 at 2:30 pm

      ”Bine este să trăim în pace cu toţi, dar numai cu aceia care cugetă aceleaşi despre buna credinţă ortodoxă.
      Şi este mai bine să ne războim, atunci cand pacea lucrează conglăsuirea către rău (erezie).”
      Sf. Maxim Marturisitorul

      ”De mii de ori este mai buna dezbinarea care se face pentru cuvintele bunei credinte ortodoxe decat pacea,
      cand aceasta este unita cu patimile.” Sf. Grigorie Teologul

      ”Pace vă las vouă, pacea Mea o dau vouă, NU PRECUM DĂ LUMEA, vă dau Eu.” (Ioan 14,27)

      Apreciat de 3 persoane

  28. maxim said, on noiembrie 10, 2016 at 2:28 pm

    Amfilohie, frate, daca taceai, nu faceai totul branza!

    ”Niste Arhierei nu pot fi judecati decat de niste Arhierei. Un Sinod poate fi judecat doar de catre un al Sinod.”
    ” Integritatea teritoriala e mai importanta decat Adevarul”

    Numai pentru aceste doua randuri poti fi eretic din ziua de azi… Iar daca arhiereii pot fi judecati de erezie doar de catre arhierei, inseamna ca toti Sfintii care n-au fost arhierei si care au hulit erezia, sunt niste scelerati, nu?

    Ratacitule!

    Apreciat de 2 persoane

  29. parastaki_dany said, on noiembrie 10, 2016 at 2:35 pm

    asta are punctul slab ca nu are domiciliu in fisa la Hristos. SI RAMANE PE AVARIE LA DIACONESTI IN STANDBY

    Apreciază

  30. parastaki_dany said, on noiembrie 10, 2016 at 2:40 pm

    ASTA E CUMPARAT SUTA LA SUTA DE DANY CU MII DE EURO SA TRECA IN BARCA LA EI JUR PE ORICE CA IE IUDA LA FELUL CUM O DA. SA DUS SI MARELE JEDAY DE LA DIACONESTI LAU PACALIT UNII BINE DE TOT DE LA INTORS PE FRAIER CA PESTELE SA NU RUPA VARFUL LA UNDITA. C

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 10, 2016 at 2:44 pm

      parastaki_dany

      Nu cred ca-i cumparat cu bani.

      Apreciat de 2 persoane

      • cosminmatiu said, on noiembrie 10, 2016 at 5:46 pm

        La cum vorbeste probabil l-au compromis, sigur nu pentru bani.

        Apreciat de 1 persoană

      • caldiceiimerginiad said, on noiembrie 10, 2016 at 6:52 pm

        Nu e cumparat cu bani sigur! Poate ma insel, dar am impresia ca datorita faptului ca este fiu duhovnicesc al Parintelui Calistrat are asemenea idei.Mi-a spus un prieten mai demult ca el a primit noul card de sanatate ca cica si maicile de la Diaconesti au primit, ca a primit „ascultare” Parintele Amfilohie de la Parintele Calistrat sa primeasca noul card de sanatate ( nadajduiesc ca nu am deformat in vreun fel adevarul, nu mai stiu exact ce cuvinte a folosit acel prieten al meu, dar ideea este ca datorita „sfatuirilor” Parintelui Calistrat a primit Parintele Amfilohie si toata Manastirea noul card de sanatate). Si fara sa judec, caci zice Sfantul Teofan Zavoratul ca trebuie sa avem dreapta socoteala in toate, adica nu cumva de frica sa nu judecam sa nu mai stim sa deosebim binele de rau, se implinesc cuvintele Scripturii: „dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă.(Matei 15,14)” Dumnezeu sa-i ajute si sa ne ajute si pe noi sa uram din toata inima desfatarile, ca cele ce duc la iubirea fata de lume, care va pricina de cadere pentru multi in aceste vremuri: „Nu iubi sa te desfatezi, ca aceasta inradacineaza in tine iubirea de aceasta viata – si amandoua nasc vrajmasia fata de Dumnezeu ” (Patericul Lavrei Sfantului Sava)

        Apreciază

      • Timiana said, on noiembrie 11, 2016 at 8:38 am

        Cred si eu ca nu cu bani e cumparat ci este cumparat cu „amenintari”. Ce fel de amenintari nu stiu, dar asa am aflat de la unii care mai ajung pe la cate un pustnic.

