SACCSIV – blog ortodox

Interviu cu Parintele Iustin Parvu: Despre sinodul pan-ortodox ce se pregateste de catre ecumenisti

Posted in Parintele Iustin Parvu by saccsiv on august 23, 2012

se urmărește convocarea unui mare Sinod Ecumenic, prin care ierarhii ecumeniști să își întemeieze cu canoane mincinoase faptele lor neortodoxe. Deja sunt divergențe între Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I și mai mulți ierarhi necompromiși din Sinodul Greciei pe această temă.

În cazul acesta e bine că la ei sunt divergențe, asta înseamnă că mai ai dreptul la opinie, la noi cine să protesteze dintre episcopi? La noi se supun cuminți. Aici e liniște, nu cumva să vorbească cineva de vreo problemă internă a Bisericii. Noi nu ne amestecăm și rămânem mai bine dezinteresați în „pace”. Se vrea distrugerea Bisericii Ortodoxe, singura forță care mai ține omenirea. Au început cu Iugoslavia, pe care au fărâmițat-o, au trecut în Grecia, tot ortodocși, unde au creat anarhie și criză economică, urmăm noi. Prin aceste măsuri anarhice pe care le vedem luate la nivelul țării noastre, se urmărește distruge­rea României și a Ortodoxiei, după modelul iugoslav. Tot o intenție de distrugere a Ortodoxiei este și ecumenismul, una mai subtilă, din interior, prin care i se distrug bazele și principiile canonice, fără de care Biserica nu poate exista. Dar ea va exista prin episcopii și păsto­rii care vor alege adevărul. Ecumeniștii au falsa impresie că vor putea aduce ceva nou în Biserica lui Hristos. Să nu uităm că Biserica este trupul al cărui cap este Hristos. Nu o poți rupe de la Hristos, care este calea, adevărul și viața. Ecumeniștii nu vor reuși nimic. Reali­tatea nu o poți schimba în funcție de interesele omenești. Realita­tea dumnezeiască rămâne aceeași în orice veac. Acest sinod care se urmărește nu are scopuri și intenții bune. Dacă ar avea un scop bun ar ține cont de celelalte si­noade ecumenice statornicite de Sfinții Părinți și care au rostit anateme împotriva celor ce nu le vor respecta. În numele cărui sfânt și al cărui duh vin ei acum să schimbe ceva în dogmele Bi­sericii? Și cine să schimbe? Niște oameni erodați în nedreptate? Duhul Sfânt grăiește prin gurile purtătorilor de Dumnezeu, nu purtătorilor de interese omenești. Cum au ei îndrăzneala să mo­difice hotărârile Sfinților Părinți?

Cititi tot interviul pe site-ul Atitudini.

49 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

    • Stefan said, on august 24, 2012 at 1:11 am

      „liberalismul” este comunism sub alta forma dar cu acelas fond.

      Fiind inscris in „partidul liberal” se punea (si se pune), in mod evident si blatant, impotriva tarii si neamului.

      Spune :
      „Băieţi admirabili. Puterea lui Corneliu Zelea Codreanu i-a împins până la crimă. ”

      In loc sa isi caute la suflet si sa-si vada de pacate la varsta la care a ajuns, cauta in schimb sa manjeasca si sa ponegreasca Legiunea si pe Legionari in continuare.
      Nu is da seama,saracul , ca Dumnezeu I-a dat timp si viata lunga tocmai pentru a se pocai. Vai de noi cu asa ‘batrani’ .

      Apreciază

      • crestinul ortodox said, on august 24, 2012 at 1:48 pm

        vai de noi , cu astfel de ‘ hiene batrane ‘ si nerusinate , care chicotesc si astazi pe langa ‘Muribundul acesta’ numit Romania !

        Apreciază

    • Stefan said, on august 24, 2012 at 1:20 am

      Si inca una,

      Zice:

      „Măcar Duca a pierit pentru că a făcut un act de democraţie românească, desfiinţând Garda de Fier. Dar a făcut-o pentru că a socotit că e de datoria lui să salveze România. ”

      INCREDIBIL , ‘desfintand garda de fier sa salveze Romania’

      Mai jos, in articol , nenea asta care a ajuns degeaba la o varsta venerabila, este pozat ca facand parte din ‘gruparea’ de la 89′ care a pus bazele a ceea ce traim azi, si anume dstrugerea Tarii si dizolvarea neamului.
      El a fost ,si inca este se pare, vrajmas neamului romanesc la fel ca si ceilalti frati de-ai lui cu care a pozat, cu care s-a asociat si la fel si toti ‘urmasii’ si ‘invataceii’ lor care astazi conduc ‘statul roman’ si duc neamul la pierzare.

      toti – tradatori, toti – bolsevici.

      Apreciază

      • Verde said, on august 25, 2012 at 1:51 am

        Si cioroianu a recunoscut ca „legionarii nu erau corupti fata de restul partidelor, nu s-au gasit dovezi in acest sens…dar erau antisemiti” (domne…. cei mai criminali….)

        Apreciază

  1. Aurora said, on august 24, 2012 at 12:56 am

    Stim din profetiile sfintilor ca al 8-lea sinod va atrage dupa sine pedeapsa lui Dumnezeu. VA FI INCEPUTUL SFARSITULUI.

