SACCSIV – blog ortodox

La cateva ore dupa ce si-au cerut iertare, RAZBOI INTRU CUVANT a inceput din nou sa scuipe

Posted in RAZBOI INTRU CUVANT, saccsiv by saccsiv on septembrie 27, 2010

   Ceea ce banuiam, dar nu am spus-o si ceea ce banuiau si altii, dar au spus-o, iata ca se petrece la doar cateva ore dupa ce cei de la razboi intru cuvant si-au cerut iertare:

RAZBOI INTRU CUVANT si-au cerut iertare. Iertare imi cer si eu

   Nu doar ca nu s-a produs nici o schimbare, dar atacul e mai dur. Maniera de lucru a ramas aceeasi: pe pagina principala a blogului lor e glazura de ciocolata, adica texte copy paste dupa spusele Sfintilor si ale Parintilor. La rubrica de comentarii a paginilor de stiri, insa, se baga la greu venin. Iar acum mai mult decat inainte.

   Incepand de la comentariul lui Narcis, de la IN CURAND: SFARSITUL ANONIMATULUI (=LIBERTATII) PE INTERNET, pe care-l citez:

Nici macar iertare nu poti sa ii ceri lui saccsiv ca o publica pe blog ca fiind o victorie personala…arunca asa o lumnina(sau o umbra) de mindrie nejustificata…
Ce sa mai zic de comentarii…cel putin cel al lui Hristofor , stilist, vorbeste de dusmanii Bisericii …si comentariul este aprobat ca deh…e blog fara moderare …
Mi-e scirba de mine ca si pentru pacatele mele sunt nevoit sa vad mizeria asta!

Iarta-ne Doamne Dumnezeule!”

   Si pana acum, toti sustinatorii razboinicilor nu doar ca n-au schitat vreo incercare de a se potoli, ci din contra. Si nu e de mirare, caci chiar razboinicii au dat tonul. Cititi-le toate comentariile postate de ieri si pana acum.

   Exact aceeasi linie, exact aceleasi acuze de schisma, ce au culminat (pana acum) cu comentariul lor de la articolul Intre bravada si smerenie/ BISERICA BULGARA DIN NOU LA INALTIME: BOICOTEAZA DIALOGUL ECUMENIST DE LA VIENA SI LUPTA PENTRU A PREDA RELIGIA IN SCOLI/ Papa se roaga sa-i acceptam primatul, iar reprezentantii Bisericii Ruse vorbesc categoric despre dezacordurile cu catolicii si despre revizuirea documentului de la Ravenna!/ UIMITOR: “ZIARUL LUMINA” SCRIE DESPRE “EREZIA FILIOQUE”!/ Despre nervozitate, akedie si fuga de sine/ AM CUNUNIILE LEGATE?/ Copiii si rugaciunea (STIRI SI RECOMANDARI RELIGIOASE 18-24 SEPTEMBRIE 2010):

Iertarea” de la Saccsiv s-a transformat, la comentarii, intr-un nou prilej de linsaj colectiv la adresa noastra. Sunt si izbucniri aproape de patologic acolo, fata de noi, dupa mesajele provocatorilor stilisti Hristofor si (asa-zisul) Pr. Vasile, vechi cunostinte diversioniste de pe net, amandoi, alta coincidenta, sustinatori inversunati ai lui Danion Vasile. Sunt insa si comentatori, unii dintre ei chiar convinsi deja de propaganda starnita impotriva noastra, care incep totusi sa observe ca e pur si simplu necrestinesc ce se intampla acolo.”

   Cititi si voi, fratii mei, comentariile de la articolul RAZBOI INTRU CUVANT si-au cerut iertare. Iertare imi cer si eu si analizati singuri daca e vorba de linsaj colectiv si izbucniri aproape de patologic.

   De ce mi-au mai trimis acel e-mail de impacare? Au dorit oare doar sa ma pacaleasca, dar vazand ca-l fac public, s-au enervat la culme, caci in fapt ei nu doresc decat razboi?

   Dupa e-mailul lor, eram dispus sa ii las in plata Domnului si sa-mi vad de ale mele, caci consideram ca e limpede pentru toti care e linia lor si care e a mea. Chiar daca ar mai fi postat ei teorii fundamental gresite, nu mai vedeam rostul sa le combat, caci pana la urma e firesc sa rataceasca din ce in ce mai mult, din moment ce au luat-o pe o cale gresita.

   Iata insa ca razboinicii nu se lasa si ma ispitesc si ma starnesc. Ce voi face in continuare, daca ii voi mai combate sau nu, inca nu stiu.

   Primul impuls e sa-i las balta, caci eu sunt singur si am foarte mult de lucru, Ei sunt trei, la care se adauga fetele ce stau in casa unuia dintre ei. Plus pustnicul digital, plus parintele Mihail. Lor le este la indemna sa se ocupe prin rotatie, zilnic, cate unul, de saccsiv. Eu daca o fac, las in plan secund lucrul la multe alte teme cu mult mai importante. Dar poate ei tocmai asta isi si doresc.

   Ma consult si cu voi, fratilor „isterici patologici”, cei care au plans de bucurie cand au citit postarea de ieri, cei ce s-au bucurat ca daca va mai avea loc vreo disputa de idei, aceasta va fi pasnica si limitata strict la tema: cum considerati ca e bine sa procedez?

   Sa ne rugam bunului Dumnezeu sa ne invete.

62 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. fanu said, on septembrie 27, 2010 at 10:54 am

    o bucurie durează nici măcar 3 zile. nu ştiu ce să zic. poate că era mai bine ca înaintea să publici mesajul lor să îi întrebi dacă sunt de acord să le faci publice acele scuze şi să conveniţi asupra termenilor de exprimare ÎN RECIPROCITATE şi ÎN ECHITATE a împăcării. acuma dacă tu crezi că mai poţi schimba ceva după ce iarăşi aţi revenit la vechile dispute şi acuze ar fi bine sfatul meu este să porneşti mai conciliant şi să reluaţi discuţia de la principiile amintite.
    ar fi trist să vă luaţi iarăşi la ceartă.

    Doamne, Ajută!

    Apreciază

  2. razbointrucuvant said, on septembrie 27, 2010 at 11:09 am

    Frate, de ce faci tu asta?

    Unde am scris noi cel mai mic cuvintel de jignire la adresa ta? In comentariile de pe siteul nostru ne-am exprimat dezamagirea fata de ce au scris acolo Hristofor, pr. Vasile si Mos Ioan (care a scris pe Apologeticum ca suntem diavoli si blestemati, de exemplu), lucru pe care ar trebui sa il intelegi de vreme ce si tu pare ca esti dezamagit de faptul ca am aprobat comentariul lui Narcis.

    Asadar, te intrebam din nou: DE CE FACI ASTA, DACA VREI PACE CU ADEVARAT?

    Ce am scris pe mail, scris ramane. Bine ai observat: suntem putin suparati ca ai facut PUBLIC un mesaj PRIVAT. Dar tocmai pentru ca noi am scris PRIVAT arata ca am scris sincer si din dorinta de a continua lucrarea noastra, fie si cu idei care sunt in contradictie cu ale tale, dar nu in stilul acesta de hartuire permanenta si de acuze grele.

    Comentatorii mentionati mai sus s-au legat de un amanunt ridicol: ca am scris ce consideri ca am gresit in loc de ce am gresit. O spun de parca n-au vazut in viata lor o carte de rugaciuni ortodoxa. Acolo, la carte, scrie asa: si ne iarta noua ce am gresit, STIUT SI NESTIUT. Niciodata nu stim pana unde am gresit si intotdeauna iertarea depinde si de ceea ce percepe celelalalt ca am gresit. Asadar, in loc sa puneti gandul cel bun ati pus gandul cel rau, caci acum se pare ca si fratia ta ai cam fost de acord cu ei. Sau gresim aici? Daca gresim, ne cerem iertare, si ramane sa nu intelegem rostul acestei noi postari.

    Apoi, frate draga, de ce dai tu porcarii si falsuri cum ai dat despre ce ar fi in casa unuia dintre noi ((nu locuieste la niciunul dintre noi vreo fata, iar faptul ca cineva are o bona pt. copii, care nici macar nu intra vreodata pe internet, nu stim ce relevanta are)? Unde e rusinea de crestin? Noi am avut convorbiri personale si stim lucruri despre tine. Dar o vorba nu am suflat despre ele. Asa intelegi tu sa fim adversari care se respecta? Asa ne-o platesti tu?

