SACCSIV – blog ortodox

Gaselnita: BOALA MANCATULUI SANATOS. A alege alimentatia sanatoasa denota ca esti bolnav mintal?

Posted in Uncategorized by saccsiv on iulie 6, 2010

   Citez din articolul Choosing healthy foods now called a mental disorder:

   In incercarile sale neobosite de a fabrica “boli mintale” din aproape orice activitate umana, industria psihiatrica ne propune cea mai ridicola gaselnita de pana acum: “boala mancatului sanatos”.

   Nu e o gluma: daca te concentrezi pe o alimentatie sanatoasa, esti “bolnav mintal” si foarte probabil ca ai nevoie de un tratament chimic cu medicamente psihotropice puternice. Dupa spusele publicatiei The Guardian, “fixatia asupra mancatului sanatos poate fi un semn al unei serioase boli psihice”, denumita orthorexia nervosa. Denumirea latina a fost aleasa pentru a-i da un aer cult, similar majoritatii bolilor cunoscute (de exemplu osteoporoza inseamna “oase cu gauri in ele”).

   Guardian continua: “Orthorexicii au de obicei reguli stricte legate de alimentatie. Refuzul de a consuma zahar, sare, cofeina, alcool, grau, gluten, drojdie, soia, porumb sau produse lactate reprezinta doar inceputul. Orice aliment care a fost tratat cu pesticide, ierbicide sau aditivi artificiali este si el exclus.”

   Deci, ca sa lamurim… Incercarea de evitare a chimicalelor, lactatelor, a soia si a zaharului te transforma intr-un bolnav mintal, conform acestor experti. Daca esti atent sa eviti pesticidele, ierbicidele sau ingredientele modificate genetic, precum soia si zaharul, ai o problema.

   Insa… consumarea de junk food este considerata normala. Consumul de mancare procesata imbibata in chimicale sintetice este foarte ok. Doar bolnavii mintali aleg mancarurile organice, naturale.

   Ce inseamna normal cand vine vorba de alimente?

   V-am avertizat ca asta urmeaza. Cu ani de zile in urma am avertizat cititorii NaturalNews asupra unei potentiale incercarii de a scoate broccoli in afara legii, datorita fitonutrientilor sai anti-cancer. Acest atac asupra consumatorilor informati face parte din agenda lor. Este un efort de a-i marginaliza pe acestia prin catalogarea lor drept bolnavi psihic si internarea lor in institutii psihiatrice, unde li se vor administra droguri si mancare procesata, plina de chimicale toxice.

   The Guardian merge atat de departe pana la a afirma ca „obsesia” de a alege o mancare sanatoasa poate provoca malnutritia orthorexicilor.

   Deci, conform acestei „logici”, mancarurile sanatoase provoaca malnutritie! Mancarurile toxice ne dau, probabil, necesarul complet de nutrienti. Nu e de nicio mirare ca oamenii sunt atat de bolnavi astazi: mass-media ne invata ca alimentatia sanatoasa este o boala mintala care provoaca malnutritie!

   Nu ai voie sa-ti pui intrebari. Sezi, taci, mesteca si inghite. Nu te mai gandi la ce mananci si fa exact ce ti se spune de catre mass-media si producatorii de mancare procesata. A-ti pune intrebari despre efectele junk-food-ului asupra sanatatii tale este o boala psihica. Si daca esti obsedat de citirea ingredientelor de pe ambalaje, esti un ciudat.

   Acesta este mesajul pe care ni-l transmit. Consumatorii de junk-food sunt „normali”, „sanatosi” si „bine hraniti”, in contrast total cu cei care isi doresc o alimentatie sanatoasa.

   De ce atacul acesta asupra oamenilor normali? Dr. Gabriel Cousens este de parere ca acesta se datoreaza faptului ca traiul intr-o permanenta stare de trezvie mintala si spirituala este posibil doar prin consumul de mancaruri naturale. Consumul de junk-food te tembelizeaza si te face usor de controlat. Iti afecteaza judecata prin amortirea simturilor cu MSG, aspartam si extract de drojdie. Oamenii care traiesc din junk-food sunt docili si isi pierd rapid capacitatea de a gandi pentru ei insisi. Acestia iau drept bune toate cate li se servesc la televizor sau de catre cei ce-i conduc, nepunandu-si niciodata intrebari despre propriile actiuni sau despre cele ce se petrec in jurul lor.

   In contrast cu acestia, consumatorii de alimente naturale (cu toti nutrientii medicinali inca intacti) incep sa se trezeasca. In timp, acestia incep sa-si puna intrebari despre realitatea ce-i inconjoara si incearca explorarea in adancime a unor subiecte precum comunitatea, natura, etica, filozofia si au o imagine mult mai clara a evenimentelor.

   Aceasta, bineinteles, reprezinta un mare pericol pentru papusarii din spatele societatii de consum in care traim astazi, deoarece consumul se bazeaza pe ignoranta combinata cu sugestivitate. Pentru ca oamenii sa continue sa cumpere orbeste mancaruri, medicamente, asigurari de sanatate si bunuri de larg consum, este necesara oprirea functiilor superioare ale creierelor acestora. Mancarurile procesate, imbibate in chimicale toxice, reusesc aceasta de minune. Acesta este motivul pentru care acest tip de alimentatie este folosit in scoli, spitale si inchisori: pentru a-i mentine pe oameni concentrati asupra TV-ului, cu toate „binefacerile” sale: violenta, frica, sport, sex etc.

