SACCSIV – blog ortodox

Care e adevarul despre Inochentie si INOCHENTISTI? Video: MOLDOVENII DIN STANGA NISTRULUI

Posted in INOCHENTISTI by saccsiv on decembrie 23, 2011

   Va invit sa vizionati documentarul ROMÂNII UITAŢI: MOLDOVENII DIN STÂNGA NISTRULUI. Inochentiştii:

http://vimeo.com/19512324

Iata si ce posteaza Marian Voicu despre acest film:

Balta este un orãşel în stânga Nistrului, în Regiunea Odessa, fostã capitalã a RSSA Moldoveneşti în
1924– 1929. Destinul românilor de aici este exemplar pentru cel al tuturor celor care trãiesc dincolo de
Nistru. Cu totul aparte este povestea inochentiştilor, care urmeazã învãţãturile călugărului Inochentie
(Ioan Levizor), moldovean din judeţul Soroca, care a slujit în mãnãstirea de la Balta începând din 1909.
Astãzi, inochentiştii trăiesc în izolare, se lipsesc voluntar de televiziune, radio, chiar şi de curent electric.
Regie: Marian Voicu
Imagine: Radu Vizitiu
Asistent imagine: Dãnuţ Olariu
Editor imagine: Viorel Creangã, Dragoş Brehnescu
Ilustraţie muzicalã Silviu Iuraşcu

   Despre Inochentie (Ioan Levizor) si inochentisit, iata insa ce scrie in articolul Inochentistii:

Ioan Levizor, calugarit Inochentie, s-a nascut in anul 1865  in localitatea Cosouti, din imprejurimile orasului Soroca.
Ajunge frate la Manastirea Dobrusa, manastire puternic influentata de reorganizatorul monahismului romanesc din Manastirile Neamt si Secu: Cuviosul staret Paisie cel Mare (Velicicovschi).
Fratele Inochentie da dovada de o ascultare deosebita. Apreciat de toti monahii pentru evlavie, stimat de ceilalti frati pentru seriozitate, stiinta si smerenie, este calugarit, dar refuza treptele monahale, ramanand simplu monah.

Pleaca in pelerinaj la manastirile de pe valea Niprului si Pskovului. La Kiev, la Pecersca, este impresionat de cetatea manastireasca ce avea in centru biserica „Sfanta Sofia” si galeriile cu moaste. Acelasi lucru il intalneste si la Pskov.

In 1909, Inochentie ajunge sa faca parte din obstea Manastirii „Sfantului Teodosie” din Balta, care tocmai atunci luase fiinta; este facut diacon si apoi ieromonah. Toate acestea le-a socotit trimise de sus si incepe o adevarata lupta cu el insusi. Predicile sale, catehezele, slujbele, cuvantarile ocazionale, intrunirile fac neincapatoare chiliile si imprejurimile manastirii de frati care cer intrarea in monahism. Slujea in slava si in romaneste, incat pelerinii din Basarabia, Polonia si toata Rusia nu mai conteneau, mii de credinciosi erau de fata.

Poporul il aclama ca pe un profet, credinciosii il considerau facator de minuni. Balta ajunsese cea mai importanta vatra monahala din vastul imperiu tarist.

Inochentie incepe sa impartaseasca multimea fara spovedanie; exagereaza pelerinajul la locul de veci al staretului Teodosie, ungand bolnavii cu untdelemn din candela crucii de la mormant. Asa cum Teodosie (1791-1845) simpatizase cu Revolutia franceza, tot astfel Inochentie, preluand ideile lui Teodosie, arata ca sfarsitul lumii (imparatiei tariste) va fi in anul 1913.
Autoritatile rusesti se sesizeaza, arhiepiscopul Chisinaului il detaseaza la Camenita. Aici episcopul Podoliei ramane uimit de intelepciunea sa si de pelerinajul credinciosilor la el. La rugamintea acestuia, arhiepiscopul Chisinaului ingaduie reintoarcerea  lui Inochentie.
Inochentie este ridicat ca eretic si tradator de tara si dus la Manastirea Morum, in nordul Ucrainei, pe malul lacului Onega. Multi credinciosi l-au urmat, de asemenea si calugarii din manastire. Se astepta liniste, dar credinciosii din Basarabia, Ucraina, Rusia si Polonia dau buzna aici, cerand „eliberarea sfantului”. Se nasc legende, se exagereaza minunile, coboara „foc” din cer, Inochentie in lanturi ca Sfantul Petru.
Autoritatile il transfera pe Inochentie la Manastirea Solovat, pe insula cu acelasi nume din Marea Alba. Izolat, parasit, continua sa faca slujbe in limba romana. Oamenii ajung sa puna pe seama lui Inochentie multe minuni si mai ales sustin ca in el „s-a intrupat Sfantul Duh”.
Localitatea Lipetkoe a devenit noua vatra monahala de nuanta inochentista. Se deschide un santier urias. Mii de lucratori si pelerini contribuie cu bani si muncesc la ridicarea edificiilor, altii vin cu vitele, cu boii si caii, predandu-le obstii. In catva timp s-a ridicat o constructie mareata, cu catacombe, sali si chilii, un fel de nou Ierusalim, si aceasta manastire s-a numit Gradina raiului sau „Raiul pamantesc”. Incinta avea lungimea de 2 km, cu doua biserici, cu monahi si monahii. Fratii si surorile au organizat coruri la toate slujbele savarsite noaptea.
Aici au venit si doi frati buni ai lui Inochentie, care s-au calugarit si au luat conducerea manastirii. in fata acestei situatii, autoritatile ecleziastice n-au luat masurile necesare si nici nu puteau, fiindca asteptau interventia laicilor.
Lipsa de cultura teologica, ignoranta in cele spirituale si exagerarea activitatii lui Inochentie au dus la dezastru. Calugarii au inceput sa picteze figura lui Inochentie, comercializand-o. Mai grav, chipul sau a aparut in Treime, ceea ce constituie o blasfemie.

Moare la 30 decembrie 1917, in varsta de 42 de ani.

