SACCSIV – blog ortodox

Plang pentru neamul meu dezbinat pana la ura de PAPUSARII IADULUI in numele alegerii uneia dintre cele DOUA MARIONETE …

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 9, 2014

Dupa cum probabil deja stiti, in unele dintre marile orase ale tarii au loc mitinguri. Pare ca au inceput la Timisoara:

“PONTA NU FURA, ROMANIA NU TE VREA!”- Miting pentru alegeri libere la Timisoara! Mii de oameni au protestat

miting-timisoara-12

   Apoi au urmat si altele, de exemplu la Cluj:

Dupa care primarita de Craiova zice ca nu-i mare lucru sa scoata si ea (adica PSD) 10 000 de oameni in strada. Dar cel putin deocamdata s-a razgandit. Doar ca la Brasov PSD-ul a facut totusi azi un miting, ocazie cu care fiecare parte a presei prezinta “realitatea” ei. Iata de exemplu ce putem citi la Violente inxistente, subiect de breaking news la RTV. Prezentare tendentioasa a mitingurilor de la Brasov:

RTV, televiziunea fondata de Sebastian Ghita, a vorbit, duminica la ora 13, despre presupuse violente la Brasov, intre “sustinatorii lui Ponta si Iohannis”. Desi Jandarmeria a contrazis existenta oricaror violente, pe ecranul RTV au rulat urmatoarele titluri: “Oamenii lui Iohannis i-au atacat pe sustinatorii lui Ponta”, “Jandarmii i-au oprit pe oamenii lui Iohannis” si “Oamenii lui Iohannis au fortat cordonul jandarmilor”.
Un reprezentant al Jandarmeriei Brasov a intrat prin telefon in emisiunea RTV si a declarat ca in oras se desfasoara duminica doua mitinguri, unul organizat de PSD, celalalt de un cetatean pe nume Erwin Albu. “Nu au fost incidente” a declarat reprezentantul Jandarmeriei. “Albu a incercat sa treaca pe trotuarul unde erau sustinatorii lui Ponta, dar a fost oprit de jandarmi si condus la grupul sau. Erwin Albu a fost sanctionat de mai multe ori, in trecut, de jandarmi. Pana acum a protestat fata de exploatarea de la Rosia Montana” a mai adaugat reprezentantul Jandarmeriei.
In ciuda celor declarate de Jandarmerie, moderatorul emisiunii de la RTV a concluzionat: “Brasov, primul oras unde sustinatorii lui Ponta si ai lui Iohannis au ajuns sa se ciocneasca.” In tot acest timp rulau urmatoarele titluri in regim de breaking news: “Scene violente la mitingul lui Iohannis”, “Dovada ca Iohannis a platit oamenii la protestele violente”, “30 de lei pentru a participa la mitingul lui Iohannis”, “Sustinatorii lui Iohannis, adusi cu autocarele la proteste”, “Becali, mesaj crucial pentru romani in turul II”, “Becali: nu trebuie sa ne conduca un strain”, “Becali: nu-l votez pe Iohannis pentru ca nu e ortodox”.
Nota: Articolele publicate in aceasta sectiune sunt parte a unui proiect de monitorizare a comportamentului televiziunilor in campania electorala. Proiectul este sustinut de Fundatia Konrad Adenauer.

Comentariu saccsiv:

   Adica, in traducere, papusarii iadului se straduie (si iata ca si reusesc in parte) sa dezbine pana la ura neamul romanesc, in conditiile in care de fapt:

Pentru un crestin roman, diferenta dintre VICTOR PONTA si KLAUS JAHANNIS este precum diferenta dintre SODOMA si GOMORA sau dintre MAGIA ALBA si MAGIA NEAGRA

Adica romanii se invrajbesc pentru “taberele” unei clase politice ce functioneaza in fond pe principiul unitatii in diversitate pe temele esentiale ale acelor PAPUSARI.

Ce sa mai tot zic despre o treaba atat de evidenta? Reiau doar cateva dintre randurile articolului din link-ul de mai sus:

Fratilor, dar chiar nu se vede chiar si din avion ca sunt doi pioni ai acelorasi stapani? E drept, unul alb si unul negru, care par a se lupta pe o tabla de sah, dar care de fapt vor implementa absolut tot ceea ce au stapanii lor de bifat pe agenda:

  • Cipuri – eGuvernare – internetul obiectelor – disparitia banilor cash
  • Ecumenism (are si politicul un rol important in ecuatia asta, pentru cine n-a inteles inca, poate voi dezvolta intr-un viitor articol)
  • Consolidarea imperiului UE
  • “Independenta” energetica = Chevron
  • Homosexualitate

Si multe altele pe care nu le mai insir acum.

[…]

Si astfel, in loc ca crestinii sa fie uniti in lupta impotriva punctelor din agenda ELITELOR, alea de le-am insirat oleaca mai sus, bietii de ei se lupta intre ei dandu-le posibilitatea marionetelor acelor ELITE sa le implementeze linistiti si fara batai de cap.

Veti intelege si mai bine citind:

Nu doar RAZBOIUL va duce la INSCAUNAREA ANTIHRISTULUI. Un paragraf din PROTOCOALELE INTELEPTILOR SIONULUI ne explica ce se petrece in jurul nostru chiar acum …

73 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Iones said, on noiembrie 9, 2014 at 3:57 pm

    Ioana Petrescu de la Finante sustine LEGALIZAREA PROSTITUTIEI, pentru ca „orice bani in plus la buget conteaza”
    http://www.cotidianul.ro/ministrul-finantelor-despre-legalizarea-prostitutiei-250836/

    Apreciază

    • Iani said, on noiembrie 9, 2014 at 4:03 pm

      Pai cum ajungea fatuca asta ministru daca nu era parte a sistemului si sustinatoare infocata a lui ?

      Apreciază

      • Ionut said, on noiembrie 10, 2014 at 12:09 pm

        Ala e site la misto. Sunt glume, nu stiri adevarate.

        Apreciază

    • Paul said, on noiembrie 9, 2014 at 7:25 pm

      Invit pe Ioana Petrescu de la Finante sa ia initiativa si sa practice ceea ce propune.In aceasta situatie se impune exemplul personal. Ioana Petrescu ii are in vizor si pe poponari? Daca bugetul Romaniei se consolideaza cu bani din prostitutie,inseamna ca avem un guvern de proxeneti.Bravos natiune!…”Unde nu-i moral,acolo e coruptie si o sotietate fara printipuri care va sa zica, ca nu le are”!

      Apreciază

      • geo said, on noiembrie 10, 2014 at 12:59 pm

        Duduia nu este absolventa de Har(d)vard? A mai fost una in treacat pe acolo…

        Want to learn how to have safe and healthy anal sex? Simply enroll in Harvard University, one of the most prestigious colleges in the world.

        The school, which is number two in the nation, offered a seminar on anal sex on Tuesday aimed at promoting a holistic understanding of that specific type of intercourse despite the fact that it is widely considered taboo.

        The student run workshop called ‘What What in the Butt: Anal Sex 101’ is a part of Harvard’s annual Sex Week, a week of programming meant to help students better understand all its parts, even those less discussed.

        http://www.dailymail.co.uk/news/article-2822770/Get-bottom-Anal-sex-class-offered-Harvard-University.html#ixzz3IJ8jCmIk

        Harvard University has revealed that it secretly photographed some 2,000 students in 10 lecture halls last spring as part of a study of classroom attendance, an admission that prompted criticism from faculty and students who said the research was an invasion of privacy.

        The clandestine experiment, disclosed publicly for the first time at a faculty meeting Tuesday night, came to light about a year-and-a-half after revelations that administrators had secretly searched thousands of Harvard e-mail accounts. That led the university to implement new privacy policies on electronic communication this spring, but another round of controversy followed the latest disclosure.

        http://www.bostonglobe.com/metro/2014/11/05/harvard-secretly-photographed-students-study-class-attendance-raising-privacy-concerns/hC8TBdGdZmQehg0lAhnnJN/story.html

        Apreciază

      • geo said, on noiembrie 10, 2014 at 1:40 pm

        Zeci de miliarde de euro părăsesc anual țara, în gaura neagră din Cipru

        Miliardarii români își bat joc de Fisc

        Vazand ca strainii au gasit solutia pentru a nu plati autoritatilor fiscale romanesti decat taxele pe care le vor ei, miliardarii romani au preluat modelul din mers. Asa ca de pe lista „cipriotilor” care dau cu tifla Fiscului, publicata in totalitate la sfarsitul articolului, nu lipsesc practic nici unii dintre liderii din Top 300. De la Ion Tiriac, Bogdan Buzaianu si George Copos si pana la fratii Robert si Ionut Negoita, niciun magnat nu este prost sa plateasca statului roman, scotandu-si banii din tara prin firmele „paravan” pe care le-au infiintat in Cipru. Iar daca Ion Tiriac si-a tras actionari „ciprioti” in toate marile companii pe care le detine( Unicredit Tiriac Bank, Allianz Tiriac Asigurari, Tiriac Leasing IFN SA, Tiriac Auto si Ion Tiriac Air SRL), si fratii Robert si Ionut Negoita isi bat joc la vedere de Fisc. Care se chinuie de ani de zile sa recupereze datoriile de 43 de milioane de euro pe care acestia le au la statul roman pe firmele care formeaza imperiul imobiliar detinut de primarul Sectorului 3 si patronul clubului de fotbal Dinamo. Numai ca, surpriza de proportii, toate cele trei societati vizate, Confort Business Solutions, Confort City Reyidential si Domus Stil Construct SRL au profituri uriase in Cipru, miliardele de euro care trebuiau executate de ANAF intrand in conturile „paravanelor” cipriote Maxday Holdings Ltd., Mendario Trading and Investment Ltd. si Blue Bliss Consultants Ltd.

        http://www.manolemesterul.ro/index.php/editorial/602655-documente-secrete-%E2%80%9Egaura-neagr%C4%83%E2%80%9D-care-%C3%AEnghite-jum%C4%83tate-din-bugetul-%C5%A3%C4%83rii.html

        http://www.capital.ro/ioana-petrescu-30-dintre-cei-mai-bogati-romani-nu-si-au-putut-justifica-averile.html

        Apreciază

      • mario said, on noiembrie 10, 2014 at 2:11 pm

        Putina decenta va rog suntem totusi pe un site ortodox… ar trebuie sa comentam in duhul Ortodoxiei.

        Apreciază

    • Ionut said, on noiembrie 9, 2014 at 10:06 pm

      Sunt de acord cu Ioana Petrescu. Cu o conditie: d-ra ministru sa presteze prima. Si sunt de acord cu toti cei care sustin legalizarea prostitutiei, dar tot cu o conditie: sa-si trimita mamele, sotiile si fiicele sa practice aceasta „meserie”.

      Apreciază

    • Ioannis said, on noiembrie 9, 2014 at 11:29 pm

      CRed ca singurul relaxat acum este domnul Radu! Radu Iacoboaie, căci muza lui a picat la primul tur (nu de pantaloni) 🙂

      Apreciază

    • andrei-d said, on noiembrie 9, 2014 at 11:47 pm

      Da, o sa incepem legalizarea prostitutiei chiar cu Ioana Petrescu!

