SACCSIV – blog ortodox

Strategia „România Neutră – 2050”: mașina personală, folosită cel mult 6 500 km/an

Sursa: https://jurnalul.ro/special-jurnalul/anchete/transport-rutier-emisii-co2-950845.html

„România Neutră – 2050” este strategia asumată, oficial, prin act normativ aprobat de către Guvernul României în legătură cu emisiile de gaze cu efect de seră. Iar domeniul transporturilor va fi cel mai afectat. Oamenii care folosesc mașina personală sunt, practic, puși la zid în documentele Executivului, fiind făcuți responsabili de faptul că poluează orașele mai mult decât în anul 1990.

Guvernanții au declarat război mașinilor personale, de transport persoane sau de transport marfă care utilizează drept combustibil benzina, motorina, GPL sau chiar vehiculelor hibrid, pe care și-au propus să le scoată complet din circulație până în 2050. Ambiția este ca, la termenul final, reducerea de emisii CO2 din transporturi să fie de 82%, față de anul 1990. Pe lângă eliminarea mașinilor pe combustibili fosili, se mai propun „rații” anuale de deplasare. O mașină ar putea să parcurgă 6.500 de kilometri pe an, un autovehicul destinat transportului de persoane doar 64.500 de kilometri pe an, iar un autovehicul destinat transportului de mărfuri doar 8,900 de kilometri pe an. Aceste idei reprezintă decizii deja aprobate de Executiv, printr-o hotărâre de guvern publicată în Monitorul Oficial și care se află în vigoare din data de 7 decembrie 2023.

Cabinetul Ciolacu a aprobat, prin Hotărârea de Guvern nr. 1215 din 29 noiembrie 2023, Strategia pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, propunându-și ca, din acest punct de vedere, România să devină „Neutră”, până în anul 2050. Această strategie și hotărârea de aprobare a ei a intrat în vigoare odată cu publicarea celor două acte administrative în Monitorul Oficial al României, în data de 7 decembrie 2023.

Conform sursei citate, la data intrării în vigoare a acestei hotărâri de guvern, partea a II-a, denumită „reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și creșterea capacității naturale de absorbție a CO2 din atmosferă cuprinse în Strategia Națională privind Schimbările Climatice și creșterea bazată pe emisii reduse de carbon pentru perioada 2016-2020”, se abrogă.

Conform scenariului „România Neutră”, prevăzut în cuprinsul Strategiei pe termen lung pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, Guvernul de la București își asumă ca teritoriul național să devină neutru, angajându-se la o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu… 99% până în anul 2050, comparativ cu nivelul din anul 1990. În documentul citat, se arată că „România a început deja procesul de decarbonizare privind reducerea emisiilor cu 62% în anul 2019, față de nivelul anului 1990”, însă, „cu toate acestea, sunt necesare eforturi suplimentare pentru atingerea neutralității climatice în anul 2050”. Ca atare, susține acelați document, „este necesară, mai întâi, atingerea jalonului din 2030 de 78% reducere a emisiilor față de nivelul din 1990”.

Toate sectoarele societății vor fi afectate

Strategia adoptată nu omite niciun sector al economiei și vizează toate aspectele societății. Spre exemplu, cu privire la sectorul energetic, Executivul susține că „decarbonizarea sectorului energetic a început deja. În 2019, 69% din obiectivul de reducere a emisiilor până în anul 2050 a gist deja atins. Până în 2035, 98% din obiectiv va fi fost atins”.

Se prezintă un tabel, estimat în tone per kilometru, în care se arată că, în 1990, emisiile erau de 101,554 kt, în 2005 au ajuns la 57,358 kt, iar în 2019 au ajuns la 31,343 kt. Se propune ca, până în 2025, să se ajungă la 168,966 kt de CO2, până în 2030 la 12,841 kt de CO2, până în 2035 la 11,112 kt de CO2, până în 2040 la 2,062 kt de CO2, până în 2045 la 1,285 kt de CO2 și, din 2050, România să aibă emisii de CO2 în sistemul energetic de 1,122 kt.

Mai departe, potrivit acestei strategii, emisiile din sectorul clădirilor, până în anul 2019, cu 9 procente față de anul 1990, însă se preconizează că acestea vor continua să crească până în anul 2025. Dar, “ulterior, emisiile vor începe să scadă, în 2050 urmând să fie cu 78% mai mici față de anul 1990”.

