SACCSIV – blog ortodox

Fotografia zilei: STAUL

Posted in Coronavirus, FOTO by saccsiv on august 20, 2020

Bertrand Russell (1872 – 1970):

În mod gradat, prin reproducere selectivă, diferenţele congenitale dintre conducători şi conduşi vor creşte până când vor deveni specii aproape diferite. O revoltă a plebei ar deveni la fel de negândită ca şi o insurecţie organizată a oilor împotriva practicii de a mânca carne de oaie.

Dieta, injecţiile şi interdicţiile se vor combina, de la vârstă foarte timpurie să producă acel tip de caracter şi tip de credinţe pe care autorităţile îl consideră dezirabil şi orice critică serioasă a puterii va deveni imposibilă psihologic.”

 

Tagged with: , , ,

15 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. neicaion said, on august 20, 2020 at 7:23 pm

    Uită-te la ei, sunt bucuroşi, sunt fericiţi, de ce ar mai avea nevoie de gândire logică???.

    Apreciat de 5 persoane

  2. Fotografia zilei: STAUL – Invictus said, on august 20, 2020 at 8:16 pm

    […] „Dieta, injecţiile şi interdicţiile se vor combina, de la vârstă foarte timpurie să producă acel tip de caracter şi tip de credinţe pe care autorităţile îl consideră dezirabil şi orice critică serioasă a puterii va deveni imposibilă psihologic.” – saccsiv.wordpress.com […]

    Apreciază

  3. Fotografia zilei: STAUL - Invictus said, on august 20, 2020 at 8:20 pm

    […] „Dieta, injecţiile şi interdicţiile se vor combina, de la vârstă foarte timpurie să producă acel tip de caracter şi tip de credinţe pe care autorităţile îl consideră dezirabil şi orice critică serioasă a puterii va deveni imposibilă psihologic.” – saccsiv.wordpress.com […]

    Apreciază

  4. VioletaB said, on august 20, 2020 at 8:52 pm

    Macar un lucru bun… Ăștia nu poartă masca. pe cand la noi, te îngrozești văzând aproape toți oamenii (cu copiii lor inclusiv) cu botnița până la ochi pe strada, in parc, etc. chiar și atunci când sunt singuri.

    Adică și la oi exista trepte și trepte.
    Doamne ajută să se trezească cât mai mulți din mersul cu turma și să se întoarcă la Hristos!

    Apreciază

    • iom said, on ianuarie 10, 2021 at 1:54 pm

      asta e fotografiata in Suedia asta vara, in perioada cand erau contra curentului, acum s-au supus si ei, nu au rezistat.

      Apreciază

  5. stef said, on august 20, 2020 at 11:06 pm

    Apreciază

  6. Radu Humor said, on august 20, 2020 at 11:33 pm

    Mda ! Majoritatea tineri şi fericiţi, ca să nu le spun tâmpiţi !

    Apreciază

    • iom said, on ianuarie 10, 2021 at 2:40 pm

      nu-i mai face tampiti, ca Dumnezeu, nici El, nu-i face. Cred ca multimile care-l urmau pe EL erau si mai si, iar Domnul i-a fericit. Daca tu ai avut sansa sa cunosti adevarul fa-le si lor un bine si arate-le tu.
      Ce daca sunt vremuri apocaliptice, Domnul a spus ‘bucurati-va”.

      Apreciază

  7. mircea.v said, on august 21, 2020 at 3:22 pm

    Charlie Chaplin – 1936, filmul Modern Times,

    asa incepe:

    Iar Steinhardt prin 1980 spunea:

    „Sunt foarte sceptic referitor la omul de mâine, după cât de laş, de netot, de naiv, de uşor de îmbrobodit, de nătărău ni se arată astăzi. Europa de azi, Occidentul, oferă un spectacol de nerozie şi îndobitocire cum rareori a mai fost din secolul IV încoace. Şi ăştia să realizeze amplitudinea fiinţei? Aida-de!
    Vor realiza amplitudinea sclaviei, către care au făcut deja paşi mari!”

    Iar acum santem si noi occidentali.

    Apreciat de 1 persoană

    • saccsiv said, on august 21, 2020 at 5:11 pm

      mircea.v

      Bravo, frate. A se vedea si prima parte din film:

      Reamintesc si ce spunea fratele Florin Stuparu:

      Despre „globalizare” se vorbeşte şi se scrie necurmat de la o vreme şi orice om cu oarecare minte vede limpede că prin aceasta nu se urmăreşte decît înrobirea desăvîrşită a toată lumea şi a fiecăruia dintre „cetăţenii” sferei pămînteşti, a „globului” (proastă vorbă!), sub o singură stăpînire a răului. Ceea ce se ia în seamă mai puţin, tocmai pentru că e la vedere, sînt mijloacele prin care se săvîrşeşte lucrarea. Iar acestea sînt industrializarea şi tehnologia.
      […]
      banda de asamblare şi cartela de pontaj, prin care a nimicit meşteşugurile, schimbîndu-l pe om într-o maşinărie între alte maşinării, într-un robot între roboţi. (Iar ceea ce se întîmplă în fabrici se petrece şi în birouri şi în ceea ce numim „servicii”.) Iar maşinile nu se răzvrătesc, ba încă roboţii omeneşti se luptă pentru a munci tot mai mult şi se mînie cînd li se cere mai puţin.

