SACCSIV – blog ortodox

Patriarhia Serbiei ameninta din nou ruperea comuniunii cu BOR

Posted in BOR, PATRIARHIA ROMÂNA, Romania, SERBIA by saccsiv on mai 31, 2012

   Iata ce aflam din articolul Patriarhia Serbiei ameninţă din nou ruperea comuniunii cu BOR din cauza intruziunii preoţilor români în spaţiul canonic sârbesc:

În perioada 15-23 mai 2012 s-a intrunit Adunarea Episcopilor Bisericii Ortodoxe Sârbe care a dat publicităţii un comunicat cu următoarea referinţă la disputa cu Biserica Ortodoxă Română, mai precis cu Patriarhia Română:

Cu satisfacţie şi mulţumind lui Dumnezeu, Adunarea aminteşte că Biserica Ortodoxă Sârbă are relaţii liturgice şi canonice şi cooperează cu alte Biserici Ortodoxe autocefale, dar că, în această privinţă există, din păcate, o excepţie. Aceasta se referă la activitatea necanonică a episcopatului şi a clerului Bisericii Ortodoxe Române pe teritoriul canonic al altor Biserici Ortodoxe, inclusiv a noastră. În cazul nostru, anumiţi episcopi şi clerici din România continuă să vină în anumite oraşe şi sate din Serbia de Răsărit, cât şi în Eparhiile de Timoc şi Branicevo, şi îşi desfăşoară activităţile preoţeşti acolo fără ştirea sau permisiunea episcopilor responsabili din Biserica Ortodoxă Sârbă, încălcând astfel bazele înseşi ale eclesiologiei ortodoxe şi de ordine canonică. Datorită unor activităţi similare neautorizate ale reprezentanţilor Bisericii Române, Patriarhia Ierusalimului a obiectat în mod repetat, cel mai energic, şi în cele din urmă a rupt legăturile liturgice şi canonice cu această Biserică. Adunarea noastră a trimis din nou, pentru a câta oară, un protest în română Patriarhului Daniel şi sinodului său despre intruziunile necanonice în zonele aflate sub jurisdicţia Bisericii Ortodoxe Sârbe şi, cu regret, l-a informat că, în măsura în care indivizii din sora Biserica Română nu încetează activităţile ne-frăţești şi necanonice, indiferent dacă acestea sunt tolerate sau trimise de către Patriarhul ei sau Sinod, vom lua toate măsurile adecvate canonice şi juridice de a păstra ordinea canonică veche şi a opri perturbarea iresponsabilă a unităţii sfinte dintre ortodocşi şi dintre popoarele frăţeşti, aşa cum este cazul, fără îndoială, dintre poporul sârb şi român, de-a lungul secolelor. Dacă aceste măsuri nu ajută, Adunarea va fi obligată, cu regret, să urmeze exemplul Patriarhiei Ierusalimului. Episcopii Adunării sunt conştienţi de faptul că există mulţi dintre episcopi, clerici şi teologi care nu urmează cursul etno-filist agresiv, care în ultimii ani a provocat divizări ce nu sunt nesemnificative în întreaga lume ortodoxă. În mod similar, Adunarea este, aşa cum a fost mai devreme, recunoscătoare Bisericii Ortodoxe Române pentru relaţiile sale corecte cu administratia episcopiei sârbe din Timisoara, clerul şi credincioşii ei. În același mod Biserica Ortodoxă Sârbă se bucură de relaţii frăţeşti cu clerul şi credincioşii de Biserica Română, care locuiesc în partea sârbă a Banatului.

|traducere după Patriarhia Ortodoxă Sârbă

   Cititi va rog si:

Joi, 12 mai 2011, orele 12, la Palatul Patriarhiei Romane – CONFERINTA DE PRESA in legatura cu hotararea Patriarhiei Ierusalimului de incetare a comuniunii cu Patriarhia Romana

Patriarhia Ierusalimului: Precizari despre intreruperea comuniunii cu Patriarhia Romana

 

44 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on mai 31, 2012 at 6:13 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. paul said, on mai 31, 2012 at 7:36 pm

    Medicii si pacientii sunt disperati.Vor ajunge in strada.
    Clanul tiganesc Carpaci a cumparat cel mai mare spital de copii din Timisoara.

    http://stirileprotv.ro/stiri/social/medicii-timisoreni-disperati-cel-mai-bogat-clan-tiganesc-din-romania-a-cumparat-spitalul-de-copii.html

    Apreciază

  3. cineva said, on mai 31, 2012 at 8:07 pm

    Patriarhul nostru isi ‘face datoria’ foarte eficient. In mai putin de cinci ani de cand a fost intronizat a stricat relatiile cu trei biserici: cea rusa, cea sarba si cea de la Ierusalim. Dar desigur se vor gasi romani care sa sustina ca noi am fost nevinovati in toate aceste cazuri si ca nu suntem decat victimele rautatii si invidiei altora.