    Dumnezeu sa te ierte frate!

    Iar data viitoare, mai intreaba si fratia ta pe mail, cand ai o nelamurire, ca in alte cazuri asa faci.

    Apreciază

    • agerstress said, on septembrie 27, 2010 at 11:40 am

      Fratilor, eu zic sa nu va certati la nesfarsit. Daca nici unii dintre noi nu vrem o unitate in minciuna cu catolicii, cu sectarii si cu paganii, daca nici unii dintre noi nu vrem sa ni se impuna legi anticrestine si dictatura antihristica (si e lamurit acest lucru) haideti sa lucram la o unitate intre ortodocsi. Sunt constient ca nu va fi usor, sunt constient ca este nevoie de efort si de sacrificiu de sine (mai ales la capitolul mandrie) dar credeti-ma ca MERITA.

      In ce priveste rezolvarea unui conflict care a devenit public si a antrenati in timp multe persoane cred ca este necesara o rezolvare tot publica. Daca aprinzi „candela” iertarii lasa lumina ei sa ajunga cat mai departe spre a vindeca si ura altora, spre a fi si pilda lumii. Roadele cele bune ale inimii nu trebuie sa le tii ascunse, altfel cum va arata crestinul ca este mai bun decat paganul?

      Apreciază

    • Miron Stelian Daniel said, on septembrie 27, 2010 at 8:23 pm

      Singurul dusman al vostru nu se afla pe pamint.
      Indiferent cine a inceput si cine a continuat, este momentul pentru pace. Din meseria mea am invatat ca la baza oricarei situatii tensionate sta o neintelegere sau o confuzie. Si ca a nu raspunde raului cu raul poate deschide calea spre impacare.
      Chiar daca nu o sa ma iubiti nici una din partile acestui litigiu, va spun ca se simte si mindrie de ambele parti. Mindria de a avea dreptate. Cind dreptatea este mai presus decit dragostea ceva nu este in regula. Crestinii nu fac asa. Crestinul adevarat il iubeste pe cel care-l loveste.
      Eu, de absolut fiecare data, cind m-am rugat pentru cei cu care am avut neintelegeri, Dumnezeu mi i-a transformat in prieteni.
      Doamne ajuta!

      Apreciază

  3. Magda said, on septembrie 27, 2010 at 11:29 am

    Ei! Fir-ar sa fie de treaba…

    Saccsive, m-ai enervat la maximum! Nu te credeam in stare de asa ceva….

    Ce-i cu atitudinea asta la tine?!

    ‘Dumnezeu, celor mandrii le sta impotriva iar celor smeriti le da Har!’

    O sa zici ca sunt ‘de-a casei’ razboinicilor – vb.’apologeticilor’ (sau chiar din ‘casa’ lor proprie ….mai stii?! totu-i posibil la tine); poate nici n-o sa publici ‘comentariul’meu dar…nu asa se face!!!

    Vorbesti de manipulare – in general – pe blog-ul tau dar si tu o folosesti DIN PLIN…o faci – INSA – la modul grosolan: nu pornesti macar de la o usoara persuasiune ci, grobian de-a dreptul!

    Te iei de amanunte ce tin de ordin personal atunci cand nu-ti reuseste sa ataci/tii piept d.p.d.v. ‘duhonvicesc’; drept urmare, te iei de viata personala a admin.razboinici inducand….serpeste, viclean, prin deductia celor care vor citii…. o eventuala imoralitate din partea admin.razboinicilor; daca nu-ti place LINIA pe care au pornit-o si te simti dezamagit, n-ai pierdut INCA….NIMIC! ESTE?!

    In al doilea rand, intr-adevar spun admini.razboinici chiar in comentariul lor:

    „Pentru ca traim vremuri de mare confuzie si haos, in care vrajmasul pandeste orice miscare si aproape totul se intoarce in defavoarea ta – daca vorbesti nu e bine, daca taci e rau, daca pleci e gresit, daca stai pierzi. E foarte greu, si de multe ori, in astfel de circumstante unde, la masura noastra pipernicita, pentru pacatele noastre, bei amaraciunea in fiecare zi ca Iov, e greu si sa fii ajutat de prietenii moralizatori care nu prea inteleg ce se intampla cu acesta si, desi sinceri, ii adauga impovaratului poveri si adauga durerilor dureri. ”

    Dracu’ a iesit la cosit si trage brazde, nu gluma: si-n trup, si-n suflet!

    Apreciază

    • saccsiv said, on septembrie 27, 2010 at 11:33 am

      Magda

      Ai minte STRICATA daca consideri ca de aceea am scris de colaboratoarele lor. Am dorit doar sa subliniez ca sunt multi.

      Apreciază

      • razbointrucuvant said, on septembrie 27, 2010 at 11:59 am

        Saccsive frate,

        Iarasi trebuie sa va decideti. Ba suntem atacati noi doi, facandu-se publice numele noastre si adaugandu-se informatii false despre noi, ca fiind numele odioase din spatele razbointrucuvant, ba se spune ca suntem o carca de oameni in spatele acestui site.

        Adevarul il stii insa prea bine, si efectiv este socant ca tu ai ajuns sa emiti zvonuri de acest gen, cum ai facut acum. Deci: la site lucram efectiv doar 2, ii stii personal pe acestia. Lucrul cu siteul ne mananca cea mai mare a timpului si a resurselor sufletesti si de orice fel, desi noi avem, spre deosebire de altii, si grija familiilor si a ocupatiilor noastre. Ajutor primim doar de la cateva persoane (2-3) care ne ajuta strict pentru aceleasi lucruri la care esti ajutat si tu: TRADUCERI. ATAT. Nu exista altcineva care sa ne ajute insa la sinteze, editare, analize, comentarii si tot ce inseamna razbointrucuvant.

        Cat priveste pustnicul digital, acesta este total de capul lui si nici macar sfaturile noastre nu le primeste decat arareori si cu mare greutate. Deviza pe care a scris-o pe blog ii este cu adevarat reprezentativa (anume, ca nu se consulta cu nimeni cand scrie ce scrie).

        Asadar, revino la ceea ce stii si tu ca este adevarat: suntem doi mireni care abia apuca sa respire din cauza acestui site si, mai nou, de la atatia pumni incasati de la tine si Apologeticum. Nu stiu cum ai receptat tu, dar noi asa am receptat. Ne-am aparat cum am stiut la comentarii si pe site am scris doar de doua (2) ori de cand a inceput tot acest circ. Nu stiu cum li se pare altora, insa noua ni se pare o grava disproportie intre aceste doua maniere de a reactiona. Probabil insa se asteapta de la noi sa incasam totul in tacere si, probabil, sa si iesim cu totul din peisaj. Adevarul este ca multi s-ar bucura de acest lucru, caci multi ne poarta sambetele. Si pentru multi pare ca razbointrucuvant a devenit principala problema – nu cipurile, nu ecumenismul, nu masoneria, nu criza, ci noi.

        Apreciază

  4. Ciprian said, on septembrie 27, 2010 at 11:35 am

    VREAU PACE FRAȚICILOR CĂ M-AM SĂTURAT, VREAU SĂ VĂ AJUTE BUNUL DUMNEZEU SĂ FIȚI AȘA CUM VĂ ȘTIU DE VREO 10 LUNI (MAI PUȚIN ULTIMA ȘI CEVA). DOAMNE AJUTĂ!

    Apreciază

  5. Magda said, on septembrie 27, 2010 at 11:45 am

    Saccsive!

    Ase se INTELEGE din ceea ce ai scris! Oricum a-i coti-o ACUM…fii barbat si recunoaste macar in sine, pentru sine!

    P.S. Daca eu am minte stricata tu bolesti de invidie fiindca ei (razboinicii) ‘e’ MULTI iar tu DOAR unul! Si stii ce se spune: ‘fiecare gandeste dupa propriile perversitati’ (traite, gandite, simtite)

    P.P.S E ultimul comentariu pe blogul tau,nu te mai agita sa arunci cu laturi in mine necunoscandu-ma….

    Apreciază

    • Iones said, on septembrie 27, 2010 at 11:39 pm

      Fata draga nu fi trista…

      Nu conteaza cati sunt la numar cei din spatele unui site blog, revista, sau orice alta lucrare….