        Apreciază

  31. Mihail B. said, on noiembrie 10, 2016 at 3:09 pm

    Cei care-l judecați pe părintele Amfilohie… Ce ați vrea voi să-și ia maicile și să fugă în pădure ? Mai sant unii ciudați care le spun arhiereilor: Anatema, Ereticilor etc. Toată treaba asta trebuie privită cu duhul blândeții nu cu duhul mândriei și răzvrătire. Trebuie să avem dreapta socoteala și în primul rând trebuie să ne curățim noi de patimi și dupaia să judecăm pe alții…

    Apreciază

    • cosminmatiu said, on noiembrie 10, 2016 at 8:20 pm

      Exista trei variante:
      – sa marturisesti adevarul (cea mai buna varianta),
      – sa taci (care este ateism)
      – sa vorbesti impotriva adevarului (demonism)

      Apreciază

      • cosminmatiu said, on noiembrie 10, 2016 at 9:02 pm

        Decat sa vorbeasca asa ceva de acum inainte, mai bine sa taca caci astfel mare osanda va primi ca sminteste pe altii.

        Apreciază

    • maxim said, on noiembrie 10, 2016 at 8:20 pm

      Hai sictir! (vorba fratelui Vasile)

      Apreciază

    • Nicolae said, on noiembrie 10, 2016 at 8:49 pm

      Si daca mintuirea e in padure?

      Apreciază

    • Mirela said, on noiembrie 10, 2016 at 9:12 pm

      Altul din care dă dreapta socoteală pe dinafară. În unii e atât de mult discernământ că nu mai încape şi minte.

      Apreciază

    • Pąʍvo said, on noiembrie 11, 2016 at 12:32 am

      @Mihail B.

      Mda… Ce frumos i-a scos Domnul Hristos de guleras pe negustori din templu si ce amabil a fost cu arhiereii plini de fala cand i-a numit serpisori si puisori de vipere…!
      Cat de gentil a fost Sf. Nicolae cand i-a dat o palmuta ereticului Arie… Cat de plouati ca oile erau marturisitorii cand ii infruntau cu demnitate pe ighemoni si eretici…!

      Blegeala nu e blandete, precum smerenia nu e pozitia milogului resemnat la maxim.

      In ceea ce priveste parerile despre Amfilohie, fiecare si-a spus punctul de vedere cred ca destul de clar, dupa cum a crezut, fara abureli ambigue. Nimeni n-a dat cu biciul.
      Cand credinta este atacata de erezie, trebuie spus lucrurilor pe nume.

      Apreciază

    • Timiana said, on noiembrie 11, 2016 at 8:42 am

      Nu sa fuga in padure daca nu e cazul, dar sa refuze cardul de sanatate nu era nicio mare brava. Destui mireni au facut asta, apoi pentru niste monahi nu ar fi fost asa de mare bravada. Ce, au copii pentru care sa se lupte sa supravietuiasca pentru a-i creste?

      Apreciază

    • Adrian said, on noiembrie 11, 2016 at 12:27 pm

      Mihai B.:

      Sfântul Theodor Studitul, a cărui vrednică pomenire se face (încă !) astăzi 11 noiembrie, ne învață:

      „…Aşa încît atunci cînd e vorba despre credinţă, nu trebuie a spune: «Cine sunt eu? Preot? Nicidecum. Căpetenie? Nici aceasta. Ostaş? Dar unde? Agricultor? Nici măcar acest lucru. Sărac sînt, care se preocupă numai de hrana cea de fiecare zi. Nici un cuvînt şi grijă nu am pentru chestiunea pusă în discuţie». Vai! Pietrele strigă, şi tu taci şi eşti fără de grijă? Firea cea nesimţitoare L-a ascultat pe Dumnezeu, şi tu te clatini? Ceea ce nu a fost însufleţit, nici i s-a cerut socoteală la judecată, temîndu-se ca de o poruncă, glăsuieşte, iar tu cel ce va să dai seama înaintea lui Dumnezeu în ceasul cercetării chiar şi pentru un cuvînt deşert, deşi vei fi întrebat spre a da socoteală, spui ca unul fără de minte: «Ce treabă am eu cu acest lucru?» …” (sursa: https://paterika.wordpress.com/2014/03/21/sf-teodor-studitul-logofatului-pantoleon/#more-712 )

      Iertare, însă și eu primesc gândul acesta: smerenia nu are valoare decât dacă există și se manifestă în interiorul adevărului de credință – DREAPTA CREDINȚĂ, altfel nu mai este smerenie ci este părere de sine, este slavă deșartă, este trufie !