    Apreciază

    • Ioan Pelasgul said, on mai 31, 2012 at 8:33 pm

      Cu cea sarba si cea rusa de ce? Adica noi daca vom ajunge(desi nu vom ajunge la cum suntem azi) dar presupunand prin absurd ca vom ajunge cu armata pana la Don si pana la Adriatica, avem voie trecem bisericile BOS, si BORu in proprietatea BOR si sa-i obligam pe toti ucrainenii si sarbii sa isi uite limba si sa le zicem ca ei nu sunt ucraineni si sarbi ci sunt ruteni si iliri si sa se tina la biserici slujbe numai in romana desi unii nici nu o sa inteleaga si sa le obligam copiii la scoaal sa invete romana iar daca nu invata sa ii umilim si sa-i batem. Sau sa le zicem ca limba lor e stricata asa cum au ajuns sa zica romanii nodtri din Timoc.

      Se aplica acelasi lucru de care spunea un parinte ca se aplica in cazul calendarului? Adica daca se face „o greseala” atunci e mai bine sa se lase asa ca sa nu creeze probleme in randul mirenilor sau de ce?

      De cand e BORu in Basarabia si de cand e BOR(inclusiv Vechea Mitropolie a Moldovei)?

      Iar in Timoc e deznationalizare, au mai ramas acolo si in Dobrogea 2 grupuri compacte de romani care sunt in acelasi timp la sud de Dunare si situate langa granita, restul fie au disparut fie sunt departe de Romania( Aromanii din Pind). De la acel vast teritoriul care cuprindea Fosta Iugoslavie, Bulgaria,Albania Dobrogea si o parte din Grecia doar atat ne-a ramas noua? Si chiar si de acolo trebuie sa disparem? De fapt noi disparem si de la nord de Dunare.

      Apreciază

      • cineva said, on mai 31, 2012 at 8:53 pm

        @Ioan Pelasgul

        iar eu te intreb pe tine: de ce lucrurile s-au precipitat in vremea lui Daniel? Problemele sunt mult mai vechi, nu aveau de ce sa erupa acum.. in afara ca se urmareste izolarea BOR. Lasa pentru un moment ‘dreptatea’ omeneasca si gandeste-te la unitatea ortodocsilor care este zdruncinata din temelii, si in care ruptura romanii sunt din nou varf de lance. Sunt absolut convins ca neintelegerile se pot negocia si discuta. Insa Daniel a trecut la fapte fara se se consulte cu nimeni, a cautat ‘sa faca dreptate’ romanilor prin metode subversive si necrestine. Nu asa se face lucrul Domnului.
        Iar eu nu ii cred pe ierarhi cand spun ca se lupta pentru limba romana si iti spun si de ce: aici in diaspora suntem indemnati ‘cu dragoste si staruinta’ sa tinem Sfanta Liturghie in limba tarii de adoptie. Adica sa renuntam la limba romana ca sa putem, vaz-doamne, sa atragem si pe straini!!! Asa ca da-mi voie sa ma indoiesc de adevaratele motive ale celor care imping la dezbinare.

        Apreciază

      • Mălin said, on mai 31, 2012 at 10:06 pm

        Adevarat frate Ioane subscriu la ce comentasi mai sus…

        Din punctul asta de vedere am fost cei mai umili la nivel bisericesc in raport cu grecii sau cu rusii, ucrainienii bulgarii sau sarbii…

        Pentru slavi este foarte bine ca stiu sa isi apere interesele ei fiind impartiti si in mai multe state rezulta mai multe biserici autocefale… se sustin unii pe altii…

        La greci nationalismul lor ortodox se intinde de la Ierusalim si pana la Patriarhia Ecumenica si stiu sa se sustina unii pe altii…

        Noi nu prea am avut pe nimeni de aceeasi limba, obiceiuri si cultura comuna cu care sa ne aliem..
        Cu toate ca nu sunt un admirator al patriarhului Daniel cu toate bubele lui

        Asa s-a intamplat si cu stramosi nostri (aromani si vlahi, valahii, vlasi, vlaški) sau cum s-or mai numi ca nici nu mai stiu la cate zeci de denumiri li s-a dat ca sa li se piarda urma din Grecia li s-a spus ca limba lor este de la dracu si ca este spurcata si sa nu o mai foloseasca si daca vor sa aiba biserica sa invete limba greaca metoda identica se pare ca au aplicat si sarbii pentru comunitatile vlahilor din Serbia,

        Despre puternica comunitate de meglenoromani si aromani din Macedonia ce sa mai spun nu cu foarte mult timp in urma aveau reprezentare in paralament macedonean, acum insa bate vanta si acolo foarte multi si-au pierdut radacinile limba si obiceiurile nu mai stiu de unde au venit si incotro merg…

