SACCSIV – blog ortodox

CAT DE PACATOSI SUNTEM … Păcatele care opresc de la Sfânta Împărtăsanie si canonisirea lor după Sfintele Canoane

Posted in PACAT by saccsiv on august 15, 2023

Repostez un articol din 2010:

  1. Fermecătorii sau vrăjitorii, 20 de ani să nu se împărtăsească.
  2. Cei care se duc la fermecători, 6 ani să nu se împărtăsească.
  3. Cei care dau în cărti, care dau cu bobii, care ghicesc în cafea, care dau cu ghiocul, care descântă si cei care se duc la ei; cei care poartă talismane, mărtisoare, buruieni descântate sau altceva de acest fel; cei care pun semne la copii si la vite să nu se deoache, 6 ani să nu se împărtăsească.(Canonul 61 Trulan.)
  4. Cine cheamă vrăjitori sau fermecători pentru a face rău altora, ca un ucigas se socoteste si 20 de ani să nu se împărtăsească.(Canonul 72 al Sfântului Vasile cel Mare.68.)
  5. Preacurvarii (Cei căsătoriti, desfrânând cu persoane străine căsătorite se numesc preacurvari.) , homosexualii (Homosexuali se numesc aceia care desfrânează anal bărbat cu bărbat sau bărbatul cu sotia lui desfrânând in chipul arătat mai sus.), cei care se împreună cu dobitoacele, cei ce se împreună cu femeile lor peste fire (împreunarea peste fire este atunci când bărbatul sau o femeie îsi fac demonica plăcere sarutându-se unde nu trebuie.), 15 ani să nu se împărtăsească.
  6. Curvarii (Curvie se cheamă atunci când doi necăsătoriti sau văduvi desfrânează.), sapte ani să nu se împărtăsească.
  7. Cine va curvi cu sora lui de un tată si de o mamă, 20 de ani să nu se împărtăsească.
  8. Cine va curvi cu nora sau cu mama soacrei, 11 ani să nu se împărtăsească.
  9. Cine va curvi cu cumnata lui sau cu vara primară, 10 ani să nu se împărtăsească.
  10. Cine va curvi cu a doua vară, 9 ani să nu se împărtăsească.
  11. Cine va curvi cu nasa care l-a botezat, 20 de ani să nu se împărtăsească.
  12. Cine va curvi cu cumătra, adică cu mama nasei care a botezat, cine va curvi cu două surori sau, femeia, cu doi frati, 11 ani să nu se împărtăsească.
  13. Cine va curvi cu mama vitregă si cine a desvirginat o fecioară mai mică de 12 ani, acela 12 ani să nu se împărtăsească.
  14. Cel ce a curvit cu femeia sa peste fire (împreunarea peste fire este atunci când bărbatul sau o femeie îsi fac demonica plăcere sarutându-se unde nu trebuie.), să nu se împărtăsească 15 ani; la fel si femeia se canoniseste dacă a fost cu voia ei; iar dacă a fost silită (adică fară voia ei), 6 ani să nu se împărtăsească.
  15. Cel ce s-a căsătorit a doua oară, 1 an să nu se împărtăsească.
  16. Cel ce s-a căsătorit a treia oară, 10 ani să nu se împărtăsească; iar de are copii si are sub 40 de ani, 5 ani să nu se împărtăsească. Dacă a trecut de 40 de ani si are copii, să nu i se mai îngăduie a treia căsătorie.
  17. A patra căsătorie nu este îngăduită; iar dacă cineva a încheiat-o, acea căsătorie să se desfacă si 8 ani să nu se împărtăsească.
  18. Dacă se va împreuna cineva înainte de cununia religioasă, 1 an să nu se împărtăsească.
  19. Dacă cineva va curvi cu mama logodnicei lui sau cu o altă rudă a ei, acea căsătorie se opreste.
  20. Cel ce a facut malahie (Onania), 40 de zile să mănânce hrană uscată si să facă câte o sută de mătănii pe zi, si cu mare căintă în suflet hotărându-se de a nu mai gresi; se poate împărtăsi cu Sfintele Taine. Dacă nu îndeplineste canonul arătat mai sus, 1 an să nu se împărtăsească.