    Apreciază

  2. Dan said, on august 24, 2012 at 3:08 am

    Cunosc ca saccsiv m-a rugat sa nu mai postez pe blogul lui si nu-i voi incalca dorinta. Oricum internetul este o patima a mea de care trebuie sa ma las deci e spre binele meu sa nu mai pierd timpul comentand inutil si doar spre a-i enerva pe altii cu rea intentie, si maniindu-ma si eu pe ei fara motiv.
    Dar totusi simt nevoia inainte de a ma retrage definitiv de pe blog sa imi cer iertare tuturor cititorilor acestui blog si lui saccsiv/administratorilor pt. ca i-am stresat, deranjat, bulversat, suparat, maniat prin comentariile mele si prin raspandirea a tot felul de ideologii dracesti, de care imi pare rau. Nu astept iertarea, nu o merit, dar am datoria macar sa va cer iertare.
    Nu am nici o scuza pt. purtarea mea, nici pt. ura mea de oameni cu care v-am necajit; pur si simplu nu iubesc oamenii, nici macar pe mine insumi nu ma iubesc, si cu atat mai putin pe straini, formula lui Sartre „Aproapele meu e iadul” fiind valabila pt. mine. Nu incerc sa ma justific, doar zic ca niciodata nu am iubit pe nimeni, nici macar propria familie (care mi-a facut numai bine), cu atat mai putin nu sunt capabil sa iubesc niste straini pe care nu-i cunosc.
    In fine, intrucat ura nu este compatibila cu crestinismul, si nu pot sluji la doi stapani (si urii de oameni si lui Dumnezeu), macar ca-I sunt dator, daca inima-mi e prea impietrita sa simta ceva, macar sa nu mai fac rau si sa ma autoizolez de oameni nu din ura ci pt. a nu le pricinui rau, macar atat Ii datorez lui Dumnezeu, daca printre oameni nu pot trai.
    Asadar, va scriu doar pt. a ma dezice si lepada oficial de toate ideologiile dracesti si inumane pe care le-am sustinut si cu care v-am agasat, dar mai cu seama pt. ca in nebunia mea am cautat sa imi justific patimile (ura de oameni si iubirea de argint ca si multe altele) chiar facand apel la Biblie, la Cuvintele lui Hristos, si la Sfinti, ale caror vorbe le-am rastalmacit pt. ca nu cumva sa fiu nevoit sa renunt la ceea ce am iubit atat de mult: pacatul. Dar cum nu vreau sa ma despart de tot de Dumnezeu (chiar daca prin pacat sunt departat de la El), cu toate ca sunt cel dintai intre pacatosi, ma caiesc de faptele mele rele, scarbit de ceea ce am devenit din libera-mi alegere si, macar pentru ca El S-a rastignit pt. mine (de ce, nu stiu, ca eu m-as fi aruncat in iad de la nastere la cat de ticalos sunt, de fapt, m-as fi avortat inca din pantecele maicii mele daca ar fi fost sa ma judec in locul lui Dumnezeu, deci de ce a facut El ceva pt. mine ce nici eu n-as face pt. mine insumi?), nu ii voi mai uri pe oameni de acum incolo si voi cauta sa-I implinesc Legea dupa cum pot. Dragoste pt. oameni nu pot avea inca, abia ii pot iubi pe ai mei, insa ce pot face e sa nu mai fac rau oamenilor fie prin cuvinte, sau fapte, si sa imi asum singuratatea mai bine decat sa intru in vrajba cu ei.
    Scuzati lungul meu comentariu, am cautat sa nu omit nimic din ceea ce am avut de spus. Va rog inca odata sa ma iertati, desi stiu ca nu merit, si nici nu ma astept la ceva de la voi (cum poate cineva sa ma ierte cand nici eu nu ma pot ierta? poate numai Dumnezeu cu timpul cand va considera El ca am facut pocainta adevarata). Totusi, in ciuda mandriei mele, imi calc pe inima si imi recunosc greselile in fata voastra, cerandu-va iertare. Daca vreti sa ma iertati, bine, daca nu, iarasi e bine, eu am facut ce-am putut, in rest Dumnezeu ma va judeca.
    Dumnezeu sa va miluiasca pe toti si daca aveti pacate sa va ierte. Amin.

    Apreciază

    • AB said, on august 24, 2012 at 9:55 am

      Frate Dan,

      „macar sa nu mai fac rau si sa ma autoizolez de oameni nu din ura ci pt. a nu le pricinui rau, macar atat Ii datorez lui Dumnezeu, daca printre oameni nu pot trai.”

      Ai mare grija ca asta sa nu fie o ISPITA a Satanei pentru a te arunca in deznadejde. Spun asta pentru ca si eu mai am ganduri de tipul asta. Incearca sa tii cat mai aproape, CU DINTII, de persoanele de la care ai folos duhovnicesc si te simti mai apropiat.

      Te rog din suflet sa nu te lasi prada acestor ganduri pentru ca apoi iti va fi foarte greu. Poti incerca sa te sfatuiesti si cu duhovnicul tau pe aceasta tema.

      Te inteleg din tot sufletul si te voi pomeni si eu in rugaciunile mele. Dumnezeu sa te ajute sa biruiesti!

      Zi cu pace tuturor!
      Doamne ajuta!

      Apreciază

    • mircea.v said, on august 24, 2012 at 11:15 am

      Dan,

      citeste din parintele Paisie (cele 5 volume si viata lui).
      Vei deveni vesel si nestresat.

      Apreciază

    • G-man said, on august 25, 2012 at 1:58 pm

      Dan , Dumnezeu sa te ajute sa pui inceput bun. Aici nimeni nu uraste pe nimeni , nu e voie , iar cine o face e lup imbracat in oaie. cat despre pacate , nu exista frati fara , si sa fie vii.
      E un mare dar ca ai ajuns sa constientizezi propia-ti neputinta. Roagate la Maica Domnului , ca nu degeaba i se spune si Grabnic Ajutatoare.

      Apreciază

    • Maria said, on august 29, 2012 at 3:49 pm

      Dan ,
      Ti-am citit comentariul abia azi ,pt ca nu am fost acasa o saptamana si pot sa-ti spun cu certitudine ,ca nu esti singurul care se mustra pe sine pt pacate in general .
      Nimeni dintre noi ,nu-i drept inaintea lui Dumnezeu ,ci drept este singurul Dumnezeu ,asa ca fii tare si nu te izola de lume ,sa nu cazi in deznadejde ,pt ca-i un pacat mare acesta .
      Toto suntem pacatosi , nevrednici ,dar Dumnezeu ,stie slabiciunile fiecaruia si ne suporta asteptand sa ne intoarcem la pocainta .
      Nu ai facut niciun rau aici pe blog si nu esti singurul care a mai contrazis pe ici pe colo pe cineva .
      Trebuie sa ai duhovnic stabil ,sa-l consulti foarte des ,sa te impartasesti cat mai des si sa nu te retragi in sine ,sa comunici cu semenii ,sa-ti alegi prieteni care sa fie buni crestini si sa nu fii legat sufleteste de averi si lucruri materiale ,sa ai cat iti trebuie pt un trai decent si nimic mai mult ,pt ca toate se duc „pe apa sambetei ”
      atunci cand parasim aceasta lume ,fara sa luam ceva cu noi ,dupa moarte ,decat faptele noastre .
      Si tu sa ne ierti pe noi ,pt ca si noi ti-am raspuns tot in termeni pe masura .
      Nu-i cazul sa te retragi de pe blog ,pt ca este un blog crestin si nu te poate influienta in rau .
      Doamne ajuta !!!