      Doamne ajuta !

      Apreciază

  32. sv said, on noiembrie 10, 2016 at 4:28 pm

    Acest calugar a fost centura neagra la „ceva” inainte de a intra in monahism.L-am vazut la o conferinta (live) si mi s-a parut cam indraznet.Sper ca nu-i adevarat si n-a tradat.Daca si el a trecut de partea „lor” atunci CINE a mai ramas?

    Apreciază

  33. justin said, on noiembrie 10, 2016 at 5:16 pm

    tu crezi ca daca cineva nu e de acord cu tine e cazut? nenorociti si schismatici sunteti

    Apreciază

    • ban said, on noiembrie 10, 2016 at 10:08 pm

      Cui te adresezi, ca nu pricep?

      Apreciază

      • Mirela said, on noiembrie 11, 2016 at 9:05 am

        Vorbeşte singur, săracul. A nimerit aici din greşeală, de fapt căuta Basilica.

        Apreciază

  34. Constantin said, on noiembrie 10, 2016 at 5:46 pm

    ,,…..zice ca adevarul il stim toti ca a fost un sinod neconform.Dar conteaza duhul adevarului.(cu aproximatie).
    De cand exista o contradictie intre adevar si duhul adevarului?Oare Duhul adevarului nu este Duhul Sfant?(Imparate ceresc mangaietorule Duhul adevarului care pretutindenea esti….) ????????

    Apreciază

  35. nicu said, on noiembrie 10, 2016 at 6:09 pm

    Zice ca tine la unitatea poporului…Poporul avea nevoie de un marturisitor nu de un las , un fricos . Unde este atitudinea pe care o gaseam la el in predicile despre ecumenism si masonerie ? Mergem dupa principiul ; ” latram dar nu muscam ” Sper sa isi dea seama pe cati i-a dus in eroare . Credinta fara fapte …

    Apreciază

  36. mircea.v said, on noiembrie 10, 2016 at 6:22 pm

    Pr Amfilohie avea mare evlavie la Parintele Calciu si in general la Sfintii Inchisorilor.
    Ce spune Parintele Calciu despre Adevar – adica Ortodoxie – adica iisus Hristos, si tara/natiune/integritate teritoriala…

    „Ortodoxia este cea care pazeste astazi romanismul. De aceea amenintarea, in ceea ce priveste Europa Unita, sta in distrugerea sentimentului ortodox si national. Cata vreme Ortodoxia va exista, va exista si romanism, si nationalism in toate tarile, nu ca o boala, ci ca o virtute divina. Boala este internationalismul, care egaleaza totul, care trece ca un tavalug peste constiinta si peste suflete, care face din toata lumea aceasta un fel de aluat din care conducatorii politicii internationale fauresc omenirea cum vor ei.
    Noi multumim foarte mult Bisericii Ortodoxe pentru tot ceea ce a facut pentru neamul romanesc. Sigur ca s-au intamplat si lucruri care ne-au indurerat la vremea respectiva, dar exista preoti si calugari care sustin ideea nationalista si care inteleg ca natiunea este o creatie a lui Dumnezeu si nu o entitate istorica, o categorie istorica aparuta dupa Revolutia franceza, cum spun unii. Nu este ceva ce a aparut in istorie dupa un eveniment, ci este o categorie a firii, ontologica. […] Noi avem structura noastra spirituala si ramanem credinciosi, santem consecinta crestinismului si Ortodoxiei si ramanem pe aceasta linie.”

    „ – A fost Ceausescu nationalist?

    Parintele Calciu: – Nu. A fost comunist. Toate tarile comuniste au fost nationaliste, dar gresit. Au fost nationaliste material, nu pe linie de credinta. Nationalismul de credinta este unul care poate convietui in buna pace cu toate celelalte neamuri.”

    Adevarul/Ortodoxia reprezinta infinitul si absolutul, integritatea teritoriala reprezinta finitul, relativul si lumescul.
    Infinit vs finit

    Parintele Calciu a stat singur-singurel in fata valului urias, si nu a fost doborat, cu ajutorul lui Dumnezeu. Acum pr Amfilohie exprima niste idei exact pe invers fata de ce spunea prin 2010-2011.