În ceea ce privește sectorul industrial, emisiile nete au scăzut cu 73% în perioada 1990 – 2019, iar obiectivul final este reducerea cu 89% în anul 2050 față de nivelul din anul 1990. În ceea ce privește sectorul Agricultură, obiectivul propus pentru anul 2050 vizează reducerea emisiilor nete de gaze cu efect de seră cu 47% față de nivelul anului 1990. În condițiile în care, până în anul 2019, s-a realizat o scădere a emisiilor nete cu 43% față de nivelul anului 1990.

Transporturile le stau cel mai mult în „gât” autorităților

Cel mai afectat domeniu, prevăzut în această strategie, este, însă cel al transporturilor, iar, aici, sunt vizați, în principal, proprietarii de mașini personale, dar nu sunt ocolite nici transporturile de persoane sau transporturile de marfă.

Guvernul susține că, în perioada 1990-2019, emisiile de gaze cu efect de seră din sistemul transporturilor au crescut cu 41 la sută față de anul 1990, iar „ținta finală este de a reduce emisiile sectoriale cu 82% în anul 2050, față de nivelul anului 1990”. În prima fază, „va fi necesară oprirea tendinței de creștere a emisiilor sectoriale, comparativ cu valoarea din 1900, iar această bornă va fi realizată până în 2035”.

Documentul prezintă o statistică a emisiilor de CO2 din transporturi, exprimate în tone pe kilometru. Astfel, în 1990, emisiile era de 12,451 kt de CO2. În 2005, au ajuns la 12,598 kt de CO2, iar în 2019 au ajuns la 18.937 kt de CO2. Strategia citată își propună ca, în 2025, emisiile din transporturi să ajungă la 17.612 kt de CO2, până în 2030 la 17,516 kt de CO2, până în 2035 la 13,897 kt de CO2, după care în 2040 la 9,054 jt de CO2, în 2045 la 4,933 kt de CO2 și în 2050 la 2,251 kt de CO2.

Război total declarat benzinei și motorinei. Se impun „rații” anuale de kilometri parcurși

Dincolo de aceste cifre seci, care, pentru mulți, nu reprezintă o imagine clară a ceea ce pregătesc autoritățile, Strategia prezintă și alte detalii menite să ridice problema dacă, în viitorul apropiat, ne vom mai putea exercita dreptul constituțional la proprietate privată și la libertatea mișcării, mai ales când această mișcare este individuală.

Până în 2050, se propune un grad de ocupare și de încărcare de 1,98 de persoane pe un autoturism, de 9,36 de persoane pe un vehicul de transport persoane și de 3,2 – 7.3 tone per autovehicul de transport marfă. Iar, din acest punct, lucrurile devin halucinante. Se propune ca, din 2050, numărul anual de kilometri pe care să-l parcurgă un autoturism să fie de maximum 6.500. De asemenea, numărul maxim de kilometri pe care să-l parcurgă anual un autovehicul destinat transportului de pasageri să fie de 64.500. Iar numărul maxim de kilometri parcurți anual de un autovehicul destinat transportului de marfă să fie de 8.900.

Cote de piață

Lucrurile nu se opresc aici. Cota de piață pentru autoturisme personale, în funcție de combustibilul utilizat, pentru anul 2050, urmează să fie de 2 la sută pentru mașinile pe benzină, de 0% pentru mașinile hibrid, de 13% pentru mașinile hibrid plug-in, de 65% pentru mașinile electrice, de 0% pentru mașinile diesel, de 20% pentru mașinile alimentate cu hidrogen și de 0% pentru mașinile alimentate cu GPL. Practic, se interzic mașinile diesel, hibride, cu GPL, iar cele pe benzină aproape că ar dispărea și ele. Cel puțin, asta își asumă Executivul de la București, prin HG.

În ceea ce privește țintele pentru anul 2050 cu privire la cifra de piață a autovehiculelor de transport pasageri după tipul de combustibil utilizat, lucrurile arată și mai crâncen: 0% pentru autovehiculele hibrid, 75% pentru autovehiculele electrice, 0% pentru autovehiculele diesel, 25% pentru autovehiculele cu hidrogen și 0% pentru autovehiculele alimentate cu benzină, GPL sau GNC.

Nu în ultimul rând, conform aceleiași strategii, cota de piață a autovehiculelor destinate transportului de marfă, după tipul de combustibil utilizat, pentru anul 2050 ar trebui să fie astfel: 0% diesel, 0% benzină, 3% hibrid, 62% electrice și 35% cu hidrogen.

