SACCSIV – blog ortodox

BODO (de la formatia Proconsul) a trecut la protestanti (adica la RATACITI). Bloggerul MUCENICUL: „de ce a esuat ortodoxia in cazul lui Bodo, recunoscut ca alcoolic si fumator inrait?”

Posted in ORTODOXIE, PROTESTANTI, SECTA, SECTE by saccsiv on noiembrie 18, 2010

   Citez din articolul Fostul ginere al lui Basescu, Bodo de la Proconsul, s-a pocait, de pe blogul „Mucenicul”:

   Fostul ginere al presedintelui Traian Basescu s-a pocait. Mai precis, Bodo (Proconsul) a fost rebotezat de pastorul penticostal Razvan Mihailescu de la Biserica Raul Vietii din Bucuresti. Iata ce spune Bodo despre acest pas din viata lui:

   Iacob Emanuel: E adevarat ca Bodo s-a pocait? Anul trecut se vorbea de Dragos si Robert ca s-au pocait. Acum Bodo?

   Bodo: Este adevarat, m-am pocait si botezat aproximativ acum 7 luni, impreuna cu sotia mea Loredana si Dida Dragan, in Biserica Riul Vietii de catre Pastorul Razvan Mihailescu, un om ales. Dragos – chitara si Robert – clape impreuna cu sotiile lor,  s-au intros la Domnul acum 5 ani. poate va intrebati de ce nu am facut-o si eu tot atunci, dar sunt sigur ca acesta a fost timpul meu, dupa cum stim cu totii, bunul Dumnezeu are plan cu fiecare si dupa cum spune CUVANTUL in Eclesiastul 3.11 “orice lucru Domnul il face frumos la vremea lui”.

   Iacob Emanuel: Cum l-ai descoperit pe Dumnezeu si unde l-ai intalnit pe Domnul si care a fost motivul concret, persoana sau evenimentul care te-a facut sa te pocaiesti?

   Bodo: O spun cu cea mai mare dragoste pentru toti fratii mei de credinta, ca Domnul sa-i binecuvanteze, pentru ca stiu ca sunt rodul unor rugaciuni intense care poate au durat si ani. sunt foarte fericit ca am facut acest pas intr-un moment cand eram in deplina cunostinta. Nu am decis cand mi-a fost rau sau greu, ba dimpotriva.

   Iacob Emanuel: Ce te-a determinat sa alegi aceasta cale? Ce ai simtit atunci?

   Bodo: Recunosc ca a contribuit si sotia mea Loredana. imi repeta mereu dupa nunta si dupa ce ne-am mutat in casa noua: ce bun e Domnul! noi ce  facem pentr El? cum sa-I rasplatim bunatatea? vedeam clar ca nu aveam nicio contributie pentru tot ce ni se intampla….asta a fost declicul .

   Iacob Emanuel: Cum te simti spiritual vorbind ca si COPIL AL LUI DUMNEZEU? Esti fericit ca IL ai pe EL in viata ta?

   Bodo: Ne simtim foarte protejati si speciali… suntem in lume, dar nu facem parte din lume…poate suna arogant dar copiii Domnului stiu despre ce vorbesc, iar cei ce nu sunt inca, sa ia decizia asta, pentru ca numai asa pot intelege sentimentul de protectie si dragoste Divina.

   Iacob Emanuel: Ce te asteaptai sa gasesti in biserica?Ce asteptari ai de la “noua” relatie cu Dumnezeu?

   Bodo: pentru ca am inteles ca numai EL stie ce e bine pentru noi, asteptarile mele sunt atat de mari pe cat sunt si de reale. o sa-l citez pe Bill Hybles care spune: Lasii nu rezista mult in calatoria lor spirituala. este nevoie de enorm de mult curaj pentru a te pocai si a deveni crestin.e nevoie de enorm de mult curaj pentru a urma calauzirea lui Dumnezeu in viata crestina.unele din chemarile Sale solicita tot ceea ce poti da mai bun. unele din testele Sale iti testeaza limitele. unele din aventurile Sale scot la iveala mari temeri si indoieli. am incheiat citatul. Deci ma rog la Dumnezeu sa nu devin las si sa rezist acestei ” aventuri”  unice.

   Iacob Emanuel: Toata trupa PROCONSUL este pocaita?

   Bodo: Suntem eu si sotia mea Loredana, Dragos – chitara si Robert – clape impreuna cu sotiile lor. Ne dorim ca toti membrii formatiei sa se pocaiasca, dar am credinta ca Domnul e la treaba.

   Iacob Emanuel: O sa lansati un album crestin? daca da cand?

   Bodo: Nu este exclus sa scoatem un album crestin insa nu s-a demarat nimic deocamdata in sensul asta. Loredana este mult mai atenta acum la versurile melodiilor de pe albumele noastre si constata de fiecare data ca multe din cantece au mesaj crestin. Inc-odata se vede clar cine a fost muza noastra, poate ca nici eu cand compuneam versurile nu constientizam. Puteti asculta de pe albumul Sens Unic, melodia Sunt al Tau, care este exclusiv inchinata Domnului. Versurile sunt compuse de Carmen, sotia lui Dragos . Sotiile noastre au de fiecare data lacrimi in ochi cand o cantam la concerte.

   Iacob Emanuel: Cum o sa va descurcati in viitor? o sa mai cantati la evenimente necrestine?

   Bodo: In continuare cantam la evenimente necrestine, pentru ca si oamenii de acolo au nevoie de mesajul nostru, si oricum niciodata nu scapa la sfarsitul fiecarui concert nebinecuvantati.

   SURSA

   Comentariu: Va rog frumos sa-mi spuneti nu cum au reusit pocaitii sa-l castige pe Bodo ci, de ce a esuat ortodoxia in cazul lui Bodo, recunoscut ca alcoolic si fumator inrait. Unde au fost preotii nostri ? Unde gresesc preotii nostri, in toate cazurile asemanatoare cu al lui Bodo si de ce? De ce este mai mare numarul celor care trec de la orotdocsi la pocaiti si nu invers?  Astept raspunsuri din partea  ortodocsilor carora n-ar trebui sa le fie indiferent acest fapt, adica plecarea ortodocsilor la pocaiti.

   Comentariu saccsiv:

   Sa ne reamintim ca neoprotestantii sunt rataciti:

VIDEO: Cum se „boteaza” fratii protestanti ai IPS SERAFIM JOANTA …

VIDEO: Charles Taze Russell, fondatorul sectei “MARTORII LUI IEHOVA”, a fost MASON, iar la mormantul sau este o … PIRAMIDA

   Si sa nu uitam ce spun profetiile:

PROFETIA Sfantului ANATOLIE al OPTINEI despre vremea cand ERETICII VOR PUNE MANA PE BISERICA …

   Dracii si cei ce le slujesc, fac tot ce pot pentru a ataca ortodoxia si a castiga adepti din randurile celor ortodocsi doar cu numele:

FOTO: BAPTISTI ce-i imita pe … ortodocsi

Cica DEZBATERE „FOREIGN POLICY”: Daca am fi protestanti, Romania ar fi mai dezvoltata. ORTODOXIA ne trage in jos …

   Consider ca Mucenicul greseste intreband: „de ce a esuat ortodoxia in cazul lui Bodo, recunoscut ca alcoolic si fumator inrait?

   Referitor la aceasta tema, telul ortodoxiei nu este sa se lase omul de alcool sau de fumat, ci sa fie mantuit. Cel ce apuca pe drumul ortodoxiei, se straduie in timp sa se lase si de pacate.

   Lasatul de alcool si de fumat nu trebuie sa fie etalonul dupa care sa masuram drumul corect. Altfel, am ajunge la concluzia falsa ca yoghinii, de exemplu, sunt cei mai desavarsiti si ca invatatura lor duce direct in rai.

   Vedeti voi fratilor, sunt multi cei care spun ca alcoolul si tutunul nu sunt bune: ortodoxul, medicul ateu, protestantul, yoghinul … Care dintre acestia insa indruma de fapt spre calea cea dreapta?