    Imi e mila de pr Amfilohie. Nici nu m-am uitat la clip. Nu cred ca e vorba de bani, e posibil sa fie vorba de un santaj pe alte teme. Mai bine tacea, dar e posibil ca santajul se se fi manifestat si in sensul asta.
    Nu as vrea sa fiu in locul lui, ca multa sminteala produce, si vai de cel prin care vine sminteala.

    Apreciat de 1 persoană

    • cosminmatiu said, on noiembrie 10, 2016 at 9:00 pm

      Nu ai cum sa poti suporta sa vezi ce spune pana la capat, fata de cum marturisea acum cativa ani parca e alt om. Poate fi de la „duhul” cardului de sanatate cum spunea cineva mai sus.

      Apreciază

      • mircea.v said, on noiembrie 10, 2016 at 11:05 pm

        Eu din 2009 ii stiu asa:
        Pr Amfilohie – Puric – ric (ordinea nu conteaza)
        Pr Amfilohie inca din 2010 o cotise de pe linia Parintelui Justin, la fel ca si ric, si apoi, tot in jos.
        La astia e ca la carte in privinta :”cine seamana se aduna”

        Apreciază

  37. Cristinel said, on noiembrie 10, 2016 at 6:45 pm

    Ce-ai facut cu anii tai parinte Amfilohie ? Nu am rezistat decat 5 minute sa te ascult.

    Apreciat de 1 persoană

  38. Mary said, on noiembrie 10, 2016 at 7:19 pm

    Intre timp la Sfantul Mormant se inlocuieste piatra de care s-a atins Cinstit Trupul Lui cu una noua, pentru restaurare. Daca avem grija sa nu scapam Euharistul pe jos sau sa scuipam cum oare vom inlatura aceasta piatra acum prea…veche….
    https://www.yahoo.com/news/jesus-tomb-opened-first-time-160800494.html

    Apreciază

  39. sherlock_holmes said, on noiembrie 10, 2016 at 8:36 pm

    Vorbeste mult si dezlinat,aproape incoerent uneori.In unele privinte merge pe urmele parintelui Aldea,cel cu Rusia,imparatul Putin si care a sfirsit in viziuni mincinoase dovedite.Nu cred ca stie cu adevarat cine sint dusmanii Bisericii ca si ai tarii la ora actuala,e dezorientat.

    Totusi nu pare a fi om rau,numai ca il paraseste curajul ,poate macar sa marturiseasca adevarul.Adica ar putea sa le spuna enoriasilor dinsului ca unele articole ce au semnat ierarhii in Creta nu este conform adevarului,ca ereziile nu pot fi numite biserici,ca minciuna nu poate avea taine dumnezeiesti,poate sa le vorbeasca de Sfintii Parinti si invataturile lor,poate sa le vorbeasca din sfintii si duhovnicii contemporani,parintele Iustin Popovici,Arsenie Papacioc,Serafim Rose….sa le vorbeasca despre semnele vremurilor,despre pericolele ce pot aparea in Biserica,adica sa formeze acea constiinta vie a madularelor Bisericii care pot pune o presiune buna si asupra ierarhilor.

    Cum ar fi daca dinsul l-ar pomeni pe ierarh si nimeni din biserica nu ar spune Amin. Nici lui nu-i poate face nimeni nimic dar nici enoriasilor.Si daca aceasta s-ar repeta si la alte biserici,si altele….si lucrurile acestea se vor afla si mai sus,aceasta ar fi o presiune buna.

    Sau sa spuna oamenilor ca sint si niste canoane care ar trebui respectate,dar ca momentan dinsul nu o poate face,ori din frica,ori din teama de a nu gresi,de a nu ramine prea singur….pur si simplu sa fie sincer si sa marturiseasca adevarul in orice privinta si in duhul adevarului,cum bine a spus aici.

    In privinta harului sint de acord cu dinsul,nu a cazut in greseala lui Danion Vasile care spunea ca in Biserica ortodoxa nu mai exista har,inca de la reforma gresita a calendarului ( sper sa nu gresesc si sa-l acuz fara temei ),aceasta in timp ce tinea conferinte despre moastele izvoritoare de mir ale sfintilor din temnitele comuniste.

    Despre har de invatatura si marturisire parca as fi de acord ca nu prea mai exista ( eu unul nu as lua cuvint de invatatura de la un ierarh ecumenist pe tema ” bisericilor „,ecumenismului si ” tainelor ” la neortodocsi ) dar despre cel lucrator in taine,pentru mintuirea oamenilor da. Sint convins ca daca cineva merge la un preot care isi pomeneste ierarhul ecumenist ( el nefiind ecumenist ) din diverse motive ( frica,dezorientare,ba poate si mai rele ) si se spovedeste,aceluia Dumnezeu ii iarta pacatele.