      Apreciază

  2. STOP RFID said, on noiembrie 9, 2014 at 5:55 pm

    Multi vor apara sistemul chiar cu propria viata. In Marsul Distrugatorului se vorbeste de mucenicii diavolului.

    Luati-i in ras si sugerati-le cu fermitate ca:

    – Sa omori, sa versi sangele altora, a multora, a unei clase intregi de dusmani, pentru FERICIREA SOCIALA – este o FAPTA EROICA si o treaba cat se poate de buna!

    – Sa nimeresti la inchisoare, in cazemate si la ocna de dragul FERICIRII SOCIALE – este o ISPRAVA de MARTIR[13] si o treaba si mai buna!

    – Sa rapesti, sa ataci si sa jefuiesti ori sa furi de dragul unor scopuri sociale – aceasta este o FAPTA VITEJEASCA.

    – Sa mori pe esafod, sa fii ghilotinat sau impuscat de DRAGUL fericirii sociale si a CULTURII noastre – a LIBERTATII, EGALITATII si FRATERNITATII(60) – debarasati de aceste fantazari ale credintei, nadejdii si dragostei, impuse oamenilor(61) – aceasta este intr-adevar o FAPTA EROICA.

    EROISM nu ca al mucenicilor crestini, din dragoste pentru binefacerile vesniciei, ci eroismul MUCENICILOR nostri, MODERNI, pentru o realitate anume, pentru o fericire obsteasca aici, pe pamant, FERICIREA satisfacerii totale a tuturor comoditatilor si a neinfranatelor porniri patimase de a bea CUPA vietii pana la fund, prin bunurile distribuite tuturor in egala masura si la fiecare.

    Acesti BRAVI MUCENICI[14] ai nostri vor exercita o influenta extraordinara asupra societatii, pentru ca vor SUBTILIZA notiunea de fapta eroica si slava umila a mucenicilor Mielului, ca sa le ocupe locul lor si sa umbreasca pomenirea lor, micsorand adevarul cununii lor mucenicesti.

    Apreciază

  3. dante said, on noiembrie 9, 2014 at 5:58 pm

    Vedeti, in asta consta siretenia democratiei, sa apara cel putin doua tabere, din care sa reiasa ideea de opozitie….dar totul nu este decit o amageala.
    Amagire a fost in ’89 si amagire a fost la toate alegerile asazise democrate de atunci si pina acum.
    Nicolae Paulescu, spunea in cartea sa ” Cele patru patimi si remediile lor” ca la Rascoala din 1907 evreii au pompat bani prin intermediul Cahalului ( un stat in stat ) in Romania cu nemiluita, pentru a agita spiritele taranilor romani, indreptatiti dealtfel sa fie nemultumiti. Astfel se incerca destabilizarea statului si obtinerea de drepturi pentru jidani prin violenta si cu mina altora. Este o strategie veche de vreo citeva sute de ani inceputa odata cu Comuna din Paris.
    Asta se intimpla si in zilele noastre cind ni se ofera „alternative” foarte bine controlate, noi nefiind altceva decit masa de manevra.
    Singura solutie pentru Romania este neparticiparea masiva la vot, fortind astfel aparitia altor partide, sau a altor figuri. Dar si aceasta varianta are punctele ei slabe.
    Or sa iasa romanii pe strazi, or sa se bata de o sa le sara capacele, jocul „democratic” se va desfasoara, iar omul de rind isi va epuiza energia acumulata in 5 ani de frustrari si cu asta – basta, scenariul s-a desfasurat.
    Dupa care, tot acei romani care se vor duce la vot sa voteze un candidat sau altul, vor incepe iar injuraturile la adresa celor pe care chiar ei i-au ales.
    Este un cerc vicios din care nu se mai poate iesi decit cu ajutorul proniei divine.

    Doamne ajuta!!

    Apreciat de 2 persoane

  4. iustina said, on noiembrie 9, 2014 at 6:06 pm

    Eu banuiesc ca jocurile sunt facute pentru Iohanis. Am langa mine un patron de alimentara, comunist convins consilier la biroul senatorului P.S.D. , Neagu. Dupa ce in primul tur facea propaganda pentru Ponta , de luni a dat jos din magazin poza acestuia. I-am spus ca ambii candidati sunt P.S.Disti si a recunoscut cu jumate de gura ca am dreptate. Acum 5 ani daca iesea Geana presedinte candidatul P.S.D. la functia de prim ministru era Iohanis, iar acum doi ani U.S.L. a ales intre Ponta si Iohanis. Totul e o cacialma iar prostii care se bat o sa ramana tot cu palaria in mana.

    Apreciat de 1 persoană

  5. iustina said, on noiembrie 9, 2014 at 6:10 pm

    Protestul de la Cluj e . JOS COMUNISMUL SA VINA TOT COMUNISMUL.. Multi nauci sunt pe lumea asta .

    Apreciat de 1 persoană

  6. adriandav said, on noiembrie 9, 2014 at 6:31 pm

    In primul tur am votat M.Eminescu, pentru ca merita. Si merita sa-l votez si in turul doi, si la orice votare organizata de camarila moderna.
    Ponta reprezinta interesul baronilor locali, romani, pe a caror mosie se intampla sa fim si noi iobagi.
    Al doilea nu reprezinta nici un interes local, ba chiar dimpotriva. Accederea lui aici e pregatita de multa vreme de finantele externe care, dupa inversunarea vizibila si mobilizarea din perioada aceasta, au un interes major in a-l sustine. Este un santajabil cu multe bube care va face exact ce i se va spune, poate mai mult, fara a intarzia si fara mustrari de constiinta.
    Nu m-as fi dus sa votez a doua oara, daca alegerea ar fi avut loc intre doi romani. Insa la turul doi ma duc sa-l stampilez pe Ponta.

    Apreciază

    • a said, on noiembrie 9, 2014 at 9:38 pm

      Pai, macar asa, in gluma ar trebui sa organizam aici pe blog niste alegeri prezidentiale , candidatii fiind… Eminescu, Paulescu, Mihai Viteazu, Petre Tutea, si mai dati si voi idei, sa vedem cine iese. Ar fi o joaca mult mai frumoasa decat batjocura oficiala.

      Apreciază

      • Ioannis said, on noiembrie 9, 2014 at 11:34 pm

        Eu votez Nae Ionescu !

        Apreciază

      • adriandav said, on noiembrie 10, 2014 at 1:10 am

        Am votat cu el in virtutea versurilor din Scrisoarea a-III-a. Majoritatea il cunosc ca poet, insa opera lui a fost cu deosebire in materie de ziaristica, in postura de analist politic:

        Când vedem că toţi aceia care vorbe mari aruncă
        Numai banul îl vânează şi câştigul fără muncă,
        Azi, când fraza lustruită nu ne poate înşela,
        Astăzi alţii sunt de vină, domnii mei, nu este-aşa?
        Prea v-aţi atătat arama sfâşiind această ţară,
        Prea făcurăţi neamul nostru de ruşine şi ocară,
        Prea v-aţi bătut joc de limbă, de străbuni şi obicei,
        Ca să nu s-arate-odată ce sunteţi – nişte mişei!
        Da, câştigul fără muncă, iată singura pornire;
        Virtutea? e-o nerozie; Geniul? o nefericire.
        …………………………………………………………………………..
        Unde ești tu Țepes, Doamne? Ca punând mâna pe ei,
        Să-i imparți în două cete, de nebuni și de mișei,
        Și în două temniți large cu de-a sila să-i aduni,
        Să dai foc la pușcărie și la casa de nebuni!

        Apreciază

      • radu iacoboaie said, on noiembrie 10, 2014 at 11:04 pm

        adriandav

        Așa da! Nu avem model cultural mai bun decât Eminescu… Mari apărători ai ortodoxiei: Sf. Ștefan cel Mare, Mihai Viteazul, Constantin Brâncoveanu… părinții Justin Pârvu, Gheorghe Calciu-Dumitreasa, Arsenie Boca, Ilie Lăcătușu și mulți alții…

        Apreciază

      • mircea.v said, on noiembrie 10, 2014 at 12:02 pm

        Din pacate viziunea lui Eminescu despre ortodoxie este contradictorie. In plus, un poet care scrie poezii sataniste, ex „Luceafarul”, iarasi nu e prea bun de luat drept exemplu pt un crestin. Iar viziunea din poezia lui Eminescu despre ortodoxie este aratata foarte clar tocmai in „Scrisoarea a 3-a”.

        Ce-i spune Domnitorul Mircea sultanului Baiazid:

        „Eu? Îmi apăr sărăcia şi nevoile şi neamul…
        Şi de-aceea tot ce mişcă-n ţara asta, râul, ramul,
        Mi-e prieten numai mie, iară ţie duşman este,
        Duşmănit vei fi de toate, făr-a prinde chiar de veste;
        N-avem oşti, dară iubirea de moşie e un zid
        Care nu se-nfiorează de-a ta faimă, Baiazid!”

        Saracia si nevoile = materie, materialism
        Neamul, iubirea de mosie = nationalism.

        Nimic in acest pasaj mult iubit de catre toata lumea, despre credinta, ortodoxie, Dumnezeu. Cu toate ca era o confruntare cu islamul. Dar Stefan cel Mare si Sfant, dar Mihai Viteazu’ cel Sfant ce au aparat ei in primul rand, si cu ajutorul cui au aparat? Au aparat ortodoxia in primul rand de islam si de catolicism, si toate infaptuite cu ajutorul lui Dumnezeu. Pentru ei, iubirea de credinta a fost un zid. Mircea lui Eminescu are prieteni doar pe pamant „raul, ramul”, dar nu vorbeste nimic despre Marele Prieten din Cer, Dumnezeu.

        Parintele Calciu despre comunism:
        „Toate tarile comuniste au fost nationaliste, dar gresit. Au fost nationaliste material, nu pe linie de credinta. Nationalismul de credinta este unul care poate convietui in buna pace cu toate celelalte neamuri.”

        Mai spune Parintele Calciu:
        „Ortodoxia este cea care pazeste astazi romanismul. De aceea amenintarea, in ceea ce priveste Europa Unita, sta in distrugerea sentimentului ortodox si national. Cata vreme Ortodoxia va exista, va exista si romanism, si nationalism in toate tarile, nu ca o boala, ci ca o virtute divina. Boala este internationalismul, care egaleaza totul, care trece ca un tavalug peste constiinta si peste suflete, care face din toata lumea aceasta un fel de aluat din care conducatorii politicii internationale fauresc omenirea cum vor ei.
        Noi multumim foarte mult Bisericii Ortodoxe pentru tot ceea ce a facut pentru neamul romanesc. Sigur ca s-au intamplat si lucruri care ne-au indurerat la vremea respectiva, dar exista preoti si calugari care sustin ideea nationalista si care inteleg ca natiunea este o creatie a lui Dumnezeu si nu o entitate istorica, o categorie istorica aparuta dupa Revolutia franceza, cum spun unii. Nu este ceva ce a aparut in istorie dupa un eveniment, ci este o categorie a firii, ontologica. […] Noi avem structura noastra spirituala si ramanem credinciosi, santem consecinta crestinismului si Ortodoxiei si ramanem pe aceasta linie.”

        Deci nu nationalismul pazeste Ortodoxia, ci Ortodoxia pazeste neamul, natiunea si nationalismul. Nationalismul este o consecinta a Ortodoxiei. Asa a randuit Dumnezeu.