   Viata de zombie este insa ceva „normal” in ziua de azi, in conditiile in care majoritatea lumii traieste asa. A fi cu adevarat normal, insa, inseamna altceva. Alimentatia sanatoasa iti ofera libertatea, in timp, de a gandi pentru tine insuti.

   Daca vreti sa fiti vii, treji si sa detineti controlul asupra propriilor decizii, mancati mai sanatos! Nu va asteptati insa la popularitate printre „expertii” veacului acestuia.

   Renuntarea nu este insa una usoara. Unii sunt mai pregatiti pentru aceasta, altii nu. Totul depinde de propriile alegeri.

   Cititi va rog si:

ASPARTAMUL a fost numit AminoSweet si va fi considerat indulcitor natural …

Porumbul modificat genetic imbolnaveste ficatul si rinichii

STUDIU: Trei tipuri de cereale modificate genetic, marca MONSANTO, sunt TOXICE

Uniunea Europeana APROBA porumbul si cartoful modificati genetic …

COLA poate afecta calitatea SPERMEI

VIDEO: majoritatea produselor alimentare din SUA sunt vandute in ambalaje ce contin un … hormon sexual

DOCUMENTARE CELEBRE: “Viitorul alimentatiei”, subtitrare in limba romana si o analiza a sa, un excelent film despre revolutia verde si controlul ELITELOR asupra hranei

 

37 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on iulie 6, 2010 at 3:01 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. alexbidam91 said, on iulie 6, 2010 at 3:02 pm

    saccsiv fara suparare sa stii ca ti-am luat acest articol si l-am publicat si eu pe blogul meu .

    Apreciază

  3. Maria said, on iulie 6, 2010 at 3:27 pm

    articolul pe care l-ati tradus este tendentios, scos din context si prost-interpretat. asa cum se si spune in articolul din The Guardian, preocupare EXCESIVA pentru mancatul sanatos POATE FI semnul unei boli psihiatrice grave. orthorexia nervosa se refera la a cea categorie de oameni (o minoritate) care fac din mancatul sanatos o OBSESIE. nu zice nimeni sa nu fii preocupat de ce bagi in gura, insa exista o minoritate de oameni care se gandesc excesiv la lucrul asta si care actioneaza in consecinta. si nu este nici o gluma, nici o minciuna ca pot deveni malnutriti (de ex vegetarienii extremi care pot face carenta de vitamina B12 pentru ca nu mananca nici un fel de carne, niciodata).

    asa cum majoritatea oamenilor prefera sa fie slabi sau in forma, printre ei exista si o minoritate care au anorexie care este o boala extrem de grava.

    Apreciază

    • Radu said, on iulie 6, 2010 at 6:30 pm

      Pai dna. Maria, cum sa nu fii obsedat de ce bagi in gura?
      Ia puneti mana pe Biblie si o sa vedeti ca de pe prima pagina Dumnezeu le specifica lui Adam si Evei ce sa manance, in termeni exacti. Si mai apoi in Levitic iarasi apar normele Lui alimentare.
      Trebuie sa fii extrem de riguros cu mancarea. Obsedat e putin spus. Trebuie sa pazesti cu sfintenie regulile alimentare. Esti ce mananci. Daca mananci nesanatos, atunci sunt foarte mari sanse sa gandesti nesanatos.
      Iar cu vegetarienii extremi e o gogorita ca au carente de vitamina B12. Eu am fost vegetarian extrem timp de vreo 6 luni, si am avut niste progrese foarte mari de pe urma acestui mod de alimentatie. M-am lasat din indolenta, dar stiu cum imi mergea mintea atunci, cu ce energie ma trezeam dimineata, buna dispozitie…
      Doamna pana si culoare pielii de pe fata mi se schimbase. Sunt calugari care tin post de nu va vine sa credeti si traiesc mai mult decat noi astia mirenii.

      Deci ca sa concluzionez si sa pricepeti o data pentru totdeauna:
      Primii oameni creati de Dumnezeu erau vegetarieni. Si au trait sute de ani. Asta spune tot!
      Si dovada este chiar in Biblie. Luati Biblia si verificati. E de ajuns sa cititi prima pagina si o sa gasiti acolo ce le zice Dumnezeu sa manance! Si daca gasiti ceva de peste sau carne eu mananc Biblia aia!
      ASA!

      In alta ordine de idei, doamna, lungimea intestinelor noastre, raportate la lungimea corpului da acelasi numar ca la cai, vaci si alte animale vegetariene.
      Acum sa va traduc. Lungimea intestinelor banuiesc ca e clar. Lungimea corpului nu este totuna cu inaltimea, ci este distanta de la crestetul capului pana la nada fundului.
      Daca impartiti lungimea intestinelor la lungimea corpului o sa aveti acelasi numar ca la animalele vegetariene. Nici macar omnivore!!
      Iar cele carnivore se delimiteaza clar. Caci au lungimea intestinelor mult mai scurta!
      Si e firesc sa fie asa, caci carnea mancata, putrezeste in intestine. Nu cred ca stiati asta, dar va zic eu acum. PUTREZESTE!
      In intestine exista un mediu umed si cald propice acestui lucru. Si resturile raman acolo mult timp. Luni de zile, poate si ani.

      Daca ati avea un regim vegetarian macar jumatate de an ati intelege imediat diferentele. Se schimba atat de multe, incat nu o sa va vina sa credeti. Nici transpiratia nu mai miroase la fel.