      Important este sa pastreze adevarul de credinta… Cred ca numai e nevoie sa spun ca acolo unde-s multi dracul isi baga mai usor coada… Acolo unde este unul si cauta povatuire unde trebuie este mult mai greu sa se produca vreo incurcatura…sau vreo dezbinare…

      Este de la sine inteles faptul ca nimeni nu poate face nimic Fara Hristos (nici satana)
      „Fara Mine nu puteti face nimic zice Domnul” (si personal cred ca fratele Saccsiv e constient de aceste lucruri)

      Iar cine este constient de asta Dumnezeu ii da har, ii umple mintea de intelesuri duhovnicesti, si ii arata Calea Sa ca sa nu umble in intuneric.

      Dar unii slujesc lui Dumnezeu, iar altii lui mamona… si aici nu e nevoie de prea multe explicatii pentru ca cine este ortodox cu adevarat stie, simte, percepe cand ceva nu e in regula si isi da seama cu cine are de-a face…

      Fiecare dintre noi oameni avem pacatele noastre fie ca ne cheama Saccsiv fie ca ne numim Razbointrucuvant fie Gheorghe de la Cuca Macai, insa nu asta e adevarata problema…Problema in sine este atunci cand nu ne dam seama ca gresim si cand continuam sa scuipam mainile care ni se intind cand continuam sa menajam ratacirile care s-au inmultit in popor, cand continuam sa cand nu mai vedem unde am gresit si continuam sa persistam in orbia rautatii….

      Parintele Arsenie Boca spunea candva ca,
      Iisus a tămăduit orbirea ochilor, dar n-a putut tămădui orbia răutătii. Orbia răutătii nu are leac, dar are pedeapsă – iar…”Cel mai greu păcat, vesnic fără iertare, este starea omului împotriva adevărului. mai spunea parintele…

      Orice s-ar spune si orice ar fi Dumnezeu este intotdeauna de partea Adevarului si nu a minciunii…
      Nimeni nu poate sluji la doi domni!

      Noapte buna!

      Apreciază

  6. danutza said, on septembrie 27, 2010 at 11:48 am

    va rog cu adanca smerenie si multa durere, faceti pace. nu mai interpretati din pripa anumite intentii. probabil ca fiecare a postat pe blogul sau lucruri corecte sau mai putin corecte , bune sau gresite, pareri proprii cu care suntem sau nu de acord. suntem oamenii si gresim. ideea este sa ne respectam ideile, chiar daca nu suntem de acord cu ele si, daca este o cadere mare, sa il sfatuim pe fratele nostru cel in greseala.
    dar asta NU E CALEA BUNA!
    luati exemplu d ela IIsus, ca era Dumnezeu si Fiul lui Dumnezeu -Tatal si S-A SMERIT. a fost umil si a indurat nedreptate, rautate, umilinta si batjocura. si asta..TOTAL NEVINOVAT!!!!
    va rog, discutati astea intre domniile voastre, nu le mai publicati ca se bucura dusmanii( si sunt destui). atat. noi, restul de cititori care va iubim, suferim pt asta.
    sfatul meu , daca mi se permite, este sa rezolvati problema in particular, sa nu mai socotiti fiecare ce si despre ce a zis, sa treceti cu vederea si sa iertati. nu uitati: ADEVARUL trebuie sa fie in toate, pt ca IIsus e Calea, Adevarul si Viata!
    Doamne-ajuta!
    FERICITI CEI BLANZI, CA ACEIA VOR MOSTENI PAMANTUL.”
    „FERICITI CEI MILOSTIVI, CA ACEIA SE VOR MILUI.”

    FERICITI FACATORII DE PACE, CA ACEIA FIII LUI DUMNEZEU SE VOR CHEMA”.
    FERICITI VETI FI VOI CAND VA VOR OCARI SI VA VOR PRIGONI SI VOR ZICE

    TOT CUVANTUL RAU IMPOTRIVA VOASTRA, MINTIND PENTRU MINE.”
    Eu însă vă spun vouă: Că oricine se mânie pe fratele său vrednic va fi de osândă; şi cine va zice fratelui său: netrebnicule, vrednic va fi de judecata sinedriului; iar cine va zice: nebunule, vrednic va fi de gheena focului.
    23. Deci, dacă îţi vei aduce darul tău la altar şi acolo îţi vei aduce aminte că fratele tău are ceva împotriva ta,
    24. Lasă darul tău acolo, înaintea altarului, şi mergi întâi şi împacă-te cu fratele tău şi apoi, venind, adu darul tău.
    25. Împacă-te cu pârâşul tău degrabă, până eşti cu el pe cale, ca nu cumva pârâşul să te dea judecătorului, şi judecătorul slujitorului şi să fii aruncat în temniţă.
    26. Adevărat grăiesc ţie: Nu vei ieşi de acolo, până ce nu vei fi dat cel de pe urmă ban.
    39. Eu însă vă spun vouă: Nu vă împotriviţi celui rău; iar cui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt .”

    PS: unii comentatorii mai mult rau va fac, pt ca baga zazanie intre voi, in loc s avina cu un cuvant bun. fiti mai exigenti si cenzurati ineptiile rauvoitoare. ideea e ca ,daca poti face bine, fa-l, daca nu, macar nu fa mai rau!
    daca si eu ma incradez in aceasta categorie, accept fara discutie sa nu-mi publicati mesajul.

    Apreciază

  7. Erica said, on septembrie 27, 2010 at 12:02 pm

    Saccsiv, nu vezi de la ce porneste? Ai cativa cititori carora nu le place pacea, si datorita antipatiei pe care o au fata de cei de la RIC cauta sa meninta dezbinarea intre fratia ta si ei. Imi si imaginezi cu ce satisfactie citesc atunci cand te iei de acestia… si prin ei oare cine este satisfacut? Nu tocmai cel ce nu iubeste pacea, dezbinatorul lumii? Si nici macar nu aveau dreptate cu rastalmacirea lor. Cand spui pt ce „consideri” ca ti-am gresit, nu o faci pt ca nu crezi ca ai gresit, rau intentionat s-a scos din context. „Iarta-ma pt ce consideri ca…” nu inseamna oare „iarta-ma pt. toate?”
    Sa ma ierte acei cititori dar nu au duhul lui Dumnezeu care este un duh de pace. Intreaba-te mai intai cine se intristeaza si cine se bucura din acest conflict. Nu este Hristos cel care se intristeaza? Eu vad aceasta ca si un test pentru cititori, iar cei care au sprijinit aceasta impacare sunt cei care au aratat ca au buna credinta. Nu era firesc sa se supere cealalta parte (cei de la RIC) daca ei ti-au scris cu buna credinta si au vazut cum le sunt rastalmacite vorbele? Stii cat de greu este sa faci acest pas al iertarii, mai ales cand te simti nedreptatit? Arata frate ca esti al lui Hristos si nu mai pleca urechea la dezbinatori. Cine iarta da dovada de noblete sufleteasca, iar cine se hraneste cu resentimente arata ca nu este nici intelept, nici nu iubeste cu adevarat pe Dumnezeu, care ne spune:
    „Iubiti pe vrajmasii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va urasc si rugati-va pentru cei ce va vatama si va prigonesc” si „Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti”, asadar fii intelept (si nobil)!
    Sau cer prea mult? 🙂

    Apreciază

  8. admin said, on septembrie 27, 2010 at 12:08 pm

    nu mai fiti asa de creduli de buna-credinta a ric-arilor. Iata de ce acuza ei apologeticum:

    http://apologeticum.wordpress.com/2010/07/24/nu-vizitei-papei-in-romania-pustnicul-rafail-berestov-avertizeaza-rusia-de-vinderea-ortodoxiei-la-viitorul-sinod-talharesc-valabil-si-pentru-ierarhia-bor/

    La acest ultim link am citit si amenintarea halucinanta:

    “Sabia Ortodoxiei trebuie scoasa, sa se vada ca este ascutita, iar de va fi nevoie vom taia si din capete! Traim un moment istoric”

    Anume ca am pus cuvintele unui pustnic cu o viata deosebita, pe care ei nu o cunosc, dar pentru a lovi iar si iar in apologeticum, asta-i indracire, nu alta, ei considera ca am avea vreo legatura cu cei care l-au chemat la conferinta pe pustnicul Rafail. Ei bine, nu avem nici cea mai mica legatura, dar cuvintele pustnicului arata realitatea: Biserica este in prag de apostazie! Se lucreaza mult pentru pregatirea celui de-al optulea sinod, care va fi talharesc! Au acesti ric-ari ceva impotriva acestor realitati?