        Din „Scrisoarea a 3-a” rezulta o gandire nationalist-materialista.
        Altceva era daca „Eu imi apar crestinismul si nevoile si neamul” ca oricum, „saracia” si „nevoile” exprima cam acelasi lucru.

        Citind eu ce spune Parintele Calciu si un pic din opera lui Eminescu, am tras o concluzie, dupa capul meu, care s-ar putea sa supere pe multi, cum ca Eminescu a avut in poezia lui ferment de ideologie comunista, adica nationalist – materialista. Si cine a prins „Epoca de aur” cu emisiunile minunate de la TV, este imposibil sa nu-si aduca aminte ca din Eminescu se dadeau destul de intens poezii. „Scrisoarea a 3-a”, „Luceafarul”, „Imparat si proletar”… Adica, Eminescu a furnizat material util (de propaganda) comunistilor. Au furnizat Sfintii Inchisorilor asa ceva comunistilor?

        O sa mi se spuna , bine bine, dar a scris si cateva poezii in care aduce lauda ortodoxiei. E ceva contradictoriu aici. Acum scrii poezie satanista, maine scrii lauda ortodoxiei. Sau chiar in aceiasi poezie „Dumnezeu si om”, la inceput hulesti Pruncul si Fecioara, la sfarsit il lauzi pe Dumnezeu.

        Parintele Calciu:

        „Relatia ta cu Dumnezeu – daca ai simtit ca ti-a raspuns Dumnezeu – este o relatie speciala, care nu poate fi explicata. Oricat as incerca sa definesc credinta, rugaciunea, mila lui Dumnezeu, n-as putea folosi decat cuvinte umane, rationale, care n-au nimic de-a face cu suprarationalitatea lui Dumnezeu.
        Dumnezeu e in afara lumii, Dumnezeu este numai in dragoste. Nu incerc sa va explic toate aceste lucruri, pentru ca nu se pot explica. Ele fac parte dintr-o relatie mistica a omului cu Dumnezeu, pe care cineva o simte sau nu o simte, o practica sau nu. Nu este cale de mijloc. Nu exista sa vorbesti azi cu Dumnezeu, maine sa-L injuri, poimaine sa-L lauzi, si asa mai departe. Trebuie sa ai o linie in relatia ta cu Dumnezeu: linia nimicniciei tale in fata Lui, a intelegerii ca tu esti nimic in fata lui Dumnezeu pentru ca esti plin de pacate, nu pentru ca Dumnezeu nu te-a creat curat […]”

        Adica, oricat ai fi de Eminescu, nu merge sa hulesti, sa faci blasfemii la inceputul unei poezii, iar apoi sa aduci lauda, zicand ca n-ai ce face, e arta, poezie, si la artisti e permis. Sau azi o poezie satanista, apoi una de lauda…. Despre oameni poti huli apoi sa-i lauzi ca sa accentuezi un anumit ceva. Spunea o maica in varsta ca: „Mamă, Dumnezeu este de o seriozitate înfiorătoare. Despre El se laudă, nu se vorbește.”

        Parintele Calciu:

        „Daca va veti gandi la astfel de lucruri [adica la Judecata], va va fi rusine sa faceti sminteli sau sa rostiti lucruri murdare. Cuvintele voastre sa fie curate. Sfantul Apostol Pavel zice sa vorbim in Psalmi si in rugaciuni. Adica nu sa rostesti numai psalmi, ci toate cuvintele tale sa fie cuvinte care ar putea sa constituie o rugaciune.”

        Cate carti am citit cu si despre Sfintii Inchisorilor scrise chiar de ei, eu nu am gasit unul sa aduca lauda lui Eminescu.

        O sa mi se spuna ca „uite acum de ce este hulit Eminescu de un Patapievici si de niste x si y?; vezi deranjeaza, si daca acum deranjeaza, inseamna ca Eminescu e bun”

        Raspunsul meu este ca in calea satanei stau 2 obstacole: crestinismul-credinta, si nationalismul. Credinta a fost rezolvata in lumea asta, adica in lumea de azi Dumnezeu a cam fost izgonit din toate locurile (parlamente, guverne, institutii…), satana se pare ca a castigat (asa spune Doamna Aspazia Otel Petrescu). Acum mai incurca doar nationalismul; este nevoie de globalizare. Deci oricine este nationalist, ca e nationalist pe linie de credinta sau pe linie materiala, incurca. Deci si Eminescu. Eminescu incurca acum din cauza nationalismului sau. Acum ar incurca si Ceausescu, ca si el era nationalist (dar pe linie materialista). Si cred eu ca si de asta a picat comunismul, pt ca asa cum spune Parintele Calciu, toate tarile comuniste erau nationaliste. Iar globalizarea si drumul spre guvernul mondial cu al sau lider-antihristul, nu are nevoie de asa ceva, adica de ideea de national-nationalism. Aceasta idee trebuie distrusa.

        Fiecare socoteste cum vrea, dar pt mine poetul Eminescu nu este un model, din considerentele de mai sus. Modelele mele, „presedintii” mei sant Sfintii Inchisorilor, Mihai Viteazu’, Constantin Brancoveanu, Paulescu…. Adica din categoria celor care s-au jertit pe linie de ortodoxie si deci si de neam si nu pe linie nationalist – materialista.

        Tot omul greseste, tot omul este pacatos, dar trebuie sa fim foarte atenti la modelele pe care le alegem.
        Traim vremuri in care sant necesare criterii clare si simple pt evaluarea celor ce se intampla in jurul nostru, pentru evaluarea modelelor pe care ni le alegem.
        Parintele Steinhardt:
        ” Dar în situaţii-limită, în situaţii delicate şi dubioase singurul criteriu solid, singurul refugiu sigur e bunul simţ, suprema soluţie e simplitatea cea mai brută. Ea ne este scăpare, ea ne este liman, ea ne este stâncă, temelie, cetate: feste Burg.”

        Omul Eminescu a murit ca un bun crestin, sa-l ierte si sa-l odihneasca Dumnezeu!
        Judecata este numai si numai in puterea lui Dumnezeu.

        Apreciază

      • Anda said, on noiembrie 10, 2014 at 2:29 pm

        mircea.v gresesti profund, te-ai gandit vreodata ca saracia si nevoile sunt dovada de smerenie? de saracie a avut parte si Mantuitorul ba chiar i-a spus tanarului bogat sa renunte la toate bogatiile deci ti se pare ca saracia si nevoile reprezinta materialism ? adica ce spui tu ca Domnul nostru Iisus Hristos a fost materialist? Masoara-ti vorbele omule si nu cadea in pacatul trufiei de a crede ca descoperi tu cu mintea de ta marginita de om, sesnsuri nepatrunse ce nu exista! Alminteri ajungi sa-ti batjocoresti stramosii si sa hulesti pe Dumnezeu spre pierzania ta! Nu uita ca Dumnezeu mai intai ii ia mintile celui pe care vrea sa-l distruga!

        Apreciază

      • radu iacoboaie said, on noiembrie 10, 2014 at 9:11 pm

        Aveți dreptate și subscriu celor spuse. Dar cred totuși că orice mustrare ar trebui făcută puțin mai mult cu blândețe. Însuși Mântuitorul a fost blând și smerit. A fost aspru doar cu fariseii și cărturarii care nu respectau legea în care spuneau mereu că ei cred, a fost și mai aspru cu neguțătorii și schimbătorii de bani din apropierea templului…
        Mircea v. este nedrept față de Eminescu pentru că nu a reușit să-l înțeleagă. Comuniștii l-au îngropat pe Eminescu în mitul nebuniei și nefericirii, în teza sifilisului inexistent, într-un formalism arid și lipsit de substanță. Iar articolele sale politice foarte numeroase și analizele sale nu i-au fost valorificate…

        Apreciază

      • mircea.v said, on noiembrie 10, 2014 at 4:04 pm

        Anda,

        „saracia si nevoile” reprezinta materia, ca doar nu or reprezenta spiritul, sufletul. Este o exprimare smerita, asa este, dar atat. Unde este Dumnezeu?
        In nici un caz nu spun ca Domnul nostru Iisus Hristos a fost materialist.
        Da oare de ce nu este mai explicit Eminescu in poezie in privinta credintei, in privinta ortodoxiei, ca doar Domnul nostru Iisus Hristos ne-a spus sa nu ne rusinam sa-L marturisim la modul cel mai direct? Mai ales intr-o confruntare cu islamul.

        Vezi ce spune si parintele Savatie Bastovoi referitor la poezia lui Eminescu.
        http://savatie.trei.ro/savatie/patologicul_si_demonicul_la_romantici.htm
        Citeste „Luceafarul” si „Imparat si proletar”, de ex.
        Oare de ce il iubeau comunistii asa de tare pe Eminescu?

        Apreciază

      • mircea.v said, on noiembrie 10, 2014 at 5:07 pm

        sau aici despre „Patologicul si demonicul la romantici” ca se citeste mai usor

        http://www.odaiadesus.ro/romantici.html

        Apreciază

      • Ioannis said, on noiembrie 10, 2014 at 5:08 pm

        MirceaV te inseli! Eminescu isi apara ortodoxia cand spune că-si apara neamul. Ce inseamna NEAM? Inseamna tot ce vorbeste aceeasi limba si are aceeasi credinta.

        Apreciază

      • mircea.v said, on noiembrie 10, 2014 at 8:28 pm

        Ioannis,

        ortodoxia reprezinta infinitul, neamul reprezinta finitul. „Cerul şi pământul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece. ” Nu are cum finitul sa cuprinda infinitul.
        Bre, da a ramas Eminescu fara cuvintele, „ortodoxie”, „crestinism”,” Iisus”… ? Vezi ce spune Parintele Calciu despre ortodoxie si neam.
        Revin, comunistii s-au folosit intens de Scrisoarea a 3-a, si nu numai. Vezi ce inseamna sa fii prea adanc si sa nu fii clar, inseamna sa dai prilej celui rau sa se foloseasca de opera ta. Ia sa fi aparut cuvintele „ortodoxie”, „crestinism”, „Iisus” pe acolo, oare ar fi fost tot asa apetisanta (Scrisoarea a 3-a) pt comunisti?
        Si uite ca Miscarea Legionara nu a oferit asemenea ocazii comunistilor. Adica nu a oferit comunistilor material de propaganda comunista. Oare ne spune ceva asta?

        Apreciază

      • Ionut said, on noiembrie 10, 2014 at 10:27 pm

        Am citit inca o data „Luceafarul”. Ca o parere personala, nu consider ca e o poezie demonica.
        Toti oamenii au calitati si defecte. Numai sfintii sunt desavarsiti. Si nici aceia n-au fost asa tot timpul. Doar Maica Domnului si Ioan Botezatorul, probabil.
        Revenind la poezia lui Eminescu, cred ca a scris „Luceafarul” cu gandul la o mare iubire neimpartasita : „Ce-ti pasa tie, chip de lut / Dac-oi fi eu sau altul?”
        Eminescu a avut momentele lui de slabiciune omeneasca, a avut greselile lui, dar cand ma gandesc la Eminescu nu pot sa nu ma gandesc la poezia „Rugaciune”.
        Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

        Apreciază

      • mircea.v said, on noiembrie 11, 2014 at 12:48 pm

        Ionut,

        Las la o parte faptul ca Luceafarul din poezie este un demon/diavol/drac… in caz ca nu ai inteles asta.
        Te intreb, acesta este Dumnezeul tau? Acesta este Tatal nostru? La acest Dumnezeu te rogi tu?