    Dar daca si preotul este ecumenist si predica in sensul acesta,atunci nu prea mai are rost sa mergi in acea biserica.Te cureti eventual la spovedanie si te murdaresti din nou la predica,cu urmari din ce in ce mai periculoase.Apoi vor urma si altele mai rele,cind dupa ecumenism vor impune si homosexualitatea ca drept al omului si nu pacat,apoi nici la spovedanie nu ne mai curatim…..

    Apreciază

  40. Nicolae said, on noiembrie 10, 2016 at 8:40 pm

    Parinte Amfilohie, pe cit ne bucurati acum citiva ani cind dadeati martuira cea buna, pe atit ne-ati intristat acum.
    Cind dvs. aveati curajul marturisirii, altii taceau.Acum cind citiva barbati adevarati marturisesc impotriva ereziilor din Creta, dvs. taceti.De fapt nu taceti.Ati tacut, iar cind ati vorbit ati spus lucruri care ne-au mihnit profund.
    Dvs. motivati lipsa de atitudine impotriva adunarii din Creta pt ca „altii tac.”Noi ne comparam cu cei care tac si astfel apostaziaza, din lasitate sau din inconstienta, sau ar fi bine sa ne comparam cu sfintii care si-au pus viata pentru Hristos si Ortodoxie?
    Marturia noastra este in fata lui Hristos Dumnezeu,din dragoste pentru El, pentru mintuirea noastra, si abia dupa aceea este o marturie in fata „ierarhilor care au venit cu capul plecat din Creta” (in felul acesta i-ati perceput dvs. pe ierarhii nostri care „au infrint” in Creta).
    Cind vor trece la caterisiri îi veti considera tot „ierarhi cu capul plecat”? Sau îi veti numi prigonitori ai Ortodoxiei?
    Cuvintul dvs. e un „joc la doua capete”? Adica nu îi suparati nici pe ierarhi, dar nici nu vreti sa pareti ca sunteti de acord cu ereziile celor adunati in Creta? Se poate sluji la doi domni?
    Putem intelege.Poate ati obosit.Ava Iulian Prodromitul nu a obosit!
    Bunul Dumnezeu sa ne ajute sa-i urmam pe cei ce vor da marturia cea buna pina la sfirsit, iar dvs. sa fiti unul dintre aceia, unul dintre noi!

    Apreciază

  41. Raluca said, on noiembrie 10, 2016 at 9:25 pm

    Da, a avut centură neagră la ”ceva” înainte, și tot din aceeași categorie face parte și Dan Ion Vasile care a fost ani de zile yoghin și practicant de tantra yoga după propriile-i mărturisiri. Aceste practici păgâne orientale lasă urme adânci în sufletul omului, care se șterg foarte greu, în mulți ani de nevoințe, și abia după ce ești vindecat complet te poți considera VREDNIC să ieși la propovăduire. Dacă faci asta ÎNAINTE de a te fi curățat de influențele spiritualității orientale, având doar entuziasmul noului întors la credință poți cădea din mândrie în grave înșelări.
    Unitatea teritorială poate fi apărată doar de un neam dreptcredincios. Adevăratul pericol al destrămării unui neam este atunci când el pierde dreapta credință.

    Apreciază

  42. Maria said, on noiembrie 10, 2016 at 11:44 pm

    Tot o dau cu Duhul Sfant….dar roada Duhulu Sfant este dragostea, bucuria, pacea… vi se pare voua ca omul acesta are asa ceva? Are o privire si un ton la vorba cati provoaca iritare…iar despre blandete…are o incruntare…ma abtin sa spun pentru haina care o poarta.

    Apreciază

  43. Un anti ecumenist said, on noiembrie 11, 2016 at 2:33 am

    Mai Amfilohie,
    Unde e marturisirea de credinta despre care vorbeai cand traia pr Iustin? Acum s-a schimbat tactica?
    Al cui joc il joci mai omule?
    Ce ti-au promis astia ca ai ajuns sa tradeyi o cauya dreapta. te-ai luat si tu dupa Pavel Chirila si dupa cei de la Actiw News?
    Esti un fariseu in toata regula.

