SACCSIV – blog ortodox

Daca vorbim de 666, vorbim de Apocalipsa. Daca vorbim de sfarsitul vremurilor, acesta nu poate fi amanat …

   … aceasta deoarece el nu este o pedeapsa de tip potop si nici un avertisment de tip Ninive.

   Sfântul Simeon Noul Teolog spunea:

   Lumea asta atât o ţine Dumnezeu până se va împlini numărul îngerilor căzuţi, din sufletele drepţilor.

   Si nici o clipa mai mult. Se cuvine sa analizam putin citatul de mai sus:

   Lumea asta este rezultatul caderii lui Adam, iar pentru oamenii din lumea asta s-a jertfit si a inviat insusi Fiul lui Dumnezeu. Pana la momentul rastignirii, sufletele mergeau de-a valma in iad, dupa coborarea Sa in iad, s-a facut prima departajare, pentru ca dreptii sa ajunga in locasurile cele bune. De aceea dupa inaltarea Sa, exista biserica luptatoare pe pamant, pentru ca sufletele binecredinciosilor sa formeze biserica biruitoare in ceruri.  

   Inainte de a-l face Dumnezeu pe om, a creat cele noua cete ingeresti, insa mandria l-a facut pe cel mai stralucit dintre heruvimi sa doreasca a fi egalul Creatorului iar aceasta l-a dus la pierzare si impreuna cu el si pe o treime din ingerii care l-au urmat. Acestia au devenit ingerii cazuti, dracii condusi acum, ca si la razvratire, de lucifer. Desi departe de stralucirea si capacitatile ce le aveau inainte de cadere, totusi comparativ cu omul, au o putere uriasa, insa limtata de Dumnezeu, neingaduindu-li-se sa-i distruga pe urmasii lui Adam, pe care-i urasc inca de la inceput. De aceea diavolii fac tot ce pot pentru a-i intoarce de la drumul drept, insa este o lucrare tolerata de Creator pentru ca in cursul vietii lor, oamenii sa treaca diferite examene care sa-i intareasca si sa-i pregateasca. Omul nu este insa singur in aceasta lupta, caci n-ar avea nici o sansa, pe Dumnezeu il intereseaza insa stradania acestuia de a urca scara ce duce spre El. De aceea se spune ca pentru fiecare treapta pe care acesta se chinuie s-o paseasca, bunul Dumnezeu il trage alte o suta in sus. „Iadul este plin de pacatosi nepocaiti iar raiul este plin de pacatosi pocaiti”, iar aceasta datorita Jertfei de pe Golgota, fara de care, prin forte proprii, omul nu ar reusi.

   Aceasta lupta nu este insa vesnica, ea are un final. Numarul ingerilor cazuti este mare dar limitat. Trebuie inteles ca nu se vor tot naste oameni la nesfarsit, caci nu este nevoie. La un moment dat, totul se va incheia, dar inainte de aceasta se vor petrece teribilele evenimente descrise in profetii …

   Cu toate ca are in cuprinsul ei si componente ce pot fi considerate ca acte de pedepsire, Apocalipsa (revelatia, descoperirea) descrie in fapt evenimente ce se vor petrece in mod obligatoriu. Acest capitol din Sfanta Scriptura nu trebuie privit ca un avertisment de tip Ninive adresat de Dumnezeu omenirii. In cazul acelei cetati, Dumnezeu l-a trimis pe Iona sa-i avertizeze asupra unei pedepse ca va urma, efect al pacatelor lor. Si ca atare aceia s-au trezit si postind de la imparat si pana la dobitoc si imbracand-se cu totii in sac si punandu-si cenusa in cap, au aflat mila de la Creatorul cerului si al pamantului. Evenimentele din Apocalipsa insa, sunt in corelatie cu toate spusele din Evanghelii referitoare la perioada de sfarsit si nicaieri in toate acestea nu apare ideea unui avertisment de tip: „daca nu va intoarceti, Dumnezeu va distruge pamantul”. Cu alte cuvinte, nu exista sansa ca luand oamenii vreo masura, sa se amane obligatoriul final. Exista insa sansa care conteaza: indreptarea individuala si mantuirea. Si desigur, exista si inevitabila pedeapsa a celor ce se indarjesc in ratacirea lor.

   Desigur, nu stim cand va incepe sfarsitul insa nu gresim daca ne pregatim asteptandu-l, ca de aceea a si ingaduit Dumnezeu sa aflam despre cele ce vor fi. Cei din biserica primara asteptau venirea iminenta a Domnului nostru Iisus Hristos si cu toate ca aceasta nu s-a petrecut atunci, Dumnezeu nu s-a maniat pe ei, din contra, in acea perioada s-a pus temelia de nezdruncinat a crestinismului, atunci biserica dand un numar impresionat de mucenici.

   In aceste vremuri, tot spectrul anti-sistem vorbeste despre pericolul implantarii cipurilor in corpul uman. Inclusiv … Zeitgeist . Insa acest spectru include foarte multe “alternative” create si/sau finantate chiar de catre ELITE. Motivul este cat se poate de simplu: acestea nu ofera solutia reala, anume nadejdea in Dumnezeu, ci surogate lumesti de tipul schimbarii ELITELOR cu altele “mai bune” care sa faca o viata “minunata” pe acest pamant. Mergand pe acest drum, adeptii lor nu fac insa decat sa rezolve doua principale probleme din agenda stapanilor reali ai SISTEMULUI: grabirea ultimului razboi mondial si pregatirea mentala a populatiei cu aparitia a tot soiul de initiati salvatori, eventual extraterestrii, care nu vor fi in fapt decat inainte mergatorii antihristului. Va fi astfel o repetare in mare a ceea ce s-a petrecut in urma cu un secol. Cititi va rog si articolele:

 

NAZISMUL (partea 1): religia nazismului, asemanari contemporane alarmante

 

NAZISMUL (partea 2): finantatorii si sustinatorii national-socialismului

 

   Din pacate, in aceasta capcana au intrat si credinciosi ortodocsi si au facut aceasta din mandrie si frica. Mandrie, caci considera ca vor putea castiga o lupta lumeasca impotriva SISTEMULUI si astfel, vazand Dumnezeu ravna lor, va amana sfarsitul. Ei aduc ca argumente istoria Ninivei sau pe Stefan cel Mare. Ba mai considera Romania si pol central al pamantului de unde va porni o revolutie ortodoxa planetara dusa insa cu mijloace cat se poate de lumesti, diametral opuse modului de actiune al bisericii primare … Apare la ei insa si frica, caci din iubire prea mare fata de viata trecatoare de pe acest pamant, nu se simt pregatiti pentru o lupta muceniceasca, preferand actiuni cu mult mai simple … Si de parca n-ar fi destul, a aparut un curent din ce in ce mai puternic in randul unei parti a miscarii ortodoxe anti-sistem, anume scoaterea chestiunii actelor cu cip din contextul general pe motiv ca daca populatiei i se prezinta intregul, nu va intelege. Adeptii sai sunt crestini ravnitori, cunoscatori in linii foarte mari a modalitatii de lucru a SISTEMULUI, insa din pacate insuficient pregatiti in acest ultim domeniu, lacuna care cat de curand ii va face sa comita erori tactice atat de grave, incat vor risca sa ajunga intr-o fundatura. Cititi va rog si articolul:

Sa nu scoatem chestiunea actelor cu cip din contextul general

   Dupa cum am repetat si demonstrat des pe acest blog, ELITELE practicante ale ritului paladin, camatari planetari si varfuri ale masoneriei, ce au declansat actuala recesiune (• Criza financiara din SUA, etapa principala in edificarea NOII ORDINI MONDIALE), vor crea rapid si alte tipuri de crize (foamete, mari miscari de strada, razboi cumplit) pentru realizarea unui cumul de dezastre suficient de mari pentru ca mai apoi tot ei sa vina cu „solutia”: necesitatea instaurarii unui GUVERN MONDIAL al NOII ORDINI MONDIALE, in fapt pregatirea imperiului antihristului. Sunt Sfinti si mari duhovnici care ne tot avertizeaza ca in aceasta perioada putem sa ne asteptam la derularea evenimentelor descrise in Apocalipsa, iar aceste avertizari se tot indesesc de 200 de ani incoace, de cand masoneria a pornit la construirea imperiului mondial. Printre ultimele este si aceasta:

 

Parintele pustnic Proclu: “Antihristul s-a nascut!”

 

   Daca vorbim de 666 automat vorbim de sfarsitul vremurilor, care atunci cand va decide Tatal, se vor petrece indiferent daca facem sau nu petitii sau dam sau nu autoritatile in judecata. Altfel, nu mai vorbim de semnul satanei, ci de instaurarea unui Big Brother planetar fara nici o legatura cu profetiile si ca atare ne agitam eventual doar din punct de vedere al libertatilor. Dar oare sunt separate cele doua? Categoric nu. Si aici trebuie sa fie crestinii deosebit de atenti. Daca vorbim de vremuri apocaliptice, trebuie sa procedam crestineste, lupta noastra sa fie aidoma celei din biserica primara: propovaduirea Cuvantului, faptele de milostenie si facerea de bine, mucenicia. De acestea se sperie diavolul, nu de mitinguri. Ba mai mult, dracul este deosebit de siret si a declansat in istoria moderna (si mai ales acum) „alternative” anti-sistem anti-crestine, astfel incat omul indepartat de Dumnezeu ori sa fie in turma de capre albe, ori in cea de capre negre. Oricum ar fi, tot capre sa fie …  Aici este una din problemele “rezolvate” de aceasta criza: mari miscari de strada. In acel moment vor intra in scena cine trebuie: ANARHISTII, iar dupa aceea lucrurile vor decurge dupa plan … Atentie mare aici, caci diavolul este siret si joaca pe doua fronturi, insa stiut sa fie, nu lupti cu un drac impotriva altui drac, ca praful se alege. Sa ne pregatim deci ca niste crestini adevarati. Cititi va rog si articolul:

ANALIZA spuselor PARINTELUI EFREM FILOTHEITUL (Arizona): “Pecetea va fi impusa dupa cel de-al treilea razboi mondial!”

   Daca ne conderam crestini adevarati, cum inmultim talantii? Cei din biserica primara o faceau dandu-si averile saracilor si indreptandu-se spre tortura. Noi cum avem de gand sa propovaduim Cuvantul? Sa avem mare grija, caci multi din cei de pe urma vor fi cei dintai. Avem obisnuinta sa-i privim de sus pe cei ce se auto numesc crestini dar nu ortodocsi, caci invatatura noastra este dreapta. Si cu asta ce-am facut? In vechime fii lui Avraam se considerau superiori samaritenilor, insa acum vorbim de acea samariteanca … Sa nu ramanem fara fapte, ca nu cumva sa ne uitam cum altii ajung acolo unde trebuia sa ajungem si noi. In timpul prigoanei anticrestine din China, au existat protestanti peste care se turna plumb topic iar ei cantau cantece de lauda adresate Mantuitorului. Acei chinezi nu auzisera de Ortodoxie, stiau insa de Jertfa de pe Golgota si erau bucurosi. Credeti ca Dumnezeu i-a aruncat in iad ca fiind eretici sau in bunatatea Lui le-a dat cununa muceniciei? Sa nu fim precum fecioarele nesabuite ce n-au avut ulei in candelele lor. Sa nu ne culcam pe o ureche intr-o dulce amorteala caldicica declarandu-ne ortodocsi si atat.   