  21. Femeia fiind în timpul periodului, adică în zilele necurătiei ei, să nu se împreune cu bărbatul si nici în biserică nu poate să intre, însă ia anaforă si aghiazmă, ori să sărute sfintele icoane, mai înainte de opt zile, adică mai înainte de a fi trecut periodul ei. Dacă femeia, după opt zile nu s-a facut bine, atunci mai prelungeste timpul până s-a facut deplin sănătoasă. In duminici si sărbători, miercuri si vineri si în cele patru sfînte posturi de peste an, sotul ei si sotia să se păstreze în curătie ( Pentru duminici si sărbători sotul si sotia să nu aibă împreunare de vineri orele 24 si până duminică orele 17. Cei căsătoriti dorind să se împărtăsească la praznice, sărbători duminica, sau în oricare alt timp să aibă 7 zile. fără împreunare înainte si trei zile după împărtăsanie. Cei tineri. însă, de curând căsătoriti, pot să se împărtăsească cu trei zile de curătie mai înainte de a se împărtăsi, si o zi după aceea.).
  22. Cei care fac malahie unul cu altul sau femeie cu femeie, 80 de zile să se canonisească mâncând hrană uscată în toate zilele si facând câte o sută de mătănii pe zi. De nu va împlini acest canon, 2 ani să nu se împărtăsească si să facă câte o sută de mătănii pe zi.
  23. Cel ce a ucis de bunăvoie, 20 de ani să nu se împărtăsească.
  24. Cel ce a ucis fară voia lui (din greseală), 10 ani să nu se împărtăsească.
  25. Cel ce a ucis în război sau apărându-se de tâlhari, 3 ani să nu se împărtăsească.
  26. Cel ce de bunăvoia lui s-a lepădat de Hristos si revine, la sfârsitul vietii lui să se împărtăsească.
  27. Cel ce din cauza chinurilor s-a lepădat de Hristos, 8 ani să nu se împărtăsească.
  28. Cel ce a furat si singur a spus fapta sa, după ce va înapoia cele furate, 1 an să nu se împărtăsească; iar dacă a fost descoperit de altii, 2 ani să nu se împârtăsească si să înapoieze cele furate sau costul lor, dacă nu le mai are.
  29. Jefuitorii de morminte, 10 ani să nu se împărtăsească.
  30. Furtul de cele sfinte, fie din biserică sau din altă parte, 15 ani să nu se împărtăsească.
  31. Călcătorii de jurământ, ca si cei care au jurat strâmb, 10 ani să nu se împărtăsească.
  32. Cei ce joacă în horă, cad sub afurisenie (Afurisenie înseamnă despărtire si lepădare de la Biserica Ortodoxă).
  33. De se va căsători un bărbat cu o femeie evreică sau o femeie ortodoxă cu un bărbat evreu sau cu bărbat eretic, sau bărbatul ortodox cu femeie eretică, acea căsătorie să se desfacă; dar dacă iudeul sau ereticul primeste credinta ortodoxă, atunci căsătoria să rămână încheiată.
  34. De va muri pruncul nebotezat din neglijenta părintilor, acestia 3 ani să nu se împărtăsească si să facă câte o sută de mătănii pe zi.
  35. Femeia care si-a omorât pruncul fară să vrea, în timpul somnului, 7 ani să nu se împărtăsească.
  36. Femeile care îsi omoară pruncii în pântece, care avortează sau fac raclaj, 10 ani să nu se împărtăsească, iar dacă se feresc să nu facă copii, 1 an să nu se împărtăsească.
  37. Femeia care pierde pruncul fară voia ei, 1 an să nu se împărtăsească.
  38. Cel ce ocărăste sau batjocoreste pe cineva, trei zile să se afurisească si să mănânce numai pâine cu apă. pentru că: ” … cel ce va zice fratelui meu nebun, vinovat este de gheena focului ” (Matei XIII, 12).