        Luceafarul

        Luceafarul il intreaba pe dumnezeu ( dumnezeul din poezie, ca e clar ca dumnezeul asta este opusul lui Dumnezeu ) si acest dumnezeu (caruia Luceafarul i se adreseaza cu „Parinte” si cu „Doamne”) ii raspunde Luceafarului:

        Tu vrei un om să te socoti,
        Cu ei să te asameni?
        Dar piara oamenii cu toti,
        S-ar naste iarasi oameni.

        Ei numai doar dureaza-n vint
        Deserte idealuri –
        Când valuri afla un mormânt,
        Rasar în urma valuri;

        Ei doar au stele cu noroc
        Si prigoniri de soarte,
        Noi nu avem nici timp, nici loc,
        Si nu cunoastem moarte.

        Aceasta este parerea dumnezeului din Luceafarul despre tine, Ionut.
        Este ok inteleg, ca doar tu esti ortodox.
        Ionut, o poezie in care se face lauda demonului/diavolului/dracului si ti se prezinta un dumnezeu ca cel de mai sus se numeste poezie satanista sau ortodoxa? Ca iarasi, tu spui ca e totul ok, si ca e doar o poezie de dragoste. Satanismul din poezia Luceafarul este cel mai pervers, pt ca este prajitura cea mai gustoasa si dulce dar foarte otravita. Adica, daca este Eminescu, daca este capodopera, de geniu, „profunda”, „adanca” si de iubire, gata, toate simturile, gandirea, toata credinta si ortodoxia din noi ne-a fost anesteziata si nu mai pricepem absolut nimic.
        Da absolut nimic. Incredibil.

        La scoala generala, in liceu, eram ateu-evolutionist-comunist. Asa am fost invatat, mi se parea totul perfect normal. Si cititnd eu Luceafarul am zis: nene, ia uite ce imagine de inceput de lume care se potriveste cu teoriile moderne despre nasterea universului, Big-Bang… Mare e Eminescu si dpdv al stiintei, al fizicii, ce sa mai, geniu curat. Adica, poezia s-a potrivit perfect cu viziunea mea atee-evolutionista, si mi-a intarit aceasta convigere. Este prezentata o calatorie/intoarcere in timp spre inceputul universului.

        Porni luceafarul. Cresteau
        In cer a lui aripe,
        Si cai de mii de ani treceau
        In tot atitea clipe.

        Un cer de stele dedesupt,
        Deasupra-i cer de stele –
        Parea un fulger nentrerupt
        Ratacitor prin ele.

        Si din a chaosului vai,
        Jur imprejur de sine,
        Vedea, ca-n ziua cea dentii,
        Cum izvorau lumine;

        Cum izvorind il inconjor
        Ca niste mari, de-a-notul…
        El zboara, gând purtat de dor,
        Pin’ piere totul, totul;

        Căci unde-ajunge nu-i hotar,
        Nici ochi spre a cunoaste,
        Si vremea-ncearca în zadar
        Din goluri a se naste.

        Acuma, daca sant creationist, in ziua cea dentai nu mai izvorau lumine din a chaosului vai, bre. Acuma in ziua cea dentai
        1. La început a făcut Dumnezeu cerul şi pământul.
        2. Şi pământul era netocmit şi gol. Întuneric era deasupra adâncului şi Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor.
        3. Şi a zis Dumnezeu: „Să fie lumină!” Şi a fost lumină.

        Nu este nici un chaos, nici un vai, nici un gol care sa nasca timpul.

        Mi se pare trist de tot acest tip de discernamat, aceasta orbire a ratiunii, aceasta refuzarea a evidentei, aceasta disparitie brusca a credintei si a ortodoxiei in fata cantecului de sirena. Citeste omul toate blasfemiile astea, toate nenorocirile astea si zice ca e normal frate; doar e Eminescu. Si nici mai mult nici mai putin ca este un model pt ortodox.

        Eminescu in „Dumnezeu si om”

        „Dar pe pagina din urmă, în trăsuri greoaie, seci,
        Te-am văzut născut în paie, faţa mică şi urâtă,
        Tu, Christoase, -o ieroglifă stai cu fruntea amărâtă,
        Tu, Mario, stai tăcută, ţeapănă, cu ochii reci!”

        Inger si Demon

        „În biserica pustie, lângă arcul în perete,
        Genuncheată stă pe trepte o copilă ca un înger;
        Pe-a altarului icoană în de raze roşii frângeri,
        Palidă şi mohorâtă Maica Domnului se vede.”

        Pt cei profund anesteziati de Eminescu, ii rog sa citeasca „Inger si Demon”, „Demonism”, „Kamadeva”…

        Dar ceva fragmente din „Demonism”

        O, demon, demon,! Abia-acum pricep
        De ce-ai urcat adancurile tale
        Contra naltimilor ceresti;
        El a fost rau si fiindca raul
        Puterea are de-a invinge…-nvinse.
        Tu ai fost drept, de-aceea ai cazut.
        Tu ai voit s-aduci dreptate-n lume:
        El e monarc si nu vrea a cunoaste
        Decat vointa-si proprie si-aceea
        E rea. Tu ai crezut, o, demon,
        Ca in dreptate e putere. ¬ Nu,
        Dreptatea nu-i nimic far-de putere.

        Din carnea-i putrezita, din noroi
        S-au nascut viermii negrului cadavru:
        Oamenii.
        Spre a-l batjocori pana si-n moarte
        Ne-am nascut noi, dupa ordin divin,
        Facuti ca sa-si petreaca Dumnezeul
        Batran cu comica-ne neputinta,
        Sa rada-n tunet de desertaciunea
        Viermilor cruzi, ce s-asaman cu el,
        Sa poata zice-n crunta ironie:
        Pamant rebel, iata copiii tai!

        Nu, multumesc.

        Apreciază

      • Ionut said, on noiembrie 12, 2014 at 9:18 am

        Marturisesc ca sunt om pacatos si cu mintea tulbure. Nu am pretentia ca vad lucrurile nedeformat. Totusi, ma simt dator cu cateva explicatii. Consider ca trebuie sa avem in vedere urmatoarele:
        – Asa cum nu aruncam un mar batut, ci taiem partea batuta si pastram restul, asa cum luam floarea de deasupra dulcetii si mancam restul, tot asa trebuie sa alegem ceea ce e bun in oameni si sa dam restul la o parte;
        – Unele lucruri nu pot fi acceptate, nici macar in cazul lui Eminescu, dar altele pot fi interpretate in sens ziditor. Putem gasi paralele cu „Ecclesiastul” sau cu alte cuvinte din Biblie (Facerea 6, 3-7). In ceea ce priveste referirile la Domnul Hristos si Maica Domnului, aceastea sunt facute cu privire la icoane si la stangacia reprezentarii, dar si aici putem face conexiuni cu texte din Biblie (Isaia 53, 2-5) sau cu poezia lui Radu Gyr („O, ce înalt şi ce trist era Christ!”).
        Revenind la o idee anterioara, cred ca trebuie sa luam ce e bun si sa dam la o parte ce e rau. Cand o pomenim pe Sf. Maria Egipteanca nu ne concentram asupra vietii dinaintea pocaintei, ci asupra nevointei de fiecare zi de dupa acest moment. Nu stiu daca in viata lui Eminescu a existat un astfel de moment, dar putem deosebi binele de rau. Daca putem. Daca nu, si asta ne sminteste, mai bine nu ne mai gandim la Eminescu.
        Nu am pretentia ca detin adevarul absolut.

        Apreciază

      • mircea.v said, on noiembrie 12, 2014 at 2:10 pm

        Ionut, asta zic si eu. Nu este un model. Radu Gyr scria cu alt duh. Sa nu amestecam borcanele.
        Dar, eu personal, cand citesc asa ceva la un om, adica lucruri opuse total, si legate de cele Sfinte, frate, eu nu mai pot lua nici ce este bun. Nu mai prezinta credibilitate pt mine. Zic Sfinti Parinti ca si daca 2 oameni spun acelasi lucru, fiecare poate sa-l spuna cu alt duh, si sensurile atunci difera. De asta trebuie sa cercetam duhul. De ex. in Kamadeva autorul il cheama pe zeul indic al amorului, al erotismului, sa-l vindece, cica. Daca ai citit „Marii Initiati ai indiei si Parintele Paisie” e clar. Daca nu, iti traduca eu. Adica, autorul l-a chemat pe diavolul/dracul amorului/erotismului ca sa-si vindece sufletul, frate, si dupa cum spune, a avut si consecinte chemarea diavolului. Citeste poezia ca e pe net. Crede-ma, cand il chemi pe diavol, el vine. Cand citesc asa ceva, eu arunc tot marul. Repet, este vorba de ortodoxie, si nu de politica, amor neimplinit, natura….

        Comparatia cu Maria Egipteanca nu se potriveste. Ea a fost desfranata, dar apoi s-a dezis de trecutul ei, s-a pocait din toata inima, ce sa mai, e sfanta. E foarte clar.
        Poetul are raspundere mare frate pt ceea ce scrie, deoarece cuvantul ramane. Iar cand scrii de cele sfinte, ar trebui sa-ti tremure pana, daca esti ortodox adevarat. Aici nu merge cu alba-neagra. Aici nu te joci. Si daca ai scris tampenii si iti dai seama, apoi tot in scris trebuie sa strigi in gura mare ca ai scris tampenii, astfel incat sa anulezi efectul scrierilor nemernice.

        Unul din criteriile mele ca Eminescu nu este in regula este faptul ca poezia lui a placut comunistilor. Poezia lui Radu Gyr nu a placut comunistilor. Da deloc. Nu am auzit poezii recitate la tv, la spectacole omagiale, nu am invatat la scoala de Radu Gyr (pe timpul comunistilor). Adica, este o mare diferenta de duh intre scrierile lui Eminescu si ale lui Radu Gyr.

        Si uite mai jos o pilda, care spune mai clar care este diferenta intre tilharul chiar nepocait dar cu o fapta buna (nu un sfant precum Maria Egipteanca) si un poet/scriitor.