        Numai noi ca fraierii acordam cele mai multe drepturi si inlesnirii la toate cultele pe pamanturile noastre iar pe altii ii doare in basca de noi si de comunitatile romanesti din tarile lor…

        Asa cum spune si Parintele Nicolae Tanase un iubitor al neamului rumanesc – nu doar din vorbe ci din fapte – spunea ca Romania are „granite vii” si la sud si la vest si la est si peste tot gasesti romani care sunt constienti mai mult sau mai putin orginile lor si pentru asta mare parte din vina o purtam noi ca nu am facut nimic ca sa-i ajutam …

        http://ro.wikipedia.org/wiki/Regiuni_istorice_rom%C3%A2ne%C8%99ti

        Rumanii in Balcani:

        Provincii Istorice Romanesti :

        http://en.wikipedia.org/wiki/Megleno-Romanians
        http://en.wikipedia.org/wiki/Vlachs
        http://en.wikipedia.org/wiki/Aromanians
        http://ro.wikipedia.org/wiki/Istrorom%C3%A2ni

        http://en.wikipedia.org/wiki/Vlach_language_in_Serbia
        http://sh.wikipedia.org/wiki/Vla%C5%A1ka
        http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%92%D0%BB%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%B0

        Noulu Testamentu pri armâneşti

        “Eu ifhăristescu al Dumnidzău că grăiescu tu limbe ma multu dicât voi tuţ. Ma tu Bisearică, voiu ma ghine s-dzâc ţindzi zboare după aduchirea a mea tra si-nveţ ş-pri alţî, dicât dzaţe ñillie di zboare tu limbă xeani, niaduchită. Fraţ, s-nu hiţ ficiori la minte, ţi s-hiţ ficiori cându easte zborlu di arăutate; iară la minte s-hiţ perfecţî. Tu nom este scriată: Va zburăscu a popului aiştui prit alte limbe ş-cu alte budză, ş-niţi aşi nu va mi-ascultă, dzâţe Domnul.” (Prota epistolă a Sântului Apostol Pavel cătră corinteni, caplu 14 cu 18-21)

        Descarcati de aici :http://cubreacov.files.wordpress.com/2010/02/noulu-testamentu-pri-armaneste.pdf

        Apreciază

      • Ioan Pelasgul said, on iunie 1, 2012 at 6:40 am

        In BOS s-au precipitat in vremea lui Daniel sau …in vremea lui Boian Alexandrovici( dupa 200 de ani se gaseste cineva care sa ?
        Si apropo, poate ca e bine sa ne amintim si de:
        https://saccsiv.wordpress.com/category/patriarhul-irineu/
        si de
        https://saccsiv.wordpress.com/category/episcopul-artemie-de-kosovo/

        Apreciază

      • Kogaion said, on iunie 1, 2012 at 6:45 am

        @ cineva

        Pentru ca Daniel, spre deosebire de predecesorii sai, nu este carpa de spalat pe jos. O avea el multe pacate, dar acesta nu este unul dintre ele si ar trebui apreciat pentru atitudinea corecta pe care a luat-o vis-a-vis de comunitatile romanesti din afara granitelor.

        Ioan Pelasgul are 100% dreptate in comentariul sau. Felicitari pentru singura judecata limpede si romaneasca de pe aici.

        Apreciază

      • saccsiv said, on iunie 1, 2012 at 9:12 am

        Kogaion

        Ai studiat tu bine si ai ajuns la concluzia ca restul de pe aici au judecata tulbure si antiromaneasca?

        Apreciază

      • Ioan Pelasgul said, on iunie 1, 2012 at 9:26 am

        Eu nu am zis ca Daniel a facut asta din nationalism sau ca sa fie dezbinare. Si nici nu exclud a 2-a varianta.

        Eu am zis doar ca as vrea ca Romanii in micutul teritoriu care ne-a mai ramas din ce am avut candva sa avem si noi dreptul sa existam ca popor fara sa ne spele altii creierul ca suntem vlahi sau vlasi sau bulgari sau greci sau slavi sau mai stiu eu ce.

        @ Kogaion
        Vezi ce a zis „cineva” legat de romanii din diaspora. Atitudine corecta fata de romani e?