      Ca exista beneficii asta e clar. Dar si Dumnezeu a specificat niste lucruri in sensul asta si ar fi bine sa ne tinem de ele, chiar cu obsesie. Face bine, nicidecum rau.

      Apreciază

      • Maria said, on iulie 6, 2010 at 6:58 pm

        Haideti s-o luam pe rand:

        1. obsesia, de orice natura, si indreptata spre orice, e o boala psihiatrica. Obsesia fata de o persoana, de bani, de cum arati, etc etc…

        2. „gogorita” despre vegetarieni este cat se poate de adevarata. rezervele de vit B12 din ficat sunt suficiente pentru 3-4 ani din momentul in care nu mai ai nici un aport exogen. deci faptul ca dvs ati fost vegetarian timp de 6 luni NU CONTEAZA, pentru ca inca mai aveati vit B12 ca sa functionati normal. este o informatie pe care o puteti verifica FACIL.

        3. primii oameni creati de Dumnezeu NU erau vegetarieni. Insusi Abel, fiul Evei si a lui Adam era crescator de oi. Chiar daca nu mancau carnea, macar beau laptele, si tot nu erau vegetarieni.

        4. „Daca impartiti lungimea intestinelor la lungimea corpului o sa aveti acelasi numar ca la animalele vegetariene. Nici macar omnivore!!”

        Multumesc de explicatie, dar nu are nici o logica si nici o relevanta. De ce si de unde exact ar trebui sa rezulte ca acest raport are VREO legatura cu modul de alimentatie?! Pun pariu ce ficatul vacii, al calului, etc e de vreo 3 ori mai mare ca ficatul uman. Asta inseamna ca… CE?

        5. Domnule draga, nimic nu putrezeste in dumneavoastra decat daca sunteti MORT sau foarte bolnav. Digestia umana are loc in prezenta acidului clorhidric (care este un acid extrem de puternic) si in prezenta enzimelor, care omoara cam orice bacterie misca pe-acolo, la un om sanatos. Asta daca ne intelegem amandoi si pornim de la aceeasi baza informationala, ca termenul „laic” de putrezire se refera la invadarea cu bacterii. Si chestia asta se intampla numai pana in colon, unde colcaie de bacterii BENEFICE care secreta o multime de vitamine esentiale, pe care organismul uman nu este capabil sa le sintetizeze de unul singur.

        6. Sunt absolut de acord cu dvs ca regimul vegetarian este benefic, facut din cand in cand; sa obsesionezi pe aceasta tema si sa ajungi sa te alimentezi exclusiv numai cu anumite grupe de alimente si pentru mult timp, este o cu totul alta problema.

        Din cunostintele mele biblice, Dumnezeu nu interzice carnea. A, ca interzice anumite tipuri de carne, iarasi este o alta discutie.

        Multumesc de dialog.

        Apreciază

      • Radu said, on iulie 6, 2010 at 9:43 pm

        Doamna Maria,

        Sunt incantat de discutie si am sa va raspund la punctele sustinute de dvs. cu dovezi clare:

        1. Obsesia este un cuvant. Raul si binele sunt impartite clar. Obsesia este o fixatie, pe o anumita idee. Am putea spune ca noi crestinii suntem obsedati de Dumnezeu.
        Eu nu gasesc nimic rau in asta. A avea fixuri cu privire la alimentatie, la igiena, comportament si care sa aiba rezultate pozitive, mi se pare un lucru bun. Sa ai un fix cu privire la calitatea alimentelor nu mi se pare rau. Dar sa ai un fix cu privire la pornografie spre exemplu, e ceva daunator. Nu cuvintele dau sensul rau ci obiectul actiunii.
        Ma rog… nu vreau sa fac o polemica pe tema asta caci este lipsita de importanta vizavi de tema alimentatiei.

        2. Nu are sens sa discutam despre B12 pentru ca este din start o gogorita. Daca e sa ne luam dupa ce spuneti dvs. inseamna ca avem vitamine atata timp cat avem o piele pe noi. Ori lucrurile nu stau chiar asa. As putea sa va dau exemplu chiar Parintele Iustin.
        A stat inchis o lunga perioada de timp, si inchisoarea pe vremea comunistilor nu insemna lapte sau carne. Maxim niste paine uscata si apa. Poate un cartof si o fasole din cand in cand. Si in zilele bune un mar.
        ANI DE ZILE!
        Parintele are acum o varsta de invidiat si se tine bine. Si a mai si postit binisor.
        Chestia cu vit. B12 este o minciuna. Eu in cele 6 luni m-am simtit din ce in ce mai bine, ori daca aveam carente de vitamine ar fi trebuit sa fie invers.

        3. Cand dvs. spuneti ca primii oameni NU erau vegetarieni contraziceti Biblia:
        „29. Apoi a zis Dumnezeu: „Iată, vă dau toată iarba ce face sămânţă de pe toată faţa pământului şi tot pomul ce are rod cu sămânţă în el. Acestea vor fi hrana voastră.
        30. Iar tuturor fiarelor pământului şi tuturor păsărilor cerului şi tuturor vietăţilor ce se mişcă pe pământ, care au în ele suflare de viată, le dau toată iarba verde spre hrană. Şi a fost aşa. ”
        Facerea – Capitolul 1

        Dumnezeu nu spune nimic de lapte si branzeturi.