Este adevarat ca unii monahi au scapatat, dar aceasta nu din cauza lui Inochentie, ci din cauza propriei lor neinfranari. Traind asa, mitropolitul-primat Miron Cristea, viitorul patriarh, vazand dezastrul de la Balta si practica negativa a calugarilor trecand si la monahii celorlalte provincii romanesti, a luat masuri concrete, in 1920. Inochentistii, cum le placea acestora sa se numeasca, au fost chemati la ascultare, sa se integreze in obstea monahala romaneasca, pentru unitatea spirituala si nationala. Nu numai ca a fost refuzat, dar s-au declarat independenti si n-au vrut sa recunoasca ierarhia romaneasca noua.

Atunci s-a desfiintat „raiul”. Autoritatile romanesti, insotite de armata, au patruns in cuibul inochentistilor si au inchis manastirea, calugarii au plecat prin satele Basarabiei, organizand grupuri razlete. Au parasit Biserica, iar pe credinciosi si adeptii lor ii indemnau sa nu recunoasca unirea Basarabiei cu Patria-mama; sa nu primeasca impartasania de la preotii noi si nici sa se spovedeasca.
Multi inochentisti au trecut de partea stilistilor, la Slatioara sau prin satele cu practica calendarului neindreptat.

Puncte doctrinare

1.Duhul Sfant este „Inochentie”;

2.Arhanghelii Mihail, Gavriil, Rafail si altii se intrupeaza in fratii predicatori;

3.Pe cei ce nu cred in Inochentie ii asteapta iadul;

4.Omul trebuie sa pacatuiasca, pentru ca sa aiba, apoi, de ce sa se pocaiasca si pentru ca Dumnezeu sa aiba de ce sa-l ierte;

5.Calendarul nu trebuie indreptat, ( avand in vedre unirea cu stilistii);

6.Exagereaza pomenirile mortilor cu o intreaga pregatire pentru pomeni, cu slujbe speciale – panihide – in orice loc si in orice moment si pentru oricine (chiar si pentru cei vii);

Comentariu saccsiv:

   Cititi va rog si:

În dialog cu inochentiştii

   Eu nu m-am lamurit. Daca e cum scrie in articolul din crestinortodox, e grav. Dar daca nu-i precum scrie acolo? Cine stie mai multe, il rog sa posteze.

Acesta e un aspect. In ceea ce-i priveste pe romanii din stanga Nistrului, e clar ca traiesc de multa vreme o drama.

42 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on decembrie 23, 2011 at 10:32 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Aurora said, on decembrie 23, 2011 at 11:32 pm

    Inochentie de la Balta a fost fara indoiala un ratacit si a ratacit si pe altii. Stiu despre el de prin anii ’70 cand predica Parintele Paulin Lecca la manastirea Antim. Dansul ne-a vorbit prima data despre inochentisti. Dar ne-a spus si ca acestia faceau pacate trupesti in grup, orgii in care se impreunau mame cu fii si cine cu cine se nimerea, caci se rugau intr-un mod habotnic, pana cadeau in transa si li se aprindeau simturile de nu mai stiau ce faceau. Este ingrozitor, mi-e si greu sa descriu asa ceva. Si purtau in locul crucii, chipul lui Inochentie la gat. Acesta, ajutat de diavol, a facut cateva ”minuni” si multimea dadea navala. Nu stiu de ce, cand vorbesc de Inochentie, imediat il asociez cu Rasputin pentru ca amandoi au avut o putere de seductie uluitoare.

    Apreciază

    • Veaceslav said, on decembrie 25, 2011 at 9:38 pm

      @Aurora,
      Multi rusi il considera pe Rasputin un sfant mare, sa nu judecam!
      Doamne ajuta!

      Apreciază

      • Virlan Loredana Monica said, on octombrie 10, 2021 at 10:33 pm

        Știi ca scula lui Rasputin stă conservă într-un borcan, la un renumit muzeu in America?

        Apreciază

    • marian said, on decembrie 25, 2011 at 7:48 am

      A fost alarma falsa stirea ca, 2 rachete americane ar fi lovit un sat iranian. Daily Mail e autorul acestei perturbari, intrucat, a publicat in Decembrie 2011, un fapt petrecut in Martie 2003, atunci cand, asa cum stim, a avut loc invadarea Irakului de catre nato.

      US missiles ‘hit Iranian village

      Date created: 22/03/2003(!!!!!!!!!)

      Two American missiles struck a village in south-west Iran early today.
      The news was given in a report by the country’s Islamic Republic News Agency (IRNA).
      IRNA had said yesterday that three people were injured when an earlier US missile struck an oil depot in Abadan.
      The state-run news agency also said British and American jets had entered Iranian airspace several times.
      The two rockets hit Manyuhi village near the border with Iraq’s Al-Faw Peninsula, an Iranian military commander told IRNA.
      He gave no details of casualties or damage.
      „In the border city of Arvand-Kenar, the invading American and British airplanes violated the airspace of the Islamic Republic of Iran three times,” the commander said
      http://www.dailymail.co.uk/news/article-173099/US-missiles-hit-Iranian-village.html

      Dupa mine, aceasta, e o diversiune creata in stilul bate-saua-sa-priceapa-iapa, aceea ca, internetul nu mai e sigur nici macar in planul informatiilor publicate sub genericul „stiri”. Mai precis, oricine care are capacitatea, poate posta ce vrea, pe orice site, inclusiv la rubrica, BREAKING NEWS. Daily Mail ar fi zis ca s-a luat cu treaba si ca, din cauza ca, presiunea asupra Iranului e enorma, a afisat in 2011, o stire din 2003. Nu cred intr-o asemenea explicatie. Daily Mail e un fel de Libertatea din Romania, adica, un ziar de joasa spetza capabil sa se preteze la murdarii de proportii asa cum a fost si aceasta alarma falsa menita sa produca un atac de panica. Puneti-va in pielea unui iranian bolnav de inima, care, aflandu-se in afara tarii sale, ar citi o asemenea informatie!