   Dracul e tare siret si are multe variante de lucru prin care incearca sa-l faca pe om sa ajunga in iad. In cazul de fata, intai il arunca in lumea placerilor lumesti: sa bea. Apoi ii ofera „alternativa”: te duci la sectari, nu mai bei si esti deja cu un picior in rai …

   Vai de el, caci cu greu mai scoti pe un sectar din ratacirea lui. Si e oarecum valabil si pentru yoghini. Caci doua mari lucruri ii tin legati cu lanturi grele de aceste „invataturi”: prostia si fudulia.

   Prostie, caci ei cred ca sunt pe drumul corect. Dar daca ar fi doar aceasta, ar fi totusi mai simplu sa fie treziti. Necazul cel mare vine insa de la mandrie …

   Mandria ii face sa merga pe drumul protestant si nu cel ortodox. „Invatatura” ratacitilor le spune ca Maica Domnul n-a mai fost fecioara, ca nu trebuie sa sarute icoanele si Sfintele Moaste, ca ei sunt egali cu Sfintii, ca n-au nevoie de ajutorul nimanui (preoti, Sfinti, Ingeri) si ca le este suficient sa studieze „Bibliile” lor. Toate acestea le alimenteaza din plin mandria. Iar daca s-au mai si lasat de alcool, deja se vad pe norii cerului, nefericitii.

   Daca ar fi smeriti, bine le-ar fi, caci s-ar trezi si s-ar intoarce alergand si cu planset mare la ortodoxie. Dar a fi smerit este cel mai greu lucru. Caci vedeti voi fratilor, daca nu era mandru, lucifer ramanea heruvim …  

   E un fel de a spune ca Bodo a plecat de la ortodocsi la neoprotestanti. Plec de la premisa ca era botezat, dar trebuie inteles ca era ortodox doar cu numele. Deci e falsa problema pusa de „Mucenicul”: De ce este mai mare numarul celor care trec de la orotdocsi la pocaiti si nu invers? 

   Prin definitie, dintre ortodocsii ravnitori nu pleaca niciunul. Eventual dintre cei ce doar figureaza a fi ravnitori (dar inca nu sunt) sa plece cativa. Probabil dintre incepatori sa mai plece, dar nu multi. In rest, dupa cum am spus, pleaca cei doar cu numele de ortodocsi.

   Ce vina ar putea avea preotii in acesta ecuatie? O vina o au evident cei ecumenisti. Ceilalti insa?

   De multe ori ii auzim pe protestanti „argumentand”: preotul X sau preotul Y au pacatuit. Asta nu e bine, insa exista si pastori care au pacatuit. Proportia nu-i mai mare la ortodocsi, insa intr-o tara unde ortodocsii sunt majoritari, evident ca numeric sunt mai multi. Din pacate insa, deoarece atacurile impotriva ortodoxiei sunt furibunde si pe toate fronturile, SISTEMUL a reusit sa-si puna oamenii pana la varful ierarhiei si ca atare de la o vreme si multi dintre noii preoti sunt dupa acelasi model si parca special alesi dintre cei mai putini ravnitori. Si atunci, este foarte posibil ca si exemplele negative sa se inmulteasca.

   Consider insa ca preotii neecumenisti, chiar daca mai gresesc, nu-s principal motiv de plecare la protestanti. Cei ca Bodo sunt niste habauci ce oricum nu mergeau la biserica. Dracii si cei din anturaj au lucrat intens asupra lor si din motivele ce le-am expus la inceputul comentariului, au ajuns la rataciti.

   In lumea show-lui nu gasesti ortodocsi. Se gasesc insa protestanti sau new age, care evident ca se straduie sa faca adepti. Si nici in televiziune lucrurile nu stau bine. Asa ca, de ce sa cautam vina la preoti pentru ratacirea celor ca Bodo?

   Revenind la „de ce a esuat ortodoxia in cazul lui Bodo, recunoscut ca alcoolic si fumator inrait?”, trebuie inteles deci ca artistul n-a fost pe la manastiri, preoti si mari duhovnici care n-au putut sa-l determine sa se lase de bautura si tutun si iata ca pastorii protestanti au reusit. Altele au fost mecanismele si le-am aratat mai sus.

   Iar propozitia „a esuat ortodoxia” este groaznica. Chiar daca mergea totusi la manastiri si chiar daca citea Patericul, nu era obligatoriu sa aleaga corect, caci ortodoxia ofera o cale a smereniei si a luptei permanente (de aceea si folosim pentru Biserica de pe pământ termenul de Biserica luptătoare). Ratacitii insa, ofera o cale falsa, una a mandriei si a iluziei ca deja fac parte dintr-un soi de Biserica triumfatoare (Adevarata Biserica triumfatoare insa, fiind cea din ceruri). Deci e foarte posibil ca omul pus in fata celor doua variante, sa o ia pe calea gresita. Asta nu inseamna insa ca a esuat ortodoxia.

   In concluzie, protestantismul este promovat intens iar simultan este atacata ortodoxia. Si ca efectul sa fie maxim, din pacate, biserica este atacata si din interior. Se lucreaza inversunat, caci se pregateste terenul antihristului. Sigur ca o vina o au si unii preotii, dar nici pe departe doar ei.

   Biserica suntem toti fratii mei: preoti, calugari si mireni. Noi ca mireni ce facem? Asteptam sa faca totul primele doua categorii? Pe unde ne invartim noi si ne desfasuram activitatea, ce pazim? Pe de alta parte, chiar oricat ne-am stradui, stim clar ca la Judecata unii vor ajunge in iazul de foc. Si nu-i vina ortodoxiei …

65 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on noiembrie 18, 2010 at 3:53 am

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Mircea said, on noiembrie 18, 2010 at 5:18 am

    Nu ortodoxia in sine e de vina, insa cei care ar fi trebuit sa ii acorde atentie sunt ocupati cu alte treburi, cum scrie si aici :
    http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/IPS_Teodosie_a_pangarit_sangele_Domnului_0_373763254.html
    si aici :
    http://www.libertatea.ro/stire/reporterii-libertatii-au-testat-serviciile-uneia-dintre-cele-doua-noi-afaceri-ale-bisericii-patriarhul-sef-peste-o-spalatorie-si-o-firma-de-inmormantare-311341.html

    E trist, dar adevarat …

    Apreciază

  3. florica said, on noiembrie 18, 2010 at 6:52 am

    sa vedem acum formatia majoritar protestanta ce gen de muzica va scoate (rock crestin)

    comentam si aseara tot pe acest subiect legat de lasatul lui de fumat, baut si de batut, de parca Ortodoxia i-ar fi interzis sa scape de patimi…

    fericirera lui este o fericire trecatoare, probabil ca in cativa ani va trece ier la vechile lui obiceiuri deoarece protestantismul nu ofera decat doar iluzia mantuirii.

    ”Despărtiti de multe secole de Biserica lui Hristos, lepădând Tainele pe care le-a întemeiat Hristos însusi, protestantii au confectionat un crestinism artificial, dictat de propria lor ratiune. Le lipseste cu desăvârsire experienta Duhului Sfânt, a harului lui Hristos” Cuv Paisie

    Apreciază

  4. Ciprian said, on noiembrie 18, 2010 at 7:15 am

    Mulți dintre cei care fac astfel de fapte sunt îndrăciți de propriile patimi – și aici, atenție! – nu e vorba de ultimul stadiu de posesie demonică, ca cel din Evanghelie. Astăzi, spun Sf.Parinti, diavolul nu mai dorește un astfel de stradiu deoarece se “decamuflează” și cea mai mare artă a lui este deghizarea. Îi este suficient doar să îndracească mintea, să o țină sub imperiul gândurilor demonice. Astfel în mintea strâmbă și lucrul drept se strâmbă și rezultatele se văd prea bine. Și sectarismul este o formă de demonizare (mai „avansată” decât cea adusă de patimi), vezi multiplele cazuri în care din sectari au fost izgoniți demoni (în Amintiri din Țara Făgărașului – Pr. Arsenie Boca). La nivel nevăzut s-a realizat de fapt o adâncire a demonizării că dacă până nu demult mai putea fi pomenit pe pomelnice acu s-a dezis cu totul de dreapta slăvire. Motivul pentru care s-a făcut aceasta este facilitatea, ușurința ca de altfel toate noile înlesniri cu care a venit libertatea… nu sunt cele șapte taine, nu este spovedanie, post… totul e o bălăcăreală veselă… Mai pune în balanță insistențele membrilor trupei și vei înțelege. În fond nu e decât o altă lovitură adusă de superstaruri pentru a se lua cât mai mulți după ei…. tocmai de aceea necuratu îi are așa la inimă că trag pe mulți după ei… Ar fi interesant în ce condiții au venit de la sectari la Ortodoxie oameni, cum și-au dat seama…? Să ne rugăm să îi aducă Bunul Dumnezeu înapoi la Ortodoxie.