        Apreciază

      • Mălin said, on iunie 1, 2012 at 10:53 am

        http://www.cvlpress.ro/25.05.2012/romanii-din-timoc-se-unesc-intr-o-noua-asociatiei-%E2%80%9Einitiativa-romanilor-din-serbia/

        Da, intr-adevar Parintele Boian Alexandrovici (Boian Al Lisăndroaichi – pe numele romanesc ) a facut poate cele mai multe lucruri pentru romanii de acolo

        Sa nu uitam ca Timocul locuit de romani se intinde si in bulgaria nu doar in Serbia,
        Daca in Serbia s-a mai facut cat de cat ceva pentru ei in Timocul Bulgaresc e jale..

        http://ro.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A2na_timocean%C4%83

        Apreciază

      • cineva said, on iunie 1, 2012 at 4:04 pm

        @Ioan Pelasgul

        „Vezi ce a zis “cineva” legat de romanii din diaspora. Atitudine corecta fata de romani e?”

        Frate Ioane, eu nu iau atitudini care sa le judecati voi corecte sau incorecte. Datoria pe care mi-am asumat-o este de a spune adevarul, indiferent pe cine supara. Asa este, asa spun si nu mi-as pierde niciodata timpul cosmetizand adevarul ca sa-l puteti inghiti voi. As vrea si eu sa fie altfel dar nu e. Si nimeni nu se poate schimba daca nu se vede intai pe sine exact asa cum este. Opriti-va de a va bate unul pe altul pe spate si a va lauda, lauda nu ne va duce nicaieri. Lasati pe Dumnezeu sa ne laude la sfarsit, daca va gasi ceva vrednic. Tot ce citesc aici sunt o insiruire de laude si vise marete, uitand smerenia la care suntem chemati; N-a zis Mantuitorul ‘Dacă vrea cineva să fie mai mare, să fie cel din urmă dintre toţi şi slujitor al tuturor”. De unde o scoateti voi acum ca trebuie sa fim si noi cineva, sa demonstram lumii ceva? Ce avem noi de demnostrat este numai inaintea lui Dumnezeu, si anume ca suntem cu adevarat urmasii stramosilor nostrii care cu smerenie si cu teama s-au apropiat de El, si nu cu ganduri pline de aroganta si auto-indreptatire ca ale voastre.

        Apreciază

      • Mălin said, on iunie 1, 2012 at 7:04 pm

        Adevarul nu este ceva abstract, o idee sau o teorie,
        Adevarul este Fiinta Vie,

        Mantuitorul spune: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa”

        Apreciază

      • Ioan Pelasgul said, on iunie 3, 2012 at 7:24 pm

        @cineva

        “Vezi ce a zis “cineva” legat de romanii din diaspora. Atitudine corecta fata de romani e?”

        Prin asta am vrut sa zic ca:

        Iar eu nu ii cred pe ierarhi cand spun ca se lupta pentru limba romana si iti spun si de ce: aici in diaspora suntem indemnati ‘cu dragoste si staruinta’ sa tinem Sfanta Liturghie in limba tarii de adoptie. Adica sa renuntam la limba romana ca sa putem, vaz-doamne, sa atragem si pe straini!!! Asa ca da-mi voie sa ma indoiesc de adevaratele motive ale celor care imping la dezbinare.”

        si ce a spus Kogaion:

        „Pentru ca Daniel, spre deosebire de predecesorii sai, nu este carpa de spalat pe jos. O avea el multe pacate, dar acesta nu este unul dintre ele si ar trebui apreciat pentru atitudinea corecta pe care a luat-o vis-a-vis de comunitatile romanesti din afara granitelor.”

        Se bat cap in cap…. Nu sunt compatibile!!!

        Ai dreptate legat de lauda! Poate ca ar fi fost bine sa o spun. Lauda ne face rau.

        O clarificare Cand am zis ca vom ajunge la Don, am zis-o ca pe o presupunere, nu ca un tel.
        Tu ce intelegi prin visuri de preamerire? Sa avem o tara a tutoror romanilor( ceva in genul http://absentul.blog.com/files/2011/04/romania-noastra.jpg ) sau sa intram peste altii in casa?
        De invazia Georgiei ce parere ai? Oricum a fost facuta de jidovi.

        Tu ce ai vrea? Sa pierdem tara noastra bucata cu bucata pana cand nu va mai ramane nimic din ea nu? Si cand pierdem ceva sa nu il mai cerem niciodata inapoi?
        Nu ai vrea sa ne dam toata tara de acum la straini? Apropo…deja e, mai au sa ne ia si pamantul si gata.

        Si oricum sansele sunt mari ca sa nu apucam sa facem asa ceva niciodata. Nici macar acele teritorii din harta de mai sus poate ca nu le vom recupera.

        Mihai Viteazul, dupa tine, a gresit cand a luat Ardealul de sub unguri si a urcat pe tronul Moldovei?
        Tot visuri de preamarire se numesc si astea?

        Oare asa de orbit de duhurile necurate sunt sau modul tau de gandire este anti-romanesc?