      Apreciază

  3. patrascu voda said, on decembrie 24, 2011 at 10:50 am

    Levizor-„levi” obligatoriu jidan, din tribul levitilor ! De unde si tendinta spre sectarism, profanare, distrugere a randuielilor. Veti vedea multe nume de persoane celebrre care ascund aceasta radacina „levi” in nume.Intemeietorul sectei -cultului satanist, Anton LaVey, de exemplu.N-am niciun dubiu, jidul e jid si nu are in codul genetic decat DESTRUCTURAREA si rasturnarea regulilor,

    Apreciază

  4. STOP RFID 666 said, on decembrie 24, 2011 at 11:58 am

    Apreciază

  5. mishuleu said, on decembrie 24, 2011 at 12:35 pm

    Mizeriile astea de masoni au comandat iar un videoclip pt craciun de la spalata aia pe creieri, a se vedea simbolistica masonica patratele albe cu negru.

    Apreciază

    • agerstress said, on decembrie 24, 2011 at 8:29 pm

      „…
      Au facut copii nostri dinti,
      Musca din bunici si din parinti.
      Musca din vazduh si din pamant,
      Musca si din mortii din mormant.

      Nu mai lacrimeaza nici un sfant,
      Si s-a sters vopseaua din icoane.
      Seceta domneste pe pamant,
      Iar soparlele se cred iguane.
      …”

      Foarte profund. (pare stilul lui Adrian Paunescu)
      Tudor Gheorghe este un artist cu „coloana vertebrala” si la fel Nicolae Furdui Iancu, Veta Biris, Sava Negrean Prudascu.



      Cu aceasta ocazie doresc sa va urez tuturor sarbatori fericite si nu uitati cine suntem. Daca, undeva in valtoarea evenimentelor ati uitat cumva, de la acesti oameni puteti redescoperi ce sange va curge/clocoteste prin vine.

      Apreciază

      • agerstress said, on decembrie 25, 2011 at 12:08 pm

        erata:
        sangele curge prin vene 🙂
        Pe langa nenumaratele greseli de dactilografie mai fac si cate o gafa. Poate ca dincolo de vointa mea nu este deloc intamplatoare. Are menirea de a ma smeri pe mine si de a le arata celorlalti ca nimeni nu e perfect.

        Apreciază

      • emilian said, on decembrie 25, 2011 at 12:57 pm

        Traiasca Romania absoluta! Sa nu uitam ca suntem romani crestini si ca avem de dus lupta stramosilor nostri. Domnul Iisus Hristos sa ne apere! Doamne ajuta!

        Apreciază

    • agerstress said, on decembrie 24, 2011 at 8:39 pm

      Iata o alta cantare romaneasca.
      Observati norul cu harta Romnia Mare. Nu pare sa fie trucat.

      Apreciază

  6. Petru said, on decembrie 24, 2011 at 2:35 pm

    Predica cu ocazia Nasterii Mantuitorului nostru Iisus Hristos (de anul trecut); sunt referiri si la prezenta unei numeroase suite (o intreaga caravana, nu doar cei trei magi Melchior, Caspar si Baltazar), oameni veniti sa vesteasca Nasterea Mantuitorului lumii! De asemenea, despre steaua cea minunata (un inger, de fapt), care a ghidat tot timpul pe cautatori catre locul Nasterii Lui Hristos!

    Nasterea Domnului, cu mare bucurie duhovniceasca!

    Apreciază

  7. marian said, on decembrie 24, 2011 at 3:41 pm

    Multumesc, Saccsiv!
    Craciun Fericit, tie si tuturor!

    Apreciază

  8. faranume said, on decembrie 24, 2011 at 4:37 pm

    In seara asta putem manca ce dorim sau postul se termina abia la ora 00:00 ?
    Multumesc !

    Apreciază

  9. abc Marin said, on decembrie 24, 2011 at 5:59 pm

    Crăciun fericit tuturor și sărbătoarea nașterii Mîntuitorului nostru Domnul Iisus Hristos să nască în sufletele noastre dragoste și bună voire , La mulți ani tuturor ortodocșilor !!!

    Apreciază

  10. miriam said, on decembrie 24, 2011 at 6:56 pm

    Am citit in manualul de sectologie a lui P. David ca trupul lui Inochentie se afla in gropnita unei manastiri din Basarabia, neputrezit si frumos mirositor, precum moastele sfintilor. P. David spune ca Inochentie nu are nici o legatura cu cei ce se numesc inochentisti, cum nu are nici o legatura Sf. Ap. Pavel cu sectarii care interpreteaza gresit epistolele sale. Inochentie se afla pe lista de canonizare a sinodului rus, dar se amana tocmai pentru a nu deveni o pista pentru ereticii ce se numesc inochentisti si care pun pe seama lui invataturi si fapte straine de Inochentie.

    Apreciază

  11. eagle said, on decembrie 24, 2011 at 7:39 pm

    mi-a spus cineva despre inochentesti; cred ca ei n-au televizor si am auzit ca duc o viata de nenorociti; mi s-a spus ca sunt sectari

    Apreciază

    • eagle said, on decembrie 24, 2011 at 7:43 pm

      din cele scrise mai sus pe acest blog este evident ca sunt eretici

      Apreciază

  12. alex said, on decembrie 24, 2011 at 8:51 pm

    Sarbatori cu bucurie,fratilor !!!

    Apreciază

  13. mariusmioc said, on decembrie 25, 2011 at 12:04 am

    „Autoritatile romanesti, insotite de armata, au patruns in cuibul inochentistilor si au inchis manastirea” – nu-i adevărat. Nu erau autorităţile româneşti ci cele ruseşti bolşevice, că Lipeţkoe e un sat din Transnistria, adică rămas la URSS după primul război mondial. Azi e în Ucraina, regiunea Odesa.

    Apreciază

  14. ionchentisti said, on decembrie 25, 2011 at 5:28 am

    -da ai citit cu atenti Manualul de Sectologie al parintelui David ,mai ales partea cu Ioanchentistii ,in viata mea nu am vazut ceva mai aiurea …zici ca-s 2 autori odata il incimineaza ,odata il ridica in slavi …din cate stiu eu pr.David era si nitel eretic ..parca ceva in lehatura cu Energiile Divine Necreate asa ca nu putem pune baza deloc pe ce zice pr David ..sarbatori fericite !!!!?

    Apreciază

  15. Daniel said, on decembrie 25, 2011 at 7:31 pm

    @ Pr Timotei

    Doamne ajuta parinte! Perfect de acord ca pentru dobandirea mantuirii si a unirii cu Hristos, niciun sacrificiu nu-i prea mare.

