SACCSIV – blog ortodox

Comentariul zilei (26.03.2011): Probleme la BRD cu SEMNATURA ELECTRONICA

Posted in SEMNATURA ELECTRONICA by saccsiv on martie 26, 2011

Iata comentariul lui M.A. postat la articolul Efectele noului acord cu FMI: Scumpiri, medicamente compensate mai putine si facturi mai mari:

Te rog sa faci un articol separat referitor la practicile BRD referitoare la semnatura electronica

Am fost la BRD pentru a face o donatie si dupa ce am depus banii, pe langa cartea de identitate si chitanta care atesta suma depusa, mi s-a cerut sa semnez digital pe un dispozitiv electronic amplasat pe ghiseu. Am cerut explicatii functionarei, mi s-a spus ca acea semnatura se cere o singura data si va fi ulterior folosita in tranzactiile efectuate de acelasi client si, cel mai grav, CA INLOCUIESTE CARTEA DE IDENTITATE si ca astfel, ei nu vor mai face de fiecare data o copie xerox a cartii de identitate a clientului.
Au o practica foarte suspecta – te iau repede prin surprindere, nu ai timp sa te gandesti sau sa refuzi tranzactia pentru ca ei deja au inceput sa proceseze datele de pe C.I.
Am semnat si ulterior am sunat la telverde (relatii clienti) pentru a cere informatii suplimentare. Mi s-a spus ca, daca vroiam, puteam refuza semnarea electronica si ca acea semnatura ramane stocata in baza lor de date. Mi s-a spus ca, daca vreau, pot face o cerere prin care sa solicit bancii ca nu doresc ca semnatura mea sa ramana stocata in format electronic in baza lor de date.
Merg la banca, vreau sa fac cererea, mi se spune ca nu se poate, ca o data ce am semnat, nu mai pot reveni asupra deciziei mele. Surpriza lor a fost insa ca mi-am facut lectiile inainte, am citit legea 677/2001 de protectie a datelor cu caracter personal, precum si conditiile generale de utilizare a serviciilor bancii : invoc drepturile mele din conditiile generale de utilizare, conform carora am dreptul de interventie asupra datelor personale, aici fiind incluse colectarea, inregistrarea, stocarea, adaptarea, modificarea, reactualizarea, blocarea, stergerea, distrugerea.

Astfel, daca omul nu merge la banca pregatit, i se spun tot felul de vrute si nevrute, i se invoca motive nejustificate si daca nu se face apel la lege sau la clauzele bancare, conform carora clientul are dreptul de interventie asupra datelor, de stergere, blocare, reactualizare, functionarul ii va spune clientului neinformat ca o data ce a semnat, acea actiune e ireversibila si clientul nu are cum sa intervina.

Este foarte grav ce se intampla, lumea semneaza in necunostinta de cauza, si astfel, te poti trezi ca ai un credit facut pe numele tau, fara ca tu sa stii, sau alte actiuni prin care libertatea clientului este ingradita. Cine are acces la semnatura clientului poate efectua in numele acestuia diverse operatiuni, (retragere de numerar, creedite, etc), deoarece semnatura electronica inlocuieste prezenta buletinului.

Faceti cunoscuta practica de la BRD, ii rog si pe altii care s-au confruntat cu situatii similare sa expuna cazul sau.


22 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on martie 26, 2011 at 3:07 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Damian said, on martie 26, 2011 at 3:26 pm

    Nu vad unde e problema.Noile carduri BRD au CIP , deci la plata la marketuri,etc. nu mai trebuie semnatura pe chitanta.Tehnologia avanseaza.nu vad, care e problema?

    Apreciază

    • sol said, on martie 26, 2011 at 4:29 pm

      problema este, in primul rand, ca aceasta semnatura nu este ceruta doar clientilor bancii. daca eu n-am cont la ei ci doar depun in contul cuiva, ce treaba au ei cu semnatura mea electronica sau cu datele mele personale?

      Apreciază

      • Damian said, on martie 26, 2011 at 4:50 pm

        au regulile lor.daca esti terorist si vrei sa depui banii unui aliat de-al tau? am dat un exemplu..poate nu cel mai potrivit.

        Apreciază

      • Radu said, on martie 26, 2011 at 4:59 pm

        @Damian

        Pe principiul ca poate esti terorist/hot/talhar/violator… hai sa montam si o camera in casa ta, in closetul tau si una in dormitor. Daca nu faci nimic din ce fac ceilalti si nu ai nimic de ascuns de ce te-ai opune?

        Dar cine ii controleaza pe bancheri. Daca tranzactiile populatiei sunt transparente sa fie si ale lor. Sau doar egalitate pentru catei?