      Apreciază

    • elis said, on noiembrie 4, 2016 at 4:00 pm

      Iti raspund destul de tarziu…Ai facur un pas mare. in pocainta ta, cerandu- ti iertare…Noi te iertam si ti dorim pace si liniste sufleteasca . Cu pasi marunti dar siguri te indrepti spre credinta! Dumnezeu sa te ierte su sa te ajute sa te apropii de el!! Doamne ajuta!

      Apreciază

  3. crestinul ortodox said, on august 24, 2012 at 7:54 am

    sa nu te intristezi
    trebuie sa ne rugam , trebuie sa luptam pentru Adevarata Credinta , ORTODOXIA
    ” Ce faceti Parinte acolo la manastire , pai daca cadem , ne ridicam , daca cadem iarasi ne ridicam si asa pina cand DUMNEZEU sa ne afle cand va cauta spre noi , sa fim ridicati spre Slava Lui ” Cuviosul Paisie Aghioritul

    Apreciază

  4. mihai4 said, on august 24, 2012 at 1:20 pm

    http://www.jurnalul.ro/fun/sex-plaja-foto-621918.htm tot mai dese astfel de stiri.ieri, alta cu 2 tineri In Rusia pe o motocicleta in timp ce rula pe autostrada. azi la noi o femeie a violat un taximetrist. astea sunt spuse in profetii.prea multa decadenta si asta e doar inceputul

    Apreciază

  5. Aurora said, on august 24, 2012 at 2:26 pm

    Frate Dan,
    Iti primim cu bucurie cainta si te iertam din inima. Eu, cel putin. Dar sfatul meu e sa nu te insingurezi prea tare. Tu nu esti pustnic sa lupti singur cu ispitele. Cand esti chinuit de satana si nu te inarmezi cu iubire fata de semeni, singuratatea nu e un sfetnic bun. Daca consideri ca e mai bine sa nu mai scrii pe blog ca sa nu mai faci tulburare altora, e o hotarare inteleapta, dar tine aproape de cativa prieteni crestini care nu te vor lasa din bratele lor. Adu-ti aminte de slabanogul pe care il purtau cu ei cei 4 prieteni. Eu cred ca slabanogii suntem noi, patul este Evanghelia, iar cei patru prieteni sunt cei 4 evanghelisti :Ioan, Marcu, Luca si Matei. Asta mi-a trecut prin cap in clipa aceasta, gandindu-ma la tine. Daca iti inspir incredere, iti dau adresa mea de e mail :
    auroradumitru_ad@yahoo.fr. Poate ne incurajam reciproc. Maica Domnului sa aiba mila de tine !

    Apreciază

  6. Cosmin M said, on august 24, 2012 at 2:39 pm

    Singuratatea e periculoasa. Spunea parintele Cleopa ca in viata de obste sa mantuiesc mii de calugari pe cand in viata de pusnic poate unul dintr-o mie. Daca cazi in inselare si sansa e foarte mare sa se intample si esti singur, nu mai are cine te salva.

    Apreciază

    • nelu said, on august 25, 2012 at 10:54 am

      @cosmine:singuratatea e mai putin periculoasa decat viata de familie? exista cruce pentru fiacare,totul e sa faci voia lui Hristos,adica daca Hristos zice sa te duci in pustie si te duci fi sigur ca nu o sa fi singur ! concluzia este ca sa facem voia lui Hristos mereu,sa aflam care este si apoi la :treaba !

      Apreciază

    • nelu said, on august 25, 2012 at 10:55 am

      @cosmin ,daca pici in inselare in viata de familie tragi si sotia si copii in inselarea aia ! cum ti se pare?

      Apreciază

  7. Cosmin M said, on august 24, 2012 at 2:40 pm

    Nu stiu daca am dat mai sus exact cifrele dar ca si pusnic e mult mai greu.

    Apreciază

  8. STOP RFID 666 said, on august 24, 2012 at 4:21 pm

    NU STRESATI PREA MULT SLUGILE INTUNERICULUI

    http://www.jurnalul.ro/externe/celula-inchisoare-breivik-banda-de-alergat-birou-laptop-621950.htm

    Apreciază

  9. Pr Timotei said, on august 24, 2012 at 11:10 pm

    Sinodul 8 Ecumenic exista, este Sinodul tinut pe timpul Sfantului Fotie Patriarhul Constantinopolului in care este eradicata erezia Filioque. Si Sinodul 9 Ecumenic exista, este gruparea Sinoadelor Isihaste in jurul figurii Sfantului Grigorie Palama, ambele Sinoade sunt considerate ecumenice de sinoadele care au urmat si de marii teologi Romanides, metallinos, telenghidis, Ieroteos vlahos, etc.
    Ambele Sinoade Ecumenice ataca tocmai baza invataturii papistase, tocmai din aceasta cauza sunt trecute cu vederea. Sfantul Fotie si Sfantul grigorie Palama, alaturi de Sfantul Marcu Eugenicul sunt cei 3 Noi Sfinti Mari ierarhi, dar scosi din calendarul BOR, ca sa nu dea exemplu „prost” teologilor romani si sa atace papismul.