    Apoi cuvintele „Sabia Ortodoxiei trebuie scoasa…”, dupa cum sunt si puse intre ghilimele, nu ne apartin, dar nici nu pot fi contestate!!! Ele sunt ale.. Parintelui Arsenie Papacioc!

    Apreciază

    • Erica said, on septembrie 27, 2010 at 12:24 pm

      Indiferent de orice interpretare eronata, acuzatia de „indracire” este… horor…, in Noul Testament scrie ca daca faci pe cineva „nebun” esti vrednic de gheena, dar sa spui asta… oricum, voi sunteti primii in conflict cu ei, pacat ca nu aveti acea noblete de care vorbeam, trist…

      Apreciază

    • razbointrucuvant said, on septembrie 27, 2010 at 12:35 pm

      Apologetilor dragi,

      Aveti legaturi si ii cunoasteti personal, ba chiar le-ati trimis chiar voi niste exemplare din Presa Ortodoxa pe cand era la inceput. Cel putin asa a spus cel ce isi zice Hristofor, pe vremea cand unul din noi a scris acolo. Dar acest lucru e mai putin important, caci nu faptul ca ii cunoasteti personal este vreo vina, Doamne, fereste, ci faptul ca impartasiti acelasi duh, dupa cum reiese din atitudinile pe care vi le asumati si din faptul ca preluati materiale de la ei.

      Iar din parintele Arsenie Papacioc ati citat stramb. In ultimul interviu parintele Arsenie Papacioc spune, intr-adevar: a venit timpul sa scoatem sabia, iar a scoate sabia inseamna sa te rastignesti si sa spui: Iarta-i ca nu stiu ce fac. A se verifica aici: http://www.youtube.com/watch?v=82VU-EH3R9I&feature=player_embedded

      Si cu adevarat, nu stiti ce faceti!

      Dumnezeu sa va ierte!

      Apreciază

      • admin said, on septembrie 27, 2010 at 2:32 pm

        mai lasati dragalaseniile
        nu este vorba despre acea inregistrare!
        Este ceva rau daca le trimiteam preso Ortodoxa? Si Atitudini le trimiteam. Dar iar nu aveti de ce sa va luati! Sunteti de-a dreptul penibili!

        Insa va dati pe fata! Incepeti sa-i catalogati pe anti-ecumensti ca unii care doresc schisma! In Biserica trebuie sa ramanem, caci „putregaiul” cade singur! Insa sunteti vicleni, vicleni si faceti tot ce va dicteaza acest Mihail Stanciu!

        Ia spuneti voi aici: ce aveti impotriva faptului de a va fi puse numele la psaltire? O foita cu trei, patru nume! Ce e rau in asta? Va este frica de pedeapsa lui Dumnezeu? Foarte bine! Si mi-e frica, dar Dumnezeu sa scoata adevarul la iveala! Noi degeaba va tot spunem ca sunteti in inselari grave si mai trageti dupa voi si pe altii! Aici e problema noastra: ca duceti alte suflete la pierzanie!

        Si mai terminati-o cu rîca si cu razboiul!

        Apreciază

  9. cb said, on septembrie 27, 2010 at 12:10 pm

    Daca nu ar fi vorba de doua site-uri ortodoxe din care mereu am avut cate ceva de invatat (saccsiv / razbointrucuvant) mai ca as spune ca totul e o regie ca sa faceti rating…
    Domnul sa aiba mila de noi toti!

    Apreciază

  10. Aurora said, on septembrie 27, 2010 at 12:23 pm

    @Magdo, m-ai enervat tu pe mine. Esti din ceata RIC -arilor care sustin ca cipul nu e un pericol pt. mantuire. Degeaba scrii aici si la ei daca nu esti in stare sa deosebesti duhurile viclene, de cele bune. Ai ramas o partizana slugarnica a acestor baieti smecheri si il taxezi pe saccsiv ca e mandru. Iar faptul ca au un indrumator care prin statura lui frumoasa si atitudinea ferma promitea sa devina mucenic anti-sistem, (pe care, fii sigura, l-am fi urmat multi , fara sovaire) iar acum a cotit-o spre doctorate, plimbari prin State si incercari de a-si lua vorba inapoi, crede-ma ca ma umple de scarba . Nu m-am asteptat ca acel barbat plin de curaj si demnitate, de o frumusete aproape imparateasca in vesmintele acelea minunate, incat iti taia respiratia cand il priveai slujind , sa ia acum atitudine de pekinez ! Nu, nu pot sa-mi revin. Nu pot sa accept lasitatea, compromisul, santajul, schimbarea de macaz, pusul cu botul pe labe. Nu inteleg cum se fac aceste LOBOTOMII, aceste jocuri marsave care fac ca in duminica dinaintea Dialogului ortodoxo-papist de la Viena sa se schimbe brusc partiturile prin bisericile din Centru, de parca te aflai la Vatican ! E clar ca ordinul a venit din Deal unde se afla un mare iubitor de civilizatie apuseana. O fi Saccsiv un om plin de defecte – cine n-are ? – dar sustine cauza dreapta, nu o coteste incotro bate vantul . Tu daca mai stai mult in caruta RIC- icilor, risti sa te accidentezi pt. ca astia dau mereu cu oistea in gard. Nu te supara pe mine ! INTELEGE CA ORIENTAREA BLOGULUI PE CARE-L APERI ESTE UN CAL TROIAN AL MANTUIRII TALE ! Adica iti da bombonele otravite, ca sa folosesc o expresie a prietenului lor, indrumatorul . Dumnezeu sa ne lumineze pe toti !

    Apreciază

  11. adrian said, on septembrie 27, 2010 at 12:34 pm

    Cred ca ar fi bine sa respectati de comun acord principiile ortodoxe si sa cereti acordul unul altuia pentru a publica acele mesaje private, pentru ca altfel iar o sa incepeti sa va certati. Eu consider ca trebuie sa aveti intai de toate respect unii fata de altii. E bine ca sa va orientati fiecare pe directia care o doriti si sa nu va discreditati unul pe altul doar pentru a demonstra ca celalalt greseste. Sa ne aducem aminte ca toti gresim si sa cerem iertare unii de la altii. Sunt sigur ca atunci cand va veti orienta munca voastra spre informarea oamenilor de pericolele existente astazi si nu spre injurii adresate unora sau altora atunci va va ajuta Dumnezeu in lucrarea aceasta. Tot ceea ce faceti sa faceti spre a sluji lui Hristos, care este Adevarul, Calea si Viata. Sa iubim pe aproapele asa cum ne invata insusi Hristos, in adevar. Ar fi bine ca din articolele voastre sa razbeasca simtirea smereniei intru adevar si a cumpatarii, a lipsei de rautate verbala, a plinatatii dragostei fata de cei ce gresesc pe care trebuie sa ii iertam asa cum chiar Hristos ne-o cere. Daca nu puteti ajunge la concluzii comune e bine sa ramaneti fiecare pe directia pe care sunteti si sa va expuneti parerile prieteneste, fara rautate, lasand pe Dumnezeu prin rugaciunile, faptele bune, milosteniile, rabdarea, cumpatarea si toate celelalte daruri pe care vi le-a dat sa lucreze prin voi. Puneti-va nadejdea in Dumnezeu si lasati rautatea deoparte. As dori ca toti sa ne rugam lui Hristos ca alunge din mijlocul nostru duhurile rautatii. Sa nu uitam ca noi cei din lume nu trebuie sa ii judecam pe ceilalti. Noi trebuie sa ne insusim virtutile crestinesti stiind cu tot sufletul si cugetul ca fara Iisus Hristos nu putem face nimic si ca trebuie sa ascultam de El. Lasati linistea sa lucreze in voi si rugati-l pe Dumnezeu sa aduca pacea Sa in vietile voastre si ale noastre ale tuturor oamenilor. Sa lucram cu intelepciune prin sfatul duhovnicilor nostri care sa ne calauzeasca pasii spre mantuire si spre iertarea pacatelor noastre de catre Dumnezeu. Doamne Ajuta sa va impacati. Cu adevarat ca asta este lucru crestinesc sa va impacati chiar daca aveti idei diferite. Fiecaruia Dumnezeu i-a dat libertatea de alege si tuturor oamenilor prin credinta in Fiul Sau Iisus Hristos le-a dat mantuirea daca o doresc si se silesc spre ea. Sa cerem ajutorul Mantuitorului! Sa va ajute pe toti Dumnezeu si sa va lumineze !