    Totusi. Vorba arhanghelului – Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte! Treaba asta cu mai bine rusificat si ortodox …. e tare delicata!! Trebuie mare, mare atentie. Diavolu-i mare teolog, mester mare in politica si planificare. Pune in practica politica pasilor marunti (da’ siguri) dintru-nceput. Si ne bate pe multi la rabdare! Si prea adesea ne gaseste cu atentia nepregatita.

    Fara nicio indoiala, caderea (in orice fel si din orice motiv) in vreo erezie este exclusa. Fara comentarii.

    Totusi, frate (…cel putin intru ortodoxie) nu este cel ce-ti conditioneaza participarea la cult (incluzand aici totul de la simplul „Doamne-ajuta!” si pana la spovedanie) cu renuntarea la identitate. Acela nu-i frate. „Binele” cu de-a sila…nu-i bine. Limba este identitatea oricarui popor! Daca in venele omului curge sange – in venele poporului curge graiul strabunilor lui. Asta il defineste. Fara limba sa un popor piere, inceteaza a mai exista. Si cand vine vorba despre pastrarea identitatii batalia e apriga. Toate neamurile fara exceptie de la evrei (botezati sau nu) pana la cei mai cazuti pagani se bat pentru ea. Pentru ca limba este data de Dumnezeu insusi! Si socotesc ca poporul ce si-a pierut-o va da socotela si pentru pierderea asta la Judecata. Altfel…de ce a randuit Fiul Omului insusi sa trimita la propovaduire apostolii daruindu-le vorbirea in limbi? Nimic nu-i la intamplare – nu se misca fir de par fara voia Sa! Pierderea identitatii, indiferent prin ce metoda – fie fortarea oamenilor prin conditionarea accesului la slujbe/cult, educatie, viata sociala etc fie prin globalizarea/uniformizarea salbatica si perfida (de altfel..s-asta-i tot o conditionare) ai carei martori suntem astazi nu-i decat un pas din multii pasi planificati de potrivnic sa-i urmeze „cuminti” toti neatentii, netrejii si ce-i ce spun …e si pan’ la urma …ce mare lucru? Ce crapi daca faci si tu un compromis? Tre’ sa traiesti.

    Da! Da nu oricum!
    Un compromis azi altul maine… . Azi dispari ca neam (…si oare-i putin lucru??) maine cine stie la ce mai spune prea blanda „turma „…lasa n-om muri nici d’asta” si uite asa ne trezim ca nu mai avem unde si cum dam inapoi. Din „bunatate” din „neatentie” din „ne-stiinta”.

    A curs prea mult sange pentru pastrarea limbii si cu asta nu-i de joaca. Si nu din mandrie prosteasca.

    Daca tot ne iubesc atat…sa ne invete limba. Nu-i deloc obligatoriu. E facultativ. Numai pentru cei ce nu mai pot de dragu’ nostru. Adica pentru frati buni. Daca nu, nu. Nu’i bai. Da’ macar sa ne lase-n pace sa ne-o vorbim noi. Am colegi rusi, tineri de pana in 40 de ani, care (desi „dresati” ca si noi la scoala) n-au nicio scuza ca nu stiu ca Romania si romanii nu le-au fost niciodata(!) ostili. Azi au de unde sa se intereseze, sa invete. Vorba parintelui Arsenie, Dumnezeu sa-l pomeneasca cu sfintii Sai, „…am fost intotdeauna pe pozitie de aparare”. Nu i-am atacat niciodata – si totusi, ne dispretuiesc fatis si fara rusine sau remuscare. Si nu le suntem pe plac niciodata cand ii fortam sa ne trateze „de la egal la egal”. Asta-i realitatea. Asa ca eu zic, sa fim cu multa bagare de seama (si la Vest si la Est). Limba, graiul neamului, nu-i o fandoseala si nu-i un accesoriu. E fiinta neamlui!

    Doamne ajuta si Craciun cu pace!

    Apreciază

  16. Alexandru(Fulger) said, on decembrie 26, 2011 at 10:53 am

    Vigilant Citizen , povesteste in articolul acesta de Craciun cum a fost initiat in secta lui ,,crestin mistic” :

    http://vigilantcitizen.com/vigilantreport/despite-the-doom-and-gloom-my-corny-holiday-message/

    Apreciază

  17. zcalin said, on aprilie 17, 2014 at 8:59 pm

    Desi a trecut ceva timp de la postarea articolului de mai sus m-am gandit, pentru cei interesati sa postez un link despre Inochentie de la Balta şi inochentişti, autor Paul Leca: http://izestrea.wordpress.com/2014/04/16/paul-leca-despre-inochentie-de-la-balta-si-inochentisti/. Sper sa va fie de folos. Post usor!

    Apreciază

  18. eudochia said, on mai 25, 2016 at 12:02 am

    Hristos a Inviat.navigand in internet m-am lovit in situl acesta…..eram mica aveam 6 anisori imi aduc aminte ca plecam cu bunica la un tale parintele Vasile din Dobrogea langa Chisinau.am amintiri frumoase de multi crestini ce se uneau toata noaptea se rugau,poi stateam toti la masa …era frumos.abia asteptam sa apara o alta ocazie.o sarbatoare.nu vreau sa-i condamnati fara sa cunoasteti

    Apreciază

  19. despre rătăcirile lui Inochentie Levizor, inochentism și inochentisți said, on septembrie 4, 2020 at 4:47 pm

    Andreea despre inochentism:
    https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/2015/05/22/poate-fi-canonica-canonizarea-parintelui-arsenie-boca/#comment-374

    Andreea spune:
    4 august 2016 la 18:22

    Stimate domnule admin al acestui site,

    Va felicit pentru ceea ce faceti.
    In timp ce aproape toata Romania merge la mormantul lui Arsenie Boca, mai ceva ca la Ierusalim, aici cineva se lupta pentru ADEVAR.