 

26 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. quintus said, on aprilie 8, 2009 at 5:38 pm

    Nu are legatura cu subiectul ,dar are legatura cu perioada sarbatorilor pascale.Am aflat ceva care m-a lasat fara replica.Cineva mi-a aratat o carticica a Prohodului din 1938 si a facut comparatia cu cea tiparita in 1992.Au fost cenzurate foarte multe pasaje,toate care fac referire la Iuda si la „jidovi”.Cum este posibil asa ceva?Va rog sa faceti o ancheta despre aceasta infamie si sa sesizati si ceilalti bloggeri preocupati despre astfel de lucruri.Poate afla si Patriarhia…desi parca il vad pe purtatorul lor de cuvant cum o da cotita.

    Apreciază

  2. […] Daca vorbim de 666, vorbim de Apocalipsa. Daca vorbim de sfarsitul vremurilor, acesta nu poate fi am… (contine foarte multe observatii pertinente duhovniceste si importante, desi prima parte este discutabila, din punctul nostru de vedere). […]

    Apreciază

  3. Alex said, on aprilie 9, 2009 at 5:01 am

    Saccsiv, antihristul nu s-a nascut. Sfantul Andrei cel Nebun pt. Hristos ne spune in profetiile lui ca mai intai Sfanta Cruce pe care a fost rastignit Hristos se va reintregi cu puterea Lui Dumnezeu si va fi ridicata la Cer precum Hristos s-a inaltat. Apoi antihrist se va zamisli. Puterea Crucii nu-i da voie sa se zamisleasca acum. diavolul e inca legat. Numai pacatele noastre si imputinarea credintei ii da putere. Si parintele Iustin Parvu spune ca va fi prigoana, dar nu aceea a antihristului pt ca mai intai trebuie sa se propovaduiasca Evanghelia(Ortodoxia, pt ca Evanghelia trebuie neaparat insotita de lucrarea Duhului Sfant) la toate popoarele.Mai sunt multe de implinit pana atunci…

    Apreciază

  4. mucenicul said, on aprilie 9, 2009 at 6:34 am

    @ Alex
    daca tu crezi ca lumea asa cum e ea acum va mai dura inca cel putin 30 de ani ca sa aiba Antihristul timp sa se nasca si creasca te inseli amarnic. Deschide ochii bine si priveste in jurul tau la ce se intampla. Nu te imbata cu apa rece ca mai ai mult timp pana va veni Antihristul. In plus Evanghelia se propovaduieste demult si ajuns in aproape toate colturile lumii. Nu trebuie neaparat sa fie si acceptata. In plus cand vei vedea semnul crucii pe cer acesta va fi inceputul sfarsitului. Citeste atent Evanghelia dupa Matei cap.24:
    14. Şi se va propovădui această Evanghelie a împărăţiei în toată lumea spre mărturie la toate neamurile; şi atunci va veni sfârşitul.

    27. Căci precum fulgerul iese de la răsărit şi se arată până la apus, aşa va fi şi venirea Fiului Omului.

    30. Atunci se va arăta pe cer semnul Fiului Omului şi vor plânge toate neamurile pământului şi vor vedea pe Fiul Omului venind pe norii cerului, cu putere şi cu slavă multă.

    37. Şi precum a fost în zilele lui Noe, aşa va fi venirea Fiului Omului.

    39. Şi n-au ştiut până ce a venit potopul şi i-a luat pe toţi, la fel va fi şi venirea Fiului Omului.

    44. De aceea şi voi fiţi gata, că în ceasul în care nu gândiţi Fiul Omului va veni.
    Vegheaza si nu dormi. „Somnul ratiunii naste monstri”.
    Dumnezeu sa ne aiba in paza!

    Apreciază

  5. Scardanelli said, on aprilie 10, 2009 at 5:15 am

    Voi ăştia, care căutaţi semne apocaliptice cu lumânarea, nu vă daţi seama că voi înşivă sunteţi un asemenea semn… Sau vă daţi foarte bine, dar continuaţi să vă faceţi jocul şi să speriaţi lumea.

    Apreciază

  6. spellmaker said, on aprilie 19, 2009 at 8:29 pm

    @scardanelli nu te pricepi.aici nu strigam pe strazi ca sa speriem lumea.daca tu te-ai speriat e cam nasol.stai rau cu nervi.cit despre timp,timpul e aproape.foarte aproape.mumai cine e deplin orb nu vede.cit despre antihrist ,ei bine tipul asta v-a bate curind la usa tuturor.mucenicul stie si stie bine. @Alex,nu dormi,fi atent.in afara de pacatele si slaba noastra credinta ,multe alte lucruri ii dau putere.uita-te bine in jurul tau cu atentie (si fara orgoliu).ti se pare tie ca este totul ok in jur?de la cine crezi tu oare ca este generata toata nebunia asta?