Documentul dă vina pe români, pentru că preferă autoturismul personal

Cei care au redactat strategia citată și care au ajuns la aceste cifre greu de comentat susțin că „sectorul transporturilor este foarte complex, iar, în scenariul România Neutră, sunt necesare măsuri drastice ce includ creșterea masivă a ponderii mașinilor electrice și pe hidrogen în 2050 și retragerea din circulație mai rapidă a autovehiculelor vechi, măsuri care conduc la reducerea cu 82% a emisiilor în perioada 2019 – 2050”. Se mai arată că „cea mai mare pondere (aproximativ 96% în 2018) a emisiilor din sectorul transporturi provine din transportul rutier. (…) Transportul urban este o sursă majoră de emisii. Această realitate este constituită în principal din faptul că deplasările individuale cu autoturismul personal reprezintă o parte majoră a mișcărilor generale de transport din orașele românești, peste 76% din populația țării rezidând în zonele urbane”.

Conform strategiei, „un factor important pentru creșterea accelerată a emisiilor de gaze cu efect de seră o constituie creșterea susținută a numărului de autoturisme înmatriculate. Deși România se află încă sub media UE, numărul de vehicule la mia de locuitori a crescut constant în ultimii 20 de ani, ajungând la 261 de autoturisme la 1.000 de locuitori. În plus, vehiculele care circulă în orașe sunt vechi și neeficiente din punct de vedere al consumului de carburant. În 2017, România a importat 520.000 de vehicule second-hand, care nu respectă cele mai exigente reglementări de mediu de la nivelul UE”.

Comisarul european Adina Vălean: Mașina este expresia libertății individuale

În acest context, la sfârșitul săptămânii trecute, comisarul european pe Transporturi, Adina Vălean, a precizat, într-un interviu, că „povestea cu mașinile electrice este foarte complicată. În momentul de față, ponderea lor în piața europeană  este de 1%, per ansamblu. În state cum este țara noastră, mult mai mică. (…) Europa a hotărât că avem nevoie să reducem emisiile în parcurile de mașini europene, cu anul 2035 ca termen, ca de atunci încolo să se pună pe piață numai mașini electrice”.

„Transporturile sunt vitale pentru Uniunea Europeană, în care asigurăm mobilitate pentru 440 de milioane de locuitori. În medie, 13,2% din bugetul fiecărei gospodării este alocat pentru bunuri şi servicii de transport. Aproximativ 5% din PIB-ul Uniunii Europene provine din această industrie. Transportul este esenţial pentru mai bine de un milion de întreprinderi şi mai mult de 10 milioane de oameni îşi câştigă existenţa în această industrie. Sectorul transporturilor terestre sau rutiere, mai precis, reprezintă cea mai mare parte din contribuţia de 6,5% la PIB-ul României, provenit din sectorul serviciilor de transport. (…) Sectorul auto este, la rândul lui, unul dintre principalele motoare ale economiei naţionale. 14% din bunurile exportate anul trecut au fost vehicule, iar aproximativ 10% din totalul serviciilor exportate au fost servicii de transport”, a adăugat comisarul european.

Adina Vălean subliniază că „Pentru fiecare dintre noi, maşina reprezintă un bun ce depăşeşte graniţele clasice ale produselor pe care le utilizăm zilnic. Maşina este expresia libertăţii de mişcare individuală. De aceea, cred că tranziţia către noile vehicule electrice trebuie să fie conjugată cu dezvoltarea unui ecosistem industrial care să asigure accesul tuturor la produse competitive şi mai ieftine decât cele care există acum”.

 

Comentariu saccsiv:

Cititi va rog si:

Va fi mai rau decat sistematizarea din timpul lui Nicolae Ceausescu. Klaus Iohannis a promulgat “legea mobilitatii urbane” (PL-x 47/08.02.2023)

De ce proiectul de lege privind MOBILITATEA URBANA DURABILA incepe razboiul impotriva autoturismelor personale? A trecut deja de Senat

Camera Deputaților a adoptat ”Legea mersului pe jos”. Limitarea utilizării autovehiculelor personale în oraşe începând cu 2026

Fac parte din:

Orasele de 15 minute – visul de aur al pionilor negri

Impreuna cu:

AU INCEPUT pregatirea primei etape din planul de distrugere a indiguirilor si barajelor raurilor din UE. Aceasta va inseamna o enorma inundare a terenurilor agricole si lipsa hidrocentralelor

 

22 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Geo said, on decembrie 12, 2023 at 10:25 pm

    Citisem undeva ca aberațiile astea ne vor costa undeva la 2.000 de miliarde de euro…

    Apreciază

  2. Geo said, on decembrie 12, 2023 at 10:26 pm

    Devine din ce în ce mai necesar ro-exit…

    Apreciat de 1 persoană

  3. Oarecare said, on decembrie 12, 2023 at 10:51 pm

    Dar reducerea destrăbălării când? Ne impune aceeași uniune obsedată sexual!