    De aceea, as vrea sa va ajut si eu cu ceva: cititi viata lui Inochentie de Balta, marele inselat de la inceputul secolului al XX-lea, care a trait pe teritoriul Republicii Moldova de astazi. Veti fi uimit: tot ce a facut este tras la indigo cu viata lui Arsenie Boca. Tipul de propovaduire, minunile, vindecarile, schimbarea vremii, stia gandurile si pacatele oamenilor si le spunea in fata, ca si Arsenie Boca, a zidit manastiri chiar, a fost prigonit, torturat, intemnitat, etc. Sute de mii de oameni il urmau, plangeau la predicile lui, se converteau, unii si-au vandut casele ca sa il urmeze. Inochentie de Balta a proorocit tot felul de lucruri care s-au indeplinit, ca si Arsenie Boca. …. Si totusi Biserica Ortodoxa l-a declarat un mare inselat.
    Daca veti citi viata lui nu veti mai avea dubii cu privire la parintele Arsenie Boca. Sunt in acelasi duh, al inselarii.
    Aveti aici linkul:
    innokentievcy.jimdo.com/…/pre-scurt-viața-şi-faptele-sfântului-părintelui- nostru-inochentie-de-la-baltă/

    Cu stima,
    Andreea

    https://saccsiv.wordpress.com/2015/04/27/parerea-mea-despre-parintele-arsenie-boca-parintele-arsenie-boca-despre-yoga-intr-o-pictura-din-biserica-draganescu/comment-page-4/#comment-266995

    Andreea pe mai 7, 2015 la 3:20 pm

    Fratilor, cititi aici si va cruciti:
    Fenomenul sectei inochentistilor. Asemanari izbitoare cu Arsenie Boca:
    https://izestrea.wordpress.com/2014/04/16/paul-leca-despre-inochentie-de-la-balta-si-inochentisti/

    https://saccsiv.wordpress.com/2015/04/27/parerea-mea-despre-parintele-arsenie-boca-parintele-arsenie-boca-despre-yoga-intr-o-pictura-din-biserica-draganescu/comment-page-4/#comment-267004

    Andreea pe mai 7, 2015 la 4:41 pm

    Mai cititi si aici despre niste ”minuni” si ”profetii” asemanatoare celor ale lui Arsenie Boca.
    Linkul este de pe un site rusesc (Eu nu stiu boaba de rusa, deci nu am inteles decat ce scrie in romana). Probabil este vreun site al inochentistilor din ziua de azi.
    http://innokentievcy.jimdo.com/%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%8F/pre-scurt-via%C5%A3a-%C5%9Fi-faptele-sf%C3%A2ntului-p%C4%83rintelui-nostru-inochentie-de-la-balt%C4%83/

    https://saccsiv.wordpress.com/2015/04/27/parerea-mea-despre-parintele-arsenie-boca-parintele-arsenie-boca-despre-yoga-intr-o-pictura-din-biserica-draganescu/comment-page-4/#comment-267017

    Andreea pe mai 7, 2015 la 7:38 pm

    Un citat din viata lui Inochentie de Balta, intemeietorul sectei inochentistilor (a se vedea linkurile pe care le-am dat mai sus). Cititi si comparati cu minunile lui Arsenie Boca.

    ”Despre minunile Părintelui Inochentie cu bolnavii

    Spunea o fată: “Еu еram bolnavă, lunatică şi am umblat cu părinții mei pe la diferiți doctori, dar boala aşa şi nu mi-au mai vindecat. Iar boala asta a mea, tаrе mă mаi muncеа… Аm аuzit de Părintele Inochentie şi m-am dus la el, cu mare credință, că poate cu puterea lui Dumnezeu m-oi vindeca. Аjugând la Dânsul la Balta, numai m-au Blagoslovit şi îndată boala m-aulăsat. Şi au trecut de atuncea câțiva-i ani buni, dar boala, Slavă Domnului nu mă mai încearcă.”
    О femeie dela Rădoaia cu numele Ileana, spunea: “Еu аvеаm copil de țâță şi era tare bolnav, şi m-am dus cu dânsul la Părintele Inochentie. Iar pе drum aproape de Balta, mi-o murit copilu’. Când am ajuns eu la Balta, m-am aşezat jos în ograda Mănăstirii cu coplaşu mort în brațe şi plângeam. Pre Părințelu nu-l ştiam cum arată, că până atunci nu-l mai văzusem niciodată. Şi numai iată că văd un Călugăr cu Crucea în mână, că iese dintr-o grădiniță şi vine drept la mine. Se apropie de mine şi mă întreabă: “De ce plângi?” Iar eu i-am spus că mi-o murit copilu. Atunci el o Blagoslovit copilu cu Sfânta Cruce şi l-o sărutat. Şi apucându-l de nas l-o zgâlțâiet puțin, şi i-o strigat: “Scoală măi, nu dormi!” Atunci scumpul meu copilaş, o sărit şi s-o apucat de gâtul lui… Iar el mi-o dat copilu înapoi şi mi-o zis: “Dă-i să mănânce şi nu mai spune nimănui.” Pe urmă eu am cunoscut că acel Călugăr era Părințelu.”
    Spunea iarăşi o fată pe nume Ioana, din Cosăuții Sorocii: “Eu m-am dus odată la Balta, la Părintele Inochentie şi era acolo un om orb de amândoi ochii, pre care Părințelu l-au vindecat. Mai era şi unu Ştefan din Cosăuți, care s-au dus la Părintele Inochentie cu mâinile şi picioarele paralizate. Şi numai din Blagoslovenie s-au vindecat acel Ştefan de boala lui”.
    Iar un frate cu numele Neculai spunea: “Era un tânar la noi în sat, care slujea pe vremea aceea în armata împăratului Neculai. Şi venind el odată în concediu, au văzut cum toți flăcăii şi fetele din sat dela noi se duc la Mănăstire, la Părințelu. Văzând el că rămâne satul pustiu de flăcăi şi fete mari, s-au hotărât să meragă cu dânşii. Dar pe drum se gândea: “Nu care cumva să fie vre-o înşălăciune acolo la Balta, să mă ferească Dumnezeu…” Şi luându-se cu drumul, cu flăcăii şi cu fetele, au uitat de acel gând. Şi când au ajuns la Balta au văzut în ograda Mănăstirii şi după ogradă, c-am la vreun kilometru, numai norod.
    Părintele Inochentie sta în fața norodului cu Crucea în mână şi Blagoslovea. Ostaşul văzând atâta norod s-au gândit în sinea lui, că nu mai ajunge el la Părintele de atâta norod ce era. Dar cum sta el şi se tot gândea cum să facă ca să ajungă la Părințelu, iată că deodată, fără voia lui au pornit aşa printre norod, înspre Părintele Inochentie. Şi fără să-şi dee sama când şi cum au ajuns drept în față, în primul rând, c-am pe la mijloc. Părintele Inochentie Blagoslovea într-un capăt al norodului şi când au ajuns în dreptul lui i-au zis: “Apoi să ştii draga Popii, că nu-i înşălăciune aici la Balta, nu.” Şi atunci ca din pământ au răsărit o mulțime de căței negri şi urâți, care foşgăiau preste tot. Iar Părintele Inochentie i-au zis: “Iaca, asta-i înşălăciune, draga Popii.” Şi îndată au dispărut acea vedenie. Aceasta au vazut-o numai ostaşul.”

