SACCSIV – blog ortodox

„Pomana porcului” …

Posted in Calendar Ortodox, PORC, POST, SFANTUL IGNATIE by saccsiv on decembrie 19, 2011

Maine pomenim pe Sfantul Ignatie Teoforul:

Sfantul Ignatie si taierea porcilor

Poporul se va ocupa insa de … pomana porcului. Si sa vedeti babele cum se reped ca nebunele sa stranga sangele ce se scurge, ca nu cumva sa se scurga pe pamant. Sa faca din el sangerete … Habaucii, se uita ca turbatii la tine, cand le citezi din Sfanta Scriptura, cum ca este cu desavarsire interzis a manca sange, caci in el este viata si blestemat va fi cel ce-l va manca …

N-am vazut in mass-media vorbindu-se ceva despre Sfantul Ignatie Teoforul, ci doar de carnati si fripturi … Ce post, ce infranare?

Cititi va rog si:

Cand Mos Craciun devine idol

MOS NICOLAE – adevaratul MOS CRACIUN

De Craciun se vorbeste mai mult despre brad …

 

 

 

 

17 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on decembrie 19, 2011 at 1:22 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. STOP RFID 666 said, on decembrie 19, 2011 at 2:24 pm

    TARGU MURES FOARTE TARE IN DICTATURA BIOMETRICA

    http://www.zf.ro/companii/targu-mures-investeste-700-000-de-euro-in-dezvoltarea-serviciilor-publice-electronice-9074404

    Apreciază

  3. sol said, on decembrie 19, 2011 at 2:38 pm

    Foarte adevărat ce spune Saccsiv… tot aştept să se treazească românul din marea manipulare….şi să-şi amintească de Hristos. Că în mintea lor a ramas sărbătoarea Crăciunului doar despre beculeţe, pocnitori, zile libere, mâncare , băutură şi îmbuibare, porci măcelăriţi, păduri de brazi defrişaţi, asaltul magazinelor pentru a mai lua nişte zdrănganele cu care să mimăm dragostea pentru cei din jur… iar Naşterea Mântuitorului s-a pierdut undeva între caltaboşi, pomana porcului si darurile lui moş Craciun .

    Apreciază

  4. marian said, on decembrie 19, 2011 at 3:34 pm

    Unii, mai cinici, scriau ieri despre „anularea”(!) Craciunului din acest an, pe motiv ca, ar incepe marele razboi. Chiar daca aflu ca, pana si la TVR se profereaza amenintarea cu razboiul 3, in conexiune cu situatia economica, trag ndejdea ca nu va fi cu mult mai rau decat este.

    THE SHOCKING TRUTH OF THE PENDING EU COLLAPSE!

    Apreciază

  5. Ioan C. said, on decembrie 19, 2011 at 3:52 pm

    Cum scăpăm de vrăjmaşul diavol
    http://iisusestedomnul.wordpress.com/2011/12/19/cum-scapam-de-vrajmasul-diavol/

    Apreciază

  6. iustin said, on decembrie 19, 2011 at 5:28 pm

    chiar studiez despre el la patrologie,un sfant extraordinar,are niste epistole foarte frumoase,mai ales cea catre Romani,cand ii indeamna in epistola sa nu intervina pentru el la autoritati pentru ca vrea sa ajunga ucenic :

    Capitolul 3 epistola catre romani:

    Niciodată n-aţi pizmuit pe nimeni, ci pe alţii aţi învăţat. Şi eu voiesc ca cele ce învăţaţi, să le şi faceţi. Deci mie să-mi cereţi putere şi dinlăuntru şi dinafară, ca nu numai să zic, ci să şi voiesc; ca nu numai să mă numesc creştin, ci să fiu şi în faptă. Că dacă mă voi afla aşa, voi putea fi credincios. Nimic din cele ce se arată este veşnic. Cele ce se văd sînt vremelnice, iar cele ce nu se văd sînt veşnice, pentru că Dumnezeul nostru Iisus Hristos, întru Tatăl fiind, este veşnic. Creştinătatea este lucru nu numai al sfătuirii, ci şi al mărimei de suflet. Cînd creştinul cu adevărat se urăşte de lume, atunci este iubit de Dumnezeu. Căci este scris: De aţi fi fost din lume, lumea ar fi iubit pe ai săi, iar fiindcă nu sînteţi din lume, ci Eu v-am ales pe voi din lume, pentru aceasta vă urăşte pe voi lumea. Petreceţi întru dragostea Mea.

    Capitolul 4

    Eu scriu Bisericilor şi poruncesc tuturor căci eu voind, mor pentru Dumnezeu, dacă voi nu mă veţi opri. Rogu-vă să nu aveţi către mine dragoste deşartă. Lăsaţi-mă să mă fac mîncare fiarelor, prin care îmi este cu putinţă a cîştiga pe Dumnezeu. Sînt grîu al lui Dumnezeu şi vreau prin dinţii fiarelor să mă macin, ca să fiu pîine curată a lui Hristos. Mai bine aţîţaţi pe fiare ca să mi se facă mormînt şi nimic din trupul meu să nu lase. Atunci voi fi ucenic adevărat al lui Hristos, cînd nici lumea nu va vedea trupul meu. Rugaţi-vă lui Hristos pentru mine ca, prin uneltele acestea, jertfă să mă fac. Nu precum Petru şi Pavel vă poruncesc vouă, căci aceia sînt apostoli, iar eu osîndit; aceia slobozi, iar eu pînă acum sînt rob. Iar dacă voi pătimi, voi fi slobod pentru Hristos şi voi învia întru El. Acum învăţ cînd sînt legat, ca nimic lumesc sau deşert să poftesc.