    Apreciază

  4. Ana said, on decembrie 12, 2023 at 11:23 pm

    Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.12/2023 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziţii privind evidenţa persoanelor şi cartea electronică de identitate, a trecut de Camera Deputaților azi.

    https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=20777

    Pregătiți boicot cu orice!!!

    Apreciază

  5. geo said, on decembrie 13, 2023 at 7:49 am

    https://www.economica.net/masinile-electrice-devin-mai-prietenoase-cu-mediul-doar-dupa-parcurgerea-a-90-000-km-studiu-vdi_711912.html

    Ca sa nu mai vorbim despre intre procesul de fabricatie si mai ales al bateriilor, inclusiv al revalorificarii acestora la finalul vietii lor…

    Apreciază

  6. AlinP said, on decembrie 13, 2023 at 10:45 am

    Polish MP Grzegorz Braun Extinguishes Jewish Hanukkah Menorah in Parliament

    Apreciază

  7. Elena said, on decembrie 13, 2023 at 1:26 pm

    Proiectul merge mana in mana cu toate aberatiile venite de la ue…orasul de 15 minute,mancare artificiala si spurcata cu diverse substante,saracie ,totul pentru a salva planeta…de oamenii „inutili” de fapt.

    Apreciază

  8. fortunatospater said, on decembrie 14, 2023 at 4:46 pm

    EXPERIMENTUL TRAGIC ROMÂNESC Într-o lume fără scrupule și fără sentimente, aș putea asocia că SUA ar fi un leu, Rusia un elefant, China un tigru, Germania un leopard, Austria un șacal, România un leneș. Știm prea bine ce caracter și apucături au aceste animale. Lumea de astăzi este o junglă… si dacă un animal nu are arme şi nu este adaptat luptei pentru supraviețuire riscă să dispară.

    Lovitura de Stat din 1989 din România pentru înlăturarea regimului ceaușist – orchestrată de URSS, SUA, Vatican, Germania cu complicități ale maghiarilor, austriecilor și sârbilor – își dezvăluie în aceste zile pe de-a-ntregul adevărata față. „Obraznica” România îndrăznise să plătească datoria externă prin propriul sacrificiu și trebuia pedepsită … Sentimentele revizioniste, de antipatie, inamiciție și chiar de ură nutrite de ruși, germani și austrieci, maghiari și într-o măsură mai mică de sârbi și bulgari nu pieriseră nici după cel de-al Doilea Război Mondial. Destrămarea imperiului habsburgic împreună cu regatul ungurilor după Primul Război Mondial a lăsat în sufletele haine și meschine ale austriecilor și ungurilor sentimente de răzbunare și ură, aceste țări complotând cu sârg și între cele două războaie mondiale dar și după 1945 pentru a reveni la dominația pe care au avut-o timp de 11 generații în Transilvania și Bucovina.

    După 1989, clasa politică românească a fost înlocuită cu alta, obedientă și vasală celor care au orchestrat lovitura de Stat de la București . Fosta Securitate a fost transformată de străini cu complici interni în noua falangă economică a României și trecută sub comanda ruso-germană-britanică și supervizată de americani . Armata a fost şi ea transformată în ceva gen surogat , care să dea aparența de armată națională cu misiunea de a mima apărarea Țării. Societatea românească a fost și ea transformată și manipulată prin planuri inteligente, perfide, sofisticate și dăunătoare în mod grav pentru multe decenii. România tocmai ce fusese mușcată de șarpele capitalist și otrăvită în mod letal, cu scopul de a o neutraliza și de a o deposeda de bogățiile ei naturate; populația trebuia subjugată și înrobită.

    În această perioadă de timp, apar „partide politice” și indivizi noi cu aere de cunoscători și salvatori. Nimic altceva decât noile carteluri de pradă și noii bandiți orientați ca vulturii pe pradă. Aceștia erau emanații toxici ai „revoluției” … iar în acest context apar și politici (constrângeri mai bine zis) externe asupra României care nu a avut niciodată în mod concret un prieten european sincer si corect în toată istoria ei.