        4. Ficatul vacii poate fi de 3 ori mai mare ca al omului insa si vaca e probabil tot de atatea ori mai grea.
        Nu v-am spus de lungimea intestinelor de pomana. Carnivorele au intestinul subtire foarte scurt comparativ cu ierbivorele. Si aici iar ne lovim de B12. Sunt elefanti, maimute, zebre si multe animale care au un regim vegetarian.
        Acestea nu au carente de vitamina B12? Sau atator animale nu le trebuie? Mi-e greu sa cred asta.
        Si daca tot am adus acest fapt in discutie, cunoasteti dvs. vreun animal care consuma lapte, dupa ce este intarcat?
        Omul ar fi singurul si iarasi mi-e greu sa cred ca noi avem un organism cu atatea exceptii.

        5. O sa iau un exemplu scurt. MICII. Un mic facut pe gratar contine in el cantitatea de gudron a in jur de 100 de tigari. Poate chiar 200. Cum se digera acest gudron? Cum se absoarbe??
        Dvs. faceti o mare confuzie crezand ca absolut tot se digera. Unul dintre cele mai dure sisteme digestive din regnul animal apartine hienei. Hiena are un tract intestinal foarte scurt si dur. Total opus omului. Practic excrementele de om sunt inca foarte hranitoare pentru hiena. Iar ecrementele hienei sunt efectiv niste pietre de calcar. Nu mai au nimic in ele.
        Iar excrementele de vaca spre exemplu, sunt inca foarte hranitoare. Nu de pomana sunt ingrasamantul cel mai cautat. Omul se duce catre animalele cu dieta vegetariana datorita tractului intestinal, nicidecum catre una omnivora.

        Pentru cunostinta dvs. am sa va mai prezint un fapt legat de lapte. Laptele contine cazeina, o proteina extrem de nociva pentru colon. Colonul sugarului are o alta constitutie tocmai din aceasta cauza. Cazeina este un factor esential al declansarii cancerului de colon.
        Sunt si studii pe aceasta tema. Sunt si experimente cu rezultate extrem de clare. Daca doriti vin cu informatii.
        V-am zis, in afara de om nu exista nicio alta fiinta pe acest pamant care sa consume lapte dupa intarcare!!

        6. Eu acum nu am un regim vegetarian si mi-e mai rau decat cand il aveam. Mananc un piept de pui si cad pe spate ca organismul se lupta cu ce ii dau. Cand eram pe regimul vegetarian dupa o farfurie de mazare stateam 10 minute si puteam sa ma ocup de alte activitati. Nicidecum moleseala aceea care numai buna nu e.

        Apreciază

      • cyp said, on martie 2, 2011 at 11:58 am

        1. Desi primii oameni au fost vegetarieni, nu de aia au trait mai mult (dupa potop radiatiile abundende ne-au schimbat ADN-ul)
        2. Lui Noe Dumnezeu ii zice sa manance orice animal
        3. Nu confunda vegetarianismul cu postul
        4. Obsesia alimentara exista (de exemplu cand stai sa calculezi caloriile). Totusi verificarea continutului alimentelor nu e o obsesie avand in vedere ce contin
        5. Majoritatea comentariilor despre lungimea intestinelor par copiate dintr-o carte de yoga. Oare de ce?

        Apreciază

    • a4m said, on iulie 7, 2010 at 5:24 am

      nu devii malnutrit daca nu bagi carne in gura… hai sa fim seriosi… Dumnezeu i-a creat pe oameni vegetarieni, si toate animalele au fost la inceput vegetariene, pana la caderea omului in pacat, asa ca nu-mi spune tu mie ca Dumnezeu nu ne-a facut bine de la inceput si a corectat apoi organismul nostru ca sa putem consuma carne din nevoia de B12… in orice caz, B12 se gaseste si in oua si lactate, fructe de mare, peste, drojdii, anumite alge, germenele de griu, in orezul integral, malt, LUCERNA…
      la ce carne umflata mancam din magazine (pui care ajung la 2 kg in 2 saptamani)… mai bine fara…

      Apreciază

      • Maria said, on iulie 7, 2010 at 12:53 pm

        Sunt de acord, „malnutrit” este un termen mai larg. Insa deficienta de vit B12 intr-un regim strict vegetarian este cat se poate de reala.

        http://ods.od.nih.gov/factsheets/vitaminb12.asp#h3

        dupa cum vedeti, vit B12 NU se gaseste in produsele vegetale, iar asa-zisele surse vegetale sunt insuficiente si indisponibile organismului uman din cauza competitiei la nivelul ileonului cu alte molecule analoage. „Competitia” este un termen in biologia moleculara, despre care v-as invita sa nu vorbim pentru ca nu cred ca pornim de la aceeasi pregatire medicala.

        „asa ca nu-mi spune tu mie ca Dumnezeu nu ne-a facut bine de la inceput si a corectat apoi organismul nostru” … Am zis eu asa ceva?

        Serios, as vrea si eu sa imi zica cineva de unde reiese ca Dumnezeu a impus un regim STRICT vegetarian. Ma gandesc numai la minunea pestilor….

        Apreciază

      • cyp said, on martie 2, 2011 at 12:01 pm

        Nu e vorba de asta. Dupa caderea in pacat omul a fost pedepsit sa munceasca pentru painea lui. Fara pedeapsa asta, nu ar fi avut nevoie sa manance carne. In plus dupa potop climatul s-a schimbat (racindu-se in unele zone) care a creat din nou necesitatea consumarii de carne. Fiecare degradare a naturii si a omului prin pacat a cerut compensari. Unele prin restrictii si altele prin adaugiri.