  39. De va avea cineva vrajbă asupra altuia si unul dintre ei moare fară ca ei să se fi împăcat, cel rămas în viată se opreste de la Sfânta Impărtasanie 1 an, si timp de 40 de zile va merge la mormântul celui mort si-si va cere iertare cu lacrimi de durere, si va face câte 50 de mătănii pe zi.
  40. Dacă va ocărî si va batjocori cineva pe părintii săi, cu greu canon să se canonisească, iar dacă îi va bate, pe unul ca acela numai arhiereul, iar la mare nevoie si preotul, poate a-l dezlega de acel mare păcat si numai după ce si-a împlinit canonul ce i-a fost dat si numai după ce si părintii lui iarăsi l-au primit si l-au iertat.
  41. Părintii care îsi neîndreptătesc copii, pe unii iubindu-i iar pe altii defâimându-i, desi ei sunt cu bună cuviintă, si nu le impart drept zestrea ce li se cuvine, dacă nu se vor îndrepta să fie lipsiti de Sfânta împărtăsanie si lepădati de Biserică, adică să se afurisească.
  42. Acela care ar ocărî, ar bârfi, ar necinsti sau ar bate pe vreun preot, chiar dacă ar fi preotul vinovat, unul ca acela va fi dat anatemei si lepădat de la Biserică ca unul ce s-a îndepărtat de Sfânta Treime si la un loc cu Iuda va fi partea lui si 2 ani să nu se împărtăsească, chiar de l-ar lerta preotul, căci zice Scriptura: „Pe mai marele poporului tău să nu-l vorbesti de rău”.
  43. Cel învrăjbit cu cineva, mai înainte de a se împăca, nu poate intra în biserică si nici să trimită prinos si să facă câte 50 de mătănii pe zi până ce se va împăca cu cel pe care l-a supărat, cerându-si iertare cu toată umilinta, iar dacă acela este vinovat si tot el nu vrea să se împace, vina rămâne asupra lui, iar acesta nu mai este sub canon.
  44. Dacă va mânca cineva de dulce miercurea sau vinerea precum si în Postul Pastelui, 2 ani să nu se împărtăsească (Fără numai cei ce au pogorământ deoarece sunt în armată, pe santiere, în cămine etc.).
  45. Dacă va intra cineva ca să se roage cu ereticii: catolicii, protestantii, adventistii, pocăitii, tudoristii, baptistii si altii de acest fel, dau dacă va mânca la praznicele lor, unul ca acela să se afurisească si dacă nu.se va căi să se taie cu totul de la Biserica lui Hristos, ca unul ce a căzut din har.
  46. Dacă va lucra cineva în duminici sau în sărbători, să se afurisească, fară numai dacă va face aceasta fară voia lui.
  47. Acela care nu merge la Sfânta Liturghie trei duminici la rând, să se afurisească, fară numai dacă este greu bolnav, încât să nu poată iesi din casă.
  48. Dacă a stiut cineva despre altul că păcătuieste si nu l-a oprit, cu toate că putea să-l oprească, unul ca acela să se canonisească, la fel cu acela care a săvârsit păcatul.
  49. Dacă cineva se împodobeste ca să facă sminteală si se dă cu mirodenii, dacă îsi vopseste părul, unghiile, fata, sprâncenele si buzele, să se afurisească (Canonul 103 Trulan).
  50. Sinucigasului nu i se face prohodire (înmormântare cu preot) si nici în cimitir nu se îngroapă; aceasta însă numai dacă n-a fost inconstient (nebun) când s-a sinucis.
  51. Dacă cineva ar vrea să intre în cler, dar a căzut în vreunul din păcatele prevăzute mai sus la punctele: 1 până la 19 inclusiv, de la 23 si până la 27 inclusiv, acela nu se mai poate face preot.