    Apreciază

  7. […] Daca vorbim de 666, vorbim de Apocalipsa. Daca vorbim de sfarsitul vremurilor, acesta nu poate fi am… […]

    Apreciază

  8. […] Daca vorbim de 666, vorbim de Apocalipsa. Daca vorbim de sfarsitul vremurilor, acesta nu poate fi am… […]

    Apreciază

    • Maria said, on octombrie 20, 2011 at 1:00 pm

      Va fi o perioada de cumparare a sufletelor de catre Antihrist Doamne scapa poporul nostru

      Apreciază

  9. […] Daca vorbim de 666, vorbim de Apocalipsa. Daca vorbim de sfarsitul vremurilor, acesta nu poate fi am… […]

    Apreciază

  10. […] Daca vorbim de 666, vorbim de Apocalipsa. Daca vorbim de sfarsitul vremurilor, acesta nu poate fi am… leave a comment « VIDEO: MICHAEL JACKSON (si altii ca el) ce si-au vandut sufletul pentru muzica si glorie … […]

    Apreciază

  11. […] Daca vorbim de 666, vorbim de Apocalipsa. Daca vorbim de sfarsitul vremurilor, acesta nu poate fi am… […]

    Apreciază

  12. Andrei Arghira said, on iunie 29, 2009 at 5:46 pm

    Am citit pe undeva pe acest blog o dezbatere pe tema prezentei secventei 110 (nr care, daca e convertit in baza 10, este 6) in cipuri RFID, la care erau doriti specialisti in informatica. Specialistii explicau ratiunea pur practica a folosirii acestei secvente, ca este secventa cheie optima in economisirea de timp si memorie. Cealalta tabara spunea ca 666 este numarul fiarei care incearca sa robeasca desavarsit lumea prin o parte din evrei si ca elitele acelei parti au pus intentionat cifra 666 in codul de bare si mai multi de 110 in cipurile respective.
    Acum as vrea sa vorbesc putin ca facand parte din a 2-a tabara: Din cate stiu eu, evreii talmudici nu se inchina explicit Satanei, ci doar se cred datori fata de Dumnezeu sa fie stapanii celorlalte popoare pentru totdeauna, folosind chiar si mijloacele inselaciunii si ale uciderii asupra neevreilor. Presupun ca acestora le convin acei trei de 6 din codul de bare, fiinca le aminteste de aurul care ii venea in fiecare an lui Solomon. Ideea ca niste evrei, membri ai cultului paladin, alcatuiesc conducerea masoneriei, o cred extrem de probabila datorita unor evenimente istorice. (Nu e ca in cazul ideii ca Iisus nazarineanul ar fi inviat, dovedind ceea ce spusese despre sine. Aici, prin metode de cercetare istorica, se poate ajunge la parerea extrem de probabila cum ca 12 apostoli au marturisit chiar cu pretul vietii ca L-au vazut suficient de bine pe Iisus inviat. Credinta se bazeaza pe ratiune, dar este si o virtute, caci crede numai cine vrea. Si cine crede ca Iisus a inviat si ca el este Hristosul, se simte dator sa marturiseasca cu pretul vietii.) Aceasta idee (despre conducerea masonica), neavand statut de dogma, nu e propovaduita de nimeni ca fiind necesara pentru mantuire acceptarea ei prin credinta neindoita. Deci si acestor evrei, membri ai cultului paladin, conducatori ai masoneriei, le place folosirea cifrelor profetite in apocalipsa.
    Eu, presupunand ca specialistii erau cat de cat specialisti si ca erau si sinceri, inclin sa cred ca ambele tabere au dreptate. Iata cum:
    Spune Biserica ca intaiul Adam a cazut prin lemn, iar al doilea tot prin lemn se cuvenea sa ne ridice. Credeti ca marii preoti au avut aceasta in vedere cand au solicitat rastignirea? Eu cred ca a fost pronia.
    Auzind si interpretarile anagogice ale vechiului testament, date de sfinti, necredinciosii ar putea sa rada si sa zica: asta e dovada ca toate sunt basme, si vechiul, si noul testament. Planuise Moise sa treaca prin Marea Rosie pentru a prefigura Botezul? Sau fratii lui Iosif sa faca vanzarea pentru a prefigura vanzarea lui Hristos? Mai sunt si cele 7 neamuri din Canaan reprezentand cele 7 pacate capitale. Ei rad pentru ca nu inteleg ca pronia divina e mai presus de om. Si daca eu stiu asta, atunci pot sa cred ca, cu toate ca folosirea secventei 110 in cipuri este facuta din motive neutre din punct de vedere moral, Dumnezeu poate sa faca, in planul lui mai inainte de veci, sa aiba semnificatie teologica. Si asta respectand si libertatea omului.
    Eu personal mananc ce se gaseste in comert, chiar daca pe ambalaj are acel cod de bare. Si nu cred ca gresesc. Din Apocalipsa 13 inteleg cu oarecare indoieli ca cei care vor avea privilegiul sa cumpere si sa vanda, il vor avea cu conditia de a se inchina icoanei cu duh a fiarei dintai. Pe aceasta tema, a spus un pustnic ca painea si vinul primesc sfintire, dar fecalele – nu. Eu inteleg ca odata ce te-ai inchinat unui fals Dumnezeu si ai primit acest numar, 666, prin care ti se recunoaste privilegiul de a cumpara si de a vinde, Dumnezeu nu te va primi decat daca te pocaiesti. Aici e o problema: trebuie sa mergi la cel care ti-a dat semnul si sa ii spui ca nu mai e valabil gestul in virtutea caruia l-ai primit, sau e suficient sa nu te mai folosesti de semn? In sprijinul acestei variante aduc pe apostolul Petru care a primit iertare fara sa fie nevoit sa mearga la slujnica si sa ii zica ca nu mai sunt valabile vorbele pe care le-a zis si in virtutea carora a scapat de sacaiala, iar in sprijinul primei variante aduc faptul ca fara cainta autentica Dumnezeu nu iarta, si, de aceea, ca sa nu ai indoieli asupra autenticitatii caintei tale, mai bine te duci si ii zici. Deci, daca nu ma inchin la fals Dumnezeu, nu stiu de ce sa nu mananc un aliment pe ambalajul caruia este codul de bare care contine 3 de 6.
    Semnificatia teologica a lui 666 e binecunoscuta ca fiind de 3 ori cifra omului (creat in a 6-a zi). Dar despre regatul lui Solomon nu cred ca era antihristic, caci pe atunci cifra 666 nu era insotita de conditia inchinarii la fals Dumnezeu.
    Sa presupunem acum ca Dumnezeu n-ar fi dat Sfantului Ioan proorocia „Apocalipsa”. Atunci sunt sigur ca Antihrist ar fi folosit tot 666 ca semn. Caci nu proorocia determina faptele. Proorocia, fie ca e facuta, fie ca nu, arata prestiinta lui Dumnezeu. Chiar daca Dumnezeu nu ar fi dat proorocia „Apocalipsa”, prin pronia Lui nepatrunsa, fiara tot folosea semnul 666. In acele conditii, unii din crestinii intunecati ai acelor vremuri, stiind ca acest semn este dat cu conditia inchinarii in fata unui pretins Dumnezeu, tot si-ar fi dat seama, chiar daca mai putini, de semnificatia teologica a cifrei si astfel ar fi avut un indiciu cum ca nu e Dumnezeu adevarat. De ce, daca e Dumnezeu adevarat, sa-ti rasplateasca inchinarea cu semnul nedesavarsirii? Despre crestinii luminati ai acelor vremuri nu mai e nevoie sa zic ca si-ar fi dat seama in orice conditii ca nu e Dumnezeu adevarat.
    Care ar putea fi motivele pentru care sa nu aiba dreptate ambele tabere?