        Poetul si talharul

        Undeva, într-o cetate, trăia un poet, care îşi folosea talentul (darul de a scrie versuri), primit de la Dumnezeu, numai în rău, căci scria poezii de prost gust, în care Dumnezeu şi sfinţii erau defăimaţi. De aceea, în vremea lui, puţini îi citeau nesuferitele lui versuri.
        Nu departe de poet, într-o pădure, trăia un tâlhar, de care se temea multă lume şi care săvârşise multe fapte rele. Totuşi, pe lângă faptele lui cele rele, a construit şi el, pe drumul care trecea pe lângă pădure, o fântână. După un timp, când s-a terminat firul vieţii, au murit amândoi şi au fost duşi în iad pentru faptele lor cele rele. Tâlharul, pentru faptele lui cele rele, avea sub el o flacăra foarte mare, ce-l acoperea aproape tot; poetul avea numai un foc mic care-l ardea. Cu timpul flacăra de sub tâlhar se micşora pentru faptul că oamenii care treceau pe acel drum, unde se găsea fântâna construită de tâlhar, se bucurau când beau apă şi îl pomeneau pe acela care a construit-o, căci fântâna avea o apă tare bună şi îşi potoleau setea cu ea. Însă flacăra de sub poet se tot mărea, fiindcă oamenii care îi citeau poeziile, se sminteau, deveneau necredincioşi şi din cauza lui negau existenţa lui Dumnezeu, pierzându-şi sufletele. În timp ce tâlharul mai avea doar un foc micuţ sub el, flacăra de sub poet se mărea mereu…
        Această istorioară scoate în evidenţă păcatul smintelii, care este mai mare decât alte păcate, tocmai pentru faptul că prin ea se pierd mai multe suflete. Una e să faci un păcat de care să dai răspuns înaintea lui Dumnezeu numai tu, şi alta e să dai răspuns de păcatele altora, fiindcă i-ai smintit, căci zice Hristos: „Iar cine va sminti pe unul dintr-aceştia mici care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui să i se atârne de gât o piatră de moară şi să fie afundat în adâncul mării. Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala.”(Matei 18, 6-7).

        Ionut, daca nu ma crezi pe mine, si nici nu am pretentia asta, atunci crede-l pe parintele Savatie Bastovoi, ca parintele stie ce vorbeste. Vorbeste din experienta proprie de geniu artistic, litere si pictura, si vorbeste si in calitate de calugar-preot. Ca sa-ti faci o parere despre parintele Savatie, daca nu ai citit, iti recomand niste carticele ale parintelui : Fuga spre campul cu ciori, Nebunul, Audienta la un demon mut, Diavolul este politic corect, A iubi inseamna a ierta, Singuri in fata libertatii, Ortodoxia pentru postmodernisti, Intre Freud si Hristos.

        Apreciază

      • Ionut said, on noiembrie 13, 2014 at 8:20 am

        Doamne-ajuta! De mare folos pilda cu poetul si talharul.

        Apreciază

  7. IOAN said, on noiembrie 9, 2014 at 6:48 pm

    nu cumva se coace si se agita apele pentru o eventuala REVOLUTIE IN ARDEAL si macel ca in Ukraina

    deabia asteapta ungurii metodele laparoscopice

    deeasemeni si rusii din Moldova si sa nu cumva sa cada unii pe bec ca va arde tara poate mai frumos ca in Siria

    oricum ZILELE GRELE SUNT TOT MAI IMINENTE si crestinii nostri ortodocsi sa-si faca stocuri de alimente de URGENTA

    PACE nu va mai fi…

    Apreciat de 1 persoană

  8. IOAN said, on noiembrie 9, 2014 at 7:13 pm

    MEMORIU CĂTRE CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE (C.N.A.S.) a Obştii Mănăstirii Paltin – Petru Vodă, cu hramul „Adormirea Maicii Domnului”

    Prin acest memoriu noi, obştea Sfintei Mănăstiri Paltin – Petru Vodă, respingem cardurile de sănătate în temeiul următoarelor motive:
    1. Toate documentele pentru „Dosarul Electronic de Sănătate” (D.E.S.) arată că acceptarea cardului de sănătate se face prin acordul persoanei asigurate. În virtutea dreptului nostru de cetăţeni refuzăm să ne dăm acordul pentru acest card.
    2. Toate documentele pentru D.E.S. arată că există posibilitatea legală a autentificării pacientului pe baza codului numeric personal (CNP) sau a codului de asigurat. Drept urmare, cardul de sănătate nu este necesar în mod real pentru funcţionalitatea sistemului D.E.S. Din punctul nostru de vedere cardul de sănătate se prezintă în clipa de faţă ca o formă de fraudare a cetăţenilor români prin una din cele două variante prezentate mai jos ori prin amândouă.
    3. Respingerea de către noi a cardului de sănătate este în primul rând un protest al nostru faţă de sistemul de supraveghere electronică generală din România!
    Acest sistem încalcă libertatea persoanei şi drepturile cetăţeneşti şi este similar ideologic sistemelor de supraveghere a statelor totalitare. Hitler, Stalin sau Horthy ar fi fost fericiţi să dispună de o asemenea putere asupra cetăţenilor, de asemenea mijloace de supraveghere ce distrug orice intimitate a persoanei şi o transformă în individ controlat de autorităţi. Diferenţa tehnologică între tatuajele şi filtrele organizate de nazişti sau bolşevici şi sistemul actual de supraveghere electronică se suprapune peste aceeaşi patologie a controlului total asupra cetăţenilor.
    4. Trebuie arătat că înfiinţarea D.E.S. încalcă legea protecţiei datelor personale şi constituie un abuz extrem de grav faţă de intimitatea cetăţenilor români. În fapt, putem spune, fără a exagera, că se constituie într-un act de trădare naţională. Existenţa unei baze de date online cu toate informaţiile despre starea de sănătate a cetăţenilor României echivalează cu oferirea acestor informaţii oricărui stat străin, oricărei puteri străine. Doar un om total lipsit de discernământ– medical vorbind! – poate crede că o asemenea bază de date poate fi securizată real, câtă vreme nu au putut obţine o asemenea securizare, instituţii mult mai competente decât autorităţile române. Autorităţi care, chiar în această campanie electorală, dar şi în multe alte împrejurări, au fost descrise de către parlamentari, foşti parlamentari şi alţi politicieni de frunte, ca fiind corupte şi incapabile! Cum s-ar putea avea încredere în autorităţile a căror corectitudine şi competenţă este negată chiar de către cei care le conduc? Este de amintit faptul că elevi de liceu din România şi alte ţări au spart firewall-urile unor organizaţii de mare prestigiu ca N.A.S.A. ori N.A.T.O. Este de amintit că ţări ca Marea Britanie sau Japonia au înregistrat pierderi de informaţii din bazele lor de date, uneori la dimensiuni uriaşe. Este de amintit că informaţiile medicale ale unei ţări au o uriaşă importanţă strategică şi dezvăluie nenumărate puncte vulnerabile atât ale unor persoane importante cât şi ale populaţiei, în general. Mai mult, datele medicale ale populaţiei sunt de maxim interes pentru corporaţii farmaceutice şi alte organizaţii medicale, pentru grupările ce se ocupă cu traficul de organe, traficul de droguri, traficul de medicamente etc. În faţa unui asemenea bloc de interese este evident că potenţialul real de securizare al D.E.S este practic nul. Simplul fapt că D.E.S. enumără de la punctul 1.1 (Descrierea generală a sistemului) nu mai puţin de 5 (cinci) categorii de persoane care pot accesa sistemul (medici, pacienţi, C.N.A.S., „instituţii medicale” şi Ministerul Sănătăţii) arată că breşele prin care informaţiile medicale să se scurgă spre terţi, au fost deja create. Lăsând la o parte problemele generale de corupţie şi securitate ale României, observăm uşor că o organizaţie interesată poate oricând folosi ca paravan statutul de „instituţie medicală” spre a ajunge în posesia dosarelor electronice. Este evident că aceste informaţii publice sunt binecunoscute specialiştilor, ceea ce înseamnă că autorităţile au expus conştient ţara unei vulnerabilităţi fără precedent.
    Faţă de care protestăm prin respingerea cardurilor de sănătate şi prin memoriul de faţă!
    5. Respingerea de către noi a cardului de sănătate este de asemenea un protest faţă de corupţia arogantă şi nemărginită a clasei politice, corupţie care produce înrobirea totală a celorlalte clase sociale şi distrugerea tuturor libertăţilor şi valorilor naţionale şi cetăţeneşti. Din acest punct de vedere este mai mult decât evidentă inutilitatea cardului de sănătate pentru un sistem onest! Datele medicale din acest card nu pot fi accesate în caz de urgenţă, deoarece într-un asemenea caz, posesorul nu mai poate spune parola cardului. Dacă medicii pot trece totuşi de parolă, cardul devine o primejdie directă pentru purtător, putând fi uşor accesat de oricine are puţine cunoştinţe tehnice. Mai mult, câtă vreme există D.E.S. ca sistem centralizat de date medicale ce poate fi accesat de către orice medic pe baza CNP-ului sau codului de asigurat, cardul de sănătate devine perfect inutil, medicul putând oricând obţine prin internet – prin cablu sau wireless – informaţii mult mai bogate şi mult mai complete decât cele câteva care pot fi înscrise pe card. Cardul este astfel un obiect cu totul inutil cetăţeanului! Cardul este de fapt o fraudă, având două scopuri posibile, eventual simultan: (a) obţinerea unor profituri necinstite de la bugetul de stat de către politicienii şi funcţionarii care implementează sistemul şi de firma/firmele producătoare (şi de întreţinere) şi (b) vulnerabilizarea cetăţenilor faţă de sistemul de supraveghere (prin obişnuirea lui cu actele şi controalele electronice).
    6. Respingem cardul de sănătate deoarece introducerea lui reprezintă o fariseică batjocorire a libertăţilor cetăţeneşti. În documentele D.E.S. revine de mai multe ori afirmaţia „acord”. Acord pentru activarea cardului, acord pentru organizarea dosarului, acord pentru date suplimentare înscrise pe card… S-ar părea că totul se face cu acordul cetăţeanului, dar apoi se spune că în lipsa cardului de sănătate „nu puteţi primi servicii medicale plătite de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, cu excepţia urgenţelor medico-chirurgicale!”.
    Această ultimă afirmaţie constituie un şantaj, având ca miză chiar sănătatea şi viaţa asiguratului care, chiar dacă plăteşte asigurările de sănătate nu poate beneficia de ele decât prin acceptarea cardului de sănătate… cu acordul său exprimat în scris! Se merge chiar până la a-l sili pe asigurat să declare că „a fost informat corect, complet şi accesibil ca limbaj privitor la diagnosticele, datele medicale care doresc a fi înscrise pe cipul cardului”. Desigur, fără a avea nicio alternativă la această declaraţie! Asemănarea cu sistemele nazist sau comunist este profundă, izbitoare şi revoltătoare! Şi acolo cetăţeanul trebuia să îşi „declare liber” adeziunea la sistem şi admiraţia faţă de Hitler, Stalin, Pol Pot etc., în caz contrar fiind, de asemenea, supus unor consecinţe directe care îi afectau sănătatea şi viaţa.
    7. Este de observat că imensa majoritate a avantajelor D.ES., aşa cum sunt descrise ele în „Dosarul Electronic de Sănătate – informaţii generale”– sunt false, contradictorii şi exprimate într-un limbaj strict publicitar, lipsit de substanţă şi coerenţă. Pretenţia de „limitare a accesului la datele medicale” este strict publicitară, câtă vreme numărul căilor de acces este extrem de mare, după cum se vede chiar din posibilităţile de accesare exprimate în paragraful „…accesul îmbunătăţit la servicii, într-un mod securizat”. Oricine a lucrat într-o instituţie ştie cât de securizat este un calculator sau un program la care trebuie să apeleze frecvent mulţi operatori. În acest caz, foarte mulţi operatori. Inclusiv sub forma de „colaborare şi consultare a datelor clinice în timp real”, adică printr-o conexiune activă la internet cu securitate reală zero (singurele baze de date relativ sigure sunt cele la care nu se poate ajunge online). Alt exemplu de falsitate şi exprimare strict publicitară – spre a nu o numi înşelătorie – este „avantajul” exprimat prin „reducerea numărului de reexaminări, ale unui pacient, care nu sunt necesare”. Este evident că starea unui pacient se poate schimba foarte rapid şi orice medic responsabil va efectua reexaminări la fiecare revedere a pacientului şi chiar în condiţiile în care acesta a fost recent examinat de alt medic. Afirmaţia este goală de sens şi, din punct de vedere medical, îndeamnă la o superficialitate a tratării pacienţilor ce pune în primejdie viaţa acestora. Sunt doar câteva exemple din multele care arată că D.E.S. este un proiect implementat exclusiv din interese incorecte.
    Drept pentru care protestăm împotriva lui şi îl respingem.
    8. Un punct extrem de grav îl constituie uşurinţa cu care se pot modifica unele date din D.E.S., inclusiv acordul pentru donarea de organe. Deşi se pretinde că asemenea modificări trebuie făcute cu acordul scris al asiguratului, în realitate nu există mijloc de verificare a existenţei acordului scris! Altfel spus, dacă cineva modifică dosarul, orice medic sau instituţie care îl accesează are obligaţia legală să se conformeze dosarului electronic, fără a putea verifica autentificările scrise. Există aici o dilemă a autorităţilor peste care nu se poate trece: ori se dă un nivel ridicat de prioritate documentelor scrise şi atunci dosarul electronic devine inutil, ori se dă prioritate dosarului electronic şi modificările incorecte devin atotputernice! În forma de faţă orice hacker poate bifa opţiunea „Pacientul este de acord cu donarea” şi persoana devine client pentru traficul de organe. Persoana putând fi copilul oricărui cetăţean, fratele, sora, ruda sau prietenul oricăruia dintre noi. Zilnic dispar copii fără urmă, nemaifiind găsiţi vreodată. Zilnic sunt jafuri pentru valori de câţiva dolari. Ori, în funcţie de grupa sanguină şi alte caracteristici valoarea organelor interne ale unui copil sau adult – de la inimă sau rinichi la măduvă sau sânge – poate trece pe piaţa neagră a traficului de organe şi peste suma de 500.000 de dolari. Angajarea unui hacker, găsirea şi, dacă e nevoie, modificarea unui dosar, şi răpirea unei persoane se amortizează rapid cu sume mult mai mici. Prin urmare, în loc să protejeze asiguratul şi să îi dea şanse mai bune de sănătate şi de viaţă, D.E.S. îl expune pe asigurat, transformându-l în ţintă.
    Fapt pentru care protestăm faţă de acest sistem şi îl respingem.
    9. Precizăm în final că am trecut peste multe alte aspecte negative ale D.E.S., cardului de sănătate şi documentelor însoţitoare, ale felului în care acestea au fost realizate şi impuse cetăţenilor români. Şi încheiem prin a vă reaminti poziţia duhovnicului nostru, de veşnic amintire, Părintele Justin Pârvu:
    Părintele Justin Pârvu, erou al rezistenţei împotriva sistemului totalitarist bolşevic, a văzut zorii unui alt sistem totalitarist, manifestat în primul rând prin eforturile uriaşe de îndosariere electronică şi supraveghere electronică a cetăţeanului. Având experienţa unui sistem totalitarist şi înţelegând viclenia „paşilor mărunţi” prin care asemenea sisteme s-au instalat în multe ţări de-a lungul istoriei, părintele Justin Pârvu s-a ridicat la luptă şi împotriva noului sistem. El a izbutit să obţină recunoaşterea oficială de facto a dreptului cetăţenilor la alternative faţă de actele electronice. Noi, ducând mai departe aceeaşi luptă pentru libertatea omului, libertate pentru care Domnul nostru Iisus Hristos şi nenumăraţi ucenici ai Lui s-au jertfit, cerem aici o alternativă la dosarul electronic de sănătate şi aşa-numitul card de sănătate. În cazul în care statul declară că nu poate asigura o astfel de alternativă cerem să se dea cetăţenilor libertatea elementară de a-şi îndrepta taxele medicale către instituţiile particulare care pot asigura alternative convenabile pentru ei.
    Obştea Mănăstirii Paltin – Petru Vodă, cu hramul „Adormirea Maicii Domnului”