    Nu a mai fost decât un pas până ce trădarea, corupția, minciuna, obediența, vasalitatea și vânzarea suveranității naționale s-au instalat confortabil în Țară. Toate acestea le avem din plin și în acest decembrie 2022. Puțini au înțeles că de fapt România plătește despăgubirile de război la care a fost condamnată de inamicii slavi, germano-austrieci și americani. Nimeni dintre aceștia nu a uitat că România a ezitat să intre în războaiele mondiale și apoi a întors armele când contra nemților, când contra rușilor, când contra americanilor și britanicilor.

    Naivul popor român a căzut în letargie și capcană, crezând că vechile imperii care au supt secole de-a rândul din seva și fibra românească au uitat toate aceste schimbări de tabără și că revanșa, revizionismul și răzbunarea au fost abandonate. Nimic mai grav și mai tragic…

    România nu a avut soarta Iugoslaviei și nu a trecut prin supliciul unui război care i-a fost administrat de troica germano -austriacă-americană ca și o pedeapsă pentru atitudinea sârbilor cu multe decenii în urmă, război care a dus la destrămarea Iugoslaviei în 6 mici țări. Cazul Cehoslovaciei este iarăși grăitor: manevrele de culise austro-ungare-germane cu acordul americanilor a dus la separarea Cehiei de Slovacia. Numai Germania Federală și Germania Democrată au avut permisiunea de a se reuni într-un singur stat. Cazul URSS este și mai complex: Uniunea Sovietică s-a implozat cu ajutorul americanilor și țărilor occidentale. Se observă că țările din Est trebuiau să sufere modificări teritoriale defavorabile, iar cele două Germanii au primit permisiunea pentru unificare .

    Intenția Germaniei de astăzi și a Austriei este ca în viitor să fuzioneze într-o confederație care să fie motorul Uniunii Europene . României îi fusese rezervat un alt destin : trebuia secătuită cam în 50 de ani începând cu 1990 , depopulată și înrobită și ulterior distrusă ca stat . Exact la asta asistăm astăzi!! Marxism-leninismul nu a dispărut odată cu dispariția URSS, ci a luat o altă formă sub numele de Globalizare – care este un curent perfid ce folosește instrumente rafinate de ștergere a identităților naționale a popoarelor mai mici și mai slabe. Friedrich Engels spunea în ianuarie 1848 la Londra ( în Soho) despre români: ” românii sunt un popor fără istorie , destinați pierzaniei . Ei sunt niște neadaptați și vor rămâne așa până la extirparea lor finală sau pierderea caracterului național, iar dispariția lor de pe fața pământului va fi un pas înainte”. Iată cum gândea acest reprezentant al masoneriei vremurilor de atunci la adresa românilor. Nici astăzi nu se gândește altceva la adresa românilor, doar că nu se poate declara așa ceva… „Oculta mondială” de sorginte iudeo-masonică a dirijat zeci de ani cu răbdare și migală lucrurile economice – politice – financiare și militare , iar astăzi avem produsul finit: lumea în care trăim! Nimic nu a fost întâmplător…

    Totul face parte dintr-un plan bine prestabilit și pus în practică de forțele dominatoare ale lumii actuale care au în fruntea lor SUA, adică pe partenerul nostru strategic. Câtă naivitate să se creadă așa ceva… Privatizările (adică furturile, jafurile, hoțiile, rapturile) pe care România a fost obligată să le accepte au însemnat tributul plătit după 1989 în devenirea ei ca şi colonie. Totul a fost bine planificat, totul a fost bine orchestrat în așa fel încât vechii noștri asupritori să aibă parte de bogățiile Țării noastre. Astfel, au plecat din codrii noștri milioane de metri cubi de lemn , cantități imense de petrol și gaze , de metale neferoase, grâne și produse ale industriei metalurgice, chimice, navale etc… Complicitatea unor personaje autohtone a dus la falimentarea Țării, la sărăcirea populației, la plecarea peste hotare a sute de mii de români spre Occidentul viclean și înșelător. În 8 decembrie a.c. am primit cea mai concludentă dovadă în acest sens: refuzul U.E. de a admite România în spațiul Schengen. Am spus și repet: Austria a ascultat de Rusia și Germania cu acordul SUA. Rusia domină total economia Austriei, iar SUA domină total politica Vienei prin intermediul Germaniei, care face cărțile și chiar dă sfaturi Austriei.