    Apreciază

  44. pr Ciprian Staicu said, on noiembrie 11, 2016 at 12:21 pm

    Doamne ajută!
    Pentru că văd că dezbinarea face multe victime, cu sufletul plin de durere, dar și cu responsabilitatea pastorală față de orice frate sau soră în Hristos, vreau să îmi cer iertare de la toți cei pe care i-am supărat cu ceva, inclusiv de la fratele Vasile, admin. acestui blog.
    Oricum, mie nu îmi stă deloc bine aciditatea, așa că am nevoie de rugăciune pentru a o birui.
    Dumnezeu să ne ierte pe toți și să ne binecuvânteze, unindu-ne în lupta pentru adevăr, neuitând că nu noi apărăm adevărul, ci Adevărul ne apără pe noi.
    Pr. Ciprian Staicu

    Apreciat de 1 persoană

    • saccsiv said, on noiembrie 11, 2016 at 12:59 pm

      pr Ciprian Staicu

      Doamne ajuta!

      Si eu imi cer iertare.

      Apreciat de 1 persoană

    • cosminmatiu said, on noiembrie 11, 2016 at 3:00 pm

      Si eu imi cer iertare,

      Doamne Ajuta !

      Apreciază

    • el said, on noiembrie 11, 2016 at 10:21 pm

      pr Ciprian

      Dumnezeu sa ne ierte pe toti care I- am gresit Lui cumva vreodata !
      la fel fratii cei pe care i-am nedreptatit cumva cu ceva !
      Dumnezeu sa fie cu dv !

      Apreciat de 1 persoană

    • octoviv said, on noiembrie 12, 2016 at 2:26 pm

      Vă rog frumos să mă iertați pentru tot ce v-am supărat, cu gândul, cuvântul sau fapta și Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Sale Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, ale Sfântului Sfințit Mare Mucenic Ciprian și Sfintei Mare Mucenițe Iustina ai Antiohiei, ale Sfântului Sfințit Mare Mucenic Ciprian al Cartaginei, ale Sfântului Părinte Ierarh Ioan Maximovici, Arhiepiscop de Shanghai și San Francisco, ale Sfântului Mare Mucenic Efrem cel Nou de la Nea Makri, ale Sfântului Părinte Ierarh Nicolae Velimirovici, Arhiepiscopul Ohridei și Jicei, ale Sfântului Părinte Cuvios Justin Popovici de la Celjie, ale Sfântului Părinte Cuvios Paisie cel Mare, ale Sfântului Părinte Cuvios Paisie Aghioritul, ale Sfântului Părinte Cuvios Siluan Athonitul, ale Sfântului Părinte Cuvios Ioan de la Prislop, ale Sfântului Părinte Cuvios Mărturisitor Visarion Sărai, ale Sfinților Mărturisitori Năsăudeni: Atanasie Todoran din Bichigiu, Vasile Dumitru din Mocod, Marin Grigore din Zagra și Vasile Oichi din Telciu, și ale tuturor Sfinților Săi din Biserica Sa Biruitoare, cu Sfântă Crucea Sa, să ne ierte pe toți, cei care vrem, cu voia și ajutorul Lui, cu sinceritate, să fim cu El și aici și în veșnicie, pentru tot cât L-am întristat, mâhnit, supărat sau Îl întristăm, mâhnim, supărăm, prin păcatele noastre, în fiecare clipă; să ne învețe, să ne înțelepțească, să ne lumineze, să ne întărească ca să nu-L părăsim pe El și Una, Sfânta, Soborniceasca și Apostolica Sa Biserică, să ne miluiască și să ne mântuiască.

      „Cu armă te va înconjura Adevărul Lui; nu te vei teme de frica de noapte, de săgeata ce zboară ziua, de lucrul ce umblă întru întuneric, de întâmplare și dracul cel de amiază zi. Cădea-va dinspre latura ta o mie, și zece mii deadreapta ta, și spre tine nu se vor apropia. Însă cu ochii tăi vei privi, și răsplătirea păcătoșilor vei vedea. Că Tu, Doamne, nădejdea mea, pe Cel Prea Înalt ai pus scăpare ție.” (Psalmul 90, 5-9)

      Blagosloviți și ne iertați.