    sursa/http://www.paltin-petruvoda.ro/memoriu-catre-casa-nationala-de-asigurari-de-sanatate-c-n-a-s/

    Apreciază

  9. Robert said, on noiembrie 9, 2014 at 8:23 pm

    Iohannis este oricum raul cel mai mic. Ponta i-a anuntat pe Tariceanu sau Maior ca premieri.

    Apreciază

    • Marius Ianuș said, on noiembrie 12, 2014 at 4:36 pm

      Am fost azi pe la Părintele Ioan de la Sihăstria Rarăului, iar el era de aceeași părere cu tine, anume că în situația de acum ar trebui votat – „răul cel mai mic”. El are ceva încredințare de la dracii din demonizații care i se aduc. Dar e bine de știut și că lui îi place foarte mult de Regele Mihai și poate că de asta are senzația că neamțul ne poate îndrepta „pe un drum mai ocolit” către o situație ceva mai bună și că ar putea fi, la o adică, mai patriot decât mulți români. Acesta nu e un îndemn la vot. Eu nu voi vota. Mi s-a părut doar important să afle și alți oameni care e opinia Părintelui Ioan. Eu nu voi vota pentru că îl știu și pe acest Iohannis… Nu răspunde la emailuri, iar în orașul pe care l-a administrat vreme de atâția ani, în pofida celor care se spun despre el și despre acel oraș, eu mi-am căutat vreme de două luni de lucru, fără niciun succes… Dacă mai e și mason, cum spune Fratele Vasile, atunci e foarte clar că avem de ales între Cancer și Sida… Dar uneori îmi fulguie și mie prin cap… „Măi, poate se ridică fascistul din neamțul ăsta și dă cu sataniștii ăștia de pământ…” Să dea Dumnezeu să fie așa! Părerea Părintelui Ioan e că trebuie totuși să hrănim speranța, cât de mică ar fi ea…

      Apreciază

  10. […] Plang pentru neamul meu dezbinat pana la ura de PAPUSARII <b>…</b> […]

    Apreciază

  11. Nimbus said, on noiembrie 9, 2014 at 9:51 pm

    Daca se promulga legea ministrei Petrescu riscam sa ne pasca o invazie rusa 😉

    Eu cred ca jocurile sunt facute de aia care vor sa construiasca templul langa Romexpo asa ca …

    Apreciază

  12. Gabi said, on noiembrie 9, 2014 at 10:14 pm

    Ponta nu uita Romania lui Bl(e)aga , Anastase , Boc-poc , MRU , Bas(in)escu , Udrea , Macovei , NU te vrea .
    Astia , sustinatorii lui Iohanis au scos oamenii lor in strada la mitinguri ca cica sa poata diaspora sa voteze mai bine . Macovei a fost filmata la miting la Bucuresti . Ei sustin pe Iohanis care e marioneta lui Basescu .
    Slugile UE . EI defapt militeaza pentru votul elctronic , caci hakerii lor sa poata fura la votare mai bine .

    Apreciază

    • oarecare said, on noiembrie 11, 2014 at 8:21 pm

      La vot electronic e musai nevoie de semanatura electronica…. adica de cip citibil sau token cu parola etc deci cine vrea sa voteze va trebui sa fie posesor de cip…

      Apreciază

  13. Gabi said, on noiembrie 9, 2014 at 10:26 pm

    Oamenii nu se pot uni cu aceasta ocazie , normal . Exista 2 tabere complect distincte . Iohanis cu toata camarila lui Bas(in)escu , Udrea , Boc , MRU , care reprezinta tabara patronala SI Ponta care totusi reprezinta speranta poporului , al omului de rind .
    Nu vedeti ca Iohanis a si anuntat masuri de austeritate , deci se adreseaza patronilor care abea asteapta motive sa micsoreze amaritele de salarii . Deja a anuntat reajustarea pensiilor ca sa nu se mai cheltuiasca atitia bani de la buget pt pensionari . Deci el este impotriva poporului de rind , ca pe timpul lui Boc -poc .

    Apreciază

  14. Cosmin said, on noiembrie 9, 2014 at 10:53 pm

    Se creaza artificial, ca si la celelalte prezidentiale, impresia existentei a 2 tabere concurente. Oamenii de rand se comporta in acest caz exact ca la meciurile de fotbal.

    Datorita frustrarilor din viata de zi cu zi, ne lasam prada unor astfel de tertipuri, inconstienti fiind ca ne afecteaza viitorul, inghesuindu-ne cu spume la urne.

    Daca nu s-ar fi investit miliarde in manipulare, la aceste alegeri prezenta la urne ar fi fost de cel mult 25%, ceea ce ar fi insemnat prabusirea stabilimentului dictatorial si tradator.

    Apreciază

  15. cristi o. said, on noiembrie 9, 2014 at 11:26 pm

    Sistemul a falsificat alegerile (oricum nu prea era de ales) si a venit cu doua solutii. Johannis – implementarea „soft” a directivelor masonice si Ponta – implementarea „cu scantei” a directivelor masonice… Taberele pro/anti Ponta/Johannis seamana izbitor cu taberele pro/anti Basescu/USL. Aceeasi indracire si ura cu spume, unii impotriva altora, ca in 2012. Sablonul de tip Soros e gretos de evident si de data aceasta. In „dreapta” politicii avem oameni aparent frecventabili, deplin obedienti la „recomandarile” noii ordini iar in „stanga” politicii avem criminali si borfasi nefrecventabili santajati la greu sa fie obedienti la „recomandarile” aceleiasi ordini mondiale. Romanii nu fac efortul sa inteleaga ca totul e circ regizat. Se lasa implicati prea usor in jocul murdar al papusarilor…

    Apreciază

  16. andrei-d said, on noiembrie 10, 2014 at 12:09 am

    către toţi fraţii de pe blog,
    Voi chiar nu înţelegeţi primejdia în care ne aflăm? Chiar atât de naivi am ajuns? În momentul de faţă suntem pe cale sa alegem un călău din doi, voi ştiţi ce înseamna asta? Diavolul va fi ales ca şef de stat! Cine participa la alegeri de data asta este COMPLICE! Va fi direct raspunzator pentru ce ni se va intampla in urmatorii 5 ani! Sa va fie clar, daca am mers la urne, sunteti asemeni lui Iuda! Chiar mai rai, caci tradam Biserica. Mitinguri pentru mers la Sfanta Liturghie nu se fac, da pentru diavol se fac!!! Meetingurile inseamna un singur lucru, un traseu alimentat de ‘viitorii presedinti’, asta e cam asa: meetingul -> revolta -> anarhie -> revoluţie -> RAZBOI CIVIL! Asta e scopul, dezbinare si confuzie, odata iesit in strada te vei revolta, pentru ca ‘cineva’ are interesul sa te faca sa devii agresiv, iar acum revin la partea opusa, si citez din ce spunea Blândul Păstor: „căci ce este mai frumos a se ruga fraţii impreuna?” adica fratii din acelasi neam(credinta)! Caci daca nu ne rugam, ne revoltam si uite asa NOI PORNIM RAZBOIUL MONDIAL! NOI CARE NE REVOLTAM, uitati-va cum ne manipuleaza, nu le pasa de nimic, cati vom muri in curand o sa vedeti….o sa regretam amarnic ca am iesit in strada, sau mai spun unii ca Dumnezeu iti da da nu-ti pune-n traista…cata prosie si cata minciuna, oare nu Dumnezeu a avut grija de Israel 40 de ani in deşert? Oare nu le-a zis sa nu adune in trasita pentru a doua zi ca tot El le va da si atunci? Spunea bine un Parinte: SA NU-TI FACI GRIJI PENTRU ZIUA DE MAINE CA DUMNEZEU E DEJA ACOLO!!! „puţin credincioşilor!” Iesiti din politica si genunchiul la rugaciune, si „privegheaţi să nu cadeţi in ispita”(ispita anarhiei si a haosului care e pe cale sa inceapa)! Doamne, sprijinitor fii sufletelor noastre, ca umblam prin mijlocul a multe curse!