    Lumea de astăzi este o lume a spionajului și a informațiilor secrete, iar România nu mai are acces la informații pertinente, așa cum avea acces prin vechea Securitate și Informațiile/Contrainformațiile militare dinainte de 1989. Serviciile noastre de astăzi sunt anexate altor structuri externe, așa că nu aveam de unde să știm cum vor muta pe tabla de șah austriecii și olandezii, alături de tutorii lor ruși și americani, în chestiunea Schengen.m Așa cum nu vom ști și despre alte treburi viitoare…

    Dacă SUA ar fi vrut ca România să fie în Schengen, eram acolo de mult timp… Dacă SUA doreau să ridice obligativitatea vizelor de intrare pe teritoriul american pentru români, o făceau de mult. Dar nu au făcut nimic din aceste lucruri care ar fi adus micului partener strategic român niște beneficii și avantaje. Dar americanii nu dau doi lei pe noi, ca națiune. Ei fac jocuri la altă scară… la alt nivel.

    Croația a intrat în U.E. după România, a intrat și în Schengen, și poate intra în SUA fără vize. De ce?… Păi așa au vrut americanii. În Europa nu se mișcă nimic fără acordul Washingtonului. Pentru americani România nu reprezintă decât o monedă de schimb la nevoie. Zilele următoare va erupe ” vulcanul” Kosovo, unde atât americanii cât si rușii sunt implicați și au mari interese geostrategice și politice. Peninsula Balcanică reprezintă butoiul cu pulbere al Europei și consider că de aici vor pleca marile probleme naționalist-etnice ale continentului european, împreună cu deja problema islamică existentă în Vest. Am convingerea că României i-a fost deja repartizat un rol.

    Rusia și SUA vor face mereu înțelegeri secrete; a nu se uita că în 2023 Alaska ar trebui să revină la mama Rusia … și sigur se vor face trocuri folosindu-se și alte monede de schimb, ca la iarmaroc traficând țări și popoare, teritorii și zone de influență.

    Am scris în editorialele de zilele trecute că Romania nu va fi admisă în Schengen, bazându-mă pe logică dar și pe intuiție, ceea ce după 8 decembrie mi-a întărit convingerea că României i-a fost rezervat un rol complicat aici, în această zonă tulbure. Voi face o referire la clasa politică de la București… care a eșuat și care astăzi bâjbâie în încercarea de a drege busuiocu . Eforturi inutile și comice… Prerogativele politicii externe le are președintele… iar el nu a fost decât dezamăgit și supărat. Asta a putut el să exprime, și cred că a fost sinceră manifestarea pentru că atât poate omul simți… Dacă aici ar fi o clasă politică serioasă, ar face bine să desecretizeze dosarele/contractele cu OMV, EADS, BECHTEL.

    Trebuie pusă presiune pe guvernanți să facă aceste desecretizări și să arate poporului adevărul. Eu nu cred că vor face asta… pentru că ar trebui ca imediat să se încoloneze spre pușcării și să se confiște niște averi, posesiuni etc… şi ar mai ceva: ar urma niște naționalizări și recuperarea unor sume uriașe de bani de la jefuitorii externi. De-a lungul istoriei zbuciumate și însângerate a românilor, nimeni nu ne-a respectat (că de iubit nu ne-a iubit decât Dumnezeu). Numai EL nu ne-a vrut bogățiile… știți de ce?! Pentru că tot EL ni le-a dăruit.

    Romică Adrian VLAD

    A consemnat,

    Prof. Univ. Dr. Hab. Morega Dan

    Apreciază

  9. geo said, on decembrie 15, 2023 at 7:40 am

    Apreciază

  10. Cosmin said, on decembrie 16, 2023 at 9:58 pm

    Deci 6500km, nu conteaza ca masina e electrica. Interesant. Defapt problema ce ii doare pe ei e mobilitatea populatiei nu emisiile.

    Apreciază

  11. […] Strategia „România Neutră – 2050”: mașina personală, folosită cel mult 6 500 km/an […]

    Apreciază

  12. […] Strategia „România Neutră – 2050”: mașina personală, folosită cel mult 6 500 km/an […]

    Apreciază

  13. […] Strategia „România Neutră – 2050”: mașina personală, folosită cel mult 6 500 km/an […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.