        Apreciază

    • Vio said, on martie 28, 2012 at 7:40 am

      Draga Maria, lasa-ma sa-ti spun ca esti prost informata, te rog nu mai lua articole ce trateaza aceleasi clisee despre vegetarieni, informeaza-te si apoi ahi sa discutam. Mitul acesta ca vegetarienilor le lipseste B12, da-l uitarii. Nu lua din presa ce ii convine presei sa relateze. Cazurile ce semnaleaza acest gen de „deficienta” sunt cazuri izolate,ori pentru ca nu au stiut cum sa dea corpullui toti nutrienii, au practicat un vegetarianism dupa ureche. Deci, te rog, nu generaliza si fa si tu o cautare doar asa de curiozitate, „surse naturale de vit B12” si vei vedea cate bunatati vegetale sunt pe lumea asta sa ne daruiasca acest B12. Si apoi mai e o problema, B12 depinde de sistemul notru digestiv si de multi factori, si daca ai sa fii curioasa sa te uiti macar la o emisiune a Dr Stroescu in care spune chiar ca acest celebru B12 nu este chiar nemaipomenit in corp, mai ales cand avem tumori. Dar dezbaterea nu este asta, ci, Maria draga, nu mai eticheta asa din prima fara sa cunosti, este foarte trist pentru altii.

      Ann Wigmore, Gabriel Cousin si o lista intreaga au demonstrat ca imposibilul este posibil, ca boli pe care societatea le considera incurabile, nu mai zic de recurentul diabet inuslinodependent, din care se infrupta atatea alboratoare ce produc insulina, ei Gabriel Cousin a demontrat ca o dieta vegetariana de 21 de zile (desigur, nu dupa ureche) poate trata diabetul inuslinodependent si nu numai. Dar asta nu e interesant pentru Sistem, Pentru ca devenim omeni sanatosi, calri la minte, ageri, cu credinta puternica……Domane Ajuta!

      Apreciază

  4. Ortodox pe stil vechi said, on iulie 6, 2010 at 3:46 pm

    Nu tre sa lipseasca din casa Orezul Graul Porunbul sunt cele mai de baza si cele mai inportante de pe pamant zic si culturisti pe langa acestea mierea de albine merele portocalele si lamaiele sunt sa conpleteze pierderile de vitamina C din cauza stresului si a oboseli. Dumnezeu sa ne lumineze inimile si mintile sa putem duce crucea pana la sfarsit.

    Apreciază

    • Radu said, on iulie 6, 2010 at 6:34 pm

      Mazare, fasole sa avem proteine. Spanac pentru fier. Sa fie si semintele de dovleac care au zinc. Smochine, curmale, nuci si migdale. Asa…
      Si inca multe altele.
      Si daca ii greu omului fara carne, baga un iaurtel sau niste branzica cu rosii si ardei gras si e foarte bine.

      Apreciază

      • alexbidam91 said, on iulie 6, 2010 at 6:38 pm

        radu inteleg ca ai fost vegetarian . dar hai sa iti spun un lucru : toate alimentele pe care le consumam sunt bune doar daca le mancam cum trebuie . cartoful e bun si el , carnea de porc si vita e buna si ea , dulciurile sunt bune si ele , doar trebuie sa stii cum sa le consumi

        Apreciază

      • Maria said, on iulie 6, 2010 at 7:01 pm

        proteinele din fasole sau din lactate sunt inferioare din punct de vedere functional si plastic fata de grasimele din carne. de-asta e bine sa mananci carne, fara sa exagerezi.

        Apreciază

      • Maria said, on iulie 6, 2010 at 7:08 pm

        scuze, in comentariul anterior, era vorba „fata de PROTEINELE din carne, nu grasimile.

        si inca ceva, domnule Radu, fierul din spanac se absoarbe intestinal DOAR in absenta unor proteine speciale, cum ar fi cele din ou (albumina, de ex), deci daca il mancati gol, este nul si neavenit. de-asta era bun spanacul cu un ou prajit alaturi. stia mama ce stia…

        Apreciază

      • Maria said, on iulie 6, 2010 at 7:10 pm

        ooof… revin. am facut din nou o greseala: fierul se absoarbe in PREZENTA, nu absenta proteinelor. scuze.

        Apreciază

      • Radu said, on iulie 6, 2010 at 10:04 pm

        Referitor la proteine. Iarasi gresiti.
        Proteinele din carne sunt de o calitate mult mai slaba decat cele din soia sau mazare.
        Verificati va rog acest tabel:
        http://www.getfit.ro/continut.php
        Uitati-va cum sta fasolea boabe comparativ cu carnea de vita slaba.

        Acum ca ati vazut asta, trebuie sa stiti ca proteinele nu sunt totul. In intestin, proteinele se desfac in aminoacizi. Celulele musculare sunt hranite cu aminoacizi, nu cu proteine.
        Ei bine, mazarea contine toti aminoacizii esentiali. Soia la fel. Si mai sunt si alte alimente vegetale care contin toti aminoacizii esentiali.

        Proteinele din carne nu sunt nicidecum superioare celor vegetale, ci INFERIOARE, pentru ca se absorb mai greu.
        Practic daca e sa fim corecti, proteinele de cea mai buna calitate sunt cele din ZER. Sportivii de performanta folosesc suplimente proteice izolate din zer. Ajung cel mai rapid in muschi si se obtine cea mai rapida crestere musculara.