    Apreciază

    • mosu said, on august 26, 2012 at 12:54 pm

      Unii creștini ortodocși (dar nu întreaga Biserică Ortodoxă) consideră și următoarele două Sinoade ca având caracter ecumenic. Alții, în schimb, le consideră doar Sinoade locale importante.
      VIII. Al Patrulea Sinod de la Constantinopol (879-880) l-a repus în scaunul constantinopolitan pe Sfântul Fotie cel Mare și a anatematizat pe oricine ar aduce modificări Crezului Niceo-Constantinopolitan, abrogând deciziile Sinodului tâlhăresc din 869-870. Acest Sinod a fost inițial acceptat în Occident, dar a fost ulterior dezavuat în favoarea Sinodului tâlhăresc care îl înlăturarse din scaun pe Fotie.
      IX. Al Cincilea Sinod de la Constantinopol (1341-1351) a atestat ortodoxia teologiei isihaste, așa cum era ea formulată de Sf. Grigorie Palama și l-a condamnat pe filosoful occidentalizant Varlaam din Calabria.
      Sursa: http://ro.orthodoxwiki.org/Sinoade_Ecumenice

      Apreciază

  10. lastun said, on august 24, 2012 at 11:26 pm

    Frate Dan chiar daca fratele Vasile ti-a interzis sa mai poaezi pe blorgul saccsiv te rog citeste in continuare blogul sassiv si ramai conectat la site-urie si blogurile ortodoxe pentru ca impetrirea inimi nu se rezolva cu singuraratate si izolare. Numai dragostea si iubirea crestin ortodoxa pot distruge impetrirea inimi. Frate Dan roagal pe Bunul Dumnezeu, Maica Domnului si pe sfantul pe care ii porti numele sa iti scoata in cale oamenii care sa iti imbuneze inima roagate si mergi si la Sfantul Maslu si citeste vietile sfintilor. Doamne ajuta-ne.

    Apreciază

  11. STOP RFID 666 said, on august 24, 2012 at 11:48 pm

    SFANTUL SEBASTIAN – IUBIREA DE LUME

    “O, ostasii lui Hristos cei tari! O, luptatori prea iscusiti ai ostirii celei dumnezeiesti! Iata ca si prin taria sufletelor voastre si cu barbatie v-ati apropiat de biruinta. Iar acum, pentru ticaloasa momire de la ai vostri, voiti a lepada jos cununile cele vesnice? Sa invete prin voi barbatie ostasii lui Hristos a se inarma cu credinta. Sa nu voiti a va lepada semnul biruintei voastre, pentru lacrimile femeii si nu slabiti punerea picioarelor voastre pe grumajii vrajmasilor, pentru ca nu, iarasi luand putere, sa se ridice spre razboi, care, desi intai era cumplit asupra voastra, mai pe urma insa mai cumplit se va arata. Deci ridicati, in patimirile acestea pamantesti, cu preaslavire, steagurile nevointei voastre si nu va lipsiti de Hristos pentru o nefolositoare tanguire copilareasca. Caci acestia pe care ii vedeti plangand, s-ar fi bucurat acum de ar fi stiut cele ce stiti voi; caci ei socotesc ca numai aceasta singura este viata, care, luand sfarsit, nici o parte nu ramane celui viu, trupul fiind mort. De ar fi stiut ca este alta viata fara de moarte si fara de durere, in care impartaseste bucuria cea de-a pururea, cu adevarat s-ar fi sarguit impreuna cu voi a merge catre aceea si viata aceasta vremelnica intru nimic socotind-o, pe cea vesnica ar fi poftit-o. Pentru ca viata aceasta de acum este degraba trecatoare si atat de nestatornica, incat nici catre cei ce o iubesc pe ea nu poate vreodata sa-si pazeasca credinta; caci, de la inceputul lumii, cei ce au nadajduit spre dansa s-au pagubit si pe toti cei ce au poftit-o, i-a inselat; apoi si-a batut joc de toti cei ce s-au mandrit cu dansa, pe toti i-a mintit si pe nici unul nu l-a facut cu nadejde; in fine, cu totul s-a aratat ca este minciuna. O! de-ar fi umblat numai cu minciuna si sa nu se fi dus in ratacirea cea cumplita! Dar ce este mai amar, ca viata aceasta pe iubitorii ei ii duce catre toata faradelegea. Aceasta pe iubitorii de pantece ii indulceste cu imbuibare si cu bautura. Pe iubitorii de patimi, la desfranare si la toata necuratenia ii indeamna.

    Viata aceasta indeamna pe talhari sa fure, pe cel manios sa se iuteasca, pe cel mincinos sa insele. Aceasta seamana intre barbati si intre femei despartire; intre prieteni, vrajba; intre cei blanzi, gilceava; intre cei drepti, nedreptati; intre frati, sminteli. Aceasta ia de la judecatori judecata dreapta, de la cei curati, intreaga intelepciune; iar de la mesteri, cinstea si, ca sa nu pomenim pe cele mai cumplite ale ei, apoi ea duce catre mari fapte rele pe iubitorii sai, incat uneori ucide frate pe frate, fiu pe tata si prieten omoara pe prieten. Oare cu a cui indemanare se fac acestea? Cu al cui sfat? Cu ce fel de nadejde si gand se savarsesc niste faradelegi ca acestea? Oare nu pentru viata aceasta de acum, pe care prea mult iubind-o, oamenii se urasc unul pe altul? Pentru ca fiecare isi cauta lui singur petrecerea cea mai cu bune placeri. Caci pentru ce injunghie talharul pe calator, bogatul napastuieste pe cel sarac, cel mandru face strambatate celui smerit si cel vinovat de tot raul goneste pe cel nevinovat? Cu adevarat toate rautatile acestea le lucreaza cei ce slujesc vietii acesteia de acum, care poftesc a petrece si a se indulci cu dragostea ei multa vreme; ea, sfatuind la toate rautatile pe poftitorii si slujitorii sai, ii da pe ei fiicei sale celei nascute dintr-insa, adica mortii celei vesnice, in care au cazut si oamenii cei dintai pentru aceasta. Caci, creati fiind spre cistigarea vietii celei vesnice, s-au dat pe sine intru dragostea vietii vremelnice; apoi s-au facut robi placerii pantecului si tuturor dulcetilor. Dupa aceea au cazut in iad, nimic neducand cu ei din bunatatile cele pamantesti. Aceasta viata de acum va insala pe voi, o, prieteni iubiti?“