      Apreciază

    • calin said, on noiembrie 14, 2016 at 9:38 am

      Si eu am fost banuitor cu pr Staicu, il rog sa ma ierte. Dar chiar si atunci cand scriam acelea speram sa ma insel. Nadajduiesc ca macar ce am scris atunci la suparare sa nu-i fi fost spre rau, ci pana la urma sa-i fi fost un imbold in plus pentru a o rupe cu ereticii. Ii cer inca odata iertare si personal m-as bucura sa scrie teologic, sobru/la obiect, dar cu sinceritate si convingere, cat mai aproape de duhul Parintilor, fara a mai recurge la artificii stilistice din spectrul smekeresc sau la exaltari nefiresti, care cel putin mie mi s-a parut ca stirbesc din autenticitatea mesajului si reduc din credibilitate, aducand si o nota de neseriozitate care din pacate nu ne face cinste noua romanilor.

      Apreciază

  45. Sluga netrebnica said, on noiembrie 11, 2016 at 4:53 pm

    „Azi nu mai merge cu forta si crima. Au vazut demonii ca nu au putere sa distruga, ci ca sangele martirilor aduce binecuvantare si sfintenie mai mare. De aceea acum lucreaza altfel, prin materialism.

    Moldovenii nostri, tinuti in saracie de un colos fara Dumnezeu- colosul sovietic- doresc sa traiasca decent, sa nu sufere de frig si de foame, sa se bucure de ziua de maine. Insa tocmai aici vine ispita occidentului, care spune: Iti dau bani, dar trebuie sa-mi dai sufletul tau! Trebuie sa accepti sodomia, sa respingi credinta ortodoxa, sa razi de pupatorii de moaste, sa-mi dai mie constiinta ta, sa iti vinzi sufletul! Sa fii ateu, sa fii eretic! Sa imi vinzi mie inocenta ta pe bani- pe un blid de linte! Asa s-a intamplat si cu Romania, romancele au plecat in Italia, spala babe la fund, pentru un ban, dar vai, multe si-au pierdut credinta, au acceptat sa se casatoreasca cu italieni eretici catolici, si-au botezat copiii la eretici, iar copiii lor au uitat limba romana. Apoi au aflat aceste nefericite, ca defapt nu fac parte din familie… ca au ramas tot niste sclave… ca nu sunt vazute si respectate ca oameni… Si iata o sclavie mai rea decat moartea! Oameni care in numele tolerantei si-au vandut sufletul… De unde acest blestem? Necredinta, materialismul, avorturile, pacatele mari, lipsa de Hristos! In multe tari din Nordul Europei copiii apartin statului ateu, parintii nu mai au drepturi asupra lor.”

    Integral la sursa: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/11/rusia-si-romania-credinta-bunastare.html

    Părintele Macarie Banu şi părintele Ciprian Staicu au slujit împreună la Schitul Oituz – predici:

    https://danielvla.wordpress.com/2016/11/09/preotul-macarie-banu-si-preotul-ciprian-staicu-au-slujit-impreuna-la-schitul-oituz/

    Apreciază

  46. tanase said, on noiembrie 11, 2016 at 4:58 pm

    Imi pare tare rau pentru pr. Amfilohie si pentru caderea lui, saracul nu mai e aceeasi persoana.
    Am vazut aici tot felul de oameni, care mai de care mai acizi ce il infiereaza, il pun la zid, il fac in toate felurile. A gresit, e adevarat, insa atitudinea de a condamna in felul asta pe un frate cazut NU E ORTODOXA! Sfintii parinti cand vedeau pe un frate ca a cazut, plangeau si spuneau cam asa; „azi a cazut el, maine voi cadea eu!”.
    Ceea ce ne tine inca treji in credinta adevarata este tocmai mila lui Dumnezeu, Duhul Sfant care ne protejeaza. Caci FARA El, „taria” noastra e slaba si neputincioasa, asa incat sa ne rugam a nu cadea si noi in ispita, caci dupa cum se stie, cel ce judeca pe pacatos si nu pacatul, el v-a cadea insususi in aceeasi ispita; sa nu fie!
    Bunul Dumnezeu sa ne intareasca!

    Apreciat de 1 persoană

    • el said, on noiembrie 11, 2016 at 10:25 pm

      tanase

      frate tu chiar crezi ca ne bucuram ca a cazut amfilohie ca sa mai avem un subiect de barfe si rating?
      dar amfilohie prin imaginea de „marturisitor” pe care in mod NEDREPT si-a agonisit-o, acum RATACESTE pe MULTI, INCLUSIV pe nefericitele alea de maici de la Diaoconesti, si … ii rataceste spre EREZIE si PIERZAREA SUFLETULUI.

      asa ca MERITA aratat cu degetul ca sa se fereasca cei fara viclenie de CURSELE lui.