    Apreciază

  12. Aurora said, on septembrie 27, 2010 at 12:39 pm

    Mai oameni buni, ce e asa greu de inteles ca RIC -ii sunt PRO-SISTEM ? Ce dovezi mai vreti ? Imi aduceti aminte de scena aia de-acum banala din filmele americane de duzina ,
    in care sotul isi prinde nevasta in pat cu altul, iar ea ii zice – CULMEA TUPEULUI SI PROSTIEI – ”NU E CEEA CE PARE !”. Probabil ca va place sa vi se arunce si voua acelasi praf in ochi.
    Ma las pagubasa. M-ati obosit.

    Apreciază

    • Erica said, on septembrie 27, 2010 at 1:08 pm

      Sa prespunem prin absurd ca ar fi ei „pro-sistem”, reactiile de acuze la persoana, de dusmanie, se justifica? Spune Sf.Pavel: „Fraţilor, chiar de va cădea un om în vreo greşeală, voi cei duhovniceşti îndreptaţi-l, pe unul ca acesta cu duhul blândeţii, luând seama la tine însuţi, ca să nu cazi şi tu în ispită. ”
      Dar eu am citit altceva la ei pe site:
      „NE OPUNEM ACTELOR CU CIP DIN PROBLEME DE CONSTIINTA CRESTINA SI DE LIBERTATE RELIGIOASA. Dar nu le consideram ca fiind pecetea lui Antihrist”
      Dar ei sunt sub ascultare de duhovnic si chiar daca ar gresi cu ceva, sunt SUB ASCULTARE (pe langa opinia lor), plus ca Biserica nu s-a pronuntat pt ca noi sa aruncam cu acuzatii. Ii citez tot pe ei „Sa strigam insa noi oamenilor ce sa faca, asa cum am spus, nu este al nostru, ci al BISERICII, din care noi nu avem de gand sa iesim, asa cum altii abia asteapta. „
      Oricat am dori sa avem dreptate si credem ca avem, trebuie sa fim atenti, sa ne gasim in Adevar si sa nu gresim, pentru ca vom da raspuns la Judecata. Si nu e bine sa fim prea radicali, de ce sa ii imitam pe protestanti? De ce „numai eu am dreptate”, de ce „cine nu spune ca mine este impotriva mea”… Hai sa fim mai echilibrati… iritarea asta nu e buna si nici crestineasca chiar daca vine din bune intentii. Echilibru si intelepciune si mai presus de toate… dragoste.

      Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 27, 2010 at 1:19 pm

        Erica

        Sa strigam insa noi oamenilor ce sa faca, asa cum am spus, nu este al nostru, ci al BISERICII, din care noi nu avem de gand sa iesim, asa cum altii abia asteapta. “

        Asta este un exemplu de discurs viclean, serpesc, cu multa ratacire dar si cu multa minciuna.

        Apreciază

      • Erica said, on septembrie 27, 2010 at 1:42 pm

        Asa vezi tu. Si daca intrepretezi gresit? Oare daca mai erai certat cu ei, mai interpretai astfel? Ai zis ca iti consulti cititorii, eh, uite ca unii nu sunt de acord cu aceasta dezbinare, oare de care din cititori o sa tii cont? Insa dupa cate vad, sunt mai multi care vor impacare. Parca spuneai ca ii ierti… „discurs serpesc”, „viclenie”, „minciuna”…. speram sa nu mai fie atacuri la persoana ci doar la idei… iar nu iti da pace cel rau cu gandurile de stanga… hai fa un efort, will you?

        Apreciază

      • saccsiv said, on septembrie 27, 2010 at 1:50 pm

        Erica

        Dezvolta te rog ce ai priceput tu din paragraful ce l-am citat amandoi.

        Apreciază

      • Erica said, on septembrie 27, 2010 at 2:12 pm

        Nu ma refeream la ultima parte ci prima. Eu am inteles ca ei nu vor sa se substituie Bisericii indemnand lumea sa faca intr-un fel sau altul, ci mai degraba ca asta e treaba duhovnicilor. Pentru ca facand altfel, il contrazic inclusiv pe Parintele Paisie care spunea ca fiecare sa se consulte cu duhovnicul sau. Este o problema tare delicata in care Biserica in sobornicitatea ei nu s-a pronuntat INCA. E bine ca se trage alarma, dar inca mai exista ascultare in Biserica si de aceea unii tin cont de aceasta. De ce sa condamnam ceva ce nu ar trebui condamnat. Dar frate, daca nu esti sigur de niste lucruri, nu te incarca acuzand pe nedrept, nu te mai grabi cu concluziile. Nu vezi, ca multi asteptam sa va impacati macar in ceea ce priveste TONUL nu neaparat ideile… nu mai atacati nici tu nici ei la persoana ca nu e crestineste. Sa fac o gluma, apropo de noi, cei care nu dorim dezbinare de nici un fel… facem ca Yoda atunci cand a facut ochii mari vazand cum se straduia Luke sa scoata nava din apa, dupa care lasam ochii in jos dezamagiti (cu buza umflata) cand vedem ca cel rau isi face mendrele exploatand orgoliul nostru… Pace tie.

        Apreciază

  13. adrian said, on septembrie 27, 2010 at 12:55 pm

    Eu ii inteleg de ce s-au suparat cei de la RiC Aurora. Era bine ca ei sa cada de acord daca vor scrie sau nu despre faptul ca s-au impacat si trebuia incetata parelnicia si zvonistica. Despre celelalte lucruri nu e bine sa vorbim noi ca nu stim nimic. Discutia deja se departeaza de ceea ce ma asteptam oarecum si nu e corect sa tragi concluzii fara sa fii bine informat. Cat despre pro-sistem si anti-sistem s-a tot vorbit si s-a lamurit. Acum mai trebuie doar sa nu uitam ceea ce am spus fiecare, pentru ca duhovnicii au vorbit mai clar decat cristalul. Sa va ajute Dumnezeu pe toti sa va linistiti si sa fie pace!

    Apreciază

  14. fane said, on septembrie 27, 2010 at 12:57 pm

    FRATILOOOOOOOOOOOR !

    nu stiu daca va dati seama , dar cu fiecare minut petrecut in aceasta galceava , alunecati in ridicol . Sunteti precum copii mici la gradinita , cand fiecare ridica manuta , parandu-l la ” Doamna ” pe celalalt . Cineva spunea odata , pe la inceputul certei voastre : intalniti-va , certati-va , eventual bateti-va , daca altfel nu se poate , dar terminati odata cu galceava asta in care ati ajuns sa-i tarati si pe cei ce va citesc . Bun , nu vreti sa va intalniti , nu va obliga nimeni , dragoste cu forta nu se poate .
    Va invit atunci … SA VA IGNORATI macar si in acest fel se va termina poate circul asta . Ce-i atat de greu ? Ce mare orgoliu va zgandareste sa nu puteti trai fara sa va impungeti unul pe celalalt macar o data pe zi ?

    Doamne , ajuta-ne !

    Apreciază

  15. rica said, on septembrie 27, 2010 at 5:01 pm

    unde sant comentariile celor care au spus sa fi prudent?? le ai sters !!! unde sant aplaudacii sarutului viclean ? sant la comentarii,nu le ai sters !! cred ca ti se pare ca ti sant prieteni cei ce te lauda si asa gresesti grav ,nu stii ca cei ce par prieteni musca cel mai tare ??

    Apreciază

    • andreea said, on septembrie 27, 2010 at 7:47 pm

      Si tu ai gresit, Saccsiv. Nu am inteles de ce spui ca te-au atacat iar, cu si mai multa duritate. Unde? Incepe sa semene cu o ambitie personala, demonstrativa, aceea de a demonstra care e mai tare si care inchide gura celuilalt. In regula, dar nu cred ca despre asta era vorba. Astea sunt lucruri marunte. Ei aproba comentarii contra ta, dupa cum si tu aprobi comentarii contra lor. Se discuta despre faptul ca degeaba si-au cerut iertare daca au adaugat acel „consideri” in text. Eu nu gandesc asa. E mult mai greu sa-ti infrangi sinele si sa ceri iertare atunci cand nu esti convins intru totul ca ai gresit! Pe cand invers, sa-ti ceri iertare atunci cand esti deplin constient de erorile tale devine o necesitate, pur si simplu simti nevoia sa o faci! Dar ce mare merit mai ai? Toti putem face asta. Poate esti prea orgolios. Toti suntem. Asa gandesc ei, asa li se pare lor ca e bine. Lasa-i! De ce te afecteaza atat de mult? Cred ca suferi pentru ca nu mai sunteti prieteni, asta te doare. Altfel nu ai insista atat. Mie mi s-a parut de bun simt explicatia lor. Te rog lasa indarjirea, nu e buna, intuneca mintea. Intoarce si tu o data obrazul, poate veni o usurare de aici.