Sursa: Păcatele care opresc de la Sfânta Împărtăsanie si canonisirea lor după Sfîntele Canoane

Tagged with: ,

16 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. scortisoara said, on august 15, 2023 at 4:18 pm

    „”””Dacă cineva se împodobeste ca să facă sminteală si se dă cu mirodenii, dacă îsi vopseste părul, unghiile, fata, sprâncenele si buzele, să se afurisească (Canonul 103 Trulan).”””

    Mirodenii însemnând parfum? Pai eu îmi fac baie în parfum. Când trec pe strada las dare în urma mea. Am vreo 20 flacoane a câte 100 ml. De vara , de iarna ,toamna, seara ,casual …. Deci nu pot sa va spun cât de seducătoare sunt parfumurile… Se știe când mă aflu intr-o încăpere , parfumul e înaintea mea :)))))))) Parfumul te învăluie ca o haina. Folosesc doar arăbești , dar nu din alea ieftine . Nu exista parfum bun sub 160 lei sa știți de la mine .
    Iarna folosesc parfumuri condimentate, lemnoase ; Primavara -vara cele floral-fructate , fresh-uri. Parfumurile arăbești sunt mai persistente decât cele europene. Nu scapi de ele nici după ce speli hainele.
    Le prefer pe cele de la casa Al Haramain. Va corup.:)))))))
    Da,chiar îmi dau cu …mirodenii. Vopsitul nu mă mai interesează. Mă interesează curățenia și mirodeniile. :))))))) Îmi place foarte mult mirosul de iarba cruda și am parfumuri care evoca acest miros. Păcătoasă , ce sa mai zic.

    Apreciază

    • Clement said, on august 15, 2023 at 7:59 pm

      Pseudonimul va da de gol…Cred ca sunteti totusi absolvita de acest „pacat” natural, primar , cum spun neurofiziologii.
      Cine a copilarit la țara in vremuri in care odaile miroseau a flori de tei si sunatoare, a petale de trandafir, creste si se formeaza si in functie de ce evoca aceste mirosuri: linistea, pacea, seninul verilor .
      Femeile se imbaiau cu pelin si sapunul de casa avea mirosul maceratelor de plante frumos parfumate.
      Miroseau frumos femeile de la țara caci se imbaiau zilnic pentru a nu purta dupa dansele mirosul vitelor pe care le mulgeau, a cepei calite, a transpiratiei dupa munca la camp.
      Nu mirosul , parfumul, duce spre pacat, ci imaginatia vicioasa.
      Am cunoscut un personaj care prin nu stiu ce concurs de imprejurari a ajuns sa oficieze intr-o manastire si acesta fierbea de furie vazand tinere dichisite fara exagerare dar totusi, dichisite, ca se apropiau de Sfintele Icoane si le sarutau cu lacrimi in ochi. Le coplesea cu potop de vorbe grele . In toate vedea doar perversiunea, imaginatia sa fiind pacatul.
      Cum duhovnicul sau nu l-a convins sa isi curete gandurile prin rugaciune, l-a trimis la psiholog si de acolo a ajuns la psihotrope…
      Si pentru a extinde subiectul spinos al cenzurarii, ce facem, citim sau nu citim apocrifele VT si NT? Citim ” Cenzura Transcedentala,” vizitam Capela Sixtina, mergem in pelerinaj la Saint Jaques de Compostelle ?

      Apreciază

    • Ciprian said, on august 16, 2023 at 7:33 am

      Machiajul hainele provocatoare, pantalonii la femei de ex, parfumul excesiv sunt sminteli pe care le aduci semenilor tai. Și sunt păcat mare.

      Apreciază

  2. scortisoara said, on august 15, 2023 at 9:28 pm

    Nu cred ca parfumul duce la păcat pentru simplul motiv ca Dumnezeu a lăsat florile cu parfumul lor. Ce , nu va place mirosul de liliac ,garofițe bătute , măr decorativ , trandafir bulgaresc , citrice? Cum ar fi fost lumea asta fără culori și parfumurile plantelor ? Unde ne e discernământul? Tămâia nu va place cum miroase ? Pana și tămâia are diverse parfumuri ,probabil sintetice dar faine de tot . Sau mirosul de ceara de albine de care nu mă mai săturăm când eram copil . Tata când venea de la albine avea mirosulde ceara impregnat în haine ,în mașină ,în tapițerie … Nu cred intr-o viață insipida și inodora . Nu va plac grădinile de flori ,parfumul lor ?