        Apreciază

      • cineva said, on iunie 4, 2012 at 10:07 pm

        @Ioan Pelasgul

        Nu frate, cum sa vreau sa pierdem tara .. daca asta as vrea si nu mi-ar pasa n-as avea decat sa astept in liniste vazandu-mi de viata mea aici, pe care daca vreau pot s-o rup total de Romania.
        Ce vreau eu, si am observant ca nu se intampla decat foarte rar, este ca romanii sa invete sa fie obiectivi. Adica sa judece cu impartialitate cand au dreptate si cand nu. Chiar bunul simt iti spune ca nu poti avea intotdeauna dreptate. Am observat ca pentru cei mai multi romani exista anumite subiecte tabu in care noi avem intotdeauna dreptate. De exemplu: daca se vorbeste de relatiile BOR cu bisericile din tarile vecine, sau de atitudinea romanilor fata de rusi sau de suprematia dacica sau mai nou de stra-romanismul lui Constantin cel Mare. Mai frate, chiar asa? Va sa zica trei biserici ortodoxe se supara pe BOR dar noi, fara sa studiem despre ce este vorba, stim ca avem dreptate. TREBUIE sa avem dreptate. Pentru ca ‚si ei ne fac noua la fel’. Dar de cand este acesta un argument? De cand a zis Hristos ‚faceti si voi asemenea celor care va fac voua rau’? Acest subiectivism ma mahneste. Nu ca as vrea sa le dau dreptate celorlalti, Doamne fereste, dar de ce sa nu ma asez mai bine si sa studiez, sa vad, poate or avea si ceilalti ceva de spus, nu? Noi intotdeauna avem dreptate, suntem cei mai buni orice am face. Asta numesc eu marire si lauda, aceast incapacitate de judecare impartiala a propriilor fapte. Apoi problema cu rusii: lasand la o parte ce ne-au facut ei, si care nu contest, dar noi am fost mai buni? Ia citeste un pic istorie si vezi care a fost MEREU atitudinea romanilor fata de rusi. In razboaie si pe timp de pace. Ne plangem ca ne urasc, dar noi ii iubim? Ni i-am facut intotdeauna dusmani si i-am infruntat cu o obraznicie demna de pedeapsa. Uitat-te spre exemplu la americani. Care tara de dimensiunile Romaniei indrazneste obraznicia pe care o avem noi fata de rusi? Canada e mare cat un continent, si nu sufla pentru ca e sub talpa Americii. Mexicul? Alt continent, altii care abia respira.. Sa vorbesc de tarile mai departate? De Japonia? De Korea? De Germania? Faptul ca avem atitudinea asta sfidatoare nu ne face demni si integri ci ne face obraznici si nesocotiti. Si asta cu atat mai mult cu cat rusii sunt ortodocsi ca si noi.
        Eu sunt de parere ca omului i se mai intampla si ce merita. Iar noi suntem atat de aroganti din convingerea intima ca latinitatea ne face superiori slavilor. Cauta inauntrul oricarui roman ‚patriot’ si ai sa gasesti un ‚latin superior’. Si asta dragul meu ma scarbeste. Nimeni nu e superior nimanui prin origine, ci poate ajunge superior numai prin apropierea fata de Dumnezeu.
        Despre daci si Constantin cel Mare nu vreau sa discut acum pentru ca e un subiect mult prea vast. Dar tot din visele grandioase ale romanilor se trag si tot nicaieri ne duc. Chiar daca sa zicem am fi noi descendentii directi ai celor mai mari sfinti si imparati, tot n-ar trebui sa conteze. Pentru ca iata, evreii se trag din Avraam si nu le-a ajutat cu nimic. Ca doar spune la Evanghelie, si ar trebi sa fie valabil si pentru noi: „Faceti, dar, roade vrednice de pocainta si nu incepti a zice in voi insiva: Avem tata pe Avraam”

        Apreciază

      • Ioan Pelasgul said, on iunie 4, 2012 at 10:50 pm

        Bun… dar ce rau am zis ca le facem altora? In afara de chestia cu Donul pe care am zis ca nu trebuie sa o iei in serios.
        Prin a construi biserici Romanesti in Timoc le facem rau?

        Cat despre atitudinea romanilor fata de rusi. Pai crezi ca ar mai fi asa urati daca ar fi romanii treziti si ar sti ca de fapt nu rusii ne-au cotropit on anii ’40?
        i
        Vorba parintelui Bastovoi, Rusia s-a aliat cu musulmanii si evreii importriva Georgiei ortodoxe.
        Canada e mare dar are numai vrei 30 de milioane de locuitori. Mi se pare ca e mai putin decat Spania sau Polonia. Si Mexicul e tara saraca.

        Si la fel ca si rusii noi suntem condusi de altii care nu sunt Romani asa ca nu noi am decit direct intrarea in nato,Dar bine si asta e tot din vina noastra, ca am cazut ca popor.