    Nu Ortodoxia a eșuat ci Bodo nu a căutat cum trebuie, fiind orbit deja de patimi vechi nu a cerut ajutorul Adevăratului Dumnezeu și bazându-se pe oameni a căzut în capcană. Ortodoxia ar avea de lucrat la misionarism dar acest aspect A FOST COMPROMIS CU BUNĂ ȘTIINȚĂ DE CĂTRE SECTARI… care sunt în fapt niște organizații masonice de descreștinare. Mulți trec de la Ortodocși la secte pentru că sectele oferă avantaje materiale sau surogate spirituale imediate fără nici un efort de căință, rugăciune, post, fapte bune etc. pe principiul noi îți dăm nu te încorsetăm în niște dogme lăsate de Sfinții Părinți, uite slujbele noastre sunt un concert… când nu e chemare în sufletul omului nici dacă ar învia din morți nu vor crede. Aici comunismul a surpat cel mai mult Ortodoxia transmițându-se mai mult ca dogma decât ca credință vie în iubire și Adevăr dar acum când există mii de cărți ale sfinților ortodocși nu mai este nici o scuză, simți dragostea din ele și trăirea vine mai apoi și la Sfintele Slujbe.
    Două citate după Părintele Arsenie Boca: „Sectarii merg în iad cu Biblia în mână” și „Să nu dai cu bâta în sectari”. Cu dragoste creștinească trebuie să îi îndemnăm: CERCETAȚI, descendența apostolică, cele Șapte Taine și dacă Capul Bisericii este Iisus Hristos nu papa, nu iehova etc. Numele Mântuitorului este Iisus Hristos, cu doi „i”.

    „Ortodoxia e firea omului” – Pr. Rafail Noica, este esență și este Adevăr, cine caută găsește numai dacă se smerește…

    Să fim noi schimbarea ce o dorim în lume prin post, spovedanie după îndreptar, rugăciune!

    Să avem inimă bună și Dreaptă Credință!

    Apreciază

  5. Ala said, on noiembrie 18, 2010 at 7:16 am

    Pentru Mucenicul. Am fost botezata ortodoxa de mama mea care era activista de partid la vremea aceea. Am fost botezata noaptea pe ascuns la preotul din satul vecin acasa. Dupa aceea nu am avut nici o educatie crestina, decat ocazionala oferita de exemple cum ar fi fost colega mea de banca care mergea in fiecare duminica la biserica. Mama mea acum de cand a iesit la biserca merge cred ca in fiecare duminica la manastire la vreo 5 km departare, deseori pe jos.
    Mi-am facut studiile la Timisoara. Nu eram initiata de loc in diversitatea confesiunilor si rolul lor. Venita din Basarabia Credeam ca acolo unde se vorbeste de Dumnezeu, e bine. Tatal meu a fost schizofrenic, colega mea de camera si grupa deja mergea la penticostali si imi spuse-se ca a vazut pe cineva mintal bolnav care avea progrese de insanatosire. Asta m-a prins. Am inceput sa merg si eu. Desigur ca m-am botezat si toate alea… Slava Domnului ca acum am revenit si imi stiu drumul.
    Concluziile mele sunt:
    Oitele se pierd din turma inca fiind mielusei, cand cei care pastoresc obosesc sa alerge dupa mieluseii sprintari, fiind mai simplu sa stea cu oile batrane bine dresate.
    Mama oita, nu prea stie bine nici ea ce este bine si ce nu, si care este rolul ei la pascut.
    Mieluselul este mintit de un lup mascat in oaie si restul e de la sine inteles.
    Greseala cea mai mare este facuta in copilarie si adolescenta copiilor de catre parinti. Acolo e de fapt ruptura, ruptura ideologica sa spun asa. Copilul poate cadea in pacate care si mai de care, dar daca el este convins ca biserica ortodoxa este calea cea dreapta, chiar si la batranete cheama pe cineva ca sa fie spovedit. Venita dintr-un domeniu strict ortodox, fara sa cunosti cat de cat conceptul de secta, este extrem de usor sa te ratacesti, fiindca pt mine personal la vremea ceea in naivitatea mea, credeam ca oricine vb de Dumnezeu, vb bine. Mi-as dori sa incerce vreun sectant acuma sa ma prinda, fiindca as avea ocazia sa marturisesc ortodoxia si poate as avea sanse sa il pun pe ganduri. Dar acuma fiind intr-o comunitate mica, unde relativ ma cunoaste multa lume, nu am ocazia asta.
    Sa ma ierte Dumnezeu si va doresc multa sanatate.

    Apreciază

  6. fane said, on noiembrie 18, 2010 at 7:20 am

    prima reactie pe care o au crestinii ortodocsi la aflarea unor asemenea vesti este sa spuna : Doamne , fereste-ne ! Asta pentru ca noi , ortodocsii , credem si marturisim UNA SFANTA , SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA BISERICA .
    Haideti insa , fratilor , sa ne amintim ca si noi , am avut , pe parcursul evolutiei credintei noastre , momente de ratacire , momente de zbucium , de confuzie . Foarte multi din cei care-si spun ortodocsi , isi citesc cu constiinciozitate horoscopul zilnic sau cred in tot felul de superstitii .
    Ceea ce vreau sa spun vis-a-vis de ceea ce s-a intamplat cu Bodo si cu ceilalti membri ai trupei , poate avea si o parte buna . Faptul ca incep sa se preocupe de cele ale sufletului , ca il cauta pe Dumnezeu , ca vor sa stabileasca o relatie cu El , ca simt nevoia ajutorului Lui este ( dupa parerea mea ) un lucru bun , cu conditiia ca chiar acestea sa fie motivele pentru care au ajuns acolo si nu cele de ordin material , cum se intampla in foarte multe alte cazuri . Pe cei buni ai Lui , Domnul nu-i va lasa sa se prapadeasca ci le va intinde mana sa-i salveze .
    Prin urmare , consider ca aceasta este o simpla stire mondena si nu una care sa ne dea de gandit . Ar fi fost cu totul altceva daca am fi aflat ca un ortodox practicant cu state vechi ar fi ajuns in sanul unor … eretici . Dar ereticii acestia , dupa cum stiti , nici nu cauta adepti in randul nostru , stiind ca Duhul Sfant nu-i lasa sa ne rapeasca . Propagandistii lor se indreapta spre oameni care ratacesc fie in ateism , fie in new age .

    „Ortodoxia a esuat … ” ???????????????????????????
    Nu ma asteptam ca Mucenicul sa aiba un asemenea comentariu . Repet , Bodo nu a plecat din sanul Bisericii Ortodoxe , chiar daca o fi fost botezat ortodox in pruncie deci nu se poate vorbi de un esec al ortodoxiei . La Dumnezeu ajungi doar daca Ortodoxia este ultima statie in care opreste trenul fiecaruia dintre noi pentru ca Ortodoxia este o mare taina ce se descopera doar Sfintilor lui Dumnezeu .

    Sa ne miluiasca Bunul Dumnezeu , pe noi , pe toti , buni si rai , saraci si bogati , sanatosi si bolnavi , liberi sau robi …

    Doamne , ajuta-ne !

    Apreciază

    • mucenicul said, on noiembrie 19, 2010 at 11:46 am

      @ fane
      sunt multi ortodocsi asa cum spui tu „practicanti cu state vechi” care au ajuns in sanul acestor eretici.

      Apreciază

      • Adrian.I said, on noiembrie 19, 2010 at 11:53 am

        Mucenico, nu cred ca aia au practicat o ortodoxie autentica, dupa dreptarul ei, ci mai mult o ciorba condimentata cu tot felul de prostii .

        Apreciază

  7. G-man said, on noiembrie 18, 2010 at 7:22 am

    Pentru ca omul cauta scaparea tot in teluric e invatat sa atinga atat durerea cat si placerea, nu poate transcende spatiul si timpul in frumusetea pe care o ofera ortodoxia prin minuatele vieti ale sfintilor ei , prin lumina icoanelor dincolo de materie, prin incercarea simntamintelor in lupta continuua , prin cununa vietii ce o aduce insusi Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos.