    Si altele, de exemplu:

    ”Despre cum au făcut Părintele Inochentie din iarnă,
    primăvară şi au încălzit norodul care îngheța de frig

    Norodul se înmulțea văzând cu ochii, încât nu mai încăpea prin clădirile Mănăstirii Muromski. Iar arhimandritul Mercurie, căuta numai rău la Părintele Inochentie şi la norodul care venea la el.
    Şi la 4 Februarie1913, Mercurie au început a da afară norodul de prin clădiri. Nu-i mai primea nici măcar în ograda Mănăstirii, cu toate că norodul aducea de toate celea, atât la Părintele Inochentie, cât şi lui Mercurie cu ai săi slujitori. Şi pe seama norodului care venea la Părintele Inochentie, ei nu mai duceau lipsă de nimica. Aşa de bine, ca după venirea Părintelui Inochentie la Muromski, această Mănăstire n-au mai dus-o nici odată. Însă ordinul, ca să alunge norodul dela Mănăstire, îi venea lui Mercurie dela Sinod… Iarna era grea şi lungă, şi era un ger de nici păsările nu zburau. Iar prin împejurimile Mănăstirii nu era nici o casă de locuit, căci era Pustietate, iar Mercurie îi alunga şi din Biserică. Atunci norodul, mânat de gerul cel cumplit, s-au adunat într-una din clădirile Mănăstirii, fără de voia lui Mercurie. Dar n-au încăput toți şi o mare parte din norod, dintre care mulți erau copii, au rămas afară. Stăteau şi plângeau de frig pe subt pereții Mănăstirii. Părintele era în chilia lui şi când au venit, şi au văzut norodul cu copiii plângând pe subt pereți de frig, au zis: “Oare n-am scoate noi vara de-asupra şi am pune iarna de desubt?” Şi numai cât au intrat Părintele înapoi în chilia lui, că afară îndată s-au şi încălzit, şi au început a curge picături de apă de prin streşini. Iar norodul au mers afară de ograda Mănăstirii, pe subt pereți, că era cald ca primăvara…”

    Sau despre proorociile lui:

    ”Proorocirile Părintelui despre mutarea Sa din viața aceasta,
    despre Grădina Raiului, despre cum se va strica de tot Legea
    Creştinească şi despre cum mai apoi iarăşi se va înnoi

    Părintele Inochentie ne-au spus cu vre-o patru săptămâni mai înainte, despre ieşirea sa din viața aceasta vremelnică: “M-oi duce degrabă la altă Împărăție şi voi schimba cuşma cu Împaratul…” Iar frații ziceau: “Vom veni şi noi Părinte după tine, măcar şi în Germania!” Dar Părintele le zicea: “Acolo n-o să mai puteți veni voi la mine, cum veniți aici cu maşina şi cu căruțile. Iar cine a vrea să vină, să vină. Numai curați sa fiți, trupeşte şi sufleteşte, nu cu călcâile măscărite.”
    Părintele Inochentie mai zicea adeseori: “Degrabă mi se va da o chilie în Biserica din Peşteră şi oi şedea acolo. Voi pre mine nu mă veți vedea, dar eu pre voi vă voi vedea. Până m-or scoate şi de-acolo, că eu n-am loc nicăieri în lumea asta, că sânt gras şi nu încap în toată lumea… Ş-apoi, mă voi da pentru puțină vreme după uşă, ca să văd ce vor face ei şi voi fără mine…”
    Iar cu două săptămani înainte de Anul Nou, Părintele au scos pre toți lucrătorii dela Peşteră, i-au pus în rând câte doi, i-au numărat şi au zis: “Aceasta este oastea Popii. Iar eu de-acum nu voi mai şedea mult cu voi, în surcelele iestea, m-oi râdica şi eu mai Sus. Mai stau până la Anul Nou, ş-apoi m-oi duce dela voi…” Şi luând un harbuz, l-au trântit odată de pământ de s-au desfăcut în vre-o nouă bucăți şi au început a le călca în picioare. A mai rămas numai o bucățică întreagă, iar Părintele ne-au zis: “Aveți noroc că a mai rămas o bucățică…” Prin aceasta Părintele Inochentie au arătat, că toate Cârdurile le-or călca în picoare, dar al lui va rămânea. Şi au zis: “Mai mult de trei ani, nu-ți şedea voi pe aicea. Apoi vă veți duce în Pustie, să vă luptați cu juvinile cele sălbatice. Acum nu vă ajung chilii în Peşteră, iaca, nu-i departe vremea şi vor rămânea chiliile pustii, iar podelele din Peşteră s-or boi cu sânge şi păreții s-or înroşi. Aici la Grădină şi în Peşteră, vor şedea odată de cei pletoşi. Toți tâlharii, curvarii şi cei ce suduie de Dumnezeu şi de toate cele Sfinte, vor avea loc în Biserică. Numai voi singurii nu ve-ți avea loc, ca şi mine. Până s-a descoperi, ş-apoi vă vor căuta ca pre iarba cea de leac. Toată Legea se va strica, numai într-un colț va rămânea şi vor veni toți întru acel colț, şi vor lua Lege Nouă. Toate Bisericile se vor strica, numai Una mică va rămânea, Mamă la toate Bisericile şi toți la Ea vor veni şi dela Dânsa vor lua şi vor îndrepta Legea…”

    Nu mai spun de felul in care stia gandurile si faptele oamenilor, ca este leit Arsenie Boca.