      Apreciază

    • tanase said, on noiembrie 12, 2016 at 4:25 pm

      Nu am folosit nicaieri termenul „bucurie” ci m-am referit doar la „ATITUDINEA” de a condamna in felul asta pe un frate cazut si care NU E ORTODOXA! Se spune, pe buna dreptate ca ERETICII vor fi „ASEMENEA lupilor in piei de oaie, vor fi cunoscuti dupa FIREA lor INGANFATA, IUBIREA de desfatari si POFTA de putere – ACEIA vor fi tradatori CARE vor pricinui URA SI RAUTATE PRETUTINDENI; si de aceea a spus Domnul ca se vor cunoaste „dupa roade” (Luca 6, 43-45).
      Acu’ te intreb eu pe tine frate, personal si direct; vezi tu la parintele Amfilohie in interviul prezentat „firea inganfata”, „iubirea de desfatari”, vezi tu „pofta de putere” si mai ales „ura si rautatea pretutindeni”??? Caci eu, cinstit iti spun ca vad altceva, vad un frate care a cazut si care acum e neputincios. El a cazut saracul pentru pacatele mele, pentru rautatea mea si acum, mai mult decat oricand, are nevoie de rugaciuni smerite catre Dumnezeu!
      Poti tu sa compari ATITUDINEA cazuta a ereziarhilor BOR cu ATITUDINEA parintelui Amfilohie, care, asa cum se vede clar, e si el cazut?
      Si de ce zici ca par. Amfilohie are „imaginea de „marturisitor” pe care in mod NEDREPT si-a agonisit-o”. Cumva esti convins ca a „muncit” cu sarg cu scopul clar a a-si „agonisi” … imaginea de „marturisitor”? Cred ca exagerezi!
      „acum RATACESTE pe MULTI, INCLUSIV pe nefericitele alea de maici de la Diaoconesti” – „nefericitele maici” si nu doar ele CI toti „NEFERICITII CALUGARI, PREOTI SI ARHIEREI” care au intrat in manastire – preotie – arhierie DOAR pentru a-si asigura un trai mai usor sau pentru SEFIE – vor fi INTUNECATI la minte si nu vor vedea erezia nici daca li se vor demonstra CLAR asta!
      Unii calugari, preoti, arhierei CAD doar cu ingaduinta lui Dumnezeu, spre a se arata masura in care ne-am INVETERAT in rautati sau daca facem la fel ca si „samarineanul milostiv”. „Adevaratii slujitori ai lui Dumnezeu sunt supusi, IUBITORI DE FRATI si ascultatori de Biserica”.
      Evident ca nu putem iubi erezia, insa noi trebuie sa avem in vedere ATITUDINEA ereticului ca fiind cea care pune in balanta MODUL DE ABORDARE fata de unul sau celalalt. Caci e CLAR ca exista diferenta intre cei CAZUTI si am demonstrat asta mai sus nu din cuvintele mele ci ale Sf. Anatolie al Optinei.
      Intradevar „dragostea multora se va raci”, la sfarsitul vremurilor nu vom mai sti sa facem diferenta intre un FRATE cazut si un LUP in piele de oaie!
      Dumnezeu sa ne miluiasca!

      Apreciază

  47. A CAZUT PETRU VODA … | Saccsiv - Weblog said, on noiembrie 11, 2016 at 9:57 pm

    […] VIDEO: Parintele AMFILOHIE BRANZA despre MARELE SINOD. Integritatea teritoriala e mai importanta dec… […]

    Apreciază

  48. valentin said, on noiembrie 11, 2016 at 11:36 pm

    Sfânta Evanghelie după Marcu
    Capitolul 8 versetul 35

    http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=53&cap=8#35

    Şi chemând la Sine mulţimea, împreună cu ucenicii Săi, le-a zis: Oricine voieşte să vină după Mine să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să-Mi urmeze Mie.
    35. Căci cine va voi să-şi scape sufletul îl va pierde, iar cine va pierde sufletul Său pentru Mine şi pentru Evanghelie, acela îl va scăpa.

    Apreciază

  49. valentin said, on noiembrie 11, 2016 at 11:43 pm

    amfilohie a greșit ne rugăm și pentru el. nu trebuie pomeniți ierarhii pentru că au trecut de partea ereziei.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.