    Stați ca va arat ceva …. un mod de viață cel mai fain posibil. Binecuvântați oameni !

    Conacul lui Sorin Constantinescu : mâncare , animale ,grădina, flori …

    Apreciază

  3. Ciprian said, on august 16, 2023 at 7:30 am

    Sunt doua seturi de canoane: ale Sf Vasile și ale Sf Ioan. Primele sunt mai aspre și în general sunt pt clerici. Astea fiind spuse în momentul în care curvia și perversiuni sunt privite ca normalitate în momentul în care sangeretele sunt privite cu mândrie ca simbol național e clar cât de păcătoși suntem.

    Apreciază

  4. D said, on august 16, 2023 at 8:56 am

    Doamne Ajuta
    eu am avut indraznirea sa ma impartasesc cu Sfintele Taine chiar daca, dupa canoanele de mai sus, as fi meritat zeci de ani departe de acestea, cu multe metanii si post aspru
    nu pot da vina pe duhovnic, caci stiam de acest canoane si in ciuda faptului ca le stiam, nu l-am contrazis pe acesta cand mi-a dat dezlegare sa ma impartasesc de fiecare data (duhovnicul nostru cumva se axeaza pe faptul ca traim in alte timpuri si sa contam pe Iubirea Lui Dumnezeu ca poate ne iarta, dar in acelasi timp nu putem nesocoti canoanele caci sunt date de catre Sfintii nostri.. )
    acum nu stiu ce e de facut, poate doar sa incerc sa ma rog la Dumnezeu pentru vreun semn, poate o Sfanta Impartasanie a fost primita bine si nu spre osanda, ori de acum sa-mi gasesc un alt duhovnic ori sa discut despre canoane cu cel actual
    sincer nu stiu :/ daca aveti vreun sfat, va rog dati-mi-l si mie
    Doamne Ajuta

    Apreciază

    • Ioana said, on august 19, 2023 at 12:54 pm

      D

      Discuta aceste Canoane cu duhovnicul actual.
      Încearcă să îl convingi să îți dea Canon, sau spune-i că te oprești singură o perioadă. Nu trebuie neapărat aplicat Canonul maxim, dacă persoana nu6mai repetă acele păcate se poate scurta. Dar de Canonisire este neapărată nevoie pentru ca sufletul să uite păcatele. Amintirea încă rămâne o perioadă, iar Canonul de oprire este un pansament.
      Vei găsi răspunsuri la aceste întrebări citind Canoanele Sfântului Ioan Postitorul, Scara Sfântului Ioan Scărarul sau Carte folositoare de suflet a Sfântului Nicodim Aghioritul

      Și să nu uităm de Canoanele care osândesc rugăciunea cu ereticii. Și acestea trebuie discutate cu duhovnicul, ca să ia atitudine și să îi avertizeze pe ierarhi prin predici, scrisori că perpetuează Ecumenismul. Erezia este al doilea tip de ateism, iar tăcerea este al treilea tip de ateism, după cum spune Sfântul Grigorie Palama.

      Dacă avem tărie, respectăm întocmai Sfintele Canoane, unii mai fac și pogorâmânt, să nu cadă în deznădejde, dar regula este să ținem Sfintele Canoane întocmai. Doamne ajută!

      Apreciază

  5. Florinache said, on august 16, 2023 at 9:03 am

    Sa folosesti parfumul sa nu puti e diferit de folosirea parfumului ca sa fii sexy.
    Eu cred ca orice om care foloseste parfum stie in constiinta lui care e masura pacatului lui. Nu folosirea parfumului e pacat ci motivul.