    Apreciază

  8. Ala said, on noiembrie 18, 2010 at 7:27 am

    Comunismul a jucat un rol extrem de mare in acest joc si lupta. A redus ortodoxia, la nivel de cult, obicei, spaland pe creieri, ca ortodoxia nu este un fel de a fi, de a exista, de a gandi, de a trai, de a simti. E pur si simplu doar un rit, o credinta, o superstitie. Asta s-a inoculat. Astazi la fel. Esti criticat foarte dur, daca nu te implici politic, daca nu ai convingeri politice de un fel sau altul, esti catalogat ignorant, ciudat si impotriva societatii. Daca inainte te blama partidul, cu cantari de fanfara luat de acasa, acum te blameaza ai tai. Siret joaca diavolul.

    Apreciază

  9. Ala said, on noiembrie 18, 2010 at 7:37 am

    In ce priveste BODO… Lasati sa-i treaca euforia. Intr-un moment va vedea ca nu il gaseste pe Dumnezeu la penticostali, va merge la harsimatici, si tot asa. Iar in final daca Bunul Dumnezeu va ingadui sa gaseasca un foarte bun duhovnic ortodox, acela ii va deschide ochii si va intelege ca acolo unde nu este Dumnezeu, apar permanent nemultumiri, si deschid in continuare propriile lor secte si bisericute, logica foarte simpla, daca la penticostali ar fi fost Dumnezeu, s-ar mai fi deschis alte secte si ramuri dupa ei? Si asta e asa de la inceputul istoriei cu sectele, DAca la catolici ar fi fost Dumnezeu, s-ar fi gasit un Luther? Daca Luther l-ar fi avut pe Dumnezeu, l-ar fi negat neoprotestantii? Oamenii simt ca nu gasesc Pacea in secta lor, si formeaza altele, doar… ca pasul lor e gresit.

    Apreciază

    • Ciprian said, on noiembrie 18, 2010 at 7:53 am

      Bună logică!

      Apreciază

      • Ioan said, on noiembrie 19, 2010 at 10:19 pm

        Da, bună, serioasă: dar de unde tocmai se spunea că plecă oiţa? La presiunile „fraţilor”-colegi de trupă, deja struniţi în rătăcire – ca să nu zic „întăriţi” – alătur mărturia majoritarilor, a căror „ortodoxie” lasă poarta larg deschisă sincret(ni)smelor de toate culorile, başca propria ne-dumerire, a lui „Bodo” adică. Cine e el, căci nu îmi pare a fi fost vreun mărturisitor care a ofilit Orthodoxia!
        Domnul cu noi, nimeni împrotivă!

        Apreciază

  10. Vulturul Legionar said, on noiembrie 18, 2010 at 10:31 am

    De ce? Pentru ca Ortodoxia este mucenicie, sa mori in eul cazut ca sa te renasti in Hristos.
    De ce a esuat ortodoxia? PENTRU CA A APARUT ECUMENISMUL!!!-Acesta otrava inghite si dintre ,,ai nostrii” ce sa mai zicem de cei care cauta sa-L gasesca pe Hristos cu mintea omului-supusa pacatului, fara sprijin duhovnicesc al unui preot nu lup deghizat in preot cum sunt ecumenistii.
    Sa nu-l judecam pe Bodo, Dumnezeu stie cei cu sufletul sau, si cu mila Sa chiar o sa-L gasesca reantorcandu-se la ortodoxia traita si nu la ,,ortodoxia ”formalista care acapareaza mintiile celor care trec ori la stilistii, ori ecumenistii, etc
    Bodo a plecat pe un drum al satanei, insa cat traieste cu mila Domnului poate gasi Adevarul-daca Bodo il cauta, pentru ca sectarismul i-ti da de toate numai pace sufleteasca nu.
    Eu am trecut prin experienta sectara-slava Domnului nu m-am ,,botezat”la ei, eram un ecumenist, si fiind in mijlocul adventistiilor vroiam sa le spun ca ar trebui sa facem un guvern al ,,bisericilor” ce atata ca eu sunt mai bun ca altul.
    Multumita Domnului n-am trecut la ei, de ce? Mila Domnului si rugaciunile celor care vroiau sa nu ajung un eretic.
    Asa ca fratiilor lasati fariseismul, ca suntem mai ortodocsii decat ortodoxii, sa ne vedem pacatele, sa lasam judecatiile pentru Dumnezeu.
    SA STAM BINE SA LUAM AMINTE!!!

    Apreciază

  11. Vulturul Legionar said, on noiembrie 18, 2010 at 10:39 am

    Ortodoxia ca parte Dumnezeiasca n-o sa esueze , chit ca vor ecumenistii si alti -istii, ce esueaza e modul personal in care vedem ortodoxia, acum Apostazia e in linie dreapta, dominoul satanei face ravagii, si cu Voia Domnului mai bine stau si i-l urmez pe Hristos si ce presupune acest lucru decat ecumenismul.
    Acum mai multii ani eram sa mor, dar Domnul mi-a prelungit garantia, si credeti ca vreau sa mor? Nu, insa mucenicia este intinsa celor care vor sa-L urmeze pe Hristos.
    Mie frica, i-mi vine sa ma cert cu Dumnezeu, ca de ce am apucat vremurile astea, insa cine sunt eu? Un mort viu, asa ca Doamne ajuta necredintei mele!!
    SA STAM BINE SA LUAM AMINTE!!!

    Apreciază

  12. Radu said, on noiembrie 18, 2010 at 10:43 am

    Nu ortodoxia a esuat, ci ortodoxul.
    Problema cu ortodocsii e ca sunt din ce in ce mai prinsi intr-ale lor, lucruri ale vietii pe pamant, si uita dragostea catre semeni.

    Orice ortodox stie ca biometria e rea insa nu exista opozitie fata de aceasta chestiune.
    Si nu va exista nici fata de cip.

    Nu trebuiesc explicatii lungi cand adevarul e simplu si scurt.

    Apreciază

  13. Iustin said, on noiembrie 18, 2010 at 2:05 pm

    Preotul Gh. Anitulesei din Radauti a spus ca la sectanti cand se duce omul este primit de ceilalti cu mare bucurie, este inconjurat cu atentie si afectiune, numai zambete (asa sunt instruiti sa faca). Zambete in toate partile. Pe cand cineva care vrea sa se apropie de biserica ortodoxa la slujba i se poate parea plicticos, iar babele se uita nu stiu cam la el si il barfesc. Daca mai are ghinionul sa dea peste un preot mai superficial, sau mai aude nu stiu ce acuze in massmedia asupra preotilor, si mai vede niste masini tari ale unor preoti, gata. Atata ii trebuie. Dar nu trebuie sa uitam un lucru: Bodo este un personaj de massmedia, si eu nu prea mai cred ca in prim planul vietii publice mai sunt personaje de buna credinta. Poate este ceva programat, si Bodo poate este pus de masoni de exemplu pentru a face reclama antiortodoxa si proecumenista. Inca ceva schimbati-va buletinele acum, dati-le pierdue, ca sa nu fie nevoie sa le schimbati in anii urmatori.

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 18, 2010 at 2:24 pm

      iustin

      Nu-i obligatoriu sa poata ramane neschimbate ani de zile …

      Apreciază

  14. puf de papadie said, on noiembrie 18, 2010 at 2:54 pm

    mai bine spus, s-a ratacit, decat s-a pocait….era bine daca se pocaia(oamenii atribuie acestui cuvant un cu totul alt sens)….sectantii sunt niste rataciti…nu niste pocaiti…lor le place foarte mult cand sunt numiti asa, ba chiar se mandresc cu asta…si aici gresim foarte mult numindu-i asa….sunt niste RATACITI

    Apreciază

  15. Ciprian said, on noiembrie 18, 2010 at 3:32 pm

    Am scris la Bodo pe blog despre Ortodoxie si au dispărut posturile…. deci sunt in plină misiune băietii, nici macar nu au liber la discutii…nu cumva să își pună întrebări „frații”…

    Apreciază

  16. Set said, on noiembrie 18, 2010 at 4:43 pm

    Mie nu-mi place cand se spune ca cei care se boteaza la penticostali sau alti rataciti ca de fapt s-au pocait. Pocainta inseamna cu totul si cu totul altceva!