    Capitolul 5

    1. Din Siria pînă la Roma, mă lupt cu fiarele pe uscat şi pe mare, noaptea şi ziua, înlănţuit de zece leoparzi, adică de o grupă de ostaşi; aceştia, chiar cînd le faci bine, se fac mai răi. Cu nedreptăţile lor, capăt mai multă învăţătură; «dar nu cu aceasta m-am îndreptăţit» (1 Cor. 4, 4). 2. Aş dori ca fiarele să-mi fie pregătite şi mă rog să-mi fie îndată gata. Am să le linguşesc, ca să mă mînînce iute, nu precum se tem unii, şi nu se ating de ele. Iar dacă nu vor voi de bună voie, eu le voi sili. 3. Iertaţi-mă! Eu ştiu ce mi-i de folos. Acum încep să fiu ucenic! Nici o făptură din cele văzute şi din cele nevăzute să nu caute să mă îm­piedice de a dobîndi pe Hristos! Să vină peste mine foc şi cruce, haite de fiare, tăierea cărnii, împărţirea trupului, risipirea oaselor, stri­virea mădularelor, măcinatul întregului trup, relele chinuri ale diavo­lului. Să vină toate, numai să dobîndesc pe Hristos!

    Capitolul 6

    1. La nimic nu-mi vor folosi desfătările lumii, nici împărăţiile vea­cului acestuia. «Mai bine-mi este să mor» (1 Cor. 9, 15.) în Hristos Iisus, decît să împărătesc marginile pămîntului. Pe Acela îl caut, Care a murit pen­tru noi; pe Acela Il vreau, Care a înviat pentru noi. 2. Naşterea mea mi-i aproape. Să nu mă împiedicaţi să trăiesc, să nu voiţi să mor! Nu-l daţi lumii pe cel care voieşte să fie al lui Dum­nezeu, nici nu-l amăgiţi cu materia! Lăsaţi-mă să primesc lumină curată! Ajungînd acolo, voi fi om! 3. Ingăduiţi-mi să fiu următor al patimilor Dumnezeului meu! Dacă-L are cineva în el, să se gîndească ce vreau şi să aibă milă de mine, pentru că ştie cele care mă apasă! Iertaţi-mă, fraţilor! (Fil. 1, 23).

    Capitolul 7

    1. «Stăpînitorul veacului acestuia» (In. 14, 30) vrea să mă răpească şi să strice gîndurile mele despre Dumnezeu. Nimeni, dar, dintre cei de faţă sa nu-l ajute! Mai bine fiţi cu mine, adică cu Dumnezeu! Să nu căutaţi că vorbiţi de Iisus Hristos, dar să doriţi lumea. 2. Invidia să nu se sălăşluiască în voi. Nici dacă v-aş ruga, cînd aş fi lîngă voi, să nu mă ascultaţi, ci ascultaţi cele ce vă scriu. Vă scriu fiind viu şi dorind să mor. Dorinţa mea a fost răstignită şi nu este în mine foc, care să iubească materia, ci «apă vie» (In. 4, 10), care grăieşte în mine şi-mi spune dinăuntrul meu: «Vino, la Tatăl!». 3. Nu mă bucur de hrana cea stricăcioasă, nici de plăcerile vieţii acesteia. Vreau pîinea lui Dumnezeu, care este trupul lui lisus Hristos, Cel din sămînta lui David (In. 7, 42, Rom. 1, 3), iar bău­tură vreau sîngele Lui, care este dragoste nestricăcioasă.

    Capitolul 8

    1. Nu vreau să mai trăiesc după oameni. Şi va fi aceasta, dacă voi o voiţi. Voiţi, ca şi voi să fiţi voiţi! 2. Vă cer aceasta în puţine cuvin­te. Credeţi-mă! Iisus Hristos vă va arăta, că spun adevărul. Nemincinoasă e gura, în care Tatăl a vorbit cu adevărat. 3. Rugaţi-vă pentru mine, ca să cîştig. Nu v-am scris după trup, ci după gîndul lui Dum­nezeu. Dacă voi pătimi, mi-aţi făcut voia; dacă voi fi respins, m-aţi urît.

    Apreciază

    • emilian said, on decembrie 19, 2011 at 6:22 pm

      Nu stiam, multumesc pentru cele scrise despre Sfantul Ignatie, extraordinar!

      Apreciază

  7. mihai4 said, on decembrie 19, 2011 at 6:16 pm

    Apreciază

  8. burtus said, on decembrie 19, 2011 at 10:09 pm

    Sa-ti dea Dumnezeu sanatate Saccsiv pentru acest articol .

    Apreciază

  9. Cantemir said, on decembrie 20, 2011 at 5:12 am

    Nici taierea porcului nu mai e ce-a fost. Cum se facea la 1900 si cum se face azi:
    http://camarasdelumini.wordpress.com/2011/12/20/taierea-porcului-la-romani/

    Apreciază

  10. Alexandru(Fulger) said, on decembrie 20, 2011 at 9:47 am

    Scarbos , chiar in post.

    Apreciază

  11. cezar said, on decembrie 20, 2011 at 12:36 pm

    imi place mai mult articolul precedent SA NU-I JUDECAM PE CEI PACATOSI, caci unii dintre ei pot ajunge mari mucenici. 19 decembrie: Pomenirea Sfantului Mucenic Bonifaciu si a sfintei Aglaia Romana …Doamne ajuta !

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.