        Apreciază

    • Ioan Pelasgul said, on iunie 1, 2012 at 9:37 am

      Daca e adevarat ce zice in primele minute ale acestui clip parintele Boian e grav!!
      Cica sarbii au luat crucile de piatra din vechile cimitire romanesti si au pavat drumurile cu ele( te uiti pe ele si scrie Ion 1883):
      http://www.rgnpress.ro/rgn_12/categorii/politic/5134-drama-romanilor-din-timoc-la-romania-tv.html

      Apreciază

    • Mălin said, on iunie 1, 2012 at 11:03 am

      Apreciază

    • cineva said, on iunie 5, 2012 at 4:29 pm

      @Ioan Pelagsul

      A zis parintele Bastovoi asa ceva? In acest caz imi pare rau pentru sfintia sa dar este puternic dezinformat. Americanii (adica evreii care ii conduc) au declansat conflictul din Georgia pentru a-i starni pe rusi, pentru ca orice frictiune in curtea dusmanului este un avantaj pentru ei. Aveam zeci de linkuri si articole (daca te intereseaza am sa incerc sa le caut) care ilustreaza acest adevar. Rusii n-aveau incotro, trebuiau sa le dea o lectie, altfel toate celelalte republici s-ar alia cu americanii impotriva lor. Si cred ca-mi dai dreptate ca acest lucru trebuie impiedicat cu orice pret.

      Apreciază

  4. daniel said, on mai 31, 2012 at 8:43 pm

    Ei vorbesc acolo de relatii fratesti, insa nu prea ii considera pe romanii din Timoc frati. Nu le respecta dreptul la identitate proprie, nu le permit sa construiasca biserici si sa slujeasca in limba romana. Sarbii, fie din clerul ortodox, fie dintre autoritati, vor asimilarea romanilor. Ei nu se comporta tocmai frateste! Suntem inconjurati de neamuri rautacioase si de aceea, eu cred ca e nevoie de putina agresivitate si din partea noastra. In limitele dreptatii desigur.

    Apreciază

  5. Mălin said, on mai 31, 2012 at 11:19 pm

    Testamentul lui Petru cel Mare sau Rusia şi obsesia Mării Negre
    http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/testamentul-lui-petru-cel-mare-rusia-obsesia-marii-negre

    Apreciază

    • nea Anderthal said, on iunie 1, 2012 at 1:50 am

      @malin
      Asta am spus-o si eu zilele trecute si au sarit pe mine mancurtii si rusofilii !
      ps;mancurt=sclav fara memorie.Se gasesc mai ales la est de Prut..

      Apreciază

      • Ioan Pelasgul said, on iunie 1, 2012 at 6:46 am

        Stiu si eu de el dar nu stiu cat de mult ar trebui luat in serios. Rusia e condusa de jidovi care au alte planuri.

        Apreciază

      • cineva said, on iunie 1, 2012 at 8:39 pm

        @nea Anderthal

        de ce trebuie sa dai mereu nume si sa pui etichete? Crezi tu ca poti cunoaste un om in functie de cele cateva cuvinte pe care le scrie aici? Vad ca ai o categorie pentru fiecare care nu gandeste ca tine. Atunci tu ce esti, cum esti? Explica-mi, ajuta-ma sa te inteleg pentru ca eu nu am de la Dumnezeu darul de a citi inimile si a cunoaste cele ascunse ale omului.

        Apreciază

    • Ioan Pelasgul said, on iunie 1, 2012 at 6:46 am

      *probabil

      Apreciază

  6. Mălin said, on mai 31, 2012 at 11:21 pm

    CONSTANTIN BRÂNCOVEANU ULTIMUL DOMNITOR ORTODOX AL ROMÂNILOR

    ………………………
    Austriecii, ca membri în Marea Ligă (Austria, Veneţia, Polonia şi Rusia), se aflau în perioada 1678-1687 în război cu Franţa şi care era la momentul respectiv cea mai însemnată putere europeană, care încheiase o alianţă diplomatică cu Constantinopolele, împotriva habsburgilor.

    Turcii erau încă foarte puternici şi se menţineau în Balcani, în ciuda gravelor înfrîngeri suferite în faţa armatelor austriece după Asediul Vienei din 1683, la Buda în 1686 şi Zenta în 1697, fiind încă la apogeul expansiunii teritoriale.

    Imperiul Habsburgic se auto-proclamă eliberator al popoarelor subjugate de turci, dar în realitate urmărea propriile sale interese de expansiune teritorială şi subjugare a popoarelor care făceau parte din Imperiul Otoman, supunându-i pe „eliberaţi” la o cruntă oprimare socială, naţională şi religioasă.