    Apreciază

    • Ciprian said, on noiembrie 18, 2010 at 5:03 pm

      păi „pocăiții” (necuratul) tocmai asta au urmărit, persiflarea Tainei Ortodoxe a Pocăinței care este un al doilea botez, botezul lacrimilor și prin care cei care o fac așa cum ne învață Sfinții Părinți scapă din mâinile necuratului….

      Apreciază

  17. Aurora said, on noiembrie 18, 2010 at 5:24 pm

    E intristator cand pleaca cineva la sectari. Vedetele sunt mai usor de manipulat pt. ca ele si-au dedicat viata mai mult scenei si n-au avut timp si disponibilitate sa aprofundeze credinta ortodoxa. Fiind deci cu cunostinte slabe in domeniu, vin sectarii ca ulii sa-i inhate… cu soapte dulci, desigur. Ei sunt foarte abili si ademenitori, au cantari dinamice si mai moderne, deci neavizatii pot cadea usor in plasa acestor indraciti. Si as mai sublinia un aspect. Se pare ca diavolul betiei si al altui viciu il paraseste o vreme pe proaspatul „convertit”, caci intra in el un demon mult mai puternic, cel al sectarismului care il va tine strans lipit de nelegiuirea la care a aderat. Cunosc acest aspect de la o batranica al carei fiu , dupa ce a trecut la ”evanghelisti”, a devenit mai bland, s-a lasat de baut si de fumat, nu mai injura. Biata lui mama zice ca se bucura sa-l vada mai linistit, dar nu stie in ce iad s-a bagat fiul ei.

    Apreciază

  18. Ion de la Chiuiesti said, on noiembrie 18, 2010 at 6:16 pm

    Din pacate, cred ca Bodo a cunoscut doar „ortodocsi” de conjunctura care in loc sa-i arate drumul, i-au aratat sticla. Asta e, a ales drumul gresit. Sa nu-l blamam, sa ne rugam sa se intoarca. La Dumnezeu totul este cu putinta. De exemplu, Liana Stanciu si sotul ei s-au apropiat de ortodoxie dupa incercarea avuta.

    Apreciază

  19. Fulger said, on noiembrie 18, 2010 at 7:50 pm

    Protestanti castiga teren pentru ca ei sunt uniti ,ei sunt ca frati ,nu se cearta inte ei iar noi care suntem ortodocsi o gramada nu putem face fata protestantilor . De ce ? Pentru ca noi in primul si in primul rand habar nu avem Biblia pe care acesti eretici o stiu pe dinafara si in al doilea rand nu suntem uniti , nu ne ajutam aproapele si totusi noi suntem cei care merg pe calea cea dreapta.

    Apreciază

    • Ciprian said, on noiembrie 18, 2010 at 8:03 pm

      Nu suntem uniți dar ei sunt pentru că nu-i mai încearcă necuratul cu nimic, sunt deja pe teritoriul lui… Noi dacă ne-am smeri am ajunge și uniți să fim dar vezi tu… mândria e mare…

      Apreciază

  20. Tardea Raluca Diana said, on noiembrie 18, 2010 at 7:56 pm

    Asa este,Fulger,sunt de acord cu tine!

    Apreciază

  21. Ciprian said, on noiembrie 18, 2010 at 8:23 pm

    Sectarii jubilează și după cum presupuneam Bodo e în prima linie în multe publicații.
    !!!Atenție următoarele link-uri sunt către site sectar:

    http://crestintotal.ro/2010/11/18/bodo-s-a-pocaitaudiovideo/
    http://crestintotal.ro/2010/11/17/bodo-acum-sunt-copilul-lui-dumnezeu/
    http://crestintotal.ro/2010/11/16/alin-jivan-unul-dintre-cei-mai-buni-gimnasti-ai-lotului-national-s-a-pocait/

    Știu aștia marketing venit odată cu „credința”… Ce putem face este să ne rugăm. Doamne Ajută!

    Apreciază

  22. natalia said, on noiembrie 18, 2010 at 8:41 pm

    Comentariul lui Saccsiv in legatura cu aceasta”convertire”mi se pare legitim,just.Sunt de acord cu tot ce a spus legat mai ales de saracia duhovniceasca e acestor secte ratacite care se autointituleaza „BISERICI CRESTINE”.Totusi ,dupa cum s-a mai spus pe acest blog ,si eu cred ca atunci cand va veni momentul greu al „pecetluirii” multi frati ortodocsi vor cadea poate dintre cei care noi ii vedeam la exterior foarte „evlaviosi”,piosi,traitori luand semnul astfel pierzand nadejdea mantuirii,iar poate ca dintre asa zisii rataciti sectari se vor gasi unii care sa nu accepte semnul acceptand cu asta si cununa muceniciei.Deci ma gandesc ca acest scenariu este foarte plauzibil,ca pentru numele lui Hristos sa fie oameni care sa refuze pecetluirea mergand pana la mucenicie ,oameni care apartin unor secte eretice asta este doar un rationament omenesc, ce va fi nu stiu.
    Dar asta nu inseamna ca apreciez in vreo masura actiunile lor.Mie mi se pare ca sectele astea la fel ca si catolicismul emana o traire de raceala ,un duh total strain de trairea ortodoxa.In studentie am fost contactata sa merg la cateva intruniri ale unei grupari sectare, am acceptat mai mult pt ca aveam unele probleme si ma gandeam ca ei ma pot asculta de fapt mai mult ei s-au oferit sa ma consilieze eu nu tineam neaparat sa ma duc,aveam o anumita retinere.Dar concluzia a fost ca lipseste total trairea duhovniceasca pe care o regasim in ortodoxie,eu am putut face comparatia deorece eram familiarizata sa-i spun asa cu liturghia ortodoxa.Pai nu se compara…pe de alta parte eu nu inteleg cum sa nu te rogi Maicii Domunlui sau Sfintilor sa nu le ceri mijlocire?Cum poati avea peretii unei biserici goi fara de s
    Sfintele icoane?De unde atata infatuare?Pe de alta parte nu stiu ce sa zic ereticii sunt si ei aproapele nostru,pot fi si oameni foarte buni printre ei cu care sa te intelegi,sa colaborezi f bine,cunosc astfel de persoane carora n-am avut ce sa le reprosez vreodata.Iar pe de alta parte am dese certuri, neintelegeri cu frati ortodosi botezati mereu si pe motive de „hobotnicism” uneori.Deci eu ma rog cat de des pot si pentru cei aflati in ratacire pe la diverse”biserici” eretice sau mai rau frati botezati ortodocsi dar care sunt crestini doar cu numele sa vina la dreapta credinta INTR-UNA SFANTA SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA BISERICA A LUI HRISTOS.

    Apreciază

  23. john said, on noiembrie 18, 2010 at 8:56 pm

    Cineva, a dat aici un raspuns excelent si sintetic: nu ortodoxia a esuat ci ortodoxul. Pai, avem atitea exemple in istorie de indivizi cu pedegree ortodox care au ajuns la mari deviatii, gen Origen si Arie….pai, ce sa mai spunem de un…Bodo.

    Intrebarea cu „unde au fost preotii ortodoxi”, este superflua. Pai unde sa fie, daca el nu avea de fapt treaba cu Biserica Ortodoxa in practica. Pai daca n-ai duhovnic sau nu esti intr-un sat cu populatie putina, de unde sa te cunoasca sau cum sa te ia preotul la o discutie macar, daca nu la o spovedanie??!! De pe scena, de prin studiourile de inregistrare, de la lansarile de discuri, de prin pub-uri si de pe la chiolhane, de acasa? De unde? Si vad ca a tras-o si pe Dida Dragan si pe altii…cu sotiile lor cu tot!

    Cineva a mai remarcat ceva important aici: si anume ca alde sectantii au avut intodeauna un PR (adica public realtions) mult mai bun decit ortodxii. Asta pentru ca sint putini si nu-si permit sa-si scoata coltii la vedere. Dar daca-i enervezi sa vezi ce..buni sint! M-au oprit o data pe strada doi sectanti. Eu fiind preocupat de altceva nu am realizat in primele secunde ce vor. Cind am inteles, le-am spus ca ar fi bine sa lase timpeniile si sa revina la Biserica Ortodoxa. Baiatul s-a enervat si a inceput sa strige la mine ca resping orice apropiere, ca sint ingust. I-am spus scurt ca nu eu l-am oprit pe strada derankindu-l cu intrebari personale ci el s-a bagat in sufletul meu. Si am plecat mai departe. L-am lasat strigind in urma mea, in timp ce femeia incera sa-l linisteasca…

    Apreciază

    • Ciprian said, on noiembrie 18, 2010 at 8:59 pm

      Ca un demonizat…cumva?!?