        Apreciază

      • Damian said, on martie 26, 2011 at 5:02 pm

        Ai dreptate, Radu.Tehnologia e ceva normal.acum depinde si in ce scop este folosita.

        Apreciază

    • tataia said, on martie 28, 2011 at 6:01 pm

      @ Damian Tehnologia NU este ceva normal. Imi pare rau ca trebuie sa zdruncin din temelii sistemul tau de credinte, dar Dumnezeu a creat universul, pamintul si OMUL. Omului insa nu i-a placut lumea creata de Dumnezeu si a inceput sa o „imbunateasca”. A pus linii de inalta tensiune, a creat maisni, computere, internetul etc.etc. Ideea e ca orice ar face OMUL nu poate egala creatia lui DUMNEZEU. Nu o poate nici macar imbunatati. Poate doar sa o inrautateasca. Tema de reflectie. Daca mai ai nelamuriri voi reveni.

      Apreciază

  3. sol said, on martie 26, 2011 at 4:27 pm

    este perfect adevarat ce se scrie in articol. este un lucru grav care se intampla inca de anul trecut. mama mea are cont la BRD si obisnuiam sa-i pun o suma pe cardul de pensie in fiecare luna. de fiecare data mi se solicita cartea de identitate la care se facea o copie, desi mie mi s-a parut acest lucru un abuz din start… o data ce depun si nu retrag si, in plus, nu am cont la ei, de ce vor acces la datele mele personale? de fiecare data protestam si tot de fiecare data mi se facea mila de fatuca disperata de la ghiseu care n-avea nicio vina si intra in panica. faza ultima de prin iarna lui 2010 parca a pus capac.. cand mi s-a cerut acea semnatura electronica, ba chiar sub constrangere, pentru ca, altfel, nu-mi primeau banii. am protestat si am sunat la o cunostinta ce facea parte din conducerea bancii. mi-a spus ca e noua politica a firmei si mi-a insirat niste argumente prea putin convingatoare. am decis sa-i mut contul la alta banca si bine am facut. la banca Raiffesen in schimb m-am lovit de alta problema: desi am semnat ca nu vreau ca datele mele sa fie folosite sau furnizate, ma suna tot felul de dudui si de indivizi dubiosi care-mi ofera produse promotionale si ma sacaie cu apeluri pretinzand ca suna din partea bancii.

    Apreciază

  4. cristian said, on martie 26, 2011 at 6:36 pm

    Am semnalat si eu acest lucru.Mi-au spus ca nu-mi dau buletinul fara sa semnez,am refuzat si am dat o declaratie in care am afirmat ca refuz orice tip si asociere in format electronic.;ce m-a surprins este faptul ca ,zic ei,buletinul devine invalid fara semnatura,si culmea ,orice operatiune cash cu privire la contul meu nu pot sa o fac fara semnatura electronica.In acest sens ai posibilitatea sa nu iti incasezi salariul ,pensia,dobinda,etc fara semnatura……vicleana treaba
    Doamne ajuta

    Apreciază

  5. bogdan said, on martie 26, 2011 at 6:36 pm

    Nu este o semnatura elecronica, e una scanata!!
    Are rol de specimen de semnatura…
    Semnatura scanata o au toti care au un permis de conducere, chiar si ala fara cip!!!Eu am permis din 2004 (fara cip) si am fost obligat sa semnez ‘elecronic’.

    Apreciază

  6. cristian said, on martie 26, 2011 at 6:50 pm

    da ai dreptate,este vorba de specimenul de semnatura,probabil ca se lucreaza la mentalitatea omului de a se obisnui,oricum cei care lucreaza in functii administrative in companiile multinationale ,folosesc acet tip de semnatura specimen (fiecare are un cod de cifre).Si eu am permis din 2007 ,dar nu-mi aduc aminte sa fi semnat pe vre-un dispozitiv electronic;am cerut celor de la BRD sa-mi scaneze chitanta dar nu ,este vorba de un specimen de semnatura in format electronic
    Doamne ajuta

    Apreciază

  7. itechnews said, on martie 26, 2011 at 9:58 pm

    Doneaza pentru Andy http://www.servicii-it.info/2011/03/doneaza-pentru-andy.html

    Apreciază

  8. CP said, on martie 27, 2011 at 1:19 pm

    Da, si eu am semnat „electronic”. M-a rugat un prieten sa ii pun in cont niste bani de la bunica lui care nu se putea deplasa, si m-am pomenit ca la BRD m-a pus sa semnez. Am mormait eu ceva a nemultumire, dar omul de la ghiseu nu era in cunostinta de cauza,si alternativa ar fi fost ca prietenul sa nu mai primeasca banii. Asa ca nu am avut ce face…