      COMUNISM ŞI GLOBALIZARE
      https://saccsiv.wordpress.com/2020/08/19/comunism-si-globalizare/

      Apreciază

      • mircea.v said, on august 21, 2020 at 7:32 pm

        Fragmente din „Ora 25″ – Virgil Gheorghiu, roman scris intre 1942-1947, si aparut in 1948 la Paris

        Masinile nu tolereaza lipsa de ordine. Masinile nu tolereaza anarhia, lenea si indolenta omeneasca. N-ai voie sa te gandesti la altceva. Masinile te sanctioneaza daca o faci. Toata atentia trebuie sa-ti fie la robot, la camaradul tau, lucratorul tehnic, care iti aduce lada si ti-o intinde.
        Robotul nu se poate schimba dupa om. Tu trebuie sa te schimbi si sa-ti coordonezi miscarile dupa el. Asa e si firesc, fiindca el este un lucrator perfect, iar tu, nu. Niciun om nu e lucrator perfect. Numai masinile sunt. La ele trebuie sa privim, ca sa invatam cum sa muncim. Invata de la masini disciplina, ordinea in miscari si continuitatea in munca. Cand ai sa le poti imita perfectiunea, ai sa fii un lucrator de clasa-ntai.
        Omul este un lucrator inferior. Cum poti tu sa stai alaturi de o masina? E o jignire, o impietate fata de masini, care sunt perfecte (…)
        –-
        Sclavul tehnic este servitorul care ne face zilnic mii de servicii. El ne impinge automobilul, ne aprinde lumina, ne toarna apa pe maini cand ne spalam, ne face masaje, ne spune lucruri care sa ne amuze cand intoarcem butonul aparatului de radio, face sosele, taie muntii. Sclavul tehnic s-a dovedit mai ordonat si mai putin costisitor decat sclavul uman. (..)

        Invatam legile si limbajul sclavilor nostri – in consecinta, ale sclavilor tehnici – ca sa-i conducem mai bine. Totodata, renuntam pe nesimtie la calitatile si la legile noastre omenesti. Ne dezumanizam, adoptand modul de viata al scalvilor tehnici. Primul simptom al dezumanizarii omului este subevaluarea lui. Omul se apreciaza pe el insusi si pe semenii lui dupa criterii tehnice, ca element inlocuibil. Societatea contemporana, care cuprinde un om la fiecare doua sau trei duzini de sclavi tehnici, trebuie sa fie organizata, ca sa functioneze, dupa legile tehnice. Nu mai e o societate create suta la suta dupa necesitatile naturii umane, ci una ridicata pe necesitatile tehnicii. De aici incepe drama.
        Oamenii se trezesc obligati sa traiasca si sa se comporte dupa legi straine celor umane. Cine nu respecta legile masinii – devenite legi ale societatii – este sanctionat. Omul, care traieste in minoritate, devine cu timpul o minoritate proletara. El este exclus din societatea careia ii apartine, dar in care nu se mai poate integra, fiindca nu ii permite conditia lui umana. De aici rezulta un sentiment de inferioritate si dorinta de a imita masina, de a se lepada de caracterul lui de fiinta umana, care il tine departe de centrul activitatii sociale.
        Dezumanizarea continua sub diferite forme: renuntarea la sentimente, reducerea relatiilor sociale la ceva categoric, precis si automat, cum sunt relatiile intre piesele unei masini. Ritmul si limbajul sclavului tehnic este imitat in relatiile sociale, in administratie, in arte – pictura, literatura, dans. Oamenii devin papagalii sclavilor tehnici.
        De aceea evenimentele sunt dramatice. Ciocnirea dintre cele doua realitati – tehnica si umana – s-a produs. Sclavii tehnici vor castiga lupta. Se vor emancipa si vor deveni cetateni tehnici ai societatii noastre. Oamenii vor ajunge proletarii unei societati organizate dupa cerintele si natura majoritatii cetatenilor ei, adica a cetatenilor tehnici.
        Pana la urma, oamenii nu vor mai putea locui in societate cu natura lor omeneasca. Vor fi socotiti ca egali, uniformi, si vor fi tratati dupa aceleasi legi care se aplica scalvilor tehnici, fara nicio concesie fata de natura lor diferita. Se vor face arestari automate, condamnari automate, distractii automate, executii automate. Individul nu va mai avea dreptul la existenta si va fi ridiculizat ca un piston ori alta piesa de masina care ar vrea sa duca o existenta separata. Revolutia se va intinde pe intregul pamant. Nu ne vom putea ascunde nici in paduri. Nici in insule. Nicaieri. Va fi sangeroasa. Nicio natiune nu se va putea apara. Toate armatele din lume vor fi alcatuite doar din mercenari care se vor bate pentru consolidarea unei societati tehnice, unde omul nu mai are ce cauta cu natura lui de om. Pana acum, armatele luptau pentru cuceriri de noi teritorii si bogatii, pentru chestiuni de mandrie nationala, pentru interesele private ale regilor sau ale imparatilor, de jaf ori de marire. Toate astea erau scopuri omenesti. Acum, soldatii vor lupta pentru interesele unei societati in care ei nu mai au voie sa traiasca decat la margine, ca proletari. Cred ca este cea mai neagra epoca din istoria omenirii. Niciodata nu a fost omul mai neluat in seama si mai dispretuit.