    Apoi a zis catre parintii mucenicilor: “Pe acesti iubiti ai vostri, care merg catre viata cea vesnica, sa-i intoarceti inapoi cu sufletul vostru cel nedrept? Aceasta va sileste pe voi, o! femei ale sfintilor, ca prin momelile voastre sa razvratiti mintile cele mucenicesti si sa-i abateti de la scopul lor cel bun? Prin sfatuirile voastre le mijlociti moarte in loc de viata si robie in loc de mantuire. Pentru ca, de se vor invoi cu sfaturile voastre, apoi putina vreme vor vietui cu voi, iar dupa aceea va fi nevoie a se desparti de voi; si astfel se vor desparti, incat nu veti putea sa va mai vedeti unul cu altul acolo, fara numai in muncile cele vesnice, unde vapaia arde sufletele necredinciosilor, unde serpii tartarului mananca buzele hulitorilor, unde aspidele rup piepturile inchinatorilor de idoli, unde este plansul cel amar si suspinarea cea grea, unde nu se mai conteneste tanguirea in munci. Aceasta va invita pe voi o! cinstiti parinti, ca sa dati inapoi cu tanguirile voastre cele fara de socoteala pe fiii vostri care alearga catre ostasirea cea cereasca, catre cinstea cea nestricata si catre prietenia Imparatului celui vesnic?

    Deci dati loc acestora ca sa scape de muncile acelea, dupa aceea sarguiti-va si voi a va izbavi de acelea, spuneti-le iarasi a se sargui catre cununa cea gatita lor. Nu va temeti, caci nu se despartesc de voi, ci merg ca sa va gateasca voua in cer lacasuri stralucite, intru care cu dansii si cu fiii vostri va veti satura de bunatatile cele vesnice. Daca aici va mangiie casele cele frumoase de piatra, cu cat mai vartos va vor mangiia pe voi frumusetile curtilor celor de sus, unde mesele de aur curat stralucesc, unde camarile sunt zidite din pietre scumpe, cu margaritare impodobite si cu slava stralucite; unde-s gradinile de-a pururea inflorite cu flori nevestejite, unde-s campuri verzi si indestulate cu izvoare de ape dulci; unde vazduhul este intodeauna cu mireasma buna negraita, unde este ziua cea neinserata, lumina cea neapusa si bucuria cea nesfarsita; unde nu este durere, nici intristare, nici suspin, nici un fel de vedere urata, nici o grea mirosire, nici o auzire a vreunui glas de intristare, de plangere si de infricosare. Ci toate se vad frumoase, toate au miros ca niste aromate, toate se aud inveselitoare. Acolo canta neincetat cetele ingerilor si ale arhanghelilor, slavind pe Imparatul cel fara de moarte intr-un glas.

    Deci, pentru ce sa treceti cu vederea o viata ca aceasta si sa o iubiti pe cea vremelnica? Au doara pentru bogatii? Acelea pier degraba, iar cei ce voiesc a le avea langa ei vesnic, sa auda ce raspund catre dansii bogatiile lor: asa ne iubiti pe noi, ca sa nu ne despartim de voi niciodata; insa a merge in urma voastra, dupa ce muriti voi nu putem; iar a merge inaintea voastra, vietuind voi, putem; insa numai daca ne veti porunci voi, adica de ne veti trimite inaintea voastra. Lacomul imprumutator si lucratorul de pamant cel osarduitor sa va fie voua chip, caci acela da omului aur in datorie, ca indoit sa ia de la dansul; iar celalalt, feluri de seminte seamana in pamant, ca sa le poata lua insutit. Deci datornicul da imprumutatorului indoit aurul sau si pamantul creste samanta semanatorului insutit; iar bogatiile voastre pe care le veti incredinta lui Dumnezeu, oare nu le va da voua indoit de multe?

    Astfel trimiteti acolo bogatia voastra inainte si apoi sarguiti-va a merge si voi degraba. Pentru ca ce foloseste viata aceasta vremelnica? De ar trai cineva o suta de ani si apoi cand va veni ziua cea de pe urma, au nu se vad toti anii cei trecuti si toate dulcetile vietii, ca si cum n-ar fi fost niciodata? Numai ca raman niste urme ca ale unui calator strain, care ar fi gazduit la noi intr-o zi. O! cu adevarat nebunul si acela care nu stie nici unele din aceste bunatati, numai acela nu poate iubi aceasta viata prea frumoasa. Cu adevarat al celui fara de pricepere este lucrul acesta a se teme de pierderea acestei vieti pieritoare, spre a primi pe cea pururea viitoare, intru care indulcirile, bogatiile si veseliile se incep, ca sa nu se sfarseasca niciodata, ci fara sfarsit raman in veci. Caci cel ce nu voieste sa iubeasca o viata ca aceasta pururea fiitoare, acela si pe aceasta vremelnica in desert o pierde si cade in moartea cea vesnica. Apoi se tine legat in iad, unde este focul cel nestins, supararea cea de-a pururea si muncile cele neincetate, unde vietuiesc duhuri cumplite, cu capete de serpi, ai caror ochi slobod sageti de foc, ai caror dinti sunt mai tari ca fildesul, cu cozile de scorpie, cu glasuri ca ale leilor racnesc si numai la vedere sunt infricosatoare si aduc mare frica, durere cumplita si moarte amara.

    O! de-ar fi cu putinta a muri intr-acele infricosari si munci, dar ce este mai cumplit, caci de aceea vietuiesc ca sa moara neincetat. Pentru aceea nu se mistuieste pana in sfarsit, ca fara de sfarsit sa se munceasca. De aceea raman intregi ca in veci sa se invenineze de muscarile balaurilor. Apoi madularile cele muscate iarasi se innoiesc, ca iarasi, sa fie spre mancarea serpilor celor inveninati si a viermilor celor neadormiti.