    Apreciază

  13. […] Daca vorbim de 666, vorbim de Apocalipsa. Daca vorbim de sfarsitul vremurilor, acesta nu poate fi am… […]

    Apreciază

  14. […] Daca vorbim de 666, vorbim de Apocalipsa. Daca vorbim de sfarsitul vremurilor, acesta nu poate fi am… […]

    Apreciază

  15. Andrei Arghira said, on august 31, 2009 at 11:19 am

    Imi pare rau pentru usuratatea cu care am pus intrebarea de la finalul comment-ului anterior.
    Exista 2 subiecte/controverse importante pe care nu le-am rezolvat. Nici nu pot.
    1. Daca pecetea se va da sau nu doar cu conditia inchinarii la un pretins Dumnezeu.
    2. Daca pecetea insasi va avea sau nu putere diavoleasca. Exista acest pericol din cauza unor vrajitorii. Fara vrajitorie, nu vad de ce ar avea putere diavoleasca, 666 fiind un numar neutru din pct. de vedere moral si materialul din care ar fi facuta pecetea – tot neutru.

    Presupunand ca asupra mancarii jertfite idolilor, de pe vremea Apostolilor, tot vrajitorie se facea, aduc doua citate pe acest subiect:
    a) 1 Corinteni 8: „2. Iar dacă i se pare cuiva că cunoaşte ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască. 3. Dar dacă iubeşte cineva pe Dumnezeu, acela este cunoscut de El. 4. Iar despre mâncarea celor jertfite idolilor, ştim că idolul nu este nimic în lume şi că nu este alt Dumnezeu decât Unul singur. 5. Căci deşi sunt aşa-zişi dumnezei, fie în cer, fie pe pământ, – precum şi sunt dumnezei mulţi şi domni mulţi, 6. Totuşi, pentru noi, este un singur Dumnezeu, Tatăl, din Care sunt toate şi noi întru El; şi un singur Domn, Iisus Hristos, prin Care sunt toate şi noi prin El. 7. Dar nu toţi au cunoştinţa. Căci unii, din obişnuinţa de până acum cu idolul, mănâncă din cărnuri jertfite idolilor, şi conştiinţa lor fiind slabă, se întinează. 8. Dar nu mâncarea ne va pune înaintea lui Dumnezeu. Că nici dacă vom mânca, nu ne prisoseşte, nici dacă nu vom mânca, nu ne lipseşte. 9. Dar vedeţi ca nu cumva această libertate a voastră să ajungă poticnire pentru cei slabi. 10. Căci dacă cineva te-ar vedea pe tine, cel ce ai cunoştinţă, şezând la masă în templul idolilor, oare conştiinţa lui, slab fiind el, nu se va întări să mănânce din cele jertfite idolilor? 11. Şi va pieri prin cunoştinţa ta cel slab, fratele tău, pentru care a murit Hristos! 12. Şi aşa, păcătuind împotriva fraţilor şi lovind conştiinţa lor slabă, păcătuiţi faţă de Hristos.”
    b) 1 Corinteni 10: „19. Deci ce spun eu? Că ce s-a jertfit pentru idol e ceva? Sau idolul este ceva? 20. Ci (zic) că cele ce jertfesc neamurile, jertfesc demonilor şi nu lui Dumnezeu. Şi nu voiesc ca voi să fiţi părtaşi ai demonilor. 21. Nu puteţi să beţi paharul Domnului şi paharul demonilor; nu puteţi să vă împărtăşiţi din masa Domnului şi din masa demonilor.”
    Aceste pasaje le-am adus ca posibile repere, dar nu ma pricep sa le interpretez.