    În est, Rusia îşi revendică titlul de „a treia Romă”, continuatoare a Imperiului Bizantin, arogându-şi dreptul de a cuceri Constantinopolul, dorind să stăpânească strâmtorile Bosfor şi Dardanele, sub masca eliberării ortodocşilor din Balcani.
    …………………………………
    continuarea aici: http://www.crestinortodox.ro/comunitate/group_discussion_view.php?group_id=681&grouptopic_id=5255

    Apreciază

    • Romeo2110 said, on iunie 1, 2012 at 4:51 am

      >În est, Rusia îşi revendică titlul de „a treia Romă”, continuatoare a Imperiului Bizantin, arogându-şi dreptul de
      >a cuceri Constantinopolul, dorind să stăpânească strâmtorile Bosfor şi Dardanele, sub masca eliberării
      >ortodocşilor din Balcani.

      Ne place, sau nu, exista o preofetie a Sf Tihon de Zadonsk in care se spune ca dupa ce imparatia crestina a Rusiei va cadea, nimic nu va mai sta in calea lui antihrist.

      De asemenea in momentul in care Nicolae al 2 lea a abdicat, unui sfant vazator cu duhul de la Sf Munte Athos i s-a descoperit faptul, si acesta a exclamat: „Ultima imparatie crestina a cazut”.

      Ramane ca duhovnicii sa defineasca rolul istoric, cu plusuri si minusuri al Rusiei, din perspectiva (ISTORICA a) Apocalipsei – singura care explica autentic istoria din ultimii 2000 de ani.

      Oricum in profetia lui Agatanhel (sec al 13 lea) America (SUA) este o fiara apocaliptica.

      Apreciază

    • crestinul ortodox said, on iunie 1, 2012 at 5:01 am

      O CREDINTA , UN NEAM si O TARA !

      sa ne iubim TARA /
      caci FRUMOASA este
      sa ne iubim CREDINTA /
      ca in ADEVAR DAINUIESTE /
      ORTODOXA in CUVANT SFINTIT /
      DE HRISTOS SI APOSTOLI PECETLUIT /
      iar TRAIREA IN ORTODOXIE/
      sa nu uitati romani SA NE FIE /
      ADEVARATA BOGATIE /
      caci restul nimic se cheama /
      si nu sunt ce par a fi /
      O CREDINTA , UN NEAM si O TARA !/
      SA AVEM CREDINTA /
      SI VOM AVEA BIRUINTA /
      caci DUMNEZEU nu ne va uita /
      fie INCERCAREA cat DE grea /
      noi ATAT sa nu uitam /
      de ORTODOXIE /
      TRAIREA IN ADEVAR
      DE ACESTEA /
      SA NU NE LEPADAM/
      si la antihristi sa nu ne plecam./
      CRUCEA SFANTA SA n-o lasam/
      caci ESTE A NOASTRA CRUCE/
      CE DEPARTE O VOM DUCE /
      ca tot raul piara , din tara sa piara /
      piara din GRADINA DARUITA /
      de Maica Domnului SFINTITA /
      DE SFINTII si EROII Acestui Neam/
      oropsit si prigonit /
      insa poate , NU la nesfarsit !/
      si CREZUL nostru atat sa fie /
      ORTODOXIE , NEAM si TARA /
      UNITI TOTI intr-un CUVANT /
      si CU DUMNEZEU IN GAND /
      pe aici nu se trece ,/
      caci DUMNEZEU VA FACE LEGE /
      CU AL SAU CUVANT/
      pe acest pamint/
      pamint bogat /
      dar mult pradat /
      de tradatori de neam si tara /
      ce in fata antihristilor se plecara /
      si obarsia si-o uitara ./
      Sa ne iubim TARA /
      caci FRUMOASA este /
      sa ne iubim CREDINTA/
      CA IN ADEVAR DAINUIESTE /
      Amin!

      Apreciază

  7. nea Anderthal said, on iunie 1, 2012 at 1:47 am

    ..stati linistiti ca „r@binii E cu no”i! Fratii nostri perciunazi(perciuNAZI) trag sforile din culise si totul merge asa um planuiesc ei. Nu de mult Saccsiv a pus pe blog un articol despre ecumenistii din biserica sarbeasca care persecutau un parinte ,ORTODOX ADEVARAT, care a vorbit impotriva ecumenistilor,etc.Deci si vecinii nostrii asculta de r@bin !

    ps;saccsive ,mai pune o data link’ul ala cu biserica sarbilor.Parca Artemie il chema pe acel parinte…

    Apreciază

    • Ioan Pelasgul said, on iunie 1, 2012 at 6:42 am

      Am pus eu mai sus.

      Apreciază

      • basil said, on iunie 1, 2012 at 8:50 am

        -ce tupeu au sarbii astia (atatati de rusi bineinteles ) ei au de toate la noi in tara inclusiv episcop ,iar noi ca is atatia romani acolo nu avem voie ,ce magari !!!