        Insa proteinele din soia se absorb foarte rapid si soia ofera si antioxidanti impreuna cu proteinele de calitate.

        Pe de alta parte CAZEINA se absoarbe cel mai greu. Poate ramane si 8 ore acolo pana se absoarbe. Sportivii de performanta o iau inainte de culcare pentru ca hraneste muschii in timpul somnului.
        Dar nenoroceste colonul. V-am zis ca exista studii clare dar care sunt ascunse si nu apar in presa pentru ca lactatele sunt o afacere extrem de banoasa. Danone ruleaza in Romania o suma de cateva ori mai mare decat Coca-Cola.
        Si au produse proaste. Laptele si iaurtul sunt imbogatite cu proteine. Si se mai baga multe altele.

        Un articol despre CAZEINA si cum hraneste ea celulele canceroase este extrem de distructiv pentru o afacere ca Danone. Si tocmai de aceea ei angajeaza nutritionisti care sa sustina contrariul. Finanteaza organisme private care fac studii nutritionale si care ridica in slavi lapticul si consumul de lapte.
        E o afacere dna Maria.
        E o afacere pe care o cunosc din interior.
        Eu pot sa si spun aici pe blog ce produse lactate sa consumati. Adica acelea care sunt cele mai bune. Dar nu recomand produsele lactate tocmai datorita concentratiei de cazeina.

        Si sa nu va inchipuiti ca sunt vreun vegetarian. Eu abia pot sa tin post Vineri. 🙂
        Dar o sa fac un efort de vointa si o sa imi schimb iarasi stilul de alimentatie. Fara vointa nu se poate. Am reusit o data, reusesc si a doua oara.

        Mi-a facut placere sa va spun toate acestea si poate o sa spun mai multe.
        Eu scriu destul de des aici pe saitul lui SACCSIV, sunt de acord cu anumite lucruri, cu altele nu sunt, dar in ceea ce priveste alimentatia cunosc subiectul bine ca am o scoala in acest domeniu.

        Apreciază

      • Radu said, on iulie 6, 2010 at 10:29 pm

        @alexbidam91

        Am fost vegetarian (aproximativ) cam 6 luni. Si cat castigasem in sanatate. Se simtea din plin.
        Dulciurile cele mai bune sunt fructele si atat. Prajiturile nu sunt deloc atat de bune pe cat crezi tu. Zaharul prelucrat este nociv. Foarte nociv. Mai nociv decat sarea. Pe vremuri oamenii foloseau sare dar zahar nu, caci e destul de recent.
        De aceea, erau axati pe fructe proaspete in anotimpul cald si fructe uscate si miere, in anotimpul rece.

        Inca o chestie. Sarea iodata e mai periculoasa decat cea normala!!
        In magazine gasim numai sare iodata. Are grija sistemul sa ne mai otraveasca nitel. Muraturile se si strica mai rapid daca folositi sare iodata. Cu sare grunjoasa se pastreaza mai bine si timp mai indelungat.
        De fapt, sarea este si un conservant. De multe ori rad cand aud ca toti conservantii sunt daunatori. Ei, nu toti. Sarea e unul dintre acestia. 🙂

        Referitor la carne spun pas. Carnea de supermarket este EXTREM de nociva.
        In primul rand carnea de porc contine niste acizi lactici care nu se distrug prin gatire si care afecteaza celulele nervoase din creier.
        Nu de pomana sunt multi care nu se ating de carnea de porc.
        INSA partea cea mai rea este legata de carnea din supermarket.

        Toate animalele de carne sunt crescute special pentru asta, in regim de viteza. Societatea de consum are nevoie de animale care cresc cat mai rapid si mai mult.
        Ce se intampla? Sunt rase care cresc mai mult dar viteza de crestere nu poate fi influentata foarte mult prin alimentatie. Insa prin hormoni DA.
        Hormonii de crestere in masa de carne la pui spre exemplu sunt feminini deoarece sunt bazati pe estrogen.
        Surpriza mare este ca acesti hormoni nu se distrug prin gatire. Indiferent de temperatura nu se duc. Ba mai mult, carnea la temperatura ridicata isi pierde vitaminele (chiar si B12) dar nu pierde acesti hormoni.
        Iar hormonii ajunsi in om actioneaza. De aceea, a aparut generatia asta de copii obezi de McDonalds. Grasi, cu tate si cu voce subtire. Este efectul acestor hormoni.

        Este chiar celebru cazul soldatilor americani. Erau hraniti cu pizza si aripioare (gen kfc). Fast food. Dupa un timp incepusera sa le creasca tate. Ca la femei. Si se ingrasau. Au facut o ancheta si au descoperit treaba cu hormonii si de atunci soldatii au alta hrana. Dar la McDonalds nu-mi inchipui ca lucrurile s-au schimbat. 🙂
        A fost un caz celebru.

        Carnea de la tara e cea mai buna, daca tineti mortis sa mancati carne. Daca va luati un pui de la tara o sa remarcati imediat ca acesta are carnea de alta culoare decat cel de la supermarket. Cea de supermarket e alba iar cel de tara are carnea vanata, asa cum trebuie. Chiar si consistenta este alta.

        Dar eu stiu de la mama. Imi povestea ea, ca pe vremuri la tara nu se manca toata ziua buna ziua carne. O data, maxim de 2 ori pe saptamana. Lactate consumau mai des, dar carne destul de rar.
        Si oamenii astia erau sanatosi, faceau copii multi si sanatosi. Nu trageau de fiare si aveau o forta foarte mare. Sanatate curata!