    Citisem cuvintele parintelui Paisie Aghioritul (cele in care zice ca necuratia nu primeste sfintire). De departe cea mai naturala interpretare a lor este cea care sustine ideea ca pecetea are putere diavoleasca. Dar eu zic ca este posibil sa fie adevarata interpretarea care sustine ideea ca pecetea nu are putere diavoleasca. Asta chiar si in cazul in care parintele Paisie este sfant, dupa cum reiese din marturia celui care a scris „Marii initiati ai Indiei si parintele Paisie”. Aceasta din cauza ca am gasit o situatie asemanatoare in cazul Sfantului Nicodim Aghioritul: dupa cum se stie, el a trimis pe un ardelean, care fusese botezat ortodox prin stropire, cu o scrisoare la patriarhul de la Constantinopol (Istambul), in care cerea sa il boteze pe acela. In scrisoare il numea pe acela „nemonah”. Pe mine m-a mirat foarte tare cand am aflat de aceasta scrisoare a Sfantului Nicodim. Eu credeam si inainte de citirea scrisorii, si cred si acum, ca totusi botezul prin stropire al ardelenilor ortodocsi este valid, chiar daca nu este canonic. Cu toate ca preotii lor practica botezul prin stropire de mult, nu au fost caterisiti. Eu socotesc ca Biserica a facut bine ca nu i-a caterisit. Cred ca are in vedere faptul ca acolo, in Ardeal, este o lupta foarte grea si foarte importanta. Nu pot sa accept ideea ca Dumnezeu nu face in asa fel incat sa aiba loc iertarea pacatului stramosesc la acele botezuri. Pe langa toate acestea, si parintele Teofil Paraian s-a legat de acele botezuri zicand ceva din care am inteles ca iertarea pacatului stramosesc are loc, cu toate ca botezul nu este intru totul canonic. Amintesc ca el este ucenic al parintelui Arsenie Boca. Cand am aflat de acea scrisoare a sfantului Nicodim, am stat in cumpana. Mi-am pus chiar si intrebarea daca nu cumva a fost canonizat din greseala. Pana la urma am interpretat cuvintele „Botezul prin stropire nu este valid pentru ca nu este canonic.” (nu e un citat) asa: „Botezul prin stropire nefiind intru totul canonic, sunt indreptatit sa il consider nevalid.” Recunosc ca este o interpretare foarte fortata a atitudinii Sfantului Nicodim, dar cred ca e cea corecta.

    Pe langa aceste 2 subiecte de mai sus, nici nu adusesem in discutie faptul ca pecetea ar putea avea tehnologie inalta (asta e aproape sigur), prin care ar putea fi influentata activitatea cerebrala. Daca prin droguri se poate influenta psihicul, atunci socotesc ca s-ar putea face asta si prin unde radio sau alte mijloace.

    Apreciază

    • Maria said, on octombrie 20, 2011 at 1:14 pm

      Andrei ,nu intelegi nimic din ce citesti si umbli pe multe carari asa cum cineva se rataceste si se invarte intr-un cerc fara iesire .Iesirea ti-o arata Dumnezeu luminandu-te atunci cand nu vei interpreta de capul tau fara sa studiezi Ortodoxia ,invataturile sfintilor .

      Apreciază

  16. gil said, on noiembrie 22, 2009 at 9:29 pm

    draga andrei arghina nu mai filozova tu dupa capusorul tau lasa i pe sfinti sa spuna si tu daca nu ti place ce spun fa antrenamente sa poti rezista in iad cu toti care cred diferit de sfintii parinti,vorbesti cam mult si pe langa adevar,pai cum e botez cand botezul vine de la cuvantul scufundare?tu crezi ca credinta e o joaca?

    Apreciază

  17. Andrei Arghira said, on noiembrie 25, 2009 at 1:49 pm

    Ca sa te inteleg mai bine:
    Daca prin acea stropire, prin care cei din Ardeal vor sa faca Taina iertarii pacatului stramosesc si a celor personale, nu are loc iertarea pacatului stramosesc (si a celor personale), atunci pruncii respectivi nu sunt crestini. Nefiind crestini nu vor putea ajunge preoti sau episcopi cand vor fi mari. Totusi unora dintre ei li s-a facut slujba de hirotonire in treapta episcopiei chiar. Dupa parerea ta, cand respectivii incearca sa faca Sf Liturghie, are loc epicleza sau nu?

    Apreciază

  18. margareta said, on decembrie 22, 2009 at 11:01 am

    oricine poate boteza un copil nou nascut daca se afla in pericol. preotii ortodoxi spun ca ii poti turna de trei ori apa pe cap si spunand exact cuvintele din timpul botezului. cred ca importante sunt cuvintele „ma lepad de satana”
    cunosc o persoana crestin ortodoxa care a fost nevoita sa-si boteze copilul in spital de frica sa nu moara, preotul ortodox facand botezul in stil catolic (turnat apa pe cap) iar dupa ce s-a facut bine si a iesit din spital au vrut sa-i faca botezul normal si li s-a spus ca taina botezului este doar una si nu se boteaza un copil de 2 ori.
    Noi nu putem cuprinde cu mintea noastra tot de inseamna Dumnezeire, iar daca avem impresia ca numai noi ortodoxii ne mantuim, cred ca ne inselam.

    Apreciază

  19. Andrei-Nicolae said, on ianuarie 19, 2010 at 11:18 pm

    Trebuie sa vezi asta.

    Apreciază

  20. Andrei Arghira said, on iulie 25, 2010 at 12:05 pm

    Iată ce am găsit mai de curând în cartea „Patericul secolului XX”, de Klitos Ioannidis, editura Egumeniţa, tipărită cu binecuvântarea Prea Sfinţitului Părinte Galaction, Episcopul Alexandriei şi Teleormanului, cu postfaţă de pr. Danion Vasile, la pagina 100:
    „Convorbire cu
    Arhimandritul Atanasie Simonopetritis,
    teolog

    K.I.: Astăzi îl avem alături de noi pe părintele Atanasie, care… etc.