    Apreciază

    • Ionut said, on noiembrie 10, 2014 at 9:23 am

      Expresia „Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga in traista” cred ca are alt inteles. Dumnezeu iti da roadele campului si fructele pomilor (adica rod la buna vreme), dar nu le si culege in locul tau. Dumnezeu iti da talantii, dar tu trebuie sa ii inmultesti.

      Apreciază

      • andrei-d said, on noiembrie 10, 2014 at 10:58 am

        Ionuţ,
        puţini interpreteaza ca tine! dar sa inteleg ca nu esti de acord cu iesirile in strada, nu? Uite cum sta treaba, noi iesim in strada pentru ca: ne inchide netu, nu-l aleg pe presedintele(hoţul, torţionarul) pe care-l vrem ‘noi’, ca sunt taxe prea mari, etc etc…
        În concluzie, scopurile noastre sunt LUMEŞTI, nu Ionuţ? Vrem un rai pamantesc, asa-i? Meeting pentru canonizarea Sfinţilor Închisorilor a fost unul pasnic, plin de bucurie si cu buna credinta, am vrut recunoasterea jertfei neamului, deci scopul nu a fost lumesc(sa traim cat mai bine aici pe pamant) ci scopul a fost DUHOVNICESC…sau toate procesiunile cu Biserica. Hai sa te intreb ceva(nu sunt ironic), cand vor veni cu legile spurcate(va fi cat de curand) ca:
        -sa NU mai sarutam icoanele ca ne imbolnavim
        -sa NU ne mai impartasim din acelasi Potir si cu aceeasi lingurita
        -sa NU mai stam la rand la Sfintele Moaşte
        -sa micsoreze durata Sfintei Liturghii
        -Şi in general cand vor prigoni PE FAŢĂ Biserica, va iesi cineva in strada? Vor mai fi meetinguri si revolte pentru Biserica? Eu cred ca nu, Ionuţ, atunci abea sa spui ca „Dumnezeu nu-ţi pune in traista”, asta ar veni cam asa: cum iti pazesti sau aperi tu credinta. Aici poti afla si jertfa intelectualilor si generatiei interbelice, au fost inchisi cand au aparat Biserica, si nu cand au ramas infometati, nu au iesit in strada pentru STOMAC, SAU NET, SAU CA-I BATEAU PE NEDREPT, CI PENTRU Neam şi Credinta. Asta va trebui sa facem si noi. Doamne ajuta.

        Apreciază

      • andrei-d said, on noiembrie 10, 2014 at 11:22 am

        apropoul tau mai poate fi asociat si cu „Pavel a semanat, Apolo a udat dar Dumnezeu a facut sa creasca!” caci multi spun intradevar ca „lasa ca rezolva Dumnezeu”, si asta din pacate unii ierarhi o spun, atunci ma intreb, de ce mai sunt unii puşi preoti sa pastoreasca daca facea doar Dummnezeu toate? Preotii ar putea sta bine mersi acasa si gata. Nu ar mai exista nici preoti misionari. Dar e adevarat, Dumnezeu vrea sa pui si tu mana sa faci ceva, de-aia ai facut teologie sa devii pastor al oilor lui Hristos, ucenic al Lui! Deci Ionuţ, bine-ar fi sa interpreteze toti pilda cu talanţii! Indruma la misionarism, fii tu un propovaduitor al dreptei credinte, pe vremea imparatului Ioan al3.lea din vremea Sf Marcu Evgenicul se spune ca nu era grec(ortodox) sa nu stie ceva din dreapta credinta, si ca SI LAICII erau gata oricand sa intre in dialoguri de dogmatica sau teologie cu oricine, deci nu erau doar preotii propovaduitori si aparatori ai credintei, ci toti MIRENII sau LAICII. Pe atunci chiar Patriarhul Iosif si imparatul Ioan erau UNIONISTI. Deci si tu si eu suntem datori sa invatam si sa marturisim dreapta credinta, nu doar Clerul Bisericii, dar trebuie sa ramana ascultare, ascultarea de Biserica adica(cele 7 Sf Sinoade, dogmele, sf canoane din Pidalion si crezul conform caruia exista un singur adevar, o singura Biserica) dar toate acestea trebuie „cu duhul blândeţii”, si arareori sa fim impunatori sau ravnitori, cand ceilalti sunt indaratnici si ne ataca credinta.

        Apreciază

      • Ionut said, on noiembrie 10, 2014 at 12:31 pm

        Intr-adevar, e mai buna interpretarea cu “Pavel a semanat, Apolo a udat, dar Dumnezeu a facut sa creasca!”.
        In Romania sunt atat de multe lucruri de facut, incat cineva care ar incerca sa se apuce de treaba s-ar simti coplesit din capul locului.
        Deja s-au comis nemernicii si raspunsul strazii n-a fost pe masura. Nemernicii care ar fi trebuit sa scoata in strada pe toti cei ce gandesc cat de putin: faptul ca avortul este legal, „proiectul” Rosia Montana, gazele de sist. In zilele bune, Rosia Montana a scos in strada doar 15.000 de oameni in Bucuresti. Ceea ce e extrem de putin. Ce e „proiectul” Rosia Montana? Cea mai clara dovada a unui jaf la scara nationala, a desconsiderarii istoriei, dreptului de proprietate si dreptului la sanatate ale poporului roman.
        Ma gandesc ca, de exemplu, au iesit un milion de francezi in strada, la Paris, pentru a manifesta impotriva legalizarii „mariajelor” gay. Ar fi posibil sa se intample si la noi asa ceva?

        Apreciază

  17. webrotop said, on noiembrie 10, 2014 at 1:37 am

    johanis va rupe romania in bucati

    Apreciază

  18. Ionut said, on noiembrie 10, 2014 at 9:15 am

    E chiar mai rau decat atat. Se supun votului un vanzator de copii si un vanzator de tara. Fara a-l aprecia pe Iohannis, nu pot totusi sa nu constat faptul ca n-am mai auzit pe nimeni amintind de cazul Panait sau de alte acuzatii care i se aduc lui Ponta.
    Tot asa, nu pot sa-mi imaginez ca serviciile secrete nu stiu EXACT situatia actuala a copiilor respectivi, dar prefera sa ne tina in bezna informationala. Totusi, daca acei copii sunt bine, asta nu e meritul lui Iohannis.
    Cine e vinovat pentru situatia de fata si, mai ales, pentru faptul ca, din 14 candidati cati au fost in primul tur, nu a fost nici unul asa cum ar fi trebuit, cum ne-am fi dorit? In primul rand, fiecare dintre noi. Stiam cand vor fi alegerile. Stiam ca trebuie stranse 200.000 de semnaturi. Si se puteau strange. Putem da vina pe „sistem” pentru multe. Dar nu e „sistemul” vinovat pentru inactivitatea, delasarea, nepasarea noastra.
    Ca poate nu s-ar fi calificat, e alta treaba. Dar am fi avut o masura, un reper al acestui efort si data viitoare ne-am fi mobilizat mai bine. S-ar fi coagulat ceva care putea sa creasca in timp.

    Apreciază

  19. ioan said, on noiembrie 10, 2014 at 9:18 am

    @andrei-d. bravo frate. nu credeam, dar mai sunt si frati treji cu adevarat. cu durere o spun, dar marea majoritate, chear si a cititorilor acestui blog, cred ca s-au trezit, dar ei sunt intr-o stare de dulce somnolenta, nici adormiti cu totul, dar nici treji cu adevarat si care numai nu vor sa inteleaga ca Dumnezeu iti da si tot EL iti baga in traista. ei sunt la faza Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga in traista si se caznesc saracii sa-si bage singuri in traista, adica sa-i ia locul lui Dumnezeu.

    Apreciază

  20. ioan said, on noiembrie 10, 2014 at 10:12 am

    @saccsiv frate! sunt sigur ca tu pricepi mai bine decat noi vremurile pe care le traim si care ne asteapta si ca nu le vom putea razbate decat numai daca vom pricepe cuvintele Mantuitorului _ cautati mai intai inparatia lui Dumnezeu si toate celelalte se vor adauga voua. insa multi frati nu le inteleg si se vede asta din nr. de comentarii despre votare. acesti frati vor sa fie si cu sufletul in rai si cu burta plina. ei sunt inca somnorosi si cred ca ar trebui sa arunci o galeata de apa peste ei.

    Apreciază

  21. Ionut said, on noiembrie 10, 2014 at 11:53 am

    Ministrul de externe, Titus Corlatean, si-a prezentat demisia.
    In ciuda unor opinii nefavorabile si a apartenentei la PSD, am avut o parere relativ buna despre el.
    Chiar si permis sa fie „obraznic” la un moment dat:

    http://contracurentului.com/ministrul-de-externe-titus-corlatean-impotriva-casatoriei-homosexuale/
    http://www.romanialibera.ro/politica/institutii/asur-cere-demisia-lui-corlatean–pentru-declaratii-impotriva-homosexualilor-306354

    Au mai scapat de un om normal.