        Acum astia hraniti de supermarket, merg la sala de forta, pompeaza muschii, ii umfla, ca rezistenta nu e deloc. Mananca prost, si nu mai fac copii.
        Se casatoresc in jur la 30 de ani si nu mai pot sa faca copii.
        Trist!

        Apreciază

  5. Pr.Gabriel said, on iulie 6, 2010 at 3:59 pm

    cred ca ar trebui citit si acest articol..
    http://viatalatara.wordpress.com/2008/10/24/ortodoxie-si-ortorexie/

    Problema sta in felul urmator: daca se ajunge la o obsesie atunci duce la pacat si devine patima.

    Apreciază

  6. anonim said, on iulie 6, 2010 at 4:17 pm

    va rog sa scoateti de mai sus din lista ,articolul ala spurcat cu cola afecteaza mizeria !

    Apreciază

  7. anonim said, on iulie 6, 2010 at 4:23 pm

    sau faza cu articolele care discrimineaza femeile si ridica pe ei ca fiind superiori ………
    urit din partea unui asa zis crestin.
    esti ca si bataiosu la fel …….
    nu am incredere in voi si in lume.
    viata mea este de unul singur.

    Apreciază

  8. Arcasul lui Stefan said, on iulie 6, 2010 at 4:33 pm

    Saccsiv orice pentru bani. oricum oricand, cu mancare sau fara, uite cum se promoveaza stilul de viata sanatos tinerilor in video-ul de mai jos:

    Apreciază

  9. magelan said, on iulie 6, 2010 at 5:09 pm

    ce gasim noi astazi in magazine sunt chimicale,sau chimicale+ ceva natural desi ma indoiesc ;acum ma intreb unde mai poti manca sanatos,cred ca singurul loc unde ai putea manca un fruct sau o leguma adevarata este in gradina proprie ca altfel nu vad cum http://magelan.wordpress.com/

    Apreciază

  10. Pustnicul Digital said, on iulie 6, 2010 at 7:41 pm

    Pentru unii este o boală. Umblă obsedați zeci, sute de km cu mașina să găsească o anumită mâncare cât mai sănătoasă. Alții, la nivel mult mai mare, comandă apă special adusă pt. ei cu avionul de la capătul lumii, beau doar un anume tip de cafea adus tot cu avionul de la mii de km.

    Pentru mine denotă o obsesie pentru corpul și disperare pentru viața lor. Cine ține la viața lui și-o va pierde. Eu zic să mâncăm ce-i mai sănătos din ce găsim la îndemână și să nu exagerăm.

    Cum bine spune Pr. Gabriel:

    Ortorexia este credinta ca, prin propriile puteri, omul se poate feri de moarte si de suferinta. O credinta atat de fireasca pentru “generatia-eu”, dar atat de bizara pentru un crestin-ortodox! Un ortodox crede stie ca totul vine de la Dumnezeu. Si multumeste pentru asta. Un ortodox stie ca atat sanatatea, cat si boala fac parte din planul de mantuire personala. Pentru ca un ortodox nu lupta pentru dobandirea unei vieti sanatoase, ci pentru castigarea vietii vesnice.
    […]
    O viata mai simpla, o mancare fara chimicale, o atentie la natura care ne inconjoara, atunci cand nu devin scop in sine, asaza lucrurile in fagasul lor, in care au fost create de Dumnezeu la zidirea lumii. Si asta ne invata ortodoxia, nu ortorexia, nici ecologia. Cautati intai imparatia lui Dumnezeu si toate celelalte vor veni impreuna cu ea…

    Eu unul sunt sigur că Dumnezeu te ține și pe regim de otravă dacă dorește și te poate pierde chiar dacă mănânci cea mai sănătoasă hrană.

    Apreciază

    • Vio said, on martie 28, 2012 at 8:01 am

      Sunt de acord cu ceea ce spui, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne intereseze si ce se intampla in jurul nostru, c anu trebuie sa deschidem si ochii. Desigur ca cel mai important lucru este Mantuirea si pregatirea pentru Viata de Dincolo, dar asta nu inseamna ca daca citesc si ma interesez ce se intampla in jurul meu si ce vor sa faca altii cu mine este un pacat. Caci sunt copilasi cares enasc tot mai bolnavi si oameni tot mai bolnavi care depind de Medicamente. Pentru mine a depinde de Medicamente este un pacat, Mare Pacat!

      Apreciază

  11. Marius said, on iulie 6, 2010 at 9:38 pm

    Daca nu cumva merg prea departe, dar imi aduc aminte din ce am citit din cartile de memorialistica a inchisorilor comuniste, cum ca, in celule erau inchisi bolnavi psihici alaturi de cei normali, lucru ce facea existenta si mai grea, supravietuitorii marturisind ca in acele celule rezistenta era cea mai slaba si unde ori mureai ori iti pierdeai mintile. Asadar iata o metoda de a aduna mai multi bolnavi psihici la un loc, unul cu schizofrenie altul cu dorinta de a manca sanatos. Daca totusi am mers prea departe ma intorc la pr. Gabriel si iau aminte la cuvintele lui din comentariul de mai jos.

    Apreciază

  12. Radu said, on iulie 6, 2010 at 10:49 pm

    Vad ca o tineti asa. Va spun, nu confundati ortodoxia cu mancatul sanatos!
    Credinta e una, mancatul sanatos e alta. Mananci sanatos, ai o minte sanatoasa.
    Daca stai pe Cola si tigari nu stiu cat de buna mai e mintea. La fel si daca te indopi cu carnurile de supermarket.