    K.I.: Să începem de la ceva concret. Cred că într-o mai veche discuţie pe care aţi avut-o cu părintele [e vorba de părintele Porfirie, nota mea], aţi atins problema lui 666, adică numărul fiarei.
    A.A.: Da.
    K.I.: Aşadar, ce spunea părintele despre 666?
    A.A.: Mi-a zis: „Părinte Atanasie (mă prinsese de mână şi mă ţinea strâns), eu acum sunt orb. Ochii mei trupeşti nu funcţionează, pentru că am cancer la hipofiză. Dar am ochi duhovnceşti şi văd. Înainte să pleci, vreau să-mi spui ce ţi-a zis părintele Emilian despre 666 şi despre antihrist”. Era pe vremea când avusese loc explozia de la Cernobâl. Oamenii erau tulburaţi. Se duceau cu zecile mai ales la părintele Porfirie, care stătea aproape de Atena, şi îl întrebau: „Ce o să se întâmple? O să vină antihristul şi o să ne însemneze cu 666?”
    Aşadar, părintele Porfirie m-a întrebat: „Ce ţi-a zis părintele Emilian despre 666 şi despre antihrist?” Eu i-am răspuns: „Ne-a spus, la întâlnirea care a avut loc ieri, să nu ne neliniştim. Să ne preocupăm numai de a avea o legătură vie cu Hristos şi să nu-i dăm prea multă importanţă antihristului, ca să nu devină el centrul vieţii noastre, în locul lui Hristos”. Atunci, el a bătut din palme şi a spus: „Ce zici? Slavă Domnului că există şi un duhovnic de acord cu mine! Duhovnicii au făcut un mare rău. I-au neliniştit pe oameni şi au creat o mulţime de probleme familiale şi psihologice cu 666; nu mai pot oamenii doarmă şi au început să ia antidepresive şi somnifere. Ce-i asta? Hristos nu vrea să se întâmple aşa ceva. Şi să-ţi mai sun un lucru”. „Ce, părinte?” „Pentru noi, creştinii, atunci când trăim după Hristos, nu există antihrist. Ia zi-mi: aici unde stau eu, în pat, poţi sta şi tu în acelaşi timp?” „Nu, părinte”. „De ce?” „Pentru că, dacă stau peste sfinţia voastră, vă strivesc”. „Dar când poţi să şezi aici?” „Când plecaţi sfinţia voastră”. „Ei, vezi, la fel se întâmplă şi cu sufletul nostru. Când Îl avem în noi pe Hristos, mai poate veni antihristul? Poate să intre în noi vreo fiinţă potrivnică sufletului nostru? Ştii de ce ne neliniştim? Pentru că nu-L avem pe Hristos în noi. Dar când Îl avem pe Hristos în noi, totul se transformă în Paradis. Hristos este totul şi cu El, nu ne temem nici de om, nici de antihrist. Dacă ar veni acum antihrist cu aparatul cu raze laser şi mi-ar spune că vrea să mă însemneze cu 666, eu aş sta. Mă vei întreba: <> Da, dar şi mii de 666 dacă ar scrie pe mine cu raze laser, eu tot aş primi. De ce? Pentru că pe primii mucenici i-au dat la fiare, dar ei îşi făceau semnul crucii, şi fiarele se transformau în mieluşei; i-au aruncat în mare, dar ei îşi făcea semnul crucii şi apa se transforma în pământ uscat pe care păşeau; îi aruncau în foc, ei îşi făceau cruce şi focul se transforma în răcoare. Binecuvântatule, de ce trăim noi astăzi? Credem în Hristos şi în Crucea Sa? De ce a venit Domnul pe pământ? Nu pentru a ne întări atunci când suntem slabi? Aşa să le spui oamenilor: să nu se teamă de antihrist. Suntem fii ai lui Dumnezeu şi ai Bisericii”. Cuvintele acestea m-au impresionat în mod deosebit. Şi a adăugat: „Vrei să-ţi mai zic ceva?” „Spuneţi, părinte”. „Cum a venit Patriarhul Dimitrie în Atena?” „Cu avionul”. „Ei, asta-i bună. Ştiu că a venit cu avionul. Doar n-a venit înot. Cu ce document a venit?” „Cu paşaportul”. „Grecesc sau turcesc?” „Nu ştiu”. „Şi mai faci pe înţeleptul… Cu paşaport turcesc. Şi care este însemnul naţional al Turciei, ştii?” „Nu ştiu, părinte”. „Ei, aici eşti prea de tot. Nu ştii una, nu ştii cealaltă; atunci ce ştii? Să-ţi spun eu care este însemnul Turciei: semiluna. Şi ştii cum a fost numită semiluna de Sfinţii Părinţi, după ce a apărut Mohamed?” „Nu, părinte”. „Ei… am să-ţi iau diploma aia şi-am s-o rup. Ce fel de teolog mai eşti?” Îmi spunea toate lucrurile acestea în glumă, bineînţeles.
    K.I.: Ne redaţi convorbirea foarte frumos. E ca şi cum l-aş vedea pe părintele Porfirie dinaintea ochilor mei.
    A.A.: Şi eu îl am dinaintea mea. Se află în inimă. De aceea vă povestesc astfel. Şi părintele a continuat: „Semiluna este semnul antihristului. Dacă semiluna este semnul antihristului, iar Patriarhul nostru îl are pe paşaport (ca să nu mai vorbim de ştampilele turceşti de pe paşaport…), înseamnă că Patriarhul este antihrist? Nu, nu, să nu limităm atât de mult mesajul Evangheliei. Hristos nu este atât de îngust la minte pe cât suntem noi. Aşa să spui oamenilor: să nu se teamă nici de antihrist, nici de 666”.
    Cuvintele acestea m-au impresionat foarte mult, domnule Ioannidis, şi m-au liniştit. De aceea le transmit şi eu mai departe semenilor mei.