    FRATILOR, VA ROG SA CITITI SI MA ROG LA DUMNEZEU SA NU VA SMINTITI, DAR ASTA E, ARSENIE BOCA ESTE UN INSELAT, BA CHIAR MAI RAU, UN HRISTOS MINCINOS.

    Ierom. Nicodim Sachelarie, Pravila Bisericească:
    https://resurse-ortodoxe.ro/text/inochentismul

    INOCHENTISMUL

    949. -Inochentisniul este o secta intemeiata pe la 1910 de monahul roman Inochentie Levizor (+1917) intr-o manastire de la Balta din rasaritul Nistrului. Din pricina lipsei de cultura el a devenit schismatic, alterand mai ales cultul si morala si mai putin doctrina Bisericii. Secta are aderenti prin Moldova:

    Greseli: a). Sfantul Duh este de gen feminin si masculin; b). Pacatul, mai ales al curviei este inevitabil si chiar necesar pentru ca omul sa aiba de ce se pocai; c). Cultul mortilor este exagerat; d). Duminica nu se face foc si toate sarbatorile trebuiesc tinute pe stil vechi; e). Sfarsitul lumii este aproape si oamenii nu trebuie sa se mai casatoreasca. Cei ce se convertesc, se primesc prin Catehizare dupa sfatul episcopului.

    Arhimandrit Cleopa Ilie, Călăuză în Credința Ortodoxă, pp. 56-59:
    https://archive.org/details/cleopa-ilie-calauza-in-credinta-ortodoxa/page/n26/mode/1up

    8. Inochentiștii

    Aceştia îşi au originea de la călugărul Inochentie (loan Levizor), moldovean din județul Soroca, născut în anul 1873. Ca sectă datează de prin anul 1910. El şi-a făcut noviciatul la Mănăstirea Dobruşa, județul Orhei, de unde apoi, după 4 ani de ascultare ca frate, a trecut împreună cu alți tovarăşi pe la alte mănăstiri de prin Rusia (Kiev şi Petrograd). După câtva timp se întoarce din nou în Basarabia si se asază la Mănăstirea Chiteam (Noul Neamț), iar de aici în scurtă vreme trece la mănăstirea din Balta (în apropiere de Nistru), la invitația starețului acestei mănăstiri.

    În anul 1909 şi 1910 Inochentie a primit hirotonia în diacon ŞI respectiv în preot la Balta. Moldovenii făceau aici mari pelerinaje la mormântul fostului stareț Teodosie Levițchi, socotit ca sfânt, făcător de minuni. (Acesta, născut în 1791 şi mort în 1845, fiind sub impresiile revoluției franceze din 1789, predicase impresionant şi convingător apropierea sfârşitului lumii şi a înfricoşatei judecăți).Pelerinilor moldoveni, Inochentie le predica şi le făcea slujba în limba română, cu o ținută plină de evlavie şi de convingere, încât tot mai mulți pelerini veneau la Balta. Slujbele în limba română a lui Inochentie au făcut însă pe arhiepiscopul Serafim al Chişinăului să pună la cale transferarea lui de la Balta într-un loc unde să nu mai aibă prilej de a predica şi sluji româneşte, şi anume la una din Mănăstirile Valaam sau Solovăt de la Marea Albă.

    Inochentismul a pătruns la noi în județele Fălciu, Tutova, Covurlui și chiar în Bucureşti, unde s-au încercat tratative cu Tudor Popescu şi D. Cornilescu[17], şefii tudoriştilor. Inochentiștii nu au un principiu de credință şi nici vreo doctrină specifică, sistematică, ci sunt cu totul inculți şi deci incapabili de a-si formula vreo mărturisire de credință, practicând mai mult un misticism religios.

    Începuturile activității lui Inochentie erau alimentate de rătăciri. În predicile lui de la Balta, susținea că este trimis de fostul stareț de mare faimă, Teodosie, ca să pregătească pe oameni pentru ziua sfârşitului, când ei vor fi judecați de Teodosie. După Inochentie, sfârşitul lumii avea să fie în anul 1913, de aceea îndemna pe oameni să nu se căsătorească, iar pe cei căsătoriți îi îndemna să nu aibă copii şi să-şi lase averile. Cei bolnavi – zicea el – să se ungă cu untdelemn din candela de la mormântul lui Teodosie şi să se roage.

    Împărtăşea pe oameni în urma predicii sale fără a fi spovediți. Este posibil ca Inochentie să fi practicat şi alte rătăciri. Totuşi intenția lui nu a fost de a crea o mişcare religioasă despărțită de Biserică sau o sectă. Biografii minuțioşi ai lui Inochentie susțin că Inochentie nu a fost de loc creatorul mişcării de la Balta[18]. Abaterile lui Inochentie menționate mai sus n-au rămas la dimensiunile lor inițiale, căci poporul habotnic le-a exagerat şi le-a înmulțit din ce în ce mai tare, până când separarea de Biserică a devenit în chip evident un fapt împlinit.

    Rătăcirile la care au ajuns aderenții admiratori fanatici ai
    lui Inochentie sunt următoarele:

    a) Inochentie este un sfânt sau un prooroc (după unii Sfântul Ilie, după alții un sfânt mare în care s-a întrupat Sfântul Duh, iar după alții este Hristosul creştin, mai mare decât Hristosul evreu). El a avut puteri miraculoase. Pe cei care nu cred în el, îi aşteaptă iadul;

    b) Există un Duh Sfânt masculin care este Inochentie şi unul feminin, care este sora lui Inochentie;

    c) Omul trebuie să păcătuiască pentru ca să aibă apoi de ce să se pocăiască şi ca Dumnezeu să aibă de ce să-l ierte;

    d) Sfinții Arhangheli Mihail, Gavriil, Rafail şi alții se întrupează în frații predicatori;

    e) Viata lor este în comun si se numesc „frați”;

    f) Cultul lor nu este unitar, căci deşi unii – cei mai mulți – respectă cultul ortodox chiar participând la el, în schimb alții sunt, fie prea rigorişti, îmbrăcați mai mult călugăreşte şi printr-un ascetism exagerat îşi schimonosesc trupul, smulgându-şi unghiile şi părul, fie prea libertini, adunându-se în peşteri subterane unde practică adevărate orgii. In genere, ei prețuiesc pomenile şi slujbele pentru morți;

    g) Sunt împotriva calendarului îndreptat, făcând corp comun cu stiliştii.