    Apreciază

    • Beita Anisoara said, on august 16, 2012 at 9:46 am

      Am inteles despre ce este vorba: si anume despre un specimen de semnatura „modern”, care sa poata fi utilizat in toate unitatile Brd din tara, pentru situatia in care vrei sa faci operatiuni in acea unitate, dar nu este obligatoriu. Probabil unii angajati ai BRD sufera de exces de zel sau doar se „scot castanele” cu mana lor. Eu am hotarat sa duc buletinul la scanat si sa refuz semnatura electronica. Momentan, eu chiar nu am nevoie de ea.

      Apreciază

  9. Cosmin S. said, on martie 27, 2011 at 1:42 pm

    Chiar daca este vorba de un specimen de semnatura in format electronic tot nu este bine. Astia fac ce vor cu specimenele-electronice de semnaturi , cum este relatat si in articol:

    „semnatura se cere o singura data si va fi ulterior folosita in tranzactiile efectuate de acelasi client si, cel mai grav, CA INLOCUIESTE CARTEA DE IDENTITATE si ca astfel, ei nu vor mai face de fiecare data o copie xerox a cartii de identitate a clientului.”

    Nu suna bine deloc…

    Apreciază

  10. Fulger said, on martie 27, 2011 at 7:15 pm

    Ei incep sa faca in asa fel incat sa nu mai ai cale de intoarcere sau alternative.

    Apreciază

  11. Cati said, on martie 28, 2011 at 10:23 am

    Conform Autoritatii Nationale de Prelucrare a Datelor cu Caracter Personal, exista legea 677/2001 care da dreptul de opozitie, de acces si de interventie asupra datelor si mai este Decizia nr. 11/2009 privind stabilirea categoriilor de operatiuni de prelucrare a datelor cu caracter personale, susceptibile de a prezenta riscuri speciale pentru drepturile si libertatile oamenilor. Aici, la articolul 1, punctele c si d stipuleaza operatiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal prin mijloace electronice.
    Consider ca sunt motive cu care se poate argumenta refuzul de a semna electronic.
    Se profita de faptul ca omul nu cunoaste legea si nu isi stie drepturile.

    site-ul Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal http://www.dataprotection.ro

    Apreciază

  12. manix said, on aprilie 12, 2011 at 11:55 am

    Am fost la BRD sa schimb niste euro si mi sa cerut semnatura electronica. Treaba e ca nu-ti spune dinainte daca esti de acord ci abia dupa ce-ti da leii in mana. Actioneaza la fel ca tiganii la alba neagra. E vicleana treaba.Am semnat atunci. Acum evit BRD.

    Apreciază

  13. albastrea said, on iulie 27, 2011 at 8:21 am

    ieri am patit acelasi lucru. mi s-a cerut sa semnez fara sa fiu informata ca mi scaneaza semnatura. mentionez ca am alimentat contul cuiva si am optat pt a-mi apare numele. am facut cerere pt stergerea semnaturii scanate din baza de date. astazi am fost informata ca numai prin scanarea iarasi a cartii de identitate poate sa-mi stearga semnatura scanata. au acest drept? am voie sa refuz? ma poate ajuta cineva? multumesc

    Apreciază

  14. laura said, on martie 29, 2012 at 11:11 am

    Da, am fost si eu la BRD azi si ce credeti ca am descoperit? ca pe langa contul de credit care il am la ei mi s-a mai deschis un cont , in lei normal, in februarie 2012. Stupoare, nervi…cine l-a deschis? ca eu nu…eu am un singur cont de credit…Credeti ca sunt in stare sa deschida conturi fictive pe numele beneficiarilor doar pentru a incasa comisioane? A mai patit cineva asa ceva?
    Si da si eu am semnat electronic atunci cand mi-am schimbat buletinul.

    Apreciază

    • Madalina A said, on aprilie 2, 2012 at 6:18 pm

      Laura, pe langa contul in care platesti lunar rata creditului, ala care incepe cu SV si are un sir de …cifre, mai ai altul? In ce valuta ai creditul si in ce valuta iti este deschis contul?

      Apreciază

  15. Rux said, on august 17, 2012 at 9:13 pm

    Nu sustin semnatura asta electronica, dar chestiile cu trezitul cu un credit pe numele tau sau mai stiu ce aberatie e o prostie luata din filme, desene animate etc, iar asta e dezamagitor sa vina din partea unei persoane care pretinde ca e un om matur informat.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.