      Apreciază

  16. intrus117 said, on septembrie 27, 2010 at 6:01 pm

    Saccive,frate nu te lasa purtat in hora diavolului.Asta vrea el de fapt, sa domine discordia intre preoti si vad ca a reusit destul de bine.
    Treaba este foarte simpla : cipurile nu duc decat la ingradirea si la imposibilitatea de a mai trai ca om…LIBER. Noi vrem ca omul sa fie liber, daca cei de la” razboi ” nu vor acelasi lucru nu au decat sa-si bage cipuri si in nas si in urechi si pe unde le-o mai trasni mintea.Ne invata Biblia despre aceste lucruri de 2000 de ani ,le vedem,le traim …prost sa fii na nu vezi .Ori poate ei se fac ca nu vad,ca nu inteleg , in schimb ,e problema lor.Stii tu, smintiti vor fi si din cei mai tari insa putini se vor alege …asa ca de ce te mai chinui, voia Domnului se va inplini oricum ..

    Apreciază

  17. vasilica said, on septembrie 27, 2010 at 8:16 pm

    Il vad pe Iiisus cu Crucea pe umar,cu mainile crispate de durere,dar cu ochii indreptati spre Ceruri,spre Tatal.Ce adanc este momentul acesta!Cat de vinovati suntem toti pentru aceasta durere ce i-am provocat-o FIULUI,ATUNCI SI ACUM,prin DEZBINAREA NOASTRA..

    Apreciază

  18. Aquarius said, on septembrie 27, 2010 at 9:33 pm

    Saccsiv, daca tu ai dreptate si esti convins ca nu esti inselat de satana, de naluca, etc. atunci de ce te sinchisesti de ce cred altii? Eretic nu esti, camatar nu, etc. Ce-ti pasa ce zic altii? Ca zeflemitori sunt cu milioanele. Daca as intreprinde munca ta, sincer m-ar durea in fund ca ma ataca altii cu idei si cuvinte si articole. Si in locul tau n-as mai da atentie deloc la ce barfesc altii. Parerea mea frate!

    Apreciază

  19. Didi said, on septembrie 28, 2010 at 12:26 am

    Traiesc o mare dezamagire vis-a-visi tot ce se scrie pe aici in ultima vreme ! Ati gresit cu totii si am gresit si eu ca trebuia sa asist la un asemenea circ. Va lipseste un minim discernamant de bun simt .
    Saccsiv daca ai depasit 4 mil de vizitatori cu siguranta vei avea 10 mil din mascarada asta.Pui la inima toate copilariile si le postezi pe blog. A devenit spatiul virtual terenul rafuielilor de orice fel? Te credeam totusi un pic mai inteligent.
    Iar, RIC , raspunsurile si lamuririle de orice fel continuati sa le dati pe privat , in malaxorul asta de pareri si galceava fiecare isi insuseste un dram de crasa nesimtire duhovniceasca. Nu aprob pe nimeni si nu sustin pe nici unul. Nu va cunosc si sincer sa fiu nici nu-mi doresc !
    Sunteti egoisti : va ganditi la propria persoana si ignorati cu buna stiinta pe cei ce va citesc si asista la asa ceva. De ce sa ma smintesc ?! Ce e aici ? un altfel de can-can? revista virtuala de barfe si fecale aruncate peste gard?
    Continuati sa va balacariti si se bucura toata gasca de nebuni : sectanti , ecumenisti , stilisti ! Va focusati in directii gresite si nu faceti cu adevarat front comun. Va risipiti energia si valoarea batand moneda pe nimicuri.
    Am renuntat la tembelizor de vreo 3 ani , credeti ca sunteti indispensabili ?
    Intoarceti-va la lucrurile simple si de buna simt !
    Dumnezeu sa va ajute si sa va lumineze !

    Apreciază

  20. Mihail said, on septembrie 28, 2010 at 1:19 am

    Sunt dezamagit. Cred ca o sa renunt si la saccsiv, la RIC am renuntat de mult.
    Constant cu amaraciune ca blogurile „ortodoxe” au ajuns asemeni tabloidelor gen libertatea.

    In loc ca aceste bloguri sa fie o oaza de smerenie, iertare, bun-simt, noblete, blandete si IUBIRE in acest ocean de mizerie si dureri care ne inconjoara, au ajuns sa fie mai scarboase decat acesta chiar.

    Sunt dezamagit.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  21. gabi said, on septembrie 28, 2010 at 6:42 am

    Am postat(mai demult)un singur comentariu pe Razboi intru cuvant si unul aici;au trecut neobservate,probabil fiind mai obiective. Dincolo de toate disputele mai mult sau mai putin frumoase si crestinesti,vreau sa spun doar o constatare din ultimul timp. Am observat cu mahnire ca Razboi intru cuvant si-au schimbat opiniile exact la 360de grade; v-ati intrebat oare,sau i-ati intrebat:ei ce parere au,cand aveau dreptate:inainte cand erau impotriva cipurilor,sau acum cand vad ca sunt pentru?!Unde e adevarul „lor”?Atunci sau acum?Cand au fost sinceri?Atunci sau acum?Daca au dezertat de la propriile idei,de ce as mai avea incredere in ei;pur si simplu?! Consider ca acesta – saccsiv – cu toate cele ale lui, este de incredere,fiind printre prea putinii care isi mentin pozitia clara si fara echivoc,conform adevarului. Restul…sunt lucruri omenesti,mai bune si mai putin bune – ca peste tot – ;dar important este ca in aceste vremuri extrem de tulburi,saccsiv are curajul de a ramane neclintit,cel putin deocamdata! A fost dureros sa vad cum multi altii s-au intors asa de rapid la 360 de grade.Doamne-ajuta!

    Apreciază

    • fane said, on septembrie 28, 2010 at 8:21 am

      mai frate ,

      ia explica , te rog , in ce consta ” o intoarcere la 360 de grade ” ? Daca nu le tii minte ( gradele ) , de ce nu le innumeri , pentru corectitudinea formularii ?

      Doamne , ajuta-ne !

      Apreciază

  22. G-man said, on septembrie 28, 2010 at 7:20 am

    „Pune, Doamne, straja gurii mele si usa de ingradire, imprejurul buzelor mele. „

    Apreciază

    • fane said, on septembrie 28, 2010 at 8:24 am

      Yes , G-man ,

      de acord . Iti dai seama cata liniste ar fi , ce bine si cat de frumos , sa traiasca fratii in unime ?

      Doamne , ajuta-ne !

      Apreciază

  23. marcela said, on septembrie 28, 2010 at 7:55 am

    citeam in fiecare dimineata cu mare atentie si curiozitate ce articole ai postat… si am vazut ca totul era in folosul oamenilor… si chiar ma intrebam cum un om poate sa fie asa dedicat oamenilor, sa o faca din timpul lui personal… ai adus atatea lucruri interesante, care mie personal mi au deschis ochii, sincer nu stiam de multe dintre ele si am rreusit sa vad adevaratele pericloe cu care se confrunta crestinii azi. pe mine m au ajutat enorm. Mi au folosit chiar si copiiilor la scoala , cu ajutorul articolelor tale am reusit sa i fac sa nu se vaccineze anul trecut importiva gripei porcine, asta chiar si impotriva vointei parintilor dar am reusit numai datorita articolellor tale, repet, am avut incredere in ceea ce scriai tu, am sustinut cu toata taria stiind ca nu este asa cum se spunea la tv, ca totul era doar o mare minciuna asa cum spuneai tu ….era mare lucru pentru mine … chiar le am indicat copiilor la scoala sa ti citeasca articolele ca vor afla adevarata fata a lumii pe care nu o vad la tv , pe care de fapt nu o vor vedea nicaieri ci doar pe blogul tau…
    Acum insa cind vad de ceva vreme ce se intimpla aici, la ce s a ajuns, din ce s a ajuns… ma doare sa constat ca in dorinta ta de a face bine ai uitat sa fi… CRESTIN… sa rabzi , sa ierti, sa uiti…
    imi pare rau pentru noi toti…

    Apreciază

  24. out-of-E.U. said, on septembrie 28, 2010 at 8:52 am

    Avva Ioan spunea: „Parintele nostru Antonie (cel Mare) a zis: <>

    Avva Ioan cel Pitic: „Nu se poate zidi o casa de sus in jos, ci de la temelie catre acoperis”. Intrebat ce inseamna aceasta, a raspuns: „Temelia este aproapele, pe care trebuie sa-l castig si sa-i fiu de folos mai intai. De el atarna toate poruncile lui Hristos”.