    O! prieteni, o cinstite femei ale sfintilor! Nu doriti a intoarce aceasta doime sfanta de la viata cea fara de sfarsit, catre acel fel de moarte infricosata si fara de sfarsit! Nu-i atrageti de la bucurie catre tanguire! Nu-i sfatuiti a merge de la lumina la intuneric! Nu-i chemati de la odihna cea dulce la muncile cele amare! O! doime sfanta, Marcheline si Marcu! Nu va lasati sa va insele dusmanul cel viclean care v-a adus o ispita ca aceasta prin casnicii vostri! Nu va aruncati in muncile cele nesfarsite si nu va dati in mainile diavolului! Nu va inselati cu dragostea acestei vieti vremelnice, cu frumusetile acestei lumi vazute si dulcetile cele desarte ale vietii! Nu va lasati biruiti de rugamintea parintilor, de tanguirea femeilor, de lacrimile copiilor, de momelile prietenilor si ale rudeniilor! Aduceti-va aminte de cuvintele Domnului: Vrajmasii omului sunt casnicii lui. Caci nu ne sunt prieteni acestia care ne despart pe noi de Dumnezeu, ci vrajmasi. Dragostea lor catre noi nu este adevarata, ci mincinoasa, de vreme ce dragostea lui Dumnezeu si imparatia cerurilor cea gatita celor ce iubesc pe Dumnezeu o jefuiesc si de atatea bunatati ne lipsesc pe noi.

    Deci, nu lasati ca sa va ia din maini plata aceea pentru care v-ati ostenit atata! Caci iata, cu adevarat ca si cum in mainile voastre tineti acum bunatatile cele gatite voua. Iata, acum stati langa usile camarii celei ceresti. Iata, acum cununile vi s-au impletit si Hristos, puitorul de nevointe, va asteapta ca sa va incununeze si sa va preamareasca inaintea sfintilor ingeri. Iata, acum a sosit sfarsitul alergarii voastre. Deci, nu va intoarceti inapoi ca femeia lui Lot, ca sa nu va faceti stalp neinsufletit, caci veti pierde sufletele voastre. Nu va intoarceti cu mai multa dragoste catre parinti, catre femei, catre copii, ca sa nu fiti nevrednici de Hristos, care a zis: Cel ce iubeste pe tatal sau sau pe maica-sa, sau pe fiu sau fiica, mai mult decat pe Mine, nu este vrednic de Mine. Sa nu fiti asa de nepriceputi, ca dupa ce ati inceput cu duhul, acum sa sfarsiti cu trupul. O! de as fi avut parte de Hristos, Dumnezeul meu, ca mai inainte de voi, sa-mi vars sangele pentru El; ca voi sa fi privit la patimirea mea si moartea mea sa va fi fost voua pilda spre a va pune sufletele pentru Domnul vostru si al meu“!

    Acestea si altele multe graind Sfantul Sebastian, indata l-a stralucit o lumina dumnezeiasca din inaltime si fata lui era ca a ingerului, incat s-au spaimantat necredinciosii de slava fetei lui. Apoi au fost vazuti de unii sapte ingeri, imbracand pe fericitul Sebastian cu haina stralucita si un tanar prea frumos, zicandu-i: “Tu, totdeauna vei fi cu mine“. Acestea s-au facut in casa lui Nicostrat, unde erau inchisi Marchelin si Marcu. Iar femeia lui Nicostrat, cu numele Zoe, care de sase ani isi pierduse glasul dintr-o boala cumplita, a ramas muta, dar puterea auzului si a intelegerii o avea nevatamata. Aceasta, auzind toate cele graite de Sebastian si intelegandu-le bine, apoi, vazand si stralucirea fetei lui, a cazut la picioarele lui, rugandu-l sa i se dezlege limba ei. Iar fericitul a zis: “De sunt rob al lui Iisus Hristos si de sunt adevarate toate cele ce a auzit aceasta femeie din gura mea si prin ele a crezut, sa porunceasca Domnul meu, ca sa se dezlege buzele si limba, precum odinioara a proorocului Zaharia“.

    Apreciază

  12. Valentin Dorneanu said, on august 25, 2012 at 12:04 am

    propun un articol cu tema – Antena3 televiziunea în slujba poporului da sau nu
    Dacă da, care popor 😕 Mi se pare manipulare dar f. ascunsă și prea greu de sesizat și vreau să văd cum gândiți și voi
    invit toți românii la dezbatere publică

    Apreciază

    • nelu said, on august 25, 2012 at 10:51 am

      @ vali dorneanu,ce zici frate de o dezbatere despre foamea de bani a lui iuda cel vechi si actualii sinodali care vor sa fie ei stapani pe icoane si cruci sa aiba pusculitza mereu plina ! asa trebuie sa fie preotul:iubitor de bani?

      Apreciază

    • saccsiv2 said, on august 25, 2012 at 11:48 am

      Valentin Dorneanu, nu ti-e clar cine conduce toata mass-media? cel mai bunlucru este sa renuntam definitiv la televizor.. caci cprin el va vraji lumea si antihrist.. sunt atatea carti ortodoxe de citit..

      Apreciază

      • ciprian said, on august 25, 2012 at 2:42 pm

        saccsiv2, sa stii ca ai mare dreptate cu televizorul, un preot de la tulcea pr spiridon in varsta de 88 de ani mereu ne spune sa renuntam la televizor, eu i-am spus nu pot parinte am incercat, el mi-a spus crezi ca scapi usor de cel necurat

        Apreciază

  13. Valentin Dorneanu said, on august 25, 2012 at 12:05 am

    ce mai face fratele Vasile ?

    Apreciază

  14. lastun said, on august 25, 2012 at 12:28 am

    Frate Dan de asemenea daca ai o problema ca impietrirea inimi nu sta vino mai des la slujbele de la Sfanta Biserica, spovedestete mai des la preotul duhovnic, cerceteaza ortodoxia si tot ce inseamna ea roaga-te si vei fi ajutat. Cel ce cere primeste si cine bate i se raspunde. Doamne ajuta-ne

    Apreciază

  15. lastun said, on august 25, 2012 at 1:32 am

    Reflecta realitatea foarte bine interviul cu parintele Iustin Parvu. Parintele Iustin zice in articol ca conducatori de genul Constantin Brancoveanu si Mihai Viteazu apar o data la 200 de ani. Iar eu sant trist dar nu din cauza aceasta ci pentru ca:

    un preot zice: un conducator pentru tara noastra trebuia sa se nasca dar mama sa la avortat. Ce sa faca acum Bunul Dumnezeu alege si el din cei ce sant. Dar din cei ce sant nu prea are din ce alege. Pana la urma alege pe cineva, dar persoana acea e asa „stramba” incat doar pe acea persoana o are buna Dumnezeu pentru a ne conduce in viitor.