    Apreciază

  6. Clement said, on august 16, 2023 at 4:54 pm

    Ăsta da pacat : https://www.puterea.ro/patriarhul-daniel-vrea-controlul-masonilor-brat-la-brat-cu-plagiatorul-radu-balanescu-exclusiv/
    Nici nu se mai vorbeste despre greul pacat al slujirii la doi stapani.
    Ne-am obisnuit cu insemnele masonice fiģurate pe frontispiciile bisericilor, trecem cu vederea faptul ca arhitectii sunt si membrii ai diverselor Loji, inchidem ochiii la faptul ca toate numirile in posturile importante de conducere : spitale, justitie, institutiile de cultura se fac in functie de gradul Maestrului, barbat sau femeie..
    Ne proptim in parfumuri..
    Sigur ca in Biserica si nu numai, este firesc sa te imbraci decent.
    O femeie nu trebuie sa duhneasca a parfum si barbatul nu trebuie sa duhneasca a tutun si bautura. Din respect pentru Mantuitorul, Maica Sa, pentru Sfintii si Parintii slujitori toti crestinii trebuie sa fie imbracati” ca de Duminica” . Si amaratii care asteapta miluire trebuie sa fie curati si sa aiba un aspect ingrijit.
    Cum ramane cu pacatul tolerarii si colaborarii reciproc avantajoase cu masonii??

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 16, 2023 at 5:28 pm

      Clement

      Nu inteleg. Daca masonii fac rele, atunci nu mai conteaza canoanele?

      Apreciază

      • Clement said, on august 16, 2023 at 10:05 pm

        Sigur ca trebuiesc pastrate canoanele .Ma refeream la faptul ca Biserica atrage asupa-i pacatele celor care sunt adepti ai sincretismului religios , sa le zicem masoni , frecventandu-i sub diverse pretexte.
        Asaaa, ca idee, nu poti, adica poti dar nu-i moral sa publici ca theolog si la Harald si la Egumenița.

        Apreciază

  7. Serban said, on august 16, 2023 at 10:04 pm

    Doamne ajuta!

    Dacă va intra cineva ca să se roage cu ereticii: catolicii, protestantii, adventistii, pocăitii, tudoristii, baptistii si altii de acest fel, dau dacă va mânca la praznicele lor, unul ca acela să se afurisească si dacă nu.se va căi să se taie cu totul de la Biserica lui Hristos, ca unul ce a căzut din har.
    – Acesta inseamna si prezenta la o „nunta” catolica/protestanta?

    Cei ce joacă în horă, cad sub afurisenie (Afurisenie înseamnă despărtire si lepădare de la Biserica Ortodoxă).
    – Nuntile traditionale romanesti au hore si dansuri in general. Joaca in hora inseamna lepadare de la Biserica Ortodoxa e mai aspra pedepsita decat malahia?

    Cel ce de bunăvoia lui s-a lepădat de Hristos si revine, la sfârsitul vietii lui să se împărtăsească.
    – Cum stii cand esti la sfarsitul vietii?

    Intr-un final, mai am urmatoarele nedumeriri:

    Cel ce a ucis de bunăvoie, 20 de ani să nu se împărtăsească.
    Cel ce a ucis în război sau apărându-se de tâlhari, 3 ani să nu se împărtăsească.

    – Ma gandesc la Sfantul Voievod Stefan cel Mare. Este canonizat de catre Biserica Ortodoxa Romana si stim ca a ucis multi turci pentru apararea tarii Moldovei, a poporului si a credintei. Intra sub incidenta acestor opriri?

    Apreciază

  8. gutiflo22 said, on august 16, 2023 at 10:16 pm

    D
    Sfintele Taine tin mai mult de partea sufleteasca( iti ating sufletul) …tu trebuie sa sti cel mai bine felul in care ai constientizat(si ai simtit) ca ai primit pe Dumnezeu in sufletul tau…iar restul
    ,este lucrarea Lui… si este numai intre tine si El…simti asta in inlauntrul tau.
    Cum spunea si parintele Arsenie Papacioc : „tipic , tipic…si la inima nimic!” Nu „litera” vrea Dumnezeu de la noi , ci duhul.
    Daca nu se simte nimic….inseamna ca suntem pe „tipic”.
    Dar toate astea sa le faci cu duhovnicului tau…cel spre care te indruma constiinta.
    Este ceeea ce am inteles eu.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.