        Omul va fi tinut in lanturile societatii tehnice un timp foarte lung. Dar nu va muri in lanturi. Societatea tehnica poate crea confort, nu insa si spirit. Si fara spirit nu exista geniu. O societate lipsita de oameni de geniu dispare. Societatea tehnica, care se instaureaza acum in locul celei occidentale si care va cuceri intregul pamant, va pieri si ea. (…)

        Ora 25! Acesta este timpul in care orice incercare de salvare e prea tarzie; chiar Mesia daca ar veni, ar fi prea tarziu. E nu ultima ora, ci o ora dupa cea din urma ora. Este, cu precizie, timpul societatii occidentale. E ora actuala. Ora exacta!…

        „Cetateanul este un om care traieste numai dimensiunea sociala a vietii. E ca un piston de masina, nu face decat o singura miscare si o repeta la infinit. Cetateanul e cea mai apocaliptica fiara, aparuta pe fata pamantului prin incrucisarea omului cu sclavul tehnic [ masina]. Are cruzimea animalului si indiferenta rece a masinii. Cel mai desavarsit tip de cetatean a fost creat de rusi: comisarul!”

        –––––––––––––––––––––––––-

        (Si acum astia de la UE se cheama tot comisari!!!!
        Dar prima data „comisarul” apare la revolutia franceza. Deci, comisar: revolutia franceza, revolutia bolsevica – sovietici, uniunea europeana. )

        –––––––––––––––––––––––––––-

        Tot Virgil Gheorghiu – Din cartea – „Tatal meu, preotul, care s-a urcat la cer. Amintiri dintr-o copilarie teologica”

        „Linia pe care am urmat-o aici pe pamint a fost pentru mine pricina unor nesfirsite suferinte. Ele nu se vor sfirsi decit o data cu moartea mea. Contemporanii mei – oamenii acestui veac stiintific si materialist, care nu pot trai fara sa masoare totul, sa calculeze totul, sa precizeze totul – s-au straduit sa stabileasca in mod exact, stiintific, directia vietii mele, a gindurilor mele, a opiniilor si faptelor mele. Cum o stabilesc de altfel pentru fiecare cetatean in parte. Pentru a stabili exact directia pe care o ia un catatean, ei folosesc, fireste, busola. Din nefericire, acul busolei nu indica decit directiile de pe pamint. Cu busola in mina, contemporanii mei au constatat, in chip foarte stiintific, ca eu nu ma indrept nici la dreapta sau spre vest, nici la stinga sau spre est, nici in fata, nici inapoi. Atunci au tras concluzia, in mod stiintific, ca nu am o directie. Iar acest fapt li s-a parut atit de suspect si de periculos, incit mi-au pricinuit suferinte ingrozitoare. In fond, le dau dreptate in aceasta privinta. Ei vor sa cunoasca atitudinea si orientarea pe care le ia orice individ, pentru a-l putea supraveghea, pentru a-l ajuta, daca se afla pe linia aprobata de autoritati, sau pentru a-l ucide, daca se gaseste pe o alta linie. Din moment ce nu puteau stabili cu busola in mina directia pasilor mei, ei n-au putut nici sa ma ajute, pentru a avea un eventual partizan in plus, nici sa ma ucida, pentru a avea un adversar mai putin. […] De ce folosesc aparate, cum e busola, care nu indica decit punctele cardinale, si niciodata cerul ? Cum aparatele lor nu indica cerul, ei au tras concluzia ca cerul nu exista. Cu atit mai rau pentru ei ! Or tocmai cerul e punctul directiei mele.”

        Apreciază

  8. […] Fotografia zilei: STAUL […]

    Apreciază

  9. iom said, on ianuarie 10, 2021 at 2:22 pm

    un citat de mai sus mi-a atras atentia prin profetismul lui
    „Omul se apreciaza pe el insusi si pe semenii lui dupa criterii tehnice, ca element inlocuibil…”

    de fapt asa se evalueaza omul in blockchain prin creditul social. este standardul pe care l-a creat industria fara sa isi dea seama si pe care cibernetica l-a concretizat in viitorul blockchain.
    criteriile dupa care aduce adaos material sefilor lui sau ai comunitatii lui.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.