    Inspaimantator este ca Dumnezeu nu mai are din romanii din ce alege ca sa puna in fruntea tari pentru ca MILIOANE si MILIOANE de avorturi sau facut. Cine stie oare decat Dumnezeu stie cati oamenii care puteau sa schimbe viitorul tarii au fost omorati prin avort. Cine stie decat Dumnezeu cati oameni de stiinta, cati ” Clepa Ilie, Arsenie Boca sau Arsenie Pasacioc”, preoti poate chiar episcopi si partiarhi cate milioane de oameni care ar fi putut face ceva pentru Hristos pentru fratii ortodocsi si pentru Romania au fost omorati prin avort ?
    Sa ne rugam Domnului nostru Iisus Hristos, Maici Domnului si tuturor sfintilor sa ne dea un conducator si oameni bunii alaturi de el ca sa conduca tara aceasta bine.

    Cat despre acest sinod pan-orodox si ce vrea sa se realizeze prin ecumenism si prin Patriarhul nostru si episcopi monarhii si monarhiile si cei care sau dat de partea ecumenismului si „viitoarea lor biserica ecumenista si dogma lor o ciorba cu de toate” vaiii lor, celor cei asculta si sant de partea lor ca daca cineva va strica Biserica Ortodoxa si invatatura ortodoxa Dumnezeu ii va strica pe ei si va pune pe altii in locul lor la fel ca aici Ev.Matei 21, 33-44 ( Pilda lucratorilor celor rai ).
    Sa ne rugam Domnului nostru Iisus Hristos, Maici Domnului si tuturor sfintilor sa ni pazeasca pe putini parintii marturisitori pe care ii avem:Iustin Parvu, Amfilohie Branza, Nicolae Tanase, Mihai Valica plus pe altii care il marturisesc drept pe Hristos. Doamne ajuta-ne.

    Apreciază

  16. lastun said, on august 25, 2012 at 1:44 am

    Fratilor si frate Valentin Dorneanu nu va mai uitati la televizor ca mult prostii, sminteli, desfranari si tot cea ce este rau ne servesc aproape toate televiziunile si patroni lor si grupurile care patroneaza aceste televiziuni.
    Cei ce butoneaza telecomanda in speranta ca poate e ceva bun pe acolo se manjesc si se umplu de pacate iar cei nestiutori si caldicei in credinta ortodoxa ratacesc foarte periculos aiurea in intunericul ce se numeste televizor sau mai degraba zis televiziunii. Iar mult strica parintii copii care ii lasa ore in sir pe copii la televizor la dascalul fidel al diavolului. Nu televiziuniilor si programelor tv Punct Doamne ajuta-ne.

    Apreciază

    • nelu said, on august 25, 2012 at 10:48 am

      @ lastun ,gresesti ! ar trebui: nu abuzului ! ca a vedea pe ce lume traiesti nu e deloc rau ! chiar deloc ! esti cam fanatic ! ai citit si tu o brosura impotriva tv si ai devenit o bruta ! nu obiectul e de vina ci scopul pentru care il folosesti ! stai calm si renunta sa citesti brosuri daca le interpretezi ca un musculos !

      Apreciază

      • G-man said, on august 25, 2012 at 1:54 pm

        marcel , ti-ai schimbat nikul da naravul ba , tot ca un birjar vorbesti . pai in momentul in care iti faci un frate „fanatic” te anunt ca nu esti departe de a fi un om al sistemului , cu toata energia ta de a fi combatant pe aici.
        Ia vezi ce zice dl Virgiliu de televizor si efectele lui. Poti spune ca cine nu poate din cauze ca nu toti isi pot convinge toata familia sa renunte la tv , e bine sa il foloseasca cu moderatie , dar cine poate renunta definitiv are un mare castig. Ia incearca sa vezi ce simti dupa o perioada fara tv. Si nu o sa ramaii neinformat te asigur mais unt si alte mijloace.
        si in alta ordine de idee stii ce e fanatismul ,ala prost care poate face rau si unui crestin? nu renuntatu la tv mai obama man, ci dorinta arzatoare de a prinde un razboi , asta e fanatism , ia mai cerceteaza-te si vezi unde e fanaticul. Insusi mucenicii nu fugeau dupa mucenicie , ci incercau sa scape , dar atunci cand erau prinsi nu dadeau inapoi pentru nimic in lume, de la credinta lor. Dar nu alergau ca nebunii sa fie sacrificati ..desi au existat si asa ceva , dar care au fost scosi din randul mucenicilor. pentru ca intrau singuri in gura lupului. Cadere de-a dreapta.
        am fost scurt si ti-am zis multe sper sa intelegi ceva.

        Apreciază

      • nelu said, on august 25, 2012 at 3:44 pm

        @ G man,daca tv e foarte rau atunci calculatorul cum este ?ia da tu un exemplu si nu mai deschide calculatorul daca zici ca tu esti pacifist? de unde sti tu cum vorbesc birjarii? ce am zis asa rau de ai sarit ca ars? eu recunosc mari lipsuri de comunicare ,dar vad ca nimeni in afara de tine nu a mai facut in ultimele zile atac la persoana! nu vrei sa lasi securismele de depistare o oamenilor si sa vorbim cu folos? da tu un exeplu si nu mai deschide tv caci asa zicea si presedintele:nu va uitati la antene !oamenii ca sa si formeze opiniile cauta cunostinte,ca le iau din ziare,de la tv,calculator,barfe…ca scuza :nu am stiut ..nu e valabila,crezi ca un taran care nu se uita la tv si nu stie de ecumenism si cade in el e fericit? sa fim si noi ca politicienii :in coabitare,daca e posibil