    Amma Sincletica: „Este scris: Fiti intelepti ca serpii si nevinovati ca porumbeii. A fi ca intelept ca serpii inseamna a cunoaste pornirile si urzelile diavolului, intrucat cei ce se aseamana se cunosc mai repede intre ei. Nevinovatia porumbelului reprezinta curatenia lucrarii”. A mai zis: „E primejdios sa inveti pe cineva daca n-ai trecut prin viata ascetica. Asa cum cineva, cu o casa putreda, isi vatama oaspetii, daca i se prabuseste casa, tot asa cei care nu s-au zidit mai intai pe ei insisi ii distrug si pe cei care vin la ei (sa invete). Cu vorbele ii indeamna la mantuire, dar cu faptele lor strambe mai mult ii strica pe ucenici”. Tot ea a zis: „Cu cat atletii progreseaza mai mult, cu atat se lovesc de un adversar mai puternic” si „Dupa cum samanta nu poate fi in acelasi timp si planta, tot asa noi nu putem fi in acelasi timp laudati in lume (slava omeneasca) si cu rod ceresc”.

    Avva Ioan: „Daca lasam sarcina usoara – sa ne defaimam pe noi insine, ne-o punem in spate pe cea mai grea – sa ne justificam pe noi insine”.

    Un frate l-a intrebat pe avva Pimen: „Daca vad o greseala a fratelui meu, e bine s-o trec cu vederea?”. Batranul zice: „De fiecare data cand noi trecem cu vederea o greseala a fratelui nostru, si Dumnezeu ne trece cu vederea o greseala a noastra; si de fiecare data cand noi o dam in vileag pe-a fratelui, si Dumnezeu o da in vileag pe-a noastra”.

    Un frate i-a zis lui avva Teodor: „Spune-mi un cuvant, caci merg la pierzanie”. Cu chiu cu vai el i-a zis: „Eu insumi sunt in primejdie, ce pot sa-ti spun?”

    Avva Isidor zicea ca viata fara cuvant foloseste mai mult decat cuvantul fara viata. Prima, tace si zideste; al doilea, striga si tulbura. Dar cand si cuvantul si viata merg impreuna, alcatuiesc imaginea intregii filozofii.

    Avva Zenon a zis: „Cine vrea ca Dumnezeu sa-i asculte grabnic rugaciunea, de fiecare data cand se ridica si intinde mainile catre Dumnezeu, mai inainte de toate si inainte de a se ruga pentru sufletul sau, sa se roage pentru sufletul dusmanilor lui. Purtandu-se astfel, ori de cate ori il va ruga pe Dumnezeu, Acesta il va asculta”.

    Sf.Epifanie spunea ca pacatele credinciosilor se afla in jurul buzelor, in vreme ce pacatele necredinciosilor ies din tot trupul. De aceea David canta: „Pune, Doamne, straja gurii mele, si usa de jur-imprejurul buzelor mele” si „Am zis, voi pazi caile mele, ca sa nu pacatuiesc cu limba mea.”

    Avva Pimen l-a intrebat pe avva Iosif: „Spune-mi, cum sa devin monah?” El i-a raspuns: <>

    Avva Vitimie l-a intrebat pe avva Pimen: „Cineva este suparat pe mine si eu ii cer iertare, dar el nu ma crede. Ce sa fac?” Batranul ii zice: „Ia cu tine inca doi si cere-i din nou iertare. Daca nu te crede, ia cu tine cinci frati si, daca nici cu cinci nu te crede, nu-ti mai ramane decat sa te rogi, netulburat, lui Dumnezeu, ca sa-l convinga pe acel frate si sa fii fara nici o grija.”

    Intr-o zi, avva Ioan a venit la adunarea de la Sketis si, auzind pe cativa frati certandu-se, s-a intors la chilia lui, s-a rotit de trei ori in jurul ei si abia dupa aceea a intrat. Cativa frati l-au vazut si, uimiti de purtarea lui, s-au dus sa-l intrebe. El le raspunde: „Aveam urechile pline de cearta. Asadar, am dat cateva ocoluri, ca sa mi le curat si sa intru in chilie cu mintea linistita.”

    Odata, avva Sisoe a zis cu indrazneala: „Crede-ma, am treizeci de ani de cand nu ma mai rog lui Dumnezeu pentru pacate, ci-i zic: Doamne Iisuse, apara-ma de limba mea! Doamne Iisuse, apara-ma de limba mea! Si, pana acum, in fiecare zi cad din pricina ei si pacatuiesc.”

    Daca indraznim sa rostim rugaciunea Tatal Nostru, sa ne temem de Cel ce prin insasi cuvintele si judecatile noastre ne va judeca! Caci cu buzele noastre ne cerem osanda sau binecuvantarea: „Si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri”. Sta scris: „Cu ce masura masurati, vi se va masura”: celor ce mult iarta, mult li se va ierta, iar celor ascutiti in vorbe, judecata taioasa li se va face.

    Iertati-ma pentru interventie si pentru toate, ingaduiti-mi doar sa va imbunez cu o ultima pilda din Pateric, care mi-e cea mai draga (apartinand Avvei Ioan cel Pitic):

    Batranul a zis: „Erau trei prieteni filozofi si, unul dintre ei murind, l-a lasat pe fiul sau in grija unuia din ceilalti doi. Ajungand om tanar, copilul s-a dat la nevasta celui care l-a crescut, iar acesta afland, l-a alungat din casa si n-a mai vrut sa-l primeasca inapoi, cu toate parerile de rau ale tanarului. I-a spus doar: „Du-te si munceste trei ani pe fluviu si asa am sa te iert”. Dupa trei ani tanarul s-a intors, dar filozoful i-a zis: „Inca nu te-ai pocait. Du-te, munceste inca trei ani, imparte castigul si indura ocarile”. Acela a facut intocmai. Pe urma ii zice: „Acum du-te la Atena si invata filozofia”. La poarta scolii de filozofie statea un batran care-i injra pe toti cei ce intrau, dar tanarul, desi acoperit de ocari, a inceput sa rada. Batranul il intreaba (stupefiat): „Cum se face ca eu te injur, iar tu razi?” Tanarul raspunde: „Cum sa nu rad, cand trei ani de zile am dat tot ce-am castigat, ca sa fiu injurat, iar astazi sunt injurat pe gratis? De asta rad”. Avva Ioan a spus apoi: „Aceasta este poarta lui Dumnezeu, iar parintii nostri au intrat fericiti, cu multe ocari, in cetatea lui Dumnezeu”.

    P.S. Stiu de la parintele meu duhovnic ca nimic nu e intamplator. Deschizand Patericul, ochii mi s-au oprit pe numele inscris in pagina editorului, si anume – Lector: pr.Ioan-Florin Florescu. Daca e acelasi cu cel care a incercat un dialog pe aceste bloguri, ii multumesc pentru lucrarea binecuvantata la care a contribuit cat de putin si el. Sa nu lase nadejdea si nici ispitele care il vor mai incerca si pe el, negresit, ca pe toti cei care au contribuit la reeditarea acestei carti cheie a ortodoxiei. Imi pare atat de rau pentru Cristian, poate ca Dumnezeu ingaduie caderea unora care incearca sa se apropie de El fara a fi intariti in smerenie si nejudecarea aproapelui, caci scris este: „Fiule, de vrei sa te apropii sa slujesti Domnului, gateste-ti sufletul de ispita”. Daca il aveti la inima sau in rugaciuni, poate il veti ajuta spre insanatosire sufleteasca, cu atat mai mult cu cat sunteti preot si probabil il cunoasteti indeaproape.