      Apreciază

    • Roxie said, on decembrie 5, 2010 at 8:22 pm

      @john asta pentru ca in mod normal nici o instititutie care e de buna credinta nu ar trebui sa aiba departament de PR.:)

      Apreciază

  24. Ady said, on noiembrie 18, 2010 at 9:13 pm

    Bodo si-a vindut sufletul,sa coborit de viu in iad.Toata lumea ar trebui sa stie ca toate secte le nu sunt decit speculatii pe marginea Bibliei inventate de jidani ca sa distruga astfel mai usor crestinismul prin separarea lui in mai multe subreligii, distrugind totodata unitatea crestinilor.

    Apreciază

  25. Ciprian said, on noiembrie 18, 2010 at 9:47 pm

    Cei care doriti sa ii transmiteți compasiune lui Bodo http://proconsul.com.ro/blog/

    Apreciază

  26. Adrian.I said, on noiembrie 18, 2010 at 10:48 pm

    Lucrurile s-au incins la mucenica pe blog

    http://mucenicul.wordpress.com/2010/11/17/fostul-ginere-al-lui-basescu-bodo-de-la-proconsul-s-a-pocait/comment-page-5/#comment-3840

    Am scris un comentariu in care am raspus concret la intrebarile unui sectar. Vi-l arat ca sa vedeti cat de intunecati la minte sunt oamenii astia (ca sa ma exprim ceva mai elegant) sau sa va mai destindeti putin.

    Xviorel. Voi chiar vreti sa demonstrati cu orice chip. ca afirmatia mea nu este un pamflet. ci un adevar (partea cu coloratul cartilor).Asa, sa raspund afirmatiilor tale intelepte si pline de har.
    1″numaica unii NU VOR sa se pocaiasca , de ce ?”.. raspuns. Pentru ca nu vor sa se lase de sectareala .
    2 Spui continuu ca sunteti crestini de 200o de ani… tu unde erai acum 2000 de ani ?….cumva printre cei ce l-au omorat pe Apostolul Andrei ?” raspuns .Nu eram… pentru ca… nu eram nascut 🙂 . Apostolul Andrei a pus preoti si episcopi in tinutul romanesc nu pastori si alti nebuni care striga cu Biblia in mana ca in piata, ca detin adevarul.Pe apostolul Andrei l-au omorat cei care nu credeau in Biserica si in preotie, paganii..oare cine mai imbratiseaza astazi conceptele astea..?
    3″…ca sa nu mai spun ca ai inceput sa batjocoresti Biblia , facand misto , tipic satanic …exact ce fac satanistii din lume.” raspuns. Un adevar istoric nu inseamna batjocorirea Bibliei. Eu fac misto de voi, deci tipic ce face orice om normal care trece pe langa balaceanca (no ofence).
    4″# Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica. (Ioan.3:16)”raspuns. Dar eu ce sunt budist sau musulman (si celelalte sunt tot de genul asta.)?….lol normal ca cred in Hristos ca sunt crestin, dar hai sa vedem in Biblie si ce inseamna pentru Dumnezeu a crede cu adevarat “.Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri.”(Mt 7,21) ….Ai vazut baaaaaaaaaaaaaa… 🙂 Poti sa te lauzi tu ca crezi in Hristos cat vrei ca daca nu faci faptele cu adevarat placute Lui Dumnezeu tot degeaba .Versetele tale aplicate cu contextul sunt ceva de genul.. (Doamne iarta-ma) ..Cine a cules floricele pe campii (capitolul cutare, versetul cutare)..( inca o data Doamne iarta-ma) adica fara valoare, iar metoda clasica sectara este aceea de a scoate din context versetul pentru a obtine rezultatul dorit ex ..”Şi el, aruncând arginţii în templu, a plecat şi, ducându-se, s-a spânzurat. “(Mt 27,5) “…..Mergi şi fă şi tu asemenea. “(Lc 10,37).
    4”crestin de 2000 de ani” raspuns.canonul atunci a fost intrunit , dar evangheliile si epistolele erau deja” raspuns circulau paralele cu cei 12 condici apostolici si epistolele sfintilor parinti, nu existau deosebiri intre ele in perceptia credinciosilor. Apropo stii ca in didahiA apostolica si in decizile sinodul apostolic de la ierusalim (din cei 12 condici) vorbesc despre harul preotiei sacramentale ci nu de preotie universala?+ euharistie si alte taine.
    5″esti pierdut …te indrepti spre focul vesnic … si nici ca vezi asta…
    DOMNUL sa aiba mila de tine sa-ti deschida ochii sa vezi in ce stare esti.” raspuns:am deschis ochii am vazut si am exclamat….Mare e gradina ta Doamne.
    Mai ai alte intrebari “serioase” la care sa raspund?..

    Apreciază

  27. Iustin said, on noiembrie 18, 2010 at 10:50 pm

    NU toti sectantii stiu bine bilblia. Sunt o multime de superficiali si la ei. Eu am cunoscut multi penticostali din nordul Moldovei si sunt multi care au trecut la sectanti pentru ca au primit bani. Multi au trecut pentru ca s-au casatorit cu un penticostal(a). Si fac si ei multe curvii, betzii si asa mai departe numai ca ei se ascund. Sunt si care tin posturi si se abtin de la pacate, nimic de zis. dar au si multe multe uscaturi. Faza este ca ei isi fac multa propaganda crestina, nu: „nu mancam carne, nu bem, nu fumam” si asa mai departe. Eu zic ca daca religia principala a tarii noastre era penticostala, adica 80% din romani erau penticostali prin traditzie, era mult mai rau la noi si erau si la ei o multime de pastori si o multime de enoriasi care nu ar fi avut nici o treaba cu viata crestina, poate si mai multi pacatosi decat sunt ortodocsii la noi. (Vezi america, jale din punct de vedere spiritual)

    Apreciază

  28. danutza said, on noiembrie 18, 2010 at 11:26 pm

    da, au o cenzura f buna pe blogul proconsul. nu au postat nici unul dintre mesajele mele. mi-e tare mila de ei. Dumnezeu sa-i lumineze!

    Apreciază

  29. Ciprian said, on noiembrie 19, 2010 at 8:07 am

    Băieții de la PORConsul își știu bine treaba și se pare că au o misiune ca mulți alții din nefericire… nu au aprobat nici un comentariu Ortodox care ar putea să le clatine conștiința „fraților”. Eu cred că e o manevră (chiar a necuratului) pentru a rupe cât mai mulți Români către secte… Să ne rugăm Lui Dumnezeu să nu lase să se întâmple asta. Doamne Ajută!

    Apreciază

  30. mucenicul said, on noiembrie 19, 2010 at 11:58 am

    Acesta este raspunsul si opinia mea cu privire la acest subiect, pe care l-am postat la mine pe blog, dar pe care cei care au citit articolul sau l-au preluat, nu s-au mai obosit sa-l mentioneze:

    Submitted on 2010/11/19 at 12:09 am | In reply to mucenicul.