        Apreciază

      • G-man said, on august 25, 2012 at 4:11 pm

        marcel , vezi ca deja te lasi manipulat de tv . pai daca base a zis sa nu te mai uiti la antene tu faci expre ca sa ii faci ciuda lui base! dar eu nu vorbeam de pericolul manipularii ci de pericolul pe care il transmit acele unde tv de care vorbeste Virgiliu , vezi ca e si pe net conferinte cu dansul.
        ce parere am de calculator , atata timp cat pe net mai poti citi carti scrise de Sfintii Parinti , zic ca mai e utilizabil. Nu acelasi lucru se poate spune de tv. Dar daca poti renunta si la net linistea o sa fie si mai mare.
        Sa nu incepi si tu ca nu esti marcel si ca nu esti un prieten si ca nu esti marcela , sau cum te-ai mai semnat ca m-am saturat de ipocrizie. Nu iti pastrezi nikul , nu am inteles de ce , nu vrei sa iti asumi ce spui de la un articol la altul ?
        si las-o moarta cu atacul al persoana , ca deja iti zic eu 2 pe aceasta pagina care au facut atac al persoana , unu esti tu , altu e crestin ortodox.
        Eu am facut o copilatie de raspuns la toate paostarile tale , de-a lungul timpului cu nume diferite , marcel /marcela/un prieten..etc
        Sau ai uitat ca ai vizitat si spamul ca ne-ai inebunit cu videourile alea sectare ca obama e anticrist , si fratele Vasile ti-a zis sa o lasi mai moale.
        Ai macar demnitatea si asumati ce spui nu face pe niznaiu , ca schimbam foaia .
        si eu am probleme in a trasmite scris ce vreau sa spun de aia sper sa intelegi. SI nu e atac al persoana e o corectare.Nu am probleme cu ura si invidia , dar iau foc la fenomenul numit prosteala.

        Apreciază

      • G-man said, on august 25, 2012 at 5:13 pm

        Nu sunt pacifist , nu imi place pacea de dragul pacii, imi place sa fie intelegere intre frati in Adevar .
        Nu e ceva securistic sa iti zic ca ai mai postat cu alte nikuri , e ceva ce imi insulta inteligenta , aia care o mai am . Daca tu crezi, pentru ca ceilalti frati nu ti-au zis nimic ,i-ai pacalit postand cu diverse nikuri , te inseli.
        Nu e atac la persoana e o observatie sa nu mai folosesti jicniri , si mai ales cuvinte pe care ni le atribuie sistemul ca: „fanatic”, ca risti sa te identifici cu ei. O sa tot fim numiti asa , lasa-i pe altii sa o faca.

        Apreciază

      • cineva said, on august 26, 2012 at 12:00 am

        @nelu

        daca tu crezi ca televizorul te informeaza pe ce lume traiesti, te inseli. Televizorul nu face altceva decat sa te hraneasca cu ceea ce vor altii sa stii. Cu internetul e altceva, poti verifica la mai multe surse si pana la urma poti da de urma adevarului.

        Apreciază

  17. ciprian said, on august 25, 2012 at 2:50 pm

    incep sa se aleaga oile de capre, cine va fi cu ecumenismul vor fi caprele si cine contra vor fi oile si vor fi o turma si un pastor. sa dea Dumnezeu sa nu intram in turma de capre!

    Apreciază

  18. vasilica said, on august 25, 2012 at 3:43 pm

    Dan

    Ca ti-ai recunoscut greselile si considerandu-te ,,cel mai pacatos dintre toti pacatosii” eu zic ca ai pus inceput bun..Doamne ajuta!,..

    Si eu recunosc ca, sunt cea mai pacatoasa dintre toti pacatosii.,

    Apreciază

  19. lastun said, on august 25, 2012 at 5:00 pm

    Frate Nelu si fratilor crestini ortodocsi sa ma iertati daca crezi sau crede cineva ca sant fanatic. Eu nu din brosuri vorbesc ci din propria experienta. Copil fiind m-am uitat la prostiile pe care unele televiziuni „nocturne” le aratau si sa stricat viata mea din rau, in mai rau si la extrem de rau. Copil fiind si neavand idee ce este credinta ortodoxa, si ce este pacaltul, atunci am asimilat acele lucruri rele si tare mi-am stricat viata ani de zile ca uramarile de la televiziunile „nocturne”. Ce stiam eu atunci ca copil ? Nimic si ce stiu copii si mici tineri care se uita azi la emisiunile tv femei goale si semi goale,cearta, ura dusmanie, crime, modele si exemple proaste de urmat. Mai demult ma uitam la Trinitas tv si mi-au aratat vreo 2 emisiuni in care era un preot si un invitat,iar invitatul un batran academician a folosit aceste fraze de 2 ori ca „specia umana”. Omul este facut dupa chipul lui Dumnezeu si nu este specie ca alte vietuitoare de pe pamant.
    Dar bunul si mult milostivul Dumnezeu mi-a scos oamenii in cale cand am dorit sa cunosc adevarul si mi-a arat calea ce buna.
    Frate Nelu si fratii crestini ortodocsi care dintre voi crede ca poate sa selecteze emisiunile tv pentru el si familia sa fara sa se murdareasca si fara sa-i murdareasca pe familia sa cu multe rele de la tv se inseala. Asta e parerea mea.
    Frate Nelu si fratilor cresini ortodocsi pazitiva copii de emisiunile tv cele rele ca sa nu ajunga ca lastun cand a fost el copil. Doamne ajuta-ne.

    Apreciază

    • cineva said, on august 25, 2012 at 11:56 pm

      @lastun

      Nu exagerezi frate, asa este. Eu personal nu am televizor si nici nu-mi lipseste. Pentru cei care fac asocierea televizor/internet: NU este acelasi lucru. Pe internet iti alegi in mod constient si deliberat ceea ce vezi sau ce citesti in timp ce televiziunea iti serveste ce vrea ea, tu avand numai posibilitatea de a accepta sau nu oferta. Ispite pot fi cu amandoua, dar cu televizorul sunt mai mari… te joci cu telecomanda de plictiseala si nu stii peste ce dai si mai ales daca ai taria sa schimbi canalul atunci cand ceva neasteptat dar placut trupeste iti sare in fata. Cand aveam televizor.. ei bine.. mi se intampla sa nu am taria sa schimb canalul chiar asa de repede.. Si atunci l-am scos cu totul. Mai bine ‘neinformat’ cu Dumnezeu decat informat cu satana.

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.