    Doamne ajuta-ne!

    Apreciază

  25. out-of-E.U. said, on septembrie 28, 2010 at 9:34 am

    In caz ca n-au aparut din cauza semnelor ortografice:
    „Parintele nostru Antonie (cel Mare) a zis: Niciodata nu am pus folosul meu inaintea folosului fratelui meu”.
    Avva Pimen l-a intrebat pe avva Iosif: „Spune-mi, cum sa devin monah?” El i-a raspuns: „Daca vrei sa fii linistit, oriunde te-ai duce, in tot ce faci, spune: Cine sunt eu? si nu judeca pe nimeni”
    Avva Pimen: „Daca sufletul se departeaza de cei carora le plac disputele contradictorii, de confuzia si tulburarea omeneasca, Duhul lui Dumnezeu intra intr-insul si atunci va putea sa rodeasca, el, cel sterp”. Tot el: „A te justifica pe tine insuti este un lucru lumesc (inferior). Asemenea lucruri il distrug pe cel care le are.”
    Iar avva Meghethios: „La inceput, cand ne adunam impreuna si vorbeam despre lucruri folositoare sufletului, deveneam coruri, coruri si ne suiam la ceruri. Acum ne adunam, ne apucam sa ne barfim unul pe altul si ne coboram la iad.”

    iertare daca am mahnit pe cineva… O zi frumoasa le doresc tuturor!

    Apreciază

  26. ioana said, on septembrie 28, 2010 at 11:54 am

    Marius, baiatul care scrie cu nasul, are nevoie de o mana de ajutor! Sa zidim vieti, cel mai frumos dar, nu credeti?
    http://florentinatonita.blogspot.com/2010/09/marius-baiatul-care-scrie-cu-nasul-are.html

    Apreciază

  27. Costel said, on septembrie 28, 2010 at 5:30 pm

    http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2010/01/06/pastorala-nasterii-domnului-din-1999-testamentul-patriarhului-sarb-pavle-sa-fim-oameni-chiar-in-vremuri-inumane/#more-3309

    citez din pastorala sfantului Patriarh Pavle :

    …”E greu să fii om. Sa fii un om care răspândeşte căldură umană este şi mai greu, dar este o însărcinare care ni se potriveşte şi la care am fost chemaţi de Însuşi Domnul: să fim oameni chiar în vremuri inumane. Să privim în jurul nostru. Vedeţi câte familii sunt stapânite de răceală, familii în care nu mai există dragoste şi care se dezintegrează. Sunt din ce în ce mai multe astfel de familii. Vedeţi câte legături de rudenie, de vecinătate, de prietenie şi de rudenie spirituală (naşi-fini) s-au distrus, învăluite în răceală. Vom fi complet imobilizaţi de gheaţa discordiei şi a intoleranţei, a dezbinării şi a invidiei, dacă nu-L vom aduce pe Hristos în inimile noastre şi mai ales în inimile copiilor noştri. El este singurul care poate să-i unească pe cei dezbinaţi şi să-i reconcilieze pe cei înstrăinaţi , să ne încălzeasca inimile şi să dea pace vieţilor noastre.”

    …”Dar nenorocirile şi dificultăţile şi neputinţele sunt mai uşor de purtat când avem în noi şi între noi căldura umană. Pentru că în Ziua celei de-a Doua Veniri a Lui, Domnul nu ne va întreba în ce fel de vremuri am trăit, ci cum ne-am raportat la aproapele nostru. A fost el «iadul» nostru sau «raiul» nostru? ”

    pastorala poate fi citita integral aici :

    http://iuliana-koinonia.blogspot.com/2009/12/pastorala-patriarhului-pavle-al-serbiei.html

    CU PACE , DOMNULUI SA NE RUGAM !

    Pace si binecuvantari de la Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Hristos !

    P.S.
    e deranjanta porecla care ati scornit-o fratilor de la razbointrucuvant .rîc , ric etc. 😦

    Pace

    Apreciază

  28. Hypatia said, on septembrie 28, 2010 at 6:16 pm

    Cred ca Dumnezeu mi-a auzit rugaciunile! Atatia cititori cer PACE si front comun pentru ceea ce vine peste noi. Cu putina intelepciune, fratii de la razboiintrucuvant si Saccsiv ar putea fi din nou de aceeasi parte a baricadei. Dar revine un rol important cititorilor pentru a construi pacea si buna conlucrare, caci de multe ori veninul a fost aruncat de cititori. Cand era mitropolit la Iasi, actualul patriarh ii numea pe ostasii Domnului, minerii din Biserica. Nu mai stiu ce fac ostasii, dar vad ca minerii s-au upgradat. Ii mai lasam mult sa ne zdrobeasca asa cum s-a intamplat atunci in Piata Universitatii? E nevoie de mult discernamant si de multa responsabilitate. Sa ne rugam Domnului Hristos pentru pace si intelepciune!

    Hypatia

    Apreciază

  29. NihilsineDeo said, on septembrie 28, 2010 at 7:59 pm

    Toate comentariile postate aici de catre femei sunt extraordinare !
    Cuvinte pline de blandete, pe care insa numai un suflet care vrea sa se smereasca le poate primi.
    Din pacate saccsiv este in aceeasi stare cu cei care fumeaza, beau sau se drogheaza si care, in acelasi timp, au despre ei insisi o parere foarte buna, reactionand in schimb vehement, chiar violent impotriva celor care incearca sa le explice ca nu se afla pe drumul cel bun. Concluzia o puteti trage singuri.
    Nu sunteti singurele care ii vorbiti despre SMERENIE. I-am citat din epistola apostolului Pavel catre Romani, cap. 14, dar inima lui e prea impietrita de mandrie ca sa accepte invatatura data de Duhul prin apostol.
    Saccsive, ii intrebi pe cititori ce atitudine ar fi bine sa ai fata de cei de la RIC de acum incolo… DAR PE DUMNEZEU L-AI INTREBAT ? Daca da, cu siguranta nu ai inteles nimic din ce El ti-a spus din moment ce iti intrebi acum cititorii !
    Dar poti sa mai incerci !!!

    Epistola lui Pavel catre Romani cap. 12 :

    16. Aveti aceleasi simtaminte unii fata de altii. Nu umblati dupa lucrurile inalte, ci ramaneti la cele smerite. Sa nu va socotiti singuri intelepti.

    17. Nu intoarceti nimanui rau pentru rau. Urmariti ce este bine, inaintea tuturor oamenilor.

    18. Daca este cu putinta, intrucat atarna de voi, traiti in pace cu toti oamenii.

    19. Preaiubitilor, nu va razbunati singuri; ci lasati sa se razbune mania lui Dumnezeu; caci este scris: „Razbunarea este a Mea; Eu voi rasplati”, zice Domnul.

    20. Dimpotriva: daca ii este foame vrajmasului tau, da-i sa manance; daca-i este sete, da-i sa bea; caci daca vei face astfel, vei ingramadi carbuni aprinsi pe capul lui.”

    21. NU TE LASA BIRUIT DE RAU, CI BIRUIE RAUL PRIN BINE !

    Apreciază

  30. ehupov cristian said, on septembrie 29, 2010 at 5:42 pm

    Doamne miluieste,Doamne miluieste,Doamne miluieste

    Apreciază

  31. Nihilsinedeo said, on septembrie 29, 2010 at 8:17 pm

    saccsiv, din nou acorzi prea multa atentie la ceea ce spun eu, si prea putina atentie la ce spune apostolul ! Vad ca iti este foarte greu sa retii ceea ce este cu adevarat important…
    Ti-e mult mai placut sa imi mai dai mie cateva lovituri, decat sa te caiesti si sa te smeresti !
    E pacat de tine si de ceea ce ai realizat pana acum cu acest blog ! Nu te lasa invins de pacatul mandriei, pocaieste-te si intoarce-te la Hristos !

    PS nu sunt razboinicul luminii !

    Apreciază

  32. G-man said, on septembrie 30, 2010 at 6:26 am

    saccsiv si pe ioana ai cenzurat-o ? nu inteleg ce se intampla cu ce te-au suparat oamenii astia , poate nu am fost eu atent dar pe ioana si pe razboinicul luminii ii stiam de buni crestini … cat am citit eu . Acum ca ne mai contrazicem nu e bai ca oricum fiecare da socoteala pt el…
    daca nu iti ia prea mult timp raspunde-mi si mie .

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.