    @ pentru toti
    Vreau sa multumesc tuturor celor care, intr-un fel sau altul, au incercat sa raspunda la intrebarile pe care le-am pus. din pacate, majoritatea celor care comenteaza de obicei la mine pe blog n-au avut curaj si de aceasta data sa-si expuna punctul de vedere. caldicei? nu stiu si nici nu vreau sa le stiu motivele. dorinta mea nu a fost cea de a intra in polemica cu cei de la alte culte ci de a vedea unde se greseste la noi. inainte de a va spune opinia mea vreau insa sa mai spun inca o data ca nu am pus nici un moment in discutie ortodoxia ca si credinta, pentru ca asupra acestui fapt nu este nimic de discutat in contradictoriu. Ortodoxia ne-a fost data de Dumnezeu prin Fiul Sau si lasata mostenire scrisa prin Apostoli.
    Problema era cum punem noi in practica, in viata de zi cu zi, aceste invataturi, prin gandurile, vorbele si faptele noastre. asta doream sa vad din raspunsurile voastre cu privire la plecarea unora dintre noi, fie ei si cei mai pacatosi, la alte culte. De ce noi, care suntem net superiori numeric altor culte din Romania, nu suntem in stare nu sa-l indreptam ci nici macar sa-l tinem pe om in dreapta credinta mostenita. De ce?
    1. in primul rand din nepasare fata de semenii nostri. suntem atat de acaparati de propriile noastre probleme si interese, incat nu ne mai gandim si la ceilalti. ni se pare, ca daca ne rugam de nu stiu cate ori pe zi si citim Biblia si Cartile Sfintilor, ne-am facut datoria de credinciosi. datoria de credincios nu presupune numai cunoasterea Legilor Sfinte ci si punerea lor in practica. Consideram ca suntem crestini practicanti prin faptul ca ne ducem la biserica la toate slujbele, ca refuzam ecumenismul, ca facem ce ne spune preotul, ca recunoastem cu voce tare ca suntem ortodocsi si ca ne chinuim sa ne indreptam pe noi insine ca sa ne salvam propriile suflete. Nimic rau in toate acestea. Totusi, cati dintre noi s-au gandit ca daca am incerca sa salvam un alt suflet poate ne-am indrepta mai usor si pe noi insine si in mod sigur am fi mai placuti in ochii Domnului? Cati dintre noi au incercat sa faca acest lucru?
    2. multi dintre noi se tem ca daca insista prea mult intr-o discutie cu o alta persoana ( de aceeasi religie) pe tema credintei va fi considerat habotnic si celalalt se va uita stramb la el din acel moment.
    3. multi considera ca daca un om este plin de vicii si de obiceiuri rele nu are cum sa mai fie indreptat si oricum este pierdut atat pentru societate cat si in ochii Domnului, deci n-am pierdut nimic daca el pleaca la alte culte si le umfla randurile acestora, care oricum sunt pacatosi. chiar credeti ca e asa? chiar credeti ca pe Dumnezeu nu-L doare cand isi pierde o oaie, fie ea si neagra, si mai ales cand vede ca restul turmei se bucura? Insusi Domnul Iisus a spus ” N-am venit să chem pe drepţi, ci pe păcătoşi la pocăinţă”(Luca, 5.32); Zic vouă: Că aşa şi în cer va fi mai multă bucurie pentru un păcătos care se pocăieşte, decât pentru nouăzeci şi nouă de drepţi, care n-au nevoie de pocăinţă.
    8. Sau care femeie, având zece drahme, dacă pierde o drahmă, nu aprinde lumina şi nu mătură casa şi nu caută cu grijă până ce o găseşte?
    9. Şi găsind-o, cheamă prietenele şi vecinele sale, spunându-le: Bucuraţi-vă cu mine, căci am găsit drahma pe care o pierdusem.
    10. Zic vouă, aşa se face bucurie îngerilor lui Dumnezeu pentru un păcătos care se pocăieşte. (Luca, 15.7-10).
    ( va rog sa nu interpretati pocainta din versete cu pocainta la alte culte)
    4. chiar daca nu ne incadram in nici una din categoriile enumerate la 1-3, multi dintre noi, desi au bune intentii in adevaratul sens al cuvantului, nu-i vorbesc celui pe care vor sa-l indrepte pe intelesul lui si se supara daca acesta pune intrebari mai naive. trebuie sa intelegem ca, mai ales oamenilor care au nevoie de ajutor pe calea credintei trebuie sa le vorbim intr-un mod adaptat nivelului lor de intelegere. unui incepator pe drumul credintei trebuie sa-i vorbesti asa cum le vorbesti copiilor, cu exemple pe intelesul lor. interesul nu este sa le aratam lor cat de docti suntem noi ci sa-i facem sa inteleaga, sa-si deschida ochii. trebuie sa avem rabdare, cu riscul de a repeta de multe ori aceleasi lucruri. catine-catinel, ii vom putea face sa paseasca cu curaj pe calea cea dreapta. sigur ca nu intotdeauna vom reusi dar chiar si pe unul de-l vom intoarce, fiecare dintre noi, pe calea cea dreapta, inseamna ca am facut ceva din voia Domnului, iar turma chiar de nu se va inmulti, se va pastra macar intacta.
    5. cati dintre preotii nostri ne bat la usa din alte motive decat Boboteaza si pentru a ne cere cate o donatie? de cate ori ati gasit pe usa bisericii lipita adresa familiilor nevoiase din parohia de care apartineti si un indemn de a va duce la acestia pentru a vedea cu ce-i puteti ajuta? de cele mai multe ori nu exista un astfel de anunt sau daca exista spune sa va adresati preotului in caz ca vreti sa ajutati. cati preoti merg in vizita la enoriasi pentru a vedea ce fac si a sta de vorba cu ei despre problemele lor, merg pentru a da si nu pentru a cere? in nici un caz preotul din parohia de care apartin eu in Romania. si vreau sa va spun ca este o parohie foarte mica iar pe parinte nu prea il gasesti la biserica in afara zilelor in care se tin slujbe, dar nici pe la enoriasi nu trece decat cu ocaziile amintite, pentru ca este un om super ocupat. (numai el stie cu ce). cred ca inainte de a semna un contract cu biserica preotii au semnat(sau ar trebui sa fie asa) un legamant cu Dumnezeu, ceea ce presupune ca grija lor ar trebui sa fie in primul rand turma si apoi locasul in care slujesc. Slava Domnului, biserica are suficienta avere si bani cat sa scape tara de datorii si inca sa-i mai ramana ceva. dar pana la urma, si in acest caz, tot vina noastra este pentru ca nu avem curaj sa le spunem preotilor nostri ce nu ne place sau ce am dori sa se faca, de teama de a nu-l supara. nu avem curaj sa luam atitudine fata de cei care incalca grav statutul bisericii ce sa mai vorbim de micile nereguli. ba dimpotriva, chiar si atunci cand se intampla lucruri grave din punct de vedere moral, si nu neaparat ortodox, in care sunt implicati preoti, multi au tendinta de a le cauta circumstante atenuante sau pur si simplu de a trece cu vederea, doar pentru a nu-i judeca pe preoti. iertat sa-mi fie dar un preot pedofil, homosexual sau hot, fie el si mai mare in ierarhie, nu mai are nici un har cand este capabil de asemenea fapte. si pana la urma, datoria mea si a noastra de credinciosi se reduce la a fi credinciosi lui Dumnezeu si invataturilor sale si nu unor oameni care incalca cu buna-stiinta aceste invataturi. Biserica Ortodoxa este totalitatea invataturilor si traditiilor lasate de Dumnezeu si Sfintii Parinti, nu sinodul BOR si nici preotii care isi bat joc de aceasta Biserica. inchizand ochii sau incercand sa musamalizam aceste fapte nu facem decat sa ne dezicem de Dumnezeu si sa incurajam astfel de lucruri.
    In concluzie, tot ceea ce se intampla este datorita acordului nostru, expres sau tacit. Nu trebuie sa-i invinuim pe pocaiti si nici pe cei care se duc la ei, ci trebuie sa ne invinuim pe noi insine.Nici pe preoti nu trebuie sa-i invinuim caci si ei sunt un produs al societatii noastre la care am contribuit fiecare dintre noi. Multi facem propaganda pe net dar pentru cine o facem? pentru cei asemeni noua n-are rost, iar cei la care ar trebui sa ajunga mesajul nu ne citesc. toata munca si invatatura pusa pe site-uri este degeaba daca nu este sustinuta si de practica. a ne instrui noi pe noi si a ne arata unii altora cat de tari suntem in materie, a ne cunoaste noi pe noi personal, a ne organiza noi pe noi pentru vremurile ce vin este o chestiune desarta. nu spun ca nu trebuie sa ne luam unele masuri dar spun ca in acele vremuri, care nu sunt departe in opinia mea, cei drepti se vor recunoaste intre ei fara toate acestea. nu am vrut sa supar pe nimeni. am vrut doar sa spun ceea ce gandesc eu si cum vad eu aceasta problema. Dumnezeu sa ne dea gandul cel bun la toti si sa ne aiba in paza!