    K.I.: Foarte bine faceţi, părinte Atanasie. Cu adevărat, a existat o psihoză „duhovnicească”. Atunci când au loc anumite evenimente cosmogonice, oamenii îşi amintesc de Sfintele Scripturi şi de multe ori fac interpretări exagerate. Mulţi au transformat Sfânta Scriptură în buletin de ştiri!
    Odată l-am rugat să-mi spună un cuvânt de folos. Răspunsul său a fost: „Hristos este totul”, prin urmare, nu avem nici o problemă. Vă aduceţi aminte ceva din convorbirile pe care le-aţi avut cu el?
    A.A.: Mi-aduc aminte foarte multe. Le-am scris pe hârtie. Să vă spun altceva, legat de satul meu. Vărul meu primar, părintele Ieronim, s-a dus pentru prima oară la părintele Porfirie. Când l-a văzut, părintele Porfirie i-a făcut metanie şi i-a sărutat mâna, pe care a ţinut-o strâns în mâinile sale. I-a luat pulsul. Iată ce i-a spus: „Fiule, ai 27 de ani şi te cheamă Ieronim”. „Da, părinte. De unde mă cunoaşteţi?” „Ei, am atâţia ani şi vrei să nu te cunosc? Te cunosc, te cunosc. Ia zi-mi: de unde eşti?” „De la Simonos Petra”. „Ei, nu mi-ai spus nimic nou. Spune-mi de unde te tragi”. „Din Trikala”. „Din ce sat?” „Din Dendrohori”. A închis ochii şi a spus: „A, gata, văd. Să mergem puţin pe drumul de intrare în sat. Iată, trecem de platani (cu adevărat, până să ajungi în sat la noi, este un alt sat cu pădure de platani, pe unde trece un râu, peste care este un pod mare), iar la podul de ciment, cum intrăm, pe dreapta, la aproximativ 300 de metri, sunt trei copaci mari. Ce fel de copaci sunt?” „Bătrânii spun că pe la acei copaci, care acum sunt foarte bătrâni, a trecut Sfântul Cosma Etolul, ce a adunat oamenii din toate satele din zonă şi le-a vorbit. Au încrustat nişte cruci pe copaci, care de atunci ne numesc <>. Când trecem pe acolo, ne facem semnul crucii”. Iar părintele a întrebat: „Ce cimitir este acela dintre copaci şi pod?” „Cimitirul nu este acolo, ci mai jos, la biserica veche, care este în afara satului”. „Adică bisericuţa aceea albă, cu pini de jur-împrejurul ei, închinată Maicii Domnului? Ba nu”, a continuat părintele, „aceea e la intersecţia de la intrare în sat”. De la Oropos, părintele Porfirie vedea la Trikala, care este la 400 km distanţă de Atena.
    K.I.: Îşi trimitea acolo „televizorul” şi vedea.
    A.A.: Aşa este. Prindea totul cu antena sa duhovnicească. „Nu este cimitirul acela, măi, ci celălalt, care este în capăt la râu”. „Părinte, acolo este via satului. Nu este nici un cimitir”. „Haide, bre, chiar crezi că mă înşel? Greşeşte Hristos? Eu îţi spun ce văd. Acolo este un cimitir micenian”. „Dar nu e nici un cimitir acolo”. „Dacă insişti, nu este. Dar o să vezi că este”. A înaintat şi a început să vadă casele, zicând: „Casa aceasta este frumoasă. Cealaltă e şi mai frumoasă. Dar aceea nouă… ce frumoasă e!” Şi a început să descrie casele din sat. A ajuns în centrul satului, unde este o răscruce de drumuri. „Hai să nu mergem la dreapta, ci la stânga. Am ajuns afară din sat. Acolo este un deluşor. La poalele lui se află o bisericuţă. Ce bisericuţă este aceea?” „A Sfântului Gheorghe”. „Şi cine a zidit-o?”, a întrebat părintele. „Mătuşa mea”- adică mama mea. „De ce a fost ridicată?” „Pentru că pe locul acela a fost omorât, în 1944, un unchi de-al meu, pe care-l chema Gheorghe”. Iar părintele i-a spus: „Să-i zici mătuşii dumitale că nu în locul acela l-au omorât, ci la pârâiaşul acela mic, iar de acolo l-au târât ca pe un porc până unde şi-a dat duhul”.
    K.I.: Extraordinar.
    A.A.: Cum să nu fie, domnule Klitos, dacă în 1989 povestea ce se întâmplase în anul 1944… Părintele a mai spus: „L-au târât până acolo şi a murit bietul om ca un câine”. Şi cu adevărat, mătuşa mea mi-a zis mai apoi: „A, de aceea era iarba călcată de la pârâu, până acolo, cu urme de sânge pe ea”. Înainte nu putuseră să înţeleagă, deşi găsiseră urme.
    Mai apoi, când părintele Ieronim s-a dus în sat, le-a spus preoţilor (avem trei preoţi): „Să ştiţi că un părinte mi-a spus că jos, la vie, este un cimitir”. „Poveşti”, a răspuns unul dintre ei. Dar părintele Pavel a zis: „Şi totuşi, acolo este un cimitir. În 1955, când Serviciul Topografic a făcut împărţirea pământului, am săpat în zona aceea, unde am găsit morminte şi nişte oase de om. Mormintele erau de două ori mai mari ca ale noastre. Am găsit înăuntru şi două căni pictate”. Iar eu l-am întrebat: „Şi ce-ai făcut cu toate acestea?” „Le-am stricat”. „Vai, binecuvântate, erau miceniene…” În felul acesta, doresc să vă arăt înduhovnicirea părintelui Porfirie.
    K.I.: Unul din …etc.”

    Dezbaterea, la care am făcut referire în primul comentariu, se găseşte la https://saccsiv.wordpress.com/2009/04/01/demonstratie-referitoare-la-prezenta-cifra-6-din-sistemul-rfid/

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.