    [17] Dumitru Cornilescu era fiu de învățător din județul Mehedinți.După terminarea Seminarului Central şi a Facultății de Teologie din Bucureşti, în 1916, se călugăreşte şi este hirotonit ierodiacon în eparhia Huşilor. De aici trece la Stănceşti, județul Botoşani, la principesa Raluca Calimachi, pe care o cunoscuse la Bucureşti. Aceasta – educată în Anglia – pusese la dispoziție fonduri din averea ei pentru a susține o propagandă protestantă încă de prin 1914-1915. La Stănceşti, Cornilescu, având totul la dispoziție, traduce Sfânta Scriptură şi se perfecționează în propaganda religioasă cu nuanțe protestante. După terminarea războiului din 1914-1918, trece la Bucureşti, alături de Tudor Popescu.

    [18] Conform lucrării lui N. Popovschi, Mişcarea de la Balta sau
    inochentismul, Chişinău, 1926, p. 9.

    N. Popovschi, Mişcarea dela Balta sau inochentismul în Basarabia, Chişinău, 1926:
    https://mariusmioc.wordpress.com/2015/04/03/miscarea-dela-balta-sau-inochentizmul-in-basarabia-pe-saitul-meu-documente-despre-istoria-romanilor/

    Apreciază

  20. jurnalistul Ion Tic despre grozăviile inochentiștilor said, on septembrie 5, 2020 at 12:45 pm

    Иннокентьевцы в Бессарабии:
    http://blog.oldchisinau.com/2016/10/blog-post.html?m=1

    Innokentievna in Bessarabia (Inochentiștii în Basarabia):
    https://translate.yandex.com/?lang=ru-en&text=http%3A%2F%2Fblog.oldchisinau.com%2F2016%2F10%2Fblog-post.html%3Fm%3D1

    Sursele articolului de mai sus (ATENȚIE! Articolele din adresele următoare de internet conțin imagini indecente):
    ÎN LUMEA CELOR RĂTĂCIȚI. Printre Inochentiști de Ion Tic, în Ilustrațiunea Română, nr. 45, 1934, pp. 6-7:
    http://digibuc.ro/proxy/?px=aHR0cDovL2RpZ2l0b29sLmJpYm1ldC5ybzo4ODgxL1IvODY2TEVLU1RRVVBCRFlQVFZRVDcxMVZSQ01GNEdZTUZGN0pFMkVDTTNBRjlVMkIzOEotMDA1NTk/ZnVuYz1yZXN1bHRzLWp1bXAtZnVsbCZhbXA7c2V0X2VudHJ5PTAwMDAxNyZhbXA7c2V0X251bWJlcj0wMTUzNjQmYW1wO2Jhc2U9R0VOMDE=

    printre rătăciți. tainele Inochentiștilor de Ion Tic, în Ilustrațiunea Română, nr. 46, 1934, pp. 10-11:
    http://digibuc.ro/proxy/?px=aHR0cDovL2RpZ2l0b29sLmJpYm1ldC5ybzo4ODgxL1IvODY2TEVLU1RRVVBCRFlQVFZRVDcxMVZSQ01GNEdZTUZGN0pFMkVDTTNBRjlVMkIzOEotMDA1MTA/ZnVuYz1yZXN1bHRzLWp1bXAtZnVsbCZhbXA7c2V0X2VudHJ5PTAwMDAxMCZhbXA7c2V0X251bWJlcj0wMTUzNjQmYW1wO2Jhc2U9R0VOMDE=

    printre sectanți. Orgii Inochentiști de Ion Tic, în Ilustrațiunea Română, nr. 47, 1934, pp. 10-11:
    http://digibuc.ro/proxy/?px=aHR0cDovL2RpZ2l0b29sLmJpYm1ldC5ybzo4ODgxL1IvODY2TEVLU1RRVVBCRFlQVFZRVDcxMVZSQ01GNEdZTUZGN0pFMkVDTTNBRjlVMkIzOEotMDA1MjQ/ZnVuYz1yZXN1bHRzLWp1bXAtZnVsbCZhbXA7c2V0X2VudHJ5PTAwMDAxMiZhbXA7c2V0X251bWJlcj0wMTUzNjQmYW1wO2Jhc2U9R0VOMDE=

    printre rătăciți. Neculai, „Barbă Roșie” de Ion Tic în Ilustrațiunea Română, nr. 48, 1934, pp. 6-7:
    http://digibuc.ro/proxy/?px=aHR0cDovL2RpZ2l0b29sLmJpYm1ldC5ybzo4ODgxL1IvODY2TEVLU1RRVVBCRFlQVFZRVDcxMVZSQ01GNEdZTUZGN0pFMkVDTTNBRjlVMkIzOEotMDkxODg/ZnVuYz1yZXN1bHRzLWp1bXAtZnVsbCZhbXA7c2V0X2VudHJ5PTAwMDAwMyZhbXA7c2V0X251bWJlcj0wMTUzNzUmYW1wO2Jhc2U9R0VOMDE=

    printre Inochentiști. ÎN TEMPLUL PĂCATELOR de Ion Tic în Ilustrațiunea Română, nr. 49, pp. 10-11:
    http://digibuc.ro/proxy/?px=aHR0cDovL2RpZ2l0b29sLmJpYm1ldC5ybzo4ODgxL1IvODY2TEVLU1RRVVBCRFlQVFZRVDcxMVZSQ01GNEdZTUZGN0pFMkVDTTNBRjlVMkIzOEotMDEyOTc/ZnVuYz1yZXN1bHRzLWp1bXAtZnVsbCZhbXA7c2V0X2VudHJ5PTAwMDA1MiZhbXA7c2V0X251bWJlcj0wMTUzNzUmYW1wO2Jhc2U9R0VOMDE=

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.