    Ecologia sau alte notiuni din astea, au esenta buna insa sunt prezentate de asa natura incat sa fie exclus Dumnezeu. Ca n-avem nevoie de El.

    Realitatea e ca avem nevoie si de ecologie si de Dumnezeu. Si de mancare sanatoasa si de Dumnezeu. Si de miscare si de Dumnezeu. samd.
    Nu se exclud. Propaganda prezinta altceva normal dar realitatea e ca aceste notiuni sunt complementare.

    Si tocmai datorita propagandei s-a ajuns la fast-food. Carnea unor animale consumata in cantitati mari si aruncata. Se arunca multa mancare acolo.
    Nu exista nicio iubire fata de animale.
    Pai Dumnezeu iti cere sa iubesti animalele. Nu sa le omori sau sa le chinui.
    Cat drag aveau taranii romani de animalele lor. De aia si era un intreg ritual la taiatul porcului. Din cate stiu si arabii cand taie cate un vitel au un ritual aparte fata de acel animal.
    Multumesti Lui Dumnezeu pentru jertfa si tratezi animalul cu respect.

    Nu ca la KFC. Nu mai pot, arunc la cos.
    Asta pentru ca nu se mai munceste fizic. Ia sa cresti animalul ala si apoi sa vezi cum tratezi situatia. Dar sistemul s-a ocupat de asta.
    Cine creste animale si traieste in mediul rural, e un taran, un tampit.
    Si culmea Dumnezeu a inceput sa ne pedepseasca alegandu-i pe ei primii. Pai daca celor de la tara, le-a luat casele cu inundatii, nu vreau sa stiu ce pedeapsa primesc cei de la oras. Aia de la tara sunt un fel de sfinti fata de oraseni, si in special de bucuresteni.

    O sa traim si o sa vedem, desi tare mi-e frica ca o sa fie o grozavie mare.

    Apreciază

  13. a4m said, on iulie 7, 2010 at 5:41 am

    hai ma…. Asociaţia Americană de Psihiatrie (APA) a eliminat homosexualitatea ca boală din Manualul de Diagnostic şi Statistici (DSM-III) în 1973 cu pretextul ca dacă individul nu este tulburat sau afectat de ceea ce face, atunci, pentru psihiatri, acesta este un comportament sănătos. La fel si pentru diagnosticarea sadismului şi masochismului sexual, a travestismului, voyeurismului şi exhibiţionismului.

    Ar fi culmea culmilor (prostiei) sa bage orthorexia in DSM… alea rele nu-s boli, alea-s orientari sexuale, insa cand vine vorba de grija fata de ceea ce manci, aia e boala psihica…chiar daca nu esti tulburat sau afectat de acest lucru si nu te deranjeaza aceasta „obsesie”

    Apreciază

    • Maria said, on iulie 7, 2010 at 12:12 pm

      „Ma”, cu tot respectul cuvenit, n-ati inteles nimic. Nu era vorba de grija a CE BAGI in gura, ci de OBSESIA a ce bagi in gura. E o oarecare diferenta de nuanta…

      Apreciază

  14. costinela said, on iulie 7, 2010 at 4:23 pm

    La Facere alimentul prescris era numai cel proaspat si natural,astazi am ajuns sa mancam,cel mai adesea,alimente vechi,alimente moarte prin modificarea structurii lor in cadrul proceselor culinare,dar…in termen de garantie.

    Apreciază

  15. magda said, on iulie 8, 2010 at 6:43 am

    De data aceasta,cred ca m-am folosit mai mult din comentarii decat din articol…(In sensul ca m-au pus sa-mi analizez mai in profunzime prorpiul comportament alimentar,orientat,desigur spre o alimentatie sanaroasa,nu obsesiva,dar totusi…De fapt,Dumnezeu mai imi daduse niste semnale,dar nu le luasem in seama.)
    F bun articolul de pe”viata la tara”…

    Apreciază

  16. eliza said, on iulie 20, 2010 at 11:28 am

    Saccsiv, uite ceva SOCANT! Bicarbonatul de sodiu trateaza tumorile ! Lumea nu stie asta pentru ca industria farmaceutica ar intra in colaps!

    Bicarbonatul ucide tumorile

    • Oncologul italian Tullio Simoncini, autorul cărţii „Cancerul este o ciupercă“ susţine că vindecarea cancerului poate fi simplă, rapidă, necostisitoare şi fără riscuri folosind banalul bicarbonat de sodiu. Simoncini a ajuns la concluzia că maladia secolului este cauzată de ciuperca numită Candida. Aceasta există în mod natural în organism, şi nu cauzează probleme atîta timp cît dezvoltarea ei nu scapă de sub control. Tumoarea canceroasă este reacţia firească a organismului de a se apară de această ciupercă. Din păcate, nu este suficient să înghiţim praf de copt pentru a scăpa de cancer, bicarbonatul de sodiu trebuie injectat direct în tumoare. pH-ul tumorii se va schimba de la acid la alcalin, ceea ce face ca ciuperca să fie distrusă înainte de a avea timp să se adapteze. Experimentele doctorului Simoncini arată că 99% din cazurile de cancer la sîn şi vezică se pot vindeca în doar 6 zile, folosind doar un cateter care spală tumoarea cu soluţie de bicardonat de sodiu.

    http://www.monitorulexpres.ro

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.