        Apreciază

  8. Romeo2110 said, on iunie 1, 2012 at 5:05 am

    Can vorbim de poporul roman, vorbim de un popor dreptslavitor de Dumnezeu, care s-a fomat pe ambele maluri ale Dunarii.
    Sf Montanus, martirizat de imparatii pagani romani prin innecare in raul Sava in sec al 4 lea, profeteste despre un popor drept-slavitor de Dumnezeu si rugator la Dumnezeu ce se va naste pe ambele maluri al Dunarii – Actele martirice, PSB vol 13 parca.
    Astazi romanii din dreapta Dunarii au cam disparut, gratie dragostei crestinesti a slavilor (sarbi+bulgari).

    Episcopia Dacia Ripensis este o realitate canonica, de dinaintea secalecarii slavilor, sec al VI lea, si prin urmare nu trebuie sa cerem aprobare de la Belgrad sau Sofia.

    Ruperea comuniunii, nu arata decat perseverarea in gresala: ne-au exterminat iar acum se si supara. O sa le dea Dumnezeu ceea ce cauta.

    Ramane un fapt extem de regretabil ca BO Sarba, ataturi de sora mai mare BO Rusa se asociaza unui genocid etnic in numele unei ideologii anticrestine: panslavismul.

    Apreciază

    • Romeo2110 said, on iunie 1, 2012 at 5:09 am

      O corectie: Slavii au patruns masiv in sudul Dunarii la incep sec al 7 lea (dupa anul 600), dupa o revolta a unui general bizatin, a carui sarcina principala era sa nu-i lase sa treaca Dunarea.

      Apreciază

    • Mălin said, on iunie 1, 2012 at 12:13 pm

      Aşa este:

      Prima proorocie despre poporul rumân drept slavitor crestin se poate regasi in cuvintele rostite, nu departe de Belgradul de astazi, de catre Sfintitul Mucenic Montanus, inainte de martiriul sau din anul 304. Iata ce a spus el:

      „Cu ochii mintii vad, Stapane, cum in aceasta latura de pamant se ridica un popor nou, care cheama numele Tau Cel Sfant prin biserici in limba romana.”

      Apreciază

  9. Dante said, on iunie 1, 2012 at 1:16 pm

    @cineva
    Ai dreptate, problemele sint vechi intre cele doua patriarhii si ca nimeni altul exagerat de fericitul Daniel, ahtiat dupa bani si faima se crede mare si tare, cind el saracul, nu este, decit o unealta a masoneriei mondiale. De smerenie…nu a auzit nici Daniel, nici Irineu, asa ca sint amindoi in aceeasi barca, dar in toata povestea asta, cu racirea comuniunii dintre cele trei biserici surori, nu au de cistigat decit sectarii sau ereticii.
    Poate pe la Vatican, s-or fi facut ceva scenarii de izolare a BOR, astfel incit romanul, usor – usor, sa treaca la catolicism, mai de voie, mai de nevoie, ca odinioara greco catolicismul.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

    • cineva said, on iunie 1, 2012 at 3:46 pm

      @Dante

      Multumesc frate pentru postare. Pentru un moment cazusem in deznadejde crezand ca toti romanii au orbit. Dar mesajul tau m-a asigurat ca nu. Slava Domnului!
      Nu pot sa inteleg cum unii oameni care sunt capabili sa vada ratacirile si ereziile lui Daniel, cand vine vorba de asa-zisul ,nationalism bisericesc’ ii dau dreptate si il lauda. Ca nu e o carpa… Ce inseamna carpa la Dumnezeu? Dupa cum invata proorocul Isaia numai dreptatea omeneasca este ca o carpa lepadata inaintea lui Dumnezeu! Sau cum poate un om sa fie in acelasi timp si cu Dumnezeu si cu mamona? Cum poate un om sa primeasca influente divine si dracesti in acelasi timp? Cum poate un om care prin tot ceea ce face se leapada de Hristos si tradeaza turma, sa vada limpede in ce priveste relatiile bisericii si mai ales in ce priveste comuniunea cu bisericile surori?
      Oamenii bajbaie in intuneric frate Dante, si asta este lucrul care ma mahneste cel mai tare.. nu mai stiu sa faca deosebirea intre lumina si intuneric

      Apreciază

  10. Mălin said, on iunie 1, 2012 at 1:30 pm

    TVR1/SEMNE: CUM SE FURĂ O IDENTITATE :

    http://rafaeludriste.blogspot.ro/2010/11/tvr1semne-cum-se-fura-o-identitate_20.html

    Apreciază

  11. Mălin said, on iunie 1, 2012 at 3:28 pm

    Regina Maria a fost supranumită,soacra Balcanilor, una din fiice era regina Yugoslaviei, cealaltă, Elisabeta, era regina Greciei.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.