    Apreciază

  22. Ionut said, on noiembrie 10, 2014 at 1:44 pm

    Iarta-i, Doamne, ca nu stiu ce vorbesc!
    Iarta-i, Doamne, ca nu stiu ce vorbesc!
    Iarta-i, Doamne, ca nu stiu ce vorbesc!

    http://victorponta.ro/c/cine-ma-sustine/

    Apreciază

  23. ioan said, on noiembrie 11, 2014 at 12:38 am

    frate Vasile. cu durere iti spun ca nu ma asteptam sa nu reactioneze nici unu. dupa ce i-am balacarit si i-am facut adormiti si somnorosi, nici unu nu zice nimic. (si dupa mine au mai fost aproape 30 de comentarii dar pe tema votului). oare chear astia suntem crestinii din ziua de azi? discutam discutii despre mantuire, dar cu gandul la slanina din pod? frate Vasile faci o treaba extraordinara cu blogul acesta, dar degeaba ne predai ecuatii diferentiale, in timp ce noi nu stim adunarea si scaderea

    Apreciază

    • Ionut said, on noiembrie 11, 2014 at 9:16 am

      Ar fi mai multe lucruri de discutat:
      1) Trebuie sa te gandesti ca, uneori, strigi in „pustie” si nu te ia nimeni in seama, chiar pe teme mult mai grave decat tema votului;
      2) Trebuie sa te gandesti ca e posibil sa nu ai dreptate, chiar daca esti convins de asta;
      3) Am citit comentariul tau, m-a deranjat intr-o anumita masura, dar nu am vrut sa intru intr-o polemica fara sfarsit;
      Spre deosebire de alte natiuni, unde caderea comunismului s-a produs pasnic, in Romania a curs sange. „Libertate, te iubim/ Ori invingem, ori murim” si „Vom muri si vom fi liberi” s-a strigat intr-o tara stapanita de un crancen regim ateu. Iar unii au si murit. Consider ca avem obligatia morala de a nu lasa garda jos si de a scoate ce putem noi mai bun din acest drept de vot.
      Una dintre cauzele principale pentru care ne aflam azi aici este resemnarea, delasarea noastra. Este adevarat ca suntem tinuti in mod intentionat in starea de nestiinta, saracie, indobitocire, dar mi se pare ca si noi, prin comportamentul nostru, dam o mare mana de ajutor „sistemului”.
      Nu e vorba ca vrem sa fim cu stomacul plin, e vorba ca nu mai dam inainte. Din cauza saraciei si presiunilor de tot felul, oamenii nu mai sunt in stare sa faca si altceva decat sa traiasca de azi pe maine. N-au liniste si nici resurse sa analizeze situatia si sa se coalizeze pentru a schimba o clasa politica incompetenta, corupta si imorala, in timp ce o mare parte a „societatii civile” e populata de indivizi dubiosi finantati in mod dubios.
      Nu suntem multumiti de candidatii propusi, dar nu suntem in stare nici sa propunem altii, incepand de la nivelul cel mai de jos, primar si consilieri locali.
      Ne refugiem intr-o tragica resemnare mioritica. Iar partidele care au condus Romania, in special PSD-ul, au incurajat acest comportament. Am ajuns o tara de pensionari si asistati social, pe de o parte, iar pe de alta, de oameni care muncesc, nu gandesc, intrucat nu-si mai vad capul de treaba.
      Iar deasupra acestui furnicar de oameni care plutesc in deriva pe valurile vietii, troneaza pseudoelitele, „consultantii”, „expertii”, hartzogarii, mincinosii, vanzatorii de tara, care au timp (intrucat nu muncesc) si au si bani (intrucat ne jefuiesc pe toate partile) pentru a putea pune tara la cale si a ne mana putin cate putin spre abator.
      Crezi ca ar fi fost amanat proiectul „Rosia Montana” daca niste oameni (fara ocupatie si drogati, anarhisti, eco-legionari, ar zice unii) n-ar fi iesit in strada saptamani de-a randul? Cam care era media de varsta a celor care au iesit in strada? Probabil aceeasi ca in decembrie ’89. La fel ca a celor care au infiintat „Legiunea Arhanghelului Mihail”. Si in timp ce astfel de oameni marsaluiau, un pensionar, asezat la o terasa, intreba „Ce-aveti cu locurile de munca? Lasati oamenii sa munceasca!”

      Apreciază

      • timisorean1 said, on noiembrie 11, 2014 at 11:18 pm

        Nu s-a amanat rosia montana la presiunea strazii. A fost presiune mult mai mare pentru Pungesti si rezulatatul a fost cu totul altul. Mai degraba are legatura tot cu celebra harta rezultata din turul 1.

        Apreciază

  24. timisorean1 said, on noiembrie 11, 2014 at 11:14 pm

    @saccsiv

    Totusi, care-i treaba cu aceasta nebunie anti ponta? Demonstratii care aduc un iz de „primavara”, cu niste oameni indoctrinati care-si cer „dreptul la vot”, care vor „schimbarea” si alte balarii de genul asta. Inclusiv mesaje din vest sa votam cu iohanis! Chiar am vazut un titlu ceva de genul ” mesaj de la ue: votati-l pe iohanis”! Cu ce e mai bun pentru stapanii din vest iohanis decat ponta? Sau e doar pentru o prezenta cat mai mare la vot?

    Acum, vazand „meetingurile” si nebunia din mainstream si nu numai, ajung la concluzia ca votantii lui ponta sunt ceva mai normali decat ceilalti. Au votat pentru niste privilegii, pensii, salarii, ajutoare, etc., unele bune, altele mai putin bune, dar nu atata din indoctrinare. Ceilalti, cel putin din ce se vede, au votat pentru „schimbare”, „democratie”, etc. A… si ca sa „nu vina rusii”!

    Mie mi-e sa nu fie ceva mult mai urat. Am citit comentariile de mai sus referitoare la celebra deja harta „ros-albastra”. Se dau o multime de cetatenii romane celor din RM concomitent cu o gramada de cetatenii maghiare obtinute de etnicii maghiari din RO dar si de catre multi romani. Sper ca nu se pregateste un „schimb profitabil”(cu implicare deopotriva a „stangii” si a „dreptei”). De retinut si povestea cu autostrazile care nu reusesc „sa treaca muntii”!

    In acest moment toata mobilizarea asta pro iohanis da impresia, cel mai probabil falsa, ca ar putea recupera in extremis decalajul fata de ponta. Eu cred ca nu e asa fiindca se mobilizeaza si multi votanti contra lui iohanis(atentie, nu pro ponta). M-am intalnit cu niste cunostiinte(bugetari) care nu au votat in turul 1 dar vor merge la vot in turul 2 pentru a vota cu ponta(fara prea mare tragere de inima). Si mai pot da cateva exemple. Pur si simplu multi nu-l vor pe iohanis si vor fi surprize pentru el si in transilvania. Daca papusarii vor sa rupa tara, atunci ponta a si fost desemnat castigator! Ce motive ar mai avea „oamenii muncitori” din ardeal sa ceara… nu putem stii sigur ce la inceput, poate un inceput de independenta, daca omul lor ar fii presedintele tuturor romanilor? Luni am vazut un sondaj 55 ponta 45 iohanis, marti(azi) am vazut 54 ponta si 46 iohanis. Oare cum va evolua „sondajul”?

    Acum, daca „sondajele” vor merge spre un echilibru iar ponta va castiga alegerile, cam ce credeti ca se va intampla in media? Frauda(posibila intr-o anumita limita), intoarcere la comunism, la rusi, inapoiere medievala, prietenie cu chinezii, etc, etc. si nu in ultimul rand, ortodoxia cea rea, toate vor fi strigate pana la paroxism. Oare va incerca soros sa aprinda niste „scantei primavaratice” in orasele mari din transilvania? Eu sper ca datorita calmului nostru romanesc nu va reusi.

    Oricum, papusarii si-au atins primul scop, prezenta la urne. Unele rationamente pentru turul 2 mai pot fi intelese, macar partial, dar pentru turul 1: RUSINE ROMANIA! Am sperat undeva la sub 30%.

    ps Acum cateva saptamani au venit la Timisoara niste cunostiinte mai vechi care lucreaza de ceva vreme in Bucuresti la nivele mai inalte, ca sa zic asa, dar fara a fi afiliati politic. Am discutat un pic cu ei si mi-au spus un lucru, destul de ingrijorator, dar parca acum are si mai multa greutate. Mi-au spus cam tot ce stim si noi, Romania e un fel de colonie, etc, etc. si ca putem spera doar la un singur lucru: sa ramana tara intreaga.

    ps2 Aproape ca-mi vine sa cred ca harta „ros-albastra” a fost un pic ajustata de softul de numarare ca sa fie exact asa(cu stiinta ambelor „tabere”).

    Apreciază

  25. C.E E..Elohim said, on noiembrie 12, 2014 at 9:20 am

    Orice cetatean normal trebuie sa se duca la vot sa isi exprime vointa, altfel el nu exista ca individ social. Eu sunt pro Iohannis si imi asum aceasta alegere. Fac parte din romanii din diaspora care spera la redresare economica sa revina in tara pentru totdeauna. Dintre cei 2 candidati, Iohannis este mai sincer si nu este omul papusarilor.

    Ca intelectual de virf din diaspora, nu fac politica , dar nu ma voi simti nicodata reprezentat de mincinosul Ponta. Desigur, PNL trebuie curatat de masoni si de corupti ca si PSD si chiar BOR de Patriarhul Daniel care este mason.Cei care il ataca pe Iohannis sa se duca sa viziteze Sibiul si tot ce a facut acest om pentru romani. iOHANNIS nu ESTE TRAFICANT DE COPII. S-a terminat si experimentul social cind au candidat independentii, nu pot lua mai mult de 5 sau 6 la suta maxim, PENTRU CA ROMANUL IN ROMANIA SE INVIDIAZA, RECIPROC, ESTE MINTIT SI MANIPULAT SI NU ARE INCREDERE UNUL IN ALTUL. .

    Ceea ce ma ingrijoreaza mai mult, chiar si daca ar cistiga Ponta, chiar si daca ar cistiga Iohannis, este URA ROMANULUI CONTRA ROMANULUI, CEEA CE ESTE FOARTE GRAV. Multi si de pe acest site excelent ca orientare crestin ortodoxa se bat cu pumnul in piept ca sunt crestin ortodocsi autentici , dar si ei sunt niste papusari de mina a doua care fac jocul manipularilor de la TV. Cum sa nu te duci la VO???,Daca atunci se hotaraste soarta tarii tale scumpe ROMANIA? Daca nu iti convine nici un candidat, tot trebuie sa te duci, pentru ca esti ROMAN si iti pasa de soarta tarii. Daca nu te duci altii vor hotari pentru tine si tot bine nu iti va fi.
    PSD va fura voturi cu autobuzele electorale, ca si cu scirbele care au aruncat gaini moarte la sediul ACL din Bucuresti! RUSINEEEE! RIDE TOT GLOBUL de romani! TREZITI-VA ODATA!

    Doamne-ajuta si da romanului mintea cea mai de pe urma!

    Doamne-ajuta si da romanului mintea cea mai de pe urma!

    Apreciază

    • saccsiv said, on noiembrie 12, 2014 at 10:22 am

      C.E E..Elohim

      Domnule „intelectual de virf din diaspora” morningsun, dumneavoastra sunteti cu misiune sau doar indoctrinat?

      Apreciază

      • horia said, on noiembrie 13, 2014 at 10:57 pm

        ce ti se pare neadevarat in ce a scris? ma refer la ultima parte, nu cu votul cu Iohannis sau ponta.. [romanii sunt cei mai rai si invidiosi si parsivi]…amandoi sunt masoni..nici unul nu trebuie votat..bine nu o sa fie cu nici unul!! asta nu e spun eu ci cineva cu greutate…[….]vin vremuri f grele.. o sa vedeti……….

        Apreciază

    • Mihail V said, on noiembrie 13, 2014 at 11:18 am

      Soarta tarii noastre scumpe a fost hotarata pe 22 decembrie 1989 cand tara a incaput pe mainile unor tradatori de neam. De atunci si pana in prezent traim cu iluzia si ni se alimenteaza aceasta iluzie ca putem schimba ceva prin vot. Rezultatele se vad si nu cred ca mai e necesar sa intram in detalii.
      Ni se ofera doar alternativa de a alege intre Baraba si Baraba. Doua masti in spatele caruia se ascunde acelasi personaj.
      Eu nu sunt de acord cu acest personaj d-le C.E E..Elohim si nu pot sa-mi exprim prin vot aceasta optiune. Daca tu esti de acord cu el du-te si voteaza-l.

      Apreciază

  26. […] Plang pentru neamul meu dezbinat pana la ura de PAPUSARII IADULUI in numele alegerii uneia dintre ce… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.