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 19, 2010 at 4:37 pm

      Mucenicul

      Cand am preluat eu articolul, comentariul tau nu era, asa ca de ce zici „dar pe care cei care au citit articolul sau l-au preluat, nu s-au mai obosit sa-l mentioneze”?

      Nu-i mai numi pe sectanti: POCAITI

      Apreciază

    • floarea said, on noiembrie 19, 2010 at 7:15 pm

      mucenicul,

      suntem cu totii vinovati de cele ce se intampla, de imputinarea credintei, de inmultirea ereziilor, etc, etc, pt ca departe de a fi demni de inaintasii nostri, i-am lasat pe toti spurcatii de straini sa-si faca biserici la noi in tara. de la catolici pana la turci, de la baptisti si restul, pana la yoghini.
      Ce cauta penticostalii astia in tara noastra?
      Sfantul Atanasie Todoran din Bichigiu spunea ” Afara cu paganii dintre hotarele noastre!” , noi am zis vreunul ceva?

      In rest, nu ma regasesc in comentariul tau.
      cazul lui bodo este cazul tipic de alcoolic sau alt fel de impatimit, care isi revine „brusc si miraculos” imediat ce se converteste la neoprotestanti.

      si nu ne intrebam cine l-a ajutat?
      parca mai spunea cineva mai sus : dracul betiei l-a parasit, din moment ce l-a preluat un diavol de alta specialitate, mult mai importanta.

      sunt ortodocsi care se lupta cu patimile ani de zile si nu pot scapa de ele. si stii de ce? diavolul ii lupta pe ortodocsi, nu pe eretici.

      ce sa mai spun? Sa ne rugam pentru cei ca ” bodo”, ca dupa ce au scapat de patima betiei, ar putea reveni in sanul bisericii, ‘ vindecati”. Numai ca de erezie cred ca se scapa mai greu decat de bautura.

      Doamne, iarta-ne!

      Apreciază

      • floarea said, on noiembrie 19, 2010 at 7:19 pm

        de fapt, daca bine imi aduc aminte, nu ai voie sa te rogi pt eretici.
        Dumnezeu o sa-l ajute cum stie El!

        Apreciază

  31. mucenicul said, on noiembrie 19, 2010 at 12:05 pm

    @ Adrian I.
    sunt oameni in varsta care stiu biblia aproape pe de rost, nu ca Bodo, si totusi au plecat. dar e mai simplu sa dam vina pe ei decat pe noi. asta e de cand lumea iar romanul e un as in aceasta materie.

    Apreciază

  32. Adrian.I said, on noiembrie 19, 2010 at 12:12 pm

    Mucenita. Pai daca stii Biblia pe de rost nu inseamna ca esti activ duhoniceste sau ca stapanesti cel putin cateva notiuni elementare de catehetica ortodoxa.

    Apreciază

    • mucenicul said, on noiembrie 19, 2010 at 12:41 pm

      @ Adrian I.
      daca tu esti impacat cu tine din acest punct de vedere, eu nu te contrazic. parerea mea este insa alta si o cunosti.

      Apreciază

  33. Adrian.I said, on noiembrie 19, 2010 at 1:29 pm

    @Mucenita. Pai nu sunt, dar pe langa asta sunt mai multe cauze.

    Apreciază

  34. robi said, on noiembrie 19, 2010 at 3:43 pm

    Sa nu facem confuzia intre PORCAITI (cum a devenit Bodo) si Pocaiti

    Apreciază

  35. Adrian.I said, on noiembrie 19, 2010 at 9:52 pm

    @floarea. Ai voie sa te rogi pentru eretici.Nu ai voie sa-i pomenesti la liturghie, sa te rogi impreuna cu ei sau sa te rogi pentru ei daca au murit fara sa se pocaiasca.

    Apreciază

  36. Ioan said, on noiembrie 20, 2010 at 8:51 am

    Trecând în revistă, actualizând pentru mine, deci, articolul şi mai ales comentariile, remarc cu teamă alunecarea către duhul sectar, numai şi numai din dorinţa de a fi înţeles a fiecărui opinent. Referirile se contaminează de nuanţe care banalizează miezul intervenţiei – nu mai citez, însă multe sânt puerile – drept pentru care găsesc potrivit să vă aduc în atenţie ceva în ajutor:
    http://www.blog.teologie.net/2010/10/02/video-dezbaterea-teologica-dintre-ortodocsi-si-baptisti-30-septembrie-2010/
    Ispita e mare, prin viclenia cu care „prinţul” ascunde pentru fiecare, şi pe măsura fiecăruia, câte un cârlig. Cel mai îndemână este slava deşartă; aici cădem mai toţi. Mulţumesc şi iertaţi.

    Apreciază

    • Ciprian said, on noiembrie 20, 2010 at 9:00 am

      Ioan, eu sunt cel mai mare păcătos (și nu o spun din smerenie, chiar cred asta) îmi detaliezi și mie cum vine asta cu slava deșartă să mă corectez cu ajutorul Lui Dumnezeu. Îți mulțumesc.

      Apreciază

      • Ioan said, on noiembrie 20, 2010 at 9:26 am

        Cum spuneai chiar tu, mai sus:
        „Noi dacă ne-am smeri am ajunge și uniți să fim dar vezi tu… mândria e mare…”
        Detalii, în ”FILOCALIA sfintelor nevoinţe ale desăvârşirii” – volumul întâi, la Sfântul IOAN Casian: „Despre cele opt gânduri ale răutăţii”, cuvântul al VII-lea.
        Şi aici:
        http://www.filocalia.ro/despre/54/Slava_desarta
        Cu drag, tot de la un semeţ: Ioan

        Apreciază

  37. Ciprian said, on noiembrie 22, 2010 at 4:40 pm

    Apreciază

    • Simona said, on noiembrie 24, 2010 at 5:36 pm

      Aoleu, imi vine sa vomit.
      Astia nici nu merita atentie.

      Apreciază

  38. Simona said, on noiembrie 24, 2010 at 5:45 pm

    Ascultati aici „Fie Doamne mila ta spre noi”,cantata de ortodoxie, cu smerenie, nu dracii care canta la sectari

    Apreciază

  39. Roxie said, on decembrie 5, 2010 at 9:36 pm

    S-a vorbit mult despre Bodo. Pe mine insa m-a intrigat Dida Dragan si asta nu de acum de cand am aflat ca si ea a trecut la sectari; de cand eram mica imi era frica de ea:) cand o vedeam imbracata in negru, cu gesturile si expresivitatea aceea mi s-a parut mereu o aparitie stranie. Din cate stiu sotul ei a plecat in america si o perioada in viata ei a cantat doar cantece cu tema religioasa. La acces direct (cu simona gherghe) printre altele am observat ca a dat raspunsuri destul de evazive referitoare la faptul ca a cantant doar in rochie neagra si mi-a atras atentia faptul ca a pomenit de ceva juramant ca se va intoarce acasa si ca nu va canta decat imbracata in negru: http://www.a1.ro/showbiz/vedete/video-dida-dragan-a-plans-la-acces-direct-129918.html – daca am inteles eu bine.
    Pe de alta parte mai era un comentariu interesant aici: http://www.libertatea.ro/stire/video-dida-dragan-a-izbucnit-in-lacrimi-la-acces-direct-307189.html „‘Muziciznul a spus:
    mama mea a mrit in 1995. Dar nu asta este important. Pe cand traia atunci cand la televizor aparea Dida Dragan spunea Asa este. Parca era posedata.”
    Nu vreau sa arunc cu noroi, poate a fost vorba de niste cautari pe care le-a avut, in urma unor suferinte si carora le-a gasit raspuns doar la penticostali. Daca de Bodo s-ar putea spune ca nu a calcat printr-o manastire ca ar fi fost mai mult in studioul de inregistrari, nu cred ca s-ar putea spune acelasi lucru si despre Dida Dragan, despre care stiu ca a cantat la un moment dat si pricesne …

    Apreciază

    • Roxie said, on decembrie 5, 2010 at 9:59 pm

      PS: mai stiu ca un crestin ortodox nu ar trebui sa jure … sau sa faca vreun pact(daca juramantul respectiv e un pact)

      Apreciază

    • Ciprian said, on decembrie 6, 2010 at 12:09 pm

      si mie mi-a dat fiori de cand eram mic…

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.